(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 مهر 1391 - شماره 20318

ايران كليد حل بحران سوريه
گزارشي از مدرن ترين سامانه دفاع هوايي كشور؛
پيشرفت بومي بارعد ايراني
پايگاه تحليلي «آلترنت» مطرح كرد
هشت داستان ساختگي براي ترس آمريكايي ها از ايران


ايران كليد حل بحران سوريه

اظهارات محمد مرسي رئيس جمهور مصر در باره نقش كليدي ايران در حل بحران سوريه، نه تنها موضع كشورش را علني كرد، بلكه نشانگر واقعيت مسلم نقش بي جايگزين ايران براي حل درگيري ها در سوريه است.
محمد مرسي رئيس جمهور مصر براي احياي نقش منطقه اي مصر، ماه گذشته خواستار تشكيل كميته اي چهار جانبه براي حل بحران سوريه شد. وي بعد از تشكيل اين كميته نقش ايران را در حل بحران سوريه حياتي خواند و از ايران به عنوان بازيگر اصلي منطقه نام برد .
اگرچه برخي از اظهارات مرسي در مورد ايران ابراز ناخرسندي كرده اند، اما مرسي همواره بر اين مساله تاكيد كرده كه حضور ايران در كميته پيشنهادي وي، راه بر مداخله گران خارجي مي بندد و سبب حل مسالمت آميز بحران سوريه مي شود .
اظهارات مرسي درباره نقش ايران در حل مسالمت آميز بحران سوريه و مساله فلسطين، بيانگر اين است كه مصر استقلال خود در تصميم گيري سياسي را بازيافته و مصر دوران محمد مرسي مانند مصر دوران حسني مبارك نيست كه سياست هاي ديكته شده از سوي كاخ سفيد را اعمال كند .
خبرگزاري رويترز به نقل از رئيس جمهور مصر در يك مصاحبه با تلويزيون مصري نوشت: حضور ايران براي پايان بخشيدن به بحران سوريه حياتي است. وي وجود مناسبات ميان ايران و مصر را در اين برهه زماني مهم دانست و گفت: رابطه دوجانبه مي تواند مانع خون ريزي در سوريه شود .
رويترز افزود: مرسي ايران را طرف اصلي منطقه دانسته است كه مي تواند در حل بحران سوريه نقش فعالي داشته باشد. وي در ماه گذشته در طرحي براي احياي نقش مصر در منطقه خواستار تشكيل كميته چهار جانبه شامل ايران، تركيه، مصر و عربستان براي حل بحران سوريه شد .
اين رسانه خبري به نقل از مرسي نوشت: وجود رابطه تنگانگ ميان ايران و سوريه باعث شد، ايران در حل بحران سوريه داراي نقش فعال و حياتي باشد. ما در موضوع حل بحران سوريه داراي مشكلي نيستيم و رابطه ميان ايران و مصر هم مانند رابطه با ديگر كشورهاي جهان طبيعي است .
شبكه خبري راشاتودي نيز به نقل از مرسي نوشت: مصر براي پايان بخشيدن به بحران سوريه يك طرف فعال است. ايران در مورد حل بحران سوريه مشكل آفرين نيست، بلكه ايران بازيگر اساسي در منطقه است و در حل مسالمت آميز بحران سوريه نقش اصلي را بازي خواهد كرد .
راشادتودي نيز به نقل از مرسي در مورد مساله فلسطين نوشت: مردم مصر از مساله فلسطين حمايت كامل مي كنند. تنها راه تحقق صلح را در گرو اين دانست كه فلسطيني ها به حقوق از دست رفته خود به طور كامل خود دست يابند .
روزنامه صدي البلد مصر به نقل از رئيس جمهور مصر نوشت: رابطه خارجي مصر مبتني بر توازن در تحقق منفعت و همكاري با كشورهاي جهان است. تلاش مي كنيم به خاطر تامين منافع كشور با كشورها و شركت هاي خارجي ايجاد مناسبات كنيم .
صدي البلد مصر در مورد رابطه مصر با ايران نيز گفت: مرسي در حالي به ايران سفر كرد كه از مشكلات جهان عرب كاملا آشنا بود و مي دانست كه بحران سوريه در راس همه اين مشكلات است .
اين روزنامه مصري به نقل از مرسي افزود: ايران بازيگر اساسي منطقه است كه مي تواند با همكاري در كميته چهار جانبه براي برون رفت سوريه از بحران نقش اصلي ايفا كند .
احمد الحاج پژوهشگر استراتژيك سوريه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: دولت سوريه از هر تلاشي كه در راستاي حل بحران سوريه باشد استقبال مي كند. اين نويسنده طرح ابتكار عمل ايران را در نشست قاهره براي حل بحران سوريه قابل ستايش دانست .
اين پژوهشگر سوري با تاكيد بر نقش ايران در حل بحران سوريه افزود: دولت سوريه هرگونه ابتكار عمل سياسي را كه به حفظ حاكميت سوريه پايبند و مخالف دخالت خارجي در اين كشور باشد مورد تاييد قرار مي دهد. استقبال بين المللي از ابتكار عمل ايران بيانگر اين است كه ايران در منطقه خاورميانه داراي نقش تاثيرگذاري است .
العالم به نقل از احمد الحاج گفت: بسياري از جهت هاي منطقه اي از اظهارات محمد مرسي ناخرسند هستند، زيرا كه اين جهت ها برخلاف ايران طرفدار حل مسالمت آميز بحران سوريه نيستند.
پايگاه خبري اليوم السابع مصر به نقل از احمد غمراوي معاون وزير امور خارجه سابق مصر نوشت: نكاتي كه مرسي در مصاحبه تلويزيوني به ويژه در مورد مسائل خارجي بدان پرداخته، نشان از استقلال مصر در تصميم گيري هاي سياسي خود دارد و بيانگر اين است كه رابطه مصر با كشورهاي خارجي بايد در جهت منافع مصر باشد نه اين كه طبق آنچه مقامات آمريكايي ديكته مي كنند، همان گونه كه در دوران حسني مبارك اتفاق مي افتاد .
اين روزنامه به نقل از غمراوي نوشت: اظهارات مرسي درباره ايران و توصيف ايران مبني بر اين كه ايران بخشي از حل بحران سوريه است صحيح است. ايران عضوي از كميته چهار جانبه در حل بحران سوريه است و حضور ايران در اين كميته راه را براي دخالت كشورهاي خارجي مي بندد.
سخن مرسي در مورد نقش ايران در حل بحران سوريه بر اين مساله تاكيد دارد كه سياست هاي مصر به طور كلي از سياست هاي كاخ سفيد جدا ست .
 


گزارشي از مدرن ترين سامانه دفاع هوايي كشور؛

پيشرفت بومي بارعد ايراني

اعلام وجود سامانه پدافند هوايي رعد و بخشي از مشخصات عملكردي آن توسط فرمانده كل سپاه و سپس حضور آن در رژه نيروهاي مسلح در 31 شهريور ماه سال جاري بار ديگر نامشخص بودن عمق توان پدافند هوايي ايران را اثبات كرد .
يكي از پركاربردترين سامانه هاي دفاع هوايي در دنيا، سامانه هاي ميانبرد و ارتفاع متوسط هستند. اين گستردگي استفاده به دلايل مختلفي پديد آمده از جمله بيشتر بودن تعداد تهديدات عمل كننده در اين لايه و ايجاد بازدارندگي جغرافيايي مناسب و مقرون به صرفه با توجه به برد موشك هاي مورد استفاده.
در بين اين سامانه ها انواع متحرك آنها از اهميت بالاتري برخوردار هستند زيرا استقرار در يك منطقه و برچيدن و جابه جايي آنها بسيار سريع انجام شده و ضمن برقراري حفاظت بهتر از خود سامانه با جابجا كردن آتشبار، امكان پوشش مناطق مختلف در صورت نياز با اين عمل فراهم مي شود .
در كشورمان ايران سامانه هاي ميانبرد پدافند هوايي موشكي «هاوك» و «استاندارد» پيش از انقلاب و سامانه هاي «اچ-كيو-2/صياد-1»، «سام-6» و«مرصاد» و پس از انقلاب به خدمت گرفته شده است .
به جز صياد-1 و مرصاد بقيه سامانه ها ساخت خارج هستند. صياد-1 در واقع نوع بومي و به روز شده موشك سامانه اچ-كيو-2 است كه با رادارهاي بهسازي شده همين سامانه هماهنگ شده و مرصاد نيز نوع بومي شده و بسيار پيشرفته از سامانه هاوك است .
از نظر تعداد آتشبار موجود در كشور طبق اطلاعات منتشر شده در منابع خارجي، هاوك در كنار نسخه ايراني آن، ستون فقرات پدافند هوايي ميانبرد ايران را تشكيل داده است. در بين سامانه هاي نام برده شده، تنها سام-6 كه پس از جنگ تحميلي 8 ساله خريداري شد متحرك بوده و بقيه سامانه ها ثابت هستند. لازم به ذكر است سامانه استاندارد، روي شناورهاي نيروي دريايي ارتش استفاده مي شود و تاكنون دست كم دو برنامه بهسازي را پشت سر گذاشته است .
اجراي تعميرات لازم در شرايط جنگ و تحريم و بهسازي هاي كامل روي اجزاي مختلف سامانه هاي دفاع هوايي موشكي، پشتوانه اي براي ساخت كامل يك سامانه بود كه مرصاد نمونه بارز آن است. اين سامانه كه توسط متخصصان دفاعي كشورمان در ارتش و وزارت دفاع ساخته شده با وجود همه قابليت هاي بالايي كه دارد اما از نوع ثابت است و براي ايجاد يك دفاع مستحكم و بقاپذير در صحنه عمليات و نزديك به خطوط مقدم و يا جابه جايي سريع براي غافلگير كردن دشمن نياز به متحرك شدن تمام اجزاي سامانه دارد .
از طرفي سامانه سام-6 نيز برد بالايي نداشته و 24.5 كيلومتر برد و 14 هزار متر سقف ارتفاع، فضاي زيادي براي اجراي طيفي از عمليات هاي دشمن ايجاد مي كند از اين رو جاي يك سامانه ميانبرد و ارتفاع متوسط به بالا كه تمام متحرك باشد در ميان حلقه هاي دفاع هوايي كشور خالي بود .
رعد وارد مي شود
جديدترين سامانه دفاع هوايي موشكي معرفي شده در كشور با نام «رعد» كه در نشست خبري فرمانده كل سپاه براي اولين بار از آن سخن گفته شد آمده است تا حلقه مفقوده ميانبردهاي ايران را پر كند و بنا بر مطالب منتشر شده، داراي مشخصاتي برتر نسبت به سامانه بوك روسيه است. برد اين سامانه 50 كيلومتر و سقف پرواز آن توسط فرمانده كل سپاه 25 تا 27 كيلومتر و توسط فرمانده نيروي هوافضاي سپاه 75هزار پا(معادل 22.8 كيلومتر) عنوان شده .
با اين مشخصات به نظر مي رسد رعد برتري محسوسي بر بيشتر سامانه هاي همرده موجود در كشور داشته باشد. در واقع در بحث برد با در نظر گرفتن اطلاعات جدول فوق، اين برتري با 11 تا 47 درصد افزايش نسبت به سامانه هاي موجود كاملاً مشخص بوده و در زمينه سقف ارتفاع هدف قابل درگيري هم تنها سامانه قابل رقابت با آن صياد-1 است كه بايد منتظر اعلام مجدد مشخصات رعد بود تا هم در اين مورد و هم در زمينه كمينه ارتفاع هدف قابل درگيري، سرعت موشك، جرم سرجنگي و مشخصات مهم ديگر نيز مقايسه نهايي صورت گيرد .
بوك؛ آتش سوزاني
از سرزمين سرد روسيه
با توجه به برتر اعلام شدن رعد بر سامانه بوك مروري بر مشخصات اين سامانه مطرح روسي مفيد خواهد بود. بوك بر مبناي تجارب عملياتي و بهسازي هاي سامانه سام-6 و پيشرفت در زمينه رادار و جنگ الكترونيك ساخته شده و نسل اول آن يعني بوك-ام-1 در 1979 و نسل دوم آن بوك-ام-1-2 در 1998 وارد خدمت شده است .
خودروهاي رادار، واحد فرماندهي و كنترل، پرتابگرهاي موشك و خودروهاي حامل موشك هاي ذخيره و تعميرات از اجزاي اين سامانه هستند. برد موشك در نسل اول اين سامانه 30 كيلومتر و در آخرين نمونه هاي نسل دوم آن(بوك-ام-2ئي) 50 كيلومتر و ارتفاع هدف قابل درگيري در نسل اول 30 تا 14هزار متر و در نسل دوم 15 تا 25هزار متر عنوان شده است .
از توانمندي هاي مهم نوع بوك-ام-1-2 و بوك-ام-2ئي قابليت درگيري با طيف وسيعي از اهداف هوايي است كه حتي شامل موشك هاي بالستيك تاكتيكي(راهكنشي) و برخي اهداف سطحي و شناوري است. سرعت موشك اين سامانه 1200 متر بر ثانيه و جرم سرجنگي آن 70 كيلوگرم بوده و توانايي تحمل تا 30 برابر شتاب جاذبه را دارد .
اين سامانه قابليت درگيري همزمان با 4 تا 6 هدف را داشته و در زمان 18 ثانيه از كشف نسبت به درگيري با هدف واكنش نشان مي دهد. بوك-ام-1-2 تنها در مدت 5 دقيقه از استقرار براي اجراي عمليات آماده شده و در همين مدت نيز از حالت عملياتي براي انتقال آماده مي شود .
در ساختار اصلي اين سامانه به هر پرتابگر، يك رادار هم اختصاص داده شده كه اين يكي از عوامل استقلال عملكردي بيشتر و پايداري بالاتر در برابر جنگ الكترونيك دشمن است. مجموعه ويژگي هاي مطرح شده از اين سامانه باعث شده تا كارشناسان نظامي دنيا، نسل آخر بوك را پايدارترين سامانه پدافند هوايي موشكي دنيا بدانند كه حتي اگر كاملاً صحت نداشته باشد قطعاً يكي از برترين ها است .

مقايسه رعد با بوك
هر چند از رادار و سامانه كنترل آتش رعد مشخصاتي تاكنون اعلام نشده اما بر مبناي تصاوير و اطلاعات اندك منتشر شده مي توان مقايسه هايي انجام داد .
اصول طراحي چنين سامانه هايي نشان مي دهد برد رادار ردگيري هدف بايد در حدود دو برابر بيشترين برد موشك و در حدود 100 كيلومتر باشد. راداري كه در نخستين فيلم منتشر شده از آزمايش هاي رعد روي برخي از خودروهاي پرتابگر ديده مي شود .
رعد تاكنون تنها با پرتابگر سه فروندي روي يك خودروي جديد 6 چرخه ديده شده در حالي كه بوك علاوه بر چنين خودرويي از پرتابگرهاي شني دار نيز استفاده مي كند كه همه آنها داراي چهار موشك هستند .
مقايسه خودروي ايراني رعد با نمونه روسي هرچند نشان از شباهت هاي كلي دارد كه هر دو را در يك رده جاي مي دهد اما تفاوت هاي آشكاري در ظاهر و چينش اجزا و زيرسامانه هاي مختلف از جمله بخش نگهدارنده و پرتاب موشك نشان مي دهد كه اين خودرو طراحي متفاوتي داشته و در ايران ساخته مي شود .
در فيلم منتشر شده اين خودرو در حال حركت در زمين هاي ناهموار ديده مي شود كه توانايي مهمي براي ايجاد امكان استقرار سامانه در نواحي گوناگون كشور است .
بايد به خاطر داشته باشيم كه تاكنون نزديك به 10 نوع خودروي تاكتيكي از نمونه هاي يك چهارم تن تا تانك برهاي سنگين در كشورمان طراحي و ساخته شده است. همچنين توانمندي صنايع دفاعي كشورمان در ساخت خودروهاي شني دار اثبات مي كند در صورت لزوم، بكارگيري رعد روي شاسي هاي زرهي و شني دار نيز دور از دسترس نخواهد بود، موضوعي كه با توجه به سرزمين هاي كويري و رملي در كشور به خصوص شرق و البته تهديدات هوايي از سوي پايگاه هاي آمريكايي در افغانستان مي تواند با اهميت باشد .
گفتني است نسل اول موشك هاي سامانه بوك روي پرتابگر شني دار سام-6 نيز به كار رفته اند و خودروهاي اين سامانه مي توانند كانديدايي هر چند موقت براي پذيرش موشك هاي طائر-2 سامانه رعد باشند .
در ادامه مشخصات ظاهري موشك طائر-2 را با دو موشك از سامانه بوك مقايسه مي كنيم كه موشك 9-ام-38 از نسل اول بوك و موشك 9-ام-317 از نسل آخر دو نمونه انتخاب شده از سامانه بوك هستند .
به طور كلي شكل بدنه طائر-2 با دو موشك روسي مشابه و شكل بال هاي مياني و بالك انتهايي آن متفاوت است. دماغه طائر نسبت به موشك هاي روسي با زاويه كمتري به نوك مي رسد و در واقع تيزتر است. طول و همچنين قطر بدنه در اين سه موشك تقريباً برابر هستند .
در هر سه موشك قطر بدنه در مقطعي از آن افزايش يافته است كه از اين نظر طائر-2 به نسل اول موشك بوك نزديكتر به نظر مي رسد. در موشك ايراني طرح بال مياني به نسل دوم بوك نزديك تر است اما هم در بال و هم در بالك افزايش سطح ديده مي شود. به علاوه هر دوي اينها به قسمت عقبي موشك متمايل شده اند و حتي لبه فرار بالك عقبي بر انتهاي موشك منطبق شده است .
عقب رفتن اين بالك، خصوصيات كنترلي بهتري را در مرحله اي كه سوخت داخل موشك به اتمام رسيده و توزيع جرمي آن نهايي و مركز جرم به جلو منتقل شده به دليل افزايش بازوي گشتاور بيشتر حول مركز جرم ايجاد خواهد كرد. لبه حمله اين بالك نيز داراي تغيير زاويه است كه بهبودهاي آيروديناميكي را موجب مي شود .
بزرگ تر شدن سطح بال اصلي و بالك مي تواند احتمال كمتر بودن سرعت طائر-2 را به وجود بياورد زيرا سرعت با توان دوم در ايجاد نيروي برآ(ليفت) و پسا(درگ) مشاركت مي كند و مساحت با توان اول؛ بنابراين با توجه به ميزان افزايش سطح اين بال مي توان سرعت نهايي طائر را بطور حدودي 980 متر بر ثانيه تخمين زد. تيزتر شدن دماغه در جهت تلاش براي كاهش نيروي مقاوم و كاستن از ميزان كاهش سرعت نيز با احتمال مطرح شده تطابق دارد. دليل ديگر اين افزايش مساحت، افزايش احتمالي وزن موشك است كه براي برقراري تعادل نيرويي نياز به بزرگتر شدن سطوح آيروديناميكي را بوجود آورده است .
با توجه به مشخصات عملكردي و ابعاد موشك طائر-2 مي توان آن را گزينه مناسبي براي جايگزيني با موشك هاي استاندارد بر روي ناوهاي ايران دانست زيرا در عين برد بيشتر نسبت به آن امكان جايدهي طائر-2 در پرتابگرهاي جعبه اي و در آينده با مجهز شدن به يك بوستر براي پرتاب عمودي وجود دارد .
سطح بدنه طائر صاف تر و كم زائده تر از موشك روسي نسل آخر بوك به نظر مي رسد خصوصاً در ناحيه اتصال بال به بدنه به وضوح طرح ايراني بهتر است زيرا از ايجاد زائده هاي بيروني براي اتصال بال به بدنه خودداري شده. اين امر باعث بهبود شكل جريان هوا اطراف موشك شده و نيروي مقاوم را كاهش مي دهد. همچنين انتهاي بدنه طائر مانند دو نمونه روسي با كاهش سطح مقطع(اصطلاحاً دم قايقي) ساخته شده تا نيروي مقاوم در انتهاي بدنه بر اثر جدايش جريان(بيس درگ) پس از اتمام سوخت كاهش يابد .
در مجموع مي توان گفت با اين تفاوت ها و شباهت ها بين موشك و سامانه ايراني با نوع روسي به همان ميزاني كه الگوبرداري از آخرين نسل سامانه بوك مشهود است، اجراي فرايندهاي طراحي و بكارگيري روش هاي بهتر ساخت در سامانه رعد نيز قطعي است كه نشان از توانمندي بالاي متخصصان كشور در زمينه موشك هاي پيچيده پدافند هوايي دارد .
موشك هايي كه قرار است اهدافي با سرعت هاي چند برابر صوت را در ارتفاع هاي مختلفي منهدم كنند و از اين رو جوانان ايران اسلامي در زمينه هاي مختلف الكترونيك، رادار، مخابرات، سازه، آيروديناميك، مكانيك پرواز و پيشرانش با كار گروهي به اين موفقيت بزرگ يعني ساخت سامانه اي قابل مقايسه با بهترين سامانه هاي مشابه دنيا رسيده اند كه بجز چيني ها، آمريكايي ها نيز براي توسعه نمونه بومي از آن الگوبرداري كرده بودند .
 


پايگاه تحليلي «آلترنت» مطرح كرد

هشت داستان ساختگي براي ترس آمريكايي ها از ايران

عصري كه در آن به سر مي بريم به عصر ارتباطات مشهور است ، با رسانه مي توان حقي را باطل و باطلي را حق نشان داد و در اين راستا كشورها و نظام هاي جنگ طلب براي توجيه جنايات و لشكر كشي هاي خود از ابزار رسانه حداكثر استفاده را مي برند .
اين مسئله به وضوح بعد از حادثه مشكوك 11سپتامبر خود را نشان داد ، دولت آمريكا از حادثه اي مشكوك استفاده كرد و با توپخانه اي كه رسانه ها براي بوش فراهم كردند توانست به دو كشور مستقل افغانستان و پاكستان حمله كند و موجي از كينه و نفرت را در جهان به وجود آورد، اكنون با گذشت سالها نه تروريسم در دنيا از ميان رفته است و نه آمريكا به اهداف خود رسيده است.
در اين مقاله ، پايگاه تحليلي آلترنت آمريكا 8داستان ساختگي كه دولت اين كشور به مدد رسانه ها از آن براي توجيه هجمه به ملت ايران سوء استفاده مي كند را مورد بررسي قرار داده است .
پايگاه تحليلي «آلترنت» در مقاله اي به قلم «خوان كول» مي نويسد: ايران هيچ گاه كشوري جنگ طلب نبوده است. با اين حال بسياري آن را به توليد سلاح هسته اي محكوم مي كنند .
آلترنت با زير سؤال بردن 9 اتهام غيرمستدل غرب عليه ايران، درباره فعاليت هيته اي ايران مي نويسد: رهبر ايران فتوايي عليه سلاح هسته اي داده كه براساس آن «ملت ايران هيچ وقت به دنبال بمب هسته اي نبوده و نخواهد بود»
1-در مورد برنامه غني سازي هسته اي غيرنظامي ايران، بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل، ادعا مي كند كه برنامه اي مخفيانه براي توليد سلاح هسته اي است اما هيچ مدركي دال بر چنين ادعايي وجود ندارد، علاوه بر اين، اين موضوع خلاف نظر «ايهود باراك» وزير دفاع خود نتانياهو است كه اقرار كرده است كه ايران تصميم ندارد برنامه توليد سلاح هسته اي راه بيندازد. «بني گانتز» رئيس ستاد اسرائيل هم قبول دارد كه ايران تصميمي براي ساختن بمب ندارد .
چرا حقي كه براي عربستان و امارات مسلم است از ايران سلب مي شود؟
2-اغلب اين بحث مطرح مي شود كه ايران به انرژي هسته اي نياز ندارد ولي اين كشور از برخي از منابع انرژي نفت براي توليد برق استفاده مي كند و ايراني ها روزبه روز در اين زمينه پيش تر مي روند. چشم انداز آن ممكن است همان باشد كه در اندونزي رخ داد، يعني اين كه تمام نفتش را به علاوه مقداري كه وارد مي كرد، مصرف كرد. همين اتفاق ممكن است براي ايران بيفتد. صادرات انرژي در ايران سپري براي ممانعت از بحران مالي است كه به كشور امكان حفظ استقلال را مي دهد. ديگر غول هاي نفتي، شامل عربستان سعودي و امارات متحده عربي مي شوند كه در حال ساخت كارخانه هاي انرژي هسته اي هستند. هيچ موضوع غيرقانوني و يا غيرعادي در مورد اين كه ايران هم در همين راه قدم بردارد وجود ندارد .
ايران هرگز به كشوري حمله نكرده، پس چرا خشونت طلب محسوب مي شود؟
3- برخي ادعا كرده اند كه ايران تهديد به نابودي اسرائيل كرده است به هيچ وجه ايران چنين كاري نكرده است. ايران سياست موسوم به «عدم آغاز حمله» دارد كه به كرات رهبر اين كشور آن را اعلام كرده است.«محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور ايران، اظهار اميدواري كرده است كه «رژيم اشغالگر قدس« از «صحنه روزگار محو شود.» ولي تهديد نكرد كه تانك يا موشك هايش را عليه اسرائيل به كار مي برد . او اظهار اميدواري كرده است اسرائيل مانند شوروي سابق فروپاشد. ايران تاكنون در تاريخ مدرن جنگي را عليه هيچ كشوري آغاز نكرده است. اسرائيل با خشونت بخش هايي از خاك مصر را در سال 1956 و 1967 و لبنان را در سال هاي 1982 و 2006 اشغال كرد. فهرست جنگ هاي خشونت آميزي كه آمريكا آغار كرده است، شامل اشغال عراق در سال 2003 بيشتر از آن است كه در اين مقاله بگنجد. بنابراين، چرا ايران را كشوري خشونت طلب به حساب مي آورند؟
براساس سخنان رهبر ايران ساخت بمب هسته اي گناهي بزرگ است
4- رهبر ايران فتوايي عليه سلاح هسته اي داده است كه براساس آن «ملت ايران هيچ وقت به دنبال بمب هسته اي نبوده است و نخواهد بود». شكي نيست كه تصميم گيران در كشورهاي مخالف اين موضوع را به خوبي مي دانند كه ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست زيرا جمهوري اسلامي، از نظر قانوني، مذهبي و نظري، مالكيت سلاح هسته اي را گناه بزرگي مي داند و معتقد است كه گسترش چنين سلاح هايي بيهوده، ويران گر و خطرناك است .
5-آژانس بين المللي انرژي اتمي، در بازرسي از ايران، هيچ مدركي دال بر توليد بمب پيدا نكرد. همچنين تصديق كرد كه هيچ اورانيومي براي برنامه توليد سلاح به كار نرفته است .
مسابقه تسليحات هسته اي را اسرائيل راه انداخت، نه ايران
6- اغلب ادعا مي شود كه برنامه هسته اي ايران ممكن است كشورهاي خاورميانه را به مسابقه تسليحاتي ترغيب كند ولي مسابقه تسليحاتي را 400 كلاهك هسته اي اسرائيل ايجاد كرد. آزمايش هاي عراق براي غني سازي در اواخر دهه 1980 تا سال 1991 مستقيماً در نتيجه دانش اين كشور درمورد بمب هايي بود كه فرانسه، بريتانيا و آمريكا به اسرائيل داده بودند. اگر ايران غيرهسته اي تا اين حد مهم است، چرا اسرائيل به درخواست هاي مكرر كشورهاي خاورميانه براي ايجاد منطقه عاري از سلاح هسته اي پاسخ نمي دهد؟
چرا كسي آرژانتين را بابت غني سازي اورانيوم تهديد نكرد؟
7-در واقع ايران غني سازي اورانيومش را تا 75/19 درصد كاهش داده است و آن را تا سطح ورقه هايي براي سوخت راكتور پزشكي پايين آورد (يعني همان كاري كه مدت هاست ايران مي گويد دارد با اورانيوم انجام مي دهد). ايران وقتي آرژانتين از توليد و تهيه سوخت اورانيوم براي رآكتورهاي پزشكي خودداري كرد، اين منبع سوختي را از دست داد.
گفتني است وقتي آرژانتين غني سازي اورانيوم را تا اين سطح انجام داد هيچ كس تحريمي برايش قائل نشد و او را به بمباران تهديد نكرد.
نتانياهو جنايات خود را فراموش مي كند و ايران را متهم مي سازد
8-نتانياهو به طور ضمني گفته است كه فعاليت هاي ايران دليل و منبع مشكلات رژيم صهيونيستي است ولي در واقع اصراروي بر اينكه ميليون ها فلسطيني را بدون وطن و بدون حقوق اوليه انساني رها كند ، تلاش براي الحاق روبه گسترش و خزنده بيت المقدس به عنوان بخشي از سومين مكان مقدس اسلام به رژيم صهيونيستي و ... باعث ايجاد تنفر شديد از سوي مسلمانان نسبت به اين رژيم و از قرار معلوم آمريكا شده است.
بنيادگرايان تندرو را خيلي راحت در باب نيات شوم آمريكا عليه اسلام مي توان متقاعد كرد؛ زيرا آمريكا در زمينه كلاه گذاشتن سر فلسطيني ها و اسرائيلي كردن تمام منطقه بيت المقدس همكاري زيادي با رژيم اشغالگر قدس داشته است.
اين كه مطبوعات آمريكا به نتانياهو اجازه مي دهند كه در شبكه هاي تلويزيوني اين كشور ظاهر شود گواهي است بر اين كه تا چه حد رسانه هاي جمعي آمريكا وظيفه اصلي خود يعني اطلاع رساني به عموم مردم آمريكا را رها كرده اند .
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14