(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 مهر 1391 - شماره 20328

حديث دشت عشق
گفت و گوي كيهان با رئيس فدراسيون واليبال
از تمديد قرارداد سرمربي تيم ملي تا صغر سن جوانان
داورزني: واليبال ايران ولاسكو را احيا كرد
اخبار كوتاه از فوتبال
تابستان پرفشاري را پشت سر گذاشتم
حدادي : در انتظار حامدي متفاوت باشيد
سوريان در جمع 10 ستاره آسيا
نامه فدراسيون جهاني شنا به ايران
قبل از تاييد اساسنامه نمي توانيد انتخابات برگزار كنيد
وزير ورزش حق دارد از نتايج فوتبال راضي نباشد
كفاشيان: به كره هم ببازيم ، من استيضاح نمي شوم
حاضر نشدن تقوي در اردوي تيم ملي كشتي آزاد


حديث دشت عشق

 به ياد بسيجي شهيد «سيد امير عطري»
مبارز قيام پانزده خرداد 42 و شهادت در جبهه هاي مقدس
شهيد بسيجي «سيد امير عطري» سال 1295 در شهر ورامين متولد و در 15 خرداد 42 از جلوداران مبارزه با رژيم پهلوي بود.
جعفري يكي از حاضرين قيام 15 خرداد مي گويد امير پا به پاي شهيدان طباطبايي و عرب مقصودي در پيشاپيش كفن پوشان با شعار «تا خون در رگ ماست خميني رهبر ماست» او از اولين مجروحان آن حادثه بود.
زندگي باصفا و با معنويتي داشت. مسجدي ها به خوبي از او ياد مي كنند. در مجالس سوگواري وسط هيئت قرار مي گرفت و ميانداري هيئت را با اشعار زيبا و صداي ملكوتي اش عهده دار بود. يك روز قبل از شهادت خطاب به خانواده اش گفت: من در حالي آماده حمايت از خميني هستم كه 70 سال از سنم مي گذرد و اين براي من مثل 15 خرداد 42 مي باشد.
بسيجي شهيد «سيد امير عطري» فرزند آقا امير عاقبت پس از يك عمر مبارزه و جهاد در آبان 1365 در جنوب به شهادت رسيد.
 


گفت و گوي كيهان با رئيس فدراسيون واليبال

از تمديد قرارداد سرمربي تيم ملي تا صغر سن جوانان
 داورزني: واليبال ايران ولاسكو را احيا كرد

سرويس ورزشي-
رئيس فدراسيون واليبال مدعي شد اگرچه ولاسكو خدمات بسياري را به واليبال ايران ارايه كرد اما او نيز با حضور در تيم ملي كشورمان مجددا احيا شد و توانست نام خود را در عرصه هاي جهاني مطرح سازد.
موضوع تمديد قرارداد ولاسكو با تيم ملي واليبال نهايي شده و اين مربي مجددا سكان هدايت تيم ملي را در دست مي گيرد، اين خبري بود كه محمدرضا داورزني آن را اعلام كرد. رئيس فدراسيون واليبال در گفت و گو با خبرنگار سرويس ورزشي كيهان به تشريح آخرين وضعيت واليبال پرداخت؛ از تمديد قرارداد مربي سرشناس تيم ملي گفت تا موضوع صغرسن در تيم واليبال جوانان.
توافق نهايي با ولاسكو
بازگشت ولاسكو به تيم ملي واليبال قطعي شده است. توافقات لازم با اين مربي صورت گرفته و مشكلي براي از سر گيري همكاري وجود ندارد. ما نه از چند هفته قبل بلكه از زماني كه همراه تيم ملي واليبال در مسابقات انتخابي المپيك در ژاپن حضور داشتيم مذاكرات خود را با اين مربي آغاز كرديم. دور پاياني اين مذاكرات نيز در تهران و پس از قطعي شدن حضور تيم ملي در ليگ جهاني صورت گرفت.
تشكيل دپارتمان ليگ جهاني
در طول مذاكرات بحث زيادي از سوي ولاسكو مطرح شد كه از جمله آن مي توان به موضوع ارتباط با تيم هاي اروپايي براي بازي هاي تداركاتي، اصلاح ساختار تيم ملي، تشكيل دپارتمان ليگ جهاني و ... بود كه مورد موافقت ما قرار گرفت.
حقوق ماهيانه براي سرمربي آرژانتيني
در موضوع رقم قرارداد نيز توافق نهايي حاصل شده و قرار است بين 15 تا 20 درصد به رقم قرارداد ولاسكو اضافه شود. وي در قرارداد سال گذشته خود با فدراسيون واليبال، پول پيش دريافت نكرد و تنها 16 هزار يورو در ماه به عنوان حقوق ماهيانه مي گرفت. حالا قرار است همان حقوق ماهيانه افزايش پيدا كند؛ البته فراموش نكنيد زماني كه ما با ولاسكو قرارداد بستيم قيمت هر يورو 1400 تومان بود اما حالا با بالا رفتن قيمت اين فدراسيون واليبال است كه هزينه بيشتري را متحمل مي شود.
جايگاه ويژه ايران
ولاسكو زماني كه هدايت تيم ملي واليبال را عهده دار شد به دنبال احياي خودش بود كه به اين مهم رسيد. او چند سال از عرصه مربيگري دور بود و تيم ملي ايران اين فرصت را به او داد تا مجددا خود را مطرح كند. تمام اين اتفاقات سبب شده كه حالا تيم ملي واليبال ايران جايگاه ويژه اي نزد اين مربي داشته باشد.
مقايسه ولاسكو و كي روش
در طول چند هفته گذشته خيلي از اهالي ورزش به مقايسه ولاسكو و كي روش پرداختند و معتقد بودند كه فدراسيون فوتبال نيز مي توانست مانند واليبال حداكثر استفاده را از مربي خارجي خود ببرد. در اين باره بايد بگويم كه ما حداكثر استفاده خود را از ولاسكو برديم؛ او علاوه بر سرمربيگري در تيم ملي واليبال، روي تيم هاي پايه نظارت مستقيم داشت و حتي در طراحي تمرينات نيز به مربيان مشاوره مي داد. ولاسكو جلسات بسياري را نيز با مربيان ايراني برگزار كرد. از سوي ديگر او با توجه به آشنايي اش با مديريت ورزش در بسياري موارد ديگر كمك حال فدراسيون بود. ولاسكو ليگ واليبال را به جد دنبال مي كرد و علاوه بر سفر به شهرهاي مختلف تمام بازي ها را از روي CD تماشا مي كرد.
توانايي برگزاري ليگ جهاني
ايران توانايي برگزاري مسابقات ليگ جهاني واليبال را دارد، به شرط آنكه ميزباني خود را مديريت كنيم. برخي معتقدند ممكن است در تبليغات دور زمين تصاويري برخلاف شئونات اسلامي به نمايش درآيد كه بعيد مي دانم چنين اتفاقي رخ دهد زيرا مي توانيم تمام موارد را مديريت كنيم.
قدرت چانه زني فدراسيون
مي دانيم FIVB در بسياري از مسابقات ليگ جهاني از داور زن استفاده مي كند اما ما هم پتانسيل و قدرت چانه زني خود را داريم كه حتي المقدور از داوران زن براي بازي هاي ايران استفاده نشود.
نبايد از ميزباني هاي بزرگ ترسيد
ما نبايد از برگزاري مسابقات مهمي چون ليگ جهاني بترسيم؛ حتي بايد به اين فكر باشيم تا از اين فرصت به بهترين شكل ممكن استفاده كنيم. در همين مسابقات قهرماني جوانان آسيا كه در اروميه برگزار شد بارها درتابلوهاي تبليغاتي خود جمله مقدس « لبيك يا رسول الله » را به نمايش گذاشتيم.
پاك بودن تيم هاي پايه
تلاش زيادي داشتيم تا تيم هاي پايه خود را پاك نگه داريم؛ بر همين اساس هم مدعي هستم سومي ما در مسابقات قهرماني آسيا باارزش بود. طبق قوانين بازيكنان بعد از 11/10/1373 مي توانند در رده جوانان بازي كنند. زماني كه يك بازيكن متولد سال 73 است و براي بازي كردن در تيم ملي با كمك مراجع قانوني تنها چند ماه سن خود را كوچكتر مي كند نمي توان نام او را بازيكن صغرسني گذاشت. درهمين تيم هندوستان بازيكني بود كه نزديك به 5 ، 6 سال سن خود را كوچكتر كرده بود. خاطرم است در يك دوره از مسابقات قهرماني آسيا يكي از بازيكنان تيم جوانان هندوستان 10 سال شناسنامه خود را كوچكتر كرده و حتي كارمند رسمي يكي از بانك هاي اين كشور هم بود!
 


اخبار كوتاه از فوتبال

ايران دوباره با لبنان همگروه شد
رقابت هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا قرعه كشي شد و تيم ملي ايران حريفان خود را شناخت.مراسم قرعه كشي رقابت هاي انتخابي جام ملت هاي آسيا در ملبورن استراليا برگزار شد و تيم ملي ايران با تيم هاي لبنان، كويت و تايلند همگروه شدند.
گروه يك: عمان، سوريه، اردن و سنگاپور
گروه دو: ايران، لبنان، كويت و تايلند
گروه سه: عربستان، چين، اندونزي و عراق
گروه چهار: قطر، بحرين، يمن و مالزي
گروه پنج: ازبكستان، امارات، ويتنام و هنگ كنگ
مظلومي سرمربي جديد استيل آذين زاگرس
پرويز مظلومي به عنوان سرمربي استيل آذين زاگرس منصوب شد.پس از آن كه با تغييرات مديريتي آيت الله زاده به عنوان مديرعامل جديد استيل آذين زاگرس انتخاب شد، او هم پرويز مظلومي را به عنوان سرمربي جديد اين تيم انتخاب كرد تا پس از جدايي مهدي تارتار از كادر فني اين تيم، سرمربي فصل پيش استقلال هدايت تيم لرستاني را بر عهده بگيرد. حسين ترابپور و آتيلا حجازي كمك هاي مظلومي در تيم استيل آذين( گهر) زاگرس خواهند بود.
كاروان كره در تهران
كاروان تيم ملي فوتبال كره جنوبي براي بازي با ايران در مرحله انتخابي جام جهاني 2014 برزيل ديروز وارد ايران شد و بازيكنان باقي مانده اين تيم نيز به مرور زمان به هم تيمي هايشان مي پيوندند. از همين رو چهار بازيكن لژيونر كره اي دوشنبه شب وارد ايران شدند و 13 بازيكن ديگر هم صبح ديروز وارد فرودگاه امام خميني (ره) شدند تا مجموع ملي پوشان كره اي به عدد 17 برسد. البته نفرات حريف ايران هنوز تكميل نشده و 6 بازيكن ديگر هم طي امروز و فردا وارد تهران مي شوند. لازم به يادآوري است كه با وجود انتشار خبرهايي مبني بر سرماخوردگي چند بازيكن كره، از درون اردوي اين تيم خبر مي رسد كه بازيكنان كره اي در سلامت كامل به سر مي برند.
لژيونرها در تمرين تيم ملي
اولين تمرين تيم ملي فوتبال ايران پس از مشخص شدن ليست نهايي براي بازي با كره جنوبي با حضور بازيكنان جديدي چون اشكان دژاگه، مسعود شجاعي، اميد نظري و اولين حضور رضا قوچان نژاد در تمرينات تهران برگزار شد. در تمرين هاي ديروز اشكان دژاگه، مسعود شجاعي، اميد نظري و رضا قوچان نژاد د به ساير ملي پوشان اضافه شدند.
معرفي سرمربي جديد ذوب آهن
فرهاد كاظمي پس از انتخاب به عنوان سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن، صبح ديروز در تمرين اين تيم حاضر شد تا با حضور مديرعامل باشگاه و نايب رئيس هيات مديره به بازيكنان معرفي شود. كاظمي دوشنبه با انتخاب هيات مديره باشگاه ذوب آهن جانشين رسول كربكندي شد. سرمربي پيشين ذوب آهن به دليل عملكرد ضعيف و كسب نتايج دور از انتظار از كارش بر كنار شده بود.
سرانجام استقلالي ها چك گرفتند
عصر ديروز چند تن از بازيكنان استقلال از جمله كيانوش رحمتي، ميلاد ميداودي، حنيف عمران زاده، هاشم بيك زاده، ميثم بائو، اميرحسين صادقي، سياوش اكبرپور و امين منوچهري جلسه اي با علي فتح الله زاده مدير عامل اين باشگاه در خصوص مسائل مالي برگزار كردند و در پايان درصدي از قرارداد خود را به صورت چك براي يكي دو هفته آينده دريافت كردند.
ديدار تداركاتي استقلال و مس
تيم فوتبال مس كرمان پنج شنبه به تهران مي آيد تا روز جمعه در كمپ باشگاه استقلال ديداري دوستانه با اين تيم برگزار كند. تيم فوتبال مس كرمان اكنون با يازده امتياز در رده دوازدهم جدول رده بندي ليگ قرار دارد و استقلال با 19 امتياز چهارم است.
آگرو از دختر مارادونا جدا شد
رسانه هاي آرژانتيني از جدايي آگرو با همسرش دختر ديگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتين خبر دادند.اين رسانه ها اعلام كرده اند آگرو با دلما وجيانا به مشكل برخورده است و آنها از هم جدا شده اند. اين خبر به طور گسترده اي در رسانه هاي آرژانتيني انعكاس يافته است.اختلاف بين آگرو و دختر مارادونا در ماه هاي اخير شدت يافته بود. رسانه هاي آرژانتيني خبر دادند كه يكي از دلايل اصلي جدايي آگرو از دختر مارادونا به رابطه سرد وجيانا با خانواده آگرو مربوط مي شود، به طوري كه او اجازه نمي دهد فرزندش بنيامين نزد پدربزرگ و مادربزرگش برود، مگر زماني كه خود آگرو هم همراه او باشد.
 


تابستان پرفشاري را پشت سر گذاشتم

حدادي : در انتظار حامدي متفاوت باشيد

بهترين سنتر آسيا و بازيكن ايراني تيم بسكتبال ممفيس آمريكا با تمام توان تمرين مي كند تا پس از جراحي كه بر روي دستش داشته بتواند در فصل آينده ليگ NBA شرايطي متفاوت نسبت به گذشته داشته باشد و بدرخشد.
فصل جديد ليگ NBA در حالي آغاز خواهد شد كه بسكتبال دوستان ايراني در انتظار تماشاي بازي بهترين سنتر آسيا در تيم ممفيس هستند. حامد حدادي بازيكن پست پنج و تنها بسكتباليست ايراني شاغل در ارزشمندترين ليگ بسكتبال جهان تابستان خود را در آمريكا سپري كرد تا از همان ابتدا در تمرين هاي آماده سازي تيمش باشد. او پس از تمديد قرارداد، يك جراحي بر روي دستش نيز انجام داد تا از اين پس بتواند شرايط بهتري در رقابت ها داشته باشد. به گفته خودش تابستان پرفشاري را پشت سر گذاشته است تا بتواند به حامدي متفاوت تبديل شود. گزيده اي از صحبت هاي حدادي در ادامه مي آيد.
¤ بعداز آن اتفاقي كه در گذشته برايم افتاد تقريبا با يك دست بازي مي كردم. در آمريكا بودم كه يكي از هم تيمي هايم دچار مشكل شد و دستش را عمل كرد. پس از اين ماجرا يكي از دوستانم تماس گرفت و گفت كه چرا تو دستت را عمل نمي كني؟ تصميم گرفتم تا با پزشك مشورت كنم كه آيا با جراحي شرايط بهتر خواهد شد يا نه. البته كمي ريسك هم وجود داشت چرا كه دست به عنوان عضو اصلي بسكتبال است و نگراني ام را بيشتر كرده بود، در هر حال با يكي از بهترين پزشك هاي آمريكا مشورت كردم و تصميم خودم را گرفتم.
¤ براي بسكتبال هر كاري مي كنم. نمي خواهم در آينده كه بسكتبالم تمام شد با خودم بگويم اگر آن سال جراحي مي كردم عملكردم بهتر مي شد. هر كاري مي كنم تا بالا و بالاتر بروم. نمي خواهم روزي برسد كه از اتفاقي پشيمان شوم. بايد از اين پس در انتظار تماشاي حدادي متفاوتي باشيد.
¤بازي هاي كاپ آسيا به زمان ما خيلي دير برگزار مي شد و نمي توانستم به طور كامل آنها را تماشا كنم. اما براي بازي فينال بيدار ماندم و قهرماني ايران را ديدم. به نظر من بازي هاي خوبي بود كه به فرصتي براي جوانان تبديل شد. جوانان زماني به دست آوردند كه كنار بزرگان بسكتبال باشند و بازي كنند. معتقدند بازيكن هاي كم سن و سال ايران در كاپ آسيا اعتمادبه نفس پيدا كردند.
 


سوريان در جمع 10 ستاره آسيا

شوراي المپيك آسيا از حميد سوريان كشتي گير طلايي ايران در بازي هاي المپيك لندن و 9 نفر از ورزشكاران برتر مرد قاره آسيا در بازيهاي المپيك 2012 لندن به عنوان ستارگان آسيا طي مراسمي تجليل خواهدكرد.
حميد سوريان با طلاي خود در بازيهاي المپيك لندن تاريخ جديدي را براي كشتي فرنگي ايران رقم زد. در سايت شوراي المپيك آسيا ضمن اشاره به افتخارات حميد سوريان كشتي گير سبك وزن فرنگي ايران آمده است: اين كشتي گير ارزنده ايراني در بازيهاي المپيك لندن بعد از شكست تمامي رقباي خود از كشورهاي مختلف به فينال راه يافت تا در اين مرحله «روشن بايرام اف» نماينده آذربايجان را در دو تايم پياپي با اقتدار را شكست دهد تا مدال طلاي وزن 55 كيلوگرم فرنگي مردان را در المپيك 2012 تصاحب كند. در واقع مدال طلاي تاريخ كشتي فرنگي ايران و اولين مدال كشتي فرنگي ايران بعد از 40 سال است كه بايد آن را نقطه عطفي در تاريخ ايران در بازيهاي المپيك دانست. از بين 10 ورزشكار برتر مرد آسيا (ستارگان آسيا) نام يك ايراني ديگر هم طي روزهاي آتي از سوي شوراي المپيك آسيا اعلام خواهدشد. از سوي هيئت رئيسه شوراي المپيك آسيا و شيخ احمدالفهد الصباح به عنوان رئيس OCA و ANOC به ستارگان ورزش قاره آسيا طي مراسمي كه در حاشيه مجمع عمومي اين شورا (16 آبان ماه سالجاري در ماكائو) برگزار مي شود تنديس و كاپ تقديم خواهدشد.
 


نامه فدراسيون جهاني شنا به ايران

قبل از تاييد اساسنامه نمي توانيد انتخابات برگزار كنيد

فدراسيون جهاني شنا در نامه اي به فدراسيون شناي ايران نوشته پيش از تاييد اساسنامه اصلاح شده نمي توانيد انتخابات برگزار كنيد.
فدراسيون جهاني شنا با ارسال نامه اي تاكيد كرد كه قبل از برگزاري هرگونه انتخاباتي اساسنامه فدراسيون شنا بايد اصلاح و تاييد شود. در متن نامه فدراسيون جهاني شنا آمده است: عطف به نامه اي كه ما از فدراسيون شناي جمهوري اسلامي ايران در تاريخ 6 اكتبر 2012 (15 مهر 1391) دريافت كرديم و با توجه به بحث و توافق هايي كه بين IOC/OCA/FINA و كميته ملي المپيك ايران و وزارت ورزش در جريان برگزاري المپيك در لندن صورت گرفته، اساسنامه فدراسيون شناي جمهوري اسلامي ايران با اساسنامه فدراسيون جهاني شنا همخواني ندارد براين اساس ما از شما درخواست داريم اساسنامه اصلاح شده خود را به فدراسيون جهاني شنا بفرستيد تا مورد بازبيني و تاييد قرار گيرد. توجه داشته باشيد اصلاحات شما با اساسنامه فدراسيون جهاني شنا مغايرتي نداشته و از روشني، وضوح و دموكراتيك بودن فرايند كار نشست عمومي و هيئت مديره فدراسيون شناي جمهوري اسلامي ايران اطمينان حاصل كنيد. اگر فدراسيون جهاني شنا اساسنامه شما را مورد تاييد قرار داد، پس از آن مي توانيد با مجمع عمومي فوق العاده براي پذيرفته شدن اساسنامه جديد خود ارتباط برقرار كرده و فقط پس از تاييد شدن اساسنامه جديد مي توانيد براساس آن انتخابات خود را انجام دهيد. تا زماني كه موارد اشاره شده در بالا كامل نشده باشد، هيچ گونه انتخاباتي در فدراسيون شناي جمهوري اسلامي ايران توسط FINA/AASF مورد تاييد قرار نخواهند گرفت.
 


وزير ورزش حق دارد از نتايج فوتبال راضي نباشد

كفاشيان: به كره هم ببازيم ، من استيضاح نمي شوم

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: اگر تيم ملي در مقابل كره جنوبي ناكام باشد مجمع آبان ماه فدراسيون به جلسه اي براي استيضاح من تبديل نخواهد شد.
علي كفاشيان پيش از ديدار حساس تيم ملي برابر كره جنوبي اظهارداشت: خوشبختانه بازيكنان انگيزه بالايي دارند. تيم ملي ما هميشه برابر تيم هاي قدرتمندتر وصاحب نام بهتر و جدي تر بازي مي كند و اميدواريم كه برابر كره همين طور باشند. بازيكنان قول داده اند تا پايان 90 دقيقه با تلاش هرچه بيشتر مبارزه كنند. من به صعود تيم ايران به جام جهاني 100درصد خوش بين هستم، اما در عين حال معتقدم كه صعود شانسي با بازي هاي ضعيف فايده اي ندارد. ما بايد قوي باشيم، خوب بازي كنيم و بعد بتوانيم به جام جهاني راه يابيم تا همه مردم از عملكرد تيم ملي راضي باشند.
وي در واكنش به اينكه اگر مقابل كره جنوبي شكست بخوريم،كارلوس كي روش همچنان سرمربي تيم ملي خواهد بود يا به فرودگاه امام خميني(ره) هدايت مي شود؟! اظهار كرد: قرارداد ما با كي روش تا پايان خرداد ماه سال آينده است؛ زماني كه تكليف راه يابي ايران به جام جهاني مشخص مي شود. توپ گرد است و وقتي بالا مي اندازي تا وقتي كه به زمين مي رسد هزار چرخ مي خورد. ما تا پايان به قراردادمان پايبنديم و حتي اگر به كره جنوبي ببازيم از كي روش حمايت مي كنيم.
كفاشيان در واكنش به اين كه ممكن است در صورت ناكامي تيم ملي برابر كره جنوبي مجمع فدراسيون فوتبال تا تاريخ نهم آبان ماه به جلسه اي براي استيضاح شما تبديل شود، گفت: خير. چنين نخواهد بود. مجمع دستورالعمل خودش را دارد. آن طور نيست كه با يك باخت شرايط اسيتضاح مرا فراهم كنند. هيچ جاي دنيا چنين عمل نمي كنند. مجمع به كارهاي مديريتي با نگاه مديريتي به فوتبال اعتقاد دارد. مجمع آبان ماه براي تعيين نايب رييس دوم فدراسيون و بيان يكسري گزارشهاي مالي است. هرچيزي پروسه خودش را دارد و بايد از راه قانوني انجام شود.
رييس فدراسيون فوتبال درباره جلسه اش با محمد عباسي وزير ورزش و جوانان و اين كه ظاهرا وزير از نتايج تيم ملي و شرايط فوتبال ايران راضي نيست، به خبرنگاران گفت: بله. من با عباسي جلساتي داشتم. به هرحال ما هم قبول داريم كه جايگاه فوتبال ما بايد بالاتر از اين ها باشد. اين دغدغه ما هم هست. ما بايد از همه ابزار لازم استفاده كنيم و همه باشگاه ها،مردم و رسانه ها هم كمك كنند تا فوتبالمان به وضعيت بهتري برسد. وقتي مردم راضي نيستند باعث مي شود كه وزير ورزش و جوانان از شرايط فوتبال راضي نباشد. فقط مي توانم بگويم كه بايد از حداكثر توانمان براي پيشرفت فوتبالمان استفاده كنيم.
 


حاضر نشدن تقوي در اردوي تيم ملي كشتي آزاد

مربي تيم ملي كشتي تمرين دوشنبه صبح اين تيم را بسيار خوب دانست و گفت: تنها غايب اين اردو مهدي تقوي بود.
محمد طلايي در خصوص آغاز تمرينات تيم ملي كشتي آزاد گفت: تمامي بچه ها از جمله كشتي گيران المپيكي در تمرين تيم ملي حضور داشتند كه البته المپيكي ها سبك تر تمرين كردند و تنها مهدي تقوي به خاطر مشكلي كه براي مادرش به وجود آمده بود درخواست كرد كه در اين مرحله از اردو نباشد. وي همچنين درباره آخرين وضعيت رضا يزداني اظهار كرد: البته بايد درباره اخرين وضعيت يزداني با پزشك او صحبت كرد، ولي او بعد از عمل گچ پايش را باز كرده و به زمان نياز دارد تا آرام آرام به كشتي باز گردد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14