(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 مهر 1391 - شماره 20327

سازمان ملل وضعيت آوارگان مسلمان ميانمار را نگران كننده خواند
كردستان عراق از رژيم صهيونيستي هواپيماهاي جنگي خريداري مي كند
گزارش خبري كيهان
گسترش نبرد با آل خليفه در خيابان هاي بحرين
گسترش اعتراض ها در تركيه عليه جنگ افروزي اردوغان
پارلمان ليبي نخست وزير را بركنار كرد
تجمع مخالفان آل سعود در شرق عربستان شهدا الگوي ما هستند
جشن و پايكوبي در ونزوئلا به دنبال پيروزي هوگو چاوز
هزاران نفر در انگليس و آمريكا خواستار پايان جنگ افغانستان شدند
تظاهرات ضد دولتي در 60 شهر اسپانيا
در حمايت از پيامبراسلام(ص)
مردم پاكستان : كشورهاي اسلامي به غربي ها نفت نفروشند
ونزوئلا در يك نگاه
شليك 20 فروند موشك مقاومت در پاسخ به جنايت تازه اسرائيل


سازمان ملل وضعيت آوارگان مسلمان ميانمار را نگران كننده خواند

سازمان ملل در مورد افزايش شمار آوارگان مسلمان ميانمار و شرايط ناگوار آنان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل اعلام كرد، با ادامه يافتن خشونت هاي فرقه اي (حملات بودائيان به مسلمانان)، بسياري از روستائيان استان «روهنگينا» در حال ترك محل زندگي خود هستند. براساس گزارش اين نهاد بين المللي، اين فراريان بدون هرگونه غذا و دارو بوده و به سمت مناطق مرزي (با بنگلادش) در حركت هستند. سازمان ملل هم اكنون 75 هزار مسلمان آواره ميانماري را تحت پوشش دارد.حدود 5/1 ميليون نفر از جمعيت 45 ميليون نفري ميانمار مسلمان هستند.
دولت «رانگون» مسلمانان را خارجي مي داند و تبعيض هاي غير قابل تحملي را بر اين بخش از جمعيت كشور اعمال مي كند.
 


كردستان عراق از رژيم صهيونيستي هواپيماهاي جنگي خريداري مي كند

يك روزنامه هلندي فاش كرد، دولت خودمختار كردستان عراق از رژيم صهيونيستي هواپيماهاي جنگي و تانك هاي پيشرفته مي خرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه «ديلي تلگراف» چاپ هلند فاش كرد، دولت خودمختار كردستان عراق قصد دارد از رژيم صهيونيستي هواپيماهاي جنگي و تانك هاي «آبرامز» خريداري كند. به نوشته اين روزنامه، ادوات نظامي خريداري شده از مرزهاي سوريه وارد كردستان عراق مي شود. قرارداد اين معامله ميان صهيونيست ها و «مسرور بارزاني» پسر «مسعود بارزاني» رئيس منطقه خودمختار عراق امضا شده است.
دولت بارزاني براي خريد اين محموله كه متشكل از 12 هواپيماي جنگنده، 20 هلي كوپتر جنگي، سه هلي كوپتر ترابري، تانك هاي پيشرفته، سپر موشكي و ساير ادوات است، 12 ميليارد دلار مي پردازد.
 


گزارش خبري كيهان

 گسترش نبرد با آل خليفه در خيابان هاي بحرين

هزاران نفر از مردم بحرين در اعتراض به سياست هاي سركوبگرانه رژيم آل خليفه از نقاط مختلف اين كشور به سوي منامه حركت كردند و با سردادن شعارهايي عليه رژيم بحرين خواستار سرنگوني نظام شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، ده ها هزار نفر از معترضان بحريني در حالي كه شعارهايي عليه آل خليفه سر مي دادند به سوي منامه كه رژيم بحرين آن را به اردوگاه نظامي تبديل كرده است حركت كردند و خواستار آزادي زندانيان سياسي و سرنگوني نظام آل خليفه شدند.
نيروهاي امنيتي آل خليفه با قرار دادن موانع سيماني در خيابان هاي منامه و بستن برخي از كوچه ها و خيابان ها و استقرار تجهيزات نظامي اين شهر را به يك اردوگاه نظامي تبديل كرده اند تا بدين طريق بتوانند تظاهرات مردم بحرين را بهتر سركوب كنند.
مزدوران رژيم بحرين همچنين براي جلوگيري از تظاهرات مردم به سوي آنان گازهاي سمي شليك كردند كه باعث شد شماري از تظاهركنندگان دچار حالت خفگي شوند.
اين در حالي است كه جوانان با پرتاب كوكتل مولوتف به سوي نظاميان آل خليفه از خود دفاع كردند.
جوانان بحريني با تاكيد بر اينكه هيچ فرصتي براي گفت وگو و مصالحه با رژيم آل خليفه باقي نمانده است اظهار داشتند اگر رژيم بحرين به اقدامات سركوبگرانه خود با همدستي رژيم آل سعود ادامه دهد به سنگربندي خياباني اقدام مي كنند و انقلاب را وارد فاز نظامي خواهند كرد.
در همين رابطه شيح علي سلمان دبير كل جمعيت الوفاق بحرين نيز به رژيم آل خليفه هشدار داد و گفت، صبر و تحمل مردم سر آمده و انقلابيون براي تحقق خواسته هاي مشروع خود خيابان ها را ترك نخواهند كرد.
وي افزود، تا زماني كه اهداف انقلاب محقق نشود مبارزه مردم متوقف نخواهد شد.
ناظران سياسي منطقه معتقدند چنانچه نبرد خياباني در بحرين به همين وضع ادامه يابد موقعيت سياسي آل خليفه متزلزل تر از گذشته خواهد شد.
در همين رابطه معاون دبير كل جمعيت ملي دموكراتيك بحرين گفت، انقلاب بحرين به زودي وارد دومين سال خود خواهد شد و فعاليت هاي مردمي همچون روز اول انقلاب ادامه دارد.
وي افزود، مردم هرگز از مطالبات خود دست نخواهند كشيد حتي اگر در معرض گلوله و گازهاي سمي قرار بگيرند.
وي همچنين گفت، حمايت عربستان و آمريكا از رژيم آل خليفه هيچ فايده اي براي اين رژيم نخواهد داشت.
 


گسترش اعتراض ها در تركيه عليه جنگ افروزي اردوغان

با آماده شدن دولت تركيه براي جنگ با سوريه تظاهرات اعتراض آميز مردم تركيه نسبت به سياست هاي جنگ طلبانه اردوغان گسترش يافته است.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم آنكارا در اعتراض به سياست هاي جنگ طلبانه دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير اين كشور دست به تظاهرات زدند و تأكيد كردند هرگز قبول نمي كنند كشورشان آلت دست امپرياليست ها براي شركت در اين جنگ كثيف شود.
تظاهركنندگان با تجمع در مقابل ساختمان حزب حاكم عدالت و توسعه در آنكارا عليه مجوز جنگ توسط پارلمان شعار دادند و فرياد زدند كه اين مجوز نشانه همكاري با امپرياليسم است.
شركت كنندگان در تظاهرات همچنين با قرار دادن يك تاج گل سياه در مقابل ساختمان حزب حاكم عدالت و توسعه بيانيه اي در محكوميت مجوز حمله به سوريه قرائت كردند.
مردم تركيه در اين بيانيه اعلام كردند نه بودجه جنگ را تأمين مي كنند و نه فرزندان خود را به اين جنگ مي فرستند.
جمعي از نويسندگان و روشنفكران تركيه نيز در واكنش به تصويب لايحه مجوز حمله به سوريه در مجلس كشورشان، اين لايحه را به شدت محكوم كردند.
اين نويسندگان تأكيد كردند متأسفانه امپرياليست ها با بهره كشي از دولت تركيه اين كشور را به سوي جنگ با سوريه سوق داده و دولت آنكارا نيز سياستي در پيش گرفته كه ديگر نيازي به نيروهاي اشغالگر امپرياليست غربي براي اشغال سوريه نباشد.
برخي ديگر از كارشناسان تركيه اي با انتقاد از سياست هاي اردوغان در قبال سوريه، عراق و ايران آن را گرايش به سياست عثماني جديد توصيف كردند.
اين تحليلگران تأكيد كردند آنكارا با چراغ سبز آمريكا دست به چنين سياست هايي عليه كشورهاي همسايه مي زند.
گفتني است اردوغان طي اظهاراتي در اجتماع مردم اسلامبول تأكيد كرده بود كه مردم تركيه بايد خود را براي جنگ با سوريه آماده كنند.
از سوي ديگر روزنامه الديار به نقل از منابع آگاه نوشت، تركيه و همپيمانانش درصدد سرگرم كردن ارتش سوريه در مرزها براي كمك به افراد مسلح در اين كشور هستند اما دمشق دست آنها را خوانده است.
اين روزنامه افزود، نقشه پليد تركيه با همكاري ناتو اجرا مي شود و قرار است ارتش آزاد سوريه با خمپاره انداز مواضع تركيه را هدف قرار دهد تا اين امر باعث شعله ور شدن جنگ توپخانه اي بين سوريه و تركيه شود.
«ميت رامني» كانديداي جمهوري خواه آمريكا نيز در سخنراني جديد خود گفت، مخالفان سوري را به تسليحات سنگين مجهز خواهم كرد. وي افزود، مخالفان سوريه روزي رهبري كشور را در دست خواهند گرفت و آمريكا بايد متحد اين مخالفان باشد با توجه به اينكه سوريه در قلب خاورميانه است.
«عبدالرحمن راشد» مدير شبكه خبري العربيه كه بنگاه خبر پراكني آل سعود است نيز طي اظهاراتي مداخله جويانه گفت، اردوغان بايد در سوريه دخالت نظامي كند.
وي با تمجيد از اردوغان از وي انتقاد كرد چرا هنوز آن طور كه بايد و شايد كاري براي نابودي سوريه انجام نداده است و نقش خود را به درستي ايفا نكرده است.
اين در حالي است كه «عمران الزعبي» وزير اطلاع رساني سوريه تأكيد كرد تركيه با حمايت از مزدوران مسلح مسئول ناآرامي ها در مرز مشترك تركيه و سوريه است.وي افزود، اين امر حاكي از اشتباه در موضع گيري تركيه و فساد سياسي و اخلاقي دولت اردوغان است كه همچنان بر ارتكاب جنايت عليه مردم و نظام سوريه اصرار مي ورزد.
كارشناسان سوري تأكيد دارند پيروزي سوريه در قبال توطئه هاي منطقه اي و غرب تركيه را خشمگين كرده و باعث شده تا آنكارا براي سرپوش گذاشتن به تنش مرزي پيش آمده دامن بزند و تهديد به حمله نظامي كند.
روزنامه ايتاليايي «لارينشيتا» نيز با اشاره به تلاش هاي اردوگاه غربي-عربي براي جنگ افروزي عليه سوريه تصريح كرد كه بايد حركت احمق ها را به سوي شروع جنگي جهاني متوقف كرد.
اين روزنامه افزود، بحران سوريه توسط آمريكا، انگليس، تركيه، قطر و عربستان طراحي و اجرا مي شود و اين كشورها تروريست ها را براي قتل عام مردم بي گناه سوريه تشويق مي كنند.
در همين حال معترضان استراليايي با تجمع در مقابل ساختمان شهرداري در سيدني حمايت خود را از بشار اسد رئيس جمهور سوريه اعلام كردند.
معترضان استراليايي كشورهاي غربي را مسئول بحران در سوريه دانسته و اظهار داشتند كه كشورهاي غربي به همراه قطر، تركيه و عربستان مخالفان سوريه را مسلح مي كنند و به قتل عام مردم مي پردازند.
ساير رويدادها
¤ دبيركل سازمان ملل متحد گفت، بحران سوريه راه حل سياسي دارد نه نظامي.
¤ ارتش سوريه موفق شد شمار زيادي از تروريست ها را در شهرهاي حلب، درعا و حمص به قتل برساند و خسارت هاي شديدي به آنها وارد كند.
¤ فرمانده گروهك تروريستي ارتش آزاد سوريه از نفوذ عناصر وفادار به نظام سوريه در اين ارتش خبر داد.
 


پارلمان ليبي نخست وزير را بركنار كرد


پارلمان ليبي نخست وزير اين كشور را از سمت خود بركنار كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، پس از آنكه «مصطفي ابوشاقور» براي دومين بار نتوانست براي كابينه پيشنهادي خود راي اعتماد بگيرد، از سمت خود بركنار شد. 125 نماينده مجلس به ابوشاقور راي منفي دادند و تنها 44 نماينده از او حمايت كردند.
بركناري فوري وي، اين احتمال را پررنگ مي كند كه ليبي وارد يك دوره جديد از بي ثباتي سياسي گردد.
مجلس ليبي سه تا چهار هفته وقت دارد كه يك نامزد جديد براي پست نخست وزيري تعيين كند.
در اين حال شهر بني وليد كه تحت كنترل طرفداران رژيم سابق ليبي قرار دارد، همچنان در محاصره نيروهاي ارتش است. اين محاصره باعث شده است كه مواد غذايي كافي و ساير كالاهاي ضروري به مردم اين شهر نرسد و به همين خاطر آنها از سازمان ملل درخواست كمك كرده اند. سازمان عفو بين الملل از مقامات ليبي خواست اجازه دهد دارو و مواد غذايي به اين شهر منتقل شود.
 


تجمع مخالفان آل سعود در شرق عربستان شهدا الگوي ما هستند

 

منابع خبري از تظاهرات هزاران نفر از مخالفان آل سعود در شرق عربستان خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، هزاران نفر از مردم شهر القطيف يكشنبه شب به خيابان ها سرازير شدند تا رفتار سركوبگرانه رژيم آل سعود را محكوم كنند.
براساس اين گزارش تظاهركنندگان با فرياد «لبيك يا شهيد» و «شهدا الگوي ما هستند»، ياد و خاطره سه تن از قربانيان حوادث چهارشنبه خونين در القطيف را گرامي داشتند. در چهارشنبه خونين دو هفته پيش خالداللباد، المناسف و حسن آل زاهري با يورش ناگهاني نيروهاي امنيتي در القطيف هدف گلوله قرار گرفته و به شهات رسيدند.
معترضان عربستاني همچنين همبستگي خود را با زندانيان سياسي اعلام كردند و خواستار آزادي آيت الله نمر روحاني برجسته شيعي از زندان شدند. اين گزارش حاكي است، تظاهركنندگان شعارهايي مبني بر سرنگوني رژيم آل سعود و محاكمه و مجازات مسببان حوادث اخير را سر دادند.
برپايه اين گزارش، استان الشرقيه عربستان كه بيشترين ذخاير نفت در آن قرار دارد از دو سال پيش و همزمان با بيداري اسلامي در منطقه دستخوش ناآرامي هاي گسترده اي شده است. همچنين از آغاز ناآرامي ها در عربستان تاكنون دستكم 15 تن از جوانان شيعي به دست نيروهاي امنيتي عربستان به شهادت رسيدند و ده ها تن نيز زخمي و يا بازداشت شده اند. به گزارش شاهدان عيني در حال حاضر نيز شهرهاي العواميه و القطيف كه مركز انقلاب عربستان به شمار مي رود صحنه استقرار گسترده نيروهاي امنيتي و نظامي سعودي شده است.
 


جشن و پايكوبي در ونزوئلا به دنبال پيروزي هوگو چاوز

در پي اعلام پيروزي «هوگو چاوز» در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا، ده ها هزار نفر به خيابان هاي شهر كاراكاس آمده و با تجمع مقابل كاخ رياست جمهوري به شادماني پرداختند.
به گزارش خبرگزاري ها شوراي ملي انتخابات ونزوئلا ساعاتي پس از پايان راي گيري انتخابات رياست جمهوري روز يك شنبه اين كشور، اعلام كرد كه «هوگو چاوز» با كسب 42/54 درصد آرا برابر «انريكه كاپريلس» نامزد حزب راستگراي مخالف با 97/44 درصد آرا به پيروزي دست يافته و براي يك دوره 6ساله ديگر رئيس جمهور خواهد بود.
«تيبيسي لوسنا» رئيس شوراي ملي انتخابات اعلام كرد كه از بين 19 ميليون نفري كه براي شركت در اين انتخابات نام نويسي كرده بودند، 81 درصد راي خود را به صندوق ريختند كه يكي از بيشترين ميزان مشاركت ها در انتخابات طي سال هاي اخير است.
لوسنا افزود: چاوز توانسته 4/7 ميليون راي كسب كند كه اين ميزان 2/1 ميليون راي بيش از رقيب وي يعني كاپريلس است.
در پي اعلام پيروزي چاوز در انتخابات، طرفداران وي با تجمع مقابل كاخ رياست جمهوري به شادي و پايكوبي پرداختند.
چاوز نيز كه در بالكن كاخ حاضر شده بود از هواداران خود تشكر كرد و برگزاري انتخابات را رقابت دموكراتيك عالي بين همه جبهه هاي سياسي دانست. وي همچنين با در دست داشتن نسخه نمادين شمشير سيمون بوليوار، شعار «زنده باد ونزوئلا سر داد».
«كاپريلس» اصلي ترين رقيب چاوز در واكنش به اعلام نتايج، ضمن پذيرش شكست، پيروزي دوباره چاوز را تبريك گفت.
وي گفت راي و تصميم ملت را مي پذيرم و به آن احترام مي گذارم.
واكنش ها به پيروزي چاوز
ايلينا راس لهتينن رئيس كميته امور خارجه مجلس نمايندگان آمريكا در واكنش خشم آلود به انتخاب مجدد چاوز، بدون ارائه هيچ دليلي وي را به تقلب در انتخابات متهم كرد. اين مقام آمريكايي در حالي چاوز را به تقلب متهم كرد كه «كاپريلس» اصلي ترين نامزد رقيب چاوز كه مورد حمايت غرب نيز بود انتخابات را شفاف خواند و شكست خود را پذيرفت.
سران آمريكاي لاتين نيز از پيروزي چاوز استقبال كردند.
رهبران كشورهاي بوليوي، اكوادور و آرژانتين با تبريك به هوگو چاوز اين دستاورد را متعلق به متحدان وي در آمريكاي لاتين دانستند.
كريستينا فرناندز، رئيس جمهور آرژانتين با تاكيد بر اينكه متحدان چپ گراي آمريكاي لاتين نفس راحتي كشيدند در توييتر خطاب به چاوز نوشت: پيروزي تو پيروزي ماست و پيروزي آمريكاي جنوبي و حوزه كارائيب.
«رافائل كوره را» رئيس جمهوري اكوادور هم در يك پيام اينترنتي، پيروزي چاوز را تبريك گفت و نوشت: «زنده باد ونزوئلا، سرزمين بزرگ پدري و زنده باد انقلاب بوليواري.»
در حال حاضر توجه ها بر طرح هاي چاوز براي شش سال آينده رياست جمهوري اش به عنوان رهبر بزرگترين صادركننده نفت در آمريكاي جنوبي متمركز شده است.
 


هزاران نفر در انگليس و آمريكا خواستار پايان جنگ افغانستان شدند

هزاران نفر در پايتخت انگليس و شهر «تالاهاسي» شيكاگوي آمريكا عليه جنگ در افغانستان تظاهرات كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، صدها تن از شهروندان انگليس در ميدان «ترافالگار» لندن عليه جنگ در افغانستان تظاهرات كردند.
در اين تظاهرات كه فعالان ضدجنگ آن را سازماندهي كردند، تجمع كنندگان از دولت خواستند همه نيروهاي انگليسي را از افغانستان خارج كند. از سال 2001 تاكنون بيش از 430 نظامي انگليسي در افغانستان كشته شده اند.
انگليسي ها مي گويند جنگي كه انگليس و آمريكا در افغانستان راه انداخته اند، براي اين دو كشور مهاجم پيروزي به همراه ندارد و لذا، آنها بايد زودتر نظاميان را از افغانستان خارج كنند.
روز يكشنبه در تالاهاسي آمريكا نيز مردم دست به تظاهرات ضدجنگ زدند. صدها تن از مردم اين شهر كه در ايالت فلوريدا قرار دارد، با اجتماع مقابل ساختمان كنگره ايالتي، مخالفت خود را با جنگ در افغانستان اعلام كردند.
«تام بكستر» يكي از تظاهركنندگان به خبرنگاران گفت، كساني كه طي جنگ 11 ساله آمريكا در افغانستان كشته شده اند، افراد بي گناهي بوده اند و جرم شان فقط اين بود كه در زماني نامناسب، در مكان نامناسب بودند!
لس آنجلس بزرگترين شهر ايالت كاليفرنياي آمريكا نيز شنبه گذشته شاهد تظاهرات ضدجنگ بود. در اين تظاهرات، معترضان از كاخ سفيد خواستند به سياست هاي جنگ طلبانه خود پايان دهد.
حمله به اشغالگران
ديروز يك كاروان مشترك نيروهاي اشغالگر ناتو و نظاميان افغان در شهرستان «بتي كوت» استان «ننگرهار» هدف عمليات كمين افراد مسلح قرار گرفت. اين عمليات به درگيري گسترده ميان طرفين انجاميد. از تلفات و زخمي هاي احتمالي اين درگيري خبري نرسيده است.
يكشنبه شب نيز مهاجمان مسلح يك پاسگاه پليس را در يك منطقه مرزي استان «كنر» و پاكستان هدف حمله قرار دادند. اين حمله مرگ پنج مهاجم و جراحت سه نفر ديگر از آنها را در پي داشت. 9 شبه نظامي طالبان نيز به دست نيروهاي دولتي افغان در شهرستان سيدآباد كشته شدند.
خبر ديگر اينكه «ظاهر عظيمي» سخنگوي وزارت دفاع افغانستان گفت، دشمنان تبليغات منفي گسترده اي در مورد اوضاع امنيتي افغانستان پس از خروج نيروهاي ناتو راه انداخته اند و اين شايعات باعث نگراني مردم شده است.
وي گفت، ارتش افغانستان 352 هزار نيرو دارد و لذا، پس از خروج نظاميان خارجي، جاي هيچ نگراني وجود ندارد.
مقامات ناتو و آمريكا وعده داده اند تا پايان سال 2014 (10 دي 1394) از افغانستان خارج مي شوند.

 


تظاهرات ضد دولتي در 60 شهر اسپانيا

ده ها هزار نفر از مردم اسپانيا در 60 شهر اين كشور عليه سياست هاي رياضتي دولت تظاهرات كردند.
ده ها هزار نفر از قربانيان سياست هاي اقتصادي دولت «ماريانو راخوي»، نخست وزير اسپانيا روز يكشنبه در 60 شهر اين كشور و در اعتراض به بي توجهي دولت به درخواست هايشان تظاهرات كردند و خواستار توقف فوري رياضت هاي سنگين اقتصادي شدند.
بنا به اعلام شبكه پنج تلويزيون فرانسه، در اين تظاهرات گسترده 150 اتحاديه كارگري از سرتاسر اين كشور مشاركت داشتند.
«فرانسيسكو نارانيو» سخنگوي اتحاديه كارگري اسپانيا با اشاره به اين راهپيمايي گسترده تأكيد كرد در ماه نوامبر ( آبان ماه) نيز مردم اسپانيا و كشورهاي همسايه همچون پرتغال، يونان، فرانسه و ايتاليا در اعتراض به تشديد رياضت هاي اقتصادي اعتصاب مي كنند.
واحد مركزي خبر نيز با انتشار خبر اين تظاهرات سراسري اعلام كرد، مردم اسپانيا پس از آنكه بانك مركزي اين كشور بودجه اعلام شده از سوي دولت براي سال 2013 را «خيلي خوش بينانه» اعلام كرد، به خيابان ها ريختند!
چندي پيش پس از اينكه مشخص شد بخشي از بودجه سال 2013 اسپانيا از محل اجراي رياضت هاي اقتصادي تأمين خواهد شد، شورش و ناآرامي اين كشور را فرا گرفت اكنون بانك مركزي اسپانيا همين بودجه اعلام شده اي را كه باعث ناآرامي هاي گسترده در اين كشور شد را خوش بينانه اعلام مي كند. در حال حاضر بودجه 2013 به كنگره فرستاده شده و ظرف چند روز آينده به تصويب نهايي خواهد رسيد. در خوش بينانه ترين حالت بخشي از بودجه نهايي 2013 از محل افزايش بيكاري و ماليات ها تأمين خواهد شد. در حال حاضر نرخ بيكاري در اسپانيا 25 درصد است و اين يعني 5 ميليون و 700 هزار نفر در اين كشور بيكارند.
يورونيوز اما طي گزارشي اعلام كرد ميزان بيكاري در بين جوانان اسپانيايي بسيار بيشتر است. بر اساس گزارش اين شبكه تلويزيوني، نيمي از جوانان اين كشور بيكارند!
لوموند نيز با اشاره به عمق بحران اقتصادي حاكم بر اين كشور تصريح كرد «طرح هاي رياضتي هيچ تأثيري بر حل بحران» نداشته است.
از يونان، بحران زده ترين كشور اتحايه اروپا نيز خبر مي رسد برنامه سفر «آنگلا مركل» صدر اعظم آلمان، اين كشور را كاملاً امنيتي كرده است.
شبكه خبري «دويچه وله» آلمان اعلام كرد، 7000 نفر از نيروهاي امنيتي يونان در آستانه سفر «مركل» به اين كشور به حال آماده باش كامل درآمده اند. مركل امروز با نخست وزير يونان درباره بحران يورو ديدار مي كند.
نخست وزير يونان اواخر هفته گذشته خطاب به رهبران اتحاديه اروپا هشدار داده بود در صورت نرسيدن كمك هاي مالي وعده داده شده، اقتصاد يونان از هم فروخواهد پاشيد. به گفته «ساماراس» وي تنها تا پايان ماه اكتبر مي تواند هزينه اداره كشور را تأمين كند. به نظر مي رسد اين اظهارات تهديدگونه در انجام اين سفر مؤثر بوده است.
گفتني است، كشورهاي بحران زده اروپايي تحت اجبار سران قدرتمند اتحايه اروپا يعني آلمان و فرانسه رياضت هاي اقتصادي را بر مردم خود تحميل مي كنند بنابراين معترضان اروپايي بخش زيادي از مشكلات اقتصادي خود را از جانب آنها مي دانند. معترضان تاكنون بارها پرچم اتحاديه اروپا و تصاوير مركل را به آتش كشيده اند.
استقرار هزاران نيروي امنيتي، براي كنترل اوضاع ناآرامي است كه پس از سفر مركل ايجاد مي شود.
در همين رابطه خبر مي رسد، گروهي ناشناس در آستانه اين سفر با بمب هاي آتش زا به قطارهاي مترو حمله كرده و چندين واگن را به آتش كشيده اند. اين حادثه كه روز گذشته در ايستگاه متروي بندر پيرائوس روي داد فقط خسارات مالي در پي داشت. مقامات يوناني به شدت نگران گسترش چنين اقداماتي همزمان با سفر صدر اعظم آلمان به آتن هستند.
 


در حمايت از پيامبراسلام(ص)

مردم پاكستان : كشورهاي اسلامي به غربي ها نفت نفروشند

هزاران پاكستاني در حمايت از پيامبراسلام(ص) تحريم فروش نفت به آمريكا و غرب را از سوي كشورهاي اسلامي خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، مسلمانان پاكستان با محكوميت مجدد انتشار فيلم توهين آميز آمريكايي و چاپ كاريكاتور در يك مجله فرانسوي خواستار تحريم كالاهاي كشورهاي غربي، برداشت وجوه نقدي مسلمانان از حساب هاي بانكي خود در اين كشورها و ندادن نفت به غرب از سوي كشورهاي اسلامي در جهان شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، مسلمانان شهر «راولپندي» در ادامه محكوميت اقدام موهن كارگردان صهيونيست آمريكايي روز يكشنبه دست به راهپيمايي زدند.
شركت كنندگان در اين تجمع اعتراض آميز با محكوم كردن توهين به مقدسات اسلامي، اين اقدامات را توطئه عليه مسلمانان دانستند و بر راهكارهاي مقابله با توطئه ها تاكيد كردند.اين گزارش حاكي است؛ معترضان شهر راولپندي در تجمع اعتراض آميز خود، عشق و ارادت به پيامبر گرامي اسلام را منبع اصلي قدرت و توان شكست ناپذيري مسلمانان دانستند و بر جانفشاني در راه اسلام تأكيد كردند.
به گزارش ايرنا، هزاران مسلمان پاكستاني نيز عصر يكشنبه در شهر كراچي گرد هم آمدند و توهين به مقدسات اسلامي تحت لواي آزادي بيان از سوي آمريكا و جهان غرب را به شدت محكوم كردند.
در اين راهپيمايي اعتراض آميز كه در ميدان «نمايش كورنگي كراچي» برگزار شد، اعضا و هواداران گروه هاي سياسي و مذهبي، دانشجويان، كسبه، فعالان سياسي و مدني، روحانيون، صنعتگران، متخصصان، وكلا، كارگران، دانش آموزان، زنان و اقليت هاي مذهبي حضور داشتند. معترضان با در دست داشتن پارچه نوشته ها و سر دادن شعارهايي خواستار توقف انتشار فيلم موهن در فضاي مجازي شدند.
خبر ديگر اينكه يك روحاني افغان براي كشتن سازنده فيلم موهن آمريكايي و كاريكاتوريست فرانسوي كه به پيامبر اسلام توهين كرد، جايزه اي معادل 400 هزار دلار تعيين كرده است.
ميرفاروق حسيني، روحاني برجسته ولايت هرات در غرب افغانستان روز يكشنبه (16 مهر) به خبرگزاري فرانسه گفت: «من 300 هزار دلار براي كسي كه سازنده اين فيلم ضداسلامي را بكشد پيشنهاد كرده ام و 100 هزار دلار نيز براي كشتن كاريكاتوريست فرانسوي.»
 


ونزوئلا در يك نگاه

نام: جمهور بوليواري ونزوئلا
پايتخت: كاراكاس (سه ميليون نفر)
جمعيت: 29ميليون نفر
تاريخ استقلال: 5 ژوئيه 1811 از اسپانيا
نوع حكومت: جمهوري فدرالي
وضعيت سياسي: از سال 1999 كه هوگو چاوز قدرت را در دست گرفته است، اين كشور با اعمال سياست هاي سوسياليستي و ضد امپرياليستي خشم مقامات آمريكايي و غربي را برانگيخته است، با قدرت گرفتن چپ گرايان در ونزوئلا، بوليوي، اكوادور و نيكاراگوئه، ايالات متحده در اعمال سياست هاي مداخله گرانه خود در آمريكاي لاتين به شدت دچار مشكل شده است.
وضعيت اقتصادي: ونزوئلا پنجمين صادركننده نفت خام، سومين توليد كننده نفت اوپك و از نظر ميزان ذخاير گاز رتبه هشتم جهان را دارا است. با روي كار آمدن چاوز و اعمال سياست هاي اقتصادي سوسياليستي بسياري از كارخانه ها و صنايع دولتي شده اند.
 


شليك 20 فروند موشك مقاومت در پاسخ به جنايت تازه اسرائيل

گردان هاي عزالدين قسام شاخه نظامي حماس و گردان هاي قدس شاخه نظامي جهاد اسلامي در پاسخ به تجاوزات جديد صهيونيست ها عليه مردم غزه مواضع رژيم صهيونيستي را با 20 فروند موشك هدف قرار دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، جنبش هاي فتح و حماس اعلام كردند مبارزان فلسطيني عضو گردان هاي قسام و قدس در پاسخ به حملات هوايي يكشنبه شب ارتش رژيم صهيونيستي به منطقه مرزي رفح واقع در جنوب نوار غزه كه به شهادت يك تن و مجروح شدن 11 تن ديگر انجاميد 20 فروند موشك به فلسطين اشغالي شليك كردند.اين جنبش هاي فلسطيني موشكباران مناطق صهيونيستي را پاسخي طبيعي به تجاوزات غيرانساني رژيم اشغالگر توصيف و تاكيد كردند در صورت حمله مجدد با پاسخ كوبنده تري مواجه خواهند شد.منابع بيمارستاني اعلام كردند يك فلسطيني كه سوار بر يك دستگاه موتورسيكلت بود به شهادت رسيد و 11 نفر ديگر از جمله پنج كودك زخمي شدند.پليس رژيم صهيونيستي با تاييد اصابت موشك هاي فلسطيني به جنوب اسرائيل اعلام كرد كه خسارت هاي مادي فراواني به مناطق اسرائيلي وارد شده است ولي ذكري از تعداد تلفات يا مجروحين به عمل نيامده است.اين در حالي است كه «اشرف القدره» سخنگوي رسمي وزارت بهداشت غزه گفت كه ارتش رژيم صهيونيستي عليه شهروندان فلسطيني در نوار غزه از سلاح هاي ممنوعه استفاده مي كند و اين منطقه را به آزمايشگاهي براي سلاح هاي خود تبديل كرده است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14