(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 20 مهر 1391 - شماره 20329

حديث دشت عشق
كاپيتان سابق تيم ملي فوتبال از علت عدم حضورش در مستطيل سبز گفت
باقري: نمي توانم در اين فوتبال كار كنم
اخبار كوتاه از فوتبال
براي حضور در كميته مشترك با وزارت ورزش
كميته ملي المپيك 4 نماينده خود را معرفي كرد
اظهارات جالب توجه دبير فدراسيون دوچرخه سواري:
فدراسيون جهاني ، سرمان را بريد!
باباجان زاده وضعيت كشتي فرنگي را وخيم مي داند
بنايي شاگردان «بنا» براي امرار معاش !
خواندني از ورزش ايران
جودو و باز هم دوپينگ
رستگار: كوتاه نمي آييم، برخورد مي كنيم


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «مجتبي كشميري»
شهيد 16 ساله
در مدرسه با ذوق و شوق و در بسيج با عشقي وافر و در مسجد با يك روحيه معنوي از خود خاطرات ماندگار به جاي گذاشته است.
مكبر نماز بود و با صداي زيبايش آنچنان اذان مي گفت كه او را موذن زاده اردبيلي مي ناميدند. در پايگاه بسيج با آن سن و سال كمش در موقع جلسات پيش نماز بسيجي ها مي شد.
بسيجي شهيد «مجتبي كشميري» 23 شهريور 1350 متولد شد و در 23 شهريور 65 در سن 15 سالگي به جبهه رفت. اول سقا و بعد در تبليغات بود و در چند روز پايان زندگي اش به عنوان تك تيرانداز فعاليت مي كرد. عاقبت اين بسيجي دانش آموز در 22/1/66 در عمليات كربلاي 6 به شهادت رسيد.
 


كاپيتان سابق تيم ملي فوتبال از علت عدم حضورش در مستطيل سبز گفت

باقري: نمي توانم در اين فوتبال كار كنم

اگر قرار باشد روزي فهرستي از نامدارترين و تاثيرگذارترين بازيكنان تاريخ فوتبال ايران منتشر شود بدون شك نام كريم باقري در اين فهرست خواهد بود؛ بازيكني كه نه تنها توانايي هاي فني اش بيشترين تاثير را در فوتبال ايران در دهه اخير داشته بلكه رفتار و منش اش هم زبانزد همه بوده است.
پس از زلزله دلخراش آذربايجان شرقي بود كه كاپيتان سابق تيم ملي به صورتي كاملا خودجوش راهي بازار تبريز شد و براي مردم زلزله زده پول جمع آوري كرد. كريم باقري پس از بازگشت اش از آمريكا در گفت وگويي تفصيلي با ايسنا، از همه جا صحبت كرد. از سرنوشت پولي كه به كمك ساير ورزشكاران و هنرمندان جمع كرد تا وضعيت تيم ملي و پرسپوليس.
¤ من فعلا در تبريز هستم، پس از آن كه سفري ضروري داشتم و از قبل اين سفر هماهنگ شده بود به تبريز آمدم و ديداري با فرمانده سپاه عاشورا، سردار پورجمشيديان داشتم و قرار شد براساس تفاهم نامه اي كه امضا كرديم 30 واحد مسكوني در سه شهر زلزله زده آذربايجان شرقي با كمك مردم خير، ورزشكاران و هنرمندان اين سه شهر ساخته و به مردم زلزله زده تحويل شود.اگر برف و باران مانع نشود تا آخر آبان اين واحدها تكميل مي شود و در مراسمي به خانواده هاي كم بضاعت و زلزله زده تقديم مي شود .
¤ پولي كه پس از زلزله جمع آوري شد را در بانك پارسيان گذاشتم تا به آن سود تعلق بگيرد و سود پولي كه جمع شده تا به حال به يك ميليون و 300 هزار تومان رسيده است. حساب هم كاملا مشخص است و حتي مي توانم كمك هايي كه انجام شده را با مستندات در اختيارتان قرار دهم. به هر حال مردم، ورزشكاران و هنرمندان به من اعتماد كردند و اين كار را انجام دادند. 258 ميليون تومان پولي بود كه در آن مدت جمع آوري شد و مطمئنا همه اين پول صرف مردم زلزله زده مي شود.
¤ پرسپوليس سال پر فرازونشيبي را آغاز كرده است. در اين فصل هزينه هاي زيادي در پرسپوليس صورت گرفته و بازيكنان بزرگي جذب تيم شده اند اما نتايج طور ديگري رقم خورده است .
¤ من در تيم پرسپوليس نبوده ام و نمي دانم در پرسپوليس چه گذشته است و به همين خاطر نمي توانم قضاوت كاملي داشته باشم اما چيزي كه مي توانم بگويم اين است كه بايد هرچه سريع تر تكليف كريمي روشن شود. اگر قرار است علي كريمي به پرسپوليس برگردد بايد اين كار در چارچوب تيمي انجام شود و همه چيز سر جاي خود قرار گيرد اما اگر بناست كريمي از پرسپوليس جدا شود مسئولان بايد خيلي شفاف اعلام كنند كه او برنمي گردد و دليلش را هم به هواداران بگويند. فكر نمي كنم اين بلاتكليفي جالب باشد. در اين وضع هم بازيكن و هم هوادار بلاتكليف است و اين آرامش را از پرسپوليس مي گيرد. فقط به عنوان يك بازيكن قديمي مي گويم بهتر است اين قضيه حل و فصل شود .
¤ بازي با كره جنوبي سرنوشت ما را تا حدودي تعيين مي كند. معتقدم هنوز به آخر خط نرسيده ايم و شانس خوبي داريم كه يكي از دو تيم صعود كننده باشيم. شرايط هم برايمان در جدول حاد نيست. درست است كه برابر لبنان باخت شوك آوري را متحمل شديم اما اكنون وقت اين است كه با هم متحد شويم و شرايطي را فراهم كنيم تا تيم ملي به جام جهاني صعود كند .
¤ پس از خداحافظي ام از فوتبال پيشنهادهاي متعددي به من داده شد، از بازگشت به مستطيل سبز تا برعهده گرفتن پست سرپرستي و مديريتي در تيم. حتي به من پيشنهاد مربي گري شد اما هيچكدام از آنها را قبول نكردم چون واقعا شرايطش را فراهم نمي ديدم. وقتي شما بازيكن هستيد تنها فوتبال ات را بازي مي كني و مي روي اما در پست هاي ديگر مسايلي وجود دارد كه با روح من سازگار نيست.
¤ اگر قرار باشد در اين فوتبال مربي باشي بايد دست به خيلي كارها بزني. باور كنيد من نمي توانم با اين كثيفي ها كنار بيايم. در فوتبال ايران خيلي اتفاق ها از راه هاي فوتبالي به سرانجام نمي رسند و ربطي به مسايل فني ندارند.
¤ شايد باورتان نشود ،حتي براي قبول پست سرپرستي و مديريتي يك تيم هم بايد وارد يك چنين بحث هايي شد.پيشنهادهاي زيادي داشته ام اما لحظه آخر و زماني كه قرار بوده كارم را آغاز كنم نتوانستم با خودم كنار بيايم. روحيه ام طوري نيست كه بتوانم با اين كثيفي ها كنار بيايم و در اين شرايط كار كنم.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

ژوزه به ايران بازگشت
سرمربي پرسپوليس در اولين دقايق بامداد ديروز با پرواز فرانكفورت و طبق برنامه از قبل اعلام شده به تهران بازگشت.دستياران مانوئل ژوزه نيز با پروازهاي ديگر به تهران آمدند تا تمرينات پرسپوليس را از امروز زير نظر بگيرند.
به نظر مي رسد در تعطيلات ليگ يكي از دغدغه هاي سرمربي پرسپوليس پاسخگويي به كميته انضباطي خواهد بود. او بايد پس از شكايت فدراسيون فوتبال به دليل مصاحبه اش عليه كي روش پاسخگوي كميته انضباطي باشد.
تمرين تيم ملي پشت درهاي بسته
تيم ملي فوتبال ايران كه خود را براي ديدار با كره جنوبي در چارچوب رقابت هاي انتخابي جام جهاني آماده مي كند، با تصميم كارلوس كي روش از امروز بدون حضور تماشاگران و نمايندگان رسانه هاي گروهي پشت درهاي بسته تمرين خواهد كرد.تيم ملي از امروز تا روز بازي (سه شنبه هفته آينده) پنج جلسه تمرين ديگر را در كمپ تيم هاي ملي و ورزشگاه آزادي انجام خواهد داد.
قطع همكاري سپاهان با مرزبان
در جلسه اي بين باشگاه سپاهان با عليرضا مرزبان مربي تيم فوتبال، طرفين بر قطع همكاري توافق كردند. مرزبان در مدت حضور زلاتكو كرانچار در ايران و حتي تيم ملي مونته نگرو به عنوان دستيار در كنار اين مربي صربستاني قرار داشت و حالا با جدايي مرزبان بايد منتظر سرنوشت كرانچار بود. مربي پيشين تيم فوتبال سپاهان با اعلام اينكه در يك نشست خبري همه چيز را خيلي شفاف مي گويد، گفت: دليل اصلي قطع همكاري من با سپاهان به پس لرزه هاي حذف از ليگ قهرمانان آسيا مربوط مي شود.
كي روش:گروه مان سخت است اما صعود مي كنيم
سرمربي تيم ملي ايران مي گويد قرار گرفتن ايران در كنار تيم هاي لبنان، كويت و تايلند يكي از دشوارترين رقابت هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا است. كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي در واكنش به اين قرعه گفت: اول از هر چيز بايد بگويم كه گروه ما يكي از سخت ترين گروه هاي اين رقابت ها است. با اين حال ما اطمينان داريم كه ايران توانايي جمع آوري امتيازهاي كامل براي صعود به مرحله بعد را در اختيار دارد.
خداحافظي مجيدي از دنياي بازيگري با پيراهن استقلال
مديرعامل باشگاه استقلال گفت كه مسابقه خداحافظي را براي فرهاد مجيدي تدارك خواهد ديد تا او با پيراهن استقلال از دنياي بازيگري خداحافظي كند. علي فتح الله زاده اظهار كرد: ما قصد داشتيم در نيم فصل از مجيدي دعوت كنيم تا به استقلال برگردد ولي او خودش تمايل دارد كه فصل جديدي از دوران ورزشي اش را اين بار در عرصه مربيگري آغاز كند و به طور حتم ما هم در اين زمينه، به او كمك مي كنيم.وي افزود: بر اين اساس، در تلاش هستيم تا در يكي از بازي هاي استقلال، مسابقه خداحافظي را براي مجيدي تدارك ببينيم تا او با پيراهن آبي استقلال از دنياي بازيگري خداحافظي كند.
تكذيب بازداشت هدايتي
مالك باشگاه استيل آذين و ملوان بندرانزلي كه در دو روز اخير به يكي از اصلي ترين سوژه هاي خبري فوتبال ايران تبديل شده است با تكذيب خبر بازداشتش به خاطر بدهي بانكي گفت: به آن دسته از دشمنان تنگ نظرم توصيه مي كنم اگر مي خواهند براي من شايعه بسازند اين گونه مسائل را مطرح نكنند و نگويند هدايتي وام 180 ميليارد توماني گرفته حداقل مي خواهند اگر شايعه بسازند بگويند وام يك هزار و 800 ميليارد توماني گرفته است.در حالي كه روز سه شنبه برخي منابع غيررسمي خبر از بازداشت حسين هدايتي به خاطر بدهي ميلياردي داده بودند، مالك باشگاه استيل آذين و ملوان بندرانزلي بعدازظهر ديروز در نشست خبري كه در محل باشگاه استيل آذين برگزار شد، خبر بازداشتش را تكذيب كرد.
حسين هدايتي كه شايعه دستگيري اش ديروز به سوژه نخست رسانه هاي ورزشي تبديل شده بود در واكنش به اين شايعه گفت: من سه شنبه شب با آقاي مظلومي جلسه داشتم از ظهر هم در باشگاه استيل آذين هستم و در حال حاضر با شما گفتگو مي كنم پس چطور بازداشت شده ام؟! من نمي دانم اينها از كارهايي كه مي كنند چه سودي مي برند واقعا اگر افرادي كه براي خدمت وارد ورزش شده اند بازداشت شوند اين تنگ نظران چه سودي مي برند.وي تصريح كرد: ثروت و دارايي من چندين برابر 180ميليارد توماني است كه اين دوستان مطرح كردند اينها مطمئن باشند كه اگر جنازه من هم به خاك برود با ثروتي كه براي خانواده من بر جاي مي ماند مي توانند تا صدسال در فوتبال ايران تيم داري كنند.
 


براي حضور در كميته مشترك با وزارت ورزش

كميته ملي المپيك 4 نماينده خود را معرفي كرد

دبير كل كميته ملي المپيك از معرفي خسروي وفا، قدمي و شهنازي براي حضور در كميته مشترك وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك خبر داد.
اواسط هفته گذشته بود كه در پايان نشست مشترك وزارت ورزش و جوانان و اعضاي هيأت اجرايي كميته ملي المپيك براي برطرف كردن موانع و مشكلات موجود پيش آمده در ورزش كشور، مقرر شد كميته اي مشترك بين وزارت ورزش و كميته ملي المپيك براي رفع تمامي اين مشكلات ايجاد شود.
به دنبال برگزاري اين نشست بهرام افشارزاده در خصوص اعلام نفرات كميته ملي المپيك ايران براي حضور در كميته مشترك اظهار داشت: كميته ملي المپيك اسامي 4 نفر را براي حضور در اين كميته، طي نامه اي رسمي به وزارت ورزش و جوانان معرفي كرده است.
وي ادامه داد: علاوه بر خودم، مهدي قدمي، محمود خسروي وفا و شاهرخ شهنازي نفرات كميته ملي المپيك براي حضور در اين كميته هستند. ضمن اينكه وزارت ورزش و جوانان هنوز نفرات خود را اعلام نكرده است.
دبير كل كميته ملي المپيك در پاسخ به اين سؤال كه جلسات كميته مشترك چه زماني برگزار مي شود؟ گفت: به محض اينكه نفرات وزارت ورزش و جوانان هم معرفي شدند، اين كميته آغاز به كار خواهد كرد.
 


اظهارات جالب توجه دبير فدراسيون دوچرخه سواري:

فدراسيون جهاني ، سرمان را بريد!

دبير فدراسيون دوچرخه سواري گفت: فدراسيون جهاني بدون اينكه به ما آب بدهد، سرمان را بريد و در واقع بدون دليل، فعاليت هاي دوچرخه سواري ايران را تعليق كرد.
اصغر خالقي، دبير فدراسيون دوچرخه سواري در خصوص رفع تعليق فدراسيون دوچرخه سواري ايران اظهار داشت: اينكه ستاره را از كنار نام ايران برداشته اند، يعني اينكه رفع تعليق شده ايم، بر همين اساس صبح روز گذشته نيز نامه اي را براي فدراسيون جهاني ارسال كردم و از آنها خواستم وقتي ما را رفع تعليق كرده ايد، پس لطف كنيد اسامي را هم جابجا كنيد و نام خسرو قمري را هم به عنوان رئيس جايگزين كنيد. وي ادامه داد: به احتمال زياد طي روزهاي آينده اين اتفاق مي افتد و نام قمري نيز به جاي زنگي آبادي جايگزين خواهد شد.
وي با بيان اينكه مي خواهم كاري كنم تا اعضاي هيئت رئيسه آسيايي با ما همراه شوند؛ افزود: امروز (ديروز) راهي لبنان مي شوم و محتويات اين نامه را در اجلاس آسيايي مطرح و از اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون آسيايي، خواستار حمايت از فدراسيون ايران خواهم شد.
خالقي با اشاره به اينكه از اين موضوع استقبال مي كنم كه دلايل تعليق را براي ما توضيح دهند؛ تأكيد كرد: 4 ماه است به فدراسيون برگشته و مدام با اين بحث درگير هستيم و واقعاً كلافه شده ام. مي خواهم بدانم به چه حقي اين بلا را سر ما آورده اند. سركسي را هم بخواهند ببرند اول به او آب مي دهند، اينها بدون اينكه به ما آب بدهند، سرمان را بريدند. به رئيس فدراسيون جهاني گوشزد كردم كه به خاطر همين كلمه «تعليق» كه به ما چسبانديد، باعث شد تا تورهايمان لغو شود. جالب اينكه حتي به ما رواديد ندادند تا با حضور در اجلاس فدراسيون جهاني از خودمان دفاع كنيم.
دبير فدراسيون دوچرخه سواري در پايان خاطرنشان كرد: البته در اين خصوص بايد باز هم صبر كرد تا سرانجام كار مشخص شود، با اين حال به نظر مي رسد كه فدراسيون جهاني كوتاه آمده و فعاليت هاي دوچرخه سواري ايران را از حالت تعليق درآورده است.

 


باباجان زاده وضعيت كشتي فرنگي را وخيم مي داند

بنايي شاگردان «بنا» براي امرار معاش !

قهرمان وزن 120 كيلوگرم دانشجويان جهان وضع كشتي فرنگي ايران را در حال حاضر وخيم مي داند و از برگزار نشدن ليگ كشتي فرنگي ناراضي است.
بشير باباجان زاده گفت: متأسفانه وضعيت كشتي فرنگي خوب نيست و ما هم هر چه مي گوييم فايده اي ندارد و انگار كسي به فكر كشتي گيران نيست و همه به فكر رياست و جاه طلبي و حقوق و مزاياي خودشان هستند.
وي افزود: بارها گفته ايم كه تكليف ما را مشخص كنند و دست كم با برگزاري كشتي فرنگي براي كشتي گيران دلخوشي ايجاد كنند، چون بعضي از كشتي گيران هستند كه مجبورند براي امرار معاش بنايي كنند.
باباجان زاده ادامه داد: متأسفانه ما فرنگي كاران هيچ چيز نداريم و ليگ هم برگزار نمي شود و خيلي از كشتي گيران فرنگي شب را با گرسنگي مي خوابند و منتظر هستند تا اردوي تيم ملي شروع شود تا با روزي 9 هزار تومان زندگي كنند.
وي درباره وضعيت كاري فرنگي كاران ايراني ابراز كرد: با اين وضعيت حتماً آنها كه سواد ندارند بايد بنايي كنند و آنها كه ديپلم دارند نامه رسان شوند يا كنتور بخوانند و آنها كه ليسانس دارند بايد جلوي دادگاه ها نامه تايپ كنند!
بشير باباجان زاده كشتي گير وزن 120 كيلوگرم تيم ملي كشتي فرنگي ايران در المپيك لندن در پايان گفت:با توجه به شرايط اقتصادي و بي توجهي مسئولان مي خواهم روي به كشتي آزاد بياورم و در ليگ اين رشته شركت كنم.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ به دنبال مخالفت باشگاه كاله با پيوستن محمد موسوي به باشگاه العربيه ، وي در رقابت هاي جام باشگاه هاي جهان اين تيم را همراهي نمي كند .
¤ كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري طي حكمي مهرزاد حميدي را به عنوان سرپرست فدراسيون ملي ورزش هاي دانشگاهي منصوب كرد. مهدي طالب پور نيز كه هم اكنون رئيس پژوهشگاه تربيت بدني وزارت علوم است، چندين سال سرپرستي اين فدراسيون را بر عهده داشت.
¤ همايش مربيان ورزشي بانوان بسيجي كشور با عنوان «بصيرت و منش پهلواني» ديروز با پيام وزير ورزش و جوانان در مشهد آغاز شد. قرار است تا دي ماه امسال نيز چهار همايش با اين عنوان براي مربيان و فدراسيون هاي ورزشي در مشهد برگزار شود.
¤ برادران عالميان براي حضور در تورهاي جهاني پينگ پنگ راهي آلمان و لهستان خواهند شد.تور جهاني پينگ پنگ آلمان از 10 تا 14 آبان در شهر برمن آلمان برگزار مي شود.به همين منظور نوشاد و نيما عالميان به همراه احمد جعفري پور(مربي) به اين رقابت ها اعزام خواهند شد.3 روز پس از اين رقابت ها و از 17 تا 21 آبان نيز تور جهاني لهستان آغاز مي شود و اين 2 پينگ پنگ باز كشورمان از آلمان راهي لهستان خواهند شد.
 


جودو و باز هم دوپينگ

رستگار: كوتاه نمي آييم، برخورد مي كنيم

اعلام نام دو جودوكار در جديدترين ليست دوپينگي ها يك بار ديگر سايه دوپينگ را بر اين فدراسيون گستراند.
روز سه شنبه دكتر پوركاظمي رئيس فدراسيون پزشكي-ورزشي از 553 نمونه گيري در 9 ماه گذشته خبر داد كه تنها سه مورد آن مثبت بوده است. در اين بين همين سه نمونه مثبت هم دو مورد براي رشته ورزشي جودوست كه اين روزها سخت به دنبال رفع مشكلات آسيايي خود است. فدراسيون جودو با مديريت جديد از همان ابتدا از ريشه كني دو معضل صغر سني و دوپينگ خبر داده بودند و ا ز ماموران نادو دعوت كردند تا در تمامي رقابت هاي مختلف انتخابي تيم ملي، اردوهاي آماده سازي و مسابقاتي كه برگزار شد حضور پيدا كنند. رئيس فدراسيون جودو در مورد اين دو نمونه گفت: متاسفانه اين معضل از قبل در جودو بوده و ما در مبارزه با آن تا ريشه كني جدي هستيم. بدون شك هر مبارزه اي طبعاتي هم دارد ولي ما از برنامه هاي خود كوتاه نمي آييم.
رستگار در پايان به تمامي جودوكاراني كه قصد دوپينگ دارند هشدار داد كه تمامي مسابقات رسمي فدراسيون از قهرماني كشور گرفته تا ليگ و انتخابي تيم ملي نمايندگان وادا حضور خواهند داشت و از ورزشكاران تست خواهند گرفت و با خاطيان به صورت جدي برخورد خواهد شد.امير ملكي پور و الياس علي اكبري دو جودوكار دوپينگي هستند كه به ترتيب به دو سال و شش ماه محروميت از فعاليت در اين رشته محكوم شده اند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14