(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 مهر 1391 - شماره 20328

ساكنان 20 روستاي تبريز نياز به مسكن دارند
در استان اردبيل
زنان سرپرست خانوار وام 30 ميليون ريالي دريافت مي كنند
تقويت امنيت بازار زنجان با 118دوربين
معاون اداره ورزش و جوانان خراسان رضوي:
ازدواج هاي موفق مانه و سملقان در كشور بايد الگو شود
مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران:
بندر خشك به زودي در استان يزد راه اندازي مي شود
باغ موزه انگور در قزوين تاسيس مي شود
ايران در كيهان
دادستان شيراز:
جرايم مخل امنيت اخلاقي به سرعت رسيدگي مي شود
با تامين اعتبارات لازم
گنبد سلطانيه به منطقه نمونه گردشگري تبديل مي شود
ثبت كليساي هوانس مراغه در فهرست آثار ملي
نخل هاي برازجان را سارقان نابود مي كنند
900ميليارد ريال اعتبار از فروش اوراق مشاركت
به فاضلاب خوزستان اختصاص يافت
نماينده مردم كرمانشاه در مجلس:
وضعيت واحدهاي توليدي و صنعتي كشور رضايت بخش نيست
تدوين برنامه سالانه براي سالمندان گنبدي
نماينده لارستان در مجلس شوراي اسلامي:
شهرستان هاي لار، خنج و گراش بيمارستان تأمين اجتماعي ندارند


ساكنان 20 روستاي تبريز نياز به مسكن دارند

تبريز- خبرنگار كيهان:
در جريان زلزله 2/6 ريشتري 21 مرداد امسال 20 روستاي تبريز دچار تخريب شدند كه اكنون ساكنان آنها نياز به مسكن دارند.
«محمود چمني» فرماندار تبريز، به خبرنگاران گفت: 1340 خانوار روستايي تبريز، خانه هاي خود را از دست داده اند.
به گفته فرماندار 737 واحد مسكوني به طور كامل و 603 واحد نيز تا ميزان 60 درصد تخريب شده اند.
وي تأكيد كرد كه بايد قبل از سرما، واحدهاي مسكوني روستائيان و سرپناه هاي امن در اختيار مردم قرار گيرد.
چمني تصريح كرد: تعدادي از واحدهاي مسكوني بازسازي شده در مناطق زلزله زده تبريز، تا پايان هفته آينده، به زلزله زدگان تحويل مي شوند.
 


در استان اردبيل

زنان سرپرست خانوار وام 30 ميليون ريالي دريافت مي كنند

اردبيل- خبرنگاركيهان:
زنان سرپرست خانوار در استان اردبيل تسهيلات قرض الحسنه 30 ميليون ريالي دريافت مي كنند.
معاون سياسي- امنيتي استانداري اردبيل در جلسه كارگروه امور بانوان و خانواده با اعلام مطلب بالا افزود: براي شناسايي بانوان سرپرست خانوار نيازمند در سطح استان اقدامات اوليه انجام پذيرفته است.
عباس دست باز گفت: بعد از شناسايي كامل با تشكيل تعاوني ها و با اولويت بندي تسهيلات يادشده در اختيار بانوان قرار مي گيرد.
وي گفت: سياست گذاري هاي كارگروه بانوان در راستاي دستيابي به نتايج مطلوب بايد توجه به وضعيت بومي، قومي و فرهنگي استان ارائه شود.
دست باز در ارتباط با پارك بانوان اردبيل گفت: براساس توافق انجام يافته پارك بانوان اردبيل زيرنظر سازمان فرهنگي، ورزشي شهرداري قرار گرفته است تا توسط آن سازمان اقدامات لازم براي رفع نواقص انجام پذيرد.
 


تقويت امنيت بازار زنجان با 118دوربين

زنجان- خبرنگاركيهان:
با حضور استاندار زنجان 118 دوربين بازار زنجان و 11 دوربين كنترل ترافيك شهر زنجان به بهره برداري رسيد.
دكتر محمد رئوفي نژاد در مراسم افتتاح مركز پايش تصويري بازار و كنترل ترافيك زنجان اجراي طرح هاي كنترل نامحسوس را از جمله ظرفيت هاي گسترش امنيت در استان دانست و گفت: با كار كارشناسي صورت گرفته و براي جلوگيري از خلأ امنيتي در زنجان، 118 دوربين در بازار 5/3كيلومتري زنجان مستقر شده است كه اتفاقات بازار را به طور كامل رصد مي كند.
وي پيشگيري و برخورد با تخلفات را از ويژگي هاي طرح هاي يادشده برشمرد و گفت: هم اكنون در 11 نقطه شهر دوربين كنترل ترافيك مستقر شده است كه بزودي به 20 نقطه ارتقاء خواهد يافت.
شايان ذكر است براي اجراي دوربين هاي كنترل ترافيك 6 ميليارد و400 ميليون ريال هزينه شده است.
 


معاون اداره ورزش و جوانان خراسان رضوي:

ازدواج هاي موفق مانه و سملقان در كشور بايد الگو شود

مانه و سملقان- خبرنگار كيهان:
باتوجه به فرهنگ غني مردم شهرستان مانه و سملقان در ازدواج هاي آسان و موفق رتبه برتر كشوري را كسب كرده و براي همه شهرها الگو شده است.
معاون اداره كل ورزش و امور جوانان استان خراسان شمالي در جلسه شوراي فرهنگ عمومي مانه و سملقان با اعلام اين مطلب افزود: توجه به موضوعات فرهنگي براي مسئولان در شهرستان در كنار ساير حوزه ها داراي اهميتي فوق العاده است و گام برداشتن در اين مسير موجب تقويت شوراي فرهنگ عمومي خواهد شد.
يزداني از اين شورا به عنوان يكي از مهمترين شوراهاي تصميم ساز شهرستان ياد كرد و در ادامه اين جلسه دادستان مانه و سملقان گفت: امنيت شغلي براي جوانان موجب آرامش و پايداري زندگي مي شود.
صادق اسپيدكار افزود: آسان گرفتن ازدواج براي جوانان در جامعه موجب جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي و دوام خانواده خواهد شد.
 


مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران:

بندر خشك به زودي در استان يزد راه اندازي مي شود

يزد -خبرنگار كيهان:
استان يزد در آينده نزديك، شاهد فعاليت بندر خشك كه پايانه اي براي تقويت ترانزيت و صادرات و پس كرانه اي براي بندر شهيد رجائي در استان هرمزگان است خواهد بود.
مديرعامل راه جمهوري اسلامي ايران در جريان بازديد از پروژه دو خطه كردن راه آهن بافق- ميبد- اردكان- زرين شهر با اعلام مطلب فوق گفت: اين پروژه به طول 520 كيلومتر مهمترين پروژه شبكه ريلي كشور در راستاي افزايش ظرفيت بار و تأمين مواد اوليه كارخانه هاي فولاد از استان هاي كرمان و يزد خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ما، عبدالعلي صاحب محمدي افزود: زيرسازي فاز اول اين پروژه عظيم ملي به طول 50 كيلومتر طي 3 ماه آينده به اتمام خواهد رسيد و ريل گذاري آن در 2 ماه آتي آغاز خواهد شد.
معاون وزير راه و شهرسازي همچنين از شروع عمليات اجرايي زيرسازي مابقي اين پروژه تا ميبد تا 2 ماه آينده خبر داد و خاطرنشان كرد: استان يزد با اجراي پروژه بافق- زرين شهر با اضافه كردن 180 كيلومتر به شبكه ريلي خود، نقش مهمي را در حمل بار و توسعه فعاليت هاي بخش ريلي كشور و توسعه اقتصادي و صنعتي استان و منطقه به عهده خواهد داشت

 


باغ موزه انگور در قزوين تاسيس مي شود

قزوين- خبرنگار كيهان:
با آغاز فعاليت مدرسه انگور به زودي باغ موزه انگور در قزوين راه اندازي مي شود.
محمدرضا صفري رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين در همايش ميز كشمش كه در قزوين برگزار شد اظهار داشت: استان قزوين قطب كشاورزي است و با سابقه 50 ساله در توليد محصولات راهبردي شاخص است و با تنظيم سند توسعه در بخش كشاورزي داراي رديف بودجه مستقلي براي دشت قزوين شده كه زمينه اجراي برنامه هاي منسجم را فراهم مي كند.
وي افزود: انگور و كشمش دو محصول عمده استان است كه در شرايط مطلوب 450 هزار تن انگور و 80 تا 100 هزار تن كشمش در استان توليد مي شود.
صفري بيان كرد: در حال حاضر مصرف كشمش به صورت آجيلي در مدارس اروپايي در حال ترويج است و آينده روشني براي صادرات اين محصول پيش بيني مي شود و اگر برنامه مدوني در اين بخش در ميز كشمش استان ترسيم شود قادريم با افزايش ظرفيت هاي خود نيازهاي بازارهاي جديد را پاسخگو باشيم.
وي گفت: با راه اندازي مدرسه انگور زمينه تحصيل دانش آموزان علاقه مند در رشته كشاورزي انگور فراهم شده و به زودي با تاسيس باغ موزه انگور حركت نويني با كار مشترك وزارت جهاد اجرا مي شود.
 


ايران در كيهان

كاهش بيماري تب مالت
بناب- خبرنگار كيهان: بيماري تب مالت به ميزان 60 درصد در شهرستان بناب كاهش يافته است.رئيس شبكه دامپزشكي بناب با اعلام خبر فوق گفت: براساس آمار ارائه شده از سوي شبكه بهداشت و درمان شهرستان بناب در شش ماهه اول سال 1390 تعداد 78 نفر مبتلا به بيماري «تب مالت» به 32 نفر كاهش يافته است.دكتر مهدي حامي افزود: در شش ماهه اول سال جاري براي كنترل بيماري (بروسلوز) تب مالت همكاران ما در شبكه دامپزشكي شهرستان 4 هزار و 95 رأس گاو و گوساله و 41 هزار و 893 رأس گوسفند، بز، بره و بزغاله و 364 رأس گاو بالاي دو سال را تست و واكسينه كرده اند.
برخورد با واحدهاي صنفي بدون مجوز
يزد- خبرنگار كيهان: با واحدهاي صنفي بدون پروانه برخورد قانوني خواهد شد.فرماندار يزد در جلسه بررسي واحدهاي صنفي بدون پروانه بر برخورد قانوني با متخلفان تأكيد كرد. عزيزا... سيفي در ادامه افزود: تكليف اين نوع مغازه ها بايد هرچه زودتر روشن شود و اگر مغازه اي در مورد مجوز اقدام نكرد برخورد قانوني صورت گيرد.وي با شاره به فعاليت برخي از واحدهاي صنفي بدون پروانه كسب در شهرستان يزد كه تعداد آن ها روز به روز در حال افزايش مي باشد تصريح كرد: با همكاري دايره اماكن عمومي نيروي انتظامي واحدهاي صنفي فاقد پروانه در شهرستان شناسايي و در آينده اي نزديك ساماندهي مي شوند.
رزمايش امداد و نجات
برازجان- خبرنگار كيهان: رزمايش امداد و نجات نيروي انتظامي به مناسبت هفته نيروي انتظامي با حضور مسئولين شهري برگزار شد
در اين رزمايش عمليات كيف قاپي از مقابل يكي از بانك ها در يكي از ميدان هاي اصلي شهر توسط سارقان مسلح اجرا شد. شايان ذكر است از برنامه هاي ديگر اين رزمايش مي توان به تعقيب وگريز، گروگانگيري و نحوه نجات آنها را به نمايش گذاشتند.
ساخت پارك آزادگان
ورامين-خبرنگار كيهان: پارك آزادگان به مساحت 80 هزار متر مربع تا پايان سال به بهره برداري مي رسد. مهندس كارخانه، شهردار ورامين با اعلام خبر فوق گفت: بزرگ ترين پارك جنوب شرق استان تهران در ورامين در زميني به مساحت 80 هزار متر مربع و با بودجه اوليه بالغ بر يك ميليارد و 500 ميليون ريال آغاز شده است.
آمار بيمه شده هاي تامين اجتماعي
گنبد كاووس- خبرنگار كيهان: تعداد بيمه شدگان اصلي شعبه تأمين اجتماعي شهرستان گنبدكاووس از مرز 30 هزار نفر فراتر رفت.رئيس شعبه تأمين اجتماعي شهرستان گنبدكاووس با اعلام اين خبر اظهار داشت: هم اينك اين اداره 0 3 هزار و 153 بيمه شده اصلي دارد كه حق بيمه پرداخت مي كنند.زنجاني افزود: علاوه بر اين تعداد بيمه شده اصلي، اين اداره به تعداد 3 هزار و 382 نفر مستمري بگير نيز خدمات مي دهد. وي با بيان اين كه با افزايش تعداد بيمه شدگان اصلي، اين اداره قابليت ارتقاء از تيپ 2 به تيپ يك را دارد، گفت: مكاتبات لازم براي ارتقاء سطح اين اداره با اداره كل تامين اجتماعي استان گلستان انجام شده است.
بهسازي منازل روستايي
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: طرح ويژه بهسازي شش هزار و 703 واحد مسكن روستايي در شهرستان گنبدكاووس اجرا شد.
علي اكبر طاهري رئيس بنياد مسكن گنبدكاووس در جلسه شوراي مسكن، سهميه طرح ويژه بهسازي مسكن روستايي در شهرستان را 9010 واحد اعلام كرده و اظهار داشت: اجراي طرح بهسازي مسكن روستا از سال 85 در شهرستان شروع شد و تاكنون روند خوبي داشته است.وي گفت:«طرح ويژه بهسازي مسكن روستايي از جمله طرح هايي است كه از ابتداي پي كني تاكنون ناظر فني دارد. طاهري يادآور شد: براي ساخت واحدها 125 ميليون ريال تسهيلات در چهارمرحله شامل پي كني، فونداسيون، اسكلت و نماسازي به متقاضيان داده مي شود.
اهداي خون
قشم- خبرنگار كيهان: نيروهاي انتظامي قشم هفده هزار سي سي خون اهداء كردند. به مناسبت هفته نيروي انتظامي فرمانده انتظامي شهرستان قشم به همراه 34 نفر از پرسنل انتظامي و درياباني اين شهرستان در مركز خونگيري حاضر شدند و خون اهداء كردند.
ثبت در آثار ملي
كرج- خبرنگار كيهان: 27 اثر تاريخي، فرهنگي و ميراث ناملموس استان البرز براي ثبت در فهرست آثار ملي ارائه شد.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان البرز با اعلام مطلب فوق افزود: از مجموع اين پرونده ها، 11 اثر مربوط به بناها، 7 اثر مربوط به تپه ها و محوطه هاي تاريخي و 9 اثر ميراث ناملموس اين استان است.محمدرضا پوينده تصريح كرد: استان البرز داراي 409 اثر تاريخي شناسايي شده كه 208 اثر آن در فهرست آثار ملي قرار دارد.
اعتراض بازاريان به فيلم موهن
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: كسبه و بازاريان گنبدكاووس در حركتي خودجوش و با تعطيلي واحدهاي صنفي خود اهانت به ساحت مقدس نبي مكرم اسلام از سوي استكبار جهاني را محكوم كردند.جمع كثيري از بازاريان گنبدي با تعطيلي واحدهاي صنفي خود، اقدام موهن و وقيحانه كارگردان آمريكايي نسبت به تهيه فيلم اهانت آميز به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص) را محكوم كردند.كسبه و بازاريان گنبدكاووس از ساعت 8 تا 10 صبح و به نشانه اعتراض و اعلام انزجار از اين اقدام زشت و غيرانساني سردمداران دموكراسي، واحد صنفي خود را تعطيل كردند و با برپايي تجمعي در ميدان مركزي اين شهر، شعارهايي عليه دولت هاي استكباري به ويژه آمريكا و اسرائيل سر دادند. همچنين كسبه و بازاريان گنبدكاووس با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن اقدام موهن و وقيحانه استكبار جهاني در اهانت به ساحت مقدس نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) به سردمداران اين اقدام زشت هشدار دادند: تكرار اين گونه حركت ها، مرگ زودرس آنان را رقم خواهد زد.
برداشت ذرت علوفه اي
بهار- خبرنگار كيهان: 366 هكتار ذرت علوفه اي از مزارع شهرستان بهار برداشت شد. مدير جهاد كشاورزي شهرستان بهار با اعلام مطلب فوق گفت: برداشت ذرت علوفه اي در مزارع شهرستان بهار با استفاده از دستگاه هاي جاپر بخش خصوصي و تعاوني هاي مستقر منطقه در حال انجام است.مهندس مظاهري لقب اظهار داشت: حدود 366 هكتار از اراضي شهرستان در سال جاري زيركشت ذرت علوفه اي قرار دارد و باتوجه به متوسط برداشت 58 تن محصول از هر هكتار، پيش بيني مي شود بيش از 21 هزار و 300 تن علوفه از اين مزارع به دست آيد.وي افزود: اين محصول جهت تعليف دام هاي موجود در شهرستان، استان و استانهاي همجوار به مصرف مي رسد.
موزه مردم شناسي
طبس- خبرنگار كيهان: موزه مردم شناسي شهرستان طبس در سال جاري به بهره برداري مي رسد. رضايي مدير كل ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري استان يزد با اعلام مطلب فوق گفت: موزه مردم شناسي طبس كه از مصوبات سفر رئيس جمهور به استان يزد مي باشد، 90 درصد پيشرفت داشته كه با تامين تخصيص اعتبار ملي در تلاش هستيم تا پايان سال 91 تكميل و مسافرين نوروزي بتوانند از آن بهره مند شوند.
محكوميت توهين به ساحت پيامبر اعظم
دهلران- خبرنگار كيهان: مجمع عالي بسيجيان شهرستان دهلران طي بيانيه اي توهين به ساحت مقدس پيامبر اعظم را محكوم كردند.در بخشي از اين بيانيه آمده است: فيلم سخيفي كه توسط چند فرد حقير و با همكاري كشيش افراطي كه سابقه اهانت به قرآن كريم را در كارنامه ننگين خود دارد، نشان از زنده بودن اسلام و توجه روزافزون جهان به اسلام و انزواي كامل ادبيات افراطي صهيونيستي- پروتستاني در غرب است. در پايان اعضاي مجمع عالي بسيج شهرستان دهلران، ضمن عرض تسليت به محضر شريف حضرت ولي عصر(عج) و مقام عظماي ولايت امام خامنه اي (مدظله العالي)، اين عمل موهن را محكوم نموده و اعلام داشته كه هم اكنون و در هر زمان ديگر به امر مقام معظم رهبري براي هرگونه اقدام مقتضي آمادگي داريم.
 


دادستان شيراز:

جرايم مخل امنيت اخلاقي به سرعت رسيدگي مي شود

شيراز- خبرنگار كيهان:
جرايمي كه امنيت جامعه را مختل مي كند، بايد با رعايت جوانب قانوني به سرعت رسيدگي شده و مرتكبان به مجازات اعمال خود برسند.
دادستان شيراز گفت: همه دستگاهها و نهاها به عنوان اجزاي نظام سهم خود در تأمين امنيت و ارتقاي آن نقشي را برعهده دارند. «علي القاضي مهر» با بيان اينكه اگر در جامعه اي امنيت نباشد جان، مال، ناموس و عزت مردم به مخاطره مي افتد اظهار داشت: در همه حكومت ها مسئله امنيت مهمترين موضوعي است كه به دنبال تحقق آن هستند كه فلسفه وجودي تشكيل دستگاههاي امنيتي نيز همين است. القاضي مهر با اشاره به اينكه دستگاه قضايي متولي احقاق حق و اجراي عدالت بوده و نقش اساسي در تأمين امنيت دارد، افزود: دستگاه قضايي به لحاظ شأن و منزلتي كه مقام قضا در شرع مقدس و نيز در قانون اساسي دارد از جايگاه رفيعي برخوردار است و در ارتقاي ضريب امنيت در جامعه نقش اساسي ايفا مي كند.
دادستان شيراز با اشاره به اينكه دستگاه قضايي فارس در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب و سياست رئيس قوه قضائيه مجوز فعاليت خود را بر تأمين امنيت در شأن مردم استان قرار داده است، گفت: تلاش ما بر اين است كه با به كارگيري همه ظرفيت ها و توانمندي ها اين وظيفه مهم كه حق مسلم مردم و تكليف خدمت گزاران است به خوبي ايفا شود.
وي با بيان اينكه دستورالعملي تحت عنوان مديريت پرونده هاي مهم در دستگاه قضايي تدوين شده، اظهار داشت: جرايمي كه به لحاظ آثار و نتايجي كه در جامعه برجاي مي گذارد و خسارتي كه بر مردم وارد مي كند بايد رسيدگي به اين گونه جرايم توسط رؤسا و دادستان هاي حوزه هاي قضايي و تحت نظارت و مديريت آنها صورت بگيرد. وي ضمن برشمردن تعدادي از جرايم مهم از جمله قتل، سرقت مسلحانه، آدم ربايي، نزاع دسته جمعي، زورگيري، جرايم موادمخدر و جرايمي كه امنيت اخلاقي جامعه را مختل مي كند، افزود: از بدو ارتكاب اين جرايم تا تشكيل پرونده قضايي و روند تحقيقات در دادسرا و دادگاه و حتي ديوان عالي كشور بايد اين پرونده ها با سرعت و دقت و با رعايت جوانب قانوني رسيدگي و مجازات قانوني در مورد مرتكبان آن اعمال شود.
 


با تامين اعتبارات لازم

گنبد سلطانيه به منطقه نمونه گردشگري تبديل مي شود

ابهر-خبرنگار كيهان:
معاون ميراث فرهنگي كشور گفت: از تبديل گنبد سلطانيه به منطقه نمونه گردشگري حمايت مي كنيم.
مهندس مسعود علويان صدر در ادامه بازديد از آثار تاريخي ابهر، از جمله بزرگ ترين گنبد آجري جهان در سلطانيه خاطرنشان كرد: 200 نفر از مردم منطقه كه 125 هكتار از زمين هاي سلطانيه متعلق به آنها است به زودي از طريق پرداخت مالي و يا اعطاي زمين معوض حل مي شود.
وي ادامه داد: سازمان ميراث فرهنگي در گذشته 20 ميليارد ريال براي تملك حريم گنبد سلطانيه اعتبار اختصاص داده و 10 ميليارد ريال ديگر نيز در نظر گرفته و همچنين قرار است استانداري زنجان 15 ميليارد ريال براي تملك حريم اراضي گنبد سلطانيه در نظر بگيرد.
علويان صدر بيان كرد: نمايشگاه و بازارچه صنايع دستي بايد در منطقه سلطانيه در جهت تقويت صنايع دستي بومي منطقه برپا شود.
وي در پايان تاكيد كرد: ارتفاع بناي مغازه هاي اطراف گنبد سلطانيه بايد يكسان و نماي آن با طرحهاي سنتي بازسازي شود تا مطابق با محوطه تاريخي گنبد سلطانيه باشد.

 


ثبت كليساي هوانس مراغه در فهرست آثار ملي

مراغه- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان ميراث فرهنگي از ثبت كليساي هوانس مراغه در فهرست آثار ملي كشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، تراب محمدي افزود: كليساي هوانس مراغه از آثار باارزش تاريخي، و از نمادهاي فرهنگي مردم ديگر اديان ساكن در استان است.
وي ضمن تشريح ويژگي هاي تاريخي و معماري اين كليسا گفت: كليساي هوانس ، بخش هاي حياط، نمازخانه و مدرسه و نگهباني را شامل مي شود و نمازخانه كه بخش اصلي كليسا را تشكيل مي دهد به شكل مستطيل بوده، و در امتداد شرقي-غربي ساخته شده است.
مراغه- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان ميراث فرهنگي از ثبت كليساي هوانس مراغه در فهرست آثار ملي كشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، تراب محمدي افزود: كليساي هوانس مراغه از آثار باارزش تاريخي، و از نمادهاي فرهنگي مردم ديگر اديان ساكن در استان است.
وي ضمن تشريح ويژگي هاي تاريخي و معماري اين كليسا گفت: كليساي هوانس ، بخش هاي حياط، نمازخانه و مدرسه و نگهباني را شامل مي شود و نمازخانه كه بخش اصلي كليسا را تشكيل مي دهد به شكل مستطيل بوده، و در امتداد شرقي-غربي ساخته شده است.
 


نخل هاي برازجان را سارقان نابود مي كنند

چند سالي است نقاط مختلف برازجان و نخل هاي دشتستان از سرقت در امان نيست و در فصل هاي گوناگون سال انواع محصولات نخل داران در معرض نابودي است. سارقان به خارك، رطب و خرماي اين منطقه تعرض كرده و در فصل گرم سال نيز به سرقت قبه نخل ها مبادرت مي ورزند. «قبه نخل در اين منطقه به پنير مشهور و از عوامل رشد نخل هاي خرما محسوب مي شود».
يكي از مصاديق سرقت از باغات نخل در شهر دالكي اتفاق افتاده است و در جريان آن دو خانواده بسياري از محصول خرماي خود را از دست داده اند و سارقان پس از دزديدن خرماها متواري شده اند.
اهالي منطقه برازجان از مسئولان مربوط درخواست مي كنند تا با شناسايي سارقان، آنها را مجازات و با خريداران اين محصولات برخورد كنند تا سارقان نتوانند محصولاتي را كه براي تهيه آن زحمات زيادي كشيده شده است با قيمت ناچيز بفروشند.
برازجان- خبرنگار كيهان

 


900ميليارد ريال اعتبار از فروش اوراق مشاركت

به فاضلاب خوزستان اختصاص يافت

آبادان- خبرنگاركيهان:
استاندار خوزستان گفت: با فروش اوراق مشاركت در مرحله نخست 900ميليارد ريال جهت بازسازي شبكه فاضلاب شهر آبادان اختصاص يافت كه پس از طي مرحله مناقصه پيمانكار هم اكنون مشغول فعاليت است.
سيدجعفر حجازي افزود: اين حجم از اعتبار معادل 90سال اعتبار بود كه طي سال هاي متمادي و به صورت قطره چكاني پرداخت مي شد و همچنان ادامه داشت.
وي اظهار داشت: باتوجه به اعتبار تخصيص يافته و جدول زمانبندي شده موضوع شبكه فاضلاب شهر آبادان تا پايان سال 92 به اتمام مي رسد.
استاندار خوزستان گفت: طرح توسعه كشاورزي آبادان اشكالاتي دارد كه بايستي حل شود و اميدواريم كه اين كار تسريع پيدا كند.
سيدجعفر حجازي افزود: مشكلات مردم در تغيير روش آبياري باغ هاي نخل بايد با انجام تغييرات به صورت شبكه اي حل شود.
او اظهار داشت: مردم مشكلاتي در حين بهره برداري و اجرا دارند كه براي كاهش آنها تصميماتي گرفته شده است.
استاندار خوزستان با اشاره به مبحث صنايع و واحدهاي مشكل دار گفت: آبادان صنايع زيادي دارد كه بعد از جنگ نيز بر تعداد آنها افزوده شد.
سيدجعفر حجازي اظهار كرد: حدود 50درصد از اين صنايع به دليل سر كار نبودن و يا مشكلاتي همچون فروش بازار دچار مشكل شدند.
او اظهار داشت: مقرر شد طي نشستي با صاحبان صنايع و بانك ها در اهواز بتوانيم مشكلات آنها را برطرف كنيم و از يارانه اي كه دولت در اختيار صنايع قرار مي دهد استفاده كرده و مشكل اين واحدها را رفع و آنها را فعال كنيم.
وي تصريح كرد: در زمان حاضر در آبادان حدود سه هزار شغل به نوعي از كار خارج شده كه مي بايست دوباره آنها را احيا و بازگردانيم.
استاندار خوزستان در پايان خطاب به مسئولان شهري گفت: بايستي كارهاي بزرگي در آبادان صورت گيرد كه عزم جدي تري براي انجام كارها نياز است.

 


نماينده مردم كرمانشاه در مجلس:

وضعيت واحدهاي توليدي و صنعتي كشور رضايت بخش نيست

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
وضعيت واحدهاي توليدي و صنعتي كشور رضايت بخش نيست و در حال حاضر اين واحدها با مشكلات متعددي از جمله نبود سرمايه و اعتبار و كمبود مواد اوليه روبه رو هستند.
سيدسعيد حيدري طيب نماينده مردم استان كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين مطلب گفت: براي تحقق شعار حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني بايد توجه بيشتري به توليدات داخلي و كار و سرمايه ايراني صورت گيرد.
وي گفت: متاسفانه اكثر واحدهاي توليدي سهم 30 درصدي حاصل از درآمد هدفمندي يارانه ها را كه قرار بود به بخش صنعت و كشاورزي اختصاص يابد را دريافت نكرده اند.
نماينده مردم استان كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به وضعيت واحدهاي توليدي استان و با تاكيد بر لزوم تشكيل يك كميته مشترك براي پيگيري وضعيت اين واحدهاي توليدي يادآور شد: برنامه اي را در دستور كار داريم تا در كميته اي با حضور مسئولان استاني، نمايندگان مجلس و مديران واحدهاي صنعتي، وضعيت نامناسب صنعت استان كرمانشاه بررسي شود.وي در خاتمه تصريح كرد: بانكها نقش موثري در مرتفع كردن واحدهاي توليدي دارند لذا بايد علاوه بر مساعدت بانكها جذب سرمايه گذار در داخل استان صورت گيرد.
 


تدوين برنامه سالانه براي سالمندان گنبدي

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
فرماندار گنبدكاووس بر لزوم تقويت شوراي سالمندان اداره بهزيستي اين شهرستان و تدوين برنامه سالانه براي اين شورا تأكيد كرد.
حيدرعلي احمدي، در جلسه شوراي سلامت اين شهرستان، گفت: مسئولان دستگاه هاي اجرايي با محوريت بهزيستي بايد از همه ظرفيت هاي موجود از جمله تشكل هاي مردم نهاد، امكانات ورزشي، فضاهاي مدارس و پارك ها در جهت ارائه خدمات مطلوب تر به سالمندان استفاده كنند. وي همچنين بر لزوم تهيه زمين مناسب براي احداث بيمارستان 800 تختخوابي مصوب وزارت بهداشت و درمان در اين شهرستان و نيز همكاري همه دستگاه هاي اجرايي در فراهم كردن مقدمات اجراي طرح پزشك خانواده تأكيد كرد.
فرهاد بديعي رئيس مركز بهداشت گنبدكاووس نيز در اين جلسه با بيان اينكه در حال حاضر 20 هزار نفر از جمعيت اين شهرستان را سالمندان بالاي 60 تشكيل مي دهند، گفت: ديابت و شكستگي استخوان از شايع ترين بيماري هاي اين دوران است كه هزينه درماني بالايي را بر خانواده ها تحميل مي كند. وي همچنين با اشاره به مصوبه استاني بر لزوم تخصيص يك درصد از كل بودجه ادارات به امر ورزش كاركنان خبر داد و افزود: كم تحركي عامل بسياري از بيماري هاي قلبي و عروقي در كاركنان است كه لازم است مديران ادارات و نهادها نسبت به برنامه ريزي براي ورزش كاركنان خود اقدام كنند.
سيدمنصور باقري شهردار گنبدكاووس نيز در اين جلسه از آمادگي شهرداري براي بهسازي پارك هاي شهري ومحلات براي استفاده بهتر سالمندان خبر داد. در اين جلسه همچنين مقرر شد، نسبت به ممنوعيت عرضه سيمان فله در فروشگاه هاي مصالح ساختماني و يافتن راهكار مناسب استفاده از سيمان فله در كارگاه هاي توليد موزاييك و بلوك زني، برخورد با ماشين هاي تخليه فاضلاب متخلف، ممنوعيت عرضه مواد غذايي فله توسط فروشندگان دوره گرد بويژه در جمعه بازار و استمرار اتلاف سگ هاي ولگرد اقدام شود.
 


نماينده لارستان در مجلس شوراي اسلامي:

شهرستان هاي لار، خنج و گراش بيمارستان تأمين اجتماعي ندارند

اوز-خبرنگاركيهان:
نماينده مردم شهرستان هاي لارستان، خنج و گراش در مجلس شوراي اسلامي گفت: شهرستان هاي لارستان، خنج و گراش فاقد بيمارستان تامين اجتماعي هستند. و اين موضوع باعث شده تا بسياري از كارگران وساير اقشار دچار مشكل شوند.
جمشيد جعفرپور افزود: در مورد تاسيس اين بيمارستان در شهر لار اقدام شده و موافقت وزير بهداشت، روساي سازمان تامين اجتماعي كشور و رئيس هيئت مديره سازمان تامين اجتماعي اخذ شده است.
وي اضافه كرد: به ياري خداوند موضوع تاسيس بيمارستان در لارستان ظرف چند روز آينده در هيئت مديره سازمان تامين اجتماعي مطرح و به تصويب مي رسد. جعفرپور اظهار داشت: هزينه ساخت اين بيمارستان يك هزار تختخوابي كه در استان فارس نمونه است به همت خيرين شهرستان لارستان تامين اجتماعي تامين و پرداخت مي شود.
نماينده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شوراي اسلامي در پايان ضمن قدرداني از نيكوكاران منطقه گفت: اعتبار ساخت اين بيمارستان از سوي وراث مرحوم جهانگيري لاري و بنياد خيريه هاشمي زاده لاري تامين و پرداخت مي شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14