(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهار شنبه 12 مهر 1391 - شماره 20322

كوتاه از هفته دفاع مقدس
رئيس اتاق بازرگاني ايران:
هدف از تحريم، پرهزينه كردن اقتصاد ايران است
ايران در كيهان
فعالان قرآني شمال شرق كشور تجليل شدند
بنياد مستضعفان و هتل تاريخي آبعلي
معاون فرماندار گنبدكاووس:
حجاب و عفاف دفاع در برابر جنگ نرم است
رئيس منطقه3 سازمان بازرسي كل كشور:
مديراني كه متخلفان را معرفي نكنند مجازات مي شوند
فرمانده سپاه كربلاي مازندران:
فضاي مجازي بسيج توسعه مي يابد
فرمانده انتظامي چهارمحال و بختياري:
مواد مخدر صنعتي عامل ايجاد انواع بيماريهاست
18 مدرسه روستايي كاشان ايمن نيستند
اختصاص 10 ميليارد ريال اعتبار
براي هوشمندسازي مدارس البرز
همايش امامزادگان سفيران رحمت در طبس برگزار شد
جشنواره بادبادك ها درقشم برگزار شد
از سوي معاون استاندار اردبيل صورت گرفت
انتقاد از كندي عمليات احداث سد بفراجرد خلخال
آغاز سال تحصيلي مدارس علميه چناران


كوتاه از هفته دفاع مقدس

ركن دفاع مقدس
بيرجند- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان خراسان جنوبي به نقش جهادگران در دفاع مقدس پرداخت و گفت: جهاد يكي از اركان جنگ و جزء پيشتازان دفاع مقدس در عرصه هاي مختلف بود كه وظايف سازماني خود را مانند عمران روستاها و مناطق محروم نيز انجام مي داد.
وي افزود: يكي از شاهكارهاي بزرگ در جنگ كه باعث پيروزي رزمندگان در فاو شد احداث پل بعثت توسط جهادگران بود و امروز فرزندان جهادگران بايد به پدرانشان افتخار كنند چرا كه هم در عرصه دفاع مردانه جنگيدند و هم در عرصه توليد.
برپايي يادواره شهدا
خوانسار- خبرنگار كيهان: يادواره سرداران و 307 شهيد والامقام شهرستان خوانسار در حسينيه شهدا اين شهرستان برگزار شد.
اين يادواره با حضور جمع كثيري از مردم، خانواده معظم شهدا و ايثارگران و جمعي از مسئولان استاني و شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين ميلاني نژاد سخنران و رمضاني مداح اين مراسم ضمن مرثيه سرايي به بازگويي ياد و خاطره شهيدان كربلاي حسيني، انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس پرداختند.
نمايش تصاوير و فيلم هاي اعزام و نبرد رزمندگان خوانساري، برپائي نمايشگاه عكس و اجراي نمايش از حواشي اين مراسم بود.
برگزاري جشنواره ورزشي
صومعه سرا- خبرنگار كيهان: جشنواره ورزش هاي سنتي و بازي هاي بومي و محلي به مناسبت هفته دفاع مقدس در ماسال برگزار شد. اين جشنواره در رشته هاي ورزشي كشتي گيله مردي، قيش بازي و طناب كشي بانوان و بازي هاي سنتي «چون دومه دومه» و نمايش لافندبازي و عروس و غوله با اجراي موسيقي محلي برگزار و به نفرات برتر جوائزي اهداء شد.
ديدار با خانواده شهدا
جاسك- خبرنگار كيهان: در هفته دفاع مقدس فرماندار جاسك همراه با جمعي از مسئولان اين شهر با خانواده معظم شهداي جاسك ديدار كرد.
در اين ديدار فرماندار جاسك گفت: سركشي از خانواده معظم شهدا و بررسي و حل مشكلات آنان از وظايف جدي مسئولان است.
وي اظهار داشت: خون شهيدان والا مقام و صبر و شكيبايي خانواده هاي معزز آنان عزت و اقتدار را براي نظام جمهوري اسلامي ايران به ارمغان آورده است.
در پايان اين ديدار، با اهداء لوح و هدايا از خانواده معظم شهدا تجليل به عمل آمد.
 


رئيس اتاق بازرگاني ايران:

هدف از تحريم، پرهزينه كردن اقتصاد ايران است

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس اتاق بازرگاني ايران گفت: هدف اصلي دشمن از اعمال تحريم ها، پرهزينه كردن اقتصاد ايران است.
دكتر محمد نهاونديان در همايش بزرگ فعالان اقتصادي استان همدان افزود: تحريم كنندگان اهداف هسته اي ندارند بلكه مي خواهند با پرهزينه كردن اقتصاد ايران در رقابت با اقتصاد كشورهاي رقيب، اين كشور نتواند گوي سبقت را از ديگران بربايد.
وي ادامه داد: براي مقابله با تحريم، حمايت از توليد نياز است و در اين زمينه بايد قوانين مرسوم و متعارف را برداريم تا ديگر مجبور به زنداني كردن مديران توليد وتوليدگران به علت بدهي هاي معوق بانكي نباشيم.
نهاونديان تأكيد كرد: اكنون وقت به اهتزاز درآوردن پرچم تعامل بين بخش خصوصي و دولت براي حل مشكلات است كه معوقات بانكي يكي از مهمترين آنها به شمار مي رود و از اختيارات دولت است.
در اين همايش نماينده مردم اسدآباد و عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي نيز تصريح كرد: امروز، يكي از اصلي ترين موانع و مشكلات عرصه توليد، بانك ها هستند كه عامل قفل شدن كارها هستند و گويا قرار نيست اين قفل باز شود.
بهروزنعمتي ادامه داد:با وجود گذشت بيش از 10سال از ابلاغ سياست هاي اجراي اصل 44 قانون اساسي از سوي رهبر معظم انقلاب، آن گونه كه بايد به اين اصل نپرداخته ايم و بيشتر خصوصي بازي داشته ايم تا خصوصي سازي، و لذا بهتر است صنعت و اقتصاد را به اهلش بسپاريم.
استاندار همدان نيز آمادگي خود را براي حمايت از سرمايه گذاران در استان اعلام كرد و در عين حال تأكيد كرد: نمي خواهيم بگوييم همه چيز خوب است اما در برنامه ريزي ها بايد فضاي فعلي كشور و تحريم هاي موجود دشمن را هم در نظر بگيريم.
علي محمد آزاد افزود: اگر گرهي با دستان ما باز شدني باشد حتماً كمك مي كنيم و در غير اين صورت به كمك دولتمردان مشكل را حل خواهيم كرد.
 


ايران در كيهان

بازگشايي مدارس
سمنان- خبرنگار كيهان: سال تحصيلي در استان سمنان با حضور بيش از 109 هزار نفر دانش آموز آغاز شد.
سال تحصيلي جديد در استان با شعار لبيك يا رسول الله و به صدادرآمدن زنگ مهر و مقاومت آغاز شد.
در سال تحصيلي جديد بيش از 109 هزار نفر دانش آموز در استان سمنان با شور و اشتياق فراوان فصل جديد تعليم و تربيت را آغاز كردند.
امسال در حالي سال تحصيلي جديد آغاز مي شد كه شاهد آغاز طرح تحول بنيادين و تغيير نظام آموزشي هستيم و براي اولين بار كلاس ششم در مدارس ابتدايي ايجاد شده است.
شايان ذكر است در اين زمينه بيش از 400 كلاس درس آماده شد و به پايه ششم ابتدايي اختصاص يافته است.
ترانزيت كالا
بندرعباس- خبرنگار كيهان: بيش از يك ميليون تن كالا از مرزهاي هرمزگان ترانزيت شد.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي هرمزگان با اعلام مطلب فوق اعلام كرد: در 5 ماهه اول سال 91 ميزان يك ميليون و 409 هزار و 394 كالاي ترانزيتي از مبادي ورودي استان به ساير نقاط كشور حمل شد.
جهانبخش افزود: از اين ميزان يك ميليون و 376 هزار و 530 تن كالاي ترانزيتي توسط هفتاد و پنج هزار 170 دستگاه ناوگان حمل و نقل باري از مرز ورودي بندرعباس و ميزان سي و دو هزارو 864 تن كالاي ترانزيتي توسط 368 دستگاه ناوگان حمل و نقل باري از مرز ورودي بندرلنگه به مرزهاي خروجي مختلف كشور ترانزيت شده است كه در مجموع ميزان يك ميليون و 409 هزار و 394 تن كالا به مقصد كشورهاي ثالث توسط ناوگان ترانزيتي جابجا شده است.
تجهيز مدارس روستايي
رشت- خبرنگار كيهان: مدارس روستاي محدوده منطقه آزاد انزلي تجهيز شدند.
مديرعامل منطقه آزاد انزلي با بيان مطلب فوق افزود: در ادامه حمايت هاي سازمان در خصوص نوسازي و تجهيز مدارس محدوده منطقه آزاد، مرحله اول طرح «با مهر تا مهر» ويژه تجهيز مدارس به وسايل كمك آموزشي در راستاي دستيابي به استانداردهاي آموزشي از سوي اين سازمان در سطح 23 مدرسه روستاهاي محدوده منطقه آزاد به اجرا درآمد.
رحيمي در ادامه گفت: همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد، فاز نخست طرح تجهيز مدارس محدوده منطقه آزاد انزلي از محل اعتبارات سازمان توسط معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري در 120 كلاس درس مدارس عملياتي شد.
ارتقاء فرهنگيان
اوز- خبرنگاركيهان: راهيابي فرهنگيان منطقه اوز به دانشگاه فرهنگيان براي ارتقاي سطح تحصيلي بسيار چشمگير و موفقيت آميز بوده است.
رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه اوز با اعلام خبر فوق افزود: سال تحصيلي جديد با تحول فكري و ترقي نظام تعليم و تربيت همراه است كه تعامل خانواده ها و مسئولان دستگاه ها اين حركت را به سرعت به مقصد مي رساند.
بهرام زماني افزود: امسال 27 نفر از فرهنگيان منطقه اوز در دانشگاه فرهنگيان پذيرفته و مشغول به تحصيل شده اند.كه اين يكي از موفقيت هاي بزرگ براي منطقه محروم و دورافتاده محسوب مي شود.
افتتاح مدرسه
بناب- خبرنگاركيهان: مدرسه 12 كلاسه در شهرستان بناب به بهره برداري رسيد. مدرسه 12كلاسه «مهر» در شهرك ولي عصر«عج» بناب ازطرح هاي مسكن مهر به بهره برداري رسيد.
شايان ذكر است اين طرح كه از سال 89 عمليات اجرايي آن آغاز شده بود 12هزار مترمربع زيربنا دارد.
تصفيه آب
اهواز- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي خوزستان گفت: براي اولين بار درسطح كشور از پكيج سيار تصفيه آب در شرايط بحراني در خوزستان به بهره برداري رسيد.
مهندس غلامعلي خليف پور با اعلام اين خبر افزود: اين پكيج سيار قابليت دارد در صورت از كار افتادن تأسيسات آبرساني به هر دليل آب خام را از منابع آب سطحي برداشت كرده با طي تمامي مراحل تصفيه در شبكه توزيع آب شرب پمپاز نمايد.
وي افزود: همچنين در صورت بروز مشكل در شبكه توزيع اين پكيج قابليت بسته بندي آب استحصالي را دارد.
احداث شبكه آبياري
بناب- خبرنگاركيهان: طرح احداث شبكه فرعي آبياري و زهكشي اراضي پاياب سد علويان در شهرستان بناب به بهره برداري رسيد.
اين طرح با هدف تكميل شبكه آبياري پاياب سد علويان و به منظور استفاده بهينه از منابع آب در سطح 10هزار هكتار از سال 1384 آغاز شده بود.
شايان ذكر است اين پروژه به طول 65 كيلومتر كانال درجه3 بتني با جاده سرويس درسطح 4هزار و 100 هكتار ازسوي جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي اجرا شده و براي تكميل آن تاكنون افزون بر 90 هزار ميليون ريال هزينه شده است.
رسالت شوراها
چهاردانگه-خبرنگاركيهان: جلسه مشترك اعضاي شوراهاي استان تهران با حضور مسئولين شهرستان اسلامشهر و چهاردانگه در محل فرمانداري اين شهرستان برگزارشد.
حمزه خوارزمشاهي رئيس شوراي اسلامي استان تهران دراين نشست گفت: شوراها به واسطه مسئوليتي كه برعهده دارند، مطالبه گر حق مردم از مسئولين هستند.
در ادامه اين نشست به مشكلات شهرستان اسلامشهر و چهاردانگه از قبيل حمل و نقل، ترافيك، دفن زباله و احداث شبكه فاضلاب پرداختند.
جشن عاطفه ها
نطنز- خبرنگاركيهان: 53 پايگاه در شهرستان نطنز كمك هاي مردمي به جشن عاطفه ها را جمع آوري كردند.
مدير كميته امداد شهرستان نطنز با اعلام خبر فوق گفت: از اين تعداد 43 پايگاه در مدارس شهرستان و بقيه درسطح شهر جمع آوري شده است.
اردستاني، ميزان كمك هاي مردمي به جشن عاطفه ها درسال گذشته را بالغ بر 95 ميليون ريال اعلام كرد و ابراز اميدواري كرد اين رقم در جشن عاطفه هاي امسال از رشد بالايي برخوردار شود.
 


فعالان قرآني شمال شرق كشور تجليل شدند

مشهد- خبرنگاركيهان:
مراسم تكريم فعالان برتر قرآني شمال شرق كشور شامل استان هاي خراسان رضوي، جنوبي، شمالي و گلستان در مشهد برگزار شد.
رئيس سازمان دارالقرآن الكريم تبليغات اسلامي كشور در اين مراسم، توسعه آموزش قرآن را يكي از ماموريت هاي مهم سازمان تبليغات اسلامي عنوان كرد و گفت: بزرگترين شبكه آموزش قرآني در كشور توسط اين سازمان با بيش از 70 هزار معلم در راستاي توسعه سطح آموزش هاي قرآني مديريت مي شود.
مهدي قره شيخ لو درباره بودجه قرآني كشور اظهار داشت: اميدواريم بودجه نيم درصد قرآني امسال نيز محقق شود تا فعاليت هاي قرآني و معنوي در جامعه هرچه بيشتر توسعه يابد.
وي تصريح كرد: طرح تكريم از چهره هاي قرآني كشور 6سال است كه در حال برگزاري است و استادان قرآني كشوري در تهران تجليل مي شوند اما امسال با توجه به شرايط اين مراسم علاوه بر تهران در 5 منطقه كشور نيز انجام مي شود.
گفتني است: در پايان اين مراسم از محمد الهي، سيدحسين قدسي نيا و احمد صابري از خراسان جنوبي، محمدرضا باي، موسي هروي و حجت الاسلام والمسلمين سيدحبيب الله قدمي از گلستان، محسن ذاكريان، علي تفريحي و مجيد نكوئيان از خراسان شمالي، حبيب الله قدمي، حجت الاسلام والمسلمين محسن زاهد، سيدمجتبي سادات فاطمي، حجت الاسلام والمسلمين علامرضا رحيمي و حجت الاسلام والمسلمين رضا حق پناه به عنوان چهره هاي برتر قرآني هر استان تقدير شد.
 


بنياد مستضعفان و هتل تاريخي آبعلي

بنياد مستضعفان نهادي برآمده از انقلاب اسلامي و وظيفه آن حمايت مادي و معنوي از اقشار مستضعف جامعه است. با توجه به اينكه رهبر معظم انقلاب با درايت و هوشياري اقدام به نامگذاري سال هاي جهت حل مشكلات ولي نعمتان انقلاب يعني مردم مي كنند. بايستي مسئولان عزم و اراده خود را جزم كرده و از همه فرصت هاي پيش روي استفاده و نگذارند سرمايه هاي هموطنان آسيب ببيند و اين سرمايه ها براي ايجاد فرصت هاي شغلي به كار گرفته شوند. بنياد مستضعفان كه متولي نگهداري هتل تاريخي آبعلي است اين اثر ملي توجه كافي ندارد.
پيگيري هاي همكاران رسانه اي براي نجات اين اثر تا به حال راه به جايي نبرده است و گاهي با بي مهري مسئولان بنياد روبه رو شده است.
از مسئولان بنياد انتظار مي رود به حرمت نامگذاري اين سال اقدام موثري انجام دهند تا اين اثر تاريخي مرمت و احيا شود و فضا براي ايجاد اشتغال و افزايش سرمايه ملي فراهم شود
آبعلي- خبرنگار كيهان
 


معاون فرماندار گنبدكاووس:

حجاب و عفاف دفاع در برابر جنگ نرم است

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
معاون سياسي و اجتماعي فرماندار گنبد كاووس اظهار كرد: براي مقابله با جنگ نرم دشمنان بايد حجاب و عفاف را ترويج كنيم.
محمدتقي قزل سفلي، در جلسه كار گروه اجتماعي و فرهنگي اين شهرستان گفت: با تصويب اعضاي اين كار گروه و نيز در جهت اجرايي شدن رعايت حجاب و عفاف در جامعه، ادارات و نهادها از ارائه خدمات به افراد بدحجاب خودداري خواهند كرد.
وي همچنين با اشاره به وجود قوانين شفاف در خصوص رعايت حجاب و عفاف در مراكز آموزش عالي و مدارس، بر لزوم اجرايي شدن اين قوانين تأكيد كرد و افزود: برگزاري كرسي هاي آزادانديشي با موضوع حجاب و عفاف در اين مراكز از ديگر راهكارهاي اجرايي شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.
قزل سفلي همچنين با اشاره به افزايش تهاجم فرهنگي دشمنان، گفت: براي مقابله با اين جنگ نرم دشمنان به ويژه در ترويج بدحجابي و بي حجابي در جامعه اسلامي ما بالاخص در بين نسل جوان همه بايد احساس مسئوليت كنند.
در اين جلسه همچنين شركت كنندگان با ارائه نقطه نظرات اجرايي خود در بحث ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، بر لزوم برخورد جدي مجمع امور صنفي اين شهرستان با صاحبان فروشگاه هاي عرضه پوشاك و نمايش برخي البسه از طريق آدمك هاي قالبي (مانكن ها) تأكيد كردند.
تفكيك كلاس هاي درس دختران و پسران در دانشگاه ها و توجه بيشتر به آموزش آموزه هاي ديني در مهد كودك ها و افزايش گشت هاي ارشاد و امر به معروف و نهي ازمنكر در سطح اين شهرستان از ديگر پيشنهادهاي اجرايي رعايت حجاب و عفاف در جامعه اعلام شد.
 


رئيس منطقه3 سازمان بازرسي كل كشور:

مديراني كه متخلفان را معرفي نكنند مجازات مي شوند

شيراز- خبرنگار كيهان:
رئيس منطقه3 سازمان بازرسي كل كشور اظهار كرد: معرفي نكردن خاطيان و متخلفان توسط مديران دستگاه هاي اجرايي مشمول مجازات است.
«سعيد عبودي» با بيان اين مطلب گفت: نبود شفافيت در اموري همچون پروژه ها، مناقصه ها و فرايند رسيدگي به شكايات مردم از مشكلات موجود در سيستم اداري و موجب فساد است.
وي اظهار داشت: براساس قانون ارتقاي سلامت اداري، مسئولان و مديران در صورتي از مجازات مبرا هستند كه موارد تخلفات را به دستگاههاي مربوطه اطلاع دهند. عبودي افزود: براساس يافته هاي سازمان بازرسي يكي از نارسايي هاي موجود، عدم آگاهي كافي مديران از قوانين است و به همين علت بايستي بيش از پيش به امر آموزش توجه شود. وي با اشاره به اهميت نظارت همگاني اظهار داشت: امروز كشورهاي پيشرفته در امر مبارزه با فساد همواره به اين مقوله اهتمام ويژه دارند و مديران از اينكه مردم بر دستگاهها نظارت كنند واهمه اي ندارند.
رئيس منطقه3 سازمان بازرسي راه اندازي شبكه بازرسان افتخاري را موجب تقويت نظارت همگاني دانست و خواستار استقبال مسئولان از اين امر شد.
«عبودي» از نظارت به عنوان حلقه مفقوده وظايف مديران نام برد و گفت: مديران در كنار ساير وظايف مديريتي خود از قبيل برنامه ريزي، سازماندهي، هماهنگي و تأمين منابع به امر نظارت توجه بيشتري داشته باشند، زيرا تقويت نظارت درون سازماني توسط مسئولان دستگاههاي اجرايي نقش بسزايي در بهبود امور و جلوگيري از فساد دارد.
 


فرمانده سپاه كربلاي مازندران:

فضاي مجازي بسيج توسعه مي يابد

ساري- خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه كربلاي مازندران از ابلاغ دستورالعمل توسعه فضاي مجازي بسيج خبرداد.
سردار سيدمحمد تقي شاهچراغي در جمع بسيجيان اظهار داشت: دستورالعمل توسعه فضاي مجازي بسيج با هدف حضور تاثيرگذار، فعال و هدفمند بسيج در فضاي مجازي تهيه و براي اجرا ابلاغ شد.
وي در تشريح اهداف اين طرح گفت: فراهم كردن زمينه مشاركت و حضور فعال نيروهاي انقلابي و بسيجي در عرصه فضاي مجازي، كمك به بسيج افكار عمومي در راستاي حفظ آرمان ها و ارزش هاي انقلاب و هدفمند كردن فعاليت هاي بسيج از جمله اهداف مورد نظر است.
شاهچراغي انتشار و انتقال انديشه و آرمان انقلاب اسلامي با استفاده از فضاي مجازي، انتشار توليدات علمي بومي در عرصه هاي مختلف، تاثيرگذاري فعال تفكر بسيجي در عرصه هاي فرهنگي، اجتماعي آموزشي و افشاي ماهيت دشمن و خنثي سازي جنگ رواني را از ديگر دستاوردهاي اين طرح عنوان كرد.
 


فرمانده انتظامي چهارمحال و بختياري:

مواد مخدر صنعتي عامل ايجاد انواع بيماريهاست

شهركرد- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري اظهار كرد: مصرف مواد مخدر صنعتي منجر به بيماريهاي گوارشي، مغزي، چشمي مي شوند.
سرهنگ پاسدار اسرافيل جعفري كه به مناسبت هفته نيروي انتظامي با خبرنگاران گفت وگو مي كرد با اعلام خبر فوق افزود: مواد مخدر صنعتي موادي بسيار خطرناك و نابودكننده است و فرد يا افرادي كه اين مواد را مصرف مي كنند به سرعت به انواع بيماريهاي گوارشي، مغزي، چشمي و روحي و رواني شديد مبتلا شده و از بين مي روند.
وي مواد مخدر صنعتي خطرناك را كراك و شيشه اعلام و اضافه كرد: خانواده هاي اين استان مومن و متعهد و پايبند به اصول اسلامي و انساني هستند و اجازه نمي دهند كه فرزندانشان به مواد مخدر و ساير ناهنجاريهاي ديگر اجتماعي گرايش پيدا كنند.
جعفري سپس اعلام كرد: براساس مصوبه قانوني، مقامات قضايي از هر فردي كه بيش از 30 گرم هروئين كشف و ضبط شود براي وي حكم اعدام صادر خواهند كرد و هيچگونه راه گريزي از آن نيست.
فرمانده انتظامي چهارمحال و بختياري به فرد يا افرادي كه اقدام به تهيه، توزيع و فروش مواد مخدر هروئين و يا هر مواد مخدر ديگري مي كنند هشدار داد و اخطار كرد كه دست از اين كار غيرانساني و ناپسند خود بردارند در غير اين صورت با تلاش پليس مبارزه با مواد مخدر شناسايي و دستگير شده و به بسزاي اعمال خود مي رسند.
 


18 مدرسه روستايي كاشان ايمن نيستند

كاشان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل مجمع خيران مدرسه ساز كاشان گفت: 18 مدرسه در روستاهاي كاشان از حداقل ضريب ايمني بي بهره هستند.
محمد كتابچي تعداد مدارس تخريبي شهرستان كاشان را حدود 63 مدرسه با 473 كلاس ذكر كرد و گفت: 72 مدرسه نيز نياز به مقاوم سازي دارند.
وي با اشاره به اينكه از سال گذشته تاكنون 120 ميليارد ريال توسط خيران شهرستان كاشان براي احداث مدرسه هزينه و يا تعهد هزينه شده است يادآور شد: اين ميزان هزينه براي 7 واحد آموزشي تازه احداث و 7 واحد آموزشي نيمه تمام يا در حال تكميل هزينه شده است.
مديرعامل مجمع خيران مدرسه ساز شهرستان كاشان، همچنين از واگذاري 5 قطعه زمين در سال گذشته براي احداث مدرسه توسط خيران اين شهرستان خبرداد.
 


اختصاص 10 ميليارد ريال اعتبار

براي هوشمندسازي مدارس البرز

كرج- خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش و پرورش استان البرز از افزايش 30درصدي اعتبارات هوشمندسازي مدارس اين استان خبر داد.
اكبر حليمي گفت: امسال 10 ميليارد ريال اعتبار براي هوشمندسازي مدارس اختصاص داده شده است كه 30 درصد نسبت به سال گذشته افزايش دارد.
وي افزود: در حال حاضر در حوزه فناوري هاي نوين آموزشي نيز شاهد ارتقاي كيفيت هستيم و در بخش نوسازي مدارس با تخريب هر فضاي فرسوده در كمترين فاصله زماني آخرين سازه ها و تجهيزات جايگزين خواهدشد.
حليمي اظهارداشت: كتب درسي و محتواي آموزشي پايه ششم تحصيلي جايگزين دوره يكساله پيش دانشگاهي شده است و از مهرماه سال جاري اين طرح متناسب با طرح سند تحول بنيادين آموزشي در استان اجرا مي شود.
مديركل آموزش و پرورش استان البرز در مورد ضرورت آموزش معلمان تصريح كرد: در راستاي تغيير محتواي كتب درسي، دو ميليون و 500 ساعت آموزش معلمان نيز در دستور كار قرار گرفته است تا شاهد افزايش سطح كيفي آموزش نيز در مدارس استان باشيم.
 


همايش امامزادگان سفيران رحمت در طبس برگزار شد

طبس- خبرنگار كيهان:
در همايش امامزادگان سفيران رحمت در شهرستان طبس از 8 عنوان كتاب جديد رونمايي شد.
در اين همايش نمايندگان و كارشناساني از آستان قدس رضوي، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و حرم حضرت حسني- موسسه فرهنگي آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) طبس و بقاع متبرك شهرستان كاشمر حضور داشتند.
به گزارش خبرنگار ما، از هشت عنوان كتاب جديد با عناوين تعليم و تربيت، اخلاق، تقوي و پرهيزگاري، كار و تلاش، دوستي و دوست يابي، خودسازي، آينده نگري و اميدواري و شناخت دوران جواني در نهج البلاغه كه آقاي عليرضا فشون كارشناس ارشد معارف و قرآن آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) طبس آنها را تاليف و گردآوري نموده پرده برداري و رونمايي شد.
در ادامه اين همايش عباس ذوالفقاري مديرعامل آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) طبس در گزارشي هدف از برگزاري همايش امامزادگان سفيران رحمت را تحقق فرمايش مقام معظم رهبري بيان كرد.
وي در ادامه افزود: آستان مبارك و تاسيسات خدماتي آن در خدمت 4 ميليون زائري است كه سالانه از استان هاي مختلف به مشهد مقدس مشرف مي شوند. ذوالفقاري در پايان خاطرنشان كرد: مهم ترين مسئله براي خدمت به زائران فضاي اقامتي است كه اين آستان 17هزار مترمربع فضا ايجاد نموده است.
 


جشنواره بادبادك ها درقشم برگزار شد

قشم- خبرنگار كيهان:
به مناسبت روز جهاني جهانگردي كودكان قشمي در پارك ساحلي زيتون دور هم جمع شدند و بادبادك هاي خود را به هوا فرستادند.
در اين جشنواره تعداد دو هزار و 150 بسته فرهنگي كه شامل سي دي آموزشي و دفتر نقاشي و كتاب داستان و بروشورهاي گردشگري ويژه جزيره قشم در بين بيش از 1500 نفر كودك و نوجوان قشمي به همراه خانواده هايشان توزيع شد.
به گزارش خبرنگار ما؛ در پايان اين جشنواره يك روزه به نفرات اول تا سوم جوايزي به رسم يادبود اهداء شد.
گفتني است نفرات برگزيده براساس بهترين بادبادك دست ساز و ابتكاري و بادبادكي كه در بيشترين ارتفاع به پرواز درآمده بود، انتخاب شدند.
 


از سوي معاون استاندار اردبيل صورت گرفت

انتقاد از كندي عمليات احداث سد بفراجرد خلخال

اردبيل - خبرنگاركيهان:
معاون امور عمراني استانداري اردبيل از روند عمليات احداث سد بفراجرد خلخال انتقاد كرد.
ايرج بيگدلو در بازديد از روند عمليات اجرايي اين پروژه گفت: عمليات اجرايي احداث سد خانقاه بفراجرد به كندي پيش مي رود و بهره برداري از آن براساس برنامه زمان بندي شده بعيد به نظر مي رسد.
وي افزود: عمليات اجرايي اين سد با هدف تأمين آب شرب خلخال و چند روستاي بخش مركزي از آذر ماه سال 88، آغاز شده اما با گذشت نزديك به 3 سال پيشرفت فيزيكي پروژه در حد مطلوبي نيست.
وي گفت: در صورت ادامه اين روند به ناچار از راهكارهاي ديگري همچون خلع يد از پيمانكار مجري و جايگزيني پيمانكاري جديد و كارآمد استفاده خواهد شد.
 


آغاز سال تحصيلي مدارس علميه چناران

چناران -خبرنگاركيهان:
سال تحصيلي مدارس علميه چناران طي مراسمي با حضور مسئولان آغاز و 60 طلبه پسر و دختر تحصيل معارف ديني را شروع كردند.
امام جمعه و مدير مدرسه علميه امام صادق(ع) چناران گفت: مدرسه علميه حضرت معصومه (س) چناران رتبه نخست را درسال گذشته درميان مدارس استان هاي خراسان كسب كرده است.
حجت الاسلام والمسلمين تاجي با اشاره به استيجاري و نامناسب بودن فضاي مدارس علميه فعلي شهرستان گفت: با توجه به اينكه اراضي منطقه موقوفه است، دو سال پيش درخواست اختصاص زمين براي ساخت مدرسه از آستان قدس رضوي را كرديم، يك سال پيش هم توليت محترم عظماي آستان دستور پيگيري داده اند كه اميدواريم با اختصاص زمين كار ساخت مدرسه مورد نياز و درشان حوزه آغاز شود.
وي توجه به گرايش به معنويت درجهان بويژه به مكتب حيات بخش اسلام، ضرورت پاسخگويي به شبهات ديني و نيازهاي عقيدتي مردم به ويژه نسل جوان و هدايت جامعه به سوي تربيت بدني را از ضرورت هاي توجه به تربيت روحاني دانست.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14