(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 مهر 1391 - شماره 20321

شناسايي 8 هزار دكل مخابراتي در پايتخت
فرمانده ناجا در بازديد از مركز 197 گفت:
برخورد با موادمخدر، سرقت، بدحجابي و ترافيك بيشترين مطالبه مردم از پليس
رويدادهاي خارجي
مراديان خبر داد
وام هاي دانشجويي آذرماه واريز مي شود
سازمان ثبت احوال:
ادامه قانون كنترل جمعيت دهه 60 در اين دهه انحراف از برنامه است
تا پايان مهر انجام مي شود
 رونمايي از داروي ايراني «درمان ناباروري»
پايان گروگانگيري 5/1 ميليون يورويي
هشدار وزارت بهداشت
سرعت پير شدن ايران چندين برابر ساير كشورهاست
ايران ميزبان جراحان سرشناس اورولوژي آسيا شد
هشدار پليس فتا:
پيامك هاي مشكوك را پاسخ ندهيد
افتتاح نخستين كلينيك جامع ديابت
مرگ 5 توريست آلماني در پكن
ركورد 2قلوزايي
سرپيري و ركوردشكني
تيراندازي مرگبار در فلوريدا
ديپلمات اروپايي سارق از آب درآمد!
پوسترهاي معرفي حضرت محمد(ص) در متروهاي نيويورك


شناسايي 8 هزار دكل مخابراتي در پايتخت

مشاور معاون مالي اداري شهردار تهران از شناسايي حدود هشت هزار دكل در پايتخت خبر داد و گفت: تاكنون نزديك به 17 دكل مخابراتي غيرمجاز جمع آوري شده است.
به گزارش مهر، عليرضا سيد اردوبادي مديرعامل شركت ارتباطات مشترك شهر با اشاره به تشكيل كميته تخصصي بررسي نصب آنتن ها و دكل هاي مخابراتي گفت: براي جلوگيري از تبديل تهران به جنگلي از دكل هاي فلزي سازمان هاي متفاوتي در اين كميته جانمايي و اجازه نصب دكل ها را بررسي مي كنند.
وي با بيان اينكه برخي دكل هايي كه غيرمجاز نصب شده اند قدمتي 15 ساله دارند، تصريح كرد: ساماندهي دكل ها سه ماه است به صورت اجرايي دنبال مي شود زيرا پيش از اين مصوبه قانوني در اين زمينه وجود نداشت.
به گفته وي، دكل هاي سطح شهر شناسايي و شماره گذاري شده اند و تاكنون 7800 دكل در پايتخت شناسايي شده است.
اردوبادي با اشاره به لزوم زيباسازي دكل ها و هماهنگي آن با منظر شهري گفت: در برخي از پاركها اين دكل ها مشابه درختان شده اند تا آنجا كه شهروندي براي نصب آنتن بر روي درخت با سامانه اعتراضات مردمي شهرداري تماس گرفته بود.
وي با بيان اينكه رستورانها يا فروشگاههاي زنجيره اي براي ارتباطات شعب به جاي نصب دكل بايد از فيبر نوري استفاده كنند، گفت: مطمئنا اجراي اين قانون در آينده اعتراض هايي در پي خواهد داشت زيرا سيستمي شدن هر وضعيت آشفته در ابتدا مشكلاتي را در پي دارد.
مشاور معاون مالي اداري شهردار تهران با اشاره به ميزان دكل هاي جمع آوري شده گفت: تعداد قابل توجهي از دكل ها را به دليل مدت كوتاه ابلاغ قانون جمع آوري نكرده ايم.
وي تاكيد كرد: با دكل هاي غيرمجاز همانند ساخت و سازهاي غيرمجاز برخورد مي شود و در كميسيون ماده 100 جريمه و جمع آوري آن بررسي مي شود.
اردوبادي از اجازه ندادن نصب 2100 دكل مخابراتي خبر داد و گفت: اپراتورها را موظف كرديم بر روي 700 سايتي كه از پيش وجود داشت خدمات خود را به اشتراك بگذارند.
به گفته اين مقام مسئول در شهرداري تهران ظرفيت مشخصي براي سرويس دهي به اپراتورها دارد كه بيش از آن مجوز نصب دكل صادر نخواهد شد.
وي در پاسخ به پرسشي در خصوص فاصله مجاز نصب دكل ها از ساختمان ها گفت: ما متولي اعلام فاصله ايمني نيستيم و تنها سازمان انرژي اتمي مي تواند فاصله هاي قانوني را اعلام كند.

 


فرمانده ناجا در بازديد از مركز 197 گفت:

برخورد با موادمخدر، سرقت، بدحجابي و ترافيك بيشترين مطالبه مردم از پليس

فرمانده ناجا با اشاره به قاطعيت دستگاه قضا در زمينه برخورد با توليدكنندگان و توزيع كنندگان روان گردان ها از كاهش 36 درصدي كشفيات موادمخدر در كشور خبر داد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه ديدار مردمي در مركز 197 در جمع خبرنگاران برخورد با موادمخدر، سرقت، بدحجابي و ترافيك را بيشترين مطالبه مردم از پليس اعلام و تصريح كرد: ميانگين مطالبات كشوري بر اين، چهار اولويت متمركز است زيرا در هر منطقه و محل جغرافيايي مطالبات تغيير مي كند و ماموريت نيروي انتظامي هم با توجه به مطالبات مردم تغيير مي كند.
وي همچنين به برخورد سختگيرانه و قاطعانه قوه قضائيه با مجرمان اشاره كرد و گفت: از زمان تصدي آيت ا... آملي لاريجاني، رئيس قوه قضائيه و حجت الاسلام محسني اژه اي دادستان كل كشور كه با مجرمان، قاطعانه و سختگيرانه برخورد مي كنند، شاهد كاهش شديد آمار جرايم هستيم.
احمدي مقدم افزود: آمار جرايم خشن در كشور ما با 15 سال پيش برابري مي كند، در حاليكه به طور طبيعي بايد اين آمار رشد مي كرد.
فرمانده ناجا از كاهش جرائمي مانند سرقت مسلحانه، سرقت بانك، گروگان گيري، آدم ربايي، اقدامات تروريستي و خرابكاري خبر داد.
اخراج 200 نفر از ناجا
وي با بيان اينكه تباني با مجرم، رشوه و مشكلات اخلاقي در محيط سازمان از جمله جرايمي است كه موجب ترد فرد از سازمان مي شود گفت: در سال 90 تنها حدود 200 تن در اين زمينه ها اخراج شدند و مابقي به دليل غيبت و فرار از خدمت، رها از خدمت شدند.
احمدي مقدم با بيان اينكه بعضا ديده شده هنگامي كه با استعفاي پرسنل موافقت نمي شود ترجيح مي دهند با غيبت از سازمان جدا شوند، گفت: بيشتر اين انفصال از خدمت ها تعدي در حق مردم نبوده بلكه كوتاهي در خدمت بوده است.
به گفته فرمانده ناجا، درخواست هاي پاداش رد رشوه به مراتب بيشتر از درخواست برخورد با كاركنان است.
وي همچنين در مورد لزوم تاسيس پليس كودك گفت: قطعا اين پليس تشكيل خواهد شد اما اين مسئله كه جايگاه اين پليس در پليس آگاهي يا پيشگيري باشد هنوز مشخص نيست.
احمدي مقدم در مورد برخي انتقادات مبني بر عدم حضور فعال پليس در شهرهاي جديد التاسيس گفت: نيروي انتظامي آمايش سرزميني خود را همواره مورد تجديدنظر قرار مي دهد و در حال حاضر نيز آمايش جديدي تعيين شده و منابع مادي و انساني آن پيش بيني شده است و اميدواريم تا پايان برنامه پنجم توسعه در محل هاي پيش بيني شده مستقر شويم.
وي با بيان اينكه در طرح هاي جامع ايجاد اماكن جديد در ابتدا تاسيسات انتظامي را پيش بيني نمي كنند گفت: ابتدا مردم ساكن شده و پس از آن از نيروي انتظامي درخواست مي شود در محل ها حضور يابند كه اين موجب بروز مشكلاتي مي شود.
احمدي مقدم با بيان اينكه ناجا تلاش دارد متناسب با افزايش شهرها و پيشرفت كشور توسعه پيدا كند گفت: ممكن است قدري فاصله از زمان ايجاد نياز تا پاسخگويي وجود داشته باشد.
فرمانده ناجا همچنين در مورد لايحه سلاح سرد گفت: ما پيگير اين مسئله هستيم اما ديدگاه هاي حقوقي متفاوتي در اين مسئله وجود دارد اما مهمتر از قانون، كار فرهنگي در اين زمينه است كه نيازمند حضور فعال رسانه ها و نظام آموزشي است.
 


رويدادهاي خارجي

اسلام آوردن خواننده فرانسوي
ديامس خواننده و نوازنده زن فرانسوي با بيان اينكه خلاصي از افسردگي را در نماز و قرائت قرآن يافته در كتابي اعلام كرد كه اسلام آورده و حجاب اختيار كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري نورت مصر، ديامس خواننده و نوازنده زن فرانسوي است كه اخيرا با انتشار كتابي اعلام كرد اسلام گزيده و حجاب اختيار كرده است.
ديامس با نام اصلي «ميلاني جورجيادس» البته در نوامبر 2009 در حالي كه حجاب داشت از يكي از دانشگاه هاي فرانسه خارج شده بود و در آنجا از بيان هرگونه مطلبي درباره وضعيت پوشش خود به رسانه ها امتناع كرده بود.
اما اين روزها با انتشار كتابش با عنوان «حسب حال ديامس» همگان را از زندگي، سختي ها و نهايتا اسلام آوردن و انتخاب حجاب آگاه كرده است.
وي در اين كتاب از زندگي بدون پدر و ورود به عرصه نوازندگي و همراهي اش با خواننده هاي آمريكايي و بازيگران فرانسوي و به دست آوردن مال و شهرت سخن گفته و افزوده است: در اوج موفقيت از افسردگي شديدي رنج مي بردم و بارها به روانشناسان مختلفي مراجعه كردم اما هيچ كدام كمكي به من نكردند.
ديامس 32 ساله كه داراي كودكي 4 ساله به نام مريم است در كتابش نوشته است: راه حل خلاصي از افسردگي را در نماز و قرائت قرآن يافتم و نهايتا؛ هنگامي كه در دسامبر 2008 به جزيره موريس سفر كردم اسلام آوردم.وي با بيان اينكه از آن زمان تصميم گرفتم حجاب داشته باشم و مركزي براي حمايت از ايتام ايجاد كنم، درباره واكنش ها به اسلام آوردنش نوشته است: انتخاب حجاب براي بسياري از اطرافيانم عجيب تر از تغيير دينم بود.
 


مراديان خبر داد

وام هاي دانشجويي آذرماه واريز مي شود

رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم از واريز وام هاي دانشجويي به حساب دانشگاه ها و دانشجويان در دهه اول آذرماه خبر داد.
كيوان مراديان، رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم در گفت و گو با فارس با بيان اينكه دانشگاه هاي كشور حداكثر تا 10 آبان ماه فرصت دارند تا متقاضيان انواع وام ها را به صندوق رفاه وزارت علوم معرفي كنند، گفت: در دهه اول آذرماه انواع وام ها به حساب دانشگاه و دانشجويان واريز مي شود.
به گفته وي ميزان وام هاي دانشجويي در سال جاري نسبت به سال گذشته بيش از 60 درصد افزايش دارد.
رئيس صندوق رفاه وزارت علوم با تاكيد بر اينكه توزيع بيش از 90 درصد وام هاي دانشجويي در نيمه اول آذرماه تمام مي شود، خاطرنشان كرد: در سال گذشته ميزان انواع وام ها 183 ميليارد تومان بود كه اين مبلغ امسال با 60 درصد افزايش به 300 ميليارد تومان رسيده است.
 


سازمان ثبت احوال:

ادامه قانون كنترل جمعيت دهه 60 در اين دهه انحراف از برنامه است


مدير كل آمار و اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال پي گيري اهداف سياست هاي كنترل جمعيت در دهه 60 را اشتباه و خطا دانست.
علي اكبر محزون در گفت و گو با ايسنا تأكيد كرد: اهداف سياست هاي كنترل جمعيت سال ها پيش محقق شد اما متأسفانه اين سياست ها امروز نيز پي گيري مي شود.
وي گفت: با بيان اينكه دهه 60 همزمان با انفجار جمعيت در كشور بود، اظهار كرد: در آن ايام با آمار متوسط5/6 فرزند براي هر مادر مواجه بوديم و به اين ترتيب سياست هاي كنترل جمعيتي پيش بيني شد.
محزون خاطرنشان كرد: براساس سياست هاي كنترل جمعيت بايد شمار فرزندان به تدريج به ازاي هر مادر از 5/6 به 4 فرزند در سال 90 كاهش مي يافت اما اين اتفاق در اوايل دهه 70 رخ داد اما متأسفانه اين سياست تا به امروز همچنان اعمال مي شود.
براساس ضوابط اين قانون فرزند چهارم به بعد از برخي مزايا همچون حق عائله مندي، بيمه و مرخصي زايمان محروم شدند.
وي به نقش قانون تنظيم خانواده در كاهش باروري اشاره كرد و گفت: سرعت كاهش باروري پس از تصويب اين قانون تشديد شد، اما هيچ دستگاهي مسئوليت رصد جمعيت كشور را بر عهده نداشت و به همين خاطر تبعات سياست هاي كنترل جمعيتي و قانون تنظيم خانواده در وهله اول مشخص نشد و در نتيجه از برنامه اصلي منحرف شد.
محزون با اشاره به اينكه سطح جانشيني معادل 1/2فرزند است هم اكنون ميزان باروري در كشور به زير سطح جانشيني رسيده است. به طوري كه سال گذشته اين شاخص 8/1بود و امسال به 6/1كاهش يافته است.
مدير كل آمار و اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال اعتقاد دارد كه استمرار سياست هاي كنترل جمعيتي مي تواند آثار ناخوشايندي براي ساختار جمعيت كشور به دنبال داشته باشد، كما اينكه هم اكنون كشور وارد دوره ميانسالي شده و اگر اين رويه ادامه پيدا كند، در سال هاي 1425 تا 1430 رشد جمعيت منفي خواهد شد.

 


تا پايان مهر انجام مي شود

رونمايي از داروي ايراني «درمان ناباروري»

محققان يك شركت دانش بنيان دارويي موفق به توليد صنعتي داروي درمان ناباروري ناشي از نامناسب بودن سطح هورمون FSH شدند كه گامي در جهت دسترسي آسان به روش هاي درمان ناباروري براي تمامي زوج هاي نيازمند درمان است.
دكتر مهبودي، مجري طرح و عضو هيات علمي انستيتو پاستور ايران با بيان اينكه داروي «سينال-اف» (Cinnal-F) باعث افزايش تخمك گذاري در زنان مي شود، گفت: كارآزمايي باليني اين دارو در بيمارستان هاي امام(ره) و شريعتي صورت گرفته و تا يك سال آينده هم ادامه خواهد داشت. در حال حاضر هم اين دارو مجوزهاي ورود به بازار را دريافت كرده و در حال قيمت گذاري است كه اميدواريم تا پايان مهرماه وارد بازار شود.
وي افزود: سالانه 14ميليون دلار نمونه خارجي اين دارو كه هر ويال آن 20 دلار قيمت دارد وارد مي شود كه داروي ايراني 30درصد زير قيمت داروي مشابه به بازار عرضه خواهد شد.
عضو هيات علمي انستيتو پاستور ايران درباره كاركرد اين دارو گفت: در برخي موارد، ناباروري به علت عدم توانايي در رهاسازي تخمك هايي با قابليت بارداري مناسب در خانم هاست كه يكي از علت هاي اين پديده، نامناسب بودن سطح هورمون FSH در خون است كه در مواردي به نارسايي ثانويه تخمدان مي انجامد. جبران اين كمبود با تجويز مشابه هاي زيستي هورمون FSH در بسياري از موارد به آزادسازي تخمك هاي مناسب و درمان ناباروري مي شود.
وي با بيان اين كه «سينال- اف» گونه نوتركيب هورمون FSH انساني است كه توسط محققان داخلي با استفاده از فناوري زيستي و با هزينه اي بسيار پايين توليد شده است، تاكيد كرد: از «سينال-اف» در درمان ناباروري در مردان و زنان استفاده مي شود. اين مولكول DNA نوتركيب از كشت دادن فرم تغيير يافته سلول هاي همسترچيني در راكتورهاي زيستي به دست مي آيد. از «سينال-اف» همچنين در فناوري باروري تقويت شده (ART) استفاده مي شود.
 


پايان گروگانگيري 5/1 ميليون يورويي

جوان 28 ساله بعد از گذشت 3 ماه از چنگال ربايندگان حرفه اي نجات يافت.
به گزارش فارس، در مورخه 19/4/1391 فردي با مراجعه به كلانتري 134 شهرك قدس به ماموران اعلام كرد: پسرم به اسم نادر 28 ساله در ساعت 30:13 روز گذشته با خودروي سواري هيوندا مشكي رنگ از منزلش واقع در منطقه سعادت آباد خارج و تاكنون مراجعت نكرده است.
با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع فقداني و به دستور شعبه اول دادياري دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با ارجاع پرونده به پايگاه دوم، پدر فقداني در اظهارات خود به كارآگاهان عنوان داشت: در زمان مفقود شدن پسرم، من در شمال بودم؛ فرداي آن شب زمانيكه نادر پاسخ تلفن هايم را نداد، نگران شده و به تهران بازگشتم؛ طبق اظهارات دوستان نزديك پسرم، آخرين خبر درخصوص وي مربوط به روز يكشنبه 18 تير بوده و بعد از آن هيچ كس خبري از او ندارد.
با ارجاع پرونده به پايگاه دوم پليس آگاهي، كارآگاهان پايگاه دوم پليس در تحقيقات مقدماتي و در بازرسي از محل سكونت فقداني و برابر اظهارات اعضاي خانواده، اطلاع پيدا كردند كه اموال با ارزش داخل خانه پسرشان از قبيل پول، طلا و ارز و غيره ناپديد شده است.
در مورخه 11 تير سال جاري پدر فقداني، با مراجعه به اداره يازدهم به كارآگاهان عنوان كرد: پسرم ربوده شده است. وي در اثبات سخنان خود، با نشان دادن نامه اي كه فردي ناشناس آن را به حراست كارخانه تحويل داده بود به كارآگاهان عنوان داشت كه آدم ربايان وي را تهديد كرده اند كه در صورت اطلاع دادن موضوع به پليس سرنوشت وحشتناكي در انتظار پسرش خواهد بود.
آدم ربايان در نامه ارسالي خود به پدر گروگان نوشته بودند: هرگونه در ميان گذاشتن موضوع با نيروهاي امنيتي و يا انتظامي و همچنين دوستان و اقوام نزديك، حتي به صورت ناخواسته، باعث قطع ارتباط ما با شما و خرابي كار مي شود؛ در صورتيكه در هر مرحله اي متوجه دخالت عوامل ديگري شويم، كاملا حرفه اي عمل كرده، كار را متوقف كرده و از اتفاق وحشتناكي كه در انتظار پسر شماست به عنوان درس عبرت براي خانواده بعدي استفاده خواهيم كرد.
با توجه به حساسيت موضوع و احتمال هرگونه اقدام آدم ربايان در ارتكاب جنايت، تيم ويژه اي در مجموعه پليس آگاهي تهران بزرگ و اداره يازدهم تشكيل و اقدامات پليسي شبانه روزي جهت شناسايي آدم ربايان و نجات گروگان آغاز شد.
سرانجام با وجود حرفه اي بودن ربايندگان و در شرايطي كه اين افراد تلاش داشتند تا هيچگونه اثر و نشانه اي از خود به جاي نگذارند، اما با انجام تحقيقات پليسي دامنه دار و گسترده صورت گرفته از سوي مجموعه پليس آگاهي و اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ، هويت ربايندگان و مخفيگاه آنها در شهريار مورد شناسايي قرار گرفت.
با شناسايي مخفيگاه ربايندگان و اطمينان از نگهداري گروگان در اين محل و در شرايطي كه ربايندگان با نصب دروبين هاي مخفي مداربسته هرگونه تردد در اطراف مخفيگاه خود را تحت مراقبت داشتند، در ساعت 6 بامداد روز دوشنبه روز 10 مهر طي يك عمليات غافلگيركننده و قبل از هرگونه اقدام ربايندگان در استفاده از اسلحه خودكار جنگي در اختيار خود و يا تهديد جان گروگان، هر سه متهم پرونده به اسامي مجتبي 36 ساله، ابوالفضل 30 ساله و آرش 37 ساله دستگير و گروگان نيز آزاد شد.با اجراي عمليات آزادسازي گروگان و پس از دستگيري ربايندگان، كارآگاهان با بررسي دقيق مخفيگاه متهم موفق به شناسايي اتاقكي بسيار كوچك - تعبيه شده در داخل حمام خانه - شدند كه ربايندگان با نصب دوربين مدار بسته در داخل آن تمامي رفتار گروگان را تحت نظر داشتند؛ شرايط نگهداري گروگان به گونه اي پيش بيني شده بود كه تنها راه ورود و يا خروج به داخل اتاقك، دريچه اي بسيار كوچك - به اندازه تقريبي دريچه يك كولر - بود و امكان ورود حتي كوچك ترين ذره اي نور به داخل آن نيز وجود نداشت.
تا زمان نجات گروگان از دست ربايندگان، گروگان تصور مي كرد كه در بازداشت به سر مي برد و زمانيكه از هويت واقعي ربايندگان اطلاع پيدا كرد، در اولين جمله خود و با صدايي لرزان به كارآگاهان گفت: من سه ماه است كه آفتاب را نديده ام و پس از آن ديگر قادر به سخن گفتن نبود.
با انتقال گروگان و ربايندگان به پليس آگاهي و با آرام شدن نسبي نادر، وي در خصوص نحوه ربايش خود به كارآگاهان گفت: شب آدم ربايي سه نفر كه يكي از آنها ملبس به لباس نظامي بود، زماني كه قصد ورود به خانه را داشتم با معرفي خود به عنوان مأمور مرا متوقف كرده و با نشان دادن برگه اي كه ديگر آن را به من نشان ندادند، اقدام به دستگيري من كرده و در حالي كه چشمانم را بسته بودند به مكان نامشخصي منتقل كردند؛ در لحظه دستگيري، سوئيچ ماشين و دسته كليد منزل را نيز از من گرفته و عنوان داشتند كه حكم بازرسي داشته و بايد خانه و خودرو مرا بازرسي كنند.
گروگان در ادامه اظهارات خود به كارآگاهان گفت: در زمان دستگيري هيچگونه كارت شناسايي از سوي اين افراد به من نشان داده نشد و زماني كه در خصوص علت دستگيري از آنها سؤال كردم، پاسخ دادند كه دستگيري من به خاطر برخي تخلفات در خريد و فروش مواد اوليه كارخانه است. پس از چند روز، اين افراد عنوان كردند كه بي گناهي من براي آنها مشخص شده اما تا زمان تكميل تحقيقات بايستي همچنان در بازداشت بمانم و در طول اين مدت و تا لحظه آزادي، همچنان تصور مي كردم كه در بازداشت هستم. در طول اين مدت چندين بار درخواست كردم تا با پدر و مادرم ملاقات داشته باشم اما هر بار با مخالفت آنها روبرو مي شدم.
 


هشدار وزارت بهداشت

 سرعت پير شدن ايران چندين برابر ساير كشورهاست

رئيس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت با هشدار نسبت به سرعت پيرشدن جمعيت ايران و روبرو بودن با دو موج سالمندي بر لزوم انجام برنامه ريزي هاي كلان و تنظيم ارائه خدمات سالمندي در تمام سطوح تأكيد كرد.
دكتر پريسا طاهري گفت: براساس آخرين سرشماري آمار كه در سال 1390 انجام شد حدود 2/8 درصد جمعيت كشور را سالمندان تشكيل مي دهند. به اين ترتيب پيش بيني هايي كه پيش از اين درباره جمعيت سالمند كشور كرده بوديم در حال اتفاق افتادن است.
وي گفت: پيش بيني ها برآن است كه تا سال 1404 بيش از 10 درصد و تا سال 1430 بين 21 تا 25 درصد جمعيت كشور را سالمندان تشكيل خواهند داد.
طاهري با بيان اين كه براساس آخرين آمار ارايه شده از سوي مركز آمار ايران، كشور دو موج سالمندي را پيش رو دارد، افزود: اين دو موج سالمندي باعث مي شوند تعداد افراد سالمندان كشور به سرعت پيش رود. متولدين دهه شصت، اكنون در محدوده سني 30 تا 35 سال زندگي مي كنند و اين گروه موج اولي هستند كه حدود 30 تا 40 سال آينده به سن سالمندي مي رسند و طي يك مدت زمان 20 تا 25 ساله موج بعدي اتفاق خواهد افتاد. موج اول سالمندي موج گسترده تري خواهد بود و فرصت 30 تا 40 ساله براي انجام برنامه ريزي هاي كلان فرصتي محدود است.
وي تأكيد كرد: سرعت سالمند شدن جمعيت ايران چندين برابر كشورهاي توسعه يافته و ناحيه مديترانه شرقي است و همين موضوع اهميت برنامه ريزي و تنظيم ارائه خدمات سالمندي به سالمندان در تمام سطوح را دو چندان مي كند.
طاهري با اشاره به برنامه هاي وزارت بهداشت براي سالمندي سالم، ادامه داد: در حال حاضر اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، برنامه مراقبت هاي ادغام يافته و شيوه زندگي سالم را به صورت گسترده در تمام دانشگاه هاي كشور در حال اجرا دارد و پكيج اين برنامه ها در حال بازبيني است و پس از بازنگري در قالب برنامه پزشك خانواده و در تمام نقاط كشور جاري خواهد شد. برنامه پزشك خانواده اهرمي توانمند خواهد بود براي آن كه ارايه خدمات به سالمندان سريع تر به دست گيرندگان آن برسد.
 


ايران ميزبان جراحان سرشناس اورولوژي آسيا شد

سرويس اجتماعي-
پرچم اورولوژي آسيا براي برگزاري دوازدهمين كنگره اورولوژي آسيا در سال 2014 به ايران سپرده شد.
به گزارش كيهان، دكتر سيدجليل حسيني، رئيس انجمن اورولوژي ايران ديروز در نشست خبري اين انجمن گفت: انجمن اورولوژي ايران موفق شده است بعد از گذشت 10 سال دوازدهمين كنگره اورولوژي آسيا در سال 2014 با حضور دو هزار متخصص از كشورهاي مختلف آسيا را در جزيره كيش برگزار كند.
وي افزود: توانمندي هاي متخصصان ايراني در زمينه هاي علمي به جهانيان نشان داد كه علي رغم تحريم هاي كشورهاي اروپايي، ايران از نظر علمي در انزوا قرار نگرفته است.
دكتر حسيني اشاره كرد: يكي از مزيت هاي برگزاري اين كنگره معرفي و توسعه توريست درماني به آسيا بخصوص به كشورهاي عربي است كه تمايل زيادي به معالجه در كشورمان را دارند، بويژه در زمينه جراحي هاي كليه كه طي سال هاي اخير جراحان ما موفقيت هاي زيادي را در اين زمينه كسب كرده اند.
گفتني است در كنگره 2014 اورولوژي آسيا، متخصصان و جراحان كليه سرشناس كشورهاي چين، ژاپن، كره، مالزي، اندونزي، سنگاپور، پاكستان و بنگلادش شركت خواهند كرد. و اين فرصتي بي نظير براي جامعه علمي ايران است تا توان علمي كشور را به دانشمندان ساير كشورها معرفي كنند.
 


هشدار پليس فتا:

پيامك هاي مشكوك را پاسخ ندهيد


كرج-خبرنگار كيهان:
پليس فتاي استان البرز هشدار داد تا به هيچ عنوان اطلاعات شخصي خود و خانواده تان را به پيامك هاي مشكوك اعلام نكنيد.
رئيس پليس فتاي استان البرز در گفت وگو با خبرنگار كيهان با اشاره به آسيب ها و تهديدات فضاي مجازي اظهار داشت: از آنجايي كه مردم نسبت به تهديدهاي فضاي مجازي آشنايي ندارند بايد با اطلاعات و آگاهي كامل از اين فضاها استفاده كنند تا دچار آسيب نشوند.سرهنگ محمدمهدي كاكوان تصريح كرد: يكي از روش هاي كلاهبرداري ارسال پيامك مبني بر برنده شدن در يك مسابقه يا قرعه كشي است تا از اين طريق اطلاعات شخصي فرد مورد نظر را به دست آورد.
كاكوان به تمامي مشتركان تلفن همراه هشدار داد تا از دريافت اين نوع پيامك ها خودداري كرده و پاسخي به اين گونه پيامك ها ندهند.
رئيس پليس فتاي استان البرز از مردم خواست تا مراقب كلاهبرداران مجازي باشند و به تبليغات و وعده هاي كاذب برخي سايت ها اعتماد نكنند.

 


افتتاح نخستين كلينيك جامع ديابت

نخستين كلينيك جامع ديابت با حضور جمعي از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و دانشگاه علوم پزشكي تهران آغاز به كار كرد.
اين كلينيك مجهز به كلينيك قلب و عروق شامل خدمات الكترو، تست ورزش و اكو، كلينيك چشم شامل خدمات ليزر و آنژيوگرافي چشم و مركز توانبخشي و طب فيزيكي است.
در اين مركز متخصصان مختلف از جمله متخصصان غدد، اعصاب، كليه و روانپزشك فعاليت دارند.تعرفه ويزيت بيماران در اين كلينيك، دولتي و معادل يك هزار و 550 تومان است؛ حتي صندوق خيرات اين مركز كرايه برگشت را به بيماران نيازمندي كه از شهرستان آمده اند، مي دهد.
اين مركز هوايي بنياد بيماري هاي خاص است و هدف از راه اندازي اش، تبديل آن به الگوي نمونه اي در زمينه ارائه خدمات جامع به ديابتي ها است تا قابل مقايسه با مراكز درماني كشورهاي پيشرفته باشد.
 


مرگ 5 توريست آلماني در پكن

به گزارش فارس به نقل از شينهوا، پليس چين از كشته شدن 5 آلماني و يك راننده چيني بر اثر برخورد يك اتوبوس حامل توريست ها به گارد ريل كنار جاده و آتش گرفتن اين اتوبوس خبر داد.
براساس اين گزارش، در اين حادثه 14 توريست آلماني ديگر نيز مجروح شدند.اين اتوبوس حامل توريست هاي آلماني از پكن عازم شهر «تيانجين» بود كه در يك بزرگراه تصادف كرد.راننده اين اتوبوس در اين حادثه كشته شده است. هويت قربانيان هنوز مشخص نشده و علت حادثه در دست بررسي است.
 


ركورد 2قلوزايي

يك زن انگليسي در سه زايمان پياپي 6 فرزند به دنيا آورد.
اين مادر 33ساله حالا ركورددار به دنيا آوردن دوقلوها در دنيا است، او تنها زن در انگلستان است كه سه بار پياپي 2 قلو زائيده است چرا كه شانس وقوع چنين اتفاقي 500 هزار به يك است.
او مي گويد: شايد براي خانواده هاي ديگر، داشتن فرزند دوقلو بسيار عجيب و خارج از چارچوب باشد، اما در مورد خانواده ما اين موضوع اصلا عجيب نيست و ما به آن عادت داريم.وي در ادامه افزود: براي اولين بار كه فرزندانم دوقلو شدند، بسيار خوشحال بودم و بار دوم شگفت زده شدم اما براي بار سوم نمي دانستم بايد بخندم يا گريه كنم.فرزندان بزرگ اين خانواده 10 ساله و دومين دوقلوها 2 ساله و سومين جفت از دوقلوها 17ماهه هستند؛ البته مادر اين دوقلوها مي گويد اين روزها مشكلات اقتصادي زيادي براي آنها رخ داده است و نمي توانند به خوبي از پس مخارج برآيند.
 


سرپيري و ركوردشكني

دوچرخه سواري ورزشي است كه نياز به آمادگي جسماني بسيار بالايي دارد و به همين علت هر كسي توانايي انجام آن را ندارد چه برسد به اين كه 100 سال سن داشته باشد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، به تازگي يك مرد فرانسوي 100 ساله توانست ركورد دوچرخه سواري 100 كيلومتر را در ميان افراد بالاي 100 سال جابه جا كند.«روبرت مرچند» اين مسير 100 كيلومتري را در مدت چهار ساعت و 17 دقيقه و 27 ثانيه طي كرد او همچنين گفته است اولين دوچرخه خود را در سن 66 سالگي خريده است.

 


تيراندازي مرگبار در فلوريدا

پليس فلوريدا اعلام كرد: تيراندازي در پست نگهباني يك موسسه غيرانتفاعي در اين ايالت دو كشته و يك مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش ايسنا، سخنگوي پليس منطقه «وينتر اسپرينگز» در اين ايالت اظهار داشت: هنوز معلوم نيست چند نفر در اين حادثه درگير بوده اند. در جريان تيراندازي تعداد ناشناسي از مردان مسلح به سوي اعضاي موتورسوار در پاركينگ پست نگهباني اين سازمان خيريه كه در حال صرف صبحانه بودند، شليك كردند. قبل از تيراندازي ظاهرا در پاركينگ بين چند نفرمشاجره شده بود.
به گزارش آسوشيتدپرس، اين موسسه مسئوليت خدمت رساني به سربازان قديمي از جمله مزايا تحصيلي و پزشكي را برعهده دارد.
 


ديپلمات اروپايي سارق از آب درآمد!

ديپلمات يك كشور اروپاي غربي مقيم هند به دليل سرقت يك دستگاه تلفن همراه «آيفون» از داخل هتلي در دهلي نو، توسط نيروهاي پليس دستگير شد.
به گزارش ايرنا و به نقل از منابع خبري دهلي نو، اين ديپلمات اروپايي كه اصالت هندي دارد، پس از دستگيري توسط پليس، ضمن عودت تلفن دزديده شده، گفت كه از مصونيت ديپلماتيك خود استفاده مي كند. پليس هند اعلام كرد كه موضوع تنبيه اين ديپلمات اروپايي را به اتهام دزدي از طريق وزارت امور خارجه دولت متبوعش، پيگيري خواهد كرد.
تلفن همراه به سرقت رفته، متعلق به سيمون بوچي، مجسمه ساز مشهور ايتاليايي بود كه براي فروش آثارش در سفارت ايتاليا به دهلي نو سفر كرده بود.
پليس توانست تلفن مذكور را از طريق شماره «اي ام ايي آي» ردگيري كند و نهايتا اين تلفن را كه در اختيار يك زن بود، بازپس بگيرد.
ديپلمات هاي خارجي در هند به تازگي در راس اخبار قرار گرفته اند و آنها بدرفتاري با زنان، مشاجره و نزاع را در پرونده هاي قضايي دارند، اما دزدي ديپلمات ها موضوع ديگري است كه به تازگي در دهلي نو مطرح شده است.
 


پوسترهاي معرفي حضرت محمد(ص) در متروهاي نيويورك

پوسترهاي معرفي حضرت محمد(ص) در تمامي ايستگاه هاي متروي نيويورك چسبانده مي شوند.
به گزارش مهر به نقل از شبكه خبري عرب نت5، دارالفتواي مصر اعلام كرد كه با همكاري يكي از بزرگترين سازمان هاي اسلامي ايالات متحده آمريكا و كانادا كه مقر آن در نيويورك است، شروع به چسباندن پوسترهاي معرفي اسلام و نبي اكرم(ص) در تمامي ايستگاه هاي متروي نيويورك كرده است.
اين اقدام در پاسخ به پوسترهاي اهانت آميز صهيونيست ها عليه مسلمانان است كه در متروي نيويورك چسبانده بودند.
پوسترهاي دارالفتواي مصر به معرفي اسلام و نبي اكرم(ص) مي پردازد. اين كار با نظارت كامل بر محتواي پوسترها از سوي سازمان اسلامي نيويورك صورت مي گيرد. اين سازمان اسلامي تمامي امور اجرايي را به عهده دارد.

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14