(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2 مهر 1391 - شماره 20313

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
طرح مرسي و نگرش هاي اعضا (يادداشت روز)
اين خطا چرا ؟! (نكته)
دعوا (گفت و شنود)
رئيس جمهور پيش از سفر به نيويورك:
به عنوان رئيس جنبش نم حل بحران سوريه را پيگيري مي كنم
واردات نفت كره جنوبي از ايران از سرگرفته شد
كيهان و خوانندگان
مميزي نامزدهاي اصلاح طلب در جبهه بروكسل! (خبر ويژه)
اسرائيل در ميان اتباع خود و يهوديان آمريكا منزوي تر مي شود (خبر ويژه)
اصلاح طلبان بگويند چه مي خواهند تا بگويم چه كسي را نامزد كنند (خبر ويژه)
قبرستان منافقين رسماً به آمريكا منتقل شد (خبر ويژه)


طرح مرسي و نگرش هاي اعضا (يادداشت روز)

كميته چهارجانبه اي كه به ابتكار محمد مرسي و با مشاركت مصر، ايران، تركيه و عربستان شكل گرفت و در فاصله كوتاهي به برگزاري دو نشست مبادرت ورزيد، مهمترين ابتكار منطقه اي براي حل بحران سوريه تلقي شد. توجه به ماموريت، تركيب و روش كار كميته چهارجانبه عمدتا به اين دليل صورت مي گيرد كه روند نظامي- امنيتي ناظر به حذف نظام سياسي سوريه عليرغم آنكه طي يك سال گذشته از سوي قدرت هاي خارجي نظير آمريكا، انگليس و فرانسه و كشورهاي منطقه اي نظير عربستان و تركيه و رژيم اشغالگر قدس با جديت تقويت و پشتيباني شده، به بن بست رسيده است و حالا دو كشور اصلي منطقه اي پشتيباني كننده روند نظامي- عربستان و تركيه- به راه حل سياسي پيوسته اند. در اينجا سؤال مهم ناظران اين است كه آيا تركيه و عربستان مي توانند با كمك مصر از طريق يك روند سياسي به استراتژي خود در قبال سوريه- تغيير نظام- دست پيدا كنند يا خير؟ اگر نه، پيوستن عربستان و تركيه به روند سياسي كه بدون ترديد بدون مشورت با آمريكا و غرب اتفاق نيفتاده به چه معناست؟
براي رسيدن به پاسخ، توجه به نكات زير لازم است:
1-پيوستن به روند سياسي مي تواند يك «انتخاب» و يا «الزام» باشد. اگر كشوري كه ابتكار عمل را در دست دارد در عين حال ريل را تغيير دهد او به يك انتخاب و در نتيجه به ابتكار عمل جديد دست زده است ولي اگر ابتكار عمل كشوري به بن بست رسيده و در عين حال نمي خواهد ميدان را ترك كند و به يك بازي كه ديگران طراحي كرده اند، تن مي دهد، اين كشور به يك الزام تن داده است. تركيه و عربستان طي 18ماه اخير و بخصوص از مهرماه سال گذشته كه تحولات سوريه ابعادي امنيتي و نظامي پيدا كرده است روي حقانيت مخالفان مسلح و اقدامات از نوع ترور و بمب گذاري تاكيد كرده و دائما وعده مي دادند كه اين هفته يا هفته بعد دولت سوريه سقوط مي كند. حالا هفته ها و ماهها از اين وضعيت گذشته و چشم انداز تغيير نظام در سوريه تيره شده است. در اين شرايط عربستان و تركيه به طرحي لبيك گفته اند كه بر نفي توسل به سلاح براي رسيدن به هدف تاكيد دارد.
با اين وصف ترديدي در اين نيست كه «الزام»، تركيه و عربستان را به پذيرش «راه حل سياسي» سوق داده است. دقيقا به همين دليل مي توان احتمال داد كه پذيرش فرايند سياسي به جاي فرايند نظامي- امنيتي براي اين دو كشور نه استراتژي بلكه تاكتيك و تابع شرايط پيش رو مي باشد.
2- « بازي» با راه حل سياسي و در همان حال بسترسازي براي اقدامات خشن نظامي- امنيتي در بحران سوريه سوابقي دارد. در يك زماني اتحاديه عرب درخواست اعزام ناظران عرب به سوريه را مطرح و هدف آن را حل و فصل مسايل بين دولت و مخالفان و كاستن از دامنه خشونت ها اعلام كرد و در عين حال گمان مي كرد سوريه از پذيرش ناظران سرباز زند. برخلاف تحليل سران عرب، دولت سوريه اعزام ناظران و همكاري با آنان را پذيرفت اما درست زماني كه اولين گروه ناظران عرب به سرپرستي يك ژنرال كارآزموده سوداني مشغول بررسي و تهيه گزارش بود عربستان و قطر طرحي را به اتحاديه عرب ارائه كردند كه بر مبناي آن، اتحاديه از شوراي امنيت سازمان ملل درخواست مي كرد تا سوريه را ذيل بند 7 منشور سازمان ملل قرار داده و اين كشور را با اتهام تلاش براي نقض صلح و امنيت بين المللي به اشغال درآورد.
تجربه ديگر اين بود كه وقتي اقدامات نظامي عليه نظام سوريه در اواسط اسفندماه سال گذشته به دليل اقتدار ارتش به شكست انجاميد، اتحاديه عرب و شوراي امنيت، «كوفي عنان» را با يك طرح 6 ماده اي راهي سوريه كرده و مدعي شدند كه از حل و فصل عادلانه مسايل بين نظام سوريه و مخالفان آن حمايت كرده و خواهان كنار گذاشته شدن «سلاح» در حل منازعه كنوني هستند. بار ديگر دولت بشار اسد از اين طرح و فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب استقبال كرد. عنان 18 اسفند سال گذشته راهي دمشق شد و هيات هاي بازرسي او به مرور به سوريه رفته و به مراكز درگيري و هر كجا كه مخالفين مي خواستند سر زدند اما درست در ميانه ماموريت كوفي عنان و در حاليكه به دليل خويشتنداري دولت سوريه از برخورد قاطع نظامي، بخش هاي پاكسازي شده در حمص، حما، ادلب، ديرالزور و درعا بار ديگر آلوده شده بودند، آمريكايي ها، انگليسي ها، فرانسوي ها، تركيه، عربستان و قطر خواستار استعفاي عنان و توقف روند سياسي شدند!
لبيك عربستان و تركيه به طرح سياسي مرسي هم درست در زماني اتفاق افتاده كه ارتش سوريه شهرهاي اين كشور شامل دمشق، حلب، حمص، حما و درعا را بار ديگر از وجود عناصر غيرقانوني مسلح پاكسازي و ضربات سنگيني را به آنان وارد كرده است. در اين شرايط وقتي گفته مي شود «استفاده از سلاح راه حل نيست» عمدتا دولت سوريه و نه مخالفان مخاطب قرار مي گيرد و اين از منظري ديگر به معناي برداشتن فشار دولت قانوني سوريه روي عناصر مسلح غيرقانوني است.البته در عين حال پرواضح است كه كسي كه در اين شرايط از لزوم كنار گذاشتن خشونت و سلاح حرف مي زند به اقتدار نيروي مسلط و مشروع در صحنه هم اعتراف كرده است.
3- از آن طرف «محور شدن مصر» در تحولات سوريه براي اعضاي گروه چهارجانبه توام با چالش ها، آسيب ها و در عين حال مزيت هايي است كه در به سرانجام رسيدن كميته چهارجانبه يا طرح مرسي تاثير اساسي دارند. نكته اول اين است كه هركدام از سه كشور ايران، تركيه و عربستان علي الاصول منافع خود را با محور شدن مصر در تحولات سوريه منطبق نمي بينند. ايران محوريت مصر را به دليل مواضع همراهانه رئيس جمهور و جريان اخوان المسلمين با -حداقل- بخشي از مخالفان مسلح دولت سوريه به ضرر متحد استراتژيك خود در منطقه- سوريه- مي داند و نمي تواند پرونده سوريه را بدست دولتي بدهد كه مشروعيت دولت دمشق را قبول ندارد و گروه هاي شبه نظامي را عليرغم توسل به جنايت مشروع مي داند. عربستان محوريت مصر را به اين دلايل قبول ندارد؛ اولا منفعت دائمي عربستان در محوريت رياض بر جهان عرب است و هر نوع حركتي كه اين محوريت را به قاهره يا هر پايتخت عربي ديگر منتقل كند با نگاه استراتژيك عربستان در تعارض است. ثانيا عربستان مي داند كه انتهاي حركت مصر در شطرنج سوريه به قدرت رساندن اخوان المسلمين سوريه و تبديل سوريه به متحد استراتژيك مصر است. اين در حالي است كه آب عربستان در هيچ كجاي جهان عرب با آب اخوان در يك جوي نمي رود. متحدين عربستان در همه جاي جهان عرب جريانات سكولار و وابسته به غرب يا وهابي هاي القاعده هستند و ثانيا تبديل شدن سوريه به متحد استراتژيك مصر بشدت موقعيت منطقه اي عربستان را به خطر مي اندازد. تركيه نيز با محوريت مصر موافق نيست. البته در نقطه «اخوان المسلمين» اين دو به وحدت نظر مي رسند اما آنان در اينكه اين اخوان به اخواني هاي تركيه يا اخواني هاي مصر وصل باشد، دچار اختلاف نظر جدي هستند و علاوه بر اين محور شدن مصر با تلاش چندين ساله دولت اردوغان براي محور شدن تركيه در منطقه آسياي غربي منافات دارد. بايد دانست كه يكي از دلايل اصلي تلاش تركيه براي اسقاط رژيم اسد، باز كردن راه ورود سرزميني تركيه به حوزه عربي است راهي كه اينك با حضور دو دولت عرب همگرا با ايران- يعني عراق و سوريه- مسدود گرديده است.
4- براساس آنچه گفته شد هركدام از اعضاي كميته چهارجانبه به دلايلي دور هم جمع شده اند و طبعا علاوه بر دلايل مشترك، هر كدام دلايل اختصاصي و جداگانه اي براي عضويت دارند. وزارت خارجه ايران از كاسته شدن از نقش تركيه و عربستان در سوريه به دليل افراط اين دو در مخالفت با دولت اسد، استقبال مي كند و مواضع مصر را كه- ولو در ظاهر- از اقدام نظامي خارجي عليه سوريه و تشديد درگيري ها انتقاد مي كند، قابل تحمل مي داند و انتقال پرونده در حوزه عربي و اسلامي از عربستان و تركيه به مصر را گشايش در كار دولت متحد خود در دمشق ارزيابي مي كند. از سوي ديگر با انتقال پرونده از مشروعيت اقدامات حمايت گرانه عربستان و تركيه از روند نظامي امنيتي عليه سوريه كاسته و تداوم اين روند را دشوار مي سازد.
اما رژيم عربستان مي داند كه به دليل مقاومت دولت و ارتش سوريه، به قدرت رساندن مخالفان وابسته به رياض در دمشق حداقل در شرايط فعلي عملا ناممكن است و انجماد سياسي سعودي روي طرح امنيتي، آينده اي را براي رياض به دنبال نمي آورد، از سوي ديگر با تداوم وضع فعلي، روابط عادي منطقه اي اين كشور هم به مخاطره مي افتد از اين رو عربستان به شكلي كه نه همراهي باشد و نه مخالفت، نام خود را در زير توافقنامه چهارجانبه نوشته است. به عبارت ديگر در حالي كه عربستان به دليل مواضع و عملكرد بسيار صريح ضد سوري نمي تواند خود شكل دهنده به يك «ابتكار عمل سياسي» باشد، در يك ابتكار عمل سياسي كه كفه اكثريت اعضاي آن به نفع مخالفان اسد سنگيني مي كند، مشاركت ورزيده است. از نظر عربستان به شكست كشيده شدن ابتكار مصر كه احتمال آن بسيار زياد است، راه را براي تشديد اقدامات نظامي و امنيتي ضد سوري در سه محور داخلي، منطقه اي و خارجي فراهم تر مي كند.
دولت تركيه هم كه به دليل مواضع شديد ضد سوري با بحران شديد داخلي بخصوص از سوي حدود 23 ميليون علوي تركيه و حدود 19ميليون كرد تركيه مواجه گرديده و در عمل امكان تشديد حمايت از شبه نظاميان تروريست را ندارد به ابتكار عمل مرسي پيوسته است. در اين ميان تركيه روي حفظ روابط با ايران و ايجاد روابط استراتژيك با دولت جديد مصر تاكيد دارد و از سوي ديگر نمي خواهد همه دريچه هاي سوريه روي تركيه بسته بماند. دولت اردوغان در اين شرايط خود را ناچار به مشاركت در كميته چهارجانبه دانسته و در عين حال مانند عربستان به شكست اين روند و كنار كشيدن مصر چشم دوخته است. در يك عبارت كوتاه بايد گفت گروه چهارجانبه اساسا زمينه چنداني براي موفقيت و حل و فصل مسئله ندارد، مخصوصا آن كه تركيه و عربستان براي به پايان رسيدن آن لحظه شماري مي كنند.
در عين حال پرواضح است «الزام»ي كه مصر، عربستان و تركيه را به شكل گيري كميته چهارجانبه وادار كرد، به ميزان بسيار زيادي محصول مقاومت جانانه ارتش و دولت سوريه در برابر روند خارجي، منطقه اي و داخلي مبتني بر اعمال فشار و تروريزم است و از اين رو بايد گفت از آنجا كه دمشق همكاري با كميته چهارجانبه را مشروط به رفع خشونت در سوريه كرده كه به معناي واداشتن كشورهايي نظير تركيه و عربستان به دست كشيدن از اقدامات تروريستي عليه مردم سوريه به حساب مي آيد، شكل گيري اين گروه در نهايت به نفع دمشق است و در آخر بايد گفت همانطور كه مقامات ايران تاكيد كرده اند؛ مسايل مخالفان دولت دمشق تنها از طريق گفت وگو با نظام مشروع سوريه حل و فصل مي شوند نه اجلاس هاي 2 ، 4 ، 6 يا 8جانبه.
سعدالله زارعي
 


اين خطا چرا ؟! (نكته)

در حالي كه آژانس بين المللي انرژي اتمي اعتراف مي كند در بازرسي هاي همه جانبه و نزديك به 10 ساله خود از تأسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران هيچ نشانه قابل اعتنايي به دست نياورده است كه حاكي از انحراف فعاليت هسته اي صلح آميز كشورمان به سوي توليد سلاح اتمي
-DIVERSION- باشد و به همين علت درتلاش است دست خالي خود از نشانه هاي فني و حقوقي را با بهانه جويي هاي غيرقانوني و پاس دادن پرونده به بستر سياسي- ارسال به شوراي امنيت سازمان ملل- جبران كند، برادر عزيزمان آقاي دكتر فريدون عباسي دواني، رياست محترم سازمان انرژي اتمي كشورمان در اظهاراتي غيرمنتظره و تعجب آور بي آن كه بدانند
- يا خداي نخواسته بخواهند- نياز مبرم 1+5 و آژانس بين المللي را براي ادامه كينه توزي عليه فعاليت هسته اي صلح آميز كشورمان تامين كرد! آقاي فريدون عباسي در مصاحبه با روزنامه سعودي و عرب زبان الحيات- چاپ لندن- كه در حاشيه نشست عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين صورت پذيرفته بود ادعا كرد جمهوري اسلامي ايران در «برخي از مواقع اطلاعات نادرستي»! را در اختيار آژانس قرار داده است.
رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان در اين مصاحبه گفته است؛ «گاهي اوقات ما اطلاعات غلطي منتقل مي كرديم، چون چاره ديگري براي گمراه كردن جاسوسان خارجي نداشتيم. گاهي خودمان را ضعيف و گاهي نيز قوي تر از آنچه واقعا بوديم جلوه داده ايم»! آقاي دكتر عباسي در ادامه مي گويد «هفت سال پيش تهران متوجه شد كه ماموران اطلاعاتي سازمان جاسوسي بريتانيا- ام.آي6.- اطلاعاتي را در مورد ايراني هايي كه در چارچوب برنامه هاي هسته اي ايران با آژانس همكاري داشته اند، جمع آوري كرده اند... دانشمندان هسته اي ايراني نيز كه بعدها از سوي جاسوسان صهيونيست به قتل رسيدند در ميان همين افراد بودند.»
اظهارات آقاي دكتر عباسي همانگونه كه انتظار مي رفت، بلافاصله بعد از انتشار، بازتاب بسيار گسترده اي يافت و با استقبال آميخته به ذوق زدگي فراوان آمريكا، اسرائيل و متحدان اروپايي آنها روبرو شد. چرا كه متأسفانه در اظهارات بي اساس رئيس محترم سازمان انرژي اتمي كشورمان، نياز خود را به صورت يك امتياز دريافت كرده بودند!
سؤال اين است كه جناب دكتر عباسي از طرح اين ادعا چه انگيزه اي داشته و در جغرافياي سخن خويش كداميك از منافع ملي كشورمان را دنبال مي كرده است؟ چرا كه بازرسان آژانس در بازرسي هاي 10 ساله خود هيچ نشانه اي از انحراف در برنامه هسته اي صلح آميز كشورمان به دست نياورده اند و دقيقا به همين علت، از يكسو پرونده را به بستر سياسي كشانده اند تا نيازي به شواهد فني و حقوقي نداشته باشند
- اعتراف البرادعي- و از سوي ديگر براي ادامه چالش، اين بهانه را پيش كشيده اند كه جمهوري اسلامي ايران در ارائه اطلاعات لازم به آژانس صادق نبوده است! و پاسخ منطقي و حقوقي ما، اين بوده و هست كه آژانس مطابق اساسنامه بر يافته هاي بازرسان خود تكيه دارد، نه اطلاعات ارائه شده از سوي كشور تحت بازرسي و دقيقا به همين علت است كه اطلاعات ارائه شده نيز راستي آزمايي- VERIFICATION- مي شوند تا صحت و سقم آن معلوم شود و اكنون در حالي كه آژانس علاوه بر بازرسي هاي پي درپي، اطلاعات ارائه شده از سوي ايران را نيز راستي آزمايي كرده و خلاف قابل اعتنايي در آن نديده است، آقاي دكتر عباسي مي فرمايند كه در برخي از موارد اطلاعات غلط به آژانس داده ايم! آيا جناب دكتر عباسي از اين نكته بديهي بي خبر بوده اند؟! آيا نمي دانسته اند كه به عنوان رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان با اظهارات نسنجيده و البته غيرواقعي خود، نياز دشمن را به آنان هديه مي كنند؟!
ايشان مي گويد ارائه اطلاعات غلط براي گمراه كردن جاسوسان خارجي بوده است! كه بايد پرسيد اولا؛ مگر آژانس بدون بازرسي و راستي آزمايي اطلاعات ارائه شده را مي پذيرد؟ و ثانيا؛ جاسوسان خارجي نهايتا در پي آن بوده اند كه اطلاعات ارائه شده از سوي ايران را غلط جلوه دهند. اين دقيقا و با عرض پوزش همان پي آمد و نتيجه اي است كه اظهارات جناب عباسي بي آنكه بخواهند در پي داشته است!
وقتي مي فرمايند برخي اطلاعات ارائه شده غلط بوده است سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز به خود حق مي دهد بگويد از كجا معلوم اطلاعاتي كه اكنون ارائه مي شود، نادرست و گمراه كننده نباشد؟!
با توجه به اينگونه خطاهاي فاحش، آنهم در پرونده هسته اي كشورمان، اولين و ابتدايي ترين گام ضروري آن است كه اظهارنظر در اين باره تنها برعهده مسئول تيم هسته اي، سخنگوي تيم و يا شخصيت هايي كه جايگاه آنان از قبل تعريف شده است، باشد.

حسين شريعتمداري
 


دعوا (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: دعواي شاخه خارجي فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 با شاخه داخلي فتنه دوباره اوج گرفته و فحش و بد و بيراه نثار هم مي كنند.
گفت: چرا؟! باز ديگه چي شده؟!
گفتم: بيروني ها به داخلي ها فحش ميدن كه چرا حرف از شركت در انتخابات مي زنيد و داخلي ها به بيروني ها بد و بيراه ميگن كه چرا شرايط ما رو درك نمي كنين!
گفت: از اول چرا به هم چسبيدند كه حالا جدا شدنشون سخت باشه؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! دو تا شريك، بعد از يك عمر با هم دعواشون شده بود. يكي از اونها به شريكش گفت؛ من خل و چل بودم كه با تو شريك شدم! و رفيقش جواب داد؛ من هم انقدر سرم شلوغ بود كه اينو متوجه نشدم!
 


رئيس جمهور پيش از سفر به نيويورك:

به عنوان رئيس جنبش نم حل بحران سوريه را پيگيري مي كنم

رئيس جمهور كشورمان پيش از سفر به نيويورك تاكيد كرد كه به عنوان رئيس جنبش نم حل بحران سوريه را پيگيري مي كنم.
محمود احمدي نژاد صبح روز شنبه پيش از سفر به نيويورك براي شركت در شصت و هفتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد در فرودگاه مهرآباد با بيان اين كه امروز بدون تاثيرگذاري در عرصه بين المللي نمي توان به پيشرفت و تعالي رسيد اظهار داشت: نمي توان گفت ما با كشورهاي ديگر كاري نداريم چرا كه محاسبات بين المللي خواه ناخواه موجب ارتباطات ما در عرصه بين الملل مي شود.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه مشكل امروز جهان اين است كه كساني در گلوگاه تنظيم مناسبات بين المللي قرار دارند كه به دنبال سلطه گري خود هستند تصريح كرد: اين عده نمي خواهند عزت و استقلال ملت ها را ببينند و در واقع اين مسئله در نقطه مقابل آن ها است.
وي با بيان اين كه اگر ما مي خواهيم پيشرفت كنيم بايد مناسبات جهاني اصلاح شود و نظم جهان عادلانه و انساني باشد گفت: ما بايد تلاش كنيم تا ملت ما و همه ملت ها از منافع خود بهر ه مند شوند. احمدي نژاد يادآور شد: ظاهرا سازمان ملل براي دفاع از حقوق ملت هاست اما بنده در يك زماني پشت صحنه سازمان ملل را بيان خواهم كرد، ظاهر تشكيل سازمان ملل اين است كه همه از روابط بهره ببرند و همه حق راي مساوي داشته باشند، اما ما امروز وضع سازمان ملل را مي بينيم كه به چه صورت است.
رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه علت حضور ما در سازمان ملل رساندن پيام ايران براي اصلاح مديريت جهاني است، يادآور شد: ما در اين سفر با روساي جمهور و سران ساير كشورها ديدار و گفت وگو خواهيم داشت و همچنين مصاحبه هايي با گروه هاي خبري از همه قاره ها داريم.
وي بر همين اساس به نشست هاي تخصصي نشست حاكميت قانون، نشستي براي اديان و همچنين نشست با گروه هاي اجتماعي، اقتصادي، ضدجنگ و صلح طلب و همچنين نشست اديان و مذاهب و رهبران جهاني اديان براي همفكري بيشتر، نشستي با دبيركل سازمان ملل متحد و ايرانيان مقيم آمريكا اشاره كرد.
احمدي نژاد همچنين گفت كه در اين سفر بنده علاوه بر نماينده ملت ايران رئيس جنبش عدم تعهد نيز هستم كه خود اين مسئله مسئوليت هايي بر دوش ما قرار داده است. اجلاس نم تصويب كرده بود براي تجديد ساختار سازمان ملل و بحران هاي منطقه مانند سوريه نشست هايي در ضمن مجمع عمومي سازمان ملل برگزار شود تا بتوان شاهد متوقف شدن خشونت ها شد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: انتظار ما اين است ما در اين سفر يك جمع بندي از مواضع و ترسيم روشني از آينده داشته باشيم، نزديك 3 ماه مشورت هاي طولاني با صاحب نظران و مردم داشتيم و مي توان گفت متن اوليه 12 بار ويرايش شده تا ما بتوانيم همه پيام ملت ايران را منتقل و تصوير آينده را به روشني در برابر جامعه بشري قرار دهيم.
گفتني است كه كارشكني آمريكايي ها درباره صدور ويزا براي هيئت همراه رئيس جمهور در اين سفر نيز تكرار شده و وزارت امور خارجه آمريكا از صدور ويزا براي هيئت ايراني شانه خالي كرده است.
به گزارش فارس، از مجموع 160 ويزاي درخواستي براي هيئت همراه رئيس جمهور نزديك به بيست نفر از اعضاي هيئت از همراهي محمود احمدي نژاد به دليل عدم صدور ويزا بازماندند.
علاوه بر خبرنگاران همراه رئيس جمهور و همچنين تيم هاي حفاظت و تشريفات برخي از مقامات نيز به دليل عدم صدور ويزا موفق به همراهي رئيس جمهور نشدند.
معاونت تشريفات نهاد رياست جمهوري، براي 160 نفر تقاضاي ويزاي سفر به نيويورك كرده بود كه اين تقاضا از حدود دو ماه پيش تسليم سفارت آمريكا در سوييس شد.
 


واردات نفت كره جنوبي از ايران از سرگرفته شد

يك شركت نفتي كره جنوبي اعلام كرد كه واردات نفت از ايران را با بارگيري يك محموله دو ميليون بشكه اي آغاز كرده است.
به گزارش مهر به نقل از الجزيره، شركت SK كره جنوبي واردات نفت از جمهوري اسلامي ايران را پس از توقفي دوماهه از سر گرفت.
سخنگوي اين شركت كره اي تاكيد كرد: محموله اي دو ميليون بشكه اي در يك نفتكش ايراني و با پوشش بيمه اي ايران بارگيري شده است.
اين مسئله در حالي رخ داده كه شركتهاي نفتي كره جنوبي اخيرا به علت تحريم هاي اتحاديه اروپا، واردات نفت از ايران را متوقف كرده بودند.
خاطرنشان مي شود اخيرا منابع خبري به ازسرگيري واردات نفت ايران از طرف كره جنوبي در سپتامبر اشاره و اعلام كردند: به اين ترتيب سئول هم تحريم هاي نفتي اروپا عليه ايران را ناديده مي گيرد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ هر لاله كه رويد از سرخاك شهيد
ياد آورد ازسينه صد چاك شهيد
زين كعبه عشق بي تفاوت نگذر،
حاجت بطلب ز تربت پاك شهيد
هفته دفاع مقدس گرامي باد.
3797---0911
¤ رهبر معظم انقلاب در ديدار دلاورمردان ارتش فرمودند بايد قوي شد تا حمله به ايران محال و غيرممكن شود. اين بيانات خيلي جامع است. يكي از تاكيدات ايشان در اين خصوص تشكيل نيروي دريايي راهبردي است. به نظر من از لوازم تحقق اين نيروها داشتن كشتي هاي اتمي است كه براي تامين قواي آنها به اورانيوم غني شده صلح آميز نياز است. كه اين جزو حقوق بديهي و پذيرفته شده براي همه كشورها است. به عنوان ايراني مسلمان از تيم مذاكره كننده هسته اي خواهش مي كنم سرسوزني اجازه ندهند كه غربي ها بخواهند براي درصد غني سازي اورانيوم خط و مرز و چارچوب بگذارند، دشمنان به دنبال نابودي اسلام و مسلمانان هستند. به غربي ها اعتماد نكنيد.
ايران دوست
¤ براساس آمار رسمي دولت هاي اروپايي سالانه 10 هزار اروپايي به دين مبين اسلام مشرف مي شوند، و از طرف يهود هم جوامع غربي را عقبه استراتژيك خود مي داند، لذا اين خيانت شنيع و توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام اتفاقي نيست، اينها مجبورند چهره اسلام را مخدوش كنند، و بهترين كاري كه ما مي توانيم در برابر آنها انجام دهيم محكم كردن قرارگاه ولايت است اين آتشي ترين تيري است كه مي توان به قلب دشمنان وارد كرد.
5542---0919
¤ آنچه امروز به عنوان آزادي در جهان غرب جريان دارد، فقط تلاشي براي تمسخر نيست شيوه اي براي حساسيت زدايي و ترويج بي غيرتي است. در چنين فضايي ضمن اين كه بايد مراقب بود بلندگوي دشمنان براي اهانت به اسلام نشده، پاسخ تند و كوبنده ضروري است.
محمود قلي نژاد
¤ شكوه حضور سيد حسن نصرالله در راهپيمايي منطقه ضاحيه بيروت لبنان به يادماندني است اين شكوهي است كه پاپ، روساي غرب و حكام عرب همواره در حسرت آن مي مانند.
5361---0912
¤ آزادي در غرب يعني آزادي دروغ، فحش، تهمت و غيبت، بعد از سالها غرب به اينجا رسيده است. فقط مانده است اعلام رسمي و علني آزادي آدم كشي، اين است سرنوشت دشمنان پيامبر اسلام.
يك شهروند
¤ از تصميم دولت به خاطر قطع ارز مرجع تشكر مي كنم. چرا بايد ملت ايران پول خود را يارانه بدهد به كشورهايي مثل كره و اجناس كره اي بخرد، ارز مرجع فقط براي كالاهاي اساسي و ضروري است.
يك شهروند
¤ تقويت روابط سياسي و فرهنگي ايران و مصر، موجب تقويت محور مقاومت در منطقه مي شود.
قاسمي
¤ ما ايرانيان در مسائل خاورميانه بايد خيلي هوشيار باشيم گاهي دشمنان تحليل هايي ارائه مي دهند كه شايد ممكن شود ما به خطا برويم. ما تا الان توطئه دشمنان را در سوريه خنثي كرديم اما بايد هوشيار باشيم. دشمن يكي از اهدافي كه جست جو مي كند اين است كه بشار اسد را از حاكميت سوريه كنار بزند. اما نبايد اسير دست اين توطئه ها شويم. ما بايد همچنان از بشار اسد حمايت كنيم و از روي عراق تمركز خود را برنداريم و نگذاريم سوريه از دست حاميان مقاومت خارج شود.
يك شهروند
¤ قرارداد بيمه طلايي فرهنگيان و مراكز درماني و پزشكي علي رغم گذشت 6 ماه از سال هنوز برقرار نشده است. از مسئولان محترم و دلسوز آموزش و پرورش استان تهران درخواست پيگيري داريم.
فواد كاسب
¤ در مورد جانبازان و آزادگان از بنياد شهيد تقاضا داريم فكري جدي به حال بيمه درمان خانواده اين عزيزان بكنند. براي درمان و پرداخت هزينه آن به شدت با مشكلات روبه رو هستيم.
عضو خانواده ايثارگران
¤ از سازمان ترافيك تقاضا داريم فكري به حال عابران پياده در پياده روها كند. چون بسياري از موتورسواران بدون توجه به محل عابر پياده با سرعت در اين مسيرها تردد مي كنند، جان عابران پياده در اين اماكن به شدت مورد تهديد است.
يك شهروند
¤ انتظار ويژه داريم مسئولان وزارت رفاه با وضع قوانين حمايتي از شغل هاي خانگي بانوان حمايت كنند تا انشاءالله ديگر شاهد گرايش آنها به دستفروشي نباشيم.
سليمان بلغار
¤ آسفالت جاده لوشان به شهر جيرنده كه چندين سال عمر دارد در بيشتر نقاط خصوصا بين لوشان به معدن سنگرود آن قدر خراب است كه در حال تبديل شدن به جاده خاكي است آيا اداره راه گيلان نبايد به فكر ترميم و روكش آسفالت اين جاده باشد.
سروري- بدري، همتي
¤ وقتي براي پرداخت قسط به شعبه مركزي بانك مسكن مراجعه كردم و در ورودي باز شد ناگهان با صف غيرمنتظره دوستان و همكاران سفارشي كه در پشت باجه ها براي سود و خريد و فروش اوراق آمده بودند مواجه شديم. نه اين افراد و نيز نه مسئولان بانك به حقوق ديگر مراجعه كنندگان توجه مي كردند و نه به اعتراض كساني كه در صف براي كار يك دقيقه اي معطل مانده بودند. جالب است كه مسئولين بانك گفتند از در ديگر وارد شده اند و از عهده ما خارج است! آيا كنترل كارمندان شان نيز از عهده شان خارج است؟
يك مراجعه كننده به بانك
¤ پيشنهاد دارم در مورد مبادلات خارجي با روسيه و چين به جاي مبادله با دلار يا يورو، از پول چين (يوآن) يا ايران (ريال) يا روسيه (روبل) استفاده شود و مبادلات بر مبناي پولهاي خود كشورها صورت گيرد. در اين صورت مشكلات تبادل ها و معاملات حل مي شود.
حجازي
¤ براي گرفتن ارز دانشجويي به سه شعبه بانكي مراجعه كردم اما همه آنها گفتند به دليل اينكه بخشنامه داريم ديگر نمي توانيم به شما ارز دانشجويي بدهيم و اعلام كردند اين مقطعي نيست و ديگر ارز دانشجويي نمي دهيم. و تنها بانكي كه ارز دانشجويي را تا دو هفته قبل مي داد، بانك ملت بود كه آن هم متأسفانه اين ارز را قطع كرده است.
2273-0919
¤ از اداره راه و شهرسازي اصفهان و نطنز درخواست مي شود نسبت به ترميم و روكش آسفالت جاده قديم كاشان- نطنز- حد فاصل اتوبان جديد تا تقاطع پاسگاه انتظامي «هنجن» كه داراي پستي و بلندي زيادي است اقدام نمايند.
حسين شفيعي ابيانه
¤ مسئولين قول داده بودند كه قيمت آهن و ميلگرد را به قيمت سابق يعني كيلويي هشتصد تومان برگردانند. قيمت فعلي بازار باعث بيكاري بسياري از كارگران شده است.
7624---0935
¤ از شهردار بپرسيد با توجه به ترافيك سنگين بزرگراه شهيد همت آيا تدبيري براي كشيدن خط تندرو براي اين مسير در دست ندارند؟!
0936---0912
¤ از مسئولين سيما به ويژه مديران شبكه هاي مختلف درخواست مي شود نسبت به پخش ورزش هايي كه در صحنه بين الملل مايه آبروي نظامند و بيشترين مدال ها را به ارمغان آورده اند اقدام نمايند.
6787---0918 و8942---0912
¤ از پخش برنامه هاي طب ايراني شبكه 3 و شگفتي هاي بدن انسان شبكه 4 كه بسيار مفيدند تقدير و تشكر مي شود.
فاطمه صادقي فرهنگي و كتابدار سابق بابلسر
 


مميزي نامزدهاي اصلاح طلب در جبهه بروكسل! (خبر ويژه)

سايت وابسته به عضو متواري حزب مشاركت با بي ميل نشان دادن خاتمي به انتخابات آينده نوشت: در حالي كه چهره هاي شاخص جريان اصلاحات همچون سيدمحمد خاتمي نسبت به انتخابات رياست جمهوري سال آينده برخورد سردي نشان داده اند، و از مواضع رهبران جنبش سبز نيز خبر جديدي منتشر نشده، تلاش برخي افراد منتسب به اصلاح طلبان براي ورود به انتخابات ادامه دارد.
نداي سبز آزادي كه به تيم مزروعي و برخي فراريان حزب مشاركت وابسته است، نوشت: اولين افرادي كه در بين نيروهاي منسوب به جريان اصلاحات به بررسي حضور خود به عنوان كانديدا پرداختند، مجيد انصاري و محمدرضا عارف از معدود اصلاح طلبان حاضر در مجمع تشخيص مصلحت نظام بودند. انصاري خيلي زود و با دريافت پالس هاي منفي از درون جريان اصلاحات و تحليل سياسي خود از شرايط عمومي كشور، كناره گرفت و وارد لابي هاي مرسوم نشد. هر چند او در صورت رسيدن اصلاح طلبان به موقعيت معرفي كانديدا، خود را يكي از شانس ها مي داند. عارف اما در اين بين فعال ماند. او كه با واكنش سرد اصلاح طلبان نسبت به اشتياقش براي كانديداتوري مواجه شد، در برخي محافل اعلام كرد كه منتظر دعوت اصلاح طلبان نمي ماند و به عنوان كانديداي مستقل خواهد آمد. شايد عارف بر اين اعتقاد بود كه برخي اصلاح طلبان ناچار از او حمايت خواهند كرد. اما اعلام آمادگي او تكان چنداني به نيروهاي اصلاح طلب در دفاع از كانديداتوري معاون اول دولت خاتمي نداد. آخرين خبرها نيز حاكي است كه عارف از حضور در اين عرصه پشيمان شده و به دوستان نزديك خود گفته كه عطاي كانديداتوري را به لغايش مي بخشد.
سايت ياد شده مي افزايد: اما جدي ترين كانديدايي كه تاكنون درعرصه لابي ها فعال است، اسحاق جهانگيري وزير اسبق صنعت در دولت اصلاحات و از اعضاي حزب كارگزاران سازندگي است؛ حزبي كه مدت هاست به عنوان يك تشكيلات سياسي، بروز و ظهوري نداشته و در نتيجه جهانگيري را نمي توان يك كانديداي حزبي دانست. او در بين بدنه جريان اصلاحات نيز چهره اولويت داري نبوده و از ديد برخي مي تواند گزينه اي خوب براي حاكميت باشد تا جريان اصلاحات را در قامت رقيبي از پيش باخته، بي خطر و مشروعيت بخش به ميدان رقابت راه دهد و هوادارانش را دچار ريزش وسيع كند. آخرين موضع گيري كه از جهانگيري در محافل نقل شده اين است كه «اگر كل جريان اصلاحات درباره ام به اجماع برسند و از من بخواهند، خواهم آمد و اگر بگويند نيا، نمي آيم.»
نداي سبز آزادي همچنين نوشته است: جهانگيري البته يك رقيب پنهان دارد. محمدعلي نجفي كه هم در بين نزديكان خاتمي و هم نزديكان عبدالله نوري صاحب وجهه است. نجفي، كه سابقه وزارت در كابينه هاي هاشمي و خاتمي را دارد در صورت حضور و نامزدي، شانس رأي آوري به مراتب بيشتري نسبت به جهانگيري دارد، هر چند برخي معتقدند، رئيس سابق سازمان برنامه و بودجه و عضو فعلي شوراي شهر تهران، در فضاي سرد فعلي و غلبه گفتمان عدم شركت، خود را نمي سوزاند و نامش را سر زبان ها نخواهد انداخت.
پايگاه اينترنتي وابسته به ورشكستگان متواري در نهايت مي نويسد: همه آنچه آمد در صورت ورود جريان اصلاحات به انتخابات با كانديداي حداقلي معنا خواهد يافت كه فعلاً شانس چنداني براي وقوع ندارند. در غير اين صورت و با اختيار كردن گزينه هايي چون تحريم، عدم شركت و با حضور حداكثري با كانديدايي قدرتمند، خود به خود همه اين گزينه ها به بايگاني خاطرات سياسي سپرده مي شوند. ادامه حبس و حصر سران جنبش سبز كه به نظر مي رسد موضع آنان با ارزيابي شان از زمان انتخابات مجلس نهم تغيير و تفاوتي معنادار پيدا نكرده باشد، و نيز موضع زندانيان همچنان كفه ترازو را به سوي «عدم شركت» سنگين كرده و مي كند.

 


اسرائيل در ميان اتباع خود و يهوديان آمريكا منزوي تر مي شود (خبر ويژه)

نظرسنجي ها و آمار مختلف حاكي از بي اعتباري رژيم صهيونيستي در ميان اتباع خود و يهوديان آمريكاست.
مؤسسه صهيونيستي «ترومن براي دفاع از صلح» وابسته به دانشگاه عبري در بيت المقدس ضمن انجام يك نظرسنجي اعلام كرد: 77درصد اتباع اسرائيلي معتقدند حمله به ايران باعث وقوع جنگي بزرگ در منطقه خواهد شد. 70 درصد نيز معتقدند اسرائيل به تنهايي و بدون كمك آمريكا نمي تواند به ايران حمله كند. تنها 2درصد معتقدند اسرائيل با همكاري آمريكا به تأسيسات اتمي ايران حمله مي كند.
همچنين 18درصد صهيونيست ها حمله به ايران بدون كمك آمريكا را مورد تاييد قرار داده اند.
از سوي ديگر روزنامه صهيونيستي معاريو به نقل از اداره آمار مركزي اسرائيل تأكيد كرد: 70 درصد يهوديان آمريكا حاضر نيستند به اسرائيل (سرزمين هاي اشغالي) سفر كنند. معاريو اين گزارش را شكست طرح هاي دولت نتانياهو براي مهاجرت يهوديان به اسرائيل خوانده است.
اين روزنامه به نقل از آمار خاطرنشان كرد: ميزان مهاجرت يهوديان به اسرائيل در سال 2010، رقم 129/18 نفر بوده كه اين كمترين ميزان مهاجرت از سال 1988 بوده است.
معاريو در ادامه گزارش خود آورده است كه دولت اسرائيل در حال از دست دادن مهاجرت يهوديان از ساير نقاط دنيا به اين كشور است.
در ادامه اين گزارش آمده است: 70 درصد يهوديان آمريكا اسرائيل را نديده اند و با اين وجود علاقه اي به بازديد از اسرائيل ندارند.
براساس اين گزارش، 50 درصد يهوديان برايشان مهم نيست كه اسرائيل موجوديت خود را در جهان از دست بدهد.
معاريو در ادامه نوشت: از 87درصد جوانان يهودي كشورهاي اتحاد جماهير شوروي سابق تنها 36درصد آنان تمايل دارند به فلسطين اشغالي سفر كنند.
به گزارش قدسنا، كانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز به تازگي گزارش داد در سال 2011 بيش از يك ميليون يهودي از اسرائيل مهاجرت كردند و به طور متوسط سالانه 2500 اسرائيلي اين كشور را براي هميشه ترك مي كنند و به كشورهايي مثل كانادا و آمريكا و انگليس و ديگر كشورهاي اروپايي كوچ مي كنند.
بحران هاي مالي شديد موجود در اسرائيل، فساد دولتي، نبود امنيت و بيكاري، ترس و هراس از ناامني و دروغگويي مقامات رژيم صهيونيستي از مهمترين دلايلي است كه از طرف اسرائيلي ها به عنوان دليل مهاجرت معكوس اعلام شده است.
 


اصلاح طلبان بگويند چه مي خواهند تا بگويم چه كسي را نامزد كنند (خبر ويژه)

عضو مستعفي حزب مشاركت مي گويد تا اصلاح طلبان تكليف خود را با حاكميت روشن نكنند، معرفي نامزد از سوي آنان بي فايده است و ماجراي انتخابات مجلس براي آنها تكرار خواهد شد.
عباس عبدي در نشريه زنجيره اي صنعت و توسعه، درباره پيش نيازهاي انتخاباتي اصلاح طلبان نوشت: اصلاح طلبان در شرايط سياسي كنوني به دنبال چه هدفي هستند؟ براي تعيين اين هدف پيش از هر چيز بايد وضعيت و موقعيت خود را نسبت به ساختار حقيقي و حقوقي موجود قدرت روشن كنند. اين وضعيت طي سه سال گذشته با چالش هاي جدي مواجه شده است و بدون ارزيابي دوباره آن و احيانا بازنگري و بازنويسي مجدد در نگاه راهبردي خود نسبت به حكومت و اصلاح طلبي، امكان ندارد كه بتوانند درباره جزئيات انتخابات از جمله نامزدهاي احتمالي آن سخن بگويند. در غير اين صورت با همان وضعيتي مواجه مي شوند كه در انتخابات مجلس، در اسفندماه گذشته مواجه شدند.
وي مي افزايد: اگر مي بينيم كه امروز افراد گوناگوني براي انتخابات مطرح مي گردد و اظهارنظرات بعضا متفاوت و گاه متضادي بيان مي شود به اين دليل است كه هركس بر پايه تحليل متفاوتي از ديگري قرار گرفته است.
عبدي درباره بلاتكليفي اصلاح طلبان مي نويسد: ما نسبت به انتخابات پيش رو، در مرحله اول هستيم، يعني هر كس به واسطه تحليل اوليه و متفاوت خود، پيشنهادهاي گوناگوني مي دهد و بحث در مورد اين پيشنهادها هم راه به جايي نخواهد برد. اگر از من پرسيده شود اصلاح طلبان بايد از چه كسي در انتخابات رياست جمهوري حمايت كنند، برحسب هدف آنها، پاسخ هاي گوناگون خواهم داد. اگر آنان در پي تشديد شكاف خود با حكومت هستند، يك نفر خاص را پيشنهاد مي كنم، اگر در پي پيشبرد اصلاح طلبي (و نه لزوما موفقيت در انتخابات) هستند، گزينه هاي ديگر را برحسب شرايط به آنها پيشنهاد مي كنم و اگر، موفقيت و پيروزي فرد معيني را در انتخابات سال بعد، بر حسب وضع موجود خطرناك مي دانند و براي خود نيز شانسي قائل نيستند در اين صورت، حمايت از گزينه هاي مخالف آن فرد خاص را پيشنهاد مي كنم. بنابراين تا تعيين تكليف اين هدف اساسي و اوليه نمي توان وارد گزينه هاي انتخابات شد.
اين حامي خروج از حاكميت در دوره حضور اصلاح طلبان در قدرت مي افزايد: اين گمان باطلي است كه اصلاح طلبان هر موضعي بگيرند، از جانب مردم به يك نسبت ثابت حمايت مي شوند. ممكن است آنان موضعي حداقلي بگيرند ولي اين موضع حداقلي به دليل ناتواني در بسيج نيروهاي پيرامون خود، كارايي لازم را نداشته باشد و در نهايت مصداق آش نخورده و دهان سوخته مي شود. ممكن است موضع حداكثري بگيرند و حمايت ذهني حداكثري را جلب كنند ولي در عمل نتوانند اين حمايت را به كار ببندند و نتيجه آن مثل همان موضع حداقلي و حتي بدتر از آن از آب درمي آيد. بنابراين پيشنهاد مشخص بنده ايجاد يك نقطه بهينه ميان مطلوبيت ها و هدف هايي است كه اصلاح طلبان مي توانند در انتخابات پيش رو برگزينند، با ميزان حمايت موثر و كارآمدي است كه مي توانند از مردم جذب كنند و حكومت هم در عمل به آن تن دهد. اين نقطه هر چه باشد حمايت از نامزدهاي اصولگرايان نخواهد بود ولي كف نامزدهاي اصلاح طلبان بر حسب تحليلي كه از شرايط و اصول اصلاحات ارائه مي كنند، متغير خواهد بود.
 


قبرستان منافقين رسماً به آمريكا منتقل شد (خبر ويژه)

وزارت خارجه آمريكا در تدارك حذف نام گروهك منافقين از فهرست سازمان هاي تروريستي اين كشور است.
بنابر گزارش رسانه هاي آمريكايي، كلينتون در اين باره گزارشي را به كنگره ارائه كرده و تصميم براي حذف نام سازمان مذكور 8 روز ديگر رسماً اعلام خواهد شد. تحرك وزارت خارجه آمريكا همزمان با تخليه پادگان نظامي اشرف از آخرين بازماندگان گروهك منافقين و انتقال آنها به اردوگاه ليبرتي انجام مي شود. اغلب كشورها حاضر به پذيرش رسمي اعضاي اين سازمان تروريستي نيستند و بنابر گزارش صداي آمريكا به نقل از واشنگتن پست، حذف سازمان از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا باعث تسهيل اعطاي پناهندگي به اعضاي سازمان مجاهدين (منافقين) خواهد شد.
برخلاف اين ادعا، گروهي از اعضاي منافقين سالهاست كه در آمريكا اقامت دارند و با برخي اعضاي كنگره و سازمان سيا مرتبط هستند. انجام عمليات تروريستي، جاسوسي و جمع آوري اطلاعات، و جعل سند عليه فعاليت هاي اتمي جمهوري اسلامي از جمله بيگاري هايي هست كه سازمان سيا در كنار برخي سرويس هاي جاسوسي غربي، از اين سازمان خواسته است.
منافقين تا پيش از سقوط صدام، از حمايت هاي ويژه وي برخوردار بودند و پادگان نظامي اشرف توسط صدام به آنها هديه داده شده بود. اين هديه البته در ازاي مشاركت سازمان در جنايت عليه كردها و شيعيان عراق و همچنين انجام عمليات خرابكاري عليه ايران در بحبوحه جنگ تحميلي واگذار شد. اما پس از سرنگوني رژيم صدام و غافلگيري آمريكايي ها از روي كارآمدن متحدان ايران در بغداد، عرصه بر سازمان تروريستي منافقين تنگ شد و دولت جديد عراق تروريست ها را وادار به تخليه خاك عراق كرد.
با اين حال، سازمان منافقين حتي در ميان محافل ضدانقلاب به عنوان سازماني مرده و بدنام و پرخسارت براي اپوزيسيون جمهوري اسلامي محسوب مي شود و حذف آنان از فهرست گروه هاي تروريستي، جز بر بي اعتباري بيشتر رژيم آمريكا نزد ملت ايران نخواهد افزود.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14