(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 3 مهر 1391 - شماره 20314

پسران در ولادت از دختران پيشي گرفتند
78 درصد قربانيان تصادفات، عابر و موتورسوارند
پليس فتا هشدار داد
ورود بدافزار فيلم به فضاي مجازي
مهلت تكميل ظرفيت كنكور دانشگاه آزاد تمديد شد
معاون بنياد شهيد و امور ايثارگران:
 50 درصد از گلزارهاي شهدا ساماندهي شد
رئيس صندوق رفاه دانشجويان:
 اعتبار وام هاي دانشجويي تا 10 آذرواريز مي شود
كاهش يك درصدي نزاع در تهران
توصيه مسئولان بهداشتي به خانواده ها
شركت هاي سم پاش بدون مجوز، صلاحيت فعاليت ندارند
در صورت بهره برداري از تصفيه خانه هفتم
آب شرب جنوب تهران از سد ماملو تأمين مي شود
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور
حمل حتي يك گرم ماده مخدر مانع ادامه سفر حجاج است
هواي تهران در وضعيت ناسالم
اعزام بيماران شيميايي عراقي به ايران براي درمان
در اردبيل سارقان مسلح ، شاگرد صرافي را كشتند
بازار حضرتي آتش گرفت
مرگ يك معلول به دست پليس آمريكا
اولين مجري باحجاب در بلژيك
500 ميليون دلار غرامت به خاطر پوسيدگي دندان
اولين وزير زن مسلمان در نروژ
سيل آلاسكا را گرفت
راننده مست جان 7 نفر را گرفت


پسران در ولادت از دختران پيشي گرفتند

سازمان ثبت احوال كشور از پيشي گرفتن آمار ولادت پسران از دختران در شش ماهه اول امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان ثبت احوال، در شش ماهه امسال 355 هزار و يك نفر نوزاد پسر متولد شده در حالي كه اين رقم در نوزادان دختر 338 هزار و 361 مورد است.براساس اين گزارش، 540 هزار و 822 مورد ولادت در نقاط شهري و 152 هزار و 540 مورد نيز در نقاط روستايي بوده است.بيشترين ولادت ثبت شده در گروه سني مادران 25 تا 29 سال بوده كه نسبت به سال قبل 2/6 درصد افزايش يافته است.بنا بر اين گزارش، در سال گذشته هر ساعت 158 نفر به جمعيت كشور افزوده شد و آمار ولادت دختران بيش از پسران بود.
 


78 درصد قربانيان تصادفات، عابر و موتورسوارند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اعلام وضعيت ترافيكي پايتخت در دومين روز بازگشايي مدارس، گفت: علاوه بر ترافيك سنگين اتوبان همت كه به دليل وقوع تصادف ايجاد شده ، تردد در مسير و بزرگراه هاي اطراف نمايشگاه بين المللي تهران به دليل برگزاري نمايشگاه فرش، مختل شده است.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه ترافيك پايتخت به جز اتوبان همت در دومين روز بازگشايي مدارس روان تر از نخستين روز مهر بود، افزود: در ساعت 30/5 روز يكشنبه يك دستگاه كاميون در مسير غرب به شرق اتوبان همت، به دليل عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه با رفوژ مياني برخورد كرد كه در پي آن جمع كردن تصادف تا ساعت 30/7 به طول انجاميد و طي اين دو ساعت ترافيك بسيار سنگيني در اتوبان همت حاكم شد.
رئيس پليس راهور تهران از افتتاح نمايشگاه فرش دستباف در محل دائمي نمايشگاه هاي تهران خبر داد و گفت: متأسفانه از ساعات اوليه روز يكشنبه با افتتاح اين نمايشگاه بار ترافيك قابل توجهي را در اتوبان هاي يادگار امام(ره)، سئول و چمران شاهد بوديم كه بر اين اساس پيش بيني مي شود اين بار ترافيكي را در ساعات بعد از ظهر نيز داشته باشيم.وي در ادامه به آمار تصادفات و كشته هاي آن در پايتخت اشاره و از كاهش 8/13درصدي كشته هاي تصادفات رانندگي در پنج ماهه امسال براساس آمار پزشكي قانوني در پايتخت خبر داد و به ايسنا گفت: بر اين اساس در پنج ماهه امسال 316 نفر در تصادفات رانندگي تهران كشته شدند كه اين رقم 58 نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش نشان مي دهد.
به گفته رئيس پليس راهور تهران 5/46 درصد كشته هاي تصادفات رانندگي عابران پياده، 32درصد موتورسواران و مابقي رانندگان با سرنشينان خودروها بودند. از سوي ديگر 5/33 درصد متوفيان نيز در صحنه كشته شده، 2/51 درصد در بيمارستان و 3/15 درصد در طول مسير جان باخته اند.وي عدم توجه به جلو با 30درصد، عدم رعايت حق تقدم 17درصد، تغيير مسير ناگهاني 10درصد و عدم رعايت فاصله طولي با 8 درصد مهم ترين علل وقوع تصادفات در پايتخت عنوان و تأكيد كرد: ساعت 16 تا 20 با 27 درصد، بيشترين ساعات رخداد تصادف در تهران بوده است از سوي ديگر 77 درصد تصادفات رانندگي در روز و 23 درصد در شب رخ داده است.
رئيس پليس راهور تهران عجله و شتاب با 71 درصد، بي توجهي به مقررات با 5 درصد و عدم تشخيص سهم عبور با 2/1 درصد را بيشترين علل انساني رخداد تصادفات در تهران عنوان كرد و گفت: در عين حال عدم توجه به جلو با 77 درصد، عدم رعايت حق تقدم با 9 درصد و عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه با 3 درصد مهم ترين علت تصادفات عابران پياده بوده است.
همچنين عدم توجه با 40 درصد، عدم رعايت حق تقدم با 22 درصد و حركت در خلاف جهت با 12 درصد بيشترين علت رخداد تصادف موتورسواران مقصر در پايتخت بوده است.رحيمي با اشاره به اينكه سهم تقصير عابران پياده در تصادفات در تهران 3/9 درصد بوده است گفت: در عين حال تصادفات فوتي عابران پياده در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 6/35 درصد كاهش داشته است.به گفته رئيس پليس راهور تهران مجموع تصادفات فوتي، جراحي و خسارتي موتورسواران نيز نسبت به سال گذشته حدود 13 درصد كاهش يافته است.

 


پليس فتا هشدار داد

ورود بدافزار فيلم به فضاي مجازي

بدافزاري جديد به نام «فيلم» كه هدف آن مبارزه با برنامه هاي هسته اي ايران است وارد فضاي مجازي شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس فتا، تحقيقات تازه نشان مي دهد ويروس «فيلم» ويروسي جديد در جهت مبارزه با برنامه هسته اي ايران وارد فضاي مجازي شده است.
تحقيقات نشان مي دهد ويروس «فيلم» با حداقل سه برنامه بدافزاري ديگر در ارتباط است.
براساس بررسي ها، طراحي «فيلم» بخشي از يك توطئه آمريكايي- اسرائيلي براي كندكردن روند فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران است. برخي از مؤلفه هاي بدافزاري مرتبط با فيلم هنوز از سوي كارشناسان شناسايي نشده اند و تحقيقات در مورد آنها جريان دارد.
گزارش هاي تازه منتشر شده در اين مورد كه توسط شركت امنيتي روسي كسپرسكي، گروه واكنش سريع رايانه اي آلمان و بازوي امنيت سايبري اتحاديه بين المللي مخابرات تهيه شده نشان مي دهد كه طراحي «فيلم» از سال 2006 آغاز شده است.
در گزارش قبلي كسپرسكي تصريح شده بود كه نگارش كدهايي ويروس فيلم كه احتمال مي رود با استاكس نت و چند ويروس ديگر مرتبط باشد به سال 2009 بازمي گردد. از سه مولفه تازه كشف شده مرتبط با «فيلم» حداقل يكي هم اكنون در حالت فعاليت جدي مخرب است.
نكته ديگر اينكه «فيلم» به گونه اي طراحي شده كه هرگونه تلاش براي شناسايي منبع خود را غيرممكن مي كند. به عنوان مثال «فيلم» جلوي ثبت لاگ فايل ها و داده هاي ورودي در ديتابيس ها را كه منجر به كشف آن شود مي گيرد و در اين زمينه اختلال ايجاد مي كند.
در حال حاضر تلاش براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ماهيت «فيلم» و اجزاي تازه كشف شده آن ادامه دارد.
 


مهلت تكميل ظرفيت كنكور دانشگاه آزاد تمديد شد

مهلت انتخاب رشته شهر مجدد داوطلبان آزمون سراسري رشته هاي غيرپزشكي و علوم پزشكي دانشگاه آزاد تا ساعت 24 روز شنبه هشتم مهر ماه تمديد شد.
تمام داوطلبان حاضر در جلسه آزمون رشته هاي غيرپزشكي و علوم پزشكي سال 91 دانشگاه آزاد اسلامي اعم از قبولي يا مردودي مي توانند براي انتخاب مجدد رشته محل از ميان آن دسته از رشته محل هايي كه جديداً به تصويب شوراي گسترش آموزش عالي رسيده است يا رشته محل هايي كه در مرحله اول اعلام نتايج ظرفيت آنها تكميل نشده است به پايگاه ثبت نام الكترونيكي مركز آزمون به نشاني www.azmoon.org مراجعه و نسبت به انتخاب رشته و محل جديد اقدام كنند.
در اين مرحله به داوطلبان امكان انتخاب حداكثر 20كد رشته و محل از ميان رشته هاي مجموعه امتحاني فرد ارائه خواهد شد، استثناً داوطلبان رشته هاي پزشكي در صورت تمايل مي توانند علاوه بر رشته هاي ارائه شده در گروه علوم و پزشكي رشته هاي مورد نظر خود از مجموعه علوم تجربي و كشاورزي را نيز در انتخاب هاي خود منظور كنند.
همچنين داوطلبان لازم است در انتخاب رشته محل هاي خود به محدوديت جنس پذيرش و قيد پذيرش بومي براي خواهران در برخي از رشته محل ها دقت كنند، چرا كه هر داوطلب تنها يك بار مجاز به انتخاب رشته شهر است.
زمان اعلام نتايج داوطلبان در اين مرحله هفته دوم مهر ماه اعلام شده است.

 


معاون بنياد شهيد و امور ايثارگران:

 50 درصد از گلزارهاي شهدا ساماندهي شد

معاون عمران و مسكن سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران از ساماندهي 50 درصد از گلزارهاي شهداي كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آمل، «حسين هادياني» صبح ديروز در آيين بهره برداري از طرح ساماندهي گلزار شهداي روستاي كمانگر كلا با اشاره به اينكه هر آنچه امروز در كشور وجود دارد به بركت وجود شهدا است، گفت: ساماندهي اين گلزارها كمترين كاري است كه مي توان براي اين شهدا انجام داد.
وي با بيان اينكه بايد اين مزارها به گونه اي ساماندهي شود كه براي هميشه تاريخ باقي بماند، بيان كرد: تمام تلاش براي ساماندهي بهتر اين گلزارها صورت مي گيرد.
هادياني با اعلام اينكه 221 هزار شهيد در كشور شناسايي شده اند، تصريح كرد: در چهار سال اخير ساماندهي مزار اين شهدا آغاز شده است.
وي با اشاره به اينكه تاكنون براي ساماندهي اين مزارها از اعتبارات عمراني هزينه نشده است، يادآور شد: اعتبارات اين طرح از ساير منابع دستگاه ها هزينه شده است.
معاون عمران و مسكن سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران با تاكيد بر اينكه تاكنون بيش از 100 هزار مزار شهدا در كشور ساماندهي شده است، گفت: اين ميزان به تعداد نيمي از گلزارهاي شهدا در كشور است.
هادياني با اعلام اينكه از سال جاري براي نخستين بار از محل اعتبارات طرح هاي عمراني براي ساماندهي گلزارهاي شهدا محلي تعيين شده، عنوان كرد: محل تامين اين اعتبارات در قانون ديده شده است.

 


رئيس صندوق رفاه دانشجويان:

اعتبار وام هاي دانشجويي تا 10 آذرواريز مي شود

رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم ضمن اعلام جزئيات وام هاي دانشجويي از واريز اعتبار وام ها به دانشگاه ها تا 10 آذر ماه خبر داد.
كيوان مراديان، رئيس صندوق رفاه وزارت علوم در نشستي خبري با بيان اينكه در سال تحصيلي 92-91 حدود 3 هزار ميليارد ريال انواع وام در دانشگاه هاي كشور توزيع مي شود، گفت: با اقدامات انجام شده اين مبلغ تحقق قطعي مي يابد و بخشي از اين اعتبارات قبل از شروع سال تحصيلي به دانشگاه ابلاغ شده است.
به گفته وي دانشگاه ها حداكثر تا 10 آبان ماه فرصت دارند تا متقاضيان انواع وام ها را به صندوق رفاه وزارت علوم معرفي كنند و در دهه اول آذر ماه انواع وام ها به حساب دانشگاه و دانشجويان واريز مي شود البته به استثناي وام هايي همچون ضروري و وديعه مسكن كه زمان خاصي ندارد.
رئيس صندوق رفاه وزارت علوم با تاكيد بر اينكه توزيع بيش از 90 درصد وام ها در نيمه اول آذر ماه تمام مي شود، گفت: در سال گذشته ميزان انواع وام ها 183 ميليارد تومان بود كه اين مبلغ امسال با 60 درصد افزايش به 300 ميليارد تومان رسيده است.
وي به افزايش سرانه انواع وام هاي دانشجويي اشاره كرد و گفت: سرانه انواع وام هاي دانشجويي در سال 89 بين 90 تا 100 هزار تومان در هر ترم و ماهانه حدود 20 هزار تومان بود، كه اين مبلغ در سال تحصيلي جديد به ماهانه 75 هزار تومان و هر ترم به 375 هزار تومان افزايش يافته است.
مراديان ميزان سقف وام مسكن دانشجويان مجرد در سال 89 را 20 هزار تومان به صورت ماهانه اعلام كرد كه اين مبلغ در سال تحصيلي جاري به 100 هزار تومان رسيده است.
به گفته وي ميزان وام تحصيلي دانشجويان متاهل را نيز ماهانه 105 هزار تومان و در طول ترم 525 هزار تومان اعلام كرد.
مراديان ميزان وام مسكن دانشجويان متاهل در شهر تهران را ماهانه 300 هزار تومان و در طول ترم يك ميليون و 500 هزار تومان اعلام كرد و گفت: اين مبلغ در شهرهاي بزرگ 900 هزار تومان و در ساير شهرستانها 750 هزار تومان است.
رئيس صندوق رفاه وزارت علوم ميزان پرداخت برخي از وام ها از جمله وام تحصيلي در سال تحصيلي جاري را 100 درصد اعلام كرد و گفت: در پرداخت وام شهريه به مرحله اي خواهيم رسيد كه هم 100 درصد دانشجويان خواستار و هم 100 درصد ميزان شهريه را پوشش دهد، در حال حاضر وام شهريه دانشجويان حداكثر 75 درصد شهريه را پوشش مي دهد.
به گفته وي سال گذشته بيش از 80 درصد متقاضيان، وام شهريه دريافت كردند.
مراديان با تاكيد بر اينكه طبق بخشنامه صندوق رفاه دانشجويان، دانشگاه ها تحت هيچ شرايطي نبايد از ثبت نام آموزشي دانشجويان متقاضي وام شهريه تا سقف اعتبار تعيين شده ممانعت كنند، گفت: تمام مراكز شهريه پرداز موظف هستند بر مبناي حداقل اعتباري كه سال گذشته به آنها پرداخت شده است نسبت به ثبت نام دانشجويان خواستار وام، اقدام كنند.
وي با اشاره به پرداخت وديعه مسكن به دانشجويان دانشگاه هاي كشور گفت: وديعه مسكن به صورت يكجا در اختيار دانشجويان متاهل قرار مي گيرد، هرچند اين مبلغ در شهر تهران كافي نيست اما مي تواند بخشي از نياز دانشجو را برطرف كند.مراديان ميزان اين وام در شهر تهران را 7 و نيم ميليون تومان اعلام كرد و گفت: دانشجو بايد پس از فارغ التحصيلي يكجا كل اين مبلغ را پرداخت كند.
وي ميزان وام شهريه در مقطع كارشناسي را 75 درصد كل شهريه اعلام كرد و گفت: ميزان وام شهريه دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد تا يك ميليون تومان و ميزان وام شهريه دانشجويان مقطع دكترا تا /25 ميليون تومان است.
 


كاهش يك درصدي نزاع در تهران

سازمان پزشكي قانوني كشور از كاهش يك درصدي پرونده نزاع در تهران در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور در پنج ماهه نخست امسال 48 هزار و 46 نفر به دليل نزاع به مراكز پزشكي قانوني استان تهران مراجعه كردند، در حالي كه اين رقم در مدت مشابه سال قبل 48 هزار و 539 نفر بود.
بنابراين گزارش ميزان مراجعات نزاع به مراكز پزشكي قانوني استان در پنج ماهه نخست سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل حدود يك درصد كاهش يافت..
از كل مراجعات نزاع در پنج ماهه امسال 31 هزار و 849 نفر مرد و 16هزار و 197نفر زن بودند كه تعداد مراجعين مرد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل نيم و تعداد زنان دو درصد كاهش يافته است.
براساس اين آمار در پنج ماهه نخست امسال بيشترين ميزان مراجعات نزاع با 11 هزار و 9 نفر مربوط به تير بود و پس از آن بيشترين مراجعات نزاع با 10 هزار و 127نفر و 10 هزار و 98 نفر به ترتيب در مرداد و خرداد ثبت شده است.
در پنج ماهه امسال نيز كمترين مراجعات نزاع به مراكز پزشكي قانوني استان تهران با 7 هزار و 429 نفر در فروردين گزارش شده است. در ارديبهشت امسال نيز 9 هزار و 383نفر به دليل نزاع به پزشكي قانوني مراجعه كرده اند.
يادآور مي شود ميزان مراجعات نزاع به مراكز پزشكي قانوني استان تهران در تير و مرداد امسال نسبت به سال گذشته به ترتيب، 2/9 و 2/4 درصد افزايش يافته است. نكته قابل توجه اينكه در تير امسال مراجعه زنان به مراكز پزشكي قانوني تهران به دليل نزاع نسبت به سال قبل 6/14درصد افزايش داشته و از سه هزار و 299 نفر در تير سال گذشته به 3 هزار و 781 نفر در تير ماه امسال رسيده است.

 


توصيه مسئولان بهداشتي به خانواده ها

شركت هاي سم پاش بدون مجوز، صلاحيت فعاليت ندارند

اهواز- خبرنگار كيهان:
مدير گروه بهداشت محيط و حرفه اي مركز بهداشت استان خوزستان گفت: بسياري از شركت هاي آگهي دهنده براي سمپاشي، مجوز فعاليت ندارند و تنها با يك شماره تلفن فعاليت مي كنند.
معلم با بيان اين مطلب افزود: باتوجه به ازدياد و رشد حشرات و بندپايان، برخي افراد به درب خانه ها مراجعه كرده و پيشنهاد سم پاشي منازل را مي دهند. بسياري از اين شركت هاي آگهي دهنده براي سمپاشي، مجوز فعاليت نداشته و تنها با يك شماره تلفن فعاليت مي كنند.
وي در ادامه گفت: صدور مجوز فعاليت شركت هاي سم پاشي برعهده وزارت بهداشت است و اين مجوز توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي اهواز در خوزستان صادر شده و براساس قانون فقط به فارغ التحصيلان رشته هاي حشره شناسي و مبارزه با ناقلين و مهندسي بهداشت محيط، مجوز تاسيس شركت سمپاشي داده مي شود كه بعد از برگزاري آزمون و بازديد از وسايل و محل و تائيد سم مورد استفاده براي مسئول فني شركت مجوز فعاليت دو ساله صادر شده كه پس از دو سال بايستي تمديد شود.
معلم به مردم توصيه كرد كه از شركت هاي سمپاشي، مجوز فعاليت مورد تاييد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي اهواز را مطالبه كنند.
وي همچنين ادامه داد: مردم مي توانند با استعلام شركت هاي مجاز از طريق معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز و تماس با شماره تلفن هاي 3333302 و 3366811 گروه بهداشت محيط و حرفه اي استان خوزستان از فعاليت قانوني اين شركت ها مطمئن شوند.
وي با بيان اينكه استفاده از سموم و مواد شيميايي موجب آلودگي محيط زيست مي شود افزود: بهترين روش، بهسازي محيط است كه شامل قرار دادن زباله در كيسه هاي در بسته و سطل هاي درب دار، ايجاد توالت هاي بهداشتي، جلوگيري از انباشته شدن كودهاي دامي در مجاورت اماكن مسكوني، نصب تله هاي توري و همچنين نصب توري ضدزنگ يا پلاستيكي بر روي درب ها، پنجره ها و هواكش ها است.
 


در صورت بهره برداري از تصفيه خانه هفتم

آب شرب جنوب تهران از سد ماملو تأمين مي شود

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران گفت: در صورتي كه تصفيه خانه هفتم تهران تا پايان سال به بهره برداري برسد مي توان با استفاده از سد ماملو 100 ميليون مترمكعب آب شرب پاكدشت، ورامين و تهران را تأمين كرد.
به گزارش ايسنا خسرو ارتقايي با تأكيد بر اينكه سد ماملو درحال حاضر 150 ميليون مترمكعب ذخيره آبي دارد اظهار كرد: از طريق اين سد 120 ميليون مترمكعب آب دشت ورامين و پاكدشت تأمين شده است.
وي خاطرنشان كرد: درحال حاضر بحث انتقال آب انجام شده و فقط منتظر بهره برداري تصفيه خانه هستيم.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران نيز پيشتر از برطرف شدن هميشگي دغدغه كيفيت آب تهران با تكميل دو پروژه كليدي در آينده نزديك خبر داده بود.
محمد پرورش گفته بود: براي بهبود كيفيت آب تهران تلاش مي شود با اجراي كامل طرح آبرساني از سد ماملو به تهران، دغدغه آب شرب مردم جنوب تهران براي هميشه حل شود. پرورش با اشاره به اين كه از 120 ميليون مترمكعب آب سد ماملو قرار است كه 90 ميليون مترمكعب به جنوب تهران فرستاده شود، افزود: در زمان كنوني آب سطحي به جنوب تهران كمتر مي رسد اما با اجراي طرح آبرساني از سد ماملو به تهران، آب جنوب تهران تغيير يافته و دغدغه مردم براي هميشه برطرف مي شود.
پرورش زمان بهره برداري كامل از طرح آبرساني از سد ماملو به تهران را 3 ماهه سوم سال جاري اعلام و گفته بود، براي اين طرح 87 كيلومتر خط انتقال و مخازني درحال ساخت است كه با اجراي كامل اين طرح، آب جنوب تهران تضمين مي شود.

 


رئيس پليس فرودگاه هاي كشور

حمل حتي يك گرم ماده مخدر مانع ادامه سفر حجاج است

رئيس پليس فرودگاه هاي كشور: حمل حتي يك گرم مواد مخدر، متادون، ترامادول و انواع مايعات به داخل هواپيما ممنوع است و پليس مانع از ادامه سفر زائران خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار نبي الله حيدري گفت: كنگره عظيم حج تمتع سال 91 از 4 مهرماه آغاز و تا 20 مهر ادامه خواهد داشت.
وي با اشاره به اعزام 75 هزار نفر از حجاج كشورمان، در مراسم پرشكوه حج امسال به كشور عربستان، تصريح كرد: طي هماهنگي هاي انجام شده، زائران از طريق فرودگاه مهرآباد به دو فرودگاه در شهر جده و مدينه اعزام خواهند شد.
وي يادآور شد: نيروي انتظامي نيز براساس ماموريت ذاتي خود، تمامي سازوكارهاي لازم براي اعزام زائران را به اجرا گذاشته است.
سردار حيدري همچنين يادآور شد: حمل حتي يك گرم مواد مخدر، متادون، ترامادول و انواع مايعات و ترشيجات به داخل هواپيما ممنوع است و زائران براي حمل دارو نيز، حتما با پزشك كاروان هماهنگي هاي لازم را انجام بدهند.
به گفته اين مقام انتظامي، پليس فرودگاه با استفاده از پيشرفته ترين تجهيزات از جمله دستگاه بادي اسكنر و ايكس ري، ضمن حفظ صيانت، با دقت تمامي زائران را مورد بازرسي قرار مي دهد و در صورتي كه برخي از زائران اقدام به حمل اشياء ممنوعه كنند آنان را براساس قوانين كشورمان، از ادامه سفر باز مي دارند.
حيدري ادامه داد: افرادي كه در كشور عربستان به اتهام حمل حتي يك گرم مواد مخدر دستگير شوند، مجازات هاي سنگيني از 2 ماه تا 4 سال حبس در انتظارشان است از طرف ديگر، شرايط نامساعدي در زندان هاي كشور عربستان حاكم است كه آنان مجبور به تحمل آن هستند.
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور همچنين تصريح كرد: با توجه به اينكه هم اكنون ترمينال شماره 2 فرودگاه مهرآباد در حال نوسازي است همچنين شاهد پروازهاي داخلي نيز در اين ايام هستيم، بنابراين گنجايش براي حضور استقبال كنندگان كم است لذا به منظور آسايش زائران و ممانعت از ايجاد ترافيك در محدوده فرودگاه، خانواده زائران در خارج از فرودگاه به بدرقه آنان بروند.
 


هواي تهران در وضعيت ناسالم

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با بيان اينكه وضعيت هواي پايتخت امروز (يكشنبه) در شرايط ناسالم قرار دارد گفت: روز نخست مهر وضعيت هوا در شرايط استاندارد بود اما با توجه به افزايش ترددها در سطح شهر امروز شاهد افزايش حجم آلايندگي هاي هوا بوديم.
يوسف رشيدي با بيان اين مطلب اظهار كرد: شاخص آلودگي ذرات معلق كمتر از 2/5 ميكرون امروز 106 است و با توجه به اينكه حد استاندارد 100 است، وضعيت هواي پايتخت امروز در شرايط ناسالم براي گروه هاي حساس قرار دارد.
وي تصريح كرد: در هفته پيش از آغاز مهرماه، وضعيت هواي پايتخت در شرايط سالم بوده است.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران تأكيد كرد: يكي از راه حل هاي اصلي حل معضل ترافيك توسعه حمل ونقل عمومي و استفاده كمتر شهروندان از خودروهاي شخصي است كه اميدواريم عزم ملي براي تحقق اين مهم در تمام شهرهاي كشور ايجاد شود و به موازات توسعه حمل ونقل عمومي نسبت به ارتقاي كيفيت خودروها و سوخت، خروج خودروهاي فرسوده، ساماندهي موتورسيكلت ها و جايگزيني موتورسيكلت هاي برقي و... اقدام شود.

 


اعزام بيماران شيميايي عراقي به ايران براي درمان

بيماران مبتلا به عوارض بمب هاي شيميايي عراقي از استان هاي مختلف اين كشور از جمله سليمانيه براي درمان به ايران ارجاع مي شوند.
بيماران عراقي مبتلا به عوارض شيميايي با توجه به پيشرفت هاي درماني كشورمان در گروه هاي 30 نفري از كردستان عراق براي درمان به ايران مراجعه مي كنند و تحت درمان قرار مي گيرند.
در اين زمينه گروه جديدي از بيماران شيميايي عراقي شامل زن و مرد كه بر اثر عارضه بمب هاي شيميايي در مناطق سليمانيه عراق دچار عوارض گازهاي شيميايي شده اند براي درمان بيماري خود به خصوص اختلالات و بيماري هاي ريوي به ايران مراجعه كرده اند.
اين افراد كه غالبا غيرنظامي هستند دچار عارضه هاي شديد بمب هاي شيميايي هستند. بسياري از اين بيماران براي درمان به عمل جراحي احتياج دارند كه توسط متخصصان و جراحان كشورمان صورت مي گيرد.مراجعه اين گروه از بيماران شيميايي عراقي با حمايت مالي دولت كردستان عراق صورت مي پذيرد. اين گروه جديد از جمله ده ها گروهي است كه هر 5 يا 3 ماه پس از معايناتي كه با حضور تيم پزشكي ايران در سليمانيه برايشان انجام شده است به ايران ارجاع مي شوند و اين روند مي تواند زمينه ساز ارتقاي توريست درماني در كشورمان باشد.
 


در اردبيل سارقان مسلح ، شاگرد صرافي را كشتند

سارق يا سارقان مسلح با حمله به يك صرافي در اردبيل شاگرد اين مغازه را به قتل رساندند.
به گزارش خبرگزاري مهر از اردبيل، شاگرد صرافي صبح ديروز تنها در مغازه بود كه سارق يا سارقان مسلح با تيراندازي به مغازه حمله كردند و تمام وجوه نقد اين صرافي را به سرقت بردند. در اثر تيراندازي سارق يا سارقان شاگرد مغازه به شدت مجروح شد كه قبل از رسيدن پليس به محل حادثه جان باخت.
برخي از شاهدان عيني اين سرقت در گفت وگو با مهر يادآور شدند كه برغم حضور سريع پليس در صحنه سرقت، فرد يا افراد مسلح به سرعت از محل متواري شدند.
اين افراد با بيان اينكه تنها يك نفر از سارقان به داخل مغازه وارد شده بود، تاكيد كردند كه دو نفر از همدستان اين فرد در بيرون مغازه مستقر بوده اند.
گفتني است تلاش پليس براي دستگيري سارق يا سارقان ادامه دارد.
 


بازار حضرتي آتش گرفت

آتش سوزي در بازار حضرتي مولوي با حضور آتش نشانان مهار شد.
بنابر گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني، صبح ديروز شعله هاي ناشي از آتش سوزي در يك انبار پوشاك به بازار حضرتي سرايت كرد.
آتش نشانان ايستگاه هاي 4، 7 و 91 بلافاصله از چند جهت به سوي شعله هاي آتش حمله برده و در كمترين زمان ممكن آتش سوزي را مهار و خاموش كردند.
اين حادثه تلفات جاني درپي نداشت.


مرگ يك معلول به دست پليس آمريكا

پليس آمريكا يك بيمار رواني را كه بر روي صندلي چرخدار بود، در هوستون هدف گلوله قرار داد و كشت.
به گزارش پرس تي وي، به ادعاي پليس اين اقدام پس از آن صورت گرفت كه اين فرد 40 ساله به نام «برايان كلانچ» مردم را تهديد مي كرد.
شاهدان گفتند كه: «كلانچ» فردي مبتلا به شيزوفرني و معلول بود كه يك پا و دستش را در حادثه برخورد قطار از دست داده بود.
سخنگوي پليس هوستون مدعي شد: اين فرد وي را تهديد كرده و «مت مارين» همكار وي براي حفاظت از جانش، «برايان» را كشته است.
 


اولين مجري باحجاب در بلژيك

يكي از شبكه هاي بلژيكي كه جوانان بيشترين مخاطبانش را تشكيل مي دهند، براي اولين بار از يك مجري با حجاب براي اجراي برنامه هاي خود استفاده كرده است.
به گزارش فارس، شبكه «TV Life» يكي از شبكه هاي بلژيك است كه عمده مخاطبان آن را جوانان تشكيل مي دهند و سعي دارد تا برنامه هاي خود را به صورت امروزي و بسيار سريع منتشر كند.هر كدام از مجريان اين شبكه بلژيكي روزانه 3 برنامه اجرا مي كنند.«فرح» يكي از مجريان اين شبكه است كه با حجاب به اجراي برنامه در اين شبكه بلژيكي مي پردازد.
مدير اين شبكه اعلام كرد كه فرح نمايانگر تعدد فرهنگ ها در بلژيك است وي اميدوار است كه اين تجربه در تلويزيون رسمي بلژيك نيز تكرار شود.اگرچه ظاهر شدن مجري محجبه در اين شبكه بلژيكي واكنش هاي شديدي به دنبال داشته اما مدير شبكه گفته درصدد است تا تفكر تعدد فرهنگ ها را در اين كشور گسترش دهد.
 


500 ميليون دلار غرامت به خاطر پوسيدگي دندان

11 زنداني در زندان «وستچستر» در حومه شهر نيويورك آمريكا به دليل در اختيار نداشتن نخ دندان از مسئولان زندان تقاضاي 500 ميليون دلار غرامت كردند.
اين زندانيان با اشاره به اينكه به علت در اختيار نداشتن نخ دندان دچار پوسيدگي دندان و خونريزي لثه شده اند، اعلام كردند كه در دسترس نبودن نخ دندان تضييع حق بوده است و در يك شكايت نامه 25 صفحه اي خواستار دريافت غرامتي به مبلغ 500 ميليون دلار شده اند.
مسئولان زندان در دفاع از خود گفته اند كه طبق نظر كميسيون ملي بهداشت زندان هاي آمريكا كه به مقررات مربوط به بهداشت در زندان هاي آمريكا نظارت مي كند، زندانيان مي توانند از اين وسيله به عنوان يك سلاح بالقوه استفاده كنند و براي همين منظور نخ دندان در اختيار زندانيان قرار داده نمي شود و تنها استفاده از اين وسيله با محدوديت و تحت نظارت مسئولان زندان امكان پذير است.
با اين حال مسئولان زندان گفته اند كه در حال بررسي اين موضوع هستند كه به جاي نخ دندان چه وسيله اي را مي توانند براي نظافت و بهداشت دهان و دندان در اختيار زندانيان قرار دهند.
با توجه به قوانين موجود در آمريكا بعيد به نظر مي رسد كه دادگاه رأي به نفع زندانيان بدهد اما شاكيان اين پرونده تلاش خواهند كرد تا ثابت كنند كه بيماري دندان و لثه شان به طور مستقيم با رعايت نكردن استانداردهاي بهداشتي در زندان وستچستر نيويورك ارتباط داشته است.
 


اولين وزير زن مسلمان در نروژ

اولين وزير زن مسلمان در دولت نروژ معرفي شد.
به گزارش روزنامه اماراتي البيان، براي نخستين بار در تاريخ نروژ، «جنس اشتولتنبرگ» نخست وزير اين كشور يك زن مسلمان به نام «هاديه تاجيك» را به عنوان وزير فرهنگ معرفي كرد.تاجيك 29 ساله جوانترين وزير در كابينه فعلي و نخستين وزير مسلمان در تاريخ دولت هاي نروژ به شمار مي رود.
او پس از معرفي به عنوان وزير فرهنگ جديد، از برنامه هاي آينده خود سخن گفت و بر اين نكته تأكيد كرد كه تنوع فرهنگي بايد بخش مكملي از زندگي همه در نروژ باشد.
هاديه تاجيك در خانواده پاكستاني مقيم نروژ زندگي كرد، او در ابتدا در زمينه رسانه، فعاليت مي كرد سپس به عنوان مشاور اجتماعي وزير كار نروژ برگزيده شد.
 


سيل آلاسكا را گرفت

بر اثر بارش شديد باران در بخش هايي از مناطق توريستي ايالت «آلاسكا» برخي از ساكنان مجبور به تخليه منازلشان شدند.
به گزارش ايسنا، مقامات داخلي آلاسكا در پي بارش شديد باران به ساكنان اين منطقه هشدار دادند تا خانه هاي خود را تخليه كنند چرا كه احتمال طغيان رودخانه ها وجود دارد.
نيروهاي امداد و نجات اين ايالت با استفاده از بالگرد و پرواز بر فراز مناطق سيل زده در تلاش هستند تا ساكنان را از منازلشان خارج كنند. همچنين جاري شدن سيل مشكلات بسياري را در سراسر ايالت «آلاسكا» بوجود آورده است.
مقامات محلي آلاسكا نيز طي گزارشي در مناطقي از اين ايالت وضعيت فوق العاده اعلام كردند. همچنين ميزان خسارت هاي ناشي از اين بارش شديد در حال بررسي است. اما گزارش ها حاكي از آن است كه بسياري از جاده هاي اين ايالت بر اثر جاري شدن سيل و رانش زمين مسدود شده است.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، تاكنون از ميزان تلفات جاني احتمالي اين حادثه طبيعي خبري منتشر نشده است اما به گفته نيروهاي امداد و نجات «آلاسكا» سيل زدگان در مناطق امن مستقر شده اند.
 


راننده مست جان 7 نفر را گرفت

پليس روسيه در گزارشي اعلام كرد راننده مستي در سانحه رانندگي با يك ايستگاه اتوبوس برخورد كرد و 7 تن را كشت.
بنابر اعلام پليس مسكو، اين مرد كه در وضعيت رواني مساعدي نبود، اقدام به رانندگي كرد و مسبب وقوع اين سانحه رانندگي دلخراش شد.
پليس مسكو پس از دستگيري متهم 29 ساله اعلام كرد: پيش از اين نيز در سال 2010 ميلادي گواهينامه اين مرد به اتهام رانندگي در حالت مستي توقيف شده بود.
يكي از شاهدان اين حادثه گفت: اين مرد در حالي كه با سرعت 200 كيلومتر در ساعت در حال رانندگي بود به ايستگاه اتوبوس برخورد كرد.
پليس مسكو پس از دستگيري اين مرد و انجام بررسي هاي لازم اعلام كرد: او پيش از رانندگي اقدام به مصرف مشروبات الكلي كرده بود.
همچنين در اين سانحه رانندگي سه تن از حاضران در ايستگاه اتوبوس دچار جراحت شده و روانه بيمارستان شدند.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري بي بي سي در ماه هاي اخير دولت روسيه اقدامات شديدي براي مبارزه با مصرف مشروبات الكلي انجام داده است.

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14