(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهار شنبه 12 مهر 1391 - شماره 20322

اعتراف چند باره مسئولان تعزيرات حكومتي و بي توجهي مجلس
قانون تعزيرات توانايي بازدارندگي نوسانات شديد قيمت ها را ندارد
سرقت شبانه 8 كيلو طلا در اليگودرز
احداث كمپ بازپروري زنان معتاد خياباني
شمال تا جنوب پايتخت را نيم ساعته برويد
سركرده و گروه سارقان خشن كيف قاپ دستگير شد
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران:
دولت مصمم است ري را از تهران جدا كند
فرود اضطراري يك فروند هواپيما در فرودگاه مهرآباد
حوادث كوتاه از كشور
رفتار خشونت آميز پليس آمريكا با يك زن
دستگيري پليس هاي فاسد
مرگبارترين حادثه در هنگ كنگ
واژگوني قطار در كاليفرنيا


اعتراف چند باره مسئولان تعزيرات حكومتي و بي توجهي مجلس

قانون تعزيرات توانايي بازدارندگي نوسانات شديد قيمت ها را ندارد

مدير كل تعزيرات حكومتي استان تهران گفت: قانون فعلي تعزيرات كه مورد استفاده قرار مي گيرد بازدارندگي ندارد و بايد مجلس شوراي اسلامي به اين موضوع ورود پيدا كند.
يدالله ملكي مدير كل تعزيرات حكومتي استان تهران درباره نوسانات شديد قيمت ها در بازار تأكيد كرد: اينكه قيمت ها بالا مي رود و هيچ برخوردي صورت نمي گيرد را نمي توان به صورت مطلق بيان كرد. اما اين را هم بايد اذعان كرد كه برخي از متخلفان متجري هستند، و به قانون تمكين نمي كنند لذا بايد برخورد شديدتري مانند پلمب واحد با آنها صورت گيرد.
صادقي نيچ كوهي معاون حقوقي تعزيرات استان تهران هم پيش از اين در گفت وگو با فارس از تشكيل پرونده تخلف و گرانفروشي براي بيش از 2 هزار خرده فروش در تهران خبر داده بود اما گفته بود كه هيچ واحدي در اين بازه زماني بيش از يك ماه (شهريور تا 8 مهرماه) پلمب نشده است.
وي ادامه داد: قانون فعلي تعزيرات كه مورد استفاده قرار مي گيرد توان بازدارندگي نداشته و نياز به بازنگري دارد لذا مجلس شوراي اسلامي بايد به اين موضوع ورود پيدا كند.
مدير كل تعزيرات حكومتي استان تهران گفت: بيشتر تخلفاتي كه رخ مي دهد براي اولين بار است و طبق قانون فعلي تخلف بايد 3 بار تكرار شود تا واحد متخلف به نصب پارچه يا پلمب محكوم شود.
وي درباره پايين بودن نرخ جريمه ها هم گفت: قانون براي عدم درج قيمت جريمه اي در نظر گرفته كه به نظر ما مقدار اين جريمه كافي و بازدارنده نيست.
مدير كل تعزيرات حكومتي استان تهران تأكيد كرد: طبق قانون با توجه به ميزان گران فروشي، تعزيرات مي تواند از 2 تا 5 برابر، واحد متخلف را جريمه نقدي كند.
وي گفت: ورود تعزيرات به موضوع ارز و سكه به نظر دولت بستگي دارد و اگر مسئوليتي به ما واگذار شود، قطعاً ورود پيدا مي كنيم اما تاكنون هيچ تكليفي در اين زمينه براي ما مشخص نشده است.
مدير كل تعزيرات حكومتي استان تهران گفت: در بحث قاچاق ارز و تعهدات ورود و خروج كالا ورود داشته ايم اما درباره موضوعي كه الان جامعه به آن مبتلا است هنوز ورود پيدا نكرده ايم.
سوء استفاده بازار قلهك
از نوسانات ارز
صادقي نيچ كوهي در گفت وگو با مهر نيز از برخورد قانوني با محتكران كالاهاي خارجي در بازار قلهك در پي شكايت و گزارشات مردمي خبر داد.
معاون تعزيرات در اين باره گفت: در پي افزايش قيمت ارز در بازار برخي فروشندگان سودجو لوازم خانگي و صوتي تصويري دست به كار شده و به بهانه انبارگرداني يا تعميرات از عرضه محصولات خارجي شانه خالي مي كنند.
وي تأكيد كرد: براساس گزارش احتكار از سوي اداره كل صنعت، معدن و تجارت استان تهران و گزارشات مردمي در بازار قلهك گشت هاي ضربتي تعزيرات صبح ديروز با ورود به بازار لوازم خانگي و صوت و تصوير قلهك با محتكران برخورد كردند.
وي افزود: متأسفانه فروشندگان با بهانه هايي مانند انبارگرداني و دستور از شركت از فروش لوازم خانگي خودداري مي كردند و حتي پاسخ مشتريان براي خريد تلويزيون هاي LED را نمي دادند كه دروغگويي و تخلف آنها محرز و هر كدام از 5 تا 10 ميليون تومان جريمه شدند.
در اين رابطه همچنين سه فروشگاه پلمب شد.


 


سرقت شبانه 8 كيلو طلا در اليگودرز

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
سارقان شب گذشته در اليگودرز بيش از 8 كيلوگرم طلا از يك مغازه طلافروشي به سرقت بردند.
فرمانده انتظامي اليگودرز با اعلام خبر فوق گفت: سرقت در ساعت يك بامداد اتفاق افتاده و سارقان با ورود به پاساژ الماس به يكي از مغازه هاي طلافروشي دستبرد زده كه به گفته صاحب طلافروشي بيش از 8 كيلوگرم طلا به سرقت رفته است.
به گزارش خبرنگار ما سرهنگ ليريايي افزود: پاساژ الماس داراي نگهبان شب و مجهز به درب هاي الكترونيكي بوده است.
وي در ادامه اظهار داشت: متاسفانه مغازه طلافروشي مذكور علاوه بر اين كه گاوصندوق معمولي داشته است فاقد تجهيزات ايمني از جمله دوربين هاي امنيتي و دزدگيرهاي الكترونيكي بوده است.
وي در پايان ابراز داشت: در طي تحقيقات صورت گرفته سرنخ هاي خوبي از سارقين بدست آمده و بزودي سارقين دستگير خواهند شد.
لازم به توضيح است كه مجتمع تجاري الماس در مركز شهر واقع شده است اين مجتمع طلافروشي داراي نگهبان بوده است كه در زمان سرقت در طبقه دوم در خواب بوده اند.


 


احداث كمپ بازپروري زنان معتاد خياباني

معاون اجتماعي سازمان رفاه و مشاركت هاي اجتماعي شهر تهران گفت: براي اولين بار توسط شهرداري كمپ بازپروري بانوان معتاد خياباني در تهرانسر احداث شد.
رضا جاگيري با اشاره به اينكه بخش قابل توجهي از بي خانمان ها معتادين خياباني هستند، گفت: شهرداري تهران براي اولين بار براي بانوان معتاد، كمپ ويژه زنان را در تهرانسر احداث كرده كه هم اكنون نيز اين كمپ به طور فعال در حال ارائه خدمات به بانوان است.
وي با بيان اينكه با توجه به اين مطلب كه معتادين خياباني نيازمند كمپ بازپروري هستند، در حال حاضر براي بانوان اين كمپ راه اندازي شده، افزود: اما براي آقايان هنوز كمپي راه اندازي نشده چرا كه به طور كلي راه اندازي كمپ هاي بازپروري براي معتادين وظيفه ستاد مبارزه با مواد مخدر است. هرچند شهرداري تهران با هدف خدمتگزاري به شهروندان اين كمپ ها را احداث و در اختيار اين ستاد قرار مي دهد.
 


شمال تا جنوب پايتخت را نيم ساعته برويد

معاون فني و عمراني شهردار تهران وعده داد كه بخش انتهايي بزرگراه امام علي (ع) حدفاصل تقاطع منصور تا شهرري به طول 7 كيلومتر، دهه فجر امسال به بهره برداري برسد.
به گزارش ايسنا، سيدمازيار حسيني در جريان بازديد خبرنگاران از پروژه بزرگراه امام علي(ع) با اشاره به اينكه 11 كيلومتر از اين بزرگراه در سال هاي گذشته ساخته شده بود، گفت: هم اكنون 22 كيلومتر ادامه بزرگراه امام علي (ع) از پل آغاز تا شهرري در حال ساخت است كه 3 كيلومتر از اين طول در قالب طرح حرم تا حرم اجرا مي شود.
حسيني با اشاره به 24 تقاطع بزرگراه امام علي (ع) با خيابان ها و بزرگراه هاي ديگر گفت: 10 تقاطع در اين ميان تقاطع اصلي محسوب مي شوند كه تمام دسترسي ها در آن تامين شده است.
به گفته حسيني تاكنون عمليات احداث 4 تقاطع اصلي و فرعي بزرگراه امام علي (ع) به سرانجام رسيده است و ساخت ساير تقاطع ها نيز با توجه به اولويت فراهم شدن دسترسي هاي شرقي و غربي براي مردم محلي، در اولويت قرار دارد.
حسيني خاطرنشان كرد: برابر محاسبات انجام شده با احداث كامل بزرگراه امام علي (ع)، شهروندان مي توانند از شمالي ترين نقطه تهران در ازگل تا مرقد مطهر امام خميني(ره) را در مدت نيم ساعت طي كنند.
معاون شهردار تهران با اشاره به حجم گسترده معارضان ملكي و تاسيساتي در پروژه بزرگراه امام علي (ع) گفت: بالغ بر 7 هزار واحد مسكوني معارض ملكي اين بزرگراه بود كه هم اكنون بيش از 90 درصد آن برطرف شده و به زودي پرونده رفع معارضان ملكي بسته خواهد شد.
حسيني با اشاره به رعايت استانداردهاي فني و مهندسي در اين پروژه بزرگراهي تاكيد كرد: مقوله شيب عرضي در كل مسير بزرگراه امام علي (ع) مطابق با استانداردهاي ترافيكي رعايت شده است.
وي با اشاره به ابعاد بزرگ اين پروژه بزرگراهي اظهار داشت: از آنجا كه بزرگراه امام علي (ع) در دو تراز صفر و 1- اجرا مي شود، براي پوشش جداره تراز 1-، 60 هزار قطعه (سگمنت) بتني مورد نياز است كه هم اكنون در كارخانه توليد سگمنت ويژه اين پروژه در حال توليد است.
 


سركرده و گروه سارقان خشن كيف قاپ دستگير شد

اقدامات مجرمانه تعدادي از متهمان سابقه دار كه پس از آزادي از زندان، با تشكيل گروه هاي جديد و با استفاده از قمه، قداره، شوكر، گاز اشك آور و ... اقدام به سرقت از شهروندان در سطح شهر تهران و ديگر شهرها و استانها مي كردند، باعث تجميع پرونده هاي مطرح در سطح پايگاه هاي پليس آگاهي شد.
با شناسايي دهها مالباخته اي كه در مناطق مختلف شهر تهران و به شيوه هاي مختلف خفه كني، آويزان بري، پنچري، تهديد با سلاح سرد و... مورد سرقت قرار گرفته بودند و همچنين با بهره گيري از اخبار و اطلاعات به دست آمده در طول رسيدگي به پرونده، كارآگاهان موفق به شناسايي تعدادي از مجرمان سابقه دار پليس آگاهي بويژه در زمينه ارتكاب كيف قاپي شدند كه بررسي پرونده هاي آنها نشان داد كه همگي آنها به تازگي و در طول يك سال گذشته، با سپردن قرار وثيقه از زندان آزاد و مجدداً با تشكيل گروه هاي چند نفره سرقت هاي خود را آغاز كرده اند.
بررسي سرقت ها نشان داد كه در بيشتر آنها، سرقت از مالباختگاني صورت گرفته كه پس از مراجعه افراد به مراكز تجاري و اقتصادي بويژه شعبات بانكي و صرافي ها، وجوه نقد قابل توجهي همراه آنها بوده و سارقان به شيوه «زاغ زني» آنها را شناسايي و از همراه بودن وجه نقد به همراه آنها، اطلاع و اطمينان كامل داشته اند به گونه اي كه طبق اظهارات مالباختگان، سارقان در صورت عدم امكان ارتكاب سرقت به شيوه كيف قاپي، با توسل به هر شيوه و شگرد خشن از قبيل «تهديد با سلاح سرد»، «ضرب و شتم»، سرقت هاي خود را انجام مي دادند.در پي انجام تحقيقات پليسي، انجام چهره نگاري، بهره گيري از تصاوير به دست آمده از دوربين هاي مداربسته و استفاده از بانك مجرمان سابقه دار، 17 سارق حرفه اي در زمينه كيف قاپي از سوي مالباختگان و كارآگاهان مورد شناسايي قرار گرفتند؛ بررسي سوابق اين متهمان به اسامي عباس.ج (40 ساله)، ميلاد.ن (20 ساله)، علي.ج (42 ساله و برادر عباس.ج)، عليرضا.ص (21 ساله)، انشاءالله.ت (46 ساله)، محسن.ن (21 ساله و برادر ميلاد.ن)، بنيامين.ح (27 ساله)، مرتضي.س (36 ساله)، احسان.ش (20 ساله)، مجيد.الف (32 ساله)، علي.ر (22 ساله)، امير.ع (24 ساله)، علي.س (40 ساله)، ناصر.س (45 ساله) و برادر علي.س)، محمد.ن (47 ساله)، رسول.خ (33 ساله) و اميد.خ (25 ساله) نشان مي داد كه اين متهمان از سارقان حرفه اي در زمينه كيف قاپي بوده كه پيش از اين نيز توسط پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير و روانه زندان شده اما در طول يك سال گذشته و با گذاشتن قرار وثيقه از زندان آزاد و مجدداً با تشكيل گروه هاي جديد، سرقت هاي خود را از سر گرفته اند.
متهمان پس از مواجهه حضوري با مالباختگان و با توجه به ديگر دلايل و مدارك ارائه شده از سوي كارآگاهان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و علاوه بر اعتراف به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف سطح شهر تهران از قبيل خيابان هاشمي، قصرالدشت، فرمانيه، خيابان خراسان، مولوي، يافت آباد، امامزاده معصوم، سه راه آذري، خيابان شهيد قندي، خيابان دبستان، بلوار كاوه، شريعتي، ميرداماد، آرژانتين، انقلاب، ولي عصر و...، به ارتكاب دهها فقره سرقت مشابه در ساير استان ها و شهرهاي كشور بويژه در تبريز، كاشان، زرند كرمان، تويسركان، بابل، ساري، گرگان، اراك، همدان، سمنان، شاهرود و... اعتراف كردند.
با دستگيري و اعترافات متهمان، كارآگاهان موفق به شناسايي يكي از مجرمان سابقه دار و خشن در زمينه كيف قاپي به هويت «وحيد.ش» (28 ساله) شدند.در زمان دستگيري «وحيد.ش» و در بازرسي از مخفيگاه وي مقاديري طلا و جواهرات كشف شد؛ بلافاصله تحقيقات در خصوص طلا و جواهرات كشف شده آغاز و متهم به مسروقه بودن آنها اعتراف كرد.
متهم در اعترافات خود به كارآگاهان عنوان داشت كه 4 نفر از متهمان دستگير شده در پليس آگاهي تهران، در اسفندماه سال گذشته اقدام به سرقت مقدار 5/1 كيلو طلا و جواهرات در شهر زرند استان كرمان نموده و پس از بازگشت به تهران، اين طلاها را جهت فروش در اختيار قرار داده اند.
با انتقال متهم به اداره هجدهم و انجام تحقيقات در خصوص سرقت 5/1 كيلوگرم طلا، كارآگاهان موفق به شناسايي مالباخته در شهر زرند شدند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به ارزش دو ميليارد توماني پرونده، گفت: «تاكنون دهها مالباخته از شهرها و استان هاي مختلف و همچنين مناطق مختلف شهر تهران، ضمن مراجعه به اداره هجدهم موفق به شناسايي متهمان شدند كه با مراجعه اين تعداد از مالباختگان جديد، ارزش مالي پرونده بالغ بر دو ميليارد تومان برآورده گرديده كه با توجه به تعدد متهمان، حرفه اي بودن متهمان در ارتكاب جرايم مختلف، تعدد شهرها و مناطق محل سرقت و همچنين دستگيري متهم اصلي پرونده به عنوان سركرده گروه در تمامي سرقت ها، احتمال افزايش اين تعداد از مالباختگان همچنان وجود دارد؛ لذا با توجه به دستور مقام قضايي در خصوص انتشار بدون پوشش تصاوير متهمان بويژه متهم اصلي پرونده، از ديگر مالباختگاني كه موفق به شناسايي متهمان بويژه متهم اصلي پرونده شده اند دعوت مي شود تا جهت پيگيري شكايات خود به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه نمايند».
 


رئيس شوراي اسلامي شهر تهران:

دولت مصمم است ري را از تهران جدا كند

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام برگزاري جلسه مشترك در وزارت كشور كه صبح ديروز در خصوص جدايي ري برگزار شد، گفت: دولت مصر به جدايي ري از تهران است و به مخالفت ما توجه نمي كند.
به گزارش «تهران سما» مهدي چمران در حاشيه جلسه ديروز شوراي شهر با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: جلسه اي با حضور دو تن از معاونان وزير درباره جدايي ري از تهران برگزار و مباحثي در اين باره مطرح شد.وي افزود: دولت مصر به جدايي ري از تهران است و با وجود اين كه ما ادله خود را براي مخالفت با اين اقدام مطرح كرديم، دولت به مخالفت ها توجهي نمي كند و كار خودش را دنبال مي كند.چمران در پاسخ به سؤالي درباره مشكلات حقوقي كه در جريان جدايي ري بروز خواهد كرد، اظهار داشت: اين مشكلات وجود دارد و ما بارها درباره آن تذكر داديم، اما دولتمردان مي گويند: انشاءالله مشكلات حل مي شود!
 


فرود اضطراري يك فروند هواپيما در فرودگاه مهرآباد

پرواز صبح ديروز شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به دليل نقص فني نيمه تمام ماند و هواپيما به آشيانه بازگشت.
به گزارش ايسنا، ساعت 30:6 دقيقه صبح سه شنبه پرواز 208 ايران اير از تهران به جزيره لاوان از فرودگاه مهرآباد پرواز كرد، اما حدود 30 دقيقه پس از پرواز به مهرآباد بازگشت.اين پرواز كه چارتر شركت نفت بوده است، قرار بود از طريق اهواز 71 مسافر را از تهران به جزيره لاوان ببرد، اما پس از بلند شدن و 30 دقيقه پرواز خلبان متوجه مشكلي در هواپيما شد و درخواست بازگشت به مهرآباد را به برج مراقبت اعلام كرد.هواپيما پس از نشستن مجدد در فرودگاه مهرآباد و پياده كردن 71 مسافر به سمت آشيانه رفت تا چك شود. مسافران اين پرواز ساعت 10:10دقيقه با هواپيمايي ديگر به مقصد مورد نظر پرواز كردند.
 


حوادث كوتاه از كشور

پلمب 4 واحد صنفي در نيشابور
نيشابور-خبرنگار كيهان:در پي اعلام چند مورد گزارش مردمي به مركز فوريت هاي پليس 110 مبني بر فعاليت چند واحد صنفي در امر تهيه و توزيع محصولات ضدفرهنگي، پليس اطلاعات و امنيت عمومي نيشابور موضوع را در دستور كار خود قرار داد و با كنترل نامحسوس اين واحدهاي صنفي، طي عملياتي متخلفان را در حال توزيع سي دي هاي غيرمجاز غافلگير و به طور ضربتي دستگير كردند، در بازرسي به عمل آمده مقدار زيادي محصولات ضد فرهنگي كشف، 4 واحد صنفي پلمب و متهمان به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
واژگوني تريلر
برازجان-خبرنگار كيهان: بر اثر واژگوني يك دستگاه تريلر در محور كنار تخته-برازجان، راننده تريلر بشدت زخمي، و دست چپ وي قطع شد.
اين فرد 27 ساله به هويت «صادق.خ» توسط امدادگران هلال احمر به بيمارستان انتقال داده شد.
گردو چيني قرباني گرفت
خوانسار-خبرنگار كيهان: جوان 36 ساله خوانساري هنگام چيدن گردو از درخت سقوط كرد و جان خود را از دست داد. در سال جاري تاكنون يك نفر جان خود را هنگام چيدن محصول گردو از دست داد و 4 نفر مجروح شده اند.
باجناق هاي سارق دستگير شدند
تبريز-خبرنگار كيهان: باند سرقت متشكل از باجناق ها و همسرانشان متلاشي و اعضاي آن دستگير شدند.
سارقان سابقه دار اهل و ساكن دزفول بوده و در استان هاي مختلف دست به سرقت هاي كلان از منازل مي زدند. 3 نفر از اين افراد چند ماه پيش در تبريز، و نفر چهارم در كرج دستگير شدند.
دستگيري سارقان خرما
برازجان-خبرنگار كيهان: بسيجيان روستاي زيارت با كمين در اطراف باغات نخيلات اين روستا دو سارق خرما را دستگير كردند و آنان را تحويل پاسگاه نيروي انتظامي دهستان زيارت دادند. سارقان به همدستي چند نفر ديگر اعتراف كردند كه 2 نفر از آن ها نيز شناسايي شدند.
آتش در انبار موادغذايي
خبرگزاري فارس- آتش سوزي در انبار مواد غذايي يك فروشگاه در رستم آباد شهرستان نرماشير خسارت به بار آورد. آتش سوزي ناشي از اتصال در جريان برق يك ميليارد و 200 ميليون ريال خسارت به اين فروشگاه وارد كرد.
 


رفتار خشونت آميز پليس آمريكا با يك زن

انتشار فيلمي تازه از خشونت اداره پليس فيلادلفيا در آمريكا كه در آن زني با مشت پليس نقش بر زمين مي شود، موج اعتراضات كاربران اينترنتي را به همراه داشته است.
به گزارش شبكه خبري راشاتودي، فيلمي تازه منتشر شده افسري از اداره پليس شهر فيلادلفيا را نشان مي دهد كه با خشونت تمام با مشت به زني حمله ور مي شود و او را به زمين مي كوبد.
فيلم خشونت وحشيانه پليس روي سايت يوتيوب قرار گرفت، اما با راه يافتن آن به شبكه اجتماعي «رديت» خيل گسترده اي از كاربران هر لحظه با نوشتن نظرات تازه اي بر آن تنفر خود را از اين خشونت اعلام كردند.
در اين فيلم 32 ثانيه اي، مردم در حال برگزاري جشن در خيابان فيلادلفيا هستند كه زني با تي شرت مشكي چيزي را سمت پليس پرتاب مي كند. بعد از لحظاتي يكي از ماموران بدنبال زن مي رود، به دهانش مشت محكمي مي زند، به طوري كه وي زمين مي خورد. سپس همان مامور به سرعت به دستان زن دستبند مي زند.
 


دستگيري پليس هاي فاسد

شمار زيادي از نيروهاي پليس فرانسه در شهر مارسي در جنوب اين كشور به اتهام ارتكاب فساد و ارتشا توسط نيروهاي موسوم به پليس پليس ها بازداشت شدند.
به گزارش ايرنا، مارسي به عنوان دومين شهر پرجمعيت فرانسه و مهاجرنشين داراي آمار بزهكاري و تسويه حساب هاي شخصي و گروهي به دليل قاچاق موادمخدر است.
براساس گزارش هاي انتشار يافته پايگاههاي مربوط به نيروهاي پليس مارسي در كانون تحقيق و بازرسي ها قرار گرفته و هنوز جزييات بيشتري در اين زمينه ارائه نشده است.
گفته مي شود بازرسان اعزامي ماموريت دارند بويژه در زمينه سرقت، باجگيري باندهاي سازمان يافته، خشونت هاي شديد، تهيه و قاچاق مواد مخدر تحقيقات و بررسي هايي لازم را انجام دهند.
اوايل سپتامبر سال جاري ميلادي نيز يك نشست ويژه به سرپرستي «ژان مارك آرو» نخست وزير و حدود 15 تن از وزرا از جمله »مانوئل والس» وزير كشور و «كريستين توبيرا» وزير دادگستري در شهر مارسي كه دستخوش تسويه حساب هاي خونين زياد قاچاقجيان موادمخدر است، براي بررسي وضعيت اين شهر برگزار شد.
 


مرگبارترين حادثه در هنگ كنگ

تصادف يك كشتي مسافربري تفريحي با يك قايق يدك كش در جنوب هنگ كنگ 36 كشته برجاي گذاشته است.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين يكي از مرگبارترين حوادث هنگ كنگ در چند سال اخير است.
اين كشتي حامل پرسنل يك شركت تجاري و خانواده آنها به مقصد بندر مشهور ويكتوريا براي يك مراسم آتش بازي بود كه در نزديكي جزيره لاما در جنوب غربي هنگ كنگ با يك كشتي يدك كش برخورد كرد.به نوشته رويترز مقام هاي رسمي اعلام كرده اند كه 36 جسد تا سه شنبه صبح كشف شده و جستجوها به دليل ديد كم سخت شده است.بيش از 100 نفر نيز از سرنشينان اين قايق نجات يافته و به بيمارستان منتقل شده اند كه 9 نفر آنها با جراحات جدي روبرو هستند، بنا به اين گزارش دست كم يك نفر نيز هنوز ناپديد است.
به گفته شاهدان عيني قايق بلافاصله پس از برخورد شروع به غرق شدن كرده است. لاما سومين جزيره بزرگ هنگ كنگ و در نزديكي يكي از شلوغترين خطوط كشتيراني بندري چين است. اين جزيره 6 هزار نفر سكنه دارد.هنگ كنگ يكي از شلوغ ترين كانال هاي كشتي راني جهان است اما حوادثي اينگونه در آن به ندرت رخ مي دهد.
 


واژگوني قطار در كاليفرنيا

به دنبال برخورد دو خودرو و قطار مسافربري راه آهن ملي آمريكا با يك كاميون در كاليفرنيا، دستكم 20 نفر مجروح شدند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، دو خودرو و لوكوموتيو قطار راه آهن ملي آمريكا كه حامل 169 مسافر بود پس از برخورد با يك كاميون در دره مركزي «كاليفرنيا» از ريل خارج شد.
در اين حادثه كه ساعت 25:00 به وقت محلي به وقوع پيوست، دستكم 20 نفر از مسافران دچار جراحاتي شدند.
اين رخداد پس از آن به وجود آمد كه راننده تريلي كه زباله هاي پارچه اي را حمل مي كرد نتوانست كنترل خودرو خود را به دست گيرد و به قطار برخورد كرد و از ريل قطار خارج شد و همين امر دو خودرو مسافربري و لوكوموتيو قطار در جنوب «هانفورد» از مسير منحرف شدند.به گفته مقامات ايالت كاليفرنيا، قطار مذكور پس از واژگوني حدود 600 پا حركت كرد و پس از يك چرخش سريع از ريل خارج شد.مقامات هنوز نتوانسته اند سرعت قطار و كاميون را در لحظه برخورد تخمين بزنند اما ميانگين سرعت قطار راه آهن ملي آمريكا در آن ناحيه حدود 70 الي 80 مايل در ساعت بوده است و اين در حالي است كه محدوديت سرعت جاده اي كه كاميون در حال عبور از آن بوده، حدود 55 مايل در ساعت بوده است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14