(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 مهر 1391 - شماره 20318

بررسي پروژه توهين به مقدسات اسلامي همزمان با بيداري اسلامي (بخش نخست)
هاليوود ؛ ابزار نوين اهانت و افترا




بررسي پروژه توهين به مقدسات اسلامي همزمان با بيداري اسلامي (بخش نخست) هاليوود ؛ ابزار نوين اهانت و افترا


پريسا جلالي
پس از عقب نشيني هاي مكرري كه غرب طي سال هاي اخير مجبور به آن شده ، امروز بيداري اسلامي سران استكباري را به وحشت انداخته است. از اين رو غرب گستاخي خود را به سوي اركان معنوي و توحيدي روانه داشته تا با اهانت به مقدسات اسلامي از اين رهگذر ابتدا به انحراف افكار عمومي جهان از شكست هايش بپردازد سپس با غيرمتمدن جلوه دادن اسلام و مسلمانان به غارت منابع عظيم نفتي و ذخاير طبيعي جهان اسلام مبادرت ورزد. اتفاقي كه گرچه در ظاهر عامل آن يك فيلم ساز مصري تبار است اما در واقعيت پروژه اي طراحي شده از سوي رژيم صهيونيستي و آمريكا است.
طي سال هاي اخير دول استكباري پس از شكست فضاحت بار در عرصه هاي منطقه اي و بين المللي در تلاشي عاجزانه توهين به مقدسات اسلامي را سرفصل اقدامات خود عليه جهان اسلام قرار داده اند .
اقدام به ساخت فيلمي موهن در مورد والاترين و برترين مخلوق خداوند متعال امري تكراري است. همين چند سال پيش بود كه سلمان رشدي ملحد تصورات ذهني و شخصي سخيفش را در قالب كتاب آيات شيطاني و تمسخر قرآن مجيد گنجاند و كاريكاتوريست هلندي بي هنري اش را در خلق تصاويري اهانت بار به پيامبر رحمت (ص) خرج كرد.
اما اين اقدام نتيجه بخش نبود و هاليوود هم به ميدان آمد تا اين بار تصوير و صدا در هم آميزد؛ تا يك روز «السيد» را قهرمان مسيحي بخشنده در تقابل با مسلمانان ضد تمدن بخواند و امروز در قالب فيلم، شنيع ترين اهانت ها به ساحت رسول اعظم(ص) ارائه شود .
فقط به خاطر منافع مادي
به راستي هدف از اين اقدام چيست و چرا به يك باره افرادي كه داعيه فيلم سازي يا خلق اثر در حوزه خانواده، اجتماع و هنر دارند تصميم مي گيرند وارد گود سياست شده و آثارشان را دستاويز توهين و فحاشي قرار دهند؟
اين اقدام همان جنگ رواني است كه در صورت شكست طرح هاي نظامي و سياسي و حتي اقتصادي به وقوع مي پيوندد .
به اعتقاد كارشناسان رسانه اصطلاح «جنگ رواني» تلاشي است آگاهانه براي تخريب يا تضعيف روحيه حريف. مي توان آن را در زمان جنگ، مكمل جنگ نظامي دانست و در زمان صلح، جنگ استراتژيك يا تهاجم فرهنگي ناميد. اصطلاحي كه ابتدا در جنگ جهاني دوم به كار رفت .
بعضي گفته اند جنگ رواني يعني مجموعه اقدامات يك كشور براي اثرگذاري و نفوذ بر عقايد و رفتار دولت ها و مردم خارجي در جهت مطلوب. عده اي هم رسوخ در شخصيت افراد از طريق تكنيك هايي مثل شست وشوي مغزي و هيپنوتيزم را نيز تحت اين عنوان جاي مي دهند .
اما در نهايت بايد گفت جنگ رواني كوششي است نظامدار و برنامه ريزي شده براي تخريب يا تضعيف روحيه حريف يا دشمن .
توليد فيلمي موهن اما به اعتقاد آمريكايي ها اثبات وجود آزادي بيان كه هيچ اتفاق عجيبي رخ نداده و فقط فيلمي ساخته شده كه طبق اصول آزادي بيان! برداشتي از زندگي پيامبر اسلام است! اين در حالي است كه كارشناسان اسلامي معتقدند توليد و نمايش اين فيلم سوء استفاده از آزادي بيان و ناقض آن به حساب مي آيد.
واكنش هاي دنباله دار تا نيل به هدف
بلافاصله پس از انتشار خبر توليد فيلم موهن به ساحت رسول اكرم(ص) مسلمانان در هر نقطه اي از جهان واكنش نشان دادند.
در ايران اسلامي هم تجمعات بسياري در واكنش به توليد اين فيلم سخيف شكل گرفت و جمع زيادي از مردم در قالب تشكل هاي دانشجويي، حوزويان و شخصيت هاي سياسي و مردم عادي در اين تظاهرات شركت كردند.
ليلا برقاني، دانشجو و يكي از افراد حاضر در تظاهرات، توهين به شخصيت رسول اكرم(ص) و انحراف افكار عمومي جهان نسبت به واقعيت هاي اسلام را موضوع نخ نما شده اي مي داند كه هر از چند گاهي اتفاق مي افتد و نيت واقعي دشمنان اسلام را به نمايش مي گذارد.
وي در گفت و گوي خود با گزارشگر كيهان بزرگ ترين هدف از تظاهرات را كه در هر گوشه اي از دنيا دنبال مي شود،رسيدن به اين خواسته مي داند كه مجامع بين المللي براي محاكمه و قطع دست كساني كه در آينده بخواهند هتك حرمتي داشته باشند و اهانتي به مقدسات مسلمانان بكنند، قوانيني وضع كنند.
حسين هادي زاده، ديگر فردي كه در تظاهرات همراه با دانشجويان شركت كرده است، مي گويد: اين حركتي است كه قلب همه امت هاي مسلمان را در هر گوشه اي از جهان كه حضور داشته باشند، جريحه دار كرده است.
وي بهترين پاسخ را محاكمه مسئولان و مقصران اصلي اين اهانت مي داند و به خبرنگار سرويس گزارش كيهان مي گويد: پيش از اهانت اخير، قبلا هم در مواجهه با كاريكاتورهاي توهين آميز تظاهرات هايي ترتيب داده شد اما اگر مسلمانان جديت بيشتري به خرج مي دادند امروز شاهد تكرار اين اتفاق نبوديم.
سيد حميد شريف زاده،كارمند كه در بين تظاهركنندگان است به گزارشگر كيهان مي گويد:رژيم صهيونيستي بايد بداند مسلمانان انتقام اين عمل را از آنها مي گيرند. سران اين رژيم فكر نكنند مي توانند با هزينه هاي كلان و به بهانه آزادي بيان هر اقدامي انجام دهند و مسلمانان ساكت بنشينند.
وي با بيان اين مطلب ادامه مي دهد: وحشت از اسلام و مسلمانان باعث شده دشمنان احساس خطر كنند و با تهيه فيلم مي خواهند مسلمانان را قومي مادي نشان دهند در صورتي كه آمريكا و اسرائيل براي رسيدن به منافع مادي خود از هيچ اقدامي حتي توهين به رسول خداوند دريغ نمي كنند.
آمريكا مقصر اصلي اهانت
اما چرا آمريكا و رژيم صهيونيستي به عنوان مقصران اصلي توليد اين فيلم به حساب مي آيند؟
تهيه كننده اين فيلم ظاهرا يك مسيحي قبطي مصري است بنابراين نمي توان تصور كرد مسيحيان قبطي مصر از اين نوع لطمه جهان اسلام سود ببرند.
گفته مي شود توهين به پيامبر اسلام (ص) در شرايط فعلي با هدف برانگيختن اختلافات طايفه اي در جهان عرب به ويژه مصر صورت مي گيرد اما آيت الله حسن ممدوحي عضو مجلس خبرگان رهبري در اين زمينه معتقد است: توهين صورت گرفته به ساحت پيامبر اعظم(ص) بدون چراغ سبز كاخ سفيد غيرممكن بود چراكه اقدام اين كارگردان معلول سياست هاي ضد ديني حاكمان آمريكاست.
وي در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش كيهان اظهار مي دارد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، آمريكا بايد عملاً خود را از توهين به ساحت پيامبر(ص) تبرئه كند. استكبار جهاني عمل و بيان متفاوتي دارد و همواره درصدد تخريب چهره اسلام واقعي بوده است. افكار عمومي توهين به مقدسات را متوجه آمريكا و رژيم صهيونيستي مي داند. سياست هاي ضد مذهبي و ضد ديني آمريكا براي تمام ملت ها روشن بوده و امروز هرجاكه به مقدسات اسلامي توهين مي شود، شاهد ردپاي آمريكا و رژيم صهيونيستي هستيم.
آيت الله ممدوحي تاكيد مي كند: توهين صورت گرفته به ساحت پيامبر(ص) بدون چراغ سبز حاكمان آمريكا غير ممكن بود و اگر فرض بر اين باشد كه اقدام سازنده اين فيلم موهن خودسرانه بود، باز دولت آمريكا مقصر است چراكه اقدام اين كارگردان معلول سياست هاي ضد ديني كاخ سفيد است. آمريكايي ها تلاش مي كنند با
به راه انداختن جنگ قوميتي، جنگ نژادي و جنگ مذهبي، ملت ها را سرگرم كنند و در مقابل بر تسلط خود بر جهان دامن بزنند؛ آنها براي نفوذ در لبنان، سوريه و عراق چاره اي جز محقق كردن جنگ مذهبي ندارند.
وي پيامبر اسلام را مرد اول هستي معرفي و تصريح مي كند: شخصيتي بالاتر و بهتر از پيامبر كه مورد مقبوليت عالم باشد هنوز چهره تاريخ به خود نديده است. اهانت ها و هتك حرمت هايي كه از طرف بيگانگان اسلام به شخصيت حضرت محمد(ص) مي شود به اين علت است كه آن ها جهان اسلام را نمي شناسند تا بزرگي اين بزرگوار را درك كنند. اما دشمن هميشه دشمن است. دشمنان وجدان انساني ندارند هميشه دشمن باقي خواهند ماند آنها همه چيز را زير پا مي گذارند، در واقع به عقايد و اعتقادات ميلياردها نفر بي اعتنايي مي كنند.
جنگي تمام عيار اما نرم
اين سوال مطرح مي شود كه چرا دشمنان به جاي حمله سياسي و جنگ نظامي به برنامه هاي نظام دار در جهت تخريب و تضعيف روحيه حريف روي آورده اند؟
ايوب توكليان كارشناس سياسي در اين رابطه معتقد است: در سال هاي اخير شاهد صدور و گسترش بيش از پيش پيام انقلاب اسلامي در حوزه هاي ايدئولوژيك و ارائه مترقي ترين تعريف از حقوق بشر بر مبناي اسلام توسط جمهوري اسلامي ايران بوديم كه اين مسئله نيز براي دولت هاي غربي قابل تحمل نيست. فقر گفتماني غرب در مقابل ايدئولوژي هاي اسلامي و برتري ايدئولوژي اسلام در برابر مكاتب اومانيستي سبب شده تا دولت هاي غربي به اين نوع اقدامات سخيف و نسنجيده روي آوردند تا از اين طريق مانع از گسترش اسلام در مسائلي نظير آزادي، حقوق بشر و دموكراسي شوند.
وي در گفت و گو با گزارشگر كيهان ادامه مي دهد: منافع استكباري و استعماري دولت هاي غربي رو به زوال و نابودي مي رود. عامل اصلي اين اضمحلال و سقوط آزاد، صدور پيام اسلام به اقصي نقاط جهان است، بنابراين دشمن تلاش مي كند تا يك چهره منفي از انديشه هاي اسلامي و شخصيت رسول گرامي اسلام در افكار عمومي جهان ترسيم كند. بسياري از كشورهاي حوزه خليج فارس، در مسير منافع استعماري دولت هاي غربي گام برمي دارند، بنابراين هر كشوري كه با استعمارگران هم سو باشد، از نگاه آنها دموكرات ترين است و هر كشوري كه بر خلاف خواسته هاي آنها پيش برود، به نقض حقوق بشر و دموكراسي متهم مي شود و عقايدش بايد مورد اهانت قرار گيرد !
دبير كل سابق اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با بيان اين كه اكنون نقاب از چهره واقعي دولت هاي استعمارگر غربي برداشته شده است، يادآور مي شود: با وجود اين مسئله دولت هاي غربي با داشتن رسانه هاي بزرگ، به دروغ پراكني هاي خود ادامه داده و مانع از رسيدن حقايق به افكار عمومي جهان مي شوند. امروز هم جنگ رواني عليه مقدس ترين اركان اسلام به راه انداخته اند چون توانايي روبه رو شدن با توان كشورهاي اسلامي را ندارند و از جنگ نظامي ناتوانند.
در واقع بايد گفت هراس آنها موجب شده به توليد فيلم، كاريكاتور و جنگ رواني روي بياورند تا مسيري براي ادامه تجاوزات خود بيابند و افكار عمومي جهان را براي دستيابي به نيات پليدشان همراه كنند . وي ادامه مي دهد: مردم جهان شاهدند كشوري كه ادعاي آزادي و حقوق بشر سرداده است به بهانه ايجاد آزادي و آرامش به نقاط مختلف دنيا لشكركشي مي كند در حالي كه حقوق بيش از يك و نيم ميليارد مسلمان را زير پا مي گذارد، مقدسات آنان را به سخره گرفته و احساس و عواطف آنها را جريحه دار مي كند.
اين كارشناس سياسي با استناد به ماده 7 منشور سازمان ملل متحد اظهار مي دارد: كشوري كه امنيت بين المللي را به خطر اندازد بايد مورد مؤاخذه قرار گيرد. مبارزات مسلمانان هم بايد سازمان يافته و پاسخ قاطع فرهنگي به جنگ رواني آمريكا و رژيم صهيونيستي باشد .
گزارش روز
 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14