(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 15 مهر 1391 - شماره 20324

ششمين جشنواره رسانه هاي ديجيتال گشايش يافت
محتكرين را به 124 معرفي كنيد
رويدادهاي خارجي
تا پايان سال آينده انجام مي شود
راه اندازي مركز جامع علوم اعصاب جهان در تهران
افتتاح فاز 4 آزادراه تهران -شمال تا ماه آينده
اجراي گزينشي قانون موجب فساد اداري مي شود
بذرافشان:
دانشجويان متقاضي بازگشت به تحصيل به سايت وزارت علوم مراجعه كنند
راه اندازي 2 مركز تعويض پلاك در تهران
نجات مرد اعدامي از چوبه دار
استقرار گروه هاي امداد و نجات دريايي هلال احمر در سواحل كشور
غضنفري خبر داد
حمايت دولت از پروژه هاي صنعتي در حوزه فناوري نانو
قريشي خبر داد
آغاز ثبت نام ازدواج هاي دانشجويي از هفته آينده
همايش تجليل از سالمندان تحت پوشش كميته امداد
وقوع تصادفات زنجيره اي در آزادراه قم - كاشان
توكلي خبر داد
16 آذر آغاز ثبت نام كنكور 92
جواني با 140كيلو مواد منفجره!
ناامن ترين كشور براي روزنامه نگاران
حمله خرس
شيوع مننژيت قارچي توسط شركت آمريكايي
مرگ 18 دانش آموز در رانش زمين
تيراندازي مرگبار در اسرائيل


ششمين جشنواره رسانه هاي ديجيتال گشايش يافت


گروه ادب و هنر-
ششمين جشنواره رسانه هاي ديجيتال طي مراسمي با حضور وزير ارشاد و با شعار «سواد ديجيتالي، مصونيت فرهنگي» پنجشنبه در مصلاي امام خميني(ره) تهران آغاز به كار كرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم سخنراني كرد و با بيان اين كه اين نمايشگاه رشد قابل توجهي نسبت به سال قبل داشته است، گفت: براي اين نمايشگاه شعار خوبي انتخاب شده است و برپايي چنين نمايشگاه هايي براي فرهنگ سازي لازم است. خانواده ها بايد به عرصه هاي ديجيتال پي ببرند و اگر تحولات اين عرصه به خوبي مديريت نشود، او ما را مديريت مي كند.سيد محمد حسيني با تاكيد بر اين كه بايد يك فضاي سالم در رسانه ها ايجاد شود تا كودكان بتوانند از آن بهره برداري كنند، اظهار كرد: ما بر آموزش رسانه اي و مهارت هاي استفاده از اين رسانه تاكيد داريم، چون هر قدر سواد رسانه اي افزايش پيدا كند، مردم قدرت تحليل بيشتري خواهند داشت.
وي در دسترس بودن، تعاملي بودن و سرعت رسانه هاي ديجيتال را باعث ايجاد جاذبه در ميان مردم دانست و ادامه داد: بايد در اين زمينه كارهاي جدي تري انجام دهيم و در توليد بازي هاي رايانه اي گامي بزرگتر برداريم. اكنون بازي هاي رايانه اي در سبد خانواده ها قرار گرفته است و ما هر قدر بتوانيم اين بازي ها را غني تر كنيم، موثرتر است.
در اين مراسم همچنين حسن عليزاده رئيس مركز رسانه هاي ديجيتال و دبير ششمين جشنواره رسانه هاي ديجيتال به تفاوت اين دوره از اين نمايشگاه با دوره هاي قبل پرداخت و گفت: اين نمايشگاه، نخستين نمايشگاه پس از آغاز به كار شوراي عالي فضاي مجازي است و سعي شده تا در آن منويات و سياست هاي مقام معظم رهبري به نمايش گذاشته شود.
وي همچنين از مردم به خاطر كاستي هايي كه در اين دوره از نمايشگاه هست، عذرخواهي كرده و اظهار داشت: اميدوارم نمايشگاه سال بعد پربارتر برگزار شود.
مهدي اخوان دبير شوراي عالي فضاي مجازي نيز در اين مراسم گفت: برخورد متخصصين فضاي مجازي در برابر توهين به پيامبر اسلام(ص) درخور انتظار نبود.وي با يادآوري اين كه شوراي عالي فضاي مجازي با حكم مقام معظم رهبري از اسفند ماه سال گذشته شروع به كار كرد، اظهار كرد: اين شورا در سه حوزه كلي فعاليت مي كند كه حوزه محتوا، حوزه فني و حوزه امنيتي را شامل مي شود.

 


محتكرين را به 124 معرفي كنيد

معاون تعزيرات حكومتي تهران از مردم خواست كساني را كه به هر بهانه اي از فروش كالاهاي خود خودداري و اقدام به احتكار كالا كرده اند با شماره 124 معرفي كنند .
بزرگمهر صادقي نيچ كوهي معاون تعزيرات تهران در گفت و گو با مهر از يكهزار و 400 بازرسي صنفي در هفته گذشته خبرداد و افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفي و به خصوص عدم عرضه محصولات صوتي و تصويري و لوازم خانگي با شماره 124 تماس گرفته و گزارش دهند .
وي با اشاره به تشكيل گشت هاي مشترك تعزيرات با بازرسان اداره صنعت ،معدن وتجارت، مجامع امورصنفي و دانشگاه علوم پزشكي اعلام كرد: در هفته گذشته 16 اكيپ بازرسي درسطح شهر از 1340 واحد صنفي بازديد كردند . وي افزود: در اين بازديدها به 90 واحد صنفي تذكر داده شد و گروهي از اصناف به دليل گرانفروشي، احتكار و عرضه كالاهاي قاچاق و تخلفات بهداشتي به بيش از 100 ميليون تومان جريمه در حق دولت محكوم شدند . صادقي خطاب به شهروندان تهران گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفي و به خصوص عدم عرضه محصولات صوتي و تصويري و لوازم خانگي با شماره 124 تماس گرفته و گزارش دهند .

 


رويدادهاي خارجي

اعتراض مردم آذربايجان به ممنوعيت حجاب
صدها نفر از مردم مسلمان جمهوري آذربايجان با تجمع مقابل وزارت تحصيل اين كشور در باكو به ممنوعيت حجاب در مدارس متوسطه اعتراض كردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از منابع محلي از جمله ديرلر و فاكت خبر؛ تظاهركنندگان با سردادن شعارهاي آزادي براي حجاب با خونمان از حجاب حفاظت مي كنيم لغو ممنوعيت غيرقانوني حجاب را در مدارس متوسطه خواستار شدند.
براساس اين گزارش؛ صدها نيروي پليس و لباس شخصي كه از پاسگاه هاي اطراف، وزارت كشور و پليس راه باكو عازم محل شده بودند، پس از ضرب و شتم تظاهركنندگان، معترضان را متفرق كردند.
پليس براي متفرق كردن تظاهركنندگان از گاز اشك آور و باتوم استفاده كرد كه دهها نفر از جمله چند خبرنگار زخمي شدند.
پليس همچنين حدود 70 نفر از تظاهركنندگان را بازداشت و به پاسگاه منطقه نريمانف باكو منتقل كرد.
منابع خبري در باكو گزارش دادند به رغم پايان تظاهرات، وزارت تحصيل جمهوري آذربايجان همچنان در محاصره شديد نيروهاي امنيتي و پليس است و آنها از احتمال از سرگيري مجدد تظاهرات نگرانند.
 


تا پايان سال آينده انجام مي شود

راه اندازي مركز جامع علوم اعصاب جهان در تهران

رئيس فدراسيون جهاني مغز و اعصاب از راه اندازي مركز جامع علوم اعصاب جهان در ايران تا اواخر سال آينده خبر داد.
پروفسور سميعي با اشاره به اينكه در حال حاضر سه شيفته براي ساخت اين مركز كار مي كنند، اظهار كرد: اين مركز ايراني است و بي شك بهترين مركز علوم اعصاب در تاريخ جهان خواهد شد كه اين تنها با همكاري ملت ايران محقق مي شود.
رئيس بيمارستان اعصاب هانوفر آلمان ادامه داد: اساتيد و همكاران برجسته در سراسر جهان قول دادند سرپرستي پزشكان جوان ما را در اين مركز برعهده بگيرند. اميد است شاهد راه اندازي اين مركز در اواخر سال آينده باشيم.
پروفسور سميعي در پاسخ به پرسشي مبني بر چگونگي پذيرش بيماران در اين مركز اظهار كرد: يكي از مشكل ترين و گران ترين هزينه هاي پزشكي كه براي بيمارستان ايجاد مي شود مربوط به صدمات مغزي و بيماري هاي مغز و اعصاب است. همچنين 70 تا 75 درصد مردم دنيا از نظر مالي اين توانايي را ندارند كه بتوان حتي در سطح متوسط پزشكي به آنها رسيدگي كرد. با اين حال در نظر گرفته ايم تا همه مردم ايران با هر وضعيت اقتصادي كه دارند بتوانند در اين مركز مداوا شوند.
اين جراح سرشناس مغز و اعصاب ايراني ادامه داد: البته چندين بنياد خيريه در كنار بيمارستان آغاز به كار مي كنند تا هزينه درمان افرادي كه بضاعت ندارند را تامين كنند تا مركز بتواند به كار خود ادامه دهد و سر پا بايستد.به گزارش ايسنا، پنجمين سمپوزيوم بين المللي جراحي مغز و اعصاب كه از روز پنج شنبه در بيمارستان ميلاد آغاز به كار كرده است تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

 


افتتاح فاز 4 آزادراه تهران -شمال تا ماه آينده

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل كشور از اتمام عمليات اجرايي فاز 4 آزادراه تهران- شمال تا ماه آينده خبر داد.
سيداحمد صادقي در گفت وگو با فارس درباره تكميل و اتمام فاز چهار آزادراه تهران - شمال اظهار داشت: رسانه ها در اين باره پيگير جدي هستند اما نگران نباشند اين فاز را به زودي به اتمام مي رسانيم.
وي ادامه داد: در اين باره قول داده بوديم اوايل مهرماه عمليات اجرايي اين پروژه به اتمام رسيده و قطعه چهار بهره برداري شود اما به دليل بارش نزولات جوي، فعاليت 400 دستگاه ادوات ماشين سازي كه در اين پروژه فعال هستند، در بعضي روزها براي چند بار تعطيل شد.
مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل كشور اضافه كرد: برنامه ريزي كرده ايم اين پروژه ظرف 20 روز كاري آينده تكميل شود كه ممكن است تا ابتداي آبان ماه به طول بيانجامد.به گزارش فارس، وعده افتتاح قطعه چهار آزادراه تهران - شمال بارها تمديد شده و اين پروژه پس از كش وقوس هاي فراوان بالاخره قرار شد ابتدا در هفته دولت و سپس دهه فجر سال گذشته به اتمام برسد اما اين وعده ها محقق نشد و افتتاح اين قطعه به بهار 1391 موكول شد.
در بهار امسال هم توجيه عدم تكميل اين پروژه از سوي مسئولان بنياد مستضعفان و شركت آزادراه تهران - شمال جالب بود؛ بنا به ادعاي مديرعامل شركت آزادراه تهران - شمال، ريزش خاك و عدم پيش بيني وجود چشمه در قطعه اي خاص از اين پروژه موجب ريزش خاك و عقب افتادن تكميل آن شد.
عباس علي آب بر در اين باره گفته بود: آزادراه تهران - شمال تنها آزادراهي در كل كشور است كه در تمام سطح هايي كه امكان ريزش وجود داشت، پوشانده شده است و مشكل ريزش نخواهيم داشت.
اما وي در تشريح دليل ريزش و رانش در 2 كيلومتر منطقه 4 آزادراه مدعي بود: رانش ها را در طراحي اوليه نمي توان بررسي كرد؛ سنگ، توده عظيمي خاك روي آن است وقتي كه خاك بيش از اندازه خيس شد، روي لايه سر مي خورد، بنابراين قابل پيش بيني نبود كه در دو نقطه منطقه 4 آيا اينگونه رانش ها رخ مي دهد يا خير؟
به هر حال وعده هاي بعدي تكميل اين پروژه، نوروز 91، خرداد 91، مرداد 91، شهريور 91، ابتداي مهرماه 91 و اين دست آخري 15 مهرماه 91 بود كه از سوي مسئولان وزارت راه و شهرسازي و مديران شركت آزادراه تهران - شمال عنوان مي شد.
حال وعده وزارت راه براي اتمام اين پروژه از سوي شريك 30 ساله و پر حاشيه خود يعني بنياد مستضعفان، ابتداي آبان ماه و يا 20 روز كاري آينده است؛ بايد باز منتظر بود و ديد اين قطعه كه از نظر توپوگرافي و شرايط جغرافيايي آسان ترين قطعه آزادراه تهران - شمال است آيا در پاييز امسال زير بار ترافيك مي رود يا خير.
 


اجراي گزينشي قانون موجب فساد اداري مي شود

 رئيس سازمان زندان هاي كشور گفت: عدم اجراي قانون، خوب اجرا نشدن و يا اجراي گزينشي آن در كنار سوء استفاده از قانون موجب فساد اداري مي شود .
به گزارش سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشورغلامحسين اسماعيلي در نشست فصلي مديران ستادي و استاني در مشهد مقدس با موضوع بررسي راهكارهاي ارتقاي سلامت اداري گفت: فرض بر اين است، قوانين دست و پاگير اداري زمينه ساز مشكلات فراواني شده است و در بسياري از موارد اشكال در قانون است يعني اينكه قانون بد نوشته شده است . اسماعيلي افزود: در بحث سلامت اداري، موضوع اوليه و راهبرد اصلي همان سلامت است كه مورد غفلت واقع شده و محوراصلي، مخاطراتي است كه بايد آنها را بشناسيم . وي مشكل اصلي در زمينه فساد اداري را عدم نظارت دانست و تاكيد كرد: همان 3عامل فساد در رابطه با قانون در اينجا نيز صدق مي كند، نظارت نكردن، درست نظارت نكردن و گزينشي نظارت كردن . رييس سازمان زندان ها گفت: نگرش ابزاري به جاي نگرش سرمايه اي، ضعف درمناسبات كارمندي، تظاهر و ريا، بهره برداري از منابع انساني به عنوان راز بقاي مديران، رييس محوري به جاي حق محوري و مواردي از اين قبيل ازعوامل فساد در اين حوزه به شمار مي آيند.
 


بذرافشان:

دانشجويان متقاضي بازگشت به تحصيل به سايت وزارت علوم مراجعه كنند

دانشجويان انصرافي متقاضي بازگشت به تحصيل براي مشاهده مكان دانشگاهي خود به سامانه خدمات آموزشي وزارت علوم مراجعه كنند.
مجتبي بذرافشان افزود: آن تعداد از دانشجوياني كه در دانشگاه هاي غير انتفاعي پذيرش شدند با مراجعه به سامانه امور خدمات آموزشي و با كد رهگيري مي توانند نسبت به مشاهده دانشگاه مقصد براي ادامه تحصيل اقدام كنند.وي تاكيد كرد: اين امر فعلا براي دانشجوياني كه داراي معدل 15 به بالا هستند امكان پذير است.به گفته معاون امور دانشجويان داخل وزارت علوم، ثبت نام اين دسته از پذيرفته شدگان از دوشنبه هفته آينده 17 مهر ماه امكان پذير است. و بايد در تاريخ اعلام شده براي ثبت نام مراجعه كنند كه در غير اين صورت تحصيلشان به نيمسال بعدي واگذار خواهد شد.
بذرافشان افزود: تكليف ساير دانشجويان براي تحصيل در دانشگاه هاي آزاد اسلامي، جامع علمي كاربردي، پيام نور و فني و حرفه اي نيز شنبه 15 مهر ماه مشخص خواهد شد.اين مقام مسئول در وزارت علوم، خاطرنشان كرد: ترجيح اين بوده كه انصرافي ها در نزديكترين دانشگاه محل سكونتشان پذيرش شوند اما به خاطر غير فعال بودن مراكز غير انتفاعي برخي استان ها به ناچار برخي دانشجويان در دانشگاه غير انتفاعي نزديكترين استان به استان محل سكونتشان جايابي شدند.
 


راه اندازي 2 مركز تعويض پلاك در تهران

رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور از راه اندازي دو مركز تعويض پلاك خودرو در پايتخت خبر داد.
سرهنگ احمد رستمي در اين زمينه اظهار كرد: هم اكنون دو مركز تعويض پلاك يادگار امام(ره) و خليج در جنوب غرب تهران به منظور تعويض پلاك و نقل و انتقال موتورسيكلت ها در پايتخت فعال است. ضمن اينكه در مراكز ميثم و خاوران نيز تعويض پلاك موتورسيكلت انجام مي شود.
وي ادامه داد: تعويض پلاك موتورسيكلت در مراكز الغدير و شكوفه به علت حجم بالاي مراجعات خودروها و محدوديت فضا انجام نمي شود.
به گفته رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور دو مركز تعويض پلاك خودرو در يافت آباد و انتهاي اتوبان همت تا پايان سال جاري افتتاح مي شود. هم اكنون كار احداث اين مراكز با پيشرفت قابل توجهي در حال اجرا است.
 


نجات مرد اعدامي از چوبه دار

مرد جواني كه در هواخواهي از مادرزنش مرتكب قتل شده بود، با رضايت اولياي دم از مجازات قصاص نجات يافت.
اصغر متهم است در تاريخ 22 آذر ماه سال 85 در منطقه مهرآباد مستأجر مادرزنش به نام مرتضي را با ضربه چاقو به قتل رسانده است .
متهم سال 87 پس از محاكمه در شعبه 74 دادگاه كيفري به قصاص محكوم شد كه راي دادگاه در شعبه 11 ديوان عالي كشور تاييد شد. در حاليكه اصغر در يك قدمي چوبه دار قرار داشت اولياي دم با حضور در دادسرا رضايت خود را اعلام كردند .
با اعلام گذشت اولياي دم اصغر از جنبه عمومي جرم در شعبه 74 دادگاه كيفري و به رياست قاضي اصغر عبداللهي محاكمه شد .
مرد متهم در دفاع از خود گفت: مقتول مستأجر مادرزنم بود. روز حادثه مرتضي و مادرزنم به دليل گرفتگي لوله فاضلاب با هم درگير شده بودند، در اين زمان من وارد خانه شده و با مقتول درگير شدم او شروع به فحاشي كرد من هم با چاقويي كه همراه داشتم ضربه اي به گردنش زدم و فرار كردم. پس از 5 ماه فراري بودن از سوي ماموران دستگير شدم. الان 5 سال است كه در زندان هستم و از كار خود پشيمانم، به همين خاطر از قضات دادگاه تقاضا دارم مرا ببخشند .
پس از آخرين دفاعيات متهم قضات دادگاه وارد شور شده و اصغر را به حبس تعليقي محكوم كردند .

 


استقرار گروه هاي امداد و نجات دريايي هلال احمر در سواحل كشور

معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر گفت: با امضاي تفاهم نامه ميان سازمان بنادر و كشتيراني و سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر، گروه هاي امداد و نجات دريايي هلال احمر براي امدادرساني به حادثه ديدگان حوادث دريايي در سواحل كشور مستقر مي شوند.
«حيدر حيدري» افزود: اين گروه ها كه آموزش هاي تخصصي امداد و نجات در دريا را در مراكز آموزشي معتبر داخلي طي كرده اند، در صورت ايجاد وضعيت هاي اضطراري در سواحل نزديك دريايي استان هاي شمالي و جنوبي كشور، خدمات امداد و نجات دريايي را ارائه مي دهند.
وي گفت: مهمترين عامل موفقيت در عمليات امداد و نجات دريايي وجود قايق هاي نجات آماده، آمبولانس هاي دريايي مجهز، نيروهاي متخصص و عملياتي جستجو و نجات در دريا و ايجاد مراكز اصلي و فرعي امداد و نجات دريايي است.
اين مقام مسئول در جمعيت هلال احمر ادامه داد: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته، نيروهاي امدادي ياد شده به منظور كنترل و نظارت بر مصدومان حوادث و سوانح دريايي، شناورهاي آسيب ديده، برقراري ارتباط و انجام هماهنگي هاي لازم با افراد گرفتار و شناورهاي حادثه ديده در دريا، اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد.
حيدري افزود: ارائه كمك هاي اوليه پزشكي، نقل و انتقال مصدومين از شناورهاي سانحه ديده با بالگردهاي امدادي و بهره گيري از امكانات و تجهيزات موجود، همكاري با ساير دستگاه ها در امر امدادرساني، جستجو و نجات در دريا هنگام اعلام وضعيت هاي اضطراري در درياي خزر از جمله وظايف تعريف شده اين گروه هاي عملياتي است.
معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با بيان آنكه نيروهاي امداد و نجات دريايي بايد فرد مصدوم را جداي از اينكه دچار چه ضربه اي شده، ابتدا از خطر خفگي نجات دهند، گفت: در محيط دريا بواسطه حركت امواج آب، معمولا مصدومان مسافت هاي قابل ملاحظه اي جابجا مي شوند و دسترسي و نجات آنها با مشكلاتي همراه است.
حيدري تاكيد كرد: جستجو و نجات از منطقه خطر، حفظ شرايط مصدوم و انتقال آن تا مراكز اصلي و فرعي امداد و نجات دريايي و ارائه كمك هاي اوليه و انتقال به مركز درماني مجهزتر از مراحل پنجگانه امداد و نجات در دريا است كه به تمام اين پنج مرحله بايد اصل نجات از آب و خطرات ناشي از آن را نيز افزود.
وي يادآور شد: نيروهاي اعزام سريع هلال احمر در قالب گروه هاي امداد و نجات دريايي به صورت عملياتي آماده ارائه خدمات امدادي در مواقع بروز حوادث و سوانح دريايي در استان هاي جنوبي و شمالي كشور هستند.
 


غضنفري خبر داد

حمايت دولت از پروژه هاي صنعتي در حوزه فناوري نانو

وزير صنعت، معدن و تجارت از آمادگي اين وزارتخانه براي حمايت از پروژه هاي صنعتي در حوزه نانو خبر داد.
مهدي غضنفري در حاشيه نمايشگاه نانو در پاسخ به پرسش خبرنگاران اظهار داشت: پشتيباني براي ايجاد بازارهاي جديد صادراتي، آمادگي جهت اصلاح تعرفه و اولويت كالايي براي واردات برخي اقلام از ديگر مواردي است كه وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين حوزه مورد توجه خود قرار مي دهد.
وي با بيان اينكه حمايت از پروژه هاي صنعتي به طرح توجيهي توليد اقتصادي آنها توجه ويژه مي شود، افزود: از اولويت هاي 10 گانه فقط به اقلام (يك و دو) ارز مرجع تعلق مي گيرد و به اولويت سه تا هشت نيز ارز مبادله اي اختصاص مي يابد.
غضنفري اضافه كرد: گروه كالايي 9 و 10 هم از اين دو ارز استفاده نمي كنند، در حوزه توليدات صنعتي اگر گروه كالايي آنها در صورت پيشنهاد معاونت علمي رياست جمهوري تغيير يابد، آنها مي توانند از اين فرصت هاي ارزي استفاده كنند.
غضنفري درباره نحوه حمايت از پروژه هاي توليد صنعتي تصريح كرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده است از توليدات صنعتي در حوزه نانو به عنوان پروژه هاي گروه الف حمايت كرده و آنها را به صندق توسعه ملي معرفي كند.
وي گفت: كارخانه هايي وجود دارند كه قصد توسعه توليدات خود را دارند و مي توانند از اين موقعيت استفاده كنند.
وزير صنعت، معدن و تجارت يادآور شد: برخي كالاها در داخل كشور توليد مي شود و همزمان نمونه هاي خارجي آن نيز وارد شده، بنابراين مي توان با افزايش تعرفه واردات از توليدات داخلي حمايت كرد.
غضنفري در پاسخ به پرسشي ديگر و حمايت هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت از حوزه پژوهش نانو اظهار داشت: برخي حمايت هاي پژوهشي توسط ايدرو انجام مي شود كه تعداد كمي است، اما در توليدات صنعتي وظيفه ما تجاري سازي است.
وي با استناد به گزارش معاونت فناوري رياست جمهوري مبني بر رتبه نهم كشور طي سه ماهه زمستان سال گذشته تا پايان تابستان امسال در حوزه فناوري نانو افزود: جمهوري اسلامي ايران از نظر تعداد مقالات در حوزه فناوري در جايگاه خوبي قرار دارد و چنين موقعيتي نشان دهنده آن است كه تحريم ها انگيزش بيشتري براي كارهاي تحقيقاتي ايجاد كرده است.
غضنفري خاطرنشان ساخت: شرايط كنوني زمينه اختراع و ابداع و استفاده از روش هاي نوآورانه توسط دانشمندان ما را فراهم ساخته است.
 


قريشي خبر داد

آغاز ثبت نام ازدواج هاي دانشجويي از هفته آينده

معاون فرهنگي سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها از آغاز ثبت نام ازدواج هاي دانشجويي در هفته آينده خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمين ميرمجيد قريشي معاون فرهنگي سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها در گفت و گو با فارس، از آغاز ثبت نام ازدواج هاي دانشجويي در دانشگاه ها خبر داد و گفت: ثبت نام ازدواج هاي دانشجويي از هفته آينده به صورت سراسري در كشور آغاز مي شود.
معاون سياسي فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها در مورد برگزاري مراسم ازدواج هاي دانشجويي، گفت: اين مراسم توسط دفاتر نهاد رهبري در دانشگاه ها و با همكاري دانشجويان برگزار مي شود و در صورتي كه دانشگاه بتواند، براي سفر مشهد مقدس زوج هاي دانشجو اقدام خواهد كرد.
قريشي در مورد تفاوت ثبت نام ازدواج هاي دانشجويي امسال با سال هاي گذشته گفت: ثبت نام در سال هاي گذشته به صورت متمركز انجام مي شد، ولي امسال هر مركز دانشجويي به صورت مستقل و براساس وضعيت دانشگاه ها برنامه ازدواج دانشجويي را برگزار مي كند.
 


همايش تجليل از سالمندان تحت پوشش كميته امداد

دومين همايش ملي تجليل از سالمندان تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) در مركز همايش هاي غدير اين نهاد برگزار شد.
دكتر حسينعلي شهرياري، رئيس كميسيون بهداشت و درمان در اين همايش با اشاره به اينكه پيش بيني مي شود سال 1400 جمعيت سالمند 15 درصد كل جمعيت كشور را تشكيل بدهد، خاطرنشان كرد: هنوز در زمينه بهداشت و درمان سالمندان سرمايه گذاري هاي جدي انجام نشده است.
وي افزود: از بيماري هاي جسمي سالمندان مي توان پيشگيري كرد و هزينه سنگين درماني را نيز كاهش داد اما سلامت روحي و رواني و سلامت اجتماعي و معنوي آنان را بايد بيشتر مورد توجه قرار داد.وي با بيان اين كه خانه سالمندان از غرب وارد فرهنگ ما شده است، خاطرنشان كرد: خانه سالمندان با فرهنگ و آداب و رسوم ايراني سازگاري ندارد؛ اما تا زماني كه وضعيت معيشت خانواده به گونه اي باشد كه زن و مرد مجبور به كار در بيرون از خانه باشند، حذف خانه سالمندان امكان پذير نيست.
شهرياري تصريح كرد: بايد به گونه اي برنامه ريزي شود تا توان مالي خانواده ها ارتقاء يابد تا بتوانند سالمندان خود را در خانه نگهداري كنند.

 


وقوع تصادفات زنجيره اي در آزادراه قم - كاشان


معاون مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي استان قم از واژگوني اتوبوس و تصادف پرايد با گاردريل در كيلومتر هفت آزادراه قم - كاشان خبر داد و گفت: بر اثر اين تصادفات زنجيره اي 28 نفر مجروح شدند.
مهدي فراهاني در گفت وگو با فارس به حوادث شاخص روزهاي گذشته اشاره و ابراز كرد: در اين مدت سه دستگاه پرايد در كمربندي امام علي (ع) به شدت با يكديگر برخورد كردند كه بر اثر اين حادثه چهار نفر مجروح شدند .
وي افزود: مأموران مركز فوريت هاي پزشكي پس از اطلاع يافتن از اين حادثه خود را در زمان كوتاهي به محل وقوع تصادف رساندند و پس از امداد رساني و انجام اقدامات اوليه درماني، مجروحان را با سه دستگاه آمبولانس به مراكز درماني سطح شهر منتقل كردند .
معاون مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان قم از برخورد يك دستگاه موتورسيكلت با عابر پياده در بلوار غدير خبر داد و بيان داشت: اين حادثه دو مجروح بر جاي گذاشت كه مجروحان با دو دستگاه آمبولانس به مراكز درماني انتقال يافتند .
وي در ادامه واژگوني يك دستگاه پژو را مورد توجه قرار داد و گفت: اين حادثه كه در جاده قديم ساوه مقابل روستاي تاج خاتون رخ داد، دو مصدوم بر جاي گذاشت كه اين مجروحان با آمبولانس به مراكز درماني منتقل شدند . وي در بخش ديگري از سخنان خود به حوادث شاخص اشاره و تصريح كرد: يك دستگاه اتوبوس در كيلومتر هفت آزادراه قم - كاشان واژگون شد .
معاون مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي استان قم ادامه داد: در حين وقوع اين حادثه يك دستگاه پرايد نيز با گاردريل تصادف كرد كه 28 مجروح اين حادثه به وسيله 10 دستگاه آمبولانس به مراكز درماني منتقل شدند .
 


توكلي خبر داد

16 آذر آغاز ثبت نام كنكور 92

مشاور عالي سازمان سنجش 16 آذر ماه را آغاز ثبت نام آزمون سراسري كنكور 92 اعلام كرد.
دكتر حسين توكلي افزود: ثبت نام در آزمون سراسري سال 92 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي از روز پنجشنبه 16 آذر ماه سال جاري آغاز مي شود و تا سه شنبه 28 آذر ماه ادامه خواهد داشت.
وي درباره زمان برگزاري آزمون سراسري سال آينده هم گفت: پس از برخي هماهنگي هاي لازم با وزارت آموزش و پرورش، زمان برگزاري آزمون سراسري سال 92 به زودي اعلام مي شود.
به گفته مشاور عالي سازمان سنجش، به طور حتم اين آزمون در تير ماه سال آينده برگزار خواهد شد.
 


جواني با 140كيلو مواد منفجره!

يك جوان 21ساله اسپانيايي كه روز پنجشنبه قصد داشت با 140كيلوگرم مواد منفجره، دانشگاهي را منفجر كند بازداشت شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه دولتي اسپانيا، اين جوان كه اهل منطقه پالما دمايوركا در شرق اسپانياست قصد داشت دانشگاه جزاير باليريك را منفجر كند.
پليس اسپانيا اعلام كرد «خوزه مانوئل ام اس» اعتراف كرده است به علت تنفر از دانشجويان اين دانشگاه قصد انفجار آن را داشته است.
پليس اسپانيا افزود: اين جوان پس از آنكه نتوانست سلاح بدست آورد، تصميم گرفت براي اجراي تصميمش مواد شيميايي و مواد منفجره بخرد.
 


ناامن ترين كشور براي روزنامه نگاران

حرفه خبرنگاري و روزنامه نگاري در حال تبديل شدن به مرگبارترين و خطرناك ترين شغل در پاكستان است.
به گزارش ايسنا، براساس آمارها بيش از 80 درصد روزنامه نگاران در يك دهه گذشته در پاكستان كشته شده اند. از اين تعداد 35 تن در تيراندازي، 12تن در عمليات انتحاري و هشت تن هم در آدم ربايي جان باخته اند.از سوي ديگر، از 80 روزنامه نگاري كه بين سال هاي 2002 تا 2012 در پاكستان كشته شده اند، تنها 16 تن در سال 2011 كشته شدند و 6 تن هم در سال جاري جان باختند. همچنين چهار تن از آنها از بلوچستان پاكستان بودند.
پاكستان بعد از سوريه و سومالي ناامن ترين كشور براي خبرنگاران تلقي مي شود. بلوچستان، پختون خوا و چند ناحيه قبيله اي نشين ديگر در پاكستان جزو مناطق ناامن براي خبرنگاران هستند.
به نوشته روزنامه نيوز، بسياري از خبرنگاران در اين مناطق با تهديدهايي از سوي نيروهاي امنيتي يا شبه نظاميان طالبان مواجه مي شوند. علاوه بر اين خبرنگاران ولايت بلوچستان از سوي يك گروه حامي طالبان و نيز جدايي طلبان بلوچ و شبه نظاميان مخالف اين گروه ها نيز تهديد مي شوند.كميته حمايت از خبرنگاران مستقر در نيويورك، پاكستان را جزو بدترين و خطرناك ترين كشورها براي حضور رسانه ها در سال 2012 قرار داده در حالي كه يك گروه ديگر مستقر در پاريس اين كشور را در رتبه 151در ميان 179كشور در سال جاري ميلادي در خصوص امنيت رسانه ها و اصحاب رسانه قرار داده است.
 


حمله خرس

بازديد يك شهروند سوئيسي از باغ وحش شهر «برن»، نزديك بود به قيمت جان وي تمام شود.
به گزارش مشرق، اين مرد پس از آنكه وارد باغ وحش شد از ديواري كه خرس در داخل آن نگهداري مي شد، بالا رفت و داخل محوطه افتاد.
اين خرس چهارساله نيز بلافاصله ميهمان ناخوانده خود را مورد حمله قرار داد اما گروه نجات با شليك تير بيهوش كننده به بدن اين حيوان درنده، مرد را از مرگ حتمي نجات دادند.
 


شيوع مننژيت قارچي توسط شركت آمريكايي

پزشكان و مسئولان بيمارستان هاي آمريكا در پي شيوع نوعي بيماري نادر مننژيت قارچي، توقف مصرف محصولات يك شركت داروسازي را خواستار شدند.
به گزارش ايسنا، كارشناسان مركز كنترل و پيشگيري امراض آمريكا، علت شيوع اين بيماري را استفاده از محصولات شركت داروسازي Massachusetts مي دانند.اين كارشناسان مي گويند: بازرسان در يك شيشه داروي استروييدي دربسته در مركز اين شركت در نيوانگلند، متوجه وجود آلودگي شدند.تاكنون بيش از 30نفر در شش ايالت آمريكا به مننژيت قارچي مبتلا شده اند و پنج نفر از مبتلايان نيز جان خود را از دست داده اند.به گزارش بي بي سي، هنوز تعداد دقيق مبتلايان به اين بيماري مشخص نيست. در حال حاضر شركت فوق توزيع استروييدهاي آلوده را متوقف كرده اما دارو تاكنون به 23 ايالت فرستاده شده است.مننژيت نوعي التهاب در مغز و ستون فقرات است و علائم آن شامل سردرد، تهوع و تب است كه بر راه رفتن و حرف زدن نيز تاثير مي گذارد.
 


مرگ 18 دانش آموز در رانش زمين

گروه هاي امداد در جنوب غربي چين مرگ 18دانش آموز دبستاني را كه در يك حادثه رانش زمين ناپديد شده بودند، تاييد كرد.
به گزارش ايسنا، رانش زمين و جاري شدن گل و لاي و سنگ ها همچنين خانه هاي نزديك مدرسه ابتدايي تيانتو را نابود كرد.نيروهاي امداد اجساد اين 18دانش آموز را تا بامداد جمعه از زير گل و لاي بيرون كشيدند. رانش زمين مدرسه ابتدايي تيانتو، سه مزرعه و شش خانه روستايي و زمين زراعي ديگر را در روستاي «شنهي» نيز تخريب كرد.آسوشيتدپرس گزارش داد كه به جز اين دانش آموزان در حادثه فوق يك نفر ديگر ناپديد شده و يك مجروح نيز به بيمارستان منتقل شده است.ماه گذشته نيز چند زلزله در اين منطقه اتفاق افتاد كه جان دست كم 81 نفر را گرفت.

 


تيراندازي مرگبار در اسرائيل

حادثه تيراندازي در هتلي در جنوب اراضي اشغالي با مرگ يك صهيونيست و كشته شدن مهاجم آمريكايي پايان يافت.
به گزارش خبرگزاري ها، حادثه روز جمعه در لابي هتل «لئوناردو كلاب» پس از آن رخ داد كه يك نگهبان مسلح اسرائيلي سعي كرد در مشاجره يك آمريكايي با كارمند اين هتل مداخله كند كه در يك فرصت مناسب مهاجم آمريكايي اسلحه نگهبان را گرفت و چند تير شليك كرد كه منجر به كشته شدن كارمند 50 ساله هتل شد.
اين ضارب آمريكايي پس از كشتن كارمند هتل در آشپزخانه سنگر گرفت و بعد از آنكه مذاكرات براي تسليم شدن وي به نتيجه اي نرسيد، به ضرب گلوله پليس از پا درآمد.
بنا به گزارش هاي رسيده در اين حادثه 3 نفر نيز دچار حمله عصبي شدند كه در بيمارستان بستري هستند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14