(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 15 مهر 1391 - شماره 20324

يادداشت خبرنگار
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي:
رژيم صهيونيستي از هر زماني آسيب پذيرتر شده است
ايران در كيهان
توجه مراكز علمي و دانشگاهي چين به آثار ابوعلي سينا
آيت الله مدرسي امام جمعه موقت يزد شد
رئيس هيئت مديره نظام پرستاري مشهد:
قانون ارتقاي بهره وري نظام سلامت براي همه پرستاران اجرا شود
تجليل از شهرداران تاريخ اردبيل
استاندار خبر داد
ظرفيت بالاي خوزستان در صنايع تبديلي
5 مسجد قديمي نايين بازسازي شد
آغاز زندگي زوج جوان ناييني دركنار قبور شهداي گمنام
طرح آب آشاميدني شيرين در ساوه به بهره برداري رسيد
معاون فرماندار گنبد كاووس
راه اندازي بازارچه هاي محلي صنايع دستي نيازمند حمايت است
برداشت نارنگي زودرس از باغات مركبات مازندران
كوتاه از هفته دفاع مقدس


يادداشت خبرنگار

نهاوند مي تواند قطب گياهان دارويي كشور شود
مدت زيادي است بهترين و شايد اشتغالزاترين طرح هاي شهر نهاوند به دلايل مختلف روانه بايگاني يا در شهرهاي مجاور اجرا مي شوند. رضا سيف مدير اجرايي طرح ملي توليد و بسته بندي عصاره شيرين بيان ضمن اعلام مطالب فوق از عدم حمايت بعضي از مسئولان شهرستان ابراز نارضايتي كرد و گفت: اين طرح كه با دوندگي هاي فراوان به تصويب رسيد و در صورت اجرايي شدن آن حداقل در يك شيفت كاري 100 نفر را مشغول به كار مي كرد، از فروردين سال جاري تاكنون هيچ اقدامي در اين زمينه از سوي جهاد كشاورزي نهاوند انجام نشده است. اين طرح كه از وزارت متبوع و مركز استان مورد تأييد قرار گرفته است ولي در مرحله اجرا در شهرستان به بن بست رسيده است. مدير جهاد كشاورزي شهرستان به سبب عدم اطلاع كامل با اين گونه طرح ها استنباط كرده بود كه طرح فوق الذكر از طرح هاي معمولي و فاقد طرح توجيهي است و اين موضوع باعث معطل ماندنش شده است. سيف در ادامه افزود: اين طرح در 3 فاز برنامه ريزي و قابل اجرا است كه برخي عوامل مانع از اجرايي شدن به موقع آن شده است در فاز اول سرمايه گذاري و در فاز دوم راه اندازي و مرحله بهره برداري كه با جذب نيروي لازم پروژه به نتيجه دلخواه خواهد رسيد و در فاز سوم شناسايي، بسته بندي و پرورش بيش از يك هزار گونه گياهان دارويي در شهرستان نهاوند پيش بيني شده بود و پس از آن گياهاني مانند گل گاوزبان، كتيرا و عصاره شيرين بيان به چندين كشور مهم دنيا صادر خواهد شد.
شهرستان نهاوند بهترين موقعيت را از حيث گياهان دارويي دارد كه با اجرايي شدن اين طرح به قطب بزرگ داروهاي گياهي كشور تبديل مي شود. بايد گفت طرح هاي اصولي و اشتغالزا در شهر نهاوند با جمعيت 200هزار نفري حامي و پشتوانه اي ندارد و همين امر باعث شده كه آمار بيكاران آن از مرز 20هزار نفر بگذرد.
نهاوند- خبرنگاركيهان


عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي:

رژيم صهيونيستي از هر زماني آسيب پذيرتر شده است

نيشابور- خبرنگار كيهان:
خاورميانه بزرگ و خاورميانه اي كه دشمنان به دنبال ساختن آن هستند تا محوريت اسرائيل را محقق كنند اما اين رويا به واقعيت نپيوست و امروز اسرائيل از هر زماني آسيب پذيرتر شده است.
عضو هيئت رئيسه خانه ملت در جمع نيروهاي انتظامي نيشابور گفت: امروز در پرتو عنايات خداوند، كشور در اوج اقتدار است، در شرايطي كه امروز گرفتاري هاي فراوان اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، دنيا را فرا گرفته، و به رغم اينكه هدف اول دشمنان ايران است به لطف خداوند و با هوشياري مردم و حضور مقتدرانه نيروهاي نظامي و انتظامي شرايط كشور ما بهتر از هر زمان ديگر است.
حجت الاسلام والمسلمين حسين سبحاني نيا در خصوص برگزاري آبرومندانه اجلاس عدم تعهد اظهار كرد: در اين ايام اخير به رغم بسيج همه امكانات جهاني بر عليه كشور، كه ايران را منزوي قلمداد كنند و يك زمينه تبليغاتي گسترده بر عليه ايران اسلامي فراهم شود در برگزاري اجلاس عدم تعهد خيلي تلاش كردند و پول خرج كردند و تهديد و تطميع كردند كه به ايران نيايند، ولي به اذعان و اعتراف خيلي از تحليلگران و ناظران سياسي بين المللي اجلاس شانزدهمين جنبش عدم تعهد در ايران از بهترين اجلاس بين اجلاس هاي گذشته بود.
وي در خصوص عدم دوستي آمريكا و هم پيمانهايش گفت: چه بخواهيم و چه نخواهيم در شرايط بين المللي آمريكا و اسرائيل و هم پيمانهاي آنها با ما در تعارض هستند و هرچه بكنيم آنها با ما دوست نمي شوند، آنها مواضعي دارند و مواضع جمهوري اسلامي كه بدون ترديد در جهت حركت اين 33 ساله منشاء بيداري جهان اسلام، منشاء بيداري وال استريت، منشاء بيداري جنبش اسلامي در خاورميانه و شمال آفريقا شد و زمينه اي شد براي اينكه پايگاه هاي نظام استكباري در گوشه و كنار دنيا بخصوص در منطقه استراتژيك خاورميانه به لرزه درآيند.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نگراني آمريكا اظهار كرد: امنيت اسرائيل كه از اصول بدون تغيير سياست خارجي آمريكاست و به جهت قدرت لابي اسرائيل در كنگره و دولت آمريكا، بنابر اين هر دولتي كه روي كار آمده با حمايت رژيم صهيونيست بوده و صيانت اين دولت نامشروع هميشه جزء اولويت هاي سياسي منطقه هاي خاورميانه اي آمريكاست.


ايران در كيهان

مسابقات قرآني
برازجان- خبرنگاركيهان: كاركنان نفت خارك مقام اول مسابقات قرآن را كسب كردند. مسابقات فرهنگي و قرآني كاركنان شركت نفت فلات قاره به مدت 2روز به ميزباني خارك برگزار شد.
شركت كنندگان در اين مسابقات كه از شهرهاي تهران، لاوان، سيري، قشم و كيش حضور داشتند، جزيره خارك توانست مقام اول را كسب كنند.
پروژه آبرساني
مهربان- خبرنگاركيهان: پروژه آبرساني روستاي جمال آباد از توابع بخش مهربان به بهره برداري رسيد. مدير آب و فاضلاب روستايي شهرستان سراب گفت: پروژه آبرساني روستاي جمال آباد با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و 520ميليون ريال به بهره برداري رسيد.
افزايش ظرفيت دكترا
ساري- خبرنگاركيهان: رئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري، از رشد سه برابري رشته هاي تحصيلي دوره دكتراي اين دانشگاه خبر داد.
دكتر كريم سليماني تعداد رشته گرايش هاي تحصيلات تكميلي دوره دكتراي اين دانشگاه در سال گذشته را 5رشته ذكر كرد و افزود: امسال تعداد رشته هاي گرايش مقطع دكتراي اين دانشگاه به حدود 16رشته افزايش يافته است.
وي اظهار داشت: اول مهرماه حدود 70دانشجو مشغول به تحصيل شدند.
تقدير از خيرين
نايين- خبرنگاركيهان: بيش از يك هزار خيريه در استان اصفهان وجود دارد.
استاندار اصفهان با اعلام مطلب فوق گفت: درحال حاضر در استان اصفهان بيش از يك هزار خيريه فعال داريم كه صادقانه و بي منت به خدمت رساني به مردم مي پردازند.
ذاكر اصفهاني كه در مراسم تقدير از خانواده نيكوكار بنويدي شركت كرده بود افزود: تهيه 216 مورد جهيزيه، اعزام بيش از 800نفر به مشهد مقدس با قبول هزينه كامل، افطاري بيش از 700نفر از معلولين و افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي، تكفل 25نفر از ايتام شهرستان نايين، كمك به زلزله زدگان آذربايجان، كمك به جمعيت هلال احمر در موارد مختلف، كمك به كودكان سرطاني شهرستان نايين، حمايت مالي و معنوي آيين هاي مختلف مذهبي شهرستان، ارسال چندين محموله سيمان سفيد براي بازسازي عتبات عاليات، كمك به دانش آموزان بي بضاعت، نذورات قرآني و ديگر موارد از جمله كمك هاي اين خانواده خير بوده است.
ثبت ملي
بيرجند- خبرنگاركيهان: خانه توكلي در خراسان جنوبي ثبت ملي شد.
خانه توكلي در داخل بافت تاريخي روستاي خورگ از توابع بخش مركزي شهرستان در استان خراسان جنوبي قرار گرفته و در دوره قاجار ساخته شده است.
شايان ذكر است از مهمترين فضاهاي اين بنا خانه شاه نشين آن است كه در آن تزئينات مشبك گچ بري، طاقچه هاي ديواري با قوس هاي خنچه پوش و بخاري هاي ديواري مشاهده مي شود.
اين خانه باتوجه به ويژگي هاي منحصر به فرد خود در پنجمين همايش شوراي سياستگذاري در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيد.
افتتاح ساختمان شهرداري
اوز- خبرنگار كيهان: ساختمان شهرداري و شوراي اسلامي شهر خور لار به بهره برداري رسيد.
بخشدار مركزي لارستان با اعلام خبر فوق گفت: اين ساختمان در زميني به مساحت يك هكتار و با 1500 مترمربع زيربنا در 2 طبقه به شكلي زيبا ساخته شده است.
جاهدي افزود: اعتبار هزينه شده براي ساختمان شهرداري بالغ بر هفت ميليارد و 430 ميليون ريال بوده است.
شايان ذكر است بخشي از اعتبار ساخت اين پروژه توسط نيكوكاران شهر خور كمك شده است.
اشتغال زايي
اوز- خبرنگار كيهان: 61 درصد از تعهدات اشتغال زايي در شهرستان لارستان انجام شده است.
معاون استاندار و فرماندار ويژه لارستان با اعلام مطلب فوق اعلام كرد: سهم ايجاد اشتغال در اين شهرستان در سال جاري 3 هزار و 795 نفر است كه تاكنون 2 هزار و 324 شغل در منطقه لارستان در دستگاه هاي اجرائي و بخش ساختمان محقق شده است.
اميري در ادامه افزود: سهم اعتبارات اشتغال زايي در قالب تسهيلات قرض الحسنه در استان فارس در سال جاري بالغ بر 168 ميليارد و 530 ميليون تومان و اعتبارات مشاغل خانگي 75 ميليارد و 800 ميليون تومان بوده است.
ازدواج آسان
اوز- خبرنگار كيهان: بررسي چگونگي انجام ازدواج آسان در لارستان برگزار شد.
رئيس اداره سياسي فرمانداري ويژه لارستان با اعلام مطلب فوق گفت: فرهنگ سازي در زمينه انجام ازدواج آسان بايد توسط ادارات و ارگان هاي فرهنگي و اجتماعي صورت پذيرد.
فرودي در ادامه افزود: مشاوران و مربيان پرورشي مدارس مي توانند در راستاي تشويق و ترغيب ازدواج در ميان دانش آموزان نقش موثري داشته باشند.
وي اضافه كرد: هسته هاي مشاوره دانشگاه ها نيز درخصوص آموزش مهارت هاي زندگي و تلاش در راستاي اطلاع رساني در مورد ازدواج آسان بايد فعال باشند.
پيشگيري از وقوع جرم
اهواز- خبرنگار كيهان: رئيس دادگستري استان خوزستان در جمع اعضاي كميته پيشگيري از وقوع جرم گفت: پيشگيري از وقوع جرم يك اقدام علمي است كه بايد به صورت عالمانه و منسجم صورت بگيرد.
محمدباقر الفت افزود: امر پيشگيري از وقوع جرم، اگر چه در متون قانوني مورد استناد و در مقررات عادي مورد تسريع قرار گرفته است اما همه ما مي دانيم كه عملياتي شدن مباحث علمي پيشگيري از وقوع جرم نياز به يك احساس عمومي و يك درك عميق از اين موضوع جدي و مورد نياز امروز جامعه ما دارد.
وي خاطرنشان كرد: اگر بخواهيم از وقوع ناهنجاري جلوگيري كنيم بايد مردم به صورت جدي اين نياز را احساس كنند تا زماني كه مردم به دنبال پيشگيري نباشند از دست حكام و حاكمين كاري ساخته نيست.
پسماندهاي شهري
اروميه- خبرنگار كيهان: مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي گفت: روزانه نزديك به دو هزار تن زباله عادي در استان توليد مي شود.
حسن عباس نژاد در جلسه كارگروه مديريت پسماندهاي شهري و روستايي استان با بيان اينكه از اين ميزان 550 تن مربوط به مناطق روستايي است اظهار داشت: تاكنون در استان مجوز زيست محيطي احداث 14 سايت جمع آوري و دفن زباله شهري صادر شده كه محل دفن پيشنهادي هشت شهر نيز در حال بررسي است.
 


توجه مراكز علمي و دانشگاهي چين به آثار ابوعلي سينا

همدان- خبرنگار كيهان:
نقش ميراث پزشكي بوعلي سينا در احياي طب سنتي در جهان بايد مورد توجه بيشتري قرار بگيرد.
رئيس بنياد بوعلي سينا با بيان اين مطلب در همايش بين المللي «پزشكي مدرن، پزشكي سنتي چين و پزشكي اويغور» در دانشگاه ايالت سين كيانگ چين افزود: با توجه به زنده بودن آثار و ميراث علمي بوعلي سينا و از جمله كتب پزشكي او كه پس از گذشت هزار سال مورد استفاده اهل علم است، نقش اين ميراث در احياي طب سنتي اسلامي- ايراني و نيز جوامع شرقي و غربي، مي تواند مورد توجه بيشتر واقع شود.
آيت الله غياث الدين طه محمدي ادامه داد: اين امر هم اكنون در جمهوري اسلامي ايران با دقت و هوشمندي و مبتني بر آموزه ها و پژوهش هاي امروزي در حال انجام است.
امام جمعه همدان اضافه كرد: ترجمه كتاب قانون به زبان چيني در سال گذشته نشانه توجه مراكز علمي و دانشگاهي كشور چين به ميراث اين شخصيت بزرگ است و به عنوان بنياد ابن سينا، ما اين اقدام را به فال نيك مي گيريم و آمادگي خود را براي همكاري هاي علمي و فرهنگي به منظور ترويج طب ابن سينا اعلام مي كنيم.
وي كه به دعوت دانشگاه پزشكي ايالت خود مختار سين كيانگ در اين همايش حضور يافته بود ضمن بيان برخي خدمات و آثار ابن سينا در علم طب، خاطرنشان ساخت: اميدواريم برگزاري اين مراسم، زمينه اي براي معرفي انسان هاي بزرگ و متعالي مانند جناب شيخ الرئيس حسين ابوعلي سينا، بزرگ دانشمند جهان بشريت و بزرگ طبيب عالم انسانيت و امثال ايشان به جامعه بشري باشد و از بركات جهاد علمي آنها همه ابناي بشر بهره مند شوند.
بنابر همين گزارش آيت الله طه محمدي، رئيس بنياد بوعلي سينا و امام جمعه همدان، پس از پايان سخنراني، از سوي دكتر خال مراد غفور رئيس دانشگاه پزشكي سين كيانگ چين به عنوان حكيم مورد تجليل و تقدير قرار گرفت و انجمن طب سنتي ازبكستان به رياست دكتر محمد همرايف نيز با اهداي لباس زربفت بخارايي از وي قدرداني كرد.
همچنين بين بنياد بوعلي سينا و دانشگاه پزشكي سين كيانگ، تفاهم نامه همكاري هاي علمي و فرهنگي به امضا رسيد و طرفين در زمينه اجراي پروژه هاي علمي، تبادل اطلاعات و امكان برگزاري نمايشگاه ها، سمينارها و انجام سفرهاي تحقيقاتي و آموزش هاي كاري، توافق كردند.
 


آيت الله مدرسي امام جمعه موقت يزد شد

يزد- خبرنگار كيهان:
آيت الله سيدمحمدرضا مدرسي از فقهاي شوراي نگهبان و عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم به عنوان امام جمعه موقت يزد معرفي شد.
به گزارش خبرنگار ما، پس از رحلت حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي صدوقي و معرفي آيت الله محمدرضا ناصري به عنوان نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد تاكنون امام جمعه موقت يزد معرفي نشده بود.
شايان ذكر است آيت الله سيدمحمدرضا مدرسي يزدي در سال 1334 هجري شمسي در يزد متولد شده است و آيات عظام وحيد خراساني، شيخ كاظم تبريزي، هاشم آملي و حضرت آيت الله بهجت از جمله استادان وي بوده اند.
 


رئيس هيئت مديره نظام پرستاري مشهد:

قانون ارتقاي بهره وري نظام سلامت براي همه پرستاران اجرا شود

مشهد- خبرنگار كيهان:
از حدود 6هزار پرستار مشهدي، هنوز 2هزار و 500نفر تحت پوشش قانون ارتقاي بهره وري نظام سلامت قرار نگرفته اند و لازم است اين قانون براي همه پرستاران اجرا شود.
رئيس هيئت مديره نظام پرستاري مشهد، با اعلام اين مطلب افزود: اين قانون به طور كامل و در حد مقدورات وزارت بهداشت و درمان در بيمارستان هاي دولتي اجرا شده است ولي براي اجراي قانون ارتقاي بهره وري نظام سلامت در بيمارستان هاي غيردولتي مشكل داريم.
نجاتيان اظهار داشت: برخي بيمارستان هاي مشهد هنوز اين قانون را اجرا نكرده اند.
وي تصريح كرد: در بيمارستان هايي كه با خروج نيروهاي پرستار مواجه شدند شرايطي را براي ساعت كاري پرستاران ايجاد كردند، اما انتظار اين است كه اين قانون به طور كامل در همه بيمارستان ها اجرا شود.
 


تجليل از شهرداران تاريخ اردبيل

اردبيل - خبرنگار كيهان:
در همايشي تحت عنوان «بوسه بر تجربه» از شهرداران تاريخ شهرداري اردبيل تجليل شد.
در اين همايش كه همزمان با گراميداشت هشتادوهشتمين سالگرد تاسيس شهرداري اردبيل برگزار شد از 27 شهردار پيشكسوت با اهداي تنديس و لوح سپاس تقدير به عمل آمد.
در اين مراسم صديف بدري شهردار اردبيل با ارائه گزارشي از فعاليت هاي شهرداري اردبيل گفت: از ابتداي سال جاري اجراي پروژه هاي متعدد در سطح شهر اردبيل در دستور كار شهرداري قرار گرفت به طوري كه به جرات مي توان گفت در سال جاري اردبيل به يك كارگاه بزرگ عمراني تبديل شده است.
وي با اشاره به پروژه هاي افتتاح شده در سال جاري گفت: در گراميداشت سوم خرداد پروژه هاي متعدد با 90 ميليارد ريال هزينه و در طول هفته دفاع مقدس پروژه هايي با صرف 460 ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيده كه در سابقه اين شهر بهره برداري از اين حجم پروژه در طول شش ماه اول سال كم نظير است.
حاج ميرزا بيوك وهاب زاده به عنوان اولين شهردار افتخاري اردبيل در سال 1303، آقاخان حبيبي، خدابنده لو، معين الدين طيار، حاج بابا صفري، نجم الدين تهامي، موسي پناهي، هاشم وكيلي، سيف الله مستشاري، اسمعيل ديباج، سيدنجف قلي اقبالي، محمد ارفعي، پرويز اتابكي، خسرو محتشمي، محمد هادي نجف پور، علي اوستا، احمد نائبي، غلامعلي اسدپور، مصطفي لطفي، عليرضا ضيغمي فر، كريم شاه علي زاده، علي داداش زاده خياط، پرويز خادم پور، ميرمحي الدين رباني، اصغر علايي، لطف الدين ذاكرزاده، نورالدين استحمامي، ابوالفضل صومعه لو، ولي آذروش، حسين فرزانه، عباس شيخ عليزاده، كمال الدين پير موذن، يعقوب عزيززاده، غلامرضا نيازمند، اكبر نيكزاد و صديق بدري شهرداران و سرپرستان شهرداري بودند كه خود و يا خانواده آنها در اين همايش مورد تجليل قرار گرفتند.


استاندار خبر داد

ظرفيت بالاي خوزستان در صنايع تبديلي

اهواز- خبرنگاركيهان:
استاندار خوزستان در نشست ستاد كارگروه توسعه كشاورزي استان خوزستان گفت: خوزستان ظرفيت بالايي در زمينه صنايع تبديلي دارد و اگر طرح هاي صنايع تبديلي در كنار طرح هاي زراعت و باغباني به مرحله توليد برسد.
ارزش كشاورزي خوزستان بالا خواهد رفت.
سيدجعفر حجازي افزود: استان خوزستان قطب كشاورزي است چراكه آب و زمين كافي براي اين كار دارد و بايد سعي شود كه همچنان استان اول كشور در زمينه هاي توسعه كشاورزي باقي بماند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: ما با انجام يك كار استثنايي در بحث نهادهاي حمايتي، مثل كميته امداد و بهزيستي باعث شديم رقم هاي قابل توجهي از اين نهادهاي حمايتي خودكفا شده و از حالت تحت پوشش خارج شوند و فرمانداران و ديگر مسئولان بايد كمك كنند تا اين نهادها هرچه زودتر وام هاي خود را بگيرند.
استاندار خوزستان اظهار كرد: افرادي كه محروم و تحت پوشش سازمان هاي حمايتي هستند علاوه بر وام هاي طرح هاي توسعه كشاورزي، مي توانند از وام هاي قرض الحسنه استفاده كنند تا از زيرپوشش سازمان هاي حمايتي خارج و خودكفا شوند.


5 مسجد قديمي نايين بازسازي شد

نايين - خبرنگاركيهان:
رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نايين از مرمت و بازسازي پنج مسجد تاريخي دراين شهرستان خبر داد.
محمود مدنيان افزود: طرح مرمت و بازسازي مساجد قديمي و تاريخي شهرستان نايين با عنوان طرح مرمت مساجد جامع امسال در دستور كار قرارگرفته است.
وي خاطرنشان كرد: دراين رابطه مسجد جامع نايين، مسجد جامع و مسجد سيد محله محمديه، مسجد شيخ مغربي و مسجد جامع انارك مورد مرمت و بازسازي قرارگرفتند.
وي افزود: مبلغ كل اين پروژه حدود 2 ميليارد ريال است.
مدنيان اضافه كرد: سنگ فرش و آجر فرش كف محوطه بيروني، ايزوگام و آجر فرش بام ها، نماسازي بدنه ها و كاهگل و يا سفيدكاري از جمله اقدامات انجام گرفته دراين مساجد بوده است.
وي افزود: بيشترين بودجه اختصاص يافته به مسجد جامع تاريخي شهر نايين است كه اين مسجد سومين مسجد تاريخي ايران بوده و با الگوبرداري از مسجد پيامبر(ص) در مدينه ساخته شده است.
رئيس ميراث فرهنگي نايين تصريح كرد: به نظر مي رسد مسجد جامع نايين درقرن سوم و چهارم هجري در زمان حكومت آل بويه و علويان طبرستان ساخته شده است.


آغاز زندگي زوج جوان ناييني دركنار قبور شهداي گمنام

نايين- خبرنگاركيهان:
زوج جوان ناييني در آخرين روز هفته دفاع مقدس و همزمان با ميلاد باسعادت امام علي ابن موسي الرضا(ع)، مراسم ازدواج خود را در كنار قبور شهداي گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اين شهر برگزار كردند.
«علي نيكنام» داماد 27 ساله درباره انگيزه خود گفت:نيت ما اين بود كه در كنار كساني كه هميشه زنده هستند و زنده خواهند بود زندگي خود را شروع كنيم.
«مريم عليزاده» عروس 21 ساله كه عمو و دايي وي نيز از شهدا هستند درباره انگيزه خود گفت: ما هرجا كه باشيم شهدا حاضر و ناظر هستند ولي من چون عمو و دايي ام از شهدا هستند خيلي دوست داشتم در كنار قبور شهداي گمنام زندگي خودم را آغاز كنم كه به طور قطع زندگي كه با ياد شهدا شروع مي شود در طول آن دعاي خير شهدا شامل حالمان خواهدبود.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي محمدي معاون فرهنگي آزاد نايين گفت: يكي از سدهايي كه امروزه جلوي جوانان عزيزمان در امر ازدواج قرار گرفته مسئله تجملات و تجمل گرايي است كه ما با اين حركت خواستيم از جوار حرم مطهر شهداي گمنام دانشگاه اين پيام را به جوانان عزيزمان بدهيم كه مي توان پاكتر ، صميمي تر و خدايي تر زندگي را شروع كرد درحالي كه دعاي شهداي عزيز بدرقه راهمان است.
يك جلد كلام الله مجيد، آينه و شمعدان، 14 سكه تمام بهار آزادي به نيت 14معصوم، يك سفر مشهد مقدس، يك سفر حج عمره، يك سفر حج تمتع ازجمله موارد مهريه اين زوج جوان ناييني است.
 


طرح آب آشاميدني شيرين در ساوه به بهره برداري رسيد

 
اراك- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت آب و فاضلاب ساوه گفت: پروژه آب آشاميدني شيرين در شهر ساوه اجرا شده است و با بهره برداري از اين طرح، بخش عمده اي از مناطق شهر زير پوشش آب آشاميدني شيرين قرار گرفتند.
ابوالفضل شهباز افزود: ساخت و بهره برداري تصفيه خانه هاي آب و فاضلاب در شهر ساوه از نيازهاي اساسي شهروندان ساوجي است كه درصورت تأمين به موقع اعتبارات لازم تا پايان دولت دهم به اتمام خواهد رسيد.
به گفته مديرعامل شركت آبفا، تابستان امسال در شهر ساوه مشكلي در راستاي تأمين آب آشاميدني مردم وجود نداشت.
 


معاون فرماندار گنبد كاووس

راه اندازي بازارچه هاي محلي صنايع دستي نيازمند حمايت است

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
راه اندازي بازارچه هاي محلي براي ارائه توليدات صنايع دستي نيازمند حمايت است و شهرداري ها بايد با برنامه ريزي مكان مناسبي را در اختيار توليدكنندگان قرار دهند.
معاون امور عمراني فرمانداري شهرستان گنبد كاووس، در جلسه ستاد اشتغال اين شهرستان ضمن اعلام اين مطلب، افزود: بايد از ديدگاه و نظرات همه كارشناسان استفاده شود تا ضمن يك جمع بندي اساسي، بيكاري ريشه كن شود.
وي گفت: يافتن سرمايه گذار يكي از دغدغه هاي مسئولان است تا ضمن ايجاد فرصت هاي شغلي، توليد نيز رونق بگيرد.
نورمحمد جعفري با بيان اينكه، سرمايه گذار نيز در قبال سرمايه گذاري انجام شده، بايد منفعت داشته باشد، افزود: به دنبال هر سرمايه گذاري، سرمايه گذار و هم منطقه اي كه در آن سرمايه گذاري انجام مي شود، از اين اقدام بايد بهره ببرند.
وي در مورد تمركز مديريت در استانها و مركز كشور و عدم ارائه اختيار به مسئولان محلي نيز گفت: اگر مدير شهرستاني از اختيار كافي برخوردار نبوده و فقط مجري برنامه هاي مركز باشد، از كارآيي لازم برخوردار نخواهد بود.
جعفري گفت: در سطح شهرستانها كارشناسان فعال و زبده اي وجود دارد كه در صورت استفاده از آنها، برخي طرح ها با عدم موفقيت مواجه نمي شد.
وي استفاده از اراضي كشاورزي براي پياده كردن طرح هاي صنعتي را اجتناب ناپذير دانست و گفت: صنعت و كشاورزي در تعامل با هم هستند و هيچ تقابلي با يكديگر ندارند.
معاون فرماندار گنبد كاووس از راه اندازي بازارچه هاي محلي براي ارائه توليدات صنايع دستي حمايت كرد و گفت: شهرداري ها بايد در اين خصوص برنامه ريزي كنند و مكان هاي مناسب را شناسايي و در اختيار توليدكننذگان قرار دهند.
وي اقتصاد مقاومتي را تنها راه مقابله با تحريم هاي دشمنان دانست و گفت: بايد تلاش شود كالاها و اجناس مورد نياز در داخل كشور توليد شده و مردم نيز كالاهاي داخلي را بر انواع خارجي آن ها ترجيح دهند.
جعفري براي ارائه اعتبارات 100 ميليارد ريالي بيمارستان قابوس گنبد كاووس تأكيد كرد و گفت: اين بيمارستان جزو طرح هاي مهر ماندگار است كه اعتبارات آن بكلي در 6 ماهه اول تخصيص يافته اما علت عدم ارسال آن به شهرستان نامعلوم است.
وي همچنين گفت: اين بيمارستان در صورت بهره برداري، در ايجاد اشتغال مستقيم و غير مستقيم مؤثر خواهد بود و مشكلات پزشكي و بهداشتي مردم گنبد كاووس و شهرستانهاي همجوار را برطرف خواهد كرد.
فرهاد شيبك بخشدار داشلي برون نيز در اين جلسه از مسئولان خواست، در اجراي طرحها و سرمايه گذاري ها به مناطق روستايي نيز توجه كنند.
شيبك گفت: اگر تا پيش از اين مناطق روستايي به خاطر فقدان زيرساخت ها مكان خوبي براي سرمايه گذاري نبود، اكنون همه زيرساخت ها فراهم شده است.
وي افزود: اجراي طرحهاي اقتصادي و توليدي در روستاها ضمن ايجاد اشتغال در آنها از مهاجرت روستاييان بيكار نيز ممانعت به عمل مي آورد.


برداشت نارنگي زودرس از باغات مركبات مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي مازندران از برداشت نارنگي پيش رس در باغات مركبات استان خبر داد.
ابطالي به خبرنگار كيهان گفت: با توجه به شرايط مناسب توليد ميوه مركبات در سالجاري و وجود دماي مطلوب باغات مركبات استان از توليد خوبي برخوردار باشد.
وي افزود: شرايط جوي مناسب باعث شد بسياري از عوامل خسارت زا از جمله بيماري پوسيدگي ناف ميوه و مگس ميوه مديترانه اي خسارتي را تاكنون به ميوه وارد نكرده است.
ابطالي با اشاره به اينكه برداشت ارقام پيش رس نارنگي شامل، مياگاوا، اكتيو و فوشيموتو در باغات مركبات استان شروع شده گفت: تاكنون بيش از 30درصد از آن برداشت شده و پيش بيني مي شود در سال جاري حدود 96 هزار تن نارنگي پيش رس از باغات برداشت شود.
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي مازندران گفت: برداشت نارنگي ميان رس «ساتسوما» بخش اعظم سطوح ارقام نارنگي استان را تشكيل مي دهد.
وي سطح زير كشت اين رقم در استان را حدود 11 هزار هكتار اعلام كرد و افزود: پيش بيني مي شود بيش از 410 هزار تن نارنگي از اين رقم در استان توليد شود.
 


كوتاه از هفته دفاع مقدس

برپايي نمايشگاه نقاشي
شهر قدس- خبرنگار كيهان: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، نمايشگاهي از تابلوهاي نقاشي سياه قلم شامل تصاوير 257شهيد در شهرستان قدس گشايش يافت. اين تابلوها اثر مهرداد لطيفي هنرمند شهر قدسي است كه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامي در معرض ديد عموم قرار گرفت.
در حاشيه برگزاري اين نمايشگاه بازنمايي محورهاي عملياتي هشت سال دفاع مقدس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان به نمايش گذاشته شد.
همچنين برگزاري شب خاطره گويي و تئاتر خياباني از ديگر برنامه هايي بود كه در هفته دفاع مقدس در شهر قدس اجرا شد.
برگزاري مسابقات فوتبال
ايوان غرب- خبرنگار كيهان: در هفته دفاع مقدس مسابقه فوتبال بين تيم هاي بسيج حوزه مقاومت شهيد بهشتي ناحيه سپاه شهرستان ايوان غرب برگزار شد.
در پايان اين مسابقه تيم فوتبال پايگاه مقاومت شهيد بسطامي مقام اول تيم مقاومت شهيد غلامي و شهيد مفتح به ترتيب دوم و سوم شدند.
جوائز اين مسابقات توسط امام جمعه ايوان غرب به ورزشكاران اهداء شد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14