(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 مهر 1391 - شماره 20327

يادداشت خبرنگار
دانشگاه بناب به سطح بين المللي ارتقا مي يابد
با برپايي تجمعات اعتراضي
دانشگاهيان زنجان و نطنز اهانت به پيامبر اسلام را محكوم كردند
ايران در كيهان
مسئول بسيج مداحان استان همدان:
مداحان در خط مقدم جبهه فرهنگي قرار دارند
شيوه كسب!
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز:
كميته مقابله با تحريم ها در همه دانشگاه ها راه اندازي مي شود
امام جمعه شهرستان خواستار شد
تغييرنام محله هاي برازجان به اسامي شهدا
ارائه درس آشنايي بادفاع مقدس در حوزه هاي علميه
با مشاركت دانش آموزان در طرح هجرت 3
250 مدرسه هرمزگان نوسازي شدند
كارگاه آموزشي پدافند غيرعامل در لرستان برگزار شد
به مناسبت روز جهاني كودك
جشنواره يك هفته با كانون در مازندران آغاز شد
افتتاح كانون هاي فرهنگي در مساجد روستايي گناباد
بخشدار نظر كهريزي هشترود:
روستاي آتش بيگ به منطقه گردشگري تبديل مي شود


يادداشت خبرنگار

سيم كارت تلفن همراه در مدارس چه مي كند؟!
توسعه علم و دانش از اساسي ترين نيازهاي يك جامعه براي رسيدن به رفاه اجتماعي و استقلال واقعي است و اين مهم در كشور ما بر عهده سازمان هاي مختلفي نهاده شده كه آموزش و پرورش در رأس قرار دارد.
به رغم رسالت سنگيني كه در اين خصوص متوجه نظام آموزش و پرورش است متأسفانه اين سازمان عريض و طويل هنوز نتوانسته است جامعه اي دانش محور در شأن انقلاب اسلامي، ملت مسلمان ايران بنيان نهد و از دغدغه هاي تربيتي والدين بكاهد.
صرف نظر از مشكلاتي نظير كمبود اعتبار يا امكان عدم دسترسي به تازه ترين آموزه ها و تجهيزات آموزشي كه مي تواند توجيهي براي ناموفق بودن نظام آموزش و پرورش تلقي شود؛ بروز برخي حوادث نشان از وجود بي برنامگي يا تساهل در انجام برنامه هاي آموزشي دارد كه نمي توان به سادگي از كنار آن گذشت.
در حالي كه سالانه شاهد بروز حوادث تلخ ناشي از تساهل و تسامح در نظام آموزش و پرورش براي دانش آموزان هستيم، امسال همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد و بازگشايي مدارس مشاهده شد كه به برخي از دانش آموزان سيم كارت تلفن همراه هديه داده اند.
هرچند وسايل و ابزاري مانند تلفن، اينترنت، كامپيوتر و تلفن همراه امروزه به عنوان يك وسيله ارتباطي روزمره تلقي مي شود و در برخي از جوامع بدون آنها امكان ادامه زندگي روزانه امكانپذير نيست اما بايد گفت چه ضرورتي تصميم گيرندگان نظام آموزشي را وادار به توزيع رايگان سيم كارت تلفن همراه در شرايط كنوني بين دانش آموزان كرده است؟ در حالي كه موارد زيادي ديده و شنيده ايم كه وجود تلفن همراه در دست دانش آموزان سبب مشكلات، معضلات و آسيب هايي شده كه در برخي از موارد جبران ناپذير هم بوده است.
فرهنگ سازي و اطلاع رساني هاي لازم جهت استفاده مناسب از وسايل ارتباط جمعي توسط ادارات و سازمانهاي مرتبط و به ويژه آموزش و پرورش ضرورتي اجتناب ناپذير است.
اصولاً چنين كاري با برنامه هاي انضباطي وضع شده توسط آموزش و پرورش نيز مغايرت دارد؛ چرا كه از طرفي بخشنامه مي شود كه بردن تلفن همراه به مدرسه ممنوع است و از طرف ديگر به دانش آموزان سيم كارت هديه مي شود؟ آيا ابعاد پيامدهاي اين اقدام توسط كارشناسان بررسي و آيا از اوليا و معلمان نظرخواهي شده است؟ آيا به عواقب اين اقدام انديشه شده است؟ اگر توافق نامه بين مخابرات و وزارت آموزش و پرورش صورت نگرفته، مخابرات با كدام مصوبه هيئت دولت، كدام مصوبه مجلس و با كدام ماده و دستور قانوني سر خود به دانش آموزان سيم كارت هديه مي دهد و چرا آموزش و پرروش از اين اقدام جلوگيري نمي كند؟
بايد گفت: آموزش و پرورش با اين اقدام نگراني در ميان خانواده ها را دامن زده است و عده اي مي گويند اميد است اين اقدام رنگ و بوي انتخاباتي و يا تجارت براي برخي شركت ها نداشته باشد و يا خداي ناخواسته با هدف كسب درآمد از راه خريد شارژ و تحميل هزينه به خانواده انجام نشده باشد.
سنندج- خبرنگار كيهان
 


دانشگاه بناب به سطح بين المللي ارتقا مي يابد

بناب- خبرنگاركيهان:
رئيس دانشگاه بناب از اتمام كارهاي انتقال سند 47هكتاري سايت جديد به نام اين دانشگاه خبر داد.
دكتر قربانعلي حقيقت دوست با اعلام اينكه دومين سايت دانشگاه بناب شامل 47هكتار زمين، و داراي 3 هزار و 500 مقر ساختمان اداري است، افزود: با انتقال سند مجموعه سايت جديد به نام اين دانشگاه، از سوي هيئت امناي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، مجوز ايجاد پرديس بين المللي در دانشگاه بناب صادر شده است.
وي تصريح كرد: با صدور اين مجوز، دانشگاه بناب قادر خواهد بود از اين به بعد نسبت به جذب دانشجوي خارجي نيز اقدام كند و هم اكنون اين دانشگاه داراي 18رشته تحصيلي در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتراست.
رئيس دانشگاه بناب همچنين تاكيد كرد: در سال تحصيلي جديد با پذيرش 450 دانشجوي جديد تعداد دانشجويان اين دانشگاه به حدود يك هزار و 900 نفر افزايش يافت.
شهرستان 130هزار نفري بناب در جنوب مركز استان آذربايجان شرقي واقع شده و به لحاظ وجود چندين دانشگاه از جمله دانشگاه بناب، دانشگاه پيام نور، دانشگاه آزاد اسلامي و... به عنوان قطب علمي، دانشگاهي در كشور مطرح است.
 


با برپايي تجمعات اعتراضي

دانشگاهيان زنجان و نطنز اهانت به پيامبر اسلام را محكوم كردند

بادرود و زنجان- خبرنگاران كيهان:
اساتيد، دانشجويان، مسئولان و كاركنان دانشگاه ها در زنجان و نطنز با برگزاري تجمعات اهانت به پيامبر اسلام(ص) را محكوم كردند.
در تجمع اعتراضي كه در مجمتع علامه دانشگاه آزاد اسلامي زنجان با حضور اساتيد، دانشجويان و كاركنان برگزار شد رئيس دفتر نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان زنجان طي سخناني با محكوم كردن اهانت مدعيان دروغين حقوق بشر به ساحت پيامبر بزرگوار اسلام گفت: پيامبر نور رحمت خداوند براي راهنمايي بشريت است و چنين گستاخي ها و اهانت هايي چيزي از شان و بزرگي پيامبر نمي كاهد زيرا خداوند پشتيبان حضرت محمد(ص) و دين اوست.
حجت الاسلام والمسلمين عنايت الله شامي افزود: اهانت به پيامبر از سوي عوامل مزدور آمريكايي و اسرائيلي موجب رسوايي خودشان گرديد. گسترش بيداري اسلامي در كشورهاي جهان در عصر حاضر نشان از عزت اسلام و پيامبر بزرگ خداوند دارد.
در اين تجمع اعتراضي كه با حضور گسترده دانشگاهيان زنجان برگزار شد ضمن قرائت بيانيه پاياني شعارهايي در دفاع از پيامبر اسلام و عليه آمريكا و اسرائيل سرداده شد و پرچم آمريكا واسرائيل به آتش كشيده شد.
دانشجويان، اساتيد و كاركنان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامي واحد نطنز نيز همزمان با دانشگاه هاي آزاد اسلامي سراسر كشور در پي هتك حرمت به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص) با تجمع اعتراض آميز خود در مقابل ساختمان پيامبر اعظم(ص) نسبت به ساخت فيلم موهن آمريكايي و چاپ كاريكاتور فرانسوي، اعلام انزجار كردند.
تجمع كنندگان با سردادن شعارهايي از قبيل: لبيك يا رسول الله، سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن، مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل و با قرائت بيانيه اي اين اقدام گستاخانه و بي شرمانه شيطان صفتان و بنيانگذاران جاهليت جديد را محكوم ساختند. در اين تجمع حجت الاسلام والمسلمين مردان، رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان، طي سخناني ضمن بيان پاره اي از خصوصيات بارز نبي مكرم اسلام(ص)، عناد استكبار جهاني با اسلام و اهانت مذبوحانه را مورد انتقاد شديد قرار داد.
 


ايران در كيهان

تبريز- خبرنگارگيهان: مسابقه خاطره نويسي با عنوان «سبزترين برگ زندگي 8 سال دفاع مقدس» در دانشگاه تبريز برگزار مي شود.
اين مسابقه كه مخصوص اعضاي هيئت علمي و كاركنان بوده شامل خاطرات آنان از حضور در جبهه، پشت جبهه، اسارت، بمباران شهر و ترك شهر خواهدبود.
لازم به ذكر است به نفرات برتر جوايز نفيسي اهدا خواهد شد.
برگزاري شوراي اداري
رباط كريم- خبرنگاركيهان: دومين نشست شوراي اداري شهرستان رباط كريم برگزار شد.
سليمان پور فرماندار رباط كريم در ابتداي اين جلسه گفت: با اختصاص اعتباري بالغ بر 22 ميليارد ريال براي عمران و آباداني روستاها تاكنون چندين روستاي شهرستان به همت بخشداري مركزي و با تلاش ساير دستگاه هاي ذيربط آسفالت شده است.
شايان ذكر است در اين نشست از مدال آوران رباط كريمي پارالمپيك 2012 لندن با اهداي لوح و هدايايي قدرداني شد.
مرمت امامزاده اسماعيل
ابهر- خبرنگاركيهان: اعتباري بالغ بر 200 ميليون تومان از سوي سازمان ميراث فرهنگي به امامزاده اسماعيل (ع) شناط اختصاص يافت.
معاون سازمان ميراث فرهنگي كشور با حضور در بقعه امامزاده اسماعيل با اعلام مطلب فوق گفت: طرح توسعه حريم و حفظ موارد ميراثي اين بقعه تاريخي آن گونه كه شايسته است بايد انجام گيرد.
علويان صدر ضمن انتقاد شديد از مرمت گنبد اين امامزاده يادآور شد: اداره كل ميراث فرهنگي استان بايد هرچه زودتر نسبت به پيمانكاري كه اين كار ضعيف را انجام داده و باعث پوسته شدن كاشي هاي نصب پس از چند روز شده به محاكم قضايي معرفي شود چرا كه ما با كسي كه به اين صورت به بيت المال خيانت مي كند تعارف نداريم.
صرفه جويي در آب كشاورزي
كاشان- خبرنگاركيهان: 15ميليون مترمكعب آب در بخش كشاورزي شهرستان كاشان صرفه جويي شد.
عباس ذيلايي مدير جهاد كشاورزي كاشان با اعلام خبر فوق گفت: با اعتبارات تخصيص داده شده از سوي ستاد توسعه و كار گروه بخش كشاورزي و با خودياري 30 درصدي بهره برداران بخش كشاورزي بالغ بر يك هزار و 450 هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان كاشان كانال كشي و به سيستم آبياري تحت فشار مجهز شده كه يك نمونه آن باغ 400 هكتاري شهر بوزك است.
راه اندازي بازرسي اصناف
بهارستان- خبرنگاركيهان: رئيس مجمع صنفي شهرستان بهارستان با ابراز اين مطلب افزود: نظارت بر بازار و تنظيم آن درجهت كاهش دغدغه معيشتي مردم يكي از مهم ترين برنامه هاي پيش روي مجمع امور صنفي شهرستان مي باشد.
جعفر درويشي، بازرسان اصناف را ديده بانان و تحليلگران وضعيت بازار دانسته و تصريح كرد: بازرسان اصناف نمايندگان مردم بوده و بازرسي از واحدهاي صنفي و برخورد با متصديان واحدهاي متخلف از اهم وظايف ذاتي بازرسان مي باشد.
انشعابات آب و فاضلاب
اهواز- خبرنگار كيهان: بيش از 12 هزار انشعاب آب و فاضلاب در استان خوزستان واگذار شد.
سرپرست شركت آب و فاضلاب خوزستان با اعلام خبر فوق گفت: با واگذاري 8 هزار و 972 انشعاب آب و 3 هزار و 777 اشتراك فاضلاب از ابتداي سال جاري، تعداد انشعابات واگذار شده شركت آب و فاضلاب استان خوزستان تا پايان 5 ماهه امسال به 555 هزار و 954 انشعاب آب و 189 هزار و 34 انشعاب فاضلاب رسيد.
محمدعلي صنيعي نژاد در ادامه افزود: با توجه به اينكه از ابتداي سال جاري تا پايان مرداد ماه، 67 كيلومتر توسعه شبكه آب و 11 كيلومتر توسعه شبكه فاضلاب در شهرهاي استان صورت گرفته است، طول شبكه آب استان در حال حاضر 6 هزار و 361 كيلومتر و طول شبكه فاضلاب خوزستان را يكهزار و 930 كيلومتر است.
حمايت از آموزشگاه هاي فني
اهواز- خبرنگار كيهان: مدير كل آموزش فني و حرفه اي خوزستان خواستار حمايت جدي از بخش خصوصي و آموزشگاه هاي آزاد فني شد.
رحمان قلاوند در نخستين نشست دستگاه هاي مجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي كه با موضوع توسعه آموزش هاي مهارتي برگزار شد، يكي از موضوعات اصلي كشور و استان را بحث اشتغال عنوان و خاطر نشان كرد: فني و حرفه اي از آن نوع دستگاه هايي است كه آموزش را براي ايجاد اشتغال ارائه مي نمايد و اگر تعاملي بين دستگاه هاي مرتبط برقرار باشد كارآموزان فارغ التحصيل بهتر جذب بازار كار مي شوند.
مشاركت در بازسازي عتبات عاليات
اردبيل- خبرنگار كيهان: كارگران و متخصصان منطقه آب بيگلو شهرستان نمين در اجراي قسمتي از صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف مشاركت مي نمايند. دكتر منصور حقيقت پور نماينده مردم اربيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي با اعلام مطلب فوق افزود: تا تكميل نهايي صحن مطهر نيروهاي اجرايي منطقه آبي بيگلو به نجف اشرف اعزام خواهند شد.
حل بحران آب
كاشان-خبرنگار كيهان: بحران آب در كاشان نيازمند مشاركت مردمي است. دبير ستاد توسعه دانشگاه كاشان در نشست ستاد خيران دانشگاه كاشان با اعلام مطلب فوق از وقف به عنوان يك فرهنگ درگذشته نام برد و همياري مردم در احداث آب انبار و وقف آن براي استفاده عموم توسط خيران را در حفظ و حراست از منابع آب شهرستان كاشان ارزشمند دانست.
الماسي در ادامه تاسيس پژوهشكده آب توسط دانشگاه كاشان با همكاري شركت آبفاي كاشان را به عنوان يكي ديگر از پروژه هاي زيربناي و مديريتي شهرستان نام برد.
افتتاح پروژه آب و فاضلاب
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: 6پروژه آب و فاضلاب شامل اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب و شبكه توزيع آب در شهرستان سنقروكليايي، احداث شبكه فاضلاب و شبكه توزيع آب مسكن مهر در شهر صحنه و اصلاح شبكه آب شهرك هاي بهاران، چكمه اي، شبكه بهداشت و منطقه نظامي در شهر جوانرود به بهره برداري رسيد. رضا كراني سرپرست شركت آب و فاضلاب استان كرمانشاه افزود: براي اجراي اين پروژه ها بيش از 146 ميليارد ريال هزينه شده است.
 


مسئول بسيج مداحان استان همدان:

مداحان در خط مقدم جبهه فرهنگي قرار دارند

بهار- خبرنگار كيهان:
مسئول بسيج مداحان سپاه انصار الحسين(ع) استان همدان گفت: مداحان در خط مقدم جبهه هاي فرهنگي قرار دارند.
مجتبي روشن روان در اولين جلسه شوراي همفكري بسيج مداحان شهرستان بهار كه در محل سالن جلسات سپاه ناحيه بهار برگزار شد، ضمن اشاره به تشكيل اقشار 17 گانه بسيج افزود: بسيج مداحان نيز يكي از اقشار 17 گانه بسيج است كه امسال همزمان با سراسر كشور در نواحي مقاومت بسيج راه اندازي شده است.
وي هدف از تشكيل بسيج مداحان را بررسي مسايل، مشكلات، تعيين محتوي و آسيب هاي مداحي عنوان كرد و ادامه داد: ايجاد حلقه هاي فكري مداحان به صورت هفتگي، بررسي دغدغه هاي عمده آنان در زمينه محتوي اشعار و تشكيل يك بانك اطلاعاتي اشعار از ديگر اهداف به شمار مي رود.
مسئول بسيج مداحان سپاه انصار الحسين(ع) همدان تصريح كرد: يكي از سياست هاي بسيج مداحان اين است كه مادحين با محتواي سالم و مستند و با بهره گيري از مقاتل معتبر وارد مجالس شوند و به اشعار خود در توصيف اهل بيت(ع) دقت و توجه داشته باشند و از بيان مطالب سخيف و كم ارزش بپرهيزند.
روشن روان يادآور شد: از جمله اهداف ديگر اين است كه ذاكر اهل بيت آراسته به اخلاق حسنه و در خط ولايت و آرمان هاي امام و شهداي گرانقدر باشد.
 

 


شيوه كسب!

يكي از شهروندان بابلي با جمع آوري كارتن هاي خيس كنار رودخانه موزيرج و خشك كردن آنها زير نور خورشيد و در كنار خيابان، لقمه ناني به دست مي آورد. اين شهروند بابلي مي گويد: «فروش برگ هاي خشك شده كارتن آن هم به صورت كيلويي جوابگوي خرج روزانه ام نيست، فقط لقمه ناني به دست مي آورم.»
مقايسه كنيد درآمد و شيوه كسب آن را از سوي اين شهروند بابلي با درآمد و شيوه كسب بعضي ها!
 


رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز:

كميته مقابله با تحريم ها در همه دانشگاه ها راه اندازي مي شود

شيراز- خبرنگار كيهان:
راه اندازي كميته مقابله با تحريم ها در همه دانشگاه ها لازم است و با اين تدبير مي توان به بي اثر كردن تحريم ها و خودكفايي كشور كمك كرد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اين مطلب در همايش منطقه اي اقتصاد سلامت، گفت: كاهش فعاليت ها و برنامه هاي غيرضروري در دانشگاه ها و تقسيم بندي كارهاي مختلف بين دانشگاه ها از جمله راهكارهايي است كه نقش موثري در كاهش هزينه هاي غيرضروري و كمك به اقتصاد سلامت كشور دارد.
محمدعلي ايمانيه اظهار داشت: خريد تجهيزات پزشكي لوكس كه غيرضروري هستند نيز مي بايست مورد كنترل قرار گيرد و افزون بر اين ساماندهي و استفاده بهينه از نيروي انساني و استخراج و تهيه شاخص هاي نيروي انساني در دانشگاه ها نيز بايد مد نظر مسئولان قرار گيرد.
وي افزود: برنامه ريزي براي غلبه بر تحريم ها در حوزه سلامت با مديريت مالي دقيق دانشگاه ها و صرف وقت بيشتر مسئولان دانشگاه ها در امور مربوطه ضروري است.
ايمانيه در بخش ديگري از سخنان خود گفت: دانشگاه هايي كه كميته مقابله با تحريم ها ندارند با راه اندازي اين كميته مي توانند در بي اثر كردن تحريم ها فعال تر شده و در رسيدن به خود اتكايي در كشور تاثير قابل توجهي داشته باشند.
وي ايجاد پايگاه مجازي ويژه اقتصاد سلامت را يك امر ضروري دانست و اظهار داشت: در كنار اين كار بايستي زمينه توسعه طب سنتي نيز در كشور فراهم شود.
ايمانيه افزود: همچنين انتظار اين است كه روش هاي تشخيص غيرضروري براي بيماران كاهش پيدا كند.
 


امام جمعه شهرستان خواستار شد

تغييرنام محله هاي برازجان به اسامي شهدا

برازجان- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي فرهنگ عمومي و امام جمعه برازجان خواستار تغييرنام برخي محله هاي اين شهر شد.
حجت الاسلام والمسلمين مصلح در نشست شوراي فرهنگ عمومي برازجان گفت: برخي نام هاي محله هاي شهر مثل محله69، 29، 12-9 و 8هكتاري مناسب نيست. وي افزود: شهرداري برازجان مي تواند با نصب تابلوهاي جديد نام اين محله ها را به اسم شهداء و ساير شخصيت هاي مشهور شهر يا كشور تغيير دهد. در اين نشست، كريم حسين آبادي شهردار برازجان گفت: در شهرداري دوهزار تابلوي آماده نصب وجود دارد كه اسامي جديد بر روي آنها نوشته شود. وي افزود: منتظريم تا شوراي نامگذاري با حضور تمام اعضا تشكيل شود تا اسامي جديد بر روي تابلوها نوشته و در معابر عمومي نصب شود. قرار است شوراي نامگذاري برازجان طي دوماه آينده تشكيل جلسه دهد.
 


ارائه درس آشنايي بادفاع مقدس در حوزه هاي علميه

همدان- خبرنگار كيهان:
2 واحد درس آشنايي با دفاع مقدس در حوزه هاي علميه سراسر كشور و در استان ارائه مي شود.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس همدان در اين مورد افزود: تدوين تاريخ دفاع مقدس و انتقال مفاهيم آن به نسل هاي بعدي، امري ضروري است كه به اين منظور تفاهم نامه اي بين پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با معاونت آموزش مركز مديريت حوزه هاي علميه منعقد شده است.
محمد جعفر زمرديان ادامه داد: براساس اين تفاهم نامه منعقد 2 واحد درس آشنايي با دفاع مقدس در سطح حوزه هاي علميه ارائه مي شود و طلاب مي توانند اين درس را به عنوان يكي از دروس تحصيلي خود انتخاب كنند.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس اظهار داشت: روحانيان علاقه مند به تدريس 2 واحد درسي دفاع مقدس بايد داراي مدرك كارشناسي ارشد كلاسيك و يا گذراندن 3 سال از سطح 4 حوزوي، و نيز داراي حداقل 6 ماه حضور در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل و داراي حداقل 2 ترم تدريس در مراكز آموزش عالي و يا حوزه هاي علميه باشند.
وي از همكاري روساي حوزه ها و دانشگاه هاي استان براي ارائه درس دفاع مقدس قدرداني كرد و افزود: 2 واحد درس آشنايي با دفاع مقدس هم اكنون در تمام دانشگاه هاي استان به دانشجويان ارائه مي شود.
 


با مشاركت دانش آموزان در طرح هجرت 3

250 مدرسه هرمزگان نوسازي شدند

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
در طرح هجرت 3 دانش آموزي، در تابستان امسال بيش از 250 مدرسه در هرمزگان بهسازي و نوسازي شد.
معاون پرورشي و تربيت بدني اداره كل آموزش و پرورش هرمزگان در مراسم تجليل از فعالان طرح هجرت سه در بندرعباس افزود: امسال بيش از 12 هزار و 800 دانش آموز و فرهنگي بسيجي داوطلبانه در اين طرح شركت كردند كه 80درصد بيشتر از مدت مشابه پارسال است.
خداپرستي، هدف از اين طرح را ترويج فرهنگ كار و سازندگي، پر كردن اوقات فراغت، ايجاد حس مشاركت و تعاون بين دانش آموزان و ايجاد فضاي مناسب فعاليت هاي گروهي اعلام كرد.
وي ابراز داشت: طرح هجرت سه دانش آموزي اول تير با همكاري اداره كل آموزش و پرورش، توسعه و نوسازي و تجهيز مدارس و بسيج سازندگي در هرمزگان اجرا شد.
خداپرست اظهار كرد: امسال 340 پايگاه اوقات فراغت در مدارس هرمزگان براي دانش آموزان در نظر گرفته شد كه 45 هزار دانش آموز در كلاس هاي فرهنگي و ورزشي شركت كردند.
مسئول بسيج سازندگي هرمزگان هم در اين مراسم گفت: امسال در اردوهاي جهادي 44 گروه از استان و 10 گروه اعزامي نيز از استان هاي ديگر در طرح هاي عمراني، كشاورزي و آموزشي مناطق محروم شركت كردند. اين در حالي است كه سال گذشته 22 گروه از استان و 5 گروه جهادي خارج از استان در اين اردوها شركت كردند. در پايان اين مراسم از 30 دانش آموز بسيجي فعال در طرح هجرت سه دانش آموزي تجليل شد.
 


كارگاه آموزشي پدافند غيرعامل در لرستان برگزار شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
امروز دشمن همه پارامترهاي ملي را براي تحقق اهدافش به چالش كشيده است
عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي مالك اشتر در همايش و كارگاه آموزشي پدافند غيرعامل در لرستان با اعلام مطلب فوق گفت: امروز جنگ همه جانبه دشمنان عليه كشورمان تحت عنوان تحريم ها به راه افتاده است.
مهندس مهدي كريمان افزود: امروز دشمنان همه پارامترهاي ملي را براي تحقق اهدافش به چالش كشيده است. از آنجا كه مسئله اقتصادي براي جامعه يك شاخص است امروز اين شاخص درگير جنگ شده و شيوه هاي غيرانساني و ايجاد بحران در اين عرصه بكار گرفته شده است.
به گزارش خبرنگار ما، عضو هيئت علمي مجتمع دانشگاهي آمايش و پدافند غيرعامل كشور ابراز داشت: غرب در طول 50 سال جنگ سرد عليه شوروي فقط يك موج راديويي به كار گرفت اما اينك سه هزار شبكه ماهواره اي بر فراز كشور ايجاد كرده و شبانه روز مشغول جنگ رواني هستند.
مهندس كريمان در ادامه خاطرنشان كرد: امروز برخلاف گذشته انسانها به جاي حضور در يك صحنه در دو صحنه فضاي مجازي و حقيقي قرار دارند كه بايد براي مقابله با ترفندهاي مهاجمان با فعاليت در هر دو عرصه آشنايي داشت.
شايان ذكر است در اين همايش كه مديران ادارات، فرمانداران، شهرداران، اعضاي شوراهاي شهر، كارشناسان حوزه عمراني و اعضاي شوراي پدافند غيرعامل در لرستان حضور داشتند، حسن شريعت نژاد معاون سياسي- امنيتي استانداري لرستان اجراي پدافند غيرعامل در جامعه را از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامي برشمرد و بر لزوم اهتمام عمومي در اين باره تاكيد كرد.
 


به مناسبت روز جهاني كودك

جشنواره يك هفته با كانون در مازندران آغاز شد

ساري- خبرنگار كيهان:
به مناسبت روز جهاني كودك جشنواره يك هفته با كانون در كانون پرورش فكري مازندران آغاز شد.
مدير كانون پرورش فكري مازندران به خبرنگار كيهان گفت: از 15 تا 21 مهر، جشنواره اي تحت عنوان «يك هفته با كانون» ضمن گراميداشت روز جهاني كودك و اجراي برنامه هاي متنوع براي كودكان، به ارايه توانمندي هاي كانون در عرصه هاي مختلف فرهنگي، هنري و ادبي به خانواده ها و مسئولين مي پردازد.
قاسم عزيززاده گرجي افزود: كانون پرورش فكري مازندران با داشتن غرفه هاي؛ قصه گويي، نمايش عروسكي، ماسك سازي، نقاشي، حيوانات تاكسي درمي، كارگاه نجوم و عكاسي نجومي و ساير غرفه ها اين هفته را براي كوكان خاطره انگيز خواهد كرد.
وي يادآور شد، همچنين در اين هفته كارگاه آموزشي تحت عنوان «چگونه پژوهش كنيم» براي اعضاي مقطع كلاس پنجم و ششم مراكز فرهنگي و هنري شماره يك، 2 و 3 كانون پرورش فكري ساري برگزار مي شود.
گرجي هدف از برگزاري اين كارگاه را اهميت پژوهش براي كودكان و سمت و سو دهي آنان به فعاليت هاي پژوهشي عنوان كرد كه مي تواند در آينده كودكان موثر واقع شود.
وي گفت: راه اندازي غرفه دندانپزشكي از ديگر فعاليت هاي اين هفته است كه در آن پزشك مربوط كودكان بازديد كننده نمايشگاه را به طور رايگان ويزيت مي كند.
 


افتتاح كانون هاي فرهنگي در مساجد روستايي گناباد

گناباد-خبرنگاركيهان:
چهار كانون فرهنگي هنري در مساجد مناطق روستايي گناباد گشايش يافت.
اين كانونها با حضور امام جمعه، فرماندار و برخي مسئولان گناباد در روستاي خودنجان، مند، رزگ و بيلند آغاز به كار كردند. هر يك از اين كانونها به تجهيزاتي همچون رايانه، پرينتر، دوربين عكاسي ديجيتال و قفسه مجهز شده اند كه تجهيز آنها در مجموع بيش از 120ميليون ريال هزينه دربر داشته است.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گناباد در اين مراسم گفت، ظرفيت موجود در كانون هاي مساجد شهرستان گناباد در سايه هدايت ها و راهنمايي هاي ائمه جماعات و پشتيباني هيئت هاي امناي مساجد مي توانند بستر مناسبي براي جذب جوانان و نوجوانان باشد.
علي قنبري، مساجد را پايگاه اصلي هدايت جامعه دانست و افزود: مركز فرماندهي كانون هاي مساجد روحانيت و ائمه جماعات هستند كه با هدايت كانونها در صراط مستقيم و جاده ولايت در جهت احياي مساجد گام برمي دارند.
شهرستان گناباد هم اكنون با 61 كانون فرهنگي هنري فعال در مساجد از مهم ترين پايگاه هاي كانون هاي فرهنگي هنري خراسان رضوي به شمار مي رود.
 


بخشدار نظر كهريزي هشترود:

روستاي آتش بيگ به منطقه گردشگري تبديل مي شود

هشترود-خبرنگار كيهان:
بخشدار نظر كهريزي گفت: طبق توافق حاصله در جلسه كميته برنامه ريزي هشترود، روستاي «آتش بيگ» به منطقه گردشگري تبديل مي شود.
نوري همچنين با بيان اينكه در جلسه كميته برنامه ريزي همچنين مصوب شد كه زمين هاي واقع در ضلع شمالي روستا به منظور توسعه و ايجاد منطقه گردشگري روستايي توسط اداره منابع طبيعي به خيران روستا واگذار شود گفت: ادارات مربوطه نيز بايد در اجراي اين طرح و صدور مجوز و ساير اقدامات لازم با خيران روستا و دهياري همكاري لازم را داشته باشند.
بخشدار نظر كهريزي از خيران اين روستا كه در آباداني و عمران زادگاهشان شبانه روز تلاش مي كنند و از احداث ديوار حائل ورودي روستا قدرداني كرد. لازم به توضيح است شكل ظاهري روستاي آتش بيگ در انتهاي امسال تغييرات اساسي نسبت به قديم الايام خواهد يافت و مردم آن شاهد بهشتي از باغات و مدينه فاضله اي در مقايسه با شكل گذشته روستا خواهند بود كه به همت يكي از بزرگان روستا و خيران به عمل آمده است. از آن جمله ديواركشي سمت هاي شرق و جنوب روستا و چمن كاري آنها، ديواركشي اطراف قبرستان روستا، ايجاد زمين هاي مسكوني در سمت شمال غرب روستا و انجام خواهد شد.
روستاي آتش بيگ از توابع بخش نظر كهريزي شهرستان هشترود يكي از قديمي ترين روستاهاي آذربايجان شرقي است كه در طول تاريخ، وقايع بسيار مهمي در آن اتفاق افتاده است. اين روستا به دليل موقعيت جغرافيايي بسيار مناسب و داشتن دو رودخانه بزرگ به نامهاي قرانقو و جبيند و همچنين چشمه هاي فراوان، از جمله مناطق مهم توليدات كشاورز است و در صورت توجه بيشتر و سرمايه گذاري مي تواند از نظر اقتصادي، اجتماعي، علمي و مي تواند به يكي از مناطق برجسته هشترود تبديل شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14