(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 مهر 1391 - شماره 20318

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انقلاب بدهكار هيچ كس نيست (يادداشت روز)
عمليات انتحاري ! (گفت و شنود)
پاسخ نمايندگي ايران در سازمان ملل به لفاظي هاي نتانياهو
اسرائيل بنيانگذار اصلي تروريسم دولتي در جهان است
سخنگوي كميسيون حقوقي مجلس:
اخلال در رسيدگي به پرونده مهدي هاشمي ممكن نيست
اشتون خبر داد
تلاش براي از سرگيري مذاكرات ايران و 1+5
نويسنده انگليسي با اشاره به نقش ايران:
نم بايد جايگزين سازمان ملل شود
كيهان و خوانندگان
چرا آمريكا درباره همكاري سازمان منافقين با اسرائيل تحقيق نكرد؟!(خبر ويژه)
يو اس تودي:
بلوف نيست پاسخ ايران به تهديدها ويرانگر خواهد بود(خبر ويژه)
آقاي نتانياهو! ايران خيلي جيزه!(خبر ويژه)
خاورميانه اين روزها شبيه ايران 1979 شده است(خبر ويژه)
اوباما در خاورميانه شكست خورد
نفرت از آمريكا رو به افزايش است(خبر ويژه)
نگراني آسوشيتدپرس
از محبوبيت آيت الله خامنه اي در عراق(خبر ويژه)


انقلاب بدهكار هيچ كس نيست (يادداشت روز)

غرب با طيف هاي سياسي ايراني كه استعداد چالش با حاكميت را دارند، دو سطح از تعامل را برقرار مي كند. 1-سطح اول مربوط به جريان هاي برانداز علني است و غرب از آنها توقع معارضه آشكار با جمهوري اسلامي دارد. 2-سطح دوم مربوط به طيف هايي است كه منافع خود را در ضعف حاكميت و برقراري امكان چانه زني با نظام مي دانند. در سطح اول، غرب طي سه دهه گذشته كوشيده با تقويت گروه هاي معارض، كار حاكميت را در ايران يكسره كند. با اين حال و به عنوان خط موازي و مكمل، غربي ها ترجيح مي دهند حلقه ها و گروه هاي سياسي امتيازطلب و زياده خواه در موضعي از قدرت باشند كه بتوانند از شتاب حركت جمهوري اسلامي بكاهند. بدين ترتيب غرب دست به تقسيم كاري مي زند كه بعضا حتي لازم نيست به اطلاع هر يك از دو طيف مورد اشاره برسد. شبيه همان مدل داد و ستد موازي كه آمريكا عليه شوروي سابق و در تعامل جداگانه با طيف گورباچف از يك طرف و حلقه يلتسين از جانب ديگر پيشه كرد.
استراوب تالبوت مدير دفتر مطبوعاتي مجله تايم در مسكو كه بعدها معاون وزارت خارجه آمريكا شد، در اين باره مي گويد «نقش ها بين كاركنان دفتر رياست جمهوري آمريكا تقسيم شده بود. عده اي با گورباچف و برخي ديگر با يلتسين در تماس مداوم بودند. به گورباچف اطمينان مي دادند كه در نهايت غرب طرف او را خواهد گرفت و همزمان يلتسين را تشويق مي كردند كه اگر او بر ضعف هاي ساختاري شوروي تاكيد كند غرب از او حمايت خواهد كرد.» مهرماه سال 77 عطاءالله مهاجراني وزير ارشاد دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه السفير (به بهانه توقيف روزنامه توس) اذعان كرد «دست اندركاران توس به بازي خطرناكي دست مي زنند زيرا تلاش مي كنند خود را طرفدار خاتمي جلوه دهند حال آن كه گروه توس در واقع سخنگوي نهضت آزادي به رياست ابراهيم يزدي است... اين گروه به گونه اي عمل مي كنند كه گويي خاتمي، گورباچف و آنان يلتسين هستند كه قدرت را در دست خواهند گرفت.» 11 سال بعد و در آشوب افكني سال 88، هر دو طيف كنار هم ايستاده بودند و ابراهيم يزدي تصريح مي كرد خاتمي لولاي اتصال گروه هاي مخالف است.
سطح دوم تعامل، در واقع تعامل پوشيده تر و شيك تر و ظاهرا فاصله گذاري شده تر است. در اين شيوه - كه البته نسبت به هر يك از گروه هاي هدف، داراي شدت و ضعف و درجه بندي است- نوعي تعامل رفت و برگشتي برقرار است، به اين معنا كه طيف داخلي عملا مي خواهد از فشار خارجي براي چانه زني با حاكميت سود جويد و متقابلا جبهه قدرت هاي خارجي راغبند از فشار داخلي براي انفعال حاكميت در عرصه چالش ها و مذاكرات خارجي استفاده كنند. بنابراين هر فشار واقعي يا رواني كه از جانب جبهه خارجي راه مي افتد بلافاصله با استقبال حلقه هاي داخلي مواجه مي شود كه ظاهرا ژست نگراني و دلسوزي براي كشور مي گيرند و در عين حال مي كوشند وضعيت كشور را بحراني و خطرناك جلوه دهند. خروجي حرف اين محافل كه لهجه ها و توقعات متفاوتي هم دارند معمولا در طول سال ها اين بوده كه وضعيت اورژانسي است و به همين دليل حاكميت بايد مصلحت انديشي كرده و نسبت به خودكامگي ها و توقعات غيرقانوني ما كوتاه بيايد. طرف غربي نيز استدلال مشابهي پيشه كرده و مدعي مي شده حالا كه براساس قرائن، اوضاع داخلي بي ثبات و بحراني و آشفته است، پس ايران بايد به باج خواهي هاي بيگانه تن دهد. در طول تاريخ انقلاب، حلقه نهضت آزادي، سازمان مجاهدين خلق (منافقين حامي بني صدر)، و برخي منافقين جديد به تناوب و با شدت و ضعف هايي به اين مدل تعامل با قدرت هاي بيگانه آلوده شدند. البته به تدريج معلوم شد طيفي از اين محافل ماموريت سطح اول داشته اند اما در عين حال طيف هاي ديگري هم بودند كه آلودگي غليظ نهضت آزادي و سازمان منافقين را نداشتند و مايل بودند در رقابت هاي سياسي از پارسنگ فشار اجنبي بهره بگيرند، حال آن كه خود نقش طعمه سر قلاب را بازي مي كردند.
فتنه سال 88 و برخي اتفاقات مشابه قبل و بعد از اين ماجرا، در همين بستر تعامل نامشروع با قدرت هاي بيگانه نقش بست. اين روند به شكل واضح در سال 82 با انتخابات مجلس هفتم و بست نشيني شماري از نمايندگان مجلس اصلاحات و اعلام استعفاي برخي دولتمردان خودنمايي كرد و جبهه خارجي كه هيجان زده شده بود، اعلام كرد انتخابات مجلس هفتم را به رسميت و مشروعيت نمي شناسد. افراطيون 6 سال بعد مستظهر به پشتيباني غرب، اقدام به آشوب خياباني كردند با اين تصور كه نظام و مردم، مرعوب مي شوند و جا مي زنند. اما تلاقي شعور اجتماعي با صلابت و تدبير رهبري، تمام محاسبات جبهه داخلي- خارجي را به هم زد. دو سال و نيم بعد، در ماجراي انتخابات مجلس نهم (اسفند 90) و در حالي كه دشمن فشار تحريم ها را شدت بخشيده بود، همان حلقه ها به انضمام ديگراني كمر به تحريم انتخابات و به رخ كشيدن عواقب باج ندادن جمهوري اسلامي بستند. اما در همين فضاي بايكوت بود كه مشاركت چشمگير و 64 درصدي مردم، مانند آب سرد بر سر حلقه هاي امتيازطلب و فزونخواه ريخت. با اين وجود، تداوم فشارهاي سياسي، تبليغاتي و اقتصادي دشمن، طيف هاي ياد شده را همواره به اين صرافت انداخته كه به بازي پاس و آبشار متقابل با قدرت هاي بيگانه ادامه دهند؛ زماني به آنها پالس مي دهند كه هنوز هم با حاكميت، مخالف خواني و فاصله گذاري مي كنند و در مقاطعي با ژست خيرخواهي و نگراني براي سرنوشت كشور و نظام تقلا مي كنند اصطلاحا پرونده خود را «سفيد» كرده و مجددا به درون رقابت ها و فضاي سياسي بازگردند.
طبيعتا راه توبه و بازگشت براي هر خطاكاري پيش از آن كه كارش به عقوبت بكشد، باز است اما به تعبير حضرت امام(ره) «امروز هيچ تاسفي نمي خوريم كه آنان در كنار ما نيستند... انقلاب به هيچ گروهي بدهكاري ندارد... آغوش كشور و انقلاب هميشه براي پذيرفتن كساني كه قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولي نه به قيمت طلبكاري آنان از همه اصول كه چرا مرگ بر آمريكا گفتيد، چرا جنگ كرديد، چرا نسبت به منافقين و ضد انقلابيون حكم خدا را جاري مي كنيد، چرا شعار نه شرقي نه غربي داده ايد، چرا لانه جاسوسي را اشغال كرده ايم و صدها چراي ديگر... صريحا اعلام مي كنم تا من هستم نخواهم گذاشت منافقين، اسلام اين مردم بي پناه را از بين ببرند.» (منشور برادري، سوم اسفند 1367)
درست برخلاف محاسبات القايي دشمن و طرف بده- بستان داخلي آنها، جمهوري اسلامي منطبق بر واقعيات، خود را در موضع اقتدار مي بيند. پريروز اين نخست وزير رژيم صهيونيستي بود كه اذعان كرد «ما بايد با واقعيت مواجه شويم؛ تحريم ها ايران را از برنامه هسته اي اش باز نداشت. آنها قائل به سياست آخرالزماني و موعودگرايي هستند و سياست بازدارندگي كه در مورد شوروي كارايي داشت، در برابر ايران ناكارآمد است». بر اثر اقتدار كوبنده انقلاب اسلامي ايران است كه هنري كيسينجر استراتژيست آمريكايي به روزنامه نيويورك تايمز مي گويد «in 10 years there will be no more Israel. تا 10 سال آينده ديگر اسرائيل وجود ندارد» و به خاطر پايداري و پويايي انقلاب اسلامي است كه پل رايان معاون ميت رامني (نامزد جمهوريخواهان در انتخابات نوامبر) تصريح مي كند «حمله به سفارتخانه هاي ما در سراسر جهان و به آتش كشيدن پرچم آمريكا، حوادث 1979 و تسخير سفارت آمريكا در تهران را تداعي مي كند. خاورميانه اكنون شبيه سال 1979تهران شده است». و كيست كه اذعان نكند اگر وزير خارجه آمريكا مي گويد «ما در قبال بحران سوريه فلج شده ايم» يا رئيس پنتاگون اظهار مي دارد «مداخله نظامي آمريكا در سوريه اشتباه مسلم است»، ناشي از اقتدار جمهوري اسلامي است. نفوذ معنوي بي بديل انقلاب اسلامي تا آنجاست كه به تصريح گزارش چند روز پيش خبرگزاري آسوشيتدپرس «تصاوير و پوسترهاي آيت الله خامنه اي از بغداد تا بصره در ميان مردم خودنمايي مي كند. ايران اكنون به پرنفوذترين قدرت منطقه تبديل شده است». با اين وصف، دولت- ملت (حاكميت) جمهوري اسلامي كه در اوج فشار دشمن و اشغال همسايگان ايران، به آمريكا و متحدانش باج نداد، در شرايط اقتدار فعلي به طريق اولي كمترين اعتنايي به فشارها نمي كند.
آنچه هفته گذشته در قالب چند رويداد متعارف و معمولي قضايي(احضار متهم با اجراي حكم صادره) به چشم رسانه هاي بيگانه بزرگ و مهم آمد، تاكيد مجددي است بر اين واقعيت كه نظام- آميزه حاكميت و مردم- از موضع اقتدار و ثبات و چيرگي قانون كوتاه نخواهد آمد. همين واقعيت به ظاهر ساده است كه جبهه اي طيف بندي شده (از رسانه هاي دولتي آمريكا و انگليس و اسرائيل تا رسانه هاي وابسته به فتنه گران) را دچار شوك كرد. بي بي سي و صداي آمريكا و راديو فردا و راديو اسرائيل و نظاير آنها حق داشتند تصور طوفان كنند حال آن كه درست برعكس، اعمال روندهاي قضايي درباره افراد ذي نفوذ از طيف ها و گرايش هاي سياسي متفاوت، نشان از ثبات و اقتدار و عزم برگشت ناپذير نظام براي سيطره قانون به عنوان مهاركننده زياده خواهي ها و گردن كشي ها دارد. به عبارت ديگر، بسترسازي براي فتنه انگيزي از هيچ حلقه سياسي يا منسوبين به چهره ها با اين توهم كه نظام از جانب جبهه خارجي در مضيقه است و بنابراين مقابل امتيازطلبي و قانون شكني و خودكامگي حلقه هاي سياسي كوتاه مي آيد، پذيرفته نيست. طبعا وقتي امور بر مدار قانون گشت و تعدّي كنندگان مؤاخذه و بازخواست شدند، ثبات و امنيت و اقتدار ملي نيز تقويت خواهد شد. در واقع قانون، حاشيه امنيت عمومي است و آنها كه اين حريم را زير پا مي گذارند، با روي ديگر قانون و دست قدرتمند آن مواجه خواهند شد.
البته روشن است كه مواجهه قانوني و قضايي با خودكامگان سياسي و اقتصادي بي هزينه و مزاحمت نيست اما مهم، اين باور عمومي به تدريج بارور شده است كه ضعف اجراي قانون، گردن كشان را گستاخ مي كند همچنان كه استيلاي قانون، ظرفيت هاي فسادانگيزي و زورگيري و تضييع حقوق عمومي را به ميزان بسيار بالايي از بين مي برد. طبعا و به اعتبار تجارب نافرجام گذشته، محافل سياسي مكلفند نگاه محترمانه تري به قانون داشته باشند چرا كه قانون شكنان خود را از حرمت خلع مي كنند.
محمد ايماني
 


عمليات انتحاري ! (گفت و شنود)

گفت: تصوير نقاشي شده يك بمب كه نتانياهو هنگام سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل روي دست گرفته بود، با تمسخر بسياري از مقامات و رسانه هاي دنيا روبرو شده است.
گفتم: آخه حيوونكي هرچي به اوباما گفت براي ايران خط قرمز تعيين كن! اوباما زير بار نرفت و ناچار شد كه خودش روي يك صفحه نقاشي خط قرمز بكشد!
گفت: تازه، چند روز قبل در مصاحبه با تلويزيون رژيم صهيونيستي گفته بود كه قصد دارد در سازمان ملل عليه ايران نطق تكان دهنده اي ايراد كند.
گفتم: يارو تصميم گرفت در يك عمليات انتحاري خودش را با كايت به يك برج بكوبد و همين كار را هم كرد و در نتيجه 253نفر كشته شدند. يكي خودش كه در برخورد با برج لت و پار شد و 252 نفر هم از خنده روده بر شدند.
 


پاسخ نمايندگي ايران در سازمان ملل به لفاظي هاي نتانياهو

اسرائيل بنيانگذار اصلي تروريسم دولتي در جهان است

معاون نمايندگي ايران در سازمان ملل در پاسخ به سخنان نخست وزير رژيم صهيونيستي، اسرائيل را بنيانگذار اصلي تروريسم دولتي در جهان دانست.
به گزارش فارس، «اسحاق آل حبيب» معاون نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل در واكنش به سخنان «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي بيانيه اي را در مجمع عمومي سازمان ملل قرائت كرد.
وي در اين بيانيه، ايران را كشوري قوي توصيف كرد كه قادر است در برابر حملات خارجي از خود دفاع كند.
آل حبيب، شكل گيري رژيم صهيونيستي را بر مبناي تروريسم دانست و اين رژيم را بنيانگذار اصلي تروريسم دولتي در جهان توصيف كرد. وي با رد ادعاهاي كاملاً بي اساس درباره ماهيت نظامي فعاليت هاي هسته اي ايران، آن را كاملاً صلح آميز و در راستاي تعهدات بين المللي ايران دانست.
در بخشي ديگر از اين بيانيه آمده است: «اكنون نخست وزير اين رژيم با وقاحت، رياكاري، جار و جنجال و مطرح كردن ادعاهايي بي پايه و بي معني عليه برنامه هسته اي كاملاً صلح آميز كشورم تلاش مي كند از تريبون اين مجمع سوءاستفاده و اذهان كشورهاي عضو را از خطرات زرادخانه هسته اي رژيم صهيونيستي، برنامه هسته اي زيرزميني آن و تاسيسات هسته اي نظارت نشده اش كه تنها تهديد عليه صلح، امنيت و ثبات منطقه خاورميانه و نقاط ديگر است، منحرف كند.»
اين رژيم به جاي مطرح كردن ادعاهاي بي اساس عليه كشورهاي ديگر منطقه بايد به درخواست هاي مكرر جامعه جهاني گردن نهد و فوراً و بدون هيچ قيد و شرطي به عنوان يكي از اعضاي غير برخوردار از سلاح هسته اي به عضويت ان پي تي درآيد و تمامي تأسيسات مرتبط با فعاليت هاي هسته اي خود را تحت نظام راستي آزمايي سازمان بين المللي انرژي درآورد. جامعه جهاني نيز بايد به ويژه در كنفرانس آتي ان پي تي در سال 2012 درباره ايجاد منطقه عاري از سلاح هسته اي در خاورميانه به اعمال بيشترين فشار بر اين رژيم ادامه داده و آن را به اطاعت از درخواست هاي بين المللي مجبور كند.
حق ايران براي اقدام متقابل محفوظ است
در ادامه اين بيانيه آمده است: جمهوري اسلامي ايران از قدرت كافي برخوردار است و حق كامل اقدام متقابل با تمام قوا عليه هر حمله اي را براي خود محفوظ نگاه مي دارد. در همين حين جامعه بين الملل بايد به مسئوليت هاي خود عمل نموده و اين رژيم را تحت فشار قرار دهد تا از اين رفتارهاي غيرمسئولانه در منطقه ناپايدار مانند خاورميانه دست بردارد.
در پايان بيانيه آمده است، آقاي رئيس؛ در نهايت امروز براي دومين بار در طول تاريخ اخير سازمان ملل، از تصاويري بي اساس و خيالي براي توجيه تهديد عليه يكي از اعضاي اوليه سازمان ملل استفاده شد. عليرغم اين لازم مي دانم خاطرنشان كنم درعصر اطلاعات و جهان امروز ما كه ارتباطات متقابل روز به روز بيشتر مي شود، كمتر احتمال دارد بتوان كشورها را با ابزارهايي اين چنين مضحك فريب داد. پر واضح است عمليات افترا، فريب يا نفرت افكني رژيم صهيونيستي، به هر اندازه اي هم كه باشد نمي تواند تاريخ سياه آن را بپوشاند يا توجه كشورها را از واقعيت ها منحرف كند.
 


سخنگوي كميسيون حقوقي مجلس:

اخلال در رسيدگي به پرونده مهدي هاشمي ممكن نيست

سخنگوي كميسيون حقوقي مجلس تصريح كرد كه اخلال در روند رسيدگي به اتهامات مهدي هاشمي در توان هيچ كس نيست.
محمدعلي اسفناني نماينده مردم فريدن و سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دستگاه قضائي در برخورد با مهدي هاشمي قاطعيت خود را نشان داده است، افزود: با قاطعيتي كه از آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه سراغ داريم، هيچ فردي نمي تواند در روند رسيدگي به پرونده مهدي هاشمي اخلال كند.
وي با بيان اينكه مردم انتظار دارند با همه متخلفان طبق قانون و با پرهيز از هرگونه افراط و تفريط برخورد شود، تصريح كرد: اينكه ادعا شود مي توان در روند رسيدگي به پرونده مهدي هاشمي اخلال كرد، غيرواقعي است چرا كه دخالت در پرونده مهدي هاشمي با هدف اخلال در روند رسيدگي به پرونده، در توان هيچ كس نيست.
سخنگوي كميسيون حقوقي و قضائي مجلس با بيان اينكه آيت الله لاريجاني به عنوان يك قاضي در رأس قوه قضائيه قرار دارند و ايشان به استقلال قضات تاكيد داشته و دارند، تصريح كرد: هيچ كس فراتر از قاضي در رسيدگي به پرونده متهمان نيست مگر خدا و قانون. بنابراين دخالت افراد در پرونده مهدي هاشمي موضوعيت ندارد.
سخنگوي كميسيون حقوقي و قضائي مجلس به «فارس» گفت: با توجه به سلامتي كه در قوه قضائيه وجود دارد و شجاعت و قاطعيت دستگاه قضا، هيچ ترديدي در رسيدگي قانوني به پرونده مهدي هاشمي وجود ندارد.
 


اشتون خبر داد

تلاش براي از سرگيري مذاكرات ايران و 1+5

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اعلام كرد كه با ايران در تماس خواهم بود تا روند مذاكرات ميان اين كشور و 1+5 ادامه يابد.
كاترين اشتون به رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا روز پنجشنبه پس از گفت وگو با وزيران خارجه انگليس، چين، فرانسه، آلمان، روسيه و آمريكا در جمع خبرنگاران گفت: ما در حال بررسي موضوع هسته اي تهران به تفصيل درباره لزوم اين كه ايران هرچه زودتر دست به اقدامي بزند صحبت كرديم.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اشتون كه به نمايندگي از شش قدرت جهاني با ايران گفت وگو مي كند، گفت كه وزيران امور خارجه اين كشورها را در جريان گفت وگوي اخيرش با سعيد جليلي، مذاكره كننده ارشد ايران در استانبول قرار داده است.
رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت: من پس از اين جلسه با ايران در تماس خواهم بود تا اين روند را ادامه دهند.
يك مقام عالي رتبه آمريكايي كه خواست نامش فاش نشود گفت كه اشتون درباره «گام هاي احتمالي بعدي» كه وزيران خارجه شش كشور به آن اشاره كرده اند صحبت خواهد كرد.
«لورن فابيوس»، وزير امور خارجه فرانسه گفت كه اين جلسه كوتاه بود، زيرا قدرت هاي جهاني در زمينه ايران متحد هستند.
فابيوس در جمع خبرنگاران گفت: ما توافق كرديم كه كلمه اصلي «اتحاد» است، اتحاد و اعمال فشار. آن چه مهم است اين است كه پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل به علاوه آلمان كاملاً در زمينه رفتاري كه بايد در قبال ايران اتخاذ كنيم متحدند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز به نقل از يك مقام عالي رتبه آمريكايي گزارش داد قدرت هاي جهاني روز پنجشنبه تصميم گرفتند زمينه را براي دور ديگري از مذاكرات با ايران درباره برنامه هسته اي اش آماده كنند، اما خواستار يك پيشنهاد بهبود يافته از جانب تهران هستند.
آسوشيتدپرس در ادامه گزارش خود اعلام كرد: نه آمريكا و نه ساير شركاي بين المللي اش آماده كنار گذاشتن ديپلماسي و توسل به اقدام نظامي كه بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي خواستار آن شده است، نبودند.
 


نويسنده انگليسي با اشاره به نقش ايران:

نم بايد جايگزين سازمان ملل شود

رادني شكسپير، نويسنده انگليسي و تحليلگر مسائل سياسي، با تمجيد از تلاش هاي ايران براي تغيير ساختار سازمان ملل متحد، تاكيد كرد كه جنبش عدم تعهد بايد جايگزين سازمان ملل شود.
به گزارش «پرس تي وي»،؛ شكسپير كه رياست «كميته مبارزه با شكنجه بحرين» را نيز برعهده دارد، در مقاله اي تحت عنوان «سازمان ملل فراتر از ترميم؛ اجازه دهيد «نم» مسئوليت را در دست بگيرد، به ناكارآمدي سازمان ملل متحد به خصوص مجمع عمومي در برآوردن خواسته هاي ملت هاي جهان اشاره كرده است وي ضمن تقدير و تحسين تلاش هاي احمدي نژاد رئيس جمهور ايران براي اصلاح ساختار سازمان ملل، گفته است كه با توجه به اينكه نمي توان اين سازمان را اصلاح كرد، بايد سازمان ديگري جايگزين آن شود و سازماني كه در حال حاضر بتواند جاي سازمان ملل متحد را بگيرد، جنبش عدم تعهد است كه رياست آن برعهده ايران قرار دارد و ايران مي تواند در اين راه، پيش قدم شود.
شكسپير افزوده است: دوباره شاهد آن بوديم كه احمدي نژاد به ضعف سازمان ملل متحد اشاره كرد. در ميان مقامات، آدم هاي متظاهر و آدم هاي جاني دورو در سازمان ملل متحد، او به عنوان صداي منطق، صداقت و درست كاري، مشهور و برجسته است.
وي اضافه كرد: چند دهه است كه مردم عادي براي تحقق صلح و عدالت، به سازمان ملل متحد چشم اميد دوخته اند، ولي ده ها سال است كه آنها كاملا نااميد شده اند.
اين نويسنده انگليسي افزود: (سازمان) چيزي كه روزگاري قرار بود مكانيسمي باشد تا از آن طريق منازعات كاهش يابد، از بروز جنگ ها جلوگيري شود و فقر ريشه كن شود، اكنون كاملا برعكس عمل مي كند.
شكسپير تصريح كرد: امروزه، مناقشات افزايش يافته، جنگ ها به راه افتاده و فقر باقي مانده است. (55 درصد جمعيت جهان با روزي كمتر از سه دلار زندگي مي كنند)، هر روز 25 هزار نفر در اثر استفاده از آب آلوده جان مي بازند.
وي افزود: در مركز ناكامي سازمان ملل متحد براي برآورده كردن اميدهاي مردم جهان، شوراي امنيت قرار دارد. اين ساختار كاملا قديمي است و به جاي آنكه ابزاري باشد كه از طريق آن امنيت برقرار شود، برعكس، ناامني، زورگويي و جنگ را افزايش مي دهد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ برخي روزنامه ها پايگاه دشمن به ويژه استعمار پير و كانادا و آمريكا كه شرشان از سر كشورمان كم شده ، شده اند و مزدبگيران آنها در داخل كشور كه جيب شان توسط اربابانشان پر مي شود بدون هيچ درك و فهمي مطالب سفارشي اربابان را منعكس مي كنند به دست اندركاران اين گونه روزنامه ها عرض مي كنم اگر بخواهيد كمي درك و غيرت داشته باشيد بايد آن را از 8 سال ايستادگي مردان مرد بگيريد كه ماندند و يك وجب خاك و ناموس خود را به دشمن ندادند و حال شما به راحتي به نوكري خود ادامه مي دهيد.
طاهري
¤ آن كه مي رود، عاقبت روزي بازمي گردد يكي با پلاك، يكي بي پلاك، يكي با 4 تكه استخوان و يكي هم «سردار هور» بود كه وقتي برگشت، همه عطر تابوت گرفتيم. اين روزها بعضي اسامي را بايد «اختصاري» نوشت! اما بنازم به «علي هاشمي» كه نامش بزرگ بود و پيكرش مختصر! شهيد علي هاشمي آقازاده شهادت بود. بچه ناف «مجنون» رفتنش از سر بي قراري بود، فراري نبود كه پس از سه سال برگردد...
8516---0919
¤ حضرت امام(ره) فرموده بودند ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شكستيم باز هم اذعان مي كنيم. اين پيروزي عظيم در حالتي بود كه نظام نوپاي انقلاب اسلامي در شروع حركتش، از حداقل توان نظامي برخوردار بود و اين ايمان و يقين بود كه از هر سلاحي قويتر بود و هست.
سليمان بلغار
¤ چرا صدا و سيما نسبت به پخش سخنراني هاي سرداران شهيد كه راه گشاي معضلات امروز جامعه ما و رهنمودهايي براي نزديك شدن به خداست بيشتر اقدام نمي كند؟
محمود پيلان نژاد
¤ به منظور حمايت از ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص) تقاضا دارم يك شماره حساب ارزي براي نابودي و سركوب هتاكان باز شود.
يك شهروند
¤ اين اولين بار و آخرين بار براي هجمه به بسيج نيست چرا كه شكست خوردگان از انقلاب بسيج را مانع از نفوذ خود در بدنه نظام و مردم مي دانند و براي مقابله با آن بارها و بارها علاوه بر كاريكاتور و پخش فيلم و مقايسه هاي نابجا به انحاء مختلف كينه توزي كرده اند. چرا كه بايد براي اربابان خود در آن سوي مرزها بيشتر كاسه ليسي نمايند خاصه اين كه در برهه كنوني براي آنها چيزي مهمتر از انحراف افكار عمومي از فيلم و كاريكاتور اهانت آميز به رسول اعظم(ص) وجود ندارد. ننگ و نفرين بر كساني كه سر سفره انقلاب نشستند و اكنون خيانت به مردم مي كنند.
محمودي
¤ ملت ايران هيچ گاه با يكديگر قهر نبوده اند كه نياز به آشتي ملي داشته باشند. اگر يك تعداد سياسيون با انقلاب و نظام قهر كرده اند و از چشم مردم افتاده اند چرا به پاي ملت مي خواهند تمام كنند.
9005---0913
¤ به دشمنان مي گوييم پرونده هسته اي براي ملت ايران بسته است و انرژي هسته اي حق مسلم ماست و هيچ ابائي نداريم و ما حق داريم از اين موضوع در جهت پيشرفت كشور استفاده كنيم ما شهداي هسته اي داده ايم و جوانان ما جان خود را فداي پيشرفت كشور در اين رشته كردند، بنابراين دست از اهداف خود برنمي داريم.
يك شهروند
¤ مسئولين اگر واقعيات كشور را براي مردم تشريح و تبيين بكنند خيلي از مشكلات قابل تحمل مي شود و ملت خودشان را با شرايط موجود وفق مي دهند.
5496---0915
¤ اي همه مسئولين؛ بياييد به شعارهاي اول انقلاب برگرديم و ببينيم كه در مورد «استقلال» چه كارهاي مهمي صورت گرفته و چه كارهايي بر زمين مانده و نسبت به رفع مشكل آنها گام برداريم. سزاوار نيست پس از 33 سال هنوز واردكننده بسياري از نيازهاي داخلي خود باشيم و از آن طرف نفت را كه سرمايه آيندگان است مفت به فروش برسانيم. وضع كنوني شايسته دولت مقتدر و انقلابي و ام القراي جهان اسلام نيست.
9382---0915
¤ با توجه به افزايش ويزيت پزشكان و دارو و درمان چرا دولت حقوق مددجويان بهزيستي را افزايش نمي دهد؟! هر ماه فقط حداقل شصت هزار تومان پول هزينه داروهايم مي شود.
فلك زاده از تهران
¤ چرا اداره آبفاي آبادان بخشنامه دولت (حمايت از آزادگان) درخصوص پرداخت حقوق دوران اسارت را اجرا نمي كند؟!
يك آزاده جنگ تحميلي
¤ بعد از سالها چشم انتظاري بالاخره دولت محترم مصمم به تبديل نيروهاي شركتي به قراردادي است. اكنون گويا روح تازه اي بر جان بي رمقمان دميده شده ولي به علت بي توجهي برخي مديران براي اينكه كارگران نتوانند به قراردادي تبديل عضويت دهند بدون اطلاع آنها در هر سال چند ماه را براي آنان بيمه واريز ننموده اند و حال اين مشكل اكثر كارگران است كه طبق قانون به علت عدم پرداخت بيمه، انقطاعي در مدت خدمت شركتي آنها ايجاد و آنها نمي توانند به قراردادي تبديل عضويت دهند. از دولت محترم درخواست مي شود با اين شيوه شركتهايي چون نفت و گاز زاگرس جنوبي مقابله و نسبت به حل مشكل نيروهاي شركتي اقدام نمايد.
يكي از كارگران شركتي نفت و گاز زاگرس جنوبي
¤ از دستگاههاي نظارتي و بازرسي درخواست مي شود با كم فروشان كه با كاهش وزن موادغذايي مانند شير و پنير، ماست، روغن مايع، جامد و... به قيمت آن هم مي افزايند برخورد نمايند.
7992---0912
¤ قيمت يك ظرف ماست كم چرب چوپان 1300 تومان بود و امروز همان ظرف 2500 تومان شده است. البته ماست پرچرب همان مارك 2500تومان بود، اگر كمتر بودن قيمت آن به خاطر كم چرب بودنش است چرا از ديروز تا الان گران تر شده است و ماشين هاي حمل لبنيات از جلوي مغازه ها ماستهاي ارزان را جمع كردند و به جاي آن ماست كم چرب را با قيمت گران تر در فروشگاهها توزيع كردند. مگر قيمت لبنيات هم با قيمت دلار و طلا بالا مي رود؟ از نمايندگان مجلس تقاضا داريم از مسئولان ذي ربط در اين خصوص توضيح بخواهند.
رضايي
¤ چهارشنبه قبل 3 عدد پودر لباسشويي وش دانه اي 1600 تومان خريدم در حالي كه روي بسته قيمت آن 1050 تومان چاپ شده بود. با شماره 124 تماس گرفتم و كسي پاسخگو نبود و مورد تمسخر فروشنده هم قرار گرفتم.
يك شهروند
¤ با عنايت به جمعيت زياد شهرستان پاكدشت و نبود بيمارستان شبانه روزي از مسئولين امر درخواست تسريع در ساخت و افتتاح بيمارستان يكصد تختخوابي شهداي پاكدشت را داريم.
7642 - - - 0919
¤ 6 سال است بازنشسته هستم با تمام تبصره ها و يارانه هايي كه به ما تعلق مي گيرد قرار بود از اول امسال 100 هزارتومان به حقوق ما اضافه شود و 18 درصد حقوق افزايش يابد. ولي آنها كه حقوقشان 700 هزارتومان به بالا بود، اين افزايش حقوق شامل حالشان شده اما ما حقوق كمتري مي گيريم از اين قشر جدا هستيم. لطفا واژه مستمري بگير را از ما جدا كنند و اگر مي خواهند يكسان سازي كنند طوري يكسان سازي صورت گيرد كه ما هم تحت پوشش باشيم.
يك بازنشسته
¤ اگر خانم هاي ايراني يك دار قالي ولو كوچك در خانه خود نصب نمايند و روزي يك ساعت از وقت آزاد خود را صرف بافتن فرش نمايند با يك حساب سرانگشتي در صورت بازاريابي خوب در سال ميلياردها دلار ارز وارد كشور مي شود.
8157 - - - 0915
¤ تلفن هاي ثابت پشت شهرداري پاكدشت جعبه تقسيم درستي ندارند و با هر باد و باراني خطوط تلفن ثابت ما چند روز قطع مي شود از مسئولين شركت مخابرات درخواست رسيدگي دارم.
يك هموطن پاكدشتي
¤ 2 هفته اي است كه خط تلفن ثابت تعدادي از مناطق لويزان مختل شده و بعضي خطوط جابه جا شده اند و علي رغم پي گيري فراوان اقدام مؤثري از سوي مخابرات صورت نگرفته است. از مسئولين انتظار رفع مشكل در حداقل زمان را داريم.
6512 - - - 0912
¤ تلفن ما در منطقه پيروزي 4 ماه است كه قطع مي باشد و هيچ يك از مسئولان مخابرات توجهي به وضعيت مردم منطقه ندارند.
1876 - - - 0919
 


چرا آمريكا درباره همكاري سازمان منافقين با اسرائيل تحقيق نكرد؟!(خبر ويژه)

يك تحليلگر سابق سيا حذف نام سازمان منافقين از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا را بي عقلي توصيف كرد. پل پيلار مي گويد تاريخ سراسر خشونت و جنايت اين سازمان را نمي توان پاك كرد.
پيلار در تحليلي كه از سوي نشريه نشنال اينترست منتشر شده، اقدام وزارت خارجه آمريكا در اين زمينه را بي عقلي خوانده و تاكيد مي كند: بنابر برخي گزارش ها شخصيت هاي دموكرات و جمهوري خواه حق الزحمه هاي پنج رقمي دريافت كردند كه در دفاع از حذف سازمان از ليست سخنراني كنند. بسياري از اعضاي كنگره و ديگران، حتي اگر خود را از اين طريق نفروختند، ساده انگارانه باور كردند كه هر چيزي و يا هركسي كه با رژيم ايران مخالفت كند بايستي لايق حمايت باشد.
وي معتقد است: از حذف نام سازمان مذكور از فهرست گروه هاي تروريستي چيزي گير آمريكا نخواهد آمد. سازمان مجاهدين [منافقين] گروه قابل اعتنايي براي تغيير رژيم نيست چرا كه فاقد كمترين حمايت مردمي است اما در مقابل حكومت ايران اين را نشانه اي ديگر از قصد آمريكا براي خصومت و خرابكاري تلقي مي كند.
پيلار كه قريب 30 سال با سازمان سيا همكاري داشته اضافه مي كند: بايد به خاطر داشته باشيم كه حذف از ليست چيزي را در مورد ماهيت مجاهدين خلق تغيير نمي دهد. اين سازمان هنوز يك فرقه است كه حمايت مردمي نزديك به صفري در ايران دارد. هنوز يك تاريخ دردآور خشونت آميزي دارد. شايد براي وزارت خارجه مناسب مي بود كه بطور علني به گزارش هاي ارجاع شده به مقامات آمريكايي مبني بر دخالت آنها و همكاري با اسرائيل در ترورهاي دانشمندهاي هسته اي ايران نيز بپردازد. ولي چنين كاري مطمئنا نيازمند اقدام سياسي مشكلي بود، يعني پرداختن علني به تروريسم اسرائيل.
اين تحليلگر آمريكايي اقدام واشنگتن را نااميدكننده توصيف كرد و اين تلقي كه هركس دشمن ايران باشد، پس دوست آمريكاست را ساده انگاره خواند.
 


يو اس تودي:

بلوف نيست پاسخ ايران به تهديدها ويرانگر خواهد بود(خبر ويژه)

«به اعتقاد كارشناسان آمريكايي تهديدهاي ايران بلوف نيست و اين كشور مي تواند ضدحمله هاي ويرانگري را عليه هر مهاجمي ترتيب دهد.»
روزنامه يو اس تودي در گزارش خود خاطرنشان كرد: ايران مي گويد هر حمله اي را تلاقي مي كند. اين صرفاً يك ادعا نيست بلكه ايران مي تواند ضدحمله هاي ويرانگري را به انجام رساند. موشك هاي ايران مي تواند دفاع موشكي آمريكا را در خليج فارس از پا درآورد. قايق هاي تندرو نيز مي توانند با هجوم همه جانبه، ناوهاي جنگي آمريكا را غرق كنند. همچنين زيردريايي هاي غيرقابل رهگيري ايران اژدرهايي را حمل مي كنند كه اژدرهاي ناوگان آمريكا با آنها هماوردي نمي كند.
اين روزنامه با اشاره به تهديدهاي فرماندهان نظامي ايران نوشت: طراحان نظامي آمريكا نگران برخي تسليحات راهبردي ايران هستند از جمله موشك هايي كه مي تواند رزم ناوهاي آمريكا و پايگاه پنجم آنها در بحرين را آماج حمله قرار دهد. كشتي ها و پايگاه هاي نظامي آمريكايي از پدافند ضد موشكي برخوردارند اما در صورت شليك تعداد زياد همزمان قادر به دفاع نمي باشند. همچنين اژدرهاي فوق سريع «حوت» كه به وسيله موشك هدايت مي شوند قابليت شليك از زيردريايي را دارند و سرعت آن ها 200 متر بر ثانيه است كه از اژدرهاي موجود در زرادخانه آمريكا سريع تر است. به گفته هارمر فرمانده سابق نيروي دريايي آمريكا هرچند شانس برخورد يك اژدر متعارف به كشتي بسيار اندك است اما در مورد اژدرهاي هدايت شونده به وسيله راكت ديگر نمي توان چنين چيزي گفت.
يو اس تودي مي افزايد: دست كم 20 فروند از زيردريايي هاي كوچك كه رهگيري آن ها دشوار است و در صورت بي حركت بودن در بستر دريا به آساني مي توانند پنهان شوند قادرند كشتي هاي عبوري آمريكا را مورد حمله قرار داده و حتي غرق كنند. نيروي دريايي آمريكا از ماهواره ها و ابزارهاي ديگر براي كنترل و نابودي آن ها استفاده مي كند اما اين زيردريايي ها به علت كوچك بودن قادرند هفته ها مخفي بمانند.
از سوي ديگر ايران صدها قايق تندرو مجهز به موشك دارد كه با مواد منفجره پر شده اند و مي توانند هنگام عبور يك ناو هواپيمابر از تنگه هرمز به آن هجوم ببرند.
يو اس تودي در پايان تأكيد كرد ايران قادر است عمليات نظامي خود را در سراسر جهان گسترش داده و به اهداف نظامي آمريكا حمله ور شود.
 


آقاي نتانياهو! ايران خيلي جيزه!(خبر ويژه)

نتانياهو با آتش بازي مي كند و اگر بخواهد با ايران درگير شود نه تنها انگشتان بلكه تمام هيكلش خواهد سوخت. جنگ با ايران شوخي نيست.
روزنامه القدس العربي كه در لندن منتشر مي شود، با انتشار تحليل فوق نوشت: نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل سعي كرد درس اخلاق و عدالت و حقوق بشر بدهد اما كسي براي او دست نزد و علاقه اي به نقاشي اي كه او درباره برنامه هسته اي ايران با خود آورده بود و خطوط قرمزي كه روي آن ترسيم مي كرد، نشان نداد.
اين يادداشت به عامل واقعي تهديد در منطقه اشاره كرده و نوشته است: لازم نيست نتانياهو يا ديگران درباره خطر ايران و برنامه هسته اي آن سخن بگويند زيرا خطر واقعي براي منطقه كلاهك هاي اتمي اسرائيل است كه به سوي اعراب نشانه رفته است. خطر واقعي و اصلي، تروريسم اسرائيل از 64 سال پيش تاكنون است كه با استفاده از انواع جنگ افزارهاي شيميايي و نامتعارف كودكان غزه را هدف گرفت.
به گزارش العالم، سردبير القدس العربي خاطرنشان مي كند: تهديدهاي اسرائيل، ايران را نمي ترساند و هرگونه تجاوزگري اين رژيم با پاسخ كوبنده تهران مواجه خواهد شد. اين همان حق مشروعي است كه در همه اديان و قوانين مورد تأكيد قرار گرفته است.
عبدالباري عطوان در ادامه به باتلاقي كه آمريكا امروز در افغانستان در آن فرو رفته اشاره كرده و افزوده است: نبايد فراموش كنيم كه آمريكا در حمله به كشوري محاصره شده و ضعيف مانند عراق و افغانستان شكست خورد. نتانياهو درباره ايران با آتشي بازي مي كند كه نه فقط انگشتانش بلكه همه بدنش را خواهد سوزاند زيرا جنگ عليه ايران شوخي نيست.
القدس العربي تأكيد كرد: اگر قرار بر انتخاب ميان اسرائيل متجاوز و ايران مدافع از خويشتن، سرزمين و كرامتش باشد، به طور حتم همه در كنار ايران خواهند ايستاد.
همزمان نشريه آلماني فوكوس با اشاره به قدرت بازدارندگي و مرور توانايي هاي رزمي ايران تصريح كرد: غير از قدرت نظامي ايران، اسرائيل از نيروهاي متحد ايران يعني حزب الله و حماس نگران است. آنها طي سال هاي گذشته با انبوه موشك هاي ايران مجهز شده اند، موشك هايي كه به عمق اسرائيل مي رسند و هيچ آماري از تعداد آنها در جايي ثبت نشده است.
 


خاورميانه اين روزها شبيه ايران 1979 شده است(خبر ويژه)

معاون ميت رامني نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا مي گويد خاورميانه همچون اعتراض هاي سال 1979 عليه سفارت آمريكا در تهران شده است.
پال رايان افزود: منظور من اين است كه زمانيكه تلويزيون را روشن مي كنيد حوادث سال 1979 تهران را به ياد مي آوريد. معترضان در سراسر كشورها در حال به آتش كشيدن پرچم ما در پايتخت هاي سراسر جهان از جمله مصر و ليبي هستند. آنها در حال حمله به سفارتخانه هاي ما هستند. در نوامبر 1979 نيز سفارت ما در تهران مورد حمله واقع شد.
وي اوباما را مقصر اين وضعيت معرفي كرد و گفت روش هاي اوباما در خاورميانه شكست خورده است.
همزمان روزنامه فرانسوي ليبراسيون با اشاره به اوج گيري اعتراضات ضدآمريكايي در كشورهاي نوانقلابي منطقه نوشت: محمد مرسي در آمريكا با اوباما ملاقات نمي كند و هيچ كس هم نمي گويد چرا؟ ولي پنهان كردني نيست كه اختلافات ميان دو كشور در ماه هاي اخير دامنه خود را گسترش داده است. وزير امور خارجه جديد مصر، كه در محذور قرار گرفته بود، بدون اينكه بتواند توضيح قانع كننده اي ارائه نمايد، به برنامه كاري فشرده رئيس جمهوري مصر اشاره كرده و گفته است كه آماده كردن سخنراني وي در مجمع عمومي زمان زيادي مي طلبيده است.
ليبراسيون اما در توصيف واقعيت مي نويسد: دستگاه دولتي آمريكا كمك كرد تا اخوان المسلمين قدرت را بدست گيرند ولي پس از آن متوجه شد كه موضوع آنگونه كه تصور مي كرد نيست. اين وضعيت بخصوص در تظاهرات مصري ها مقابل سفارت آمريكا در قاهره روشن تر شد، زيرا در مقابل چشم مأمورين حكومتي، تظاهركنندگان پرچم آمريكا را به زير كشيده و پاره كردند.
ليبراسيون مي نويسد: واكنش بسيار دير دولت محمد مرسي به اين بي حرمتي و نحوه ابراز مخالفت با آن چنان بود كه اوباما در يك واكنش به اين بي احترامي گفت: «مصر در حال حاضر نه متحد ماست و نه دشمن ما». روابط ميان قاهره و واشنگتن از آن هنگام همچنان در سردي بسر مي برد؛ به اين ترتيب مي توان فهميد كه چرا مرسي به ديدار باراك اوباما نمي رود.
يادآور مي شود دولت آمريكا پس از غافلگيري در مقابل انقلاب ملت هاي منطقه تلاش كرده بود خود را هماهنگ با تحولات جديد نشان داده و چنين القا كند كه تحولات جاري با مديريت آمريكا در حال انجام است! اما تشديد اعتراضات مردمي عليه آمريكا اين توهم پراكني را تهي از واقعيات نشان داد.
چند ماه پيش نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي گفته بود من خوشحال مي شوم كه تحولات بهار عربي مانند اتفاقات بلوك شرق و بهار پراگ باشد اما آنچه ديده مي شود ادامه زلزله انقلاب 1979 ايران در منطقه است.
 


اوباما در خاورميانه شكست خورد

نفرت از آمريكا رو به افزايش است(خبر ويژه)

براساس نظرسنجي ها، احساسات ضدآمريكايي در خاورميانه رو به افزايش است.
پايگاه اينترنتي اخبار روز وابسته به طيفي از گروهك هاي مقيم آلمان، با بيان اين مطلب گزارش داد: نظرسنجي مركز تحقيقات پيو نشان مي دهد احساسات ضدآمريكايي پاكستاني ها از 63 درصد در سال 2010 به 80 درصد در سال 2012 رسيده است. همين آمار نشان مي دهد كه 79 درصد مصري ها در سال 2012 آمريكا و سياست هايش را منفي ارزيابي مي كنند. به نظر مي رسد كه سياست هاي باراك اوباما موفق نشده است تا نگاه مردم خاورميانه را نسبت به آمريكا تغيير دهد. در واقع مي توان گفت اوباما نتوانسته شعارهاي خود در كمپين انتخاباتي سال 2008 را جامه عمل بپوشاند. برخلاف ادعاهاي اوباما نيروهاي نظامي ايالات متحده هنوز حضور گسترده و پرتعدادي در افغانستان دارند. كشته شدن گاه گاه غيرنظاميان در افغانستان و بروز اتفاقاتي نظير قرآن سوزي و ادرار كردن بر اجساد كشته شدگان توسط سربازان آمريكايي بر خشم مردم افغانستان و خاورميانه بر عليه آمريكا دامن زده است. همچنين زندان گوانتانامو كه اوباما آن را «بخش غم انگيزي از تاريخ ايالات متحده» توصيف كرده و وعده داده بود در اولين فرصت آن را تعطيل كند، همچنان داير است.
نويسنده اين گزارش معتقد است: منبع تنفر از آمريكا در جهان اسلام و خاورميانه از اين نگاه بر مي آيد كه آمريكا و متحدان غربي اش درصدد از بين بردن ارزش هاي اسلامي و جايگزيني آن با ارزش هاي غربي هستند.
اخبار روز در پايان نوشت: مواضع دولت اوباما در خصوص جنبش هاي آزادي خواهانه و انقلاب هاي خاورميانه، و مسئله فلسطين و اسرائيل، ادعاهاي دموكراسي خواهانه آمريكا را در نزد مردم خاورميانه زير سؤال برده است. مسئله اسرائيل و فلسطين نه تنها پيشرفتي نداشته بلكه با ادامه شهرك سازي دولت اسرائيل در كرانه باختري و به نتيجه نرسيدن طرح كشور مستقل فلسطين بر پيچيدگي آن افزوده شده است. هنوز هم سه متغير نفت، اسرائيل و منافع دولت آمريكا سياست هاي اين كشور را در خاورميانه تعيين مي كند و در واقع تا زماني كه سياست خارجي آمريكا در خاورميانه بر همين منوال باشد، طبيعتاً اين موج ضدآمريكايي و عدم باور شعارهاي آمريكا ادامه خواهد داشت.
 


نگراني آسوشيتدپرس

از محبوبيت آيت الله خامنه اي در عراق(خبر ويژه)

يك خبرگزاري آمريكايي نسبت به گسترش محبوبيت آيت الله خامنه اي در ميان مردم عراق ابراز نگراني كرد.
آسوشيتدپرس در گزارشي خاطرنشان كرد: هر چند تنش بين ايران و عراق كه 8 سال درگير جنگ بوده اند به طور كامل از بين نرفته اما پس از سقوط صدام در سال 2003، مناسبات ايران با شيعيان عراق رو به گسترش نهاد و از برخي جهات حتي به عقب نشيني نيروهاي ايالات متحده از عراق سرعت بخشيد.
اين خبرگزاري مي نويسد: مناسبات و علايق مذهبي بين دو كشور با اعزام روزانه هزاران زائر ايراني براي بازديد از شهرهاي مقدس عراق، از جمله نجف احيا شده است. استفاده از واحد پول ايران، حتي به اندازه دينار عراقي در شهر نجف معمول است و بسياري از مردم فارسي را خوب مي فهمند.
آسوشيتدپرس مي نويسد: در حالي كه نفوذ ايران در سال هاي اخير گسترش يافته، اكنون نشانه هاي جديدي در اين مورد به چشم مي خورد. هزاران تصوير رهبر جمهوري اسلامي ايران در حالي كه لبخند به لب دارد، در خيابان هاي كشوري نصب شده كه روزگاري با ايران در جنگ بودند. اكنون همزمان با عقب نشيني نيروهاي ايالات متحده از عراق، ايران به قدرتمندترين كشور منطقه بدل شده است.
گزارشگر آسوشيتدپرس خاطرنشان كرد: پوسترهاي آيت الله علي خامنه اي اولين بار در برخي محلات بغداد و نيز در سراسر مناطق جنوبي عراق از جمله بصره كه اكثريت مردم آن ها شيعه هستند، ديده شد. اين پوسترها در مراسم روز جهاني قدس استفاده شدند و از آن زمان تاكنون به طور قابل توجهي افزايش يافته اند. شيخ علي الزيدي مي گويد آيت الله خامنه اي از حمايت مردمي در سراسر جهان و از جمله در عراق برخوردار است و افكار عمومي نقش او را در جايگاه يك رهبر سياسي و مذهبي مي ستايند. الزيدي عضو يكي از گروه هايي است كه حملات مرگباري را عليه نيروهاي آمريكايي به اجرا گذاشتند. آنها اخيراً نيز آمريكا را به خاطر پخش فيلم اهانت آميز عليه پيامبر اسلام[ص[ تهديد كردند.
آسوشيتدپرس تأكيد مي كند: سران سياسي عراق از هنگام سقوط حكومت صدام در پي تقويت و بازسازي مناسبات خود با ايران بوده اند و ايران نيز به اين امر تمايل نشان داده است. بسياري از معارضان عراق در طي حكومت صدام در ايران پناه جستند و برخي هم اكنون پست هاي كليدي دولتي دارند. مقتدي صدر، روحاني شيعه تندرو به اصرار ايران، اما با اكراه پذيرفت تا از نوري المالكي، دشمن ديرينه خود حمايت سياسي كند و اين حمايت سبب شد او در سال 2010 در مسند نخست وزيري ابقا شود.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14