(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2 مهر 1391 - شماره 20313

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آغاز بررسي و تدوين سياست هاي كلي توليد ملي در مجمع تشخيص مصلحت
5/12 ميليون دانش آموز با زنگ مهر به كلاس رفتند
پاي درس علي (ع)
عضو حزب الله:
ايران نقش اساسي در ايجاد ثبات لبنان دارد
دستاورد رياست ايران بر جنبش عدم تعهد
پيشنهاد اجلاس تهران در قطعنامه امنيت هسته اي آژانس تصويب شد
ناظر بين المللي انتخابات ونزوئلا:
آمريكا به دنبال اجراي نسخه فتنه 88 ايران در ونزوئلا است
در راستاي تشديد خصومت با ملت ايران
كانادا تعدادي از موسسات و شركت هاي دارويي و درماني ايران را تحريم كرد
لاريجاني بعد از 38 سال به دبيرستانش بازگشت
سناي آمريكا قطعنامه غير الزام آور عليه ايران تصويب كرد
فارين پالسي:
اسرائيل صلاحيت حرف زدن درباره خلع سلاح هسته اي را ندارد
مخالفت غرب با پيشنهاد ايران و مصر براي خلع سلاح هسته اي
نشريه «وترنز تودي»:
اسرائيل فاقد توان نظامي لازم براي تخريب پروژه هسته اي ايران است
زمان مرحله تكميل ظرفيت كنكور سراسري ارشد و دكتري اعلام شد
وزارت علوم توصيه كرد
دانشجويان بورسيه اقدام به تبديل بورس كنند
فرمانده لشگر 84 لرستان:
برد موشكي ايران 2000 كيلومتر است
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي:
ايران روزانه يك ميليون بشكه نفت مي فروشد
جشنواره ملي نقاشيخط و خط نگاره هاي رضوي پايان يافت
اخبار ادبي و هنري
رئيس جامعه المصطفي:
دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه ها تدريس شود
فرمانده پدافند هوايي جنوب غرب كشور:
دفاع در زمان صلح به مراتب سخت تر از زمان جنگ است
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس:
رفع مشكل نوسانات بازار ارز به قانون گذاري نياز ندارد
بزرگترين محفل قرآني جهان اسلام در حرم رضوي برگزار مي شود
بزرگترين تابلوي نقاشيخط جهان در مشهد رونمايي مي شود
فرمانده دوران دفاع مقدس لرستاني درگذشت


آغاز بررسي و تدوين سياست هاي كلي توليد ملي در مجمع تشخيص مصلحت

در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام بررسي و تدوين سياست هاي كلي توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني ابلاغي از سوي رهبر معظم انقلاب آغاز شد.
در ابتداي اين جلسه، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با محكوميت شديد اقدام اهانت آميز عوامل آمريكايي، صهيونيستي به ساحت مقدس پيامبر مكرم اسلام گفت: متأسفانه هنوز دست هاي آشكار و پنهان اين گونه حرمت شكني هاي گستاخانه كه قبلا هم سابقه داشته به جاي عذرخواهي و جبران، در حركاتي انفعالي، لجاجت كرده و احساسات بيش از يك ميليارد مسلمان جهان و ساير پيروان اديان الهي را جريحه دارتر مي كنند كه بايد مطمئن باشند تلاش هاي مذبوحانه آنان نتيجه عكس داشته و مردم سراسر جهان به ويژه مسلمانان در عزم خود براي دفاع از مقدسات و پيامبر عظيم الشأن خود راسخ تر خواهند شد.
وي افزود: دست اندركاران اين گونه اقدامات هتاكانه، بايد هوشيار باشند كه اقدامات زشت و متناقض آنان، ادعاهاي واهي آزادي بيان در اين گونه كشورها را نيز در نزد افكار عمومي جهانيان سست تر خواهد كرد..
هاشمي رفسنجاني با اشاره به محبويت جهاني شخصيت پيامبر اسلام(ص) به عنوان رحمت للعالمين كه سعادت دنيا و آخرت همه را تعيين كرده است، گفت: اهانت به اين چهره آسماني براي مسلمانان به هيچ وجه قابل تحمل نيست، كما اينكه تاكنون در اعتراض به اين اقدام موهن، حدود يكصد نفر در كشورهاي اسلامي شهيد شده اند كه آثار خون اين شهدا و مجروحان، دامن عاملان آن را گرفته و ماندگار و باقي خواهد بود.
وي افزود: به سردمداران اين گونه اهانت ها توصيه مي كنيم تا دير نشده ضمن برخورد جدي با عوامل اين اقدام و محاكمه آنان، در قالب وضع قوانين متقن و محكم، مانع تكرار اين گونه اقدامات در آينده شوند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با گراميداشت سالگرد دفاع مقدس و تقدير از خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران، مقطع هشت سال جنگ تحميلي را تاريخي مشعشع براي كشورمان ذكر كرد و گفت: هر چند اگر اين تجاوز به جمهوري اسلامي ايران تحميل نمي شد، متأسفانه شاهد اين حجم از تلفات انساني و مادي به دو كشور مسلمان منطقه نبوديم، ولي با رشادت و جان بركفي نيروهاي مسلح، اعم از ارتش و سپاه و نيروهاي مردمي اين مقطع حساس تاريخ را به خوبي و سربلندي پشت سر گذاشتيم و وعده نصرت الهي در مورد مردم ايران محقق شده و پيروز واقعي، جمهوري اسلامي ايران بود.
به گزارش خبرگزاري ها، در ادامه اين جلسه كه علاوه بر اكثريت اعضا، وزراي نفت، صنعت، معدن و تجارت و رؤساي كميسيون هاي اقتصادي و اصل 44 مجلس شوراي اسلامي و رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران نيز حضور داشتند، در مورد كليات سياست هاي كلي توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني بحث هاي مبسوطي انجام شد كه كليات اين سياست ها به تصويب رسيد.
 


5/12 ميليون دانش آموز با زنگ مهر به كلاس رفتند

زنگ «مهر» ديروز با شعار «اشهد ان محمداً رسول الله» با حضور رئيس جمهور و وزير آموزش و پرورش در تهران و مدارس سراسر كشور طنين انداز شد.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در اين مراسم نمادين كه در مدرسه مرضيه يزدي واقع در خزانه بخارايي در جنوب تهران برگزار شد با اشاره به سرعت پيشرفت علم در كشور گفت: افزايش سرعت پيشرفت علم در كشورمان اين نويد را مي دهد كه ايران در آينده نزديك بر قله هاي علمي جهان بنشيند و به عنوان مرجع علمي پاسخگوي نيازهاي جامعه بشري باشد.
وي تأكيد كرد: ماه مهر و بويژه اول مهر سرشار از شكوه و مهرباني است. در ميان دوازده ماه كه هر كدام داراي جلوه اي است، ماه مهر از زيبايي خاصي برخوردار است و هوشمندانه آغاز سال تحصيلي در مهرماه قرار گرفته است زيرا مهر و علم و دانش در هم تنيده است.
احمدي نژاد با بيان اينكه «انسان هر چقدر عالم تر باشد، مهربان تر است»، اظهار اميدواري كرد كه با همت دانش آموزان سالي پر از پيروزي و موفقيت هاي علمي و فرهنگي پيش رو باشد.
رئيس جمهور با اشاره به طرح پرسش مهر امسال گفت: سنت خوبي است كه در روز اول مهر پرسشي مطرح شود و جامعه فرهنگي براي پاسخ به آن بسيج شوند. سال هاي قبل پرسش ها درباره عدالت، مهرورزي، خدمتگزاري و پيشرفت كشور بود اما امروز نوع پرسش متفاوت است.
وي افزود: معمولاً بزرگسالان از بچه ها مي پرسند كه مي خواهيد در آينده چه كاره شويد و هر كدام پاسخ هاي متفاوتي مي دهند. همه مشاغل مهم و براي پيشرفت كشور لازم هستند اما پرسش من درباره اينكه مي خواهيد در آينده چه كاره شويد، نيست، بلكه اين است كه مي خواهيد چه كار كنيد؟
وي خاطرنشان كرد: پاسخ اين پرسش كه چكار مي خواهيد بكنيد، به زندگي اجتماعي انسان ها برمي گردد. شخصيت هاي بزرگ به خاطر نوع نگاه به زندگي اجتماعي اوج گرفتند اما برخي داراي نگاه شخصي اند و وقتي به جا معه نگاه مي كنند، به دنبال منافع و پركردن جيب شخصي خود هستند و در مقابل، افرادي زندگي خود را در خدمت رفاه و اعتلاي جامعه قرار مي دهند و در حقيقت براي ديگران زندگي مي كنند.
احمدي نژاد در ادامه، با تأكيد بر اينكه «هنر اين است كه انسان زندگي خود را وقف جامعه كند»، به كار خيرين مدرسه ساز اشاره كرد و گفت: امروز كساني هستند كه ما نمي دانيم شغل آنها چيست اما آنها زندگي اجتماعي خود را زيبا انتخاب كرده اند و بهترين كار براي پيشرفت فرهنگ، علم و دانش را كه همان مدرسه سازي است، انتخاب كرده اند.
احمدي نژاد همچنين، پس از افتتاح مجتمع آموزشي مرضيه يزدي، در بازديد از اين مجتمع وارد كلاس مقطع ششم ابتدايي شد و بر روي تخته چنين نوشت: «فرزندان عزيز ايران سرفراز بهار علم و انديشه بر شما و جامعه فرهنگي مبارك باد. بهار حقيقي انسانيت در راه است، با كسب علم و معرفت جان خود را بهاري كنيد.»
آغاز تأليف 2 كتاب درسي جديد از امروز
حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش هم در اين مراسم گفت: يكي از افتخارات بزرگ اين دولت اين است كه براي اولين بار در طول تاريخ مهر ماهي را شروع مي كنيم كه براساس سند تحول بنيادين برنامه هاي آموزشي شكل گرفته است.
حاجي بابايي گفت: براي اولين بار آموزش و پرورش شاهد فلسفه تعليم و تربيت و يك قانون شده است و نخستين باري است كه براساس نقشه راه، كار خود را شروع مي كند.
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه هزينه احداث هر كلاس 60 ميليون تومان است گفت: با ساماندهي فضا و انتقال 60 هزار كلاس از نوبت دوم به نوبت صبح 4000 ميليارد تومان صرفه جويي صورت گرفته است.
وي تأكيد كرد: با تصويب سند درس ملي به عنوان يكي از اسناد زيرمجموعه تحول بنيادين، تاليف كتاب هاي سوم ابتدايي و اول متوسطه در سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي از امروز كليد خواهد خورد.
بنابراين گزارش، مجتمع آموزشي خيرساز مرضيه يزدي با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 300 ميليون تومان توسط يكي از خيرين مدرسه ساز احداث شده است. اين خير مدرسه ساز در اين مراسم از ساخت يك استخر دانش آموزي هم خبر داد.
پخش اذان در 100 هزار مدرسه در پاسخ به هتاكي دشمنان
معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش هم در مراسم نواختن زنگ مهر در دبيرستان دخترانه مهديه منطقه 2 از پخش اذان ظهر از 100 هزار مدرسه كشور در پاسخ به هتاكي هاي دشمنان اسلام و پيامبر گرامي مسلمانان(ص) خبر داد.
حسين هژبري تأكيد كرد: دانش آموزان و فرهنگيان به منظور مقابله با هجمه دشمن به پيامبر(ص) اسلام عزم خود را جزم كرده اند و پاسخي كوبنده به مكر دشمنان مي دهند.
به گفته هژبري هم اكنون 10 ميليون هميار پليس كه 20 درصد آنها دبيرستاني هستند با پليس همكاري مي كنند.
 


پاي درس علي (ع)

اي جوانان !
اي جوانان!
آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش (آموزي و تفقه) حفظ كنيد!
تاريخ يعقوبي -ج2 -ص210

 


عضو حزب الله:

ايران نقش اساسي در ايجاد ثبات لبنان دارد

يك عضو حزب الله لبنان با اشاره به فضاي مسموم ايجاد شده از سوي برخي جريان هاي مزدور در لبنان گفت كه ايران نقش اساسي در ايجاد صلح و ثبات داخلي و بازسازي لبنان داشته است.
به گزارش الانتقاد، «حسين الموسوي» در نشستي سياسي در بيروت تأكيد كرد كه همچنان فضاي لبنان مملو از موضع گيري هاي جريان هايي است كه هيچ خير و خوبي براي لبنان نمي خواهند، اين جريان ها همچنان مدعي هستند كه سلاح مقاومت منشور ملي و خاستگاه هاي همزيستي در كشور را تهديد مي كند. آنها همچنان ادعاي خود در مورد اتخاذ موضعي جدي در برابر آن چه برنامه توسعه طلبانه ايران در لبنان مي خوانند، را تكرار مي كنند.
عضو فراكسيون وفاداري به مقاومت در پارلمان لبنان تأكيد كرد كه ما بايد به ياد داشته باشيم كه جمهوري اسلامي ايران همواره سهم اساسي در ساخت خاستگاه هاي صلح و ثبات داخلي داشته است و با بازسازي لبنان و تلاش براي خيزش آن نقش مهمي در بهبود آينده اين كشور ايفا كرده است.
موسوي، سلاح مقاومت را ضرورتي حياتي و سرنوشت ساز براي لبنان و امت اسلام دانست و گفت كه اين طمع ورزي هاي خصمانه اسرائيلي ها و شانه خالي كردن دولت آن زمان از انجام تكاليف خود در مقابله با اشغالگري اسرائيلي ها در منطقه جنوب لبنان و بقاع غربي بود كه باعث به وجود آمدن سلاح مقاومت شد.
وي تأكيد كرد كه سلاح حزب الله همواره خاستگاه اساسي همزيستي مسالمت آميز و مبنايي براي منشور ملي و عاملي بازدارنده در مقابل تجاوزطلبي هاي اسرائيل بوده است.
 


دستاورد رياست ايران بر جنبش عدم تعهد

پيشنهاد اجلاس تهران در قطعنامه امنيت هسته اي آژانس تصويب شد

نماينده كشورمان در آژانس اعلام كرد كه پيشنهاد ايران مبني بر لزوم مقابله و جلوگيري از اقدامات خرابكاري و تروريستي در تاسيسات هسته اي كه در بيانيه پاياني اجلاس سران عدم تعهد در تهران تصويب شده بود، در قطعنامه امنيت هسته اي كنفرانس عمومي آژانس درج شد.
«علي اصغر سلطانيه» با اشاره به پايان يافتن كنفرانس عمومي سالانه آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: كنفرانس عمومي بالاترين مرجع سياسي و تصميم گيري آژانس محسوب مي شود. در اين كنفرانس كليه موضوعات مربوط به برنامه و بودجه، انتخابات اعضا، مسائلي همچون كاربرد انرژي هسته اي، ايمني و امنيت هسته اي، تقويت پادمان هسته اي، عاري سازي خاورميانه از سلاح هاي هسته اي، تهديد توانمندي رژيم صهيونيستي و بالاخره بند پيشنهاد ايران درخصوص اصلاح ساختار تصميم گيري آژانس كه در دستور كار قرار گرفته بود، مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
اصلاحيه هيئت ايراني
نماينده دائم ايران در وين درخصوص اصلاحيه هيئت ايران بر اين قطعنامه عنوان كرد: پيشنهاد ايران مربوط به اضافه كردن وظيفه بازرسي در زمينه خلع سلاح هسته اي بود، يعني كنترل و نظارت بر كشورهاي دارنده سلاح هاي هسته اي، كه مخالفت كشورهاي اروپايي را كه خود داراي سلاح هاي هسته اي هستند، در پي داشت و اين خود نشان از نفاق و دوگانگي اين كشورها در گفتار و رفتارشان در برخورد با ديگر كشورها دارد.
پيشنهاد اصلاح كامل
ساختار تصميم گيري آژانس
سلطانيه با بيان اين كه در اين كنفرانس براي اولين بار در 50 سال گذشته پيشنهادي پيرامون اصلاح كامل ساختار سياست گذاري و تصميم گيري آژانس از سوي ايران به منظور درج در دستور كار كنفرانس مطرح شد گفت: به دليل رايزني هاي انجام شده ايران در سال هاي گذشته، اين موضوع در دستور كار قرار گرفت و كشورهاي مختلف پيرامون آن در اين كنفرانس سخنراني نموده اند.
وي افزود: رياست كنفرانس در جمع بندي نهايي خود اعلام كرد كه اين يكي از موضوعات مهم است و لازم است كه كشورها ضمن ادامه رايزني و مشورت با يكديگر اين موضوع را در دستور كار كنفرانس در سال آينده قرار دهند.
سلطانيه عنوان كرد: با توجه به تصميمات شوراي حكام و صدماتي كه ساختار تشكيلاتي اين شورا و اعمال نفوذ كشورهاي غربي، به وجود آورده است، اين ابتكار ايران باعث خواهد شد، گام هاي اساسي در تغيير ساختار شوراي حكام، ساختار و شرح وظايف و اختيارات آن برداشته شود كه اين يكي از اصلاحات اساسي و زيربنايي محسوب خواهد شد.
محكوميت توانمندي هسته اي رژيم صهيونيستي
سلطانيه با بيان اين كه در اين كنفرانس براي اولين بار از طرف 120 كشور نم بيانيه بسيار مهمي در محكوميت توانمندي هسته اي اسرائيل همچنين بيانيه مهمي در رابطه با عاري سازي خاورميانه از سلاح هاي هسته اي و تاكيد بر پيوستن اسرائيل به معاهده NPT و قرار دادن كليه تاسيسات و فعاليت هاي هسته اي اين كشور زير نظر آژانس نيز قرائت شد.
 


ناظر بين المللي انتخابات ونزوئلا:

آمريكا به دنبال اجراي نسخه فتنه 88 ايران در ونزوئلا است

ناظر ايراني انتخابات ونزوئلا اعلام كرد: پيش بيني مي شود سناريوي ايام پس از انتخابات سال 88 در ايران، در ابعادي به مراتب بزرگ تر و با شگردها و ترفندهاي نوين در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا به اجرا درآيد.
امير تفرشي در گفت وگو با مهر با اشاره به انتخابات پيش روي رياست جمهوري در ونزوئلا، گفت: انتخاباتي كه در ونزوئلا در پيش است داراي اهميت منطقه اي و بين المللي است و نهادهاي سياسي و اطلاعاتي آمريكا از يك سال گذشته تمام اقدامات لازم براي ممانعت از پيروزي مجدد «هوگوچاوز» در اين انتخابات را انجام داده اند.
نناظر بين المللي انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا در اين باره افزود: مقامات واشنگتن دريافته اند كه دولت كنوني ونزوئلا و رئيس جمهور اين كشور موتور محرك تمام جريان هاي ضد آمريكايي در منطقه آمريكاي لاتين است و از اين رو تمام توانمندي سياسي، اطلاعاتي و امنيتي خود را به كار گرفته اند تا به زعم خود «معضل چاوز» را از پيش رو بردارند.
تفرشي كه به عنوان ناظر بين المللي بر انتخابات رياست جمهوري به ونزوئلا دعوت شده است، اظهار داشت: ديپلمات هاي آمريكايي مستقر در كاراكاس طي يك سال گذشته با هدف متحد كردن احزاب اپوزيسيون در ونزوئلا جلسات متعدد و فشرده اي با آن ها برگزار كردند و در نهايت موفق شدند براي اولين بار جريان هاي مخالف دولت در اين كشور را با يك كانديدا به نبرد چاوز بفرستند.
وي در اين خصوص اضافه كرد: «انريكه كاپريلس رادونسكي» كه در انتخابات ماه آينده با چاوز رقابت مي كند يك يهودي دورگه با ريشه لهستاني و به گفته خودش از بازماندگان هولوكاست است كه از حمايت جدي صهيونيست ها و جامعه يهوديان ونزوئلا برخوردار است.
تفرشي افزود: كاپريلس رادونسكي پيش از اين استاندار «ميراندا»، بزرگ ترين و ثروتمندترين ايالت كشور ونزوئلا- بوده و خانواده وي صاحب بزرگ ترين شبكه رسانه اي و تبليغاتي در ونزوئلا هستند.
ناظر بين المللي انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا با اشاره به پايگاه مردمي قابل اطمينان رئيس جمهور ونزوئلا افزود: در هيچ كدام از نظرسنجي هاي صورت گرفته طي شش ماه گذشته رقيب چاوز از وي پيشي نگرفته و رئيس جمهور ونزوئلا همواره بين 5 تا 20 درصد از كاپريلس رادونسكي جلوتر بوده است.
وي در اين خصوص اظهار داشت: دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكا با آگاهي از اين موضوع، سناريوهاي مختلفي را براي انتخابات ونزوئلا پيش بيني و برخي زمينه هاي اجراي آن را آماده كرده اند و از هم اكنون بعضي نشانه هاي آن نمايان شده است.
وي اضافه كرد: يكي از برنامه هاي موردنظر آنها، ايجاد تشكيك در نتيجه انتخابات است كه زمزمه هاي آن از گوشه و كنار و از زبان برخي چهره هاي برجسته جريان هاي اپوزيسيون شنيده مي شود.
ناظر بين المللي انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا تصريح كرد: براساس شواهد موجود، دور از انتظار نيست سناريويي كه در ايام پس از انتخابات سال 88 در ايران اجرا شد در ابعادي به مراتب بزرگ تر امسال در ونزوئلا به اجرا درآيد.
تفرشي با اشاره به فعاليت گسترده نهادهايي همچون «آژانس آمريكايي توسعه بين المللي» (USAID) و «صندوق اعانه ملي براي دموكراسي» (NED) در ونزوئلا تصريح كرد: سفارت آمريكا در كاراكاس طي چند سال اخير با پوشش اين سازمان هاي به اصطلاح غيردولتي و نهادهاي علمي و پژوهشي مشابه، سرمايه گذاري سنگيني در حوزه دانشگاه ها و جامعه مدني ونزوئلا كرده و يارگيري خوبي از ميان طبقه متوسط و قشر جوان اين كشور كرده است و به طور حتم از پتانسيل ايجاد شده از سوي اين نهادها در انتخابات پيش رو نهايت بهره برداري خواهد شد.
ناظر انتخابات ونزوئلا تأكيد كرد: به صحنه آوردن بخش هايي از طبقه متوسط و جوانان ونزوئلايي با اسم رمز «تقلب» در انتخابات، گروكشي خياباني و دامن زدن به خشونت در اعتراضات پس از اعلام نتايج و در نهايت مداخله در مسائل داخلي كشور ونزوئلا با استفاده از نهادهاي منطقه اي و بين المللي، از جمله سناريوهاي قابل پيش بيني براي انتخابات ماه آينده در ونزوئلا است و احتمالاً شاهد نسخه جديد «فتنه» با شگردها و ترفندهاي نوين خواهيم بود.
تفرشي با تأكيد بر اهميت انتخابات مذكور براي ايران، افزود: براساس گزارش نهادهاي مربوطه بين المللي، ونزوئلا داراي بزرگترين ذخاير نفت قابل استحصال در سطح جهان است و همسويي اين كشور با ايران در شرايط كنوني نظام بين الملل از اهميت فوق العاده اي برخوردار است. اين كشور همچنين رئيس آينده جنبش عدم تعهد است و سياست خاورميانه اي آن بيشترين نزديكي را با ايران دارد. از اين رو، تداوم گرايش سياسي كنوني در ونزوئلا در جهت منافع ايران و محور مقاومت در خاورميانه و منطقه آمريكاي لاتين است.
 


در راستاي تشديد خصومت با ملت ايران

 كانادا تعدادي از موسسات و شركت هاي دارويي و درماني ايران را تحريم كرد

دولت كانادا در ادامه اقدامات گسترده خود عليه ملت ايران، جمعي از موسسات و شركت هاي تخصصي در حوزه بهداشت، دارو و درمان را مشمول تحريم هاي يكجانبه قرار داد.
دولت كانادا در ادامه اقدامات گسترده خود عليه ملت ايران، جمعي از موسسات و شركت هاي تخصصي در حوزه بهداشت، دارو و درمان را مشمول تحريم هاي يكجانبه قرار داد.
استمرار تحريم شركت هاي دارويي و تحقيقات پزشكي چيزي جز ايران ستيزي و دشمني آشكار دولت افراطي هارپر با ملت ايران تعبير نمي شود.
شركت هاي دارويي و تحقيقات پزشكي مورد تحريم دولت كانادا عبارتند از: شركت توسعه دارويي ايران، شركت تجزيه و تحقيق خون ايران، سازمان دامپزشكي ايران، شركت لب فارم، فناوري علوم پزشكي تهران، موسسه پاستور ايران، فناوري علمي پزشكي، موسسه پژوهشي سرم و واكسن سازي رازي، شركت شفاي ساري، شركت آنتي بيوتيك سازي شفا، شركت صنايع داروسازي شهيد مدرس، آزمايشگاه سينا دارو، شركت داروسازي سبحان، شركت تركيبات فعال دارويي نماد و شركت دارويي و بهداشتي لقمان.
دولت كانادا اخيرا در اقدامي شتابزده و غيرمنطقي ضمن بستن سفارتخانه خود در تهران، ديپلمات هاي ايراني از اتاوا را اخراج كرد.
 


لاريجاني بعد از 38 سال به دبيرستانش بازگشت

علي لاريجاني كه روزي دانش آموز دبيرستان «شهيد مطهري» بود، بعد از 38 سال از جايگاه رئيس مجلس به دبيرستانش بازگشت تا زنگ اول مهر را در آن به صدا دربياورد.
علي لاريجاني كه حالا بر كرسي رياست مجلس تكيه كرده، صبح ديروز به دبيرستان «شهيد مطهري» منطقه 6 تهران رفت تا صداي زنگ مدرسه اي را به صدا درآورد كه روزگاري در آن تحصيل مي كرد.
حال و هواي دبيرستان، صحبت هاي اول مهري رئيس مجلس را به خاطره گويي كشاند. او به بيان خاطراتي از زمان تحصيلش پرداخت و گفت كه يكي از بهترين خاطرات من در اين دبيرستان پايان تحصيل من بود و در آن زمان نيز كنكور را برداشته بودند و من براساس معدل جذب دانشگاه شدم؛ معلمي داشتيم به نام آقاي نوري كه استاد وارسته اي بود و كلاس هاي جذابي داشت و فرد خلاقي بود كه رياضيات تدريس مي كرد، از خداي بزرگ آرزومندم كه اين استاد فرهيخته هر جا هست خداوند پشت و پناهش باشد.
كنار دفتر مديريت دبيرستان شهيد مطهري، بنري نصب شده بود كه گواهي پايان تحصيل رئيس مجلس شوراي اسلامي را نشان مي داد؛ گواهي بزرگي كه با خط درشت نوشته بود: معدل قبولي:17
علي لاريجاني همچنين به يكي از كلاس هاي درس رفت و به پشت نيمكت هايي نشست كه روزگاري در آن درس خوانده بود و با دانش آموزان آن كلاس عكس يادگاري گرفت.
گفتني است دبيرستان شهيد مطهري كه 2 سال پيش با درج خبر كيهان مبني بر تبديل شدن آن به هتل پنج ستاره در معرض تخريب قرار داشت اكنون يكي از مراكز علمي و پرورشي در سطح شهر تهران مي باشد و در آستانه تبديل شدن به دبيرستان ماندگار قرار دارد.
همچنين لاريجاني پس از ديدار با تني چند از اعضاي هيئت امناء و مدير مدرسه نسبت به رفع مشكلات اين مدرسه كه زماني خانه دوم او بوده است قول مساعد داد.
 


سناي آمريكا قطعنامه غير الزام آور عليه ايران تصويب كرد

نمايندگان مجلس سناي آمريكا در ادامه سياست هاي خصمانه دولت اين كشور عليه جمهوري اسلامي ايران قطعنامه غيرالزام آور ديگري درباره فعاليت هاي هسته اي صلح آميز كشورمان تصويب كردند.
به گزارش شبكه «سي ان ان» سناتورهاي آمريكا به اتفاق آراء يك قطعنامه غيرالزام آور عليه ايران به تصويب درآوردند كه طبق آن آمريكا در صورت نياز براي جلوگيري از هسته اي شدن ايران، از سياستي غير از سياست تحديد در قبال ايران استفاده كند.
قطعنامه41 مشترك سناي آمريكا توصيه مي كند زمان براي استفاده از ديپلماسي در قبال ايران در حال اتمام است و هرگونه سياست آمريكا كه بر تلاش به منظور مصالحه با ايران با قابليت تسليحات هسته اي تكيه داردرا رد مي كند.
اين لايحه تنها با يك رأي مخالف سناتور جمهوري خواه «راند پائول» از ايالت «كنتاكي» به تصويب رسيد و پائول تأكيد داشت: رأي به اين قطعنامه در واقع رأي به عقيده جنگ پيشدستانه است. متن اين لايحه با اين بيانيه به پايان مي رسد: هيچ چيز در اين قطعنامه نبايد به عنوان مجوزي براي استفاده از زور يا اعلام جنگ برداشت شود.
شروط فرانسه براي عضويت ايران در كميته چهارجانبه!
سخنگوي وزارت امورخارجه فرانسه طي اظهاراتي عضويت ايران در گروه چهارجانبه حل بحران سوريه را مشروط به همكاري كامل تهران با آژانس بين المللي انرژي اتمي و پايبندي به تعهدات بين المللي درخصوص فعاليت هاي اتمي آن دانست.
به گزارش وزارت خارجه فرانسه، سخنگوي وزارت امورخارجه فرانسه در اظهاراتي واهي درباره عضويت جمهوري اسلامي ايران در گروه چهارجانبه حل بحران سوريه و اعلام آمادگي تهران براي كمك به ثبات منطقه، مشاركت مؤثر ايران در اين زمينه ها را منوط به تحقق دو شرط دانست.
وي درخصوص اين شروط گفت: شرط اول اين است كه با توجه به قطعنامه اخير شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي، ايران به تعهدات بين المللي خود در زمينه شفافيت بيشتر فعاليت هاي اتمي و همكاري كامل با آژانس عمل كند.
اين مقام فرانسوي همچنين بدون توجه به موارد فراوان نقض حقوق بشر در كشورش شرط دوم را توقف نقض حقوق بشر در داخل مرزهاي ايران عنوان كرد.
گروه چهارجانبه به ابتكار مصر و با عضويت ايران، تركيه، عربستان سعودي و مصر تشكيل شده و در جلسه اخير وزراي خارجه ايران، تركيه و مصر در قاهره، ايران پيشنهاد كرد كه اين گروه ناظراني را به سوريه اعزام كند.
 


فارين پالسي:

اسرائيل صلاحيت حرف زدن درباره خلع سلاح هسته اي را ندارد

يك پايگاه خبري با اشاره به ادعاهاي رژيم صهيونيستي عليه فعاليت هسته اي كشورمان نوشت : تهران مي خواهد بداند چگونه رژيمي مانند اسرائيل كه از امضاي پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي خودداري مي كند، مي كوشد تا غرب را درباره برنامه هسته اي ايران، همراه كند؟!
به گزارش فارس، پايگاه خبري-تحليلي «فارين پالسي اين فوكوس» در تحليلي با عنوان «نتانياهو مزيت منطقي بودن اسرائيل بر ايران را ضايع مي كند» به قلم «راس ولن»، به بررسي سياست ابهام هسته اي اسرائيل و حمايت كشورهاي غربي از اين رژيم بدون توجه به تهديد تسليحات اتمي آن پرداخته و مي نويسد: احتمال اينكه شفافيت هسته اي تل آويو تا حدودي منجر به كوتاه آمدن تهران از غني سازي اورانيوم شود، وجود دارد. اگر بخواهيم دستگاه سرعت سنج تندروي بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل را در نظر بگيريم، عقربه آن هميشه روي خط قرمز است.
دربخش هاي ديگري از اين تحليل آمده است :
در واشنگتن اين نظريه بررسي نشده وجود دارد كه مالكيت تسليحات هسته اي از سوي اسرائيل با وجودي كه اين رژيم پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي را امضا نكرده، به دو دليل قابل قبول است: اول اينكه متحد آمريكاست و دوم اينكه منطقي است. به اين نكته توجه داشته باشيد كه ايران يكي از امضاكنندگان پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي است و بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به طور مداوم در حال بازرسي از تاسيسات هسته اي اين كشور هستند اما به نظر مي رسد اسرائيل و يا دقيق تر بگوييم نتانياهو هر كاري را براي اينكه فكر كنيم درك مان درباره منطق اسرائيل و اتحادش با آمريكا اشتباه هست، انجام مي دهد.
نتانياهو در تلاش براي مرتبط كردن حمله به سفارتخانه هاي آمريكا به ايران است!
البته توليد تسليحات هسته اي هرگز ايده خوبي نبوده است اما زباني كه نتانياهو از آن استفاده مي كند اصلا شبيه يك نخست وزير نيست. وي درباره حكومت و رهبران ايران مدعي شد: «آنها تعصب خود را بالاتر از بقاي خود قرار داده اند. مي دانيد من بر منطق آنها تكيه نمي كنم زيرا از زمان پيدايش تسليحات هسته اي، كشورهايي داشتيم كه به تسليحات هسته اي دسترسي داشتند و محاسبات محتاطانه اي درباره هزينه ها و مزيت هاي آن انجام داده اند اما ايران توسط حكومتي تعصبي اداره مي شود، همين تعصب است كه اكنون سفارت خانه هاي شما را به لرزه درآورده است. آيا مي خواهيد اين افراد تسليحات هسته اي در اختيار داشته باشند؟»
نتانياهو با اين اظهارات در حال تبليغ دو افسانه است؛ اول اينكه مي خواهد اين نكته را در لفافه بگويد كه اعتقاد رهبران ايران به بازگشت منجي همانند مسيحياني است كه به بازگشت مسيح معتقدند. دوم اينكه افرادي كه به سفارتخانه هاي آمريكا همانند بنغازي در ليبي حمله كردند و اهل سنت بودند نقاط مشتركي با ايران شيعه دارند!
تهران از سياست هاي دوگانه غرب درباره برنامه هسته اي خود
و اسرائيل عصباني است
در عين حال به نظر مي رسد كه واشنگتن نيز نمي تواند تهران را درك كند. بدون شك تهران مي خواهد بداند چگونه رژيمي مانند اسرائيل كه از امضاي پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي خودداري مي كند در عين حال مي كوشد تا غرب را در اصرار بر اينكه ايران داراي برنامه تسليحات اتمي نيست، همراه كند؟ اكنون اين سوال مطرح مي شود كه آيا ابتكارات خلع سلاح توسط كشورهايي كه سلاح هسته اي در اختيار دارند، مي تواند كشورهايي كه قصد در اختيار داشتن تسليحات هسته اي دارند را تحريك به كنار گذاشتن اين رويا كند؟ اما در دنيايي كه عدالت برقرار است، اسرائيل بايد به جهان فرصت دريافت اين نكته را بدهد كه امضاي ان پي تي و صدور مجوز به آژانس بين المللي انرژي اتمي براي بازرسي از تاسيسات هسته ايش چه تاثيري را پيش از هرگونه حمله به ايران بر اين كشور خواهد داشت. البته شواهدي كه ثابت كند ايران به قصد يا نقطه توان توليد آن رسيده، بسيار كمتر از هياهويي است كه در اين خصوص به راه افتاده است اما ابتدا شفافيت هسته اي اسرائيل صورت گيرد، احتمالا تا حدودي منجر به كوتاه آمدن ايران از غني سازي اورانيوم مي شود. اين مسئله الزاما درجه تب جنگ طلبي نتانياهو را پايين تر آورده و عقربه سرعت سنج جنگي وي را به نقطه سياه بازمي گرداند.
 


مخالفت غرب با پيشنهاد ايران و مصر براي خلع سلاح هسته اي

ابتكار عمل ايران و مصر براي اصلاح سياست خلع سلاح هسته اي با مخالفت شديد آمريكا، روسيه، فرانسه و انگليس روبرو شد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، كشورهاي غربي با پيشنهاد ايران و مصر در نشست سالانه آژانس بين المللي انرژي اتمي براي اصلاح پيش نويس قطعنامه غربي ها كه هدف آن ممانعت از گسترش بمب هاي هسته اي بود، مخالفت كردند.
بر اساس اين گزارش، پيش نويس قطعنامه مذكور كه پس از چند روز مذاكره در پشت درهاي بسته تدوين شده بود، به خاطر اختلاف ميان تعدادي از كشورها به رهبري ايران با گروهي از كشورهاي غربي، به اجماع دست نيافت.
به گفته ديپلمات ها، ايران و مصر قصد داشتند، بندي را به قطعنامه اضافه كنند كه پيشنهاد مي داد آژانس بين المللي انرژي اتمي در خلع سلاح هسته اي نقش داشته باشد. اما اين پيشنهاد با مخالفت كشورهاي غربي از جمله آمريكا، انگليس، فرانسه و روسيه يعني چهار كشور داراي تسليحات هسته اي روبرو شد. علت مخالفت آنها نيز اين بوده كه آژانس بين المللي انرژي اتمي مجمع درستي براي ايفاي اين نقش نيست.
به گزارش فارس كنفرانس سالانه 155 عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي به طور معمول قطعنامه هاي متعددي را به تصويب مي رساند و سياست هاي كلي و بعضا چالش برانگيزي را در طول نشست يك هفته اي خود در وين تدوين مي كند. به عنوان مثال، در سال 2001 منازعه برانگيزترين مسئله به فعاليت هاي آژانس براي اطمينان حاصل كردن از عدم انحراف مواد هسته اي براي اهداف غير مسالمت آميز مربوط مي شد كه يكي از وظايف مهم آژانس تحت پيمان منع اشاعه هسته اي به شمار مي رود.
سال جاري نيز ايران اعلام كرد در پاراگرافي كه گفته «پادمان هاي آژانس جزء بنيادي منع اشاعه هسته اي است»، اصلاح شود و عبارت «خلع سلاح هسته اي» نيز به آن اضافه شود. اما اين پيشنهاد با 55 راي مخالف در برابر 9 راي موافق رد شد. پس از آن نيز قطعنامه مذكور با 86 راي موافق و 16 راي ممتنع از جمله ايران به تصويب رسيد.
 


نشريه «وترنز تودي»:

اسرائيل فاقد توان نظامي لازم براي تخريب پروژه هسته اي ايران است

نشريه «وترنز تودي» با اشاره به رد درخواست نتانياهو از سوي اوباما براي تعيين خط قرمز براي ايران نوشت: اسرائيل فاقد توانايي لازم براي تخريب پروژه هسته اي ايران است.
به گزارش فارس، نشريه «وترنز تودي» در مقاله اي به قلم «گيلعاد آتزمون» مي نويسد: هرچه نتانياهو و لابي يهودي واشنگتن بيشتر به جنگ با ايران اصرار مي ورزند و بر اوباما فشار وارد مي كنند، اوباما بيشتر به درخواست هايشان بي محلي مي كند. ديگر بر همگان روشن شده كه اسرائيل به تنهايي توان نظامي حمله به تأسيسات هسته اي ايران را ندارد و نيازمند كمك آمريكاست كه از آن دريغ مي شود.
خبرگزاري هاي اسرائيل ديروز منتشر كردند كه اوباما درخواست نخست وزير اسرائيل بنيامين نتانياهو را رد كرد؛ نتانياهو خواستار اين شده بود كه «خط قرمزي» براي ايران مشخص كنند تا هرگونه غني سازي اورانيوم را متوقف سازد. بنابر گزارش ها، اوباما در مكالمه تلفني يك ساعته اش با نتانياهو، پيشنهاد نتانياهو را رد كرد؛ نتانياهو پيشنهاد كرده بود ميزان ذخاير اورانيوم نزديك به اورانيوم بمب سازي ايران را آستانه قرار دهند تا اگر ايران از آن آستانه عبور كرد، ارتش آمريكا به تاسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران حمله كند. اما ظاهراً اينطور به نظر مي رسد كه دست كم اين بار اوباما تصميم گرفته ايستادگي كند و ديگر محض خاطر كشور يهودي و لابي قدرتمند آن جنگي جهاني به پا نكند. تا حالا ديگر بايد همه چيز روشن شده باشد. همان طور كه بر همه روشن است، اسرائيل فاقد آن توانايي نظامي لازم براي تخريب پروژه هسته اي ايران است و نياز دارد كه آمريكا مراقبش باشد. نتانياهو و لابي يهودي هم قانع شده بودند كه مي توانند پيش از انتخابات بر اوباما فشار بياورند كه چنين مأموريت انتحاري اي را بپذيرد اما كور خوانده بودند. خيلي وقت است مي دانيم آمدن اوباما صلحي به بار نياورد. او نيز، مانند پيشينيانش، دورش را پر از جنگ طلبان صهيونيستي كرد اما اكنون ديگر مي توانيم اميدوار باشيم كه گوشي دستش آمده باشد، حتي اگر اين را هم بدانيم كه اين گوشي ديگر ارزشي ندارد.
 


زمان مرحله تكميل ظرفيت كنكور سراسري ارشد و دكتري اعلام شد

سخنگوي سازمان سنجش از آغاز زمان مرحله تكميل ظرفيت آزمون سراسري از اول آبان خبر داد.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با واحد مركزي خبر گفت: با توجه به ظرفيت هاي جديد برخي دانشگاه ها داوطلباني كه مي خواهند در مرحله تكميل ظرفيت شركت كنند مي توانند اول آبان براي انتخاب رشته مجدد اقدام كنند.
وي تاكيد كرد: داوطلباني مي توانند در مرحله تكميل ظرفيت شركت كنند كه مجاز به انتخاب رشته بوده اند؛ افزود: داوطلباني كه در مرحله تكميل ظرفيت شركت مي كنند در صورت پذيرفته شدن؛ قبولي قبلي آنان ملغي مي شود. سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور اضافه كرد: به احتمال زياد پذيرفته شدگان تكميل ظرفيت در نيم سال دوم تحصيلي مشغول به تحصيل خواهند شد.
توكلي همچنين زمان مرحله تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد را 24 مهر و آزمون دكتري را 17 مهر اعلام كرد و گفت: داوطلباني كه در آزمون هاي مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري مجاز به انتخاب رشته شده اند، مي توانند در مرحله تكميل ظرفيت شركت كنند.
وي افزود: مرحله تكميل ظرفيت مقطع دكتري 17 مهر است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته مي توانند براي انتخاب رشته به پايگاه اطلاع رساني اين سازمان به نشاني sanjesh.org مراجعه كنند.
سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور تصريح كرد: كساني كه در مرحله نهايي قبول شده اند حق انتخاب رشته مجدد را ندارند. توكلي گفت: زمان مرحله تكميل ظرفيت براي انتخاب رشته در مقطع كارشناسي ارشد هم 24 مهر است. وي اضافه كرد: در اين مرحله فقط افراد مجاز به انتخاب رشته حق شركت دارند و قبولي در مرحله تكميل ظرفيت به معناي لغو قبولي قبلي آنان خواهد بود.
 


وزارت علوم توصيه كرد

دانشجويان بورسيه اقدام به تبديل بورس كنند

معاون بورس وزارت علوم با اشاره به مشكلات ارزي و بودجه اي به دانشجويان بورسيه توصيه كرد كه اقدام به تبديل بورس خود كنند.
حسن مسلمي نائيني در گفت وگو با مهر تاكيد كرد: به علت كمبود بودجه ناشي از مشكلات ارزي به وجود آمده به دانشجوياني كه توسط وزارت علوم بورسيه شده اند اعلام شده است كه اعزامشان با تاخير انجام خواهد شد و هيچ اجباري براي تبديل بورس اين دانشجويان نخواهد بود.
وي افزود: به اين دسته از دانشجويان در عين حال اعلام شده است كه هر دانشجويي كه مايل است مي تواند بورس خود را تبديل به بورس داخلي كند يا با هزينه شخصي سفر كند و يا اينكه صبر كند تا در شرايط مناسب اعزام صورت گيرد.
به گفته معاون بورس وزارت علوم، در عين حال به دانشجويان اعلام شده است كه در صورت تبديل كردن بورس به داخل و عدم قبولي در يكي از دانشگاه هاي داخل، اعزامشان همچنان پابرجا خواهد بود. وي گفت: دانشجويي هم كه قصد تبديل دارد خودش بايد دانشگاه را انتخاب كند كه در اين خصوص هم به دانشگاه ها اعلام شده است كه اين عده از دانشجويان خارج از ظرفيت پذيرش شوند.
مسلمي نائيني تاكيد كرد: مشكل ارزي وزارت علوم شامل همه دانشجويان بورسيه مي شود.
 


فرمانده لشگر 84 لرستان:

برد موشكي ايران 2000 كيلومتر است

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
نيروهاي سه گانه سپاه با قدرت واكنش سريع و توان موشكي با برد دو هزار كيلومتر قدرت برتر منطقه است.
فرمانده لشگر 84 پياده لرستان در مراسم رژه نيروهاي مسلح در لرستان گفت: ارتش سرافراز ايران همگام با نيروهاي سه گانه دلاورمردان سپاه براي دفاع از ميهن اسلامي مان با قدرت بسيار بالا آمادگي كامل دارند.
امير سرتيپ مهدي مددي افزود: نيروهاي مسلح ايران با تجهيزات مدرن ساخت كشور و قدرت نظامي بسيار بالا از قدرت هاي مطرح جهان هستند..
امير مددي گفت: نيروهاي سه گانه سپاه با قدرت واكنش سريع و توان موشكي با برد دو هزار كيلومتر قدرت برتر منطقه هستند و بسيج بزرگترين نيروي آموزش ديده و آماده براي انجام عمليات هاي مختلف است.
فرمانده لشگر 84 پياده لرستان با اعلام اين مطلب كه غرب در پوشش نوكرش صدام در جنگ تحميلي به رغم تلاش هاي همه جانبه و هزينه هنگفت به اهداف شومش دست نيافت و با سيلي محكم نيروهاي مسلح و مردم ايران مواجه شدند، خاطرنشان ساخت: صدام معدوم با تصرف مناطق خان ليلي و ميمك و 666 مورد تجاوز هوايي، دريايي و زميني به خاك ايران، تا قبل از 31 شهريور 1359و سخنراني هاي تهديدآميز عملاً تجاوز به كشورمان را آغاز كرده بود.
امير مددي خاطرنشان ساخت: پاره كردن قرارداد 1975 الجزاير در مقابل دوربين ها توسط صدام جنايتكار شروع رسمي جنگي بود كه براي حفظ منافعشان در ايران و عربستان طرح ريزي كرده بودند.
فرمانده لشگر 84 پياده گفت: علت دشمني آمريكا با ايران به خطر افتادن منافعش در منطقه است.
 


عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي:

ايران روزانه يك ميليون بشكه نفت مي فروشد

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: فروش 700 هزار بشكه نفت ايران، به يك ميليون بشكه رسيده است.
به گزارش فارس، شاهين محمد صادقي در مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس در كازرون اظهار داشت: نيروهاي مسلح كشورمان آماده دفاع براي سرافرازي ملت،اجراي احكام الهي و پاسداري از ارزش هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند.
وي افزود: نظام جمهوري اسلامي براي تجاوز و تعدي به ديگران،نيرو سازماندهي نمي كند بلكه نيروهاي خود را در راستاي ايستادگي در برابر تجاوزات و رهايي انسان و سربلندي ايران اسلامي تربيت مي كند.
نماينده مردم كازرون در مجلس شوراي اسلامي در ادامه دستاوردهاي خوب جمهوري اسلامي از اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد را نتيجه قدرت ملت ايران و عزت و سربلندي نيروهاي مسلح كشور عنوان كرد.
محمدصادقي ادامه داد: نتيجه خوب اين اجلاس، دنياي استكبار به ويژه آمريكا و رژيم صهيونيستي را آشفته كرد و باعث شد كه آنها از خط و نشان كشيدن خود در حمله به تأسيسات هسته اي جمهوري اسلامي كوتاه بيايند.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش به مشكلات اقتصادي كشور اشاره كرد و گفت: قواي سه گانه با پيروي از رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي تمام تلاش خود را براي برطرف كردن مشكلات اقتصادي مردم به كار مي گيرند و در آينده نزديك اين مشكلات رو به كاهش مي گذارد.
وي اضافه كرد: بعد از اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد در تهران روز به روز مشتري هاي نفت جمهوري اسلامي افزايش يافته؛ به طوري كه فروش 700 هزار بشكه به يك ميليون بشكه رسيده است.
 


جشنواره ملي نقاشيخط و خط نگاره هاي رضوي پايان يافت

دومين جشنواره ملي نقاشيخط و خط نگاره هاي رضوي جمعه شب در آييني با معرفي نفرات برتر در بيرجند به كار خود پايان داد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي در اين آيين از هنر به عنوان بهترين ابزار براي ترويج فرهنگ رضوي ياد كرد و افزود: هنرمندان با خلق آثار هنري فاخر مي تواند بسياري از معضلات فرهنگي و مشكلات را حل و در مسير خنثي سازي و توطئه هاي دشمنان گام بردارند.
به گزارش ايرنا، محمد مطهري فر افزود: نسل جوان امروز بويژه هنرمندان با الگو گرفتن از امام رضا(ع) مي توانند به خلق آثاري ناب دست پيدا كنند.
وي تعداد آثار رسيده به اين جشنواره سه روزه را 305 اثر عنوان و بيان كرد: 170 اثر در بخش نقاشيخط از سوي 73 هنرمند و 135 اثر در بخش حروف نگاري از 53 هنرمند از سراسر كشور به دبيرخانه رسيده بود.
وي ادامه داد: از اين تعداد 44 اثر به نمايشگاه جشنواره و هشت نفر رتبه اول تا سوم را در دو بخش خط نگاره هاي رضوي و نقاشيخط اين جشنواره را كسب كردند و 10 نفر هم براساس راي هيئت داوران شايسته تقدير شناخته شدند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي گفت: كارگاه هاي نقاشيخط و خط نگاره با هدف ترويج فرهنگ رضوي برگزار شده كه هنرمندان آثار فاخر هنري بسيار زيبايي توليد كردند.
همچنين براساس راي هيئت داوران اين جشنواره، در بخش حروف نگاري: رضا بيت الهي از استان كرمان موفق به كسب رتبه نخست، جمال رمضاني از مازندران رتبه دوم و آزاده رضواني از مازندران رتبه سوم را كسب كردند.
در بخش نقاشيخط سجاد همتي از لرستان رتبه نخست، عظيم فلاح از تهران و مجيد رستگار از فارس مشتركا رتبه دوم و محمد بني احمدي از تهران، سميه خزاعي مسك از خراسان جنوبي مشتركا رتبه سوم را به دست آوردند. همچنين هيئت داوران به اتقاق آرا در بخش حروف نگاري جشنواره از مريم نصري از اصفهان، محمد احدي از اردبيل، سعيد حيدري از خراسان جنوبي، سعيد احمد مهدي از اصفهان و سعيد رعيت دوست از مازندران قدرداني كردند.
در بخش نقاشيخط، محسن رهبري از تهران، قدرت الله تاج ميرعالي از خوزستان، حسن قره گوزلي از اردبيل، محمد ايماني راد و راضيه شرفي از خراسان جنوبي قدرداني شد.
 


اخبار ادبي و هنري

عصبانيت مبتذل سازان از تصميم حوزه هنري
كارگردان ها و تهيه كننده هاي برخي از فيلم هاي مبتذل كه از سوي حوزه هنري تحريم شده اند. روز گذشته در نشستي خبري حضور يافتند، اما اين نشست بيشتر به نوعي تهديد و هتاكي عليه نظام تبديل شد.
ييكي از كارگردانان اين فيلم هاي مبتذل در اين نشست تصريح كرد: من شوراي پروانه نمايش و ساخت (وزارت ارشاد) را هم قبول ندارم، چه برسد به اينكه حوزه هنري هم فيلم ها را قلع و قمع كند.
وي ادامه داد: به عقيده من رفتار مديران ضد اخلاقي است و جاي شاكي و متهم عوض شده است(!)
در اين نشست همچنين «پيمان معادي»، كارگردان يك فيلم با موضوع خيانت زن و شوهر نيز به مسئولان نظام فحاشي كرده و با بي اخلاق معرفي كردن مديران حوزه هنري گفت: اخلاق براي آن ها بهانه است.
در اين نشست همچنين ماني حقيقي نوه «ابراهيم گلستان» سازنده فيلمي كه در آن مستضعفان تحقير مي شوند؛ نتيجه محدوديت اكران اين شش فيلم را ذبح سينماي اجتماعي(!) دانست و اظهار داشت: گروهي كه معلوم نيست چه سابقه اي دارند رأساً وارد عمل مي شوند و ادعا مي كنند ارزشي رفتار مي كنند. اين عده موازي با ارشاد عمل كرده و كاري غيراخلاقي مرتكب مي شوند.
وي همچنين گفت: روشنفكري(!) در ايران بسيار قوي تر از آن است كه با اين گونه اقدامات دچار آسيب شود.
در اين نشست همچنين هوشنگ گلمكاني (همكار روزنامه صهيونيستي آيندگان) در دوران ستمشاهي سردبير «ماهنامه فيلم» كه با حمايت هاي ويژه دولت در سالهاي ماضي مدعي ترويج سينماي روشنفكري بود مدعي شد كه محدوديت اكران فيلم هاي مذكور موجب خشك شدن ريشه كل سينما مي شود.
واكنش رسانه هاي آمريكايي به برگزاري جشنواره فيلم مقاومت
برگزاري دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس واكنش رسانه هاي آمريكايي را در پي داشته است.
واشنگتن پست به عنوان يكي از پرتيراژترين روزنامه هاي جهان، در گزارشي به صورت مفصل درباره جشنواره هاي هنر مقاومت كه در ايران در حال برگزاري است، و به صورت خاص جشنواره فيلم مقاومت، مطالبي را منتشر كرده است. در اين گزارش كه با مقدمه اي درباره برگزاري جشنواره هنر مقاومت در اصفهان آغاز مي شود، موضع گيري هاي تند اين روزنامه آمريكايي درباره سياست هاي ايران به چشم مي خورد. در اين گزارش كه در حوزه فرهنگ و هنر خاورميانه منتشر شده است و به معرفي جشنواره هاي مقاومت دنيا مي پردازد، نويسنده مطلب درباره موضع ايران در قبال سوريه چند پاراگراف نوشته و به نقد عملكرد ايران پرداخته است.
فايننشال تايمز نيز از ديگر رسانه هاي پرتيراژ و معروف جهان، در گزارشي مشابه جشنواره فيلم مقاومت را معرفي كرده است. اين روزنامه نيز با اشاره به برگزاري جشنواره موسيقي، تئاتر و هنر مقاومت، به معرفي سخنراني هاي مختلف و ميهمانان جشنواره هنر مقاومت پرداخته است و همچون روزنامه واشنگتن پست به بيان مواضع سياسي آمريكا اشاره كرده است. اين روزنامه با معرفي جشنواره فيلم مقاومت به جانبداري ايران از فلسطين و لبنان اشاره كرده و از آن انتقاد كرده است.
بازيگر آمريكايي: بدون اسلحه احساس امنيت نمي كنم
يك بازيگر آمريكايي مي گويد: بدون همراه داشتن اسلحه احساس امنيت نمي كنم! براد پيت در گفت وگو با مجله «ديلي ميل ليو» درباره علاقه اش به اسلحه صحبت كرد و گفت: آمريكا كشوري است كه با اسلحه بنا شده است. اين در خون ماست.
وي افزود: خيلي عجيب است اما وقتي يك اسلحه همراه دارم احساس بهتري دارم. واقعاً اين طور است. اگر يك اسلحه در جايي از خانه پنهان نكرده باشم، احساس امنيت نمي كنم و احساس مي كنم كه خانه كاملاً امن نيست.
جشنواره دانش آموزي سينماي مقاومت در مناطق زلزله زده
جشنواره دانش آموزي سينماي مقاومت از 12 تا 22 مهر در مناطق زلزله زده برگزار مي شود.
قائم مقام دبير جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: برگزاري جشنواره دانش آموزي سينماي مقاومت به مديريت حبيب احمدزاده از هنرمندان صاحب نام حوزه دفاع مقدس صورت مي گيرد.
محمد صنعتي اضافه كرد: در كنار برگزاري جشنواره در كرمان و اجراي همزمان 80 منطقه مرزي در 16 استان كشور ستاد برگزاري جشنواره طرح برگزاري جشنواره را تحت عنوان جشنواره دانش آموزي مقاومت به مديريت حبيب احمدزاده در دستور كار قرار داده و در اين طرح مناطق زلزله زده و دانش آموزان گروه هدف هستند.
وي افزود: در اين طرح 45 هزار دانش آموز در مقاطع دبستان، راهنمايي و دبيرستان فيلم هاي جشنواره را در مناطق زلزله زده مي بينند.


رئيس جامعه المصطفي:

دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه ها تدريس شود

يزد- خبرنگاركيهان:
رئيس جامعه المصطفي العالميه اظهار كرد: دفاع مقدس در آموزش و پرورش و دانشگاه ها تدريس شود.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي، در خطبه هاي نمازجمعه ميبد با گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: براي شناخت بيشتر دفاع مقدس بايد در استان و شهرها موزه شهدا و دفاع مقدس برپا كرد و با تدريس دفاع مقدس در آموزش وپرورش، تعيين رشته در دانشگاه ها، برگزاري يادواره ها و يادمان هاي شهدا جايگاه دفاع مقدس را تقويت كرد.
خطيب نمازجمعه ميبد با بيان اينكه بدون قدرت نظامي، معنوي و روحي و اخلاقي نمي توان كشور را حفظ كرد، افزود: بايد با شجاعت، مثل زمان جنگ، در برابر دشمنان صف كشيده، ايستادگي كرد و قوي و مقاوم بود چراكه با تلاش در تمام ابعاد علمي، اقتصادي، توليدي، صنعت و صبر و پايداري مي توان بر دشمن غالب شد.
وي افزود: جنگ 8سال دفاع مقدس جنگ نابرابري بود كه ملت بزرگ ايران با قدرت ايمان، خود و كشور را در برابر دشمنان غدار حفظ كرد.
امام جمعه ميبد ايمان و اخلاص، شهادت طلبي، صبر و پايداري، دوستي و برادري، حضور نسل نوجوان و جوان در ميدان جنگ، نقش خانواده ها در اعزام فرزندان خود به جبهه ها و نقش مساجد و پايگاه هاي بسيج را راز عظمت و پيروزي ملت بزرگ ايران در 8سال دفاع مقدس برشمرد و تصريح كرد: مقطع جنگ مقطع بي نظيري در تاريخ كشور ماست كه بايد در كتاب هاي مدارس، دانشگاه ها و حوزه ها و همه محيط هاي اجتماعي ياد و خاطره شهدا و 8سال دفاع مقدس زنده نگه داشته شود.
رئيس جامعه المصطفي در بخش ديگري از سخنان خود با تحليل دوران 8سال جنگ ايران با عراق و دفاع مقدس به مهمترين عوامل برتري يك جبهه به جبهه ديگر گفت: جنگ 8سال دفاع مقدس جنگ نابرابري بود كه ملت ايران در نهايت ضعف و فشار و هجمه هاي خارجي شكست نخورد و خود و كشورش را با معجزه الهي و شكوه خود حفظ كرد.
حجت السلام والمسلمين اعرافي جنگ افزار وسيع و پيشرفته را اولين عامل در پيروزي بيان كرد و افزود: ملت ايران در برابر دشمنان از جنگ افزارهاي پيشرفته برخوردار نبود و در مقابل عراق با وصل به قدرت هاي منطقه و غرب از توانايي بالايي برخوردار بود.
 


فرمانده پدافند هوايي جنوب غرب كشور:

دفاع در زمان صلح به مراتب سخت تر از زمان جنگ است

اهواز- خبرنگار كيهان:
مأموريت پدافند هوايي مختص زمان جنگ نيست و دفاع در زمان صلح به مراتب سخت تر از زمان جنگ است.
فرمانده پدافند هوايي جنوب غرب كشور گفت: استفاده از تجربه دفاع مقدس موجب شد تا با بهره گيري از همه ظرفيت ها، مراكز تأسيساتي و دانشگاه هاي داخلي، سلاح هاي مختلف را ساخته و نيازهاي دفاعي كشور در داخل تأمين شود.
سرهنگ سعيد سعيدي اظهار داشت: هفته دفاع مقدس ويژگي هاي خاص خود را دارد، ولي در استان خوزستان بايد با نگاه ويژه اي به آن پرداخته شود چرا كه همه آنهايي كه از دفاع مقدس خاطراتي دارند، از خوزستان نيز خاطره دارند.
وي با بيان اينكه نيروي پدافند هوايي نيز در دوران دفاع مقدس دوشادوش ساير نيروهاي مسلح با نيروها و سلاح هاي اندك از كشور دفاع كرد خاطرنشان كرد: مأموريت پدافند هوايي مختص زمان جنگ نيست و دفاع در زمان صلح به مراتب سخت تر از زمان جنگ است.
سعيدي سختي كار در زمان صلح نسبت به زمان جنگ را مقابله از چند ناحيه عنوان كرد و افزود: در زمان جنگ از يك زاويه بايد دفاع كرد اما در زمان صلح زاويه مشخصي براي دفاع وجود ندارد. از اين جهت وقتي كار همراه با انتظار باشد طبيعتاً خستگي به همراه دارد. امان سربازان هميشه بيدار ما بي وقفه آسمان ميهن اسلامي را از ارتفاع صفر تا بي نهايت ديده باني مي كنند.
سعيدي با تأكيد بر اينكه با توجه به پيشرفت سامانه ها در بخش پدافند هوايي، علي رغم همه تحريم ها خوشبختانه سلاح هاي مختلف را ساخته و نيازهاي دفاعي كشور را در داخل تأمين كرده ايم، خاطرنشان كرد: اقتصاد مقاومتي و دفاع مختص زمان جنگ نيست و امروز نيز بايد به اقتصاد مقاومتي در كشور توجه شود و پدافند در اين زمينه پيشتاز است، زيرا با وجود اينكه قصد حمله به مكاني را ندارد، اما آماده است زيرا در دفاع از كشور نخستين نيروي مدافع است و بايد هميشه بيدار باشد و از حمله هاي احتمالي دفاع كند.
وي در ادامه به تشكيل قرارگاه هوايي خاتم الانبياء در سال 87 اشاره كرد و گفت: نيروهاي زميني، هوايي و دريايي با فرمان نيروي پدافند فعاليت مي كنند. سلاح هاي پدافندي تحت كنترل قرارگاه است و فرمان هر شليك از سوي قرارگاه صادر شود.
 


رئيس مركز پژوهش هاي مجلس:

رفع مشكل نوسانات بازار ارز به قانون گذاري نياز ندارد

نماينده مردم شاهرود در مجلس شوراي اسلامي گفت: رفع مشكل نوسانات بازار ارز كه امروز در كشور ديده مي شود، به قانون گذاري نياز ندارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شاهرود به نقل از مركز اطلاع رساني نماينده شاهرود در مجلس، كاظم جلالي ادامه داد: براي حل مشكل نوسانات بازار ارز به قانون گذاري نياز نداريم. وي تصريح كرد: برخي دوستان معتقدند كه با قانون گذاري در مسائل ارزي و يا دخالت اين مشكل را حل كنند.
نماينده مردم شاهرود در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه تنها اراده دولت مي تواند در حل اين مشكل مؤثر باشد، ادامه داد: عدم افزايش قيمت ارز براساس نرخ تورم، جنگ رواني و رسانه اي و كوتاهي برخي دستگاه ها علت جهش يك باره قيمت ارز است.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: مركز پژوهش ها موضوع نوسانات بازار ارز را مورد بررسي قرار داده و تنها با هماهنگي و اقدامات مؤثر دولت مي توان بخشي از مشكلات را كاست.
جلالي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا تشكيل كميته مشترك براي حل مشكل نوسانات ارز ضروري بود، گفت: نمي دانم در مركز پژوهش ها بررسي نكرديم كه آيا تشكيل چنين كميته اي ضرورتي داشت يا خير.
وي افزود: مركز پژوهش ها در كميته مشترك عضو نيست و در جريان راهكارهاي اين كميته براي حل مشكل نوسانات ارز نيز قرار ندارد.
 


بزرگترين محفل قرآني جهان اسلام در حرم رضوي برگزار مي شود

مشهد- خبرنگار كيهان:
همزمان با ميلاد امام رضا(ع) بزرگترين محفل قرآني جهان اسلام در حرم رضوي برگزار مي شود.
رئيس اداره آموزش علوم قرآن و حديث آستان قدس رضوي با اعلام اين خبر، گفت: اين مراسم با هدف لبيك به سخنان رهبر معظم انقلاب در تحقق راهبرد وحدت شيعه و سني برگزار مي شود.
لساني با بيان اينكه اين برنامه قرآني كه با نواي قاريان شيعه و سني اجرا مي شود، در پاسخ عملي به شبهات وهابيت و ترويج فرهنگ دوستي و وحدت جهان اسلام طراحي شده، اظهار داشت: اين كرسي تلاوت از ساعت 21 تا 30/22 هفتم مهرماه مصادف با يازدهم ذي القعده در صحن جامع رضوي برگزار مي شود.
وي افزود: با توجه به ظرفيت بيش از 100 هزار نفري صحن جامع رضوي و تجربي حضور انبوه عاشقان اهل بيت(ع) در سال هاي گذشته، پيش بيني مي شود كه بيش از صد هزار زائر و مجاور در اين مراسم حضور يابند.
 


بزرگترين تابلوي نقاشيخط جهان در مشهد رونمايي مي شود

مشهد- خبرنگار كيهان:
همزمان با آغاز دهه كرامت، خلق بزرگترين تابلوي نقاشي خط جهان به ابعاد 4/1 در 114 متر، در فضاي باز مجتمع فرهنگي هنري امام خميني(ره) مشهد آغاز شد.
اين اثر منحصر به فرد، شامل كتابت كامل سوره ياسين به عنوان قلب قرآن و 114 حديث رضوي است كه روي 114 قطعه متصل به هم طراحي شده است.
طراحي هشت مرغ مينياتوري و هشت نماد كاشي رضوي در هر لت اين تابلوي بزرگ پيش بيني شده است، كه در هشت روزكاري، بر اين اثر فاخر نقش خواهد بست. عليرضا بهراني، هنرمند اين اثر است و 5 مهرماه با حضور مسئولان و هنرمندان، از آن رونمايي خواهد شد.
 


فرمانده دوران دفاع مقدس لرستاني درگذشت

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
سرهنگ حميد قبادي از فرماندهان سپاه در دوران دفاع مقدس در حادثه رانندگي درگذشت.
فرمانده پليس راه لرستان با اعلام اين خبر افزود: سرهنگ حميد قبادي هنگامي كه از جاده روستاي رشيدآباد كوهدشت حركت مي كرد بر اثر حادثه رانندگي وي و همراهش مجروح شدند و به بيمارستان انتقال يافتند كه سرهنگ قبادي بر اثر شدت جراحات وارده جان سپرد.
سرهنگ ايوب شرافتي گفت: كارشناس پليس راه علت حادثه را خطاي 50، 50 راننده پژو حامل سرهنگ قبادي به علت عدم توجه كافي به جلو و راننده تراكتور به دليل رانندگي با خودروي نقص فني در سيستم روشنايي عقب اعلام كرده است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14