(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 مهر 1391 - شماره 20318

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
بايد براي فشار اقتصادي روي مردم تدبيري انديشيده شود
فرمانده سپاه تأكيد كرد
آمادگي بيش از 100 گردان امنيتي و 400 گردان نظامي بسيجي در سراسر كشور
درپرتو وحي
رهبر معظم انقلاب در پيامي به مناسبت روز تجليل از شهيدان و ايثارگران:
راز بزرگ پيروزي در همه ميدان ها از خودگذشتگي است
در آستانه ميلاد امام رضا(ع)
ضريح جديد مرقد مطهر امام حسين(ع) در قم رونمايي شد
بازتاب سخنان ضد ايراني نخست وزير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل
نقاشي كودكانه نتانياهو جهان را به خنده انداخت
امام جمعه قم:
عقبه بني اميه و بني عباس در برابر توهين به پيامبر(ص) خفقان گرفته اند
با رونمايي از تمبر يادبود خالق پيشاني بند رزمندگان تجليل شد
سومين فرش بزرگ پارچه جهان در ايران رونمايي شد
اخبار ادبي و هنري
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
دانشنامه جامع امام رضا(ع) در 10 جلد منتشر مي شود
با حضور فرمانده سپاه مرند
اولين يادواره 14 شهيد روستاي محبوب آباد برگزار شد
سومين سكوي فاز 14پارس جنوبي بارگيري شد
آغاز صيد ماهيان استخواني در گيلان
خليفه كل ارامنه آذربايجان:
مسيحيان ، توهين اخير به پيامبر اسلام را محكوم مي كنند
همزمان با سالروز ميلاد حضرت ثامن الحجج(ع)
زائران رضوي ، حرم مطهر را گلباران كردند
رئيس شوراي عالي استان ها اعلام كرد
تعداد اعضاي شوراهاي شهر و روستا افزايش مي يابد
رقابت 38 اثر در جشنواره بين المللي تئاتر كودك همدان
خشكسالي در چهار محال و بختياري تداوم يافت
مشاور وزير علوم:
حقوق اساتيد دانشگاه همسان سازي مي شود
ستاد احياي زكات 30 مسجد در مناطق زلزله زده مي سازد


آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:

بايد براي فشار اقتصادي روي مردم تدبيري انديشيده شود

خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به تاكيد چند ساله رهبري روي مسائل اقتصادي گفت: مجلس بايد قوانيني را مصوب كند تا فشاري كه بر مردم مي آيد كنترل و كم شود و بايد براي اين مسئله تدبيري انديشيد.
به گزارش فارس، آيت الله محمد امامي كاشاني خطيب موقت نماز جمعه تهران طي سخناني در دومين خطبه نمازجمعه ضمن تبريك به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس درس هاي فراواني دارد كه تنها برخي از آنها مطرح شده است.
وي با بيان اينكه امروز بايد ببينيم كه دفاع به چه صورت است، افزود: مشكل امروز ما مشكل نظامي نيست بلكه مشكل اقتصادي، اخلاقي و سياسي است.
امامي كاشاني با ذكر اين مسئله كه در مشكلات سياسي همه بايد با هم متحد باشيم، ادامه داد: قطب وحدت، ولايت است و بايد براساس ولايت، وحدت داشت.
امامي كاشاني به برگزاري مراسم حج امسال اشاره كرد و اظهار داشت: حج براي اين است كه امت هاي مسلمان دور هم جمع شوند و مشكلاتشان را مطرح و درصدد حل آن بكوشند.
وي با بيان اينكه امروز دشمن فكر مسلمانان را هدف گرفته است، گفت: دشمن مي خواهد اسلام را به عنوان ديني خشن معرفي كند.
وي بر همين اساس به علماي جهان اسلام توصيه كرد تا به فكر باشند كه رحمت و وحدت اسلام را در مساجد و نمازجمعه ها مطرح كنند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران اضافه كرد: در حال حاضر هدف دشمن اين است كه مردم را خسته و گرفتار كنند تا نسبت به نظام اسلامي بي علاقه شوند كه يك جهت مهم اين مسئله هم به مشكلات اقتصادي برمي گردد.
وي افزود: تحريم ها و عوامل بيگانه توسط دشمن دنبال مي شود در اختيار ما نيست اما يك بعد ديگر قضيه به مردم و واليان حكومت مربوط مي شود.
امامي كاشاني با بيان اينكه در حال حاضر واليان كشور مجلس و دولت هستند، اظهار داشت: مجلس بايد قوانيني را مصوب كند تا فشاري كه بر مردم مي آيد كنترل و كم شود و بايد براي اين مسئله تدبيري انديشيد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه ولايت چند سال است كه به مسائل اقتصادي تاكيد دارند، گفت: ولايت پذيري به اين معناست كه به مسائل اقتصادي توجه داشته باشند.
وي خطاب به افرادي كه به دنبال احتكار و سود زياد هستند، اظهار داشت: امام رضا(ع) مي فرمايند كسي كه به حلال ولو كم راضي باشد خداي متعال گرفتاري او را كم مي كند و اهل و عيالش خوش هستند.
امامي كاشاني تاكيد كرد: بايد دست به دست هم بدهيم تا مشكلات كشور حل شود.
خطيب نمازجمعه تهران هم چنين در خطبه اول ضمن تبريك ولادت امام رضا(ع) و راهنمايي هاي اين امام براي شيعيان گفت: در زمان زندگي ايشان دو نفر از پيروان شيعه به محضر ايشان آمدند و تقاضا كردند تا حضرت امام رضا(ع) براي دگرگوني وضعيت آنها دعا كنند.
آيت الله امامي كاشاني با بيان اينكه حضرت امام رضا(ع) خطاب به اين دو نفر دو نكته را مطرح كردند افزود: نكته اول كه يك نكته عمومي است تاكيد ايشان بر شكر نعمات خدا بود چرا كه اگر نعمات خدا شكر نشود و كفران نعمت اتفاق بيفتد عذاب خداوند گرفتاركننده آن شخص خواهد بود.
خطيب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه شكر نعمت خدا نيز سه نكته دارد گفت: نكته اول تماشاي نعمت خداوند است يعني اينكه انسان از نعمت خدا غافل نشود. نعمت سلامتي، نعمت فرزند، نعمت همسر و دوم اينكه نعمت خداوند را به درستي پياده كند و مهمتر از همه اينكه منعم و عطاكننده اصلي نعمت يعني خداوند را ببيند.
آيت الله امامي كاشاني گفت: اگر كسي نعمت را ببيند آن را به درستي پياده كند و خدا را پشت آن نعمت ببيند امكان ندارد كه به ذلت بيفتد و اين مسئله از سوي ائمه مورد تاكيد قرار گرفته است.
وي افزود: اما نكته خصوصي كه حضرت امام رضا(ع) به اين دو نفر گفتند اين بود كه اگر من براي شما دعا كنم و وضع شما دگرگون شود امكان دارد كه شما از خداوند و از ما دور بيفتيد.
خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: زماني كه ايشان اين نكته را فرمودند اين دو نفر به دست و پاي حضرت امام رضا(ع) افتادند و گفتند كه ما پيروي از شما را به هر نعمتي ترجيح مي دهيم.
سران كشورهاي اسلامي
زمان حج دورهم جمع شوند
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران گفت: سران كشورهاي اسلامي مي توانند سالي يك بار در زمان حج دور هم جمع شوند و درباره اقتصاد كشورهاي اسلامي و عدم وابستگي به غرب تصميم بگيرند.
به گزارش مهر، حجت الاسلام قاضي عسگر، نماينده ولي فقيه در حج و زيارت در سخنراني خود پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران درباره حج و خصوصياتي كه خداوند براي حج و شهر مكه بيان كرده است، توضيح داد. نماينده ولي فقيه در حج و زيارت تصريح كرد: سران كشورهاي اسلامي مي توانند سالي يك بار دور هم جمع شوند و درباره اقتصاد كشورهاي اسلامي و عدم وابستگي به غرب تصميم بگيرند.
وي با اشاره به ساختن فيلم موهن عليه پيامبر اسلام، گفت: پس از اين همه اتفاق در جهان اسلام آنها كماكان با وقاحت به اسم آزادي بيان به جنايات خود ادامه مي دهند.
قاضي عسگر تاكيد كرد: جهان اسلام بايد شيرهاي نفت را به روي غرب ببندد و از قدرت خود استفاده كند. جريان وال استريت نشان مي دهد كه قدرت اقتصادي غرب پوشالي است.
 


فرمانده سپاه تأكيد كرد

آمادگي بيش از 100 گردان امنيتي و 400 گردان نظامي بسيجي در سراسر كشور

فرمانده كل سپاه پاسداران از آمادگي بيش از 100 گردان امنيتي با هدف مقابله با هر نوع تهديد و توطئه امنيتي و بيش از 400 گردان نظامي در راستاي مقابله با تهديدات نظامي با استفاده از نيروهاي زبده بسيجي در سراسر كشور خبر داد.
سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران در تجمع و رزمايش 20 هزار نفري بسيجيان استان البرز ضمن گرامي داشت هفته دفاع مقدس و تبريك به مناسبت ميلاد امام رضا(ع) گفت: امروز انقلاب اسلامي با عظمت تر از گذشته در جهان مي درخشد و به جهانيان اعلام مي داريم همچنان گوش به فرمان فرامين و دستورات پيامبر و دين او هستيم و آفرين بر شما كه چنين رزمايش بزرگي را برگزار كرديد.
وي حفظ و استمرار اهداف و آرمان هاي انقلاب را دستاورد ديگر هشت سال دفاع مقدس دانست و بيان كرد: امروز با گذشت بيش از دو دهه از پايان جنگ ما شاهد هستيم كه آرمان ها و اهداف ما با بيداري اسلامي در كل جهان همراه و شكوفا شده است.
سردار جعفري دستاورد ديگر جنگ تحميلي را تقويت روحيه پايداري و اميد به پيروزي حق بر باطل عنوان كرد و گفت: اگر امروز شاهديم كه ملت هاي مستقل حتي در اروپا و آمريكا در برابر نظام سلطه و رژيم صهيونيستي ايستادگي و مقاومت مي كنند همگي ثمره همان روحيه شهادت طلبي ملت ايران در جنگ تحميلي است.
وي همچنين تصريح كرد: ما شاهديم كه وقتي رژيم صهيونيستي تهديدش عليه انقلاب اسلامي را انجام مي دهد آمريكايي ها به آنها هشدار مي دهند و اين دستاورد بزرگي است كه در بعد امنيتي انقلاب اسلامي به دست آمده و ارزشمند است.
جعفري با بيان اين مطلب كه دشمنان با بزرگنمايي مشكلات سياسي و اجتماعي به دنبال دامن زدن بر اغتشاشات شهري بودند گفت: نمونه بزرگ اين فتنه را در سال 88 ديديم كه با حمايت قاطع آمريكايي ها به وقوع پيوست ولي با هوشياري مردم آن فتنه نيز خنثي شد و 9 دي پاسخ كوبنده و محكم به تهديدات دشمن بود.
وي تأكيد كرد: 9 دي درس بزرگ و اساسي را به دشمن داد.
جعفري در ادامه به تهديدات دشمن در بعد اقتصادي اشاره كرد و گفت: تهديدات اقتصادي از دوران دفاع مقدس شروع شده و تاكنون ادامه داشته و امروز به اوج خود رسيده هرچند اين تهديدات نيز نفس هاي آخر خود را مي كشد و معتقديم بايد به خاطر باقي ماندن پرچم لااله الا الله سختي ها را تحمل كرد و استمرار انقلاب اسلامي ما سختي هاي اين تهديدات را از بين خواهد برد.
وي با درخواست اين موضوع كه مسئولان بايد همت كنند تا مشكلات اقتصادي برطرف شود گفت: ما در كشورمان از سرمايه هاي انساني و ذخاير عظيم اقتصادي بهره مند هستيم و بايد از آنها به نحو احسن استفاده شود.
فرمانده كل سپاه تلاش دشمنان را در تهديدات سياسي، ايجاد رعب و وحشت در بين مردم و نگراني ياد كرد و گفت: امروز هم با دامن زدن به شبهات سياسي آنها راه خود را ادامه مي دهند تا مسلمانان منطقه را نسبت به ايران بدبين كنند كه البته آنها اين حرفها را باور ندارند.
جعفري ادامه داد: تهديد ديگر در بعد فرهنگي است كه به فرموده رهبر معظم انقلاب از تهاجم و شبيخون عبور كرده و امروز استكبار جهاني به جنگ فرهنگي عليه اعتقادات و آرمان هاي ملت ايران پرداخته است.
وي تأكيد كرد: هدف استكبار و رژيم صهيونيستي از تهاجم فرهنگي متزلزل كردن اعتقادات و باورهاي مردم ولايت مدار ايران است كه اگر در برابر اين تهديد هوشيار نباشيم دشمنان جسارت خود را بيشتر خواهند كرد.
فرمانده كل سپاه تأكيد كرد: در اين راستا كارهاي بسيار خوبي در بسيج انجام شده كه مهم ترين آنها تشكيل گردان هاي امام حسين(ع) براي مقابله نظامي با حمله دشمن است كه خوشبختانه در اين حوزه بيش از 400 گردان با نيروهاي زبده بسيجي تشكيل و هم اكنون آماده دفاع از خاك ايران اسلامي در برابر تحريم هاي نظامي دشمنان هستند.
وي افزود: برنامه ديگر تشكيل گردان هاي امام علي(ع) براي مقابله با تهديدهاي امنيتي دشمنان در داخل كشور است كه خوشبختانه اين برنامه نيز با موفقيت در دست اجرا بوده و هم اكنون بيش از 100 گردان امام علي(ع) در سراسر كشور آماده مقابله با هرگونه تهديد و توطئه امنيتي و ايجاد تنش و آشوب در كشورمان هستند.
سردار جعفري ادامه داد: گردان هاي عاشورا نيز كه بيش از 20 سال پيش انجام شده امروز در آمادگي كامل بوده و ماموريت اصلي آن نيز دفاع از كوي و برزن در داخل كشور است و همچنين آمادگي در مقابل جنگ نرم از جمله اهداف اصلي گردان هاي عاشوراست.
وي افزود: گردان هاي بيت المقدس نيز هم اكنون طراحي و تشكيل شده كه حضور قدرتمند آنها به سود منافع ملي و ايجاد امنيت داخلي و اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي در عرصه بين المللي است.
سردار جعفري همچنين از تشكيل بيش از 60 هزار حلقه هاي 200 نفره صالحين در كانون هاي بسيج در سراسر كشور خبر داد و گفت: خوشبختانه سازماندهي و هدف گذاري كه از جمله وظايف سپاه براي نيروهاي بسيجي است انجام شده و امروز به اين تكليف به خوبي عمل كرده ايم.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به هتاكي عليه مقدسات امت اسلامي اشاره كرد و گفت: دشمنان ما وقتي زورشان به مردم ايران نمي رسد رو به هتاكي و فحاشي آورده و عليه مقدسات ما و پيامبر گرامي اسلام(ص) جسارت مي كنند.
وي تأكيد كرد: البته مردم ايران و امت اسلامي آگاه و هوشيار هستند و به زودي آتش خشم مقدس مسلمانان دامان دشمنان اسلام را مي گيرد و خانه و كاشانه آنها را مي سوزاند.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تأكيد كرد: به فضل الهي و با حمايت هاي ولايت و هوشياري و بصيرت مردم بسيجي و انقلاب ايران امروز بسيج و سپاه و به طور كلي نيروهاي مسلح از نظر كمي و كيفي در اوج آمادگي بوده و اين آمادگي از هر زمان ديگري حتي دوران دفاع مقدس بيشتر است و تهديدات دشمن ما را مصمم تر خواهد كرد.
گفتني است، همايش 20 هزار نفري بسيجيان استان البرز با رمز يا محمد رسول الله و شعار لبيك يا رسول الله در منطقه عمومي حصارك كرج برگزار شد.
 


درپرتو وحي

همه شما را
امتحان مي كنيم !
قرآن كريم:
آيا مردم گمان كردند همين كه بگويند:
«ايمان آورديم»
به حال خود رها مي شوند و آزمايش نخواهند شد؟!
ما كساني را كه پيش از آنها بودند آزمايش كرديم (و اينها را نيز امتحان مي كنيم).
بايد علم خداوند درباره كساني كه راست مي گويند و كساني كه دروغ مي گويند تحقق يابد.
سوره عنكبوت
آيات 3 و 4
 


رهبر معظم انقلاب در پيامي به مناسبت روز تجليل از شهيدان و ايثارگران:

راز بزرگ پيروزي در همه ميدان ها از خودگذشتگي است

رهبر معظم انقلاب طي پيامي به مناسبت روز تجليل از شهيدان و ايثارگران تاكيد كردند: راز بزرگ پيروزي در همه ميدان ها از خودگذشتگي است.
متن پيام به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
نام مبارك شهيدان بر پيشاني يكي از روزهاي هفته دفاع مقدس، اين روز را همچون قله رفيع روزهاي پر خاطره آن دوران، برجسته و ممتاز مي سازد. زيرا شهيدان، خود، تجسم همه شگفتي ها و زيبايي هاي دوران جهاد في سبيل الله اند. راز بزرگ پيروزي در همه ميدان ها، از خودگذشتگي است و انسان هاي از خودگذشته و فداكارند كه ملت هاي خود را به اوج شكوه و عظمت مي رسانند.
رها شدن از تعلقات حقير مادي است كه چنين انسان هايي را به آنچنان توانايي شگفت انگيز مي رساند و قدرتي فرامادي به آنان مي بخشد، شهيدان عزيز ما و خانواده هاي صبور و بزرگوار آنان كه براي خدا از نفيس ترين داشته هاي عالم مادي چشم پوشيدند، در صفوف مقدم چنين انسان هايي قرار دارند.
سلام خدا و فرشتگان و بندگان صالح بر آنان باد.
سيدعلي خامنه اي
6مهر 1391
 


در آستانه ميلاد امام رضا(ع)

ضريح جديد مرقد مطهر امام حسين(ع) در قم رونمايي شد

ضريح مطهر اباعبدالله الحسين(ع) با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي و رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم رونمايي شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه ميلاد با بركت امام رضا(ع) طي مراسمي كه پيش از ظهر پنج شنبه با حضور علي لاريجاني، حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني برگزار شد از ضريح مطهر اباعبدالله الحسين(ع) در قم رونمايي شد. رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين مراسم با تقدير از تلاش هاي همه دست اندركاران ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع) ابراز داشت: عنايات خاص رهبر معظم انقلاب و همچنين مراجع تقليد در مشاركت مردم در اين امر تأثيرگذار بود و هنرمندان استان هاي مختلف توانستند تحت فرمان استاد فرشچيان اين كار بزرگ را سامان دهند.
وي افزود: ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع) كاري بزرگ، ماندگار و براي همه ايرانيان مايه افتخار است.
لاريجاني با بيان اينكه نقش قم در گسترش فرهنگ شيعي هم در گذشته و هم امروز برجسته است افزود: حق مطلب اين بود كه ضريح مطهر امام حسين(ع) در قم ساخته شود.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور نيز در اين مراسم كه با شركت ميهماناني از كشورهاي بحرين، عربستان، لبنان، كويت و پاكستان برگزار شد با ارائه گزارشي از فعاليت هاي برجسته ستاد بازسازي عتبات عاليات در عراق اظهار داشت: رونمايي از ضريح مطهر امام حسين(ع) براي هميشه در تاريخ كشور ماندگار خواهند ماند چرا كه بعد از 14 قرن اين توفيق نصيب ايرانيان و مردم قم شد تا ضريح امام حسين(ع) را بسازند.
وي از نصب ضريح جديد امام حسين(ع) تا سه ماه ديگر در حرم مطهر اباعبدالحسين(ع) خبر داد.
حسن پلارك عنوان كرد: ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع) از پروژه هاي برجسته ستاد بازسازي عتبات عاليات بود كه با هماهنگي توليت امام حسين(ع) و همچنين حمايت هاي مراجع عظام تقليد به سرانجام رسيد.
وي بازسازي گنبد حرم امام حسين(ع) توسط مردم كرمان را از ديگر پروژه هاي بزرگ در دست اجرا توسط اين ستاد اعلام كرد.
پلارك با بيان اينكه بيمارستان امام سجاد(ع) در 17 ربيع الاول در كربلاي معلا افتتاح خواهد شد، افزود: در نجف نيز صحني به نام حضرت زهرا(س) به حرم مطهر حضرت علي(ع) با 218 هزار متر مساحت اضافه شد كه مراحل اجرايي اين پروژه از ابتداي سال جاري آغاز و با جديت ادامه دارد. رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور با بيان اينكه در كاظمين نيز بازسازي مسجد صفوي فضاي اين حرم را تا سه برابر گسترش مي دهد افزود: بدنبال اجراي دو طبقه كردن صحن ها در حرم كاظمين هستيم.
محمود پارچه بافت، مدير پروژه ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع) گفت: هزينه ساخت اين ضريح چيزي در حدود 14 ميليارد تومان بود كه از اين مبلغ 5 ميليارد و 800 ميليون تومان به صورت كمك هاي نقدي و مابقي نيز طلا و جواهراتي بود كه مردم اهدا كردند. ضريح مطهر امام حسين(ع) پس از مراسم رونمايي براي مدت 15 روز در محل ساخت آن واقع در مدرسه علميه معصوميه قم در معرض ديد عموم قرار گرفت.


 


بازتاب سخنان ضد ايراني نخست وزير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل

نقاشي كودكانه نتانياهو جهان را به خنده انداخت

رسانه هاي خارجي اقدام نخست وزير رژيم صهيونيستي در نمايش يك نقاشي كودكانه در سازمان ملل براي توضيح خطرناك بودن فعاليت هاي هسته اي ايران را به سخره گرفتند.
به گزارش شبكه تلويزيوني فرانس 24، بنيامين نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل خطوط قرمزي براي مسئله هسته اي ايران ترسيم كرد.
وي كه از تهديد هسته اي ايران سخن به ميان مي آورد، نقاشي به همراه داشت كه باعث خنده شد.
براساس اين گزارش نخست وزير اسرائيل با نقاشي اش واكنش هاي زيادي را در شبكه هاي اينترنتي موجب شد.
وي با ترسيم تصويري از يك بمب در تابلوي خود و با رسم خطي قرمز براي تهديد هسته اي ايران حد و مرزي مشخص كرده بود.
هنوز مدت زيادي از ارائه اين تابلو نگذشته بود كه روي پايگاه اينترنتي «ناسيونال پست» عده زيادي از كاربران نسبت به اين تصوير واكنش نشان دادند.
براساس اين گزارش يكي از كاربران با دستكاري تصاوير نتانياهو حين سخنراني در سازمان ملل او را در حال كشيدن تصويري از يك چهره مشهور كارتني نشان داد.
يكي ديگر از كاربران نيز با ارسال تصوير كالين پاول وزير امور خارجه آمريكا كه در سال 2009 در سازمان ملل براي توجيه حمله به عراق ظرفي محتوي ويروس سياه زخم به همراه داشت، اقدام نتانياهو و نقاشي اش را با كالين پاول مشابه دانست. پاول با اين حركت خود قصد داشت حمله به عراق به بهانه نابود كردن زرادخانه شيميايي و ميكربي صدام را توجيه كند. در حالي كه چنين زرادخانه اي هرگز در عراق يافت نشد.
به گزارش شبكه تلويزيوني پرس تي وي، «مارك گلن» فعال جنبش موسوم به همبستگي با هلال احمر و صليب سرخ در شهر آيداهو در آمريكا در گفت وگو با اين شبكه گفت: «اسرائيل نظامي عقب افتاده و فئودالي دارد. فقط قدرتي عقب افتاده همانند اسرائيل مي تواند نخست وزيري همانند بنيامين نتانياهو داشته باشد كه در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد اين سخنان مضحك و مسخره را مطرح كند كه اسرائيل مهد دموكراسي و آزادي و تنها دموكراسي در منطقه خاورميانه است. اين سخنان بيش از هر چيز ديگري نشان مي دهد كه دولتمردان اسرائيلي از نظر عقلي بيمار هستند. آنها با بيماران رواني كه دچار خود بزرگ بيني و توهم و عقده هاي آزار و اذيت هستند و نه تنها سخنان تند به زبان مي آورند بلكه در مقام عمل نيز اقدامات خشونت آميز صورت مي دهند؛ تفاوتي ندارند. مواجهه با اين افراد دشمن پندار و توهم زده بسيار دشوار است و نشان مي دهد ما در چه دنياي خطرناكي زندگي مي كنيم.»
مارك گلن در ادامه افزود: «مقامات اسرائيل و آمريكا در سخنانشان ايران را به حمايت از تروريسم متهم مي كنند. در پاسخ به اين سؤال بايد پرسيد چه تعداد از دانشمندان هسته اي ايران كشته شده اند؟ و چه تعداد از دانشمندان هسته اي اسرائيل يا كشورهاي غربي در سالهاي اخير به دست نيروهاي ايراني كشته شده اند؟ واقعيت آن است كه نيروهاي اسرائيلي و آمريكايي با همكاري همديگر در سالهاي اخير چند دانشمند هسته اي ايران را كشته اند. علاوه بر اين، اسرائيل و آمريكا به اقدامات تروريستي و خرابكارانه ديگري هم مبادرت كرده اند كه منتشر نمي شود و مردم اطلاعي از آن ندارند. طبيعي است كه نظام فئودالي و عقب افتاده حاكم در اسرائيل چنين رفتاري داشته باشد و هيچ احترامي به هنجارهاي بين المللي و اخلاقيات قائل نباشد. در حالي اسرائيل اين ضربه ها را به ايران زده است كه ايران هيچ تهديدي براي اسرائيل ندارد. تنها جرم ايران اين است كه حامي فلسطيني ها است و حاضر نيست اجازه داده شود حقوق كشورش نقض شود. به هرحال، اينكه به افراد خطرناكي همانند نتانياهو اجازه داده مي شود در نهاد مهمي همانند نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد حاضر شوند و اينگونه سخنراني كنند نشان از دنياي خطرناكي است كه در آن زندگي مي كنيم. اين افراد با مصونيت كامل هر كاري كه مي خواهند انجام مي دهند.»
نخست وزير رژيم صهيونيستي در بخشي از سخنانش در مجمع عمومي سازمان ملل با تكرار اتهامات بي اساس خود عليه برنامه هسته اي كشورمان اذعان كرد كه تحريم ها نتوانسته اند برنامه هسته اي ايران را متوقف كنند.
وي گفت: 10 سال است كه جامعه بين الملل تلاش كرده تا برنامه هسته اي ايران را از طريق ديپلماتيك حل كند و 7 سال است كه جامعه بين الملل ايران را تحريم كرده و در دوران «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا سخت ترين تحريم ها عليه ايران اعمال شده است و من مي خواهم كه از كشورهاي حامي تحريم ها نيز تشكر كنم اما بايد بگويم كه تحريم ها برنامه هسته اي ايران را متوقف نكرده است.
نتانياهو سپس با نشان دادن يك نقاشي كودكانه بر روي كاغذ، خط قرمز برنامه هسته اي ايران را ترسيم كرد كه اين موضوع با تمسخر رسانه ها و خنده حاضران روبرو شد.
نتانياهو در اين باره گفت: اجازه دهيد به شما بگويم كه چرا بايد خط قرمز را براي برنامه غني سازي اورانيوم ايران ترسيم كرد.
وي افزود: هر بمبي از مواد منفجره و مكانيزمي براي انفجار اين مواد تشكيل شده است و نمونه ساده آن، بمبي است كه باروت داخل آن با فشار دادن دكمه و عمل كردن فيوز داخل آن منفجر مي شود.
نخست وزيري رژيم صهيونيستي افزود: درباره برنامه هسته اي ايران اين باروت، اورانيوم غني سازي شده است و براي ايران ساخت و جمع آوري اورانيوم سخت است اما ساخت مكانيزمي براي انفجار اين مواد زياد مشكل نخواهد بود.
وي با اشاره به تصوير گفت: اين يك بمب و فيوز آن است و ايران براي ساخت بمب بايد از 3 مرحله عبور كند. مرحله اول بايد اورانيوم با غلظت پايين توليد كند و در مرحله دوم اورانيوم را با غلظت متوسط توليد كند و در مرحله سوم بايد اورانيوم را با غلظت بالايي توليد كرد تا ايران بتواند اولين بمب خود را بسازد.
نخست وزير رژيم صهيونيستي مدعي شد: ايران مرحله اول ساخت بمب اتمي را تكميل كرده است و هم اكنون وارد مرحله دوم شده است و تا بهار آينده يا حداكثر تابستان آينده مرحله دوم را تكميل خواهد كرد و وارد مرحله آخر مي شود و پس از آن فقط چند ماه يا چند هفته با توليد اولين بمب هسته اي خود فاصله خواهد داشت.
وي گفت: اگر واقعيت ها اين باشد، كجا بايد خطوط قرمز را ترسيم كرد.
نتانياهو سپس خط قرمز را بر روي تصويري كه در دست داشت ترسيم كرد و طبق تصوير اين خط قرمز عبور ايران از غني سازي اورانيوم متوسط به غني سازي اورانيوم با درصدي غناي بالا است.
راديو رژيم صهيونيستي در توجيه اين موضوع اعلام كرد: آقاي نتانياهو با نشان دادن طرحي از يك بمب در يك نمودار گرافيكي ساده و قابل درك براي همگان، خط قرمزي با ماژيكي قرمز رنگ براي برنامه هاي هسته اي ايران بر روي اين طرح ترسيم كرد!
مخالفت اسرائيلي ها
با حمله به ايران
روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» نوشت كه براساس نظرسنجي به عمل آمده در جامعه صهيونيستي اكثر اسرائيلي ها معتقدند كه حمله به ايران مساوي با نابودي اسرائيل است.
به گزارش فارس، به نقل از هاآرتص نتايج يك نظرسنجي نشان مي دهد كه نيمي از اسرائيلي ها نسبت به سرنوشت اسرائيل و ادامه حيات آن در صورت وقوع جنگ با ايران نگران هستند.
اين روزنامه نوشت: نتايج نظرسنجي به عمل آمده درباره امكان نابودي اسرائيل كه براي نخستين بار در يك نظرسنجي مطرح شده است، ممكن است رهبران ايران را خوشحال كند.
 


امام جمعه قم:

عقبه بني اميه و بني عباس در برابر توهين به پيامبر(ص) خفقان گرفته اند

امام جمعه قم از سكوت و خفقان عقبه بني اميه و بني عباس و سران كشورهاي منطقه در قبال توهين به ساحت پيامبر اسلام(ص) انتقاد كرد.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم كه در شبستان امام خميني حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: در عرصه جهاني امروز فرعونياني كه از عقبه بني اميه و بني عباس هستند با اسرائيل و آمريكا همدست شده اند و مي بينيم كه وقتي به ساحت پيامبر اكرم(ص) و همچنين قرآن كريم جسارت مي شود در خفقان فرو مي روند و سكوت مي كنند.
وي گفت: امروز مسلمانان بسياري در كشورهاي مختلف از جمله بحرين، عراق و فلسطين به خاك و خون كشيده مي شوند اما اين كشورهايي كه خود را اسلامي مي دانند عكس العملي نسبت به اين جنايات نشان نمي دهند.
سعيدي با بيان اينكه خداوند در عصر غيبت نيز براي هدايت مردم تدبيري انديشيده است، افزود: وظيفه مراجع تقليد و ولي فقيه آن است كه مردم را در اين زمان در دنياي پرآشوب از انحرافات مصون بدارند.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب نيز در طي همين مسئوليتي كه برعهده دارند فرمودند كه تا زماني كه من زنده هستم نمي گذارم حركت عظيم ملت ايران از آرمان ها ذره اي منحرف شود.
متولي آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: ايشان در آشفته بازار دوران فتنه بارها به سردمداران فتنه توصيه كردند كه از مسيري كه دشمنان بر سر آنها قرار داده بازگردند و توبه كنند كه خيلي از افراد بازگشتند و در نمازجمعه تاريخي كه به امامت رهبر انقلاب برگزار شد، حضور يافتند.
سعيدي با تبريك فرا رسيدن ميلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: مادر امام رضا(ع) بانويي پاكدامن از سرزمين مغرب بود كه با تشرفات خاصي وارد مدينه و خانه امام موسي كاظم(ع) شد و از ايشان فرزندي به نام رضا(ع) بدنيا آمد.
وي با اشاره به روايتي از امام رضا(ع) گفت: حضرت فرمود خدا رحمت كند كسي كه امر ما اهل بيت(ع) را احيا مي كند.
 


با رونمايي از تمبر يادبود خالق پيشاني بند رزمندگان تجليل شد

اهواز-خبرنگار كيهان:
به مناسبت هفته دفاع مقدس از تمبر يادبود مرحوم «منصور واحدي»، خالق خوزستاني پيشاني بند رزمندان دفاع مقدس در مجلس شوراي اسلامي رونمايي شد.
رونمايي از تمبر خالق اين اثر معنوي به دست رئيس مجلس و با حضور جمعي از مسئولان استان خوزستان صورت گرفت.
زنده ياد منصور واحدي محقق و خالق اثر معنوي پيشاني بند رزمندگان از هنرمندان پيشكسوت استان خوزستان بود كه عمري در راه فرهنگ و هنر خوزستان تلاش كرد و سرانجام در روز 12 شهريور سال 1390 به ديار باقي شتافت و در قطعه هنرمندان اهواز آرام گرفت.
 


سومين فرش بزرگ پارچه جهان در ايران رونمايي شد

معاون بازاريابي مركز ملي فرش ايران از رونمايي سومين فرش بزرگ پارچه دنيا در ايران خبر داد.
مجتبي فيض الهي در حاشيه مراسم رونمايي از سومين فرش بزرگ پارچه جهان در جمع خبرنگاران گفت: بخش خصوصي ايران در حال مذاكره براي اخذ سفارش هاي جديد بافت فرش هاي بزرگ پارچه است.
معاون بازاريابي مركز ملي فرش ايران در پاسخ به سوال مهر افزود: بافت فرش به شيوه سفارش پذيري يكي از راههاي موفق براي شناساندن فرش دستباف ايراني و صادرات آن است.
وي تصريح كرد: سومين فرش بزرگ پارچه دنيا كه توسط هنرمندان نيشابوري بافته شده است، در مسجد محمدالامين عمان گسترده خواهد شد.
به گفته فيض الهي، متراژ اين فرش 2400 متر مربع است كه در مدت 2 سال با حضور مستقيم 400 بافنده بافته شده است و براي نصب به زودي به كشور عمان مي رود و مسجد محمدالامين را مزين خواهد كرد؛ ضمن اينكه اين فرش به صورت 40 رج بافته شده و يكي از نفيس ترين فرش هاي بزرگ پارچه به شمار مي رود كه تاكنون در دنيا بافته شده است. طرح اين فرش نيز تلفيقي از نقوش فرش اصفهان و مشهد است كه 8 تا 9 ماه كار بر روي طراحي آن انجام شده است.
وي بافت فرش هاي بزرگ پارچه را براي ايران ارزآور دانست و خاطرنشان كرد: براساس اطلاعات دست اندركاران بافت اين فرش، ميزان ارزآوري اين فرش 3 ميليون و 200 هزار دلار است.
گفتني است اين فرش (فرش مسجد محمد الامين) توسط علي خليقي طراحي و توسط 400 بافنده كه همگي خانم و اهل نيشابور هستند با تلاش 2ساله و صرف 2ميليون ساعت كار بافته شده است.
اين فرش با يك ميليارد گره و در مساحت 2400مترمربع 12تن وزن دارد.
 


اخبار ادبي و هنري

دبير جشنواره مقاومت:
بايد براي جهان اسلام خوراك فرهنگي تهيه كنيم
دبير دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت گفت: اگر كشورهايي كه درگير بيداري اسلامي هستند توان مالي يا فيلمساز ندارند بايد با آنها در ساخت فيلم در اين حوزه مشاركت كنيم تا به پويايي اين جنبش كمك شود.
محمد خزايي در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار كيهان گفت: در حوزه سياست هاي بين الملل سينما دچار كمبود هستيم و غير از جشنواره ها كه موفقيت هايي داشته كاري انجام نداده ايم. خانواده سينماي ايران به دليل اختلافاتي كه در سينما وجود دارد ناآرام است. بايد آرامش به اين خانواده بازگردد تا بتوان آثار باارزشي توليد كرد.
وي با انتقاد از كم كاري سينما در فرهنگ سازي افزود: براي ترويج فرهنگ ايراني و اسلامي و هويت خودمان كار شاخصي انجام نشده است. ما مسلمان و شيعه هستيم ولي چند كار درباره صدر اسلام انجام شده؟ چند كار براي شخصيت هاي صدر اسلام ساختيم و به خارج از ايران فرستاديم؟ كارهاي ارزشمندي براي پيامبران شده ولي كافي نيست.
خزايي ترويج فرهنگ دفاع مقدس و اسطوره هاي ايثار و شهادت در خارج از كشور را نيز ضعيف ارزيابي كرد و با تاكيد بر اين كه ديده شدن فيلمها در خارج از كشور يك برنامه ريزي و استراتژي نياز دارد افزود: چه اشكالي دارد كه بخش خصوصي را فعال كنيم كه در حوزه بين الملل برنامه ريزي كنند حتي سوبسيدهايي بدهيم كه محصولات فرهنگي ما در خارج از كشور ديده شود تا همانطور كه ما به ديدن فيلم هاي كره اي عادت كرده ايم ذائقه مردم ديگر نقاط جهان نيز به ديدن فيلم هاي ايراني عادت كند.
دبير جشنواره فيلم مقاومت با بيان اين كه طي چند سال اخير در عرصه بين الملل فعاليت هاي خوبي انجام شده است گفت: آقاي شمقدري در حوزه توليدات مشترك قدم هاي خوبي برداشته اما باز هم كم است و مي توان با كم كرد مشكلات بودجه و حل كردن معضلات درون سينما اقدامات بيشتري در عرصه بين المللي انجام داد.
وي مهمترين موضوع سينما را بيداري اسلامي دانست و با اشاره به اينكه با از بين رفتن قدرت هاي بزرگ قدرت هاي جديدي به وجود خواهند آمد كه يكي از آنها مسلمانان هستند تاكيد كرد: جهان اسلام نياز به خوراك فرهنگي دارد و ما بايد با برنامه ريزي نسبت به توليد و ارائه اين خوراك فرهنگي تلاش كنيم.
خزايي با تاكيد بر اين كه براي حمايت از توليدات خارجي خصوصا با محور بيداري اسلامي داراي ظرفيت هاي لازم هستيم افزود: بودجه سرگردان زيادي در عرصه فرهنگي وجود دارد اما برنامه ريزي نداريم. مشكل ما در جذب بودجه نيست بلكه در برنامه ريزي استراتژيك است. هر از گاهي بودجه هاي شناوري در مملكت مي بينيد كه صرف امور ديگر مي شود.
يك بازيگر سينما فاش كرد
ديكتاتوري اقليت در سينما بيداد مي كند
يكي از بازيگران سينما و تلويزيون گفت: بعضي از هنرمندان سينما تلاش مي كنند با پررنگ كردن مسائل سياسي در ميان سينماگران دودستگي و اختلاف ايجاد كنند.
اين بازيگر مطرح سينما كه خواست نامش فاش نشود در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار كيهان گفت: پس از اتفاقاتي كه در سال 88 رخ داد برخي از سينماگران تلاش مي كنند با اختلاف افكني ميان هنرمندان از آب گل آلود ماهي بگيرند. اين سينماگران با تبليغات عليه هنرمنداني كه در ساخت فيلم هاي ضد فتنه فعاليت مي كنند قصد منزوي كردن آنان را دارند.
وي افزود: فضاي مجازي و خصوصا شبكه هاي اجتماعي نيز محلي است براي عقده گشايي و هتاكي عليه هنرمنداني كه مخالف جريان فتنه حركت مي كنند. اين هنرمند با اشاره به اوضاع خانه منحله سينما گفت: اگر مديران اين مجموعه حاضر مي شدند از پست و مقام جدا شوند و به قانون تن دهند امروز شاهد بسياري از مشكلات نبوديم.
اين بازيگر سينما تصريح كرد: در فضاي هنر خصوصا سينما با ديكتاتوري اقليتي مواجه هستيم كه با مظلوم نمايي و هوچيگري مي خواهند براي خودشان موقعيتي ايجاد كنند. اين گروه اقليت در صورتي كه كسي بر خلاف ميل آنها عمل كند با فضاسازي رسانه هاي بيگانه و شبكه هاي اجتماعي براي منزوي كردن او تلاش مي كنند.
اين هنرمند سينما با اشاره به مزاحمت و هتاكي تعدادي از اوباش براي علي رام نورايي گفت: در حال حاضر چند دختر بازيگر }ب-ك و پ-آ{ تبديل شده اند به سران اپوزيسيون نظام و اين نشان از وخامت حال و روز مخالفان انقلاب دارد كه رهبريشان را به اين افراد واگذار كرده اند.
وي در پاسخ به كمال تبريزي كه گفته بود علي رام نورايي را در جلسه كمك به زلزله زدگان نشناخته است گفت: اين ها چندين بار فيلم «قلاده هاي طلا» را ديده اند و هر پلان آن را تحليل كرده اند غيرممكن است او را نشناخته باشند و فقط به دليل اينكه او در فيلم ضد فتنه بازي كرده با وي رفتار توهين آميز كرده اند.
 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

 دانشنامه جامع امام رضا(ع) در 10 جلد منتشر مي شود

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از آماده سازي و انتشار دانشنامه جامع امام رضا(ع) در 10 جلد و در آينده نزديك خبر داد.
به گزارش مهر، سيد محمد حسيني، پنجشنبه شب در آيين اختتاميه دهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) اظهار كرد: چاپ و ترجمه آثار جشنواره امام رضا(ع) به زبان هاي مختلف و نيز توليد نرم افزار مجموعه آثار امام رضا(ع) نيز از جمله اقداماتي است كه در راستاي گسترش سيره رضوي انجام شده است.
وي با اشاره به اين مطلب كه در اين دوره از جشنواره بين المللي امام رضا(ع) حضور بخش دانشگاهي كه برنامه اين بخش براساس برنامه هاي علمي و پژوهشي صورت گرفته بود، برگزار شد، تصريح كرد: توليد آثار در اين دوره از جشنواره داراي رشد چهارو نيم درصدي بوده است و تعداد آثار از 103 هزار به 583 هزار اثر رسيده است.
وي گفت: حضور ارگان ها و نهادهاي مختلف چون كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، بنياد شهيد و امور ايثارگران، كميته امداد امام خميني(ره) دانشگاه ها، دانش آموزان و حضور رسانه ها از ديگر اقداماتي است كه در راستاي گسترش سيره رضوي صورت گرفته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اين مطلب كه 68 موضوع با محوريت سيره رضوي در دهمين دوره از جشنواره بين المللي امام رضا(ع) مورد بررسي قرار گرفته است، گفت: ترويج فرهنگ رضوي نشانگر حب و دوستي نسبت به اهل بيت(ع) است.
وي بيان داشت: نقطه آغازين جشن هاي ايام دهه كرامت و دهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) از دروازه ورود امام رضا(ع) از شلمچه آغاز و در شب ميلاد امام رضا(ع) در مشهد به كار خود پايان داد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخشي ديگر از سخنان به برنامه هاي دهه كرامت اشاره كرد و افزود: احياي قدم گاه هاي امام رضا(ع) در شهرهاي بهبهان، ابركوه يزد، تفت، نيشابور، سرخس و مشهد، نامگذاري 6 ذي القعده با عنوان گراميداشت شاه چراغ و نامگذاري 5 ذي القعده با عنوان تكريم امامزادگان از جمله برنامه هاي دهه كرامت بود.
وي هرنوع فعاليت در عرصه هاي مختلف جشنواره بين المللي امام رضا(ع) را ماندگار دانست و گفت: ظرفيت برگزاري هفته هاي فرهنگي رضوي در سراسر استان هاي كشور فراهم است.


 


با حضور فرمانده سپاه مرند

اولين يادواره 14 شهيد روستاي محبوب آباد برگزار شد

اولين يادواره شهداي روستاي محبوب آباد از توابع شهرستان مرند چهارشنبه شب پنجم مهرماه در محل مسجد جامع اين روستا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي كيهان در اين مراسم كه با شركت خانواده هاي معظم شهدا، فرماندهي سپاه مرند و اقشار مختلف مردم برگزار شد سرهنگ پاسدار قويدل فرماندهي سپاه مرند با اشاره به تفاوت هاي هشت سال دفاع مقدس با شرايط حاضر گفت: دشمن درصدد ضربه رساني به اصول و اعتقادات مذهبي و انقلابي ما از طريق اشاعه منكرات و ساخت فيلمهاي مستهجن است.
وي با ذكر اين نكته كه تبعيت از ولايت مطلقه فقيه ضامن حفظ ارزشها و اعتقادات ماست اقدام توهين آميز رسانه هاي غربي در توهين به ساحت مقدس پيامبراعظم را محكوم كرد.
سپس مداح اهل بيت عصمت و طهارت كربلايي بهرام نجف پور به مداحي پرداخت.
گفتني است روستاي محبوب آباد از توابع شهرستان مرند در استان آذربايجان شرقي در طول 8سال دفاع مقدس 14 شهيد تقديم اسلام و انقلاب كرده است.
 


سومين سكوي فاز 14پارس جنوبي بارگيري شد


با تلاش متخصصان ايراني سومين سكوي فاز 14 ميدان گازي پارس جنوبي با موفقيت در مجتمع كشتي سازي و صنايع فراساحل ايران در بندرعباس بارگيري و به سمت عسلويه ارسال شد.
به گزارش خبرنگار مهر از بندرعباس، متخصصان ايراني با ساخت و بارگيري سكوهاي فاز 14ميدان گازي پارس جنوبي موفقيت بزرگ ديگري را در تحريم هاي غرب عليه كشورمان رقم زدند.
در حالي كه شركت هاي غربي بر خلاف تعهدات خود از بارگيري و انتقال سكوهاي فاز 14پارس جنوبي به علت مسائل سياسي خودداري كردند مهندسان ايراني در مدتي كوتاه به تكنولوژي بارگيري سازه هاي دوهزار تني پايه سكوهاي نفتي و گازي دست يافتند تا علاوه بر ساخت سكوها از اين به بعد عمليات بارگيري و انتقال سكوها به محل مورد نظر نيز توسط شركت هاي ايراني انجام شود.
فاز 14 پارس جنوبي در منطقه عسلويه با ظرفيت استخراج دو ميليارد فوت مكعب گاز در روز، يكي از ميادين مهم گازي كشور محسوب مي شود و عمليات ساخت و انتقال چهارسوي اين ميدان در شركت مبين سازه گستر مجتمع كشتي سازي و صنايع فراساحل ايران «ايزايكو» در حال انجام است.
تاكنون دو سكوي فاز 14پارس جنوبي به محل مورد نظر منتقل شده و عمليات بارگيري سومين سكوي اين فاز نيز با موفقيت در مجتمع كشتي سازي و صنايع فراساحل ايران در بندرعباس انجام شد.
به گفته مديرعامل شركت مبين ساز گستر، ساخت، بارگيري و انتقال سكوهاي فاز 14پارس جنوبي از خروج 570 ميليون دلار ارز از كشور جلوگيري كرده است.
 


آغاز صيد ماهيان استخواني در گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
كار صيد ماهيان استخواني در غرب گيلان آغاز شد.
اين مطلب را مديركل شيلات گيلان عنوان و با بيان اينكه صيد ماهيان استخواني در اين منطقه در تالش آغاز شده است افزود: 700 صياد عضو 12 تعاوني صيد پره تا اواخر فروردين ماه در آستارا، تالش و رضوانشهر ماهيان استخواني را صيد مي كنند و اين در حالي است كه صيد اين ماهيان در ديگر مناطق گيلان از بيستم مهر ماه آغاز مي شود.
حجت سعيدي اضافه كرد: به علت استفاده بيشتر از شرايط مساعد آب و هوايي صيد ماهيان استخواني در مناطق غرب گيلان زودتر از مناطق ديگر شروع مي شود.
وي در ادامه با اشاره به اينكه سال گذشته 13 هزار و 500 تن ماهي استخواني در گيلان صيد شد گفت: امسال 4 هزار و 500 صياد عضو 53 تعاوني آماده صيد ماهيان استخواني هستند.
مديركل شيلات گيلان يادآور شد: ماهيان سوف، سفيد، كفال و سيم بيشترين ماهيان استخواني است كه در گيلان صيد مي شود.
تعداد زياد تعاوني هاي صيد پره، صيد بي رويه و قاچاق و فصلي بودن بيمه صيادان از مهمترين مشكلات صيد و صيادي در گيلان است.
 


خليفه كل ارامنه آذربايجان:

مسيحيان ، توهين اخير به پيامبر اسلام را محكوم مي كنند

تبريز-خبرنگار كيهان:
توهين به پيامبر اسلام(ص) باعث به دردآمدن قلب مسلمانان شده و قلب مسيحيان ارمني را نيز جريحه دار كرده است.
خليفه كل ارامنه آذربايجان، در نشست حقوق اديان، در تالار حوزه هنري آذربايجان شرقي در تبريز گفت: توهين به پيامبران نكوهيده است و مسيحيان چنين اقداماتي را شديدا محكوم مي كنند. روابط بسيار صميمي اسلام و مسيحيت، نبايد با چنين اقدامات غيرمسئولانه اي جريحه دار شود. به گزارش خبرنگار ما، اسقف گريگور چيفتچيان تصريح كرد: توهين فوق به پيامبر گرامي اسلام مصداق عيني محاربه با خدا و رسول خدا است.
وي اظهار داشت: ما همگي در عصر يكپارچگي الهي قرار داريم و ماهيت فيلم موردنظر در تناقض با مفهوم احترام متقابل ميان اديان است و توهين به يك دين آسماني توهين به تمام اديان الهي محسوب مي شود.
 


همزمان با سالروز ميلاد حضرت ثامن الحجج(ع)

زائران رضوي ، حرم مطهر را گلباران كردند

مشهد- خبرنگار كيهان:
همزمان با يازدهم ذي القعده و ميلاد امام رضا(ع) حرم مطهر رضوي گلباران شد.
به گزارش كيهان، اين مراسم كه با حضور اقشار زائران و مجاوران صورت گرفت، حاضران با حضور در ميدان شهداي مشهد به سمت حرم مطهر رهسپار شدند و پس از تشرف به بارگاه منور رضوي، در پشت پنجره فولاد حرم امام رضا(ع) با اهداي گل به اين امام همام، ميلاد ايشان را گرامي داشتند.
همچنين در اين روز، پايتخت معنوي ايران سراسر غرق نور و شادي و حال و هواي مشهدالرضا و خيل زائراني كه به آستان بوسي ثامن الحجج(ع) آمده بودند، غيرقابل وصف بود. بيش از هزار جشن مردمي در گوشه و كنار شهر برپا شد؛ كاروان هاي پياده از نقاط مختلف ايران اسلامي خود را به مشهد رساندند و صدها هزار زائر ديگر با حضور در پايتخت دل ها، ميلاد هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت را جشن گرفتند.
در شب ميلاد حضرت رضا(ع) نيز، حرم مطهر مملو از خيل عظيم زائران و مجاوراني بود كه براي عرض تبريك و آستان بوسي به اين مكان شريف آمده بودند.
گفتني است؛ در اين شب در 24 نقطه شهر مشهد به يمن ولادت امام هشتم(ع) برنامه نورافشاني برگزار شد. همچنين در 46 بوستان شهري و بيش از 110 مسجد در نقاط مختلف شهر، برنامه هاي مختلف به منظور گراميداشت اين شب عزيز برپا شد.
 


رئيس شوراي عالي استان ها اعلام كرد

تعداد اعضاي شوراهاي شهر و روستا افزايش مي يابد

رئيس شوراي عالي استان ها گفت: در انتخابات آينده شوراها، تعداد اعضاي شوراهاي شهر و روستا افزايش مي يابد.
مهدي چمران روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: طبق قانون بايد با توجه به افزايش جمعيت تعداد اعضاي شوراهاي اسلامي نيز افزايش يابد. وي اظهار كرد: بر اين اساس جمعيت شوراها از 110هزار عضو كنوني به 170هزارنفر افزايش مي يابد.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران افزايش اعضاي شوراها را در شهرهاي بالاي يكصدهزار نفر عنوان كرد و گفت: براين اساس تعداد اعضاي شوراي شهر تهران به 31 نفر و كلانشهرها هم به 21 نفر افزايش پيدا مي كند.
وي تعداد روستاهاي داراي شورا و دهياري را 25هزار روستا ذكر كرد و افزود: جايگاهي كه قانون براي شوراها معين كرده جايگاه بسيار ارزشمندي است و شوراها هم اكنون بار بزرگي را از دوش دولت برداشته اند.
 


رقابت 38 اثر در جشنواره بين المللي تئاتر كودك همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان گفت: 38 اثر در نوزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان به رقابت مي پردازند.
خسرو بيات در جلسه ستاد اجرايي جشنواره نوزدهم تئاتر كودك و نوجوان همدان افزود: از ميان 38 اثر پذيرفته شده، 18 اثر در بخش صحنه اي، 10 اثر در بخش خياباني، 5 اثر در نمايشنامه نويسي و 5 اثر در بخش بين الملل حضور مي يابند.
وي ادامه داد: اين آثار از بين 362 نمونه ارسالي به دبيرخانه جشنواره برگزيده شده اند كه در 6 سالن شهر شامل فجر، مجتمع بوعلي سينا، كانون مهديه، مجتمع شهيد آويني، سينما كانون و پلاتو به اجرا درمي آيند.
وي اعلام كرد: امسال بخش تئاتر كودك و تئاتر نوجوان از هم تفكيك شده اند و 5 داور نيز براي اظهارنظر در مورد آثار اجرا شده انتخاب شده اند.
بيات خاطر نشان ساخت: داوري در بخش تئاتر خياباني توسط داوران بزرگسال و با نظرسنجي از مردم انجام مي گيرد.
وي اظهار داشت: 300 مهمان داخلي و خارجي از 16 مهرماه وارد همدان شده و طي مدت برگزاري جشنواره در اين شهر حضور دارند.
 


خشكسالي در چهار محال و بختياري تداوم يافت

كاهش 20درصدي بارشهاي جوي در زمستان گذشته نسبت به متوسط بارشهاي 30 ساله حكايت گر تداوم خشكسالي پنج ساله در چهار محال و بختياري بود.
به گزارش ايرنا، با اتمام سال زراعي 91-90 سيطره خشكسالي در چهار محال و بختياري تداوم يافته و با وجود متوسط بارش 407 ميليمتري در استان و افزايش 19 درصدي بارش ها نسبت به سال قبل، كماكان ميزان بارش نزولات جوي نسبت به متوسط بلندمدت روند كاهشي را نشان مي دهد.
با وجود افزايش بارش در سال زراعي گذشته نسبت به سال قبل از آن، كاهش بارش برف در سال زراعي گذشته در سرشاخه رودخانه هاي مهم فلات مركزي در چهار محال و بختياري باعث شد تا برخي از اين رودخانه ها با كاهش ذخاير آبي مواجه شوند به گونه اي كه زاينده رود از تكاپو افتاد و نتوانست به اصفهان برسد.
براساس آمار هواشناسي چهار محال و بختياري در ايستگاه هاي هواشناسي استان بيشترين ميزان بارش سال زراعي گذشته با 1025 ميليمتر بارش در ايستگاه كوهرنگ به ثبت رسيد و حال آنكه بخش عمده بارش ثبت شده در اين ايستگاه را باران تشكيل داده و بارش برف كه تامين كننده منابع پايدار آب است در اين ايستگاه كاهش يافته است.
 


مشاور وزير علوم:

حقوق اساتيد دانشگاه همسان سازي مي شود

تبريز-خبرنگار كيهان:
مدير كل دفتر وزارتي وزارت علوم گفت: همسان سازي حقوق استادان از دغدغه هاي دولت دهم است.
رسول ملك فر گفت: برغم طرح موضوع توسط رئيس جمهوري و پيگيري آن توسط وزير علوم، با توجه به محدوديت هاي اعتباري، امكان تحقق كامل اين بحث، ممكن نبود. ولي تلاش مي شود اين شعار، حداقل تا پايان دولت، شكل عملياتي بگيرد.
وي توجه به رشته هاي بين رشته اي را از اولويت هاي اين وزارت خانه خواند و تصريح كرد: طرح آمايش آموزش عالي، در آينده نزديك رونمايي مي شود. ملك فر همچنين گفت: طبق برنامه پنجم بايد 50 درصد تحقيقات اساتيد كارفرما محور و در جهت رفع نيازهاي كشور باشد و سعي مي كنيم كه اين برنامه تا سال 94 عملياتي شود و در آيين نامه هاي ارتقا هم، مدنظر بوده و رهبرمعظم انقلاب نيز همواره بر اهميت سوق دادن پايان نامه ها، رساله ها و تحقيقات دانشگاهي به حوزه كاربرد، تاكيد كرده اند.
 


ستاد احياي زكات 30 مسجد در مناطق زلزله زده مي سازد

رئيس ستاد احياي زكات گفت: ستاد زكات كشور 30 مسجد را در مناطق زلزله زده مي سازد.
آيت الله حسن عالمي در گفت وگو با فارس، پيرامون فعاليت هاي ستاد زكات كشور، اظهار كرد: ستاد زكات كشور شورايي تشكيل شده و اعضايي در آن فعاليت مي كنند.
رئيس ستاد احياي زكات افزود: اعضاي ستاد زكات كشور؛ رئيس شوراي ائمه جمعه كشور، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، معاون راهبردي رئيس جمهور، وزارت كشور، وزارت جهاد كشاورزي و كميته امداد امام خميني است.
آيت الله عالمي خاطرنشان كرد: كميته امداد امام خميني(ره) دبير شورا و نماينده رهبر معظم انقلاب رئيس شورا هستند.عضو مجلس خبرگان رهبري در ارتباط با فعاليت هاي ستاد زكات گفت: فعاليت هاي ستاد زكات عمدتا براي جمع آوري زكات است كه زكات به دو صورت مستحبي و واجب است و در حقيقت زكات جمع شده در اختيار كميته امداد امام خميني قرار مي گيرد. رئيس ستاد احياي زكات يادآور شد: كميته ا مداد زكات واجب جمع آوري شده را براي فقيران مصرف مي كند و زكات مستحب در امور خير مصرف مي شود كه از جمله آن مي توان به ساحت 30 مسجد در مناطق زلزله زده اشاره كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14