(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 15 مهر 1391 - شماره 20324

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
توطئه نافرجام آمريكا در مرزهاي سوريه و تركيه (يادداشت روز)
دلال (گفت و شنود)
آرامش به بازار ارز بازگشت
بازداشت ديرهنگام 16 اخلالگر بازار ارز
بي اعتنايي كره جنوبي و سوئيس به تحريم نفتي غرب عليه ايران
آمانو: به گفت وگو با ايران متعهديم
كيهان و خوانندگان
زيباكلام:
احمدي نژاد به ما نزديك شده ولي بايد گام هاي بيشتري بردارد! (خبر ويژه)
دو حزب درب و داغان و اين همه بي آبرويي براي اپوزيسيون؟! (خبر ويژه)
ايران حضور نظامي آمريكا را تبديل به برتري استراتژيك خود كرد (خبر ويژه)


توطئه نافرجام آمريكا در مرزهاي سوريه و تركيه (يادداشت روز)

درگيري مرزي ميان تركيه و سوريه در شرايطي صورت گرفت كه از يك سو واحدهايي از ارتش تركيه به نشانه پايان مناقشه امنيتي با همسايه جنوبي خود در گذرگاههاي مرزي با سوريه مستقر شدند و از سوي ديگر عمليات پاكسازي ارتش سوريه با موفقيت انجام شده بود و بقاياي جريان تروريستي موسوم به «ارتش آزاد» در محاصره كامل بودند. از اين رو ترديدي باقي نمي ماند كه درگيري مرزي از يك برنامه اي خارج از جغرافياي سوريه و تركيه و به احتمال بسيار زياد در خارج از منطقه طراحي و به اجرا درآمده است. در اين خصوص گفتني هايي وجود دارد:
1-وقوع درگيري ميان سوريه و تركيه در شرايطي كه دولت و ارتش دمشق به پاكسازي مناطق آلوده سرگرم هستند و توانسته اند تا حد زيادي بر بحران تروريزم فايق آيند به هيچ وجه به نفع سوريه نيست و اين موضوع بسيار ساده اي است كه هيچ كس در سوريه درباره آن ترديد ندارد.
بر اين اساس با قاطعيت مي توان دخالت ارتش سوريه در حادثه اي كه در روز چهارشنبه هفته گذشته در خاك تركيه روي داد و به كشته شدن 5 شهروند تركيه منجر شد را منتفي دانست.
از آن طرف وقوع درگيري به نفع تركيه هم نيست چرا كه ورود به جنگ با سوريه ورود به يك جنگ منطقه اي است و هيچ كس در تركيه نيست كه در اين باره ترديد داشته باشد. رفتار دولت و ارتش تركيه هم طي هفته ها و روزهاي اخير- شامل اعلام نسبتا رسمي بسته شدن مرزهاي تركيه و سوريه و اظهارات صريح اردوغان مبني بر اينكه مصوبه مجلس جنبه بازدارندگي دارد و تركيه قصد ندارد عليه سوريه اعلام جنگ كند- از اين موضوع حكايت مي كند اما در عين حال با مرور خبرها و سياست هايي كه با پايتخت هاي عربستان، قطر، رژيم صهيونيستي، فرانسه، انگليس و آمريكامرتبط بود، مي توان رد پاي علاقه به وقوع درگيري نظامي ميان تركيه و سوريه را پيدا كرد. يكي از اين نشانه ها مواضع صريح وزير خارجه آمريكا در مقابل حوادث مرزي سوريه و تركيه و درخواست از ناتو براي مداخله و «رسيدگي به اين شرايط بسيار خطرناك» بود. كمااينكه فرماندهي ناتو بدون تحقيق از حادثه امنيتي كه اتفاق افتاده اقدام سوريه را نقض آشكار قوانين بين المللي و خطري براي امنيت يكي از اعضاي خود خواند.
2- همه مي دانند كه در سوريه محوريت تروريزم را «القاعده» به عهده دارد و «ارتش به اصطلاح آزاد» كه علي الظاهر تحت فرماندهي رياض الاسعد و جريان ملي گرا عمل مي كند نقش برجسته اي در تحولات امنيتي داخل سوريه ندارد. از سوي ديگر سندهاي فراواني كه منتشر شده اند از اشراف كامل برنامه اي، اطلاعاتي و عملياتي سرويس هاي جاسوسي فرانسه، انگليس و آمريكا بر القاعده حكايت كرده و حتي بعضي از اسناد و اعترافات از پوشش حفاظتي اين نيروها توسط سرويس هاي مورد اشاره حكايت مي كند. با اين وصف و با توجه به علاقه غرب براي وقوع درگيري بين دو كشور مسلمان تركيه و سوريه، در درگيري دو روز گذشته اتهامات بيش از همه متوجه پاريس، لندن و واشنگتن است. روز گذشته روزنامه «لس آنجلس تايمز» به نقل از يك منبع از سازمان اطلاعات آمريكا -سيا- گزارش داد: «دولت تركيه در مقابل فشار ايران و روسيه مبني بر بستن راه ورود شبه نظاميان مخالف اسد به سوريه، كوتاه آمده و هشدارهايي به سران مخالفان سوريه براي خارج شدن از خاك تركيه داده است.» جالب اين است كه شليك از نقاط شمالي حلب به روستاهاي تركيه نزديك به مرزهاي سوريه با سلاح هايي از نوع سلاح هايي كه طي هفته هاي اخير عليه ارتش سوريه استفاده شده، صورت گرفته است.
3-ارتش سوريه طي هفته هاي اخير موفقيت هاي زيادي در پاكسازي مناطق آلوده داشته و همه خبرها از نزديك شدن به زمان پايان عمليات ارتش حكايت مي كرد و نخست وزير سوريه هم بطور رسمي از نزديك شدن زمان پايان بحران امنيتي در سوريه خبر داده بود. دو روز پيش، روزنامه لس آنجلس تايمز به نقل از منابع وزارت خارجه آمريكا نوشته بود: نيروهاي مخالف بشار اسد 70درصد توان نظامي و قدرت خود را از دست داده اند و نيروهاي نظامي اسد براي تسلط بر بزرگترين مركز مخالفان سوري- حلب- آماده مي شود. اين روزنامه ادامه مي دهد: جريان اوضاع در حلب به زودي به سود نيروهاي اسد به پايان مي رسد. اين روزنامه با اشاره به مواضع جديد تركيه- پيش از درگيري مرزي- مبني بر لزوم پايان دادن به مداخله امنيتي در سوريه نوشت: «همه مي دانند كه هنگامي كه سران مخالف دولت ارتباط با نيروهاي مبارز خود را از دست بدهند، چه اتفاقاتي روي خواهد داد.» در واقع مي توان گفت يكي از اهداف مهم شليك به خاك تركيه، بازگرداندن تركيه به مقطعي است كه فرماندهي مخالفان را در خاك خود پذيرفته بود و مرزهاي شمالي خود را به مهمترين مراكز تجهيز مخالفان سوريه تبديل كرده بود.
راز مطلب هم اين است كه در پروژه سقوط دولت دمشق هيچ كشور ديگري قادر يا مايل نيست نقش تركيه را- در فاصله مهر 90 تا شهريور91- ايفا نمايد، عربستان و قطر با سوريه هم مرز نيستند، اردن و رژيم صهيونيستي اگرچه با سقوط اسد موافقند اما قادر به ارائه خاك براي كمك به مخالفان نيستند. دولت هاي عراق و لبنان هم كه با اتفاقات امنيتي ضد مردم و دولت سوريه مخالفند. با اين وصف وقتي تركيه پا پس مي كشد معلوم است كه چه اتفاقي مي افتد.
4- براي تركيه به مرور ثابت شد كه حل سياسي تحولات سوريه براي تركيه هم آثار سازنده اي داشته و بر حل امنيتي ترجيح دارد چرا كه اگر يك دولت عربي با مداخله نظامي - امنيتي سقوط كند و تركيه يكي از طرف هاي اصلي اين سقوط باشد، دولت تركيه بيش از هر چيز وجهه اي نظامي- امنيتي پيدا كرده و نفوذ خود را در پروسه هاي نرم افزاري از دست مي دهد اين در حالي است كه تركيه وقتي مظهر تحولات امنيتي مي شود، خاطرات دوره اي را زنده مي كند كه ترك ها در عين اين كه در اقليت بودند با استفاده از نيروهاي نظامي بر اكثريت عرب حكومت مي كردند. خاطرات عرب ها از دوره حاكميت عثماني آنقدر تلخ است كه مانع بازسازي قدرت تركيه در منطقه عربي بشود. در عين حال بايد گفت كه تركيه عليرغم هزينه فراوان هيچ دستاورد نظامي- امنيتي در سوريه نداشت و كليه ابتكارهاي سخت افزارانه آن به شكست كامل رسيده بود. با اين وصف مي توان گفت علي القاعده جنگ با سوريه در دستور كار آنكارا نيست و اينكه ترك ها سريعا به درخواست روسيه و ايران براي فاصله گرفتن از ادبيات جنگ پاسخ مثبت دادند و اردوغان رسما وقوع جنگ را رد كرد از اين موضوع حكايت مي كند. اما در عين حال شواهد زيادي وجود دارد كه نشان مي دهد امكان وقوع حوادثي از نوع آنچه در روز چهارشنبه از مناطقي در شمال استان حلب كه تروريست ها در آنجا به طور پراكنده حضور دارند، وجود دارد و به همين نسبت مي توان احتمال داد كه تشنج در فضاي امنيتي و رسانه اي تركيه عليه سوريه تا مدتي تشديد شود ولي با اين حال نمي توان آن را نشانه هاي وقوع يك درگيري جدي نظامي به حساب آورد.
5- طي دو روز گذشته تلاش زيادي صورت گرفت تا سوريه به عذرخواهي از تركيه تن دهد. حتي دولت تركيه اعلام كرد كه دولت سوريه عذرخواهي كرده است. كشورهاي اروپايي هم اصرار داشتند تا اسد عذرخواهي كند اما دولت سوريه ضمن اعلام آمادگي براي تحقيق پيرامون حادثه روز چهارشنبه، عذرخواهي دمشق را تكذيب كرد. هدف ظاهري اين بود كه بحران مرزي سوريه و تركيه با يك عذرخواهي تمام مي شود ولي واقع مطلب اين بود كه عذرخواهي دمشق به معناي پذيرش دخالت در شليك به داخل تركيه است و اين ضمن آن كه اتهامات وارده به دمشق مبني بر تلاش براي برهم زدن صلح و امنيت منطقه را صحه مي گذاشت، زمينه را براي اعمال مجازات هايي كه ذيل چنين عناويني قرار مي گيرد كه سلب صلاحيت حقوقي و سلب حاكميت- به شكل تصويب منطقه ممنوعه پروازي و...- بخش هايي از آن است، فراهم مي كرد و لذا دمشق هوشمندانه در برابر اين توطئه ايستاد و شبح جنگي كه با مصوبه روز پنجشنبه پارلمان تركيه خودنمايي كرد، نتوانست اسد را دستپاچه نمايد. در اين ميان سوريه به سفير خود در سازمان ملل ماموريت داد تا ضمن «ابراز همدردي عميق با خانواده هاي قربانيان» پذيرش مسئوليت حادثه و عذرخواهي دمشق را تكذيب نمايد.
6- نكته مهم ديگر اين بود كه سوريه در اين ماجرا كاملا بر اعصاب خود مسلط بود كما اين كه سوريه بخصوص طي دو سال گذشته، مديريت خردمندانه خود را در بحران پيچيده امنيتي و به قول اسد جنگ جهاني عليه سوريه نشان داده است. بدون شك نيمي از اين بحران به سقوط دولت ها در آنكارا، رياض و... منجر مي شد. نظام سوريه اين بحران را با اقتدار و در عين حال طمانينه مديريت كرد و بدون آنكه امتيازي بدهد، جبهه مخالف و معاند خود را به مرز ناكامي مطلق نزديك كرد. كما اين كه در بحران سوريه هم پيمانان سوريه شامل ايران، روسيه، لبنان، عراق، چين و... هم خردورزانه رفتار كردند. ايران در اين تحولات توانست روابط متوازن خود را با سوريه و تركيه حفط كند و جلو افراط گرايي را بگيرد. حضور هيئت بلندپايه ايراني در آنكارا به فاصله يك روز پس از بحران مرزي تركيه و سوريه و استقبال هيئت ترك از آنان و اظهارات رسمي اردوغان در حضور معاون اول رئيس جمهور ايران از ظرفيت و خردمندي ايران حكايت كرد و اين نكته را به اثبات رساند كه جمهوري اسلامي در عين آنكه مظهر انقلاب و خيزش است آنجا كه لازم باشد مهمترين عنصر ثبات و آرامش در منطقه است. مسلما حضور عملياتي ايران در فضاي بحران زده روابط آنكارا- دمشق براي كشورهايي كه برمبناي توسعه تنش در جهان اسلام برنامه ريزي كرده اند، بسيار ناخوشايند است.
سعدالله زارعي
 


دلال (گفت و شنود)

گفت: دستگاه قضايي اعلام كرده كه 16 نفر از اخلالگران بازار ارز را دستگير كرده است.
گفتم: چه عجب؟!
گفت: اعلام شده كه يكي از آنها طي يكسال گذشته هزار ميليارد تومان گردش مالي در حساب بانكي خود داشته است.
گفتم: پس معلوم مي شود كه از مدت ها قبل رد پاي اين جرثومه هاي فساد و پليدي را در اختيار داشته اند، پس چرا اينقدر لفتش داده و دست به دست كرده اند كه كار به اينجا بكشد؟!
گفت: آنقدر در برخورد با اين جرثومه هاي فساد كوتاهي كرده اند كه آنها نه فقط از شغل كثيف خود خجالت نمي كشند، بلكه به آن افتخار هم مي كنند!
گفتم: چه عرض كنم؟! مي گويند يارو رفته بود خواستگاري، پرسيدند شغلت چيه؟ گفت؛ سر چهارراه اسلامبول دلار خريد و فروش مي كنم! و خانواده عروس با خوشحالي پذيرفتند. اما، بعد از مدتي گندش دراومد و معلوم شد يارو مهندس بوده و الكي خودشو دلال ارز جا زده!
 


آرامش به بازار ارز بازگشت

بازداشت ديرهنگام 16 اخلالگر بازار ارز

در پي نوسانات بازار ارز و التهابات اقتصادي ناشي از آن، براساس شواهد و قرائن قابل پيش بيني بود كه دست هايي در كار است تا آرامش به بازار ارز بازنگردد و حاشيه امني براي اخلالگران و سودجويان و رانت خواران باشد. اما روز پنج شنبه دادستاني عمومي و انقلاب تهران از بازداشت 16 نفر از عوامل عمده اختلالات ارزي خبر داد.
براساس اعلام دادستاني تهران 16 نفر از عوامل عمده اختلالات ارزي كه با استفاده از فضاي ناشي از جنگ رواني دشمن و با كمك جريانات شايعه پراكن داخلي و خارجي و تباني با يكديگر موجبات تشديد شرايط پيش آمده در بازار ارز را فراهم كرده بودند دستگير شدند.
اين افراد از فضاي موجود به طريق غيرقانوني در راستاي منافع شخصي و مطامع خارجي با هدف اخلال در امور اقتصادي كشور بهره برداري كرده بودند.
خريد و فروش ارز خارج از شبكه بانكي به صورت گسترده، خريد و فروش قاچاق ارز، تشكيل باندهاي سازمان يافته و انجام معاملات ارز به صورت صوري و غيرواقعي با هدف افزايش قيمت ارز به منظور تشويش اذهان عمومي و ايجاد اختلال در كسب و كار و بازار و تحصيل مال نامشروع از طريق اقدامات مذكور كه باعث بالا بردن غيرمنطقي نرخ ارز و متشنج كردن فضاي ارزي كشور شده و موجبات تضييع حقوق مردم را فراهم كرده بود از جمله اتهامات اين افراد است.
اين اقدام در خور تحسين دادستاني و دستگاه قضايي در حالي است كه افكار عمومي انتظار داشتند خيلي زودتر از اين، اخلالگران بازار ارز شناسايي و دستگير مي شدند.
اين گزارش مي افزايد، به عنوان مثال گردش مالي و موجودي حساب بانكي يكي از متهمان ياد شده از طريق اقدامات مجرمانه مذكور ظرف يك سال اخير بيش از يك هزار ميليارد تومان بوده است.
گفتني است؛ سؤالي كه بر مبناي گزارش دادستاني مطرح مي شود اين است كه چرا در حالي كه اين روند غيرقانوني و پرتخلف طي يك سال اخير جريان داشته، اقدامات اطلاعاتي، تحقيقاتي و قضايي در جهت شناسايي اخلالگري كه ميزان گردش مالي او به رقم هنگفت هزار ميليارد تومان رسيده پيش از اين به سرانجام نرسيده است.
پايگاه اطلاع رساني دادستاني تهران در خاتمه افزوده است كه در اين پرونده متهمان ديگري نيز تحت تعقيب قضايي قرار گرفته اند كه اطلاع رساني در اين زمينه متعاقباً صورت خواهد گرفت.
خاطرنشان مي شود طي هفته ها و ماه هاي اخير كه التهابات و نوسانات بازار ارز به اوج رسيده و انتظار بود تا اطلاع رساني صحيح و بهنگامي براي افكار عمومي انجام شود اين كار صورت نگرفت. اكنون افكار عمومي اين مطالبه بحق را دارد تا درباره اين اخلالگران و شناسايي ديگر اخلالگران بازار ارز، دستگاه قضايي اطلاع رساني نمايد و عموم مردم در انتظار مجازات عادلانه و قاطعانه با آنها هستند.
ضرورت مقابله با قاچاق
30 ميليارد دلار كالا در سال
از سوي ديگر عضو هيئت رئيسه مجلس تصريح كرد كه واردات بايد توسط دولت ساماندهي و از ورود ساليانه 30 ميليارد دلار كالاي قاچاق به كشور جلوگيري شود.
عليرضا منادي سپيدان افزود: در حال حاضر انواع و اقسام كالاهاي غيرضروري وارد كشور شده و ميزان زيادي ارز بابت واردات اين كالاها پرداخت مي شود.
عضو كميسيون تحقيقات و آموزش مجلس افزود: سالانه حدود 30 ميليارد دلار كالاي قاچاق وارد كشور مي شود كه باعث از بين بردن اشتغال و توليد كارخانه هاي داخلي مي شود و دولت در راستاي ساماندهي تقاضا براي ارز، بايد جلوي قاچاق را بگيرد.
وي با اشاره به اينكه قرار بود دولت 30 درصد از درآمد ناشي از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها را به توليد اختصاص دهد به «فارس» گفت: دولت با اعلام اينكه همه درآمد هدفمندي را به مردم مي دهيم به توليد ظلم كرد، با افزايش هزينه هاي توليد و افزايش قيمت ها تمام مردم دچار مشكل مي شوند.
نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي گفت: همچنين قرار بود 20 درصد از درآمد هدفمندي صرف جبران هزينه دستگاهها و سازمانهاي دولتي شود كه دولت آن را هم نپرداخت و نتيجه اين شد، اكثر ادارات و بيمارستان هاي دولتي دچار مشكل شده اند و خدمات به مردم نمي دهند و فعاليت آنها به سختي پيش مي رود.
عضو هيئت رئيسه مجلس تاكيد كرد: چگونه بود كه در جنگ تحميلي مديريت جنگ برعهده يك فرمانده مديريت بحران سپرده شد، اما امروز جنگ اقتصادي است و مديريت ارزي كشور را به دست مديري داده اند كه به هيچ وجه مدير بحران نيست. ممكن است در شرايط عادي بتواند مديريت كند، اما به هيچ وجه نمي تواند بحران ارزي را حل كند.
وي تاكيد كرد: التهاب بازار ارز هيچ دليلي جز سوءمديريت ندارد و اولين دليل مشكل بازار ارز سوءمديريت است؛ در حالي كه اقتصاد كشور بنا به گفته رئيس جمهور قريب به 100 درصد دولتي است و هر مشكلي در آن وجود دارد، از بابت سوءمديريت دولت است.
منادي گفت: اگر مدير خوبي براي بانك مركزي و مديريت مندي انتخاب شود مشكل به راحتي قابل حل است.
همچنين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: افرادي كه به دنبال اخلال در بازار ارز هستند و در اين مسير با دشمنان همكاري مي كنند بايد بدانند كه با آنها شديدا برخورد خواهد شد.
محمداسماعيل كوثري افزود: علي رغم تصور مقامات كاخ سفيد تحريم ها تاثير چنداني بر اقتصاد مانداشته و در آينده نزديك ما شاهد كاهش قيمت ارز و نقش بر آ ب شدن نقشه هاي غربي ها خواهيم بود.
وي افزود: مركز مبادلات ارزي كه به تازگي كار خود را آغاز كرده به زودي نبض بازار را در كنترل خود خواهد گرفت و حباب قيمت دلار در آينده اي نزديك خواهد تركيد.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: افرادي كه با بالا بردن قيمت ارز به دنبال سودجويي و نيز همكاري با استكبار و خوشحال كردن آنها هستند بايد بدانند كه با آنها شديداً برخورد شده و آنها و اربابانشان از كرده خود پشيمان خواهند شد.
تحقيقات كميسيون اصل 90 از اخلال بازار ارز
از سوي ديگر؛ رئيس كميسيون اصل 90 مجلس گفت كه اين كميسيون نتيجه تحقيقات خود درباره دلايل نابساماني و عوامل اخلالگر در بازار ارز را ظرف 20 روز آينده اعلام مي كند.
محمدعلي پورمختار اظهار داشت: كميسيون اصل 90 از بدو نابساماني در بازار ارز و بروز گراني ها، دلايل آن را مورد بررسي قرار داد كه اين بررسي ها همچنان ادامه دارد.
وي افزود: در اين مدت هر هفته به صورت مستمر با كارشناسان و مسئولان ذي ربط جلسه داشتيم و بررسي كرديم چه بخشي از نابساماني ها ناشي از تحريم و چه بخشي ناشي از عملكرد حوزه هاي مختلف است.
رئيس كميسيون اصل 90 مجلس درباره هويت دستگيرشدگان به اتهام اخلال در بازار ارز اظهار داشت: حدود 10 روز پيش 8 نفر و روز چهارشنبه هم 8 نفر به اتهام اخلال در بازار ارز دستگير شدند.
پورمختار افزود: اين افراد بخشي از كساني هستند كه در زمان جنگ هم براساس منافع خود به دنبال بر هم زدن نظم بازار به منظور دستيابي به سود سرشار و بادآورده بودند و امروز هم با همان انگيزه فعاليت داشتند.
وي با بيان اينكه دستگيري اخلالگران در بازار ارز كار دشواري نيست، افزود: كنترل بازار، حساب ها و جا به جايي پول ها در اختيار بانك مركزي و بانك هاست و با يك برنامه ريزي مي توان اخلالگران را شناسايي كرد.
رئيس كميسيون اصل 90 مجلس به مسئولان نظارتي توصيه كرد وظايف نظارتي خود براي كنترل ارز و تنظيم بازار را به صورت جدي تر پيگيري كنند تا از تكرار بروز اختلالات اخير جلوگيري شود.
پورمختار به «فارس» گفت: كساني كه نظارت و تأمين به موقع ارز و كالاهاي اساسي مورد نياز را در دست دارند نبايد از شرايطي كه بعضا پيش مي آيد و مشكل آفرين مي شود، غافل شوند.
وي در پايان با بيان اينكه كميسيون اصل 90 نهايتا ظرف 20 روز آينده نتيجه تحقيقات خود درباره «دلايل نابساماني و عوامل اخلالگر در بازار ارز و وابستگي و مركز فرماندهي آنها» را اعلام مي كند.
 


بي اعتنايي كره جنوبي و سوئيس به تحريم نفتي غرب عليه ايران

 كره جنوبي و سوئيس با خريد نفت از ايران و بي اعتنايي به تحريم هاي نفتي غرب موجب خشم آمريكا و رژيم صهيونيستي شدند.
به گزارش روزنامه جروزالم پست، خودداري و امتناع دولت سوئيس از تطبيق دادن خود با تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه بخش انرژي، نفت و نظام بانكي ايران باعث شده است تا موجي از خشم عليه دولت سوئيس از سوي دول آمريكا و اروپايي به راه بيفتد.
در پي فاش شدن اقدام شركت ويتول در سوئيس براي دور زدن تحريم ايران، سفارت آمريكا در سوئيس و همچنين دولت اسرائيل به شدت از دولت سوئيس به خشم آمده اند.
شركت ويتول در سوئيس كه يكي از بزرگ ترين شركت هاي معامله گر نفتي در جهان است با ناديده گرفتن تحريم هاي نفتي ايران اقدام به خريد نفت از ايران و فروش آن به چين كرده است.
شركت ويتول در واكنش به آمريكا و اروپا اعلام كرده است كه در ماه جولاي گذشته اقدام به خريد نفت از ايران كرده است و اين كار را نيز پنهان نمي كند.
علاوه بر اين پالايشگاه هاي كره جنوبي واردات نفت خام ايران را از ابتداي ماه جاري ميلادي از سر گرفته اند.
به گزارش دي سايت آلمان، پالايشگاه اس كا. انرژي كره جنوبي اعلام كرد كه در هفته جاري محموله دو ميليون تني نفت خام ايران را دريافت كرده است.
به گزارش اين سايت يكي از مسئولان اين پالايشگاه در گفت وگو با خبرگزاري داوجونز مطلب فوق را خبر داده و تاييد كرده است.
پالايشگاه «هيونداي بانك» نيز بنا به گفته يكي از مسئولانش محموله نفتي خود را در ماه جاري ميلادي دريافت خواهد كرد.
گفتني است، شمار زيادي از كشورهاي جهان قادر به پر كردن شكاف ناشي از خلا نفت ايران نبوده و همچنان با وجود تهديدات آمريكا و اروپا به ارتباط با ايران ادامه مي دهند.
 


آمانو: به گفت وگو با ايران متعهديم

يوكيا آمانو اعلام كرد كه تاريخ خاصي براي دور بعدي مذاكرات آژانس بين المللي انرژي اتمي با ايران تعيين نشد، اما آژانس به گفت وگو متعهد است.
يوكيا آمانو، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي روز پنجشنبه پس از يك سخنراني در سيدني در خصوص گفت وگوهاي آژانس با ايران به خبرنگاران گفت: ما به گفت و گو متعهديم و حاضريم در تاريخي نزديك نشستي داشته باشيم اما واقعيت اين است كه تا به امروز درباره هيچ تاريخ خاصي براي يك نشست تصميم گيري نشده است.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز وي گفت كه برگزاري هرگونه نشستي دست كم به يك ماه زمان نياز دارد و او شاهد علامتي از نزديك بودن يك راه حل نيست.
آمانو افزود: لازم است ببينيم وقتي كه ديدار مي كنيم گفت وگو چگونه خواهد بود. اما اين (امر) تقريبا يك سال زمان برده و ما هنوز هيچ نتايج ملموسي به دست نياورده ايم بنابراين دليلي ندارد بر اين باور باشيم كه يك شبه همه چيز تغيير خواهد كرد. من چنين نشانه اي را هم ندارم.
بنابراين گزارش مدير كل آژانس گفت كه هيچ اطلاعات جديد «خاصي» درباره برنامه ايران از ماه نوامبر به بعد كه گزارش خود را منتشر كرد ندارد.
وي ادعا كرد: واقعيت اين است كه ايران به غني سازي اورانيوم برخلاف قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل ادامه مي دهد.
ايران همواره اعلام كرده است كه برنامه هسته اي را با اهداف صلح آميز دنبال مي كند و از حقوق هسته اي خود صرف نظر نخواهد كرد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003

¤ملت ايران از مديريت انقلابي و خالصانه وزير محترم اطلاعات كه در طول مديريتش در اين مدت كارهاي بزرگي مثل دستگيري شرور شرق كشور ريگي در آسمان ايران و دستگيري تروريست هاي هسته اي ديديم انتظار دارد با همكاران خود براي برقراري آرامش در بازار ارز و سكه ورود پيدا كرده و دست هاي خائن به كشور را كوتاه كنند.
دهقان
¤سزاوار نيست كه ملت و مردمي كه در تمامي عرصه هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و 8 سال دفاع مقدس پشتيبان دولت و نظام اسلامي بوده اند به علت بي توجهي و سهل انگاري بعضي دولتمردان، در زير فشار بي امان گراني شرمنده اهل و عيال خود شوند. نگذاريد دشمنان اين ملت و كشور كه آرزوي ديرينه آنان بي اعتماد كردن مردم نسبت به دولت است به آرزويش برسد.
9873---0911
¤از نمايندگان محترم مجلس بويژه هيئت رئيسه درخواست مي شود نسبت به كاهش تعطيلي مجلس و رسيدگي به امور روزمره مردم بويژه رسيدگي به تخلفات و محتكرين و زالوصفتان اقتصادي دلار و ارز و را در اولويت كاري خود قرار دهند.
8808---0911
¤كوچكتر از آن هستم كه كسي را نصيحت كنم اما به خواهران ديني ام عرض مي كنم رعايت حجاب و عفاف افسانه پيشينيان و آدم هاي قديمي نيست بلكه كلام وحي است پس خواهر امر خدا را اطاعت كن و از آن سرپيچي منما.
1910---0915
¤ به قرار اطلاع ، عوامل بيگانه با پولي كه از خارج آورده اند دستور دارند هر مقدار ارز تزريق شده از سوي دولت به بازار را خريداري كنند و بدين وسيله نگذارند نياز بازار متوقف بشود. ديديم كه هر طرحي دولت پياده مي كند ظرف چند روز دوباره به بازار خريداران رونق مي دهند. غرض اينكه دستگاههاي امنيتي بايد ورود پيدا كنند و كشور و ملت را نجات بدهند.
5819---0917
¤لطفا وضعيت فعلي منطقه و كشورمان را در تمامي ابعاد و با ملاحظه جميع جوانب آن در ارتباط با وقايع و بسترهاي حوادث يك سال و اندي گذشته و بيداري اسلامي و تاثيرات آن را با چشم داشت به افق كوتاه مدت پيش روي نظام و كشور به خوبي بررسي و تحليل كنيد.
8547---0915
¤وزارت اطلاعات كه با قدرت تروريستها و سرويس هاي جاسوسي اسرائيل غاصب و آمريكاي جنايتكار امثال ريگي و عاملان شهداي دانشمندان هسته اي را شناسايي و دستگير كرد يقينا قدرت شناسايي و دستگيري عوامل اصلي گرانيهاي اخير ارز و دلار و سكه و را هم دارد. اميدواريم به اين موضوع نيز توجه جدي شود.
5309---6093
¤وقتي آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري از روي عصبانيت در كمتر از چند دقيقه و در حالي كه وزير محترم خارجه وقت در ماموريت خارج از كشور بودند را كنار مي گذارد ، منطقي نيست به زندان انداختن آقاي جوانفكر كه در دادگاه محاكمه شده و به زندان محكوم گرديده اعتراض داشته باشد. همه بايد تابع قانون باشند و كسي خود را بالاتر از قانون نداند.
1760---2091
¤مردم فهيم كشورمان مثل شبهاي عمليات كه در انتظار پيروزي رزمندگان جبهه هاي حق عليه باطل بودند اين ايام بطور جدي منتظر پيروزي سربازان گمنام بر عوامل زالوصفت در بازار ارز هستند.
6847---3091
¤جهانيان درسازمان ملل به نقاشي هاي كودكانه رژيم مستأصل و درمانده و جعلي خنديد و به جاي توجه و جدي گرفتن سخنان او موضوع جعلي بودن اين رژيم كودك كش را نشان مي دهد.
7988---7091
¤ بازنشسته فرهنگي هستم با حقوق ششصدهزارتومان كه پس از پرداخت اقساط مسكن، هزينه مصرفي آب، برق، گاز، تلفن و شارژ آپارتمان و داروهاي پيري و پزشك و... 015هزار تومان برايم مي ماند. با اين تورم و گراني چگونه مي شود 03 روز را با اين مبلغ اداره كرد؟!
گرجي از بهشهر
¤ مد ت 8ماه است كه در بانك كشاورزي استان گلستان شعبه آق قلا براي وام ازدواج ثبت نام و كليه مدارك را تحويل داده ام ولي از دادن وام خودداري مي نمايند. از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي دارم.
9804---1091
¤ با توجه به اقدامات دشمن در بازار ارز و سكه معلوم مي شود كه برخي سياست هاي بانك مركزي براي آنها كاملا آشكار و قابل پيش بيني است لذا خانه تكاني در مديريت و سياست ها ضروري است.
1781---4091
¤ همانطور كه حضرت آيت ا...نوري همداني فرمودند عدم توانايي در كنترل و نظارت بر قيمت ها ارتباطي به تحريم ندارد بلكه در برخي موارد مديريت ها ضعيف عمل مي كنند. امروز بخشي از مردم جامعه در امور معيشتي خود دچار مشكل هستند. چرا مسئولين سه قوه با تشكيل جلسات مختلف نسبت به راه حل معقول نمي انديشند؟!
9555----7093
¤ از نمايندگان محترم مجلس و ديگر مسئولين درخواست مي شود قانوني وضع نمايند كه كساني كه پرونده هاي ارباب رجوع را مفقود مي نمايند به تنبيه موثر محكوم شوند.
0681---1091
¤ براي درمان بيماري خاص نامه درمان رايگان از دستيار ارشد رئيس جمهور محترم گرفته ام اما متاسفانه معاونت درمان اعلام مي كنند كه بودجه اي نداريم؟! و از اين نامه ها زياد افراد مي آورند.
6392---7091
¤ تعدادي از كاركنان خدماتي آسايشگاه كهريزك هستيم كه 6 سال پيش هر كدام مبلغ 4 ميليون تومان به حساب مربوطه براي مسكن فاز 5 شهرك پرند پول پرداخت كرده ايم. در حال حاضر هيچ چيز دست ما را نگرفته حتي از پولي هم كه داده ايم خبري نيست. وكيل هم گرفتيم ولي به جايي نرسيديم لطفا شما مطبوعات مشكل ما را منعكس كنيد.
نظري
پاسخ روابط عمومي و راهبردي شركت مخابرات استان تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 82031 مورخ 8/7/19 صفحه 2 آن نشريه تحت عنوان «اختلال تلفن در منطقه لويزان» به اطلاع مي رساند: به گزارش روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران، نظر به اينكه مشترك گرامي نشاني دقيق و يا شماره تلفن خود را اعلام نكرده است امكان پيگيري ميسر نيست لذا از مشترك درخواست مي شود جهت رفع هرگونه مشكل تلفن ثابت با شماره تلفن 019 واحد ارتباط مردمي شركت مخابرات استان تهران تماس حاصل نمايد.
لازم به ذكر است در حال حاضر هيچگونه اختلالي در مركز مخابرات شهيد لطيفي (در منطقه لويزان) وجود ندارد.
¤ اي ضامن آهو به تو محتاج منم
قربان تو گردم به فداي تو تنم
مولاي غريباني و خود در غربت
گشتي شهيد و مانده از تو تربت
اي آيت عظماي خداوند جلي
فرزند عزيز مصطفي و علي
در روز تولد تو عيدي طلبيم
ما اذن زيارت تو را مي طلبيم
حاجات همه به سوي تو گشته روان
از بيرق تو زنده شده نام جهان
پا بوس تو آمدم حرم را ديدم
فرزند خودم به اسم تو ناميدم
علي شايان از فومن
¤ ايران عزيز تا رهبري مثل امام خامنه اي دارد آمريكا و متحدانش جرئت كوچك ترين حمله اي را نخواهند داشت چرا كه ما همه فدايي رهبريم.
5637:0936
¤ نبايد فرعيات جاي مسائل اصلي در مورد اهانت به مقام حضرت محمد(ص) را بگيرد. الان تمام توجه ها به سمت كارگردان اين فيلم جلب شده است. اين اهانت صرفا به يك شخصيت مقدس معمولي نيست، اين حرف در مورد حضرت ختمي مرتبت است و ميلياردها مسلمان نبايد ساكت بنشينند.
يك شهروند
¤ چقدر خوب مي شد امروز كه در حال نبرد با كفر جهاني هستيم همه گروه ها و جناح هاي سياسي وفادار به نظام و انقلاب و ولايت در داخل كشور فارغ از منافع و مسائل حزبي زير يك پرچم واحد جمع مي شدند.
5323:0914
¤ از مسئولين رسانه ملي مي پرسم چه اهدافي از ساخت سريال «بيدار باش» داشته اند؟ در كجا و كدام خط مقدم رزمندگان دفاع مقدس مختلط و يا رابطه عاشقانه داشتند؟ تكرار اين مضامين دروغ در فيلم هاي به اصطلاح دفاع مقدسي احتمال تعمد در اين تحريف آشكار را تقويت مي كند.
2033:0912- 8516:0919 و 7338:0937
¤ از مسئولان تقاضا دارم براي اشتغال جوانان دهه 60 چاره اي بينديشند تا اين جوانان ازدواج كرده و بدين ترتيب مشكل كاهش جمعيت حل شود.
5631:0912
¤ مقاومت شعري است بلند، واژه هاي اين شعر خون و جان شاعرانش است و انگار همين است كه اين قدر زيبايش كرده است.
7240:0936
¤ فلسفه وجودي رژيم صهيونيستي دروغ هولوكاست است. صهيونيست ها به اين بهانه فلسطين را اشغال كردند. فلسفه اشغال عراق و افغانستان هم حادثه 11 سپتامبر است كه كاملا دروغ است. از شما تقاضا داريم از دروغهاي آمريكا و اسرائيل تابوشكني كنيد.
يك شهروند
¤ سعيد تاجيك به يك نفر توهين كرده 8 ماه زندان و 150 ضربه شلاق محكوم شده است، و فائزه هاشمي كه به يك نظام توهين كرده به 6 ماه زندان محكوم شده است. اين چه عدالتي است؟ آيا نظام بالاتر است يا اشخاص؟!
خانواده سه شهيد در كرج
¤ از اقدام شجاعانه قوه قضائيه به خاطر بازداشت فائزه و مهدي هاشمي تقدير و تشكر مي شود.
4678:0913
¤ از قوه قضائيه درخواست مي شود به تمامي جرائم و اتهامات فرزندان آقاي هاشمي با دقت و كمترين اغماض رسيدگي نمايند.
8641:0910
4652:0912
5404:0937
1836:0938
¤ از شهردار جديد شهرستان پاكدشت به خاطر بهبود وضعيت اين شهر تقدير و تشكر مي شود.
7624:0919
¤ پيامبر اعظم(ص) مي فرمايند: خوشا به حال كسي كه عيوب خودش او را از عيب گويي ديگران بازداشته است.(مستدرك الوسايل ج 2 ص 378)
طاهري
¤ پيشنهاد مي شود اقدام به تشكيل وزارت اصناف و حقوق مصرف كننده بشود تا در سالي كه تحريم ها و فشار اقتصادي دشمن به نهايت خودش رسيده با كنترل نرخ تورم و گراني سرانجام خوشي براي اقتصاد كشور رقم بخورد.
گودرزي
¤ چرا مسئولين كه آن همه وعده و وعيد در مورد تصميمات ارزي دادند و نتايج واژگونه گرفتند حاضر نمي شوند كه به خاطر خسارات وارده بر مردم عذرخواهي بكنند؟
0553---6093
¤ در خيابان ميرداماد شمالي منشعب از خيابان 41 متري شهيد چمران در نسيم شهر جاده ساوه به علت نداشتن سرعت گير امنيت جان دانش آموزاني كه در اين محدوده در حال تردد و يا بازي هستند به مخاطره افتاده است از شهرداري اين شهر درخواست مي شود براي حفظ جان فرزندانمان نسبت به نصب چند مورد سرعت گير اقدام نمايند.
6604---0091
¤ چرا پرداخت سهام عدالت براي بقيه اقشار اقدام نمي شود؟
0072---3091
¤ با توجه به درخواست رهبر معظم انقلاب از به كار بردن واژه غرب آسيا به جاي خاورميانه متأسفانه بسياري از سياسيون داخلي و خارجي همچنان براساس عادت از كلمه جعلي غرب يعني خاورميانه اصرار دارند.
4132---4091
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود با مغازه داراني كه تا پاسي از شب دايرند و مغازه خود را به محل تجمع اراذل و اوباش تبديل نموده و موجب آزار و اذيت همسايه ها مي شوند برخورد نمايند. چند سوپرماركت در فاز 4 شهرك شهيد بروجردي واقع در بزرگراه بعثت مصاديق اين موضوع هستند.
6523---2091
¤ از مدير محترم مدرسه دخترانه راهنمايي شيخ صدوق خيابان ولي عصر(عج) شرقي منشعب از خيابان شهيد فجر شمالي منطقه 41 درخواست مي شود همان گونه كه ورود دانش آموزان از در خيابان ولي عصر(عج) شرقي است خروجي آنها نيز از همين در باشد تا براي همسايگان واقع در بن بست توانا آن هم در ساعت 31 ظهر كه برخي مزاحمين موتورسوار نيز وارد كوچه بن بست مي شوند ايجاد مزاحمت و سلب آسايش نشود.
حسين شفيعي از سوي جمعي از همسايگان
¤ عملكرد روزنامه شرق كه در ايام هفته دفاع مقدس به رزمندگان اسلام توهين كرد بهترين مصداق اين كلام خداوند است كه: «في قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا»
2064---6093
¤ تا مكتب جبهه خوب معنا نشود
بار دگر آن روحيه پيدا نشود
ياران به جا مانده مواظب باشيد
خون شهدا فرش ره ما نشود
0822:2091
¤ بدي كرديم خوبي يادمان رفت
زدلها لايروبي يادمان رفت
به ويلاي شمالي خو گرفتيم
شهيدان جنوبي يادمان رفت
2175:1091
¤ ازفاو و فرات و فكه ياد بايد كرد
در جبهه نرم، جهاد بايد كرد
7410:1091
¤ اگر آمريكايي ها بعد از فروپاشي نظام بعث عراق زير بال گروهك نفاق در اين كشور را نمي گرفت و از آنان حمايت نمي كرد مردم مسلمان و درد كشيده عراق خودشان اين جرثومه هاي فساد و فاحشه هاي سياسي را تكه پاره مي كردند و به قضيه منافقين پايان مي دادند.
1609:5091
¤ ما عاشق و رند و مي پرستيم همه
سرمست زباده الستيم همه
آقا زتو اشاره اي زما سر دادن
تا آخر راه با تو هستيم همه
جز عشق علي حرام عشق دگر است
دل در گرو عشق تو بستيم همه
دنيا پرنامرد شود دل خوش دار
مردانه كنار رهبر هستيم همه
9407:9091
¤ ذيقعده شد و بهار ايران آمد
در مشهد و قم دو گنج پنهان آمد
در روز يكم كريم آل رسول
در يازدهم شاه خراسان آمد
مريم پارسا از كوهبنان
¤ در مناسبت هاي مختلف به ويژه در ايام هفته دفاع مقدس اكثر رسانه ها و مطبوعات براي تهيه گزارش و مصاحبه فقط به سراغ اميران و سرداران مي روند و از كساني كه خط شكن بودند و بار اصلي جنگ را به دوش كشيدند كمتر مصاحبه و گزارش تهيه مي كنند يعني فرماندهان گردانها، گروهانها و دسته ها و... چرا؟ دنبال مطلبيم يا عنوان؟!
خواننده قديمي و جانباز محسن حصاركي
¤ اگر با قطار رجا قبلا به سفر رفته باشي به يادداري كه در هر واگن سماور و آب جوش وجود داشت و براي هر فلاسك 020 تومان پرداخت مي كردي ولي حالا همه بايد به سالن رستوران بروند يا آبجوش نيست، يا بايد صبر كني تا به جوش بيايد و قيمت آن بستگي به فلاسك دارد 050 تومان تا هزار تومان بايد بپردازي! از آب هم مضايقه مي كنند!
احمدزاده
¤ ما ملت ايران جنگ طلب نيستيم ولي اگر كشوري حتي خيال حمله به ما را داشته باشد به طور حتم درسي به او خواهيم داد كه سخت پشيمان شود. بدانند كه ما تا آخرين نفس، آخرين قطره خون خود و آخرين نفر ايستاده ايم.
جوانشير از زاهدان
¤ به سران كشورهاي اسلامي پيشنهاد مي كنيم در سخنراني هاي خود در مجامع بين المللي وقتي نام پيامبر اكرم را ذكر مي كنند بلافاصله نداي لبيك يا رسول الله را فرياد بزنند تا ان شاءالله اين ندا عالمگير شود.
7015---2091
¤ طبق ماده 860 قانون مجازات اسلامي توهين به افراد به شلاق و يا جزاي نقدي و اگر به مسئولين باشد طبق ماده 960 به حداكثر 6 ماه حبس محكوم مي شود. حالا چطور فائزه هاشمي به اتهام تبليغ عليه نظام و فتنه گري به 6 ماه حبس محكوم ولي سعيد تاجيك به اتهام توهين به فائزه به 8 ماه حبس و 05 ضربه شلاق محكوم مي شود؟ اين يعني شأن فائزه از شأن نظام جمهوري اسلامي و سران سه قوه بالاتر است؟ اين چه نوع عدالتي است؟ اين محاكمه و صدور حكم را تاريخ چگونه قضاوت خواهد كرد؟
0552---7093
6490---2091
¤ دولت ليبي با چه انگيزه اي براي بسته شدن پرونده امام موسي صدر و همراهانش پيشنهاد رشوه يك ميليارد دلاري به دولت و ملت لبنان مي دهد؟
6851---9091
¤ شهرداري كه اين همه درآمد از نيازمنديها و صفحات رنگي همشهري دريافت مي كند چه توجيهي براي افزايش 05 درصدي قيمت روزنامه خود دارد. شعار كافي است به عمل كار برآيد.
سيدآبادي
¤ از فرمانداري محترم شهرستان نطنز و شوراي آرد و نان اين شهر درخواست مي شود نسبت به راه اندازي تنها نانوايي روستاي تاريخي و گردشگري ابيانه كه از ابتداي 19 تعطيل است اقدام نمايند. با توجه به حضور گردشگران داخلي و خارجي براي بازديد از اين روستاي تاريخي و همچنين چهار روستاي مجاور اين روستا كه فاقد نانوايي هستند لازم است از سوي مسئولين امر نسبت به راه اندازي حداقل 2 نانوايي اقدام نمايند.
كريمي
¤ يك بار دگر خروش ز رهبر برخاست
فرمود كه اين نهضت خشم پابرجاست
در مورد زائران بيت ا... گفت
از هجمه به ساحت رسول ا... گفت
گفتا هدف خصم عيان گشته كنون
اكنون كه رسيدند به فرجام جنون
در مكه برائت از عدو مفترض است
زيرا كه قلوب مشركين پر مرض است
ما امر ولي خويش دانيم اعجاز
اينك سكوت كرده والي حجاز
لبيك به فرمايش رهبر گوييم
چون راه ولايت فقيه مي پوئيم
4574---1091
¤ اينجانب بيمار سرطاني ام و روده بزرگم را برداشته اند از كيسه كلستومي استفاده مي كنم و براي تهيه دارو و كيسه هر ماه سيصد هزار تومان هزينه مي كنم كه قادر به تأمين آن نيستم. كليه اسناد و مدارك موجود در صورت نياز ارائه مي نمايم. ازافراد خير تقاضاي مساعدت دارم.
ع. ر از بهشهر
¤ دبستان ايثار فاز 3 شهر پرديس جنب مسجد فاقد برق، گاز و تلفن است، كمبود اين خدمات حتي براي كادر آموزشي هم دردسرساز شده لطفاً تا فاجعه اي رخ نداده مسئولين فكري كنند.
4501---2091
¤ 01 ماه از تاريخ ازدواجم مي گذرد اما هنوز موفق به دريافت وام ازدواج نشده ام. در بانك هاي شهرستان ازنا تشكيل پرونده داده ام ولي مي گويند بودجه نداريم؟!
0392---6091
¤ فايده هر اصلي از قانون اساسي عمل و اجراي آن است و الا صرف خوب بودن قانون مشكلي را حل نمي كند.
8214---7093
¤ اگر مسئولين قصد افزايش جمعيت را دارند راهش اين است كه وسايل ازدواج جوانان را فراهم كنند. پسر بنده با اينكه مدرك كارشناسي ارشد در رشته حقوق دارد بيكار است به همين دليل نمي تواند ازدواج كند و زندگي مجردي را اختيار كرده است.
آقايي
¤ حدود 2 ساعت در محدوده نارمك شاهد استعمال موادمخدر در داخل يك خودرو پژو بودم. موضوع را سه مرتبه با پليس 011 در ميان گذاشتم ولي هيچ اقدامي نكردند.
9686---9093
¤ نزديك به 09 درصد روغن مصرفي كشور وارد مي شود اگر بتوان حمايت بانك مركزي از واردكنندگان اين فرآورده را قطع كرد و از توليد داخلي حمايت نمود ضمن ارتقاي كيفيت محصول گام مهمي در اشتغال بيش از يك ميليون نفر برداشته خواهد شد.
0681---1091
¤ جاده مياني شهر جديد بهارستان اصفهان پس از سالها هنوز احداث نشده است و مردم براي تردد خيلي با مشكل مواجه هستند، از مسئولان تقاضاي كمك داريم.
مسعود خامسي
¤ از ابتداي بعثت پيامبراكرم(ص) دشمنان حضرت تلاش در خدشه دار كردن چهره نوراني اين بزرگوار داشته اند ولي با اراده الهي هر روز كه گذشت بر عظمت و جلال پيامبر اسلام افزوده شده است.
7283---5091
¤گويا شبكه 5 براي تأمين مخارج برنامه «رنگين كمان» بايد به تبليغ سم (پفك...) براي كودكان معصوم مبادرت ورزد. بالاخره حرف پزشكاني كه در تلويزيون سخن مي گويند درست است يا عملكرد نفع طلبانه و صرفاً اقتصادي تلويزيون؟
6851---9091
¤ لايحه خدمات ايثارگران نزديك به يك دهه است كه در حال پاسكاري است، 3-2 سالي در مجلس، 3-2سالي در شوراي نگهبان و 3-2 سالي هم كه ميهمان مجمع تشخيص مصلحت نظام است. از مسئولين دلسوز نظام درخواست مي شود براي رضاي خدا در هفته گراميداشت دفاع مقدس تكليف اين لايحه را روشن نماييد تا جمع كثيري از ايثارگران از بلاتكليفي خلاصي يابند.
خزائي
¤ علي رغم نص صريح قانون مبني بر تحصيل رايگان فرزندان شهدا در دانشگاه ها، در دانشكده هاي پرديس وابسته به دانشگاه تهران به بهانه عدم تأمين بودجه از دانشجويان دوره دكتري كه فرزند شهيد هستند طلب شهريه مي شود. متأسفانه در هر نهادي تلاش مي كنند كه قانون را يك جوري دور بزنند و اجازه نمي دهند قانون اعتبار داشته باشد.
9385---9091
¤ براي اطلاع مسئولين وزارت علوم بنويسيد برخي از دانشجويان بورسيه شده اين وزارتخانه مجبور شدند طلاهاي همسرانشان را بفروشند و با خريد دلار آزاد راهي كشور غريب بشوند.
0773-2091
¤ آمريكا منافقين را از ليست تروريست ها خارج كرده است. بايد گفت از روييدن خار بر سر ديوار بايد بدانيم ناكس كس نمي گردد از اين بالا نشيني ها.
3273-2091
¤ اميدواريم آقاي رويانيان رئيس باشگاه پرسپوليس فهميده باشد اين تيم و مشابه آن ارزش هزينه ميلياردها تومان از بيت المال را نداشته است و ندارد.
9673-7093
¤ گزارشي از اجتماع مردم گيلان بر ضد توهين كنندگان به پيامبر اكرم(ص) در قالب شعرواره اي نوشته ام كه تقديم مي كنم.
ما عترتي و قاري و هيئت هستيم
بر راه تو اي رسول حق دل بستيم
ما جمع شديم با سلاح ايمان
در رشت و مقابل كلاس قرآن
از عصر همانجا به تجمع مانديم
نجواي «فداك يا محمد(ص)» خوانديم
فرياد زديم: مرگ بر دشمن دين
تا آخر خط شعار ما هست همين
يادي ز «كريمي» شهيد آنجا شد
هر شبنم اشك غرق اين دريا شد
از فتنه دشمنان تبري جستيم
عهد دگري تا به شهادت بستيم
ع- ش
¤ امام جواد(ع) مي فرمايند: آشكار شدن چيزي پيش از استوار شدن مايه تباهي آن است. اميد است اين نصايح حكيمانه سرمشق زندگي ما شيعيان قرار گيرد.
3626-8093
¤ عشق يعني يك خميني سادگي
عشق يعني با علي دلدادگي
عشق يعني دست تو پرپر شده
عشق يعني يك علي رهبر شده
عشق يعني لا فتي الا علي
عشق يعني رهبرم سيدعلي
7015-0913
¤ در طول انقلاب و زندگي روزمره برخي از مشكلات در وهله اول همچون جابه جا نمودن كوه دماوند به نظر مي رسند اما تا استارت آن زده شود حواشي و جوانب فرعي رنگ مي بازد و كار را بايد تمام شده قلمداد نمود. از جمله آزادسازي خرمشهر كه به عنوان يكي از شاهكارهاي تدافعي در جنگ هاي بزرگ جهان در كارنامه مثبت رزمندگان رخ نماياند. در راستاي ساماندهي ترازمند اقتصاد مقاومتي و در شرايط تحريم دشمن كه با آن روبه رو مي باشيم اتخاذ راهكار اختصاصي و ويژه تدافعي در ارتباط با تقويت ارزش پول ملي يكي از جوانب امر است. به نظر من اگر از جلوي دستمزدها و همچنين قيمت كالاهاي مصرفي، توليدي و خدماتي حداكثر 2 صفر برداشته شود با تمسك به صرفه جويي اقتصادي مي توان خط و نشان هاي خائنانه دشمن و ايادي داخلي گمراه آن را قلع و قمع كرد و تورم و گراني آزاردهنده را مرتفع نمود.
گودرزي
¤ شهرداري تهران تابلو بزرگراه شهيد صياد شيرازي را با درجه سرلشكري ثبت كرده است درحالي كه ايشان با شهادت خود به درجه سپهبدي مفتخر شدند. لازم است نسبت به رفع اشكال اقدام نمايد.
شناور
¤ چند وقت پيش كه براي خواندن نماز جماعت به مسجد محلمان در شمال شرقي تهران رفته بودم مشاهده كردم بين دو نماز با فردي كه از نمازگزاران درخواست كمك مادي داشت برخورد تند و او را از مسجد بيرون كردند. حقيقتش از اين حركت غير اسلامي ناراحت شدم. چقدر خوب است كه امام جماعت مسجد در اين گونه مواقع با سعه صدر از فردي كه درخواست كمك كرده بخواهد بعداز نماز به نزد ايشان مراجعه بكند و با حفظ آبروي طرف تا اندازه اي حتي هزينه يك وعده غذا كمك بشود يا محترمانه او را رد كنند.
م- ط

 


زيباكلام:

احمدي نژاد به ما نزديك شده ولي بايد گام هاي بيشتري بردارد! (خبر ويژه)

صادق زيباكلام مي گويد برخي رفتارهاي احمدي نژاد اصلاح طلبانه است اما براي رفع سوءظن وي بايد در اين زمينه مداومت داشته باشد.
وي در گفت وگو با سايت روزنامه ايران در خصوص موضع گيري رئيس جمهور پيرامون روزنامه شرق، اظهار داشت: موضع گيري صريح رئيس جمهور در محكوم كردن برخورد غيرقانوني با روزنامه شرق، شجاعانه و شايسته تمجيد است. اين اقدام آقاي احمدي نژاد واقعا اصلاح طلبانه و خوب بود. از رئيس جمهور انتظار داريم چند گام ديگر هم بردارند و كاري كنند كه حادثه روزنامه شرق براي هيچ رسانه ديگري تكرار نشود راه چنين برخوردهايي براي هميشه بسته شود.
وي در عين حال در مصاحبه با سايت عصر ايران، مي گويد: تقابل احمدي نژاد و اصولگرايان در مجموع به اصولگرايان ضربه جدي مي زند و باعث تضعيف آنان خواهد شد و اصلاح طلبان مي توانند از اين شكاف و اختلاف استفاده كنند.
زيباكلام درباره اظهار تأسف احمدي نژاد نسبت به توقيف روزنامه شرق و موضع وزير ارشاد گفت: به نظر من اين موضعگيري كمي نبود. اين موضع گيري چيزي است كه آدم از يك رئيس جمهور اصلاح طلب انتظار دارد. موضع گيري هاي احمدي نژاد در قبال حل و فصل روابط ايران و آمريكا هم تقريبا عين موضع آقاي هاشمي بود. براي من ابراز اين نظرات از سوي احمدي نژاد مهم است. ما در دل و ذهن احمدي نژاد نيستيم و نمي دانيم كه او چقدر به اين حرفها اعتقاد دارد. ما به برخي امور اطمينان داريم. مثلا مطمئن هستيم كه احمدي نژاد اهل كار تيمي، احترام گذاشتن به نظرات ديگران، انتقادپذيري و تشريك مساعي نيست. سابقه هفت سال مديريت او مويد تك روي اوست.
وي در پاسخ به اين سوال كه شما اصالت تغيير احمدي نژاد در چه حوزه هايي را باور مي كنيد؟، مي گويد: من باور نمي كنم كه احمدي نژاد از توقيف روزنامه شرق ناراحت شده باشد. پس چرا او چنين اظهارنظري مي كند؟ زيرا مي داند كه با اظهار تاسف از توقيف روزنامه شرق مي تواند اقشار و لايه هايي از جامعه را با اين سوال مواجه كند كه چرا احمدي نژاد چنين گفت: قطعا كساني كه در سال 76 به خاتمي راي دادند به صرف اين اظهار تاسف احمدي نژاد نمي توانند همه هفت سال گذشته را فراموش كنند و بگويند احمدي نژاد نلسون ماندلا و واسلاو هاول شده است! اما به نظر من تداوم اين قبيل موضع گيري هاي احمدي نژاد اصلاح طلبان را در وضع دشواري قرار مي دهد. اصلاح طلبان در اين صورت با اين سوال مواجه مي شوند كه چه بايد بكنند؟ بايد از احمدي نژاد حمايت كنند يا نه؟ من فكر مي كنم اگر مواضع جديد احمدي نژاد ادامه و توسعه يابد اين امر براي اصلاح طلبان مشكل ساز مي شود؛ زيرا آنها نمي توانند رويشان را به ديگر سو بكنند و بگويند اين دعوا ربطي به ما ندارد.
زيباكلام مي گويد من به عنوان يك اصلاح طلب اين واقعيت را مي بينم كه يك فرد سياسي منصب دار مواضعي مترقي اتخاذ مي كند. ممكن است آقاي احمدي نژاد در سخنراني بعدي اش به قوه قضاييه بگويد پرونده كوي دانشگاه كه آن طور به خاك و خون كشيده شد به كجا رسيد؟ و يا پرونده كهريزك چه شد؟ اگر احمدي نژاد چنين حرفهايي بزند من علي القاعده بايد از او حمايت كنم. اما مشكل من اين است كه اين حرف را كسي مي زند كه عامل كهريزك را به عنوان رئيس سازمان تامين اجتماعي منصوب كرده است. به همين دليل است كه من فكر مي كنم موضع گيري هاي جديد احمدي نژاد ما و اصلاح طلبان را دچار نوعي پارادوكس مي كند. اگر او با همين روند پيش بيايد ما تا كجا مي توانيم بگوييم احمدي نژاد به اين حرفها اعتقادي ندارد و فقط چون با اصولگرايان درافتاده است چنين حرفهايي مي زند؟
وي گفت: من همچنان احمدي نژاد را يكي از بزرگترين موانع دموكراسي در ايران مي دانم. من حتي اگر ناطق نوري در انتخابات كانديدا شود از ناطق حمايت مي كنم و همچنان به احمدي نژاد بي اعتماد هستم. بله اگر احمدي نژاد را نه در برابر ناطق نوري بلكه در برابر جريانات تندرو اصولگرا ببينيم اين سوال پيش مي آيد كه ما اصلاح طلبان چه بايد بكنيم؟ من معتقدم احمدي نژاد در چنين شرايطي باز هم يك مورد ترديد و سوءظن ما باشد و نبايد به راحتي او را يك دموكراسي خواه قلمداد كنيم.
زيبا كلام درباره نحوه مواجهه با رويكردهاي جديد مي گويد: اگر كسي قبلا آدم خوبي نبوده باشد ولي الان كارهاي خوبي انجام دهد آيا ما بايد به دليل رفتار گذشته اش رفتار امروز او را انكار كنيم و او را نپذيريم؟ فرض من بر اين است كه خيلي از چپ هاي دهه 60 در دهه هفتاد واقعا به اشتباه بودن كارهاي قبلي شان پي بردند. من واقعا معتقدم آقاي هاشمي امروز واقعا طرفدار دموكراسي است حالا اگر ما روزي درباره احمدي نژاد هم به چنين نظري برسيم همان طور كه هاشمي و چهره هاي جريان چپ اسلامي را به عنوان اشخاص دموكراسي خواه پذيرفتيم بايد احمدي نژاد را هم به عنوان يك فرد خواستار دموكراسي بپذيريم. ولي در اين جا يك «اگر» بزرگ وجود دارد و آن اينكه ما بايد به يقين برسيم كه احمدي نژاد دموكراسي خواه شده است. اگر من از هاشمي و چپ هاي دهه 60 دفاع مي كنم دليلش اين است كه الان يقين دارم آنها دموكراسي خواه هستند. اگر روزي درباره احمدي نژاد هم به چنين باوري برسم از او حمايت مي كنم. دغدغه من دموكراسي است نه پيشينه افراد. اگر من يقين پيدا كنم كه اظهار تاسف احمدي نژاد از بسته شدن روزنامه شرق از روي تاكتيك و فريبكاري نيست با تمام وجود از او دفاع مي كنم چرا كه چنين احمدي نژادي در حال كمك به تحقق دموكراسي است. احمدي نژاد الان منتقد برخي اقدامات و سخنان گذشته اش است. مثلا پذيرفته انحلال هيئت نظارت به قانون اساسي كه از سوي خاتمي تاسيس شد اقدام اشتباهي بوده است. همچنين در آمريكا تلويحا گفت كه انكار هولوكاست سخن درستي نبوده است. اگر اين روند ادامه پيدا كند ما دقيقا به همان دليلي كه هاشمي رفسنجاني و خاتمي و تاج زاده و حجاريان و همه كساني را كه در دهه 60 اقدامات غيردموكراتيكي را مرتكب شده بودند بخشيديم و دموكراسي خواهي آنها را پذيرفتيم بايد بپذيريم كه احمدي نژاد هم دموكراسي خواه شده است.

 


دو حزب درب و داغان و اين همه بي آبرويي براي اپوزيسيون؟! (خبر ويژه)

افتضاح جديد به بار آمده توسط سران دو گروهك تروريستي كومله و دموكرات باعث اعلام برائت ساير محافل ضدانقلاب شده است. اين در حالي است كه در اغلب نشست هاي هماهنگي گروهك هاي ضد انقلاب در پاريس و بروكسل و لندن و استكهلم، اعضاي اين دو گروهك دعوت شده بودند.
به تازگي مهتدي و هجري- سركردكان كومله و دموكرات- توافقنامه اي با هم امضا كردند كه بوي تجزيه طلبي و قوميت بازي مي داد. اين گروهك ها متهم به ارتباط با رژيم صهيونيستي و دولت انگليس هستند. در پي تحركات تجزيه طلبانه و رسواي اخير، پايگاه اينترنتي گويانيوز مجبور به موضع گيري شده و نوشت: ديدن تصوير دو مرد سالخورده و خسته، نشسته در ميان دو پرچمي كه هيچيك از اين پرچم ها شباهتي به پرچم ايران ندارد و به هنگام امضاي توافقنامه، سوءظن هاي فراواني را در هفته هاي اخير نسبت به دو حزب كومله و دموكرات در ميان ايرانيان برانگيخته است و صفوف متفرق و پراكنده مخالفان جمهوري اسلامي در خارج از كشور را پراكنده تر از پيش ساخته است.
گويانيوز مي افزايد: دو حزب مذكور در سالهاي اخير از درون شاهد انشعاب هاي گوناگوني بوده اند، و در حال حاضر بجز آقايان مهتدي و هجري كه خود را سران اين دو حزب مي دانند كسان ديگري نيز مدعي رياست دو حزب فوق مي باشند و معتقدند كه اين آقايان با زد و بند، رهبري حزب را غصب كرده اند. البته از منظر خشونت پرهيزي و صلح دوستي و اينكه سران دو حزب مذكور، سرانجام پس از سه دهه و اندي به درجه اي از تعقل و تمدن رسيده اند كه به جنگ و خونريزي در ميان خود خاتمه دهند و از اين پس با زبان اسلحه و آتش با يكديگر سخن نگويند و هواداران و پيشمرگه هاي متعصب و ناآگاه خود را با برچسب هايي از قبيل «خيانت و سازشكار» و در مواردي به خاطر توسعه نفوذ و قلمرو حزب خود در اين و يا آن روستاي كردستان به ريختن خون همديگر ترغيب نكنند، البته كه نقطه عطفي است اما از منظر منافع ملي ايران اين توافقنامه گامي است ارتجاعي و تفرقه افكنانه و تلاشي است براي دامن زدن به انديشه تجزيه طلبي در ميان اقوام و طوايف ايراني با چند هزار سال سابقه همزيستي مسالمت آميز با يكديگر.
نويسنده با متهم كردن سران كومله و حزب دموكرات به جاه طلبي و كسب درآمد از طريق فعاليت هاي شبه مبارزاتي يادآور شد: اين افراد به گواهي تاريخ و زندگي شخصي شان، متاسفانه حتي قادر به مديريت احزاب كوچك خود كه مدام شاهد انشعاب هاي گوناگون و درگيري هاي خونيني بوده اند نيستند تا چه رسد به اداره يك جامعه متنوع و رنگارنگ كرد با تمام پيچيدگي ها و بغرنجي هاي سياسي و اقتصادي و فرهنگي و جغرافيايي آن. از اين گذشته تأسف بار است كساني پس از چند دهه زندگي در كشورهاي اروپايي و آمريكايي و با هزاران كيلومتر فاصله از ايران، صرفا با انگيزه هاي سياسي و قدرت طلبي و تامين منافع حزبي و گروهي خويش به يكباره در لباس نماينده قوم ظاهر مي شوند.
اين تحليل اذعان مي كند: اين آقايان درباره تجزيه طلبي همچنان يكي به نعل و يكي به ميخ مي زنند و سوءظن وطن پرستان به آنها و توافقنامه هايشان همچنان بر جاي خواهد ماند و اين در حالي است كه پيش از اين رئيس حزب دموكرات ارتباطاتي با ناتو گرفته و سوءظن هاي بيشتري را برانگيخته بود. اصولا تحريك و تحركات تجزيه طلبان در ايران بدون عقبه و پشتيباني مالي خارجي هيچ گاه موضوعيت نداشته است. جالب اينكه در دوران كنوني كه اسرائيل و عربستان سعودي و برخي از نفتخواران جهاني مبتكر و تحريك كنندگان طرح تجزيه ايران مي باشند باز مشاهده مي كنيم كه مجريان و خدمت گزاران محلي طرح تجزيه ايران، همان احزاب و گروههايي هستند كه روزگاري در خدمت ابرقدرت روس بوده اند! گويي كه براي اين آبروباختگان بي وطن چرخش صدوهشتاد درجه اي از موضع سياسي و باورهاي ايدئولوژيك خود مهم نيست! مهم سوداي ثروت و به قدرت رسيدن است.
 


ايران حضور نظامي آمريكا را تبديل به برتري استراتژيك خود كرد (خبر ويژه)

يك كتاب منتشره در آمريكا نشان مي دهد اهداف جمهوري اسلامي ايران در قبال اشغالگران عراق محقق شده است. نويسندگان اين كتاب مي گويند هدف ايران بيرون كردن آمريكا از عراق بود.
به گزارش نيويورك تايمز، كتاب «پايان ماجرا؛ پشت صحنه منازعه در عراق، از بوش تا اوباما» توسط مايكل گوردون گزارشگر اين روزنامه و ژنرال برنارد ترينر مقام نظامي بازنشسته آمريكا به نگارش درآمده است. اين كتاب تأكيد مي كند: نفوذ جمهوري اسلامي و قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس ايران، همچنان براي دولت آمريكا در عراق دردسرآفرين است. هدف قاسم سليماني به عنوان مسئول پرونده عراق در ايران؛ بستن پاي ارتش آمريكا در عراق و نهايتاً وادار كردن آمريكا به خروج از عراق بود.
نويسنده كتاب خاطرنشان مي كند: قاسم سليماني برخلاف برخي چهره ها، لحني آرام دارد. او با ريش هاي جو گندمي و اعتماد به نفسي كه محصول حمايت كامل آيت الله خامنه اي رهبر عالي ايران است، بسيار آرام به نظر مي رسد. او مغز متفكر بسط نفوذ ايران در منطقه و حامي سوريه است. ژنرال پترائوس كه در دوره فرماندهي نيروهاي آمريكايي در عراق قاسم سليماني را شناخت، در نامه اي خطاب به «رابرت گيتس» وزير دفاع وقت آمريكا وي را «يك چهره شرور تمام عيار» توصيف كرده بود. ژنرال پترائوس در نامه ديگري خطاب به «رابرت گيتس» در آوريل سال 2008 ضمن اعتراف به ميزان نفوذ قاسم سليماني نوشته بود «احتمالاً هشدارآميزترين نكته تعجب آور در اين هفته ميزان نفوذ ايران در پيچيدگي هاي سياست عراق بود.»
نويسندگان بدون اذعان به علقه هاي مذهبي و معنوي و انقلابي ميان دو كشور ايران و عراق، افزوده اند: پس از اشغال عراق توسط نيروهاي آمريكايي در سال 2003 قاسم سليماني مأموريت گسترش نفوذ ايران در عراق، درگير كردن نيروهاي مسلح آمريكا در جنگي شديدتر و طولاني تر و در نهايت اعمال فشار براي خروج آنها از خاك عراق را برعهده گرفت. اين اهداف در حقيقت عناصر اصلي سياست منطقه اي ايران در شرايطي بود كه از يك سو حضور نيروهاي آمريكايي در عراق را تهديدي بزرگ براي خود مي دانست و از سوي ديگر مي كوشيد به يك قدرت صاحب نفوذ در منطقه بدل شود.
نيويورك تايمز با ناخرسندي از نقش وحدت بخش ايران ميان گروه هاي عراقي خاطرنشان مي كند: پس از دخالت قاسم سليماني در برقراري آتش بس بين نيروهاي دولتي و گروه هاي مسلح شيعه كه در محله صدر بغداد مستقر بودند، «رايان كراكر» سفير وقت آمريكا در بغداد در ماه ژوئن سال 2008 در پيام ديپلماتيكي به واشينگتن نوشت «وقتي برخوردهاي خشونت آميزي شبيه به اين روي مي دهد به احتمال زياد جناح هاي درگير دست به دامن سردار سليماني مي شوند تا درگيري ها و ناآرامي ها را حل و فصل كند.»
به نوشته نيويورك تايمز به نقل از ژنرال پترائوس (رئيس فعلي سازمان سيا) ايران قدرت درگيري و مشغول نگاه داشتن آمريكا را دارد و جنگ پنهان در عراق طي سال هاي اشغال اين كشور ادامه يافت.
علي آلفونه از متخصصان امور سپاه پاسداران ايران در مؤسسه امريكن اينترپرايز مي گويد: فرماندهان سپاه در مورد تبديل تهديد حضور نظامي آمريكا به يك برتري استراتژيك براي ايران صراحت داشتند كه مي تواند شمار بالاي تلفات نيروهاي آمريكايي در عراق را توضيح دهد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14