(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 مهر 1391 - شماره 20327

احمدي مقدم: كنترل و تقويت مرزهاي زميني فعاليت
قاچاقچيان را به سمت دريا كشانده است
ساجدي نيا:
دستور شليك به كيف قاپ ها صادر شد
پس از يك ساعت تعقيب و گريز خونين
3 زورگير تهرانسر دستگير شدند
انگشت نگاري و تشخيص هويت در 7 روز
شرور قاتل فراري در ايرانشهر دستگير شد
حشمتيان:
شهريه پيش دبستاني ها مشخص شد
شركت واحد اتوبوسراني اعلام كرد
 تغيير مسير برخي خطوط به علت انسداد خيابان 17 شهريور
يزدي خواه:
 كمبود معلم در تهران را به شدت تكذيب مي كنم
آعاز برداشت گوجه فرنگي از مزارع تاكستان
وزير بهداشت خبر داد
طلب 300 ميليارد توماني بيمارستان ها از بيمه هاي خصوصي
تولد مهلا در ترافيك تهران
ابتلاي يك نفر به آلزايمر در هر 4 ثانيه
هند رتبه اول تلفات جاده اي
مرد كشي
مترسك ليسانسه!
نخستين خلبان زن در نيروي هوايي افغانستان
واژگوني اتوبوس زائران ايراني


احمدي مقدم: كنترل و تقويت مرزهاي زميني فعاليت

قاچاقچيان را به سمت دريا كشانده است

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه كنترل و تقويت مرزهاي زميني، فعاليت قاچاقچيان را به سمت دريا كشانده است، گفت: ناجا تا دو سال آينده با تقويت نيروهاي خود و خريد شناورهاي پيشرفته، تحول بزرگي در برقراري هرچه بيشتر امنيت در مرزهاي آبي ايجاد خواهد كرد.
اسماعيل احمدي مقدم ديروز در سومين همايش ملي مرزنشينان و مرزبانان در هتل المپيك اظهار كرد: دزدان و قاچاقچيان با وارد كردن سلاح، مواد منفجره و مشروبات الكلي به دنبال نابود كردن جوانان هستند. امروز قاچاق كالا در مرز باعث شده است تا مرزنشينان به جاي استفاده از الگوي پيشرفته به باربر كالا تبديل شوند.
وي با اعلام اينكه اگر مرزها داراي استحكام كافي نباشد ناامني به سراغ كشور مي آيد، افزود: اگر نتوانيم در مرزها به خوبي مرزباني كنيم بايد با پيامدهاي جرايم در پايتخت و شهرها مبارزه كنيم. 12 سال گذشته بعضي از اشرار در 300 كيلومتري داخل مرزها براي خود پايگاه ايجاد كرده بودند و در برخي از شهرستانها همانند بردسكن و كاشمر اقدام به گروگانگيري مردم بي گناه مي كردند اين در حالي بود كه مردم حتي مي ترسيدند براي كار بروند، امسال بي شك امن ترين مرزهاي كشور را داريم.
به گفته فرمانده نيروي انتظامي مرزهاي شرق و غرب كشور نسبت به ساير مرزها ناامني بيشتري دارد در حالي كه امروز 95 درصد مرزها كنترل شده و مابقي به دليل صعب العبور بودن و فقدان راه تاكنون كنترل نشده است خوشبختانه امروز ديگر از كاروان هاي اشرار و گروهك هاي تروريستي مانند پژاك خبري نيست.
وي افزود: در مرزهاي جنوب نيز تنها با پديده قاچاق كالا روبرو هستيم كه اميدواريم ظرف دو سال آينده با تحولاتي كه در درياباني ايجاد مي شود جلوي اين پديده را بگيريم. همچنين امروز در مرزهاي شمالي به دليل كنترل خوب كشورهاي همسايه تهديدي متوجه ما نيست و كار در آنجا كندتر پيش مي رود.
احمدي مقدم با اشاره به اينكه افزايش كشف موادمخدر در مرزها دو برابر شده است، تاكيد كرد: كشفيات موادمخدر و مشروبات الكلي در مرزها افزايش يافته و همين عامل باعث شده است كه كشف در مناطق داخلي كاهش يابد. امروز مسير قاچاق موادمخدر تغيير كرده است و دو سوم اين مواد از مرزهاي آبي قاچاق مي شود.
وي با انتقاد از برخي از افراد كه مدعي اند در ايران احساس امنيت بسيار پايين است، تصريح كرد: چه كسي گفته است كه غرب داراي احساس امنيت بالا است و در ايران اين احساس وجود ندارد اگر در پايتخت هاي اروپايي قدم بزنيد متوجه مي شويد كه از ساعت هاي ابتدايي شب تا صبح فعاليت در اين كشورها متوقف مي شود در حالي كه در پايتخت خودمان هيچگاه فعاليت ها متوقف نشده و شبانه روزي است. همچنين مراكز بررسي جرم بين المللي كه در ايران وجود دارد مي توانند گواهي دهند كه احساس امنيت بسيار بالا است.
بمب گذاري در پاركينگ
شماره يك حرم رضوي
احمدي مقدم در مورد حادثه بمب گذاري صبح ديروز در پاركينگ شماره يك حرم مطهر رضوي، با بيان اينكه مسئوليت برقراري امنيت در حرم مطهر برعهده نيروي انتظامي نيست، گفت: گروه هاي امنيتي خاصي براي برقراري امنيت در آستان مطهر فعاليت مي كنند، اما همكاري با نيروي انتظامي دارند.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه برقراري امنيت در حرم مطهر با مديريت خاصي است، گفت: فعلا اجازه دهيد اين موضوع را بررسي كنم و قطعا مسئولان مربوطه اطلاع رساني خواهند كرد.
وي در مورد قرارداد استرداد مجرمان، گفت: استرداد مجرمان قاعده بين المللي نيست و براساس پروتكل ها و موافقت هاي دوجانبه به تصويب مي رسد.
احمدي مقدم با بيان اينكه كشورهايي هستند كه قرارداد استرداد را امضا كرده اما همكاري نمي كنند، گفت: برعكس اين موضوع هم ادامه دارد، اما بايد بگويم كه عدم پيگيري اين قرارداد ضمانت اجرايي ندارد.
فرمانده ناجا افزود: زشت ترين رفتاري كه مي توانند دشمنان انجام دهند اين است كه با توليد ناامني و همچنين حمايت از گروه هاي تروريستي يا خارج كردن نام گروهك ها از ليست در كشورهاي ديگر اثر بگذارند.
سردار حسين ذوالفقاري، رئيس پليس مرزباني كشور نيز در اين همايش گفت: 106 طرح در هفته نيروي انتظامي در مرزها افتتاح شده و 213 طرح نيز در حال احداث است.
ذوالفقاري گفت: در 6 ماهه اول امسال، 105 كيلومتر جاده و موانع در مرزها احداث شده و در اين خصوص از وسايل پروازي فوق سبك نيز براي كشفيات و رصد كاروان قاچاقچيان استفاده مي شود.
وي به كنترل مرزها در خشكي اشاره كرد و ادامه داد: كنترل همه جانبه در مرزهاي خشكي سبب شده تا حدود دو سوم فعاليت قاچاقچيان موادمخدر و كالا به دريا منتقل شود.
وي همچنين از نصب تجهيزات پيشرفته، رادار، دوربين و تجهيزات الكترونيكي در مرزهاي شرقي كشور در قالب گام دوم طرح ساماندهي اين منطقه مرزي كشور خبر داد و گفت: مرحله تكميلي احداث خاك ريز، برجك هاي نگهباني و پاسگاهها در مرز جنوب شرقي كشور باقي مانده كه بزودي اجرا خواهد شد.

 


ساجدي نيا:

دستور شليك به كيف قاپ ها صادر شد

رئيس پليس تهران از شليك ماموران به سارقان كيف قاپ در حين فرار از صحنه سرقت خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا در اين رابطه اظهار كرد: طرح برخورد با كيف قاپ ها از اولويت هاي مهم پليس تهران به خصوص در طرح امنيت محله محور است. ماموران با گشت در اطراف مراكز خريد و بانك ها به اين دسته از مجرمان اجازه فعاليت مجرمانه نمي دهند و در صورت مشاهده به شدت با آنها برخورد خواهند كرد.
وي افزود: ماموران پليس در صورت مشاهده كيف قاپان در حين سرقت، به آنها اخطار مي دهند و در صورت فرار دزدان با رعايت قانون به كارگيري سلاح به سوي سارقان شليك خواهند كرد. به طوري كه در شبكه سارقان كيف قاپ كه هفته گذشته از سوي پليس آگاهي مهندم شد چهار نفر از دزدان هنگام فرار با شليك ماموران زمينگير و دستگير شدند.
به گزارش مهر، فرمانده انتظامي تهران بزرگ خاطرنشان كرد: نكته جالب اينكه اغلب اين كيف قاپان مدتي پس از دستگيري از سوي پليس دوباره به اين جرم رو آورده و دستگير مي شوند. پليس آگاهي سال گذشته اعضاي يك شبكه كيف قاپي را در تهران دستگير كرد كه امسال نيز در جريان انهدام شبكه بزرگ كيف قاپي تعدادي از افراد دستگير شده سال گذشته نيز در اين باند فعاليت داشتند.
وي در پايان تاكيد كرد، پليس با بر هم زنندگان امنيت شهروندان به طور قاطع برخورد مي كند و در شش ماهه دوم امسال نيز برخورد با اراذل و اوباش، سرقتها و موادفروشان خرد و كلان جزو اولويتهاي پليس است.

 


پس از يك ساعت تعقيب و گريز خونين

3 زورگير تهرانسر دستگير شدند

ماموران اداره پنجم پليس آگاهي تهران موفق به بازداشت سرنشينان خودرويي شدند كه مدت ها بود با استفاده از چاقو و قمه اقدام به ضرب و جرح مسافرين و در نهايت سرقت وجوه نقد همراه آنها مي كردند.
سرهنگ كارآگاه علي غياثوند، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ در تشريح جزئيات اين خبر گفت: با ارجاع پرونده يك فرد شاكي به اداره پنجم آگاهي كه با مراجعه به كلانتري 150تهرانسر ادعا كرده بود توسط سرنشينان يك دستگاه خودرو پژو 405 نقره اي با چاقو و قمه مورد ضرب و جرح قرار گرفته و تمام وجوه نقد همراهش به سرقت رفته است تشكيل شده بود تحقيقات در اين خصوص آغاز و پس از شناسايي سرقت هاي مشابه با خودروي ياد شده كارآگاهان اطمينان پيدا كردند كه تمامي سرقت ها توسط يك گروه سه نفره از سارقان خشن صورت گرفته است كه در عمليات خود علاوه بر سرقت اموال مسافرين اقدام به ضرب و جرح شديد مالباختگان نيز مي كنند.يكي از مالباختگان در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «در ساعت 11 روز سه شنبه مورخه 9/12/1390، در ابتداي بلوار لاله و به مقصد ميدان آزادي سوار يك دستگاه خودرو پژو 405 نقره اي رنگ با سه سرنشين شدم؛ ابتدا، يكي از سرنشينان خودرو به بهانه اينكه من براي خواهرش ايجاد مزاحمت كرده ام، اقدام به گرفتن گوشي تلفن همراهم كرد و در ادامه، زماني كه قصد داشتم تا در برابر آنها مقاومت نمايم، با ضربات پنجه بوكس، مشت و سيلي و تهديد چاقو، تمامي جيب هايم را خالي و پس از سرقت كيف دستي حاوي مدارك در نزديكي جاده قديم از ماشين به بيرون پرتابم كرده و به سرعت از محل متواري شدند.
بنابراين گزارش در پي اطلاعات به دست آمده از مشخصات خودرو به همراه تصاوير چهره نگاري شده افراد مورد اتهام يكي از واحدهاي گشت پليس آگاهي در حين گشت زني در جاده مخصوص كرج نرسيده به ميدان آزادي به يك دستگاه پژو 405 نقره اي رنگ با سه نفر سرنشين مرد مشكوك شده و دستور ايست مي دهد اما راننده به رغم شنيدن دستور ايست اقدام به فرار از محل نموده و نهايتا پس از حدود يك ساعت تعقيب و گريز، در خيابان آزادي متوقف مي شود اما با اين وجود سرنشينان پژو قصد متواري شدن از محل را داشتند كه نهايتا دو نفر از آنها به اسامي «بهمن. س» (21ساله) و «ناصر.ش» (22ساله) با رعايت قانون بكارگيري سلاح و طي تيراندازي توسط ماموران گشت آگاهي دستگير مي شوند كه در زمان دستگيري «بهمن.س» بر اثر اصابت گلوله مجروح مي شود، با دستگيري متهمان و در بازرسي از خودرو متوقف شده علاوه بر كشف انواع سلاح سرد مقاديري از اموال مسروقه از قبيل چندين دستگاه تلفن همراه، وجوهات نقد، انگشتر و گردنبند طلا و... نيز كشف مي شود.با انتقال متهمان دستگير شده به اداره پنجم پليس آگاهي و آغاز تحقيقات، هر دو متهم به دهها فقره زورگيري از شهروندان در پوشش مسافركشي اعتراف و در اظهارات خود عنوان كردند كه با تشكيل گروهي سه نفره و به سركردگي يكي از مجرمان سابقه دار به هويت «سعيد.ن» (21ساله) كه در لحظه دستگيري از محل متواري شده است، اقدام به زورگيري نموده اند. گفتني است كه با توجه به اعترافات متهمان و دعوت از مالباختگان جهت شناسايي متهمان، هر دو متهم از سوي دهها مالباخته مورد شناسايي قرار گرفتند.
با توجه به متواري بودن «سعيد.ن» و زندگي كاملا مخفيانه وي، اقدامات گسترده پليسي جهت دستگيري متهم آغاز و سرانجام كارآگاهان پليس آگاهي اطلاع پيدا كردند كه «سعيد.ن» در مورخه 9/7/1391 در حالي كه در يك نزاع و درگيري دسته جمعي با تعداد ديگري از مجرمان سابقه دار منطقه اسلامشهر درگير شده، مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و به بيمارستان منتقل شده است؛ بلافاصله كارآگاهان با مراجعه به بيمارستان، «سعيد.ن» را شناسايي و پس از بهبودي كامل، وي را ضمن انجام هماهنگي هاي لازم با مقام قضايي به اداره پنجم منتقل مي نمايند.
با انتقال متهم به اداره پنجم و آغاز تحقيقات، متهم علاوه بر اعتراف صريح به نقش و مشاركت خود در سرقت مسلحانه طلافروشي، به تشكيل گروه زورگيري و دهها فقره زورگيري و با همدستي «بهمن.س» و «ناصر.ش» اعتراف مي نمايد.
 


انگشت نگاري و تشخيص هويت در 7 روز

رئيس مركز تشخيص هويت پليس آگاهي از انجام انگشت نگاري و تشخيص هويت در مدت 7 روز خبر داد.
سرهنگ دكتر رحيم فخرز اظهار كرد: با برگزاري جلسات مداوم با قوه قضائيه و شناسايي خلأهاي موجود در راه انجام و پاسخگويي به استعلام هاي انگشت نگاري و تشخيص هويت پس از 12 جلسه مشترك، هم اكنون كار انگشت نگاري و تشخيص هويت در يك هفته انجام و پاسخ ها به متقاضيان ارائه مي شود.
وي در مورد دستاوردهاي تيم تشخيص هويت پليس آگاهي گفت: هم اكنون 12 كارشناس تيم تشخيص هويت در تهران مشغول فعاليتند و آموز ش هاي لازم را براي راه اندازي تيم هاي بررسي صحنه جرم (DVI) به نيروهاي مخصوص مي دهند. اين تيم ها با خودروهاي ويژه مي توانند در صحنه تمامي آزمايش ها را انجام دهند و در كمترين زمان به نتيجه برسند.
رئيس مركز تشخيص هويت پليس آگاهي با اشاره به فعاليت هاي بين المللي تيم هاي پليس آگاهي گفت: با توجه به تخصص نيروها بارها در حوادث مهم بين المللي اعلام آمادگي كرديم. به عنوان مثال در حادثه سقوط هواپيما در فرودگاه بيشكك قزاقستان نيروهاي تشخيص هويت حضور داشتند. اين تيم ها آمادگي دارند در حوادث طبيعي مانند سيل و زلزله حاضر شوند.
 


شرور قاتل فراري در ايرانشهر دستگير شد

زاهدان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي استان سيستان و بلوچستان از دستگيري قاتل و شرور فراري در شهرستان ايرانشهر خبر داد.
سرهنگ محسن عطار در تشريح اين خبر گفت: در پي تيراندازي منجر به قتل فردي به نام عارف، ماموران آگاهي تحقيقات خود را در اين زمينه شروع كردند كه در اثر آن فردي به نام حسين دستگير شد.
وي افزود: در جريان تحقيقات از متهم سركرده يك باند شرور به نام «اويس» شناسايي و دستگيري او در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت. رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان گفت: ماموران آگاهي با انجام يك سري فعاليت هاي اطلاعاتي و بهره گيري از شگردهاي پليسي محل اختفاي قاتل و شرور فراري را شناسايي كردند و طي يك عمليات غافلگيرانه و با همكاري ماموران اطلاعات سپاه ايرانشهر فرد مورد نظر دستگير شد.
سرهنگ محسن عطار تصريح كرد: با دستگيري اويس اين شرور فراري به سه فقره قتل و مجروح كردن 4 نفر با سلاح سرد اعتراف كرد. به گفته وي متهمان دستگير شده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل شدند.
كشف 83 كيلوگرم كراك
در زاهدان
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان از كشف بيش از83 كيلوگرم كراك از يك دستگاه خودرو در زاهدان خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان،سرهنگ ناظري گفت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين استان باخبر شدند گروهي از قاچاقچيان قصد دارند مقدار قابل توجهي مواد افيوني به زابل و زاهدان منتقل و از آنجا مواد مخدر را در سراسر كشور توزيع كنند.
وي ادامه داد: مأموران پس از دو هفته كار اطلاعاتي و تحت پوشش قرار دادن محور عبور قاچاقچيان، يك دسگاه خودرو تويوتا را مورد شناسايي قرار دادند.ناظري افزود: خودرو قاچاقچيان به محض مشاهده مأموران از محل متواري شد و مأموران نيز در يك تعقيب و گريز موفق شدند خودرو را متوقف كنند.رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه گفت: مأموران در بازرسي از خودرو موفق شدند مقدار 83 كيلو و 100 گرم كراك، 19 كيلو و 200 گرم هروئين و 19 كيلو و 500 گرم ترياك را از خودرو كشف و ضبط كنند.
گفتني است: در اين رابطه دو نفر دستگير و تحويل مراجع قانوني شدند.

 


حشمتيان:

شهريه پيش دبستاني ها مشخص شد

رييس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي آموزش و پرورش گفت: شهريه مراكز پيش دبستاني برابر با شهريه مدارس ابتدايي همان منطقه و پيش دبستاني هاي داير در مدارس غيردولتي نيز معادل 80 درصد از شهريه دوره ابتدايي همان مدرسه است.
فرشته حشمتيان در گفت وگو با ايسنا، در تشريح جزييات شهريه مراكز پيش دبستاني، با بيان اينكه پيش دبستاني پايه و فنداسيون دوره هاي رسمي آموزش است و از اهميت بالايي برخوردار است، افزود: سازمان بهزيستي براساس تفاهم نامه اي كه با آموزش و پرورش منعقد كرده، مكلف است در خصوص شهريه پيش دبستاني ها براساس قوانين و مقررات آموزش و پرورش عمل كند.
وي با بيان اينكه اين مراكز موظفند مجوز پيش دبستاني را از آموزش و پرورش دريافت كنند، افزود: بخشي از مراكز پيش دبستاني كه در مدارس غيردولتي فعال هستند به صورت «ضميمه» ثبت نام مي كنند؛ بخشي به صورت مستقل فعاليت دارند كه به صورت كاملا غيردولتي اداره مي شوند و بخشي نيز در مدارس دولتي و ضميمه اين مدارس فعالند، اما به صورت غيردولتي اداره مي شوند.
حشمتيان در خصوص شهريه مراكز پيش دبستاني فعال در مدارس دولتي، تاكيد كرد: شهريه اين مراكز علاوه بر محاسبه هزينه هاي جاري اعم از فضا، تجهيزات، حقوق كاركنان و بيمه مربيان، براساس نرخ فضاي مورد اجاره كه از سوي كارشناس رسمي دادگستري تعيين مي شود، محاسبه مي شود.
رييس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي آموزش و پرورش گفت: شهريه مراكز پيش دبستاني كه به صورت ضميمه مدارس دولتي هستند، براساس فضايي كه در اختيار دارند ممكن است متغير باشند و با توجه به اينكه موسسان مدارس غيردولتي اين فضاها را اجاره مي كنند، لذا شهريه ها متفاوت است.
 


شركت واحد اتوبوسراني اعلام كرد

تغيير مسير برخي خطوط به علت انسداد خيابان 17 شهريور

شركت واحد اتوبوسراني طي اطلاعيه اي اعلام كرد: به علت گسترش عمليات عمراني سنگ فرش ميدان امام حسين(ع) و انسداد خيابان 17 شهريور تا ميدان شهدا به سمت شمال به منظور خدمات رساني مطلوب تر مسير رفت و برگشت تعدادي از خطوط اتوبوسراني به شرح زير تغيير يافته است.
خط 6601 (ميدان خراسان-ميدان انقلاب اسلامي)
مسير رفت: ميدان خراسان-خيابان 17 شهريور شمالي- پل زيرگذر امير كبير - تقاطع سرچشمه- خيابان مصطفي خميني- خيابان شريف رضي- خيابان مردم- خيابان ابن سينا (بهارستان)- ميدان سپاه و ادامه مسير.
مسير برگشت: مسير برگشت تغييري ندارد.
خط 6602 (ميدان كلانتري-ميدان هفتم تير)
مسير رفت: ميدان كلانتري- خيابان سيرجان- خيابان شكوفه- خيابان 17 شهريور به سمت جنوب- پل زيرگذر اميركبير- تقاطع سرچشمه- خيابان مصطفي خميني- خيابان شريف رضي- خيابان مردم- خيابان مجاهدين اسلام و ادامه مسير.
مسير برگشت: مسير برگشت تغييري ندارد.
خط 6603 (پايانه شهيد محلاتي-ميدان هفتم تير)
مسير رفت: پارك سوار محلاتي-بزرگراه محلاتي- عبور از روي پل آهنگ- خيابان ري- خيابان امين حضور- تقاطع سرچشمه- خيابان مصطفي خميني- خيابان شريف رضي- خيابان مردم- خيابان مجاهدين اسلام- خيابان ابن سينا (بهارستان) و ادامه مسير.
مسر برگشت: مسير برگشت تغييري ندارد.
خط 7207 (پايانه والفجر-ميدان امام حسين)
مسير رفت: اتوبوسهاي خط موصوف در خيابان پيروزي با عنايت به اصلاح هندسي روبروي خيابان شكوفه با تغيير مسير از خيابان شكوفه- خيابان كاظمي- خيابان 17 شهريور- ميدان شهدا، ابتداي خيابان پيروزي تردد مي نمايند و در ادامه شايان ذكر است مقصد خط از ميدان امام حسين(ع) به ميدان شهدا منتقل گرديده است.
مسير برگشت: در مسير برگشت فقط مقصد خط به ميدان شهدا منتقل و اتوبوسها از ميدان شهدا در مسير مصوب تردد مي نمايند.
خط 8101 (پايانه خاوران-م شهدا)
مسير رفت: اتوبوسهاي خط موصوف از خيابان پيروزي با عنايت به اصلاح هندسي روبروي خيابان شكوفه تغيير مسير داده و از خيابان شكوفه- خيابان كاظمي- خيابان 17 شهريور- ميدان شهدا تردد مي نمايند.
مسير برگشت: مسير برگشت تغييري ندارد.
خط 8014 (بلوار ابوذر-م بهارستان)
 


يزدي خواه:

كمبود معلم در تهران را به شدت تكذيب مي كنم

رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با بيان اينكه كمبود معلم در تهران را به شدت تكذيب مي كنم، گفت: در حال حاضر تحت هيچ شرايطي با كمبود معلم مواجه نيستيم.
سيد علي يزدي خواه در گفت وگو با ايسنا درباره برخي اظهارات و اينكه عنوان مي شود پايتخت با كمبود معلم به ويژه در دوره ابتدايي مواجه است، گفت: نمي توانم تكذيب كنم كه در حال حاضر كلاسي وجود داشته باشد كه معلم ندارد، چرا كه ممكن است به علت برخي مشكلات برخي از فرهنگيان براي مدتي به مرخصي رفته باشند، اما اين موقتي است و ارتباطي به آنچه كه درباره كمبود معلم عنوان مي شود، ندارد.
وي افزود: كمبود معلم در تهران را به شدت تكذيب مي كنم، چرا كه تحت هيچ شرايطي با كمبود معلم مواجه نيستيم به ويژه در دوره ابتدايي با ساماندهي كه صورت گرفته، همه كلاس ها داراي معلم هستند.
يزدي خواه با بيان اينكه اگر گزارشي مبني بر كمبود معلم اعلام شود موظفيم آنرا بررسي ميداني كرده و به موقع موضوع را حل كنيم، تأكيد كرد: به عنوان رئيس آموزش و پرورش شهر تهران اعلام و ادعا مي كنم از اول مهر تاكنون هيچ كلاس درسي بدون معلم نداشتيم.
وي درباره برقراري سرويس فرهنگيان هم گفت: در برخي از مناطق به ويژه مناطق حاشيه اي سرويس ويژه معلمان برقرار است و مناطق موظفند اين سرويس را در اختيار فرهنگيان قرار دهند.
به گفته يزدي خواه در حال حاضر مدارس منطقه جاجرود، مدارس روستايي مناطق آموزش و پرورش 1 و 5 و همچنين مدارس مناطق 15 و 16، 18، 19 از سرويس فرهنگيان استفاده مي كنند.
وي تأكيد كرد: اعتبارات لازم براي تأمين سرويس مدارس ويژه فرهنگيان تخصيص يافته است.
 


آعاز برداشت گوجه فرنگي از مزارع تاكستان

قزوين-خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي تاكستان اعلام كرد: برداشت گوجه فرنگي از مزارع كشاورزي اين شهرستان آغاز شده است.
مجيد اسماعيلي سطح زيركشت صيفي جات در شهرستان تاكستان را هزار هكتار برآورد كرد كه اين مزارع شامل گوجه فرنگي، هندوانه، خربزه و خيار است.
وي شاخص ترين محصول صيفي اين شهرستان را گوجه فرنگي عنوان كرد و بيان داشت: سطح زير كشت گوجه فرنگي شهرستان تاكستان 7500 هكتار است و سالانه بيش از 450 هزار تن گوجه فرنگي در اين شهرستان توليد مي شود.
اسماعيلي گفت: 57 درصد گوجه فرنگي استان قزوين در اين شهرستان توليد مي شود و شهرستان تاكستان داراي رتبه اول در زمينه توليدات اين محصول است.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان تاكستان ادامه داد: براي اولين بار در سطح استان قزوين توليد و كشت مكانيزه نشاء گوجه فرنگي در سطح بيش از 15 هكتار از مزارع انجام شد كه در جاي خود كار بسيار شاخصي است.وي اظهار اميدواري كرد كه در آينده سطح بيشتري از مزارع شهرستان به كشت مستقيم اختصاص يابد، كه اين روش علاوه بر كاهش هزينه ها؛ درآمد بهره برداران را نيز افزايش خواهد داد.

 


وزير بهداشت خبر داد

طلب 300 ميليارد توماني بيمارستان ها از بيمه هاي خصوصي

وزير بهداشت از طلب 300 ميليارد توماني بيمارستان ها از بيمه هاي خصوصي و بيمه مركزي خبر داد.
به گزارش ايسنا، دكتر مرضيه وحيد دستجردي با بيان اين مطلب گفت: وزارت بهداشت 300 ميليارد تومان از شركت هاي بيمه خصوصي و بيمه مركزي براي اجراي ماده 37 فعلي طلبكار است.
وي افزود: اكثريت پروتزهايي را كه جراحان ارتوپدي مصرف مي كنند در داخل توليد مي شود وي مسأله بازپرداخت بيمارستان ها به اين شركت ها به دليل نپرداختن هزينه ها از سوي بيمه ها به اين شركت ها با مشكلات زيادي مواجه است.
وي ادامه داد: ماده 37 قانون مربوط به مصدومان تصادفات است كه هيچ هزينه اي نمي دهند، الان هيچ بيمارستاني از پذيرش اين بيماران سر باز نمي زند ولي اين بدهي هاي سنگين كار بيمارستان هاي ترومايي و تك بخشي را مشكل كرده زيرا تمام درآمد اين بيماران از محل پذيرش همين بيماران تصادفي است.
دكتر دستجردي گفت: ساير بيمارستان ها هم كه جنرال هستند مبالغ بسيار كلاني از بيمه ها طلب دارند كه اميدواريم امسال حداقل بدهي هاي سال گذشته را كه 150 ميليارد تومان است را تسويه كنند.
 


تولد مهلا در ترافيك تهران

مدير روابط عمومي اورژانس تهران از تولد يك نوزاد دختر در ساعت 30:7 صبح داخل آمبولانس خبر داد.
حسن عباسي در اين باره گفت : ساعت 30:7 صبح دوشنبه عوامل اورژانس كه در حال انتقال يك خانم باردار به بيمارستان بودند به علت ترافيك در خيابان گلبرك و همچنين پاره شدن كيسه آب اين مادر داخل آمبولانس مجبور شدند عمليات پزشكي را داخل آمبولانس انجام دهند.
وي با بيان اينكه مادر اين نوزاد 28 سال سن دارد افزود: عوامل اورژانس با ورود به پايگاه 430 اورژانس اين منطقه و انجام عمليات پزشكي و زايمان همچنين قطع بندناف نوزاد تدابير پزشكي را براي اين مادر و كودك انجام دادند و پس از تولد نوزاد مادر و فرزند را به بيمارستان بوعلي انتقال مي دهند.
به گفته مدير روابط عمومي اورژانس تهران در حال حاضر حال عمومي اين مادر و نوزاد كاملاً مساعد است.
 


ابتلاي يك نفر به آلزايمر در هر 4 ثانيه

هر چهار ثانيه يك نفر در جهان به بيماري دمانس و آلزايمر مبتلا مي شود. بيماري اي كه تاكنون بيش از 36 ميليون نفر به ويژه افراد بالاي 65 سال را هدف قرار داده است.
به گزارش انجمن آلزايمر ايران پيش بيني مي شود تا سال 2050 ميلادي، 115 ميليون نفر در جهان به اين بيماري مبتلا شوند و بر اساس آمار سال 2010، هزينه اقتصادي اين بيماري بالغ بر 604 ميليارد دلار است.در هنگام بروز بيماري «دمانس» در عملكرد حافظه، تفكر و توانايي هاي فرد در انجام كارهاي روزانه اختلال ايجاد مي شود و بيماري آلزايمر شايعترين نوع دمانس است.
اين بيماري سالمندان بالاي 65 سال را بيشتر مبتلا مي كند و هر پنج سال تعداد مبتلايان در اين گروه دو برابر مي شود و اخيراً موارد زيادي از بيماران مبتلا به اين بيماري نيز گزارش شده است.
در ايران هنوز بيماري دمانس غربالگري نشده است و براساس آمار انجمن جهاني آلزايمر كه در مجله «لانست» به چاپ رسيده شمار مبتلايان به بيماري دمانس در ايران حدود 250 هزار تا 300 هزار نفر تخمين زده مي شود.
محققان معتقدند كه عوامل زيادي مانند سن، پيشينه ژنتيكي و روش زندگي مي توانند در شروع بيماري دخالت داشته باشد.مسئول امور بين الملل انجمن آلزايمر ايران در اين مورد گفت: در حال حاضر آمار دقيقي در ايران از مبتلايان به بيماري آلزايمر وجود ندارد و تخمين زده مي شود با توجه به جامعه سالمندي و افزايش اين قشر 450 هزار نفر به اين بيماري مبتلا باشند.«فرانه كابلي» اظهار داشت: در اين بيماري تغييرات باعث كوچك شدن مغز و نيز از بين رفتن سلول هاي مغزي مي شود و اين تغييرات پيش رونده و برگشت ناپذير است و سلول هاي سالم مغز را از بين مي برند.به گفته وي سياست دولت ها در منطقه و لايه هاي سازماني تا خانواده و فرد مبتلا را تحت تأثير قرار مي دهد. شناخت بيماري و راه حل هاي احتمالي در هر سطح بسيار حائز اهميت است و بعضي از دولت ها و تشكل هاي غير دولتي در برخي از كشورها تلاش هاي مستمري را براي از بين بردن تبعيض بين معلوليت ها دنبال كرده اند.
كابلي گفت: ارتقاي كيفيت مراقبت در منزل و خانه هاي سالمندي، آموزش و ارتقاي دانش پزشكان عمومي، اجراي طرح ملي دمانس و بيماري آلزايمر و افزايش پژوهش در زمينه «چگونه برشرم از ابراز بيماري غلبه كنيم» از جمله راهكارهايي است كه براي بيماران آلزايمر مفيد خواهد بود.
وي با بيان اينكه در هر جوامعي با برنامه ريزي مناسب براي مراقبت و حمايت از اين بيماران بايد تدابيري انديشيده شود، گفت: چند سال است كه پيش نويس «طرح ملي دمانس» در كشور توسط انجمن آلزايمر ايران نوشته شده است و با توجه به جامعه سالمندي كشور و افزايش مبتلايان به اين بيماري بايد آينده نگري و برنامه هاي حمايت از اين بيماران تهيه شود تا بخشي از گرفتاري خانواده ها برطرف شود كه اين نيازمند همدلي و همكاري تمامي سازمان ها، نهادها و مردم است.
 


هند رتبه اول تلفات جاده اي


از هر 6 تصادف جاده اي و از هر 10مرگ و مير جاده اي كه در سراسر جهان اتفاق مي افتد يكي متعلق به هندوستان است و اين كشور با بيش از 140هزار كشته در سال رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ايرنا، رتبه جهاني تلفات جاده اي در هندوستان در حالي است كه هند تنها داراي يك درصد خودرويي است كه در جهان وجود دارد و اين مورد نگراني از افزايش تلفات جاده اي را در اين كشور ايجاد كرده است.
در كنفرانس جهاني ايمني كه اخيرا در نيوزيلند توسط سازمان بهداشت جهاني برگزار شد از دولت هند خواسته شد كه سازماني را مسئول مسائل ايمني جاده برگزيند زيرا حداقل 14 نفر در جاده هاي هندوستان در هر ساعت مي ميرند.
در حالت عادي از آنجا كه سهم خودرو هند بسيار كمتر از سهم جهاني است بايد ميزان تلفات نيز در مقايسه كمتر از تصادفات جاده و صدماتي باشد كه در جاده هاي شلوغ دنيا اتفاق مي افتد.
در واقع افزايش تعداد وسايل نقليه و گسترش جاده ها بدون توجه كافي به ايمني وسايل نقليه و ايمني جاده هاي در حال ساخت امكان پذير نخواهد بود.
دكتر «مانجول جوشپوريا» محقق پيشگيري از آسيب و ناتواني مي گويد: با وجودي كه هند يكي از امضاءكننده هاي منشور سازمان ملل متحد براي كاهش مرگ و ميرهاي جاده اي است با اين حال طي دهه اخير 50 درصد مرگ و مير در اين كشور در تصادفات جاده اي روي داده است.
بطور كلي تلفات جاده اي در هند از 132هزار مورد در سال 2010 به 143 هزار مورد در سال 2011 افزايش يافته است.
به هر حال كشور رو به رشد هند همزمان با توسعه اقتصادي با چالش هاي مختلفي از جمله تلفات بالاي مرگ و مير جاده اي روبرو است.
 


مرد كشي

يك مرد انگليسي توانست ركورد كش آمدني ترين پوست جهان را در كتاب ثبت ركوردهاي جهاني گينس از آن خود كند.
به گزارش ايسنا، «گري تورنر» با كشيدن پوست بدنش به طول 8/15 سانتيمتر توانست اين ركورد را بدست آورد.
توانايي وي در كشيدن پوست بدنش به دليل ابتلا به يك نوع سندروم است كه باعث مي شود در بافت پوست هم تاثير بگذارد.
«تورنر» در اكتبر سال 1999 ميلادي اين ركورد را از آن خود كرد.
 


مترسك ليسانسه!

موج بيكاري سراسر اروپا را فرا گرفته است و بسياري از تحصيل كرده هاي كشورهاي مختلف به كارهاي عجيبي روي آورده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «جيمز فاكس» انگليسي يكي از اين افراد است كه به تازگي از دانشگاه فارغ التحصيل شده و اين روزها در يكي از عجيب ترين مشاغل دنيا مشغول است.او كه در رشته موسيقي و زبان انگليسي دانشگاه «بنگور» تحصيل كرده است اين روزها در يك مزرعه در نقش يك مترسك كار مي كند و بايد پرندگان را از دانه هاي كاشته شده دور كند.او بيشتر روز را نشسته است و به خواندن كتاب و يا نواختن موسيقي مشغول است اما در مواقعي كه پرندگان به سمت مزرعه حمله مي كنند با استفاده از يك زنگوله آنها را پراكنده مي كند.
جيمز كه 22 سال سن دارد گفته است اصلا به اين شغل براي آينده اش فكر نمي كرده و دوست ندارد تا ابد يك مترسك بماند.
 


نخستين خلبان زن در نيروي هوايي افغانستان

نخستين خلبان زن در نيروي هوايي افغانستان پرواز خود را با يك فروند هواپيماي آموزشي با موفقيت به انجام رساند.
«نيلوفر رحماني» اولين خلبان زن در افغانستان است كه تمامي مراحل آموزش را در داخل كشورش گذرانده است.
به گزارش فارس، وي موفق شد پرواز تك نفره خود را با هواپيماي182-Cesna با موفقيت در فرودگاه «شيندند» انجام دهد.
رحماني عضو نيروي هوايي افغانستان است. در ساختار ارتش و پليس افغانستان و حتي نيروهاي ويژه اين كشور زنان نيز جايگاه خاصي دارند.
 


واژگوني اتوبوس زائران ايراني

صبح ديروز اتوبوس زائران ايراني كه در مسير منا به بيت الله الحرام بود تصادف كرد و 9 زائر ايراني مصدوم و يك زائر پاكستاني كشته شدند.
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت اعلام كرد: مصدومان حادثه 5مرد و 4 زن بودند كه دچار جراحت سطحي شدند و مورد مداوا قرار گرفتند.سيدعلي رياض در ادامه افزود: علت حادثه اختلال در سيستم ترمز بود كه بر اثر آن اتوبوس به ديواره تونل برخورد كرد و واژگون شد.وي حال مصدومان ايراني را رضايت بخش اعلام كرد و گفت: فقط يك زائر پاكستاني كه در ميان زائران ايراني بود جان خود را از دست داده است.هوشنگ چيريان از اصفهان، نجاتعلي بقالي، فاطمه نورالدين، فاطمه گل نظرزاده، محمد مولايي از بندرعباس، مهري سادات جلالي از تهران، محمدشاه طالبي از اصفهان، فاطمه خصيئي زاده از بندرلنگه و ثريا حسين زاده از تهران مجروحان اين حادثه بودند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14