(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 مهر 1391 - شماره 20318

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نكته
پس از بازگشت به تهران
احمدي نژاد دستاوردهاي سفر به نيويورك را تشريح كرد
در مكتب امام
روسيه:
غرب شعار انزوا و تحريم ايران را كنار بگذارد
همزمان با شب ولادت امام رضا(ع) و هفته دفاع مقدس
آيين غبارروبي و عطرافشاني مزار مطهر شهدا برگزار شد
فرمانده پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) ارتش :
دشمن در صورت حمله ، جان سالم به در نمي برد
اعتراض ايران به بي تفاوتي آمريكا
در حفاظت از ديپلمات ها در سازمان ملل
عمادي :
مدل ترور خبرنگار پرس تي وي مدل آمريكايي-اسرائيلي است
توافق ايران و آرژانتين براي حل مسئله آميا
سردار نقدي:
ادامه ظلم ، مستكبران را با پنجه آهنين بسيجيان جهان مواجه مي كند
آزادي 3 ايراني ربوده شده در سوريه


نكته

وصيت نامه اي براي امروز
احد كريم خاني
در حالي كه جهان اسلام و بخصوص قلب ملت شريف ايران اسلامي همچنان آكنده از خشم و نفرت نسبت به اهانت كارگردان آمريكايي- صهيونيستي به ساحت مقدس نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) است، هفته گذشته و در ايام گراميداشت هفته دفاع مقدس، روزنامه شرق در حركتي مشكوك و سؤال برانگيز اقدام به چاپ كاريكاتوري موهن عليه ايثارگران، شهدا و رزمندگان 8 سال نبرد حق عليه باطل كرد.
اين روزنامه حامي جريان فتنه در كاريكاتور خود كه 4 مهر 91 چاپ كرد، صف هايي كه رزمندگان 8 سال دفاع مقدس پيش از انجام عمليات ها تشكيل مي دادند و سربندهاي متبرك به عبارت هاي «يا زهرا(س)»، «يا حسين»، «يا مهدي (عج)» و... را در صفي واحد بر پيشاني يكديگر مي بستند مورد تمسخر قرار داده و تصويري موهن ارائه نموده كه در آن هر رزمنده اي چشم بندي را بر روي چشم نفر جلويي مي بندد.
متعاقب اين اقدام موهن، روزنامه مذكور توسط هيات نظارت بر مطبوعات توقيف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد. نحوه برخورد با گردانندگان و عوامل پشت پرده اين روزنامه، موضوع اين نوشته نيست، اما نكته اي كه ضرورت دارد يك بار ديگر براي كساني كه هنوز ماهيت و ابعاد دفاع مقدس را درك نكرده و يا اينكه حافظه تاريخي خود را به دست فراموشي سپرده اند، روشن شود، نيت و هدف غايي رزمندگان در دفاع از ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي است.
با مروري بر وصيت نامه هاي شهدا، تبعيت از رهبري كه آن را در ادامه پيروي از امام معصوم(ع) مي دانستند، جان نثاري، در راه اسلام ناب محمدي(ص)، حفظ ميهن اسلامي و نواميس مردم از دست اندازي بيگانگان، احياي ارزش ها و تداوم خط سرخ شهادت كه به وضوح در تمامي وصيت نامه، قابل مشاهده است.
اي كاش گردانندگان روزنامه شرق و عوامل اين اقدام موهن قبل از ارتكاب به چنين جرمي نابخشودني، حداقل وصيت نامه چند شهيد بزرگوار را ورق مي زدند تا اين چنين چشم بسته و كوركورانه به آرمان هاي انقلاب، جان نثاري رزمندگان و خون شهدا خيانت نمي كردند.
چه زيبا نگاشت شهيد «رمضانعلي معصومي» شهيدي از روستاي آزران از توابع شهرستان كاشان كه در وصيت نامه خود براي جاهلان امروز نوشت: «ما با چشم باز شهادت را انتخاب كرديم».
وصيت نامه اين شهيد بزرگوار نمونه اي از هزاران منظومه كامل از «درس زندگي» شهدا براي نسل هاي آينده است كه به زبان ساده بر روي كاغذ نگاشته شده است.
بخشي از وصيت نامه شهيد رمضانعلي معصومي
«از برادراني كه جنازه مرا غسل و كفن مي كنند تقاضا دارم كه دست هاي مرا از كفنم بيرون بگذارند مي خواهم به دشمن بگويم كه با دست خالي از دنيا رفتم. هيچ چيزي به همراه خودم نبردم و چشم هاي مرا باز بگذارند تا به دشمن بفهمانم كه ما با چشم باز شهادت را انتخاب كرديم. از ملت مسلمان ايران مي خواهم امام را تنها نگذارند. پيرو ولايت فقيه باشند كه سرنوشت يك كشور اسلامي زير نظر ولايت فقيه مي باشد. از برادران و خواهران منحرف تقاضا مي كنم كه بدامان اسلام باز آيند اگر مي خواهند رستگار شوند. خداوند ان شاءالله در فرج امام مهدي(عج) تعجيل كند و ما را يكي از سربازان آن حضرت قرار دهد و شهداي ايران را با شهداي صدر اسلام محشور بگرداند.»
 


پس از بازگشت به تهران

احمدي نژاد دستاوردهاي سفر به نيويورك را تشريح كرد

رئيس جمهور پس از اتمام سفر 6 روزه خود به نيويورك براي شركت در مجمع عمومي سازمان ملل ديروز به كشور بازگشت.
احمدي نژاد در بدو ورود مورد استقبال رسمي علي اكبر ولايتي مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل و محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور قرار گرفت.
رئيس جمهور كشورمان در بازگشت از سفر 6 روزه نيويورك و در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران دستاوردهاي اين سفر را تشريح كرد.
احمدي نژاد با اشاره به دو سخنراني خود در اين سفر افزود: يك سخنراني درباره حاكميت قانون بود كه بسيار مهم بود چرا كه پايه استقرار عقل و انديشه در جامعه انساني تحكيم قانون و اجراي آن است.
رئيس جمهور ادامه داد: مسئله بعدي سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل متحد و درباره آينده جهان و نظمي كه بايد در آن برقرار شود، بود.
وي ادامه داد: در كنار اين، 12 كنفرانس و گفت وگوي خبري، 8 ملاقات سياسي و 5 ديدار عمدتا با اتباع آمريكايي، گروه هاي ضدجنگ و كساني كه نظرات جديدي براي اداره جهان داشته اند برگزار شد و همچنين ملاقاتي با ايرانيان عزيز مقيم آمريكا داشتيم.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به مطرح شدن دو موضوع خاص در اين سفر ادامه داد: يك موضوع، پيگيري ايجاد ساختار براي جنبش عدم تعهد بود كه بسياري از مسئولين اين مسئله را دنبال مي كردند و انشاالله به زودي پيش نويس اوليه براي پيگيري اين آرمان ها به تصويب برسد.
احمدي نژاد گفت: مسئله ديگر بحث سوريه بود كه بر حسب وظيفه اي كه از سوي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد به دوش من گذاشته شده بود، قرار شد تا يك گروه تماس بين المللي تشكيل دهيم در اين خصوص مذاكرات لازم صورت بگيرد و انشاالله نتيجه آن به اطلاع ملت ها خواهد رسيد.
از دستگيري جوانفكر متاسفم
احمدي نژاد در ادامه در پاسخ به پرسشي درباره دستگيري علي اكبر جوانفكر گفت: من خيلي متاسفم كه در آستانه سخنراني رئيس جمهور در سازمان ملل در حالي كه جهان منتظر شنيدن ديدگاه هاي ملت ما بودند اين اتفاق افتاد.
رئيس جمهور افزود: همان طور كه مي دانيد در سازمان ملل دو دسته سخنراني مي كنند؛ يك عده طرفداران نظام سرمايه داري هستند كه حرف آخر آنها را آمريكا مي زند و يك دسته كشورهاي مستقل هستند كه حرف آخر در ميان آنها را ايران مي زند، با اين توصيف، اينكه به يكباره قبل از سخنراني رئيس جمهور، مشاور رسانه اي رئيس جمهور و مديرعامل ايرنا بازداشت مي شود مايه تاسف است بويژه اينكه اتهام او، توهين به رهبري است؛ مسئله اي كه هيچ ايراني آن را نمي پذيرد، من اين مسئله را دنبال خواهم كرد.
مصاحبه با رسانه هاي بين المللي
به گزارش ايسنا احمدي نژاد بعد از ظهر چهارشنبه به وقت محلي در حاشيه سفر به نيويورك در كنفرانسي خبري با حضور خبرنگاران رسانه هاي بين المللي با بيان اينكه معتقديم نظم جديدي بر جهان حاكم خواهد شد كه در آن همه از حقوق برابر برخوردار باشند و كسي بر ديگري برتري نداشته باشد اظهار كرد: براي تحقق آرزوهاي خوب بشر و استقرار سعادت عمومي راهي جز جايگزيني نظمي جديد وجود ندارد.
اعلام آمادگي
براي گفت وگو با آمريكا
رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه نيويورك تايمز مبني بر چگونگي روابط ايران و آمريكا طي سالهاي اخير و اينكه آيا ايران هم اشتباهي در عدم بهبود روابط با آمريكا داشته است؟ تصريح كرد: 33 سال قبل آمريكا يك طرفه اقدام به قطع روابط خود با ايران كرد و از آن فراتر در 60 سال اخير ميان دو كشور مسايلي رخ داده كه باعث افزايش فاصله ها شده است.
احمدي نژاد با بيان اينكه البته امروز ديگر شرايط مثل زماني نيست كه آمريكا از تهاجم رژيم صدام به ايران به طور مستقيم و جدي حمايت مي كرد، ادامه داد: چرا دولتي كه براي آزادي و حق انتخاب انقلاب كرد، بايد دولتهاي متوالي آمريكا را كه از مدعي ترين كشورها در مورد حقوق ملتها، آزادي و دموكراسي است، همواره در برابر خود ببيند؟
رئيس جمهور با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام كرده است كه در شرايط عادلانه و براساس احترام متقابل، براي حل مسايل آماده گفت وگوست، خاطرنشان كرد: هيچ گاه از طرف دولت ايران كوچكترين اقدامي عليه ملت آمريكا انجام نشده و اين در حالي است كه از سوي دولت آمريكا، اقدامات زيادي عليه ملت ايران صورت گرفته است.
گفتني است 25 نماينده مجلس در جلسه علني چهارشنبه در تذكري به رئيس جمهور نسبت به مواضع وي در رابطه با مذاكره با آمريكا اعتراض كردند
به زودي مشكلات
برطرف خواهد شد
رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي از سوي خبرنگار شبكه سي.بي.اس آمريكا مبني بر اينكه ايران در دوره دولت نهم و دهم درآمد زيادي از فروش نفت كسب كرده ولي وضعيت اقتصادي مردم بهبود نيافته است، گفت: فقط 10 درصد اقتصاد ايران به تجارت خارجي وابسته است كه امروز دچار محدوديتهايي شده اما به زودي اين مشكلات برطرف خواهند شد.
احمدي نژاد اضافه كرد: درباره ارزش پول ملي نيز اگرچه بنده با شرايط بوجود آمده مخالف بوده و هستم اما اين مسئله در برخي از نهادهاي تصميم گير ايران طرفداران بسياري دارد كه دائماً براي تحقق آن تلاش مي كردند.
رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه نبايد تصور كرد كه امروز وضعيت اقتصادي در ايران خراب است، اظهار كرد: از پنج سال قبل كه آمريكا اتحاديه اروپا را از همكاري اقتصادي با ايران تحريم كرده است، آيا وضع ايران بدتر شده يا اتحاديه اروپا كه در آستانه فروپاشي قرار گرفته است؟ اين در حالي است كه اروپايي ها مثل ايران تحريم نشده اند كه اگر مي شدند، وضع به گونه اي ديگر بود.
2 راه حل بحران سوريه
رئيس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار شبكه تي.آر.تي تركيه درباره اينكه جمهوري اسلامي ايران چه اقداماتي براي ايجاد ثبات در سوريه مي تواند انجام دهد، با بيان اينكه دو راه حل مشخص براي برون رفت از وضعيت كنوني در سوريه وجود دارد، تصريح كرد: راه حل اول ادامه جنگ است و عده اي معتقدند بايد به مخالفين دولت كمك كنند تا بر حكومت سوريه غلبه كند؛ اين راهكار بسيار آساني بوده و ممكن است در كوتاه مدت جواب بدهد اما با توجه به بافت طايفه اي جامعه سوريه، براي دهه هاي متمادي اين كشور را در ناامني فرو مي برد.
احمدي نژاد راهكار دوم را تفاهم ملي از طريق گفت وگو عنوان و اظهار كرد: آزادي و حق انتخاب از حقوق مردم سوريه است و همه ملت ها بايد از عدالت، احترام و انتخاب آزاد برخوردار باشند.
مذاكره بهترين راهكار است
احمدي نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه كيوتو ژاپن مبني براينكه با توجه به اعلام چندين باره در خصوص آمادگي براي مذاكرات هسته اي، آيا واقعاً ايران كاملاً تمايل دارد اين مذاكرات به نتيجه برسد و اساساً چه انتظاري از اين مذاكرات دارد؟ گفت: از نظر ايران حل و فصل مسائل بين المللي راهي جز مذاكره ندارد و گفت وگو بهترين راهكار است؛ به شرط آنكه طبق قانون و عادلانه صورت گيرد و انگيزه هاي سياسي در آن دخيل نباشد.
اهداف آمريكا از مخالفت با ايران فرق نكرده است
احمدي نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار شبكه بي.بي.سي درباره دليل سياسي شدن مسئله هسته اي ايران از سوي آمريكا اظهار كرد: اهداف آمريكا از مخالفت با ملت ايران طي 33 سال گذشته هيچ تغييري نكرده است. به همان دليل كه آمريكا از حمله صدام به ايران حمايت كرد، با موضوع هسته اي نيز برخورد سياسي مي كند.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه بايد اين سؤال از آمريكايي ها پرسيده شود، افزود: امروز آمريكا كشورها را به بهانه ايجاد دموكراسي اشغال مي كند اما زماني كه ملت ايران براي به دست آوردن آزادي و حق انتخاب، انقلاب كرد به دشمني با آنان پرداخت.
رئيس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار شبكه بلومبرگ درباره پيشنهاد ايران براي تعليق توليد اورانيوم 20 درصد غني شده به شرط لغو تحريم ها، تصريح كرد: اين پيشنهاد جديدي نبوده و در حالي است كه ايران علي رغم تكليف قانوني اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي، اورانيوم 20 درصد براي توليدات دارويي خود دريافت نكرد و مجبور شد رأساً اقدام به توليد آن كند و اعلام كرده است هر زمان كه اين كالا را بتواند دريافت كند، از ادامه توليد منصرف خواهد شد.
ضرورت همدلي پيروان
اديان الهي
احمدي نژاد همچنين در ديدار با رهبران اتحاديه جهاني يهوديان ضد صهيونيسم بر ضرورت همدلي پيروان اديان اللهي براي تغيير و اصلاح مديريت حاكم بر جهان تأكيد كرد.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه صهيونيست ها تلاش دارند اقدامات زشت خود را به نام يهوديان ثبت كنند، افزود: يهوديان نيز مانند مسلمانان، مسيحيان و ديگر اقوام قومي صلح طلب بوده و به دنبال گسترش دوستي در جهان هستند.
سرمايه گذاري در ايران
تضمين شده است
رئيس جمهور همچنين پنج شنبه شب در شبكه جام جم كانال اروپا تأكيد كرد: سرمايه گذاري در ايران تضمين شده است.
وي گفت: مقررات تدوين شده در اين حوزه در ايران راهگشا و بسيار آسان است و اعضاي هيئت دولت مكلف به راهنمايي سرمايه گذاران در كشور هستند.
احمدي نژاد با اعلام اين كه به زودي در كانادا حافظ منافع ايران تعيين مي شود، به هموطنان اطمينان داد كه براي انجام امور كنسولي خود نگران نباشند.
رئيس جمهوري با تأكيد بر اعزام كارشناسان و كتاب هاي آموزشي براي آموزش ايرانيان خارج از كشور گفت: هموطنان ما براي حفظ هويت فرهنگ كهن ايراني توسط فرزندان شان، حداقل سالي دو تا سه بار به ايران سفر كنند.
رئيس جمهور همچنين در گفت وگو با باربارا اسلاوين خبرنگار پايگاه خبري آمريكايي ال مانيتور گفت: من اعتقاد ندارم كه دولت آمريكا پشت اين كردار زشت و توهين آميز بوده است.
وي ادامه داد: واكنش ها در بسياري از كشورهاي اسلامي و البته ايران انعكاس دهنده مخالفت ملت ها با سياست اشغالگري و سلطه جويي آمريكا بود.
احمدي نژاد درباره آينده سياسي خود بعد از دوران رياست جمهوري نيز گفت: به خاطر درخواست ديگران در عالم سياست باقي خواهم ماند، نمي توانم از عالم سياست دور باشم و هرجا كه من هستم سياست نيز به دنبالم مي آيد.
خبر ديگر آن كه احمد داوود اغلو وزير خارجه تركيه در نيويورك به محل اقامت رئيس جمهور كشورمان رفت و با وي درباره موضوعات دوجانبه و مسئله سوريه گفت وگو كرد.
به گزارش روزنامه صباح تركيه در اين ديدار وزير خارجه تركيه گلايه هاي خود از مواضع برخي از مقامات ايراني عليه تركيه را به احمدي نژاد اعلام كرد و گفت كه تركيه از اين بابت ناخشنود است. رئيس جمهور ايران در پاسخ اشتياق شخصي خود و نظام سياسي ايران به داشتن رابطه اي خوب با تركيه را با وزير خارجه تركيه در ميان گذاشت و اضافه كرد مواضع ايران در قبال موضوعات مختلف فقط توسط وي، رئيس مجلس و يا وزير خارجه بيان مي شود و مواضع افراد ديگر موضع ايران تلقي نمي شود.
 


در مكتب امام

برادرها! متوجه اختلاف اندازي دشمنان مشتركمان باشيد
امروز اختلاف بين ما (پيروان مذاهب اسلامي) تنها به نفع آنهايي است كه نه به مذهب شيعه اعتقاد دارند و نه به مذهب حنفي و يا ساير فرق.
آنها مي خواهند نه اين باشد نه آن!
راه را اينطور مي دانند كه بين شما و ما اختلاف بيندازند.
صحيفه نور - ج 12- ص 259
 


روسيه:

 غرب شعار انزوا و تحريم ايران را كنار بگذارد

وزير خارجه روسيه با اشاره به همكاري خوب ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي، تأكيد كرد كه غرب براي پايان دادن به مناقشات برنامه هسته اي ايران، شعار انزوا و تحريم اين كشور را كنار بگذارد.
«سرگئي لاوروف» وزير خارجه روسيه در مصاحبه با خبرگزاري بلومبرگ به بررسي مسائل و ديدگاه هاي مسكو در خصوص برنامه هسته اي ايران و تحولات سوريه پرداخت.
«چارلي رز» خبرنگار بلومبرگ از وزير خارجه روسيه درباره برنامه هسته اي ايران پرسيد و گفت آيا به نظر وي ايران قصد دارد توانايي دستيابي به بمب اتمي را داشته باشد يا خير؟ لاوروف در پاسخ به اين سؤال گفت: «من يك چيز را با قطعيت مي دانم و آن اينكه ايراني ها مي خواهند چرخه كامل سوخت هسته اي را داشته باشند كه اين هيچ تضادي با پيمان منع گسترش سلاح هاي اتمي ندارد.»
وي افزود: «ما هيچ نشانه اي در دست نداريم كه نشان دهد ايران در رده سياسي تصميمي براي حركت به سمت نظامي سازي برنامه هسته اي اش اتخاذ كرده است.»
وي خاطرنشان كرد: ارزيابي اطلاعاتي آمريكا كه پانتا آن را هر از چند گاهي منتشر مي كند نيز همين است.
وزير خارجه روسيه افزود: «همه ما براي محقق شدن اهداف تصريح شده در پيمان منع گسترش سلاح هاي اتمي بايد رويكردي عقلاني اتخاذ كنيم، زيرا اگر ما انزوا را شعار روز قرار دهيم، تحريم هاي بيشتر و بيشتري اعمال كنيم و اين كشور را تهديد به حمله كنيم- خداي ناكرده- ايران همكاري اش با آژانس انرژي اتمي را قطع خواهد كرد كه در حال حاضر تمامي سايت هاي هسته اي اعلام شده ايران را زيرنظر دارد و گزارش داده است كه تاكنون هيچ نشانه اي از جنبه هاي نظامي در برنامه هسته اي ايران نيافته است.»
خبرنگار بلومبرگ با قطع سخنان لاوروف از وي پرسيد آيا دولت ايران در برخورد با آژانس شفاف بوده و تمامي اقدامات لازم براي غيرنظامي بودن برنامه اش را انجام داده است يا خير؟ وزير خارجه روسيه در پاسخ به اين سؤال گفت: تا آنجا كه بحث به سايت هاي هسته اي ايران و تعهدات قانوني اين كشور مربوط مي شود، ايران با آژانس همكاري دارد و آژانس نيز اين موضوع را در گزارش هايش تأييد كرده است.
لاوروف گفت: اما در برنامه هسته اي ايران ترديدهايي نيز وجود دارد كه اين كشور بايد گروه 1+5 را درباره آنها متقاعد كند.
ايران به غرب اعتماد ندارد
لاوروف در ادامه اين گفت وگو تصريح كرد: «چيزي كه من مي گويم اين است كه با تهديد و تحريم مكرر ايران ما اين كشور را به همكاري بيشتر ترغيب نمي كنيم. شما تنها ايران را عوض نمي كنيد، شما رفتار همه را عوض مي كنيد، زيرا اگر شما به تهديدها و تحريم ها پايبند بمانيد و ما به ايران برويم و بگوييم شما بايد با آژانس همكاري كنيد و اين در حالي باشد كه آنها همه را متقاعد كرده باشند كه برنامه شان جنبه هاي نظامي ندارد... آنگاه است كه ايران به ما مي گويد ما باور نداريم غرب هرگز در اين موضوع با ما كنار بيايد... باور ما (ايران) اين است كه هدف غرب تغيير نظام است.»
لاوروف گفت: «ايران به ما مي گويد احساس مي كند غرب صادق نيست.»
وزير خارجه روسيه همچنين از تصميم مرسي رئيس جمهوري مصر براي وارد كردن ايران در موضوع سوريه استقبال كرد و گفت راه حل موضوع هسته اي ايران نيز اين است كه با ايران تعامل كنيم.
انتقاد از رويكرد دوگانه آمريكا
وي همچنين از رويكرد دوگانه آمريكا در تعامل با ايران انتقاد كرد و گفت: «وقتي ما مي خواستيم ايران را به ژنو و به اين اجلاس گروه تماس دعوت كنيم آمريكايي ها گفتند، نه؛ ما نمي توانيم با ايران به توافق برسيم؛ اما همين آمريكايي ها وقتي مساعدت ايران در وضعيت امنيتي در عراق را لازم داشتند براي نشستن با ايران و توافق با اين كشور ترديد به خرج ندادند.»
حمايت مسكو از دولت سوريه
لاوروف در بخش ديگري از اين گفت وگو در پاسخ به «چارلي رز»، خبرنگار شبكه خبري بلومبرگ كه مدعي شد اكثر مردم معتقدند بشار اسد بدون حمايت تسليحاتي روسيه و ايران در قدرت باقي نمي ماند، اين موضوع را به نحوه اثرگذاري رسانه هاي غربي بر اذهان مخاطبانش مرتبط دانست.
وزير خارجه روسيه گفت: رسانه هاي غربي با «شعارهايي ساده» تلاش مي كنند اسد را فردي قاتل و سلاخ معرفي كنند كه هيچ جايگاهي در سوريه يا در هيچ كجاي ديگر دنيا ندارد و به اين نحو بر ذهن مخاطبانشان تاثير مي گذارند.
لاوروف تصريح كرد مسكو چشم بر برخي از انتقادات به بشار اسد نمي بندد، از جمله اينكه او «كار خيلي كمي را در زماني بسيار دير انجام داده است» اما با اين موضوع هم موافق نيست كه او هر روزه در حال پيكار با مردمي غير مسلح، چنانكه رسانه هاي غربي به تصوير مي كشند، است.
وزير خارجه روسيه تصريح كرد: روسيه از زمان آغاز ناآرامي ها در سوريه با مخالفان داخلي در اين كشور مذاكره و آنها را ترغيب كرد تا اختلافات و نفرت هاي فردي را به خاطر مردم كشورشان كنار بگذارند.
وي افزود: گروه هاي مخالف سوريه در واكنش به اين تلاش هاي روسيه مي گفتند: «ساير متحدان خارجي پيشنهادهاي متفاوتي به ما ارائه مي دهند؛ آنها مي گويند تا پايان به نبرد ادامه دهيد؛ آنها مي گويند با صداي رسا بگوييد روسيه بايد اسد را سرنگون كند.»
به گزارش فارس، چارلي رز، از وزير خارجه روسيه پرسيد در چه شرايطي مسكو به عزل بشار اسد رضايت خواهد داد كه لاوروف در پاسخ گفت: «ما نمي توانيم چنين شرطي را تصور كنيم.»
مخالفت چين با تحريم ايران
سخنگوي وزارت خارجه چين گفت: چين همواره با تحريم يك جانبه عليه جمهوري اسلامي ايران مخالفت كرده است.
به گزارش راديو بين المللي چين، «هون لي» در جمع خبرنگاران با بيان اين كه چين همواره با تحريم يك جانبه عليه جمهوري اسلامي ايران مخالفت كرده است، گفت: چين اعتقاد دارد اعمال فشار و تحريم به طور اساسي مسئله هسته اي ايران را حل نمي كند.
وي افزود: فشار و تحريم نه تنها مسئله هسته اي ايران را حل نمي كند، بلكه اين مسئله را پيچيده تر و جدي تر ساخته و رويارويي را تشديد مي كند، كه براي صلح و ثبات منطقه سودمند نيست.
 


همزمان با شب ولادت امام رضا(ع) و هفته دفاع مقدس

 آيين غبارروبي و عطرافشاني مزار مطهر شهدا برگزار شد

آيين غبارروبي و عطرافشاني مزار مطهر شهدا همزمان در سراسر كشور در شب ولادت امام رضا(ع) و هفته دفاع مقدس برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم پس از تلاوت آيات قرآن كريم توسط قاري بين المللي استاد تاج زاده، پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) توسط خادمان حرم رضوي بر سر مزار شهدا نصب شد.
همچنين در اين مراسم بيش از يكصد هزار شاخه گل و 15 هزار شيشه گلاب بين مردم شهيدپرور براي شست و شو و عطرافشاني قبور شهدا تقسيم و پرچم هاي گلزار شهدا تعويض شد.
رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ در مهديه شهداي تهران با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز با گذشت 33 سال از انقلاب اسلامي مردم ما همچون روزهاي اول انقلاب وفادار و استوار در كنار نظام جمهوري اسلامي ايستاده اند.
حميد سميعي با بيان اين كه مردم علاقه خود را به نظام و رهبري اثبات كردند، تاكيد كرد: امروز مسئولان نظام بايد قدرشناس اين مردم باشند و براي امنيت و آسايش آنان تلاش كنند.
در حاشيه اين آيين دهها ايستگاه صلواتي برپا شده بود.
گفتني است، مراسم غبارروبي و عطرافشاني گلزار شهداي سراسر استان تهران با محوريت گلزار شهداي بهشت زهرا(س) كه 30 هزار شهيد والامقام در آن آرميده اند، در 112 گلزار شهداي شهرستان هاي استان تهران نيز برگزار شد.
 


فرمانده پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) ارتش :

دشمن در صورت حمله ، جان سالم به در نمي برد

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش با بيان اينكه تاسيسات هسته اي ايران حكم حيثيت ملي ما را دارد، گفت: ما از حيثيت خود دفاع كرده و اگر حمله اي عليه تاسيسات هسته اي ما شود، دشمنان جان سالم به در نمي برد.
امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي در گفت وگوي تفصيلي با (ايسنا) دليل تهديدات منطقه اي و فرامنطقه اي عليه كشورمان را ضديت دشمنان با اسلاميت، استقلال و آزادي جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و افزود: 33 سال است اين تهديدات وجود دارد و شكل و ماهيت آن تفاوتي نكرده بلكه تنها الفاظ تغيير كرده است.
وي با بيان اينكه « در راس اين تهديدات، آمريكا قرار دارد»، اضافه كرد: سخنان و تهديدات آنها به قدري عجولانه است كه حتي فراموش كرده اند در انتخابات گذشته آمريكا قول «تغيير» داده بود. تهديدات آنان همچون بادي است كه خار و خاشاك با خود دارد اما عبور خواهد كرد، حال ملتي مي تواند از اين تهديدات عبور كند كه چشم و گوش و دهان خود را به اين خار و خاشاك ببندد.
اسماعيلي ادامه داد: دكترين ما دفاعي است بنابراين اگر هر تهديدي اتفاق افتاد بلافاصله دفاع خواهيم كرد و پاسخ قاطع خواهيم داد. ما معتقديم حضور مردم در صحنه محكمترين پاسخ است؛ همانطور كه در فتنه 88 كه يك جنگ تمام عيار عليه جمهوري اسلامي بود، مردم به خوبي در صحنه حاضر شدند و پاسخ دشمنان را دادند.
اسماعيلي در واكنش به تهديدات دشمن نسبت به مراكز هسته اي كشورمان نيز اظهار كرد: درباره تهديدات فيزيكي عليه تاسيسات هسته اي صلح آميز ايران كه حيثيت ملي ما را به دنبال دارد، ما با حيثيت خود دفاع مي كنيم و با آنچه از خون و جان داريم، در برابر حملات مي ايستيم. قول مي دهيم اگر حمله اي عليه تاسيسات هسته اي ما شود، دشمنان جان سالم به در نبرند.
وي در ادامه درباره رزمايش حدود 30 كشور به همراه آمريكا در خليج فارس نيز گفت: رزمايش ها براي آمادگي نيروهاي مسلح هر كشوري است و اين حق مسلم هر كشور است. در بحث رزمايش آمريكا و چند كشور ديگر در خليج فارس، هدفي كه دنبال مي كنند براي ما اهميت چنداني ندارد. آنچه براي ما مهم است طرح هاي پروازي و طرح هاي آفندي آنهاست كه با سامانه هاي شنود الكترونيكي و راداري پيشرفته كه به تازگي به آنها دست پيدا كرده ايم به خوبي رصد و تجزيه و تحليل مي كنيم.
اسماعيلي افزود: بارها همين تجزيه و تحليل رزمايش ها و ديگر اقدامات دشمنان ما را به تغيير تاكتيك ها واداشته است، اين تغيير تاكتيك ها ما را به روز مي كند تا در شرايط مختلف غافلگير نشويم.
وي افزود: هر هواپيمايي، چه جاسوسي و چه غير آن، اگر قصد نزديك شدن به مرزهاي هوايي ايران را داشته باشد بلافاصله با اخطار هوايي رادارهاي پدافند هوايي مواجه مي شود. در طول روز از اين مدل اخطارها داريم و آنها هم تمكين مي كنند، چرا كه در غير اين صورت با اقدام تاكتيكي ما يعني شليك موشك يا پرواز هواپيماهايمان براي كنترل آنها مواجه خواهند شد.
اسماعيلي با بيان اينكه «سامانه هاي راداري ما در طيف هاي مختلف فركانسي فعال است و اكنون در تمام طيف ها فركانس داريم،» خاطرنشان كرد: در بخش شنود الكترونيكي نيز سامانه جديد و كم نظيري را در ميدان مستقر داريم كه اكنون نيز در شبكه يكپارچه پدافند در حال كشف و ضبط است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء درباره رزمايش آتي مدافعان آسمان ولايت نيز اظهار كرد: اين رزمايش اواخر مهر ماه يا اواسط آبان ماه سال جاري به صورت نيمه سراسري با اهداف سراسري و با شركت همه عناصر پدافندي ارتش و سپاه برگزار مي شود.
اسماعيلي درباره سامانه موشكي باور 373 كه به عنوان جايگزين سامانه اس 300 مطرح بود، پاسخ داد: چيزي به عنوان سامانه جايگزين نداريم، بلكه ما به وجود چنين سامانه اي احساس نياز مي كرديم، يعني به يك سيستم موشكي دفاعي خوب كه متناسب با تهديدات روز باشد.
وي افزود: ساخت باور 373 را به همكاري دانشگاه، صنايع دفاعي و قرارگاه پدافند كليد زديم و اكنون اين پروژه 30 درصد پيشرفت كرده است و اميدواريم هر چه زودتر در راستاي تقويت سامانه هاي دفاعي موشكي ارتفاع متوسط به بالا، باور را در شبكه پدافندي وارد كنيم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش درباره ماموريت و برد اين سامانه نيز گفت: ما نقطه گلوگاهي نداريم. ارتفاع متوسط و بالا يعني بخشي از وظيفه دفاع در برابر هر آنچه را كه قرار باشد مراكز هسته اي يا ديگر نقاط حساس كشور ما را تهديد كند، به اين سامانه موشكي محول مي كنيم.
 


اعتراض ايران به بي تفاوتي آمريكا

در حفاظت از ديپلمات ها در سازمان ملل

به دنبال حمله گروهك تروريستي منافقين به سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان سخنگوي نمايندگي جمهوري اسلامي در نيويورك، اين اقدام را محكوم كرد و دولت آمريكا را مسئول حفاظت از همه ديپلماتها در سازمان ملل دانست.
عليرضا ميريوسفي، سخنگوي نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد در نيويورك درباره برخورد خشونت آميز با رامين مهمان پرست، سخنگوي وزارت خارجه ايران در نيويورك، با بيان اينكه اين حمله توسط گروهك تروريستي منافقين صورت گرفته، گفت: اين در حالي است كه قرار است نام اين گروهك از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا خارج شود؛ بنابراين، بايد انتظار چنين رفتارهاي خشونت آميزي را از اين فرقه تروريستي داشت.
وي اقدام آمريكا براي خارج كردن نام اين گروهك از فهرست گروه هاي تروريستي را گام اشتباه ديگري از سوي دولت آمريكا عنوان كرد.
ميريوسفي تصريح كرد كه مسئوليت حفاظت از همه ديپلمات ها در سازمان ملل به عهده دولت آمريكاست.
در همين زمينه احمد شوهاني عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز تاكيد كرد كه اقدام اخير منافقين در نيويورك عليه سخنگوي وزارت امور خارجه ايران مصداق ديگري از تروريست بودن اين گروهك است.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه حركت منافقان در قبال سخنگوي وزارت خارجه ايران و اقدام دولت آمريكا در دستگير نكردن آن ها از دو حالت خارج نيست، به فارس گفت: يا دولت آمريكا توان جلوگيري از حمله منافقين به سخنگوي وزارت خارجه را نداشت كه اين بعيد است و يا اينكه آمريكايي ها به عمد خواهان چنين حركتي از سوي دشمنان انقلاب اسلامي بوده اند.
از سوي ديگر؛ رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه ايران با بيان اينكه طبق قوانين بين المللي اگر كسي براي ديپلماتها و ميهمانان اجلاسهاي بين المللي مزاحمتي ايجاد كند، پليس موظف است مانع شود و اجازه نزديك شدن ندهد، افزود: متاسفانه در قبال حركت منافقين، شاهد نوعي بي تفاوتي پليس آمريكا بوديم و هرچند باري هم كه به پليس اشاره مي كرديم كه بايد از مزاحمت اين افراد جلوگيري كند بي تفاوتي نشان مي دادند، ولي وقتي هجمه سنگين تر شد پليس دخالت كرد و آنها را به عقب راند و بعد هم اطلاعيه اي داد كه چنين اتفاقي افتاده است.
مهمانپرست تصريح كرد: حفاظت از جان ديپلماتها و مراسمي كه براي اجلاسي بين المللي در حال برگزاري است برعهده ميزبان است.
وي با اشاره به اينكه برگزاري مجمع عمومي سازمان ملل، نشستي جهاني است و تنها ميزباني اش در آمريكا قرار گرفته است كه مي تواند براي اين كشور نتايج سياسي و اقتصادي زيادي داشته باشد، افزود: بايد آمريكا به وظايف خود به خوبي عمل كند و اجازه چنين حركتي شايسته ميزبان نيست.
سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، با بيان اينكه چنين آزادي عملي براي گروه هاي ضدانساني و تروريستي در غرب به اسم آزادي بيان مطرح مي شود، گفت: اين خلاف اصولي است كه همه بايد به آن متعهد باشند. وي در ادامه با بيان اينكه اعضاي گروهك منافقين، منفورترين افرادي هستند كه به كشور ما اهانت مي كنند و جايگاهي هم بين مردم ايران ندارند، اظهار داشت: از اينكه شاهد چنين رفتاري نسبت به ايران هستيم و دنياي غرب اجازه فعاليت به چنين گروهكي را مي دهد، متاسفيم.
 


عمادي :

مدل ترور خبرنگار پرس تي وي مدل آمريكايي-اسرائيلي است

مدير اتاق خبر شبكه پرس تي وي تاكيد كرد كه اين شبكه قطعا موضوع خبرنگار كشته شده خود در سوريه به دست معارضان را پي گيري خواهد كرد.
حميدرضا عمادي، در گفت وگو با ايسنا، در پي كشته شدن خبرنگار اين شبكه انگليسي زبان در سوريه، گفت: صبح روز چهارشنبه خبرنگار پرس تي وي در حال انجام گزارش زنده تلفني مورد اصابت گلوله تك تيراندازي در دمشق قرار گرفته و به شهادت رسيد. وي ادامه داد: در اين حمله هم چنين حسين مرتضي، مدير دفتر العالم و پرس تي وي در دمشق مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمي شد و اكنون به بيمارستان منتقل شده است.
مدير اتاق خبر شبكه پرس تي وي اضافه كرد: اين شبكه مسئوليت حمله اخير به خبرنگار خود را برعهده تروريست هاي مورد حمايت آمريكا، اسرائيل، تركيه، قطر و عربستان سعودي مي داند. مدل اين حمله تروريستي همانند مدل آمريكايي-اسرائيلي است كه آمريكا در عراق پياده كرده و باعث وحشت در ميان مردم و خبرنگاران شده است.
عمادي افزود: هم چنين تركيه، قطر و عربستان سعودي به خاطر حمايت هاي مالي و تامين سلاح تروريست ها شريك جرم در اين ترور هستند. امروز روز سياهي براي جامعه رسانه اي جهان است و لكه ننگي در دامان كساني است كه با حمايت از تروريست ها باعث كشتار مردم غيرنظامي و خبرنگاران مي شوند.
مدير اتاق خبر شبكه پرس تي وي هم چنين افزود: در حال حاضر شبكه پرس تي وي خبرنگار فعال در دمشق داشته و اين شبكه تلويزيوني كماكان به فعاليت خود ادامه مي دهد و اين ترور باعث توقف فعاليت اين شبكه نخواهد شد.
 


توافق ايران و آرژانتين براي حل مسئله آميا

وزراي خارجه ايران و آرژانتين در محل سازمان ملل بر تداوم مذاكرات براي حل مسئله آميا توافق كردند.
در ديدار وزيران امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و آرژانتين كه در محل سازمان ملل متحد در نيويورك برگزار شد دو طرف تصميم گرفتند در ماه اكتبر مذاكرات را از طريق نمايندگان حقوقي وزارت خانه هاي خود در مقر سازمان ملل متحد در ژنو ادامه داده و مكانيزمي بيابند كه در تعارض با نظام هاي حقوقي ايران و آرژانتين نباشد.
دو طرف هم چنين تصميم گرفتند روند مذاكرات تا دسترسي به يك راه حل مورد توافق در زمينه مسائل موجود ميان دو دولت درباره مسئله آميا ادامه يابد.
انفجار مركز همياري يهوديان در 18 ژوئيه 1994 (27 تير 1373) رخ داد و موجب كشته شدن 85 هزار نفر از يهودي تباران آرژانتيني و جراحت بيش از دويست نفر شد.
مركز همياري يهوديان نام ساختمان هفت طبقه اي در شهر بوئنوس آيرس بود كه مركز همكاري هاي اسرائيل و آرژانتين وابسته به كميته يهوديان آمريكا، با نام اختصاري آميا در آن قرار داشت.
تحت القاي صهيونيست ها، برخي در آرژانتين مدعي هستند كه دستور و نقشه ضربه زدن به بزرگ ترين مركز اقليت يهودي در آمريكاي لاتين در تهران كشيده شد و مسئوليت اجراي طرح عمليات به ستاد ويژه عمليات حزب الله لبنان كه به گروه شبه نظامي حزب الله لبنان وابسته است سپرده شد.
اين در حالي است كه اين اتهام از جانب صهيونيست هاست و تاكنون هيچ مدركي مبني بر دخالت جمهوري اسلامي ايران در اين خصوص ارائه نشده است و اين اتهامات تنها توطئه اي سياسي است.
رايزني هاي صالحي با وزراي خارجه كشورهاي مختلف در نيويورك
همچنين وزير امور خارجه ايران در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك با همتايان خود از كشورهاي مختلف درخصوص مسائل دوجانبه و تحولات منطقه اي و بين المللي از جمله تحولات سوريه به رايزني پرداخت.
در همين زمينه علي اكبر صالحي با وزير امور خارجه اسپانيا ديدار كرد.
صالحي در اين ديدار بر ضرورت وحدت و يكپارچگي سوريه و جلوگيري از گسترش و رشد افرط گرايي تاكيد كرد. گفت وگو درباره بحران اقتصادي در اروپا و بررسي همكاري هاي اقتصادي بين تهران-مادريد از جمله در حوزه هاي انرژي، تجارت، ارتباطات و سرمايه گذاري مشترك از ديگر موضوعات مذاكرات دو وزير خارجه بود.
در همين حال وزير امور خارجه ايران با همتاي ژاپني خود بحث و تبادل نظر كرد.
وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و ژاپن در حاشيه نشست مجمع عمومي ضمن بررسي روابط دوجانبه و همكاري هاي فيمابين، پيرامون آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي از جمله مسئله هسته اي به گفت وگو، تبادل نظر و ارائه ديدگاه هاي خود پرداختند.
صالحي همچنين در ديدار وزير خارجه فيجي با توجه به برقراري روابط سياسي بين دو كشور، راه هاي استفاده از زمينه ها و ظرفيت هاي متقابل همكاري در حوزه هاي مختلف وزيران امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و فيجي توافق كردند كه كارشناسان دو كشور در حوزه هاي مختلف تجاري و اقتصادي چارچوب همكاري هاي فيمابين را بررسي و تنظيم كنند.
همچنين وزراي امور خارجه ايران و هلند نيز در ديداري جداگانه روابط دو كشور و تحولات منطقه به ويژه سوريه را مورد بررسي قرار دادند.
طرفين ضمن ابراز رضايت از روند مناسبات دو كشور و گفت وگوهاي جامع دو كشور، بر ادامه اين گفت وگوها تاكيد كردند.
وزير امور خارجه ايران همچنين به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد در چارچوب ملاقات وزراي امور خارجه تروئيكاي جنبش عدم تعهد با سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در حاشيه برگزاري اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد ديدار كرد.
در اين ديدار طرفين ديدگاه هاي خود را درخصوص مسائل مهم منطقه اي و بين المللي و چالش هاي موجود و پيش رو بيان كرده و بر نقش مهم و تاثيرگذار عدم تعهد در معادلات بين المللي تاكيد كردند.
علاوه بر اين علي اكبر صالحي و يوسف بن علوي وزراي امور خارجه ايران و عمان در حاشيه شصت وهفتمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك ديدار و گفت وگو كردند.
در اين ديدار مناسبات نزديك و دوستانه تهران-مسقط با ابراز رضايت طرفين مورد توجه قرار گرفت و بر افزايش همكاري ها تاكيد شد.
تحولات و همكاري هاي منطقه اي به ويژه موضوع سوريه از ديگر محورهاي مذاكرات بين صالحي و بن علوي بود و در طي اين مذاكرات بر ضرورت كمك به حل و فصل و برون رفت از اين مسئله از طريق هماهنگي بين تلاش هاي مختلف در يك چارچوب سياسي با حفظ وحدت، يكپارچگي، تماميت ارضي و حاكميت ملي سوريه تاكيد شد.
علاوه بر اين وزير امور خارجه ايران در ديدار با همتاي ليبيايي خود پنجشنبه صبح به وقت نيويورك در مقر سازمان ملل متحد صورت گرفت، روابط دو كشور و تحولات بين المللي بررسي را كرد. صالحي و بن خيال علاوه بر روابط دوجانبه، درباره موضوع ايرانيان ربوده شده در خاك ليبي گفت وگو كردند. صالحي با اشاره به نگراني درباره ربوده شدن اعضاي هلال احمر ايران در ليبي خواستار پي گيري و اقدام فوري دولت ليبي براي آزاد كردن آن ها شد.
گفتني است علي اكبر صالحي در حاشيه شصت وهفتمين نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل به طور جداگانه با وزيران خارجه پاكستان، اوكراين، گرجستان و بلاروس، آلمان، نروژ، سنگاپور و الجزاير درباره روابط دوجانبه و مسائل بين المللي بحث و گفت وگو كرد.
 


سردار نقدي:

ادامه ظلم ، مستكبران را با پنجه آهنين بسيجيان جهان مواجه مي كند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: اگر مستكبرين بخواهند به ظلم خود ادامه دهند، با پنجه آهنين بسيجيان جهان اسلام مواجه خواهند شد.
سردار محمدرضا نقدي در رزمايش 15 هزار نفري «الي بيت المقدس» بسيجيان استان تهران، با گراميداشت رشادت هاي رزمندگان اسلام گفت: بزرگ مردان و شيرزنان دفاع مقدس با بذل جان، پرچم ديانت را برافراشته و شرافت، امنيت، استقلال و آزادي را براي ما به ارمغان آوردند.
وي با يادآوري رشادت هاي مردم اسلامشهر، باقرآباد، ري و ورامين در دوران پيروزي انقلاب و دفاع مقدس اظهار كرد: نسل گذشته ما اسلام منزوي را حيات بخشيد و محصول نبرد و مجاهدت آنها را در شعارهاي اسلام خواهي و آزادي طلبانه ملت هاي منطقه و حتي محرومان اروپا و آمريكا مي توان شنيد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين، بيداري ملت ها را دستاورد مقاومت شهدا دانست و افزود: دشمن از روي عجز و ناتواني به توهين روي آورده و به مقدسات بشريت جسارت مي كند و ما بايد محكمترين پاسخ را به آنها بدهيم و عظمت شهيدان را به سرانجام نهايي برسانيم.
نقدي همچنين با اشاره به سخنراني هاي روساي جمهور كشورمان در طول 33 سال گذشته در سازمان ملل گفت: دعوت به عدالتخواهي و پرهيز از ظلم در سازمان ملل يا صدور بيانيه ها، امضاي طومارها و برگزاري راهپيمايي ها در اعتراض به اهانت دشمنان، ثواب بزرگي دارد اما يقينا كافي نيست و بايد بيش از پيش در مقابله با دشمن حركت كرد.
وي با بيان اينكه «اصلي ترين اقدام بسيجيان جهان اسلام، آمادگي آنها براي آزادي بيت المقدس است تا جواب دشمنان را يكجا بدهند»، گفت: آن روزي كه استكبار در اوج عزت دنيايي اش بود، از انواع هواپيماها، ناوها و بمب هاي اتمي اش لحظه اي نهراسيديم پس چگونه امروز با اين همه شكست استكبار، بخواهيم بترسيم.
نقدي ادامه داد: اگر مستكبرين بخواهند به ظلم خود ادامه بدهند، با پنجه آهنين بسيجيان جهان اسلام مواجه خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري ها، رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پايان، نصرت خداوند را همواره ياري گر ملت ما دانست و اظهار داشت: با ادامه راه شهدا، اجازه هيچ گونه مذاكره اي را نمي دهيم و با قلب هايي سرشار از عشق به خداوند و آمادگي هاي رزمي و فكري، آنچه را كه فقط ولايت از ما مطالبه كند عملي خواهيم كرد.
 


آزادي 3 ايراني ربوده شده در سوريه

سفارت جمهوري اسلامي ايران در دمشق از آزادي سه راننده ربوده شده ايراني توسط گروه هاي مسلح در سوريه خبر داد.
سفارت ايران در دمشق اعلام كرد: سه راننده كاميون ايراني كه چهار ماه قبل توسط گروه هاي تروريستي مسلح سوريه ربوده شده بودند، آزاد شدند.
سفارت ايران در دمشق افزود: اين افراد در جريان عمليات نظامي ارتش سوريه عليه گروه هاي تروريستي مسلح آزاد شدند.
براساس اين گزارش اين سه شهروند ايراني آزاد شده به آغوش خانواده هاي خود بازگشتند.
سفارت ايران همچنين اعلام كرد كه اسامي اين افراد «مرتضي عادلي»، حسين علي نژاد» و «اسماعيل محمد زينالي» است كه 21 مه در سوريه توسط گروه هاي تروريستي مسلح ربوده شده بودند.
اين منبع آگاه همچنين اظهار داشت: اين سه راننده ايراني در جريان حمل تجهيزات پالايشگاهي به حمص، پس از ورود به خاك سوريه از طريق مرز تركيه در دام گروه هاي تروريستي مسلح گرفتار شدند.
سفارت ايران در دمشق تصريح كرد: تلاش براي آزادي ساير اتباع ايراني ربوده شده در سوريه همچنان ادامه دارد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14