(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 مهر 1391 - شماره 20325

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ايران و عراق سند همكاري دفاعي امضا كردند
با حضور رئيس جمهور
 7 طرح صنعتي در حوزه تجهيزات فناوري نانو رونمايي شد
پاي درس علي (ع)
ولايتي: هدف غرب از تحريك تركيه ،
كشاندن ناتو به تحولات سوريه است
براي پيگيري وضع گروگان ها در سوريه
هيئت پارلماني به كشورهاي منطقه سفر مي كند
گروگان هاي ايراني در ليبي آزاد شدند
در آستانه سفر حضرت آيت الله خامنه اي
ستاد استقبال از رهبر انقلاب در شهرهاي خراسان شمالي تشكيل شد
خبرنگار آمريكايي فاش كرد
انعكاس وارونه حقايق ايران و سوريه توسط رسانه هاي آمريكا
اجلاس بين المللي دهه غدير در تهران برگزار مي شود
لاريجاني: حاضرم به جاسبي بگويم
از شوراي اسلامي كردن دانشگاه ها كنار برود
واردات خودروهاي لوكس با ارز مرجع علت تحقيق و تفحص از گمرك
با امضاي ميثاق نامه اي
دانش آموزان با شهداي علم و فناوري پيمان بستند
وزارت امور خارجه
خواستار آزادي فوري شهروندان ربوده شده ايراني در سوريه شد
مسلمي نائيني خبر داد
مشكل اعزام دانشجويان بورسيه حل شد
اخبار ادبي و هنري
برگزاري رزمايش 10 هزار نفري بسيجيان استان قزوين
در گلستان شهداي اصفهان بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم كودكان و نوجوانان
فردا آغاز مي شود
دي ماه سال جاري
همايش پاسداشت «نيم قرن حضور» جامعه مدرسين برگزار مي شود
دكتر صدر:
تعرفه هاي پزشكي براي 6 ماهه دوم سال بايستي كارشناسي شود
رئيس اتحاديه لوازم آرايشي و بهداشتي اصفهان:
لوازم آرايشي خارجي سلامت مصرف كنندگان ايراني را تهديد مي كند
معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:
بايد به وجه معنوي هنر تئاتر بيشتر پرداخته شود
انتقاد امام جمعه دهلران از معاون اول رئيس جمهور
اجراي غربالگري سرطان سينه براي زنان بالاي 40 سال
زرشك بيرجند به اروپا صادر مي شود
ايران مينياتوري ساخته مي شود
سرپرست بانك هويت ژنتيك ايران منصوب شد


ايران و عراق سند همكاري دفاعي امضا كردند

در مراسمي با حضور سردار وحيدي و وزير دفاع عراق، سند همكاري هاي دفاعي ميان جمهوري اسلامي ايران و عراق امضا شد.
در اين سند همكاري كه بر پايه تفاهم نامه هاي قبلي ميان دو كشور تنظيم شده است، دو طرف بر گسترش روزافزون روابط دفاعي تاكيد كردند و اجراي اين تفاهم نامه ها را موجب تحكيم هرچه بيشتر روابط در ساير حوزه ها و كمك به صلح و ثبات در منطقه دانستند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و هيئت عاليرتبه دفاعي ايراني در سفر به عراق با رئيس جمهور، رئيس مجلس، وزير دفاع، رئيس ستادكل ارتش و برخي مسئولان سياسي و مذهبي عراق ديدار و گفت وگو كردند.
ائتلاف ايران و عراق ضربه كوبنده اي عليه آمريكاست
در همين حال، سردبير يك مجله لبناني سفر اخير وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران به عراق را مهم و تاريخي و زمينه ساز مراحل آينده براي تبديل بغداد به هم پيمان و شريك راهبردي تهران و ضربه كوبنده به آمريكا ارزيابي كرد.
غالب قنديل شنبه اظهار داشت: پس از فرار آمريكا از عراق، اين سفر با توجه به شرايط كنوني منطقه علاوه بر تاثيري كه بر شكل گيري روابط آينده ايران و عراق خواهد داشت، براي آمريكا و رژيم صهيونيستي و همچنين براي سوريه از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي با بيان اين كه در شرايط كنوني تشكلي ضد سلطه جويي رژيم صهيونيستي در منطقه شكل گرفته است، گفت: ايران به قدرتي منطقه اي تبديل شده است كه روندي رو به رشد را در زمينه تاثيرگذاري بر بسياري از مسائل منطقه در پيش گرفته است.
سردبير مجله «محورهاي راهبردي» خاطرنشان كرد: ايران در شكل گيري موج آزادي خواهي كه در منطقه به راه افتاده است، به سبب حمايت از مقاومت و ائتلاف با سوريه، نقشي محوري برعهده دارد.
قنديل هشدار داد كه گسترش جنگ و بحران در سوريه دامن همه كشورهاي منطقه را نيز خواهد گرفت، به همين سبب ايران و عراق پي گير بررسي بحران سوريه و هماهنگي گزينه هاي مشترك در تعامل با اين موضوع هستند.
وي در ادامه با بيان اين كه عراق توجه خاصي به تامين امنيت راهبردي خليج فارس دارد، خاطرنشان كرد: از آن جا كه جمهوري اسلامي ايران ضامني براي ثبات و استقلال منطقه خليج فارس به شمار مي رود، امنيت يكي از سطوح شراكت راهبردي ميان بغداد و تهران به شمار مي رود.
سردبير مجله «محورهاي راهبردي» در گفت وگو با شبكه خبري العالم، سفر سرتيپ پاسدار سردار احمد وحيدي به بغداد را سكويي تاريخي براي پايه گذاري مراحل آينده برشمرد.
وي گفت: اين رابطه كنوني و ائتلافي آشكار ميان ايران و عراق، به مثابه ضربه كوبنده اي به آمريكاست و اين كشور تا مدت ها دچار انفعال و خشم نسبت به هرگونه تحول در روابط دوجانبه تهران و بغداد خواهد بود.
قنديل همچنين سفر سردار وحيدي به بغداد را به مثابه پايه ريزي زمينه اي پيشرفته از روابط در چارچوب تشكل مقاومت و استقلال در عرصه منطقه اي در برابر طرح هاي استعمارگران ارزيابي كرد.
وي گفت: امكاناتي كه ايران در اختيار ملت هاي منطقه و جنبش هاي مقاومت و آزادي خواه قرار مي دهد بسيار بزرگ و عظيم است و كشورهاي هم پيمان استعمارگران ناچار خواهند شد در چارچوب تحولات جديد، در محاسبات خود بازنگري كنند.
قنديل تاكيد كرد: عراق تصميم خود را براي تبديل شدن به هم پيمان و شريكي راهبردي براي ايران و سوريه و جنبش هاي منطقه گرفته است و از اين جايگاه نو، نقشي جديد، در شان جايگاه و وزن عراق را پايه ريزي خواهد كرد.
 


با حضور رئيس جمهور

7 طرح صنعتي در حوزه تجهيزات فناوري نانو رونمايي شد

هفت دستاورد صنعتي شامل چهار خط توليد صنعتي محصولات مختلف نانو و سه دستگاه پيشرفته در حوزه شناسايي و سنجش مواد نانو با حضور رييس جمهوري رونمايي شد .
به گزارش ايرنا، طرح هاي ياد شده از سوي محمود احمدي نژاد در محل ساختمان شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري رونمايي شد .
چهار طرح صنعتي كه در اين مراسم رونمايي شد شامل توليد صنعتي فيلتر هاي نيروگاهي ارتقا يافته با فناوري نانو الياف ، توليد صنعتي پودر نانو سيليس با كاربرد در صنايع ساختمان ،لاستيك و رنگ ؛ توليد صنعتي نخ هاي پولي آميد ضد باكتري و توليد آزمايشي غشاي نانو فيلتراسيون براي به كارگيري در تصفيه آب است .
همچنين سه دستگاه تجهيزات فناوري نانو شامل دستگاه ،اسپكترو سكوپي، زمان پرواز ، سيستم برش نگاري ،فلورسنت ملكولي و دستگاه آناليز حرارتي تفاضلي رونمايي شدند .
اين مراسم با حضور نسرين سلطانخواه معاون علمي و فناوري رياست جمهوري و جمعي ازفعالان و متخصصان حوزه فناوري نانو برگزار شد .
 


پاي درس علي (ع)

بدترين توشه قيامت
اميرالمؤمنين علي(ع) فرموده اند:
بدترين توشه براي قيامت، ستم كردن به بندگان است.
نهج البلاغه
حكمت 222
 


ولايتي: هدف غرب از تحريك تركيه ،

كشاندن ناتو به تحولات سوريه است

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به درگيري اخيرمرزي ميان سوريه و تركيه اعلام كرد كه ناتو در تلاش است به بهانه تهديد يكي از اعضاي اين سازمان وارد صحنه سوريه شود.
«علي اكبر ولايتي» ديروز طي سخناني در بيست و دومين سمينار فصلي مديران و معاونان فرهنگي مراكز استاني حوزه هنري دراين باره با اشاره به ديدار رحيمي، با مقامات تركيه در آنكارا گفت: معاون اول رئيس جمهور با سفر به تركيه اين موضوع را به مقامات ترك يادآور شد كه اين تشنج نه به سود تركيه است و نه به سود سوريه.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي با بيان اينكه غرب تلاش دارد پاي ناتو را در تحولات منطقه به ميان بكشد، افزود: غرب در حال كندن چاله اي است كه تركيه، سوريه و كل منطقه در آن گرفتار شود و بيداري اسلامي تحت الشعاع آن قرار گيرد. كشورهاي منطقه از جمله سوريه، تركيه و عراق بايد هوشيار باشند چرا كه آمريكا و متحدان آن براي كشورهاي منطقه نقشه دارند.
وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي و غرب جبهه جديدي را در سوريه گشوده اند، اظهار داشت: آنها به دنبال تجزيه سوريه، افغانستان و به آشوب كشاندن پاكستان هستند.
ولايتي با اشاره به سياست هاي غرب در حوزه عمليات نظامي كه در آن مجموعه اي نامتجانس از انواع گروه ها و سازمان ها از القاعده گرفته تا سيا و بلك واتر براي به آشوب كشاندن سوريه و منطقه در نظر گرفته شده، خاطر نشان كرد: بلك واتر مجموعه اي سازماندهي شده از آدم كش ها است كه در گذشته در عراق مشغول بودند و امروز در سوريه فعاليت دارند.
وي بهانه اوليه غرب براي مداخله در امور سوريه را اين دانست كه بشاراسد به خواسته هاي مردم پاسخ نمي دهد و به همين دليل بايد ساقط شود.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به تسليح تظاهركنندگان از سوي غرب براي مبارزه با دولت سوريه، يادآور شد: غرب وقتي به اين نتيجه رسيد كه مردم طرفدار حكومت هستند، تصميم گرفت مزدوران خارجي را وارد سوريه كرده و همچنين كشورهاي همسايه را براي كمك به آنها ترغيب كرد.
ولايتي ادامه داد: به موازات اين تحولات، عضويت سوريه در اتحاديه عرب تعليق شد و در شوراي امنيت تلاش كردند تا قطعنامه اي عليه اين كشور تصويب شود، اما نتوانستند.
وي به تلاش ها براي پايان دادن به بحران سوريه از طريق ديپلماتيك در اجلاس غيرمتعهدها در تهران اشاره كرد و گفت:در اين اجلاس تصويب شد كه يك راه حل مسالمت آميز براي بحران سوريه پيدا كنيم كه 120 كشور عضو «نم» به آن راي دادند.
ولايتي در ادامه به اظهارات برهان قليون يكي از رهبران معارضان سوريه اشاره كرد كه گفته بود اگر روي كار آيم رابطه با ايران و مقاومت را قطع كرده و با اسراييل رابطه برقرار مي كنم و يادآور شد: اين اظهارات دست غربي ها را در خصوص تحولات سوريه رو كرد.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در پاسخ به سوالي در خصوص سياست ايران در قبال سوريه نيز گفت: ما تا آنجا كه مي توانيم كمك كرده و مي كنيم و از تماميت ارضي سوريه، منافع مردم و حكومت، مشروط به استمرار اصلاحات حمايت مي كنيم و اين حمايت ضعيف نبوده است.
ولايتي در خصوص موضع مرسي در قبال ايران نيز اظهار داشت: مرسي تا به حال هر چه توانسته در مورد ايران انجام داده، اما گرفتاري ها و محدوديت هايي دارد. مصر همچنان درگير مسائل اقتصادي است و شوراي نظامي دوران مبارك نيز هنوز پابرجاست.
وي با اشاره به فشار زياد به مرسي براي اينكه به ايران نيايد، خاطر نشان كرد: با تمام اين فشارها، او به ايران سفر كرد.
 


براي پيگيري وضع گروگان ها در سوريه

هيئت پارلماني به كشورهاي منطقه سفر مي كند

يك عضو كميته پيگيري وضعيت گروگان هاي ايراني در سوريه از احتمال سفر هيئت پارلماني به سوريه، عربستان، تركيه و قطر براي پيگيري وضعيت گروگان ها خبر داد.
ابراهيم آقامحمدي در گفت وگو با ايسنا افزود: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس براي آزادي گروگان هاي ايراني در سوريه كميته اي را تشكيل داده و در همين راستا اگر لازم باشد به سوريه و ساير كشورهاي دخيل در اين موضوع سفر خواهد كرد.
وي در عين حال با تأكيد بر اينكه تماس هاي رسمي براي آزادي گروگان ها از كانال وزارت خارجه لحظه اي قطع نشده است، ابراز اميدواري كرد كه با انجام مذاكرات بيشتر با هيئت هاي پارلماني كشورهاي دخيل در اين رابطه همچون تركيه، قطر و عربستان به زودي شاهد آزادي گروگان ها باشيم.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه زائران ايراني توسط گروهي آموزش ديده و سازمان ديده از سوي آمريكا، عربستان، تركيه و قطر به گروگان گرفته شده اند، افزود: طرف ما براي آزادي گروگان ها اين كشورها و نه گروهكي موسوم به ارتش آزادي است، اين كشورها براي فشار به ايران افرادي كه با نيت زيارت به اماكن مقدس در سوريه رفته بودند را به گروگان گرفتند، افرادي كه جز تسبيح چيز ديگري به همراه نداشتند.
آقا محمدي ادامه داد: آمريكا، عربستان، تركيه و قطر با دادن پول و اسلحه به اين گروهك به دنبال فشار به ايران براي اعمال خواسته هاي نامعقولشان هستند اين در حالي است كه موضوع اقدامات دولت و حاكميت سوريه هيچ ارتباطي به ايران ندارد كه به دولت سوريه بگويد چه كاري را انجام بدهد و يا ندهد.
 


گروگان هاي ايراني در ليبي آزاد شدند

وزير امور خارجه كشورمان، آزادي گروگان هاي ايراني ربوده شده در ليبي را اعلام كرد .
علي اكبر صالحي در گفت وگويي كوتاه با رسانه هاي خبري با اشاره به بيش از دو ماه تلاش هاي گسترده تاكيد كرد: خوشبختانه در پي تماس ها و مذاكرات فشرده انجام شده با مراجع رسمي ليبيايي و نيز مقامات محلي شهر بنغازي، روز شنبه 7 نفر گروگان ربوده شده ايراني در ليبي پس از 65 روز آزاد و تحويل مقامات سفارت كشورمان در طرابلس شدند .
او افزود: اين عزيزان همگي در صحت و سلامتي كامل بوده و هم اكنون اقدامات لازم براي بازگشت آن ها به كشور درحال انجام است و در ساعات آينده هواپيماي حامل اين هموطنان وارد كشور خواهد شد .
هيات 7 نفره مسوولان هلال احمر جمهوري اسلامي كه به دعوت رسمي سازمان هلال احمر ليبي به اين كشور سفر كرده بودند در تاريخ 10/ 5/ 91 از سوي يك گروه مسلح ناشناس در شهر بنغازي ربوده و به نقطه نامعلوم منتقل شدند. در مدت ياد شده هيات هاي مختلف كنسولي و سياسي كشورمان از طرابلس ديدار و با مسوولان ليبيايي مذاكره كردند .
هم چنين وزيرخارجه ليبي نيز در سفر به تهران با مسولان كشورمان و نيز خانواده ايرانيان ربوده شده در ليبي ديدار و گفت وگو كرد. اين موضوع هم چنين در مذاكرات وزير امورخارجه كشورمان با همتاي ليبيايي اش در اجلاس مكه و اخيرا در نيويورك مورد پيگيري قرار گرفته بود .
 


در آستانه سفر حضرت آيت الله خامنه اي

ستاد استقبال از رهبر انقلاب در شهرهاي خراسان شمالي تشكيل شد

ستاد مردمي استقبال از رهبر معظم انقلاب اسلامي در سه شهر بجنورد، شيروان و اسفراين كه ايشان در اين شهرها حضور خواهد يافت، تشكيل شد .
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي اظهار كرد: ستاد استقبال منتظران قدوم مبارك مقام عظماي ولايت و رهبر معظم انقلاب اسلامي (مد ظله العالي) در استان خراسان شمالي با حضور فعال و فراگير اقشار مختلف مردم، تشكيل شده است .
حسين ثابت قدم افزود: ستاد استقبال از شميم نايب حضرت امام عصر (عج) حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ضمن برگزاري جلسات متعدد و تشكيل كميته هاي تخصصي، آماده ميزباني شايسته از رهبر فرزانه انقلاب و خلق حماسه اي ماندگار در ديار باب الرضا هستند .
بنابر اين گزارش، محمود احمدي بيغش استاندار خراسان شمالي در گفت وگو با فارس، با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان خراسان شمالي، گفت: سفر رهبر انقلاب به استان خراسان شمالي، يك هفته خواهد بود.
وي افزود:رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه وارد استان خراسان شمالي خواهند شد و همان روز براي ديدار و گفت وگو با مردم به استاديوم بجنورد براي سخنراني تشريف خواهند برد.
استاندار خراسان شمالي گفت: ديدار با خانواده هاي معظم شهدا، علماء و ائمه جمعه و مسئولان استان از جمله برنامه هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در سفر به استان خراسان شمالي است.
به گفته استاندار خراسان شمالي، رهبر معظم انقلاب در سفر يك هفته اي خود به اين استان، به شهرستان هاي اسفراين و شيروان نيز سفر مي كنند و با مردم اين مناطق نيز گفت وگو خواهند كرد.
همچنين معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: به ميمنت حضور رهبر فرزانه انقلاب در خراسان شمالي، مسابقه بزرگ فرهنگي، هنري و دل نوشته با عنوان «سلام آقا» برگزار مي شود.
محمد رضا رحيمي در گفت وگو با مهر، با بيان اينكه اين مسابقه در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان و همچنين در بين همكاران فرهنگي برگزار مي شود، افزود: بر اين اساس، در مرحله آموزشگاه ها مجموعا سه اثر برتر از هر آموزشگاه براي بررسي آثار منتخب و اعلام برترين هاي استاني حداكثر يك هفته پس از پايان سفر پربركت رهبرانقلاب، به كارشناسي فرهنگي و هنري معاونت پرورشي و فرهنگي استان ارسال خواهد شد.
گفتني است، برپايي ايستگاه هاي صلواتي، پارچه نويسي، بغل نويسي خودروها، هماهنگي براي انجام قرباني در هنگام ورود ايشان، نظافت مسير ورود و حركت و ... از برنامه هاي ستاد استقبال مردمي در شهرستان هاي مختلف خراسان شمالي است.
مردم خراسان شمالي پس از 27 سال انتظار، سرانجام به آرزوي ديرين خود كه ديدار رهبر و مقتدايشان بود چهارشنبه هفته جاري مي رسند.
 


خبرنگار آمريكايي فاش كرد

انعكاس وارونه حقايق ايران و سوريه توسط رسانه هاي آمريكا

يك خبرنگار آمريكايي در گفت وگو با كانال تلويزيوني راشاتودي تاكيد كرد كه رسانه هاي خبري آمريكايي حقايق ايران، سوريه و كشورهاي ديگر را وارونه جلوه مي دهند.
امبر لايون خبرنگار سابق كانال تلويزيوني آمريكايي سي.ان.ان كه به دليل مخالفت با سياست هاي تبليغاتي اين كانال از آن اخراج شده است، روز جمعه به راشا تودي گفت: رسانه هاي خبري آمريكا معمولا به سياه نمايي كشورهايي همچون ايران و سوريه مي پردازند.
وي با بيان اينكه رسانه هاي آمريكايي از جنايات ضدانساني رژيم هاي عربستان سعودي و بحرين چشم پوشي مي كنند، گفت: رسانه هاي پيشروي آمريكايي به طور كوركورانه از مواضع دولت آمريكا پيروي مي كنند.
خبرنگار آمريكايي خاطرنشان كرد: رسانه هاي آمريكا اهداف خود را دنبال و بسياري از حقايق كشورهاي منطقه خاورميانه را پنهان مي كنند.
وي افزود: متاسفانه كانال هاي تلويزيوني آمريكايي همواره مخاطبان خود را با پخش اخباري دروغين درباره ايران و سوريه مي ترسانند.
به گزارش ايرنا، لايون گفت: نگران آن هستم كه تشنج آفريني پيرامون ايران منجر به آن شود كه با مسئله ديگري همانند مسئله عراق مواجه شويم.
اين خبرنگار آمريكايي كه با زحمت فراوان و با وجود موانعي كه رژيم بحرين به وجود آورده بود، فيلم مستندي را درباره اعتراضات در اين كشور ساخته بود، از اينكه فيلم مستند در شبكه سي.ان.ان پخش نشد، ابراز ناخرسندي كرد.
وي افزود: اين فيلم كه جنايات ماموران امنيتي بحرين در چند روستا را عليه معترضان به تصوير كشيده و در آن از تيرباران شماري از انقلابيون خبر داده شده است، با تلاش دولت بحرين و پرداخت پول از طرف اين كشور به سي.ان.ان مورد سانسور قرار گرفت.
لايون خاطرنشان كرد: سي.ان.ان با سفارش بحرين، ريچارد كوست خبرنگار خود را وادار كرد كه يك هفته درباره صيد مرواريد در بحرين و رفاه مردم اين كشور سخن گويد. اين در حالي است كه ماموران آل خليفه به شكنجه معترضان مي پرداختند.
خبرنگار آمريكايي گفت: متاسفانه بسياري از رسانه هاي آمريكايي به تبليغ ديكتاتورها مي پردازند و به سفارش آنها برنامه پخش مي كنند.

 


اجلاس بين المللي دهه غدير در تهران برگزار مي شود

«اجلاس بين المللي دهه غدير» با هدف تكريم و گراميداشت دهه امامت و واقعه تاريخي غدير از سوي ستاد مردمي بزرگداشت دهه غدير و با همكاري مجمع جهاني اهل بيت(ع) و دانشگاه امام صادق(ع) برگزار مي شود.
«حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن اختري» دبير كل مجمع جهاني اهل بيت(ع) درباره اين همايش گفت: اجلاس بين المللي دهه غدير به عنوان زمينه ساز جشن هاي بزرگ دهه امامت- كه از عيد قربان تا عيدغدير خواهد بود- برگزار مي شود و علاوه بر مباحث علمي آن و تبيين اصل مساله امامت و ولايت و نقش آن در بيداري اسلامي، فرصتي نيز براي هماهنگي مسئولان برگزاري جشن هاي اين دهه در داخل و خارج از كشور ايجاد مي كند.
اين اجلاس يك روزه با عنوان «گسترش جهاني دهه غدير؛ استمرار نقش امامت در بيداري اسلامي» با حضور و سخنراني حضرات آيات، علماء، مقامات كشوري و لشكري، شخصيت هايي از 25 كشور جهان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه برگزار مي شود.
اجلاس بين المللي دهه غدير روز شنبه 22 مهرماه امسال از ساعت 9 صبح الي 18 در محل دانشگاه امام صادق(ع) واقع در بزرگراه شهيد چمران، پل مديريت برپا خواهد شد.
 


لاريجاني: حاضرم به جاسبي بگويم

از شوراي اسلامي كردن دانشگاه ها كنار برود

رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه حاضرم به جاسبي بگويم از عضويت در شوراي اسلامي كردن دانشگاه ها كنار برود گفت: بنده اصلا اصراري براي عضويت آقاي جاسبي در اين شورا نداشتم.
علي لاريجاني در گفت وگو با فارس در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با توجه به انتخاب آقاي جاسبي در شوراي اسلامي كردن دانشگاه ها و تاكيد افرادي بر تلاش شما مبني بر وارد كردن آقاي جاسبي به اين شورا، چرا اين موضوع را تكذيب كرديد، اظهار داشت: برخي در اين ترازها رفتارهايي دارند كه خيلي اخلاقي نيست. وي خاطرنشان كرد: من به آقايان توهين نمي كنم اما مي گويم اين موضوع سليقه اي است، ولي به هر حال رهبر انقلاب آقاي جاسبي را به عنوان عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي انتخاب كردند و صلاحيتي براي او قائل هستند و بايد به اين موضوع نيز توجه داشته باشيم كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بالاتر از شوراي اسلامي كردن دانشگاه هاست، اما بعد مي گويند ما براي آقاي جاسبي صلاحيتي قائل نيستيم در حالي كه بالاتر از آنان، قائل شدند؛ حرف هاي عجيب و غريبي مي زنند البته موضوع مهمي هم نيست، اما اين سخنان اخلاق مدار نيست.
 


واردات خودروهاي لوكس با ارز مرجع علت تحقيق و تفحص از گمرك

رئيس كميسيون اصل 90 از بررسي تحقيق و تفحص از گمرك در راستاي شفاف سازي نحوه ورود خودروهاي لوكس به كشور با ارز مرجع در اين كميسيون خبر داد.
محمدعلي پورمختار با اشاره به ضرورت نگرش نحوه اولويت بندي تخصيص ارز در مركز مبادلات ارزي و با بيان اينكه بايد در نحوه تعيين اولويت ها در مركز مبادلات ارزي كشور بازنگري شود، گفت: اين موضوع در دستور كار كميسيون اصل 90 بوده و پيگير آن خواهيم بود.
وي در ادامه از بررسي طرح تحقيق و تفحص كميسيون متبوعش از سازمان گمرك كشور خبر داد و به باشگاه خبرنگاران گفت: تحقيق و تفحص از گمرك در راستاي واردات خودروهاي لوكس كه از ابتداي سال جاري با نرخ ارز مرجع صورت گرفته است، صورت خواهد گرفت.
رئيس كميسيون اصل 90 مجلس خاطرنشان كرد: نتيجه اين تحقيق و تفحص تا دو هفته آينده اعلام خواهد شد.
گفتني است واردات 70 تا 80 درصد خودروهاي لوكس به كشور از ابتداي سال جاري با ارز با نرخ مرجع صورت گرفته است و اين در حاليست كه براساس قانون، تنها كالاهاي ضروري بايد از ارز با نرخ مرجع كه همان 1226 تومان است، استفاده كنند.
 


با امضاي ميثاق نامه اي

دانش آموزان با شهداي علم و فناوري پيمان بستند

دانش آموزان عضو اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي با شهداي علم و فن آوري پيمان مجاهدت در راه رشد و بالندگي ايران اسلامي پيمان بستند.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، در حاشيه مراسم سومين دوره انتخابات مجمع مركزي كنگره دهم اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، كه با حضور همسر و پسر شهيد احمدي روشن برگزار شد ميثاق نامه دانش آموزان با شهداي علم و فن آوري به امضا رسيد.
در قسمتي از اين ميثاق نامه تاكيد شده است: ما دانش آموزان عهد مي بنديم كه در راه جهاد علمي و رشد و بالندگي اين كشور مجاهدت كنيم و همواره دين، علم و اخلاق را با هم جستجو مي كنيم و اين سلسله مبارك را با اخلاق و معنويت پاس مي داريم و بي درنگ آن را غنا مي بخشيم.
ما همواره علم را چشمه فياض الهي مي دانيم و ميثاق مي بنديم كه خداوند سبحان را شاهد و ناظر خود قرار مي دهيم تا فيض الهي نصيب فرزندان اين مرز و بوم شده و نور آن در قلب هاي ما ايمان و استواري و خردورزي و مردم مداري را تقويت نمايد و علم انديشه و مهرورزي به جامعه اسلامي را سرمشق خود قرار دهيم.
در اين مراسم همسر شهيد احمدي روشن، وزير آموزش و پرورش و دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان و چند تن از مسئولان آموزش و پرورش نيز اين ميثاق نامه را امضا كردند.
بنابر اين گزارش همچنين پسر شهيد هسته اي «عليرضا احمدي روشن» عضو افتخاري اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان شد.
 


وزارت امور خارجه

خواستار آزادي فوري شهروندان ربوده شده ايراني در سوريه شد

وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با تقبيح تداوم عدم آزادي زائران ايراني ربوده شده در سوريه از نهادهاي بين المللي مسئول خواست تلاش خود را به منظور آزادي فوري تمام شهروندان بي دفاع ايراني به كار گيرند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه، بهره گيري از زائران بي دفاع به عنوان سپر انساني را خلاف اصول حقوق بشر دانست و افزود: مسئوليت جان زائران ايراني در سوريه متوجه ربايندگان آنها كه گروهي شناخته شده هستند و نيز حاميان آنان است.
سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همچنين از نهادهاي بين المللي مي خواهد از تكرار چنين اقداماتي كه خلاف موازين بشري است، به شدت جلوگيري كنند.
48 زائر ايراني 14 مرداد ماه امسال در حومه دمشق توسط مخالفان مسلح دولت سوريه موسوم به گروه ارتش آزاد سوريه ربوده شدند.
مخالفان مسلح روز پنجشنبه(13 مهرماه جاري) با انتشار تصاوير ويدئويي از زائران ايراني، آنان را تهديد به مرگ در 48 ساعت آينده كردند.
 


مسلمي نائيني خبر داد

مشكل اعزام دانشجويان بورسيه حل شد

مديركل امور بورس و دانشجويان خارج وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از حل مشكل اعزام دانشجويان بورسيه خبر داد و گفت: مشكل كليه دانشجويان بورسيه تا 2 هفته آينده برطرف مي شود.
دكتر حسن مسلمي نائيني در گفت و گو با ايسنا، با بيان اينكه طي جلسه وزارت علوم با معاون اول رياست جمهوري و بانك مركزي، مقرر شد تا مشكلات ارزي دانشجويان بورسيه مرتفع شود، گفت: با توجه به اين طرح اميدواريم تا دو هفته آينده بتوانيم دانشجويان بورسيه را طبق روال گذشته به دانشگاه هاي پذيرفته شده در خارج از كشور اعزام كنيم.
وي با بيان اينكه در همين راستا پنج نفر از دانشجويان بورسيه كه مدارك خود را تكميل كرده بودند، اعزام شده اند، گفت: البته به دليل مشكلات موجود تسهيلات ارزي مربوط به سه ماه اول اين دانشجويان و همچنين بليت رفت براي آنان تهيه شده كه در صورت رفع مشكلات باقي خدمات نيز ارائه خواهد شد.
نائيني با بيان اينكه كليه دانشجويان بورسيه در صورت تكميل مدارك، در نوبت اعزام قرار گرفته اند، گفت: اين دانشجويان نيز به نوبت اعزام خواهند شد.
وي با اشاره به مشكلات ارزي دانشجويان غيربورسيه نيز گفت: با اعلام بانك مركزي، اعطاي ارز دولتي به اين دسته از دانشجويان متوقف شده است، ولي اين دسته از دانشجويان مي توانند با دريافت معرفي نامه ارز دانشجويي از وزارت علوم نسبت به دريافت ارز با قيمت اتاق مبادلات ارزي اقدام كنند.
دكتر مسلمي در خاتمه با اشاره به توزيع روز جمعه 5000 معرفي نامه ارز دانشجويي بين متقاضيان گفت: كليه دانشجويان براي دريافت ارز، چه به نرخ دولتي يا غيردولتي بايد معرفي نامه ارز را دريافت كنند.
 


اخبار ادبي و هنري

فراخوان سومين جشنواره مردمي فيلم عمار
سومين دوره جشنواره مردمي فيلم عمار كه قرار است 21 آذر تا 9 دي سال جاري در تهران و بيش از 100 شهر و روستاي كشور برگزار شود، اعلام فراخوان كرد.
بنابراين گزارش اين جشنواره در دو بخش مسابقه و جنبي برگزار مي شود كه در بخش مسابقه آثار در قالب هاي مستند، داستاني كوتاه و بلند، انيميشن، نماهنگ، فيلمنامه، پژوهش ها، نقدها و يادداشت هاي سينمايي پذيرفته مي شود.
سومين جشنواره مردمي عمار چون سال گذشته آثار را در موضوعات تاريخ انقلاب اسلامي، نقد درون گفتماني، بيداري اسلامي، فتنه سال 88، جنگ نرم(تحريم و جهاد اقتصادي، فرصت ها و داشته هاي جامعه ديني ايران، توطئه ها و تهديدهاي نظام جمهوري اسلامي ايران) تقسيم بندي و در مسابقه قرار مي دهد. بخش جنبي اين دوره از جشنواره مردمي عمار نيز سوژه هاي مستند و داستاني است كه علاقمندان به شركت در حوزه سوژه مي توانند سوژه هاي متناسب با موضوعات بخش مسابقه را كه قابليت تبديل شدن به آثار مستند و داستاني دارند به دبيرخانه ارسال كنند.
آخرين مهلت ثبت آثار در جشنواره مردمي فيلم عمار 30 آبان 1391 اعلام شده و آخرين مهلت ارسال آثار پنج آذر 1391 خواهد بود.
بنابراين گزارش، آغاز نمايش آثار در تهران و شهرستان ها 21 آذر 91 خواهد بود و اختتاميه اين جشنواره در سالگرد قيام نه دي برگزار مي شود.
فيلم حضرت محمد(ص) به غار حرا رسيد
كار توليد فيلم «محمد(ص)» به كارگرداني مجيد مجيدي با پايان يافتن صحنه هاي مربوط به شهر مدينه با فيلمبرداري صحنه هاي مربوط به غار حرا ادامه دارد.
فيلمبرداري صحنه هاي مربوط به شهر مدينه در شهرك سينمايي نور واقع در اتوبان قم پايان يافته است و پس از چند روز كار در لوكيشن غار حرا نيز پايان مي يابد.
آخرين لوكيشن فيلم دير بحيرا(عالم مسيحي بشارت دهنده ظهور پيامبر خاتم«ص») در شهر بصرا است كه با اتمام كار در اين شهر گروه خود را براي ادامه فيلمبرداري در يك كشور خارجي آماده خواهند كرد.
تازه ترين ساخته مجيد مجيدي روايت زندگي خاتم انبيا(ص) در مقطع پيش از تولد تا 12 سالگي ايشان است.
 


برگزاري رزمايش 10 هزار نفري بسيجيان استان قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
رزمايش 10 هزار نفري بسيجيان قزوين با عنوان رزمايش محمد رسول الله(ص) در روزهاي 17 و 18 مهر ماه جاري برگزار مي شود.
سرتيپ آبنوش فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين در نشست خبري پيرامون رزمايش محمد رسول الله(ص) استان قزوين اظهار داشت: رزمايش اقتدار و انسجام بسيجيان استان قزوين در روزهاي 17 و 18 مهر ماه جاري در راستاي تحقق رهنمودهاي امام خامنه اي (مدظله العالي) در اين استان با برنامه اي دقيق و منسجم به اجرا در مي آيد.
وي ادامه داد: در اين رزمايش نيروهاي بسيج بخشي از قدرت و توانايي خود را به نمايش مي گذارند و همچون عمليات هاي دفاع مقدس، 10 هزار بسيجي استان قزوين رزمايش محمد رسول الله(ص) را آغاز مي كنند.
سالار آبنوش با بيان اينكه سازمان بسيج، اقشار مختلف مردم را در 5 گردان ساماندهي كرده است، تصريح كرد: سازمان بسيج با توجه به تنوع اقشار، بسيجيان را در 5 گردان امام علي(ع)، امام حسين(ع)، واكنش سريع الي بيت المقدس، عاشورا و همچنين گردان الزهرا(س) كه ويژه خواهران است، ساماندهي كرده و آموزش هاي لازم را به آنها داده است.
فرمانده سپاه صاحب الامر قزوين با اشاره به اينكه رزمايش محمدرسول الله(ص) استان قزوين را 3 مرجع سازمان بسيج مستضعفين، ستاد كل سپاه و ستاد كل قوا ارزيابي مي كنند و توانايي بسيجيان را مورد بررسي قرار مي دهند، از ايجاد بسيج رسانه در استان قزوين خبر داد و گفت: بسيج رسانه در كشور راه اندازي شده است و به دنبال آن هستيم تا بسيج رسانه را در استان قزوين نيز راه اندازي كنيم.
 


در گلستان شهداي اصفهان بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم كودكان و نوجوانان فردا آغاز مي شود

اصفهان-خبرنگار كيهان:
دست اندركاران بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان فردا با حضور در گلستان شهداي اصفهان با شهدا ميثاق دوباره مي بندند.
مدير امور برنامه هاي جنبي ستاد اجرايي بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان با اعلام اين مطلب گفت: اين مراسم با اجراي برنامه «شمع و گل و پروانه» ساعت 8 و 30 دقيقه با حضور مسئولان و دست اندركاران برگزاري جشنواره، داوران و خبرنگاران كودك و نوجوان و دانش آموزان اصفهاني برگزار مي شود.
ستوده فر با بيان اينكه هدف از برگزاري اين برنامه تجديد ميثاق با آرمان هاي امام خميني(ره) و شهداي انقلاب اسلامي و هشت سال جنگ تحميلي است، از حضور فرزندان شهداي هسته اي به عنوان ميهمانان ويژه اين مراسم خبر داد و افزود: در اين مراسم از فرزندان شهيد احمدي روشن و رضايي نژاد تجليل به عمل مي آيد.
بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودك و نوجوان از 17 تا 21 مهرماه جاري در اصفهان برگزار مي شود.
 


دي ماه سال جاري

همايش پاسداشت «نيم قرن حضور» جامعه مدرسين برگزار مي شود

سرويس شهرستانها-
همايش «نيم قرن حضور» به منظور پاسداشت نيم قرن تلاش علمي، فرهنگي و سياسي جامعه مدرسين حوزه علميه قم زمستان امسال برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محسن صالح دبير برگزاري همايش «نيم قرن حضور» در اين باره گفت: جامعه مدرسين حوزه علميه قم هر سال همايش هايي با حضور علماي بلاد در قم و همچنين نشست هاي منطقه اي برگزار مي كند كه امسال قرار است با حضور مراجع معظم تقليد، علما و شخصيت هاي برجسته نظام و اساتيد و فرهيختگان حوزه و دانشگاه به بررسي نيم قرن خدمات علمي، فرهنگي و سياسي جامعه مدرسين بپردازد.
وي گفت: به همين منظور دبيرخانه اين همايش در جامعه مدرسين تشكيل شده است و مقدمات برگزاري اين همايش در حال اجرا است.
حجت الاسلام صالح خاطرنشان كرد: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته فراخوان مقالات اين همايش از ابتداي مهرماه منتشر شده است و همه پژوهشگران و صاحب نظران مي توانند مقالات و پژوهش هاي خود را در محورهاي شش گانه اعلام شده تا 15 آذرماه سال جاري به دبيرخانه همايش ارسال كنند.
وي جمع آوري اسناد و مدارك مربوط به اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه را از ديگر بخش هاي اين همايش عنوان كرد و افزود: اعضاي جامعه مدرسين در مبارزات پيش از انقلاب در شهرهاي مختلف تبعيد شده و در آنجا منشأ آثار و خدمات بوده اند، به همين لحاظ اسناد مكتوب و شفاهي گرانبهايي از اين تلاش ها وجود دارد كه دبيرخانه همايش درصدد جمع آوري و انتشار آنها مي باشد.
صالح، زمان برگزاري اين همايش را دي ماه سال جاري عنوان كرد و گفت: جامعه مدرسين حوزه علميه قم در سال 1341 (پنجاه سال پيش) با تدبير تعدادي از علما و مبارزان بزرگ انقلاب اسلامي و با هدف همراهي امام خميني در مبارزات خود عليه شاه تشكيل شد و فعاليت سياسي و فرهنگي خود را آغاز كرد.
 


دكتر صدر:

تعرفه هاي پزشكي براي 6 ماهه دوم سال بايستي كارشناسي شود

رئيس كل سازمان نظام پزشكي از خواسته هاي جامعه پزشكي مبني بر بازنگري در تعرفه هاي حوزه سلامت در سال 91 براي نيمه دوم اين سال خبر داد.
دكتر سيدشهاب الدين صدر در نشست روساي انجمن هاي علمي-تخصصي پزشكي كشور با مسئولان سازمان نظام پزشكي از تصريح استفساريه مجلس شوراي اسلامي مبني بر محفوظ بودن حق و وظيفه قانوني اين سازمان در خصوص تعرفه گذاري خدمات درماني بخش خصوصي تا زمان تشكيل شوراي عالي بيمه سلامت خبر داد و گفت: اين استفساريه اخيرا توسط سازمان نظام پزشكي از مجلس شوراي اسلامي دريافت شده و بر حفظ اختيارات سازمان ها و نهاده هاي داراي وظيفه تعرفه گذاري تا زمان تشكيل شوراي عالي بيمه سلامت صحه مي گذارد، ضمن اينكه مطابق قانون پس از اتمام برنامه پنجم توسعه كشور، سازمان نظام پزشكي موظف به تعيين و اعلام تعرفه هاي سلامت در بخش خصوصي خواهد بود.
وي با اشاره به مشكلات اقتصادي و رشد تورم در جامعه افزود: تورم در حوزه سلامت 2 برابر ميزان تورم اعلام شده در جامعه يعني حدود 50% است. آحاد جامعه پزشكي معتقدند كه تعرفه هاي اعلام شده براي سال 91 با توجه به تغيير قابل ملاحظه قيمت ها و افزايش نرخ تورم نسبت به ابتداي سال، نياز به كارشناسي و تجديدنظر دارد.
وي ضمن تاكيد بر اين واقعيت، مشكلات اقتصادي اقشار مختلف مردم را متذكر شد و گفت: ما ضمن كارشناسي دقيق بايستي به وضعيت و مشكلات مردم و بيماران توجه داشته باشيم و با توجه به مصالح جامعه تصميم گيري كنيم.
دكتر صدر، سپس به تفاهم نامه مالياتي سال 90 جامعه پزشكي اشاره كرد و گفت: اين تفاهم نامه با پيگيري هاي فراوان سازمان نظام پزشكي و جمع آوري نظرات انجمن هاي علمي-تخصصي پزشكي تدوين شده و مورد موافقت سازمان امور مالياتي قرار گرفته كه با بهره گيري از آن بسياري از مشكلات مالياتي جامعه پزشكي مرتفع شده و اجراي آن گام بزرگي در جهت وصول عادلانه ماليات مي باشد.
 


رئيس اتحاديه لوازم آرايشي و بهداشتي اصفهان:

 لوازم آرايشي خارجي سلامت مصرف كنندگان ايراني را تهديد مي كند

اصفهان-خبرنگاركيهان:
رئيس اتحاديه لوازم آرايشي و بهداشتي اصفهان گفت: لوازم آرايشي خارجي با شرايط آب و هوايي ايران سازگار نيست و سلامت مصرف كنندگان ايراني را تهديد مي كنند.
«محمدرضا پاك نژاد» در حاشيه سومين نمايشگاه تخصصي صنايع بهداشتي، شوينده، پاك كننده سلولزي و تجهيزات وابسته در اصفهان با بيان اينكه رويكرد اين نمايشگاه حمايت از كالاهاي ايراني است، افزود: در حال حاضر محصولات آرايشي و بهداشتي به ويژه از طريق تبليغات در شبكه هاي ماهواره اي جاي خود را در بازارهاي مختلف باز كرده اند اما اين محصولات معمولا كيفيت و استاندارد لازم را نداشته و با شرايط آب و هوايي كشور ما نيز سازگار نيست و علاوه بر آن محصولات قاچاق موجود در بازار كه نوع تقلبي نشانه هاي تجاري مطرح جهان هستند سلامت مصرف كنندگان ايراني را تهديد مي كند.
وي گفت: در اين نمايشگاه سعي شده است كالاهاي استاندارد توليد داخل به مردم معرفي و ارائه شود.

 


معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:

بايد به وجه معنوي هنر تئاتر بيشتر پرداخته شود

معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از ابلاغ آئين نامه جديد تئاتر به استان ها و صدور پروانه دائمي براي 670 گروه نمايشي در كشور تا پايان دولت دهم خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حميد شاه آبادي در مراسم اختتاميه چهاردهمين جشنواره تئاتر استاني در قم گفت: امروز هنر نمايش به عنوان يك سرگرمي نيست بلكه بر اين هنر به عنوان اصلي براي تعقل گرايي در فرهنگ و انديشه تكيه مي شود.
وي هنر را داراي دو وجه مادي و معنوي دانست و تصريح كرد: اگر به وجه معنوي هنر بيشتر پرداخته مي شود به دليل تاثيرگذاري اين هنر و ورود به عواطف و انديشه هاي انساني است.
وي بعد معنوي هنر نمايش را بسيار ماندني دانست و ابراز كرد: در اين هنر پرورش معنويت بي نياز از ماديات سير خود را طي مي كند.
معاون فرهنگي هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه به جايگاه نمايش استان قم اشاره و تصريح كرد: هنر نمايش در استان قم جلوه ويژه اي بين ديگر استان ها دارد و توانسته نقش بزرگي را در عرصه هنري كشور داشته باشد.
شاه آبادي در بخش ديگري از سخنان خود از ارائه پروانه هاي دائم به گروه هاي نمايشي كشور تا پايان دولت دهم خبر داد و بيان كرد: آئين نامه شكلي تئاتر به پايان رسيد و از ديروز به تمام كشور ابلاغ شد.
وي به وجود 670 گروه نمايشي در سراسر كشور اشاره و تصريح كرد: تمام اين گروه ها بايد روند معمول را براي دريافت پروانه هاي رده الف تا ج بپيمايند.
معاون فرهنگي هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: با شكل گيري گروه هاي جديد برنامه ريزي هاي خاصي انجام خواهد شد.
وي ادامه داد: صدور پروانه ها تا پايان دولت دهم ادامه خواهد داشت و در آغاز دولت يازدهم گروه هاي تخصصي معرفي مي شوند.
شاه آبادي از طرح مركز تئاتر شهر در هر استان خبر داد و گفت: اين طرح آرام آرام در همه استان ها محقق مي شود.
 


انتقاد امام جمعه دهلران از معاون اول رئيس جمهور

دهلران- خبرنگار كيهان:
امام جمعه دهلران از عدم سفر معاون اول رئيس جمهور به اين شهر انتقاد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محسن موسوي در خطبه هاي نمازجمعه اين شهرستان گفت: مسئولان محلي مقدمات سفر معاون اول رئيس جمهور و وزراء همراه را به دهلران فراهم كرده بودند ولي متأسفانه نه تنها ايشان بلكه هيچ يك از وزرا به اين شهرستان سفر نكردند.
امام جمعه دهلران تصريح كرد: جاي داشت معاون رئيس جمهور با حضور در دهلران، پيگير مصوبات 4 سفر قبلي هيئت دولت مي شدند و پروژه هاي نيمه تمام از جمله احداث سد دويرج، پالايشگاه، بازارچه مرزي و كارخانه سيمان را مورد بررسي قرار مي دادند و به روند اجرايي آنها شتاب مي بخشيدند.
وي در پايان تأكيد كرد: دهلران داراي ظرفيت هاي بالقوه اي در بخش هاي نفت و گاز، آب و خاك است كه بهره برداري مناسب از آنها مي تواند نقش بسزايي در رشد و توسعه اقتصادي اين منطقه و ايجاد فرصت هاي شغلي براي جوانان آن داشته باشد.
لازم به ذكر است رحيمي معاون اول رئيس جمهور به همراه چند تن از وزيران هفته گذشته به استان ايلام سفر كردند و فقط در مركز استان و شهر مهران حضور يافتند.
 


اجراي غربالگري سرطان سينه براي زنان بالاي 40 سال

معاون وزير بهداشت از اعلام آمادگي بيش از 50 هزار نفر در تيم هاي سلامت پزشك خانواده در كشور و اجراي طرح غربالگري سرطان سينه زنان بالاي 40 سال كشور خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، عليرضا مصداقي نيا در هفتاد و دومين اجلاس روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور با اعلام اين خبر گفت: برنامه پزشك خانواده يكي از مهمترين اولويت هاي وزارت بهداشت است.
وي با اعلام اينكه تاكنون 50 هزار نفر در تيم هاي پزشك خانواده داوطلب شدند، افزود: از اين تعداد 20 هزار نفر پزشكان هستند كه يك ميليون و 200 هزار نفر از مردم نيز در برنامه پزشك خانواده ثبت نام كرده اند.
معاون بهداشت گفت: برنامه پرونده الكترونيكي نيز آماده و در دست اجراست كه به همكاري درون بخشي در سطوح دانشگاه ها بيشتر احساس نياز مي شود.
مصداقي نيا از ديگر برنامه هاي معاونت بهداشتي به غربالگري سرطان پستان در زنان بالاي 40 سال اشاره كرد و انجام برنامه هاي سلامت دهان و دندان، وارنيش فلورايد براي دانش آموزان و كودكان، استفاده از تكنولوژي روز در بخش آموزش سلامت، MPH آموزش سلامت و تبيين سند سبد غذايي را نيز از ديگر برنامه هاي معاونت بهداشتي عنوان كرد.
كاهش چشمگير بيماري مالاريا در سال 91
وي با بيان اينكه كنترل بيماري مالاريا در كشور به خوبي پيشرفت داشته و از 10 هزار مورد به 500 مورد در سال 91 رسيده است، افزود: طي دو سه سال اخير با همت مركز مديريت بيماريها تخت هاي ايزوله تنفسي افزايش يافته است، كاهش آسيب براي بيماري ايدز جدي گرفته شده، درمان بيماري سل به خوبي پيش رفته است و شبكه هاي آزمايشگاه هاي سل به خوبي در حال پيشروي است.
 


زرشك بيرجند به اروپا صادر مي شود

بيرجند- خبرنگار كيهان:
نخستين محموله محصول استراتژيك خراسان جنوبي
-زرشك- به ميزان 30تن به زودي به كشور آلمان صادر مي شود.
دبير كانون دانش و صنعت زرشك و عناب خراسان جنوبي ضمن اعلام اين خبر گفت: دولت از فناوري هاي علمي در حوزه اين محصول حمايت كرده و ايجاد صنايع تبديلي در استان از سياست هاي اين كانون است.
احمدي زاده از تحقيق و بررسي يك گروه ويژه علمي در راستاي دستيابي به فرآوري هاي زرشك خبر داد و گفت: هم اكنون با يك سرمايه گذار آلماني درحال رايزني هستيم تا بتوانيم ضمن ايجاد بسترها و شرايط لازم زمينه صادرات اين محصول مهم را به اروپا فراهم كنيم.
وي از قول مساعد طرف آلماني درخصوص صادرات محصول زرشك به كشورهاي اروپايي به شرط كسب استانداردهاي بين المللي خبر داد.
احمدي زاده در ادامه باتوجه به كيفيت بالاي توليد اين محصول در استان خواستار ايجاد زمينه مناسب در راستاي سرمايه گذاري بخش خصوصي در راه اندازي صنايع تبديلي شد.
 


ايران مينياتوري ساخته مي شود

مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران از ساخت جاذبه هاي تاريخي و گردشگري ايران در ابعاد كوچك و مينياتوري در تهران خبر داد.
محمد حسين فراهاني در گفت و گو با فارس اظهار داشت: طبق برنامه ريزي هاي در حال انجام، قرار است جاذبه هاي تاريخي و گردشگري كشور به صورت مينياتوري ساخته شود. وي افزود: اين مجموعه مينياتوري ابتدا تنها قرار بود مختص جاذبه هاي تهران باشد، اما در حال حاضر تصميم بر اين شده است كه كل جاذبه هاي كشور به صورت مينياتوري در پايتخت، ساخته و به نمايش گذاشته شود.
مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران گفت: فعلا اين طرح در مرحله مطالعه و برنامه ريزي قرار دارد و هنوز اجرايي نشده است اما براساس بعضي مذاكرات و برنامه ريزي ها احتمال دارد محل نمايش «ايران مينياتوري» در پارك شهر تهران باشد.
فراهاني افزود: تمام جاذبه هاي گردشگري و تاريخي ايران در اين مجموعه مينياتوري كه از جنس پلي استر خواهد بود ساخته مي شود.
وي تاكيد كرد: ساخت اين مجموعه مينياتوري، گردشگران بسياري را براي بازديد از جاذبه هاي گردشگري كشور جذب خواهد كرد.
به گزارش فارس، در اكثر شهرهاي توريستي دنيا شهرهاي مينياتوري ساخته مي شود كه شامل جاذبه هاي گردشگري، بافت ساختمان ها و خيابان ها و تمام اجزاي تشكيل دهنده آن شهرها در ابعاد كوچك است و براي گردشگران از جذابيت بالايي برخوردار است.
در حال حاضر يكي از بزرگترين شهرهاي مينياتوري دنيا در هامبورگ قرار دارد كه به يكي از قطب هاي جذب گردشگر در آلمان تبديل شده است.
 


سرپرست بانك هويت ژنتيك ايران منصوب شد

طي حكمي از سوي دكتر احمدي شجاعي، رييس سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر رضا علاءالديني به عنوان سرپرست بانك هويت ژنتيك ايران منصوب شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر علاءالديني فارغ التحصيل رشته پزشكي عمومي از دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي وph.d ژنتيك از استراليا است كه از سال 1388 كار خود را در سازمان پزشكي قانوني آغاز كرده است.
براساس جزء يك بند «ز» ماده 211 قانون برنامه پنجم پنج ساله توسعه، تهيه شناسنامه هويت ژنتيكي افراد با بهره گيري از نيروهاي متخصص و تجهيزات روزآمد يكي از وظايف مهم اين بانك مي باشد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14