(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 مهر 1391 - شماره 20318

وزارت بهداشت اعلام كرد
برخورد قضايي با صاحبان داروخانه هاي زنجيره اي
از سوي رئيس سازمان زندان ها اعلام شد
برخورد با دانه درشت ها خواست عمومي از قوه قضائيه است
محروميت 1176 راننده تهراني به دليل نداشتن سلامت روحي و رواني
طي 81 عمليات گسترده پليس آگاهي تهران صورت گرفت
دستگيري 27 عضو يك شبكه بزرگ سرقت از منازل
افتتاح مسجد جامع امام خميني(ره) شهرك اكباتان
برپايي جشنواره طبيعت گردي در تهران
بذرافشان:
بزودي، انصرافي هاي معدل بالا مشغول به تحصيل مي شوند
كوچ پاييزه عشاير استان اردبيل آغاز شد
انفجار4كيلو ترقه جوان 19 ساله را به كام مرگ كشاند
يك مسئول برنامه ريزي ازدواج وزارت ورزش و جوانان:
ازدواج دانشجويي ضريب امنيت زندگي را بالا مي برد
مصرف تفنني قليان در كشور 50درصد است
آتش سوزي در انبار فرش خيابان خيام
آغاز ثبت نام انتخاب دانشجوي نمونه كشوري
براي اولين بار اتفاق افتاد
مشاهده جغدسفيد در شمال غرب ايران
دستگيري مامور قلابي كه از مردم اخاذي مي كرد
5 كشته در حادثه تيراندازي مينياپوليس
آتش در معدن طلا
سقوط هواپيماي نپالي!
تصادف دو كشتي در اندونزي
مادر جنايتكار!


وزارت بهداشت اعلام كرد

برخورد قضايي با صاحبان داروخانه هاي زنجيره اي

معاون داروي سازمان غذا و دارو با اشاره به آمار 20درصدي داروخانه هاي اجاره اي از برخورد وزارت بهداشت با صاحبان داروخانه هاي زنجيره اي خبر داد.
دكتر محمدرضا شانه ساز با بيان اينكه از جمله عوارض عدم گردش منطقي مالي در داورخانه ها، حركت به سمت تجاري سازي داروخانه هاست، اظهار كرد: برخي افراد سودجو داروخانه هايي را كه فشار اقتصادي شديدي بر رويشان وجود دارد را با رقم پاييني اجاره كرده و براي جبران هزينه و كسب درآمد، روش هاي ناثواب و ناصحيح را به كار مي گيرند.وي افزود: داروخانه هايي كه اكنون به صورت غيرقانوني و زنجيره اي اداره مي شوند، از جمله اين راهكارهاي نامناسب است و ضمن آن كه مي تواند در بسياري از مقاطع تامين دارو را با مشكل مواجه كند، تورهايي براي شركت هاي توزيع كننده و توليدكننده پهن مي كنند.معاون داروي سازمان غذا و دارو با بيان اين كه اين افراد حجم بالاي دارو را به صورت غيرقانوني و در مسير خارج از شبكه دريافت كرده، براي يك بازه زماني نگه مي دارند، گفت: در اين صورت در مقاطعي دارو دستخوش كمبود مي شود و علي رغم اينكه ميزان توليدمان بالا بوده است بيمار نمي تواند داروي مورد نيازش را در داروخانه ها پيدا كند، به همين خاطر كمبود كاذب را تجربه مي كند و مشكل ساز مي شود.
معاون داروي سازمان غذا و دارو با اشاره به اينكه مشكلات اقتصادي داروخانه عواقب بسياري دارد، گفت: در حال حاضر مهم ترين مشكل ارائه خدمات در داروخانه ها، سوءاستفاده ها و تخلفاتي كه صورت مي پذيرد به علت گردش مالي ضعيفي است كه داروخانه ها دارند.
شانه ساز با بيان اينكه اطلاعات متخلفان از طريق شركت هاي توزيع كننده دريافت شده است، گفت: با هماهنگي مراجع قضايي درصدد برخورد با سودجويان و متخلفان هستيم . وي آمار بيش از 20درصدي داروخانه هاي اجاره اي در تهران را تاييد و اظهار كرد: اين آمار در شهرستان ها به اين علت كه اجاره بهاي ملك و گردش مالي داروخانه ها به اين دشواري نيست، پايين تر است.

 


از سوي رئيس سازمان زندان ها اعلام شد

 برخورد با دانه درشت ها خواست عمومي از قوه قضائيه است

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان زندان هاي كشور گفت: برخورد با عناصر دانه درشت، پاسخ قوه قضائيه به انتظارات عمومي است.
غلامحسين اسماعيلي در مراسم توديع و معارفه مديران كل سابق و جديد زندان هاي استان همدان، افزود: قوه قضاييه براي پاسخ به خواست عموم مردم و انتظار آحاد جامعه، در برخورد با عناصر دانه درشت همت جدي دارد.وي ادامه داد: در دوره هاي گذشته، پرونده هاي كلان اقتصادي يا گشوده نمي شد و يا با تاخير زياد رسيدگي مي شد و يا احكام صادره باعث اقناع عموم نمي شد، اما امروز رسيدگي به پرونده هاي بزرگ در دستور كار قرار دارد و قوه قضاييه تمام توان خود را براي اجراي عدالت به كار بسته و مردم نيز به اين اقدامات اميدوار شده اند.
به گفته اسماعيلي برخورد با افرادي كه به گمان مردم از حاشيه امن برخوردارند نشان داد كه قوه قضاييه خط قرمزي را نمي شناسد و با تمامي عناصر متخلف برخورد عادلانه و مطابق قانون دارد.
اسماعيلي يادآور شد: همچنين برخورد عادلانه و قاطعانه و مناسب قضايي با عناصر مخل نظم و امنيت جامعه باعث شده تا در سنوات اخير، ارتكاب جرايم خشن در جامعه، 8 تا 15 درصد كمتر شود.
وي افزود: امروز به نظم و انضباط و امنيت و سالم سازي فضاي زندان ها نياز داريم و هيچ جرم و خطايي نبايد در اين فضا روي دهد.
اين مسئول بر لزوم تكريم نيروها و پرسنل و زندانبانان خدمتگزار سازمان زندان ها و توجه بيش از پيش به آنان به عنوان سرمايه هاي اين مجموعه تاكيد كرد.
در اين مراسم ضمن قدرداني از زحمات كريم ملكي مديركل سابق، حسن محمدياري به عنوان مديركل جديد زندان هاي استان همدان معرفي شد.


 


محروميت 1176 راننده تهراني به دليل نداشتن سلامت روحي و رواني

رئيس پليس راهور تهران از انجام تست سلامت يكهزار و 242 راننده و محروميت 1-6 ماهه 1176 راننده زن و مرد از رانندگي خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به آمار توقيف خودروها و موتورسيكلت هاي متخلف در تهران گفت: در شش ماهه امسال حدود يكصد هزار خودرو و هشتاد هزار موتورسيكلت متخلفان توقيف و روانه پاركينگ ها شدند. از سوي ديگر رانندگان متخلف نيز 48 هزار نمره منفي گرفته و گواهينامه 130 راننده كه بيش از 30 نمره منفي دريافت كرده بودند، برابر قانون ضبط شده است.وي به مهمترين تخلفات رانندگي ثبت شده در سال جاري اشاره كرد و گفت: ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك با يك ميليون و 200 هزار قبض جريمه، عدم استفاده از كمربند ايمني با 600 هزار و توقف هاي ساكن شامل توقف در محل مطلقا ممنوع، ايستادن ممنوع، سد معبر و با 500 هزار قبض جريمه مهمترين تخلفات برخورد شده در سال جاري بوده اند. از سوي ديگر حدود 66 درصد تخلفات اعمال شده براي خودروهاي شخصي، 13 درصد موتورسيكلت و 21 درصد نيز براي خودروهاي عمومي بوده است.
رئيس پليس راهور تهران از شناسايي دستگاه هاي مقصر در تصادفات رانندگي پايتخت و معرفي آنها به مراجع قضايي خبر داد و افزود: آمارها نشان مي دهد دستگاه هاي دولتي و غيردولتي در چهار درصد تصادفات تهران داراي سهم بوده اند.
وي از اجراي طرح هاي ويژه پليس راهنمايي و رانندگي در سال جاري خبر داد و به ايسنا گفت: در طرح برخورد با تجاوز به گذرگاه عابر پياده با 250 هزار خودروي متخلف برخورد شده است؛ از سوي ديگر 450 هزار موتورسوار متخلف نيز اعمال قانون شده اند. همچنين در طرح شبانه 3 هزار كاميون متخلف توقيف و براي 360 هزار راننده متخلف قبض جريمه صادر شده است.
به گفته رئيس پليس راهور تهران شش هزار راننده به دليل نصب چراغ زنون بر روي خودروها و 20 هزار راننده نيز به دليل نقص در سيستم روشنايي در طرح شبانه مورد برخورد قرار گرفتند.
وي همچنين از انجام تست سلامت يكهزار و 242 راننده و معرفي آنها به بهداري راهور خبر داد و به ايسنا گفت: از اين تعداد يك هزار و 199 نفر مرد و 43 نفر زن بودند كه پس از تست هاي روانشناسي يكهزار و 137 راننده مرد و 39 راننده زن از يك تا شش ماه از رانندگي محروم شدند.
 


طي 81 عمليات گسترده پليس آگاهي تهران صورت گرفت

دستگيري 27 عضو يك شبكه بزرگ سرقت از منازل

 كارآگاهان پليس آگاهي تهران طي 18 عمليات گسترده 27 تن از اعضاي يك شبكه بزرگ سرقت هاي ميلياردي از منازل را دستگير كردند.
در پي وقوع سرقت هاي منازل به شيوه و شگرد مشابه در مناطق مختلف تهران كارآگاهان با انجام تحقيقات از محل هاي سرقت و بررسي تصاوير دوربين هاي مدار بسته استفاده شده در برخي از منازل مالباختگان موفق به شناسايي تصاوير تعدادي از سارقين از جمله سه برادر در حين ورود و سرقت از داخل منزل شدند.
سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ در توضيح بيشتر گفت: با بهره گيري از تصاوير دوربين هاي مدار بسته و انجام ديگر اقدامات پليسي، كارآگاهان موفق به شناسايي تعدادي از مجرمان سابقه دار از جمله سه برادر به اسامي امير، مهدي و مجيد شدند كه با همدستي چندين نفر از سارقين حرفه اي و با تشكيل گروه هاي سه و چهار نفره اقدام به سرقت منازل به شيوه تخريب مي كردند. اعضاي اين باند در تمام سرقت ها از يك زن جوان براي زاغ زني و مراقبت از محل سرقت استفاده مي كردند. در بررسي پرونده هاي سرقت منازل مشخص شد كه اين گروه از سارقان تنها به سرقت اموال باارزش و كم حجم از قبيل وجه نقد، طلاجات، ارز و ... اقدام كرده و حتي در صورت نگهداري اموال با ارزش در داخل گاوصندوق، به شيوه تخريب گاوصندوق، سرقت هاي خود را انجام داده اند.سرانجام پس از ماهها تلاش شبانه روزي و انجام تحقيقات گسترده پليسي، تمامي اعضاي اين شبكه گسترده سرقت منازل، شناسايي و مخفيگاه اعضاي گروه در مناطق جنوب شرق تهران به ويژه در منطقه مشيريه تحت مراقبت هاي نامحسوس پليسي قرار گرفت27. تير امسال و با اطمينان از حضور تمامي اعضاي اين شبكه از سارقان منازل در مخفيگاه هاي خود، ضمن انجام هماهنگي هاي لازم قضايي با شعبه دوم دادياري دادسراي امور جنايي تهران، 18 تيم عملياتي پليس آگاهي تهران بزرگ و با حضور بيش از 100 نفر، عمليات گسترده و همزماني را جهت دستگيري تمامي اعضاي گروه آغاز و در كمتر از يك ساعت، تعداد 27 متهم به اسامي «مجتبي.ح»، «مهدي.ب»، «امير.ص»، «عرفان.ع»، «مبين.ر»، «داريوش.س »، «ميثم. ش»، «محسن. ش»، «دانيال.ص»، «احسان س»، «مهدي. ش»، «حميدرضا.د»، «مهدي. ص»، «مجيد. ص»، «حسين. ج»، «جواد. س»، «علي. ر»، «مجيد، ش»، «حسام. ش»، «احسان.ح»، «احمد. الف»، «محمد.ب» «نادر.ف»، «حامد.ب» و همچنسن سه متهم زن به اسامي «فاطمه.ص»(19 ساله)، «منا. م» (16 ساله) و «سميه.د» (26 ساله) دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنان ميليون ها تومان وجه نقد، مقادير زيادي طلا و جواهرات مسروقه، دهها لپ تاپ، يك قبضه سلاح و...، و همچنين تعداد 5 دستگاه موتورسيكلت و 9 دستگاه انواع اتومبيل از جمله يك دستگاه خودرو بنز به ارزش تقريبي 100ميليون تومان متعلق به يكي از اعضاي اصلي گروه به هويت مهدي. ب 23 ساله كشف و توقيف شد.متهمان پس از دستگيري به دهها فقره سرقت منازل سطح شهر تهران در مناطق مختلف شهر تهران به ويژه در محدوده هاي غرب- خيابان هاي آيت اله كاشاني، اشرفي اصفهاني، مرزداران، سعادت آباد، صادقيه، پونك، سيمون بوليوار و... - و شرق و شمال شرق- قنات كوثر، تهرانپارس، دماوند، رشيد، نيروي هوايي، نارمك، افسريه، دردشت، رسالت- اعتراف كردند.
در بررسي اعترافات بدست آمده از متهمان مشخص شد كه يكي از متهمان زن به نام سميه. د معروف به سحر، در زمان ارتكاب سرقت ها به عنوان زاغ زن و با حضور در محل هاي سرقت و از طريق نشستن در داخل خودرو، موقعيت محل سرقت را ارزيابي و اطلاعات را در اختيار ديگر اعضاي گروه قرار مي داد كه با توجه به زن بودن متهم، همسايگان و ديگر اهالي منطقه به حضور وي مشكوك نشده و همين امر زمينه ارتكاب سرقت از سوي ديگر اعضاي گروه را ايجاد مي كرد.
سرهنگ عباسعلي محمديان- رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ- با اعلام ارزش دو ميليارد توماني اين پرونده، گفت: «با تلاش همه جانبه كارآگاهان، تاكنون دهها نفر از مالباختگان شناسايي و متهمان نيز در خصوص سرقت از محل هاي سكونت آنها اعتراف كرده اند. همچنين در ادامه تحقيقات پليسي و با شناسايي دو برادر به عنوان خريداران اموال مسروقه، اين دو نفر نيز دستگير شدند. در حال حاضر نيز تحقيقات تكميلي در خصوص شناسايي ديگر جرايم ارتكابي متهمان ادامه دارد.
 


افتتاح مسجد جامع امام خميني(ره) شهرك اكباتان

شهردار منطقه 5 از افتتاح مسجد جامع امام خميني(ره) در شهرك اكباتان خبر داد.
به گزارش شهرداري منطقه 5 سعيد طلوعي گفت: شهرك اكباتان يكي از بزرگترين و مدرنترين شهرك هاي خاورميانه است كه با توجه به جمعيت ساكن و ظرفيت هاي موجود اين مسجد در آن احداث شده است.
به گفته وي مسجد در زميني به مساحت 4 هزار و 500 متر مربع در 4 طبقه در مجموعه اي مشتمل بر صحن اصلي، شبستان، سالن اجتماعات، كتابخانه و همچنين فضاهاي خدماتي احداث شده است.
شهردار منطقه با اشاره به رويكرد مسجد محوري گفت: مديريت شهري با هدف رسيدن به چشم انداز تهران ام القراي جهان اسلام، بحث اعتلاي جايگاه مساجد را به طور ويژه سرلوحه كار خود قرار داده است.
لازم به ذكر است مسجد جامع امام خميني شهرك اكباتان امروز با حضور مديران شهري و دبير ستاد اقامه نماز افتتاح مي شود.
 


برپايي جشنواره طبيعت گردي در تهران

جشنواره طبيعت گردي با عنوان سفر سبز در پارك پرديسان تهران برپا شد.
جشنواره و نمايشگاه طبيعت گردي كه در سالن سبز پارك پرديسان تهران برپا شده است شامل بيش از 30 غرفه است كه لوازم طبيعت گردي، آژانس هاي خدمات مسافرتي فعال در زمينه طبيعت گردي و تصاوير طبيعت بكر ايران معرفي مي شود.
عمده فعاليت هاي طبيعت گردي در شاخه هاي مختلف اسكي، صخره نوردي، پرنده نگري، كويرنوردي، رصد ستارگان و سفرهاي ماجراجويانه در اين نمايشگاه براي مخاطبان عرضه مي شود.
در اين جشنواره، دوستداران طبيعت گردي مي توانند از آژانس هاي گردشگري، خريد تور داشته باشند.
جشنواره و نمايشگاه طبيعت گردي تا دوازدهم مهرماه از ساعت 10تا 22 برپا است.
 


بذرافشان:

بزودي، انصرافي هاي معدل بالا مشغول به تحصيل مي شوند

به گفته معاون امور دانشجويان داخل، آندسته از متقاضيان انصرافي كه داراي معدل 15 به بالا باشند و مشكل تطبيق واحد ندارند به زودي براي ادامه تحصيل ثبت نام خواهند شد.
مجتبي بذرافشان در گفت وگو با مهر افزود: در صورتي كه ساير متقاضيان پذيرفته شده داراي تطبيق واحد باشند از نيمسال دوم تحصيلي پذيرش خواهند شد.
وي در اين باره گفت: بررسي وضعيت دانشجويان انصرافي داراي معدل 15 به بالا و ساير متقاضيان هم اكنون توسط دانشگاه ها در مرحله بررسي قرار دارد و تا پايان هفته جاري نتايج نهايي اعلام خواهد شد.
به گفته معاون دانشجويان داخل وزارت علوم، پس از اعلام دانشگاه ها، نتايج نهايي در اختيار معاونت دانشجويان داخل گذاشته مي شود كه از طريق كد رهگيري نتايج به پذيرفته شدگان اعلام و در نهايت با معدل 15 به بالا براي ترم تحصيلي جاري مي توانند ثبت نام كنند.
بذرافشان همچنين درباره آن دسته از انصرافي ها كه سال آغاز به تحصيلشان پيش از سال 54 است، گفت: آغاز به تحصيل برخي متقاضيان مربوط به قبل از سال 54 است و به سال 49 نيز مي رسد كه دانشگاه ها در حال بررسي اين قبيل تقاضاها نيز هستند.
وي درباره احتمال پذيرش اين درخواست ها گفت: بررسي تقاضاها به عهده دانشگاه ها گذاشته شده است و در صورتي كه مشكل تطبيق واحد نداشته باشند و شرايط تحصيل را بپذيرند تحصيلشان مانعي ندارد.

 


كوچ پاييزه عشاير استان اردبيل آغاز شد

اردبيل-خبرنگار كيهان:
عشاير غيور استان اردبيل كوچ پائيزه خود را از مناطق ييلاقي به مناطق قشلاقي دشت مغان آغاز كردند.
مديرامور عشاير استان اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: براي انجام موفقيت آميز كوچ پائيزه در سال جاري هماهنگي هاي لازم با ديگر ارگان ها و ادارات مرتبط از قبيل پليس راه، هلال احمر، راه و شهرسازي و صندوق بيمه صورت گرفته است.
معرفت آذري گفت: در طول مسير 250 كيلومتري كوچ با ايجاد گشت هاي ثابت و سيار در جهت رفع نيازهاي عشاير اقدامات لازم انجام پذيرفته است.
وي افزود: عشاير استان اردبيل از 66 هزار و 500 نفر در قالب 12 هزار و 800 خانوار تشكيل شده اند و با نگهداري بيش از 5/ 1 ميليون واحد دامي و توليد 159 هزار تن انواع محصولات لبني، گوشتي و زراعي نقش مهم و تعيين كننده اي در تامين نياز كشور به اين فرآورده ها دارند.
 


انفجار4كيلو ترقه جوان 19 ساله را به كام مرگ كشاند

اصفهان-خبرنگاركيهان:
بي احتياطي و واژگوني موتورسيكلت و انفجار 4كيلوگرم ترقه دست ساز در دولت آباد و برخوار اصفهان منجر به كشته شدن يك جوان 19 ساله و سوختگي شديد نوجواني 14 ساله شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، فرمانده انتظامي شهرستان دولت آباد و برخوار استان اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در پي واژگوني يك دستگاه موتورسيكلت دو جوان 19 و 14 ساله كه 4 كيلوگرم ترقه دست ساز را حمل مي كردند بر اثر اين حادثه و انفجار ترقه ها دچار سوختگي شديد شدند كه متاسفانه جوان 19 ساله به علت قطع شدن دستش از ناحيه كتف در دم كشته شد و جوان ديگر نيز كه دچار سوختگي شديد شده بود براي مداوا به بيمارستان انتقال يافت.
سرهنگ ناصر بيگلري با بيان اينكه در اين حادثه موتورسيكلت مذكور به طور كامل در آتش سوخت اضافه كرد: طبق اعلام بيمارستان جوان 14 ساله نيز دچار 30درصد سوختگي شده است.
بيگلري افزود: اين حادثه يك جشن عروسي را به مراسم ترحيم و عزا مبدل ساخت.
 


يك مسئول برنامه ريزي ازدواج وزارت ورزش و جوانان:

 ازدواج دانشجويي ضريب امنيت زندگي را بالا مي برد

ازدواج دانشجويي باعث افزايش ضريب امنيت زندگي دختر و پسر به ويژه دختران شده است.
مسعود اميني مديركل دفتر برنامه ريزي ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان با تاكيد بر اين مطلب افزود: براساس آماري كه از نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ها عنوان شده است از سال 80 تا اواخر سال 90 كمترين طلاق ثبت شده در ثبت احوال مربوط به طلاق هاي دانشجويي است.
وي با تاكيد بر اين مطلب كه نبايد در قوه قضائيه به سادگي اجازه طلاق داده شود گفت: به قوه قضائيه پيشنهاد كرده ايم كه ظرفيت هاي مراكز مشاوره افزايش داده شود.
اميني گفت: زوجين بايد در مراكز مشاوره گفت وگو كنند تا اگر در جلسات متعدد تفاهم به وجود نيامد و امكان ادامه زندگي وجود نداشت با كمترين آسيب روحي از هم جدا شوند.
اميني با اشاره به راه هاي كاهش احتمال طلاق زوجين، گفت: لازم است همزمان با تحصيل دختران در زمينه چگونگي مواجهه و مقابله با موانع موجود در حوزه تحكيم خانواده به آنان آموزش هاي لازم داده شود.


 


مصرف تفنني قليان در كشور 50درصد است

قائم مقام مركز دخانيات بيمارستان مسيح دانشوري وابسته به دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: مصرف تفنني قليان در كشور بيش از 50درصد است.
«هومن شريفي» افزود: هنوز آمار دقيقي از ميزان مصرف قليان در كشور به دليل مصرف تفنني آن وجود ندارد.
قائم مقام مركز دخانيات بيمارستان مسيح دانشوري اظهار كرد: زماني كه گفته مي شود مصرف تفنني قليان در كشور بالاي 50درصد است به اين معنا نيست كه 50درصد يا نيمي از جمعيت قلياني هستند بلكه به اين معنا است كه مصرف تفنني آن بيش از 50درصد است.
شريفي اضافه كرد: هرچه به دهه هاي بالاتر ميان سالي و مسني نزديك تر مي شويم ميزان مصرف قليان كاهش مي يابد و به همان نسبت هرچه به سمت جواني پيش مي رويم، شيوع آن افزايش مي يابد.به باور وي، در 10سال گذشته در مصرف قليان يك نوپديدي بوجود آمده است كه البته اين نوپديدي خود به خود بوجود نيامده و حاصل سليقه مردم نيست، بلكه در اثر ترفندهاي زيركانه شركت هاي دخانيات براي مصرف و رايج كردن قليان بوجود آمده است.
وي اضافه كرد: الگوي مصرف سيگار با قليان متفاوت است و از قليان به شكل تفنني استفاده مي شود، هم اكنون ميزان مصرف قليان از سيگار نيز كمتر است.
 


آتش سوزي در انبار فرش خيابان خيام

يكي از انبارهاي فرش خيابان خيام عصر پنج شنبه دچار آتش سوزي گسترده شد كه در آن چهار مأمور آتش نشاني دچار مصدوميت شدند.
بنابر گزارش سخنگوي سازمان آتش نشاني تهران ساعت 31:15 دقيقه اين حريق گسترده اطلاع داده شد.
جواد ملكي تأكيد كرد: بنا به گزارش ها اين حريق در ميان مردم هيچ مجروحي نداشته و تنها سه مامور آتش نشاني دچار دودزدگي و يك مامور ديگر دچار مصدوميت از قسمت پا شده كه به مراكز درماني انتقال يافته است.وي محل دقيق حريق را خيام شمالي ذكر كرد و افزود: يك انبار به مساحت 400 متر مربع شامل انواع فرش و قاليچه دچار حريق شده بود كه خسارت زيادي داشته است.
ملكي افزود: وجود سقف شيرواني در اين انبار كار اطفاي حريق را سخت كرد زيرا در اين شرايط شعله هاي آتش به اطراف گسترش مي يابد.

 


آغاز ثبت نام انتخاب دانشجوي نمونه كشوري

سازمان امور دانشجويان زمان نهايي آغاز ثبت نام بيست و يكمين دوره انتخابات دانشجويي نمونه را اعلام كرد.
ثبت نام بيست و يكمين دوره انتخابات دانشجويان نمونه كشور از 20 مهرماه سال جاري آغاز خواهد شد.
دانشجويان متقاضي مي توانند از تاريخ اعلام شده به سامانه خدمات آموزشي
وزارت علوم به نشاني
91.99.101.134//http: مراجعه كنند.
اين مراسم هرساله با حضور رئيس جمهور برگزار مي شود.
 


براي اولين بار اتفاق افتاد

مشاهده جغدسفيد در شمال غرب ايران

تبريز- خبرنگاركيهان:
براي اولين بار، جغد سفيد يا جغد انبار، در منطقه شمال غرب كشور مشاهده شده است.
مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي گفت: جغد انبار، پرنده نايابي است كه به دليل استرس محيطي و ضعف از گرسنگي، قادر به پرواز نبود و توسط دوستداران محيط زيست به اين اداره كل؛ تحويل داده شد كه پس از تيمار و بهبودي كامل، رهاسازي شد.
بيوك رئيسي افزود: تاكنون گزارشي مبني بر حضور جغد انبار يا سفيد در شمال غرب ايران نداشتيم و اين براي اولين بار است كه چنين پرنده اي در اين منطقه مشاهده مي شود.
 


دستگيري مامور قلابي كه از مردم اخاذي مي كرد

رئيس پليس پيشگيري پايتخت از دستگيري يك مامور قلابي در محدوده شريعتي كه با جعل عنوان از شهروندان كلاهبرداري و اخاذي مي كرد، خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ خانچرلي در اين رابطه گفت: يك مامورنما كه با جعل عنوان از شهروندان ساكن خيابان شريعتي اخاذي مي كرد، بازداشت شد.
وي ادامه داد: اين جاعل هنگام اخاذي سعي مي كرد كه چهره خود را با عينك و ريش و سبيل مصنوعي مخفي كند اما در ارتكاب آخرين جرم، موفق به اين كار نشده بود، و مالباخته موفق شد، چهره وي را شناسايي كرده و به خاطر بسپارد كه طي آن بلافاصله به ماموران كلانتري مراجعه و اعلام شكايت كرد كه براساس آن تيمي از ماموران ضمن تشكيل پرونده در خصوص جعل عنوان و اخاذي، براي دستگيري متهم اقدام كردند.
رئيس پليس پيشگيري پايتخت افزود: در تحقيقات مشخص شد كه اين متهم محمد نام دارد و از جاعلان سابقه دار است. وي با جعل عنوان و مدارك خود را مامور دولتي معرفي كرده و به بهانه هاي مختلف از شهروندان اخاذي مي كند.
اين مقام انتظامي عنوان داشت: با توجه به چهره و سوابق به دست آمده از متهم، تيم هاي گشت انتظامي خودرويي و موتوري اين يگان براي دستگيري وي اقدام به گشتزني در محدوده هايي كردند كه امكان فعاليت متهم مي رفت تا اينكه ماموران موفق شدند اين فرد را كه با تجهيزات و وسايل نظامي قلابي در سطح شهر تهران تردد مي كرد شناسايي و دستگير كنند.
خانچرلي ادامه داد: با بازداشت متهم و انتقال وي به كلانتري و انجام بازجويي متهم به جرايم خود اعتراف و عنوان داشت كه با جعل عنوان و معرفي خود به عنوان مامور از شهروندان به بهانه هاي مختلف اخاذي مي كرده است.
 


5 كشته در حادثه تيراندازي مينياپوليس

تيراندازي يك فرد مسلح در ايالت مينه سوتاي آمريكا 5 كشته و 4 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش فارس به نقل از رويترز، بر اثر تيراندازي يك فرد مسلح در داخل يك شركت تجاري در شهر مينيا پوليس در ايالت مينه سوتاي آمريكا 5 نفر كشته و 4 نفر ديگر مجروح شدند.
«استيومك كارتي» سخنگوي پليس مينياپوليس گفت: اين فرد مسلح خودش و 4 نفر ديگر را به كام مرگ فرستاد. حال سه نفر از مجروحان نيز وخيم است.پليس به هويت ضارب و قربانيان و همچنين ارتباط ميان آنها هيچ اشاره اي نكرد.
 


آتش در معدن طلا

مقامات داخلي چين اعلام كردند بر اثر وقوع آتش سوزي در يكي از معادن طلاي اين كشور دست كم پنج تن جان خود را از دست دادند.
بنابر اعلام مقامات محلي استان «شانشي» يكي از معادن طلاي اين استان دچار آتش سوزي شد كه در پي آن پنج تن كشته شدند و دو تن ديگر نجات يافتند.
نيروهاي امداد و نجات استان «شانشي» كه پس از وقوع حادثه در محل حضور يافتند، اظهار داشتند: تمامي اين 6 كارگر ساعتي بعد از آتش سوزي از داخل معدن بيرون آورده شدند، اما چهار تن از آنان علي رغم دريافت اقدامات اوليه درماني كشته شدند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، يكي از نيروهاي امداد و نجات نيز بر اثر استنشاق گاز منواكسيد كربن مسموم وكشته شد. همچنين پليس بررسي علت وقوع اين آتش سوزي را آغاز كرده است.
 


سقوط هواپيماي نپالي!

رسانه هاي داخلي نپال در گزارشي از سقوط يك فروند هواپيماي مسافربري اين كشور تنها چند دقيقه پس از بلند شدن از باند و كشته شدن 19سرنشين آن خبر دادند.
به گزارش ايسنا، اين هواپيما در پايتخت نپال دچار سانحه شد و تمامي 19سرنشين آن در دم جان باختند.مسئولان شركت هواپيمايي «سيتا اير» در پي وقوع اين سانحه هوايي اظهار داشتند: اين هواپيما پس از بلند شدن از باند فرودگاه در ساحل يك رودخانه دچار حادثه شد و سقوط كرد.
شواهد حاكي از آن است كه سرنشينان اين هواپيماي دو موتوره 16 مسافر و سه خدمه بوده اند. همچنين هفت انگليسي، پنج چيني و هفت تبعه نپالي جزء كشته شدگان هستند.
سخنگوي پليس نپال پس از وقوع اين سانحه هوايي مرگبار و حضور در صحنه حادثه گفت: خلبان هواپيما سعي داشت تا آن را سالم در ساحل رودخانه فرود آورد اما متاسفانه هواپيما در آتش سوخت.
علت سقوط اين هواپيماي مسافربري مشخص نيست اما طبق گفته كارشناسان هواشناسي وضعيت جوي در زمان حادثه مساعد بوده است.
گفتني است، در ماه مه نيز بر اثر سقوط يك فروند هواپيماي مسافربري در شمال اين كشور 15 سرنشين آن جان باختند.
 


تصادف دو كشتي در اندونزي

جست وجوها براي يافتن ناپديدشدگان حادثه برخورد دو كشتي مسافربري در اندونزي همچنان ادامه دارد و مقام ها نگران گير افتادن مسافران در خودروهايشان هستند.
به گزارش فارس، دست كم هشت نفر در حادثه روز چهارشنبه كشته شده اند كه اكثراً پس از پريدن در آب بر اثر غرق قايق ها جان باخته اند.
بيش از 210 مسافر و خدمه در ساعات پس از حادثه نجات يافتند اما عده ديگري كه تعدادشان مشخص نيست هنوز ناپديد هستند.
در ليست شركت مسافربري نام 213 مسافر و خدمه و 78 خودرو وجود دارد اما اين ليست ها اغلب دقيق نيست چرا كه برخي بليت ها خارج از اصول فروخته شده و نام برخي مسافران اصلاً ثبت نمي شود.
جست وجو براي بازماندگان پس از اينكه بسياري خانواده ها از گم شدن اعضاي خانواده خود خبر دادند، همچنان ادامه دارد.
به نوشته آسوشيتدپرس احتمال داده مي شود كه مسافران درون خودروهايي باشند كه روي كشتي ها آورده شده بودند. به دليل عمق محل حادثه كه به حدود 90 متر مي رسد، كار براي غواصان نيز سخت شده است.
كشتي ديگري كه در اين حادثه حضور داشته آسيب چنداني نديده و محموله آن كه مواد شيميايي بوده نيز به آب نشت نكرده است.
تصادف در حدود 40 دقيقه مانده به پايان سفر 90 دقيقه اي كشتي بين جزيره جاوه و سوماترا رخ داده است و كشتي 20 دقيقه پس از اينكه كاپيتان آن پيامي اضطراري را مخابره كرد غرق شد.
حدود 80 مسافر با برخي جراحت ها بستري شده اند كه حال دست كم يك نفر وخيم اعلام شده است.
كشتي ها يكي از مهمترين وسايل حمل و نقل در اندونزي بزرگترين كشور مجمع الجزايري جهان با بيش از 17 هزار جزيره و جمعيتي 240 ميليون نفري به شمار مي روند.
 


مادر جنايتكار!

پليس آلمان اعلام كرده كه يك زن آلماني به جرم قتل 5 نوزادش بازداشت شده است.
به گزارش فارس، اين زن آلماني كه گمان مي كرده اگر هر بار بچه دار شود شوهرش او را ترك مي كند در خفا نوزادان خود را مي كشته است.
اين زن 28 ساله پس از اينكه تحقيقات 6 ساله به شناسايي واقعيت نزديك شده بود خود را به پليس شهر فلنسبورگ در مرز آلمان و دانمارك معرفي كرد.
به گفته پليس اين زن دو فرزند 8 و 10 ساله ديگر هم دارد اما از سال 2006 به بعد بارداري خود را پنهان مي كرده و نوزادان خود را كه 2 بار در خانه و 4 بار در جنگل به دنيا آورده بود را كشته است.
به نوشته آسوشيتدپرس وي نگران بوده كه شوهرش با آوردن يك بچه ديگر تعادل زندگي شان را به هم خورده ببيند و او را ترك كند.
پليس جسد نوزاد نخست را در سال 2006 در حدود 15 كيلومتري شهر هوسوم يافت و جسد دوم را در پاركينگ يك ايستگاه قطار محلي در همان حوالي پيدا شده بود.
پس از انتشار گزارش هايي در روزنامه ها در رابطه با نتيجه آزمايشات DNA و اينكه والدين اين دو نوزاد يكي بوده اند وي تصميم مي گيرد ديگر اجساد را در مكان هاي عمومي قرار ندهد.
وي جسد 3 نوزاد بعدي را در جعبه هايي در زيرزمين خانه اش پنهان كرد كه پليس تا زمان اعترافات زن از وجود آنها خبري نداشت.
در سال هاي اخير در آلمان چندين پرونده در مورد مادراني كه چند فرزند خود را كشته اند وجود داشته است. اين زن در بدترين حالت ممكن است به حداكثر 15 سال حبس محكوم شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14