(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 مهر 1391 - شماره 20328

تشكيل پليس افتخاري در تهران
وزير كشور اعلام كرد
استفاده باندهاي قاچاق از فناوري هاي جديد
رحيمي خبر داد:
محروميت 130 راننده در پي تست سلامت
ديروز مناطقي از شمال تهران شاهد اولين باران پاييزي بود
كميته امداد ،صندوق قرض الحسنه ايجاد مي كند
رئيس پليس فتاي گيلان:
 فرد منتشر كننده تصاوير خانوادگي در فيس بوك دستگير شد
رئيس پارك فناوري پرديس خبر داد
صدور 38 محصول دانش بنيان به 39 كشور جهان
اولين پروژه راه آهن برقي ايران و روسيه در آستانه بهره برداري
مديركل خدمات گردشگري كشور اعلام كرد
جوايز صادرات از 60 تا 140 دلار به ازاي ورود توريست خارجي به ايران
آغاز به كار جشنواره غذاي سالم
6 فروند شناور قاچاق سوخت در استان بوشهر توقيف شد
دانشگاه آزاد مي پردازد
اعطاي وام كامل شهريه به دانشجويان دكتري
كليه هاي پسر6ساله گناوه اي به نيازمندان اهدا شد
خريدار يك ميليون و 500 هزار سكه خودكشي كرد
باز هم برداشت اينترنتي از حساب بانكي در اصفهان
دستگيري آقابزرگ انگليسي!
تاجر فرانسوي جريمه حجاب را پرداخت
عبادت زير 18 سال ممنوع!
تفنگ پر در كلاس درس!


تشكيل پليس افتخاري در تهران

رئيس پليس پيشگيري كشور گفت: پليس افتخاري به زودي پس از مشخص شدن وضعيت و ابلاغ قانوني از سوي ستاد كل نيروهاي مسلح تشكيل مي شود و از افراد به عنوان نيروهاي افتخاري استفاده مي كنيم.
سردار بهمن نوروزي در گفتگو با مهر، اظهار داشت: البته بايد تمهيدات و اقدامات قانوني پيش بيني شود تا به پليس هاي افتخاري آسيبي وارد نشود.
وي در مورد راه اندازي پليس كودك نيز گفت: پس از مشخص شدن ساز و كارهاي قانوني و تشكيل ساخت و ابلاغ آن به پليس تخصصي، جذب و آموزش نيروهاي اين پليس آغاز مي شود.
رئيس پليس پيشگيري با اشاره به جذب مددكاران و فعاليت كلانتري ويژه زنان تأكيد كرد: در حال حاضر يك كلانتري ويژه در مشهد مقدس فعال است اما برنامه اي براي كلانتري زنان نداريم. مشاوران و مددكاران كلانتري ها نيز در حال تقويت هستند تا به هدف مورد نظر برسيم.
سردار نوروزي با اشاره به كنترل مجرمان سابقه دار پس از آزادي از زندان گفت: اين گروه از مجرمان پس از آزادي نيز كنترل مي شوند و تحت نظارت كلانتري ها هستند. البته در حال حاضر طرح كنترل الكترونيكي مجرمان در دست بررسي و تحقيق است.
 


وزير كشور اعلام كرد

استفاده باندهاي قاچاق از فناوري هاي جديد

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تأسيس مركز منطقه اي تبادل اطلاعات جي پي سي با عضويت كشورهاي افغانستان،پاكستان و ايران خبر داد.
مصطفي نجار در اختتاميه نهمين اجلاس افسران رابط مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه جهان در وضعيتي حساس و خطرناك در مواجهه با تهديدات پيچيده و چند وجهي مواد مخدر قرار دارد گفت: يكي از جنبه هاي اين پيچيدگي استفاده باندهاي قاچاق از فناوري اطلاعات و ارتباطات در فريب نسل جوان و پنهان سازي اهداف پليدشان است. اين موضوعي است كه بايد در سطح اطلاعاتي و عملياتي به آن توجه شود لذا يكي از مهمترين وظايف افسران رابط مواد مخدر شناخت اين شيوه ها با هدف ارائه راهكارهاي مؤثر و پيش دستانه براي ناكامي قاچاقچيان و موفقيت مبارزه با مواد مخدر است.
وي گفت: در بعد همكاري اطلاعاتي دوجانبه و چند جانبه و در عرصه منطقه اي و بين المللي اقدامات خوب مشتركي با مشاركت ايران و سازمان ملل متحد صورت گرفته است كه از جمله مهمترين آنها تأسيس مركز منطقه اي تبادل اطلاعات (جي پي سي) در تهران و با عضويت كشورهاي ايران،افغانستان و پاكستان در قالب ابتكاري سه جانبه است.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اراده هر سه كشور و سازمان ملل متحد تقويت اين مركز و افزايش توان آن است. كه ايران به عنوان ميزبان بر تحقق اين هدف مهم تأكيد داشته و در همين راستا تمامي امكانات خود را به خدمت گرفته است.
وي گفت: در ادامه اين روند اميدواركننده از فرصت موجود استفاده مي كنيم و با طرح توصيه ها و توافقات اين نشست در دستور كارهاي نشست آتي وزراي سه جانبه ايران، افغانستان و پاكستان و همچنين جلسه كارشناسان ارشد كشور به ميزباني تهران در روزهاي 15 و 16 آبان برابر پنجم و ششم نوامبر 2012 برگزار خواهد شد به روند مبارزات منطقه اي شتاب بيشتري خواهيم داد.
محلات را از خرده فروشان
مواد مخدر پاكسازي مي كنيم
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر از پاكسازي محلات از خرده فروشان در آينده نزديك با همكاري ساير دستگاه ها خبر داد.
سردار علي مؤيدي ديروز در اختتاميه نهمين اجلاس افسران رابط مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه به دليل اقدامات مؤثر و هدفمند در مرزهاي شرقي و خشكي، ورود مواد مخدر از مرزهاي خشكي به داخل كشور مهار شده است، گفت: بايد توجه داشت كه مافياي مواد مخدر و همچنين قاچاقچيان با بسته شدن يك راه دست از كار نمي كشند و راه هاي متعددي را امتحان مي كنند كه با بسته شدن مرزهاي خشكي و كنترل شديد اين مسير،هم اكنون شاهد ورود مواد مخدر از طريق آب هاي آزاد و دريا هستيم.
مؤيدي با بيان اينكه براي كنترل ورود و ترانزيت مواد مخدر از طريق دريا و آب هاي آزاد نيازمند عزم بين المللي و منطقه اي هستيم، گفت: ايجاد اين هوشياري و همچنين حل اين مسئله يكي از اهداف اين اجلاس است كه بار ديگر تأكيد مي كنم بايد تمهيدات ويژه و گسترده اي در مورد آب هاي آزاد كه امروزه به مسيري براي ترانزيت مواد مخدر بدل شده اند، انديشيده شود.
وي با بيان اينكه تسلط مرزبانان در مرزهاي خشكي امروزه بيش از 90 درصد، گفت: با اقدامات انجام شده در مرزهاي كشور امروز شاهد هستيم كه كمتر از 30 درصد مواد مخدر از راه افغانستان وارد كشور مي شود و بايد اعلام كنم كه 70 درصد از مواد مخدر از طريق مرز پاكستان و دريا وارد مي شود.
وي در خصوص كمك هاي بين المللي به ايران گفت: كمك هاي آنها حداقلي است و قابل گفتن نيست. آنها كه شعار دفاع از شهروندان خود را مي دهند بايد بيشتر كمك كنند چرا كه مدير كل مبارزه با جرايم و مواد مخدر سازمان ملل نيز به نقش خوب ايران اذعان داشته است.
مؤيدي ادامه داد: همه كشورها به جايگاه ايران اعتراف كرده اند اما وقتي به صحنه عمل مي رسند تحت تأثير مسائل سياسي قرار مي گيرند. معتقدم دستهاي پنهاني در عدم همكاري با ايران توسط استكبار وجود دارد.
وي در پايان از برخورد با خرده فروشان مواد مخدر خبر داد و اظهار داشت: برنامه هاي خوبي با همكاري ساير دستگاهها در نظر گرفته ايم و به زودي محلات را از خرده فروشان مواد مخدر پاكسازي مي كنيم.

 


رحيمي خبر داد:

محروميت 130 راننده در پي تست سلامت

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از كاهش 90 نفري تلفات جاني تصادفات در ششماهه اول سال جاري خبر داد و گفت: هم اكنون از نظر كاهش تلفات انساني در صدر شهرهاي كشور قرار داريم.
به گزارش ايسنا، سردار حسين رحيمي در جريان چهار صد و نود و هفتمين جلسه علني شوراي شهر تهران ضمن ارائه گزارش عملكرد پليس به راهور تهران اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه تغيير رفتارها و الگوسازي رفتار مناسب براي پليس راهور، هم اكنون به باور بسياري از كارشناسان، ادبيات رفتاري و گفتاري پليس راهنمايي و رانندگي در تهران تغيير كرده است.
وي با اشاره به افزايش 11 درصدي برخورد با تخلفات خط قرمز پليس اظهار داشت: در جريان عمليات ترافيكي با آن دسته از تخلفات رانندگان و موتورسيكلت سواران كه مشكل جدي براي مردم ايجاد مي كنند، برخورد قاطع شده است.
وي در عين حال به كاهش آمار توقيف خودرو و موتورسيكلت اشاره كرد و گفت: اين امر حاكي از اين است كه برخورد سلبي در دستور كار پليس قرار ندارد.
وي با بيان اينكه پيش از اين مردم از توقيف خودرو و موتورسيكلت بسيار گلايه مند بودند، گفت: اين در حاليست كه امسال شاهد كاهش 21درصدي توقيف خودرو بوديم.
رحيمي تشكيل گروه ويژه ضربت براي برخورد با تخلفات را از ديگر اقدامات پليس دانست و گفت: اين گروه با استفاده از 90 دستگاه موتورسيكلت با تخلفاتي كه اپيدمي شده است برخورد مي كند. و در مدت دو سالي كه از تشكيل آن مي گذرد آمار توقيف وسايل نقليه توسط گروه ضربت نيز كاهش يافته است.
رئيس پليس راهور ناجا به اجراي موفقيت آميز طرح زوج و فرد اشاره كرد و گفت: علاوه بر اين طرح هايي همچون انضباط محيط جامعه و ترافيك محله محور اجرا شده كه براي آن 5 هزار واحد صنفي با پليس مشاركت كرده اند.
وي درباره برخورد پليس راهور با مسائل مربوط به امنيت اخلاقي توضيح داد: يك هزار و 188 مورد برخورد با موارد مربوط به امنيت اخلاقي همچون آلودگي صوتي و مزاحمت نواميس در شش ماهه اول سال جاري صورت گرفته است.
به گفته وي در شش ماهه نخست سال جاري تست سلامت (الكل، مواد مخدر و روانگردان) 130 راننده مثبت بوده كه بلافاصله اعمال قانون شده و علاوه بر ضبط گواهينامه براي شش ماه، پرونده فرد به مراجع قضايي ارائه شده است.
به گفته رحيمي در سال 90 تست سلامت (الكل، مواد مخدر و روانگردان) 68 راننده مثبت بوده است، بنابراين شاهد افزايش اين آمار در سال جاري هستيم كه اين امر به دليل افزايش تجهيزات فني و كنترل بيشتر پليس در اين زمينه است.
رحيمي خاطرنشان كرد: با توجه به قانون جديد راهنمايي و رانندگي، امسال 186 سازمان در تصادفات مقصر شناخته شده اند كه در مواردي همچون نقص جاده مقصر بودند و البته در اين ميان برخي خودروسازان هم مقصر شناخته شدند.
 


ديروز مناطقي از شمال تهران شاهد اولين باران پاييزي بود

سازمان هواشناسي از آغاز بارشهاي پاييزي خبر داد.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با فارس گفت: با عبور سامانه بارشي از شمال كشور تا شنبه هفته آينده به تناوب براي سواحل شمالي كشور و برخي نقاط شمال غرب، آسماني ابري همراه با رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد پيش بيني مي شود.وي گفت: شدت بارش ها طي روزهاي جمعه و شنبه در شمال غرب و سواحل درياي خزر رخ خواهد داد كه بروز سيل و آبگرفتگي معابر دور از انتظار نيست.
ديروز مناطقي از شمال تهران شاهد اولين باران پاييزي بود.مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي تصريح كرد: آسمان تهران طي 3 روز آينده قسمتي ابري و به تدريج تا اوايل شب با بارش باران، رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.
اميدوار شهري اضافه كرد: امروز آسمان تهران كمي ابري و در ارتفاعات با افزايش ابر و بارش پراكنده باران همراه است.
 


كميته امداد ،صندوق قرض الحسنه ايجاد مي كند

معاون مالي اداري كميته امداد امام خميني (ره) با اعلام اينكه مقدمات تشكيل «صندوق قرض الحسنه كميته امداد امام خميني(ره) » انجام شده، گفت: اين صندوق در شرف ايجاد است.
داوود شاهاني تراب اظهار كرد: تشكيل اين صندوق در شوراي مركزي كميته امداد امام خميني(ره) به تصويب رسيده و در حال اخذ مجوز از بانك مركزي است.
وي در ادامه با اشاره به در گردش بودن 1100ميليارد تومان سرمايه كميته امداد امام خميني(ره) در بخش وام هاي قرض الحسنه، افزود: اين وام ها با هدف توانمندسازي جامعه هدف و با عناوين مختلف ازدواج، اشتغال، كارگشايي، مسكن و غيره پرداخت مي شود.
معاون مالي اداري كميته امداد امام خميني(ره) در ادامه با اشاره به برگزاري همايش دو روزه معاونان مالي اداري كميته امداد عنوان كرد: در اين همايش نظام مالي نوين كميته امداد امام خميني(ره) رونمايي مي شود.
شاهاني تراب در ادامه با اشاره به راه اندازي نرم افزار جامع مالي در كميته امداد گفت: كميته امداد در سال گذشته با اتخاذ رويكردهاي صحيح و جديد در زمينه محاسبات توانست عنوان سازمان برتر در سلامت اداري را از سوي دولت و عنوان صورت مالي و نظام مالي برتر از دفتر مقام معظم رهبري را كسب كند و تمامي نهادهاي تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبري موظف شدند از نظام مالي كميته امداد امام خميني(ره) تبعيت كنند.
وي در ادامه تاكيدكرد: تمام اين اقدامات براي اين است كه مردم بدانند كمك هايي كه به كميته امداد انجام مي دهند با سلامت و كنترل داخلي در جهت تحقق نيات خير آنها مصرف مي شود.
شاهاني تراب همچنين با اشاره به چهار ميليون مستمري بگير و سه ميليون جمعيت هدف تحت پوشش كمك هاي موردي كميته امداد گفت: زير ساخت هاي لازم براي ارائه خدمات مختلف به اين جامعه در كميته امداد همواره در حال ارتقا است.
 


رئيس پليس فتاي گيلان:

فرد منتشر كننده تصاوير خانوادگي در فيس بوك دستگير شد

رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس فتاي استان گيلان از شناسايي و دستگيري فردي كه تصاوير شخصي و خانوادگي زني را در فيس بوك منتشر كرده بود خبر داد.
رئيس پليس فتا استان گيلان با اعلام خبر فوق گفت: كارشناسان پليس فتا بدنبال دادخواهي زني مبني بر اينكه تصاوير خصوصي و خانوادگي وي توسط فرد يا افراد ناشناسي در فيس بوك منتشر شده، موضوع را مورد بررسي قرار دادند كه طي آن با بهره گيري از توان علمي و مهندسي خود، هويت اصلي انتشار دهنده تصاوير خصوصي شاكيه در فيس بوك را احراز كرده و با هماهنگي مقام قضايي متهم را در عملياتي غافلگيرانه در يكي از مناطق شرق گيلان دستگير و براي تحقيقات بيشتر به مقر پليس فتا انتقال داده شد.
به گزارش خبرنگار ما سرهنگ محمدخاني افزود: متهم در بازجويي پليس با مشاهده شواهد و قرائن موجود ضمن اعتراف به بزه انتسابي خود گفت: زماني كه در دانشگاه مشغول تحصيل بودم شاكي از من خواست پروژه اي را كه شخصا بر روي آن تحقيق كرده بودم را بر روي لپ تاپ شخصي وي كپي كنم تا بتواند از آن بهره برداري نمايد و من هم پس از انتقال فايل موردنظر از اعتماد شاكي سوءاستفاده كرده و بدون آنكه متوجه شود تصاوير و ويدئوهاي شخصي او را بر روي فلش مموري كپي نمودم و بعد از اينكه وي به درخواست ازدواج من جواب منفي داد براي انتقام گرفتن از او تصاوير شخصي و خصوصي اش را در فيس بوك منتشر كردم.
بر پايه همين گزارش متهم با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي و با صدور قرار قانوني روانه زندان شد.

 


رئيس پارك فناوري پرديس خبر داد

صدور 38 محصول دانش بنيان به 39 كشور جهان

رئيس پارك فناوري پرديس از صادرات 38 محصول دانش بنيان اين پارك به 38 كشور جهان خبر داد و گفت: بزرگترين بازار هدف اين محصولات كشورهاي اروپايي و آسيايي هستند.
«مهدي صفاري نيا» ديروز در جمع خبرنگاران افزود: ارزش صادرات اين محصولات در مجموع 60 ميليون دلار است. اين محصولات دانش بنيان در حوزه تجهيزات پزشكي، الكترونيك، دارويي، مخابرات و مكاترونيك بوده اند.
رئيس پارك فناوري پرديس خاطرنشان كرد: طرح شناسايي محصولات دانش بنيان در پارك فناوري پرديس با همكاري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري آغاز شده است كه بر اين اساس كالاهاي دانش بنيان توليد داخل كه داراي كيفيت مرغوب هستند، از تسهيلات كارگروه حمايت از توليد داخل برخوردار مي شوند.
وي افزود: هم اكنون فراخواني از سوي پارك فناوري پرديس براي شناسايي محصولات دانش بنيان در اين حوزه منتشر و وبگاه مورد نياز آن طراحي شده است از اين رو بايد گفت، بخشي از فرآيند بررسي، امكان سنجي و ديگر فعاليت هاي مرتبط انجام شده است.
صفاري نيا در مورد برپايي دومين دوره بين المللي فناوري هاي پيشرفته گفت: اين دوره با حضور 100 شركت تخصصي از كشورهاي مختلف جهان در اسفندماه امسال برگزار مي شود.
وي افزود: پارك فناوري پرديس در سال گذشته در پنج نمايشگاه صادرات فناوري در كشورهاي مختلف شركت كرده است كه از آن جمله مي توان به نمايشگاه صنعت و فناوري روسيه، امارات، آلمان و ايتاليا اشاره كرد.
 


اولين پروژه راه آهن برقي ايران و روسيه در آستانه بهره برداري

طرح برقي كردن محور تبريز-آذرشهر به طول 46 كيلومتر به عنوان اولين پروژه مشترك همكاري بين راه آهن ايران و روسيه، بزودي با حضور مقامات ارشد اجرايي كشور و رئيس راه آهن روسيه به بهره برداري رسمي خواهد رسيد.
به گزارش راه آهن جمهوري اسلامي ايران، عباس نظري مدير كل امور سرمايه گذاري و بين المللي راه آهن جمهوري اسلامي ايران با اشاره به ورود هيئت بلندپايه حمل و نقل كشور روسيه به ايران طي چند روز آينده، به تشريح محورهاي مذاكرات و همكاري دوجانبه دو كشور در حوزه ريلي پرداخت.
وي به تجربه موفق مشاركت روسيه در توسعه و تجهيز پروژه هاي ريلي ايران از جمله مواردي نظير برقي كردن محور تبريز-آذرشهر اشاره كرد و گفت: تفاهمات ريلي ايران و روسيه به لحاظ اهميت اين كشور در سطح كشورهاي بلوك شرقي، همكاري راهبردي و استراتژيك محسوب مي شود چرا كه در زمان حاضر بيش از 85 درصد جابه جايي ها در اين كشور از طريق خط آهن انجام مي شود و به نوعي روسيه قطب صنعت ريلي منطقه است.
نظري اضافه كرد: پروژه برقي كردن محور تبريز-آذرشهر افزون بر هشت ميليون يورو و سرمايه گذاري، در سال 87 كليد خورد و در مدت چهار سال نيز به سرانجام رسيد.
وي در تشريح يكي از مهمترين محورهاي مورد تاكيد در نشست هاي دوجانبه پيش رو، به مشاركت روسيه در تكميل محور ريلي گرمسار-گرگان اشاره كرد و گفت: برقي كردن اين محور از جمله پروژه هاي پيشنهادي به كشور روسيه خواهد بود تا با فراهم شدن زمينه هاي افزايش سرعت سير در مسير ترانزيتي گرگان - اينچه برون ظرفيت جابه جايي كالاهاي ترانزيتي در اين مسير به 20 ميليون تن افزايش مي يابد.
مدير كل امور سرمايه گذاري و بين الملل راه آهن با اشاره به امضاي موافقتنامه احداث كريدور ريلي شرق درياي خزر در قالب ساخت راه آهن گرگان -اينچه برون - اترك -بركت-اوزن به طول حدود 928 كيلومتر در سال 86 بين روساي جمهور سه كشور ايران-تركمنستان-قزاقستان،افزود« با بهره برداري از خط ترانزيتي مذكور اين امكان فراهم مي شود تا كشورهاي قزاقستان و تركمنستان با اتصال به اينچه برون در مرز ايران فصل جديدي را براي نخستين بار در انجام حمل و نقل كالا توسط خطوط راه آهن كشورمان به منطقه خليج فارس و درياي عمان آغاز كنند.
وي با بيان اينكه از مجموع پروژه مذكور حدود 142 كيلومتر آن در كشور قزاقستان قرار داد كه در پايان سال گذشته ميلادي به بهره برداري رسيد، افزود: حدود 92 كيلومتر اين پروژه نيز در خاك ايران قرار دارد كه در قالب خط آهن گرگان-اينچه برون در دست ساخت است و با آغاز عمليات ريل گذاري پروژه مذكور انتظار مي رود تا پايان سال جاري تكميل شود.
نظري افزود: 700 كيلومتر از خط ريلي مذكور در كشور تركمنستان قرار دارد اما تاكنون احداث 450 كيلومتر از آن انجام شده كه براساس تعهدات داده شده قاعدتا تا پايان سال جاري ميلادي بايد پروژه به اتمام مي رسيد ولي احتمالا در سال 2013 ميلادي شاهد بهره برداري از پروژه مذكور خواهيم بود.
مدير كل امور سرمايه گذاري و بين الملل راه آهن در ادامه تسريع در روند ساخت محور ريلي قزوين-رشت-آستارا را از جمله ديگر محورهاي مورد گفت وگوي مقامات راه آهن هاي ايران و روسيه اعلام كرد و با اشاره به برخي مسائل درباره ايجاد روند فعاليت كنسرسيوم مشترك ساخت محور مذكور گفت: با توجه به اهميت محور مذكور در حوزه بين الملل كه مورد تاكيد همه سازمان ها و نهادهاي بين المللي است ساماندهي مسائل موجود در اين حوزه نيز از جمله محورهاي مورد گفت وگو در نشست دوجانبه ايران و روسيه خواهد بود.
 


مديركل خدمات گردشگري كشور اعلام كرد

جوايز صادرات از 60 تا 140 دلار به ازاي ورود توريست خارجي به ايران

مديركل مراكز اقامتي و خدمات گردشگري كشور از ارائه جوايز صادراتي به آژانس هاي گردشگري به ازاي ورود هر توريست خارجي از رقم 40 تا 140 دلار خبر داد.
مرتضي شريفي در گفت و گو با فارس اظهار داشت: آژانس هاي گردشگري به ازاي ورود هر توريست خارجي به كشور از جوايز صادراتي برخوردار مي شوند.
وي افزود: اگر توريست از كشورهاي آمريكايي، آفريقايي، شرق آسيا و اقيانوسيه وارد كشور شود، آژانس گردشگري به ازاي هر نفر 120دلار و اگر از ساير كشورها باشد 60 دلار جايزه صادراتي دريافت مي كند.
مدير كل مراكز اقامتي و خدمات گردشگري كشور گفت: اگر آژانس ها توريست درماني از كشورهاي آمريكايي، آفريقايي، شرق آسيا و اقيانوسيه وارد كشور كنند به ازاي هر توريست 140 دلار و اگر از ساير كشورها باشد 70 دلار دريافت مي كنند.
شريفي تصريح كرد: در حال حاضر در حال رايزني با سازمان توسعه تجارت هستيم كه اين رقم ها را افزايش دهيم.
وي افزود: اين جوايز صادراتي به آژانس هايي تعلق مي گيرد كه در برنامه سفرهاي خود استفاده از هتل، راهنماي تور معتبر و... داشته باشند.
 


آغاز به كار جشنواره غذاي سالم

پنجمين جشنواره و نمايشگاه غذاي سالم از امروز در تهران آغاز به كار كرد و تا 21مهر ادامه دارد.
به گفته كامبيز آقايي، مدير نمايشگاه جشنواره غذاي سالم اين جشنواره با همكاري سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت برگزار شده است و بيش از 70 شركت توليد مواد غذايي كه محصولاتشان مورد تأييد وزارت بهداشت است در اين نمايشگاه محصولات خود را به معرض نمايش و فروش گذاشته اند.
وي گفت: اين نمايشگاه تا 21مهر از ساعت 10 تا 20 در تهران، خيابان حجاب، مركز آفرينشهاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان داير است.
 


6 فروند شناور قاچاق سوخت در استان بوشهر توقيف شد

بوشهر- خبرنگار كيهان:
فرمانده درياباني استان بوشهر از توقيف شش فروند شناور فعال در امر قاچاق سوخت و كشف 87 هزار ليتر سوخت قاچاق در آبهاي استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما سرهنگ لشكري فرمانده درياباني استان بوشهر در تشريح اين خبر گفت: ماموران دو پايگاه درياباني گناوه و كنگان استان بوشهر طي پنج مرحله عمليات درياباني و زميني موفق به شناسايي و توقيف پنج فروند موتورلنج، يك فروند قايق موتوري و يك دستگاه خودرو كه به صورت گسترده در امر قاچاق سوخت فعاليت داشتند، دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، در اين زمينه چندين نفر قاچاقچي سوخت دستگير و مقدار 87 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع نفت گاز و به ارزش يك ميليارد و 740 ميليون ريال كشف و ضبط شد.
 


دانشگاه آزاد مي پردازد

اعطاي وام كامل شهريه به دانشجويان دكتري

خسرو دانشجو از اعطاي وام كامل شهريه به دانشجويان دكتري واحدهاي علوم و تحقيقات سراسر كشور خبر داد.
خسرو دانشجو رئيس واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي در گفت وگو با فارس، از اعطاي وام كامل شهريه به دانشجويان اين واحد دانشگاهي خبر داد.
وي با بيان اينكه اين وام به صورت قرض الحسنه بوده و اعطاي آن از اين ترم تحصيلي آغاز شده است، گفت: اين وام به تمامي دانشجويان دكتري واحدهاي علوم و تحقيقات داده مي شود.
همچنين پيش از اين دانشگاه آزاد طي برنامه ريزي هاي انجام شده، از اعطاي وام شهريه كامل به دانشجويان دكتري اين دانشگاه خبر داده بود.
 


كليه هاي پسر6ساله گناوه اي به نيازمندان اهدا شد

درحركتي انسان دوستانه زوج جوان گناوه اي كليه هاي پسر6 ساله خود را اهدا كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر، در نشست خانواده مرحوم اميرحسين پولادي ،با معاون سياسي و امنيتي استانداري بوشهر از اين حركت خداپسندانه و معنوي تقدير به عمل آمد.
معاون سياسي و امنيتي استانداري بوشهر ضمن عرض تسليت به اين خانواده داغدار و مصيبت زده مراتب همدردي خود را با آنان ابراز كرد و افزود: صبر در برابر مصيبت ها از زمان اهل بيت معصومين(ع) تاكنون ادامه داشته و تحمل در برابر مشيت خداوندي اجر بي نظيري را براي انسان به دنبال دارد.
در همين رابطه رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي استان اظهارداشت: اين سازمان هم اكنون دو هزار بيمار خاص را تحت حمايت خود قرار داده كه از اين تعداد پانصد نفر در انتظار دريافت كليه هستند.
مرحوم اميرحسين پولادي شش ساله روز جمعه در پي يك حادثه در جاده اصلي شهر برازجان جان خود را از دست داد.
اهداي كليه هاي اين مرحوم فردا ساعت پنج صبح در محل بيمارستان تامين اجتماعي بوشهر انجام و براي طي مراحل بعدي به شيراز منتقل خواهد شد.
 


خريدار يك ميليون و 500 هزار سكه خودكشي كرد

خريدار يك ميليون و 500 هزار قطعه سكه طلا خودكشي كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از بروز نوسانات شديد قيمتي در بازار سكه و ارز عده اي تلاش نمودند با ايجاد تنش در بازار به سودهاي ميلياردي دست پيدا كنند.
براساس اين گزارش طي روزهاي گذشته يكي از دلالاني كه به طمع سودهاي ميلياردي در چند روز گذشته اقدام به خريد يك ميليون و 500 هزار قطعه سكه كرده بود، پس از كاهش شديد قيمت سكه دست به خودكشي زد.
اين گزارش مي افزايد، شايد سرنوشت همه دلالان سكه و ارز به مرگ ختم نشود اما با اهتمامي كه در مسئولين براي برخورد با اين اخلال گران است به طور حتم همه اين افراد دير يا زود در دامي كه خود پهن كرده اند گرفتار مي شوند.
 


باز هم برداشت اينترنتي از حساب بانكي در اصفهان

 اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان از اجراي عمليات ويژه و منحصر به فرد دستگيري اعضاي باندي كه از طريق اينترنت اقدام به سرقت اطلاعات بانكي افراد و برداشت از حساب هاي آنها مي كردند، خبرداد.
سرهنگ ستار خسروي افزود: در پي ارائه شكايت هاي متعددي از شهروندان مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانكي آنها بلافاصله تحقيقات تخصصي كارآگاهان و كارشناسان پليس فتا در اين زمينه آغاز شد.
وي افزود: كارآگاهان با استفاده از اظهارات مالباختگان و تكنيك هاي ويژه در پليس فتا و با پيگيري هاي فني و تخصصي در حوزه سايبر سرانجام مشخص شد سه جوان به نام هاي «ميثم-ا» «شهاب-ش» و «رضا-ق» با تشكيل يك باند اقدام به سرقت اطلاعات بانكي مردم و برداشت غيرمجاز از حساب آنها مي كنند.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: با مشخص شدن هويت اعضاي باند مخفيگاه هاي آنها با كمك واحدهاي اجرايي و عملياتي شناسايي و مأموران طي هماهنگي با مقام قضايي در يك عمليات غافلگيرانه هر سه نفر آنها را در مخفيگاه خود دستگير كردند.وي افزود: اين افراد با ايجاد يك وب سايت جعلي به نام www.echrge.com و ايجاد يك ايميل با روش فيشينگ، اطلاعات حساب افراد را در خريدهاي اينترنتي سرقت و سپس با استفاده از اطلاعات به دست آمده از طريق اينترنت، اقدام به برداشت غيرمجاز از حسابهاي بانكي آنها مي كردند.
رئيس پليس فتا اصفهان با بيان اينكه در اين عمليات سايت مذكور به سرعت مسدود و تعداد 430شماره حسابي كه اطلاعات آن سرقت شده بود كشف و از طريق بانك هاي مربوطه به مالباختگان اطلاع رساني شده است، عنوان داشت: در اين رابطه پرونده تشكيل و متهمان جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي داده شده و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.
 


دستگيري آقابزرگ انگليسي!

اعضاي باندي از تبهكاران به سركردگي يك جوان 20 ساله كه خود را «آقاي بزرگ» مي نامد، توسط پليس انگليس دستگير شدند.
به گزارش مشرق سركرده باند كه جثه اي كوچك و چهره اي كودكانه دارد، توانسته بود با ايجاد رعب و وحشت گروهي از دزدان و خلافكاران سابقه دار را تحت اختيار خود درآورد و آنان را وادار به انجام سرقت از خانه ها كند.
اين سركرده باند كه نام اصلي اش «ريكي پورچل» است در آخرين عمليات تبهكارانه همراه با اعضاي باند به خانواده اي هجوم برده بود.
دادستان پرونده به خبرنگاران گفته است: حمله اعضاي باند بسيار وحشيانه بود. آنها با رفتاري خشونت آميز پدر خانواده و پسر نوجوان شان را بشدت مجروح كردند و مادر خانواده را مورد آزار و اذيت قرار دادند.
اين زن مي گويد: آنها ناگهان به خانه هجوم آوردند. ما هيچ اندوخته اي نداشتيم اما اعضاي باند جنايتكار كه تصور مي كردند ما به آنها دروغ مي گوييم بطور وحشيانه به آزار و شكنجه ما پرداختند.
دادگاه رئيس باند را به 6 سال و 8 ماه زندان محكوم كرد و بقيه اعضاي باند نيز بزودي محاكمه خواهند شد.
اين گروه خشن در جريان دستگيري اقدام به حمله مسلحانه به پليس كرده بودند كه ماموران موفق به دستگيري آنها شدند.
 


تاجر فرانسوي جريمه حجاب را پرداخت

يك تاجر مسلمان فرانسوي مخالف قانون ممنوعيت استفاده زنان از پوشش روبنده در خيابان هاي اين كشور، تمامي جريمه هاي يك زن فرانسوي را كه به دليل نقض اين قانون محكوم شده بود، پرداخت كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، «رشيد نكاز» تاجر مسلمان فرانسوي جريمه نقدي يك زن را كه به دليل استفاده از پوشش روبنده و نقض قانون ممنوعيت استفاده از روبنده، محكوم به پرداخت 3 جريمه 68 يورويي شده بود، پرداخت كرد.
براساس اين گزارش، زن 29 ساله فرانسوي كه اين تاجر مبلمان جريمه هاي وي را پردخت كرد، دو بار در دوازدهم مارس گذشته هنگامي كه فرزندان خود را به مدرسه مي برده و هنگامي كه براي بازگرداندن آنها از مدرسه به خانه به خيابان رفته بوده، به دليل استفاده از روبنده جريمه شد.سومين جريمه اين زن فرانسوي نيز به روز 23 مارس مربوط مي شود كه همگي اين جريمه ها در نزديكي منزل وي اتفاق افتاده است.براساس اين گزارش، اين تاجر فرانسوي، قانون مصوب سال 2010 درباره ممنوعيت استفاده زنان از پوشش روبنده در خيابان هاي فرانسه را ناقض آزادي افراد مي داند و مي گويد كه زنان بايد بتوانند آزادانه در خيابان ها رفت و آمد داشته باشند.
قانون ممنوعيت استفاده زنان مسلمان از پوشش روبنده در اماكن عمومي فرانسه 11اكتبر 2010 به تصويب رسيد.
براساس اين قانون، هر زني كه با پوشش برقع در اماكن عمومي فرانسه تردد كند، به 150يورو جريمه نقدي محكوم مي شود و در صورت سرپيچي از وي خواسته مي شود تا به عنوان مجازات در خدمات عمومي كاري انجام دهد.فرانسه نخستين كشور اروپايي است كه قانون ممنوعيت پوشش روبنده در آن اجرايي مي شود، حال آنكه اين كشور به اصطلاح به آزادي گسترده معروف است.فرانسه تنها كشور اتحاديه اروپاست كه در سال 2004 داشتن حجاب در مدارس را ممنوع اعلام كرد.مسلمانان فرانسه بزرگترين جمعيت مسلمانان اروپا را تشكيل مي دهند و بنا بر اعلام دولت اين كشور در حال حاضر دو هزار نفر از زنان مسلمان ساكن فرانسه از روبنده استفاده مي كنند.
 


عبادت زير 18 سال ممنوع!

موذن مسجد مركزي دوشنبه به جرم اجازه ورود افراد زير 18 سال به مسجد، 280 ساماني (معادل 130هزار تومان) جريمه شد.
به گزارش فارس مسئولان شوراي علماي مركز اسلامي تاجيكستان در اطلاعيه اي اعلام كردند، «ادش خان عنايت زاده» موذن مسجد مركزي شهر دوشنبه به دليل نقض قانون ممنوعيت ورود افراد زير 18 سال به مساجد، مجازات شده است.
به گزارش راديو آزادي، مقامات شوراي علماي مركزي تاجيكستان گفته اند در آن روز كه موذن عنايت زاده، مردم را به نماز دعوت مي كرد در مسجد بيش از 30 نوجوان كمتر از 18 سال حضور داشتند.
عنايت زاده كه بيش از 25 سال در مسجد مركزي شهر دوشنبه به عنوان موذن فعاليت مي كند، با تأييد اين خبر گفت نمايندگاني از شوراي علماي دولتي با حضور در محل مسجد، حكم وي را اعلام و ميزان جريمه را اعلام كردند.
براساس قانون مسئوليت والدين درباره تعليم و تربيت فرزند كه در سال 2011 از سوي پارلمان تاجيكستان به تصويب رسيد، ورود نوجوان و جوان كمتر از 18 سال به مساجد ممنوع شد.
طبق اين قانون والدين موظفند اجازه شركت در فعاليت ها و تجمعات مذهبي را به فرزندان زير 18 ساله خود ندهند.
مقامات تاجيك مي گويند، دولت تاجيكستان مخالف آموزش ديني جوانان نيست بلكه مي خواهد آنان از راه قانوني و تحت نظارت مسئولان دولتي به تحصيل آموزش مسائل ديني مشغول باشند.
 


تفنگ پر در كلاس درس!

يك مدرسه در آمريكا به دنبال كشف تفنگي پر روي صندلي يكي از معلمان تعطيل شد.
گزارش هاي رسانه اي اعلام كردند كه يك مدرسه ابتدايي در ايالت «اوكلاهما» آمريكا بعد از كشف تفنگي پر روي صندلي معلم اين مدرسه، تعطيل شد.براساس اين خبر، پليس آمريكا اعلام كرده است كه معلم اين مدرسه بعد از ورود به كلاس درس، تفنگي پر را روي صندلي اش پيدا كرده است.
كلاس هاي درس اين مدرسه به منظور تفتيش پليس براي اطمينان از نبود اسلحه اي ديگر در مدرسه، براي مدت كوتاهي تعطيل و سپس از سر گرفته شد.
پليس اعلام كرده است كه يك معلم جانشين در اين مدرسه حضور دارد اما باور دارند كه آوردن اين اسلحه پر به مدرسه كار او نبوده است.
تحقيقات پليس از طريق ويدئوهاي نظارتي اين مدرسه براي كشف اينكه چطور يك تفنگ پر سر از كلاس درس درآورده است، همچنان ادامه دارد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14