(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2 مهر 1391 - شماره 20313

حديث دشت عشق
با پيروزي بر ژاپن در كاپ آسيا
بسكتبال ايران براي نخستين بار قهرمان شد
بيانيه تعدادي از ورزشكاران و مسئولان ورزش در محكوميت اقدام موهن به پيامبر اعظم(ص)
آتش خشم مسلمانان اهانت كنندگان را به ديار عدم مي فرستد
پيروزي نوجوانان ايران برابر لائوس ايران گام اول را محكم برداشت
اولين ديدار پاييزي ليگ برتر
سپاهان ، پرسپوليس ؛ نبرد سرنوشت سرخپوشان
درگيري ، هفته دوم ليگ وا ترپلو را ناتمام گذاشت!
پولادگر: بركناري ام شايعه است
اخبار كوتاه از فوتبال
فدراسيون تيراندازي با كمان در آستانه تعليق
ادعاي پرداخت رشوه در مسابقات قهرماني آسيا
ارسال ايميل مشكوك در خصوص تعليق جودوي ايران
فرجي:
كاش وزير به نظرات كارشناسان توجه مي كرد


حديث دشت عشق

به ياد جانباز شهيد «كرمعلي ملكدار»
جانباز شهيد انقلاب
در ماه مبارك رمضان سال 1359 صبح هنگام شهيد «كرمعلي ملكدار» پس از ورود به محل كارش در پاساژ كمپاني در بازار تهران بر اثر انفجار بمب توسط منافقين مجروح گرديد و به مدت سه ماه در بيمارستان بانك ملي تهران بستري و تحت مراقبت بود و در اين مدت مشخص او از ناحيه كمر قطع نخاع گرديده بود. در طول دوران جانبازي سختي هاي فراوان كشيد و زجر و رنج زيادي را متحمل شد. در دوران مبارزه با رژيم پهلوي همواره در تظاهرات و راهپيمايي مردمي شركتي فعال داشت. و براي نمونه در روز به يادماندني 17 شهريور از صبح در راهپيمايي حاضر شد و تا آخرين ساعات در خيابان ها كنار مردم باقي ماند، بطوري كه بدون كفش و با لباس هاي خونين به منزل بازگشت.
جانباز شهيد «كرمعلي ملكدار» سال 1315 در روستاي درده فيروزكوه متولد شد. او درمحل كار خود در بازار تهران بر اثر بمب گذاري منافقين مجروح گرديد و سرانجام در 29/3/1361 در تهران به شهادت رسيد.
 


با پيروزي بر ژاپن در كاپ آسيا

بسكتبال ايران براي نخستين بار قهرمان شد

تيم ملي بسكتبال ايران با پيروزي برابر تيم ملي ژاپن كه از حمايت تماشاگرانش سود مي برد به عنوان قهرماني كاپ آسيا دست پيدا كرد تا براي اولين بار جام قهرماني اين رويداد بزرگ آسيايي را بالاي سر ببرد.
تيم هاي ملي بسكتبال ايران و فيليپين از ساعت 11 ديروز برگزاركننده نهايي چهارمين دوره مسابقات بسكتبال كاپ آسيا بودند. اين ديدار كه در شهر توكيو برگزار شد در پايان به برتري 53 بر 51 تيم كشورمان انجاميد تا ملي پوشان بسكتبال كشورمان براي نخستين بار قهرمان مسابقات كاپ آسيا شوند.
تيم ملي بسكتبال كشورمان كوارترهاي اول و دوم مسابقه را با برتري (13 بر 11) و (17 بر 12) پشت سر گذاشت اما در كوارتر سوم با نتيجه (11 بر 21) مغلوب شد تا برنده فينال مسابقات در كوارتر چهارم مشخص شود. در كوارتر پاياني تيم كشورمان برتري (13 بر 7) را از آن خود كرد و با برتري 53 بر 51 قهرمان آسيا شد.
شاگردان «ممي بچيروويچ» در مرحله گروهي چهارمين دوره مسابقات بسكتبال كاپ آسيا نيز تيم ژاپن را با نتيجه (71 بر 65) از پيش رو برداشته بودند. آنها در اين مسابقات تيمهاي هند، قطر، چين تايپه، ژاپن (2 بار)، ازبكستان و فيليپين را شكست دادند.
تيم ملي بسكتبال ايران با تركيب محمدصمد نيكخواه بهرماني، حامد آفاق، اوشين ساهاكيان، آرن داودي، اصغر كاردوست، روزبه ارغوان، محمد جمشيدي، فريد اصلاني، امير صديقي، سجاد مشايخي، صالح فروتن و بهنام يخچالي در چهارمين دوره رقابتهاي بسكتبال قهرماني كاپ آسيا شركت كرده بود. ملي پوشان بسكتبال كشورمان به عنوان تيم نخست اين رقابت ها به طور مستقيم به جام ملت هاي 2013 صعود كردند.
مشحون: اين قهرماني
2 حسن داشت
رئيس فدراسيون بسكتبال در مورد پيروزي مقابل ژاپن و قهرماني ايران در بسكتبال كاپ آسيا گفت: اميدوارم قهرماني در كاپ آسيا كمي از ناراحتي هاي سال گذشته مبني بر نرفتن به المپيك را جبران كند.
محمود مشحون اظهار داشت: بازي خوبي را از تيم ملي در كوارترهاي اول، دوم و چهارم شاهد بوديم و نيمه نخست را توانستيم با 7 امتياز اختلاف به پايان برسانيم، اما در كوارتر سوم عملكرد بسيار ضعيفي داشتيم و اگر كل بازي به اين شكل بوديم، قطعا بازنده مي شديم. ژاپني ها با استفاده از ميزباني بازي قابل قبولي را انجام دادند و در نهايت با 2 امتياز اختلاف بازنده شدند. ما در اين مسابقات انتظار قهرماني نداشتيم و از سوي ديگر نااميد هم نبوديم. برتري مقابل ژاپن در خاك اين كشور كار ارزشمندي بود كه بازيكنان ايران انجام دادند.
وي گفت: اين مسابقات 2 حسن داشت، يك اينكه تيم ايران به قهرماني رسيد و دوم بازيكنان جوان به خوبي در تركيب تيم ملي خودشان را نشان دادند. نفراتي چون محمد جمشيدي، روزبه ارغوان، فريد اصلاني و صالح فروتن عملكرد خوبي داشتند و سرمربي تيم ملي هم اين جرات را به آنها داد. رئيس فدراسيون بسكتبال گفت: سال گذشته تيم ايران در جام ملت هاي آسيا با شكست برابر اردن از صعود به المپيك بازماند و مردم و اهالي بسكتبال همه ناراحت بودند و اميدوارم اين قهرماني كمي از اين ناراحتي ها را جبران كرده و باعث شود در آينده باز هم نتايج بهتري را كسب كنيم.
 


بيانيه تعدادي از ورزشكاران و مسئولان ورزش در محكوميت اقدام موهن به پيامبر اعظم(ص) آتش خشم مسلمانان اهانت كنندگان را به ديار عدم مي فرستد

در پي اهانت به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص) توسط صهيونيست ها، تعدادي از ورزشكاران افتخارآفرين و مسئولان ورزش كشور، با انتشار بيانيه اي اقدامات موهن اخير را محكوم كردند.
در پي اهانت به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص) توسط صهيونيست ها، 31 تن از ورزشكاران افتخارآفرين و مسئولان ورزش كشور، با انتشار بيانيه اي اقدامات موهن اخير را محكوم كردند.متن بيانيه بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
در تداوم اهانت هاي شرربار به شريف ترين و بزرگ ترين انسان تاريخ، پيامبر اعظم حضرت محمد مصطفي صلي الله عليه و آله و سلم، بار ديگر صهيونيزم بين الملل كه حيات ننگين و سراسر جنايتش، با احياي مجدد اسلام عزيز توسط بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي حضرت امام خميني قدس سره الشريف متزلزل شده و با رهبري هاي داهيانه و مدبرانه حضرت آيت الله العظمي خامنه اي مد ظله العالي به نابودي نزديك گرديده است، با انتشار فيلمي موهن و كاريكاتورهايي هتاكانه در آمريكا و فرانسه، به خاتم پيامبران اهانت روا داشتند. همان طور كه ولي امر مسلمين جهان فرمودند، هدف صهيونيست هاي ذليل از اين قبيل اقدامات، خاموش كردن احساسات ديني و كوچك كردن مقدسات اسلامي در چشم نسل هاي جوان در دنياي اسلام است و در اين راستا مكررا از راه هاي مختلف به ساحت دين مبين اسلام، قرآن كريم، پيامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) توهين مي كنند. ما جمعي از ورزشكاران و مسئولان ورزش كشور، به عنوان فرزندان ملت بزرگ ايران اسلامي، ضمن اعلام انزجار از حركات نفرت انگيز اخير و اهانت به ساحت پاك نبوي، همراهي خود را با حركت مسلمين عالم عليه صهيونيزم اعلام مي داريم و ايمان داريم آتش خشم مسلمين هر روز شعله ورتر خواهد شد و ان شاءالله به زودي پايه هاي ظلم ابرستمكاران دنيا را به خاكستر تبديل خواهد كرد و اهانت كنندگان را به ديار عدم خواهد فرستاد. لازم به يادآوري است در ميان صادر كنندگان اين بيانيه نام حسين رضازاده، محمد بنا ، رسول خادم ، محمدرضا داورزني ، مدال آوران المپيك و چند تن از مسئولان ، مربيان و ورزشكاران ديگر مشاهده مي شود.
 


پيروزي نوجوانان ايران برابر لائوس ايران گام اول را محكم برداشت

نوجوانان فوتبال كشورمان نخستين ديدار خود در چارچوب مسابقات فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا را با برتري مقابل تيم لائوس پشت سر گذاشتند.
تيم فوتبال نوجوانان ايران از ساعت 17 ديروز در ورزشگاه شهيد دستگردي تهران به مصاف تيم لائوس رفت. اين بازي كه نخستين ديدار شاگردان علي دوستي مهر در چارچوب مسابقات فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا بود در پايان به برتري 3 بر يك آنها انجاميد.
در اين بازي كه قضاوت آن برعهده «ديميتري ماشنتسف» بود، ابتدا «آنوساي نويونگ» در دقيقه 2 و روي غافلگيري سنگربان و مدافعان ايران، دروازه تيم كشورمان را باز كرد اما تنها 15 دقيقه بعد اميرمحمد مظلوم گل تساوي را به ثمر رساند.
شاگردان دوستي مهر كه توپ و ميدان را در اختيار داشتند در دقيقه 19 به يك ضربه پنالتي رسيدند. محمدرضا بازاج با نفوذ به عمق دفاع لائوس يك ضربه پنالتي بدست آورد كه سيدمجيد حسيني براي زدن آن پشت توپ ايستاد. ضربه حسيني را ابتدا دروازه بان لائوس مهار كرد اما توپ برگشتي را او وارد دروازه اين تيم كرد و تيم نوجوانان ايران را 2 بر يك پيش انداخت.
تيم نوجوانان ايران كه نيمه اول را با پيروزي 2 بر يك پشت سر گذاشته بود در دقيقه 47 توسط اميرمحمد مظلوم به گل سوم رسيد و كار تيم لائوس را يكسره كرد. بازي خوب و حساب شده شاگردان علي دوستي مهر در ادامه اجاز خودنمايي به تيم لائوس نداد و تيم كشورمان به پيروزي 3 بر يك رسيد.
 


اولين ديدار پاييزي ليگ برتر

سپاهان ، پرسپوليس ؛ نبرد سرنوشت سرخپوشان

تيم فوتبال پرسپوليس براي انجام نهمين ديدارش در ليگ برتر فوتبال اين هفته راهي اصفهان شده تا ديدار خود را برابر سپاهان انجام دهد.
هفته نهم ليگ برتر فوتبال كه جمعه آغاز شده بود، با انجام دو ديدار امروز پايان مي يابد. در مهم ترين ديدار اين روز سپاهان، قهرمان سه دوره گذشته ليگ برتر از ساعت 30:18 ميزبان پرسپوليس خواهد بود.
ديدارهاي پرسپوليس با سپاهان هميشه از جذابيت هاي زيادي برخوردار بوده است كه مهم ترين تقابل هاي اين دو تيم در هفته هاي پاياني فصول گذشته ليگ برتر رقم خورده است. يك بار سپاهان با كسب تساوي برابر پرسپوليس جام قهرماني را بالاي سر برد و يك بار هم پرسپوليس با گل دقيقه 96 سپهر حيدري در تهران حريف زردپوش خود را شكست داد و قهرمان شد.
پرسپوليس در حالي اين هفته به مصاف سپاهان مي رود كه مانند فصل گذشته از وضعيت خوبي برخوردار نيست و تاكنون نتوانسته است رضايت هواداران خود را جلب كند. پرسپوليسي ها به جز بازي اول فصل كه برابر نفت آبادان پيروز شدند ديگر هيچ بردي را كسب نكرده اند و اين بدترين شروع پرسپوليسي ها در ادوار مختلف ليگ برتر است. اينك سرخپوشان پايتخت اميدوارند كه با شكست دادن سپاهان هم جايگاه خود را در جدول بهبود بخشند و هم باعث آشتي هواداران خود شوند.
ديگر ديدار امروز را تيم هاي نفت تهران و صباي قم از ساعت 25:17 انجام مي دهند. ديدار اين دو تيم قرار بود جمعه 31 شهريور برگزار شود، اما به دليل برگزاري رقابت هاي قهرماني زير 16 سال آسيا كه به ميزباني ورزشگاه دستگردي و اكباتان برگزار مي شود به تعويق افتاد.
نفت تهران كه روند رو به رشد خود را همچنان حفظ كرده است، مي تواند با پيروزي برابر صبا - كه روي كاغذ دور از دسترس نيست- 18 امتيازي شود و بار ديگر صدر جدول را تصاحب كند.
 


درگيري ، هفته دوم ليگ وا ترپلو را ناتمام گذاشت!

هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر واترپلو با برتري نفت و گاز اميديه و فولاد ماهان سپاهان پيگيري شد اما مسابقه تيم هاي نفت و گاز گچساران و انقلاب شيراز نيز نيمه تمام باقي ماند.
در هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر واترپلو تيم نفت و گاز اميديه در زنجان موفق شد با نتيجه 11 بر 4 مقابل ميزبان خود تيم شهيد شهبازي زنجان به برتري دست يابد. در ديگر ديدار اين هفته نيز تيم فولاد ماهان سپاهان، مدافع عنوان قهرماني 12 بر 4 مقابل ميزبان خود شهرداري خوزستان به پيروزي رسيد.
همچنين ديدار تيم هاي نفت و گاز گچساران و انقلاب شيراز نيز به دليل درگيري بين بازيكنان نيمه تمام باقي ماند و قرار شد تا نتيجه آن متعاقباً از سوي سازمان ليگ واترپلو اعلام شود.
 


پولادگر: بركناري ام شايعه است

بعداز بازي هاي المپيك 2012 لندن، يكي از رؤساي فدراسيون هايي كه شايعات زيادي در رابطه با بركناري اش در محافل ورزشي شنيده مي شد، سيد محمد پولادگر بود. وي در نخستين اظهارنظرش در اين رابطه گفت: بعد از هر رويدادي متأسفانه برخي افرادي كه به دنبال منافع خودشان هستند به تخريب و شايعه سازي روي مي آورند كه اين قضيه به نفع هيچ رشته اي نيست.
رئيس فدراسيون تكواندو در واكنش به شايعات مطرح شده درباره احتمال بركناري اش اظهار كرد: اين مسئله در اختيار ما نيست، بلكه مديران ارشد ورزش مختار هستند. متأسفانه بعد از هر رويدادي برخي افراد به دنبال منافعشان هستند و به تخريب و شايعه سازي روي مي آورند. اين اقدام نه تنها براي تكواندو بلكه به نفع هيچ رشته ورزشي نيست، مسئولان كشور كه تصميم گيرنده هستند خودشان درايت دارند و هر تصميمي كه به نفع ورزش باشد را مي گيرند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه از وهاب فرهمند به عنوان جايگزين شما در فدراسيون تكواندو نام برده مي شود، آيا صحت دارد؟ تنها گفت: متأسفانه اين شايعات در ورزش باب شده است.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

قلم قرمز ژوزه روي نام كريمي
مانوئل ژوزه سرمربي پرسپوليس نام 18 بازيكن مورد نظر خود براي بازي با سپاهان را در پايان تمرين ديروزاعلام كرد. نيلسون، شهاب گردان، سيد جلال حسيني، محسن بنگر، حسين ماهيني، مهدي مهدوي كيا، محمد قاضي، محمدرضا خانزاده، سعيد قدمي، ميثم نقي زاده، ايمون زايد، سامان آقازماني، هادي نوروزي، جواد كاظميان، محمد نوري، حميدرضا علي عسگري، عليرضا نورمحمدي و مهرزاد معدنچي، 18 بازيكني هستند كه عصر ديروز راهي اصفهان شدند. علي كريمي و كريم انصاري فرد نفراتي هستند كه نسبت به بازي قبلي سرخپوشان از فهرست خارج شده اند. ضمن اينكه غلامرضا رضايي، مهرداد پولادي و اميرحسين فشنگچي نيز همچنان آسيب ديده هستند.
پاسخ منفي مجيدي به باشگاه پرسپوليس
محمد رويانيان مي گويد دوبار؛ يك بار روز گذشته و يك بار هم پيش از آغاز فصل جديد ليگ برتر با فرهاد مجيدي براي حضور در پرسپوليس مذاكره كرده است. مديرعامل پرسپوليس در توضيح اين خبر يادآور شد: من روز گذشته با مجيدي صحبت كردم و قبل از فصل هم با او حرف زده بودم و پيشنهاد دادم كه به پرسپوليس بيايد. از مجيدي درباره آينده اش و وضعيتش در نيم فصل پرسيدم كه او مدام با خنده مي گفت من استقلالي ام.
راه آهن متعلق به تهران است نه شهرري
علي رغم اينكه چند سال قبل عنوان شد كه باشگاه راه آهن به شهرري منتقل شده اما اين انتقال در مراجع رسمي و قانوني ثبت نشده و باشگاه راه آهن قانونا متعلق به تهران است. رستم زندي معاون اجرايي باشگاه در اين رابطه گفت: اظهار نظرهايي كه چند سال قبل درباره انتقال باشگاه راه آهن به شهرري انجام شد، فقط جنبه شفاهي داشت و انتقال باشگاه در هيچ مرجع رسمي و قانوني به ثبت نرسيده است. در واقع باشگاه متعلق به تهران است و مالكان جديد هم تمايل دارند كه باشگاه در تهران بماند.
بي خبري فدراسيون فوتبال از بازي دوستانه با مصر
دبيركل فدراسيون فوتبال از برگزاري بازي دوستانه تيم ملي مقابل مصر در 21 مهر بي خبر است.مهدي محمدنبي درباره برگزاري ديدار دوستانه تيم ملي مقابل تيم ملي مصر اظهار كرد: اين مساله فقط از سوي مسئولان فدراسيون مصر و دبير كل اين فدراسيون اعلام شده و به ما هيچ پيشنهاد يا نامه اي در اين رابطه نرسيده است.
 


فدراسيون تيراندازي با كمان در آستانه تعليق

رئيس جديد فدراسيون تيراندازي با كمان كشورمان امروز در مجمع انتخاباتي اين فدراسيون انتخاب خواهد شد.
مجمع انتخاباتي فدراسيون تيراندازي با كمان صبح امروز با حضور تمام اعضا و به رياست حميد سجادي، معاونت ورزش قهرماني و حرفه اي وزارت ورزش و جوانان ساعت 30:10 در وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.
بر اساس اين گزارش، رضا بختياري و محمد علي شجاعي براي رياست فدراسيون تيراندازي با كمان در مجمع انتخاباتي اين فدراسيون رقابت مي كنند.
پيش از اين كميته بين المللي المپيك در نامه اي رسمي اعلام كرده بود كه نبايد هيچ مجمعي در ايران برگزار شود. در صورت برگزاري اين مجمع فدراسيون تيروكمان هم مانند فدراسيون هاي دوچرخه سواري و قايقراني تعليق خواهد شد.

 


ادعاي پرداخت رشوه در مسابقات قهرماني آسيا

ارسال ايميل مشكوك در خصوص تعليق جودوي ايران

ايميلي مشكوك و منتسب به رئيس اتحاديه جودوي آسيا خطاب به كميته ملي المپيك ايران با مضمون تعليق موقت فعاليت هاي ايران در آسيا ارسال شده است.
در متن اين ايميل كه منتسب به عبيد آل انزي رئيس اتحاديه جودوي آسيا است عنوان شده: «پس از انجام تحقيقات كامل در اتحاديه جودوي آسيا به اين تصميم رسيدم كه كليه فعاليت هاي فدراسيون جودوي ايران را در آسيا به طور موقت و بلافاصله به حالت تعليق درآورم. اين تصميم در پي رفتار غير ورزشي يكي از مسئولان جودوي ايران در خصوص دادن رشوه و زد و بند در طول مسابقات گذشته قهرماني جودوي آسيا در ازبكستان (آخرين مرحله انتخابي المپيك لندن 2012) اتخاذ شده است. در حال حاضر آنها قادر به شركت در مسابقات قهرماني جوانان و نوجوانان آسيا در تايپه نخواهند بود. ما در تايپه يك جلسه هيئت رئيسه خواهيم داشت و شما را متعاقباً از نتايج آن مطلع خواهيم ساخت.» مسئولان كميته ملي المپيك دريافت اين ايميل را تأييد كرده اند.
 


فرجي:

كاش وزير به نظرات كارشناسان توجه مي كرد

رئيس فدراسيون كاراته گفت: وزير ورزش بايد بيشتر به نقطه نظراتي كه از سوي كارشناسان يا رئيس فدراسيون كاراته ارائه مي شود، اهميت قائل شود.
پنجمين مرحله از مسابقات ليگ جهاني كاراته وان در حالي از ديروز به مدت 2 روز در شهر فرانكفورت آلمان پيگيري مي شود كه تيم ملي كاراته ايران به دليل مخالفت شوراي برون مرزي وزارت ورزش و جوانان به اين رقابت ها اعزام نشد. اين رقابت ها آخرين فرصت براي مدعيان كاراته بود تا قبل از آغاز مسابقات جهاني فرانسه نفرات اصلي خود را محك بزنند.
محمد صادق فرجي در پاسخ به اين سؤال كه مهمترين دليل اعزام نشدن تيم ملي به رقابت هاي ليگ جهاني كاراته وان آلمان چه بود، اظهار داشت: اي كاش وزير ورزش به نقطه نظرات كارشناسان، صاحب نظران ورزشي شوراي برون مرزي و بنده به عنوان رئيس فدراسيون كاراته كه نقطه نظرات كارشناسي اين ورزش را مي دانم و از نزديك دقيقاً در جريان هستم توجه مي كرد و اهميت قائل مي شد كه متأسفانه اين طور نشد. چندين مرحله مكاتبات با وزارت ورزش و جوانان داشتيم، اما نتيجه اي كه مد نظرمان بود گرفته نشد و اعزام نشدن تيم ملي به مسابقات كاراته وان آلمان ضربه بزرگي به كاراته ايران وارد كرد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14