(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 مهر 1391 - شماره 20321

آمريكا براي سلطه مجدد بر يمن
 350 ميليون دلار به صنعا كمك كرد
9 پزشك مخالف آل خليفه با حكم دادگاه بحرين روانه زندان شدند
تشييع پيكر 3شهيد در عربستان
به تظاهرات بي سابقه عليه آل سعود تبديل شد
ضمن هشدار در مورد عمليات قريب الوقوع دمشق
آمريكا از تروريست ها خواست هرچه سريعتر خاك سوريه را ترك كنند
خالد مشعل، اردوغان را رهبر جهان اسلام خواند!
تظاهرات 80 هزار فرانسوي در پاريس
عليه سياست هاي اقتصادي اولاند
درگيري پليس با معترضان در پايتخت بنگلادش
فلسطيني ها با اجتماع در رفح
از مصر خواستند محاصره غزه را لغو كند
تعدادي از نظاميان ناتو و افغان
با عمليات انتحاري در جنوب افغانستان كشته و مجروح شدند
با تظاهرات عليه توهين به مقدسات اسلام
مردم آدانا خواستار برچيده شدن پايگاه آمريكا از خاك تركيه شدند
ابقاي سه باره اردوغان در رهبري حزب حاكم تركيه


آمريكا براي سلطه مجدد بر يمن

 350 ميليون دلار به صنعا كمك كرد

آمريكا براي دخالت بيشتر در امور داخلي يمن و علي رغم مخالفت مردم كمك 350 ميليون دلاري اختصاص داد.
به گزارش خبرگزاري ها، جرالد فايدستاين سفير آمريكا در صنعا اعلام كرد، آمريكا طي كنفرانس دوستان يمن 350 ميليون دلار براي حمايت از اين كشور طي مرحله انتقالي كمك كرد.وي افزود، آمريكا همچنان از دولت يمن حمايت مي كند و دولت مي تواند بخش هايي از اين كمك را صرف آموزش، بهداشت و ترميم زيرساخت ها در يمن كند.در همين حال مشاور وزيرخارجه قطر نيز اعلام كرد كه قطر 500 ميليون دلار براي اجراي طرح هاي توسعه در يمن اختصاص داده است.اين كمك ها در حالي صورت مي گيرد كه مردم انقلابي يمن بارها در تظاهرات خود خواستار مداخله نكردن كشورهاي بيگانه به ويژه آمريكا در امور داخلي كشورشان شده اند. مردم يمن از دولت «عبدربه منصورهادي» رئيس جمهور كنوني يمن خواسته اند كه سفير آمريكا را به دليل مداخلاتش در امور يمن از كشور اخراج كند.
 


9 پزشك مخالف آل خليفه با حكم دادگاه بحرين روانه زندان شدند

ديوان عالي بحرين احكام محكوميت 9 پزشك را كه به جرم حمايت از معترضان حامي دموكراسي در تظاهرات سال گذشته به حبس محكوم شده بودند تاييد و آنها را روانه زندان كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، دادگاه استيناف بحرين با فرجام خواهي اين متهمان عليه احكام صادر شده درباره حضور آنها در تجمعات غيرقانوني مخالفت و احكام قبلي حبس آنها را تاييد و اين پزشكان را روانه زندان كرد.طبق اين حكم دكتر علي الاكري به پنج سال حبس و هشت تن ديگر بين يك ماه تا سه سال محكوم شدند.تنها جرم اين پزشكان اين بود كه در هنگام تظاهرات عليه آل خليفه معترضان را درمان كرده بودند.اين در حالي است كه تظاهرات مردم بحرين عليه جنايات آل خليفه همچنان ادامه دارد و مردم به رغم سركوبگري هاي رژيم بحرين به خيابان ها آمده در مطالبات مشروع خود تاكيد مي كنند. براساس تازه ترين گزارش ها، نيروهاي امنيتي آل خليفه 32 مخالف را در جزيره ستره دستگير كردند.
 


تشييع پيكر 3شهيد در عربستان

به تظاهرات بي سابقه عليه آل سعود تبديل شد

ده ها هزار تن از مردم شرق عربستان با شعار مرگ بر آل سعود و هيهات منا الذله پيكر سه تن از شهداي جوان را تشييع و به خاك سپردند.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين تظاهرات بي سابقه در شرق عربستان، ده ها هزار تن از مردم از شهرهاي دور و اطراف خود را به القطيف رسانده و در ميان شعارهاي «القصاص و انتقام، انتقام» «پيكر خالد اللباد»، «محمد المناسف» و «حسن آل زاهري» را تا جايگاه ابدي آنها مشايعت كردند.
به گفته شاهدان عيني تظاهركنندگان كه تعداد آنها به 100 هزار نفر مي رسيد، قصاص قاتلان فرزندان خود و محاكمه مسئولان جنايتكار در منطقه را خواستار شدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، تظاهركنندگان خشمگين در حالي كه تصاوير سه شهيد حوادث را به همراه داشتند، آزادي آيت الله «نمر باقر النمر» روحاني مبارز شرق عربستان را درخواست كردند.
برپايه اين گزارش در اين تظاهرات كه از محل سردخانه العواميه تا گورستان القطيف ادامه داشت، زنان، كودكان، جوانان و افراد سالخورده حضور داشتند و روحانيون منطقه نيز در پيشاپيش جمعيت، خشونت و سركوبگري آل سعود را محكوم كردند. آيت الله «محمدحسن حبيب» از روحانيون شيعي منطقه طي سخناني با اشاره به تظاهرات مسالمت آميز مردم منطقه، حركت در اين چارچوب و حمايت از خواسته هاي برحق معترضان از جمله آزادي افراد بازداشت شده را مورد تاكيد قرار داد. وي گفت: فرزندان ما در شرق عربستان با سلاح حق و منطق به جنگ تانك ها و گلوله هاي آتشين رفته اند و بر همه آزادگان عربستاني واجب است كه آنها را مورد حمايت قرار دهند.اين در حالي است كه برگزاري تجمع ده ها هزار نفري يكشنبه شب در العواميه باعث شد كه پليس و نيروهاي امنيتي از دور نظاره گر اعتراضات مردمي باشند و جرات دخالت و متفرق كردن آن را نداشته باشند.
در اين مراسم توسط «شيخ محمد العجاج» بر پيكر قربانيان نماز گذاشته شد و معترضان بر محاكمه شاهزاده محمد بن فهد استاندار الشرقيه به عنوان يكي از مسئولان و مسببان اين جنايت تاكيد داشتند.
به گفته شاهدان عيني، تمامي فروشگاه ها و مغازه ها در طول مسير تشييع قربانيان، به نشانه همبستگي و اعتراض به جنايت بسته شد و شعارهاي «مرگ بر آل سعود، مرگ بر ملك عبدالله و مرگ بر محمد بن فهد» فضاي منطقه را پر كرده بود.
نيروهاي سركوبگر سعودي چهارشنبه گذشته با يورش به محله هاي مسكوني در القطيف، خالد اللباد را كه به همراه چند تن از دوستان خود در مقابل منزل نشسته بود به گلوله بستند و سپس اجساد آن ها را بر روي زمين كشيده و مورد بي احترامي قرار دادند.
هشدار روحانيون
به آل سعود
با شهادت سه تن از جوانان شيعه، موجي از خشم و اعتراض سراسر شرق عربستان را فرا گرفت و روحانيون طي هشدار شديداللحني حكومت آل سعود را از عواقب آن برحذر داشتند.
براساس اين گزارش «محمد الجيب» امام جماعت مسجد «امام رضا(ع)» در منطقه سيهات طي سخنان شديدي، شهادت جوانان شيعي به دست نيروهاي امنيتي را محكوم كرد.
وي با اشاره به سركوبگري هاي آل سعود بر ضد شيعيان تصريح كرد: كشور به سوي فروپاشي، پيش مي رود و خونريزي، كشتن و آزار و اذيت موجب مقابله به مثل مي شود و ادامه كشتار گواه اين است كه عربستان به سمت اضمحلال و سراشيبي در سقوط است.
اين روحاني شيعه از اعزام نيروهاي سركوبگر به مناطق شيعه نشين انتقاد كرد و خواستار مجازات مقصران حوادث و كشتار اخير شد.
 


ضمن هشدار در مورد عمليات قريب الوقوع دمشق

آمريكا از تروريست ها خواست هرچه سريعتر خاك سوريه را ترك كنند

واشنگتن در نامه هايي محرمانه به سركردگان گروهك هاي تروريستي در سوريه از آنها خواست هرچه سريع تر خاك اين كشور را ترك كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري دام پرس، يك مقام مسئول آمريكايي اعلام كرد، طي دو روز گذشته دولت آمريكا نامه هاي محرمانه اي براي فرماندهان گروهك هاي تروريستي در سوريه ارسال كرده و از آنها خواسته تا هرچه سريع تر خاك سوريه را ترك كنند.
وي افزود، اين نامه ها پس از آن ارسال شدند كه سازمان اطلاعات و جاسوسي آمريكا (سيا) اطلاعاتي به دست آورد كه نشان مي داد، ارتش سوريه قصد دارد، عمليات گسترده اي را در مناطق مختلف اين كشور عليه گروهك هاي تروريستي به اجرا بگذارد.
اين در حالي است كه در عرصه سياسي نيز كشورهاي عربي و غربي به توافق رسيدند كه با مشاركت روسيه و تركيه آرامش بار ديگر به سوريه بازگردد و در همين رابطه بود كه تركيه در اولين گام اقدام به بيرون كردن افراد مسلح از خاك كشور خود كرد.
اين اطلاعات تأكيد مي كند كه كشورهاي عرب حوزه خليج فارس نيز از طرح بازگشت آرامش به سوريه و باقي ماندن اسد در قدرت حمايت كرده اند، مشروط بر اينكه اسد برخي مناصب دولتي را به معارضان داخلي دهد.
از سوي ديگر در پي موفقيت هاي ارتش ملي سوريه در عقب راندن عناصر تروريستي مخالف دولت، تعدادي از افسران ارتش آزاد سوريه به لبنان فرار كردند.
همچنين تعداد ديگري از تروريست ها با اعتراف به ناكامي در عمليات مقابله با ارتش سوريه اظهار داشتند كه امكان پيروزي وجود ندارد و به همين دليل در روستاها و مناطق اطراف شهرها مخفي شدند.
اين در حالي است كه يك هفته نامه فلسطيني به نقل از يك افسر انگليسي افشا كرد كه تروريست هاي مسلح در پايگاه هاي تركيه نحوه استفاده از سلاح هاي پيشرفته اي را آموزش مي بينند كه با دلارهاي سعودي خريداري شده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از هفته نامه فلسطيني المنار، يك منبع آگاه اعلام كرد كه هم اكنون كارشناسان بازنشسته نظامي اسرائيلي، انگليسي و آمريكايي در پايگاه هاي تركيه در حال آموزش دادن تروريست هاي مسلحي هستند كه قطر و عربستان سعودي از نخستين ماه هاي بحران سوريه آنها را به خدمت گرفته است.
اين منابع افزودند: طي روزهاي گذشته هواپيماهاي قطري يك محموله موشك هاي ضد تانك قابل حمل را در انبارهاي تسليحاتي ايجاد شده در فرودگاه هاي نظامي مرزي تركيه تخليه كردند.
يك افسر انگليسي بازنشسته نيروهاي ويژه كه در اين پايگاه ها مشغول فعاليت است، در اين باره به المنار گفت كه با برخي از افسران از تابعيت هاي مختلف از جمله اسرائيلي در آموزش نحوه استفاده از اين موشك هاي ضد تانك به تروريست هاي مسلح مشاركت داشته است.
اين افسر انگليسي افشا كرد، گروهي كه آموزش تروريست هاي مسلح را براي جنگ در سوريه بر عهده دارند، از تابعيت هاي مختلف هستند و تنها عامل مشترك بين آنها دستمزدي است كه ماهيانه از كشورهايي چون قطر، عربستان سعودي و تركيه دريافت مي كنند.
از سوريه نيز خبر مي رسد كه ارتش سوريه در بسياري از شهرها در حال پيشروي و پاكسازي مناطق از حضور تروريست هاي مسلح است. ارتش سوريه طي چند عمليات جداگانه در شهر حلب، درعا، ادلب و شهرهاي ديگر توانستند 21 دستگاه خودرو شورشيان و افراد مسلح را منهدم كنند.
ده ها تروريست در اين عمليات كشته و يا دستگير شدند و از آنان مقادير زيادي سلاح هاي آمريكايي، اسرائيلي و تركي به دست آمد.
گروه هاي تروريستي به هنگام عقب نشيني مرتكب جنايت و كشتار مردم بي گناه مي شوند به نحوي كه در روستايي نزديك حمص 17 نفر از مردم را قتل عام كردند.
رئيس جمهور مصر تأكيد كرد كه با تمام قوا از ملت سوريه حمايت كرده و تمامي تصميماتي را كه ملت سوريه بگيرد تاييد مي كند.
«محمد مرسي» در مراسم چهارمين كنگره سراسري حزب حاكم عدالت و توسعه در تركيه گفت مادامي كه خونريزي ها در سوريه پايان نيابد و حاكميت بشار اسد بر اين كشور ساقط نشود آرام و قرار نخواهدگرفت.
وي افزود: بحران سوريه تراژدي بزرگي براي جهان و قرن حاضر به شمار مي رود.
فرمانده تروريست هاي سوريه در محاصره ارتش
از ديگر اخبار سوريه اينكه منابع نظامي ترك از حضور رياض الاسعد فرمانده گروهك تروريستي موسوم به ارتش آزاد در حلب و محاصره بودن وي در اين شهر خبر مي دهند.
اين منبع نظامي اعلام كرد، فرماندهان نظامي تركيه به شدت از اين موضوع نگران و در انديشه ارسال هلي كوپترهايي براي نجات وي هستند.
در همين رابطه افسراني از كشورهاي عربي حوزه خليج فارس به تركيه آمده اند تا ايده ارسال هلي كوپتر براي نجات الاسعد را بررسي كنند.
گروهك تروريستي موسوم به ارتش آزاد چندي پيش مقر فرماندهي خود را پس از بروز اختلاف با ترك ها و نارضايتي مردم اين كشور از حضور افراد مسلح در خاك تركيه و بروز اختلافات شديد بين گروهك هاي تروريستي به خاك سوريه منتقل كرد.
ساير رويدادها
¤ يك نماينده پارلمان كويت گفت، علت توطئه ها عليه سوريه ايستادگي مردم و دولت در برابر استكبار است.
¤ رئيس حزب عربي سوسياليست مصر تأكيد كرد، تنها راه حل بحران سوريه برگزاري همه پرسي در اين كشور است.
¤ وليد المعلم وزير خارجه سوريه اظهار داشت، موفقيت ماموريت اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل به سوريه همكاري واشنگتن و كشورهاي همجوار سوريه است.
¤ وزير خارجه عراق خواستار برگزاري كنفرانس ملي در سوريه شد.
¤ 500 باب مغازه در بازار قديمي و تاريخي شهر حلب در شمال سوريه در آتش سوخت.
¤ ارتش تركيه نيروهاي خود را در مرز اين كشور با سوريه تقويت كرد.
¤ مشاور محمد مرسي رئيس جمهور مصر تأكيد كرد، قاهره خواستار دخالت نظامي در سوريه نيست.
 


خالد مشعل، اردوغان را رهبر جهان اسلام خواند!

خالد مشعل در مراسم انتصاب اردوغان به رهبري حزب «عدالت و توسعه» وي را نه تنها رهبر تركيه، بلكه رهبر جهان اسلام خواند!
به گزارش خبرگزاري ها، رئيس سابق دفتر سياسي جنبش حماس كه در مراسم انتصاب «رجب طيب اردوغان» به رهبري حزب عدالت و توسعه حضور داشت، بي توجه به گرايشات آمريكايي اردوغان و حزبش، خطاب به وي گفت: تو نه تنها رهبر تركيه، بلكه رهبر جهان اسلام هستي! مشعل تركيه تحت رهبري اردوغان را نمونه اي از «اسلام مدرن و ميانه» توصيف و خطاب به اردوغان گفت: از جانب خودم و حماس و به نام ملت فلسطين، از صميم قلب اين موفقيت بزرگ (رهبري حزب) را به شما تبريك مي گويم. اي مردم تركيه بايد به حزب عدالت و توسعه افتخار كنيد كه نمونه بزرگي از موفقيت است!گفتني است، مشعل در مورد همكاري دولت تركيه با رژيم اسرائيل، مناسبات اين دولت با آمريكا و ناتو و همدستي با آنها عليه دولت سوريه چيزي نگفت و عليه اظهاراتي كه در اين مراسم عليه «بشار اسد» شده بود، موضع نگرفت.مشعل سال ها در دمشق فعاليت داشت و از حمايت هاي همه جانبه دولت سوريه بهره مند بود.
 


تظاهرات 80 هزار فرانسوي در پاريس

عليه سياست هاي اقتصادي اولاند

ده ها هزار نفر از قربانيان بحران اقتصادي در فرانسه، در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت سوسياليست اين كشور تظاهرات كردند.
دولت سوسياليست «فرانسوا اولاند»، رييس جمهور فرانسه كه چند ماه پيش با انتقاد از سياست هاي اقتصادي «نيكلا ساركوزي» به قدرت رسيده نيز آماج خشم مردم بحران زده اين كشور قرار گرفت.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، بيش از 80 هزار نفر از مردم پاريس با آمدن به خيابان هاي شهر عليه سياست هاي اقتصادي «اولاند» شعار دادند.
اين بزرگترين تظاهرات ضد دولتي از زمان روي كار آمدن «اولاند» است. پارلمان فرانسه طي چند هفته آينده قصد تصويب پيمان مالي اتحاديه اروپا را دارد. معترضان كه خواستار برگزاري همه پرسي در خصوص تصويب اين پيمان هستند، معتقدند، نتيجه اجراي اين پيمان مساوي است با دور تازه رياضت هاي سنگين اقتصادي!
در حالي كه «ژان مارك آيرو»، نخست وزير فرانسه نسبت به تصويب و اجراي اين پيمان اصرار مي ورزند، احزاب و گروه هاي مخالف هشدار مي دهند، نتيجه اجراي اين پيمان اروپايي ركود اقتصادي بلند مدت و تحت فشار بيشتر قرار گرفتن مردم خواهد بود.
دولت سوسياليست فرانسه چند روز پيش نيز در جريان اعلام بودجه سال 2013 بخشي از كسري62 ميليارد يورويي اين كشور را از محل اجراي رياضت هاي اقتصادي تعيين كرد. بدين ترتيب فرانسوي هايي كه از فشار رياضت هاي اقتصادي «ساركوزي» به «اولاند» پناه آورده بودند در سال آينده بايد 30 ميليارد يورو از كسري بودجه دولت را از طريق پرداخت ماليات و كاهش هزينه هاي خدمات عمومي جبران كنند.
به اعتقاد معترضان، چنين تدابيري كه از سوي تروئيكاي اروپا براي كشورهاي بحران زده تجويز مي شود فقط باعث فقيرترشدن مردم عادي و ثروتمندتر شدن ثروتمندان مي شود.
اسپانيايي ها هم كه سال هاست تظاهرات به بخشي از زندگي روزمره شان تبديل شده، ديروز براي نشان دادن خشم و اعتراض خود به سياست هاي رياضتي دولت، اعتصاب كردند.
خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين باره نوشت، كاركنان بخش حمل و نقل عمومي شهرهاي مادريد و بارسلون كه نتيجه سياست هاي رياضتي دولت را به شكل «كاهش حقوق و دستمزد» و «اخراج كاركنان» مشاهده كردند، دست از كار كشيدند. بدين ترتيب بار ديگر هزاران نفر از مردم اين شهر پس از مراجعه به ايستگاه هاي مترو و اتوبوس به در بسته خوردند.
اسپانيايي ها چند روزي است با برپايي اعتصاب و تظاهرات گسترده خواستار توقف سياست هاي رياضتي هستند. در اين مدت پليس اين كشور اقدام به سركوب و بازداشت معترضان كرده است.
به جز اعتراض و تظاهرات«استقلال طلبي» يكي ديگر از پيامدهاي رياضت هاي اقتصادي است كه اين روزها از گوشه و كنار برخي كشورهاي اروپايي از جمله اسپانيا به گوش مي رسد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، ركود اقتصادي و اجراي پي در پي سياست هاي رياضتي اين روزها باعث تقويت احساسات جدايي طلبانه در كاتاليناي اسپانيا شده است. رهبران منطقه اين روزها بحث استقلال از اسپانيا را بار ديگر بر سر زبان ها انداخته اند كه اين امر بر نگراني هاي مقامات اين كشور افزوده است.
علاوه بر تقويت احساسات استقلال طلبانه، بحث خروج از منطقه يورو نيز بار ديگر وارد ادبيات سياستمداران قاره سبز شده است.
به عنوان مثال، نخست وزير اسلواكي، ديروز درحالي كه از غيرقابل اعتماد بودن شكل فعلي منطقه يورو شكايت مي كرد تهديد كرد، برخي كشورهاي عضو اين منطقه قادر به اجراي وظايف خود نيستند بنابراين ممكن است از اين منطقه اخراج شوند. «رابرت فيگارو» در اين ميان به صراحت از كشور يونان نام برد!
 


درگيري پليس با معترضان در پايتخت بنگلادش

تصميم دولت به افزايش قيمت سوخت در بنگلادش باعث درگيري مردم و پليس در داكا پايتخت بنگلادش شد.
به گزارش خبرگزاري ها مردم بنگلادش ديروز با جمع شدن در اطراف وزارت انرژي اين كشور از دولت خواستند كه تصميم خود را مبني بر افزايش قيمت حامل هاي انرژي لغو كند.
اين گزارش حاكيست در اين تظاهرات پليس ضدشورش با معترضاني كه مي خواستند خود را به داخل ساختمان هاي دولتي برسانند درگير شد و 50 نفر از معترضان نيز زخمي شدند. پليس از گاز اشك آور و باتوم براي متفرق كردن معترضان استفاده كرد.
 


فلسطيني ها با اجتماع در رفح

از مصر خواستند محاصره غزه را لغو كند

صدها فلسطيني در منطقه رفح در نزديكي مرزهاي اراضي اشغالي و مصر تظاهرات كردند و از مقامات مصري خواستند تا محاصره نوار غزه را لغو كند و تخريب تونل ها را پايان دهد.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين تظاهرات كه اعضاي برجسته جنبش حماس نيز در ميان آنها حضور داشتند فلسطيني ها فرياد مي زدند، اوضاع غزه خطرناك است و اگر محاصره لغو نشود فاجعه انساني اتفاق خواهد افتاد.
تظاهركنندگان همچنين پارچه نوشته هايي در دست داشتند كه بر روي آن نوشته شده بود تونل هاي زيرزميني شريان حياتي مردم نوار غزه هستند و آنها را نبنديد و نگذاريد مردم نوار غزه بميرند.
«يوسف فرحان» از رهبران بلندپايه جنبش حماس نيز در اين تظاهرات تاكيد كرد اگر اقدامات ارتش مصر در تخريب تونل هاي زيرزميني در منطقه مرزي رفح ادامه داشته باشد و تحريم هاي رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه لغو نشود بي ترديد اوضاع در نوار غزه وخيم تر مي شود و مردم براي تامين نيازهاي اوليه خود با مشكل مواجه خواهند شد.
وي افزود، رئيس جمهور جديد مصر بايد هرچه زودتر گذرگاه مرزي رفح را براي هميشه باز و تحريم ها را لغو كند.
جنبش حماس همچنين خواستار ايجاد منطقه آزاد تجاري در مرزي هاي فلسطين و مصر شد، اما منابع اطلاع رساني اعلام كردند كه مصر پيش از تحقق آشتي ملي با پذيرش اين پيشنهاد مخالف است.
از سوي ديگر رياض المالكي وزيرخارجه فلسطين گفت، عضويت كامل فلسطين در سازمان ملل حق فلسطيني ها است و به اسرائيل اجازه نمي دهيم مانع عضويت ما در سازمان ملل شود.
 


تعدادي از نظاميان ناتو و افغان

با عمليات انتحاري در جنوب افغانستان كشته و مجروح شدند


عمليات انتحاري در جنوب افغانستان مرگ 18 نفر از جمله سه نظامي ناتو و جراحت 60 تن ديگر را در پي داشت.
به گزارش رسانه هاي افغانستان، به دنبال حمله يك عامل انتحاري به كاروان نظاميان «ناتو» در «خوست» افغانستان 3 سرباز خارجي به همراه يك مترجم كشته شدند.
در اين انفجار كه صبح روز گذشته روي داد چهار پليس افغان و 10 غيرنظامي نيز جان باختند و دست كم 60 نفر مجروح شدند.
هر چند ناتو كشته شدن نظاميان خود را تائيد كرده اما از افشاي هويت و مليت آنها خودداري مي كند.
يك نظامي ديگر ناتو نيز شنبه شب در جريان تبادل آتش با چند نظامي افغان به هلاكت رسيد.
خبرگزاري فرانسه در اين باره نوشت؛ اين حادثه در استان «ميدان وردك» روي داد و يك پيمانكار ناتو نيز به هلاكت رسيد. خبرگزاري «آسوشيتدپرس» مليت اين نظامي را آمريكايي عنوان كرد و افزود، با احتساب اين مورد شمار نظاميان آمريكايي كه در جنگ افغانستان كشته شده اند به 2000 رسيد.
همزمان با انتشار اين اخبار، كاخ سفيد اعلام كرد ماموريت نيروهاي ناتو در افغانستان ادامه خواهد داشت.
«جاش ارنست»، سخنگوي كاخ سفيد با اشاره به حمله سربازان افغان به سرباز آمريكايي گفت: اينگونه حوادث در تعهدات رئيس جمهور آمريكا مبني بر ادامه حضور در افغانستان تا سال 2014 خللي ايجاد نمي كند!
 


با تظاهرات عليه توهين به مقدسات اسلام

مردم آدانا خواستار برچيده شدن پايگاه آمريكا از خاك تركيه شدند

مسلمانان تركيه، هند و پاكستان با برپايي تظاهرات اعتراض آميز، توهين و بي حرمتي به پيامبر گرامي و مقدسات اسلام را محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم تركيه با برپايي تظاهرات در جنوب اين كشور به توليد فيلم موهن موسوم به «بي گناهي مسلمانان» در آمريكا اعتراض كردند.
براساس اين گزارش مردم شهر «آدانا» در جنوب تركيه روز دوشنبه به دعوت انجمن «مجمع حريت و اعتقاد» تكبيرگويان در مقابل كنسولگري آمريكا تجمع كردند و با شعارهاي «جانم فداي محمد(ص)، لبيك يا رسول الله و ما سربازان محمد(ص) هستيم»، مواضع رياكارانه سردمداران واشنگتن در قبال اهانت به مقدسات مسلمانان را مورد نكوهش قرار دادند. تظاهركنندگان مجازات عاملان و انتشاردهندگان فيلم را خواستار و از جامعه بين المللي گنجاندن قوانيني براي جلوگيري از توهين به مقدسات مسلمانان را درخواست كردند. معترضان تركيه اي با محكوم كردن سياست هاي آمريكا فرياد مي زدند: «دست ها و زبان هايي كه عليه رسول الله(ص) دراز شود شكسته خواهد شد.» مردم تركيه همچنين برچيده شدن پايگاه نظامي آمريكا از خاك كشور خود را خواستار شدند و از آن به عنوان مركز فتنه در منطقه ياد كردند. پايگاه آمريكا «اينجرليك» نام دارد. اين پايگاه در جنوب تركيه واقع است.
مردم شهر «لكنو» در مركز ايالت اوتارپرادش هند نيز روز دوشنبه در اعتراض به فيلم ضداسلامي تظاهرات كردند. در اين تظاهرات هزاران نفري كه حتي غير مسلمانان در آن حضور داشتند، تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي بر ضد آمريكا، رژيم صهيونيستي و فرانسه، اقدام فيلم ساز آمريكايي در توهين به پيامبر گرامي اسلام را محكوم كردند. معترضان خشمگين با به آتش كشيدن آدمك «باراك اوباما» و پرچم آمريكاو توقف هرچه سريع تر انتشار فيلم موهن را خواستار شدند. تظاهرات مردم لكنو از جمله اعتراضات مردمي در طول دو هفته گذشته در هند است كه مسلمانان و غيرمسلمانان با نشان دادن خشم خود از توهين به اديان آسماني، جسارت يك كارگردان صهيونيست آمريكايي به حضرت محمد(ص) تحت عنوان آزادي بيان را محكوم كرده اند.
پاكستاني ها نيز در ادامه تظاهرات ضدآمريكايي خود، بار ديگر اقدام ننگين انتشار فيلم موهن آمريكايي را تقبيح و محكوم كردند. براساس اين گزارش، هزاران پاكستاني با برگزاري تظاهرات با عنوان «تقبيح روز سياه» و سر دادن شعارهاي لبيك يا رسول الله، محمد(ص) فداي تو هستيم، محمد(ص) خط قرمز ما است»، اعلام كردند كه عناصر هتاك با پشتيباني كشورهاي غربي و به بهانه آزادي بيان، اجازه ندارند به مقدسات ديني و اعتقادات مسلمانان اهانت كنند. در اين راهپيمايي كه در اسلام آباد، كراچي و لاهور برگزار شد، پليس و نيروهاي امنيتي تدابير بي سابقه اي را براي جلوگيري از ورود معترضان به خيابان هاي اطراف سفارت آمريكا اتخاذ كرده بودند.
تظاهركنندگان در لاهه نيز با برپايي راهپيمايي در اعتراض به فيلم و كاريكاتور اهانت آميز به اسلام و پيامبر اكرم(ص) مجازات كارگردان هتاك آمريكايي و عذرخواهي مسئولان كاخ سفيد از مسلمانان را خواستار شدند. به گزارش ايسنا، مسلمانان در پايتخت هلند نيز خواستار تصويب قانوني بين المللي براي جلوگيري از اهانت به اديان الهي شدند. معترضان همچنين از سكوت سردمداران آمريكايي در برابر هتاكي به مقدسات اسلامي تحت لواي آزادي بيان انتقاد كردند.
 


ابقاي سه باره اردوغان در رهبري حزب حاكم تركيه

رجب طيب اردوغان براي سومين بار به رهبري حزب حاكم «عدالت و توسعه» منصوب شد.
به گزارش خبرگزاري ها، رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه و تنها نامزد رهبري حزب «عدالت و توسعه» در چهارمين كنگره اين حزب كه با حضور شخصيت هاي سياسي داخلي و خارجي برگزارش شد، در مقام رهبري حزب ابقا شد.
در جريان برگزاري اين مراسم كه گفته مي شود بيش از 30هزار تن از اعضا و طرفداران اين حزب در آن حضور داشتند، اردوغان توانست اكثريت آراء را از آن خود كند. براساس آئين نامه حزب «عدالت و توسعه»، رهبري حزب فقط مي تواند براي سه دوره متوالي اين مقام را داشته باشد.
اردوغان در جريان برگزاري اين مراسم اقدام به سخنراني در خصوص مسائل مختلف از جمله موضوع روابط غيرعادي كشورش با اسرائيل كرد.
اردوغان گفت: تا زماني كه اسرائيل به خاطر حادثه كشتي مرمره عذرخواهي نكند و بابت خساراتي كه وارد كرده غرامت پراخت نكند، روابط آنكارا-تل آويو به حالت عادي باز نخواهد گشت.
نخست وزير تركيه گريزي هم به مساله كردهاي كشورش زد و گفت: از احزاب مخالف دولت مي خواهم براي حل و فصل بحران كردها در تركيه با دولت همكاري كنند. وي از شهروندان كرد كشورش خواست تحت تاثير تبليغات مخالفان وي قرار نگيرند و كشور را ناآرام نكنند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14