(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 مهر 1391 - شماره 20318

در شهر ما
رئيس سازمان صنعت و معدن استان:
خراسان رضوي در صادرات غيرنفتي رتبه سوم كشور را دارد
ساخت بازوي روباتيك جراحي از راه دور در تبريز
ايران در كيهان
45هزار واحد مسكوني استان اصفهان ضدزلزله مي شود
معاون استاندار خبر داد
افزايش 25 درصدي در آمد مالياتي فارس
فرماندار گاليكش:
نبود امكانات پزشكي، موجب مهاجرت مي شود
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان:
مازندران بازسازي 22 روستاي زلزله زده را برعهده دارد
سومين واحد نيروگاهي گتوند عليا وارد مدار شد
رئيس جهاد كشاورزي فارس:
معيشت مردم استهبان به توليد انجير بستگي دارد
استاندار اردبيل:
مشكلات فاضلاب مسكن مهر نمين رفع مي شود
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز:
استان فارس در حوزه هاي بهداشت و درمان پيشتاز است
فرماندار:
 62 درصد بافت هاي مسكوني شهر قدس فرسوده است
نماينده مردم ماكو، چالدران، شوط و پلدشت:
براي تجارت چمداني مردم مرزنشين سختگيري نشود
5 ايستگاه جديد آتش نشاني در كرج به بهره برداري رسيد
معاون استاندار گلستان:
اعتبار طرح هاي توسعه كشاورزي تامين شده است


در شهر ما

مسجد جامع شهر ما امام جماعت ندارد!
مساجد در جامعه اسلامي كاركردهاي مختلفي دارند و در صورت مديريت درست و اصولي اين نهاد مي توان جامعه سالم و پويايي را شاهد بود و از اين سنگر مي توان به مقابله با توطئه هاي شياطين و دشمنان پرداخت لازمه هر مسجد كه به فرموده امام خميني(ره) سنگر است، داشتن سنگربان و فرمانده است و بنا به فرمايش رهبر معظم انقلاب «نخستين مطلب مهم بناي مسجد و حضور روحاني شايسته در آن است» متأسفانه مدتي است با اتمام دوره فعاليت امام جماعت مسجد جامع آبعلي كه در قالب طرح هجرت در اين شهر حضور داشت، مسجد جامع اين شهر كه مهم ترين و بزرگ ترين نهاد عبادي مردم است روحاني ندارد، لذا شايسته است مسئولان امر در مركز رسيدگي به امور مساجد يا سازمان تبليغات اسلامي نسبت به اعزام روحاني شايسته اقدام كنند.
آبعلي- خبرنگار كيهان

 


رئيس سازمان صنعت و معدن استان:

خراسان رضوي در صادرات غيرنفتي رتبه سوم كشور را دارد

مشهد- خبرنگاركيهان:
خراسان رضوي با 3هزار و 587 تن توليد نهايي به ارزش 976 ميليون دلار در 5 ماهه نخست سال جاري رتبه سوم كشور را در صادرات غيرنفتي كسب كرده است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي اظهارداشت: متوسط قيمت هر تن كالاي صادراتي استان در 5ماهه اول سال جاري، 714 دلار و متوسط قيمت هر تن كالاي صادراتي كشور در اين مدت 466 دلار بوده است.
علي صفرزاده با اشاره به افزايش 15 درصدي سهم صادرات استان از مجموع صادرات كشور افزود: اين سهم در 5 ماهه اول سال گذشته 2/5 درصد بوده كه در مدت مشابه امسال با رشد صادرات به 6درصد رسيده است.
صفرزاده تصريح كرد: خراسان رضوي به لحاظ صادرات غيرنفتي با 3هزار و 587 هزار تن توليد نهايي به ارزش 976 ميليون دلار طي 5ماهه نخست سال جاري رتبه سوم كشور پس از استان هاي تهران و اصفهان را در صادرات به تفكيك توليد نهايي داشته و با 13 درصد سهم وزني و 8 درصد سهم ارزشي دركشور، نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد ارزشي را تجربه كرده است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به رشد 15 درصدي وزني و 13 درصدي ارزشي صادرات غيرنفتي استان در مدت مذكور اشاره كرد و گفت: 99 درصد ارزش صادرات استان و 74 درصد ارزش صادرات كشور به 20 كشور اول طرف صادراتي استان تعلق دارد كه در صدر آن كشورهاي افغانستان، تركمنستان، تاجيكستان، امارات متحده عربي، اسپانيا، عراق و قزاقستان قرار دارند.
وي افزود: افغانستان اولين شريك تجاري استان و چهارمين شريك تجاري كشور در پنج ماهه اول سال جاري بوده كه 30درصد از كل صادرات كشور به افغانستان از طريق خراسان رضوي صورت گرفته است.
 


ساخت بازوي روباتيك جراحي از راه دور در تبريز

تبريز- خبرنگاركيهان:
محققان دانشگاه تبريز، موفق به ساخت دو بازوي روباتيك جراح 5درجه آزادي، براي جراحي هاي از راه دور شدند.
مجري اين طرح و عضو هيئت علمي دانشكده مهندسي فناوري هاي نوين دانشگاه تبريز گفت: اين سيستم، قابليت عملكرد در فواصل چندين هزاركيلومتر را دارد و امكان كنترل به صورت پايه و پيرو كه امكان سازي يك سيستم جراحي از راه دور را فراهم مي كند. به گفته دكتر وحيد عظيمي راد يكي از ويژگي هاي بازوها اين است كه با گرفتن فرمان از سيستم پايه و انتقال آن توسط پروتكل هاي اينترنتي به سيستم پيرو، قابليت عملكرد در فواصل چندين هزار كيلومتري را فراهم مي سازد.
به گزارش خبرنگاركيهان وي تصريح كرد: اين بازوها با بهره گيري از يك سيستم مختصات كروي قابليت پوشش فضاي كاري موردنظر جراحان در جراحي از راه دور را كه بر پايه جراحي لاپاراسكوپي انجام مي پذيرد، دارد و استفاده از اين بازو، به يك ابزار جراحي، محدود نيست و امكان استفاده از اكثر ابزارهاي خارجي به قطر 5 تا 15ميليمتر را فراهم مي كند و نرم افزار سيستم كنترلي روبات جراح، به صورت تطبيقي است.
براساس اين گزارش براي اجراي طرح فوق 150ميليون ريال به صورت شخصي هزينه شده است.
 


ايران در كيهان

درباره سرويس مدارس
اصفهان- خبرنگار كيهان:70درصد سرويس هاي مدارس به مهدكودك ها و مدارس ابتدايي اصفهان اختصاص داده شد.
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: 8هزار و 200دستگاه خودرو به منظور سرويس دهي به مدارس فعال هستند كه از اين تعداد 5هزار و 600 دستگاه پلاك سفيد است كه هرساله نياز به تمديد مجوز دارند.
رياحي در ادامه افزود:35درصد ديگر ظرفيت تاكسيراني براي ارايه خدمات به مدارس راهنمايي و دبيرستان درنظر گرفته شده است.
برگزاري كارگاه آموزشي
نيشابور- خبرنگاركيهان: كارگاه آموزشي تهيه كمپوست از ضايعات پسته با همكاري مركز تحقيقات كشاورزي خراسان رضوي و اداره آموزش و ترويج مديريت جهاد كشاورزي شهرستان نيشابور در بخش زبرخان نيشابور برگزار شد.
رئيس اداره آموزش و ترويج مديريت جهاد كشاورزي شهرستان نيشابور با اعلام اين خبر گفت: هدف از برگزاري اين كارگاه، ارائه راهكارهاي لازم براي تهيه كمپوست از ضايعات پسته است كه با استقبال خوب كشاورزان منطقه همراه بوده است.
وي افزود: يكي از مشكلات اصلي باغات پسته كمبود مواد آلي خاك است كه عامل مهم كاهش عملكرد باغات در واحد سطح است و باتوجه به نقش مواد آلي خاك در كاهش ph خاك، آزادسازي عناصر غذايي، بهبود ساختمان خاك و همچنين افزايش راندمان آبياري، ضرورت استفاده از كودهاي آلي از جمله كمپوست ها در باغات پسته براي افزايش بهره وري از ضرورياتي است كه باغداران بايد به آن توجه كنند.
فرهمند تصريح كرد: اين كارگاه آموزشي يك روزه، كارشناسان تحقيقات خاك و آب سازمان جهاد كشاورزي روش تهيه كمپوست از ضايعات پسته را به باغداران آموزش دادند.
جشنواره برداشت پسته
ورامين- خبرنگاركيهان: اولين جشنواره برداشت پسته در ورامين برگزار شد.
رئيس سازمان جهاد منطقه اي ورامين با اعلام مطلب فوق افزود: امسال 3هزارو500 هكتار زير كشت پسته قرار گرفته است كه از هر هكتار حدود 4هزار كيلو پسته برداشت شد.
وي در ادامه اظهار داشت: درختان پسته منطقه جنوب جوادآباد ورامين بين 2تا 31سال عمرشان است كه به روش قطره اي آبياري شده و در هر هكتار حدود 20 ميليون تومان هزينه دربر داشته است. تاجيك در پايان گفت: اميدواريم در سال92 از هر هكتار بتوانيم 5 تن پسته برداشت كنيم.
احداث استخر كشاورزي
سمنان- خبرنگاركيهان: استخر بزرگ ذخيره آب كشاورزي در روستاي چاشم به بهره برداري رسيد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان مهديشهر با اعلام مطلب فوق گفت: اين استخر كه بيش از 14هزار مترمكعب ظرفيت مفيد دارد مبلغ 1430 ميليون ريال اعتبار دولتي از محل اعتبارات استاني براي احداث آن هزينه شده است.
وي افزود: اين استخر كه بيش از 200 نفر بهره بردار و حدود 90 هكتار از مزارع و باغات را تحت پوشش دارد داراي عمق مفيد 6متر است كه براي پوشش سطح داخلي آن از 6500مترمربع ورق ژئوممبران استفاده شده است.
تجليل از دانش آموزان
سمنان- خبرنگاركيهان: دانش آموزان برگزيده كنكور سراسري امسال استان سمنان با رتبه هاي زير 100 در مراسمي تجليل شدند.
محمد بنائيان سفيد مديركل آموزش وپرورش استان سمنان در جمع 11نفر از رتبه هاي برتر كنكور و والدين آنان در خانه معلم سمنان افزود: رتبه اين استان در كنكور سراسري امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.
وي با تجليل از معلمان، مديران و مربيان مدارس خاطرنشان كرد: معلمان از ابتدا كه وارد چرخه تعليم و تربيت مي شوند دانش آموزان را هدايت و آموزش درسي و اخلاقي مي دهند. بناييان سفيد هويت بخشي و شكل گيري شخصيت را با نظام تعليم و تربيت پيوسته خواند و ادامه داد: دانش آموزان بايد در مدارس مهارت هاي اجتماعي و زندگي را فراگيرند و فرد مؤثري در جامعه باشند.
آسفالت پليمري معابر
بسطام- خبرنگار كيهان: شهردار بسطام از اجراي عمليات آسفالت پليمري در برخي خيابان هاي اين شهر خبر داد.
محسن حسني با اعلام مطلب فوق افزود: عمليات آسفالت پليمري براي نخستين بار در استان سمنان در شهر بسطام و در خيابان هاي آيت الله طالقاني و شهيد بهشتي اجرايي شده است.
وي ادامه داد: اين آسفالت با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و 100 ميليون ريال از محل اعتبارات داخلي شهرداري اجرا شده است.
وي با برشمردن مزاياي اين نوع آسفالت افزود: به كارگيري اين تكنولوژي كيفيت و طول عمر بيشتر نسبت به آسفالت معمولي، افزايش ايمني و سرعت عمليات آسفالت معابر شهري را به دنبال خواهد داشت. ضمن اينكه تردد روان و ايمن بدون ترك خوردگي معابر و فراز و نشيب براي شهروندان در معابر شهري فراهم مي شود.
مناسب سازي پياده روها
آمل- خبرنگار كيهان:10 كيلومتر از پياده روهاي سطح شهر آمل به سازي شد. شهردار آمل با اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به نقش پياده روها در پويايي و ايجاد شادابي و نشاط در شهر و امكان استفاده مناسب براي همه اقشار جامعه، پياده روهاي معابر اصلي شهر آمل كه در دوره سوم شوراي اسلامي شهر آمل و دوران تصدي شهردار قبلي آغاز شده بود تاكنون ادامه يافته و بيش از 95 درصد آن اجرا شده است.
امير سليماني با بيان اينكه مساعدكردن وضعيت مطلوب پياده رو در خيابان هاي اصلي و فرعي در واقع رعايت حقوق شهروندي است، افزود: با تكيه بر اين مهم و براساس اينكه استانداردسازي ساختارهاي شهري از تعهدات شهرداري است، شهرداري آمل نسبت به حذف موانع و پله ها در پياده روها اقدامات لازم را انجام داده است.
اجراي طرح محله محوري
رشت- خبرنگار كيهان: طرح محله محوري در كلانشهر رشت اجرايي شد.
شهردار رشت با اعلام مطلب فوق افزود: از اول مهر طرح محله محوري در محله هاي شهر رشت به اجرا درآمده و مسئولان شهرداري براي انجام كارهاي فرهنگي اجتماعي به نوبت به يكي از محلات رشت مي روند.
محمدعلي ثابت قدم نگاه در ادامه گفت: اين طرح با هدف افزايش مشاركت هاي مردم در تصميم گيري هاي توسعه شهري و شناسايي معضلات محلي در بخش هاي عمراني، خدماتي، ترافيكي و فرهنگي اجرا شده است كه پس از آن براي همه محله ها سند توسعه تدوين مي شود.
برگزاري جشن دهه كرامت
جاسك- خبرنگار كيهان: جشن دهه كرامت در جاسك برگزار شد.
جشن دهه كرامت از سوي اقشار مختلف مردم جاسك در حسينيه ها - مساجد و تكايا با شكوه خاصي برگزار شد.
لازم به ذكر است مردم متدين جاسك با نصب بيرق هاي رنگي و پارچه هاي نوشته شده بر سر درب منازل و خيابان ها، ادارات و معابر ميلاد كريم اهل بيت امام رضا(ع) را جشن گرفتند.

 


45هزار واحد مسكوني استان اصفهان ضدزلزله مي شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان گفت: حدود 45هزار واحد مسكوني در شهرهاي زير 12هزار نفر و روستاهاي استان اصفهان تا سال آينده در برابر زلزله ايمن مي شوند.
منصور شيشه فروش در جمع خبرنگاران با اشاره به مقاوم سازي 6هزار واحد مسكوني در برابر زلزله در روستاها و شهرهاي زير 12هزار نفر استان اصفهان در سال جاري افزود: طي چهار سال گذشته حدود 31هزار و 400واحد مسكوني در روستاها و شهرهاي زير 12هزار نفر جمعيت مقاوم سازي شده است.
وي اظهار داشت: اين تعداد واحد مسكوني با ارائه تسهيلات از 50تا 125 ميليون ريال و براساس نقشه هاي بنياد مسكن مقاوم سازي شده است.
شيشه فروش از مقاوم سازي حدود 2هزار كلاس درس و واحدهاي آموزشي در استان اصفهان خبرداد و تأكيد كرد: با تسهيلاتي كه در اختيار نوسازي مدارس قرار مي گيرد اين تعداد كلاس مقاوم سازي شده در استان به 5هزار كلاس افزايش مي يابد. وي بيان داشت: بازسازي و نوسازي بيمارستان ها و مراكز امدادي نيز در دستور كار مديريت بحران استان اصفهان قرارگرفته است.
 


معاون استاندار خبر داد

افزايش 25 درصدي در آمد مالياتي فارس

شيراز- خبرنگاركيهان:
درآمد مالياتي استان فارس در پنج ماهه نخست سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد داشته است.
معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري فارس با بيان مطلب گفت: درآمد مالياتي فارس در پنج ماه نخست سال گذشته يك هزار و 847 ميليارد ريال بوده كه اين رقم در پنج ماهه نخست امسال به دوهزار و 311 ميليارد ريال افزايش يافت.
احمدعلي افكاري، كل درآمدهاي محقق شده استان در پنج ماهه نخست امسال را دوهزار و 105ميليارد ريال ذكر كرد و اظهارداشت: ماليات در تأمين منابع درآمدي كشور نقش بسزايي دارد و 86 درصد درآمد استان نيز از محل درآمدهاي مالياتي تأمين مي شود.
وي افزود: اعتبارات تملك دارايي فارس نيز از 3هزار و 113ميليارد ريال در سال گذشته با 37 درصد رشد به 4هزار و 253 ميليارد ريال در سال جاري رسيده است.
افكاري توسعه و گسترش عدالت را يكي از شعارهاي دولت دانست و گفت: يكي از شاخص هايي كه مي توان در بحث تأمين اعتبارات به آن توجه كرد تأمين اعتبار از محل دو درصد در آمد حاصل از فروش نفت و گاز است كه اين رقم در گذشته دو در هزار بوده كه امروز به دو درصد رسيده است.
معاون استاندار فارس كل اعتبارات ابلاغ شده به استان را درسال گذشته 9 هزار و 325 ميليارد ريال دانست و افزود: اين رقم در سال جاري با حدود 50 درصد رشد به 14هزار ميليارد ريال رسيده است.
وي با اشاره به تصويب پنج طرح بزرگ در كارگروه اشتغال فارس اظهارداشت: اعتبار 11ميليون و 576 هزار دلاري اين طرح ها از محل صندوق توسعه ملي تأمين خواهدشد.
 


فرماندار گاليكش:

نبود امكانات پزشكي، موجب مهاجرت مي شود

شرق گلستان- خبرنگار كيهان:
بيش از 80 درصد بيماران شهرستان گاليكش به دليل نبود امكانات پزشكي تخصصي به ديگر شهرستانها مراجعه مي كنند كه باعث مهاجرت مي شود.
رحمان صباغيان فرماندار گاليكش در همايش خيرين سلامت اين شهرستان با اعلام اين مطلب افزود: تكميل پروژه هاي بهداشتي و درماني شهرستان تازه تاسيس گاليكش نيازمند مساعدت خيرين و توجه مسئولان است.
رئيس مجمع خيرين سلامت استان گلستان نيز در اين همايش گفت: نقش خيرين سلامت در تكميل امور بهداشتي و درمان از اهميت بالايي برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمين ليواني، افزود: سلامتي لازمه يك زندگي خوب و موفق براي هر فرد از جامعه مي باشد و براي جلوگيري از به خطر افتادن سلامتي لازم است كه خيرين دوشادوش مسئولان براي ايجاد ابزار سلامتي با تشكيل هيئت مديره فعال مجمع خيرين شهرستان اقدام كنند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان گلستان نيز در اين همايش گفت: يك بيمارستان 32 تختخوابي در برنامه هاي دانشگاه علوم پزشكي استان براي اين شهرستان قرار دارد.
دكتر محمد نعيمي افزود: براي تكميل و تجهيزخانه هاي بهداشت شهرستان گاليكش اهتمام ويژه اي خواهيم داشت.
 


مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان:

مازندران بازسازي 22 روستاي زلزله زده را برعهده دارد

ساري -خبرنگاركيهان:
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي مازندران گفت: اين استان در بازسازي مناطق زلزله زده پيشتاز است.
سيد مجيد هاشمي با اشاره به اينكه مازندران، بازسازي دو هزار واحد مسكوني در 22 روستاي بخش خواجه از توابع شهرستان هريس را به عهده گرفته است گفت: درسال جاري اجراي عمليات بازسازي هزار واحد اضطراري متعلق به افراد ساكن اين روستاها دردستوركار قرار دارد.
وي با بيان اينكه كار آواربرداري هزار و 300واحد انجام پذيرفته است، يادآور شد: پي كني 810 واحد پايان يافته است.
هاشمي افزود: فنداسيون 430 واحد ريخته شده و مراحل اسكلت سازه 80 واحد هم به اتمام رسيده است.
 


سومين واحد نيروگاهي گتوند عليا وارد مدار شد

اهواز- خبرنگار كيهان:
مدير امور مهندسي برق و مكانيك طرح گتوندعليا گفت: پس از ورود دو واحد از نيروگاه برق آبي گتوندعليا، سومين واحد اين نيروگاه نيز وارد مدار شد و به شبكه سراسري پيوست.
غلامحسين سمندگاني با بيان اين مطلب اظهار داشت: پس از راه اندازي اولين واحد نيروگاه گتوندعليا و ورود دومين واحد در خردادماه، سومين واحد نيز به شبكه سراسري ملحق شد.
وي با اشاره به تاثيرات واحدهاي نيروگاهي گتوندعليا در افزايش ظرفيت توليد انرژي برق كشور گفت: با راه اندازي واحدهاي مختلف و وارد مدار شدن سومين واحد نيروگاهي، تاكنون بيش از 450هزار مگاوات ساعت برق توسط نيروگاه گتوند عليا توليد و به ظرفيت برق كشور افزوده شده است.
مديرامور مهندسي برق و مكانيك طرح گتوندعليا به اهميت برق توليدي اين نيروگاه در زمان پيك مصرف برق در كشور اشاره كرد وگفت: نيروگاه گتوند عليا در مجموع داراي هشت واحد 250مگاواتي شامل چهار واحد فاز اول و چهار واحد فاز توسعه است كه با ظرفيت دوهزار مگاوات، توان توليد ساليانه چهارهزار و 550گيگاوات ساعت انرژي برق آبي را دارد.
سمندگاني با اشاره به اينكه به زودي هر چهار واحد اين نيروگاه با ظرفيت هزار مگاوات وارد مدار خواهند شد، افزود: نيروگاه گتوندعليا پس از بهره برداري بيشترين ميزان توليد انرژي در ميان نيروگاه هاي برق آبي كشور را خواهد داشت و علاوه بر تضمين امنيت شبكه برق كشور، به كنترل فركانس و پايداري شبكه سراسري كمك شاياني خواهد كرد.
شايان ذكر است حجم آب ذخيره شده در مخزن سد گتوندعليا همزمان با راه اندازي سومين واحد نيروگاهي، حدود دوميليارد مترمكعب و طول درياچه آن به 70كيلومتر رسيده است.
سد گتوندعليا با حجم خاكريزي بدنه در حدود 32 ميليون مترمكعب و ارتفاع از پي 182 متر، بلندترين سد خاكي كشور محسوب مي شود كه در روز ششم مرداد سال 1390 با حضور رئيس جمهور آبگيري شد.
 


رئيس جهاد كشاورزي فارس:

معيشت مردم استهبان به توليد انجير بستگي دارد

شيراز- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس اظهار كرد: اقتصاد و معيشت مردم استهبان بر پايه توليد انجير است.
مهرزادفرد با اعلام اين مطلب افزود: انجير در 14 كشور جهان در وسعت 420 هزار هكتار توليد مي شود كه 51 هزار هكتار آن در ايران، 42 هزار هكتار از اين ميزان در فارس و 57 درصد از آنها در شهرستان استهبان است.
وي افزود: كيفيت انجير استهبان در ايران و در جهان كم نظير است. در سال هاي پرباران 18هزارتن و در سال هاي كم باران 6 هزار تن انجير دراين منطقه توليد مي شود.
فرد گفت: بيش از 40 درصد انجير اين شهرستان به كشورهاي هنگ كنگ، كره جنوبي، چين، ژاپن، فرانسه، كشورهاي حاشيه خليج فارس و كشورهاي شمالي درياي خزر صادر مي شود.
رئيس جهاد كشاورزي فارس اظهارداشت: در اين منطقه دوميليون و 200 اصله درخت انجير ديم بدون هيچ گونه ادوات و امكانات آبياري و به صورت ارگانيك درعرصه طبيعت غرس و حفظ شده است.
 


استاندار اردبيل:

مشكلات فاضلاب مسكن مهر نمين رفع مي شود

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل بر رفع مشكلات آب و فاضلاب شهرك مسكن مهر نمين تاكيد كرد.
اكبر نيكزاد در جريان بازديد از شهرك مسكن مهرنمين گفت: به دليل سنگلاخي بودن جنس زمين اين شهرك و نبود امكان جذب فاضلاب در آن، احداث سپتيك و تصفيه خانه فاضلاب پيش از استقرار و آغاز سكونت متقاضيان در آن ضروري است.
وي افزود: متقاضيان و مالكان واحدهاي شهرك از بلاتكليفي خود اظهار نارضايتي كرده و لازم است انشعابات فاضلاب اين شهرك توسط شركت آب و فاضلاب استان نصب شود.
وي در پايان گفت: اختصاص 5ميليارد ريال از سوي شركت آب و فاضلاب استان و تامين و اختصاص 5ميليارد ريال اعتبار از سوي استانداري و فرمانداري نمين و همچنين خريد و تملك زمين مورد نياز و شروع عمليات و احداث تصفيه خانه فاضلاب شهرك در سريع ترين زمان ممكن بايد مورد توجه قرار گيرد.
 


رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز:

استان فارس در حوزه هاي بهداشت و درمان پيشتاز است

شيراز- خبرنگار كيهان:
استان فارس در حوزه هاي بهداشت و درمان در كشور پيشتاز است و اميدواريم در حوزه آموزش هم اين اتفاق بيافتد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز با عنوان اين مطلب به موفقيت هاي اين دانشگاه در سطوح ملي و بين المللي اشاره كرد و گفت: اميدواريم با توانايي اساتيد و انگيزه اي كه در دانشجويان اين دانشگاه وجود دارد بتوانيم در حيطه علوم نوين نيز فعال عمل كنيم.
«محمد هادي ايمانيه» در مراسم گشايش دانشكده علوم و فناوري هاي نوين اظهار داشت: اين دانشكده ابتدا بصورت مجازي كار خود را آغاز كرد كه خوشبختانه امروز با پي گيري هاي انجام شده در دو رشته دانشجو مي پذيرد و اين دانشجويان از بهمن ماه جاري تحصيل خود را در مقطع دكترا آغاز مي كنند.
وي افزود: در هر كدام از رشته هاي بيوتكنولوژي و نانوتكنولوژي پزشكي از بهمن ماه سه تا چهار دانشجو براي تحصيل در اين دانشكده پذيرش مي شوند. وي گفت: پي گيري پذيرش دانشجو در رشته هاي علوم اعصاب و پزشكي مولكولي نيز در حال انجام است كه اميدواريم به زودي موفق به اخذ موافقت وزارت بهداشت شويم.
ايمانيه گفت: باتوجه به نيازي كه براي تأمين ساختمان دانشكده علوم و فناوري هاي نوين داريم همكاري خيرين در اين زمينه مي تواند نخستين فعاليت آنها در حيطه آموزشي باشد.
 


فرماندار:

62 درصد بافت هاي مسكوني شهر قدس فرسوده است

شهر قدس-خبرنگاركيهان:
62 درصد مناطق مسكوني شهرستان قدس در بافت فرسوده قراردارد كه با وقوع زلزله 5 تا 6 ريشتري مشكلات زيادي براي مردم ايجاد خواهد شد.
فرماندار شهر قدس با بيان اين مطلب افزود: را به دليل ساخت و سازهاي غيرمجاز و غير استاندارد، وقوع زلزله يا هر حادثه غيرمترقبه اي اين شهرستان رابا مشكلات جدي مواجه مي كند.
علي جهانبخش با بيان اينكه بافت هاي فرسوده روز به روز افزايش مي يابد، خاطرنشان كرد: وجود مسيرها و كوچه هاي باريك امكان امدادرساني هنگام بروز حوادث را به حداقل مي رساند و همين موضوع مي تواند صدمات جبران ناپذيري به دنبال داشته باشد.
وي گفت: به رغم اينكه كشور درحوزه هاي علمي، اقتصادي، دفاعي و نظامي پيشرفت هاي چشمگيري داشته است ولي در زمينه شهرسازي و مهندسي تا رسيدن به حد مطلوب فاصله زيادي دارد.
فرماندار شهر قدس بر بسيج تمام مسئولان شهرستان براي جلوگيري از خسارت هاي احتمالي در بروز حوادث غيرمترقبه تاكيد كرد و گفت: بايد با همفكري و همكاري تدابيري انديشيده شود تا در زمان بحران، كمترين خسارت ها را شاهد باشيم.
فرماندار شهر قدس اظهار داشت: آشنا كردن مسئولان و نيروهاي امدادرسان نسبت به چگونگي برخورد با مشكلات در زمان بحران و شركت در مانورها و دوره هاي زماني آموزشي مختلف مانند پدافند غير عامل از مهمترين راه هاي جلوگيري از افزايش خسارت در زمان وقوع حوادث غير مترقبه است.
جهانبخشي افزود: شكستگي لوله هاي آب وگاز، آبگرفتگي، شيوع بيماري هاي واگيردار، عفونت ها، آشفتگي هاي روحي و حساسيت در زمان بحران هر كدام مي تواند مشكلات و آثار مخربي به دنبال داشته باشد كه بدون تدبير، برنامه ريزي و آشنايي با پدافند غيرعامل، امكان پذيرنيست.
 


نماينده مردم ماكو، چالدران، شوط و پلدشت:

براي تجارت چمداني مردم مرزنشين سختگيري نشود

اروميه- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم ماكو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به محروميت مناطق مرزي و آمار بيكاري در اين مناطق گفت:براي تجارت چمداني مردم مرزنشين نبايد سخت گيري شود.
محمد عليپور در آيين افتتاح مجموعه تجاري پايانه مرزي بازرگان اضافه كرد: با دانه درشت ها و اخلال گران اقتصاد كشور در مناطق مرزي بايد برخورد جدي صورت گيرد، اما براي مردمي كه براي تامين معيشت نيازمند تجارت چمداني هستند بايد سهل گيري شود.
وي با اشاره به ظرفيت هاي تجاري پايانه مرزي بازرگان گفت: اين پايانه جزو پايانه هاي مهم مرزي كشور محسوب مي شود كه تجهيز آن به امكانات سخت افزاري و تسهيل در ورود و خروج كالا مي تواند در افزايش مبادلات و رشد و شكوفايي اقتصادي كشور تاثير بسزايي داشته باشد.
سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس با تاكيد بر لزوم راه اندازي منطقه آزاد تجاري ماكو بيان كرد: 3 هزار نفر از مردم منطقه براي ايجاد واحدهاي توليدي و تجاري ثبت نام كرده اند و چشم انتظار برخورداري از موهبت دولت در اين منطقه هستند.
 


5 ايستگاه جديد آتش نشاني در كرج به بهره برداري رسيد

كرج- خبرنگار كيهان:
شهردار كرج از بهره برداري 5 ايستگاه جديد آتش نشاني در اين شهر خبر داد.
سيدعلي آقازاده اظهار داشت: با فعال شدن اين ايستگاه ها، مشكل مراكز خدماتي آتش نشاني تا حدود زيادي در كرج برطرف مي شود.
وي از آغاز به كار 160نفر آتش نشان در اين ايستگاه ها خبر داد و تصريح كرد: براي ساخت 5 ايستگاه مذكور در مجموع 50 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده و براي خريد ماشين آلات و ادوات تخصصي نيز 30 ميليارد ريال صرف شده است.
شهردار كرج افزود: سال گذشته روند ارائه خدمات از سوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني به سطح مناسبي رسيد و اكنون شاهد رضايت شهروندان از نحوه خدمات اين سازمان هستيم.
 


معاون استاندار گلستان:

اعتبار طرح هاي توسعه كشاورزي تامين شده است

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
تاكنون اعتبار بيش از 100طرح توسعه كشاورزي جذب شده است.
معاون برنامه ريزي استاندارگلستان درجلسه ستاد توسعه كشاورزي شهرستان گنبدكاووس ازتامين اعتبار طرح هاي توسعه كشاورزي استان خبر داده و برلزوم شناسايي ظرفيت هاي اشتغال در بخش كشاورزي و ساماندهي افراد جوياي كار دراين بخش ها تاكيد كرد.
رضا غلامي هدف اصلي طرح هاي توسعه كشاورزي را ايجاد فرصت شغلي براي افراد جوياي كار درعرصه هاي قابل واگذاري كشاورزي عنوان كرد و افزود: بايد اولويت توسعه كشاورزي، استعداديابي زمين ها و گسترش باغات باشد.
وي بر شناسايي مزيت هاي شهرستان تاكيد كرده و گفت: 400 جوياي كارشناسايي شده در بخش كشاورزي شهرستان گنبد بايد درطرح هاي كشاورزي ساماندهي و در قالب تعاوني ها سهامدار شوند.
وي تاكيد كرد: طرح هايي كه كمتر از دو ميليارد ريال تسهيلات نياز داشته باشند، در خود شهرستان تعيين تكليف مي شود و بالاي اين رقم در استان بررسي خواهد شد.
حيدر علي احمدي، فرماندار شهرستان گنبدكاووس نيز در اين جلسه بر لزوم افزايش پرداختي ها تاكيد كرده و از بانك كشاورزي خواست درپرداخت اعتبارات تسريع كنند.
وي گفت: تمام عرصه هاي قابل واگذاري استان درشهرستان گنبدكاووس قرار دارد كه براي آماده كردن عرصه ها نياز به آب بندان و احداث ايستگاههاي پمپاژ است كه بايد اعتبارات ويژه تخصيص داده شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14