(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 مهر 1391 - شماره 20333

نگراني شوراي شهر
از گردنكشي برج 27 طبقه در اراضي عباس آباد
مشاور عالي شهردار تهران:
عابران و موتورسواران متخلف بايد جريمه شوند
استاندار مازندران:
سيل 410 ميليارد ريال به بهشهر خسارت زد
اعطاي وام 8 درصدي به خانه هاي تاريخي
حوادث كوتاه از كشور
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر خبر داد
محدود شدن كوله بري موادمخدر در مرزها
سلطانخواه خبر داد
كاهش 16 درصدي مهاجرت نخبگان
حمله يك شرور به 12 شهروند در نظام آباد
ثبت نام كاروان دانشجويي «نجف تا كربلا با پاي پياده» آغاز شد
سرقت هاي استاني از طلافروشي ها توسط 4 زن!
پليس آگاهي خبر داد
رواج گدايي پيامكي در كشور
بي خانماني 5 ميليون هندي
چترباز اتريشي 3 ركورد شكست
دزدي جواهرات پادشاه غنا
كتابفروشي شناور
مسلمانان تايلند تلويزيون دار مي شوند


نگراني شوراي شهر

از گردنكشي برج 27 طبقه در اراضي عباس آباد

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ضمن اعلام مخالفت با احداث مجتمع تجاري اداري 27طبقه در اراضي عباس آباد، گفت: پروانه ساختماني اين مجتمع هنوز صادر نشده است.
مهدي چمران در گفت و گو با ايسنا، با بيان اين كه هرگونه ساخت و ساز اداري و تجاري خلاف ضوابط طرح جامع اراضي عباس آباد است، افزود: براساس مصوبه شوراي عالي شهرسازي و معماري، اراضي عباس آباد تنها به كاربري فرهنگي و گردشگري اختصاص دارد.
وي با اشاره به اينكه تقاضاي ساخت مجتمع تجاري اداري 27طبقه بر روي ايستگاه مترو در اراضي عباس آباد مطرح شده است، افزود: ساخت و ساز اداري و تجاري بر روي ايستگاه مترو به ميزان مورد نياز، مانعي ندارد، اما قطعاً ساخت مجتمع 27طبقه در اين مكان ضرورتي ندارد و بايد تعداد طبقات آن تعديل شود.
چمران با بيان اينكه پروانه ساختماني اين مجتمع هنوز صادر نشده است، گفت: شوراي شهر با احداث ساختمان تجاري اداري 27طبقه در اراضي عباس آباد مخالف است و براي جلوگيري از آن پيگيري لازم را انجام مي دهد.
بنا به اين گزارش، چندي پيش هم بانك مركزي مجوز ساخت يك مجتمع اداري در اراضي عباس آباد و بر روي موزه جواهرات كه زيرزمين ساخته شده است را از كميسيون ماده 5 شهرداري تهران دريافت كرد اما ظاهراً و طبق گفته چمران در مصاحبه پيشين با ايسنا، هدف بانك مركزي از ساخت اين مجتمع، انتقال تمامي ساختمان هاي اداري اين دستگاه در سطح تهران است.
به نظر مي رسد صدور مجوز ساخت و ساز اداري براي بانك مركزي، قسمت اول سريال دنباله دار اقدامات شهرداري در اراضي عباس آباد بوده كه برخلاف ضوابط تعيين شده از سوي خود در طرح جامع است. اين ماجرا حالا در قسمت بعدي به ساخت برج 27طبقه تجاري اداري ديگري رسيده است و در اين ميان مشخص نيست كه چرا شهرداري خود را مكلف به رعايت ضوابط طرح جامع شهر تهران درباره اراضي عباس آباد نمي داند. اين در حالي است كه برابر دستور مكتوب رهبر معظم انقلاب و مصوبه شوراي عالي شهرسازي و معماري، كاربري اراضي عباس آباد فرهنگي و گردشگري در ابعاد كلان است.
 


مشاور عالي شهردار تهران:

عابران و موتورسواران متخلف بايد جريمه شوند

مشاور عالي شهردار تهران در امور حمل و نقل و ترافيك گفت: در ايران تنها خودروها موظف به رعايت قوانين رانندگي هستند و در صورت تخلف جريمه مي شوند اما در ساير كشورها، عابران پياده و موتورسواران نيز جريمه مي شوند.
مهرداد تقي زاده با بيان اين كه هنوز گزارشي مبني بر افزايش جريمه هاي رانندگي در شش ماهه دوم سال ابلاغ نشده است گفت: معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران با هرگونه افزايش برخورد و جريمه ها با تخلفات رانندگي و به طور كلي عبور و مرور موافق است.
وي ادامه داد: در كشور ما نيز بايد اين مسئله مورد توجه قرار بگيرد و عابران متخلف كه سبب اختلال در عبور و مرور و ايجاد حادثه مي شوند بايد جريمه شوند.
مشاور عالي شهردار تهران در امور حمل و نقل و ترافيك افزود: البته بايد توجه داشت كه بيش از هر چيز بايد ابزارهاي اجراي مقررات و برخورد با متخلفين را تقويت كرد و بايد تكنولوژي و سيستم هاي مديريتي به حمايت از قوانين راهنمايي و رانندگي آمده و ضامن اجرايي آن ها شوند.
تقي زاده تصريح كرد: تنها راهكار مقابله با تخلفات رانندگي، افزايش جريمه ها نيست و بايد ابتدا زيرساخت ها و ابزارهاي مقابله با تخلفات توسعه يابد. به عنوان مثال با استقرار دوربين هاي حساس و متعدد در سطح بزرگراه هاي تهران، تخلفاتي همچون سرعت غيرمجاز و دنده عقب كاهش چشمگيري پيدا كرده است و ديگر قوانين نيز بايد با توسعه ابزارهاي تكنولوژيكي حمايت شود.
وي اضافه كرد: در حال حاضر متاسفانه قوانين راهنمايي و رانندگي ضمانت اجرايي قابل قبولي نداشته و همين زمينه را براي رانندگان خاطي فراهم مي كند.
 


استاندار مازندران:

سيل 410 ميليارد ريال به بهشهر خسارت زد

ساري- خبرنگاركيهان:
استاندار مازندران گفت: برآورد اوليه خسارت سيل شهرستان بهشهر 410 ميليارد ريال است.
سيدعلي اكبرطاهايي، در گفت وگو با شبكه خبر در خصوص سيل شهرستان بهشهر گفت: ميزان بارندگي در شهرستان بهشهر 123ميلي متر بود كه بر اثر جاري شدن سيل 6 نفر از هموطنان جان باختند و بسياري از منازل مسكوني، تاسيسات شهري و واحدهاي تجاري دچار خسارت جدي شدند.
وي با بيان اينكه اين حجم بارش طي 30 سال گذشته بي سابقه بوده است، اظهار داشت: علاوه بر بهشهر شهرستان هاي گلوگاه، مياندرود، ساري و بخش كليجان رستاق ساري نيز دچار آب گرفتگي و خسارت شدند.
طاهايي خاطرنشان كرد: از دولت تقاضا داريم با تخصيص اعتبار به ياري سيل زدگان مازندران بشتابد تا بتوانيم بخشي از خسارات به باغات، انهار، اماكن مسكوني و مزارع كشاورزي را جبران كنيم.
 


اعطاي وام 8 درصدي به خانه هاي تاريخي

معاون ميراث فرهنگي كشور از اعطاي وام 8درصدي قرض الحسنه به مالكان خانه هاي تاريخي خبر داد.
مسعود علويان صدر در گفت وگو با فارس اظهار داشت: به منظور حفاظت هرچه بيشتر از داشته هاي تاريخي و فرهنگي، بناهايي كه در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده اند شامل دريافت اين وام مي شوند.
وي تصريح كرد: مالكان اماكن تاريخي در سراسر كشور مي توانند با مراجعه به ادارات ميراث فرهنگي استان ها از چگونگي دريافت اين تسهيلات مطلع و به بانك هاي عامل معرفي شوند.
معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ادامه داد: در واقع وام هاي قرض الحسنه از سوي بانك هاي عامل با كارمزد 14 درصد ارائه مي شود كه سازمان ميراث فرهنگي 7درصد آن را به صورت بلاعوض پرداخت كرده تا بدين ترتيب مالكان تنها 8 درصد كارمزد بپردازند.
علويان صدر به ديگر اقدامات سازمان ميراث فرهنگي در نگهداري از داشته هاي تاريخي اشاره كرد و افزود: در صورتي كه مالكان اقدام به مرمت بناهاي تاريخي كنند تا50درصد هزينه ها به صورت بلاعوض نيز از سوي سازمان ميراث فرهنگي پرداخت خواهد شد.
معاون ميراث فرهنگي كشور يادآور شد: طي تعاملات صورت گرفته با شهرداري تهران مقرر شد در صورت تغيير كاربري بناهاي تاريخي به اماكن ارائه دهنده خدمات گردشگري از معافيت هاي پرداخت عوارض شهرداري بهره مند شوند كه البته درصدد انجام شدن اين اقدام در ساير استان ها نيز هستيم.
وي با اشاره به معافيت هاي 70درصدي هزينه هاي برق، آب و گاز آثار ثبت شده در فهرست آثار ملي گفت: به منظور حمايت از مالكان خانه ها و بناهاي تاريخي اين تسهيلات در نظر گرفته شده است.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف 4 تن لواشك و خرماي فاسد
خبرگزاري فارس: مدير شبكه بهداشت و درمان شبستر از پلمب 3 واحد توليد لواشك غيرمجاز در اين شهرستان خبر داد و گفت: از اين واحدها، حدود 5/1 تن لواشك غيربهداشتي و 2 هزار و 500 كيلوگرم خرماي فاسد و غيرقابل مصرف كشف شد.
كشف انبار بزرگ احتكار كالا در اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان: مأموران پليس امنيت عمومي استان يك انبار بزرگ احتكار كالا و مصنوعات چيني را در شهر اصفهان كشف، و عامل آن را دستگير كردند. در اين عمليات 7 هزار و 500 ورق بزرگ چوب از نوع ام دي اف و 3 هزار و 500 ورق 3 ميل چوبي كشف و ضبط شد.
دستگيري سارق نوجوان در دهلران
دهلران- خبرنگار كيهان: نوجواني كه اقدام به سرقت وجوه نقد در داخل خودروها مي كرد، طي عمليات ويژه پليس به دام افتاد و با صدور قرار موقت راهي زندان شد.
باند كلوچه متلاشي شد
قشم- خبرنگار كيهان: با پيگيري هاي پليس انتظامي و شناسايي اعضا و محل اختفاي باند تبهكاري موسوم به كلوچه، اقلام مختلف اموال مسروقه از آنان كشف و ضبط شد و متهمان تحويل مقامات قضايي شدند.
مرگ كودك در حادثه رانندگي
برازجان- خبرنگار كيهان: براثر برخورد يك دستگاه وانت سايپا با يك كاميون كمپرسي در محور برازجان - شيراز كودك 6 ساله از سرنشينان وانت بار جان خود را از دست داد.
حادثه رانندگي 10 مجروح داشت
برازجان- خبرنگار كيهان: يك دستگاه وانت بار سايپا كه در مسير امام زاده شاه پسر مرد بخش بوشكان برازجان مسافر جابه جا مي كرد سرنگون شد و هر 10 مسافر پشت وانت بار مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.
كشف سوخت قاچاق در نايين
نايين- خبرنگار كيهان: 83 هزار ليتر سوخت به ارزش بيش از 3 ميليارد ريال كه خارج از شبكه عرضه شده بود در اين شهرستان كشف شد.
اين مقدار سوخت در 33 نوبت، توسط نيروي انتظامي كشف شده و پرونده آن در حال رسيدگي است.
نشت گاز حادثه آفريد
نايين- خبرنگار كيهان: نشت گاز از شيلنگ گاز مربوط به سماورگازي به انفجار و آتش سوزي منجر شد و به 6 واحد مسكوني آسيب وارد شد. منازل مسكوني بين 5 تا 35 درصد خسارت ديدند و «بتول.ي» 70 ساله تنها مصدوم حادثه دچار بيش از 40 درصد سوختگي شد.
 


رئيس پليس مبارزه با موادمخدر خبر داد

محدود شدن كوله بري موادمخدر در مرزها

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا از محدود شدن حمل موادمخدر به شيوه كوله بري در مرزهاي كشور با تقويت سيستم هاي اپتيكي خبر داد.
سردار علي مويدي گفت: هم اكنون كوله برها از سرزمين خشكي اقدام به انتقال موادمخدر به كشور مي كنند كه به لحاظ مواضع ايجاد شده با مشكل جدي در اين زمينه روبه رو شده اند.
وي ادامه داد: در پاره اي از موارد شاهد هستيم كه اين افراد خود را روي سيم خاردارها مي خوابانند و يا تلاش دارند كه از ديوارهاي ايجاد شده در نوار مرز عبور كنند تا بتوانند محموله خود را انتقال دهند اما به دليل اشرافيت اطلاعاتي و استفاده از سيستم هاي الكترونيكي و اوپتيكي مسير آنان به دام افتاده و به عبارتي مسير براي آنان ناامن شده است.
اين مقام ارشد انتظامي به فارس گفت: با اقتدار ماموران مرزباني و افسران مبارزه با موادمخدر هم اكنون بيشتر محموله هايي كه از اين طريق وارد كشور مي شود كشف مي شوند.
مويدي خاطرنشان كرد: تقويت تجهيزات و امكانات و حضور آشكار پليس در نوار مرزي اين نوع جابه جايي موادمخدر را با كاهش روبه رو خواهد ساخت.
 


سلطانخواه خبر داد

كاهش 16 درصدي مهاجرت نخبگان

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور از كاهش 16 درصدي خروج نخبگان از كشور طي سال هاي اخير خبر داد.
نسرين سلطانخواه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در گفت و گو با فارس، در مورد خروج نخبگان از كشور گفت: يك گزارش تحليلي آماري در رابطه با خروج نخبگان از كشور از سوي معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور منتشر شده است.
سلطانخواه در مورد جزئيات اين گزارش گفت: در اين گزارش جامعه آماري 13 هزار و 500 نفر از كنكوري ها در دوره 15 ساله مورد بررسي قرار گرفته اند.
وي افزود: در اين گزارش آمار خروج 500 نفر اول كنكور رياضي، 300 نفر اول كنكور انساني و تجربي و 100 نفر اول كنكور هنر مورد بررسي قرار گرفته است.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در مورد آمار خروج از كشور نخبگان در سال هاي 76 تا 81 تاكيد كرد: در سال هاي 76 تا 81 آمار خروج نخبگان 33 درصد بود در حالي كه از سال 82 تا 86 آمار خروج نخبگان به 17 درصد كاهش يافته است.
سلطانخواه با اشاره به اين كه 4 هزار و 120 نفر در المپيادها مدال هاي كشوري و جهاني دريافت كرده اند، تصريح كرد: اين گزارش به ما نشان مي دهد كه از ابتداي حضور در اين المپيادها تا پايان سال 81 خروج 40 درصدي را داشتيم، ولي اين آمار از سال 82 تا 86 به 23 درصد تقليل پيدا كرده و اين نشان دهنده كاهش شيب خروج نخبگان از كشور است.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با بيان اين كه جمعيت تحت پوشش بنياد ملي نخبگان به سمت دانشجويان تحصيلات تكميلي مي رود، گفت: اين نشان دهنده ماندگاري دانشجويان و نخبگان براي ادامه تحصيل در ايران است.
 


حمله يك شرور به 12 شهروند در نظام آباد

سركلانتر چهارم فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از اقدام جنون آميز فردي در مجروح كردن 11 نفر از شهروندان و كشتن يك نفر در محدوده خيابان شهيد مدني خبر داد.
سرهنگ عزت الله عزتي گفت: ديروز در ساعت 36:11 فردي كه بنابر اظهارات مردم، مصرف كننده مخدر شيشه بوده است با در دست داشتن يك چاقو در كمتر از 5 دقيقه و به فاصله 700 متر به طرز جنون آميزي 12 نفر از شهروندان شامل 4 زن و 8 مرد را مجروح و بلافاصله متواري شد كه متاسفانه يك نفر از مجروحان فوت كرده است.
وي در ادامه افزود: به دنبال تماس شهروندان با مركز فوريت هاي پليسي 110، ماموران ظرف مدت 5 دقيقه در محل حاضر و ضمن هماهنگي با اورژانس جهت انتقال مجروحان به بيمارستان امام حسين(ع) اقدام ضربتي خود را براي دستگيري اين ضارب آغاز كردند.
اين مقام انتظامي خاطرنشان كرد: فرد ضارب شناسايي شده و تلاش ها جهت دستگيري وي ادامه دارد ضمن اينكه در تحقيقات به عمل آمده توسط پليس انگيزه فرد مشخص نشده است كه اطلاعات تكميلي متعاقبا اعلام خواهد شد.
گفتني است مجروحان اين حادثه به بيمارستان امام حسين(ع) انتقال يافتند.
 


ثبت نام كاروان دانشجويي «نجف تا كربلا با پاي پياده» آغاز شد

ثبت نام از دانشجوياني كه قصد شركت در مراسم پياده روي نجف- كربلا را دارند، آغاز شد.
انجمن دانشگاهي توسعه علمي و عتبات طبق سنوات گذشته از دانشجوياني كه تمايل به عزيمت به كربلا با پاي پياده در اربعين حسيني 91 را دارند، ثبت نام مي كند.
بر اساس اين گزارش، دانشجوياني كه قصد ثبت نام و آشنايي با زمان و برنامه سفر را دارند، مي توانند به سايت http://www.atabe.ir مراجعه كنند.
دانشجويان ايراني طبق سنوات گذشته مسير 100 كيلومتري نجف- كربلا را با پاي پياده طي خواهند كرد.
 


سرقت هاي استاني از طلافروشي ها توسط 4 زن!

معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ ديروز از دستگيري اعضاي چهار نفره زن باندي پرده برداشت كه شگرد اصلي آن هاسرقت از طلافروشي ها در استان هاي كشور بود.
بنابراين گزارش در پي وقوع چندين سرقت مشابه از طلافروشي هاي سطح شهر تهران توسط تعدادي از سارقان زن كه به بهانه خريد طلا و جواهرات، در فرصتي مناسب اقدام به «كش روي طلا و جواهرات» مي كردند، موضوع جهت رسيدگي تخصصي در دستور كار اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با تشكيل پرونده مقدماتي كارآگاهان اداره هفدهم با شناسايي و مراجعه به محل هاي سرقت، اقدام به بازبيني تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته طلافروشي ها و انجام تحقيقات از مالباختگان كردند.
نتايج بدست آمده از تحقيقات و بازبيني دوربين هاي مداربسته بانكي نشان داد كه دو خانم كه در بيشتر موارد خانم جوان ديگري نيز به همراهشان حضور داشته، به بهانه خريد سرويس طلا و با مراجعه به طلافروشي ها شروع به امتحان طلا و جواهرات، بويژه سرويس هاي طلا كرده و پس از انجام سرقت و به بهانه اينكه سرويس و يا طلاي مورد نظر را پسند نكرده اند، از مغازه خارج و صاحبان طلافروشي (مالباخته) نيز تنها پس از سرقت و در زمان قرار دادن طلا و جواهرات در داخل ويترين متوجه سرقت مي شدند.
به گفته معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي كارآگاهان اداره هفدهم در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با شناسايي يكي از سارقان به هويت «مهري. الف« (40 ساله) موفق به شناسايي مخفيگاه وي در شهرستان ورامين شده و در مورخه 17/4/1390 «مهري» را دستگير و به اداره هفدهم منتقل كردند.
با دستگيري «مهري.الف» و در شرايطي كه قصد داشت تا منكر هرگونه ارتكاب سرقتي شود، اما با وجود تصاوير بدست آمده از متهم در صحنه سرقت از داخل طلافروشي ها، به ناچار لب به اعتراف گشود و يك مادر و دختر به اسامي «پوران.پ» (60 ساله) و «هما.ب» (25 ساله) را به عنوان همدستان خود معرفي كرد.
در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با توجه به وقوع سرقت هاي مشابه ديگر، كارآگاهان اداره هفدهم با اخذ نيابت قضايي و در تحقيقات خود در ساير شهرها و استان هاي كشور، اطلاع پيدا كردند كه اين مادر و دختر حداكثر به مدت يك هفته در يك شهر اقدام به سرقت كرده و پس از اين مدت، شهر و استان ديگري را براي سرقت هايشان امتحان مي كنند.
غياثوند تاكيد كرد: با توجه به بلامكان بودن متهمان، كارآگاهان اداره هفدهم با انجام تحقيقات پليسي گسترده موفق به شناسايي مخفيگاه «هما» در شهرستان كرج منطقه شاهين ويلا شده و اين محل را تحت مراقبت هاي نامحسوس خود قرار داده و سرانجام در مورخه 20/1/1391 موفق به دستگيري «هما.ب» شدند اما مادر وي (پوران و متهم اصلي پرونده) همچنان متواري بود.انتشار تصاوير «مهري» و «هما» در رسانه و همكاري جدي رسانه ها باعث شد تا دهها مالباخته اي كه موفق به شناسايي دو عضو دستگيرشده اين گروه از سارقان طلافروشي ها شده بودند و تمامي آنها نيز تصاوير صحنه هاي سرقت طلافروشي هاي خود را در اختيار داشتند، از اقصي نقاط كشور به ويژه استان هاي شمالي، غربي و مركزي جمع شدند؛ تجميع پرونده ها در اداره هفدهم نشان داد كه متهمان در شهرهاي مختلف از قبيل قم، ورامين، جهرم، اصفهان، تبريز، بابلسر، مشهد، شاهين شهر، اسلامشهر، خوزستان، اروميه، چالوس، شهر جديد پرديس، شهريار و همچنين مناطق مختلف سطح شهر تهران از جمله خيابان مختاري، اقدسيه و دارآباد، نازي آباد، پاسداران، رسالت، خيابان كرمان، خيابان شريعتي، شهرري، پيروزي، خيابان گلبرگ، صادقيه، اميرآباد، نياوران، مشيريه، مرزداران و پي گير اين پرونده شدند.
در ادامه رسيدگي به اين پرونده، كارآگاهان اداره هفدهم اطلاع پيدا كردند كه متهم متواري پرونده (پوران) به همراه خواهر كوچكتر خود به هويت سميه.پ (03 ساله) مجددا سرقت هاي خود از طلافروشي ها را از سر گرفته و به همان شيوه و شگرد (كش روي) اقدام به سرقت از طلا فروشي ها مي نمايند اما در تاريخ 31/7/1139 يكي از كسبه پاساژ بزرگ افسريه تهران واقع در 02 متري افسريه با مراجعه به مامور گشت كلانتري 615 افسريه به آنها اعلام كرد كه سال گذشته دو خانم با مراجعه به مغازه طلافروشي وي اقدام به سرقت يك دسته النگو به وزن تقريبي 075 گرم از داخل ويترين او كرده و در حال حاضر و به صورت كاملا اتفاقي، يكي از آن دو نفر را در داخل يكي از مغازه هاي طلافروشي داخل پاساژ شناسايي كرده است.
با توجه به اظهارات مالباخته، ماموران كلانتري با راهنمايي اين شخص (مالباخته) موفق به دستگيري دو خانم به جرم سرقت از طلافروشي شدند و در حالي كه اين دو خانم در حين انتقال به كلانتري تلاش داشتند تا با پرداخت رشوه 3 ميليون توماني به ماموران مانع از انتقال خود به كلانتري شوند، اما پس از انتقال به كلانتري و به عنوان متهمان تحت تعقيب اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ مورد شناسايي قرار گرفتند.
سرهنگ كارآگاه غياثوند از كليه مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير متهمان شدند خواست تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه و يا با شماره تلفن 75105551 و 05105539 تماس حاصل كنند.
 


پليس آگاهي خبر داد

رواج گدايي پيامكي در كشور

 

رئيس پليس مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي گفت: گدايي پيامكي در كشور در حال رخ دادن است و پيام هاي زيادي با مضمون گدايي پيامكي در كشور ارسال مي شود.
به گزارش مهر، سرهنگ مهرداد اميدي در اين زمينه اظهار داشت: اخيراً افرادي با ارسال پيامك هاي گروهي اقدام به گدايي پيامكي مي كنند و در پيامك ها از هموطنان مي خواهند با توجه به نداشتن تمكن مالي مبالغي را به حساب اين افراد واريز كنند.
وي ادامه داد: گدايان، شماره حساب يا شماره كارت خود را براي افراد پيامك مي كنند و از آنها مي خواهند مبالغي را به عنوان كمك به حساب آنها واريز كنند.
رئيس پليس مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي در ادامه از شناسايي و دستگيري سلطان كلاهبرداري كشور در زندان خبر داد و افزود: اين فرد كه به دكتر حميدزاده معروف است از داخل زندان اقدام به كلاهبرداري كارت به كارت كرده و به همراه 6 نفر از همدستانش به 900 فقره كلاهبرداري اعتراف كرده است. اين متهم سابقه دار به سلطان كلاهبرداري معروف است و در زندان روش هاي كلاهبرداري را به ساير زندانيان آموزش مي دهد.
افزايش پرونده هاي جعل
در كشور
وي در ادامه با اشاره به اينكه كيفيت دلارهاي تقلبي موجود در بازار چك شده است، گفت: نوع چاپ و كيفيت كاغذ نشان داده كه اين دلارها داخلي نيستند.به گفته اميدي در شش ماهه نخست سال جاري 6 هزار و 500 پرونده جعل در پليس آگاهي ناجا مورد رسيدگي قرار گرفت.
وي با بيان اينكه از مجموع اين پرونده هاي تشكيل شده در حوزه جعل، 77 درصد از پرونده ها منجر به شناسايي و دستگيري جاعل، استفاده كنندگان و غيره شده و از سوي مقام قضايي براي اين افراد قرار تأمين صادر شد گفت: متهمان حدود 16 درصد از پرونده ها نيز شناسايي و پرونده تحويل مرجع قضايي شد.
به گفته وي هفت درصد پرونده ها در حوزه جعل نيز به نتيجه مثبتي نرسيده و جاعلان دستگير نشده اند.
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه 6000 نفر به اتهام جعل و همچنين استفاده كنندگان سند مجعول دستگير شده اند گفت: براي 80 درصد از اين افراد (4 هزار و 800 تن) قرار تأمين صادر شده و اين افراد به زندان رفته اند.
اميدي با بيان اينكه در اين شش ماه 22 هزار و 500 برگ سند، مدرك و مهر جعلي كشف و ضبط شده است، گفت: از اين ميان 45 درصد اسناد كشف شده مربوط به مدارك و اوراق بانكي، 10 درصد مدارك شناسايي و هويتي، شش درصد مدارك و اسناد شخصي، سه درصد اسناد مالكيت، 33 درصد اسناد وزارتخانه هاي دولتي و مابقي مدارك تحصيلي جعلي و مهرهاي جعلي بود.
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري ناجا با بيان اينكه در 6 ماه اخير تعداد پرونده ها در حوزه جعل نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزايش داشته است گفت: علي رغم افزايش پرونده ها، ميزان كشف، شناسايي و دستگيري متهم شش درصد رشد داشته است.
وي در مورد موقعيت جغرافيايي وقوع جرم جعل در كشور گفت: استان هاي تهران بزرگ، اصفهان و البرز داراي بيشترين پرونده هاي جعل و استان هاي زنجان، ايلام و خراسان جنوبي كمترين پرونده هاي جعل را به خود اختصاص دادند.
اميدي با بيان اينكه در شش ماه گذشته 6000 تن به اتهام كلاهبرداري دستگير شده اند گفت: براي سه هزار و 800 تن قرار قانوني تأمين صادر شده است.
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا در مورد موضوعات پرونده هاي تشكيل شده در حوزه جعل گفت: 39 درصد پرونده ها مربوط به خريد و فروش و اجاره ملك، 39 درصد در حوزه كلاهبرداري در پوشش فعاليت بازرگاني، 10 درصد در پوشش كلاهبرداري خريد اتومبيل، هفت درصد واسطه گري و دلالي در امور قضايي و اداري، پنج درصد مربوط به اجناس بدلي و تقلبي، سه مورد در پوشش استخدام و كاريابي، دو درصد رمالي و فالگيري و يك درصد خريد و فروش موبايل، گذرنامه، فريب در ازدواج و غيره بود.
وي با بيان اينكه جرم كلاهبرداري در مدت شش ماهه با افزايش 26 درصدي در تعداد پرونده ها مواجه است گفت: با اين حال ميزان كشفيات پليس آگاهي سه درصد افزايش يافته است.به گفته اميدي تهران بزرگ، البرز و استان آذربايجان شرقي در صدر بيشترين پرونده هاي كلاهبرداري و استان ايلام، زنجان و سيستان و بلوچستان داراي كمترين پرونده هاي جعل و كلاهبرداري بوده اند.
انهدام باند استادكلاهبرداري ايران
اميدي با بيان اينكه اعضاي اين باند كه در زندان بوده اند با تلاش شبانه روزي مأموران پليس آگاهي البرز دستگير شده اند گفت: اعضاي اين باند كه به سركردگي فردي به نام مستعار «دكتر حميدرضا» به صورت سازمان يافته فعاليت مي كردند به گونه اي كه كارها ميان اعضاي باند تقسيم شده و وظايف هر يك مشخص شده بود كه به عنوان مثال يك نفر تنها مسئول خارج كردن پول از حساب، يك نفر مسئول افتتاح حساب بانكي و غيره بود.
اميدي با بيان اينكه تحقيقات نشان داد كه دكتر حميدرضا استاد كلاهبرداري در ايران ناميده مي شود گفت: اعضاي اين باند در زندان بوده و به حبس هاي طولاني مدت محكوم شده بودند.

 


بي خانماني 5 ميليون هندي

از ابتداي سال جاري تاكنون 4 ميليون و 890 هزار هندي از اين حادثه طبيعي خسارات جدي ديدند كه يك ميليون و 800 هزار تن از آنان را كودكان تشكيل مي دهند.
به گزارش شينهوا، در اين شرايط كودكان از فقدان آب سالم و تميز و كمبود مواد غذايي و شرايط نامساعد بهداشتي بيشتر آسيب ديده اند.به گفته مسئولان، خدمات دولتي به دست اين افراد بي خانمان و سيل زده رسيده اما انتقال اين خدمات در زمان مناسب و به موقع تقريبا غيرممكن بوده و وضعيت بهداشتي اين افراد نامناسب اعلام شده است.
 


چترباز اتريشي 3 ركورد شكست

يك چترباز اتريشي پس از صعود به بالاي لايه استراتوسفر جو زمين با بالن ، سقوط آزاد كرد و موفق شد سه ركورد جهاني را همزمان بشكند.
«فليكس بامگارتنر» به اين ترتيب اولين چتربازي شد كه توانست سريعتر از سرعت صوت اين فاصله را طي كند. بامگارتنر پرش خود را از ارتفاع 39كيلومتري سطح زمين انجام داد و در شهر روزول در ايالت نيومكزيك آمريكا فرود آمد.به گزارش بي بي سي، اين چترباز 43 ساله موفق شد در اين اقدام هيجان انگيز و مخاطره آميز ركورد مرتفع ترين سقوط آزاد با چتر نجات را بشكند.وي همچنين نخستين چتربازي است كه ركورد سرعت مافوق صوت را شكست. از ديگر ركوردهايي كه بامگارتنر در اين جريان شكست ركورد مرتفع ترين صعود با بالن توسط انسان بود.
اين چترباز ركوردار با استفاده از يك بالن غول پيكر داخل يك كپسول بزرگ از جنس فايبرگلاس و آكريليك به ابعاد حدود دو در سه متر به اين ارتفاع صعود كرد.سرعت اين چترباز هنگام عبور از لايه استراتوسفر جو به حدود 1342 كيلومتر در ساعت رسيد. فرود كامل بامگارتنر زير 10 دقيقه طول كشيد و همچنين صعود به بالاي لايه استراتوسفر حدود دو ساعت و نيم زمان برد.بامگارتنر حين پرش از يك كلاه شبيه كلاه فضانوردان استفاده كرد اما به گفته وي اين كلاه نتوانست از او در مقابل سرماي استراتوسفر به خوبي حفاظت كند.بنابراين گزارش دماي هوا در بخش هايي از استراتوسفر به 67 درجه زيرصفر مي رسد.اطلاعات بي پي اس ثبت شده روي يك ميكروكارتي كه روي تجهيزات همراه چترباز اتريشي نصب شده بود مي تواند صحت كسب ركوردهاي ادعا شده را اثبات كند.
 


دزدي جواهرات پادشاه غنا

منابع خبري اعلام كردند، تنها ساعتي پس از ورود پادشاه غنا به نروژ وسايل و ساك هاي وي به سرقت برده شدند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري بريكينگ نيوز، تنها زماني اندك پس از پاي گذاشتن «اوتيومفو اوسي»، پادشاه غنا به اسلو، پايتخت نروژ دزدان وسايل و ساك هاي وي را به سرقت بردند.
گفته شده كه در وسايل و ساك هاي پادشاه غنا جواهرات سلطنتي و گران بها وجود داشته و اين سرقت در هتل محل اقامت وي در اسلو به وقوع پيوسته است.«هيگ نوستد»، معاون رئيس پليس شهر اسلو در اين ارتباط گفت كه مقامات مسئول در حال بررسي فيلم هايي هستند كه توسط دوربين هاي موجود در محل سرقت گرفته شده است.
نوستد افزود: تصاوير اوليه نشان مي دهد كه يك زن و مرد در اين سرقت دست داشته اند.پادشاه غنا از نروژ مراجعت كرده و هم اكنون در كاخ خود «مانهيا» در شهر كوماسي بسر مي برد.
وي براي شركت در كنفرانس همكاري هاي «آفريقا-نروژ» راهي اسلو پايتخت اين كشور شده بود.
 


كتابفروشي شناور

بزرگترين كتابفروشي شناور دنيا 8 سال است كه اقيانوس ها را مي پيمايد تا كتاب هايي مفيد با قيمت ارزان را در اختيار مردم سراسر دنيا قرار دهد.
به گزارش فارس، با 5 هزار عنوان كتاب و 130متر طول كشتي «لوگوس هوپ» بزرگترين كتابفروشي شناور دنياست، اين كشتي توسط يك بنياد خيريه آلماني براي گسترش آموزش در سرتاسر دنيا به كار گرفته شده است.
«لوگوس هوپ» تاكنون در 8 سال ماموريت خود به 42كشور دنيا سفر كرده و در توقف هاي چند هفته اي خود با فروش كتاب هاي ارزان قيمت و كمك كردن به كتابخانه هاي محلي و مدارس اهداف خود را پيش برده است.تمام كاركنان اين كتابفروشي شناور داوطلبانه و بدون دستمزد كار مي كنند و توانسته اند تا به حال 32 ميليون جلد كتاب بفروشند.اين كشتي تاكنون 5/2ميليون بازديدكننده داشته و در حال حاضر در فيليپين است و مقصد بعدي آن هنگ كنگ خواهد بود.

 


مسلمانان تايلند تلويزيون دار مي شوند

دولت تايلند با راه اندازي شبكه تلويزيوني براي اقليت مسلمانان اين كشور موافقت كرد.
به گزارش فارس، رسانه هاي محلي تايلند اعلام كردند دولت اين كشور با راه اندازي شبكه تلويزيوني «الياوي» كه متعلق به مسلمانان جنوب اين كشور است، موافقت كرده است.
براساس بيانيه دفتر نخست وزيري تايلند، هدف از راه اندازي اين شبكه كه فعاليت خود را از ژانويه آينده آغاز خواهد كرد، بهبود روابط بين دولت و اقليت مسلمان در اين كشور است.
الياوي، لهجه اي است كه مسلمانان تايلند حرف مي زنند. مسلمانان اين كشور كه ريشه اي مالزيايي دارند در مناطقي نظير «باتاني»، «يالا»، «ناراتيوات» و برخي مناطق «سينگورا» زندگي مي كنند.
اكثر شبكه هاي تايلند تحت مالكيت دولت اين كشور بوده و تحت نظارت قرار دارند.
با وجود آنكه الياوي زبان اكثر ساكنان جنوب تايلند است، اما زبان تدريس در مدارس اين كشور و همچنين موسسات جنوب تايلند فرق مي كند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14