(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 20 مهر 1391 - شماره 20329

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
به مناسبت سفر آقا به خراسان شمالي
مي خواستيم بگوييم اما...
رهبر انقلاب در اجتماع پرشور مردم بجنورد تاكيد فرمودند
 مشكل گراني و بيكاري با همت مسئولان قابل حل است
در حاشيه سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالي
قلب همه دنياست خراسان شمالي
از شنبه انجام مي شود
آغاز ثبت نام پذيرفته شدگان نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع
از ديروز انجام شد
آغاز ثبت نام دوره كارداني غيرحضوري دانشگاه جامع
چشم به راه سپيده
اخبار ادبي و هنري
وزير كار لبنان:
خوشحالم كه با گوشه اي از تمدن بزرگ ايران آشنا شدم
تقدير كارشناس آلماني
از جشنواره تئاتر كودك همدان
فرمانده سپاه الغدير يزد:
سپاه بر همه نقشه هاي دشمن تسلط دارد
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:
قيمت كالاهاي اساسي ارتباطي به قيمت ارز ندارد
از سوي دادستان تبريز مطرح شد
اثرات مخرب كارتون هاي خارجي بر روي كودكان ايراني
يك مقام وزارت كشور:
خدمات قابل ارائه خارج از محيط اداري به دفاتر پيشخوان دولت واگذار مي شود
اخراج دانشجويان از خوابگاه در صورت عدم جمع آوري قليان
رئيس دادگستري آذربايجان شرقي:
تراكم جمعيتي زندان ها، اقدامات فرهنگي را بي اثر مي كند


به مناسبت سفر آقا به خراسان شمالي

مي خواستيم بگوييم اما...

گفته بودم چو بيايي غم دل با تو بگويم
چه بگويم كه غم از دل برود چون تو بيايي
رهبرا!
نسيم عشق تو سالهاست كه مي وزد و انتظار رأيت روي ماهت بي تابمان كرده است.
منتظر بوديم بگوييم پس از مولا و مرادمان امام(ره)، بر راه آن عزيز مانده ايم و مي مانيم و در كنارت اجازه نخواهيم داد به انقلابمان آسيبي برسد.
منتظر بوديم بگوييم پس از شهيدان وصيت نامه هاشان را پيش رو داريم و اجازه نخواهيم داد امام و رهبرمان تنها بماند.
منتظر بوديم بگوييم، اراده كرده ايم، هميشه، در گردنه هاي پيچ پيچ فتنه، به سر انگشت اشارت ولي امرمان چشم بر خطرها ببنديم و مي دانيم اگر پاي در آتش هم بگذاريم به سلامت مي گذريم و انقلاب را تا منزل آرماني اش تا نيل به قيام حجت خدا، پيش مي بريم.
منتظر بوديم بگوييم اگر هستند بوجهل ها و بولهب ها و حماله الحطب ها و ناكثين و مارقين و قاسطين و... اما بدانيد هستند عمارها، ياسرها، مالك اشترها، زهيرها و ... و اجازه نخواهند داد تاريخ سياه حاكميت كفار و منافقين و مترفين تكرار شود و انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد.
منتظر بوديم بگوييم از دردها، از دشواري ها و سختي ها، از طعن ها و كين ها، از...، از شمار نفس هاي جانبازان و رزمندگان و... .
اما امروز نسيم دل انگيز وصل عشق غبار از دلهامان زدود و طراوت و شادابي را ارزاني جانهايمان كرد و...
برخاسته ايم تا به مژگان، غبار از مسير قدومت بروبيم و به اشك شوق ديده، آب بر راه نگار زنيم.
امروز هيچ نمي گوييم و به خود مي باليم كه، جمال چهره تو حجت موجه ماست.
رهبرم خوش آمدي!
سيديحيي هاشمي نژاد
خبرنگار كيهان-بجنورد
 


رهبر انقلاب در اجتماع پرشور مردم بجنورد تاكيد فرمودند

مشكل گراني و بيكاري با همت مسئولان قابل حل است

روز پرشكوه و فراموش نشدني ديار اترك. ديروز بجنورد، مركز استان خراسان شمالي قلب تپنده ايران اسلامي بود. سرانجام انتظار چند هفته اي مردم خراسان شمالي به پايان رسيد و رهبر انقلاب اسلامي سفر خود به اين استان را آغاز كردند. حضرت آيت الله خامنه اي ساعت 9 و سي دقيقه صبح ديروز وارد فرودگاه بجنورد مركز استان خراسان شمالي شدند .
انبوه مردم كه از ساعت ها منتظر ورود رهبر انقلاب بودند با خروج خودروي حامل حضرت آيت الله خامنه اي از فرودگاه بجنورد، ديگر سر از پا نشناختند و يكپارچه غرق در شور شعف و شادي شدند و از همان ابتدا خودروي حامل ايشان در ميان انبوه جمعيت قرار گرفت.
استقبالي كه مردم باب الرضا(ع) به ويژه جوانان و نسل سومي ها از رهبر انقلاب اسلامي كردند، صحنه هاي كم نظير و نابي را از عشق و دلدادگي مردم و نسل جوان به نظام اسلامي و ولايت را رقم زد، صحنه هايي كه دوربين هاي تصوير برداري، هيچگاه نمي توانند عمق و عزمت آن را به تصوير بكشند.
آنچه در خيابان هاي بجنورد به چشم مي خورد، حضور گسترده و پرشور و نشاط همه قشرها و قوميت هاي مختلف مرزنشينان غيور خراسان شمالي بود. ترك و كرد و تركمن، فارس و تات و شيعه و سني، همه آمده بودند.
جمعيت انبوه استقبال كننده از حضرت آيت الله خامنه اي، در طول مسير فرودگاه بجنورد تا ورزشگاه تختي به حدي بود كه خودروي حامل رهبر انقلاب اسلامي بارها از حركت ايستاد به گونه اي كه در برخي مسيرها، تا دقايقي، به هيچ وجه امكان حركت وجود نداشت.
حضرت آيت الله خامنه اي پس از استقبال پرشكوه مردم كه حدود دو ساعت به طول انجاميد، وارد ورزشگاه تختي بجنورد شدند و مورد استقبال جمع ديگري از مردم قرار گرفتند كه از ساعت ها قبل، در اين ورزشگاه منتظر ورود رهبر انقلاب اسلامي بودند.
جبهه استكبار
در حسرت خواهد ماند
حضرت آيت الله خامنه اي در جمع پرشور دهها هزار نفر از مردم بجنورد در ورزشگاه تختي، با ارائه تحليل جامعي از حركت صعودي ملت ايران به سمت قله پيشرفت همه جانبه مادي و معنوي، مواردي همچون وظيفه شناسي، هوشياري، آماده بكار بودن، نشاط و اميد، كار و تلاش پيگير، وحدت و همدلي، و موقع شناسي به لحظه ملت و مسئولان را ساز و برگ ادامه حركت پرشتاب دانستند و تأكيد كردند: به فضل و توفيق الهي ملت ايران با تجربه و توانايي هايي روزافزون خود، از مشكلات عبور خواهد كرد و بار ديگر جبهه استكبار را در حسرت شكست دادن اين ملت خواهد گذاشت.
رهبر انقلاب اسلامي هدف اصلي و كليدي ملت ايران را، از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تا كنون، پيشرفت همه جانبه مادي و معنوي دانستند و افزودند: اين پيشرفت الهام گرفته از منطق اسلام و متفاوت از پيشرفت تمدن مادي غرب است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه پيشرفت مورد نظر غرب، تك بعدي و تنها در جهت مسائل مادي است، خاطر نشان كردند: پيشرفت در منطق اسلامي، داراي ابعاد مختلف مادي و معنوي است و شامل پيشرفت در علم، اخلاق، عدالت، رفاه عمومي، اقتصاد، عزّت و اعتبار بين المللي، استقلال سياسي و تقرّب به خدا مي شود.
ايشان يكي ديگر از ويژگي هاي پيشرفت اسلامي را، همه جانبه بودن آن ارزيابي و تأكيد كردند: در منطق اسلام بايد در دنيا، به گونه اي برنامه ريزي كرد كه افق آن، نسلها و دهها سال آينده را در بر بگيرد و در عين حال براي آخرت نيز بايد به گونه اي آماده بود كه گويا فرصت بسيار اندكي تا سفر آخرت باقي مانده است.
رهبر انقلاب اسلامي لازمه رسيدن به پيشرفت اسلامي را شناخت نقاط قوت و ضعف، داشتن برنامه ريزي متناسب با شرايط، رصد مرحله به مرحله حركت به سمت هدف مورد نظر، و آگاه سازي مردم از نقشه راه و مشكلات و خطرهاي پيش رو دانستند و افزودند: اين وظايف بعهده نخبگان جامعه اعم از نخبگان سياسي، علمي و ديني است.
سازو برگ حركت پرشتاب به سمت قله پيشرفت
حضرت آيت الله خامنه اي بعداز تبيين مفهوم پيشرفت اسلامي و لوازم مورد نياز رسيدن به آن، به بررسي حركت نظام اسلامي در مسير رسيدن به پيشرفت همه جانبه اسلامي پرداختند.
ايشان در يك جمع بندي و قضاوت كلي از اين حركت، خاطرنشان كردند: نظام اسلامي در طول 33 سال گذشته، به طور مستمر حركت پيش رونده و صعودي داشته كه البته اين حركت با فراز و فرودهايي نيز همراه بوده است.
رهبر انقلاب اسلامي سپس به بيان ساز و برگ مورد نياز براي ادامه حركت پرشتاب تر به سمت قله پيشرفت پرداختند و تأكيد كردند: عزم راسخ، اميد و نشاط، كار و تلاش پيگير و هوشياري از لوازم اصلي ادامه حركت در مسير پيشرفت است كه اگر ملتي اين ساز و برگ را در اختيار داشته باشد، بر همه مشكلات فائق خواهد آمد و دشمنان خود را به زانو در خواهد آورد.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي از ضروريات بسيار مهم براي رسيدن به پيشرفت را داشتن ارزيابي دقيق و منطقي و به دور از شعار زدگي از شرايط كشور دانستند و افزودند: ملت ايران از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي در يك عرصه رويارويي با شبكه خبيث صهيونيستي قرار دارد كه برخي كشورهاي غربي و در رأس آن آمريكا در اين شبكه قرار دارند و از هيچ دشمني و كينه ورزي با اين ملت دريغ نمي كنند.
ايشان توانايي ها و فرصت هاي ملت ايران در اين عرصه رويارويي را برجسته خواندند و خاطرنشان كردند: نسل جوان پر انگيزه و بانشاط و داراي استعداد برتر، عزم و اميد، منابع طبيعي ارزشمند و اساسي كه ميزان آن از متوسط جهاني بالاتر است، اقليم متنوع، مسئولان دلسوز، نيروهاي مسلح آماده و شجاع، روحانيت فاضل و دلسوز، دانشگاههاي پر جمعيت، ميليون ها دانش آموز و چشم انداز بيست ساله ، امكانات و توانايي هاي برجسته ملت ايران است كه زمينه ساز غلبه بر همه مشكلات و حركت پرشتاب براي رسيدن به پيشرفت همه جانبه است.
رهبر انقلاب اسلامي پيشرفتهاي زيربنايي كشور از جمله در زمينه خدمات مردمي، دانش و فناوري و معنويات را ممتاز خواندند و افزودند: ثبات سياسي جمهوري اسلامي ايران يكي ديگر از مهمترين زيربناهاي اساسي كشور است كه با وجود روي كار آمدن دولتهاي گوناگون و داراي سلائق مختلف سياسي و جناحي، اين ثبات از بين نرفته است.
حضرت آيت الله خامنه اي به زيربناهاي قانوني و عملي اقتصادي نيز اشاره كردند و افزودند: سياست هاي كلي اصل 44 و پيشرفت هاي زيربنايي اقتصادي بويژه در سد سازي، ساخت نيروگاهها ،گسترش شبكه فيبر نوري ، حمل و نقل، و راههاي ارتباطي و مواصلاتي كه به دست متخصصان و زبدگان جوان كشور بدست آمده، از زيربناهاي مهم اقتصادي هستند.
ايشان نسل جوان پرنشاط، تحصيل كرده و شجاع را يكي ديگر از ثروت هاي زيربنايي ملت ايران برشمردند وبار ديگر تأكيد كردند يكي از خطاهايي كه در اواسط دهه هفتاد انجام شد، ادامه سياست كنترل جمعيت بود كه اين اشتباه بايد جبران شود زيرا نسل جوان، عامل اصلي پيش روندگي كشور است.
سياست كنترل جمعيت
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: البته اجراي سياست كنترل جمعيت در اوايل دهه هفتاد كار صحيحي بود اما ادامه آن از اواسط دهه هفتاد اشتباه بود و مسئولين كشور و از جمله رهبري در اين اشتباه سهيم هستند و بايد از خداوند طلب عفو كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي بعد از برشمردن نقاط قوت و توانايي هاي كشور، به برخي مشكلات و در رأس آن، بالا رفتن قيمت ها و بيكاري اشاره كردند و افزودند: اين مشكلات، مشكلاتي است كه همه مردم با آن دست به گريبان هستند اما مشكلات غيرقابل حلي نيستند زيرا انقلاب اسلامي در طول 33 سال گذشته، مشكلات بزرگتر از اين مسائل را پشت سر گذاشته است.
ايشان به برخي مشكلات بزرگ و پيچيده بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از جمله تلاش براي ايجاد درگيري هاي قومي در كشور، راه اندازي جنگ تحميلي 8 ساله، و ا عمال تحريمها اشاره و تأكيد كردند: ملت ايران با ايستادگي و هوشياري از همه اين مشكلات عبور كرد.
تلاش دشمن براي بزرگنمايي تحريم ها
رهبر انقلاب اسلامي در خصوص تحريمها خاطر نشان كردند: مسئله تحريمها، مسئله جديدي نيست و از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي وجود داشته است اما دشمنان تلاش دارند تا موضوع تحريمها را بزرگ نمايي كنند و متأسفانه برخي هم در داخل با آنها همزبان ميشوند.
حضرت آيت الله خامنه اي تشديد تحريمها بر ضد ملت ايران را در چند مرحله، دليل بي نتيجه بودن آنها خواندند و افزودند: آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي، تلاش دارند تا اين تحريمها را به دروغ به موضوع انرژي هسته اي مرتبط كنند در حاليكه در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي كه تحريمها شروع شد، موضوع انرژي هسته اي به هيچ وجه وجود نداشت.
ايشان علت اصلي عصبانيت جبهه استكبار را، تسليم نشدن ملت ايران به بركت اسلام و قرآن دانستند و خاطر نشان كردند: به همين دليل است كه آنها با اسلام دشمني و به پيامبر اسلام (ص) توهين مي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: آنها به دروغ مي گويند كه اگر ملت ايران از انرژي هسته اي صرف نظر كند، تحريمها برداشته مي شود درحاليكه علت اصلي ا عمال اين تحريمهاي غير منطقي كه نوعي وحشيگري نيز به حساب مي آيد، بغض و كينه آنها از ملت ايران است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: اين تحريمها در واقع جنگ با يك ملت است اما به توفيق الهي ، دشمنان در اين جنگ هم مغلوب ملت ايران خواهند شد.
ايشان افزودند: البته تحريمها مشكلاتي را بوجود مي آورند و برخي بي تدبيري ها هم ممكن است اين مشكلات را افزايش دهد اما اين مشكلات، مسائلي نيستند كه جمهوري اسلامي ايران نتواند آنها را حل كند.
ابراز خوشحالي كودكانه!
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به نوسانات اخير ارز و ريال و خوشحالي دشمنان ملت ايران، خاطر نشان كردند: حدود دو يا سه ساعت عده اي در دو خيابان تهران چند سطل زباله را به آتش كشيدند، و بلافاصله مسئولان برخي كشورهاي غربي با كنار گذاشتن متانت ديپلماسي، به ابراز خوشحالي كودكانه پرداختند اما بايد از آنان پرسيد كه وضع اقتصادي ايران بدتر است يا كشورهاي اروپايي كه از حدود يكسال پيش درگير تظاهرات خياباني هستند؟
حضرت آيت الله خامنه اي خطاب به كشورهاي غربي تأكيد كردند: مشكلات شما به مراتب پيچيده تر از مشكلات ايران است، زيرا اقتصاد شما قفل شده است.
ايشان افزودند: امروز يكي از مسائل مهم در انتخابات رياست جمهوري آمريكا، مشكلات اقتصادي مردم گرفتار آن و جنبش 99 درصدي است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: بدانيد جمهوري اسلامي ايران با اين مشكلات از پا در نمي آيد و به فضل الهي بر مشكلات غلبه خواهد كرد و بار ديگر دشمنان را در حسرت شكست دادن ملت ايران خواهد گذاشت.
هوشياري
و موقع سنجي به لحظه
حضرت آيت الله خامنه اي عمل به وظيفه از جانب مردم و مسئولان را لازمه غلبه بر مشكلات دانستند و تأكيد كردند: يكي از وظايف مهم مردم حفظ هوشياري و موقع سنجي به لحظه است.
ايشان افزودند: در تهران عده اي به نام بازاري به خيابان آمدند و اغتشاش كردند اما بازاريان محترم سريعا اعلاميه دادند و از آنها اعلام برائت كردند كه اين، كار درست و نشانگر هوشياري بازاريان بود.
يادآوري فتنه 88
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري قضاياي فتنه سال 88 ، خاطر نشان كردند: بعد از انتخابات با عظمت سال 88 ، عده اي اظهار مخالفت كردند و عده اي هم به نام آنها و با سوء استفاده از اين فرصت، آشوب و تشنج ايجاد كردند. آن عده اي كه به اسم آنها آشوب شد، بايد همان موقع اعلاميه ميدادند و اعلام برائت ميكردند، اما اين كار را انجام ندادند.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: «هوشياري و موقع سنجي لحظه اي» خصوصيت برجسته اي است كه مردم همواره بايد به آن توجه داشته باشند و به محض توطئه دشمن، به صورت لحظه اي واكنش نشان دهند.
ايشان وظيفه مسئولان را نيز حفظ اتحاد و همدلي، برنامه ريزي، رعايت حدود قانوني، مسئوليت شناسي و تقصيرها را به گردن هم نيانداختن ، دانستند و تأكيد كردند: در قانون اساسي نقش مجلس، دولت، رئيس جمهور و قوه قضائيه مشخص شده است، بنابراين همه مسئولان بايد به وظايف قانوني خود عمل كنند و با يكديگر همدل، همراه و همزبان باشند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان كردند: به لطف خداوند كشور در اين خصوص مشكلي ندارد زيرا مسئولان كشور اعم از روساي قوا و بدنه سه قوه، دلسوز و علاقمند به سرنوشت كشور هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: البته ممكن است اشتباهات يا خطاهايي هم وجود داشته باشد ولي همه اين اشتباهات قابل جبران هستند.
ايشان تأكيد كردند: مسير ملت ايران، مسير مهمي است كه ميتواند تاريخ جهان را متحول كند، همانگونه كه اكنون تاريخ منطقه را متحول كرده است.
حوادث منطقه
به زيان آمريكاست
رهبر انقلاب اسلامي حوادث منطقه را به زيان غرب بويژه آمريكا و تهديدي براي رژيم صهيونيستي خواندند و با اشاره به ياوه گويي هاي مسئولان رژيم صهيونيستي افزودند: البته اين ياوه گويي ها ارزش جواب دادن را ندارد ولي كشورهاي اروپايي كه به دنبال آمريكا به راه افتاده اند، بدانند كه اين همراهي عاقلانه و خردمندانه نيست و يك نوع حماقت است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به خاطره نه چندان بد ملت ايران از بيشتر كشورهاي اروپايي تأكيد كردند: البته ملت ايران از انگليس ذهنيت بسيار بدي دارد و به همين علت، به آن ، انگليس خبيث گفته ميشود.
ايشان افزودند: كشورهاي اروپايي بدانند كه همراهي با آمريكا نتيجه اي جز منفور شدن نزد ملت ايران ندارد.
علاج اصلي ؛ توليد ملي
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه، علاج اصلي و بنياني مشكلات اقتصادي كشور را حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني دانستند وخاطر نشان كردند: توجه به توليد ملي موجب از بين رفتن گراني، ايجاد اشتغال، و تقويت روحيه استغناء ملت ايران خواهد شد، بنابراين مسئولان بايد به موضوع توليد ملي توجه جدي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود، با ابراز خرسندي فراوان از سفر به استان خراسان شمالي به عنوان باب الرضا(ع)، در روز زيارتي آن حضرت ، به بيان ويژگي ها و خصلت هاي برجسته مردم اين منطقه و ظرفيت هاي طبيعي و جغرافيايي خراسان شمالي پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي طبيعت زيبا و جاذبه هاي فراوان گردشگري، منابع طبيعي غني و زمينه مستعد كشاورزي و دامي را از ويژگي هاي طبيعي استان خراسان شمالي برشمردند و افزودند: ديانت، سرزندگي و شور و نشاط، آماده بكار بودن، غيرت مرزباني، استعدادهاي برتر و درخشان، شجاعت ، و همزيستي مهربانانه و برادرانه قوميت هاي مختلف، از امتيازات برجسته مردم استان خراسان شمالي است.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي حجت الاسلام و المسلمين يعقوبي امام جمعه بجنورد به حضرت آيت الله خامنه اي خيرمقدم گفت.
 


در حاشيه سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالي

قلب همه دنياست خراسان شمالي

¤ با آنكه ساعت استقبال از رهبر معظم انقلاب هشت صبح اعلام شده بود، اما مردم ولايت مدار خراسان شمالي بيش از اين تاب نياورده و از نخستين دقايق صبح چهارشنبه مشتاقان ديدار رهبر معظم انقلاب از مسيرهاي مختلف با پاي پياده خود را به مسير استقبال ايشان رساندند و پس از سال ها انتظار به ديدار يار شتافتند.
¤ مردم خراسان شمالي ازساعات اوليه بامداد روزچهارشنبه19 مهرماه، در ميدان دولت بجنورد و خيابان هاي مسير استقبال از معظم له، به انتظار قدوم رهبر انقلاب گرد هم آمده بودند، با حضور پرشورخود نمايش ميثاق با رهبري و ولايت را به نمايش بگذارند.
¤ در اين استقبال بي نظير، مردان، زنان، جوانان و نوجوانان، علما و روحانيان شيعه و سني، دانشجويان و دانش آموزان، بازاريان و كسبه، كارگران و همه آحاد مردم به خيابان هاي شهرآمده و ارادت خود را به مولا و مقتدايشان اعلام كردند.
¤مردم ديار گنجينه فرهنگ ها، كه تمثال هايي از رهبري و پرچم هاي سه رنگ جمهوري اسلامي را در دست داشتند با شعارهايي همچون «صل علي محمد- بوي خميني آمد»، «صل علي محمد- رهبرما خوش آمد»، «اي رهبر آزاده- آماده ايم آماده ايم»، « لبيك يا خامنه اي»، « ما اهل كوفه نيستيم- علي تنها بماند»، «حزب فقط حزب الله-سيد علي روح الله»، «ما همه سرباز توييم خامنه اي- گوش به فرمان توييم خامنه اي»، عشق و ارادت قلبي خود را به رهبر معظم انقلاب نشان دادند.
¤در يكي از پارچه نوشته هاي خيابانهاي بجنورد اين شعر زيبا آمده است:
دلدار قرار است كه باعز و جـلالي
راهي بشود سوي ديار گــل و قـالي
با لشكر دل ها كه شود همره راهش
قلب همه دنياست خراســـان شــمالي
¤ حسينعلي بهرامزاده يكي از اساتيد دانشگاه هاي بجنورد كه در مراسم استقبال از آقا حضور داشت، با بيان اينكه تا كنون حضور مردم استان را اين گونه با شكوه و مقتدرانه نديده است به خبرنگار مهرگفت: مردم ولايتمدار خراسان شمالي حماسه اي بزرگ و جاويدان خلق كردند و اين رويداد تاريخي علاوه بر آنكه شادماني دوستداران انقلاب را سبب شد، موجبات يأس و نا اميدي استكبار جهاني و دشمنان نظام اسلامي را نيز فراهم كرد.
¤يكي از تركمنان منطقه جرگلان كه از فاصله 170 كيلومتري به بجنوردآمده بود، گفت: لباس سنتي تركمني پوشيده ام تا نشان دهم با هر لباسي عاشق رهبر خود هستيم، چرا كه در اين استان فرقي بين شيعه و سني نيست و همه مطيع ولي فقيه هستيم.
نورمراد كوهي افزود: اين سفر ارزشمند بر استحكام وحدت جامعه اهل سنت و اهل تشيع كشور تاثير بسيار مثبتي دارد و همچنين بر توسعه اقتصادي و فرهنگي اين منطقه موثر است و عشق و علاقه مردم به رهبري را، كه زياد بود، زيادتر مي كند.
¤يكي از روحانيان اهل سنت منطقه راز و جرگلان نيز ضمن بيان خوشحالي خود از سفرآقا به اين استان گفت: سفر رهبر فرزانه يك سفر معنوي است كه بركات زيادي از جمله اتحاد و يكپارچگي مردم منطقه و تقويت روحيه آنان دارد.
آنامحمد درخشان در گفت گو با ايرنا اظهار كرد: رهبر ايران اسلامي در دنيا نظير ندارند، چرا كه تنها رهبري هستند كه در بين ملت حضور پيدا مي كنند و از نزديك جوياي حال مردم خود هستند.
¤رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي صبح ديروزدر ميان استقبال انبوه و ابراز احساسات گرم مردم استان خراسان شمالي وارد شهر بجنورد شدند.با آغاز مراسم استقبال از رهبري، مردم استقبال كننده از معظم له، دلنوشته ها، نامه ها و درخواست هاي خود را به مسئولان مربوطه تحويل دادند.
¤در روزهاي قبل نيز مردم استان، نامه ها و درخواست هاي خود را از طريق ستادهاي استقبال جهت ارائه به نهاد رهبري به مسئولان تحويل داده اند.
¤به گفته استاندار خراسان شمالي تمام دلنوشته ها و نامه هاي مردم به رهبر انقلاب از سوي دستگاه هاي مربوط جمع آوري شده و در اختيار نهاد رهبري قرار مي گيرد.
¤سيل جمعيت استقبال كننده از رهبر معظم انقلاب در خيابان هاي بجنورد، و ازدحام جمعيت كار تهيه عكس و گزارش را بسيار دشوار كرد.
¤كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان خراسان شمالي با انتشار فراخوان مسابقه «كودكانه هاي ديدار» از كودكان و نوجوانان اين استان دعوت كرده تا آثار خود را در قالب خاطره، شعر، داستان، نامه و نقاشي در موضوع سفر رهبري انقلاب تا اول آبان ماه به مراكز ثابت و سيار كانون ارسال كنند. آثار برگزيده كودكان و نوجوانان در قالب مجموعه اي به چاپ خواهد رسيد.
¤در مراسم استقبال از رهبري، خبرنگاران خبرگزاري هاي كشور، نمايندگي هاي روزنامه هاي كشوري و خبرنگاران نشريات استاني و محلي عاشقانه و لحظه به لحظه اين سفر تاريخي را گزارش و لحظات به يادماندني اين حضور بي نظير را ثبت و ضبط كردند.
¤خودروي حامل حضرت آيت الله خامنه اي پس از حدود دوساعت از فرودگاه به ورزشگاه تختي رسيد و ايشان در جمع ده ها هزار نفر از مردم حاضر در ورزشگاه به ايراد بيانات مهمي پرداختند.
 


از شنبه انجام مي شود

آغاز ثبت نام پذيرفته شدگان نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع

ثبت نام پذيرفته شدگان دوره هاي كارداني فني و كارداني حرفه اي دوره هاي پودماني نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي كاربردي از شنبه آغاز مي شود.
پذيرفته شدگان در دوره هاي كارداني فني و كارداني حرفه اي دوره هاي پودماني نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي كاربردي بايد در يكي از روزهاي شنبه 22 تا دوشنبه 24 مهرماه با در دست داشتن مدارك لازم براي ثبت نام به واحدهاي پذيرفته شده مراجعه كنند.
بر اساس اين گزارش، مدارك لازم شامل شش قطعه عكس تمام رخ 4*3 تهيه شده در سال جاري، تصوير شناسنامه و اصل آن، تصوير كارت ملي و اصل آن، اصل ديپلم كامل متوسطه يا گواهي آن براي داوطلبان نظام قديم آموزش متوسطه با مهر و امضاي رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصيل به انضمام يك برگ تصوير آن، اصل مدرك ديپلم نظام جديد آموزش متوسطه يا گواهي پايان دوره سه ساله نظام جديد با مهر و امضاي رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصيل به انضمام يك برگ تصوير آن، اصل فرم تاييديه معدل براي فارغ التحصيلاني كه تاكنون گواهينامه پايان تحصيلات براي آنان صادر نشده است، گواهي اشتغال به كار با امضا و مهر بالاترين مقام مسئول، آخرين فيش حقوقي و آخرين حكم كارگزيني يا قرارداد معتبر انجام كار براي پذيرفته شدگان شاغل و براي برادران مدركي كه وضعيت نظام وظيفه داوطلبان را با توجه به مقررات وظيفه عمومي مندرج در دفترچه راهنماي پذيرش مذكور مشخص كرده است.
 


از ديروز انجام شد

آغاز ثبت نام دوره كارداني غيرحضوري دانشگاه جامع

ثبت نام دوره كارداني پودماني غيرحضوري دانشگاه جامع علمي كاربردي به صورت اينترنتي از روز چهارشنبه 19 مهرماه آغاز شده و تا 25 مهرماه ادامه دارد.
متقاضيان ثبت نام در دوره كارداني علمي كاربردي پودماني غيرحضوري مديريت خانواده و همچنين دانشجويان اين دوره، بايد از 19 تا 25 مهرماه با مراجعه به دفاتر پستي سراسر كشور نسبت به خريد كارت اعتباري كه داراي شماره پرونده، نام كاربري و رمز عبور است و يك جلد دفترچه راهنماي ثبت نام به مبلغ 125 هزار ريال اقدام كنند.
داوطلبان پس از مطالعه دفترچه مي توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام اينترنتي دوره كارداني پودماني غيرحضوري خانواده به نشاني http://reg.uast.ac.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.

 


چشم به راه سپيده

Email: SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

خدا كند برسد
خدا كند كه بهار رسيدنش برسد
شب تولد چشمان روشنش برسد
چو گرد بر سر راهش نشسته ام شب و روز
به اين اميد كه دستم به دامنش برسد
هزار دست پر از خواهشند و گوش به زنگ
كه آن انارترين روز چيدنش برسد
چه سالها كه درين دشت، خوشه چين ماندم
كه دست خالي شوقم به خرمنش برسد
بر اين مشام و بر اين جان چه مي شود يارب!
نسيمي از چمنش بويي از تنش برسد
خداي من دل چشم انتظار من تا چند
به دور دست فلك بانگ شيونش برسد؟
چقدر بر لب اين جاده منتظر ماندن؟
خدا كند كه از آن دور توسنش برسد
سعيد بيابانكي
¤¤¤
براي ظهور
روي تو را ز چشمه نور آفريده اند
لعل تو را زشراب طهور آفريده اند
خورشيد هم به روشني طلعت تو نيست
آئينه تو را ز بلور آفريده اند
پنهان مكن جمال خود از عاشقان خويش
خورشيد را براي ظهور آفريده اند
¤¤¤
برمي گردي
آهوي رميده اي كه برمي گردي
پيغام سپيده اي كه برمي گردي
گفتيم شبي سياه از غم داريم
انگار شنيده اي كه برمي گردي
¤¤¤
مژده زيارت
تا وعده قيامت تو صبر مي كنيم
بر داغ بي نهايت تو صبر مي كنيم
اي از تبار آئينه و آفتاب و عشق
تا مژده زيارت تو صبر مي كنيم
¤¤¤
بي قراري
ما عاشق بي قرار ياريم همه
بر درد فراق او دچاريم همه
از پاي به جان او، نخواهيم نشست
تا سر به قدومش بسپاريم همه
¤¤¤
ويرانه
ويرانه، نه آن است كه جمشيد بنا كرد
ويرانه، نه آن است كه فرهاد فرو ريخت
ويرانه دل ماست كه هر جمعه به يادت
صد بار بنا گشت و دگر بار فرو ريخت
¤¤¤
روز هفتم
در انتظار چه شب ها كه صبحشان گم شد
چه روزها كه گرفتار روز هفتم شد
چقدر هفته پر از شنبه شد، به جمعه رسيد
و جمعه روز تفرج براي مردم شد
 


اخبار ادبي و هنري

حضور سؤال برانگيز يك سينماگر در جشنواره اي ضد ايراني
يك بازيگر سينما در حالي داوري جشنواره فيلم ابوظبي را پذيرفته كه يكي از محورهاي اصلي اين جشنواره فضاسازي تبليغاتي عليه ايران است.
رسانه ها روز گذشته خبر از عضويت «نيكي كريمي» در هيئت داوران جشنواره فيلم ابوظبي دادند. جشنواره اي كه طي سال هاي اخير به جذب فيلم هاي ضد ايراني و تقدير از آن ها پرداخته است. در ششمين دوره جشنواره فيلم ابوظبي نيز دو فيلم با محتوايي ضد كشورمان حضور يافته است. نكته قابل تأمل اين است كه اين جشنواره در برخي دوره هاي خود از فيلمسازان ايراني نيز جهت حضور در گروه هاي داوري دعوت كرده بود كه در يكي از دوره هاي پيشين، عباس كيارستمي اين دعوت را پذيرفته بود. اين بار نيز نوبت به نيكي كريمي رسيده تا ميهماني اين جشنواره شيخ نشين هاي دشمن ايران را بپذيرد. علاوه بر پذيرش سؤال برانگيز اين دعوت از سوي خود فيلمسازان از مديريت سينمايي نيز جاي اين پرسش هست كه چرا ترفندي قانوني براي جلوگيري از سوءاستفاده مدعيان تملك بر جزاير ايراني از هنرمندان كشورمان به كار نمي بندند.
گفتني است سال گذشته، عباس كيارستمي در ورك شاپ جشنواره ابوظبي، در پاسخ به پرسش يك فيلمساز جوان عرب درباره چگونگي پرداخت به «بيداري اسلامي» در كشورهاي عربي گفت كه فيلمساز نبايد كار سياسي انجام دهد!
شكايت مردمي از مديريت سينما به دادستان تهران
جمعي از مردم متدين تهران در پي اكران فيلم هايي با موضوع خيانت و ضد خانواده از رئيس سازمان سينمايي شكايت كردند.
براساس اين گزارش، اين شكايت نامه در حال حاضر به دادستان تهران تحويل داده شده است.
اين فيلم ها كه با مضموني ضد خانواده و با تم خيانت ساخته شده اند، با واكنش اقشار مختلف مردم رو به رو شده است.
مردم متدين با استناد به ماده 639 قانون مجازات اسلامي از جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان مسئول ارائه مجوز به چهار فيلم «برف روي كاج ها»، «پل چوبي»، «من مادر هستم» و «من همسرش هستم» و اكران عمومي آن در سينماهاي كشور شكايت كرده اند.
فيلم مستند سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالي توليد مي شود
سفر مقام معظم رهبري به خراسان شمالي توسط سه گروه مستندساز در شبكه يك سيما ثبت مي شود كه محمدعلي فارسي يكي از اين مستندها را كارگرداني مي كند.
حبيب الله والي نژاد مدير گروه حماسه و دفاع شبكه يك در گفت وگو با فارس گفت: ما در سفري كه مقام معظم رهبري سال گذشته به كرمانشاه داشتند، يك گروه مستندساز به اين استان فرستاديم كه حاصل آن ساخت مجموعه مستند «محبت» با موضوع استقبال قشرهاي مختلف مردم از ايشان بود. مستندهاي «مادر» و «بوي پيراهن يوسف» از اين مجموعه تاكنون پخش و با استقبال مخاطبان هم روبرو شده است.
وي ادامه داد: به همين دليل تصميم گرفتيم در سفر امسال مقام معظم رهبري هم چند گروه مستندساز اعزام كنيم تا از حواشي اين سفر آثار مستندي بسازيم. والي نژاد تصريح كرد: مسئوليت اين كار را هم مستندسازان خوبي چون احمد شريف زاده كارگردان بوي پيراهن يوسف، مهدي مطهر و محمدعلي فارسي بر عهده دارند.
يك كارگردان: سينماي شبه روشنفكري ما مريض است
جمال شورجه كارگردان سينما گفت: من سينماي روشنفكري را به سينماي روشنفكري مريض، بيمار و چرك تشبيه مي كنم؛ متأسفانه در ايران تنها اداي روشنفكري ديده مي شود تا روشنگري كه با واقع بيني مباحث و مسائل را كنكاش كند.
جمال شورجه در گفت و گو با فارس درباره سينماي روشنفكري در ايران و سياه نمايي از جامعه كه در آن به وضوح ديده مي شود، گفت: روشنفكري كه نتواند براي معضلات و مشكلات اجتماعي ما كه هيچ كس آن را انكار نمي كند، راه حلي نشان دهد، تنها اداي روشنفكر را در مي آورد؛ زيرا هيچ جامعه اي، جامعه آرماني نيست.كارگردان فيلم سينمايي «33 روز» در ادامه گفت: ما آثار شكست نحله ها و تفكرات شبه روشنفكري را در سينما مي بينيم. تفكراتي از اين دست كه در سينماي ايران شاهد آن هستيم، دنباله رو همان تفكرات روشنفكري به بن بست رسيده غربي هستند و نوعاً به اين دليل كه با نظام مشكل دارند، به سياه نمايي و غلو كردن چركي و ناپاكي در جامعه مي پردازند تا بگويند نظام قادر به ارائه راه حل براي مشكلات و معضلات جامعه نيست. عمده فيلم ها سياه نمايي، تلخ نگاري و چرك نگاري است.
شورجه درباره استقبال مخاطب خاص از اين گونه از سينما گفت: مخاطب هم به دروغ هاي بزرگ و غلو شده كه در اين فيلم ها مي بيند، توجه دارد و با اين فيلم ها ارتباط برقرار نمي كند. مخاطب مي داند كه مشكلاتي در جامعه وجود دارد، اما اين قدر غلو شده و سياه نمايي وجود ندارد و يا متوجه مي شوند اين ها وابسته به كشورهاي اجانب هستند و از سر دلسوزي ساخته نشده است.
 


وزير كار لبنان:

خوشحالم كه با گوشه اي از تمدن بزرگ ايران آشنا شدم

وزير كار لبنان در بازديد از سايت سيزدهمين دوره مسابقات ملي مهارت اظهار داشت: خوشحالم كه با ديدن توانمندي هاي شما، با گوشه اي از تمدن بزرگ ايران آشنا شدم.
به گزارش مهر، عطاءالله رزوق وزير كار لبنان و هيئت همراه ديروز از سايت سيزدهمين دوره مسابقات ملي مهارت ديدار كردند.
اين ديدار با همراهي حسين طلا نايب رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، برات دبير از كميسيون اجتماعي مجلس و همچنين كوروش پرند رئيس سازمان فني و حرفه اي كشور انجام شد.
رزوق با ابراز خشنودي از فرصت ايجاد شده براي ديدار نزديك از كارگاه ها و آشنايي با مديران و مربيان فني و حرفه اي كشور ايران گفت: بسيار خوشحالم كه با چشمان خود و از نزديك اين مردم و توانمندي هايشان را ديدم.
وزير كار لبنان افزود: مردم ايران ملت بزرگي هستند كه به رغم فشارهاي زيادي كه متحمل مي شوند، كوشا هستند.
وي يادآور شد: ملت ايران و لبنان تفاهم بسيار زيادي با يكديگر دارند و ديدگاهشان بسيار به يكديگر نزديك است. ملت ايران ملتي بزرگ است كه با پايداري نسل هاي آينده را پرورش مي دهد.وزير كار لبنان نفوذ اين آموزش ها در پرورش ملي را بسيار خوب و تاثيرگذار توصيف كرد.
رزوق ملت لبنان را دوستدار ايرانيان خوانده و گفت: ملت لبنان از خدماتي كه در زمينه همكاري با وزارت كار و مراكز فني و حرفه اي به كشور ما شده بخوبي آگاه است .
وي ضمن ابراز خشنودي از امضاي تفاهم نامه اي پيرامون تبادل اطلاعات و آموزش كارآموزان و مربيان لبناني در ايران گفت: ما به هر طريق كه باشد از تجربه هاي شما استفاده خواهيم كرد.
وزير كار لبنان مردم ايران را ملتي فعال خواند و افزود: شما ملتي هستيد كه مي توانيد ملزومات يك زندگي پيشرفته را خودتان فراهم كنيد.
وي در پايان با ابراز اميدواري براي همكاري هاي صميمي تر و نزديكتر با ايران گفت: در وزارت كار لبنان ما نقشي بازدارنده نداريم و تنها مشاور و راهنما هستيم و در همين زمينه مشتاقيم تا كارآموزان نظارتي وزارت كار لبنان را براي آموختن روش هاي راهنمايي و مشاوره به ايران بفرستيم كه اميدواريم بزودي محقق شود.
 


تقدير كارشناس آلماني

از جشنواره تئاتر كودك همدان

همدان- خبرنگاركيهان:
رئيس خانه تئاتر كودك فرانكفورت گفت: نمايش هاي ايراني حاضر در جشنواره تئاتر همدان، حرف براي گفتن دارند.
گوردون واين افزود: در اين دوره از جشنواره، نمايش هايي ديدم كه حرفي براي گفتن داشتند و بسياري از موضوعات را به تماشاگران كودك و نوجوان خود آموزش مي دادند.
وي ادامه داد: امسال كارهاي خلاقانه اي ارائه شده كه علاوه بر كاربرد موسيقي ايراني، با استفاده از اصوات مختلف نيز آهنگ هايي در آنها ساخته شده و اين نشان دهنده ارتقاي سطح فني كارهاي نمايشي در ايران است.
واين خاطرنشان ساخت: با آنكه امسال نيز با سابقه ذهني گذشته در جشنواره تئاتر همدان حاضر شدم، اما با تماشاي چند نمايش متعجب شدم زيرا انتظار چنين آثاري را نداشتم.
رئيس خانه تئاتر كودك و نوجوان فرانكفورت اظهار داشت: اين نمايش ها به خوبي توانست با تماشاگران ارتباط برقرار كند.
وي يادآور شد: تئاتر آلمان هم داراي ضعف هاي مشابه گروه هاي ايراني است، اما نمايش هاي ايراني در اينجا ثابت كردند كه فقط به سرگرم كردن تماشاگر نمي انديشند بلكه آموزش هاي مناسبي هم براي مخاطبان دارند.
 


فرمانده سپاه الغدير يزد:

سپاه بر همه نقشه هاي دشمن تسلط دارد

طبس-خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه الغدير در مراسم ارتقاي فرماندهان سپاه ناحيه مقاومت بسيج طبس گفت: امروز سپاه همه نقشه هاي پنهان و نيمه پنهان دشمن را مي داند.
فرمانده سپاه الغدير يزد با اعلام مطلب فوق گفت: امروز سپاه پاسداران به بركت خون شهدا توانسته است ذهن دشمن را بخواند ما امروز همه نقشه هاي پنهان و نيمه پنهان دشمن را مي دانيم.
به گزارش خبرنگار ما؛ سرتيپ فتوحي افزود: امروز براساس اصل بازدارندگي و مسدود كردن فعاليت هاي دشمن سپاه پاسداران توانسته است هم در دريا و فضا و زمين به قدرت بازدارندگي برسد.
وي بيان نمود تمام وجب به وجب جمهوري اسلامي به سكوهاي دور برد مجهز است.
در ابتداي مراسم سرهنگ ابوالقاسم احمدي فرماندهي ناحيه مقاومت بسيج طبس در گزارشي از عملكرد سپاه طبس در سالهاي گذشته ارايه نمود. وي اظهار داشت: بيش از 40 درصد از جمعيت شهرستان طبس در رده هاي مقاومت بسيج عضو رسمي هستند.
شايان ذكر است كه مراسم توديع و معارفه فرماندهان ناحيه مقاومت بسيج طبس در سالن ميقات الرضا(ع) آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) با حضور مسئولين شهرستان طبس برگزار شد.
در اين مراسم از خدمات سرهنگ ابوالقاسم المهدي تقدير و سرهنگ غلامي به سمت فرماندهي بسيج ناحيه طبس منصوب و معرفي شد.
 


رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:

قيمت كالاهاي اساسي ارتباطي به قيمت ارز ندارد

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: با افزايش نرخ ارز در روزهاي اخير عده اي سودجو اقدام به افزايش نرخ كالاهاي اساسي مردم كرده اند در حالي كه قيمت اين كالاها هيچ ارتباطي به قيمت ارز ندارد.
اميرحسين نظري در جلسه شوراي برنامه ريزي استان خوزستان اظهار داشت: كالاهاي اساسي با ارز مرجع از قرار 12260 ريال وارد كشور مي شود بنابراين هيچ توجيهي در اين رابطه از فروشندگان سودجو پذيرفتني نيست.
وي يازده كالا را به عنوان كالاهاي اساسي و مصرفي مردم عنوان و خاطرنشان كرد: شكر، برنج، گوشت قرمز، مرغ، ذرت، كنجاله سويا، روغن خام، شير خشك صنعتي و گوسفند زنده از مهم ترين اين اقلام است.
دبير ستاد تنظيم بازار خوزستان با بيان اينكه برنج با استفاده از ارز مرجع وارد مي شود، بنابراين افزايش قيمت آن تخلف محسوب مي شود، افزود: همچنين با توجه به اينكه كنجاله سويا نيز با ارز مرجع در اختيار مرغداران قرار مي گيرد قيمت اين محصول پروتئيني نبايد از 52000 ريال تجاوز كند.
نظري در ادامه نقش بنكداران را در تنظيم بازار نقش مهم و تاثيرگذار دانست و گفت: فرمانداران با برگزاري جلسات مكرر با اين اصناف علاوه بر اعمال وجوه نظارتي در جريان آخرين اخبار قرار گيرند.
وي رصد قيمت ها و مقايسه با شهرهاي همجوار، فعال كردن بازرسي ها، گزارش و تكميل جلسات با بازرسان را زمينه ساز ايجاد انگيزه پيشرفت نظارت بر بازار و قيمت ها عنوان كرد.
نظري در پايان هرگونه عدم عرضه كالا و نگهداري آن در انبار را به معني احتكار عنوان كرد و گفت: با هرگونه احتكار كالا به شدت برخورد خواهد شد.
 


از سوي دادستان تبريز مطرح شد

اثرات مخرب كارتون هاي خارجي بر روي كودكان ايراني

تبريز- خبرنگار كيهان:
بسياري از كارتون ها و انيميشن هاي خارجي و وارداتي، موجب اختلالات رواني در كودكان شده و زمينه بزه كاري آنان را فراهم مي كنند.
«موسي خليل اللهي» دادستان تبريز، روز سه شنبه در جمع مديران بهزيستي آذربايجان شرقي گفت: كارتون هاي وارداتي، بر روي روحيه كودك ايراني، تاثير مخرب دارد و خانواده ها بايد مراقب فرزندان خود باشند.
موسي خليل اللهي از رايج شدن انيميشن هاي خارجي در كشور، ابراز تاسف كرد و در عين حال اقدام صدا و سيما را در راه اندازي شبكه پويا براي كودكان مورد تقدير قرار داد.
حجت الاسلام والمسلمين مالك اژدر شريفي، رئيس دادگستري آذربايجان شرقي نيز گفت: بايد كودكان و جوانان را دريابيم و اجازه ندهيم بيگانگان آنها را دريابند. در غير اين صورت شيطان آنها را پيدا خواهد كرد و اين باعث تاسف و نگراني خواهد بود.
 


يك مقام وزارت كشور:

خدمات قابل ارائه خارج از محيط اداري به دفاتر پيشخوان دولت واگذار مي شود

مشاور وزير و رئيس مركز نوسازي و تحول اداري و فناوري اطلاعات وزارت كشور گفت: در اجراي بند ج ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه كشور همه دستگاه هاي اجرايي مكلف هستند تا پايان اين برنامه همه خدمات قابل واگذاري و ارائه در خارج محيط اداري را به دفاتر خدمات دولت واگذار كنند.
به گزارش ايرنا، رئيس مركز نوسازي و تحول فناوري اطلاعات وزارت كشور در كارگروه دفاتر پيشخوان خدمات دولت در بوشهر با اعلام خبر فوق گفت: در واگذاري اين خدمات به دفاتر پيشخوان دولت بر انتخاب نيروي انساني متخصص، متعهد و معتقد براي حفظ امنيت اطلاعات و داده ها تأكيد شود.
امير شجاعان افزود: بسياري از دفاتر پيشخوان در سطح كشور سوددهي مناسب ندارند، اما پيش بيني مي شود در آينده با افزايش برون سپاري، شاهد سوددهي اين مراكز باشيم.
وي اضافه كرد: در حالي كه پيش از اين شش دستگاه اجرايي 106 خدمت را به دفاتر پيشخوان دولت برون سپاري كرده بودند امروز در بوشهر تفاهم نامه واگذاري 130 خدمت جديد براي 13 دستگاه اجرايي به دفاتر پيشخوان دولت مبادله شد.
مشاور وزير كشور يادآور شد: 238 خدمت از طرف 19 دستگاه اجرايي براي تحويل به دفاتر پيشخوان دولت تعريف شده است.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري بوشهر نيز گفت: براساس يك تكليف قانوني تمامي برنامه هايي كه در قانون برنامه پنجم توسعه پيش بيني شده است از طريق دفاتر پيشخوان دولت ارائه مي شود.
محمد حسن زارع اضافه كرد: با توجه به اين كه دبيرخانه كارگروه دفاتر پيشخوان دولت در استانداري قرار دارد، سعي مي شود با دعوت از دستگاه هاي اجرايي زمينه آموزش هاي مورد نياز ايجاد شود.
 


اخراج دانشجويان از خوابگاه در صورت عدم جمع آوري قليان

معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف گفت: دانشجويان خوابگاهي خاطي در صورت عدم تحويل قليان، به كميته انضباطي فرا خوانده شده و از خوابگاه اخراج مي شوند.
محمود بهمن آبادي در گفت وگو با مهر درباره اطلاعيه جمع آوري قليان از خوابگاه هاي اين دانشگاه گفت: مصرف قليان حتي توسط يك دانشجوي دانشگاه شريف هم براي ما زياد است.
وي ادامه داد: مصرف قليان توسط يك تعداد محدودي از دانشجوها در يكي دو تا از خوابگاه ها رؤيت شده بود كه براي حفظ شان دانشجو و اينكه وارد اتاق دانشجويان نشويم درخواست كرديم كه در موعد مقرر قليان ها را جمع آوري و تحويل دهند.
معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف ادامه داد: طي سال هاي گذشته با اين مسأله برخورد قاطعي صورت نگرفته است و گذرا از اين مسأله گذشته اند بنابراين در ابتدا اخطار داديم تا دانشجويان خاطي در موعد مقرر قليان ها را جمع آوري كنند.
وي ادامه داد: اكنون 4 هزار دانشجو در خوابگاه هاي دانشگاه شريف ساكن هستند كه اين تعداد معدود كه تعداد آن ها به 10 نفر هم نمي رسد نبايد تأثير سوء بگذارند.
معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف ادامه داد: به صورت اخلاقي درخواست كرديم قليان ها را تحويل دهند تا اثر بد در خوابگاه نگذارد، اگر اين كار را انجام ندهند به كميته انضباطي فراخوانده و اولين كار اخراج از خوابگاه است و ممكن است مسايل آموزشي آنها هم زير سؤال رود.
به گزارش مهر؛ دانشگاه صنعتي شريف داراي 11 خوابگاه، و چهار هزار دانشجو است كه داراي دو خوابگاه ويژه دانشجويان متأهل، پنج خوابگاه ويژه دانشجويان پسر مجرد و 4 خوابگاه ويژه دانشجويان دختر است.
 


رئيس دادگستري آذربايجان شرقي:

تراكم جمعيتي زندان ها، اقدامات فرهنگي را بي اثر مي كند

تبريز- خبرنگار كيهان:
به دليل تراكم جمعيتي در برخي زندان ها، كارهاي فرهنگي، تربيتي، برغم زحمات زياد مسئولان مؤثر واقع نمي شود.
رئيس دادگستري آذربايجان شرقي با اعلام اين مطلب در ديدا رئيس بنياد تعاون و حرفه آموزي زندانيان كشور و نيز مدير كل زندان هاي استان افزود: فضاي زندان بايد به شكلي باشد كه زندانيان مجال تفكر پيرامون كارهاي فرهنگي و ديني ارائه شده در زندان را داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمين مالك اژدر شريفي از نقش سازنده بنياد تعاون زندانيان تقدير كرد و لزوم كمك به رفع مشكلات آن را مورد اشاره و تأكيد قرار داد.
مطهرنژاد، رئيس بنياد تعاون و حرفه آموزي زندان هاي كل كشور نيز گزارشي از عملكرد استان هاي مختلف ارائه داد و خواستار مشاركت جمعي براي تحقق اهداف اين بنياد شد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14