(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهار شنبه 12 مهر 1391 - شماره 20322

حديث دشت عشق
از اعتراض به ژوزه تا تشويق كريمي
پرسپوليس بازهم مقابل چشم هوادارانش پيروز نشد
اخبار كوتاه از فوتبال
نشست سه ساعته وزير ورزش با اعضاي هيأت اجرايي كميته المپيك
انتخاب كميته مشترك وزارتخانه و كميته براي تعامل با IOC
پشيماني فدراسيون جهاني قايقراني بادباني نام اسبقيان پاك شد !
ليگ قهرمانان اروپا نبرد ديدني منچسترسيتي- دورتموند
مرحله نيمه نهايي پانزدهمين دوره مسابقات فوتبال نوجوانان آسيا
سومين فينال در انتظار آينده سازان
حدادي به آمريكا رفت
آغاز ليگ برتر بسكتبال از 11 آبان و با 10تيم
توافق فدراسيون واليبال با ولاسكو


حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «عبدالله آقانژاد»
من هدفي جز اسلام و قرآن نداشتم
با ايمان به خداي واحد قدم در اين راه مي گذارم و چون با ياد خدا حركت مي كنم هيچ نگراني ندارم. من نتوانستم اين همه خون هاي پاك ريخته شده را تحمل كنم و خود بدون حركت بر جاي بنشينم، من از جوانان كه در صحنه كربلا به شهادت رسيدند بهتر نيستم.
پدرجان و مادرجان! اگر من انشاءالله به درجه رفيع شهادت نايل شدم افتخار كنيد كه توانستيد جواني را در راه اسلام فدا نماييد و از خداوند بخواهيد كه مرا جزء شهداي كربلا بياورد چون خود او شاهد است كه من هدفي جز اسلام و قرآن نداشتم و تصميم دارم تا زنده هستم سرباز و پاسدار جانباز دين خدا به رهبري امام خميني باشم. بسيجي شهيد «عبدالله آقانژاد» عاقبت پس از چندين ماه حضور در جبهه ها، در منطقه عملياتي والفجر 8، جزيره فاو در سال 1364 به شهادت رسيد.
 


از اعتراض به ژوزه تا تشويق كريمي

پرسپوليس بازهم مقابل چشم هوادارانش پيروز نشد

سرويس ورزشي-
پرسپوليس هرچند با پيروزي هفته گذشته برابر آلومينيوم، هوادارانش را اميدوار به كسب نتايج خوب در ادامه ليگ كرده بود، اما با تساوي برابر سايپا بار ديگر اميدهاي آنها را كمرنگ كرد.
در ادامه هفته يازدهم ليگ برتر، شب گذشته ديداري بين تيم هاي پرسپوليس و سايپا برگزار شد كه در نهايت اين بازي با تساوي بدون گل به پايان رسيد. مهم ترين اتفاق اين بازي هدر رفتن ضربه پنالتي پرسپوليس توسط مهرداد پولادي بود كه در دقيقه 72 و پس از آن كه داور خطا بر روي هادي نوروزي را پنالتي اعلام كرد، بازيكن مياني پرسپوليس با ضربه اي سنگين توپ را به آسمان زد تا اين چنين مهم ترين بخت پرسپوليس براي كسب 3 امتياز بازي از بين برود. يك دقيقه بعد از اين كه پولادي اين فرصت خوب را براي پرسپوليس از دست داد، ضربه كاوه رضايي به تير دروازه پرسپوليس برخورد كرد. پرسپوليس با اين تساوي از رده اش در مكان چهاردهم تكان نخورد و 11 امتيازي شد. اين پنجمين تساوي پرسپوليس در ليگ دوازدهم به حساب مي آمد. سايپا هم با اين تساوي 18 امتيازي شد و جايگاه تراكتورسازي را در رده پنجم تصاحب كرد. در حال حاضر سپاهان با وجود يك بازي كمتر نسبت به تيم هاي نفت تهران و فجرسپاسي با 20 امتياز در صدر جدول قرار دارد. در انتهاي جدول هم تيم هاي نفت آبادان و گهر دورود قرار دارند.
تشويق كريمي توسط تماشاگران
اما اين بازي حواشي خاص خود را نيز به همراه داشت كه مهمترين آنها تشويق شديد علي كريمي توسط هواداران پرسپوليس بود. در حالي كه نيمه نخست ديدار تيم هاي پرسپوليس و سايپا در هفته يازدهم ليگ برتر با تساوي بدون گل پايان يافته، تعدادي از هواداران پرسپوليس در طول بازي بارها علي كريمي را تشويق كردند و خطاب به ژوزه سرمربي تيمشان مي گفتند كه بايد كريمي در تركيب پرسپوليس به ميدان برود. هنگامي كه سوت پايان بازي در نيمه نخست زده شد، ژوزه و دستيارانش براي رفتن به رختكن در حال عبور از وسط زمين بودند كه هواداران پرسپوليس او را هو كردند و يكصدا علي كريمي را تشويق كردند تا بدين صورت اعتراض خود را به كنار گذاشته شدن علي كريمي نشان دهند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

ايران تيم هفتم رده بندي فوتسال جهان
در تازه ترين رده بندي تيم هاي فوتسال جهان تغييري در جايگاه تيم ها حاصل نشده است. در تازه ترين رده بندي تيم هاي فوتسال جهان كه در پايان ماه سپتامبر در سايت futsalworldranking.be منتشر شده، تغييري در 20 تيم بالاي جدول حاصل نشده است.براين اساس فوتسال ايران همچنان در جايگاه هفتم قرار دارد و اسپانيا بالاتر از برزيل در صدر رده بندي جا خوش كرده است.
افشاي نام داوران متخلف
مديرعامل باشگاه داماش با انتقاد شديد از وضعيت داوري هاي ليگ و وضعيت اين روزهاي فوتبال گفت: اگر وضع همين طور بماند نام داورهاي متخلف را افشا مي كنم. امير عابديني گفت: سه بازي پشت سر هم است كه نتيجه را به داورها واگذار مي كنيم. در بازي با راه آهن در دقيقه 94 يك پنالتي مشكوك براي حريف گرفتند و در بازي با صبا دو پنالتي روي ابراهيمي شد كه داور نگرفت كه خدا را شكر كارشناس داوري تلويزيون يكي از آنها را تاييد كرد. در بازي دوشنبه هم كه پنالتي ما را نگرفتند. در اصل در اين سه بازي كه دو مساوي و يك باخت نصيب ما شد هفت امتياز ما را گرفتند.
شكايت باشگاه استقلال از مدير رسانه اي تراكتورسازي
معاون حقوقي باشگاه استقلال از شكايت رسمي مربيان اين تيم از مدير رسانه اي باشگاه تراكتورسازي خبر داد. عبدالرحمان شاه حسيني اظهار كرد: پيرو مصاحبه اي كه مدير رسانه اي باشگاه تراكتورسازي عليه چند تن از مربيان تيم استقلال انجام داده بود، ديروز جلسه اي به درخواست كادر فني استقلال در حوزه معاونت حقوقي باشگاه تشكيل شد و در آن آقايان ستار همداني، ايمان عالمي و كريم بوستاني نسبت به مصاحبه مدير رسانه اي باشگاه تراكتورسازي رسما شكايت كردند.
دوستي: فقط به قهرماني فكر مي كنيم
سرمربي تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران در آستانه ديدار برابر ازبكستان مي گويد: فيلم هاي بازي اين تيم را ديده ايم و مربيان به خوبي آناليز را انجام داده اند. ما مصمم به پيروزي در اين ديدار هستيم. صعود به جام جهاني را فراموش كرده ايم و فقط به بردن ازبكستان و رسيدن به فينال و قهرماني فكر مي كنيم. اميدواريم مردم در اين راه ما را حمايت كنند و روز چهارشنبه ورزشگاه را پر كنند تا با حمايت از نوجوانانشان شاهد يك روز خوب ديگر در فوتبال ايران طي هفته جاري باشيم.
سرمربي استقلال در اتاق عمل
زانوي امير قلعه نويي سرمربي تيم فوتبال استقلال صبح امروز توسط دكتر سهراب كيهاني يكي از اعضاي كميته درمان فدراسيون پزشكي ورزشي تحت عمل جراحي آرتروسكپي قرار گرفت. امين نوروزي رئيس كميته توانبخشي، با اعلام اين خبر گفت: امير قلعه نويي كه در دوران بازيگري اش بارها از ناحيه زانو دچار آسيب ديدگي شده بود و با شرايط آن زمان زانوي خود را مداوا مي كرد صبح ديروز براي پايان دادن به دردي كه در اين سال ها آزارش مي داد به اتاق عمل رفت و زانويش توسط دكتر سهراب كيهاني جراحي شد و از امروز هم بايد فيزيوتراپي را شروع كند.
برنامه قاسمپور تاييد مي شود يا مايلي كهن مي آيد؟!
پس از شكست 2 بر يك خانگي مس كرمان برابر ملوان در هفته يازدهم ليگ برتر، ابراهيم قاسمپور برنامه 10 روزه اي براي برپايي اردو در كردان كرج به مسئولان باشگاه مس كرمان ارائه كرده كه مسئولان باشگاه مس تا اين لحظه به آن پاسخي نداده اند. گفته مي شود ظرف 48 ساعت آينده تكليف نيمكت مربيگري مس كرمان مشخص مي شود، اينكه ابراهيم قاسمپور در سمتش باقي مي ماند يا اينكه جاي خود را به مربي ديگري مي دهد. در چنين شرايطي منابع نزديك به باشگاه مي گويند محمد مايلي كهن گزينه اول سرمربيگري مس است و به همين دليل هم او با نفت آبادان به توافق نرسيده است.
مورينيو جاي فرگوسن را نمي گيرد
خوزه مورينيو گفته قصد دارد به ليگ برترانگليس بازگردد اما تاكيد كرده كه سرمربي منچستريونايتد نخواهد شد تا بار ديگر با حضور در تيم ديگري رو به روي دشمن قديمي خود سرآلكس فرگوسن بنشيند. سرمربي رئال مادريد همواره به عنوان يكي از جايگزينان فرگوسن مطرح بوده است. از سويي آقاي خاص كه دوران موفقي را با چلسي پشت سر گذاشته همواره تاكيد كرده كه كارش در انگلستان تمام نشده و مقصد بعدي وي ليگ برتر خواهد بود.مربي پيشين پورتو و اينترميلان در گفتگوي جامع با سي ان ان اظهار داشته مربي هر تيمي خواهد شد جز منچستريونايتد و اميدوار است كه فرگوسن پس از بازگشت وي هنوز آنجا باشد. مورينيو گفت: فكر مي كنم وقتي فرگوسن از حركت بازايستد فوتبال چيز زيادي را از دست خواهد داد. فرگوسن براي من در حكم رئيس است. من او را رئيس صدا مي زنم، چراكه او رئيس همه مربيان است و اميدوارم وقتي به انگلستان بازمي گردم او همچنان هدايت تيم منچستريونايتد را برعهده داشته باشد.
سرمربي استقلال عزادار شد
سرمربي تيم فوتبال استقلال در غم از دست دادن مادرش به سوگ نشسته است. امير قلعه نويي كه صبح روز سه شنبه زانويش توسط دكتر كيهاني مورد عمل جراحي قرار گرفته بود، عصر ديروز در سوگ از دست دادن مادرش عزادار شد. مادر امير قلعه نويي به دليل عارضه قلبي دار فاني را وداع گفته است. سرويس ورزشي كيهان اين مصيبت را به امير قلعه نويي و خانواده محترمش تسليت مي گويد.

 


نشست سه ساعته وزير ورزش با اعضاي هيأت اجرايي كميته المپيك

انتخاب كميته مشترك وزارتخانه و كميته براي تعامل با IOC

بعد از نشست سه ساعته محمد عباسي با اعضاي هيأت اجرايي كميته ملي المپيك درباره نامه اخير IOC مقرر شد كميته مشترك از نمايندگان وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك در رابطه با مواضع ايران در مورد نقطه نظرات IOC تصميم بگيرند تا موضوع تعليق ورزش برطرف شود.
نشست مشترك وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك براي برطرف كردن موانع و مشكلات موجود و نقطه نظرات IOC از ساعت 7 تا 10 صبح با حضور محمد عباسي وزير ورزش و جوانان، محمد علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك، بهرام افشارزاده، اعضاي هيات اجرايي و حميد سجادي در دفتر وزير ورزش برگزار شد.
در اين نشست مقرر شد كميته مشترك ميان وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك تشكيل شود و هرگونه تصميم گيري در رابطه با نقطه نظرات IOC با نظر مشترك نمايندگان وزارتخانه و كميته المپيك اتخاذ شود.
ضمناً قرار شد اين كميته تعامل همه جانبه اي با IOC داشته باشد تا موضوع تعليق به طور كلي برطرف شود.
همچنين اين كميته در مورد بازنگري اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي به طور جدي پيگيري هاي لازم را انجام مي دهد تا پس از تاييد و تطبيق آن با اهداف وزارت ورزش و جوانان و تبيين وظايف فدراسيون ها منطبق بر قوانين رسمي اساسنامه اصلاح شده به وزارت ورزش اعلام تا به تصويب نهايي برسد.
ضمن اينكه مقرر شد پس از گزارش و جمع بندي اصلاح اساسنامه ها از سوي كميته فوق، زمان مجمع انتخاباتي كميته ملي المپيك نيز از سوي هيأت اجرايي مطرح و تأييد شود تا انتخابات كميته ملي المپيك ظرف ماه هاي آينده برگزار شود.
يك عضو هيئت اجرايي كميته ملي المپيك در خصوص مسائل مربوط به IOC و نامه هايي كه به كميته ملي المپيك ارسال شده است، گفت: در اين خصوص هم مفصل صحبت شد و اين نتيجه حاصل شد كه اقداماتي را انجام دهيم كه IOC احساس كند مي خواهيم با آنها تعامل كنيم، چرا كه در نامه ها اين احساس وجود دارد كه آنها فكر مي كنند اين تعامل قرار است ايجاد نشود. براي اين تعامل قرار است ابتدا خود ما در كشور نقطه نظرات مان را به هم نزديك كنيم. به طور مثال در بحث اساسنامه بايد يك اقدام اساسي صورت گيرد.
شهنازي افزود: قرار شد يك كميته مشترك ديگر به زودي بين وزارت و كميته تشكيل شود و به زودي نفرات اين كميته از سوي افشارزاده مشخص خواهند شد. قرار شد افشارزاده و سجادي با همديگر در خصوص انتخاب اعضاي اين كميته تعامل كرده و جلسات تشكيل شود.
 


پشيماني فدراسيون جهاني قايقراني بادباني نام اسبقيان پاك شد !

در حالي كه پيش از اين فدراسيون جهاني قايقراني نام اسبقيان را به عنوان رئيس فدراسيون قايقراني معرفي كرده بود، ديروز بار ديگر نام وي از اين فدراسيون پاك شد.
در حالي كه چهارشنبه گذشته فدراسيون جهاني بادباني نام سيد محمد شروين اسبقيان را به عنوان رئيس فدراسيون قايقراني ايران در سايت خود ثبت كرده بود تا پس از برگزاري مجمع عمومي فدراسيون و انتخاب اسبقيان به عنوان رئيس فدراسيون قايقراني اين شائبه به وجود بيايد كه فدراسيون جهاني نام وي را به رسميت شناخته است؛ اما ديروز يك بار ديگر نام اسبقيان از رياست جهاني فدراسيون قايقراني بادباني پاك شد. البته در سايت اين فدراسيون همچنان نام غلامرضا اميني به عنوان دبير فدراسيون ديده مي شود. اين در حالي است كه در فدراسيون جهاني روئينگ و كانوئينگ نيز نام احمد دنيامالي به عنوان رئيس فدراسيون ايران ديده مي شود.
 


ليگ قهرمانان اروپا نبرد ديدني منچسترسيتي- دورتموند

روز دوم از مرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاري هشت ديدار پيگيري مي شود كه بازي تيم هاي منچسترسيتي و دورتموند جذابيت ويژه اي خواهد داشت.
منچسترسيتي كه در ديدار نخست خود در گروه D بازي برده را مقابل رئال مادريد شكست خورد، در اين ديدار تمام تلاش خود را به كار خواهد بست تا از امتياز ميزباني بهره كامل را ببرد و برنده از زمين خارج شود.
امتياز از دست دادن در اين گروه كه موسوم به گروه مرگ است، مي تواند سرانجامي چون حذف داشته باشد. منچسترسيتي در اين ديدار همچنان «مايكون»، «جك راد ول» و «ميكا ريچاردز» را به دليل آسيب ديدگي به خدمت نخواهد داشت ضمن اينكه سرمربي تيم در خط حمله به احتمال فراوان از «ادين ژكو» استفاده نخواهد كرد. «روبرتو مانچيني» علاقه ويژه اي به زوج آرژانتيني «كارلوس ته وز» و «سرخيو آگوئرو» دارد.
از سويي «يورگن كلوپ» براي بازي با من سيتي مهره غايب شاخصي ندارد و تنها مشكل وي در اين بازي اين است كه سيتي در 17بازي خانگي در رقابت هاي اروپايي شكست نخورده كه اين مي تواند وزنه روحي مناسبي براي انگليسي ها باشد. منچسترسيتي و دورتموند تا به حال هرگز در ديداري رسمي با يكديگر بازي نكرده اند. تنها ديدار آنها به بازي پيش فصل دو سال قبل باز مي گردد كه باشگاه آلماني 3 بر يك برنده شد. برنامه كامل بازي هاي امشب ليگ قهرمانان اروپا به شرح زير است:
گروه A:
¤ دينامو كي يف- دينامو زاگرب
¤ پورتو- پاريسن ژرمن
گروه B:
¤ آرسنال- المپياكوس
¤ شالكه- مون پوليه
گروه C:
¤ زنيت روسيه- ميلان
¤ اندرلشت- مالاگا
گروه D:
¤ آژاكس- رئال مادريد
¤ منچسترسيتي- دورتموند
 


مرحله نيمه نهايي پانزدهمين دوره مسابقات فوتبال نوجوانان آسيا

سومين فينال در انتظار آينده سازان

تيم فوتبال نوجوانان ايران كه با برد تاريخي برابر استراليا به ديدار نيمه نهايي رقابت هاي فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا راه يافت، براي رسيدن به سومين فينال در 12سال گذشته امروز مقابل ازبكستان به ميدان مي رود.
مرحله نيمه نهايي پانزدهمين دوره مسابقات فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا عصر امروز با برگزاري دو ديدار پيگيري مي شود كه در نخستين مسابقه تيم نوجوانان ايران از ساعت 17 برابر ازبكستان به ميدان مي رود، تيمي كه در تمام رده هاي سني تجربه پيروزي در ديدارهاي رسمي برابر تيم هاي ايراني را ندارد.
تيم ايران كه با 14گل زده بهترين خط حمله جام را در اختيار دارد، در حالي به مصاف ازبكستان مي رود كه در چهار مسابقه گذشته اش در اين رقابت ها پيروز شده است. در نقطه مقابل اما ازبكستان با شانس بسيار مرحله گروهي را پشت سر گذاشت. آنها در بازي اول در دقيقه 79 گل برتري برابر هند را به ثمر رسانده و با نتيجه 3 بر 2 پيروز مسابقه لقب گرفتند. در بازي دوم هم برابر چين با نتيجه يك بر يك متوقف شدند و در حاليكه بازي سوم را با يك گل به سوريه واگذار كردند، به لطف متوقف شدن چين برابر هند در دقيقه 4+90 به مرحله حذفي راه يافتند.
ازبكستاني ها كه ضعيف ترين خط دفاع و حمله را در بين تيم هاي راه يافته به نيمه نهايي در اختيار دارند، در بازي يك چهارم نهايي هم به لطف ضربات پنالتي كره جنوبي را شكست داده و به اين مرحله صعود كردند.
در ديگر ديدار اين مرحله ژاپن از ساعت 19در ورزشگاه اكباتان به ديدار عراق مي رود. بازنده ديدارهاي ايران- ازبكستان و عراق- كويت به خانه بازمي گردند و تيم هاي برنده، روز شنبه در ورزشگاه دستگردي به مصاف هم مي روند.
تيم نوجوانان ايران در سال هاي 2000 و 2008 به ديدار نهايي اين مسابقات راه يافته بود كه در سال 2000 برابر عمان با يك گل شكست خورد و به مقام نايب قهرماني دست يافت اما در سال 2008 با پيروزي 2 بر يك مقابل كره جنوبي، نخستين قهرماني خود در اين جام را جشن گرفت.
 


حدادي به آمريكا رفت

نايب قهرمان المپيك لندن راهي آمريكا شد.
احسان حدادي كه تا پايان خرداد ماه سال 92 تحت قرارداد با باشگاه پرسپوليس است، دوشنبه شب پس از عزيمت به دبي عازم آمريكا شد تا در دو فستيوال و كلاس معتبر جهاني شركت كند. حدادي در كلاس هايي كه با حضور مربيان و پرتابگران نامدار جهان به منظور بررسي تاكتيك هاي پرتاب ديسك برگزار مي شود، شركت خواهد كرد.
نايب قهرمان المپيك لندن در سفر 10 روزه اش به آمريكا با چند مربي صاحب نام تمرين خواهد كرد و در نهايت با انتخاب يكي از مربيان، با او قرارداد خواهد بست.
گفتني است؛ احتمال دارد در اين مدت مسابقاتي هم با حضور پرتابگران مطرح دنيا برگزار شود.
 


آغاز ليگ برتر بسكتبال از 11 آبان و با 10تيم

رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال از يازدهم آبان و با حضور ده تيم برگزار مي شود.
در جلسه ديروز سازمان ليگ فدراسيون بسكتبال ايران زمان برگزاري فصل جديد ليگ برتر بسكتبال 11آبان اعلام شد. قرار است اين رقابت ها با ده تيم برگزار شود. تيم هاي مهرام، پتروشيمي، فولاد ماهان، دانشگاه آزاد، همياري زنجان، استقلال زرين قشم، شهرداري گرگان، حفاري اهواز، البدر بندركنگ و صنايع ماهشهر تيم هاي حاضر در ليگ برتر هستند.در اين جلسه تعيين شد كه در ماه نخست ليگ، هفته اي يك بازي برگزار شود و از اين مرحله به بعد هر دو هفته سه بازي انجام شود.
 


توافق فدراسيون واليبال با ولاسكو

دبير فدراسيون واليبال گفت: هيچ مشكلي براي ادامه همكاري با ولاسكو وجود ندارد و هر دو طرف دوست دارند باز هم با هم كار كنند اما هنوز هيچ سند رسمي براي ادامه همكاري امضا نشده است.
محمود افشاردوست اظهار كرد: همان طور كه قبلا هم به شما گفته بودم گزينه اصلي ما براي هدايت تيم ملي واليبال، خوليو ولاسكو است. توافقات اوليه با وي انجام شده و تا جايي كه من مي دانم دو طرف مايل هستند يك سال ديگر همكاري خود را ادامه دهند. با وجود اين كه توافق اوليه حاصل شده و مي توانيم بگوييم ولاسكو براي يك سال ديگر مربي ايران خواهد بود، اما هنوز هيچ سندي از سوي دو طرف براي ادامه همكاري به طور رسمي امضا نشده است. افشاردوست با اشاره به شايعاتي درباره دستمزد ماهانه 25 هزار يورويي ولاسكو گفت: واقعا رقم پيشنهادي ما و ولاسكو خيلي پايين تر از اين است و مطمئن باشيد كه اين حرف ها شايعه اي بيش نيست.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14