(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 20 مهر 1391 - شماره 20329

فدراسيون دوچرخه سواري و ابهام در تعليق فعاليت ها
فقط مديريت تعليق است!
گزارشي از عملكرد تيم نوجوانان در مسابقات قهرماني آسيا
قانع شدن به سبك آينده سازان
ابهام در بدهي ميلياردي فدراسيون كشتي
اعزام تيم 60 نفره دووميداني به غرب آسيا


فدراسيون دوچرخه سواري و ابهام در تعليق فعاليت ها

 فقط مديريت تعليق است!

در شرايطي كه به نظر مي رسد فدراسيون دوچرخه سواري ايران تعليق است و اجازه شركت در مسابقات برون مرزي را ندارد، اما تيم ملي كوهستان بيستم مهرماه راهي مسابقات قهرماني آسيايي لبنان مي شود.
آخرين روز ارديبهشت ماه بود كه علي زنگي آبادي رئيس سابق فدراسيون دوچرخه سواري با نظر مستقيم وزارت ورزش از سمتش بركنار و جايش رابه خسرو قمري داد. او پس از كنارگذاشته شدن از سوي وزارت ورزش، استعفا داد تا به قول خودش براي اين رشته ورزشي مشكلي ايجاد نشود. البته پس از اينكه موضوع فدراسيون قايقراني به مراجع بين المللي كشيده شد، زندگي آبادي هم وارد گود شد و شروع به احقاق خود كرد! در اين مدت نامه هاي تهديدآميز زيادي از كميته بين المللي المپيك و فدراسيون جهاني دوچرخه سواري مبني بر احتمال تعليق اين رشته ورزشي ارسال شد كه در مواقعي هم به نوعي اين تهديدها عملي شد.پس از سپري شدن بيش از چهار ماه، هنوز در اينكه فدراسيون دوچرخه سواري ايران تعليق است يا خير، حرف هاي ضد و نقيض زيادي وجود دارد. در سايت رسمي فدراسيون جهاني دوچرخه سواري ستاره اي مقابل نام ايران بدان معنا كه اين فدراسيون تعليق بوده، درج شده است. ضمن اينكه همين سايت «خسرو قمري» رئيس جديد فدراسيون را به رسميت نمي شناسد و همچنان نام «زنگي آبادي» در خروجي اين سايت به عنوان رئيس فدراسيون دوچرخه سواري ايران قرار دارد. اين درحالي است كه فدراسيون دوچرخه سواري ايران مجاز به برگزاري تورهاي داخلي با حضور نمايندگان سايركشورها نيز مي باشد.
چندي پيش ركابزنان ايران نتوانستند در رقابت هاي جهاني شركت كنند. جالب تر اينكه درحاشيه اين مسابقات كنگره سالانه فدراسيون جهاني هم برگزار شد كه رئيس و دبير فدراسيون ايران به دليل عدم صدور رواديد اجازه حضور در اين نشست را پيدا نكردند. پس از اين رقابت ها كه ملي پوشان كشورمان نتوانستند در آنها حضور به هم رسانند، تيم هاي باشگاهي ايران در رقابت هاي برون مرزي و بين المللي شركت كردند. اصغر خالقي سرپرست امور دبيري فدراسيون دوچرخه سواري در خصوص چگونگي شرايط تعليق فدراسيون دوچرخه سواري ايران خاطر نشان كرد: فدراسيون ايران تعليق مديريتي است واين امر بدان معنا بوده كه مجامع بين المللي رئيس، نائب رئيس و دبير اين فدراسيون را به رسميت نمي شناسند. اما دوچرخه سواري ايران از نظر ورزشي مشكلي ندارد و مي تواند در مسابقات برون مرزي شركت كند! با اين اظهار نظر بايد پرسيد كه چگونه وقتي رئيس فدراسيوني به رسميت شناخته نشود،تيم هاي ملي آن رشته ورزشي مي توانند در رقابت هاي برون مرزي شركت كنند؟ براي اعزام هر تيم به سفر برون مرزي يا مسابقات بين المللي تاييد رئيس فدراسيون از نيازهاي اول و مبرم آن است. حال اينكه تيم هاي ايران چگونه راهي مسابقات مي شوند، جاي سوال دارد.
اما خسرو قمري رئيس فدراسيون دوچرخه سواري ايران در خصوص تعليق اين فدراسيون گفت: براي تعليق فدراسيون دوچرخه سواري ايران بهترين فرصت، كنگره سالانه فدراسيون جهاني بود كه ما ( رئيس و دبير فدراسيون) موفق به حضور در آن نشديم. البته در اين نشست سالانه صحبتي از ايران به ميان نيامده كه اين بدان معناست، كه فدراسيون دوچرخه سواري ايران تعليق نيست و مي تواند به روند كاري خود ادامه بدهد. قرار است بيستم مهر ماه تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان در مسابقات كوهستان قهرماني آسيا كه به ميزباني لبنان برگزار مي شود، شركت كنند. البته درحاشيه اين رقابت ها ، كنگره سالانه كنفدراسيون آسيا برگزار مي شود:
طبق گفته خالقي سرپرست دبيري فدراسيون دوچرخه سواري، وي به همراه واعظ آشتياني در اين نشست به ترتيب به عنوان دبير و رئيس كميته پيست آسيا شركت خواهند كرد. نمايندگان ايران قصد دارند در اين كنگره مسائل مربوط به تعليق ايران را بازگو كنند و از حق كشورمان دفاع كنند. حضور تيم ملي كشورمان در رقابت هاي دوچرخه سواري كوهستان قهرماني آسيا، نشان از عدم تعليق اين فدراسيون دارد؛ اما براساس اظهارات خالقي، خسرو قمري، رئيس فدراسيون دوچرخه سواري مجوز حضور در كنگره سالانه كنفدراسيون آسيا را ندارد چرا كه او را هنوز به رسميت نمي شناسند.
احتمالا در نشست سالانه كنفدراسيون آسيا همه چيز در خصوص دوچرخه سواري ايران مشخص مي شود، اما ظاهرا و در حال حاضرفدراسيون دوچرخه سواري ايران نصفه نيمه تعليق است!

 


گزارشي از عملكرد تيم نوجوانان در مسابقات قهرماني آسيا

قانع شدن به سبك آينده سازان

نوجوانان ملي پوش ايران با وجود آنكه عملكرد خوبي در مسابقات قهرماني آسيا داشتند و جواز صعود به جام جهاني را هم كسب كردند، اما اگر قانع نمي شدند جام را نيز فتح كرده بودند.
وقتي فدراسيوني مي تواند ميزباني يك مسابقه قاره اي يا بين المللي را بگيرد نشانه خوبي است. بايد از اين فرصت استفاده كرد و آن را به فال نيك گرفت. ميزباني مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا هم با وجود همه گرفتاري ها و مشغله هاي فدراسيون فوتبال اتفاق خوبي بود. هم فرصت خوبي بود براي محك زدن فدراسيون نشين ها و هم بستر مناسبي بود براي ساير اهالي فوتبال تا پس از سال ها شاهد ورود تيم هاي ديگري باشند كه از قاره كهن آمده اند. البته براي ما ايراني ها اتفاق خيلي خوشايندتر زماني بود كه تيم ملي كشورمان با هدايت علي دوستي مي توانست بر شايستگي هاي خود صحه بگذارد و جام قهرماني را در تهران بالا ببرد. هر چند كه توانستيم به جام جهاني نوجوانان صعود كنيم و نمي توان از اين موقعيت به راحتي گذشت اما مسئله اينجاست كه چه زماني قرار است تحول فكري كه لازمه موفقيت هر تيم يا فردي مي تواند باشد اتفاق بيفتد؟
خيلي زود راضي مي شويم
خيلي از آنهايي كه در ورزشگاه دستگردي بازي شاگردان دوستي را تماشا كردند معتقدند تيم ملي ايران شايستگي قهرماني را داشت. و افسوس از شكست مقابل ازبكستان را در صحبت هايشان مي توان متوجه شد اما مسئله اين است تيمي شايسته واقعي قهرماني است كه از هر نظر خود را لايق و توانا نشان دهد. مسئله اي كه فوتبال ايران را تحت الشعاع قرار داده و يكي از مهم ترين معضلات فوتبال ايران است ذهن هاي غيرحرفه اي است. علي دوستي خود بعد از شكست مقابل ازبكستان به همين مسئله اشاره كرد. او مربي حرفه اي است كه با نسل جوان و نوپاي ايران سال ها كار كرده و استخوانش را در اين راه خرد كرده است. او به خوبي نقطه ضعف تيمش را فهميده، اما براستي چرا بازيكنان ايراني خيلي زود قانع مي شوند؟ مشكل كجاست؟ بايد چه كسي را مقصر دانست؟ بي شك اين مشكل فراگير فوتبال ما كه رده سني نمي شناسد و كوچك و بزرگ فوتبال ايران دچار اين معضل فرهنگي هستند ريشه دارد. ريشه از زمان آموزش شكل مي گيرد و مشخص است كه اشكال در آموزش است. اين آموزش غلط و اشتباه نه تنها در بين بازيكنان ديده مي شود بلكه مربيان و حتي در اكثر مواقع مديران باشگاه ها هم دچار اين مسئله هستند.
از ماست كه بر ماست
اين يك اصل است؛ هر مجموعه اي برآيند تفكرات و رفتاري مديرش است. وقتي در فوتبال ايران در هر تيمي مشكل ذهني و فكري وجود دارد و در صورت پيروزي اين مسئله به جاي ايجاد انگيزه براي بهتر كار كردن و كسب موفقيت بيشتر منجر به تنبلي و وازدگي مي شود نشان مي دهد مربي و يا حتي مدير اين تيم آموزش لازم را به شاگردانش نداده است. البته مربيان هم مقصر نيستند چون بايد يقه كميته آموزش را گرفت كه در اين چند سال چه به مربيان ايران ارائه كرده است؟ آيا تا به حال شده در كلاس هاي مربيگري كه گذاشته مي شود ناظري باشد تا بر كيفيت اين كلاس هاي آموزشي صحه بگذارد؟ منبع رفتارها و گفتارهاي درست براي يك مربي كجاست؟ علي دوستي سال ها در اين فوتبال زحمت كشيده و شايد حقش خيلي بيشتر از يك قهرماني در آسيا است اما چرا او با وجودي كه ضف تيمش را مي داند نمي تواند بر آن فائق آيد؟ اگرچه نبايد اشكال را فقط به دوستي و دستيارانش گرفت، در فوتبال امروز همه چيز بر عهده سرمربي تيم نيست. سرمربي ليدر تيم است و همه چيز از او نشات مي گيرد اما هر تيم ورزشي نيازمند فكر درست و يك روانشناس ورزشي است. بازيكن از دوران نوجواناني بايد بياموزد كه از يك پيروزي چه بسا بزرگ نبايد غره شود و همه چيز را تمام شده بداند. همان طور كه در همين دوران بايد بياموزد تيمي كه شكست مي خورد همه چيز برايش تمام شده نيست و از هر شكست بايد پلي براي موفقيت ساخت. اين حلقه گمشده فوتبال ايران است. نوجوانان ايراني بر پايه يك فكر اشتباه رشد مي كنند و وقتي جا پاي بزرگان اين فوتبال مي گذارند چيزي بيشتر از آنها كه نيستند هيچ حتي نسل به نسل بدتر مي شوند.
نوجوانان ايران و هر تيم ديگري از ايران كه در عرصه هاي بين المللي بازي دارد زماني به معناي واقعي شايسته و لايق قهرماني است كه توانسته باشد بر معضلات فرهنگي خود غلبه كند.
فقط بايد اميدوار باشيم كه تيم جوانان كه در ماه آينده بايد در مسابقات قهرماني آسيا در امارات حضور پيدا كند دچار اين معضل نشود به خصوص كه اكبر محمدي سرمربي اين تيم زماني كه سرمربي تيم ملي نوجوانان بود در مسابقات قهرماني آسيا اين شرايط تلخ را تجربه كرده و با وجود بازي هاي خوب اوليه تيم در مرحله اي حساس تر به يكباره تيم دچار افت رواني شد و نتوانست بازي هاي خوب خود را ادامه دهد و در نهايت از رسيدن به فينال بازماند. در شرايطي كه مربيان ايراني در هر سطحي با يك بازي خوب راضي مي شوند و با يك بازي بد مديران تصميم به بركناري مي گيرند نبايد انتظار داشت در تهران بازنده نشويم و به راحتي فرصت ميزباني را از دست بدهيم.
 


ابهام در بدهي ميلياردي فدراسيون كشتي

رئيس پيشين فدراسيون كشتي كه از چندي پيش به عنوان يكي از نامزدهاي انتخابات نيز براي كسب مجدد صندلي رياست دورخيز كرده، ضمن اظهارتأسف از وضعيت كنوني گفت: مطمئنا دود اين بي ثباتي و بلاتكليفي در فدراسيون به چشم كشتي خواهد رفت.
اميررضا خادم ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: وزارت ورزش و كميته ملي المپيك بايد بسيار زودتر از اينها به وضعيت مجمع فدراسيون كشتي رسيدگي مي كردند تا با معرفي رئيس اين فدراسيون از بروز بسياري از حواشي و اتفاقات كنوني جلوگيري مي شد. متاسفانه اين شرايط در حالي گريبان فدراسيون كشتي را گرفته كه چندي پيش نامه اي از سوي كميته بين المللي المپيك IOC به متوليان ورزش كشورمان ارسال شد و برگزاري مجمع هاي ورزشي ما را در وضعيت مبهمي قرار داد.
نامزد انتخابات رياست فدراسيون كشتي در پاسخ به اين سؤال كه آيا با توجه به بدهي هاي ميلياردي فدراسيون هنوز هم براي رسيدن به صندلي رياست تلاش خواهيد كرد يا خير، گفت: به هر حال سكان هدايت فدراسيون كشتي بايد بزودي به دست رئيس جديد سپرده شود، چرا كه برنامه هاي كشتي بايد همچنان اجرايي شود و ما هم بايد خود را براي حضور در رقابتهاي قاره اي، جهاني و المپيك اينده مهيا كنيم. از سويي ديگر بايد وضعيت اين بدهي ها هم هر چه سريعتر روشن شود و وزارت ورزش براي پرداخت آن چاره اي بينديشد.
خادم تصريح كرد: البته اين بدهي هاي ميلياردي بايد از هم تفكيك شوند. مطمئنا بايد روشن شود كه آيا اين هزينه ها طبق مصوبات و برنامه هاي كشتي صورت گرفته و يا صرف چيزهاي ديگري شده است! مطمئنا اين بدهي ها و هزينه هاي صورت گرفته بايد طبق مستندات موجود به وزارت ورزش اعلام شود تا متوليان امر نيز براي پرداخت آنها اقدام كنند. آنچه مسلم است نبايد اجازه داد برنامه هاي فدراسيون كشتي تحت تاثير اين بدهي ها و مشكلات حاشيه اي كشتي قرار گيرد و زمان موجود به اين شكل به ضرر كشتي سپري شود.

 


اعزام تيم 60 نفره دووميداني به غرب آسيا

دبير فدراسيون دووميداني گفت: قرار است حدود دو ماه ديگر با كارواني 60 نفره در رقابت هاي دووميداني غرب آسيا شركت كنيم.
حسين رشيديان درخصوص برنامه هاي آتي فدراسيون دووميداني تصريح كرد: بنا داريم حدود 2 ماه ديگر در رقابت هاي دووميداني غرب آسيا كه قرار است در دبي برگزار شود، شركت كنيم. پيش از سفر ركوردهاي دوندگان را مورد بررسي قرار مي دهيم و تركيبي از جوانان و افرادي كه شانس كسب مدال دارند را به اين رقابت ها اعزام مي كنيم. وي ادامه داد: كاروان اعزامي ايران به اين رقابت ها حدود 60 نفر است كه البته هنوز در اين خصوص دقيقا تصميم گيري نكرديم.
دبير فدراسيون دووميداني با بيان اينكه برنامه ها و تمرينات ورزشكاران اين رشته از اوايل آبان ماه به طور رسمي شروع مي شود، اظهار داشت: دووميداني كاران بدون مربي نيستند و اكثرا با مربيان داخلي تمرين مي كنند. البته پيگير انتخاب مربيان خوب خارجي براي ورزشكارانمان هستيم. در اين خصوص گروهي عمل مي كنيم و سعي مي كنيم در رشته هايي كه ورزشكاران خوب داريم و آنها شانس مدال آوري نيز دارند، مربي مناسبي را جذب كنيم. وي درخصوص طرح ضابطه مند شدن حقوق ها و مزاياي ورزشكاران دووميداني تأكيد كرد: اين طرح به تصويب كميته فني رسيده است و منتظريم كه هيئت رئيسه هم آن را تأييد كند. اساس كار اين طرح بدين گونه است كه ورزشكاران با توجه به سوابق، ركوردها، رنكينگ آسيا، جهان و المپيك و همچنين مدال آوري تفكيك شده و به آنها كمك هزينه داده خواهد شد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14