(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 مهر 1391 - شماره 20327

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دير آمدي اي نگار سرمست ! (يادداشت روز)
فك و فاميل (گفت و شنود)
آيت الله آملي لاريجاني:
شوراهاي حل اختلاف را بايد تقويت كرد
فرهنگي خبر داد
بررسي اصلاح قانون انتخابات در فراكسيون بررسي طرح ها و لوايح
رئيس كميسيون انرژي مطرح كرد
طرح مقابله با تحريم هاي نفتي عليه ايران
توضيح گمرك درباره يك مطلب
كيهان و خوانندگان
نفوذ پهپاد تجسسي به منطقه نقب
افتضاح امنيتي بي سابقه براي اسرائيل (خبر ويژه)
هاشمي: ديگر آمادگي نامزدي انتخابات را ندارم (خبر ويژه)
آمريكا: سران مخالفان در ايران از ما مي خواهند به تحريم ادامه دهيم (خبر ويژه)
وحدت ملي يا چاره انديشي براي خروج اصلاح طلبان از انزوا؟! (خبر ويژه)


دير آمدي اي نگار سرمست ! (يادداشت روز)

بازار آشفته ارز كه آشفتگي آن بلافاصله و بدون هيچ پيوست منطقي به ساير كالا و خدمات مورد نياز مردم نيز سرايت كرده و در روزهاي پاياني هفته گذشته، شتاب غيرمنتظره اي گرفته بود، با دخالت مستقيم مراكز قضايي، امنيتي و اطلاعاتي كشور و مخصوصا بازداشت تعدادي از اخلالگران و عوامل پشت پرده اين آشفتگي، به آرامش نسبي رسيد. شرايط كنوني اگرچه هنوز مطلوب نيست و گام هاي ناپيموده ديگري براي رسيدن به نقطه مطلوب باقي مانده است ولي حضور جدي مراكز ياد شده كه انتظار مي رود با همان جديت ادامه داشته باشد، افق پيش روي را اميدواركننده نشان مي دهد. در اين باره اما، گفتني هايي هست؛
1- آشفته بازار هفته گذشته از مدتها قبل آغاز شده و دستكم نزديك به ده روز پيش از آن كه به اوج برسد، نشانه هاي اوليه خود را نشان داده بود. بنابراين سؤال اين است كه در فاصله ياد شده، مراكز قضايي، امنيتي و اطلاعاتي كشور چه مي كردند؟ و غيبت و انفعال آنها با كدام توضيح منطقي و قانوني، قابل قبول خواهد بود؟! انتظار آن بود كه مراكز مورد اشاره با مشاهده اولين نشانه ها دست به كار شوند و واقعه را قبل از وقوع آن، علاج كنند كه نكردند! چرا؟! آيا نشانه ها را نديده بودند؟ اگر پاسخ مثبت باشد، تأسف آور است، زيرا ديده باني و رصد اين عرصه وظيفه قانوني و تعريف شده آنهاست. آيا نشانه ها را ديده ولي با بي توجهي يا كم توجهي از كنار آن عبور كرده بودند؟ پاسخ اين پرسش اگر مثبت باشد، نه فقط تأسف آور كه فاجعه آميز است! مسئولان محترم در مراكز ياد شده، چشم و گوش مردم و نظام هستند و به نمايندگي از آنان، وظيفه و رسالت ديده باني و نگاهباني عرصه را بر عهده دارند.
نيروهاي قضايي، امنيتي و اطلاعاتي در فاصله كوتاهي پس از آشوب روز چهارشنبه، 16 تن از اخلالگران بازار ارز را بازداشت كردند و روز بعد تعداد اخلالگران بازداشت شده به 30 نفر رسيد. بديهي است كه شناسايي اين افراد در آن فاصله كوتاه چند ساعته صورت نپذيرفته بلكه پيشاپيش شناسايي شده و مسئولان محترم مراكز ياد شده از نقش آنان در آشفتگي بازار ارز و پيوست غيرمنطقي آن، يعني افزايش جهشي قيمت كالا و خدمات ضروري مردم با خبر بوده اند. يكي از بازداشت شدگان به گفته مسئولان قضايي، طي سال گذشته نزديك به هزار ميليارد تومان- دوباره اين رقم را بخوانيد- گردش مالي در حساب بانكي خود داشته است. آيا، اين گردش كلان مالي در فاصله فقط يك سال، از نگاه- انشاءالله- تيزبين مسئولان محترم پنهان بوده است؟ اگر آري، چرا بي خبري؟ و اگر نه، كوتاهي و بي توجهي چرا؟!
2- در اوايل دهه 60 يكي از برادران عزيز و متعهد كه چند سالي در زندان سياسي رژيم شاه با يكديگر همبند بوديم براي مدت كوتاهي، به سمت شهردار يكي از شهرهاي بزرگ منصوب شد، ايشان چند ماه بعد از انتصاب به عنوان سخنران قبل از خطبه به مراسم نماز جمعه آن شهر دعوت شده بود. مضمون سخنان ايشان را در يكي از روزنامه هاي آن روزها خواندم، تقريبا درباره همه موضوعات حرف زده بود، غير از آنچه به مسئوليت وي مربوط بود! مدتي بعد در محفل دوستان همبند كه هر از چند گاه تشكيل مي شد و ايشان نيز حضور داشت، يكي از برادران به گلايه از او پرسيد؛ فلاني! چرا در نماز جمعه آن روز، درباره همه چيز سخن گفتي غير از مسائل مربوط به شهرداري؟! و ايشان با صداقتي كه داشت و براي همه دوستان نيز شناخته شده بود گفت؛ از شما چه پنهان خودم هم متوجه آن اشتباه شده ام، چون مردم در مراجعات خود، خواسته ها و پرسش هايي داشتند كه با موضوع سخنراني من متفاوت بود و به لطف خدا دريافتم كه آن روز بايستي درباره همين مسائل صحبت مي كردم. مسائلي كه در حوزه مسئوليتم بود و مردم پاسخ و يا توضيح درباره آن را از شهردار شهر خود انتظار داشتند.
حالا نيم نگاهي داشته باشيد به برخي از اظهارنظرها، مصاحبه ها و سخنراني هايي كه شماري از مسئولان محترم، در هفته هاي قبل و روزهاي نزديك به آشفتگي اخير بازار ارز داشته اند. با عرض پوزش، انگار نه انگار گراني سرسام آور و افسارگسيخته برخي از كالا و خدمات مورد نياز مردم و شتاب روزافزون آن كه در پي افزايش توطئه آميز نرخ ارز صورت پذيرفته بود، عرصه را بر اقشار مستضعف و كم درآمد جامعه تنگ كرده است. فلان مسئول محترم، تقصير را به گردن تحريم ها مي اندازد و بي آن كه توضيح بدهد سهم تحريم ها چه اندازه بوده است، ديگران را به سنگ اندازي متهم مي كند. آن ديگر مسئول گرامي، در اظهارنظرهاي خود، نيم نگاهي - شايد از روي اجبار- به گراني ها دارد ولي از آنجا كه براي رياست جمهوري آينده كفش و كلاه كرده است، ترجيح مي دهد، يك خط در ميان حرف بزند! فلان مسئول ديگر و در جاي خود قابل احترام، كه از قضا، او نيز به رياست جمهوري آينده چشم دوخته است، همه تقصيرها را متوجه رقيب احتمالي خود مي كند... و در همان حال سگ هاي رها شده به جان مردم در غيبت سنگ هايي كه بسته شده به پاچه دري ملت مشغولند و... اين رشته سر دراز دارد.
آشفته بازار ارز را در اين حال و هوا مي توان يك هشدار تلقي كرد كه به نظر مي رسد برخي از مسئولان محترم را بيدار كرده باشد. ورود سريع آنان به ماجرا، برخورد قاطع با اخلالگران و اقدامات و برنامه هاي جدي ديگري كه خوشبختانه در دستور كار دارند، نشانه تاثير آن هشدار در اين بيداري است كه اميد است در ميانه راه، رها نشود.
همين جا بايد گفت؛ ترديدي نيست كه بخشي از گراني هاي اخير، تحميلي است ولي نقش عامل تحميل شده با ميزان گراني ها همخواني ندارد و از دست هاي پنهاني خبر مي دهد كه با هدف موثر نشان دادن تحريم ها از آستين هاي خيانت بيرون آمده اند. دست هايي كه اقدامات اخير مراجع قضايي، امنيتي و اطلاعاتي در كوتاه كردن تعدادي از آنها- تاكيد مي شود كه فقط تعدادي از آنها- نقش موثري داشته و ادامه اين روند مي تواند نتايج اميدواركننده فراواني داشته باشد.
3- اين روزها، همزمان با برخورد مراجع ذيربط با اخلالگران بازار ارز كه فقط يكي از گام هاي ضروري است، برخي از افراد و جريانات سياسي كه تا چند روز قبل، از آشفتگي و نابساماني اخير به شدت ابراز نگراني مي كردند، به ناگاه زبان به گلايه گشوده و به ملامت در كام مي چرخانند كه «فضا را امنيتي نكنيد»! و توضيح نمي دهند كه منظورشان چيست؟! مگر ورود دست هاي پنهان دشمن به اين عرصه، يك حركت ضدامنيتي نيست؟ و اگر هست- كه هست- چرا و براساس كدام منطق عقلي و قانوني و شرعي نبايد با دست هايي كه به اخلال در امنيت كشور دراز شده، برخورد امنيتي كرد؟! برخورد امنيتي عليه دزدان و غارتگران و برهم زنندگان امنيت مردم صورت مي پذيرد بنابراين فقط كساني برخورد امنيتي با اين جرثومه هاي فساد را برنمي تابند كه در ميان مردم نيستند و از دغدغه ها و نگراني هاي آنان بي خبرند و يا آن كه خداي نخواسته و با عرض پوزش، در ناامن شدن عرصه براي غارتگران و چپاولگران، منافع مادي يا سياسي خود را در خطر مي بينند يا ساده انديشند و به توهم افتاده اند! وگرنه، مردم از حضور پليس و نيروهاي امنيتي در اينگونه ميدان ها، احساس امنيت مي كنند و صدالبته، غارتگران و حرامخواراني كه خون ملت را در شيشه كرده اند، بايد هم احساس نا امني كنند.
و بالاخره بايد از ورود مقتدرانه نيروهاي قضايي و امنيتي و اطلاعاتي به عرصه قدرداني كرد و خطاب به آنان گفت؛
دير آمدي اي نگار سرمست
زودت ندهيم دامن از دست

حسين شريعتمداري
 


فك و فاميل (گفت و شنود)

گفت: يكي از كاربران سايت بالاترين به آن عده از مدعيان اصلاحات در داخل كشور كه در فتنه 88 با آنها همراه بودند حمله كرده و آنان را به خيانت متهم كرده است.
گفتم: خب! خيانت كه كرده اند.
گفت: نوشته است آنها همراهان بي معرفتي هستند و به جنبش سبز خيانت كرده اند.
گفتم: چرا؟!
گفت: نوشته، آنها، ما را به ميدان آوردند و به خاك سياه نشاندند اما به جاي اينكه به فكر بدبختي و دربه دري ما باشند، دنبال آلاف و اولوف خودشان هستند.
گفتم: يارو مي گفت به دائيم گفتم؛ داشتم پيرهن شما رو اطو مي كردم، اطو خورد به دستم و حسابي سوخت، دائيم با دستپاچگي پرسيد؛ پيرهن منو كه نسوزوندي؟... با خودم گفتم؛ آخه اينهم فك وفاميله كه ما داريم؟!

 


آيت الله آملي لاريجاني:

شوراهاي حل اختلاف را بايد تقويت كرد

رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر ضرورت تقويت شوراهاي حل اختلاف گفت: شوراهاي حل اختلاف مي توانند كمك شايان و قابل توجهي به دستگاه قضايي كنند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز دوشنبه در نشست روساي شوراهاي حل اختلاف سراسر كشور با اشاره به مشكلات دستگاه قضايي به ويژه حجم بالاي ورودي پرونده ها اظهار كرد: تجربه چند سال حضورم در قوه قضاييه نشان مي دهد كه شوراهاي حل اختلاف مي توانند با رويكرد صلح و سازش باري از دوش دستگاه قضايي بردارند.
رئيس قوه قضاييه گفت: در حال حاضر قوه قضاييه با مشكل تعداد زياد ورودي پرونده ها مواجه است، از طرفي هم با امكانات محدودي كه در اختيار اين دستگاه است كار رسيدگي به اين پرونده ها كاري بسيار سخت و طاقت فرسا است. البته قضات و كارمندان شريف قوه قضاييه اين وظيفه را به خوبي انجام مي دهند و تاكنون هم وقفه اي در كارها بوجود نيامده است، اما مشكلات دستگاه قضايي زياد است و بودجه آن نيز در شأن اين دستگاه نيست.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به نگاه كلان قوه قضاييه در خصوص كاهش پرونده ها در دستگاه قضايي بيان كرد: اقداماتي در اين راستا انجام شده كه بحث پيشگيري از وقوع جرم و تقويت شوراهاي حل اختلاف و احياي داوري از آن جمله است.
رئيس قوه قضاييه افزود: با آمدن حجت الاسلام احمدي ميانجي به مركز شوراهاي حل اختلاف اقدامات خوبي انجام شده كه يكي از آنها حذف شعبه هاي غيرضروري و تقويت شعبه هاي فعال بوده است.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به وضعيت مالي شوراهاي حل اختلاف خاطرنشان كرد: در قانون شوراها به مسئله افتخاري بودن فعاليت اعضاي شوراها تصريح شده است البته عضو شورا غير از كاركنان است. در هر حال با كثرت اعضاي شوراها طبيعتا پرداخت حقوق و مزايا به آنها امكان پذير نيست، البته اين به معني عدم توجه به وضع اين كاركنان نيست.
آيت الله آملي لاريجاني ادامه داد: متاسفانه از ابتدا، مبناي بودجه قوه قضاييه را پايين گذاشته اند كه به نظر من در اين زمينه شأن اين دستگاه رعايت نشده است.
رئيس دستگاه قضا با تاكيد بر بحث اتقان آرا در شوراها گفت: بايد اساس شوراها بر صلح و مصالحه باشد.
رئيس قوه قضاييه به موضوع نظارت بر شعب شوراهاي حل اختلاف اشاره كرد و گفت: از روساي شوراهاي حل اختلاف در سرتاسر كشور مي خواهيم تا نسبت به فعاليت اعضاي زيرمجموعه خود نگاه دقيق تري داشته باشند.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به موضوع بيمه كاركنان شوراهاي حل اختلاف بيان كرد: در اين خصوص تلاش زيادي انجام شده و فكر مي كنم اين مسئله با كمك دولت و مجلس در مسير خوبي قرار گرفته است.
آيت الله آملي لاريجاني در پايان با تاكيد بر مسئله صلح و سازش گفت: مي توان با اصلاح قانون و ساختار شوراهاي حل اختلاف موضوع صلح و سازش را به رويكرد اصلي شوراها تبديل كنيم.
به گزارش روابط عمومي قوه قضاييه، گفتني است در اين مراسم برخي از روساي شوراهاي حل اختلاف استانها مسائل و مشكلات خود را با رئيس قوه قضاييه درميان گذاشتند.
 


فرهنگي خبر داد

بررسي اصلاح قانون انتخابات در فراكسيون بررسي طرح ها و لوايح

رئيس فراكسيون بررسي طرح ها و لوايح گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات در حال بررسي است.
محمدحسين فرهنگي نماينده مردم تبريز و رئيس فراكسيون بررسي كارشناسي طرح ها و لوايح با بيان اينكه كارشناسي طرح ها و لوايح بعد تقنيني دارد، گفت: فراكسيون بررسي كارشناسي طرح ها و لوايح، فعاليتي تقنيني دارد و نظر تقنيني درباره موارد مختلف ارائه مي كند.
وي از بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات در فراكسيون بررسي طرح ها و لوايح خبر داد و افزود: تلاش داريم ، با بررسي دقيق طرح اصلاح قانون انتخابات، نظر كارشناسي درباره اين طرح ارائه كنيم.
فرهنگي خاطرنشان كرد: براي بررسي طرح قانون انتخابات، از طراحان براي حضور در فراكسيون دعوت خواهيم كرد تا نظرات آنها را نيز جويا شويم.
به گزارش فارس تعدادي از نمايندگان مجلس با امضاي طرحي دو فوريتي خواسته اند تا كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري هم 6 ماه قبل از برگزاري انتخابات استعفا دهند.
براساس اين گزارش اين طرح طرحي جدا از اصلاح قانون انتخابات است و در قالب دو فوريتي تقديم هيئت رئيسه مجلس شده است.
براساس اين طرح، كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري مشمول قسمت الف ماده 29 انتخابات مجلس شوراي اسلامي مي شوند، اين طرح به عنوان يك ماده واحده براي اصلاح ماده 35 قانون انتخابات ارائه شده است.
 


رئيس كميسيون انرژي مطرح كرد

طرح مقابله با تحريم هاي نفتي عليه ايران

رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: در حال مطالعه طرحي هستيم تا با كساني كه امروز در تحريم نفتي ايران مشاركت كرده اند برخورد كنيم.
مسعود ميركاظمي گفت: بزرگترين طول عمر برداشت انرژي متعلق به ايران است، توليد نفت ايران با اين روند توليد كه 4 ميليون بشكه در روز است بيش از 150 سال مي تواند استمرار داشته باشد و اين بسيار مهم است؛ چرا كه هيچ كشور ديگري به اندازه 150 سال امكان برداشت از ذخاير نفتي را ندارد، كشور روسيه كه توليد بالايي دارد به دليل اين كه 10 ميليون بشكه در روز توليد مي كند ذخايرش نسبت به ايران بسيار پايين تر است و حتي عربستان اگرچه ذخاير بالايي دارد اما چون بيش از 10 ميليون بشكه توليد مي كند افت توليدش زودتر اتفاق مي افتد.
ميركاظمي اضافه كرد: پيش بيني اين است كه در چند سال آينده بسته به رشد اقتصادي جهاني تقاضاي نفت بالا خواهد رفت و به نقطه اي مي رسد كه از آن به بعد توليد نفت بيشتر نخواهد شد؛ چرا كه از لحاظ مشخصات فني، ميدان هاي نفتي ديگر پاسخگو نيستند كه بتوانند توليد بيشتري داشته باشند. يعني از نقطه اي توليد جهاني كاهش پيدا خواهد كرد اما تقاضا هم چنان افزايشي است، آن تاريخ نقطه حساسي است، ما امكان توليد بيشتر را در آن نقطه داريم. بنابراين سياست گذاري ايران در آن نقطه براي امنيت انرژي اين كشورها بسيار مهم است.
وي با اشاره به مطالعه طرحي در كميسيون انرژي مجلس در اين رابطه يادآور شد: ما در حال مطالعه هستيم كه قانوني را بگذرانيم تا با كساني كه امروز با ما مقابله مي كنند و در تحريم نفتي ايران مشاركت كرده اند، مقابله كنيم و در نقطه حساس كه تقاضا براي نفت افزايش يافت دولت ايران اجازه فروش نفت به آنها را نداشته باشد.
رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اعمال تحريم هاي نفتي عليه ايران توسط برخي كشورهاي اروپايي خاطرنشان كرد: ما هيچ شكي نداريم كه اين دوره را به خوبي خواهيم گذراند اما با آنها مقابله مي كنيم؛ چرا كه ابزار انرژي در اختيار ماست و بزرگ ترين طول عمر برداشت انرژي نيز متعلق به ايران است و زماني كه تقاضا براي نفت افزايش يافت آنها مي مانند و انرژي ايران.
ميركاظمي هم چنين به ايسنا گفت: البته هميشه عرضه و تقاضاي نفت نوساني دارد اما به جايي مي رسد كه به طور قطعي تقاضا بيش از توليد خواهد شد، آن جا نقطه كليدي است كه به آن نقطه اوج توليد مي گويند، كشورهاي مصرف كننده به شدت نگران آن نقطه هستند و در حال حاضر هيچ انرژي جايگزيني براي آن پيدا نكرده اند. انرژي هاي نو هم هنوز توسعه پيدا نكرده است. حتي آنها مي خواهند 30 درصد مصرف ذغال سنگ را با وجود اين كه مشكل محيط زيستي دارد تا چند سال حفظ كنند؛ چرا كه انرژي ارزان تري ندارند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ميزان درآمد كشورهاي مصرف كننده از ماليات نفت و فرآورده هاي نفتي از صادرات ما بيشتر است، گفت عملا اين كشورها سود نفت ما را براي اداره كشورشان مي برند.
وي با بيان اين كه ايران از راه هاي مقابله با تحريم هاي اعمال شده استفاده مي كند، افزود: كشورهاي اروپايي بايد بدانند كه آمريكا با مديريت سياسي و فني اي كه بر انرژي جهان مي كند، تهديد جدي براي امنيت انرژي آنها در آينده است اما متأسفانه رهبران اين كشورها بدون توجه و آگاهي در زمين آمريكا بازي مي كنند اما اگر روزي آمريكا دست روي اتحاديه اروپا گذاشت و انرژي آنها را مختل كرد ايران هيچ كمكي به آنها نخواهد كرد.
 


توضيح گمرك درباره يك مطلب

گمرك ايران به دنبال انتشار مطلبي در صفحه 2 روزنامه مورخ 11مهرماه با عنوان «آستين هاي خالي يا...»، توضيحي به روزنامه ارسال كرد.
در بخشي از اين توضيح آمده است:
براساس قانون، واردات كالا به كشور مستلزم طي مراحل مختلفي از جمله ثبت سفارش، گشايش اعتبار، تبادل اسناد بانكي، حمل و نقل، انجام تشريفات گمركي پس از تسليم اسناد به گمرك و... است و تا زماني كه كالاهاي وارداتي به گمرك اظهار نشده است، گمرك هيچ گونه مسئوليتي در قبال فرآيند ياد شده ندارد.
در مورد آنچه كه «انطباق كالا با فرمول قانوني» خوانده شده است، اگر منظور تطابق كالاهاي وارده با اسناد و مدارك مثبته است، بايد گفت، گمرك جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه دفتري تحت عنوان «دفتر تعيين تعرفه» دارد كه تمامي كالاهاي وارده را با كدهاي تعيين شده و مصرح در قانون مقررات صادرات و واردات تطبيق مي دهد و در صورت هرگونه مغايرت، اقدامات قانوني را در اين زمينه انجام مي دهد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ برخوردي كه با دلالان ارز بايد انجام شود، درست بايد مثل برخورد با منافقان باشد. اميدواريم مسئولان به صورت خيلي جدي با اين دلالان برخورد كنند و به صورت سطحي موضوع را پيگيري ننمايند.
ميرزاخاني
¤ از مسئولان دستگاه قضايي تقاضا داريم با اخلالگران بازار ارز برخورد قاطعي داشته باشند.
محمد فولادي
¤ با گذشت قريب 4 دهه از انقلاب اسلامي، كشورمان در هر دهه با چالشي روبه رو بوده و تا به حال سه چالش مهم را پشت سر گذاشته است. در دهه اول چالش امنيتي، نظامي، در دهه دوم چالش فرهنگي، در دهه سوم چالش سياسي و در دهه چهارم كه در آن قرار داريم با چالش اقتصادي غرب عليه كشورمان مواجه هستيم كه ان شاءالله اين چالش را نيز همانند چالش هاي گذشته با اقتدار و پايداري پشت سر خواهيم گذاشت.
8342---0919
¤چرا سران سه قوه و مسئولين دستگاه هاي مختلف اختلاف و تسويه حساب هاي خودشان را به رسانه مي كشانند و مردم را داخل درگيري هاي في مابين مي كنند اگر در ادعاي خود صادق هستند به فكر گره گشايي از مشكلات و گرفتاري هاي ملت باشند.
4705---0913
¤ مردم تركيه هوشيار باشند همان افراد مسلح شده به نام ارتش سوريه كه از جانب آمريكا و ديگر اقمارشان آتش به پا كرده اند به دستور مستقيم آمريكا خمپاره خود را به طرف تركيه رها كرده اند تا از آب گل آلود ماهي بگيرند و سوريه را در اين امر دخيل بدانند.
هموطني از سراب
¤اگر مقامات تركيه خود را به خواب زده اند كه حسابش جداست ولي اگر واقعا در خواب غفلت هستند پر واضح است كه درگيريهاي مرزي بين تركيه و سوريه دسيسه اي آمريكايي است و دولت تركيه دستاويز و سپر اين ويرانگري مي باشد. براي همه مسلم است سوري ها در حال پاكسازي شهرهاي خود از تروريست هايي هستند كه به طور رسمي از خاك تركيه به آنها تعرض مي كنند و دولتي كه درگيري داخلي دارد امكان تعرض و ايجاد هيچگونه كشمكش با ديگران را ندارد.
طالعي
¤ هدف شهيدان اعتلاي اسلام و قرآن بود اگرچه در اين راه از وطن هم دفاع كردند. چو صد آمد نود هم پيش ما است غرض اينكه مواظب باشيم بعضي از افراد مريض اهداف بلند شهدا را تحريف نكنند.
6784---0916
¤ ملت مسلمان ايران در طول اين سالها و در مواجهه با انواع توطئه هاي دشمنان غيرت، شرافت و ولايتمداري خودش را به اثبات رسانيده حال نوبت مسئولين و دولتمردان است كه نشان بدهند وقتي مردم در اين وضعيت نابسامان اقتصادي رنج مي كشند چقدر پاي كار مي آيند.
4901---0930
¤ با توجه به يادداشت روز 11/7/91 مكرر گفته شده كه تا قوانين و مقررات و مجازاتهاي بازدارنده تدوين و تصويب و نهادينه و به دور از تبعيض و چندگانگي اجرايي نشود همين آش و همين كاسه است.
8516---0919
¤از پاسخ صادقانه و منطقي دكتر عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي به انتقاد كيهان مسرور شدم اي كاش ديگر مسئولين نيز در پاسخ گويي به نقدها بدون پرداختن به حواشي و خداي ناكرده كاشتن بذر كينه و چنين رفتاري مي كردند.
نصيري
¤به علت عدم موازنه هزينه هاي كشت و برداشت چاي، 40% مردم منطقه، باغات چاي را رها كرده و راهي شهرها شده اند عده اي نيز كه مانده اند با گذشت چند ماه كه محصول خود را به دولت تحويل نموده اند هنوز خبري از پرداخت هزينه هاي آن نيست با توجه به تورم و گراني شايسته نيست كه جهاد كشاورزي بيش از اين مردم را چشم انتظار بگذارد.
آب پيكر از لاهيجان
¤روغن 16 كيلويي 62 هزار تومان شده است. با اينكه تعداد 30 نفر از اخلال گران بازار ارز را دستگير كرده اند ولي قيمت هيچ كدام از اجناس پايين نيامده است. مگر نمي گويند پيش گيري بهتر از درمان است. كاش چند ماه زودتر نسبت به دستگيري اخلال گران اقتصادي اقدام مي كردند تا اين وضع آشفته كه طبقه پايين جامعه را زير پا له كرده به وجود نمي آمد.
گل رنگي
¤رزمنده دفاع مقدس بودم و الان كارگر ساختماني هستم. طرحي قبلا تصويب شده بود كه كارگران ساختماني از سازمان تامين اجتماعي كارت مهارت بگيرند تا بتوانند از مزاياي بيمه بهره مند شوند. كارت را گرفته ام ولي متاسفانه سازمان مي گويد الان سهميه نداريم بعدا مراجعه كنيد. تحت پوشش هيچ بيمه اي نيستم و يك سال از اين وضعيت مي گذرد.
5845---0919
¤متاسفانه در سال توليد ملي، در شمال كشور صنايع دستي كاملا رو به فراموشي رفته و محصولات چيني با قيمت بسيار نازل جايگزين محصولات خوب ايراني شده است. مسئولان بايد جلوي واردات كالاي چيني را بگيرند.
پيكر
¤سنگ فرش كردن خيابانها توسط شهرداري چه معني و مفهومي دارد.آيا جز اين است كه در برخي از خيابانها مثل خيابان هفده شهريور از ميدان شهدا تا ميدان امام حسين و نيز ميدان سپاه و باعث افزايش ترافيك در خيابانها و اخلال در رفت وآمد عابران و بخصوص پرسنل اداره هاي اطراف مي شود. اين كارها حيف و ميل كردن بيت المال است، نه سر و سامان دادن به وضعيت پياده روها.
0542---2091
¤ طبق دستور العمل وزارت آموزش و پرورش به كارگيري نيروي بازنشسته در مدارس بزرگسالان ممنوع است در حالي كه با توجه به اينكه اين مدارس دولتي هستند ولي به صورت مشاركتي اداره مي شوند، حق الزحمه دبير و برخي ديگر از هزينه از طريق خود دانش آموزان تامين مي شود. وقتي هيچ سرانه اي به اين مدارس تعلق نمي گيرد، استفاده از نيروهاي بازنشسته در اين مدارس چه اشكالي دارد؟ ضمن اينكه هيچ نيروي حق الزحمه اي و دبير موظف حاضر نيست با حقوق كم در اين مدارس تدريس كند.
يك شهروند
¤چرا مسئولين امر نسبت به بي تعهدي برخي رانندگان در سوار نمودن مختلط دختران و پسران در اتوبوسهاي درون شهري پايانه آزادي و مبادي اطراف كرج مانند شهريار و برخورد نمي نمايند.
5641---2109
پاسخ مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
عطف به مطلب مندرج در آن روزنامه مورخ 4/6/91 با عنوان «كارمند آموزش و پرورش رودهن» به اطلاع مي رساند، به استناد بخشنامه شماره 07/710 وزارت متبوع مبني بر تلاش بر عدم ايجاد ساعت حق التدريس در مناطق، با عنايت به نيروي مورد نياز در رشته و جنسيت متقاضي و پيش بيني ايجاد مشكل در امر ساماندهي آموزگاران منطقه در جلسه كميسيون امور اداري نقل و انتقالات مورخ 9/3/91 مقرر شد؛ با توجه به استقرار نظام 3-3-6 و نياز شديد به آموزگار با انتقال نيروهاي ابتدايي موافقت نشود. دليل ديگر عدم موافقت منطقه با درخواست نامبرده، انصراف ايشان از انتقال انجام شده سال گذشته بود. ايشان در تابستان 09 درخواست انتقال به استان همدان داده و مورد موافقت قرار گرفته ولي در نامه انصراف خود عدم همراهي خانواده در بازگشت به شهر زادگاه خودشان را مطرح نموده اند و اين در حالي مي باشد كه درخواست امسال ايشان براي بندرعباس بوده كه با توجه به اين شرايط با درخواست ايشان موافقت نشد. طرح شكايت نامبرده در نشريات در شرايطي بوده كه هيچگونه اعتراض نسبت به تصميم اتخاذ شده از سوي ايشان مطرح نشده و در ظاهر هيچگونه مشكلي با اين تصميم نداشته اند.
 


نفوذ پهپاد تجسسي به منطقه نقب

افتضاح امنيتي بي سابقه براي اسرائيل (خبر ويژه)

شوك ناشي از نفوذ يك پهپاد تجسسي به عمق 100 كيلومتري آسمان فلسطين اشغالي و نزديكي تأسيسات اتمي ديمونا همچنان موضوع بحث و نگراني در محافل صهيونيستي است.
پايگاه صهيونيستي دبكا كه در امور امنيتي فعاليت مي كند، با اشاره به اينكه اين پهپاد مدت نيم ساعت در آسمان صحراي نقب پرواز كرده، نوشت: چرا نتانياهو نخست وزير و ايهود باراك وزير دفاع دوست دارند اين رويداد را صرفاً يك عمليات نفوذ هوايي توصيف كنند علي رغم اينكه آنچه رخ داد غير از شكست ضد اطلاعاتي و استراتژيك در وهله اول براي اسرائيل چيز ديگري نبوده است.
اين سايت نوشت: رخنه اين هواپيما به فضاي اسرائيل شاهدي است بر اين مدعا كه ارتش اسرائيل همچنان ناآماده در برابر حمله ناگهاني بر ضد اسرائيل است به رغم تمامي آموزش هايي كه ارتش طي دو سال گذشته ديده است. ايران به اين ترتيب مي تواند حمله كند و مستقيماً اهداف اسرائيل و آمريكا را هدف قرار دهد ليكن تل آويو و واشنگتن تلاش مي كنند اين رويداد را ناديده بگيرند. واقعاً نتانياهو و باراك چگونه به اين حادثه مي نگرند؟ سيدحسن نصرالله رهبر سازمان حزب الله در لبنان در تاريخ 20 ژولاي 2012 و در خلال يك سخنراني گفته بود مقاومت يعني حزب الله در هر جنگي در آينده تل آويو را غافلگير خواهد كرد.
اين سايت اسرائيلي نوشت: حقيقت اين است كه يك هواپيماي بدون سرنشين غول پيكر در فضاي اسرائيل به مدت نيم ساعت به پرواز درآمده و تصاويري را به ثبت رسانده و آن را احتمالاً به يك مركز كنترل و مراقبت كه معلوم نيست در كجا واقع شده ارسال كرده است. همه اين اتفاقات افتاده اما سيستم هاي الكترونيكي اسرائيل و آمريكا نتوانستند به موقع حتي اين هواپيما را شناسايي كنند.آيا نبايد اين افتضاح را يك شكست ضد اطلاعاتي بزرگ توصيف كرد؟
دبكا فايل مي افزايد: اينك اين سؤال پيش روي مقامات سياسي و نظامي ماست كه اگر هواپيماي مذكور مجهز به بمبهاي متعدد بود و آن را بر روي منطقه بئرالسبع مي ريخت چه اتفاقي مي افتاد. آيا اين همان كابوسي نبود كه اسرائيل دائماً از آن به عنوان تهديد ايران ياد مي كند؟
اين پايگاه صهيونيستي متخصص در امور امنيتي سپس با فهرست كردن مناطقي كه هواپيماي تجسسي بدون سرنشين توانسته از آنها تصويربرداري و جمع آوري اطلاعات كند، نوشت: اين هواپيماي بدون سرنشين پس از ورود به آسمان اسرائيل بر فراز پايگاه نظامي نفاتيم به پرواز درآمده و به سيستم هاي الكترونيكي وابسته به ارتش در جنوب نفوذ كرد و سپس بر فراز بئرالسبع به پرواز درآمد و به جمع آوري عكس و اطلاعات ضد اطلاعاتي متعلق به سامانه دفاع هوايي اسرائيل خاصه سيستم مربوط به حمايت از نيروگاه هسته اي ديمونا و مراكز نظامي ديگر اقدام كرده است.
«دبكا» افزود: بدون شك هدف اصلي كساني كه اين هلي كوپتر را به درون اسرائيل هدايت كرده اند دستيابي به جزئيات رادارهاي آمريكايي پيش رفته از نوع X-band است كه در صحراي نقب مستقر مي باشد. به بياني ساده تر هر كسي كه اين هلي كوپتر را فرستاده قصد داشته شكاف هايي را براي رخنه در سيستم الكترونيكي سامانه ضدموشكي پيدا كند كه به نظر مي رسد هر آنچه را كه طراحي كرده بود محقق كرده است. اين احتمالاً از پيشدستي هاي ايران است.
«منابع اطلاعاتي اسرائيل» همچنين به سايت دبكا گفته اند «نيروي هوايي ارتش اسرائيل و سازمان اطلاعات نظامي اين رژيم به طور ناگهاني با اين مسئله روبرو شدند و اين هواپيما نزديك به نيم ساعت در آسمان فلسطين اشغالي پرواز مي كرد و پس از اين مدت رادارها توانسته اند آن را ردگيري كنند.» به گزارش دبكا «به نظر مي رسد كه اسرائيل در اطلاع رساني درباره پرواز هواپيماي جاسوسي دچار سردرگمي شده به طوري كه خبرنگار شبكه دوم تلويزيون اسرائيل در ابتدا پرواز هواپيماي جاسوسي را به جنبش جهاد اسلامي نسبت داد و اندكي بعد «يواف مردخاي» سخنگوي ارتش اين خبر را تكذيب كرد و اعلام نمود كه اين هواپيما از نوار غزه پرواز كرده و پس از آن نيز گفت كه اين هواپيما از نوار غزه نيز پرواز نكرده بلكه از يك منطقه جنوبي در غرب مصر به پرواز درآمده ولي هنوز معلوم نيست كدام كشور اين هواپيمارا فرستاده است.»
پيش از اين ادعا شده بود هواپيما از جنوب لبنان به مديترانه رفته و سپس وارد جنوب فلسطين اشغالي شده است.
«يفتاح شاپير» متخصص صنايع هوايي و نظامي اسرائيل نيز به آسوشيتدپرس گفت: ارسال اين پهپاد مي تواند يك هشدار از سوي ايران به اسرائيل باشد و نشان مي دهد ايران قادر است پرنده هاي پروازي را وارد آسمان ما كند و حتي از قدرت خارج كردن آنها نيز برخوردار است.
در همين حال خليل شاهين كارشناس فلسطين امور استراتژيك به العالم گفت: مقامات سياسي و نظامي تل آويو همچنان از اينكه يك فروند هواپيماي تجسسي مسافتي طولاني را كه بالغ بر 100 كيلومتر بوده طي كرده و در حريم هوايي سرزمين هاي اشغالي 1948پرواز كرده، شوكه هستند. اسرائيل به دلايل مختلف درباره ورود هواپيماي جاسوسي به حريم هوائي اراضي 48 بسيار نگران است. مهمترين اين دلايل، تكنولوژي پيشرفته ارسال اين هواپيماست. اسرائيل همچنين معتقد است كه هواپيماي جاسوسي نمي تواند اين مسافت طولاني را جز با كمك ماهواره ها بپيمايد.
وي خاطر نشان كرد: رژيم صهيونيستي معتقد است طرفي كه قادر به ارسال هواپيمائي با قدرت پيمودن اين مسافت طولاني و پرواز يك ساعته يعني يكصد كيلومتر در حريم هوائي اراضي 48 است، مي تواند با چنين هواپيماهائي بمب و موشك هم بفرستد و مواضع استراتژيك و مهم خصوصاً نيروگاه هسته اي ديمونا را هدف قرار دهد.
 


هاشمي: ديگر آمادگي نامزدي انتخابات را ندارم (خبر ويژه)

هاشمي رفسنجاني جرأت و شهامت پذيرش اشتباه و اصلاح ناكارآمدي ها را قدم اول اصلاح امور و برگشت به مسير را درست خواند.
وي كه در ديدار اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه ها (حلقه نجفقلي حبيبي، محسن رهامي، علي محمد حاضري و...) سخن مي گفت، اظهار داشت: در كنار بيان افتخارات بزرگ نظام اسلامي، بايد برخي كوتاهي ها هم به مردم گفته شود و از آنان مدد بجوييم تا با اتحاد و همدلي و حضور فعال همه دلسوزان و وفاداران به انقلاب و نظام اسلامي، مشاركت ملي را افزايش دهند.
هاشمي رفسنجاني «وحدت ملي» را نه به معناي ادغام نيروها و سهم خواهي هاي گروهي، بلكه به عنوان فراهم كردن زمينه حضور همه وفاداران به انقلاب و قانون اساسي خواند و گفت: اگر زمينه مشاركت فعال و عادلانه و برابر همه سلايق فراهم شود، آنچه با انتخاب قانوني و آزاد مردم به دست مي آيد، مورد پذيرش و حمايت همه خواهد بود و پس از آن ناكارآمدي ها كاهش و روند پيشرفت و توسعه هموار خواهد گرديد.
تأكيد بر پذيرش انتخاب قانوني و آزاد مردم در حالي است كه جريان فتنه گر مورد حمايت آقاي هاشمي در حوادث 3 سال پيش درست خلاف اين شعار عمل كرد.
هاشمي رفسنجاني همچنين در مصاحبه اي مي گويد مثل گذشته در جريان مسائل كشور نيست. او همچنين با تكذيب نامزدي در انتخابات رياست جمهوري سال آينده گفته است «من ديگر آمادگي اين كار را ندارم».
وي در مصاحبه با نشريه زنجيره اي آرمان روابط عمومي گفته است: من در حال حاضر مثل گذشته در جريان مسائل كشور آن گونه كه اتفاق مي افتد نيستم. بيشتر از طريق رسانه ها و گاهي از طريق بعضي ملاقات ها مطالبي را مي فهمم اما در مجموع فكر مي كنم در شرايط كنوني هم ضعف مديريت و هم تحريم ها هر دو [در نوسانات اقتصادي] سهم دارند.
وي درباره تورم 49 درصد در دوره رياست جمهوري خود گفت: در اثر اشتباهي كه بانك مركزي و وزارت بازرگاني كردند يك بار در دو سه ماه تورم به 49 تا 50 درصد رسيد كه اين را هر روز تكرار مي كنند. من در مسافرت بودم. رهبري تلفن كردند و گفتند لازم است دخالت كنيد. من برگشتم و ظرف 2 ماه شرايط به وضع قبل برگردانده شد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره احتمال نامزدي اش در انتخابات و اينكه آيا قانون اين اجازه را مي دهد، خاطر نشان كرد: قانوناً تاكنون هيچ منعي ندارد ولي من ديگر آمادگي اين كار را ندارم. در دوره اي هم كه آمدم، صدبار تأكيد كردم كه ترجيح دارد انسان جوان تر و تازه نفسي وارد شود و ما حمايتش كنيم. شرايطي پيش آمد كه مجبور شدم خودم را نامزد كنم. والا براي من آن دوره اول كافي بود و بيش از اين لازم نبود. همه حرف هايم را هم زدم و طراحي هايم را اجرا كردم و برنامه هايم را ريختم. بارها گفته بودم كه نيازي نيست بيايم. الان هم اگر يك رئيس جمهور توانا با آراي بالا روي كار بيايد، من به عنوان يك مشاور تا آخر به او كمك مي كنم.
وي درباره ملاقات با ناطق نوري و گفت وگو درباره انتخابات مي گويد: هميشه جلسه داريم. بعد از جلسه مجمع، معمولاً چهار، پنج نفر از دوستان مي مانند و با هم ناهار مي خوريم و مسائل كشور و راهكارها را مطرح و بحث مي كنيم. اين حرف را هم من به آقاي ناطق زدم و هم ايشان به من زدند. گفتم: هنوز وضع جسمي و سن شما بهتر از من است و بياييد. ايشان هم برعكس به من مي گفت. اما همه حرف بود. گفتم كه ديگر نمي توانم بيايم و آقاي ناطق هم عذرهايي داشت.
هاشمي درباره اين سؤال كه آقاي خاتمي هم همين طور است؟ گفت: بعد از آن حوادث، شرايطي است كه ما اين بحث ها را با ايشان نمي كنيم.
 


آمريكا: سران مخالفان در ايران از ما مي خواهند به تحريم ادامه دهيم (خبر ويژه)

معاون وزير خارجه آمريكا اعلام كرد اعمال فشار و تحريم هاي اقتصادي عليه ملت ايران با مشورت برخي سران گروه هاي مخالف در ايران صورت مي گيرد.
مايكل پازنر در گفت وگو با يورونيوز، اظهار داشت: تحريم ها احتمالا در درجه نخست مردم عادي و طبقات ضعيف را تحت فشار قرار مي دهد اما چاره اي وجود ندارد. شما نمي توانيد تحريم ها را چنان طراحي كنيد كه تنها مقامات كشور را هدف قرار دهد.
وي اضافه كرد: ما بايد به صداي كساني كه در داخل هستند گوش كنيم و از آنها الهام بگيريم. روشن است كه گروهي از سران نيروهاي دموكراتيك در ايران خواهان اعمال فشار بر دولت از طريق تحريم ها هستند.
معاون وزارت خارجه آمريكا به اسامي اين افراد اشاره اي نكرد اما با مروري به برخي مخالف خواني ها در داخل به بهانه تحريم ها مي توان روشن كرد كه چه كساني با فشار سياسي - اقتصادي غرب هماهنگ شده اند.
پازنر در اين مصاحبه گفته است: دولت ايران دولت ديكتاتوري و سركوبگر است. جنگ سرد ميان ايران و دولت هاي غربي كه ايران را به خاطر برنامه هسته اي تحت فشار گذاشته اند ادامه دارد. اوضاع ايران از ديد ديگر نيز بسيار وخيم است و آن اينكه سركوب ها اوضاع را بسيار دشوار مي كند. مخالفان خسته شده اند، آنها آزادي و دموكراسي مي خواهند و از آنچه در خارج ايران گفته مي شود احساس دلگرمي مي كنند. ما وقت و انرژي زيادي در رسانه ها صرف مي كنيم كه بگوييم پشت مردم ايران و مخالفان ايستاده ايم. ما مي دانيم كه فعالان سياسي و وبلاگ نويسان هدف اقدامات رژيم هستند.
وي در بخش ديگري از مصاحبه با يورونيوز با اين سوال خبرنگار مواجه شده كه هيلاري كلينتون ضمن اعلام پيروزي در ليبي گفته بود اين معرف قدرت هوشمندانه آمريكاست اما پس از وخامت اوضاع در اين كشور، آمريكا خود را كنار كشيده و مي گويد مردم ليبي مسئول عواقب انقلاب خود هستند، آيا اكنون اين چنين به نظر نمي رسد كه قدرت هوشمند آمريكا چندان هم هوشمند نبوده اند؟
معاون وزيرخارجه آمريكا با طفره از سوال خبرنگار گفت: مردم ليبي براي آينده شان برنامه ريزي نكرده بودند. فكر نمي كنم مسئله فقدان هوشمندي باشد. دولت به بخش هاي بزرگي در كشور كنترل ندارد. اين انتقال قدرت از طرف ما نبود بلكه از طرف مردم ليبي بود كه انقلاب كردند. آنها اين فشار را بدون طرح نقشه براي آينده كردند.
اظهارات معاون وزيرخارجه آمريكا درباره تحريم ها عليه ملت ايران در حالي است كه اخيرا هاموند وزير دفاع انگليس به آبزرور گفته بود: اگر سطح اعمال فشارهاي اقتصادي بر ايران به اختلال تهديدكننده نظام و ابراز مخالفت در خيابان تبديل شود، در اين صورت احتمالا مسير ايران را تغيير خواهد داد.
به گفته وي اين تحريم ها بايد حاكميت را تهديد كند تا تغيير موضع دهد. اگر آثار فشار اقتصادي به نا آرامي در خيابان منتهي شود، آن هنگام نظام ممكن است تغيير موضع دهد.
 


وحدت ملي يا چاره انديشي براي خروج اصلاح طلبان از انزوا؟! (خبر ويژه)

يك عضو مركزيت حزب اعتماد ملي اعلام كرد در صورت عدم نامزدي اصلاح طلبان، ترجيح مي دهد از نامزدي ناطق نوري حمايت كند.
محمدرضا خباز نماينده سابق مجلس خواستار ايجاد ائتلاف ميان مثلث خاتمي، هاشمي و ناطق نوري شد و به «آريا» گفت: يكي از پيش فرض هاي ما اين است كه يكي از شخصيت هاي مطرح اصلاح طلب به صحنه انتخابات وارد شود اما اگر اينگونه نشد بايد اصلاح طلبان در مجموعه اي گرد هم آيند و از بين خودشان يك چهره شاخصي را انتخاب كنند تا افراد ديگر اين طيف گرد او جمع شوند. از اين طريق اصلاح طلباني كه احساس نااميدي مي كنند و به نوعي منزوي هستند هم وارد صحنه مي شوند و انتخابات پرشور برگزار خواهد شد.
وي افزود: اما اگر دو گزينه اول به هر دليلي تحقق پيدا نكرد بنده معتقدم اصلاح طلبان از يك چهره اصولگرايي كه آنها را قبول داشته باشد و دعوت به حضور در انتخابات و همكاري كند قطعا حمايت خواهند داد كه در اين صورت دولت وحدت ملي رخ دهد.
وي گفت: به عقيده من اگر چنانچه آقاي خاتمي يا چهره ديگري از اصلاح طلبان وارد عرصه رقابت نشدند بايد از يك چهره اصولگرايي كه معتقد به اصلاح طلبان و تفكر اين طيف باشد و از سوي ديگر حقوق شهروندي را محترم بشمارد حمايت كنيم در اين صورت وحدت ملي در كشور به وجود خواهد آمد.
عضو حزب اعتماد ملي تاكيد كرد: همانطور كه قبلا اشاره كرده ام اگر مثلثي از خاتمي، هاشمي و ناطق نوري تشكيل شود دولت وحدت ملي تحقق پيدا مي كند و زمينه حضور و فعاليت همه گروه ها در انتخابات فراهم مي شود. يك شخصيت اصلاح طلب معتدل يعني خاتمي و يك شخصيت اصولگراي معتدلي چون ناطق نوري و يك شخصيت فراجناحي مورد قبول نظام كه در امور نقش مهمي دارد يعني آيت الله هاشمي رفسنجاني مجموعه اين سه بزرگوار كه مورد تاييد امام و رهبري بوده و هستند و محبوبيت فوق العاده دارند مي توانند يا از بين خودشان يكي را انتخاب كنند و يا اينكه شخصيت ديگري را انتخاب كنند و آن فرد را وارد صحنه كنند تا انتخابات پرشور برگزار شود.
وي گفت: بنده به اين دليل از مثلث خاتمي، ناطق و هاشمي صحبت مي كنم كه ترس اصولگرايان ريخته شود. در واقع اين سه شخصيت آنقدر محكم و قوي هستند كه بتوانند هم افزايي كنند و كانديدايي انتخاب كنند كه آن كانديدا خودش را از هر سه شخصيت بداند تا در اين صورت نوعي ائتلاف شكل بگيرد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14