(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 مهر 1391 - شماره 20327

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با پيام رئيس مجلس و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد
نكوداشت استاد حميد سبزواري شاعر لحظه ها و حماسه هاي انقلاب
احمدي نژاد خبر داد
تدارك بودجه و امكانات براي تكميل طرح هاي مهر ماندگار
پاي درس علي (ع)
صالحي:
ايران امن ترين كشورها در جهان است
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تاكيد كرد
ضرورت محكوميت آمريكا توسط سازمان ملل بعد از اعتراف بان كي مون
وزير اطلاعات:
استكبار به اقتدار ايران در فضاي سايبري اعتراف دارد
عراقچي:
نفت روي دست ايران نمي ماند
خراسان شمالي ثانيه ها را مي شمارد ...
نتايج آزمون 2 دانشگاه اعلام شد
دانشجو خبر داد
 انتقال بيش از 12 هزار دانشجوي دختر به محل زندگي دائم
رونمايي از فاز جديد ناوشكن سهند در 7 آذر
تشكيل ستاد كنكور 92 در آموزش و پرورش
«كيهان كاريكاتور» توقيف شد
با احكام جداگانه اي از سوي وزير علوم
 رئيسان پنج دانشگاه كشور منصوب شدند
امروز همزمان با انتشار كارنامه ها صورت مي گيرد
آغاز تكميل ظرفيت دكتري 91 دانشگاه ها
اخبار ادبي و هنري
كاهش 6 درصدي شمارگان كتاب در ايران
مسابقات پاورليفتينگ كشور در بيرجند آغاز شد
معاون امور مجلس و استان هاي سازمان تبليغات اسلامي:
بودجه تخصيص يافته به حوزه فرهنگ به 5 درصد هم نمي رسد
افتتاح نخستين مدرسه عشايري در مرز
كاشت 10 ميليون درخت در پاييز
مشاركت 95 درصدي بخش خصوصي در حوزه ريلي
350 ميليون افسرده در جهان


با پيام رئيس مجلس و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد

نكوداشت استاد حميد سبزواري شاعر لحظه ها و حماسه هاي انقلاب

مراسم نكوداشت شاعرلحظه ها و حماسه هاي انقلاب در تالار استاد محمدتقي شريعتي دانشگاه حكيم سبزواري شهر سبزوار برگزار شد.
به گزارش فارس، رئيس مجلس شوراي اسلامي با ارسال پيامي به مراسم نكوداشت حميد سبزواري مقام اين شاعر بزرگ را گراميداشت.
علي لاريجاني ، ضمن تجليل از مقام شامخ اين شاعر برجسته، در پيام خود آورده است: ديار پر افتخار سربداران، شهرستان قهرمان سبزوار همواره عرصه عزت و مردانگي بوده است و برگ زريني از تاريخ پر نشيب و فراز ايران و بي ترديد فرازهاي افتخارآميز حماسه هاي مردمي آن بر اريكه فرهنگ و حماسه سر برافراشته است.
همچنين در اين مراسم وزيرفرهنگ و ارشاداسلامي اظهار كرد: من با سلام گرم رئيس جمهور به اين برنامه آمده ام. امروز برنامه اي را با حضور ايشان داشتيم و آقاي احمدي نژاد از من انتظار داشتند كه در آن برنامه حضور داشته باشم، ولي وقتي متوجه شدند كه برنامه گراميداشت استاد سبزواري در كار است، به من تاكيد كردند كه در اين مراسم حاضر شوم.
سيد محمد حسيني گفت: شعر تيغ است گاه قتال است و گاه جراح. گاه نيشتر است و زخم مي زند و گاه درمان مي كند. شعر آتش است و به همان اندازه كه مي سوزاند، لطيف است. شايد بتوان گفت كه شعر بر سخت ترين ها هم موثر است. حاكمي از جنوب ايران را كه از باربري به سالاري رسيده بود، پرسيدند چگونه به اين مقام رسيدي؟ و او گفت مرا سروده اي از حنظله بادغيسي متحول كرد.
وي افزود: كدام جاده فرد را به مقصد جاودانگي مي رساند، هموارتر از جاده هنر؟ و آن هم به طريق شعر و به شيوه قرق كه سرسپردگي حضرت حق است و آن ها كه در اين راه قدم مي گذارند. پس آنان كه در اين مسير قدم مي گذارند و گام برمي دارند و دل مي سپارند، اوج مي گيرند و ابر مي شوند و غيرت مي بارند و بذر مي كارند و ثمر مي آرند و بنايي از رشد مي گذارند.
عضو شوراي انقلاب فرهنگي ادامه داد: در اين طايفه «والسابقون السابقون اولئك المقربون» اند. هنوز طراوت ترانه هاي زيباي سبزواري از فضاي موسيقي انقلاب تراوش دارد، آن گونه كه حال انقلابيــون را خوش دارد. سروده ماندگار خميني اي امام و يا اين بانگ آزادي است كز خاوران خيزد.
وي افزود: آن جاودانه سروده اش، شعر سر به حماسه سوده اش، همپاي جلودار،«تنگ است ما را خانه، تنگ است اي برادر». هنوز هم بوي نياز به مشام مجاهدان جانباز از اين سروده غيرتباز دلنواز مي رسد. «ننگ است ما را خانه بر دشمن نهادن» و يا آن تصنيف بي بديل در رثاي آن حكيم نبيل «اي مجاهد شهيد مطهر». از گذشته تا حال، ابدال در باورش نمي بيني. سروده هايش اگر از ابتهال است و اگر از ابتهاج، به جز به دين و دين، باج نمي دهد. شعر عاصي و حماسي اش در تاريك روزگار ستم شاهي اين چنين است «بر فلك يك نقطه روشــن نمي بينم چرا» و در انقلاب و در دفاع مقدس و زان پس همه و همه، تعهد است تعهد است تعهد.
حسيني در پايان سخنانش گفت: سبزوار شايسته اعتلاست و سبزواريان را اين خواسته بوته ابتلاست. اين قوم سربدار به تاريخ گذاري اگر كنند، از ميان سران سر بركنند كه جوهر آنرا به گواهي تاريخ دارند و حلاج وار در عرصه معرفت حامل دارند. سروده هاي سبزواري گواه اين است و چيزي كه عيان است، چه حاجب به بيان است. سايه اش ماندگار و عمرش برقرار و سروده هايش سبزه وار باد. هر كه همت بر اين بزرگداشت، گماشت، قدمي به صواب برداشت.
پس از سخنراني وزير ارشاد بخش اصلي برنامه تجليل از استاد حميد سبزواري با تشويق مداوم حضار آغاز و هدايايي به استاد سبزواري اهدا شد.
تابلو فرش ابريشمي، سفر به عتبات عاليات، لوح تقدير همراه با تنديس، پرتره استاد سبزواري اثري از استاد خوش صفت مبلغ 10 ميليون ريال به همراه لوح تقدير، حج تمتع براي استاد سبزواري و همسر ايشان، يك سكه تمام بهار آزادي، يك جلد قرآن كريم و ديگر الواح تقدير از هدايايي هستند كه استاد سبزواري در اين مراسم دريافت كرد.
استاد سبزواري نيز در انتهاي اين برنامه كليه هداياي نقدي خود را به مؤسسات خيريه سبزوار اهدا كرد.
 


احمدي نژاد خبر داد

تدارك بودجه و امكانات براي تكميل طرح هاي مهر ماندگار

رئيس جمهور تاكيد كرد كه تمامي امكانات و بودجه لازم براي اتمام طرح هاي مهر ماندگار پيش بيني شده و ضرورت دارد با پيگيري هاي مستمر اين طرح ها به اتمام برسد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد صبح ديروز در نشست استانداران و مديران بخش كشاورزي سراسر كشور ضرورت پيگيري و اتمام طرح هاي مهر ماندگار را مورد تاكيد قرار داد و گفت: طرح هاي مهر ماندگار از اقدامات مهم و ويژه دولت در سال جاري است و به طور متوازن و با نگاه عادلانه در سراسر كشور توزيع شده است و تمامي امكانات و بودجه لازم هم براي اتمام آنها پيش بيني شده كه ضرورت دارد با پيگيري هاي مستمر اين طرح ها به اتمام برسد تا باري بر دوش دولت هاي بعدي نباشد.
رئيس جمهور همچنين با اشاره به لزوم توجه به كشاورزي و رفع مشكلات موجود در اين بخش اظهار داشت: توجه به كشاورزي نه تنها مي تواند نيازهاي كشور را برآورده كند بلكه باعث افزايش اشتغالزايي و توزيع عادلانه تر ثروت در كشور است لذا ضرورت دارد با اصلاح شيوه هاي آبياري و اقدامات ابتكاري باعث رونق هر چه بيشتر بخش كشاورزي كشور را فراهم كرد.
وي تصريح كرد: كار براي خدا شكست ندارد حتي اگر همه شياطين امكانات خود را براي ضربه زدن به يك ملت بسيج كنند.
رئيس جمهور در اين ديدار استانداران و مديران اجرايي كشور را به داشتن ارتباط عاطفي و صميمانه با مردم توصيه كرد و گفت: مسئولان وظيفه دارند در كنار تلاش براي اقدامات زيربنايي، رسيدگي و رفع مشكلات جزيي مردم به خصوص طبقات محروم را در دستور كار خود داشته باشند.
خودداري
از عزل و نصب ها
به خواست نمايندگان
رئيس جمهور طي نامه اي خطاب به دستگاه هاي اجرايي از آنها خواست از هرگونه عزل و نصبي كه در اثر فشار يا خواست نمايندگان مجلس باشد، خودداري كنند.
در بخشي از اين نامه آمده است: با عنايت به اصل تفكيك قوا در قانون اساسي جمهوري اسلامي و لزوم اعمال مديريت متمركز دولت در راهبري امور اجرايي كشور و ضرورت ايجاد همگرايي كامل در تحقق وعده هاي دولت به مردم شريف و همچنين ضمن اعتقاد به لزوم تعامل فعال و سازنده با مجلس محترم شوراي اسلامي در چهارچوب قانون لازم است از پذيرش و انجام هرگونه اقدامي كه شائبه دخالت در عزل و نصب مديران اجرايي در اثر فشار يا خواست نمايندگان مجلس متبلور مي كند جدا خودداري شود.
 


پاي درس علي (ع)

اول آموزش فقه و كسب و كار ببينيد
سپس تجارت كنيد!
اميرالمؤمنين علي(ع) فرموده اند:
كسي كه بدون آموزش فقه اسلامي به تجارت بپردازد به رباخواري آلوده مي شود.
نهج البلاغه
حكمت 447
 


صالحي:

ايران امن ترين كشورها در جهان است

وزير امور خارجه تاكيد كرد كه با اقدامات مناسب صورت گرفته از سوي ماموران نيروي انتظامي، ايران يكي از امن ترين كشورها در سطح جهان است.
علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه در مراسم نشست ديدار با سفرا، كارداران و مسئولان سازمان هاي بين المللي مستقر در ايران از اقدامات نيروي انتظامي براي برقراري و استقرار نظم و امنيت در كشور تشكر كرد.
صالحي با بيان اينكه امروز در جهاني زندگي مي كنيم كه پر از ناامني و مشكلات و معضلات اجتماعي است، گفت: به خصوص در منطقه ما اين مشكلات فزاينده است، اما خوشبختانه با اقدامات مناسب صورت گرفته از سوي ماموران نيروي انتظامي، ايران يكي از بهترين امنيت ها در سطح جهان را دارد.
صالحي در ادامه صحبت هاي خود ضمن تبريك به هوگو چاوز براي پيروزي در انتخابات ونزوئلا، گفت: براي مردم آمريكاي لاتين و ونزوئلا بسيار خوشحال شدم كه هوگو چاوز در اين انتخابات پيروز شد، چرا كه چاوز نهايت تلاش خود را براي ارتقا و سربلندي مردم ونزوئلا انجام داد.
وي در ادامه با اشاره به كانون هاي ناامني در اطراف ايران، گفت: امروز در اين نشست بزرگ احساس مي كنم كه آينده خوبي در انتظار جهان و به ويژه منطقه است.
 


عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تاكيد كرد

ضرورت محكوميت آمريكا توسط سازمان ملل بعد از اعتراف بان كي مون

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تصريح كرد كه با توجه به اعتراف بان كي مون مبني بر اينكه تحريم ها در جهت نقض حقوق مردم ايران است، وزارت خارجه بايد براي محكوميت آمريكا در سازمان ملل اقدام كند.
عوض حيدرپور در مصاحبه با ايسنا با بيان اينكه اظهارات بان كي مون در مورد اينكه تحريم ها ملت ايران را نشانه گرفته است و اين يك سند است افزود: با اظهارات دبيركل سازمان ملل بايد قطعنامه اي براي لغو تحريم ها در سازمان ملل به تصويب برسد، اين مسئله نيازمند يك كار دقيق و علمي از سوي نماينده دائم ايران در سازمان ملل است.
وي افزود: بعد از اظهارات بان كي مون بايد نماينده ايران در سازمان ملل نقطه نظرات ملت ايران را محكم و قاطع اعلام نمايد و در ادامه آن، در جهت صدور بيانيه و يا قطعنامه در محكوميت اقدامات آمريكا در اعمال تحريم هاي ضد ايراني گام هاي موثري بردارد.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاكيد مجدد بر تلاش ايران در سازمان ملل براي تهيه و صدور قطعنامه عليه آمريكا به دليل تحريم هاي اعمالي عليه ايران، گفت: آمريكايي ها با زياده روي و پررويي فشارهاي بسياري را به ايران اعمال كردند كه بعد از اعترافات دبيركل سازمان ملل در مورد اثر تحريم ها بر حقوق ملت ايران، بايد قطعنامه اي در جهت لغو اين تحريم ها در سازمان ملل به تصويب برسد.
يادآور مي شود اخيرا بان كي مون دبيركل سازمان ملل تاكيد كرد كه تحريم هاي ضد ايراني ناقض حقوق ملت ايران است.

 


وزير اطلاعات:

استكبار به اقتدار ايران در فضاي سايبري اعتراف دارد

وزير اطلاعات جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه اقتدار ايران در فضاي سايبري به گونه اي است كه سران استكبار هم به موفقيت كشورمان اذعان و اعتراف دارند.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در گفت و گويي درباره تهديدات سايبري كه عليه ايران به كار گرفته مي شود، اظهار داشت: اين تهديدات هر روز وجود دارد و دستگاه اطلاعاتي در فضاي سايبري هر روز اقدامات دشمن را از بين مي برد و با آن مقابله مي كند، البته بعضي از اين موارد قابل بيان است كه ما آنها را اعلام مي كنيم اما بعضي ديگر در سطحي نيست كه نياز به بيان كردن داشته باشد.
وي با بيان اينكه در فضاي سايبري اقتدار بسيار خوبي را داريم گفت: اقتدار جمهوري اسلامي در فضاي سايبري به گونه اي است كه سران استكبار هم به موفقيت هاي كشورمان اذعان و اعتراف دارند.
مصلحي درباره 48 زائر ايراني كه توسط گروه هاي معارض در سوريه گروگان گرفته شده اند، اظهار داشت: در رابطه با اين گروگان ها هم مجموعه دستگاه هاي مختلف و وزارت امور خارجه و تشكيلات ديپلماسي كشور در حال تلاش هستند و ما هم تلاش هايي را انجام مي دهيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: البته ما اين مسئله را پيش بيني مي كرديم كه يك روزي استكبار به دليل بهره برداري هايي كه در طول دوران انقلاب از اين مجموعه داشته بالاخره پشتيباني خود را از آنان عيان خواهد كرد و ما خوشحاليم از اين جهت كه بايد سرمايه گذاري زيادي را انجام مي داديم تا دست استكبار را در رابطه با منافقين رو كنيم.
مصلحي ادامه داد: در حال حاضر اطلاعات دقيقي داريم كه آمريكا و حتي بعضا كشورهاي اروپايي امكانات و تجهيزات بسياري را در اختيار منافقين قرار مي دهد البته براي خنثي كردن اين حمايت ها و پشتيباني ها اقداماتي داريم كه نيازي به بيان نيست.
به گزارش خبرگزاري ها، وي ادامه داد: امروز استكبار در حالت زبوني قرار دارد و اين حمايت ها به اين دليل است كه بتواند از، از بين رفتن منافقين جلوگيري كند.
 


عراقچي:

نفت روي دست ايران نمي ماند

معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امورخارجه ايران تاكيد كرد نفت كالايي نيست كه روي دست ايران بماند.
سيدعباس عراقچي در گفت وگو با فارس با بيان مطلب فوق، اظهار داشت: نفت به فروش رسيده و درآمد حاصل از آن به نحو مقتضي به دست ما مي رسد.
معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران در خصوص اقدامات صورت گرفته در اين معاونت براي تبديل تحريم ها به فرصت و اخبار مطرح شده مبني بر كاهش خريد نفت ايران توسط ژاپن و تصميم توكيو براي كاهش بيشتر خريد نفت از ايران در آينده نزديك، تصريح كرد: معاونت آسيا مهمترين حوزه اي است كه همكاري هاي اقتصادي ما در آن جريان دارد. طي مدت اخير توجه اقتصادي ما از اروپا كمتر و به سمت شرق و آسيا بيشتر شده است. ما مدعي نيستيم كه در همه حوزه هاي اقتصادي كه به كشورهاي آسيايي مربوط مي شود، با مشكل مواجه نبوده ايم؛ ولي در رفع مشكلات تا حد زيادي موفق بوده ايم.
وي اضافه كرد: نفت كالاي بسيار ارزشمند و مورد نياز اقتصادهاي جهان به خصوص اقتصادهاي آسيايي از جمله چين، هند، كره جنوبي، ژاپن و بقيه كشورهاي خريدار نفت ايران است. اين گونه نيست كه به راحتي بتوانند خريد نفت را كاهش دهند و صدمه نبينند. نفت كالايي نيست كه روي دست ايران بماند. ممكن است ميزان خريد نفت در برخي از قراردادها كاهش يابد، ولي در برخي قراردادهاي ديگر جبران مي شود.
عراقچي همچنين افزود: در بحث همكاري هاي بانكي كه مرحله بعد از فروش نفت نيز هست، به همين منوال است.
 


خراسان شمالي ثانيه ها را مي شمارد ...

بجنورد- خبرنگار كيهان:
مردم در شهرستان هاي مختلف استان خراسان شمالي براي استقبال از رهبر و مقتداي خود ثانيه شماري مي كنند.
ايجاد ايستگاه هاي صلواتي، ايستگاه هاي شعارنويسي روي خودروها، دود كردن اسپند، توزيع اقلام تبليغي از قبيل عكس، پوستر و شربت و شيريني از جمله اقدامات دلدادگان آقاست.
گزارش خبرنگار كيهان همچنين حاكي است مردم شهرستان هايي كه رهبر انقلاب به آن سفر نخواهند داشت، آماده سفر به بجنورد شده اند. تعدادي از آنها شب گذشته در حسينيه هاي بجنورد اسكان يافته اند. ده ها دستگاه اتوبوس و صدها دستگاه خودرو سواري براي اعزام مردم شهرستان هاي جاجرم، مانه و سملقان، گرمه به بجنورد اعلام آمادگي كرده اند.
صدها نفر از اهالي شهرستان آشخانه امروز به سمت بجنورد حركت مي كنند.
شهر بجنورد با پارچه نوشته ها و پوسترهاي تصاوير شهدا و تصاويري از «آقا» چراغاني و آذين شده است.
قرار است رهبر معظم انقلاب در اين سفر به شهرهاي شيروان و اسفراين نيز سفري داشته باشند.
بنابراين گزارش، امشب جمعي از مردم بجنورد براي آب و جاروي مسير تشريف فرمايي رهبر عزيز انقلاب حضور مي يابند و در فضاي معنوي همراه با ذكر منقبت اهل بيت(ع) به اين كار مبادرت مي كنند.
گروه هاي موتورسوار هم با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوري اسلامي و تصاوير رهبر معظم انقلاب در خيابان هاي بجنورد به صورت كارواني حركت مي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي از فرودگاه به ميدان قائم(عج) و چهارراه اميريه بجنورد و سپس به سمت ورزشگاه تختي حركت و در اين مسير مورد استقبال مردم و دلدادگان رهبر قرار مي گيرند و سپس در محل ورزشگاه سخنراني خواهند كرد.
 


نتايج آزمون 2 دانشگاه اعلام شد

نتايج نخستين دوره پذيرش دانشجو در مقاطع كارداني فني وحرفه اي دانشگاه جامع علمي كاربردي از سوي سازمان سنجش آموزش كشور اعلام شد.
نتايج نخستين دوره پذيرش دانشجو در مقاطع كارداني فني و كارداني حرفه اي دانشگاه جامع علمي كاربردي از سوي سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org منتشر شد.
براساس اين گزارش، گزينش نخستين دوره پذيرش دانشجو در مقاطع كارداني فني و كارداني حرفه اي دانشگاه جامع علمي كاربردي براساس معدل ديپلم داوطلبان صورت مي پذيرد.
داوطلبان پذيرفته شده بايد با در دست داشتن مدارك ثبت نام طي روزهاي 19 تا 22 مهر ماه به محل قبولي خود مراجعه كنند.
بنابر همين گزارش ديروز همچنين نتايج تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته دانشگاه آزاد اعلام شد.
داوطلبان مي توانند نتايج تكميل ظرفيت آزمون دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته دانشگاه آزاد اسلامي را از طريق پايگاه اطلاع رساني اعلام نتايج مركز آزمون به نشاني www.azmoon.com مشاهده كنند.
ناصر اقبالي رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد با اعلام اين خبر افزود: پذيرفته شدگان جهت ثبت نام در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه 18 و 19 مهر ماه به واحدهاي دانشگاهي مورد نظر جهت ثبت نام مراجعه كنند.
 


دانشجو خبر داد

انتقال بيش از 12 هزار دانشجوي دختر به محل زندگي دائم

رئيس دانشگاه آزاد از فرآيند انتقال و ادامه تحصيل 12 هزار و 600 دانشجوي دختر در محل زندگي دائم خود خبر داد.
فرهاد دانشجو در ديدار با اعضاي كميسيون حقوقي قضايي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فعاليت هاي صورت گرفته در دانشگاه آزاد گفت: 100 هزار متر مربع ساختمان سازي، دريافت مجوز براي 1500 دوره كارشناسي ارشد، بورس 400 دانشجو و استخدام 1500 عضو هيات علمي از مهمترين فعاليت هاي صورت پذيرفته در اين مدت بوده است.
رئيس دانشگاه آزاد اعلام كرد كه 108 رئيس واحد دانشگاهي را ابقا يا منصوب كرده و با 90 درصد تقاضاهاي نقل و انتقال در اين دانشگاه موافقت شده است.
به گفته دانشجو، 12 هزار و 600 نفر دانشجوي مجرد دختر به محل زندگي دائم خود منتقل شدند و 90 درصد دانشجوهاي كارشناسي در استان هاي محل زندگي خود مشغول تحصيل هستند.

 


رونمايي از فاز جديد ناوشكن سهند در 7 آذر

فرمانده نيروي دريايي ارتش از رونمايي فاز جديد ساخت ناوشكن بومي سهند در 7 آذر خبر داد.
امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در حاشيه هفتاد و هفتمين سالگرد تشكيل دانشكده فرماندهي و ستاد ارتش (دافوس) با حضور در جمع خبرنگاران از ارتقاي توان بازدارندگي نيروي دريايي ارتش و نيز توانمندي ساخت و تجهيزات و سامانه هاي مورد نياز خبر داد و گفت: نيروي دريايي راهبردي ارتش بنا بر تدبير فرمانده معظم كل قوا آمادگي حضور در تمامي آب هاي بين المللي از جمله اقيانوس اطلس، اقيانوس آرام، جنوب اقيانوس هند و حتي قطب جنوب را دارد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه اين حضور بايد از سوي سلسله مراتب فرماندهي ابلاغ شود، اضافه كرد: در حوزه ساخت تجهيزات و سامانه هاي جديد نيز در 7 آذر يعني روز نيروي دريايي شاهد رونمايي فاز جديد ناوشكن بومي سهند خواهيم بود تا ملت ايران بدانند در فاصله به آب اندازي سازه اين ناوشكن در شهريورماه تا 7 آذر اين پروژه چه پيشرفت هايي خواهد داشت.
 


تشكيل ستاد كنكور 92 در آموزش و پرورش

رئيس مركز سنجش و ارزشيابي تحصيلي وزارت آموزش و پرورش از تشكيل ستاد كنكور 92 در استان ها و تكميل اطلاعات دانش آموزان در سايت ساحت خبر داد.
عبدالامير عرفي در گفت وگو با مهر گفت: ستاد كنكور براي بررسي شرايط فارغ التحصيلان سال 91، تاييد سوابق تحصيلي و ارسال اين سوابق به سايت ساحت در استان هاي كشور تشكيل شده است.
وي افزود: سايت ساحت از اول آبان ماه براي تمامي متقاضيان كنكور 92 فعال مي شود تا متقاضيان بتوانند اطلاعات تحصيلي و شناسنامه اي خود را با سايت تطبيق داده و در صورت اشتباه بودن اطلاعات درخواست رسيدگي مجدد كنند.
رئيس مركز سنجش و ارزشيابي تحصيلي آموزش و پرورش در ادامه از ابلاغ بخشنامه اي براي طراحي سوالات امتحاني پايان ترم دانش آموزان خبر داد و گفت: اين بخشنامه پيرو اعتراض دانش آموزان به ويژه دانش آموزان مقطع سوم دبيرستان و پيش دانشگاهي نسبت به سوالات امتحاني و اينكه سوالات از متن كتاب نيست، ابلاغ شده است.
به گفته عرفي، براساس اين بخشنامه تمامي معلمان موظفند كه مبناي طراحي سوالات امتحاني را كتاب درسي قرار داده و نبايد هيچ سوالي از كتاب هاي حل المسائل و كتاب هاي كمكي و ... استفاده شود.
وي تصريح كرد: همچنين سوالات امتحاني بايد از تمامي بخش هاي كتاب شامل عكس، نمودار، متن و جدول باشد.
عرفي گفت: براساس بخشنامه ابلاغي، معلمان بايد در طراحي سوالات از انواع نمونه هاي سوال استفاده كنند و تنها نبايد سوالات تشريحي را انتخاب كنند به همين دليل معلمان بايد نسبت به ارزشيابي دانش آموز در طول سال تحصيلي حساسيت بيشتري به خرج دهند.
 


«كيهان كاريكاتور» توقيف شد

با راي صادره از سوي هيئت نظارت بر مطبوعات، نشريه «كيهان كاريكاتور» توقيف شد.
در نشست ديروز هيئت نظارت بر مطبوعات، پرونده خبرگزاري «وفا» با استناد به تبصره 4 ماده يك قانون مطبوعات و نيز راي قطعي شماره 9109970900301912 مورخ 14/6/1391 ديوان عدالت اداري مبني بر لغو مجوز اين خبرگزاري بررسي و اعلام شد.
همچنين نشريه «كيهان كاريكاتور» به دليل انتشار يك كاريكاتور با استناد به مواد 6 و 12 قانون مطبوعات توقيف و مقرر شد پرونده آن براي رسيدگي به دادگاه ارسال شود. در ادامه اين نشست تقاضاهاي تغيير وضعيت، صاحب امتيازي و مدير مسئولي 30 نشريه بررسي و مورد موافقت قرار گرفت.
به گزارش دبيرخانه هيئت نظارت بر مطبوعات در اين جلسه با تغيير صاحب امتيازي نشريات «برنامه و بودجه» به «معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور (مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه ريزي)»، «آهنگ زندگي» به «مهدي بگلري»، «صداي تالش» به «علي پور حسن آستانه» موافقت و با تغيير مدير مسئولي نشريات «تغديه طيور صنعتي» به محمدرضا محمديوسفي» و «بازار و سرمايه» به «مهدي آزادواري» موافقت شد.
همچنين در اين جلسه تغيير وضعيت 25 نشريه مورد بررسي و تصويب قرار گرفت.
 


با احكام جداگانه اي از سوي وزير علوم

رئيسان پنج دانشگاه كشور منصوب شدند

با تأييد و تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با حكم وزير علوم احكام انتصاب رؤساي پنج دانشگاه كشور صادر شد.
دكتر كامران دانشجو در احكام جداگانه اي دكتر عباس كتابي، دكتر محمد باقر رهنما، دكتر رسول خدابخش، دكتر احمد احمدپور و دكتر امين بهزادمهر را به عنوان رئيسان دانشگاه هاي كاشان، صنعتي سيرجان، تحصيلات تكميلي زنجان، مازندران و دريانوردي و علوم دريايي چابهار منصوب كرد.
وزير علوم در اين احكام خواستار ايجاد مديريتي هوشمندانه جهت تربيت دانش آموختگاني با روحيه قانون پذيري و نگرش ارزشي و معنوي و با گفتماني عدالت خواهانه شده است.
 


امروز همزمان با انتشار كارنامه ها صورت مي گيرد

آغاز تكميل ظرفيت دكتري 91 دانشگاه ها

معاون سازمان سنجش با اشاره به تاخير افتادن مهلت آغاز انتخاب كد رشته محل مرحله تكميل ظرفيت آزمون دكتري، از آغاز مهلت جديد خبر داد.
سيدجلال طباطبايي در گفت و گو با ايسنا با اشاره به انجام مرحله تكميل ظرفيت براي آزمون دكتري از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني WWW.sanjesh.org گفت: مهلت انتخاب كد رشته محل مرحله تكميل ظرفيت آزمون دكتري تا 22 مهرماه ادامه دارد.
وي افزود: با توجه به اينكه بعضي از دانشگاهها و موسسات آموزش عالي پس از اعلام نتايج نهايي آزمون براي پذيرش دانشجو اعلام ظرفيت كرده اند و يا ظرفيت برخي از كد رشته محل هاي تحصيلي آزمون تكميل نشده است، بنابراين داوطلباني كه در آزمون مذكور ثبت نام و شركت كرده اند و در اعلام نتايج نهايي پذيرفته نشده اند، مي توانند در مرحله تكميل ظرفيت شركت كنند.
طباطبايي با اشاره به امكان انتخاب حداكثر 5 كد رشته محل، گفت: آن دسته از داوطلباني كه اسامي آنان به عنوان پذيرفته شده نهايي در يكي از كد رشته محل هاي تحصيلي چون دوره هاي روزانه، شبانه، غيرانتفاعي، مجازي، بين الملل و پيام نور اعلام شده است حق انتخاب كد رشته محل هاي مندرج در اين مرحله را ندارند.
معاون سازمان سنجش در خصوص هزينه ثبت نام، گفت: داوطلبان متقاضي بايد در زمان ورود به سايت سازمان سنجش و انتخاب رشته محل، نسبت به واريز مبلغ 28 هزار ريال از طريق سيستم پرداخت اينترنتي اقدام كنند.
كارنامه نتيجه نهايي آزمون ورودي دوره دكتري نيمه متمركز سال 1391 ديروز بر روي سايت سازمان به منظور اطلاع داوطلبان انتخاب رشته كننده آزمون مذكور قرار گرفت.
 


اخبار ادبي و هنري

مخملباف براي فرقه ضاله بهائيت فيلم تبليغاتي مي سازد
محسن مخملباف به همراه پسرش به سفارش فرقه ضاله بهائيت و صهيونيست ها فيلمي دين ستيزانه مي سازد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مخملباف كارگرداني كه به سبب عدم تعال شخصيتي و عقيدتي در زندگيش همواره متزلزل عمل كرده اين بار به سفارش فرقه بهاييان قصد دارد فيلمي در تبليغ اين فرقه وابسته به صهيونيست ها در فلسطين اشغالي بسازد.
مخملباف در آخرين ساخته اش در سفر به فلسطين اشغالي و تحت سفارش صهيونيست ها تلاش كرده فيلمي مستندگونه به نام «باغبان» با بازي خود و پسرش كه همانند يك آگهي تبليغاتي براي فرقه بهائيت است اوج انحراف فكري و عقيدتي خود را برملا سازد.
سران فرقه استعمار ساخته و وابسته بهائيت به سبب فقدان ايدئولوژي منطقي و قابل دفاع همواره سعي دارند در كنار نمايش باغ هاي اطراف مقبره قطب و مرادشان حسينعلي نوري كه قبله گاه عباداتشان نيز مي باشد با ظاهر فريبي و سر دادن شعارهاي ضدجنگ و تبعيض به اغفال ساده لوحان قبيله هاي دور افتاده آفريقايي و بوميان جنگل هاي آمازون بپردازند.
فيلم موهن به جشنواره ابوظبي مي رود
ششمين دوره جشنواره بين المللي فيلم ابوظبي در حالي قرار است پايان مهر برگزار شود كه قرار است فيلم موهن «يك خانواده محترم» در اين جشنواره حاضر شود.
اين فيلم كه پيش از اين در جشنواره فيلم كن نيز به نمايش درآمده بود، فيلمي توهين آميز عليه دفاع مقدس و خانواده ايثارگران محسوب مي شود. فيلمي كه حتي بسياري از تماشاگران نه چندان متعهد به ارزش ها نيز از تماشاي آن دلزده و ناراحت شدند.
در اين جشنواره همچنين فيلم «سنگ صبور» با بازي يك بازيگر ضدانقلاب گريخته از وطن كه به رفتارهاي غيراخلاقي رو آورده نيز حضور دارد. اين فيلم هم چهره اي نادرست و سياه از افغانستان به تصوير مي كشد.
خالق سرودهاي انقلابي بستري شد
«محمدعلي ابرآويز» خالق موسيقي هاي انقلاب به دليل بيماري ريوي در بيمارستان فيروزگر تهران بستري شد.
وي آهنگساز 18 قطعه سرود انقلابي همچون بوي گل سوسن و ياسمن آيد، معمار طرح حرم، الله اكبر، سمفوني ميدان شهدا، آمدن موعود، ديو چو بيرون رود فرشته درآيد، الله الله، خميني اي امام است و چند قطعه ديگر را با اشتياق و علاقه خاصي در همان روزهاي نخستين انقلاب اسلامي ساخته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه جشنواره فيلم كوتاه تهران: ايران و سينماي ايران در انزوا نيست
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به آمار فيلم هاي خارجي بيست و نهمين جشنواره فيلم كوتاه تهران، گفت: اين آمار نشان مي دهد كه ايران و سينماي ايران در انزوا نيست.
سيدمحمد حسيني كه دوشنبه شب، در اختتاميه بيست و نهمين جشنواره بين الملل فيلم كوتاه تهران سخن مي گفت، با بيان اينكه سينماي ايران با سينماي سكس و خشونت فرق دارد، افزود: كانون سينماي جوان مي تواند سكوي پرش فيلمسازان كوتاه باشد و بايد اساتيد فوت و فن را به جوانان ارائه دهند.
وي با بيان اينكه بايد ميادين را باز كرد، تاكيد كرد: ما در هر عرصه كه امتحان كرديم و راه را براي جوانان باز كرديم شاهد تحولات بوديم.
حسيني افزود: جوانان نبايد انتظار داشته باشند يك شبه ره صد ساله بروند و ممكن است شكست بخورند اما استقامت در اين راه موفقيت را در بردارد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين عملكرد كانون سينماي جوان را خوب ارزيابي كرد و گفت: براي پخش فيلم هاي كوتاه در رسانه ملي، سينماها و همچنين شبكه نمايش خانگي تلاش شود.
در مراسم ياد شده، جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي نيز در سخناني با اشاره به رابطه خوب سازمان سينمايي و انجمن سينماي جوان، گفت: مناسبات سازمان سينمايي را با انجمن سينماي جوان بهتر خواهيم كرد و به نظر مي رسد بتوانيم در هشت منطقه سينمايي كه خواهيم داشت دفاتر برتر انجمن سينماي جوان به عنوان نماينده اين سازمان فعاليت كنند.
وي افزود: اين هشت منطقه شامل چند استان كشور مي شود و بقيه دفاتر انجمن را از سينماي جوان منفك و وارد عرصه خصوصي مي كنيم تا بخش خصوصي با حمايت ها روي پاي خود بايستد.
 


كاهش 6 درصدي شمارگان كتاب در ايران

سرويس شهرستان ها-
دين اسلام پرچمدار كتاب و كتابخواني است و همه بايد تلاش كنيم كه وضعيت كتاب و كتابخواني در كشورمان ارتقا يابد.
سرپرست معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با ايرنا ضمن تاكيد بر لزوم توليد كتاب هاي پرمحتوا، فاخر و ارزشمند عنوان كرد: هيچ كالايي جاي كتاب را نمي گيرد و با وجود گسترده شدن استفاده از فضاي مجازي، باز هم كتاب جايگاه خود را دارد.
اسماعيلي اضافه كرد: كتاب بايد وارد زندگي تك تك افراد جامعه شود و ملت پيشتاز، باسواد و با فرهنگ بايد معلومات خود را با مطالعه بالا ببرد.
وي افزود: تمام تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تبديل فرهنگ ترجمه به فرهنگ تاليف است و در اين راستا در 6 ماه نخست امسال در حوزه كودك و نوجوان شاهد كاهش 14 درصدي ترجمه بوديم كه قدم مثبتي است و بايد مورد حمايت قرار گيرد. اسماعيلي افزود: پارسال به 69 هزار عنوان كتاب مجوز چاپ داده شد كه شامل 140 ميليون جلد كتاب بوده است و با وجود مشكلات عرصه كاغذ، در 6 ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها 6 درصد افت شمارگان داشته ايم كه البته بايد اين مشكل هم برطرف شود.
همچنين به گزارش خبرگزاري مهر، سرپرست معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد، از راه اندازي راديو كتاب توسط صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در راستاي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب خبر داد و افزود: نهادينه كردن فرهنگ كتابخواني در ميان عموم جامعه از ضرورت هاي راه اندازي راديو كتاب است و معاونت امور فرهنگي با تمام جديت و توان آمادگي دارد تا در بخش توليد محتوا به اين راديو كمك كند.
وي اظهار داشت: يكي از دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب راه اندازي نهضت مطالعه مفيد و حمايت از كتب فاخر است كه در اين راستا ترويج كتاب و كتاب خواني در ميان گروههاي مختلف جامعه با برپايي نمايشگاه مي تواند محقق شود.
اسماعيلي يادآور شد: به همت فرهنگ دوستان و حمايت دولت تاكنون 8 نمايشگاه بزرگ كتاب در كشور برگزار شده كه اميدواريم اين روند تداوم يابد.
اين مسئول گفت: در نمايشگاه قزوين 30 هزار عنوان كتاب عرضه شده كه اميدواريم با استقبال مردم اين كالاي فرهنگي در سبد خانوارها جاي خود را پيدا كند.
سرپرست معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: برپايي نمايشگاه بين المللي كتاب تهران بيش از 6 ميليون نفر بازديدكننده داشت كه بيانگر ارتقاي جايگاه مطالعه در كشور است.
اسماعيلي اظهار داشت: وزارت ارشاد از تاليف و نشر كتب ديني و اعتقادي و آثار فاخر حمايت مي كند زيرا معتقديم هرگونه هزينه كردن در اين بخش، سرمايه گذاري ارزشمند و ماندگاري محسوب مي شود لذا اميدواريم همه نويسندگان و صاحبان قلم در مسير توليد كتب خوب مبتني بر فرهنگ ديني گام بردارند.
 


مسابقات پاورليفتينگ كشور در بيرجند آغاز شد

بيرجند- خبرنگاركيهان:
دومين دوره از مسابقات كشوري پاورليفتينگ يگان هاي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران به ميزباني مركز آموزش امام رضا(ع) بيرجند آغاز شد.
اين مسابقات به مدت 3 روز در سالن شهيدين قاسمي بيرجند و در قالب 40 تيم و با حضور 260 ورزشكار در 8 رشته برگزار مي شود. هدف از برگزاري اين دوره از مسابقات انتخابي تيم نيروي زميني جهت شركت در مسابقات قهرماني آجا و همچنين مسابقات كشوري پاورليفتينگ است. گفتني است تيم نيروي زميني ارتش عنوان قهرماني مسابقات پاورليفتينگ كشور را در سالهاي 90 و 91 به خود اختصاص داده است.
 


معاون امور مجلس و استان هاي سازمان تبليغات اسلامي:

بودجه تخصيص يافته به حوزه فرهنگ به 5 درصد هم نمي رسد

ميرتاج الديني زمانيكه نماينده مجلس بود خواستار افزايش بودجه 10 درصدي حوزه فرهنگ بود اما در حال حاضر كل بودجه تخصيص يافته به حوزه فرهنگ به پنج درصد هم نمي رسد.
به گزارش خبرگزاري مهر از بندرعباس، معاون امور مجلس و استان هاي سازمان تبليغات اسلامي در نشست خبري با بيان اين مطلب افزود: سازمان تبليغات اسلامي پس از آموزش و پرورش از گستردگي بسياري در كشور برخوردار است و بودجه اي كه از سوي دولت به سازمان تخصيص مي يابد كفاف امور دفاتر و نمايندگي ها را نمي دهد.
حجت الاسلام والمسلمين اسماعيل فلاح تصريح كرد: حمايت هاي دولت قابل كتمان نيست. ا گر رئيس جمهور وضعيت تخصيص اعتبارات امسال به سازمان تبليغات اسلامي را نسبت به ساير دستگاه هاي فرهنگي بررسي مي كرد شايد بهتر از اين بود.
وي با بيان اينكه سازمان تبليغات اولين دستگاهي است كه بعد از سند چشم انداز 20 ساله نظام سند چشم انداز و نقشه راه را تدوين كرده، در مورد اظهارات رياست جمهوري و انتقادات به عملكرد سازمان تبليغات اظهار داشت: سازمان تبليغات اسلامي به اهداف مدنظر رسيده اما نبايد بگوييم تبليغات اسلامي بايد پاسخگوي عرصه فرهنگ باشد چون در كشور ما دستگاه هاي فرهنگي متعددي وجود دارد كه اينها براساس اساسنامه هاي خودشان و اهداف ترسيم شده در حال حركت هستند.
حجت الاسلام والمسلمين فلاح تصريح كرد: برخي از فعاليت هاي سازمان شايد بوي موازي كاري داشته باشد ولي در بعضي از حوزه ها هر چقدر هم ورود كنيم نياز جامعه است و فعاليت هاي سازمان تبليغات اسلامي موازي كاري نيست و طبق اساسنامه ابلاغي و وظايف محموله حركت مي كند.
 


افتتاح نخستين مدرسه عشايري در مرز

رئيس اداره عشايري شهرستان قاين از بهره برداري مدرسه ابتدايي عشاير در منطقه چاه باشاي زيركوه در نوار مرزي در سال جاري خبر داد.
سيدعلي نوربخش، با اشاره به اين خبر افزود: اين مدرسه در مدت چهار ماه و از محل اعتبارات اداره كل آموزش و پرورش استان به بهره برداري رسيده است.
وي اظهار كرد: اين مدرسه در پنج پايه ابتدايي به بهره برداري رسيده است.
نوربخش با اشاره به اينكه كانكس قبلي از حداقل داشتن مكاني براي اسكان و يا دفتر مدرسه براي استراحت و يا جمع آوري اسناد دانش آموزان نيز بي بهره بوده است، گفت: مدرسه فعلي داراي اتاقي براي استراحت معلم، مكاني براي نگهداري اسناد و اوراق دانش آموزان است.
رئيس اداره عشايري شهرستان قاين مشكل فعلي اين مدرسه را نبود تانكر آب شرب براي دانش اموزان دانست و يادآور شد: تهيه تانكري ثابت براي آب شرب دانش آموزان توسط دفتر آب و فاضلاب روستايي استان قول مساعد داده شده است.
 


كاشت 10 ميليون درخت در پاييز

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران از كاشت 10 ميليون درخت در سطح شهر تهران در فصل پاييز خبر داد.
علي محمد مختاري، در جمع خبرنگاران گفت: چهارمين نمايشگاه فصلي گل و گياه از 24 تا 28 مهرماه در بوستان گفت وگو افتتاح خواهد شد.
وي تصريح كرد: همزمان با برگزاري چهارمين نمايشگاه فصلي گل و گياه تهران، بهره برداري از دو پروژه فرامنطقه اي «باغ ايراني» و «نيايش» با حضور شهردار تهران به بهره برداري خواهد رسيد.
مختاري بيان داشت: باغ ايراني در شهر تهران با مساحتي حدود 3/4 هكتار در خيابان شهيد بهائي شمالي 20 متري پيروزان كوچه شهيد صابري و در محدوده شهرداري منطقه 3 به بهره برداري خواهد رسيد كه اين باغ ويژگيهاي منحصر به فردي را دارد به طوري كه 2/5 هكتار از سطح بوستان به فضاي سبز اختصاص داده شده است و در آن از گونه هاي گياهي از قبيل برگ مو، برگ بو، زرشك، شير خشت و انواع رز و نسترن و بوته هاي فصلي و دائمي استفاده شده است.
وي ادامه داد: دهمين نمايشگاه بين المللي گل و گياه در ارديبهشت ماه سال جاري با حضور 70 كشور خارجي و 220 توليدكننده داخلي برگزار شد كه در طول 5 روز از برگزاري نمايشگاه بيش از 3 ميليون نفر بازديد كردند كه اين نشان از توجه مردم و شهروندان تهراني به گل و گياه و علاقه مندي آنها به فضاي سبز است.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران اظهار داشت: در چهارمين نمايشگاه بين المللي گل و گياه تهران 240 توليدكننده داخلي و 56 شركت وابسته حضور خواهند داشت كه شهروندان علاوه بر بازديد از نمايشگاه مي توانند گل و گياه مورد نظر را نيز با قيمت مناسب و حداقل 30 درصد پايين تر از قيمت هاي معمول در شهر خريداري كنند.
وي تصريح كرد: همزمان با برگزاري چهارمين نمايشگاه گل و گياه تهران، كارواني تزئين شده با گل هاي زيباي پاييزي درسطح شهر تهران به حركت در خواهد آمد تا شهرونداني كه قادر به مراجعه به نمايشگاه نيستند، بتوانند از زيبايي گل هاي طبيعي در تركيب با تنديس هاي حجمي در اشكال مختلف لذت ببرند.
مختاري افزود: امسال در فصل پاييز و زمستان 10 ميليون درخت از گونه هاي مختلف درختان در سطح شهر تهران كاشته خواهد شد ضمن اينكه حدود 5 ميليون لاله در 22 بوستان و حاشيه هاي شهر تهران كاشته مي شود تا بهار خوبي براي شهروندان فراهم شود.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران اظهار داشت: شعار هر شهروند يك درخت سرلوحه كاري مديريت شهري قرار گرفته است و ما بنا داريم با مراجعه به درب منازل شهروندان درختاني را غرس كنيم كه اين درختان بيشتر درختان ميوه اي از جمله گردو، گيلاس و ... هستند.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران بيان داشت: افتتاح بوستان مينياتور در منطقه 8 نيز تا پايان سال انجام خواهد گرفت ضمن اينكه بنا داريم در سه منطقه ديگر نيز از جمله جنوب شرق، جنوب غرب و شمال غرب باغ مينياتوري افتتاح كنيم.
وي تصريح كرد: يكي از مهمترين اقدامات شهرداري تهران كه با دستور شهردار انجام گرفته اين است كه همزمان با افتتاح بزرگراه ها در سطح شهر، فضاي سبز آن نيز به بهره برداري برسد.
مختاري تاكيد كرد: فضاي سبز كمربندي آزادگان به طول 40 كيلومتري در مسير رفت و برگشت در دو ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد علاوه بر اينكه طراحي فضاي سبز بزرگراه امام علي به طول 50 كيلومتر و به صورت رفت و برگشت نيز در دستور كار قرار دارد كه اين فضاي سبز نيز با اتمام كار عمراني بزرگراه به پايان خواهد رسيد.
 


مشاركت 95 درصدي بخش خصوصي در حوزه ريلي

قائم مقام راه آهن جمهوري اسلامي ايران از واگذاري 100 درصدي فعاليت هاي تامين، نگهداري، بازسازي و نوسازي خطوط ريلي و همچنين 95 درصد فعاليت هاي بخش ناوگان باري به بخش خصوصي خبر داد.
طالب زارع، قائم مقام راه آهن با اعلام اين خبر و اشاره به رويكرد ناوگان ريلي كشور در برنامه پنجم توسعه گفت: رويكرد كنوني ناوگان راه آهن با دو برنامه توسعه سوم و چهارم متفاوت بوده و با توجه به اجراي اصل 44 قانون اساسي كل ناوگان مسافري كشور به بخش خصوصي واگذار شده است.
وي با تاكيد بر ابعاد خصوصي سازي در اين حوزه افزود: در حال حاضر خصوصي سازي در سه بخش صورت گرفته است به طوري كه صددرصد فعاليت هاي بخش ناوگان مسافري، 95درصد بخش ناوگان باري و صددرصد نگهداري خطوط، همچنين بازسازي و نوسازي ناوگان توسط بخش خصوصي انجام مي شود.
زارع با بيان اينكه ماموريت هاي كنوني راه آهن نسبت به گذشته متفاوت شده تصريح كرد: با توجه به اجراي اصل 44 قانون اساسي، انجام صددرصد فعاليت هاي ناوگان باري توسط بخش خصوصي و در پي آن افزايش درآمد و شفافيت هاي مالي در اين بخش مد نظر قرار دارد.
قائم مقام راه آهن افزود: با توجه به تغيير رويكرد و خصوصي سازي انجام شده، افزايش بهره وري در دو بخش باري و مسافري مورد توجه است.
وي كه در جلسه توديع و معارفه مديركل واگن هاي باري سخن مي گفت تصريح كرد: با توجه به تغييرات صورت گرفته اميدواريم تحولات انجام شده فضاي جديدي را براي ارتقاي شغلي و ايجاد انگيزه همكاران فراهم كند همچنين پيرو آن ساماندهي ميان اداره كل واگن هاي باري راه آهن و شركت هاي بخش خصوصي به بهترين شكل ممكن انجام شود.
گفتني است در اين مراسم ضمن قدرداني از تلاش هاي حميد يزدانفر، هادي شمسايي به عنوان مدير كل واگن هاي باري راه آهن جمهوري اسلامي ايران منصوب شد.
 


350 ميليون افسرده در جهان

دبيركل سازمان ملل متحد با اشاره به وجود 350 ميليون انسان افسرده در جهان، گفت: زنان، به ويژه بعد از زايمان، بيشتر از مردان در معرض افسردگي قرار دارند.
دبيركل سازمان ملل متحد در پيامي به مناسبت روز جهاني سلامت روان (10اكتبر 2012 برابر با 19 مهر ماه جاري) گفت: «350 ميليون نفر از مردم جهان در سنين مختلف، با درآمدها و مليت هاي گوناگون از افسردگي رنج مي برند و در عين حال ميليون ها انسان ديگر در معرض اثرات غيرمستقيم اين بحران جهاني قرار دارند.»
در ادامه پيام بان كي مون آمده است: «افسردگي توان انسان ها براي رويارويي با چالش هاي روزانه زندگي را از بين مي برد و غالباً موجب ايجاد جدايي خانواده ها، ترك تحصيل و از دست دادن مشاغل مي شود. در شديدترين موارد فرد دست به خودكشي مي زند. همچنين هر ساله تقريباً يك ميليون انسان خودكشي مي كنند كه اغلب اين موارد به دليل افسردگي ناشناخته يا درمان نشده است.»
در ادامه پيام دبيركل سازمان ملل متحد مي گويد: «مردم به دلايل گوناگون دچار افسردگي مي شوند كه غالباً علت هاي متفاوت ژنتيكي، بيولوژيكي، رواني و اجتماعي دارد كه مجموعه اين عوامل موجب خودكشي مي شود. فشار رواني، اندوه، درگيري، بدرفتاري و بيكاري نيز مي توانند به اقدام به خودكشي كمك كنند، زنان، به ويژه بعد از زايمان، بيشتر از مردان در معرض افسردگي قرار دارند.»
بان كي مون در پايان پيام خود آورده است: «در اين روز جهاني سلامت روان اجازه دهيد تعهد نماييم بيشتر به گونه اي صريح درباره افسردگي صحبت كنيم؛ چرا كه اين نخستين گام حساس براي رفع موانع جهت درمان و كمك به كاهش ناتواني و اندوهي است كه اين بحران جهاني ايجاد كرده است.»
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14