(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 مهر 1391 - شماره 20318

حديث دشت عشق
سرانجام نامه تهديد آميز كميته بين المللي المپيك رسيد
ابطال انتخابات فدراسيون هاي ورزشي
اخبار كوتاه از فوتبال
قرار گرفتن روز فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه اي
در تقويم رسمي كشور
سپاهان به صدر جدول رده بندي رسيد
پيروزي پرسپوليس پس از 7 ماه در آزادي
بازگشت المپيكي ها به خانه كشتي
ادعاي رئيس فدراسيون جودو در خصوص تعليق و عدم اعزام تيم هاي ملي
رستگار: نفوذي هاي داخلي اين معضل را براي ما به وجود آوردند
قهرماني بانوي خراساني در مسابقات جهاني ووشو


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «سيد حسين هاشمي ده سرخي»
معراج سرخ از كربلاي شلمچه

موطنش اصفهان بود و عروجگاهش شلمچه، سرزمين آتش و خون و شهادت! و دوازده سال پيكر مطهرش ميهمان همين خاك هاي سرخ و سوزان بود تا پلاكي و استخواني در تابوتي سبكبار در تاريخ 16 / 2 / 77 بر روي دستان با كرامت مردم اصفهان تشييع گشت و در جوار شاهدان شهيد آرام گرفت. شهيد سيد هاشم هاشمي، سه سال به طور مداوم در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل حضور داشت و مجاهدت ها نمود. او با عنوان فرمانده دسته در گردان يا زهراي لشكر مقدس امام حسين(ع)، مدال شهادت را بر سينه خود نصب نمود.
علاقه مندي به روحانيت و معارف الوهيت او را بر سفره اهل بيت عصمت و طهارت(ع) نشاند و در مدرسه امام صادق(ع) تا مقطع سيوطي به تحصيل پرداخت؛ اما حجره مدرسه كفاف روح بلند او را نمي داد تا بر سنگر معرفت و عشق با كاروان شهيدان اهل صدق، سرود شهادت سر داد.
طلبه بسيجي شهيد «سيد حسين هاشمي ده سرخي»، سال 1340 در اصفهان متولد شد و در 4 / 12 / 1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.
 


سرانجام نامه تهديد آميز كميته بين المللي المپيك رسيد

ابطال انتخابات فدراسيون هاي ورزشي

سرويس ورزشي-
سرانجام برگزاري مجامع انتخاباتي برخي فدراسيون هاي ورزشي توجه نهادي بين المللي را برانگيخت تا جايي كه روز گذشته كميته بين المللي المپيك با ارسال نامه اي خواستار بازگشت تمامي اتفاقات رخ داده در فدراسيونهاي ورزشي به حالت اوليه شد.
در حالي كه وزارت ورزش و جوانان ايران مجامع انتخاباتي فدراسيون ها را يكي پس از ديگري برگزار مي كند و به تهديد هاي بين المللي كاري نداشت، بالاخره كميته بين المللي المپيك با ارسال نامه اي خواستار بازگشت تمامي اتفاقات رخ داده به حالت اوليه شد و در واقع تمامي انتخابات را از ديدگاه خود باطل اعلام كرد. روز گذشته خبرگزاري ايسنا با انتشار نامه كميته بين المللي المپيك مهر تاييدي بر اين موضوع زد. متن نامه كميته بين المللي المپيك به مسئولان كميته المپيك ايران به اين شرح است:
با سلام
آقاي رئيس و آقاي دبير كل
توجه شما را به نامه قبلي ما به تاريخ 17 اگوست
( 27 مرداد) و جواب شما به تاريخ 22 اگوست ( يكم شهريور) كه براي ارسال آن متشكريم، جلب مي نماييم.
از آن زمان ما متاسفانه از طريق منابع مختلف مطلع شده ايم كه انتخاباتي انجام شده يا در حال انجام شدن در تعدادي از فدراسيو ن ها است كه اين ناديده گرفتن كامل نامه صريح 17 آگوست مي باشد كه در آن به روشني گفته شده بود «هيچ انتخابات جديدي در فدراسيون هاي ملي( و كميته ملي المپيك) تا زماني كه فدراسيونهاي ملي اساسنامه هاي خود را براي بازنگري، اظهار نظر و تاييد به فدراسيونهاي جهاني مربوطه نفرستند به رسميت شناخته نمي شوند.»
ثانيا، ما هيچ خبري درباره فعاليتها و اقدامات درخواستي در نامه 17 آگوست براي حل مشكل دريافت ننموده ايم.
متاسفانه اين باعث مي شود كه ما فكر كنيم موضع ابراز شده توسط IOCو فدراسيون هاي جهاني مربوطه جدي گرفته نشده و يا مورد توجه قرار نگرفته است كه اين مي تواند متاسفانه كل جنبش المپيك در كشور شما را در معرض اقدامات باز دارنده كه در منشور المپيك و قوانين فدراسيون هاي بين المللي آمده است قرار دهد. به همين دليل ما متشكر مي شويم اگر شما بتوانيد:
1- ما را به جزييات، از اتفاقاتي كه در فدراسيون هاي ملي رخ داده است مطلع سازيد و اگر تاييد مي كنيد كه انتخاباتي انجام شده و يا در حال انجام شدن است( كه مفاد نامه 17 اگوست ناديده گرفته است) مطمئن شويد كه وضعيت فورا بر اساس خواسته نامه 17 اگوست به حالت اول برگردانده شود.
2- با وزارت ورزش و جوانان به عنوان يك موضوع ضروري و فوري براي متوقف نمودن هر گونه مداخله بر اساس نامه 17 اگوست IOC و موضع ابراز شده توسطً فدراسيونهاي جهاني مربوطه كه كاملا تحت حمايت IOCمي باشد همكاري نماييد.
3- فورا ما را در جريان مسائل حل نشده ذيل كه در نامه 17 آگوست آمده است قرار دهيد.
- آيا مسئولين ذيربط مفاد مغاير قوانين ورزش ملي را براي تطابق با اصول اوليه جنبش المپيك خصوصا اصل استقلال بازنگري، اصلاح و يا لغو نموده اند؟
- آيا مسئولين دولتي ذيربط/وزير ورزش و جوانان وضعيت فدراسيون هاي ملي را كه تحت تاثير مداخله دولتي قرار گرفته اند با توجه به موضع فدراسيون هاي مر بوطه به حالت اوليه بر گردانده اند؟
- آيا فدراسيون هاي ملي اساسنامه خود را براي بازنگري، اظهار نظر و تاييد قبل از انجام هر گونه انتخاباتي به فدراسيون هاي جهاني مربوطه فرستاده اند؟ ( اگر فرستاده اند ليست آنها را برايمان ارسال نماييد)
از شما تقاضا مي نماييم كه كپي اين نامه را براي استحضار و اقدامات مقتضي به مسئولين دولتي ذيربط دهيد. از شما بخاطر همكاري در اين موارد ضروري تشكر مي نماييم و منتظر پاسخ سريع شما هستيم.
واكنش وزارت ورزش چيست؟!
با اين اتفاق بايد منتظر واكنش مسئولان وزارت ورزش و جوانان بود؛ آنها تا پيش از اين مدعي بودند كه برگزاري تمام مجامع انتخاباتي هيچ مشكلي را براي ورزش بوجود نمي آورد اما امروز شاهد هستيم كه كميته بين المللي المپيك با ارسال نامه اي خواستار ابطال تمام مجامع انتخاباتي برگزار شده است. مسلما در صورتي كه وزارت ورزش به اين نامه كميته بين المللي المپيك نيز بي تفاوت باشد خطراتي از جمله تعليق ورزش در انتظارمان خواهد بود.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

خداحافظي كاپيتان سابق استقلال از دنياي بازيگري
فرهاد مجيدي كه سال ها پيراهن تيم فوتبال استقلال تهران و تيم ملي را بر تن كرده بود، روز گذشته كفش هايش را آويخت و با مستطيل سبز وداع كرد. مجيدي كه در سال هاي گذشته به عنوان يكي از بازيكنان تاثيرگذار استقلال، عملكرد مناسبي در اين تيم داشت و به بازيكن محبوب هواداران استقلال تبديل شده بود، سرانجام روز گذشته تصميم گرفت در سن 36 سالگي از فوتبال خداحافظي كند. مجيدي پس از اين خداحافظي دست به قلم شد و نامه اي نيز براي هواداران استقلال نوشت و مجددا ادعاهاي گذشته خود را تكرار كرد. در قسمتي از نامه مجيدي آمده بود: با حمايت هواداران و لطف نام بزرگ و پيراهن آبي استقلال به آرزوهاي مادي و معنوي خويش رسيده ام و مانند آقاياني كه با خودخواهي ، همواره استقلال را مديون خود مي دانند يا در نبود خود ذلت استقلال را آرزو مي كنند، فكر نمي كنم. هر چه دارم از استقلال و هوادارانش است و هر كجا كه باشم براي سربلندي استقلال تلاش خواهم كرد. لازم به يادآوري است مجيدي در حالي براي هميشه از دنياي بازيگري خداحافظي كرد كه امير قلعه نويي در ابتداي فصل و به واسطه احترام به خواست هواداران استقلال خواهان حضور مجيدي در تيم خود شد اما اين بازيكن با پيش كشيدن موضوع بازوبند كاپيتاني عملا فرصت حضور در استقلال را از دست داد.
بازگشت احمدزاده؛ اين بار در قامت مديرفني
طي حكمي از سوي صادق درودگر مدير عامل باشگاه ملوان بندر انزلي، محمد احمد زاده به عنوان مدير فني تيم فوتبال اين باشگاه منصوب شد. احمد زاده پيش از اين در ادوار گذشته ليگ نيز هدايت ملوان را بر عهده داشت و اكنون كه فرهاد پور غلامي سرمربي تيم است بايد در كنار او با باشگاه همكاري داشته باشد.
بازيكن 120 كيلويي سفارش شده رئيس كميته فوتسال بود!
اكبري سرپرست تيم فوتسال منحل شده فيروزصفه اصفهان مدعي شد سرپرست كميته فوتسال در بحث جابجايي بازيكن حضور فعال دارد! وي روز گذشته در مطلبي كه خبرگزاري ايسنا آن را روي خروجي خود قرار داد مدعي شد: مي خواهم ترابيان بگويد كه رافائل لاكسن 120 كيلويي به چه شكل به تيم فيروزصفه جذب شد؟! از رضا كردي كه سرمربي وقت تيم بود بپرسيد تا بگويد كه اين بازيكن حتي نمي توانست بدود. اما ترابيان اين بازيكن را به ما تحميل كرد.
دوستي مهر: تلويزيون بازي ما را پخش نكند
دوستي مهر سرمربي تيم فوتبال نوجوانان از صداوسيما خواست تا مسابقه تيم ايران برابر استراليا را از تلويزيون پخش نكند! وي در اين باره گفت: پيش از اين به تجربه اي كه در سال هاي گذشته از عدم پخش تلويزيوني بازي هاي تيم نوجوانان در مرحله گروهي و پخش آن در پلي آف داشتيم اشاره كردم. در مسابقات ژاپن اين اتفاق باعث شد به يكباره به بازيكنان 15، 16 ساله تيم ملي استرس و فشار رواني زيادي وارد شود. اكنون هم كه بازي هاي ما در مرحله گروهي اين دوره از رقابت ها پخش تلويزيوني نداشت، از صداوسيما مي خواهم كه بازي با استراليا را هم پخش نكند تا به وضعيت رواني تيم ما لطمه اي وارد نشود. البته ما تلاش مي كنيم كار خودمان را به شكل خوبي انجام دهيم و از نوجوان ها باز هم مي خواهم بدون توجه به پخش يا عدم پخش تلويزيوني اين مسابقه، به استاديوم بيايند و ما را تنها نگذارند.
مهدوي كيا به آلمان رفت
مهدي مهدوي كيا براي حضور در جشن 125 سالگي باشگاه هامبورگ راهي آلمان شد و در تيم منتخب تاريخ اين باشگاه قرار گرفت.باشگاه هامبورگ به مناسبت برگزاري جشن 125 سالگي اين باشگاه قديمي و پر افتخار آلمان از مهدي مهدوي كيا كاپيتان تيم پرسپوليس دعوت كرد تا در مراسم ويژه اي كه امشب در ورزشگاه AOL Arena برگزار مي شود، حضور داشته باشد. او به همراه فليكس ماگات، رافائل فان در فارت و توماس دال چهار هافبكي هستند كه در تيم منتخب باشگاه هامبورگ حضور دارند و به همراه 7 بازيكن ديگر از آنها تجليل خواهد شد.
رويانيان: بودن كريمي در پرسپوليس الزامي ندارد
مديرعامل باشگاه پرسپوليس در تازه ترين صحبت هاي خود مدعي شد كه بودن كريمي در پرسپوليس الزامي ندارد. رويانيان گفت: كريمي مثل فرزند من مي ماند. اما اگر فرزند من در پرسپوليس مفيد نباشد، همين برخورد را با او مي كنم. بين ژوزه و كريمي اختلاف افتاده است، ژوزه در اين باره دلايلي به من گفت كه واقعا تكان دهنده بود. كريمي بازيكني است كه به هيچ عنوان نمي گذارم خراب شود. بودن كريمي در پرسپوليس الزامي ندارد. من با او قرارداد بسته ام. اميدوارم بهترين تصميم را براي او بگيريم. مردم نمي دانند چه اتفاقاتي در تيم ما افتاده است. اگر بگويم خيلي از مسائل روشن مي شود.
نيمكت نفت به كدام مربي مي رسد؟!
تارتار، مايلي كهن، مظلومي، كاسيميرو و جلالي گزينه هاي مورد نظز مسئولان باشگاه نفت آبادان براي هدايت اين تيم در هفته هاي باقي مانده از ليگ هستند. پس از بركناري ژوزه آلبرتو كاستا از سرمربي گري تيم فوتبال نفت آبادان، از مهدي تارتار، محمد مايلي كهن، پرويز مظلومي، آلفردو كاسيميرو و مجيد جلالي به عنوان گزينه هاي جانشيني وي نام برده مي شود.
 


قرار گرفتن روز فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه اي

در تقويم رسمي كشور

با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي 17 شوال (روز فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه اي) از سال آينده در متن تقويم رسمي كشور قرار خواهد گرفت.
با پيگيري هاي فدراسيون پهلواني و زورخانه اي در مورد تغيير و جابه جايي روز فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه اي از ضميمه به متن و با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، 17 شوال (روز فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه اي) از سال آينده در تقويم رسمي كشور قرار خواهد گرفت.پيش از اين، در سال 89 روز فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه اي با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ضميمه تقويم رسمي كشور قرار گرفته بود.
 


سپاهان به صدر جدول رده بندي رسيد

پيروزي پرسپوليس پس از 7 ماه در آزادي

تيم فوتبال پرسپوليس كه در هفته هاي ابتدايي ليگ دوازدهم نتايج ضعيف و دور از انتظاري كسب كرده بود، در هفته دهم اين رقابت ها به دومين پيروزي اش دست پيدا كرد تا موقتا از انتهاي جدول كنده شود و به جايگاه سيزدهم صعود كند.
هفته دهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور پنجشنبه با ديدار تيم هاي پرسپوليس و آلومينيوم هرمزگان در ورزشگاه آزادي تهران پيگيري شد كه در پايان اين ديدار شاگردان مانوئل ژوزه موفق شدند با نتيجه يك بر صفر حريف خود را شكست دهند. در اين ديدار كه به قضاوت احمد صالحي و بدون حضور تماشاگران برگزار شد، پرسپوليس در نيمه اول موقعيت خطرناكي روي دروازه حريف ايجاد نكرد و تنها روي يك ضربه ايستگاهي در دقيقه 35 توسط مهدوي كيا به گل رسيد. اين گل در شرايطي به ثمر رسيد كه دروازه بان آلومينيوم در جاگيري اشتباه كرده بود. در نيمه دوم اما پرسپوليس صاحب موقعيت هاي مناسبي براي گلزني شد كه دو بار كريم انصاريفرد و يك بار جواد كاظميان موقعيت هاي مناسب گلزني را از دست دادند. اين تيم در دقايق مياني نيمه دوم توسط محمد نوري دروازه حريف هرمزگاني را باز كرد اما كمك داور اعلام افسايد كرد. پرسپوليس كه 7 ماه بود در ورزشگاه آزادي به پيروزي نرسيده بود، در هفته دهم اولين پيروزي خانگي اش را در شرايطي جشن گرفت كه علي كريمي غايب بزرگ اين بازي بود.
صدرنشيني سپاهان
اما به غير از بازي پرسپوليس و آلومينيوم روز پنجشنبه سه ديدار ديگر برگزار شد كه در آن نتايج جالب توجهي به ثبت رسيد. در يكي از اين بازي ها ديدار تيم هاي گهر دورود و نفت تهران در ورزشگاه انقلاب كرج با تساوي صفر - صفر به پايان رسيد. بازي صباي قم و داماش گيلان در ورزشگاه يادگار امام قم با تساوي پرگل 3-3 به پايان رسيد. ميلاد نوري در دقايق (30 و 41) و مهدي مومني لاريجي (85) براي صبا و امين متوسل زاده (25)، عليرضا جهانبخش (35) و مهدي كياني (55) براي داماش در اين ديدار گلزني كردند. همچنين بازي تيم هاي ملوان بندرانزلي و سپاهان اصفهان با پيروزي دو بر صفر تيم مهمان به پايان رسيد. جواهير سوكاي (45) و رادومير دالوويچ (67) براي سپاهان در اين ديدار گلزني كردند.
 


بازگشت المپيكي ها به خانه كشتي

نخستين اردوي مقدماتي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان براي حضور در رقابت هاي بين المللي آتي در حالي از امروز در خانه كشتي آغاز مي شود كه ملي پوشان المپيكي هم در جمع اردونشينان حضور خواهند داشت.
اردوي مذكور براي حضور در مسابقات مهم پيش رو از جمله جام جهاني تهران از امروز 8 مهر ماه به مدت 10 روز در محل خانه كشتي تهران برگزار مي شود كه طي آن 34 آزادكار به شرح زير حضور خواهند داشت:
55 كيلوگرم: حسن رحيمي، محمد طهماسبي زاده و علي پيرزاده(تهران)، فرزاد عموزاد(مازندران) و محمدحسين سلطاني(همدان)
60 كيلوگرم: مسعود اسماعيل پور، بهنام احسان پور و آرش دنگسركي(مازندران) و حسن مرادقلي(تهران)
66 كيلوگرم: مهدي تقوي، ابراهيم نصيري و علي اصغر جبلي(مازندران)، محمد نادري و ميثم نصيري(زنجان)
74 كيلوگرم: صادق گودرزي(همدان)، مصطفي حسين خاني(تهران)، محسن عباسي(البرز)، علي شفيع زاد(مازندران) و ايمان محمديان(مازندران)
84 كيلوگرم: احسان لشگري(قزوين)، احسان اميني(كرمانشاه)، جواد ابراهيمي(مازندران) و ميثم مصطفي جوكار(همدان)
96 كيلوگرم: رضا يزداني، عباس طحان و حامد طالبي زرين كمر(مازندران)، الياس بختياري و احسان زنديه(تهران) و مهران ميرزايي(همدان)
120 كيلوگرم: كميل قاسمي، جابر صادق زاده و عبداله قمي(مازندران)، پرويز هادي(آذربايجان شرقي) و اصغر لاغري(تهران)
 


ادعاي رئيس فدراسيون جودو در خصوص تعليق و عدم اعزام تيم هاي ملي

رستگار: نفوذي هاي داخلي اين معضل را براي ما به وجود آوردند

پس از آن كه كاروان جودوي ايران به دليل عدم صدور ويزا و همچنين بحث تعليق موقت فدراسيون جودو نتوانست در مسابقات قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا در چين تايپه شركت كند، رئيس فدراسيون جودو گفت: اين سفر هزينه اي را به فدراسيون تحميل نكرد.
در راستاي لغو سفرهاي خارجي برخي تيم هاي ورزشي اين بار نوبت به قايقراني رسيد تا سفرش به شرق آسيا لغو شود. در همين خصوص رئيس جديد اين فدراسيون توضيحاتي را ارايه كرده است كه گزيده اي از آن در ادامه مي آيد:
¤ با توجه به تأكيد مقامات وزارت ورزش و جوانان براي حضور در اين رقابت ها ما اطاعت امر كرديم و براي شانسي كه داشتيم تمام تلاش خود را انجام داديم تا بتوانيم جوانان آينده جودوي ايران را در مسابقاتي مهم شركت دهيم اما نشد.
¤ در يك هفته گذشته بيش از 15-10بار تلاش كردم تا با العنزي رئيس اتحاديه جودوي آسيا صحبت كنم كه متأسفانه او نه جواب من را مي داد و نه جواب افشارزاده دبيركل كميته المپيك ايران را. ظهر روز پنجشنبه بود كه افشارزاده پيغامي از سوي العنزي به من داد و گفت كه رئيس اتحاديه آسيا از ايران خواسته به هيچ عنوان به مسابقات چين تايپه نياييد. اين اولين پيغام العنزي به يك مقام رسمي ايران بود كه خيلي بهتر بود اين پيغام در مدت يك هفته گذشته به ما داده مي شد. اگر قاطعيت نرفتن به چين تايپه را مي دانستيم به اين سفر نمي آمديم.
¤ اطلاعات فدراسيون جودوي ايران به جاي اين كه از طريق مقام هاي رسمي اين فدراسيون به اتحاديه آسيا برسد از طريق مبادي غيررسمي به آن ها مي رسد و اين اصلا خوب نيست. اين مسائل شائبه اي را به وجود مي آورد كه تصميم گيري هاي انجام شده اتحاديه جودوي آسيا در مورد ايران براساس همين اطلاعات غلط است. برخي افراد از داخل با تلاش هايي كه به منافع ملي ايران لطمه مي زند كاري كرده اند جوانان ايران نتوانند در مسابقات آسيايي شركت كنند. اين جاي تأسف دارد.
 


قهرماني بانوي خراساني در مسابقات جهاني ووشو

مشهد-خبرنگار كيهان:
بانوي ووشو كار خراساني در مسابقات جهاني ماكائو موفق به كسب مدال هاي طلا، نقره و برنز شد.
به گزارش كيهان، سپيده شاكريان، نوجوان ووشو كار خراسان رضوي كه به همراه تيم ملي ووشو نوجوانان و جوانان، به مسابقات جهاني ماكائو اعزام شده بود، توانست در سبك «نن بونن» [چوب ] مدال طلا، در سبك «نن دانو» شمشيرپهن مدال نقره و در سبك «تاچوان» مدال برنز اين دوره از رقابت ها را كسب كند.
گفتني است؛ اين ووشوكار همچنين توانست به عنوان تنها ورزشكار تيم ملي، مدال طلاي اين مسابقات را در قسمت تانو به دست آورد و به عنوان ستاره اين مسابقات شناخته شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14