(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4 مهر 1391 - شماره 20315

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نيويورك تايمز:
فشارها عليه برنامه هسته اي ايران بهانه است
آمريكا به دنبال روي كارآوردن اصلاح طلبان است
گزارش كيهان از نخستين روز كاري رئيس جمهور در نيويورك
پاي درس علي (ع)
رايزني هاي وزير امور خارجه در نيويورك درباره تحولات منطقه
هاشمي رفسنجاني:
هيچ جنگي شبيه دفاع مقدس در تاريخ رخ نداده است
در ادامه سياست خصمانه غرب صورت گرفت
درخواست 3 كشور اروپايي از اشتون براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران
با حضور وزير دفاع
خودروهاي زرهي هويزه و طلائيه رونمايي شد
تشديد اختلاف سران آمريكا و تل آويو درباره ايران
اوباما : جار و جنجال نتانياهو را ناديده مي گيرم
عذرخواهي نتانياهو از بان كي مون
به خاطر افشاي مكالمات درباره ايران
شليك جديدترين سامانه پدافندي سپاه
سامانه موشكي «رعد» هدف پروازي را با موفقيت منهدم كرد
اخبار ادبي و هنري
معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:
بخش پيامبر اعظم (ص) در جشنواره فجر اجرا مي شود
غبارروبي حرم حضرت معصومه (س) توسط نمايندگان مجلس
فرمانده سپاه انصارالحسين همدان:
جوانان امروز كمتر از جوانان رزمنده ديروز نيستند
علي اصغر عربيان استاندار البرز شد
تعزيه خوانان كرماني در كربلاي معلي برنامه اجرا مي كنند
عضو مجلس خبرگان رهبري:
معرفي اهل بيت (ع) موج بيداري اسلامي را افزايش مي دهد
اختتاميه جشنواره نامه اي به امام رضا (ع) در ساري برگزار شد
همزمان با دهه كرامت
شب شعر «سپيده هشتم» در طبس برگزار شد
توليد 500 هزار اثر در جشنواره شعر رضوي
برگزيدگان بخش تقدير جشنواره ضامن آهو معرفي شدند


نيويورك تايمز:

فشارها عليه برنامه هسته اي ايران بهانه است
آمريكا به دنبال روي كارآوردن اصلاح طلبان است

يك روزنامه آمريكايي در مطلبي هدف اصلي فشارهاي آمريكا و غرب عليه برنامه هسته اي كشورمان را تلاش كاخ سفيد براي روي كار آوردن اصلاح طلبان در ايران ارزيابي كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه نيويورك تايمز به صراحت تأكيد كرد كه هدف آمريكا از همه فشارهايي كه به بهانه موضوع هسته اي به ايران مي آورد، وادار كردن نظام به پذيرش اصلاح طلبان بويژه در دولت است.
اين روزنامه در مقاله خود نوشت: «با توجه به روند پيشرفت ايران در موضوع هسته اي تحريم ها و خرابكاري ديگر براي كند كردن روند برنامه هسته اي اين كشور كافي نيست. تنها يك توافق است كه شايد ما را به اين هدف برساند».
نيويورك تايمز كه نزديك ترين روزنامه به دولت آمريكاست، ادامه مي دهد: «مشكل اصلي اينجا است كه بايد به كاهش تدريجي تحريم ها پرداخت تا رژيم نيز همكاري كند. زماني كه توافق اوليه صورت گرفت، آمريكا بايد در ايجاد يك استراتژي براي تغيير پارامترهاي سياست داخل ايران پيشرو باشد. تلاش هاي كنوني براي ايجاد فشار اقتصادي بر ايران بايد با تلاش براي حمايت از اپوزيسيون داخلي همراه شود. هدف اين سياست تضعيف نظام ايران تا حدي است كه مجبور به كنار گذاشتن سياست هاي كنوني و مذاكره با اپوزيسيون داخلي شود.
نيويورك تايمز در ادامه مدعي مي شود: در واقع اين سياست جمهوري اسلامي را وادار به مصالحه مي كند تا بتواند در قدرت بماند و تحت چنين شرايطي است كه با اپوزيسيون مذاكره خواهد كرد.
اين روزنامه در ادامه مطلب خود با اذعان به نرمش و كوتاهي چهره هاي سازشكار در رابطه با آمريكا نوشت: «افرادي در بين نخبگان سياسي ايران وجود دارند كه هزينه جاه طلبي هاي ايران را بيش از حد مي دانند و خواستار سياست متفاوتي در قبال جامعه بين المللي هستند. مسئله اينجا است كه اين افراد به حاشيه رانده شده اند. اگر نظام ايران احساس كند از قدرتش كاسته شده است، شايد دولت را به نحوي تغيير دهد كه شخصيت هاي اپوزيسيون را نيز در آن بگنجاند تا اندكي ميانه روي و عمل گرايي در نظام تزريق كنند».
به اين ترتيب نيويورك تايمز به صراحت اين ارزيابي را ارائه مي دهد كه هدف فشارهاي غرب روي كار آوردن اصلاح طلبان در ايران است چرا كه آمريكايي ها معتقدند تنها در اين صورت است كه مثلاً در موضوع هسته اي مي توانند به نتيجه مطلوب خود كه همان تغيير رفتار نظام در اين حوزه است برسد.
احتمالاً به همين دليل است كه نيويورك تايمز توصيه مي كند كه آمريكا نبايد تا زماني كه اصلاح طلبان روي كار نيامده اند دنبال يك توافق جامع با ايران باشد بلكه فعلاً فقط بايد در پي يك توافق محدود براي خريد زمان باشد.
اين روزنامه مي نويسد: «ما براي محدودسازي اهداف هسته اي ايران به دو استراتژي نياز داريم. چالش فوري رسيدن به توافقي است كه محدوديت هايي را در زمينه فعاليت هاي هسته اي ايران ايجاد مي كند. اما اين پايان داستان نيست، بلكه اولين گام در جهت به دست آوردن زمان براي اجراي استراتژي است كه همكاري تهران را گسترش داده و اندكي از شدت سخنان آن بكاهد».
 


گزارش كيهان از نخستين روز كاري رئيس جمهور در نيويورك

ديدار با دبير كل سازمان ملل، ديدار با ايرانيان مقيم آمريكا، مصاحبه با شبكه سي ان ان و روزنامه واشنگتن پست از برنامه هاي اولين روز حضور احمدي نژاد درنيويورك بود.
رئيس جمهوري اسلامي ايران در جريان آخرين سفر خود به نيويورك مقر سازمان ملل، در ديدار با دبير كل اين سازمان با بيان اينكه در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران حرف دل ملت ها و دغدغه آنان مطرح شد، اظهار اميدواري كرد كه به عنوان روساي دو سازمان بين المللي، همكاري هاي خوبي براي برقراري صلح و ثبات در جهان با يكديگر داشته باشيم.
محمود احمدي نژاد با تاكيد بر لزوم گسترش ارتباط پيوسته ميان جنبش عدم تعهد و سازمان ملل متحد، افزود: بايد گام هاي موثري در راستاي اصلاح ساختار سازمان ملل براي ايجاد چارچوبي دموكراتيك و عادلانه در اين سازمان برداشته شود تا در آن مجمع عمومي و دبير كل از اختيارات كافي براي اجراي ماموريت هاي خود بهره مند باشند.
احمدي نژاد با اشاره به طرح مباحث مربوط به تحولات سوريه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد، اظهار داشت: درگيري ها در سوريه بايد هر چه سريع تر متوقف شده و همگان به آغاز روند گفت وگو براساس عدالت بين طرف هاي مختلف در سوريه كمك كنند.
رئيس دوره اي جنبش عدم تعهد طرح تشكيل گروه تماس براي حل مسائل سوريه كه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران مطرح شد را مثبت ارزيابي و تصريح كرد: تلاش خواهيم كرد براساس تصميماتي كه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد براي تشكيل اين گروه تماس اتخاذ شد، كشورهاي ديگري نيز به اين طرح بپيوندند و اميدوارم آقاي اخضر ابراهيمي نيز با تلاش هاي اين گروه همراهي كند تا بتواند نقش مثبت و مؤثرتري در سوريه داشته باشد.
احمدي نژاد با بيان اينكه امروز موضوع هسته اي ايران به ورطه لجبازي افتاده است، خاطرنشان كرد: اگر همه در جهت كاهش ديدگاه هاي منفي تلاش كنند، در حل مسئله موفق تر خواهيم بود.
رئيس جمهور با بيان اينكه در موضوع هسته اي ايران ادامه وضع كنوني به نفع هيچ كس نيست، گفت: قرار دادن مسئله در مسير رفع سوءتفاهم ها كمك بيشتري به حل آن خواهد كرد و يقينا سوالات و نگراني هاي طرفين در مسير همكاري راحت تر به پاسخ خواهد رسيد.
احمدي نژاد درباره تهديدهاي رژيم صهيونيستي عليه ايران اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران معتقد به آن نيست كه پاسخ تهديد را با تهديد بدهد، اما رژيم صهيونيستي نيز نبايد براي تهديد ايران مورد تشويق قرار گيرد و خوب است اين تهديدها محكوم شوند!
احمدي نژاد با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از خود آمادگي كامل دارد، گفت: نبايد كسي فريب صهيونيست ها را بخورد و بايد شرايطي را كه به رژيم صهيونيستي اجازه مي دهد روزانه ساير كشورها را تهديد به حمله نظامي كند، اصلاح شود و با توجه به مشكلات متعدد منطقه ما نبايد مشكلات جديد ايجاد كرد.
بان كي مون: ملاقات با رهبر انقلاب به يادماندني بود
بان كي مون دبير كل سازمان ملل نيز در اين ديدار با تقدير و تجليل از جمهوري اسلامي ايران به خاطر برگزاري موفقيت آميز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران از برنامه ها و ملاقات هاي خود در حاشيه اين اجلاس به نيكي ياد كرد و گفت: ملاقات بنده با رهبر معظم انقلاب اسلامي ملاقاتي ويژه و به ياد ماندني بود.
دبير كل سازمان ملل، جمهوري اسلامي ايران را جزء معدود كشورهايي برشمرد كه نقشي موثر در مسائل سوريه دارد و با بيان اينكه اخضر ابراهيمي تمايل دارد با طرح تشكيل گروه تماس براي حل مسائل سوريه همكاري كند خواستار حمايت ايران از وي در مسير اجراي مأموريت هايش شد.
بان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به صحبت هاي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا مبني بر اينكه مسئله هسته اي ايران از راه گفت وگو قابل حل و فصل است، تصريح كرد: مسئله را مي توان با راه كارهاي فني قابل حل و فصل كرد.
دبير كل سازمان ملل همچنين خاطرنشان كرد: تهديد ديگر ملت ها از سوي هر كسي و به هر بهانه اي غيرقابل قبول است.
ديدار احمدي نژاد با ايرانيان مقيم آمريكا
رئيس جمهوري اسلامي ايران شامگاه يكشنبه در ديدار ايرانيان مقيم آمريكا با بيان اينكه ملت هاي بسياري در طول تاريخ و در مقاطع مختلف درخشيدند، اما فقط ملت ايران است كه از گذشته تا امروز همچنان مي درخشد و خواهد درخشيد، گفت: فرهنگ و تمدن ملت ايران همه عناصر ماندگاري را در درون خود دارد و اين سنت الهي است كه هر چه به حال بشريت مفيد است، ماندگار باشد.
احمدي نژاد تاكيد كرد كه عده اي صهيونيست بي فرهنگي كه امروز ملت ايران را تهديد مي كنند هرگز در معادلات ملت ايران به حساب نيامده و نمي آيند.
مصاحبه با سي.ان.ان.
رئيس جمهور در مصاحبه با شبكه آمريكايي سي ان ان ضمن محكوم كردن فيلم موهن به پيامبر اكرم(ص) تاكيد كرد كه اين مسئله نه تنها با آزادي بيان ارتباطي ندارد بلكه در واقع ضعف و سوءاستفاده از آزادي است.
گفت وگوي احمدي نژاد
با واشنگتن پست
رئيس جمهور همچنين در چارچوب برنامه هاي خود با روزنامه واشنگتن پست مصاحبه كرد.
روزنامه واشنگتن پست (Washington Post) با اشاره به اين گفت وگو نوشت: «به نظر مي رسد كه احمدي نژاد به آرامي مبارزه خود را ادامه مي دهد و هيچ توجهي به تهديدات اسرائيل ندارد. او در مصاحبه خود پيش بيني كرد كه تا انتخابات آمريكا هيچ اتفاقي در مذاكرات اتمي رخ نخواهد داد. در آستانه مجمع عمومي سازمان ملل، مصاحبه اي با احمدي نژاد در مورد حمله نظامي به ايران، اتحاد اين كشور با سوريه و نگراني هاي آمريكا انجام داديم.»
اين روزنامه آمريكايي ادامه داد: « در اين مصاحبه احمدي نژاد به نوعي نجات دهنده سياست هاي ايران و منتقد سياست هاي آمريكا و اسرائيل نشان داده شد و او انتقادات زيادي به جهان عرب داشت. تن صداي او آرام بود و به آرامي انتقادات خود را مطرح مي كرد. او از شكست و عدم موفقيت اسرائيل در حمله به ايران حرف زد. او با اين تحليل كه نتانياهو در مورد حمله به ايران بلوف مي زند موافق بود.»
واشنگتن پست افزود: «او بر اين باور بود كه آمريكا در سرتاسر جهان، با جهان ديگري از اسلام روبرو شده است و در حال حاضر در جنگ عراق و افغانستان و ناآرامي هاي جهان عرب، شاهد چيزهاي ديگري است. احمدي نژاد همچنين از آمادگي كامل ايران براي از سرگيري مذاكرات خبر داد. احمدي نژاد همچنين اعلام كرد ايران تاكنون براي مذاكرات مستقيم جهت ايجاد ثبات در افغانستان آمادگي خود را نشان داده است.»
گفتني است محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران در چارچوب برنامه هاي سفر به نيويورك مقر سازمان ملل در روز دوم با مديران و شبكه هاي رسانه اي آمريكا مصاحبه دارد. لازم به ذكر است سخنراني رئيس جمهور در مجمع عمومي روز چهارشنبه هفته جاري خواهد بود.
10 پيشنهاد ايران براي استقرار هر چه بهتر قانون در روابط بين الملل
رئيس جمهور كشورمان در نشست عاليرتبه «حاكميت قانون» 10 پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران براي استقرار هر چه بهتر قانون در روابط بين المللي را ارائه و تشريح كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد پيش از ظهر ديروز به وقت محلي در اجلاس عاليرتبه «حاكميت قانون» با بيان اينكه موضوع اين نشست بسيار مهم و زيربناي اصلي تمام موضوعات است، گفت: ذات قانون بايد عادلانه و مبتني بر حكمت باشد. قانون بايد جامع افراد مورد نظر و مانع اغيار و در بر دارنده مصالح و منافع مشروع همگان و بازدارنده تعدي قانون شكنان بوده و تمام جوانب امر را مدنظر قرار دهد.
رئيس جمهور با بيان اينكه قانونگذار بايد نماينده واقعي مردم باشد و مصوباتش فقط در چارچوب اراده واقعي مردم و به صورت آزاد و برابر و عادلانه بروز نمايد، تصريح كرد: مجريان قانون بايد آگاه، امين، كارآمد، عادل و مومن به قانون و با انگيزه و بي طرف و مدافع حقوق عموم مردم باشند. كاملترين قانون با اجراي نادرست و مجري ناصالح نتيجه نخواهد داشت.
رئيس جمهور گفت: قوانيني كه متضمن تبعيض بين مردم و ملتها باشند، مقبوليت و مشروعيت پيدا نمي كنند. قانون بايد يكسان اجرا شود و همه از حقوق و تكاليف برابر برخوردار باشند. امتياز تبعيض آلود نقش موثر و تحميلي در شوراي امنيت و وتو و برخي صاحبان آن فاقد مقبوليت و مشروعيت هستند و به همين دليل شوراي امنيت از اعمال عدالت و برقراري نظم و امنيت پايدار در جهان عاجز است.
دكتر احمدي نژاد اضافه كرد: شاهديم كه برخي صاحبان امتياز وتو در برابر بمبهاي اتمي رژيم جعلي سكوت و يا حمايت مي كنند ولي همزمان مانع پيشرفت علمي ملتهاي ديگر مي شوند.
رئيس جمهور با بيان اينكه در موضوع دمكراسي زماني كه نتيجه مدنظر آنان است، بدترين دخالتها و انتخابات فرمايشي را تاييد مي كنند، اظهار داشت: زماني كه نتيجه به نفع آنان نباشد، آزادترين انتخابات را تخطئه مي نمايند، به ويژه در مورد رفتار رژيم اشغالگر صهيونيستي و مردم فلسطين بيش از 60 سال اين رفتار ناعادلانه و دوگانه در تاريخ ثبت شده است.
رئيس جمهور در ادامه به تشريح پيشنهادات جمهوري اسلامي ايران براي استقرار هر چه بهتر قانون در روابط بين المللي پرداخت.
احمدي نژاد تاكيد كرد : با اصلاح فوري مقررات، مجمع عمومي به عنوان بالاترين ركن سازمان ملل جايگاه حقيقي خود را به عنوان جلوه مشاركت عمومي در مديريت جهاني بازيابد.
وي گفت : با مشاركت همه اعضاي مجمع عمومي و به فوريت مقررات ناظر بر شوراي امنيت هم به لحاظ حدود اختيارات و وظايف و هم به لحاظ ساختار و تشكيلات به نفع ملتها و به نفع عدالت به طور كامل دگرگون و اصلاح شود.
رئيس جمهور تاكيد كرد : اصول مترقي عدالت و انصاف در وضع و اجراي قانون حفظ گردد.
وي گفت : جامعه جهاني به طور يكپارچه اشغالگران را مسئول بشناسد و تلاش نمايد سرزمين هاي اشغال شده به صاحبان اصلي آن برگردد و حقوق ملتها استيفا شود.
رئيس جمهور كشورمان ادامه داد : اصول ممنوعيت تهديد يا توسل به زور در روابط بين دولتها و حل و فصل مسالمت آميز اختلافات بايد اساس حكومت قانون در سطح بين المللي باشد.
وي افزود : اصل برابري حاكميت دولتها رعايت گردد. همه دولتها بايد از فرصت برابر براي مشاركت در مديريت، هنجارسازي و تصميم گيري در سطوح بين المللي برخوردار باشند.
احمدي نژاد تصريح كرد : همه دولتها بايد به تعهدات بين المللي خود طبق معاهدات و حقوق بين الملل به طور يكسان عمل كنند.
عدم تمكين دولتها در برابر قوانين تحميلي كشورهاي زورگو ، محترم شمرده شدن حقوق مشروع و قانوني دولتها و ملتها پيشنهادهاي ديگر رئيس جمهور در اين نشست بود.
احمدي نژاد پيشنهاد آخر خود را چنين مطرح كرد : احترام به انبيا الهي و اديان آسماني كه ميراث مشترك بشريت هستند، بايد مورد حمايت قانوني در عموم جوامع قرار گيرند تا نزاع هاي منجر به نفرت، جنگ و تخاصم بين بشريت را كنترل و صلح و همگرايي بين انسانها را تحكيم نمايد.
 


پاي درس علي (ع)

با علما همنشين باش !
با علما همنشين باش تا:
علمت زياد
ادبت نيكو
و جانت (از رذايل اخلاقي) پاك گردد.
غررالحكم و دررالكلم
حديث 4786
 


رايزني هاي وزير امور خارجه در نيويورك درباره تحولات منطقه

وزير امور خارجه ايران با دبيركل اتحاديه عرب در نيويورك درباره تحولات منطقه به خصوص سوريه بحث و رايزني كردند.
«نبيل العربي» دبير كل اتحاديه عرب در نيويورك با علي اكبر صالحي ديدار و پيرامون تحولات منطقه به ويژه سوريه گفت وگو كرد.
در اين ديدار طرفين ضمن تاكيد بر ضرورت رايزني مستمر در ارتباط با سوريه، لزوم ايجاد هماهنگي بين اقدامات طرف هاي مختلف در ارتباط با سوريه و لزوم ايجاد هماهنگي بين اقدامات طرف هاي مختلف در ارتباط با سوريه را يادآور شدند.
نبيل العر بي در اين ملاقات ضمن ابراز خوشحالي و تشكر از بازديد صالحي از مقر اتحاديه عرب در سفر اخير به قاهره، ابراز علاقه كرد كه با ايران به عنوان كشور مهم منطقه و رئيس دوره اي جنبش عدم تعهد در خصوص مسائل منطقه، رايزني ها استمرار يابد.
پيگيري آزادي ايرانيان ربوده شده در ليبي و سوريه
وزير امور خارجه ايران همچنين در ديدار با پيتر مائورر رئيس كميته بين المللي صليب سرخ در نيويورك درباره آزادي ايرانيان ربوده شده در ليبي و سوريه و تلاش ها در اين زمينه گفت وگو كرد.
در اين ديدار كه آخرين تحولات مهم منطقه اي و بين المللي از جمله در سوريه و ليبي مورد توجه قرار گرفت، درباره همكاري در راستاي ارائه و ارتقاء كمك ها و اقدامات انسان دوستانه تبادل نظر شد.
صالحي در اين ديدار با اشاره به اهميت بعد انسان دوستانه اقدامات كميته بين المللي صليب سرخ، آمادگي ايران را براي تقويت همكاري هاي فيمابين و ايفاي نقش بيشتر در جهت تسهيل اقدامات بشردوستانه يادآور شد.
رئيس كميته بين المللي صليب سرخ نيز در اين ملاقات با مهم خواندن حمايت و همكاري كشورمان در جهت تسهيل و تسريع اقدامات صليب سرخ در ارائه كمك هاي انسان دوستانه، به سابقه مثبت همكاري بين هلال احمر كشورمان و صليب سرخ جهاني در نقاط مختلف جهان اشاره و مراتب تقدير خود را در اين خصوص اعلام كرد.
تلاش در جهت آزادي ايرانيان ربوده شده در ليبي و سوريه نيز از ديگر محورهاي مذاكرات در اين ملاقات بود.

 


هاشمي رفسنجاني:

هيچ جنگي شبيه دفاع مقدس در تاريخ رخ نداده است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تا آنجايي كه از تاريخ اطلاع دارم جنگ و دفاعي شبيه دفاع مقدس جمهوري اسلامي در برابر قدرت هاي استكباري سابقه نداشته و اين نشانگر ايمان مردم به خداوند متعال است.
به گزارش فارس، آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با جمعي از رزمندگان، جانبازان، ايثارگران، اهالي قلم و ناشران دفاع مقدس با تشريح مقطع تاريخي شروع جنگ تحميلي، وضع داخلي جمهوري اسلامي ايران و اوضاع منطقه و صحنه بين المللي، ويژگي منحصربه فرد دفاع مقدس را ايستادگي يك تنه و مظلومانه انقلاب اسلامي و مردم ايران در برابر حزب بعث عراق به نمايندگي از شرق و غرب و ارتجاع منطقه دانست.
هاشمي رفسنجاني شروع جنگ تحميلي عليه ايران اسلامي را نشان از عمق كينه و هراس دنياي استكبار از انقلاب اسلامي خواند و تصريح كرد: غربي ها تصميم داشتند با هجوم همه جانبه به وسيله صدام به جمهوري اسلامي ايران، اين انقلاب را ساقط و يا لااقل خوزستان را از ايران اسلامي جدا سازند كه به كمك خداوند و حضور مردم انقلابي و رزمندگان اسلام ناكام ماندند.
هاشمي رفسنجاني در ادامه پذيرش خواست هاي مردم انقلابي ايران توسط عراق و كشورهاي منطقه و شناخته شدن رژيم بعثي به عنوان متجاوز و الزام آن به پرداخت غرامت را از ديگر پيروزي هاي شيرين و به ياد ماندگي انقلاب اسلامي دانست .
وي يادآور شد: ساخته شدن بنيان هاي ويران شده اقتصاد و كشور پس از جنگ تحميلي علي رغم كمبود منابع مالي و ارزي را از ديگر مظاهر پيروزي انقلاب اسلامي است؛ همه اين پيروزي ها در سايه ايمان، صميميت، وحدت و يكپارچگي اقشار گوناگون مردم و توكل به خداوند به وجود آمد و اگرچه برخي تلاش دارند مردم و ايثارگران را از صحنه هاي حساس مديريت و تصميم گيري كنار بگذارند، اما تنها راه رسيدن به آرمان هاي ناب انقلاب اسلامي و امام راحل، حفظ همان روحيه انقلابي دفاع مقدس و پرهيز از افراط و تفريط است.
هاشمي رفسنجاني با انتقاد از تحريف تاريخ دفاع مقدس توسط عده اي جبهه نديده، آنان را ميراث خواران ناجوانمرد رزمندگان و ايثارگران حقيقي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي دانست و افزود: اين ظلم به انقلاب، نظام و كشور است كه حق و حضور ايثارگران و رزمندگان را ناديده بگيريم و آنان را از صحنه هاي حساس كشور كنار بگذاريم.
همچنين در ابتداي اين ديدار برخي از ايثارگران و آزادگان دفاع مقدس به ذكر خاطراتي از آن دوران مشعشع پرداختند و دغدغه ها و مشكلات خود را با وي در ميان گذاشتند.
 


در ادامه سياست خصمانه غرب صورت گرفت

درخواست 3 كشور اروپايي از اشتون براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران

سه كشور انگليس، فرانسه و آلمان در نامه اي به مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، خواستار اعمال دور جديدي از تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران شدند.
خبرگزاري فرانسه به نقل از ديپلمات هاي آگاه گزارش داد كه كشورهاي انگليس، فرانسه و آلمان رسما خواستار اعمال تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا عليه ايران به بهانه برنامه هسته اي تهران شده اند.
همزمان با سخت تر شدن زورآزمايي ها عليه ايران، وزراي امور خارجه سه كشور انگليس، فرانسه و آلمان هفته گذشته در نامه اي به «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، خواستار اقدامات سختگيرانه تر عليه ايران شده اند.
در اين گزارش آمده است كه كار روي جزئيات اقدامات جديد عليه برنامه هسته اي ايران همچنان ادامه دارد اما وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا بحث درباره اين اقدامات را در نشست 15 اكتبر سال جاري ميلادي (24 مهر) در بروكسل دنبال خواهند كرد.
براساس اين گزارش، يك مقام غربي ضمن تاييد درخواست صورت گرفته از سوي كشورهاي انگليس، فرانسه و آلمان جهت تحميل تحريم هاي جديد عليه ايران، اينطور گفته است: شدت بخشيدن به تحريم ها يك ضرورت براي ماست؛ ما فكر مي كنيم كه هنوز زمان براي رسيدن به يك راه حل سياسي و ديپلماتيك باقي است و اين همان چيزي است كه ما براي آن تلاش مي كنيم.
اين مقام آگاه غربي در ادامه مدعي شد: اما ما نمي توانيم وجود تسليحات هسته اي را در دست ايران بپذيريم.
خبر درخواست اين سه كشور اروپايي براي تحريم هاي جديد عليه ايران در شرايطي گزارش مي شود كه مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا قرار است روز پنج شنبه هفته جاري، نشستي را با حضور 6 كشور انگليس، فرانسه، آلمان، آمريكا، روسيه و چين كه درصدد مذاكره براي رسيدن به يك راه حل در قبال ايران هستند، مديريت كند.
اشتون هفته گذشته با دكتر «سعيد جليلي» مذاكره كننده ارشد هسته اي ايران در كنسولگري ايران در شهر «استانبول» تركيه ديدار داشت؛ اشتون بعد از اين مذاكرات بود كه نشست خود با شركاي سازمان ملل در نيويورك در هفته جاري را تاييد كرد.
 


با حضور وزير دفاع

خودروهاي زرهي هويزه و طلائيه رونمايي شد

از دو خودروي زرهي شني دار فوق سبك هويزه و نفربر چرخ دار طلائيه با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح رونمايي شد.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع سردار احمد وحيدي در مراسم رونمايي از دو خودروي زرهي شني دار فوق سبك «هويزه» و نفربر چرخ دار «طلائيه» در جمع خبرنگاران گفت: در اجراي راهبرد چابك سازي و افزايش تحرك عملياتي نيروهاي مسلح، متخصصان زبده و كارآمد سازمان صنايع دفاع با طراحي و ساخت خودروي زرهي شني دار فوق سبك هويزه و خودروي زرهي طلائيه، گامي بلند در اين زمينه برداشتند.
وي در تشريح ويژگي هاي خودروي زرهي جديد گفت: اين خودروي زرهي با وزن كم، نگهداري ساده، امكان نصب سلاح و تجهيزات مختلف، قابليت بكارگيري سريع و آسان، سرعت مناسب، استتار موثر و اختفاي آسان، امكان عمليات در شب، امكان حمل و نقل آسان و امكان حمل هوايي از طريق هواپيما و بالگرد، قابليت بهره برداري در ماموريت هاي مختلف نيروهاي مسلح را دارد.
سردار وحيدي افزود: از اين خودرو مي توان در پاسگاه هاي مرزي، براي مقابله با اشرار و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و كالا و ديگر عمليات نظامي و انتظامي بهره برداري كرد.
وي در ادامه تصريح كرد: اين خودروي زرهي فوق سبك در امور غيرنظامي مانند بكارگيري در حواث غيرمترقبه از جمله سيل، زلزله، برف سنگين، آتش سوزي جنگل ها، عمليات پاسداري و حفظ محيط زيست، فعاليت هاي زيست شناسي و حفاري چاه هاي نفت و گاز، آمبولانس و تجهيز يگان هاي پاسدار صلح كاربرد دارد.
وزير دفاع درخصوص خودروي زرهي طلائيه نيز اظهار داشت: اين خودرو با داشتن ويژگي هايي از جمله تحرك و چابكي، سادگي طرح و سهولت اپراتوري، قابليت استقرار جنگ افزار و سيستم تعليق مستقل براي هر چرخ، دريچه هاي تيربار در طرفين خودرو، سرعت و قدرت مناسب، مي تواند در تحرك عملياتي نيروهاي مسلح نقش موثري ايفا كند.
وي خوداتكايي و تامين نياز نيروهاي مسلح با تكيه بر استعدادهاي بومي را از دستاوردهاي ارزشمند هشت سال دفاع مقدس بيان كرد و افزود: تجارب و توانمندي هاي منحصر به فردي كه در طول ايام حماسي دفاع مقدس حاصل شد امروز در طراحي و ساخت انواع تجهيزات دفاعي در حوزه هاي مختلف موشكي، هوايي، زرهي، الكترونيكي، خودرويي و تسليحاتي، ظهور و بروز يافته است.
وزير دفاع مقاومت در برابر سختي ها، پويايي، نشاط و روحيه جهادي را از ديگر دستاوردهاي دفاع مقدس برشمرد و تاكيد كرد: تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي در پرتو حفظ و نهادينه كردن ارزش ها و فرهنگ متعالي دفاع مقدس امكان پذير است.
سردار وحيدي افزود: ثمره خون شهيدان، فداكاري جانبازان، مقاومت آزادگان و مجاهدت رزمندگان اسلام امروز در اقتدار و امنيت ملي ايران اسلامي كاملا مشهود است.
وزير دفاع با قدرداني از تلاش و زحمات متخصصان افتخارآفرين سازمان صنايع دفاع وزارت دفاع به ويژه صنايع شهيد كلاهدوز در طراحي و ساخت انواع خودروهاي زرهي از جمله خودروهاي جديد تاكتيكي گفت: با اين روحيه، نشاط و عزم و اراده اي كه در صنعتگران كشورمان وجود دارد، تحريم ها و فشارهاي دشمنان نه تنها اثر منفي ندارد بلكه باعث پويايي، خوداتكايي و شتاب بيشتر در اجراي طرح هاي ملي و دفاعي شده است.
 


تشديد اختلاف سران آمريكا و تل آويو درباره ايران

 اوباما : جار و جنجال نتانياهو را ناديده مي گيرم

رئيس جمهور آمريكا فشار نخست وزير رژيم صهيونيستي براي تعيين خطوط قرمز عليه ايران را به «جاروجنجالي» تشبيه كرد كه او تلاش مي كند، آن را ناديده بگيرد.
باراك اوباما در گفت وگو با برنامه «60 دقيقه» شبكه خبري «سي بي اس» مدعي شد: من اصرار بنيامين نتانياهو درباره اينكه ايران نبايد به تسليحات هسته اي دست يابد چرا كه اين امر هر دوي ما و در كل جهان را تهديد مي كند و موجب شروع رقابت تسليحاتي مي شود، را درك مي كنم و با آن موافق هستيم. اما اوباما همزمان افزود: با اين حال، زماني كه بحث تصميمات درباره امنيت ملي ما مطرح مي شود، صرفا كارهايي را انجام مي دهم كه به نفع مردم آمريكا باشد و هر «جار و جنجال» ديگري را ناديده مي گيرم.
وي در ادامه تاكيد كرد: در حال حاضر، من احساس وظيفه مي كنم و نه فشار، تا اطمينان يابم كه درباره اين مسائل، ما در حال رايزني نزديك با اسرائيلي ها هستيم چرا كه اين موضوع به شدت آنها را تحت تاثير قرار مي دهد. آنها نزديك ترين متحدان ما در منطقه هستند. از آن طرف ما ايران را داريم كه مطالب ترسناكي بر زبان مي آورند كه مستقيما موجوديت اسرائيل را تهديد مي كند.
براساس اين گزارش، اظهارنظر رئيس جمهور آمريكا پس از افزايش تنش ميان وي و نتانياهو بر سر ايران مطرح شد چرا كه نخست وزير اسرائيل خواستار اقدام واشنگتن در تعيين خطوط قرمز براي ايران بود اما اوباما در طول گفت وگوي تلفني با نتانياهو اين ايده را رد كرد.
«لئون پانتا»، وزير دفاع آمريكا نيز با حمايت از موضع اوباما تاكيد كرد كه خطوط قرمز نوعي بحث سياسي است كه براي منزوي كردن افراد از آنها استفاده مي شود.
 


عذرخواهي نتانياهو از بان كي مون

به خاطر افشاي مكالمات درباره ايران

نخست وزير رژيم صهيونيستي به دليل افشاي مكالمات محرمانه خود با دبيركل سازمان ملل متحد براي بازداشتن وي از سفر به ايران، از بان كي مون معذرت خواهي كرد.
به گزارش هاآرتص، به دنبال انتشار جزئيات گفت وگوهاي نتانياهو با دبيركل سازمان ملل متحد كه در آن نخست وزير اسرائيل تلاش مي كرد تا بان كي مون را از حضور در نشست جنبش عدم تعهد در تهران منصرف كند، بنيامين نتانياهو از بان كي مون معذرت خواهي كرد.
نخست وزير رژيم صهيونيستي ادعا كرده كه با اين كار قصد نداشته بان كي مون را تحت فشار قرار دهد.
به نوشته هاآرتص، تنش ميان نتانياهو و بان كي مون از تاريخ 10 آگوست و زماني كه نتانياهو به بان تلفن زد آغاز شد.
هاآرتص نوشت: در اين مكالمه تلفني نتانياهو تلاش كرد تا دبيركل سازمان ملل متحد را متقاعد كند در اجلاس نم كه در تهران برگزار مي شد شركت نكند. هرچند اين گفت وگو ها محرمانه بود، اما دقايقي بعد دفتر نتانياهو جزئيات گفت وگوي نخست وزير اسرائيل با دبيركل سازمان ملل را منتشر كرد.
در همين رابطه يكي از مقامات ارشد رژيم صهيونيستي به هاآرتص گفت كه چند روز پس از اين اقدام دفتر نخست وزير در انتشار جزئيات گفت وگوها، شخص نخست وزير با دبيركل سازمان ملل متحد تماس گرفته و از وي معذرت خواهي كرده است.
به نوشته اين روزنامه، به دنبال معذرت خواهي نتانياهو در تاريخ اول سپتامبر بان كي مون با نخست وزير رژيم صهيونيستي تماس گرفته و وي را از جزئيات ديدار خود با رهبر و رئيس جمهور ايران مطلع كرد.
به گزارش مهر، اين اقدام صهيونيست ها در نوع خود جالب است چون آنها مخالفت بان كي مون با درخواست نتانياهو را به سرعت منتشر كرده اند اما خبر معذرت خواهي نتانياهو از بان كي مون را پس از بيش از يك ماه منتشر مي كنند.
 


شليك جديدترين سامانه پدافندي سپاه

سامانه موشكي «رعد» هدف پروازي را با موفقيت منهدم كرد

سامانه موشكي پدافند هوايي رعد با موفقيت شليك و توانست هدف پروازي را مورد انهدام قرار دهد.
به گزارش فارس، سامانه موشكي پدافند هوايي رعد با موفقيت شليك و توانست هدف پروازي را مورد انهدام قرار دهد.
اين سامانه، جديدترين سامانه موشكي پدافند هوايي در اختيار نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است كه با هدف مقابله با جنگنده هاي پيشرفته آمريكايي ساخته شده است.
سامانه بومي رعد كه پيشرفته تر از نوع شرق آن يعني بوك است، مي تواند اهداف را در برد 50 كيلومتري و در ارتفاع 75 هزار پايي مورد هدف قرار دهد.
 


اخبار ادبي و هنري

انتخاب نماينده اسكار با وجود مخالفت ها و ناهماهنگي ها
با وجود مخالفت ها و به رغم ناهماهنگي اعضاي كميته انتخاب، «يه حبه قند» به اسكار معرفي شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين انتخاب در شرايطي رخ داد كه جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي كشورمان در يك موضع گيري مثبت خواهان تحريم مراسم اسكار سال 2013 شد. نكته عجيب اين موضوع، تقاضاي شمقدري براي تحريم اسكار، پس از انتخاب فيلم صورت گرفت. همچنين جمال شورجه از اعضاي شوراي سينما بار ديگر خواهان تحريم اسكار شد و نسبت به شركت در اين مراسم آمريكايي تصريح كرد: تحريم اسكار با توجه به اهانت بي شرمانه و گستاخانه سينماي آمريكا به پيامبر اكرم(ص) بايد صورت گيرد، زيرا بعد از نمايش اين فيلم نه تنها اين حركت محكوم نشد بلكه بخش سينمايي هاليوود دايره ترويج اين فيلم را وسيع تر كرد.
همچنين حبيب كاوش در گفت وگو با ايرنا با توجه به شيوه نادرست انتخاب فيلم اظهار كرد: معتقدم در شرايط كنوني بايد يك فيلم سينمايي دفاع مقدسي همچون «ملكه» يا «روزهاي زندگي» براي حضور در اسكار انتخاب مي شد و با توجه به شرايط موجود، انتخاب شك برانگيز «يه حبه قند» را براي حضور در اسكار مردود مي دانيم.
حضور فيلم ضد ايراني در جشنواره فيلم بيروت
دوازدهمين دوره جشنواره بين المللي فيلم بيروت با نمايش يك فيلم ضد ايراني برگزار مي شود.
در اين جشنواره فيلم هايي از امارات، بحرين، عراق، اردن و لبنان حضور دارند، اما تنها فيلم فارسي زبان در اين جشنواره كه خود را به ايران منتسب ساخته است فيلم «بستاني» اثر جديد محسن مخملباف فيلمساز مقيم خارج كشور است اگرچه اطلاعات دقيقي از فيلم جديد مخملباف در دست نيست اما بنابر گفته مسئولان اين جشنواره، فيلم جديد مخملباف ضد ايراني است و وي در فيلم جديدش نظر دو نسل مختلف از مردم ايران و نظر آنها درباره دين و اسلام را ارائه مي دهد.
اين جشنواره در دو سال گذشته پذيراي فيلم هاي ضد ايراني ديگري نيز بود كه بعداً توسط دولت لبنان بسياري از آنها از اين جشنواره خارج شدند.
اعتراف «آرنولد» به فساد اخلاقي
ترميناتور هاليوود و فرماندار سابق كاليفرنيا در كتاب خاطرات خود، بالاخره به جنجال رسانه هاي آمريكايي پايان داد و خودش به رابطه نامشروع با خدمتكار خانه مسكوني اش اعتراف كرد.
به گزارش خبر آنلاين، آرنولد شوارتزنگر، در اين كتاب با عنوان «همه خاطرات» به اتفاقات ميان او و همسرش و جنگ و دعواهاي بينشان در دادگاه و مشاوره خانواده اشاره كرده است و مي نويسد انتظار نداشته است كه همسرش از او به خاطر اين رابطه با خدمتكارش جدا شود.
وي در اين كتاب كه قرار است اول اكتبر سال جاري منتشر شود به صراحت به روابط جنسي خود با خدمتكار سابقش اعتراف كرده است ولي مي نويسد كه انتظار چنين جنجالي را نداشته است. البته به گفته خبرنگار ديلي نيوز كه يك نسخه از دست نويس كتاب را به دست آورده وي تا صفحه 624 تنها به سفر طولاني خود از مناطق روستايي اتريش تا قله هاي شهرت در سينما و ورزش بدنسازي اشاره كرده است و بعد از آن به حوادث «ميلدردبني» زن خدمتكار خانه مسكوني اش اشاره كرده است كه پسرش را 15 سال به طور مخفي نگهداري كرده است.
استقبال گسترده دانشگاه هاي كشور از فيلم «شور شيرين»
تهيه كننده فيلم سينمايي «شور شيرين» از استقبال گسترده دانشگاه هاي كشور از اكران اين فيلم خبر داد.
ابراهيم اصغري در گفت وگو با خبرگزاري دانشجوگفت: با توافقات انجام شده، اكران دانشگاهي فيلم سينمايي «شور شيرين» در دانشگاه هاي سراسر كشور آغاز شده است.
تهيه كننده فيلم «شور شيرين» افزود: به دليل حضور اين فيلم در جشنواره بين المللي دفاع مقدس، برنامه نهايي اكران دانشگاه ها از هفته آينده اعلام خواهد شد.
وي ادامه داد: دانشگاه هاي بسياري متقاضي اكران اين فيلم بودند كه بنا بر جدول برنامه ريزي شده، با حضور عوامل، اين فيلم در دانشگاه ها نمايش داده مي شود.
اصغري در پايان در پاسخ به نمايش فيلم سينمايي «شور شيرين» در هفته دفاع مقدس از صدا و سيما يادآور شد: فيلم شور شيرين در هفته دفاع مقدس سال آينده در رسانه ملي نمايش داده خواهد شد.
 


معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:

بخش پيامبر اعظم (ص) در جشنواره فجر اجرا مي شود

معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در جشنواره فجر امسال در كشور بخش ويژه اي به نام پيامبراعظم(ص) اجرا مي شود.
به گزارش ايرنا، حميد شاه آبادي، روز يكشنبه در جمع خبرنگاران در شيراز افزود:امسال 10 بهمن ماه زمان آغاز جشنواره فجر در كشور با ميلاد پبامبر(ص) همزمان شده است كه به مناسبت اين تقارن قصد داريم از ظرفيت هاي هنري در خصوص معرفي پيامبر اسلام(ص) در بخش هاي ملي و بين المللي استفاده كنيم.
شاه آبادي اضافه كرد: بخش بيداري اسلامي در موسيقي فجر براي نخستين بار در سال جاري برگزار مي شود كه در اين بخش انجمن هاي موسيقي استان ها بايد به گروه هاي موسيقي درون استاني و بومي خود توجه كنند.
وي ادامه داد: همچنين آثاري كه در جدول جشنواره تئاتر فجر قرار مي گيرد از حمايت هاي مادي بهره مند مي شوند.
معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: استان فارس در يك جايگاه هنري خوبي قرار دارد و توليد آثار فاخر و هنرمندان بزرگ از ويژگي هاي بزرگ اين استان است.
وي با اشاره به برگزاري قدرتمند جشنواره هنرهاي تجسمي امام رضا(ع) در فارس، اين جشنواره را يك ظرفيت بزرگ و جديد دانست و گفت: فارس بايد اين جشنواره را تقويت كند و با محوريت امام رضا(ع) زمينه رشد هنر تجسمي در كشور فراهم شود.
شاه آبادي از تشكيل شوراي تخصصي موسيقي پاپ با حضور پنج نفر از هنرمندان صاحب نام اين رشته خبر داد.
 


غبارروبي حرم حضرت معصومه (س) توسط نمايندگان مجلس

مراسم غبارروبي حرم حضرت معصومه(س) با حضور 120نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، 120 نفر از نمايندگان مجلس به همراه خانواده هايشان همزمان با دهه كرامت در مراسم ويژه تنظيف شركت كرده و به غبارروبي ضريح مطهر حضرت معصومه(س) پرداختند.
در اين مراسم علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: از امام رضا(ع) نقل است كه يكي از باب هاي بهشت در قم واقع شده است و اين سخن نشان مي دهد كه شهر قم داراي جايگاهي ويژه است و مورد توجه اهل بيت قرار دارد.
وي با بيان اينكه از حضرت معصومه(س) مي خواهيم كه نسبت به حل مشكلات كشور عنايت داشته باشند، افزود: اميدواريم بركات حضرت نازل شده و مشكلات هرچه سريع تر برطرف شود.
لاريجاني با اشاره به اينكه اين مراسم براي نمايندگان مجلس خاطره انگيز خواهد بود،گفت: اميدواريم كه نمايندگان مجلس بتوانند با تلاش بيشتر مشكلات مردم را برطرف كنند.
در ادامه اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي متولي آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به تشكيل فراكسيون كريمه اهل بيت(ع) يادآور شد: تشكيل اين فراكسيون خدمت و عنايت بزرگي نسبت به شهر قم است و اميدواريم كه به مشكلات مردم قم در اين فراكسيون رسيدگي شود.
در پايان اين مراسم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به تنظيف و غبارروبي حرم كريمه اهل بيت پرداختند. اين ضيافت با مداحي و نوحه سرايي پايان يافت.
 


فرمانده سپاه انصارالحسين همدان:

جوانان امروز كمتر از جوانان رزمنده ديروز نيستند

فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان گفت: جوانان امروز ايران كمتر از جوانان رزمنده ديروز نيستند.
سرتيپ پاسدار عبدالرضا آزادي افزود: طي 8 سال دفاع مقدس فضاي جبهه ها متأثر از افكار انقلابي و جهادي حضرت امام(ره) و حس و شور انقلابي و آموزه هاي ديني الهام گرفته از عاشوراي حسيني بود.
وي ادامه داد: در آن فضا انسان هايي ساخته شدند كه دل هايشان به خدا نزديكتر بود و روحيه فداكاري در آن ها موج مي زد و مشاركت در پشتيباني جنگ نيز تبديل به يك مسابقه معنوي براي كسب قرب الهي شده بود كه يك فرهنگ به نام فرهنگ جهادي و بسيجي را توليد كرد.
وي يادآور شد: فرهنگ بسيجي با ويژگي هاي خود همواره در عرصه سازندگي و توسعه كشور الهام بخش بوده و از جمله اين ويژگي ها ايمان، اخلاص، فداكاري و ولايت مداري است كه امروز در فطرت جوانان ما وجود دارد و بدون شك اگر شرايطي همانند 8 سال دفاع مقدس پيش بيايد، جوانان امروز ما كمتر از رزمندگان ديروز نيستند.
آزادي در مورد نقش مؤثر استان همدان در دفاع مقدس اظهار داشت: طي 8 سال دفاع مقدس، با تشكيل لشكر انصارالحسين(ع)، 80 هزار بسيجي داوطلب از استان به جبهه ها اعزام شدند و رزمندگان همداني در بيش از 30 عمليات مهم شركت كردند.
 


علي اصغر عربيان استاندار البرز شد

طي مراسمي علي اصغر عربيان به عنوان استاندار البرز معرفي شد.
به گزارش خبرنگار مهر، از كرج با حضور وزير كشور و شماري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جمع كثيري از مديران كل استان البرز حكم علي اصغر عربيان به وي ابلاغ و او رسما به عنوان استاندار البرز معرفي شد.
وي پيشتر به عنوان دادستان ديوان محاسبات كل كشور همچنين مستشار و رئيس هيئت اول مستشاري ديوان محاسبات كشور و سازمان بازرسي كل كشور فعاليت كرده است.
علي اصغر عربيان 17شهريورماه از سمت دادستاني ديوان محاسبات كشور توديع شده بود.
 


تعزيه خوانان كرماني در كربلاي معلي برنامه اجرا مي كنند

رئيس حوزه هنري استان كرمان با اشاره به اعزام كاروان تعزيه خوانان اين استان به كربلاي معلي و عتبات عاليات از اجراي 3 مجلس تعزيه در آن مكان مقدس خبر داد.
عباس سالاري در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمان با بيان اين كه كار اجرايي و مقدمات سفر گروهي منتخب از تعزيه خوانان كرماني براي سفر به كربلاي معلا و عتبات عاليات از شش ماه پيش برنامه ريزي شده است، اظهار داشت: اين كاروان زيارتي در تاريخ شنبه هشتم مهرماه جاري عازم كشور عراق مي شود.
وي با اشاره به اين كه تعزيه به عنوان يك هنر كاملا اسلامي و ديني در نزد مسلمانان به ويژه شيعيان از جايگاه بسيار ارزشمندي برخوردار است، گفت: قداست و قدمت اين هنر اسلامي در نزد مسلمانان تا جايي است كه در جريان ثبت ملي تعزيه بسياري از كشورها مدعي ثبت ملي تعزيه به نام كشور خودشان بودند.
سالاري با بيان اين كه كشور عراق نيز يكي از كشورهاي مدعي ثبت ملي تعزيه بوده است، خاطرنشان كرد: مقدمات اجراي سه مجلس تعزيه در كربلاي معلي و بين الحرمين و هماهنگي هاي لازم انجام شده است.
وي با اشاره به اين كه آرزوي هر ذاكر امام حسين(ع)، عرض ارادت در جوار بارگاه منور و ملكوتي امام سوم شيعيان است، افزود: تعزيه خوانان كرماني به ترتيب سه مجلس تعزيه شهادت عباس، حربن يزيد رياحي و تعزيه شهادت امام حسين(ع) را اجرا مي كنند.
رئيس شوراي تعزيه استان كرمان، استان كرمان را از خاستگاه هاي تعزيه كشور دانست و بيان داشت: گروه اعزامي تعزيه به كربلاي معلي از بين گروه هاي تعزيه منطقه چترود و روستاهاي هوتك، سرآسياب و روستاي ده زيار است.
 


عضو مجلس خبرگان رهبري:

معرفي اهل بيت (ع) موج بيداري اسلامي را افزايش مي دهد

اهواز - خبرنگاركيهان:
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: برگزاري جشنواره بين المللي شعر رضوي منجر به شناخت و آگاهي مردم دنيا از اهل بيت (ع) مي شود كه اين اتفاق مبارك موج بيداري اسلامي را افزايش خواهد داد.
آيت الله محسن حيدري، درحاشيه سومين جشنواره بين المللي شعر رضوي به زبان عربي، درگفت وگو با خبرنگاركيهان، محور اصلي بيداري اسلامي را اسلام ناب محمدي (ص) برشمرد و اظهار داشت: پيامبر اسلام (ص) رمز پيروزي و موفقيت مسلمانان را تمسك به قرآن و اهل بيت (ع) مي دانستند. بنابر اين هرچه قدر اين دو گوهر ارزشمند را بيش تر به دنيا معرفي كنيم، موج بيداري اسلامي در سراسر جهان گسترده تر خواهد شد.
وي افزود: ورود امام رضا (ع) به ايران از دروازه خوزستان، باعث شد كه اين سرزمين به مدخلي براي ورود تشيع به ايران تبديل شود.
نماينده خوزستان درمجلس خبرگان رهبري همچنين با بيان اين كه برگزاري جشنواره شعر رضوي پيام هاي روشن و شفافي درباره تشيع به جهانيان خواهد داشت، اضافه كرد: ارسال پيام تشيع از طريق اين جشنواره هنري، مذهبي مي تواند كمك شاياني به اشاعه تشيع درجهان داشته باشد.
به گفته وي برگزاري اين جشنواره درخوزستان همچنين نشان گر اصالت، هويت و ارادت مردمان اين سرزمين به ائمه اطهار(ع) است.
 


اختتاميه جشنواره نامه اي به امام رضا (ع) در ساري برگزار شد

اختتاميه جشنواره بين المللي نامه اي به امام رضا(ع) در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با حضور مهمانان خارجي جهان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري، مراسم اختتاميه هفتمين جشنواره بين المللي نامه اي به امام رضا(ع) در حالي صبح ديروز در ساري برگزار شد كه مهماناني از كشورهاي آلمان، اسپانيا، هند، سوئد، پاكستان و عراق در اين مراسم حضور داشتند.
در اين مراسم مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: مازندران هفتمين سال بود كه ميزباني جشنواره نامه اي به امام رضا(ع) را به عهده گرفت و در تمام اين سال ها، تعداد نامه ها سير صعودي داشته است.حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي ابراهيمي افزود: امسال بيش از 83 هزار نامه رسيده و شاهد افزايش حدود پنج برابري نامه هاي ارسالي به دبيرخانه، نسبت به سال گذشته بوديم.
مراسم اختتاميه هفتمين دوره از جشنواره بين المللي نامه اي به امام رضا(ع) صبح ديروز در مجتمع فرهنگي اداره كل ارشاد مازندران آغاز شد و منتخبان اين جشنواره مورد تجليل قرار گرفتند.
 


همزمان با دهه كرامت

 شب شعر «سپيده هشتم» در طبس برگزار شد

طبس- خبرنگاركيهان:
دوازدهمين شب شعر رضوي همزمان با دهه كرامت و هفته دفاع مقدس با عنوان «سپيده هشتم» در طبس برگزار شد.
همزمان با ايام ميلاد گل هاي بوستان نبوي حضرت علي بن موسي الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و هفته دفاع مقدس، دوازدهمين شب شعر رضوي و دفاع مقدس با عنوان «سپيده هشتم»، با حضور اساتيد و شعراي ولايي و آئيني از مشهد، قم، ميبد و طبس، در محل سالن همايش هاي ميقات الرضا در جوار بارگاه منور امامزاده حسين بن موسي الكاظم(ع) طبس برگزار شد.
بنابراين گزارش، شاعران با حضور در جايگاه براي حاضران به شعرخواني پرداختند كه غلامرضا سازگار دو شعر درباره امامزاده حسين بن موسي الكاظم(ع) طبس و حضرت امام رضا(ع) و سيد حميدرضا برقعي از قم سه شعر درباره امامزاده حسين بن موسي الكاظم(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت علي(ع) قرائت كردند.
امام جمعه طبس نيز طي سخناني در اين مراسم ضمن گراميداشت دهه كرامت و هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: براساس احاديث و روايات مختلف، خداوند متعال در مقابل هر بيت شعر درباره مدح ائمه و اهل بيت عصمت و طهارت(ع)، بيت و قصري در بهشت به سراينده آن عنايت مي كند كه اميدواريم تمامي شعراي ما مشمول اين لطف الهي شوند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم مهاجريان مقدم از افرادي كه به تبليغ و ترويج فرهنگ علوي و رضوي به شيوه هاي مختلف به ويژه به زبان شعر و هنر كه تاثير فراواني دارد مي پردازند، تشكر و قدرداني كرد.
دوازدهمين شب شعر رضوي و دفاع مقدس با عنوان «سپيده هشتم» در طبس از سوي موسسه آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) طبس و آرامگاه شهيد آيت الله مدرس كاشمر و با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان طبس، انجمن هنرمندان شهرستان طبس و ناحيه مقاومت بسيج طبس برگزار شد.
 


توليد 500 هزار اثر در جشنواره شعر رضوي

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در جشنواره رضوي سال جاري بيش از 500 هزار اثر توليد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدي فداكار شامگاه يكشنبه در مراسم اختتاميه جشنواره شعر كردي رضوي كردستان در سنندج اظهار داشت: جشنواره امام رضا(ع) امسال براي دهمين سال متوالي است كه برگزار مي شود و همين امر موجب شده است كه شعرا و ادباي ايراني و خارجي به زبان هاي كردي، فارسي، تركي و عربي ارادت خود را به امام رضا(ع) بيان كنند.
معاون اداري مالي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان كرد: با هدف گسترش برنامه هاي جشنواره امام رضا(ع) در كشورهاي خارجي شوراي بين المللي امسال به صورت جدي فعال شده و اين جشنواره علاوه بر 31 استان ايران در 30 كشور و 46 منطقه و بخش هاي روستايي دنيا نيز برگزار مي شود.
 


برگزيدگان بخش تقدير جشنواره ضامن آهو معرفي شدند

همزمان با انجام آيين اختتاميه ششمين جشنواره ملي تئاتر كودك و نوجوان و نمايش عروسكي ضامن آهو، برگزيدگان بخش تقدير اين جشنواره معرفي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، در اين آيين كه همزمان با مراسم اختتاميه جشنواره تئاتر كودك و نوجوان برگزار شد عاليترين نشان ضامن آهو «هفته دفاع مقدس» به مرتضي نصيري شاعر جانباز و مرضيه دهقاني «دختر شهيد محمد دهقاني» عكاس و فيلمساز اهدا شد.
عالي ترين نشان ضامن آهو «هنرمند جشنواره» نيز به سيدجواد رحيم زاده هنرمند جشنواره اهدا شد و در بخش هيئت داوران جشنواره نيز از علي رضايي، ايرج محمدي و خانم فريبا رئيسي تقدير شد.
در اين آيين همچنين سعيد موحدي، عبدالله خداكريمي و مجيد سرني زاده نيز در بخش هيئت داوران بازبين جشنواره مورد تقدير قرار گرفتند.
ششمين جشنواره ملي تئاتر ملي كودك و نوجوان و نمايش عروسكي ضامن آهو همچنين از نيكرام مدير هتل آتيلار و گروه كودك و نوجوان سيماي مركز خليج فارس به عنوان دستگاه هاي همكار تقدير كرد.
همچنين در ادامه نشان «خدامي» فرهنگي آستان مقدس رضوي به محمدجواد سلطان زاده شهردار بندرعباس، سيدداود حسيني مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان هرمزگان و هومن محمد كرمي خبرنگار خبرگزاري ايرنا اهدا شد.
براساس اين گزارش در بخش همكاران ستادي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين نشان به فرخنده جلالي و كلثوم دهنوي زاده و محمد آبنوس، مجيد ايرانمنش بحري و خوبيار سالاري اهدا شد.
ششمين دوره جشنواره ملي تئاتر كودك و نوجوان و نمايش عروسكي ضامن آهو دوم مهرماه، با قرائت بيانيه و آراي هيئت داوران به كار خود پايان داد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14