(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 3 مهر 1391 - شماره 20314

يادداشت خبرنگار
تأسيس صندوق جهاني توسعه شهري درمشهد
تدريس «آشنايي با دفاع مقدس» در 27 دانشگاه يزد
كوتاه از هفته دفاع مقدس
قاري خوزستاني نفر اول مسابقات قرآن فني و حرفه اي كشور شد
مدير حج و زيارت چهارمحال و بختياري خواستار شد
ضرورت ايجاد پرواز شهركرد به عتبات عاليات
نكته
نامه وارده
مدير كل بهزيستي استان:
يك هزار و 280 شغل براي مددجويان يزدي ايجاد شد
برگزاري جشن خرمن در بابل
از سوي معاون وزير راه و شهرسازي صورت گرفت
انتقاد از كندي عمليات اجرايي راه آهن اروميه- مراغه
رئيس آموزش وپرورش شهرستان:
تمام مدارس راهنمايي و متوسطه چناران يك نوبته مي شوند
آغاز برداشت پنبه در پارس آباد مغان
احداث انبار يك هزار تني در شهرستان شوشتر
توسط بسيج سازندگي استان زنجان
50واحد مسكوني در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي ساخته مي شود
مدير كميته امداد امام خميني شهرستان:
ايجاد اشتغال مهم ترين برنامه در زرنديه است
انتصابات جديد در شهرستان ها
معاون سازمان صنعت و تجارت استان:
بازار كالاهاي اساسي خوزستان نظارت مي شوند
ساخت خانه هاي عالم در روستاهاي كاشان


يادداشت خبرنگار

اهالي آبعلي درانتظار طرح پزشك خانواده
حدود يك دهه از ارتقاء منطقه آبعلي به شهر مي گذرد اما اين شهر از لحاظ بهبود خانه بهداشت به مركز بهداشتي، درماني واستقرار پزشك همچنان محروم است اين مشكل مردم به ويژه سالمندان و بيماران را رنج مي دهد. با پيگيريهاي انجام شده، وزير سابق بهداشت و درمان دستور انجام اين مهم را صادر كردند كه دستور مكتوب وزير درپيچ و خم هاي اداري ماند و مسئولان شبكه بهداشت دماوند اظهار مي كنند كه مقدمات ارتقا خانه بهداشت به پايگاه فراهم شده است اما از اقدام عملي خبري نيست. حال كه وزارت بهداشت طرح مهم پزشك خانواده را در كشور آغاز كرده است، خانواده هاي آبعلي منتظر اجراي سريع تر اين طرح در اين شهر هستند تا ديگر نگران نبودن پزشك نباشند و از سويي با توجه به قرارداشتن اين شهر در مسير مواصلاتي شمال كشور و رويدادن حوادث جاده اي، ارتقاء خانه بهداشت و تجهيز آن ضرورتي اجتناب ناپذير است كه اميد مي رود، مورد توجه مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي قرارگيرد.
آبعلي -خبرنگاركيهان
 


تأسيس صندوق جهاني توسعه شهري درمشهد

مشهد-خبرنگاركيهان:
نمايندگي صندوق جهاني توسعه شهري درمنطقه آسيا، مهر ماه امسال درمشهد راه اندازي مي شود.
معاون برنامه ريزي و توسعه شهرداري مشهد درخصوص دستاوردهاي شهرداري مشهد در اجلاس مجمع جهاني شهرها در ناپل ايتاليا گفت: صندوق جهاني توسعه شهري يك صندوق غير انتفاعي است كه دفتر اصلي آن در پاريس است و با راه اندازي اين صندوق، شهر مشهد هويت بين المللي مي يابد.
محمد مهدي برادران هدف اصلي از راه اندازي اين صندوق را كمك به پروژه هاي شهري دربخش هاي مالي، تخصصي و اجرا عنوان و اظهار كرد: با ارتباط و تعامل ساير شهرها به خصوص شهرهاي آسيايي با اين صندوق مي توان از آخرين و به روزترين پروژه ها در سراسر آسيا مطلع شد و از تجربيات آنان براي اجراي پروژه ها استفاده كرد.
وي طراحي شهري، فرصت هاي شغلي، برنامه ريزي براي عدالت، برنامه ريزي شهري، مولدهاي مالي شهرها و چگونگي پياده سازي شهرهاي پـايدار و آرام را از جمله محورهاي برگزاري اجلاس مجمع جهاني شهرها دانست و افزود: در اجلاس امسال كه با حضور بيش از 10هزار نفر از 174 شهر مهم جهان برگزار شد، بيش از 400مقاله تخصصي از سوي شهرهاي عضو اتحاديه جهاني UCLG ارائه شد كه دو مقاله نيز از سوي شهرداريهاي مشهد و تهران دراين اجلاس معرفي شد.
برادران تصريح كرد: سيماي شهرها، شهرسازي، نهادها، قانونگذاري و كيفيت بهتر، عدالت و موفقيت، توزيع بهداشت و فرصت ها، حمل و نقل شهري و انرژي و محيط زيست از ديگر محورهاي موضوعي اين اجلاس بود.
 


تدريس «آشنايي با دفاع مقدس» در 27 دانشگاه يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
درس آشنايي با دفاع مقدس در بيش از 27 مركز دانشگاهي استان يزد تدريس مي شود.
مسئول امور دانشگاه هاي اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان يزد با اعلام اين خبر گفت: آشنايي دانشجويان با دستاوردهاي هشت سال دفاع مقدس و جوانمردي هاي رزمندگان اسلام از اهداف اين درس در دانشگاه هاست . وي افزود: هم اكنون بيش از 65 مركز و واحد دانشگاهي در استان يزد وجود دارد كه در بيش از 27 مركز و واحد آنها درس آشنايي با دفاع مقدس ارائه مي شود و تلاش مي كنيم در بقيه مراكز و واحدها اين اقدام صورت گيرد.
عليرضا فضلي اظهار اميدواري كرد؛ در سال آينده اين درس در كليه دانشگاه هاي استان ارائه شود.
وي در ادامه فعاليت هاي دانشگاه پيام نور استان يزد را در حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس مثبت خواند و گفت: طرح عفاف و حجاب از جمله برنامه هايي است كه با جديت كامل درحال اجراست.
فضلي اين طرح را لازمه برقراري امنيت روحي و رواني در دانشگاه ها دانست و گفت: اميدواريم طرح عفاف و حجاب در كليه مراكز و واحدهاي دانشگاهي استان يزد عملياتي شود.
 


كوتاه از هفته دفاع مقدس

تثبيت انقلاب
كاشان- خبرنگار كيهان: قائم مقام دانشگاه امام حسين(ع) تهران در يادواره شهداي اسارت و 110 شهيد محدوده پايگاه آيت الله سعيدي شهرستان كاشان گفت: دفاع مقدس آثار و بركات زيادي براي نظام جمهوري اسلامي به همراه داشت كه از جمله آنها تثبيت استقلال انقلاب، روي كار آمدن دوستان به جاي دشمنان و شكل گيري حلقه هاي مقاومت حزب الله در آن سوي مرزهاست. ناصر شعباني با پوچ خواندن تهديدات دشمن مبني بر حمله به ايران خطاب به آنها گفت: شايد شما نخستين تير را در خليج فارس شليك كنيد اما مطمئن باشيد اين ما هستيم كه آخرين تير را مي زنيم.
برپايي نمايشگاه عكس
اراك- خبرنگار كيهان: نمايشگاه عكس «حميدرضا مجيدي» به مناسبت هفته دفاع مقدس با موضوع «جاودانگان زمان» در نگارخانه شهيد آويني حوزه هنري استان مركزي در اراك گشايش يافت.
در اين نمايشگاه بيش از 30 عكس از اين هنرمند در معرض ديد علاقمندان قرار گرفت.
اجراي يك هزار و 957 برنامه
همدان- خبرنگار كيهان: مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس همدان گفت: به مناسبت سي و دومين سالگرد دفاع مقدس، 1957 برنامه در سطح استان به اجرا درمي آيد. محمدجواد زمرديان شعار امسال هفته دفاع مقدس را «چگونه با فرهنگ شهيدان به جنگ تحريم برويم؟» اعلام كرد و اظهار داشت: بر همين اساس برنامه هاي امسال با چهار هدف شامل معرفي افتخارات دفاع مقدس، تقويت فضاي معنوي و اخلاقي جامعه به تأسي از معنويت جبهه ها، آشنايي با دستاوردهاي دوران دفاع مقدس و ارتباط آن با پيشرفت ها و توانمندي ها، نمايش اقتدار نيروهاي مسلح تهيه و تدوين شده است.
برگزاري شب شعر
سنندج- خبرنگار كيهان: فرمانده لشكر 28 پياده كردستان با بيان اينكه طي هفته دفاع مقدس برنامه هاي مختلفي توسط ارتش در اين استان اجرا مي شود، گفت: رژه مشترك نيروهاي مسلح مستقر در كردستان، تقدير از 170 نفر دانش آموز مخترع و مبتكر، افتتاح دو باشگاه تيراندازي و زورخانه در محل لشگر، برگزاري محافل انسي با قرآن، شعر و خاطره نويسي دفاع مقدس، مسابقات ورزشي، عطرافشاني و گلباران مزار شهدا ديدار با خانواده معظم شهداء و جانبازان از جمله برنامه هايي است كه در اين هفته اجرا مي شوند.
نمايش حركات رزمي
شهرضا- خبرنگار كيهان: در اولين روز هفته دفاع مقدس يگان هاي نمونه ارتش، سپاه و نيروي انتظامي در رشته هاي پياده و موتور توان رزمي خود را در شهرضا به نمايش گذاشتند. در اين مراسم فرمانده گروه 22 توپخانه شهرضا و فرماندار اين شهرستان سخنراني كردند. در اين مراسم حركات نمايشي توسط ورزشكاران و رزمي كاران گروه توپخانه 22 شهرضا اجرا شد.
رزمايش 20 هزار بسيجي
كرج- خبرنگار كيهان: طي هفته دفاع مقدس رزمايش 20 هزار نفري بسيجيان استان البرز در منطقه عمومي حصارك انجام مي شود. فرمانده سپاه امام حسن مجتبي افزود: اجراي عمليات شبيه سازي حصر سوسنگرد و نمايشگاه «شهر آسماني» در همين هفته برپا مي شود. همچنين نمايشگاهي از توانمندي هاي دفاعي و نظامي البرز با 40 غرفه در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.
 


قاري خوزستاني نفر اول مسابقات قرآن فني و حرفه اي كشور شد

سرويس شهرستانها:
دبير ستاد اقامه نماز اداره كل آموزش فني و حرفه اي خوزستان گفت: اولين دوره مسابقات قرآن كريم ويژه كاركنان سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در شيراز برگزار و خوزستان در رشته صوت و لحن رتبه اول را كسب كرد.
سيدعلي اصغر موسوي اظهار داشت: قرآن كتابي است كه رستگاري استان را در دو جهان تضمين مي كند و همچون مشعلي فروزان انسان را از تاريكي هاي جهل و ناداني رهايي بخشيده و بسوي پروردگار هدايت مي كند. موسوي تصريح كرد: مسابقات قرائت قرآن كريم در سه رشته صوت و لحن، ترتيل و حفظ ويژه كاركنان سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در دو بخش برادران و خواهران و در دو مرحله استاني و كشوري برگزار و خوزستان با اعزام سه شركت كننده در بخش برادران توانست در رشته صوت و لحن توسط عبدالكاظم حيدري رتبه اول و در رشته هاي ترتيل و حفظ به ترتيب چهارم و هفتم را در بين 31 استان كسب كنند. وي گفت: هدف از برگزاري اين مسابقات ارتقا روحيه معنوي و گرايش به سمت مباحث قرآني، ترويج و نهادينه كردن موضوعات قرآني، توسعه فرهنگ غني قرآني، همچنين شناسايي چهره هاي قرآني و مشاركت در سطح نهضت ملي قرآن كريم است.
 


مدير حج و زيارت چهارمحال و بختياري خواستار شد

ضرورت ايجاد پرواز شهركرد به عتبات عاليات

شهركرد- خبرنگاركيهان:
مدير حج و زيارت استان چهارمحال وبختياري خواستار ايجاد خط هوايي از شهركرد به مكه معظمه و عتبات عاليات شد.
يوسف آقابزرگي همزمان با هفته حج در گفت وگو با خبرنگاران افزود: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهركرد و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي نيز خواهان ايجاد خط هوايي ياد شده هستند و براين مطلب تأكيد دارند كه بايد از امكانات و ظرفيت هاي فرودگاه شهركرد براي انتقال مسافران استان چهارمحال و بختياري به اقصي نقاط كشورمان و بويژه زائران مكه معظمه و عتبات عاليات به نحو مطلوب و بهينه استفاده شود. وي اظهار كرد: هم اكنون زائران اين استان براي سفر به خانه خدا و عتبات عاليات به استان هاي همجوار مراجعه مي كنند.
آقا بزرگي ادامه داد: سفر زائران به استان هاي همجوار علاوه بر صرف هزينه هاي زياد موجب اتلاف فرصت و سرگرداني آنان نيز مي شود.
وي از استانداري استان تقاضا كرد كه با عنايت به موارد اشاره شده، براي برقراري پرواز هوايي از فرودگاه شهركرد به كشورهاي عربستان سعودي و عراق تلاش مضاعفي كند.
آقابزرگي همچنين اظهار داشت: مديريت حج و زيارت استان براي ايجاد پرواز هوايي به كشورهاي ياد شده آماده هرگونه هماهنگي و همكاري با دستگاه هاي اجرايي مسئول است.
مدير حج و زيارت چهارمحال و بختياري گفت: طبق ضوابط و دستورالعمل هاي سازمان حج و زيارت كشور از اين پس مديريت حج و زيارت استان چهارمحال و بختياري مجوز تأسيس دفتر خدمات زيارتي را به صورت گروهي 6تا 10نفري واجد شرايط صادر مي كند و ديگر مجوز دفتر خدماتي زيارتي تك نفري صادر نخواهد كرد. آقابزرگي اجراي اين طرح را موجب ايجاد اشتغال و پاسخگويي بيشتر آنان به سازمان حج و زيارت و مديريت هاي اين سازمان در سطح كشور توصيف كرد.

 


نكته

لزوم توجه به قطب بزرگ داروهاي گياهي كشور
چندي پيش طرح ملي توليد و بسته بندي عصاره گياهان دارويي در شهرستان نهاوند به تصويب رسيد اما با وجود گذشت زمان زيادي از تصويب آن، هنوز به مرحله اجرايي درنيامده است.
اين طرح كه داراي سه فاز است كه در فاز اول آن به جذب سرمايه گذار و در فاز دوم به راه اندازي و بهره برداري و در نهايت فاز سوم به شناسايي و بسته بندي بيش از 1000 گونه گياه دارويي منجر خواهد شد.
شهرستان نهاوند كه از حيث گياهان دارويي به ويژه گل گاوزبان، كتيرا و شيرين بيان از موقعيت ممتازي برخوردار است، مي تواند با اجرايي شدن اين طرح به قطب گياهان دارويي كشور تبديل شود.
با اجراي اين طرح ملي شهر 200هزار نفري نهاوند شاهد رونق فضاي كسب و كار شده و ديگر از آمارهاي بيكاري 20هزار نفري خبر نخواهد بود، اميد است مسئولان امر توجه بيشتري به اين منطقه از كشور داشته باشند.
نهاوند- خبرنگار كيهان

 


نامه وارده

ضرورت توجه به كشاورزان و دامداران جاسك
به دليل خشكسالي مفرط و گراني قيمت ها زندگي كشاورزان و دامداران منطقه جاسك در كمال سختي مي گذرد و توجه به رفع مشكلات آنها و تأمين اعتبار مي تواند بار گراني را از دوش كشاورزان و دامداران بردارد.
كشاورزان و دامداران جاسك با توجه به كمبودهاي بارش از مسئولان خواستند، حوزه هاي آبخيزداري شهرستان جاسك كه از وجود درختان مزاحم و متراكم سمر و گل و لاي انباشته شده اند و چندين سال است كه مانع از نفوذ آب به لايه هاي زيرزميني و جمع شدن اندك بارش ساليانه مي شوند را به طور سريع پاكسازي و تخليه كنند. كشاورزان از وزير جهاد كشاورزي مي خواهند با توجه به اينكه حيات دامها و كشاورزان فلج شده است يك دستگاه بلدوزر را به كشاورزان و دامداران اين منطقه اختصاص دهند.
جاسك- خبرنگاركيهان
 


مدير كل بهزيستي استان:

يك هزار و 280 شغل براي مددجويان يزدي ايجاد شد

يزد- خبرنگار كيهان:
مديركل بهزيستي استان يزد از ايجاد يك هزار و 280 فرصت شغلي براي مددجويان اين استان خبر داد.
محمدحسين رحيمي نسب گفت: در حال حاضر 310 روستا مهد، مهدكودك و مهدكودك قرآني در استان فعال است كه از اين تعداد 156 روستا مهد و مابقي مهدكودك خصوصي و قرآني است.
وي با بيان اين كه 12 هزار كودك در مهد كودك هاي استان آموزش مي بينند، افزود: در هر شهرستان يك كارشناس بر مهدكودك ها نظارت مي كند و در شهرستان يزد 4 كارشناس متصدي اين امر هستند كه به طور سرزده بازديد صورت مي گيرد و پس از كنترل، امتيازات مهد ارزيابي و به مهد كودك ستاره داده مي شود.
رحيمي نسب گفت: در حال حاضر 29 هزار افراد اصلي تحت پوشش سازمان بهزيستي استان يزد هستند كه با احتساب افراد تبعه آنها 46 هزار نفر مي شوند.
مدير كل بهزيستي يزد تصريح كرد: هم اكنون سه هزار و 900 معلول ذهني تحت پوشش داريم كه 542 نفر در 4 مركز شبانه روزي نگهداري مي شوند. همچنين 14 مركز روزانه براي معلولين ذهني آموزش پذير فعال است.
وي با بيان اينكه در سال گذشته 1 هزار و 280 شغل و فرصت شغلي براي مددجويان ايجاد شد، افزود: از اين تعداد 580 اشتغال و 560 فرصت شغلي ايجاد شده است.
مدير كل بهزيستي استان يزد گفت: در طول سال تقريبا دو هزار معلول به معلولين استان اضافه مي شود كه از اين تعداد معلول بيش از 700 مورد آن ژنتيكي و حدود 700 مورد معلولين ناشي از تصادفات مانند قطع نخاع، قطع انگشت، كوري و غيره است و 200 مورد معلولان حوادث حوزه كار هستند.
به گفته وي، تعدادي معلول نيز كه به دليل بيماري هايي مثل فشارخون، ديابت و سكته قلبي معلول شده اند تحت پوشش هستند. همچنين باتوجه به اين كه طول عمر در استان يزد از ساير استان ها بيشتر است سالمندان جزء گروه معلولان تحت پوشش بهزيستي هستند.
 


برگزاري جشن خرمن در بابل

بابل- خبرنگار كيهان:
جشن سنتي خرمن در روستاي كلمدان نقيب بابل برگزار شد.
مديرجهاد كشاورزي بابل با بيان اين مطلب افزود: اين جشن براساس باورهاي مذهبي- عرفي و سنتي مردم روستا كلمدان نقيب بابل در پايان هر فصل زراعي برگزار ي شود.
مهندس مسعود غلامي هدف از برگزاري اين جشن را قدرداني از نعمت هاي خداوند عنوان كرد و گفت: در اين مراسم نمايش نمادين خرمن كوبي، عرضه محصولات غذايي و پذيرايي با آش محلي توسط بانوان روستائي صورت مي گيرد.
 


از سوي معاون وزير راه و شهرسازي صورت گرفت

انتقاد از كندي عمليات اجرايي راه آهن اروميه- مراغه

اروميه- خبرنگاركيهان:
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: قطعه سوم راه آهن مراغه- اروميه بايد تا پايان امسال به بهره برداري برسد.
صادقي در بازديد از مراحل اجراي طرح راه آهن مراغه- اروميه در حوزه شهرستان نقده با انتقاد از عقب ماندن مراحل اجرايي اين طرح در مسير مهاباد- نقده از برنامه زمان بندي گفت: لازم است پيمانكار طرح با افزايش ماشين آلات و مديريت صحيح زمان در تسريع اتمام اين مسير 45كيلومتري بكوشد.
وي با اشاره به قرارگرفتن طرح راه آهن مراغه-اروميه در جرگه طرح هاي مهر ماندگار گفت: عمليات اجرايي اين طرح در مسير مهاباد- نقده تا پايان سال به اتمام برسد.
صادقي گفت: با توجه به وضعيت آب و هوايي منطقه اين طرح حداكثر 2تا3ماه زمان مفيد براي تكميل دارد، در حالي كه طرح تنها40 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و اتمام آن همت بيشتر مسئولان و دست اندركاران اين طرح را مي طلبد.
طرح راه آهن مراغه- اروميه به طول 184 كيلومتر با هدف اتصال مركز آذربايجان غربي به شبكه سراسري راه آهن كشور، آغاز شده و هم اكنون در مجموع با صرف يك هزار و 450 ميليارد ريال اعتبار از 62درصد پيشرفت برخوردار است.
مرحله نخست اين طرح ملي تا ايستگاه مياندوآب به طول 48 كيلومتر سال گذشته با حضور رئيس جمهور به بهره برداري رسيد.
ريل گذاري قطعه دوم اين طرح درحدفاصل ايستگاه هاي مياندوآب تا مهاباد به طول 36 كيلومتر به پايان رسيده و كارهاي اجرايي ساختمان ايستگاه مهاباد هم رو به اتمام است. قطعه پاياني طرح درمسير نقده، اروميه هم به طول 55 كيلومتر تا پايان كار دولت دهم آماده بهره برداري خواهدشد. به گفته محبت خواه مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي براي اتمام اين طرح ملي بيش از 2هزار و 350 ميليارد ريال اعتبار ديگر لازم است.
 


رئيس آموزش وپرورش شهرستان:

تمام مدارس راهنمايي و متوسطه چناران يك نوبته مي شوند

چناران- خبرنگاركيهان:
13هزار دانش آموز در 130آموزشگاه چناران مشغول تحصيل هستند و به زودي تمام مدارس راهنمايي و متوسطه اين شهرستان يك نوبته مي شوند.
رئيس آموزش وپرورش چناران در جلسه شوراي اداري اين شهرستان ضمن اعلام اين خبر افزود: ارتقاي 3درصد رشد آموزشي، كسب رتبه سوم سواد آموزي استان و كسب رتبه پنجم در امور پرورشي موفقيت هاي آموزش وپرورش شهرستان هستند.
حسن عباس زاده امامي گفت: دانش آموزان شهرستان در سال تحصيلي جاري 36رتبه استاني و 6رتبه كشوري در زمينه هاي فعاليت هاي فرهنگي، هنري، پرورشي و علوم معارف قرآني كسب كرده اند.
بنابراين گزارش فرماندار چناران در اين جلسه با اشاره به مصوبات سفر چهارم هيئت دولت به شهرستان گفت: مصوبات هيئت دولت در اين شهر به صورت جدي پيگيري مي شود.
سيدعلي حسيني افزود: در اين سفر پس از بيان مشكلات شهرستان 15مطالبه به صورت مستقيم مورد موافقت رئيس جمهور قرار گرفت.
وي به مصوبه تفكيك دانشگاه صنعت و معدن گلبهار از دانشگاه فردوسي اشاره كرد و گفت: اين دانشگاه با نام دانشگاه مهندسي علوم و فناوري نوين گلبهار به صورت مستقل فعاليت خود را آغاز كرده و براي احداث 2دانشكده آن 60ميليارد ريال اختصاص يافته است.
 


آغاز برداشت پنبه در پارس آباد مغان

پارس آباد مغان- خبرنگار كيهان:
برداشت محصول پنبه از اراضي حاصلخيز شهرستان پارس آباد مغان آغاز شد.
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي استان اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: در سال زراعي جاري يك هزار و 990 هكتار از اراضي پارس آباد مغان به صورت كشت اول و 29 هكتار به صورت كشت دوم به كشت پنبه اختصاص داده شده است.
وي گفت: پيش بيني مي شود در مجموع 60 هزار تن پنبه از اراضي زير كشت در اين شهرستان استحصال شود.
وي در پايان گفت: زراعت پنبه از لحاظ اشتغال زايي، اصلاح و بهبود خاك و افزايش عملكرد محصول بعدي از اهميت بالايي برخوردار است.
 


احداث انبار يك هزار تني در شهرستان شوشتر

اهواز- خبرنگار كيهان:
يك باب انبار هزار تني در شهرستان شوشتر احداث و به بهره برداري رسيد.
مديرجهاد كشاورزي شهرستان شوشتر با اعلام مطلب فوق افزود: اين انبار در روستاي گوريه از توابع شهرستان شوشتر با اعتباري معادل يك ميليارد و 500 ميليون ريال افتتاح و به بهره برداري رسيد.
شايان ذكر است اعتبار پروژه فوق از محل كمك هاي فني و اعتباري تامين شده است.
 


توسط بسيج سازندگي استان زنجان

 50واحد مسكوني در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي ساخته مي شود

زنجان- خبرنگار كيهان:
بسيج سازندگي استان زنجان براي روستاييان زلزله زده بقيلان شهرستان اهر 50واحد مسكوني مي سازد.
رئيس ناحيه بسيج دانشجويي زنجان ضمن اعلام خبر فوق افزود: دانشجويان ناحيه بسيج دانشجويي زنجان از روز پنجشنبه با حضور در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي فعاليت سازندگي خود را آغاز مي كنند.
عباس بابايي با بيان اينكه منازل مسكوني اين روستا به ميزان 100درصد تخريب شده است افزود: در اين اردوي جهادي 50نفر از دانشجويان براي احداث واحدهاي مسكوني حضور خواهند داشت. وي همچنين به اجراي طرح ولايت استاني اشاره و اعلام كرد: در حال حاضر طرح ولايت استاني با حضور دانشجويان زنجاني در منطقه آبعلي تهران در حال برگزاري است.
وي با بيان اينكه 250 نفر از دانشجويان بسيجي استان در اين طرح شركت دارند، افزود: اين طرح با حضور اساتيد برجسته كشوري به مدت 10روز برگزار مي شود.
بابايي با اشاره به برگزاري نمايشگاه هاي مختلف در هفته دفاع مقدس بر ضرورت برگزاري برنامه هاي تأثيرگذار در زمينه دفاع مقدس تأكيد كرد و گفت: برنامه هاي مختلف و جذابي در اين زمينه در استان برگزار خواهد شد.
 


مدير كميته امداد امام خميني شهرستان:

ايجاد اشتغال مهم ترين برنامه در زرنديه است

اراك - خبرنگاركيهان:
مديركميته امداد امام خميني (ره) شهرستان زرنديه گفت: ايجاد اشتغال براي مددجويان تحت حمايت امداد يكي از مهم ترين برنامه هاي اين نهاد دراين شهرستان است.
محمد محمودي افزود: هدف از ايجاد اشتغال براي مددجويان، توانمندسازي و حفظ استقلال خانواده هاي تحت حمايت است كه اين مهم از اهداف اصلي اين نهاد است.
وي اظهارداشت: اين مديريت درجهت ايجاد اشتغال و توانمندسازي خانواده ها برنامه هايي از قبيل آموزش، نظارت، شناسايي افراد داراي شرايط و همچنين اختصاص تسهيلات لازم براي اين مهم را اجرايي كرده است.
محمودي با اشاره به فعاليت هاي كميته امداد زرنديه درحوزه فرهنگي گفت: در بخش خدمات فرهنگي، اين مديريت تعداد 160 دانش آموز و دارند.
10 دانشجوي تحت حمايت را از لحاظ پرداخت هزينه هاي تخصيصي و مشاوره و هدايت تحصيلي و نظارت بر تحصيل آنها از طريق مدارس و دانشگاهها پشتيباني مي كند.
وي رسيدگي به فقرا و نيازمندان را از ديگر وظايف كميته امداد اعلام كرد وگفت: در راستاي اجراي اين مهم امدادگران شهرستان تلاش فراوان درجهت كاهش و باريشه كن كردن فقر انجام گرفته است.
 


انتصابات جديد در شهرستان ها

خرمدره- خبرنگاركيهان: طي حكمي اكبر اكبري به عنوان سرپرست اداره راه و شهرسازي شهرستان خرمدره منصوب شد.
اراك- خبرنگاركيهان: طي مراسم جداگانه با حضور استاندار مركزي، «بهروز اردلان راد» و «اكبر شايسته فرد» به ترتيب به عنوان فرمانداران شهرستان هاي تفرش و آشتيان معرفي شدند.
طبس- خبرنگاركيهان: طي مراسمي غلامحسين توكلي به عنوان رئيس جديد دادگستري شهرستان طبس معرفي شد.
هشترود- خبرنگاركيهان: طي مراسمي سليمان بهشتي به عنوان رئيس اداره آموزش وپرورش شهرستان هشترود معرفي و مشغول به كار شد.
قره ضياالدين- خبرنگاركيهان: استاندار آذربايجان غربي با صدور حكمي مهندس اصغري را به عنوان شهردار چابياره منصوب كرد.
 


معاون سازمان صنعت و تجارت استان:

بازار كالاهاي اساسي خوزستان نظارت مي شوند

اهواز - خبرنگاركيهان:
معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت:درراستاي اهداف ستاد تنظيم بازار بر بازار كالاهاي اساسي نظارت خواهد شد.
ابوالقاسم كوره چيني اظهار كرد: به منظور جلوگيري از هر نوع اجحاف و سوء استفاده درحق مصرف كنندگان، از ابتداي سال جاري تا پايان مرداد ماه 1391 طرح نظارت بر بازار كالاهاي اساسي توسط بازرسان ادارات صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
وي در ادامه گفت: درطي مدت 5 ماهه اول سال جاري، جمعا تعداد 168721 مورد از واحدهاي صنفي بازرسي به عمل آمده است.
معاون نظارت وبازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: از اين تعداد بيشترين مورد مربوط به خدمات عمومي به تعداد 4175 مورد و كمترين مورد به تعداد 845 مورد مربوط به واحدهاي اقامتي، اماكن تفريحي، فرهنگي، زيارتي و رستوران ها اختصاص داشته است.
كوره چيني در ادامه خاطرنشان كرد: حاصل اين بازرسي ها تشكيل 13035 فقره پرونده تخلف به ارزش 100/ 485/267/15ريال بوده است.
وي درپايان افزود: از مجموع پرونده هاي متشكله دراين بازه زماني، كمترين پرونده به تعداد 7 فقره مربوط به واحدهاي توزيع كننده كاغذ و لاستيك خودرو و بيشترين پرونده به تعداد 605 فقره مربوط به واحدهاي صنفي پوشاك، كيف و كفش است.
 


ساخت خانه هاي عالم در روستاهاي كاشان

كاشان -خبرنگاركيهان:
كارشناس فرهنگي اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان از احداث مشاركتي خانه هاي عالم در روستاهاي اين شهرستان خبرداد.
حجت الاسلام والمسلمين حسن صنعتكار با اشاره به اينكه خانه هاي عالم به صورت مشاركتي توسط اهالي روستا و با كمك دولت در روستاهايي با جمعيت بالاي 250نفر ساكن ساخته مي شود، اظهارداشت: تاكنون 29 خانه عالم توسط اداره تبليغات اسلامي درشهرستان كاشان احداث و تحويل شده است.
وي با اعلام اينكه براي احداث هر يك از اين خانه ها به طور ميانگين 350 تا 400 ميليون ريال هزينه شده است، از احداث 8 خانه عالم در دست احداث در بخش هاي برزك-نياسر و مركزي كاشان خبر داد و گفت: اين خانه ها بين 60 تا 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارند.
وي افزود: در روستاهاي با جمعيت بالاي 250 نفر ساكن در صورتي كه 40 درصد ازساخت خانه عالم توسط اهالي روستا صورت گرفته باشد، دولت احداث 60 درصد باقي مانده را برعهده مي گيرد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14