(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 20 مهر 1391 - شماره 20329

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چرا تحمل نمي شويم؟
سرباز ناتو روايت مي كند (يادداشت روز)
تابلو (گفت و شنود)
آيت الله آملي لاريجاني:
شناسايي و برخورد قاطع با اخلالگران ارزي ادامه خواهد داشت
لاوروف خبر داد
كشورهاي 1+5 در حال آماده شدن براي دور ديگر مذاكرات درباره ايران هستند
تجمع خانواده هاي قرباني ترور در مقابل سفارت سوئيس
هاشمي رفسنجاني:
اصل ولايت فقيه كانون مركزي قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي است
معاون سياسي وزير كشور:
10 درصد راي گيري در انتخابات رياست جمهوري رايانه اي است
كيهان و خوانندگان
اسرائيل: نگراني ما در خاورميانه اين است
كه مذهب به متن سياست بازگشته است (خبر ويژه)
واشنگتن پست: آمريكا نمي تواند براي ايران خط قرمز تعيين كند (خبر ويژه)
گاردين: دست آمريكا براي مردم ايران رو شده است (خبر ويژه)
چاوز: ونزوئلا از بشار اسد حمايت مي كند نه از تروريست هاي آمريكايي (خبر ويژه)
وطن فروشي يا مواضع اصولي؟! (خبر ويژه)


چرا تحمل نمي شويم؟

سرباز ناتو روايت مي كند (يادداشت روز)

غرب جديد دهه ها تلاش كرد با شعار «مدارا و تساهل و تحمل» تشخص پيدا كند. اگر دل خيلي ها را در كشورهاي مختلف برد، پيشه كردن همين پرستيژ بود. بلوك غرب اگر از عهده مواجهه ايدئولوژيك با بلوك شرق كمونيستي برآمدند، از جمله به اعتبار شعار «تولرانس» بود. آنها با فروپاشي شوروي و اقمار آن در آخرين دهه قرن بيستم، «پايان تاريخ» را اعلام كردند تا پرچم پيروزي خود را بر قله ايدئولوژي ها بكوبند. با اين حال مي توان پرسيد كه قدرت هاي غربي نظير آمريكا و انگليس چرا ملت ايران و ثبات و پيشرفت آن را تحمل نمي كنند؟ آيا ايراد از ملت- دولت ايران است يا علت تناقض را بايد در جانب جبهه غربي جست وجو كرد؟ اين پرسش از آن جهت مهم است كه روشن مي كند ملت ايران بايد چه پاسخي به فشارهاي غرب بدهد؛ دعاوي آنان را بپذيرد و كوتاه بيايد يا آن ادعاها را باور نكند و تن به فشارها ندهد؟ پرسش ديگر اين است كه ما در مقابل فشارهاي غرب چند گزينه پيش رو داريم؟
ملت ايران تحمل نمي شود، چون با شخصيت و داراي جاذبه و دافعه هاي نيرومند است. ملت ايران جرم بزرگي مرتكب شده و آن اينكه ژست چند صد ساله و رياكارانه غرب در زمينه «تحمل ديگران» را با طمأنينه و استدلال و اتقان تمام به چالش كشيده است. تحمل نمي شود چون با نشاط و سرپاست؛ سرپاست و نشان داده كه بدون منت داري زورگويان عالم مي توان امنيت و ثبات داشت و قله هاي پيشرفت را يكي پس از ديگري فتح كرد. ملت ايران خار چشم است چون سرپا بودن و پيش رفتن او، ديگر ملت هاي تحقيرشده و ستم كشيده و ضعيف الاراده را به صرافت انداخته كه آنها هم مي توانند و بنابراين به جنبش و حركت درآمده اند. تحمل نمي شود چون نه فقط نقاط ضعف و پاشنه آشيل قدرتمندان جهان را هدف گرفته بلكه نقطه قوت و پرستيژ امپراتوري غرب را با موفقيت- فقط با همين سرپا ماندن و حركت توام با طمأنينه و وقار و ثبات- به چالش گرفته است. ملت ايران مورد ترور اقتصادي، سياسي، نظامي و تبليغاتي قدرت ها در طول سه دهه اخير قرار گرفته و تحمل نمي شود درست به همان دليل كه سازمان هاي تروريستي نظير منافقين و القاعده از سوي غرب تحمل و تيمار و تجهيز مي شوند. ايران تحمل نمي شود دقيقا به همان علت كه ديكتاتورهاي مرتجع، تحمل و پشتيباني مي شوند. آيا مشكل غرب بر سر فناوري هسته اي و حقوق بشر و تروريسم است، كه اگر چنين بود تروريست ها و ناقضان حقوق بشر و دارندگان تسليحات اتمي و شيميايي و كشتار جمعي را زير پر و بال نمي گرفت و خود تبديل به قطب اين حلقه هاي مافيايي نمي شد؟ اينكه ملت ايران از سوي آمريكا و انگليس و قبيل آنها تحمل نمي شود اتفاقا نه نشانه قدرت غرب بلكه نمودار ضعف و درماندگي و قافيه باختگي آن جبهه است و در همين اتفاق بشارتي به بزرگي جنگ احزاب نهفته است، آنجا كه مومنان گفتند «اين همان وعده خداوند و فرستاده اوست و خدا و رسول او راست گفته اند».
ما تحمل نمي شويم نه فقط به خاطر فناوري هسته اي و حمايت از ملت هاي مظلوم و مقاوم. تحمل نمي شويم چون قدرت ها نتوانسته اند ما را ببلعند و مسخ و هضم كنند. اين فقط ادعاي ما نيست، اذعان شبه روشنفكراني هم هست كه از سوي ناتوي فرهنگي سربازگيري شدند و تئوري پردازي و نسخه پيچي هاي آنان مورد حمايت محافلي نظير شوراي روابط خارجي آمريكا قرار گرفت. كساني قبيل تئوري پرداز قبض و بسط تئوريك شريعت كه دو دهه را صرف سكولاريزه و فردي كردن دين- در جهت پوك كردن پايه هاي حكومت ديني- نمودند و سرانجام الهي بودن قرآن و عصمت پيامبر(ص) را نيز با لطايف الحيل انكار كردند، مدت هاست گواهي توأم با نگراني مي دهند كه ليبرال- دموكراسي غرب به ضعف افتاده و به همين دليل تحمل خود را از دست داده است. تئوريسين قبض و بسط تئوريك شريعت در حلقه كيان، چهارم اسفند سال 88 در دانشگاه دلفت هلند گفت «براساس تز سكولارها، جهان به سمت جدايي حكومت از دين و خصوصي شدن دين پيش مي رود، در حالي كه اين تئوري واژگونه شده است به اين دليل كه وجود دين را در عمق زندگي ايرانيان و بازگشت دين را در مغرب زمين مي توانيم ببينيم. آنچه گمان مي رفت رو به احتضار مي رود يا مرده است يا در راه مردن است، خوب يا بد، ظاهرا تجديد حيات كرده، برخاسته و برگشته و ديگران را به نگراني افكنده است. سكولاريسم كه قرار بود نسبت به اديان بي طرف باشد اكنون تبديل به يك سكولاريسم ستيزه گر شده يعني با پاره اي از اديان رسما درمي آويزد و مي ستيزد و وجود اجتماعي آنان را تحمل نمي كند. از اين قرار چيزي اتفاق افتاده كه در پيش بيني آنها نبوده است. تصور سكولارها اين بود كه جهان به طرفي مي رود كه دين در آن ضعيف و ضعيف تر خواهد شد، اين جزو يكي از فرضيه هاي قطعي آنها بود. لذا غم دين را نبايد خورد.....».
او همچنين يازدهم مرداد 86 در دانشگاه پاريس و در جمع شماري از فعالان ضد انقلاب تصريح كرد «رفته رفته سكولاريسم وارد دوره سكولاريسم و ميليتانت مي شود، سكولاريسمي كه مدارا و ظرفيت و هاضمه قوي پيشين خود را از دست داده است. امروز پيش بيني ضعيف شدن تدريجي اديان باطل از آب درآمده و شما در اين 20، 30 سال از جامعه شناسان بزرگ مي شنويد كه اديان در حال قوت گرفتن هستند. چرايي اش بماند... سكولاريسم و ليبراليسم هاضمه اش براي بلعيدن اديان ضعيف، قوي بود اما دين قوي و فربه را نمي تواند ببلعد و از گلويش پايين نمي رود و لذا ستيزه گر مي شود. اينكه چرا دين دوباره جان گرفته، جامعه شناسان آمريكايي مي گويند براي اينكه بحران هويت و بحران معنويت پديد آمده است. آمريكا حمله كرد به افغانستان و عراق؛ هر دو كشور در قانون اساسي تازه خود نوشتند ما بايد قوانين مان را از شرع بگيريم، چيزي كه در مخيله آمريكايي ها نمي گنجيد. يعني سكولاريسم صدامي تبديل شده به آنتي سكولاريسم موجود در عراق... در كشورهاي اروپايي، حكومت ها در مواجهه با اقليت هاي ديني نيرومند كم كم دارند مداراي خود را از دست مي دهند و سكولاريسم مداراگرشان بدل به سكولاريسم ستيزه گر مي شود. آينده سكولاريسم و ليبراليسم به دليل قوت اديان با يك سلسله چالش هاي جدي روبروست و به شكل فعلي باقي نخواهد ماند... غرب بايد از اين پس تئوري پردازي كند كه با مقتدران چگونه مي توان مدارا كرد. تا امروز تئوري پردازي هاي آنها معطوف به مدارا با ناتوانان بود اما اكنون چالش هاي بزرگ تري در پيش است.»
با اين وصف طنز بي مايه و عمليات فريب لو رفته اي است كه وزير خارجه آمريكا ادعا كند ما به سرعت آماده هستيم در تحريم ها در صورت كوتاه آمدن ايران درباره برنامه هسته اي تجديدنظر كنيم يا مثلا آلن اير سخنگوي وزارت خارجه ادعا كند «انتخاب با ايران است و جمهوري اسلامي مي تواند با مذاكرات جدي و صادقانه در راه لغو تحريم ها قدم بردارد». آيا صادقانه تر- بخوانيد ساده دلانه تر- از ديپلماسي دولت اصلاحات مي شد با غرب و آمريكا مواجه شد؟ در آن مقطع طرف ايراني پس از توافق، بلافاصله تعليق ها حتي در مراحل ماقبل غني سازي را به اجرا گذاشت و مفاد پروتكل الحاقي را با وجود عدم تصويب آن از سوي مجلس به صورت داوطلبانه و در قالب بازرسي هاي خارج از عرف پذيرفت اما در مقابل نه تعهد فروش قطعات يدكي هواپيماهاي مسافربري به ايران عملي شد و نه با گروهك منافقين به عنوان «تروريست» برخورد كردند بلكه اعضا و سران اين فرقه تروريستي آزادانه در كشورهاي طرف مذاكره غربي تردد داشتند و مستند(!) غرب براي ايراد اتهام عليه ايران بودند و به هنگام نيز براي عمليات تروريستي به خدمت گرفته مي شدند؛ بماند كه با همين رفتار رياكارانه، دولت هاي زورگوي غربي، شبه رفورميست هاي ايراني- مدعيان اصلاح طلبي و تجديدنظرطلبي- را در حد تروريست ها رده بندي كردند و اعتبار سازش طلبان را در حد همين گروهك رتبه بندي نمودند! نتيجه ديگري كه سزاوار است بگيريم اين كه جمهوري اسلامي و ملت ايران بدهكار گروه هاي تسليم طلب و مدعي مذاكره با آمريكا به بهانه گره گشايي از مشكلات نيست بلكه دست بر قضا، محافل مذكور هستند كه بايد توضيح مستدل دست و پا كنند كه از تسليم طلبي و نرمش و خوش گماني به آمريكا و انگليس چه چيزي عايد كشور كرده اند؟ آنها هستند كه بايد در پيشگاه ملت عذر تقصير بياورند كه چرا درباره دافعه و دشمني و زياده خواهي مستكبران، دافعه و عزت درخور نشان نمي دهند؟ در واقع به اعتبار دشمني جوهري استكبار با ملت ايران كه آخرين نمونه آن در كار بست تحريم هاي ضدانساني - به مثابه ترور يك ملت- پديدار شده، مي توان گفت نرمش و سازش و تسليم، يك گزينه در كنار گزينه مقاومت و مجاهدت مقابل دشمن نيست، كه اساساً «چاه» و سقوط در آن را نمي توان به عنوان يك «راه» به رسميت شناخت. ذلت كه راه نيست، شليك به شخصيت و خودكشي ارادي براي سلب آزادي و اختيار از خود است.
ملت ايران راه پيشرفت و عزت را تا بدين جا درست آمده است، يك سند قطعي و روشن اش همين نارضايتي و خشم و دستپاچگي و رفتارهاي بي پرنسيب مستكبران است. البته آنجا كه دشمن فشار را سخت مي كند، مؤمنان صادق الوعد و صادق العهد از اهل نفاق بازشناخته مي شوند. ادبيات سياسي يي كه با ادعاي خيرخواهي بگويد «اينجا جاي مقاومت نيست»، «وعده هاي پيروزي و نصرت حق دروغ بود» و «چرا مقاومت مي كنيد و كوتاه نمي آييد و باعث دشمني دشمن مي شويد» به تصريح آيات الهي در سوره احزاب، ادبيات منافقين است. مفسران در تفسير آيه سي ام سوره محمد(ص) كه مي فرمايد «اگر بخواهيم منافقان را به تو نشان مي دهيم تا آنان را با قيافه هايشان بشناسي هر چند مي تواني آنها را از طرز سخن گفتن شان بشناسي» از قول مجاهدان صدر اسلام نوشته اند كه ما منافقان را با زبان سرزنش آميز آنان نسبت به مجاهدت در مقابل دشمنان و نيز بغض و دشمني شان با علي بن ابيطالب عليه السلام مي شناختيم. امروز نيز همين قاعده جاري است. آنها كه از پنجه در انداختن با خصم ستيزه جو شانه خالي مي كنند، در طراز ملت مؤمن ايران نيستند و اگر كسي بخواهد مسئوليت دفاع و حمله متقابل را به ديگري موكول كند يا همرزم خود را در اين مبارزه خوار كند، براي دشمن معبر باز مي كند. چاره پيروزي و عزت، زدن به سينه دشمن و پيشدستي بر اوست «بجنگيد با آنها پيش از آن كه با شما بجنگند كه به خدا سوگند با هيچ قومي در خانه اش نجنگيدند مگر اينكه او را خوار ساختند، اما شما تكليف جهاد را به گردن يكديگر انداختيد و همديگر را خوار ساختيد تا دشمن غارتگر تاخت...» (خطبه 27 نهج البلاغه)
ملت ما به تجربه تاريخ معاصر از بن دندان باور دارد كه مقاومت و مجاهدت، بن بست ها را در هم مي كوبد و راهگشاست. «اتّقواالله ويعلّمكم الله. تقوا پيشه كنيد و خداوند به شما مي آموزد». ملت ما اين منطق ظفرمند قرآني را بارها آزموده و در روزگاري كه باد شوكت به پرچم اسلام افتاده، با ثبات قدم بيشتري، پيشرفت را سرلوحه حيات خويش خواهد كرد.
محمد ايماني
 


تابلو (گفت و شنود)

گفت: سازمان موسوم به «گزارشگران بدون مرز» با صدور اطلاعيه اي توقيف كيهان كاريكاتور از سوي هيئت نظارت بر مطبوعات را محكوم كرده!
گفتم: غلط كرده! اين سازمان به كينه توزي عليه جمهوري اسلامي شهرت دارد.
گفت: ولي در اين اطلاعيه از كيهان دفاع كرده!
گفتم: باز هم غلط كرده! كيهان هفتاد سال سياه حاضر نيست مورد حمايت اين اجق وجق ها قرار بگيرد.
گفت: نوشته كه وزارت ارشاد و هيئت نظارت حق كيهان را پايمال كرده اند!
گفتم: وزارت ارشاد و هيئت نظارت كار خوبي كرده اند و اين سازمان باز هم غلط كرده.
گفت: اين بيانيه از وزارت ارشاد و هيئت نظارت تصوير خيلي ناپسندي ارائه كرده است.
گفتم: يارو در حال بازديد از يك نمايشگاه نقاشي، جلوي يك تابلو ايستاد و به مدير نمايشگاه گفت؛ اين ميمون بد تركيب چيه كه تصويرش را در اين تابلو گذاشته ايد؟ مدير نمايشگاه گفت؛ اون تابلو نيست، شما جلوي آئينه ايستاده اي!
 


آيت الله آملي لاريجاني:

شناسايي و برخورد قاطع با اخلالگران ارزي ادامه خواهد داشت

رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد علاوه بر رسيدگي قاطع به جرايم دستگيرشدگان اخلالگر در بازار ارز، شناسايي ساير اخلالگران نيز ادامه دارد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با تاكيد بر اين كه طبق بررسي هاي انجام شده، عده اي از سودجويان و اخلاگران با استخدام افرادي و گماردن آنها در مراكز خريد و فروش ارز، قيمت دلار را ساعت به ساعت از طريق اين افراد و به صورت كاذب افزايش مي دادند، گفت: دستگاه قضايي در چنين شرايطي قطعا با سودجويان برخورد خواهد كرد و علاوه بر رسيدگي قاطع به جرايم دستگيرشدگان اخلالگر در بازار ارز، شناسايي ساير اخلالگران نيز ادامه دارد.
رئيس دستگاه قضايي با اشاره به اين كه «البته ميزان تاثير اخلالگران در التهاب بازار ارز بايد به صورت دقيق كارشناسي شود» به تبيين دلايل التهاب در بازار ارز پرداخت و علاوه بر وجود اخلالگران و سودجويان، عدم وجود سياست هاي ارزي منطقي، معقول و منظم، افزايش نقدينگي از سوي دولت و سوق داده نشدن نقدينگي به سمت توليد و همچنين تحريم ها و فشارهاي خارجي را عوامل ديگر ايجاد التهاب در اين بازار برشمرد.
آيت الله آملي لاريجاني با تقدير از فعاليت هاي دولت در تامين ارز مورد نياز كالاهاي اساسي مردم، گفت: علاوه بر تامين كالاهاي اساسي مردم نيازهاي ديگري از جمله تامين ارز موردنياز دانشجويان نيز وجود دارد كه دولت بايد با سياستي معقول، منطقي و منظم نسبت به تامين اين نوع نيازها هم اقدام كند.
رئيس دستگاه قضا افزود: اگر بخواهيم هر روز يك سياست اعمال كنيم، بازار پولي و ارزي با مشكل مواجه مي شود و دولت در شرايط موجود بايد از هرگونه سياست آزمون و خطا در بازار اجتناب كند تا فضاي مطلوب سودجويان فراهم نشود.
آيت الله آملي لاريجاني خواهان برنامه ريزي مناسب به منظور سوق دادن نقدينگي ها به سمت توليد شد و با تاكيد بر اين نكته كه وجود نقدينگي سرگردان موجب تورم خواهد شد، اظهار كرد: در زمان تصويب طرح هدفمندي يارانه ها همه دلسوزان تذكر دادند كه هدفمندي بايد در قالب بسته اي ديده شود كه بخشي از آن، هدايت نقدينگي ها به سمت توليد برود، البته دولت هم هدفش همين بود، اما در عمل چنين نشد و بسياري از كارگاه هاي توليدي از دايره كمك هاي دولتي خارج و متاسفانه كارگاه هاي زيادي با مشكلات مواجه شده اند.
رئيس قوه قضاييه افزود: دولت در هنگام تصويب و تنظيم برنامه هاي اقتصادي بايد ميزان تحمل جامعه را نيز در نظر بگيرد.
آيت الله آملي لاريجاني تاكيد كرد: درخواست ما از دولت محترم اين است كه مشكل كارگاه هاي توليدي و هدايت نقدينگي ها به سمت توليد و كارآيي كارگاه ها و كارخانه هاي توليدي را با اعمال سياست هايي منظم و معقول حل و فصل كند تا نقدينگي هاي سرگردان موجب تورم و ايجاد بازارهاي كاذب موجود نشود.
رئيس قوه قضاييه تحريم ها و فشارهاي خارجي را عامل ديگري در ايجاد التهاب بازار ارز برشمرد و با بي سابقه خواندن چنين تحريم هايي عليه كشور و ملتي مستقل گفت: دولت تلاش فراواني براي كم اثر كردن تحريم ها كرده است و وضع فعلي فروش نفت با وجود تحريم هاي بي سابقه آسان به دست نيامده است.
آيت الله آملي لاريجاني تصريح كرد: فشارها و تحريم هاي صورت گرفته عليه ايران انصافا بي سابقه است اما بحمدالله هم تلاش هاي خوبي از سوي دولت صورت گرفته و هم اين كه ملت ما، ملت آب ديده و آزموده اي است و با اين تحريم ها استقلال و هدف و انگيزه و نشاطش را از دست نخواهد داد و هرگز سر تسليم مقابل فشارهاي ظالمانه فرود نخواهد آورد.
رئيس دستگاه قضا اعمال تحريم ها عليه ايران به عنوان كشوري مستقل و غيروابسته به قدرت هاي استكباري، به بهانه فعاليت هاي هسته اي و در مقابل حمايت از فعاليت هاي هسته اي رژيم صهيونيستي را فريب بزرگ تاريخ از سوي غربي ها دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران همانگونه كه بارها از سوي رهبرمعظم انقلاب اعلام شده هيچ گاه به دنبال سلاح هسته اي نيست.
آيت الله آملي لاريجاني افزود: ملت بزرگ و مقاوم ايران هيچ گاه فريب دورويي دشمنان و برخوردهاي مغرضانه آنان را نخواهد خورد و تسليم توطئه هاي دشمنان نخواهد شد و اطمينان داريم كه وضعيت فعلي ايجاد شده در بازار ارز نيز با هماهنگي هاي قواي سه گانه و همت و تلاش دولت و حمايت هاي مردمي به تعادل خواهد رسيد.
به گزارش روابط عمومي قوه قضاييه، در پايان سخنان رئيس قوه قضاييه، مسئولان عالي قضايي به ادامه بررسي آيين نامه اجرايي قانون نظارت بر رفتار قضات پرداختند و مواد ديگري از آن را به تصويب رساندند.
 


لاوروف خبر داد

كشورهاي 1+5 در حال آماده شدن براي دور ديگر مذاكرات درباره ايران هستند

وزير امور خارجه روسيه بار ديگر بر مخالفت كشورش با هرگونه اقدام نظامي عليه ايران تاكيد كرد.
سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه روز چهارشنبه تاكيد كرد كه هر گونه توسل به زور عليه تهران به برچيده شدن گفت وگوها درباره برنامه هسته اي منجر خواهد شد.
به گزارش صداي روسيه، لاوروف اين اظهارات را پس از ارايه گزارشي به مجلس اعيان روسيه مطرح كرد.
وزير امور خارجه روسيه گفت كه در حال حاضر مهم ترين مساله تمركز بر عملكرد گروه 1+5 است.
او افزود كه معاونان وزيران امور خارجه اين شش كشور (آمريكا، روسيه، چين، فرانسه، انگليس، آلمان) در حال آماده شدن براي دور ديگر گفت وگوها درباره ايران هستند و روسيه نيز در كنار ديگران برخي ايده ها را ارايه مي كند. لاوروف افزود كه اين پيشنهادات با اميد رفع بن بست در اين باره ارايه مي شود.
سفر آمانو به تهران
تكذيب شد
ديده بان هسته اي سازمان ملل، هرگونه سفر برنامه ريزي شده مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران با هدف از سرگيري مذاكرات هسته اي را تكذيب و اعلام كرد كه آمانو فعلا برنامه اي براي سفر به ايران ندارد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «رويترز»، درحاليكه «علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه ايران از سفر «يوكيا آمانو» مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران به منظور از سرگيري مذاكرات هسته اي با مقامات ايراني خبر داده است، ديده بان هسته اي سازمان ملل روز چهارشنبه برنامه ريزي آمانو براي سفر به ايران را تكذيب كرد.
بر اساس اين خبر، «سرگئي گس» مدير اطلاعات عمومي آژانس انرژي اتمي اعلام كرده است: آژانس بين المللي انرژي اتمي شاهد گزارش هاي رسانه اي مبني بر سفر آمانو به ايران براي بحث درباره موضوعات هسته اي بوده است. چنين برنامه ريزي هايي در حال حاضر وجود ندارد.
خبر تكذيب سفر آمانو به ايران در حالي منتشر مي شود كه روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال» چند روز گذشته به نقل از آمانو اينطور نوشت كه: ما آماده هستيم به زودي جلسه اي [با ايران] داشته باشيم، اما واقعيت اين است كه تا امروز هيچ تاريخ مشخصي براي اين جلسه تعيين نشده است.
بر اساس نوشته وال استريت ژورنال، مديركل آژانس انرژي اتمي همچنين گفته است: اگر ما [با ايران] ملاقات كنيم، اين جلسه بايد پربار باشد و براي چنين جلسه اي به آماده سازي مناسب نياز است
 


تجمع خانواده هاي قرباني ترور در مقابل سفارت سوئيس

خانواده هاي قربانيان ترورهاي منافقين، ديروز (چهارشنبه) در اعتراض به خروج نام گروهك تروريستي منافقين از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا، مقابل سفارت سوئيس (حافظ منافع آمريكا) تجمع كردند.
در همين ارتباط، همسر شهيد محمد علي آقارجبي كه در سال 61 در منزل خود در مقابل چشمان خانواده خود به شهادت رسيد، در اين تجمع گفت: چرا آمريكا نام اين گروهك تروريستي را كه همسرم را در مقابل چشمان فرزندانش به گلوله بست و منزل ما را با سه بمب ويران كرد، از ليست تروريستي خارج كرده است؟
به گزارش فارس، خانواده شهداي جنگ نيز در اين تجمع ضمن ابراز همدردي با خانواده شهداي ترور، تنفر خود را از اعمال جنايتكارانه منافقين اعلام كردند.
در اين تجمع همچنين يكي از پاسداران كميته انقلاب اسلامي بااشاره به ربوده شدن چند تن از همكاران خود از سوي منافقين و شكنجه و به شهادت رساندن آنها اظهار داشت: آنها فرزندان مردم را سپر قرار مي دادند تا مورد هدف قرار نگيرند.
«مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر منافق»، «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «آمريكا،اسرائيل اين آخرين پيام است، سپاه اسلاميان آماده قيام است»، «منافق جنايت مي كند آمريكا حمايت مي كند» و «لبيك يا محمد» از جمله شعارهاي تجمع كنندگان در مقابل سفارت سوئيس بود.
در اين تجمع همچنين بيانيه خانواده شهداي ترور در محكوميت برخورد دوگانه آمريكا با تروريسم قرائت شد و تجمع كنندگان در اين بيانيه خواستار محاكمه و مجازات سران فرقه تروريستي منافقين در محاكم بين المللي شدند.
در اين بيانيه ذكر شده كه حذف گروه هاي تروريستي نشان داد آمريكا تروريست ها را به دو نوع خوب و بد تقسيم كرده و خروج نام اين گروهك به مثابه كمك به آنها در ادامه عمليات هاي تروريستي است.
فاطمه آليا نماينده مجلس شوراي اسلامي و عضو كميته حقوق بشر مجلس نيز در اين تجمع شركت كرد و با اشاره به ورود نام منافقين به ليست گروه هاي تروريستي كه 15 سال قبل از سوي آمريكا صورت گرفت، يادآور شد: اين حركت همان زمان نيز عوام فريبي بود، چرا كه آمريكا به حمايت و پرورش آنها مي پرداخت و اكنون نيز مي پردازد.
عضو كميته حقوق بشر مجلس با بيان اينكه امروز اعضاي منافقين نقش تربيت تروريست هاي جديد را برعهده دارند، گفت: اخيراً براي اقدامات تروريستي در سوريه عده اي از منافقين در حال استقرار هستند. آنها سال هاست كه از ايران بيرون رانده شدند. اما هر كجا حمايت شوند براي همان منطقه خطرناك مي باشند.
آليا از سفير سوئيس خواست كه پيام قربانيان ترور را به غرب برساند.
وي با اشاره به وجود همه نوع فساد در پادگان اشرف گفت: اعضاي اين فرقه خود قرباني سركردگان هستند و از محاكم بين المللي مي خواهيم تا سركرده اين فرقه را بازداشت كرده و براي محاكمه به ايران تسليم كند تا به جزاي اعمالش برسد.
اين تجمع با قرائت بيانيه پاياني توسط دختر شهيد اسدالله لاجوردي پايان يافت.
 


هاشمي رفسنجاني:

اصل ولايت فقيه كانون مركزي قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام،اصل ولايت فقيه را كانون مركزي قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي خواند و تأكيد كرد كه بايد در عمل براي حفظ نظام جمهوري اسلامي و اصل ولايت فقيه بكوشيم.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با جمعي از فعالان جوان و دانشجويان استان البرز اصل ولايت فقيه را كانون مركزي قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي خواند و تأكيد كرد: بايد در عمل براي حفظ نظام جمهوري اسلامي و اصل ولايت فقيه بكوشيم و البته تلاش كنيم كه تفسيري هر چه مردمي تر از اين اركان در اختيار جامعه قرار دهيم.
هاشمي رفسنجاني، شكل گيري احزاب نيرومند، مشاركت فعال آنان در عرصه هاي مختلف، انتخابات آزاد، فضاي باز سياسي، سياست خارجي مثبت براساس همكاري هاي متقابل بين المللي و كاستن از فضاي كنوني را راههاي عملي برون رفت از معضلات و مشكلات خواند و به جوانان و دانشجويان توصيه كرد همواره با اميد و نشاط به فعاليت خود ادامه داده چرا كه آينده از آن مردم آگاه، عالم و اميدوار است.
 


معاون سياسي وزير كشور:

10 درصد راي گيري در انتخابات رياست جمهوري رايانه اي است

معاون سياسي وزير كشور تاكيد كرد كه 10 درصد راي گيري در انتخابات آينده رياست جمهوري رايانه اي است.
سيد صولت مرتضوي در پايان نشست هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره آخرين مراحل آمادگي براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سال 92 گفت: روال برگزاري انتخابات در حال طي كردن مسير طبيعي خود است و طبق برنامه زمان بندي شده به پيش مي رود.
وي افزود: اخبار مربوط به ثبت نام نامزدها و ساير مسائل بر طبق برنامه زمان بندي شده در زمان مقرر اعلام خواهد شد.
معاون سياسي وزير كشور در پاسخ به سؤال ديگري درباره برگزاري انتخابات به صورت رايانه اي تاكيد كرد: انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا همانند انتخابات مجلس خواهد بود و 10 درصد آراء به صورت رايانه اي اخذ خواهد شد.
مرتضوي در پاسخ به سؤال ديگري درباره تعداد اعضاي شوراي اسلامي شهر و روستا گفت: «تهران» در اين انتخابات 31 نماينده خواهد داشت.
وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره اين كه آيا در انتخابات آينده شوراي شهر «ري» از «تهران» جدا خواهد شده است يا خير افزود: بر طبق قانون هر مكاني كه عنوان شهر در آن مترتب شود مي تواند شوراي اسلامي شهر و روستا داشته باشد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30032320
¤ هر كسي ذره اي عقل داشته باشد به روشني درمي يابد كه اگر در برابر دشمن ذره اي كوتاهي و نرمش نشان دهيم دشمن صدها برابر بر ما دلير و جسور و گستاخ مي شود و اگر نيم قدم عقب نشيني كنيم او ده قدم پيش مي آيد اين مسئله در هر زمينه اي مصداق دارد كافي است كه هوشيار باشيم در برابر دشمن خم به ابرو نياوريم و صورتمان را با سيلي سرخ نگه داريم. اين قدر اعتراف به مشكلات و ضعف و نرمش بعد از فشار دشمن نداشته باشيم.
ايران منش
¤ به تمامي دشمنان داخلي و خارجي مي گويم كه هرگز قطار پيشرفت جمهوري اسلامي در ايستگاه تحريم و تهديد و جنگ متوقف نمي شود.
0603---0914
¤ ما آن زمان كه دستمان خالي بود با گوشت و پوست و جانمان جلوي دشمن ايستادگي كرديم، اما حال كه قوي شده ايم و به تجهيزات پيشرفته و دانش هاي راهبردي رسيده ايم، برخي زمزمه هاي منفعلانه و سازش كارانه و وادادگي سر مي دهند. اگر درست زماني كه دشمن فشار آورده و ما فشار را تحمل كرده ايم و بگوييم اين به خاطر فشارها و تحريم هاي دشمن است، همه چيز را از دست خواهيم داد و دشمن را شاد كرده ايم و يقين بدانيد كه بعد از آن دشمن فشار و تحريم را بر ما بيشتر مي كنند تا چهره تسليم و سازش را در ما ببينند و ما را وادار به تسليم كنند.
يك شهروند
¤ در كشور ونزوئلا كه كشوري غيراسلامي است رقيب شكست خورده پس از اعلام نتايج به رقيب پيروز خود تبريك گفت و به آراي مردم احترام گذاشت. اي كاش در كشور ما كه بايد مسائل اخلاقي بيشتر رعايت بشود اين فرهنگ در بين نامزدهاي انتخاباتي حاكم بود كه نامزد شكست خورده به رقيب پيروز تبريك مي گفت و رفاقت را شروع مي كرد نه آنكه براي انتقام شكست خود آتش به جان ملت و كشور بيندازد.
نيره رسا
¤ كيهان بايد به اين مسئله بپردازد كه چه لزومي دارد افراد عادي به خريد و فروش ارز بپردازند. بايد اين مبادلات براي افراد عادي ممنوع شود. چرا در خيابان هر كسي اقدام به خريد و فروش دلار مي پردازد. برخي خانه و فرش زيرپاي خود را فروخته و به مبادله دلار پرداخته اند. اما اگر دولت اعلام كند خريد و فروش ارز در غير مراكز رسمي و مصارف واقعي ممنوع است، جو رواني ايجاد شده از بين مي رود.
6232---0912
¤ با اينكه مواد اوليه ساخت داروها با ارز مرجع وارد كشور مي شود، بعضي از شركت ها از پخش و توزيع بعضي از داروها مثل واكسن آنفلوآنزا كه اين روزها بايد مصرف بشود خودداري مي كنند. ضرورت دارد دستگاه نظارتي وزارت بهداشت با جديت بيشتر براي حل اين مشكل ورود پيدا كند.
يك شهروند اصفهاني
¤ عده اي مفسد اقتصادي كه در هر شرايطي خون مردم را مكيده اند امروز در اين شرايط اقتصادي كشور از يك طرف كالاها را احتكار مي كنند از سوي ديگر به بهانه حمايت از مردم عده اي اجير را به خيابان ها مي ريزند تا هتاكي كنند. ولي بايد گفت حناي اين قشر رنگ باخته و دستشان براي مردم رو شده است.
2858---0912
¤ در راستاي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب علاوه بر تأثير شبكه حجاب در سيما ارائه واحدهاي درسي در مقطع راهنمايي و دبيرستان و دانشگاه بسيار بجاست.
روزبه - رشت
¤بعضي مسئولين تهيه فيلم و سينماي كشور كمي هم از فيلمسازان كره اي، ژاپني و چيني ياد بگيرند كه چگونه لباس هاي سنتي خويش را بسيار جذاب در قالب سريال هاي ديدني نمايش مي دهند ولي در ايران فقط كارهاي سبك و سطح پايين را با لباس هاي سنتي ايران به تصوير مي كشند. واقعاً جاي تأسف دارد.
3665---0912
¤ از آقاي ضرغامي رئيس محترم رسانه ملي كشور مي خواهيم با راه اندازي شبكه اي مستقل تحت عنوان شبكه دفاع مقدس گامي بزرگ و اساسي براي زنده ماندن حماسه دفاع مقدس ايران در طول 8 سال جنگ و آثار رزمندگان و ايثارگران بردارند.
7560---0919
¤ گرد و خاكي كه از كارخانه معدن چناره انديمشك بلند مي شود زندگي را براي روستائيان كلگدره سخت كرده است. مردم ساكن اين روستا چه گناهي كرده اند كه بايد سلامتي آنان در خطر جدي قرار بگيرد و مسئولين محيط زيست نسبت به موضوع بي تفاوت باشند.
2234---0916
¤ فلسفه وجودي فروشگاههاي زنجيره اي اين بود كه به جاي اينكه افراد براي خريد مايحتاج خود به مغازه هاي متعدد بروند تمامي اجناس مورد نياز خود را در اين فروشگاهها و ارزان تر تهيه كنند ولي وقتي به برخي از اين فروشگاهها سر مي زني از قبيل شهروند، اتكا، رفاه، سپه و تعاوني مصرف كاركنان دولت و... با افزودن ماليات بر ارزش افزوده و... قيمت ها در مواردي بسيار بيشتر از مغازه هاي سطح شهر است به عنوان نمونه نخود 900گرمي در يكي از اين فروشگاهها 4400 تومان بود و در مغازه هاي سطح شهر 3500تومان آن هم يك كيلويي نه 900گرمي! و اين ها نشان از سوءمديريت و عدم نظارت مسئولين است.
قاسمي
¤ در اخبار خوانديم وزارت راه براي قطار تهران-تبريز اقدام به ساخت بيش از 40 كيلومتر تونل از مناطق 17-18 شهرداري تهران كرده است. آيا واقعا لازم بود اين تونل با هزينه هاي سنگيني كه بر بودجه دولت دارد، احداث شود؟ آيا نمي شد ترمينال راه آهن را در شمال يا غرب تهران احداث كرد تا صرفه جويي شود.
خاوياري
¤ با توجه به گسترش تهيه، توزيع و مصرف موادمخدر در بسياري از معابر و خيابانها و كوچه ها و بويژه پاركها وقتي برخورد سرد مسئولين امر را در اين زمينه ملاحظه مي كنيم احساس مي كنيم هيچ واكنشي درخور توجهي نمي شود؛ چه در شب و چه در روز بدون كمترين واهمه نسبت به تهيه و توزيع و مصرف اين موادكشنده اقدام مي شود. برخي از مسئولين نيز به جاي اصلي و فرعي كردن امور دائم به درگيريهاي پوچ سياسي مشغولند و از رسيدگي به امور ملت غفلت مي نمايند.
هاشمي
¤ علي رغم مخالفت رئيس و اعضاي شوراي شهر تهران، شهرداري مبادرت به پياده راه سازي خيابان 17شهريور (از ميدان شهدا تا ميدان امام حسين) مي نمايد به راستي فلسفه وجودي شورا و سر عدم اطاعت شهرداري از آن چيست؟
0441---0912
پاسخ آموزش و پرورش استان قم
عطف به مطلب مندرج در آن روزنامه مورخ 12/6/91 با عنوان «عدم نظارت و كنترل در خصوص افزايش شهريه ثبت نام پيش دبستاني در قم» عين پاسخ دريافتي اداره كل آموزش و پرورش استان قم را به اطلاع مي رساند:
1- افزايش شهريه صد درصدي (از 200000 تومان به 400000) پيش دبستاني هاي زيرنظر آموزش وپرورش مورد تأييد نبوده و تكذيب مي گردد. در ضمن ميزان افزايش شهريه مدارس (اعم از پيش دبستاني و دبستان و...) در سال تحصيلي 92-91 حداكثر 15درصد بوده است.
2- براي پيگيري بهتر موضوع، لازم بود تماس گيرنده مشخصات كامل پيش دبستاني مورد نظر را اعلام مي نمود.
3- در ضمن بيشتر پيش دبستاني هاي داير در مدارس دولتي در سال گذشته به صورت مشاركتي و با شهريه هاي كمتري فعاليت مي نمودند كه با توجه به غير دولتي بودن كليه پيش دبستاني ها در سال جاري، طبعا شهريه اين مراكز نيز با سال گذشته متفاوت خواهد بود. لازم به ذكر است كه در ارتباط با تعيين شهريه پيش دبستاني هاي داير در فضاهاي مازاد مدارس غيردولتي با توجه به ادامه روند صدور مجوز هنوز تصميم خاصي اتخاذ نگرديده است.
 


اسرائيل: نگراني ما در خاورميانه اين است

كه مذهب به متن سياست بازگشته است (خبر ويژه)

معاون نخست وزير اسرائيل گفت در تحولات جهان عرب آنچه مرا نگران مي كند بازگشت خدا و مذهب به متن سياست است.
دان مريدور كه همزمان وزير اطلاعات و انرژي اتمي رژيم صهيونيستي نيز هست در مصاحبه با روزنامه فيگارو و درباره انقلاب ملت هاي مسلمان منطقه عليه ديكتاتورها گفته است: آنچه امروز مرا نگران مي كند بازگشت خدا و مذهب به متن سياست است. من اصلا اين رويه را نمي پسندم. حال چه بايد كرد اگر اكثريتي كه رأي داده اند خواستار دموكراسي نباشند؟(!) به عنوان مثال چه بايد كرد اگر حق انتخاب پوشش را از زنان بگيرند؟ ما نمي دانيم آينده اين حكومت ها كه دولت اسلام گرا انتخاب كرده اند به كجا خواهد انجاميد. يكي از اين حكومت ها مصر است كه براي اسرائيل اهميت ويژه اي دارد. رئيس جمهور مرسي چه خواهد كرد؟ تا اين لحظه كه شيوه گفتار او بيطرفانه بوده و اسرائيل را تهديد نكرده. مصر به كمك غرب نياز دارد تا اقتصاد خود را بهبود بخشد. اميدوارم كه فشارهاي اقتصادي تاثير مثبتي بر رفتار دولت مصر داشته باشد.
وي درباره تحولات سوريه نيز ضمن حمله به دولت بشار اسد گفت: بايد حكومت سوريه را مهار كرد. اسرائيل در شرايط بسيار حساسي قرار دارد. در سوريه خطر گروه هاي جهادگرا وجود دارد ولي براي ما اولويت اين است كه ائتلاف ميان ايران، سوريه و حزب الله را بشكنيم. بدين ترتيب خطرات مربوط به حكومت دمشق منتفي مي شود. ما مطمئنيم در اين صورت ايران و حزب الله تضعيف مي شوند. سوريه كليد دستيابي ايران به يك موضع قدرتمند در خاورميانه است.
معاون نخست وزير اسرائيل با حمايت از تهديد نظامي و گسترش فشارها براي مهار ايران گفت: ايران بايد بداند كه اگر بخواهد از آستانه اتمي عبور كند، پيامدهاي آن بسيار سخت خواهد بود ولي مطمئن باشيد اگر ايران در كشمكش هسته اي پيروز شود، جهان دستخوش تغيير خواهد شد.

 


واشنگتن پست: آمريكا نمي تواند براي ايران خط قرمز تعيين كند (خبر ويژه)

يك روزنامه آمريكايي اذعان كرد كاخ سفيد قادر به ترسيم خط قرمز در مقابل فعاليت هاي هسته اي ايران نيست.
واشنگتن پست با اشاره به درخواست هاي اسرائيل از آمريكا نوشت: آمريكا بايد خطوط قرمز روشني مقابل برنامه هسته اي ايران تعيين كند كه داراي اعتبار و قابليت اجرايي باشند. اوباما تمايلي به اين كار ندارد.
مايكل سينك مدير اجرايي مؤسسه خاور نزديك واشنگتن در اين تحليل يادآور مي شود: «موفقيت تعيين خط قرمز به اين است كه اعتبار و قابليت اجرايي داشته باشد. قابليت اجرا يعني خط قرمز بايد با اقدامي مطابق باشد كه مي توان آن اقدام را رديابي كرد و مانع از به وقوع پيوستن آن شد. اعتبار يعني اينكه ديگران باور كنند زماني كه از خط قرمز عبور شد بايد اقدامي صورت گيرد. خطوط قرمز آمريكا عليه ايران از دو منظر ناقص است. اول اينكه قابل اجرا نيست. دوم اينكه خط قرمز آمريكا معتبر نيست. واشنگتن براي توقف برنامه هاي هسته اي كره شمالي يا سوريه نيز اقدامي صورت نداده است؛ البته در عراق وارد اين روند شد اما هزينه زيادي پرداخت كرده است: طوري كه جلوگيري از ظهور عراقي ديگر به شعار اصلي سياست خارجي آمريكا تبديل شده است».
واشنگتن پست در ادامه اين تحليل نوشت: در حالي كه كشورها تهديد آمريكا را معتبر نمي دانند، ايران راهبرد احتياط آميزي را دنبال مي كند كه خط قرمز آمريكا را بيشتر تحت تأثير خود قرار مي دهد. ايران از يك سو با مراقبت بعد از برداشتن هرگام موفقيت آميزي جهان را به نظم هسته اي نويني عادت مي دهد و تنها زماني يك گام به جلو برمي دارد كه دستاوردهايش به عنوان عملي انجام شده پذيرفته مي شود.
اين روزنامه همچنين نوشت: از اينها گذشته ايران در مورد عواقب منفي حمله نظامي مرتب هشدار مي دهد هشدارهايي كه تحليلگران و مقامات غربي نيز آن را پذيرفته و تكرار مي كنند. اين امر باعث مي شود حمله نظامي، گزينه اي دور از دسترس توسط مقامات غربي مطرح شود.

 


گاردين: دست آمريكا براي مردم ايران رو شده است (خبر ويژه)

اعمال تحريم عليه كشورها در جهت گسترش مشكلات عليه شهروندان، در چارچوب تروريسم مي گنجد و اين همان كاري است كه آمريكا انجام مي دهد.
اين مطلب را روزنامه گاردين مورد تاكيد قرار داد و خاطرنشان كرد: اعمال تحريم ها از سوي آمريكا و متحدانش معمولا منجر به بروز مشكلات انساني مي شود و غيراخلاقي و دفاع ناپذير است. به همين دليل همه تحريم ها ناكارآمد هستند. 6 سال پيش آمريكا مدعي تحريم هاي هوشمند عليه حكومت ايران بود و تاكيد مي كرد هيچ دشمني با مردم ايران ندارد. اما اكنون آمريكا و غرب، فشار به مردم ايران را بخشي از برنامه خود مي دانند. اين دقيقا همان منطق داو ويسگلاس از مقامات اسرائيل در سال 2006 بود كه گفت بايد غزه را محاصره غذايي كرد. بعدها براد شرمان نماينده كنگره آمريكا گفت منتقدان مي گويند تحريم ها ممكن است به مردم ايران آسيب بزند و من صراحتا مي گويم لازم است همين نتيجه حاصل شود.
گاردين مي افزايد: جاي شگفتي است كه رنج ها و آلام انساني حاصل از سياست هاي آمريكا به ندرت در متن گفتمان سياسي آمريكا مطرح مي شود. آنها حقايق را در اين زمينه كتمان مي كنند. اقدامات تحريمي عليه ملت ها با رفتار تروريست ها چه تفاوتي دارد؟
شايان ذكر است روز گذشته در حالي كه اوباما تحريم هاي مصوب از سوي كنگره را عليه ملت ايران امضا مي كرد، وزارت دارايي آمريكا در اقدامي رياكارانه مدعي شد تحريم هاي خود را براي كمك به زلزله زدگان به مدت 45 روز در حالت تعليق نگه مي دارد! البته اين تعليق شامل حال مؤسساتي كه بخواهند بيش از 300هزار دلار براي كمك به زلزله زدگان بفرستند، نمي شود.

 


چاوز: ونزوئلا از بشار اسد حمايت مي كند نه از تروريست هاي آمريكايي (خبر ويژه)

رئيس جمهور منتخب مردم ونزوئلا با ارائه استدلال روشن، منطق آمريكا و متحدانش در حمايت از گروه هاي معارض سوريه را به چالش كشيد.
چاوز كه سه روز پيش با رأي قاطع مردم ونزوئلا و به رغم تلاش هاي آمريكا مجدداً به رياست جمهوري انتخاب شد، اعلام كرد «از دولت قانوني سوريه به رياست بشار اسد حمايت مي كند». وي در كنفرانس مطبوعاتي كه پس از پيروزي در انتخابات برگزار شده بود، گفت: چرا از دولت بشار اسد در حالي كه حكومت قانوني اين كشور است حمايت نكنيم؟ از چه كسي حمايت كنيم؟ تروريستها و كساني كه به دنبال شوراي انتقالي هستند؟ كساني كه مردم را در هر مسيري مي كشند؟
چاوز تأكيد كرد: درك نمي كنم كه چگونه بعضي از دولتهاي اروپايي با تروريست ها همسو مي شوند و حكومت قانوني سوريه را به رسميت نمي شناسند. ولي ما بدون شك به حمايت از حكومت قانوني در سوريه ادامه مي دهيم و خواستار صلح در اين كشور هستيم.
وي گفت: دولت آمريكا يكي از دولت هايي است كه بيشترين سهم را در بحران سوريه دارد و آقاي اوباما بايد بنشيند و فكر كند و در رفتار خود تجديدنظر نمايد.
 


وطن فروشي يا مواضع اصولي؟! (خبر ويژه)

رسانه هاي ضدانقلاب از جلسه مشترك مجمع روحانيون مبارز و گروه «مجمع محققين و مدرسين» با حضور خاتمي، عبدالله نوري و سيدحسن خميني خبر مي دهند.
هرچند در اين باره خبر رسمي از سوي افراد برگزاركننده منتشر نشده اما گويانيوز گزارش داد «اين جلسه در جماران برگزار شد. عبدالله نوري و سيدحسن خميني از اعضاي اين دو احزاب روحاني- سياسي نيستند ولي با توجه به شرايط پيچيده و نيز اهميت رويكرد اصلاح طلبان و جنبش سبز در انتخابات رياست جمهوري 92 به اين جلسه مهم دعوت شدند.
در اين نشست وحدت، انسجام و همفكري اصلاح طلبان خصوصا چهره هاي شاخص آن مورد تاكيد قرار گرفت و بر لزوم فعاليت جدي و موثر اصلاح طلبان در فضاي انتخابات پيش رو البته با حفظ مباني اصلاح طلبي و محوريت مواضع اصولي آقايان ميرحسين موسوي و مهدي كروبي تاكيد گرديد».
گروهك هاي اپوزيسيون و فتنه گران در سال 88 مدعي تقلب در انتخابات شده و اقدام به ايجاد آشوب كردند. همين امر حضور دوباره آنها در عرصه انتخابات را هم به لحاظ توجيه تئوريك و هم نگاه حاكميت و مردم به آشوب طلبان با تعارض هاي جدي مواجه كرده است.
گفتني است كه تاكيد آنها بر «مواضع اصولي موسوي و كروبي»- اگر صحت داشته باشد- با توجه به اسناد فراواني كه از همكاري آنها با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس و اسرائيل حكايت مي كند، قابل تامل است!
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14