(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 مهر 1391 - شماره 20321

يادداشت خبرنگار
استاندار خوزستان خبر داد
اعتبار 3 هزار ميليارد ريالي براي لايروبي كارون
ايران در كيهان
بيش از 8 هزار معلول در البرز جوياي كار هستند
بزرگراه، تونل و تقاطع غيرهمسطح شهيد همت
در اصفهان به بهره برداري رسيد
نكته
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان:
خوزستان بزرگ ترين توليدكننده بذرهاي كشاورزي در كشور است
شهردار جديد اراك معرفي شد
در شهر ما
در همدان57هزار نفر از باغ موزه دفاع مقدس ديدار كردند
نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس:
بخش معدن آذربايجان غربي با فرسودگي فناوري روبه روست
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان خبر داد
اجراي طرح ايمن سازي مدارس حاشيه جاده هاي هرمزگان
414 خانواده تحت حمايت كميته امداد البرز خانه دار شدند
معاون جهاد كشاورزي استان:
بزرگ ترين مشكل بخش دام و طيور خراسان جنوبي كمبود آب است
درنيمه نخست سال جاري
400هزار گردشگر خارجي به خراسان رضوي آمده اند
پاي صحبت مردم


يادداشت خبرنگار

سرنوشت مبهم كشاورزي در گيلان
در گذشته چيدن چاي را وقتي شروع مي كردند كه با استفاده از تقويم مصباح روز مباركي را براي برداشت چاي تعيين و بعد از چيدن برگ سبز چاي مقدار كمي از آن را دم مي كردند و بخشي از كيسه را به عنوان چاي تبرك نگه مي داشتند و از روزهاي بعد كارگران باغ شروع به چيدن برگهاي چاي مي كردند و آن زمان از داس و قيچي و برگهاي نامرغوب و بي كيفيت خبري نبود.
چاي و محصولات كشاورزي استان گيلان با مشكلاتي روبه رو هستند و توجه لازم به نيازهاي كشاورزي گيلان نمي شود.
عدم سرمايه گذاري در بخش كشاورزي، نبود صنايع تبديلي، خام فروشي، تغيير كاربري اراضي كشاورزي خصوصا شاليزارهاي برنج، تعرفه هاي پايين خريد، واردات بي رويه محصولات كشاورزي به ويژه در بخش مركبات و هزينه هاي بالاي كار كشاورزي از مشكلاتي است كه كشاورزي گيلان را تا مرز نابودي كشانده است و اگر مسئولين مربوطه فكري به حال اين معضلات نكنند، كشاورزان نيز ميل و رغبت خود را نسبت به كار كشاورزي از دست خواهند داد.
رحيم آبادرودسر - خبرنگار كيهان
 


استاندار خوزستان خبر داد

اعتبار 3 هزار ميليارد ريالي براي لايروبي كارون

آبادان- خبرنگاركيهان:
استاندار خوزستان گفت: براي اتمام كار لايروبي رودخانه كارون به 3 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است.
سيدجعفر حجازي در حاشيه كارگروه عمران شهري افزود: در زمان حاضر با همان منابع اندكي كه سالانه بين 100الي 120 ميليارد ريال پرداخت مي شود و همچنين استفاده از امكانات و تجهيزات وزارت نيرو و آب و برق خوزستان در حال انجام كار هستيم.
او اظهار داشت: لايروبي كارون در خرمشهر به طور تقريبي انجام شده و تنها يك سري شناور مغروقه در مسير لايروبي وجود دارد كه بايستي برداشته شوند.
وي تصريح كرد: با استقرار دستگاه لايروب دوم در رودخانه بهمنشير كار دراين مقطع نيز آغاز شده است.
حجازي با اشاره به اينكه دستگاه هاي لايروب موجود به دليل كار در عمق كم توان انجام عمليات لايروبي در اهواز را ندارند، يادآورشد: در زمان حاضر كار لايروبي در مقطع اهواز به شكل ماشين آلات درحال انجام است.
به گفته استاندار خوزستان به طور مجموع 23 ميليون متر مكعب رسوب وجود دارد كه عمده آن در شهر اهواز و در شهر خرمشهر تا مارد است كه با برنامه ريزي صورت گرفته به انجام مي رسد.
حجازي با اشاره به تقاضاي خود از وزارت نيرو گفت: براساس مصوبه اي كه از وزارت نيرو دريافت كرديم قرارشد تا از محل فروش اوراق مشاركت مبلغ 500 ميليارد ريال در سال جاري براي لايروبي كارون به ما پرداخت كنند.
وي افزود: در صورت پرداخت اين ميزان اعتبار عمده رسوبات رودخانه كارون برداشته مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سؤال مطرح شده در خصوص پيگيري موضوع اختصاص 12 درصد حق كارمندان كه در مناطق مرزي كاري مي كنند اظهارداشت: از رئيس جمهور براي چهار استان ساحلي و جنوبي و نيز استان ايلام خواستار پرداخت حق بدي آب و هوا براي كارمندان شديم.
حجازي با اشاره به پاسخ مثبت رئيس جمهور، تصريح كرد: اميد مي رود تا هرچه زودتر اين تقاضا به تصويب برسد.
 


ايران در كيهان

 كمك به زلزله زدگان
اردبيل- خبرنگار كيهان:هزينه مراسم گراميداشت روز دامپزشكي در استان اردبيل به دامداران و روستائيان زلزله زده آذربايجان شرقي اختصاص يافت.
مدير كل دامپزشكي استان اردبيل در كميته برگزاري روز ملي دامپزشكي با اعلام مطلب بالا افزود: در گراميداشت روز دامپزشكي علاوه بر اختصاص هزينه بزرگداشت اين روز به زلزله زدگان اقدامات ديگري از جمله ويزيت رايگان و معالجه انفرادي دام و طيور توسط دامپزشكان داوطلب اعزامي و توزيع رايگان داروهاي ضدانگل، سموم و مايه كوبي رايگان دام در مناطق يادشده انجام خواهد شد.
صالحي در پايان گفت: دام سرمايه اصلي روستائيان و دامداران مناطق زلزله زده است و بدون شك حفاظت از سرمايه دامي زلزله زدگان مي تواند بخشي از خسارت وارده به آنها را جبران نمايد.
توزيع سبد كالا پس از دو ماه
هويزه- خبرنگار كيهان: سبد كالاي ماه رمضان فرهنگيان شهرستان هويزه در ماه ذي القعده توزيع شد.
سبد كالاي فرهنگيان هويزه پس از فراز و نشيب هاي بسيار بالاخره به دست آنها رسيد. اين سبد كالا كه عبارت از 20 كيلو برنج ايراني و 5 كيلو شكر و 8 پاكت 700 گرمي ماكاروني و روغن كه فقط نامي از آن هست به عبارت 9 كيلو تغيير كرده است عبداللهي مديرعامل اتحاديه سراسري تعاوني هاي مصرف كاركنان دولت در اين زمينه گفت كه افزايش سهميه روغن و توزيع ماكاروني به دليل كمبود مرغ جايگزين گرديده است كه با تأمين سهميه در آينده، مرغ نيز توزيع خواهد شد. شايان ذكر است كه تاكنون هم سهميه روغن در هويزه توزيع نگرديده است.
افتتاح واحد آموزشي
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:مراسم بهره برداري از يك واحد آموزشي همزمان با آغاز بازگشايي مدارس در شهر گنبد كاووس برگزار شد.
اين دبيرستان 9 كلاسه كه به نمازخانه، آزمايشگاه و برخي امكانات ديگر مجهز است، در 3 طبقه با زيربناي 1479 مترمربع توسط اداره كل نوسازي و تجهيز مدارس گلستان احداث شده است، علاوه بر ساختمان سرايداري، سرويس بهداشتي و 172 متر ديوار چيني، يكهزار و 50 متر مربع نيز محوطه سازي شده است.
شايان ذكر براي ساخت اين واحد آموزشي مجموعا 7 ميليارد و 500 ميليون ريال از محل اعتبارات تخريب و بازسازي اداره كل نوسازي و تجهيز مدارس استان گلستان هزينه شده است.
راه روستايي
مشهد- خبرنگاركيهان: 56 كيلومتر راه روستايي آسفالته در خراسان رضوي به بهره برداري رسيد.
رئيس اداره نظارت بر ساخت راه هاي روستايي اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي با اعلام مطلب فوق افزود: 13 پروژه احداث و آسفالت راه روستايي در 10 شهرستان خراسان رضوي از سوي اين اداره طي تابستان جاري تكميل شد.
مه آور در ادامه گفت: با بيان اينكه با انجام اين پروژه ها 13 روستا با مجموع يك هزار و 250 خانوار ساكن از نعمت راه آسفالته مناسب روستايي برخوردار شدند. وي در پايان ابراز داشت: مجموع اعتبار هزينه شده براي اجراي اين پروژه ها96 ميليارد و 339 ميليون ريال بوده است.
نمايشگاه پاييزه
گناباد- خبرنگاركيهان: نمايشگاه فروش پاييزه در گناباد افتتاح شد.
مسئول نمايشگاه در افتتاح آن گفت: اين نمايشگاه با حدود 60 غرفه در فضايي به مساحت 1000 مترمربع در سالن اداره قند و شكر گناباد برپاشده است و تا 5 مهرماه ادامه خواهد داشت.
توقيف خودروهاي متخلف
اصفهان-خبرنگاركيهان: رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان اصفهان از توقيف 241 دستگاه خودروي سبك و سنگين طي نيمه دوم اجراي طرح تابستانه در جاده هاي اين استان خبر داد.
«سرهنگ علي نيكبخت» با بيان اين مطلب اظهارداشت: نيمه دوم طرح تابستانه پليس از 26 مردادماه سال جاري با بكارگيري تمام امكانات، تجهيزات و نيروي انساني و با مشاركت ارگان ها و سازمان هاي ذي ربط چون هلال احمر، اورژانس و اداره راه و ترابري به اجرا گذاشته شد.
وي بيشترين تخلف خودروها در جاده هاي استان اصفهان را سرعت و سبقت غيرمجاز و انحراف به چپ عنوان كرد و با مخاطره آميزخواندن اين گونه اعمال ازسوي رانندگان افزود: پليس راه با تخلفاتي كه موجب بروز حوادث ناگوار مي شوند برخورد بدون اغماضي دارد و توقيف، جريمه هاي سنگين و همچنين اختصاص نمرات منفي براي آنان را درنظر گرفته است.
پروژه هاي عمراني
اصفهان- خبرنگاركيهان: فرماندار اصفهان با بيان اينكه رويكرد مجموعه دولت، مديريت استان و شهرستان به سمت اولويت هاي ويژه بوده است، اين اولويت را به ترتيب شامل نوسازي و بهسازي مدارس، راه سازي و بهسازي روستاها عنوان كرد.
«فضل الله كفيل» درمراسم بهره برداري از ده پروژه عمراني بخش جلگه اين شهرستان افزود: در اعتبار تملك دارايي شهرستان اولويت اول به فرهنگ، آموزش و پرورش و نوسازي مدارس با اعتباري بالغ بر 70 ميليارد ريال همچنين هوشمندسازي واحدهاي آموزشي با اعتبار 6ميليارد ريال اختصاص يافته است.
وي ديگر اولويت ها را راهها و مسيرهاي ارتباطي همچنين بهسازي روستاها دانست و گفت: معابر و گذرگاه هاي حادثه خيز اگر مورد توجه قرار نگيرد سلامت و جان مردم را به خطر مي اندازد.
در ادامه اين مراسم 10 طرح عمراني بخش جلگه، بن رود و رودشت با حضور فرماندار به بهره برداري رسيد.
اهميت آموزش و پرورش
بندرعباس- خبرنگار كيهان: استاندار هرمزگان با اعلام مطلب فوق افزود: آموزش و پرورش مهمترين ركن و محور رشد فضايل اخلاقي و تزكيه دانش آموزان بر پايه تعاليم اسلامي است.
عزيزي افزود: آغاز سال تحصيلي سرآغاز جهاد علم و بهار تعليم و تربيت است كه با حضور دانش آموزان متعهد در كلاس هاي درس، نويدبخش سعادت و آينده كشور خواهد بود.
تجهيز كلاس هاي پايه ششم
ساري- خبرنگار كيهان: تمامي كلاس هاي پايه ششم ابتدايي در استان مازندران مجهز به سيستم الكترونيكي شدند.
مديركل آموزش و پرورش استان مازندران با اعلام مطلب فوق افزود: با الهام از 300معلم و يك هزار و 711 دانش آموز شهيد، مدرسه را به كانون ارزش ها و مهرورزي تبديل كنيم.
اميري در ادامه گفت: به نمايندگي از همه دانش آموزان و فرهنگيان انزجار خود را در ارتباط با اهانتي كه فيلم ساز امريكايي به ساحت مقدس پيامبر(ص) كرده است اعلام مي كنيم.
اعتبار روستايي
رودسر- خبرنگار كيهان: 20 ميليارد ريال اعتبار براي آب رساني به روستاهاي بخش مركزي شهرستان رودسر اختصاص يافت.
بخشدار بخش مركزي شهرستان رودسر با اعلام مطلب فوق افزود: طرح آبرساني به 14 روستاي بخش مركزي اين شهرستان با اعتبار 20 ميليارد ريال از محل منابع ملي در حال اجرا است.
اسماعيل زاده در ادامه اظهار داشت: برنامه ريزي براي آبرساني به 12 روستاي ديگر اين بخش در نظر گرفته شده است.

 


بيش از 8 هزار معلول در البرز جوياي كار هستند

كرج- خبرنگار كيهان:
بيش از 8 هزار معلول در استان البرز جوياي كار هستند.
معاون مشاركت هاي مردمي، اشتغال و مراكز غيردولتي بهزيستي استان البرز با بيان اين مطلب افزود: هر يك از معلولان و مددجويان بهزيستي داراي توانمندي مستقر و محدوديت هاي آشكارند كه عزمي دو چندان براي ايجاد اشتغال جهت اين افراد را مي طلبد.
مژگان رضازاده افزود: باتوجه به اينكه 13 درصد صنعت كشور در استان البرز مستقر است مي توان در اين استان نوپا گام هاي موثري را در راستاي اشتغالزايي برداشت.
وي عدم همكاري بانك هاي عامل در ارايه تسهيلات را از عوامل موثر در برطرف نشدن مشكل اشتغال خواند و اظهار داشت به رغم اين مشكل در سال گذشته دو هزار و 711 اشتغال در سطح استان البرز براي جامعه هدف بهزيستي ايجاد شده است.
اين مسئول بيان كرد: اكنون 250 معلول با تحصيلات عالي در استان البرز داريم كه متاسفانه حق آنان در دستگاه هاي اجرايي براي داشتن شغل ناديده گرفته شده است.
در پايان رضازاده يكي از راهكارهاي اساسي براي اشتغالزايي معلولان استان البرز را همكاري بيشتر صنايع دستي و فني و حرفه اي عنوان كرد.
 


بزرگراه، تونل و تقاطع غيرهمسطح شهيد همت

در اصفهان به بهره برداري رسيد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با بهره برداري از بزرگراه، تونل و تقاطع غيرهمسطح شهيد همت در اصفهان، حلقه سوم ترافيكي اين شهر تكميل شد.
اين پروژه كه نخستين تونل زيرباند پرواز در كشور محسوب مي شود پس از 15 سال انتظار توسط سرلشكر سيد يحيي صفوي به بهره برداري رسيد.
رينگ سوم ترافيكي اصفهان به طول نزديك به 46 كيلومتر به صورت حلقه اي احداث شده و در طول مسير آن 13 بزرگراه درون شهري و برون شهري و 20 تقاطع غيرهمسطح ايجاد شده است.
اين پروژه از سال 1385 تا سال 1390 به دليل معارضات موجود در مسير تكميل حلقه سوم ترافيكي متوقف بود و از سال گذشته عمليات اجرايي آن آغاز شد.
به دليل وجود باند فرودگاه 320 متر از مسير رينگ سوم به صورت تونل احداث شده است. براي احداث دومين تونل شهري اصفهان و اولين تونل شهري كشور كه از زير باند فرودگاه عبور مي كند 8ميليارد و 400 ميليون تومان هزينه شده است.
تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، كاهش اتلاف وقت و مصرف سوخت از اهداف احداث و تكميل رينگ سوم ترافيكي شهر اصفهان است.
 


نكته

معضل ساخت و سازهاي غيرمجاز در كرج
يكي از علل مهم شكست برنامه ريزي شهري در كنترل ساخت و سازهاي بي رويه، ميزان تقاضاي مسكن از سوي طبقات مختلف جامعه است كه شرايط را براي مديريت شهري سخت مي كند.
قولنامه اي بودن اكثر زمين هاي شهركرج نيز يكي ديگر از علل رواج ساخت وسازهاي غيرمجاز است در حالي كه براساس قوانين كنوني شهرداري تنها براي املاك سنددار پروانه ساخت صادر مي شود.
تفاوت قيمت منطقه اي املاك و زمين هاي سنددار با قولنامه اي، دهك هاي كم درآمد جامعه را ترغيب به خريد بناهاي غيرمجاز مي كند.
باتوجه به وسعت شهركرج و افزايش ساخت و سازهاي غيرمجاز لازم است تا شهرداري قوانيني براي ساخت و سازهاي قولنامه اي تدوين كرده تا از مشكلات اين كلانشهر تا حدودي كاسته شود.
كرج- خبرنگار كيهان
 


رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان:

خوزستان بزرگ ترين توليدكننده بذرهاي كشاورزي در كشور است

اهواز-خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: اين استان بزرگ ترين توليدكننده بذرهاي پرورشي، مادري و گواهي شده كشور است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان با بيان اين مطلب افزود: همه ساله براي كاشت محصولات كشاورزي از جمله محصولات استرانژيك چون گندم و ذرت، بذرهاي گواهي شده مورد استفاده قرار مي گيرد كه استان خوزستان در سال گذشته با توليد86 هزار و 745 تن انواع بذور گواهي شده در سه طبقه پرورشي، مادري و گواهي شده بزرگ ترين تأمين كننده اين نوع بذور درسطح كشور بوده است.
كيخسرو چنگلوايي با بيان اينكه جايگاه تحقيقات كشاورزي در چرخه تأمين بذرهاي گواهي شده است، گفت: استان خوزستان با داشتن مراكز تحقيقات كشاورزي اهواز و صفي آباد و همچنين چندين ايستگاه تحقيقاتي به طور مستمر درحال تحقيق و توليد ارقام مقاوم پرمحصول و مناسب شرايط آب و هوايي استان هستند.
وي همچنين درباره مراحل تهيه بذور گفت: پس از به ثمر رسيدن هر طرح و تهيه بذور اوليه اين بذور تحويل مزارع پرورشي تكثيرشده و در مرحله بعد بذر حاصل از مزارع پرورشي ازطريق مزارع مادري تكثير و در هر مرحله ضمن بوجاري عمل ضدعفوني نيز صورت مي گيرد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان با تأكيد بر نقش بخش خصوصي در توليد بذرها تصريح كرد: درسال جاري نيز 20تن بذر پرورشي، سه هزار تن بذر مادري و 50 هزارتن بذر گواهي شده توسط 16 شركت خصوصي توليد خواهدشد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان با بيان اين مطلب كه در سال هاي 1384 تا 1390 افزون بر 444 هزارتن بذور گواهي شده در سه طبقه پرورشي، مادري و گواهي شده توليد شده است، گفت: درسال 1384 ميزان توليد بذرهاي گواهي شده در استان 37 هزار و 540 تن بوده است كه در سال 1390 اين ميزان به 86 هزار و 745 تن رسيده است.
 


شهردار جديد اراك معرفي شد

اراك- خبرنگار كيهان:
با تصميم شوراي اسلامي شهر اراك «حسن قرباني» براي تصدي پست شهرداري اين شهر انتخاب شد.
در جلسه غيرعلني شوراي اسلامي اراك، پس از برسي سوابق نفرات مطرح براي پست شهرداري اراك، «حسن قرباني» با هفت راي موافق از مجموع 9 راي به عنوان شهردار جديد انتخاب شد.
حكم وي، پس از طي مراحل قانوني به وزارت كشور ارسال و در صورت موافقت ابلاغ خواهد شد.
منتخب شوراي اسلامي اراك، در مدت 50 روز قبل كه شهردار سابق استعفا داده بود، سرپرستي شهرداري را به عهده داشت.
شهردار جديد قبل از اين در معاونت برنامه ريزي و بودجه فرمانداري اراك و معاونت مالي اداري شهرداري فعاليت داشته است.
 


در شهر ما

لزوم تأسيس جايگاه سوخت در كيش
جزيره كيش با وجود 22 هزار دستگاه خودرو داراي 2 جايگاه سوخت است كه روزانه شاهد صف هاي طولاني و ايجاد ترافيك در اطراف آنها هستيم.
ساعت ها انتظار براي زدن بنزين در يك جايگاه سوخت نشان مي دهد كه جزيره كيش با كمبود جايگاه سوخت مواجه است. گردشگراني كه به اين جزيره سفر كرده اند و با صف بنزين روبه رو شدند دانستند كه در كيش فقط دو جايگاه سوخت بنزين و گازوئيل احداث شده است. با وجود آمار خودرو كه از مرز 22 هزار دستگاه گذشته است، دو جايگاه سوخت توانايي تامين اين تعداد خودرو را ندارد.
مسئولان در كنار توسعه و پيشرفت جزيره كيش و تبليغات گسترده براي جذب سرمايه گذاري لازم است علاوه بر زيرساخت هاي موجود و رفع كمبودهاي آن با تدابير سازنده در جهت رفاه اهالي و گردشگران كوشش كنند. كمبودهايي مانند آب و برق، جايگاه سوخت خودروها، بيمارستان، پزشكان متخصص، واحدهاي آموزشي و همچنين كنترل و نظارت بر افزايش قيمت هاي مايحتاج عمومي به ويژه مسكن در اين جزيره توريستي و گردشگري بايد رفع شوند.
كيش- خبرنگار كيهان
 


در همدان57هزار نفر از باغ موزه دفاع مقدس ديدار كردند

همدان خبرنگاركيهان:
در سال جاري 57هزار نفر امسال از باغ موزه دفاع مقدس همدان ديدار كردند .
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس همدان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اين ديدارها از ابتداي امسال تا پايان مردادماه توسط بازديدكنندگان از سراسر كشور صورت گرفته است.
محمدجواد زمرديان باغ موزه دفاع مقدس همدان را يكي از باغ موزه هاي بزرگ و كم نظير كشور دانست و ادامه داد: اين پروژه به عنوان الگويي در سطح كشور مطرح است و مسئولان استان هاي ديگر براي الگوگيري از آن به همدان مي آيند.
وي يادآور شد: باغ موزه همدان درحال حاضر يكي از پروژه هاي نيمه تمام استان محسوب مي شود و به علت نداشتن هيچ گونه رديف بودجه اي در سال جاري، ادامه عمليات اجرا و تكميل فازهاي بعدي آن با مشكل مواجه شده است.
زمرديان ضمن گلايه از عدم همكاري برخي مديران دستگاه هاي اجرايي استان براي تكميل پروژه هاي مرتبط با دفاع مقدس اظهار داشت: ادامه احداث يادمان شهداي گمنام در دشت ميشان بر فراز كوه الوند به علت عدم تأمين اعتبار كافي با مشكل مواجه شده و هم اكنون 20ميليارد ريال به بخش خصوصي بدهكار هستيم.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس همدان با ابراز نارضايتي از وضعيت رسيدگي به مزار شهداي گمنام در برخي شهرهاي استان خاطرنشان ساخت: متأسفانه بر خلاف تعهدات و قول هاي داده شده، در برخي شهرها، مزار شهداي گمنام آن چنان كه بايد مورد تكريم قرار نگرفته و لذا تا زماني كه مسئوليت بر عهده من است، شهيد گمنام براي استان تحويل نمي گيرم.
 


نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس:

بخش معدن آذربايجان غربي با فرسودگي فناوري روبه روست

اروميه- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس گفت: بخش معدن آذربايجان غربي با فرسودگي فناوري و كمبود سرمايه در گردش روبه روست.
مؤيد حسيني صدر اظهار داشت: در آغاز كار مجلس نهم در كميسيون صنايع مقرر شده ارزيابي دقيق و درستي از مشكلات بخش صنعت و معدن كشور داشته باشيم، زيرا در اين صورت مي توانيم بخش عمده اي از مشكلات اين حوزه را رفع كنيم.
حسيني صدر ادامه داد: همچنين نبود واحدهاي فرآوري مواد معدني مشكل اصلي ديگر معدن كاران استان است كه حل اين مشكل نيازمند سرمايه در گردش و سرمايه گذار است.
نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس شوراي اسلامي پايين بودن راندمان، فرسودگي تكنولوژي و اجراي قوانين دست و پاگير را از مشكلات اين حوزه برشمرد و گفت: در كنار رفع اين مشكلات بايد تسهيلات مورد نياز را نيز فراهم كرد.
حسيني صدر با انتقاد از عدم همكاري بانك ها در واگذاري تسهيلات به معدن كاران، اضافه كرد: در حال حاضر سامانه بانكي كشور معيوب است به طوري كه بازپرداخت اين تسهيلات عملا براي معدن كاران امكان پذير نيست.
 


مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان خبر داد

اجراي طرح ايمن سازي مدارس حاشيه جاده هاي هرمزگان

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي هرمزگان از اجراي طرح ايمن سازي مدارس حاشيه محورهاي مواصلاتي اين استان خبر داد.
جهانبخش گفت: همزمان با شروع سال تحصيلي جديد طرح ايمن سازي مدارس حاشيه راه هاي مواصلاتي هرمزگان شروع شد تا دانش آموزاني كه مي خواهند عرض جاده را طي كنند در ايمني بيشتري به مقصد خود برسند. وي افزود: طرح ايمن سازي مدارس حاشيه راه ها شامل ايمن سازي فيزيكي و آموزشي فرهنگي است و ايمن سازي فيزيكي با نصب تجهيزات، علائم عمودي و افقي، خط كشي ها و آرام سازي ترافيك در نزديكي مدارس صورت مي گيرد.
جهانبخش تصريح كرد: ايمن سازي آموزشي شامل ارائه آموزش هاي لازم توام با توزيع ابزارهاي كمك آموزشي نظير تهيه و توزيع لوازم التحرير حاوي پيام هاي ايمني، پيك ايمني، توزيع «سي دي»هاي آموزشي و بسته هاي فرهنگي بين دانش آموزان، ارائه و اجراي برنامه هاي آموزشي و اطلاع رساني، برگزاري آزمون تعيين سطح آموزش هاي ترافيكي در بين آموزگاران و دانش آموزان است.
گفتني است: در سال 91 آموزش به 14 مدرسه و ايمن سازي فيزيكي 19 مدرسه با اولويت تعيين شده و در دستور كار اين اداره كل قرار گرفته است.
 


414 خانواده تحت حمايت كميته امداد البرز خانه دار شدند

كرج- خبرنگار كيهان:
تعداد 414 خانواده تحت حمايت كميته امداد امام خميني استان البرز خانه دار شدند.
مديركل كميته امداد امام خميني استان البرز با بيان اين مطلب افزود: هزينه احداث اين تعداد مسكن در طول سال 90 و از محل اعتبارات امدادي، كمك هاي رياست جمهوري و حمايت خيرين تأمين شده است كه 105 واحد آن مختص ايتام است.
علي سالاركيا تصريح كرد: در اين راستا اعتباري بالغ بر 34 ميليارد ريال براي خانه دار شدن مددجويان تحت حمايت كميته امداد امام خميني البرز به صورت بلاعوض هزينه شده است.
وي گفت: از تعداد 414 واحد مسكوني، 98 واحد آن از مسكن مهر خريداري شده است كه 70 واحد آن در شهرك ابريشم و بقيه واحدها در مسكن مهر هشتگرد واقع است.
مديركل كميته امداد امام خميني استان البرز يادآور شد: به زودي با مساعدت و حمايت خيران و كمك هاي امداد و اعتبارات رياست جمهوري ساير مددجويان تحت حمايت نيز صاحب خانه مي شوند.
وي گفت: كميته امداد در حد امكانات و اعتبارات در جهت احداث، تعمير، تكميل، بازسازي، خريد، اجاره مسكن و تأمين انشعابات آب، برق و گاز مددجويان تحت حمايت هزينه آنها را پرداخت مي كند.

 


معاون جهاد كشاورزي استان:

بزرگ ترين مشكل بخش دام و طيور خراسان جنوبي كمبود آب است

بيرجند- خبرنگاركيهان:
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي اظهار كرد: بزرگ ترين مشكل سرمايه گذاران بخش دام طيور كم آبي اين استان است.
اشرفي گل با بيان اين مطلب گفت: درراستاي افزايش سطح توليدات دام وطيور سازمان جهاد كشاورزي استان از كليه كساني كه مايل به سرمايه گذاري دراين بخش باشند حمايت مي كند.
وي بزرگ ترين مشكل فراروي سرمايه گذاران در اين بخش را مشكل كم آبي با توجه به خشكسالي ها پي درپي دانست و خواستار تلاش مسئولان جهت رفع اين معضل شد.
اشرفي گل ضمن اعلام طرح هاي اولويت دار بخش دام و طيور در استان خراسان جنوبي يكي از اين طرح ها را پرورش شتر دانست و گفت: با توجه به استقامت بالاي اين حيوان و همچنين قابل استفاده بودن تمام قسمت هاي آن و نيز فراهم بودن شرايط محيطي، پرورش شتر در راس طرح هاي اولويت دار اين بخش قرارداد.
وي در ادامه از كليه كساني كه مايل به سرمايه گذاري در بخش دام و طيور استان هستند، خواست تا قبل از هرگونه اقدام با اين معاونت مشورت كنند.
 


درنيمه نخست سال جاري

 400هزار گردشگر خارجي به خراسان رضوي آمده اند

مشهد-خبرنگاركيهان:
400 هزار گردشگر خارجي، طي 6 ماهه نخست سال جاري از جاذبه هاي گردشگري خراسان رضوي بازديد كرده اند.
سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در كارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، با اشاره به رشد ورود مسافر در تابستان سال جاري، ضريب اشغال واحدهاي اقامتي استان طي اين مدت را 75 درصد اعلام كرد.
مجتبي رجايي خراساني با تاكيد بر رشد ورود مسافر به استان در تابستان امسال گفت: بايد به سمتي حركت كنيم تا امكانات گردشگري همراه با افزايش ورود مسافر در زمينه هايي همچون حمل و نقل، اقامت، خدمات درون شهري و راه ها توسعه يابد.
وي افزود: درخصوص ورود گردشگر خارجي به مشهد و سند چشم انداز يك ميليون و 50 هزارگردشگر خارجي به مشهد تا پايان امسال، بايد از تمام ظرفيت ها براي جذب گردشگر خارجي استفاده شود.
رجايي تصريح كرد: در 6 ماهه نخست امسال بيش از 19ميليون مسافر وارد شهر مشهد شده اند كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 16ميليون و 600 هزار نفر بوده است.
وي افزود: درسند چشم انداز سال 91 ورود 5/7ميليون گردشگر خارجي به داخل ايران هدف گذاري شده كه سهم استان 1 ميليون و 50هزار نفر درنظر گرفته شده است.
سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي خاطر نشان ساخت: از ابتداي سال تاكنون 400هزار گردشگر خارجي به استان سفر كرده اند و اين رقم نسبت به سال گذشته كه شمار كل مسافران خارجي 316 هزار نفر بوده، رشد چشمگيري داشته است و پيش بيني مي شود تا پايان امسال رقم تعهد شده تحقق يابد.
 


پاي صحبت مردم

جاده روستاي بيج رشت را آسفالت كنيد
روستاي بيج از توابع شهرستان رشت با 275 خانوار، جمعيتي بالغ بر 2هزار نفر دارد و از جمله روستاهاي محرومي است كه مردمان سخت كوش آن همواره از كاستي ها رنج مي برند.
مردم اين روستا يكي از مهم ترين مشكلات روستا را آسفالت نبودن جاده ارتباطي اين روستا مي دانند، چراكه با اولين بارندگي جاده ارتباطي آنها باتلاقي شده و تردد براي ماشين هاي سنگين سخت مي شود.
با آنكه مردم روستاي بيج بارها و بارها مشكلات خود را به مسئولان مربوطه انعكاس داده اند ولي اكنون 3سال است از قول مسئولان براي آسفالت كردن جاده اصلي و تنها راه ارتباطي روستاي بيج مي گذرد ولي هيچ اثري از عمل وجود ندارد.
رشت- خبرنگاركيهان
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14