(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 15 مهر 1391 - شماره 20324

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در كنفرانس مطبوعاتي رحيمي و اردوغان مطرح شد
مبادلات ايران و تركيه به 5/16ميليارد دلار رسيده است
خطيب جمعه تهران:
شيطنت آمريكا عليه ايران 33 برابر شده است
درپرتو وحي
امام جمعه قم:
مسئولان با رعايت تقواي الهي به حل مشكلات اقتصادي بپردازند
با حضور رئيس قوه قضائيه دانشگاه قرآن و حديث در قم افتتاح شد
فرمانده نيروي انتظامي:
امسال بهترين سال جمهوري اسلامي طي 33 سال گذشته از نظر تامين امنيت است
در اجلاس رؤساي دانشگاه هاي علوم پزشكي
وزير بهداشت: به دنبال حل مشكلات بودجه اي و ارزي هستيم
اخبار ادبي و هنري
مديرعامل سازمان صنايع هوايي اعلام كرد
راه اندازي 15 مركز هوانوردي خصوصي در كشور
بزرگترين همايش دوچرخه سواري كشور در مشهد برگزار شد
دبير اجرايي همايش طب الرضا (ع):
طب اسلامي و سنتي متكي بر 44هزار حديث معتبر است
تظاهرات زائران و مجاوران حرم رضوي
در محكوميت توهين به نبي اكرم (ص)
با قهرماني اصفهان
مسابقات وزنه برداري جوانان كشور در همدان به پايان رسيد
پدر شهيد 14ساله بحريني:
مسئول تمام جنايات بحرين شخص شاه است
به گفته دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور
سرانه مطالعه درايران 79 دقيقه در روز است
132 ميليون سند براي اراضي ملي كشور صادر شد
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي:
 بخش تعاون 40 ميليون عضو دارد
رئيس سازمان دامپزشكي:
مشكل كمبود واكسن دامي نداريم


در كنفرانس مطبوعاتي رحيمي و اردوغان مطرح شد

 مبادلات ايران و تركيه به 5/16ميليارد دلار رسيده است

معاون اول رئيس جمهور تاكيد كرد كه در سال جاري حجم روابط تجاري ايران و تركيه به بيش از 5/16ميليارد دلار رسيده است.
محمدرضا رحيمي كه در راس هيئتي روز پنجشنبه به آنكارا سفر كرد در گفت وگوي مشترك مطبوعاتي با رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه با تسليت به دولت و ملت تركيه در پي حادثه كشته شدن پنج تن از غيرنظاميان اين كشور در شهر آكچا قلعه در جنوب شرقي تركيه افزود: ما هر خوني را كه بر اساس خشونت و از طريق غيرقانوني و غير شرعي بر زمين ريخته شود محكوم كرده و هيچ فعاليت خشونت آميزي را تاييد نمي كنيم.
رحيمي اضافه كرد: ما براساس تعاليم اسلامي، احياي يك انسان را احياي تمامي انسانها و از بين رفتن انساني را از بين رفتن تمام انسانها مي دانيم و در هر كجا كه ترور و خشونت وجود داشته باشد، آن را محكوم مي كنيم.
معاون اول رئيس جمهوري ايران، روابط دو كشور را رابطه صميمانه و خالصانه و رو به گسترش توصيف كرد و گفت: حجم تجارت دو كشور كه پيش از اين در حدود پنج ميليارد دلار مي رسيد، در هفت ماه اول سال جاري به بيش از 5/16ميليارد دلار افزايش يافته است و اميدواريم اين رقم بزودي به هدف تعيين شده 30ميليارد دلار برسد.
وي فرايند رو به رشد مناسبات تجاري دو كشور را نشانگر علاقه متقابل ايران و تركيه براي توسعه مناسبات دوجانبه ارزيابي كرد و اظهار داشت: ما از مواضع تركيه در قبال برنامه هسته اي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران قدرداني مي كنيم و خواستار كمك به يكديگر هستيم.
وي تصريح كرد: روابط اقتصادي و تجاري ايران و تركيه در راستاي منافع مشترك مردم دو كشور است.
رحيمي با اشاره به اينكه تركيه همواره براي ايران مورد احترام است، گفت: زمينه براي تجارت پرسرعت و سالم بين دو كشور فراهم مي باشد و مي خواهيم كه اين فرايند پايدار باقي بماند.
وي در پايان اظهار داشت: دو كشور ايران و تركيه در برخي از زمينه هاي سياسي داراي نقطه نظرات متفاوتي هستند كه ما آن را به مثابه اختلاف نظر درون يك خانواده مي دانيم.
همچنين در اين گفت وگوي مشترك نخست وزير تركيه با تاكيد بر اينكه تركيه جنگ طلب نيست و ما نتيجه جنگ افروزي در نزديكي مرزهاي خود در عراق و افغانستان را شاهد بوده ايم، افزود: تركيه خواهان توقف فوري خونريزي ها و برادركشي در سوريه است، ما نمي خواهيم نظاره گر كشتار برادران سوري خود باشيم.
اردوغان با ادعاي اينكه كشورش از قدرت و توانايي لازم براي حفظ و حراست از حاكميت ملي و مرزهاي خود است، گفت: ما در خصوص حل مسئله سوريه گفت وگوها و مذاكرات مشتركي با ايران داريم و هر دو دولت، به وزيران خارجه خود ماموريت داده اند تا در حل اين مسئله به سرعت به نتيجه مشخصي برسند كه اين امر حائز اهميت زيادي است.
اردوغان با اشاره به گفت وگوهاي خود با محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهوري ايران در خصوص روابط دوجانبه گفت: فرصتي شد تا هم گفت وگوي مفصل دوجانبه با وي داشته باشم و هم مذاكرات جامعي با شركت وزيران دو كشور به رياست من و رحيمي انجام شود.
به گزارش ايرنا، وي با اشاره به روابط رو به رشد ايران و تركيه در بخش هاي تجاري و اقتصادي گفت: روابط تجاري دو كشور به ويژه از سال 2010 به بعد با هدف گذاري و پيگيري هاي جدي دو طرف شتاب بيشتري يافته است و در سال 2011 به بيش از 5/16ميليارد دلار رسيد كه اين رقم به سرعت به هدف 30ميليارد دلاري نزديك مي شود.
 


خطيب جمعه تهران:

شيطنت آمريكا عليه ايران 33 برابر شده است

خطيب موقت جمعه تهران گفت: در شرايطي كه دشمن كشورمان را مورد تهاجم اقتصادي قرار داده، اخلال در روند جريان اقتصادي و ارزي كشور ريختن آب به آسياب دشمن است.
به گزارش فارس، آيت الله سيداحمد خاتمي، خطيب موقت نماز جمعه در خطبه دوم نماز عبادي ـ سياسي اين هفته با اشاره به خارج شدن گروهك تروريستي منافقين از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا گفت: وزارت امورخارجه آمريكا سازمان جهنمي منافقين را از فهرست تروريست ها خارج كرد تا آنها بتوانند در كشورهاي اروپايي به زندگي حيواني، حقيرانه و ذليلانه خود ادامه دهند.
خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: اين مسئله چيز تازه اي نيست منش منافقين همين است و در قرآن كريم نيز منافقين به عذاب دردناك وعده داده شده است آنهايي كه فكر مي كنند راه درست را انتخاب مي كنند بدانند كه چنين زندگي نوكرصفتانه اي همانند مرگ بوده و زندگي نيست چراكه پيش بيني قرآن كريم همين است.
آيت الله خاتمي گفت: نسل دوم و نسل سوم انقلاب بايد با جنايات سازمان منافقين آشنا شود و بدانند كه اين سازمان بيش از 16 هزار نفر از مردم كشورمان را ترور كرده است.
وي با اشاره به ترور شهيد بهشتي، شهيد رجايي و شهيد باهنر توسط منافقين افزود: اينها حقيرتر از آن بودند كه بتوانند وارد چنين عرصه اي شوند و قطعاً آنها تحت فرمان و نوكر آنها بودند. البته ترورهاي اينها محدود به مسئولين، ارتشي ها و سپاهيان و بسيجي ها نبوده است بلكه آنها مردم كوچه و بازار را نيز ترور مي كردند.
خطيب نماز جمعه تهران با ارائه آماري از ليست ترورهاي گروهك منافقين گفت: 642 نفر كارگر ساده ، 593 نفر كارگر متخصص، 401 نفر كشاورز، 995 نفر كاسب، 196 معلم، 973 دانش آموز و 300دانشجو همگي جزو ترورهاي گروه منافقين بودند.
آيت الله خاتمي گفت: اينها چهره وحشيانه اينهاست و گاه پيش مي آمد كه نوزاد را در بغل مادر مي كشتند. جهادگري براي خدمت عازم يك منطقه محروم شده بود و با زن و بچه خود در يك كانكس زندگي مي كرد كه منافقين آنها را به آتش كشيدند و طفل 6-5 ماهه رادر مقابل چشمان پدر و مادرش كشتند.
وي افزود: آنها سه پاسدار را گرفتند پوست سر آنها را كندند و آب جوش داغ بر بدن آنها پاشيدند و با شيشه بدن آنها را قطعه قطعه كردند. البته اينها دستگير شدند و اعترافات آنها نيز چاپ شده است. آنها در عراق هم جنايت كردند و 25 هزار نفر از مردمي كه عليه صدام قيام كرده بودند را كشتند و دست آنها به خون مظلومان آلوده بوده است.
آيت الله سيداحمد خاتمي ادامه داد: اين سازمان جهنمي از اول آمريكايي بوده است آنها در ابتدا با شعارهاي ضد امپرياليستي گوش فلك را كر كرده بودند اما اين سازمان جهنمي از همان ابتدا آمريكايي و صهيونيستي بوده است.
وي با اشاره به قصد اصلي آمريكا براي خارج كردن اين گروه از فهرست تروريستي خود افزود: آنها با اين كار نشان دادند كه تمام قد به مبارزه با انقلاب اسلامي آمده اند. امروز آمريكا ستاد مبارزه با انقلاب اسلامي است.
خطيب ديروز نماز جمعه تهران ادامه داد: حرف ما اين است در اين شرايط دم از مذاكره با آمريكا زدن به چه معناست.
آيت الله خاتمي گفت: حضرت امام (ره) 33سال پيش گفت «آمريكا شيطان بزرگ است و در اين 33 سال شيطنت آمريكا 33 برابر شده است امروز مذاكره با آمريكا و ايران را سر ميز مذاكره نشاندن يك هدف استراتژيك براي آمريكاست».
وي افزود: آنها مي دانند كه اقتدار انقلاب اسلامي يك الگوست و انقلاب هاي منطقه برخاسته از انقلاب بزرگ شما مردم است. آنها مي خواهند به كشورهاي منطقه نشان بدهند كه شما چاره اي جز سازش با ما نداريد ايران كه 33 سال در مقابل ما مقاومت كرده بود در مقابل ما سرخم كرد.
خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: امروز آمريكا در رابطه با ايران در بدترين وضعيت خود قرار دارد. اوباما در ابتداي شروع تحريم ها گفت كه ايران در مدت يك ماه تسليم خواهد شد و امروز با گذشت سه ماه از شروع تحريم ها ايران همچون يك سرو شجاع، مقتدر و باصلابت ايستاده است.
آيت الله خاتمي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه امروز بحمدالله كشور ما در وضعيت عادي قرار دارد گفت: ما در داخل كشور با مشكلاتي رو به رو هستيم و مشكلاتي نيز خواهيم داشت اما بحران نداريم اگر به دنبال كشور بحران زده هستيم به سراغ همان كشورهايي برويم كه ما را تحريم كردند.
وي افزود: كشور بحران زده امروز آمريكاست كه بيش از كل جمعيت ما فقير دارد و اين شعار نيست آ ماري است كه خودشان اعلام كردند.
خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: البته مشكلاتي نيز در داخل كشور وجود دارد اما امروز ما از سوي استكبار جهاني در مقابل يك جنگ تمام عيار اقتصادي قرار داريم.
آيت الله خاتمي ادامه داد: آنچه آنها در يك جنگ 8 ساله نتوانستند بدست بياورند و مردم ما در مقابل تهاجم همه جانبه آنها مقاومت كردند در جنگ اقتصادي به دنبال آن هستند.
وي افزود: اما به فضل الهي ملت ما با ايمان به وعده الهي در مقابل فشارها مقاومت خواهد كرد و در مقابل آنها فرسوده نخواهد شد و آنها كه ملت ايران را تحريم كرده اند فرسوده مي شوند و از دور خارج خواهند شد.
وي ادامه داد: البته بايد گفت كه بخشي از اين فشارها ناشي از تحريم ها است اما بايد به صورت واقع بينانه به بخش هاي ديگر نيز انديشيد. اخلالگران در بخش اقتصادي را بايد نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي شناسايي و دستگير كنند.
آيت الله خاتمي در ادامه با اشاره به برخي سوء تدبيرها در اداره امروز كشور گفت: من نمي خواهم بگويم كه اين سوء تدبيرها متوجه بخش خاصي است بلكه بايد هر سه قوه محترم اين نظام دست به دست هم دهند و از اين فشارها بر روي اين ملت فداكار كاسته شود.
وي افزود: راه حل اين مشكلات تعامل و همدلي مسئولان با خود و با مردم است. مسئولان با هم تعامل داشته باشند اين بگو مگوهاي رسانه اي فقط دشمنان را شاد مي كند. مسئولان محترم يك بار بازتاب بگومگوهاي خود را در رسانه هاي خارجي ببينند و شادي آنها را مشاهده كنند كه مي گويند آنچه ما مي خواستيم در ايران اتفاق افتاد.
آيت الله خاتمي در ادامه تصريح كرد: مردم عزيز ما به اين نكته توجه داشته باشند كه زندگي سعادتمندانه و فشارهايي كه بر اين ملت وارد مي شود هزينه هايي دارد عليرغم تمام مشكلاتي كه وجود دارد ما نيز در ميان شما مردم زندگي مي كنيم. اعتراض به فشارها حق طبيعي شماست اما دشمنان بلوا را مي خواهند وزير خارجه رژيم صهيونيستي به صراحت به اين نكته اشاره كرده است كه ايجاد آشوب هدف اصلي از بحث تحريم ها است.
وي افزود: بحمدالله مردم عزيز ما، حوزويان، بازاريان، دانش آموزان همه و همه تا آخرين قطره خون پاي اين انقلاب ايستاده اند.
خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: بازاريان و اصناف كشور در 30سال اخير همواره نقشي ستودني در حفظ انقلاب داشته اند و در طول سال هاي خفقان نيز اصناف تمام تلاش خود را براي پيروزي انقلاب به كار گرفتند و بحمدالله بازاري هاي انقلابي نخواهند گذاشت كه دشمنان انقلاب از اعتراض هاي صنفي آنها سوء استفاده كنند.
آيت الله خاتمي تصريح كرد: آنچه كه از مسئولان قوه قضاييه انتظار مي رود اين است كه با اخلالگران و محتكران برخورد لازم را داشته باشند.
وي افزود: مردم عزيز ما نيز به شايعات توجه نكنند چراكه شايعات از ابزارهاي مهم جنگ رواني دشمن است و به شبكه هاي بيگانه اعتماد نكنند چراكه آنها فاسقند و حرف فاسق دروغ است تا زماني كه صداقت آن اثبات شود.
آيت الله خاتمي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران نيزگفت: خداوند به وعده هايي كه به بندگان داده وفا مي كند و اگر امتي با خداوند باشد در مشكلات در نمي ماند و برايش گشايش حاصل مي شود.
خطيب موقت جمعه تهران با بيان اينكه كسي كه با خداوند قهر كند نبايد منتظر عنايات الهي باشد افزود: افرادي كه از ياد خداوند اعراض مي كنند بايد بدانند در زندگي با بن بست مواجه خواهند شد.
آيت الله خاتمي در خصوص بدحجابي در جامعه متذكر شد: مطمئن باشيد اين وضعيت بدحجابي عنايات خداوند را از جامعه كم مي كند چراكه عدم رعايت حجاب ديني دهن كجي به خداوند است.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: در آيات قرآن به صراحت به لزوم رعايت حجاب اشاره شده و اگر خانمي اين حكم خداوند را زير پا بگذارد در زندگي دچار مشكل خواهد شد.
آيت الله خاتمي با تأكيد بر اينكه امروز اين نظام اسلامي پرچم لا اله الا الله را در جهان بلند كرده است ياد آور شد: طبق تأكيد تمام مراجع تقليد شناخته شده تضعيف نظام حرام و تقويت آن واجب است.
خطيب موقت جمعه تهران با بيان اينكه ما در عرصه اقتصادي به شدت نيازمند به تقوا هستيم به احتكار اجناس در بازار اشاره كرد و افزود: احتكار كنندگان ، دين، خداوند و قيامت را فراموش كرده اند و از بازار آشفته خائنانه سوء استفاده مي كنند.
وي ادامه داد: طبق روايات ائمه احتكار كنندگان مورد لعنت خداوند هستند و همانند ملحدين تلقي مي شوند.
آيت الله خاتمي در پايان خطبه اول گفت: در شرايطي كه دشمن كشورمان را مورد تهاجم اقتصادي قرار داده ايجاد اخلال در اقتصاد كشور ريختن آب به آسياب دشمن است.
 


درپرتو وحي

تكليف هر كس
به اندازه توانايي اوست
قرآن مجيد:
و ما هيچ كس را جز به اندازه توانايي او، تكليف نمي كنيم.
و نزد ما كتابي است كه (همه اعمال بندگان را ثبت كرده و) بحق سخن مي گويد.
و به آنها، هيچ ستمي نمي شود.
سوره مومنون - آيه 62
 


امام جمعه قم:

مسئولان با رعايت تقواي الهي به حل مشكلات اقتصادي بپردازند

امام جمعه قم گفت: بخشي از گراني ها به مديريت ضعيف يا ناقص بر مي گردد بنابراين مديران بايد تقوا را رعايت كرده و با همفكري يكديگر راه هاي برون رفت از اين مشكلات را پيدا كنند .
به گزارش فارس ، آيت الله رضا استادي در نماز جمعه اين هفته قم كه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با بيان اينكه تقواي الهي سبب موفقيت انسان در كارها مي شود، ابراز كرد: تقواي الهي موجب قرب بيشتر به خداوند خواهد شد.
وي افزود: تقوا در تمام مسائل ريشه دارد و تنها منحصر به نماز و روزه نيست بنابراين مسلمانان بايد توجه ويژه اي به رعايت تقوا داشته باشند.
امام جمعه قم در ادامه به گراني هاي اخير اشاره كرد و گفت: بخشي از اين مشكل مربوط به تحريم ها بوده و بخش ديگر به بي تقوايي ارتباط پيدا مي كند و خودمان بايد اين مسئله را مد نظر داشته باشيم.
وي ادامه داد: دشمنان براي ضربه به انقلاب تحريم هاي اقتصادي را به مرحله اجرا در آورده اند اما مردم ايران همواره اين مسائل را تحمل كرده و خواهند كرد و به تحركات دشمنان بي توجه هستند.
استادي با بيان اينكه دولت نيز در اين ميان وظيفه چاره انديشي در مقابل تحريم ها را دارد، عنوان داشت: دولتمردان بايد راه هاي خنثي كردن تحريم هاي اقتصادي را بيابند و مردم نيز بايد با رعايت تقواي الهي اين مشكلات را تحمل كنند.
خطيب نماز جمعه قم خاطرنشان كرد: بخش ديگري از گراني ها به مديريت ضعيف يا ناقص بر مي گردد كه موجب گرفتاري هايي براي مردم شده است بنابراين مديران نيز بايد تقوا را رعايت كرده و با همفكري يكديگر راه هاي برون رفت از اين مشكلات را پيدا كنند.
وي افزود: بي تقوايي مسئولان به اين معناست كه فردي از آنها بگويد من در كنار ديگر مديران قرار نگرفته و با خودرأيي تنها سخن خود يا گروه خود را قبول داشته باشد .
استادي با تاكيد بر اينكه مسئولان نبايد گراني ها و مشكلات را به گردن يكديگر بيندازند، گفت: در اين شرايط بايد تقوا داشت و با همدلي و همفكري، راه هاي خروج از مشكل را يافت .
امام جمعه قم ادامه داد: برخي توليدكنندگان اجناس خود را گران تر مي فروشند اما بايد توجه داشته باشند كه نبايد با اين كار به گراني ها دامن بزنند زيرا اين كار نوعي بي تقوايي محسوب مي شود.
وي ابراز كرد: اكنون شرايط كشور طوري نيست كه هر كس به فكر خود بوده و تنها به افزايش ثروت خود بينديشد بلكه همه بايد در راستاي كاهش مشكلات مردم گام بردارند.
استادي با اشاره به توزيع كنندگان به عنوان يكي ديگر از عواملي كه مي توانند در گراني ها و مشكلات اقتصادي موثر باشند بيان داشت: احتكار محصولات گاهي ديده مي شود به طوري كه توزيع كنندگان به جاي اينكه كالاها را بين مردم توزيع كنند به انبار كردن آنها مي پردازند .
دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه تصريح كرد: احتكار كالا نيز بي تقوايي محسوب مي شود زيرا سبب گران شدن محصولات و افزايش فشار اقتصادي به مردم خواهد شد .
وي با بيان اينكه تقوا داراي شاخه هاي مختلفي است عنوان داشت: تقوا تنها در عبادات فردي خلاصه نمي شود بلكه در امور اجتماعي نيز رعايت تقوا لازم است.
استادي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: سوادآموزي مسئله اي است كه از اهميت بالايي در جامعه برخوردار است به همين دليل مقام معظم رهبري و مراجع تقليد همواره تاكيد كرده اند كه در كشور حتي يك فرد بي سواد نيز نبايد وجود داشته باشد .
امام جمعه قم اضافه كرد: اميدواريم با بسترهاي مناسبي كه در اين زمينه فراهم شده شاهد ريشه كن شدن بي سوادي در سطح كشور باشيم .
وي با اشاره به هفته ناجا بيان داشت: امر به معروف و نهي از منكر جزو اقدامات ارزشمندي است كه نيروي انتظامي نسبت به آن همت گمارده است ضمن اينكه اين مسئله مورد تاييد علما و بزرگان دين نيز قرار دارد.
استادي افزود: برخي افراد به اين كار نيروي انتظامي انتقاد وارد كرده و مي گويند بايد به فرهنگ سازي روي آورد كه در جواب اين عده بايد گفت هيچ كس با اين مسئله مشكلي ندارد و شما مي توانيد فرهنگ سازي لازم را انجام دهيد.
دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه با تاكيد بر رعايت اخلاق و ادب اسلامي در همه كارها تصريح كرد: در زمينه امر به معروف و نهي از منكر نيز اين مسئله بايد مورد توجه قرار گيرد تا شاهد تأثيرگذاري آن باشيم.
 


با حضور رئيس قوه قضائيه دانشگاه قرآن و حديث در قم افتتاح شد

مراسم افتتاحيه دانشگاه قرآن و حديث با حضور آيت الله صادق آملي لاريجاني و آيت الله محمد محمدي ري شهري در سالن همايش هاي اين دانشگاه در قم برگزار شد .
به گزارش فارس، رئيس قوه قضائيه در اين مراسم اظهار كرد: جهان امروز نياز فراوان و مبرمي به معنويت دارد زيرا بشر همه راه ها را پيموده و مجدداً بازگشت به معنويت پديدار شده است .
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينكه انسان بايد براي رسيدن به حقايق موجود در كتب آسماني تلاش كند افزود: قرآن تبيان كل شيء بوده و بشر بايد از طريق سنت رسول(ص) و اهل بيت(ع) به اين مهم دست يابد .
وي افزود: بشر امروز از تعلقات مادي سرخورده شده و اكنون تشنه معارف حقه است و در اين ميان قرآن كريم نسخه معتبر الهي است كه در دسترس انسان قرار دارد .
رئيس دستگاه قضا خاطرنشان كرد: خداوند انسان هايي را به سوي مردم فرستاده كه به حقايق الهي و قرآن كريم دسترسي داشته و آن را به امت خويش عرضه كرده اند .
بنابر اين گزارش، آيت الله محمد محمدي ري شهري نيز در اين مراسم اظهار كرد: راه اندازي اين دانشگاه يكي از شيوه هاي دستيابي و تحقق آرمان هاي بلند حديث ثقلين است .
وي افزود: قرآن و اهل بيت(ع) دو امانت گرانبهايي هستند كه پيامبر اسلام(ص) از امت خويش خواسته است از آنها پاسداري كرده و حفظ آنها را تا قيامت در نظر داشته باشند .
رئيس دانشگاه قرآن و حديث با بيان اينكه سرنوشت قرآن و عترت در سراسر جهان داراي پيوندي عميق هستند گفت: پاسداري از اين دو امانت اختصاص به مخاطبان روزگار پيامبر(ص) نداشته است بنابراين بايد اقدامات گذشتگان و وظايف امروز مشخص شود .
هادي حجت هم در مراسم افتتاحيه دانشگاه قرآن و حديث كه در سالن همايش هاي اين دانشگاه در قم برگزار شد، اظهار كرد: دانشكده قرآن و حديث تاكنون 13 سال فعاليت آموزشي داشته و امسال چهاردهمين دوره فعاليت اين مركز در قالب دانشگاه آغاز مي شود .
وي افزود: دانشكده قرآن و حديث در سال 78 براي نخستين بار در شهر ري آغاز به فعاليت كرد و در آن زمان تنها داراي يك رشته يعني علوم حديث بود .
معاون آموزشي دانشگاه قرآن و حديث با بيان اينكه در طي 13 سال فعاليت اين دانشكده موفقيت هاي چشمگيري حاصل شده است، گفت: در حال حاضر رشته هايي چون علوم و معارف قرآن نيز در اين مركز تدريس مي شوند .
وي ادامه داد: رشته هاي فقه، حقوق و كلام اسلامي نيز در حال حاضر در دانشگاه قرآن و حديث وجود داشته و در اين رشته ها نيز پذيرش دانشجو صورت مي گيرد .
حجت با اشاره به وجود رشته علوم قرآن و حديث در مقطع دكتري در اين دانشگاه بيان داشت: دانشجويان اين مقطع تحصيل خود را در گرايش اخلاق و قرآن پيگيري مي كنند .
معاون آموزشي دانشگاه قرآن و حديث از تحصيل بيش از 4500 نفر دانشجو در اين دانشگاه خبر داد و افزود: 1300 نفر از اين افراد در دوره هاي حضوري و بقيه به صورت مجازي تحصيلات خود را ادامه مي دهند .
در ادامه اين مراسم محمدحسن شجاعي فرد مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري به ايراد سخن پرداخت و اظهار كرد: دغدغه دين و پرداختن به مسائل ديني در نظر وزير جديد علوم، تحقيقات و فناوري از اهميت زيادي برخوردار است به همين دليل جذب نيروهاي ولايي و متدين در دانشگاه ها در دستور كار قرار گرفت .
وي با بيان اينكه هم اكنون دانشگاه هايي در مشهد، قزوين و قم به عنوان دانشگاه هاي ديني مشغول به جذب دانشجو هستند عنوان داشت: يكي از مراكزي كه داراي سابقه خوبي در اين زمينه است، دانشكده قرآن و حديث بود كه با پشتوانه هاي خوبي كه داشت، تصميم براي تبديل آن به دانشگاه گرفته شد .
مشاور وزير علوم، دانشگاه مجازي قرآن و حديث را الگويي براي ساير دانشگاه هاي كشور دانست و تصريح كرد: براي نخستين بار يك دانشكده غيرانتفاعي به دانشگاه تبديل شده است و اين مسئله حمايت هاي وزير علوم را نيز در پي داشت به طوري كه اين امر در مدت زماني كمي اتفاق افتاد .
گفتني است، در پايان اين مراسم و با حضور آيت الله آملي لاريجاني از سند چشم انداز 10 ساله دانشگاه قرآن و حديث و بيانيه اهداف اين دانشگاه رونمايي شد .
سند چشم انداز دانشگاه قرآن و حديث تمام دستورالعمل ها و اهداف در نظر گرفته شده براي اين مركز آموزشي را شامل شده و قرار است در زمينه تحول علوم انساني نيز راه گشا باشد .
 


فرمانده نيروي انتظامي:

امسال بهترين سال جمهوري اسلامي طي 33 سال گذشته از نظر تامين امنيت است

فرمانده نيروي انتظامي در نمازجمعه ديروز تهران با بيان اينكه نمي توانيم هرجا كم آورديم از رهبري هزينه كنيم گفت: رهبر انقلاب موافق اقدامات خوب و با بي قانوني و تندروي مخالف هستند. ايشان مسير را نشان مي دهند و تاكتيكها و روشها را به دستگاهها واگذار كرده اند.
به گزارش مهر، سردار اسماعيل احمدي مقدم در سخنراني پيش از خطبه اين هفته نماز جمعه با اشاره به شعار امسال نيروي انتظامي اظهار داشت: شعار امسال « سرمايه اجتماعي اساس اقتدار ما» است طبيعتا اين شعار يك تابلوي زيبا براي يك هفته نيست و تلاش كرديم كه در مسيري گام برداريم كه اهداف شعار در آن مشخص شده است. اساس اين شعار از ماهيت نظام جمهوري اسلامي گرفته شده است چرا كه مهمترين سرمايه نظام مردم هستند .
احمدي مقدم با بيان اينكه امروز تامين امنيت داراي پيچيدگي و ابعاد مختلفي است افزود: درگذشته جرايم ما به راهزني، دزدي و قداره بندها محدود مي شد اما امروز سارقان در فضاي مجازي سرقت هاي وسيعي را انجام مي دهند به شكلي كه يك نفر با يك نرم افزار از هزاران نفر در كمترين زمان سرقت مي كند اين در حالي است كه يك باند در طول سال نمي توانند اين ميزان جرم را مرتكب شوند.
وي به موضوع تهاجم فرهنگي اشاره كرد و افزود: ماهواره ها و رسانه هاي ضد فرهنگي با قدرت،تهاجم عليه كشور را آغاز كرده اند و به دنبال ايجاد ياس ، تزلزل و نااميدي در كشور هستند. آنها با نشان دادن در باغ سبز به دنبال ترويج بي بندو باري با مارك آزادي و ساماندهي و آموزش باندهاي فساد و تروريست در فضاي مجازي و رسانه ها هستند . امروز ديگر تهديد متوجه اراذل و اوباش و سارقان خرد نيست و مقابله با اين تهديدات نيازمند نيروي عالم، آشنا به آخرين شگردها، مومن، فداكار و داراي تجهيزات به روز است.
وي با اشاره به اينكه تهديدات بر عليه كشور روز به روز در حال افزايش است، تاكيد كرد: خوشبختانه با دسترسي به تجهيزات روزآمد و به كارگيري نيروهاي حرفه اي توانسته ايم گام هاي بلند و اساسي را در تامين امنيت برداريم. امروز تهديدات بر عليه كشور رو به گسترش است و مرزهاي شرقي و غربي كشور ناامن و بي ثبات بود اما ما توانسته ايم اين مرزها را به امن ترين نقاط كشور تبديل كنيم. در 5 سال اخير در مرزها اقدامات پليس سه برابر شده است و سرمايه گذاري خوبي در مورد تجهيزات الكترونيكي و كنترل مرز انجام شده است. امروز به جرات مي گوييم كه جرايم مرزي تا 90 درصد كاهش يافته است و ديگر ورود كاروان هاي مسلح امكان پذير نيست.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان كاهش وقوع جرايم خشن گفت: امروز تجاوز، قتل، تروريست، آدم ربايي و سرقت مسلحانه در كشور كاهش قابل ملاحظه اي داشته است و امسال بهترين سال جمهوري اسلامي طي سي و سه سال گذشته از نظر تامين امنيت است. در شش ماهه نخست امسال قتل 9 درصد، سرقت مسلحانه 21 درصد، سرقت بانك 35 درصد ، سرقت طلافروشي 27درصد و تعداد شهداي نيروي انتظامي 50درصد كاهش يافته است. در اين مدت 30 مورد راهزني صورت گرفت كه تمامي آنها كشف شد. اين در حالي است كه آمارها عليرغم توسعه كشور، افزايش جمعيت و گسترش تهديدها با 15 سال قبل برابر است .
احمدي مقدم در خصوص اقدامات پليس براي مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر به عنوان بزرگترين معضل جامعه شناخته مي شود در حاليكه در بحث ماده مخدر شيشه علاوه بر توليد داخلي به سمت صادرات نيز گام بر مي داشتيم كه اين ناشي از ضعف قانون در برخورد با اين افراد بود اما با قاطعيت دستگاه قضايي در سال گذشته باندهاي بزرگي كشف شد و امروز شاهد كاهش 34 درصدي كشف شيشه هستيم در حاليكه ميزان كشفيات پليس هر سال دو برابر افزايش مي يافت.
فرمانده نيروي انتظامي برخورد با جرايم امنيت اخلاقي را يكي از مطالبات مردم دانست و در مورد اقدامات انجام شده پليس گفت: امروز خوشبختانه برخوردهاي خوبي با مراكز فساد و ترويج دهندگان بي اخلاقي انجام شده است. اگر مبنا را سال 85 قرار دهيم برگزاري پارتي هاي شبانه، فريب و اغفال دختران، خارج كردن دختران از كشور كه باعث آبروريزي نظام شده بود و مصرف مشروبات كاهش چشمگيري داشته است اگر چه هنوز با نقطه مطلوب فاصله داريم.
احمدي مقدم با انتقاد از برخي نشريه هاي داخلي افزود:امروز دهها شبكه و فضاي مجازي به دنبال دين زدايي و ترويج زندگي غربي هستند اين در حالي است كه برخي نشريات داخلي هم بدون تابلوي ضدانقلاب به دنبال خط دشمن مي روند و همين اقدامات را ترويج مي كنند.
وي ادامه داد: برخي ها حجم تهديدها را متوجه نيستند و وسعت مسئله را درك نمي كنند با اين هجمه اي كه در موضوع امنيت اخلاقي است همين كه پيشرفت آن را متوقف كرده ايم اقدام خوبي بوده است اگر اين اقدامات نبود هم اكنون بي بند و باري اخلاقي در كشور بيداد مي كرد .
فرمانده نيروي انتظامي در مورد عده اي كه هر موضوعي را به مقام معظم رهبري ربط مي دهند، گفت: عده اي بايد بدانند كه احاله هر چيز به رهبري خوب نيست. رهبر انقلاب موافق اقدامات خوب و با بي قانوني و تندروي مخالف هستند. نمي توانيم كه هرجا كم آورديم از ايشان هزينه كنيم. ايشان مسير را نشان مي دهند و تاكتيك ها و روش ها را به دستگاهها واگذار كرده اند.
 


در اجلاس رؤساي دانشگاه هاي علوم پزشكي

وزير بهداشت: به دنبال حل مشكلات بودجه اي و ارزي هستيم

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه در دوران سختي قرار داريم، گفت: تمام ساعات روز به دنبال رفع مشكلات بودجه اي و ارزي هستيم.
دكتر مرضيه وحيددستجردي در هفتاد و دومين اجلاس رؤساي دانشگاه هاي علوم پزشكي تأكيد كرد: تلاش مي شود تا مشكلات بودجه اي دانشگاه ها مرتفع شود. اين روزها تمام ساعات روز به دنبال رفع مشكلات بودجه اي و ارزي هستيم. حق جذب كاركنان نبايد باعث نگراني رؤساي دانشگاه ها شود. اين موضوع امروز پرداخت مي شود و همچنان ادامه خواهد داشت مشكلاتي از اين بابت نخواهيم داشت.
وزير بهداشت با اشاره به استقرار حسابداري تعهدي در وزارت بهداشت افزود: بايد مشكلات تحريمي را پشت سر بگذاريم. دانشگاه ها بايد در اين زمينه جلسات خاصي را برگزار و براي دانشگاه خود تدابير ويژه اتخاذ كنند. در اين جلسات بايد كمبودها و كسري ها در زمينه تجهيزات دارو، واكسن و ديگر موارد بررسي و به وزارت بهداشت گزارش شود.
دستجردي افزود: پيش از اين هفته اي دو روز جلسه ستاد تدابير ويژه را برگزار مي كرديم كه اخيراً اين جلسات به سه روز در هفته افزايش يافته است. لازم است دانشگاه ها كمبودها را به سرعت گزارش كنند تا در صورت نياز سريع مرتفع شوند.
وزير بهداشت در ادامه به مسائل درماني در وزارت بهداشت اشاره كرد و گفت: همچنان مسئله اورژانس هاي بيمارستاني و برنامه پزشك خانواده در اولويت برنامه هاي وزارت بهداشت قرار دارد. به زودي با گزارش بازديدهاي انجام شده از اورژانس هاي بيمارستاني را ارائه خواهيم كرد. لازم است دانشگاه ها پزشك مقيم مستقر در اورژانس ها و پزشكان متخصص مقيم در بيمارستان هاي آموزشي را جدي بگيرند. اين مباحث حتماً در بازديدهايي كه انجام مي شود اعمال خواهد شد. نمي خواهيم بيمارستان ها در اين قضيه دچار صدمات بودجه اي شوند.
وي افزود: به زودي توزيع پزشكان متخصص و فوق تخصص را خواهيم داشت. رؤساي دانشگاه ها بايد راساً به اين موضوع رسيدگي كنند و امكانات مناسب را در اختيار اين پزشكان قرار دهند تا با رضايت خدمت كنند و ماندگاري داشته باشند. متأسفانه برخي دانشگاه ها در اين زمينه بي توجهي مي كنند و نسبت به اين پزشكان باري به هر جهت رفتار مي كنند. بايد امكانات در خور شأن اين پزشكان را برايشان فراهم كنيد.
 


اخبار ادبي و هنري

رئيس جمهور در پيامي به جشنواره فيلم كودك:
جشنواره فيلم كودك پاسخگوي نيازهاي انسان هاي حقيقت جو باشد
رئيس جمهور طي پيامي به بيست و ششمين جشنواره فيلم هاي كودكان و نوجوانان گفت: جشنواره فيلم كودك در پرتو عزمي همگاني مي تواند پاسخگوي نيازهاي انسان هاي حقيقت جو باشد.
در پيام محمود احمدي نژاد به اين جشنواره آمده است:
«با برگزاري اين جشنواره بزرگ، بار ديگر بهار سينماي كودك و نوجوان را در ديار هنرپرور اصفهان جشن مي گيريم تا شاهد درخشش و بالندگي هنرمندان جوان كشور عزيزمان باشيم. اين رويداد فرهنگي ارزشمند كه در پرتو عزمي همگاني و با بهره گيري از آموزه هاي غني و متعالي معارف اسلامي انجام مي پذيرد، مي تواند پاسخگوي نيازهاي انسان هاي آزاده و حقيقت جو در گستره عالم باشد كه تشنه هنري ناب با ويژگي هاي اخلاقي و انساني اند.
ما امروز شاهد رشد علمي كشور در همه عرصه ها هستيم. حركت نويدبخش در حوزه هاي فرهنگي و هنري نيز در سايه توجهات ويژه به هنرمندان جوان اوج خواهد گرفت. بي شك همان گونه كه تلاش هاي ثمربخش علمي نخبگان ما الهام بخش بسياري از كشورهاي جهان گرديده، حركت در جهت توليد آثار سينمايي كودك و نوجوان نيز مي تواند نگاه ها را متوجه نبوغ و ارزش هاي جوانان ما نمايد.»
گفتني است، بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم كودكان و نوجوانان از 17 تا 21 مهر سال جاري در اصفهان برگزار مي شود.
هشدار كارگردان سريال حضرت موسي(ع) به سوءاستفاده از نام اين سريال
فرج الله سلحشور از سوءاستفاده عده اي شياد از مردم و اخذ پول از آنان به بهانه گرفتن تست بازيگري براي حضور در سريال «حضرت موسي»(ع) خبر داد.
سلحشور نويسنده و كارگردان «حضرت موسي(ع)» درباره آخرين مراحل اين سريال به مهر گفت: فيلمنامه در حال نگارش است و هنوز اتفاق تازه اي رخ نداده است. تنها اينكه برخي از افراد شياد بدون مجوز و اطلاع ما، به بهانه جذب بازيگر براي سريال «حضرت موسي»(ع) از مردم سوءاستفاده مي كنند.
وي توضيح داد: در واقع اين افراد به اسم نام نويسي براي تست بازيگري از هر دواطلب 200 هزار تومان دريافت مي كنند تا او را بعدا به عنوان بازيگر سريال «حضرت موسي» (ع) گزينش كنند! در حالي كه تمام اين حرف ها دروغ است و ما هيچ اقدامي براي جذب بازيگر انجام نداده ايم.
كارگردان «يوسف پيامبر» يادآور شد: ما در يك پيگيري قانوني از اين افراد شكايت كرده ايم و آنها اكنون تحت تعقيب هستند.
سلحشور درباره آخرين وضعيت سريال تازه خود گفت: در حال حاضر تحقيق و نگارش كار ادامه دارد و اگر با تلويزيون به توافق برسيم از ابتداي سال 92 وارد پيش توليد مي شويم. البته از دو ماه قبل تقاضاي برگزاري يك جلسه درباره سريال با تلويزيون را داشته ايم اما هنوز به ما وقت نداده اند.
فيلم اسامه بن لادن تبليغاتي از آب درآمد
يك شبكه تلويزيوني آمريكا قرار است دو روز پيش از انتخابات رياست جمهوري اين كشور فيلمي داستاني از عمليات حمله به محل اختفاي اسامه بن لادن منتشر كند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، شبكه «نشنال جئوگرافيك» آمريكا قرار است فيلم داستاني مرگ «اسامه بن لادن» را ماه آينده به فاصله دو روز مانده تا انتخابات رياست جمهوري آمريكا به نمايش بگذارد.
نكته جالب آن كه «هاروي وينشتين» مدير موسسه فيلم سازي كه اين فيلم را توليد كرده، خود از حاميان تبليغاتي باراك اوباما بوده و كشته شدن بن لادن را يك موفقيت و نمونه اي از رهبري اوباما مي داند. در حالي كه بسياري انتشار اين فيلم را در اين تاريخ، تلاشي تبليغاتي دانسته اند، «نشنال جئوگرافيك» مدعي شده است كه انتخاب تاريخ پخش اين فيلم جنبه تبليغاتي ندارد.
داستان مرگ بن لادن كه روايت هاي متفاوتي از آن وجود دارد، يكي از مواردي است كه دولت اوباما آن را موفقيتي براي خود مي داند و تلاش مي كند از آن بيشترين بهره برداري تبليغاتي را داشته باشد.
حمايت 300 تشكل مذهبي از تحريم فيلم هاي غيرارزشي
300 تشكل جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي، بيانيه حوزه علميه امام مهدي(عج) را در حمايت از اقدام انقلابي و به موقع حوزه هنري در عدم اكران فيلم هاي غيرارزشي امضا كردند.اين تشكل ها با امضاي بيانيه حوزه علميه امام مهدي(عج) در حمايت از تحريم فيلم هاي غيرارزشي توسط حوزه هنري، حمايت قاطع خود را از اين بيانيه اعلام كردند.
در متن بيانيه حوزه علميه امام مهدي(عج) آمده است: سياست گذاران حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي جاي درستي را هدف گرفته اند. حوزه هنري تحريم فيلم هايي را در دستور كار قرار داده است كه جريان روشنفكرنماي وطني توليد و نمايش آن ها را از مهمترين دغدغه ها و اولويت هاي كاري خود مي داند.
 


مديرعامل سازمان صنايع هوايي اعلام كرد

راه اندازي 15 مركز هوانوردي خصوصي در كشور

مديرعامل سازمان صنايع هوايي كشور از طرح راه اندازي 15 مركز هوانوردي در سطح فرودگاه هاي كشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر منطقي ظهر پنجشنبه در آيين افتتاح و راه اندازي مركز هوانوردي عمومي «آريا سبكبال» در فرودگاه اروميه افزود: با هدف استفاده از ظرفيت هاي فرودگاهي، اقتصادي كردن فرودگاه ها و توسعه صنعت هوانوردي در 15 منطقه كشور مركز هوانوردي عمومي راه اندازي مي شود.
وي با بيان اينكه مراكز هوانوردي استان هاي فارس، گرگان و اهواز نيز تا دهه فجر امسال افتتاح و راه اندازي مي شود، اظهار داشت: براي توسعه هوانوردي عمومي، قراردادي با معاونت فناوري رياست جمهوري به امضا رسيده كه در 15 نقطه كشور مراكز هوانوردي عمومي توسط بخش خصوصي راه اندازي شود.
مديرعامل سازمان صنايع هوايي كشور با اشاره به اينكه حتي آموزش خلبانان و ساخت هواپيماهاي كوچك نيز بر عهده بخش خصوصي بوده و اين سازمان به نمايندگي از دولت نقش هماهنگ كننده دارد، ادامه داد: سازمان صنايع هوايي در اين بخش سرمايه گذاري زيادي انجام نداده و تمام كارها توسط بخش خصوصي انجام گرفته كه از تسهيلات بانكي استفاده كرده اند.
همچنين به گزارش ايرنا مديرعامل فرودگاه هاي آذربايجان غربي نيز در آيين بهره برداري از اين مركز گفت: با توجه به وجود 56 فرودگاه اصلي در كشور، استفاده از ظرفيت هاي خالي اين فرودگاه ها در قالب راه اندازي مركز هوانوردي عمومي باعث اقتصادي شدن فعاليت هاي اين فرودگاه ها در آينده نزديك خواهد شد.
به گفته كمال پرهيزكار در حال حاضر دو فروند هواپيماي كوچك در اين مركز آماده ارائه خدمات بوده و نزديك به 20 نفر نيز دوره هاي آموزش خلباني را گذرانده اند.
 


بزرگترين همايش دوچرخه سواري كشور در مشهد برگزار شد

بزرگترين رقابت دوچرخه سواري كشور با حضور سه هزار نفر در مشهد برگزار شد و 86 دستگاه دوچرخه به قيد قرعه به شركت كنندگان اهدا شد.
به گزارش مهر، در اين همايش كه ظهر جمعه برگزار شد، سه هزار نفر از علاقه مندان ورزشهاي همگاني، مسير 5 كيلومتري ميدان شهدا تا ميدان جانباز اين شهر را ركاب زدند. در اين همايش كه با عنوان در ركاب خورشيد در آخرين روز هفته نيروي انتظامي برگزار شد، جلوه هاي ديدني از ركاب زدن صدها پير و جوان به ثبت رسيد.
از نخستين ساعات صبح جمعه قشرهاي مختلف در رده هاي سني 15 تا 65 سال از گوشه كنار شهر خود را به ميدان شهداي اين شهر رساندند و با نظم و ترتيب خاصي مراسم ظهرجمعه به پايان رسيد.
فرماندهي نيروي انتظامي خراسان در پايان اين همايش گفت : گسترش فرهنگ دوچرخه سواري در شهرهاي بزرگ كمك بزرگي به حل معضل ترافيك است.
سرتيپ اميري مقدم افزود: با توجه به اينكه ترافيك در مشهد باعث مشكلاتي براي شهروندان و زائران امام هشتم شده است متوليان امر بايد در جهت حل اين مشكل و گسترش فرهنگ دوچرخه سواري اقدام كنند.
در پايان اين همايش كه با مراسم ديدني آكروباتيك دوچرخه سواران مشهدي همراه بود 86 دستگاه دوچرخه به قيد قرعه بين دوچرخه سواران قرعه كشي و به آنان اهدا شد.
 


دبير اجرايي همايش طب الرضا (ع):

طب اسلامي و سنتي متكي بر 44هزار حديث معتبر است

حدود 44 هزار حديث در كتاب هاي مختلف در زمينه طب سنتي و اسلامي وجود دارد و تمام مردم بايد از وجود چنين طبي در راستاي درمان بيماري هاي مختلف آگاه شوند.
دبير اجرايي همايش علمي، پژوهشي طب الرضا(ع) گفت: امروز پس از گذشت 33 سال از عمر انقلاب، يك انقلاب اساسي در زمينه طب سنتي و اسلامي ايران رخ داده و فعالان در اين عرصه با آزادي بيشتري در زمينه طب سنتي فعاليت مي كنند.
به گزارش فارس ، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين ناظريان در همايش علمي، پژوهشي طب الرضا(ع) اظهار كرد: در حال حاضر نگرش ها در جمهوري اسلامي ايران نسبت به طب سنتي و اسلامي به ميزان بسياري تغيير كرده و متحول شده است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر طب سنتي و اسلامي همانند گذشته نيست، ادامه داد: در گذشته فعاليت افراد در زمينه طب سنتي و اسلامي با محدوديت هاي بسياري مواجه بود، اما امروز مطب ها با آزادي مي توانند در زمينه طب سنتي فعاليت كنند.
دبير اجرايي همايش علمي، پژوهشي طب الرضا(ع) تصريح كرد: امروز پس از گذشت 33 سال از عمر انقلاب، يك انقلاب اساسي در زمينه طب سنتي و اسلامي ايران رخ داده است.
ناظريان با اشاره به اينكه جايگاه طب سنتي و اسلامي بايد در سطح كشور و در ميان اقشار مختلف جامعه احيا شود، تاكيد كرد: كشور بايد براي توسعه و احياي اين نوع طب اقدامات بسياري را انجام بدهد و فرهنگ سازي در زمينه طب سنتي و نشر معارف اسلامي از مهم ترين اهداف برگزاري اين همايش محسوب مي شود.
وي با بيان اينكه بالاترين آمار سرطان ها به استان اصفهان اختصاص دارد، افزود: نخستين داروي گياهي ضد سرطان نيز در قالب قرص در استان اصفهان ساخته شده است.
 


تظاهرات زائران و مجاوران حرم رضوي

در محكوميت توهين به نبي اكرم (ص)

مشهد- خبرنگار كيهان:
راهپيمايي شكوه نبوي به منظور محكوم نمودن اهانت كنندگان به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم مشهد برگزار شد.
تجمع كنندگان پس از حضور در ميدان شهداي مشهد به سمت حرم مطهر رضوي رهسپار شدند، حاضرين در طي اين مسير با سردادن شعارهايي در محكوم كردن هتك حرمت به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص)، بار ديگر خشم و انزجار خود را از استكبار جهاني و صهيونيست به گوش جهانيان رساندند.
به گزارش كيهان راهپيمايان پس از حضور در حرم مطهر، در رواق امام خميني(ره) تجمع كرده و پس از سخنراني حجت الاسلام والمسلمين فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، قطعنامه اين راهپيمايي قرائت شد.
 


با قهرماني اصفهان

مسابقات وزنه برداري جوانان كشور در همدان به پايان رسيد

همدان-خبرنگار كيهان:
مسابقات انتخابي تيم ملي وزنه برداري جوانان كشور در همدان با قهرماني اصفهاني ها به پايان رسيد.
در اين دوره از مسابقات كه در همدان برگزار شد، بيش از 150 وزنه بردار جوان از 25 استان كشور به مدت 3 روز، در محل سالن ورزشي 6 هزار نفري اين شهر به رقابت پرداختند.
در پايان مسابقات، تيم اصفهان با 528 امتياز براي دومين سال متوالي به مقام قهرماني رسيد.
تيم مازندران با 510 امتياز نايب قهرمان شد و تيم تهران نيز با كسب 483 امتياز مقام سوم را از آن خود كرد.
تيم همدان نيز با 323 امتياز به مقام يازدهم بسنده كرد.
همچنين رامين ربيعي وزنه بردار دسته به اضافه 105 كيلوگرم از چهار محال و بختياري با قهرماني در اين وزن، به عنوان قوي ترين وزنه بردار مسابقات جوانان كشور شناخته شد.
 


پدر شهيد 14ساله بحريني:

مسئول تمام جنايات بحرين شخص شاه است

پدر يكي از شهداي بحريني تصريح كرد: من به نيابت از شهيد خودم و ساير شهداي انقلاب بحرين، تمام مسئوليت جنايات را به عهده شخص پادشاه اين كشور مي دانم.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، جواد الشيخ در همايش «رهبران دربند» كه با حضور نمايندگان گروه هاي انقلابي و خانواده هاي زندانيان و خانواده شهداي بحرين در سالن همايش هاي بين المللي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم برگزار شد به بيان برخي از خصوصيات اين جوان شهيد پرداخت و گفت: اين شهيد التزام كامل به فرايض ديني داشت و به نماز و روزه پايبند بوده و از اخلاق حسنه اي برخوردار بود.
پدر شهيد 14ساله بحريني با اشاره به نحوه شهادت فرزندش گفت: آنچه براي اين شهيد روي داد قتل عمد بود به گونه اي كه او از مسافت كمتر از سه متر در معرض شليك گلوله هاي آل خليفه قرار گرفت و به شهادت رسيد.
وي افزود: اين رژيم جنايتكار به اين حد نيز بسنده نكرد و گازهاي سمي را به سمت خانه هاي ما و تمام مناطق بحرين شليك كرد.
پدر شهيد علي جواد الشيخ با بيان اينكه ما از دست اين رژيم جنايتكار آل خليفه در رنج هستيم و مطالبه خودمان را سقوط و براندازي اين رژيم قرار داديم، اظهار داشت: بسياري از جوانان بحرين در زندان هاي آل خليفه و در زير شكنجه به شهادت رسيدند.
پدر اين شهيد بحريني با اشاره به ساير جنايت هاي آل خليفه گفت: آل خليفه بيش از 35 مسجد را در بحرين به آتش كشيد و قرآن ها را سوزاند.
وي با اشاره به هتك حرمت و تعرض به زنان توسط رژيم بحرين اضافه كرد: آحاد ملت بحرين از پير و جوان، خرد و كلان در رنج به سر مي برند و در معرض اين ظلم و ستم ها قرار گرفته اند.
جواد الشيخ با بيان اينكه من به عنوان پدر شهيد از همبستگي ملت هاي ايران و ساير ملت ها با مردم بحرين خوشحال هستيم، خاطرنشان كرد: ما طالب سقوط و براندازي رژيم آل خليفه هستيم.
 


به گفته دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور

سرانه مطالعه درايران 79 دقيقه در روز است

دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور، سرانه مطالعه را 79 دقيقه در روز اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كاشان، منصور واعظي دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 100 سال اخير تا سال 57 و قبل از انقلاب، 350 باب كتابخانه در كشور تأسيس شده كه اين تعداد كتابخانه در سال 84 و پيش از دولت نهم و دهم به يك هزار و 600 كتابخانه افزايش يافت.
وي افزود: در دولت نهم و دهم با تأسيس يك هزار و 200 باب كتابخانه در سطح كشور تعداد كتابخانه هاي كشور به 2 هزار و 800 باب كتابخانه افزايش يافت.
اين مسئول خاطر نشان كرد: با افزايش كتابخانه هاي كشور سرانه كتابخانه در كشور از يك متر به ازاي هر 100 نفر به دومتر به ازاي اين شاخص افزايش يافت.
به گفته وي بخش عمده اي از توسعه كتابخانه هاي كشور و ارتقاي سرانه كتابخانه در كشور ناشي از حضور خيران در اين بخش و بخشي نيز از طريق عملكرد دولت و رويكرد رهبري به مسائل فرهنگي به عنوان يكي از مسائل اولويت دار كشور محقق شده است.
دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور يادآور شد: از يك هزار و 200 باب كتابخانه جديدالتأسيس در كشور 800 باب كتابخانه توسط خيران احداث شده است.
واعظي در ادامه سرانه مطالعه در كشور پيش از انقلاب را دو دقيقه اعلام كرد و گفت: در حال حاضر سرانه مطالعه به 79 دقيقه در بخش هاي كتاب، روزنامه، اينترنت، قرآن و ادعيه رسيده است. وي اضافه كرد: از اين ميزان مطالعه در روز 20 دقيقه به قرآن و ادعيه و 18 دقيقه به كتاب اختصاص دارد كه اين ميزان مطالعه در روز يكي از مهمترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي در ارتقاي فرهنگي كشور محسوب مي شود.
 


132 ميليون سند براي اراضي ملي كشور صادر شد

يزد-خبرنگار كيهان:
معاون حفاظت و امور اراضي سازمان جنگل ها، مراتع و آب خيزداري كشور گفت: تاكنون 132 ميليون برگ سند براي اراضي ملي كشور صادر شده است.
محمدتقي عموزاده در نشست منطقه اي معاونان حفاظت اراضي منابع طبيعي كشور در يزد با اعلام خبر فوق گفت: از 750 هزار هكتار از اراضي تصرفي كشور نيز تاكنون خلع يد شده است.
به گزارش خبرنگار ما، وي افزود: عرصه هاي منابع طبيعي نه تنها نبايد كم شود بلكه بايد توسعه نيز يابد و ما در اين زمينه مسئول هستيم.
به گفته عموزاده در فاصله زماني 1384 تا سال 1391 حدود 750 هزار هكتار از اراضي تصرفي خلع يد شده كه آمار خلع يد به طور متوسط ساليانه 30 تا 40 هزار هكتار است.
وي در پايان خاطرنشان ساخت: زمين خواري بيشتر در كلان شهرهاي كشور و استان هايي نظير تهران، خوزستان، چهار محال و بختياري، فارس و اردبيل بوده است به عنوان نمونه مي توان به چند قطعه سه هزار هكتاري و پنج هزار هكتاري در چهار محال و بختياري اشاره كرد.
 


معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي:

بخش تعاون 40 ميليون عضو دارد

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي بيشترين آمار مشاركت مردم در تعاوني ها را در سطح جهان متعلق به مردم ايران دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس از ابركوه، كاوه اشتهاردي عصر پنج شنبه بعد از بازديد از پروژه در حال ساخت پالايشگاه GTL ابركوه در جمع مسئولان اين شهرستان اظهار داشت: تعداد اعضاي تعاوني ها در ايران از متوسط جهاني بالاتر است و در حالي كه براساس ميانگين جهاني از هر هفت نفر يك نفر عضو تعاوني هستند، در ايران از هر سه نفر يك نفر عضو تعاوني است.
وي با اشاره به بازديد خود از اين پروژه افزود: با تعاملي كه در مسئولان شهرستان ابركوه ديده مي شود، با راه اندازي اين پالايشگاه غبار محروميت، خواه ناخواه از ابركوه زدوده مي شود.
اشتهاردي با اشاره به ابتكار صورت گرفته و در كنار هم قرار دادن سه سرمايه گذاري خارجي، شركت هاي داخلي و بخش تعاوني خاطرنشان كرد: اين تجربه حاصل تلاش مسئولان و همدلي مردمي و كاري بسيار ارزشمند است و بايد مستندسازي شده و در اختيار ديگران قرار گيرد.
شايان ذكر است معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي درباره مشكلات كارخانه كاشي كوثر ابركوه كه از بزرگ ترين كارخانه هاي كاشي در كشور است، اظهار داشت: با هماهنگي هاي خوبي كه صورت گرفته و با تلاش هاي در حال انجام، ظرف چند هفته آينده، مشكل تسهيلات مورد درخواست اين واحد حل خواهد شد و به زودي شاهد به بار نشستن اين كارخانه و توليد و اشتغالزايي در آن خواهيم بود.
لازم به ذكر است در صورت راه اندازي كارخانه فوق قادر به توليد 24 ميليون متر مربع كاشي از انواع مختلف است. مشكل اصلي اين كارخانه تامين مواد اوليه است.
 


رئيس سازمان دامپزشكي:

مشكل كمبود واكسن دامي نداريم

رئيس سازمان دامپزشكي گفت: در كشور به ميزان كافي واكسن وجود دارد و مشكل كمبود واكسن دامي نداريم.
به گزارش خبرنگار مهر از قم محسن دستور بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه افزود: با توجه به توليدي كه در داخل كشور انجام مي شود امسال از نظر كمي، موجودي واكسن نسبت به سال 90 شرايط بهتري دارد.
وي بيان كرد: از ديگر برنامه هاي سازمان دامپزشكي كشور راه اندازي آزمايشگاه هاي مرجع است كه با توجه به نيازهاي منطقه راه اندازي مي شود و در نهايت تمام استان هاي كشور را زيرپوشش قرار مي دهد.
رئيس سازمان دامپزشكي كشور بيان كرد: يكي از برنامه هاي دامپزشكي ساماندهي واكسيناسيون ها و هدفمند كردن واكسيناسيون در دام و طيور است كه به عنوان نمونه امسال در زمينه واكسن شاربن كه در 10 استان به صورت محدود و در مناطق نيازمند واكسيناسيون انجام مي شود.
وي در پايان گفت: اكنون درمانگاه هاي دامپزشكي به بخش خصوصي واگذار شده است و اكثر خدمات درماني به توسط بخش خصوصي انجام مي شود.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14