(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 مهر 1391 - شماره 20333

اينجا پول و كاسبان بي شمار داريم
عزيزي: زورشان به دلالان نمي رسد فوتبال را مي كوبند!
نسل قديم و جديد از بازي ايران و كره مي گويند
نقش كليدي تماشاگران
ابراهيموويچ دست بردار بارسلونا نيست
انتخاب بهترين دووميداني كار دنيا
بولت در آستانه ركوردي تاريخي
افتتاح ورزشگاه ده هزارنفري در شهر 7000 نفري!
تلاش مي كنم در برزيل جبران كنم
يزداني: تلخ ترين خاطراتم از 2 المپيك است
تبديل ميلان ايتاليا به «ميلان عرب»


اينجا پول و كاسبان بي شمار داريم

عزيزي: زورشان به دلالان نمي رسد فوتبال را مي كوبند!

محمود محمدي
مهاجم اسبق تيم ملي فوتبال كشورمان اعتقاد دارد كه قسمت زيادي از پول فوتبال به جيب كاسبان مي رود؛ كاسباني كه مي تواند مدير و مربي فاسد، دلال خبرنگار نما و هزار و يك نفر ديگر باشد.
نخستين بخش از گفت و گوي كيهان با خداداد عزيزي در شماره 20331 روزنامه مورخ يكشنبه 23 مهرماه به چاپ رسيد. عزيزي در آن مصاحبه از چگونگي غلبه بر كره جنوبي تا لزوم تغيير دادن نسل فوتباليست هاي ايراني گفته بود. بهترين بازيكن آسيا كه سابقه عضويت در تيم كلن آلمان را هم در كارنامه خود داشت حتي بر اين نكته تاكيد كرد كه در اين تغييرات 4 بازيكن باتجربه حفظ و ساير ملي پوشان از تيم ملي كنار گذاشته شوند. اما خداداد در اين بخش از گفت و گوي خود كه امروز به چاپ مي رسد به دفاع از وجود پول زياد در فوتبال پرداخت و البته گريزي نيز به ناپاكي هاي آن داشت . مديرفني باشگاه ابومسلم مشهد در صحبت هاي خود ضمن انتقاد از شرايط موجود از قدرت زياد دلالان در فوتبال ايران نيز گفت. قسمت پاياني گفت و گوي خداداد عزيزي با خبرنگار سرويس ورزشي كيهان در ادامه مي آيد:
آغاز افت فوتبال ما
فكر مي كنم پس از پيروزي تاريخي ايران برابر كره جنوبي در مسابقات جام ملت هاي آسيا افت ما و پيشرفت كره جنوبي آغاز شد. هر چقدر ما در باد آن برد شيرين خوابيديم، در عوض كره اي ها به دنبال ساختن تيم خود رفتند. حالا نتيجه آن شده كه كره از تيم هاي مطرح جهان شده و ما جزو تيم هاي درجه دوم آسيا به حساب
مي آئيم.
مي توانيم پيروز شويم
اگرچه كره جنوبي روي كاغذ شانس اش براي پيروزي برابر ما بيشتر است اما از ياد نبريد كه كه اين بازي درخانه برگزار مي شود و حمايت هزاران هوادار را پشت سر تيم ملي داريم. تجربه نشان داده كه ما ايراني ها هميشه برابر تيم هاي بزرگ خوب كار
مي كنيم و اين بار نيز
مي توانيم همان موفقيت هاي گذشته را تكرار كنيم.
علاقه زياد به بازي هجومي
مردم خداداد عزيزي را
مي شناسند؛ من علاقه خاصي به بازي هجومي دارم. روي همين حساب هم مي گويم كه كي روش در بازي با كره سيستم تيم را 2-4-4 بچيند و تيمش از دقيقه نخست روي دروازه حريف حمله كند. نظر من اين است كه ما چيزي براي از دست دادن نداريم و بايد در اين بازي مهم سه امتياز را بدست آوريم.
قطعي شدن حضور
در جام جهاني
اگر كره را ببريم حضورمان در جام جهاني تا حدود زيادي قطعي مي شود زيرا در بازي بعد از آن به مصاف ازبكستان مي رويم كه بردنش در آزادي كارچندان دشواري نيست. فراموش نكنيد كه بازي ايران و لبنان نيز در تهران برگزار مي شود و مي توان روي 3 امتياز آن بازي هم حساب باز كرد.
تغيير نسل تيم ملي
بايد نسل فوتبالمان را تغيير دهيم تا موفق شويم. ژاپن اين موضوع را چند سال قبل فهميد ولي ما تازه متوجه شده ايم! نسل امروز فوتبال كارايي خود را از دست داده و چاره اي نيست جزء تزريق تعداد زيادي از بازيكنان مستعد جوان. كي روش بايد فوتبال ما را از ستاره محوري خارج كند. يك روز ستارگان تيم ملي امثال روشن و قاسمپور بودند و روز ديگر باقري، دايي و خداداد. الان هم اميد همه به علي كريمي است. به نظرم بايد اين روش را تغيير داد چون در فوتبال امروز ديگر جواب نمي دهد.
آغاز تغييرات پس از صعود به جام جهاني
اگر واقعا خواهان درست شدن فوتبال هستيم بايد پس از حضور در جام جهاني كي روش را حفظ كنيم و به او اجازه بدهيم كه تغييرات را آغاز كند. او مي تواند 4 بازيكن باتجربه تيم ملي را حفظ كند و ساير بازيكنان را كنار بگذارد. با اين روش مي توان نفرات جوان به تيم ملي تزريق كرد.
نمي توان فوتبال را بدون پول داشت
من نمي دانم كه چرا اين قدر مي گويند در فوتبال پول زياد است؟! مگر قرار است ورزش اول جهان بي پول باشد؟! افرادي كه از بودن پول زياد در فوتبال گلايه دارند بهتر است به اين موضوع توجه كنند كه فوتبال پر بييننده ترين و محبوب ترين ورزش جهان است و قدرت آن را دارد كه بسياري از افراد را مجذوب خود كند. شما نگاه كنيد در همين بازي بارسلونا و رئال نزديك به 500 ميليون نفر به صورت زنده به تماشايش نشستند؛ خب وقتي فوتبال قدرت آن را دارد كه چشم 500 ميليون بيننده را معطوف به خود كند، پس لياقت و پتاسيل جذب پول را هم دارد
چكار كنيم كه به كشتي پول نمي دهند؟!
به فوتباليست جماعت چه ارتباطي دارد كه مسئولان ورزش ما توجه اي به كشتي ، واليبال ، بسكتبال و رشته هاي ديگر ندارند؟! من خداداد چكار كنم كه به كشتي پول نمي دهند؟! بنده اطلاع ندارم شما به عنوان خبرنگار كيهان چه ميزان دريافتي داريد اما اگر روزنامه ديگري شما را بخواهد و تعهد بدهد ماهي 20 ميليون حقوق مي دهد آيا به آن روزنامه نمي رويد؟! حرفم اين است كه وقتي مديران حاضرند يك ميليارد به بازيكني بدهند آن بازيكن هيچ وقت حاضر به رد كردن اين پيشنهاد وسوسه برانگيز نمي شود!
كاسبان بي شمار در فوتبال
مشكل بزرگ فوتبال اين است كه پولش خرج خود فوتبال نمي شود . قسمت زيادي از اين پول به جيب كاسبان مي رود؛ كاسباني كه مي توانند مدير و مربي فاسد، دلال خبرنگار نما و هزار و يك نفر ديگر باشند. راه اصلاح شرايط فعلي اين نيست كه تزريق پول را قطع كنيم بلكه بايد به سراغ اين افراد برويم و ريشه آنها را بزنيم.
زورشان به دلالان
نمي رسد
آقايان زورشان به دلالان نمي رسد يا بهتر بگوئيم جرأت برخورد با آنها را ندارند،
مي آيند موضوع زياد بودن پول در فوتبال را مطرح مي كنند. درست نيست چشم و ابرو را رها كنيم و بچسبيم به شست پا!
دليل بازگشت افراد دستگير شده چه بود؟!
همه مي دانند كه دلالان به كجا وصل هستند و نيازي به توضيحات بيشتر من نيست. مگر چند سال قبل قوه قضايه چند دلال خبرنگار نما را دستگير نكرد؛ خب چه شد؟ چرا آنها الان دوباره به مطبوعات برگشته اند و پرقدرت تر از قبل به فعاليت خود ادامه مي دهند؟!
يك نفر بيايد اين اتفاقات را توضيح دهد تا شايد من هم روشن شوم.
دلال نداشتن و بيرون ماندن
خداداد عزيزي كه روزگاري پيراهن تيم ملي را برتن داشت و جزو لژيونرهاي ما به حساب مي آمد الان بدون تيم مانده است. مي دانيد علتش چيست؟ چون من با دلالان كارنمي كنم و بايد بدون تيم باشم. آقاي دلال پيش خودش مي گويد اگر خداداد نباشد ما يك تيم بيشتر داريم تا بازيكنان خودمان را قالبش كنيم.
رقم بازيكنان امروزي
زياد است
من مي گويم كه به خاطر بزرگي فوتبال بايد پول زيادي در اين رشته ورزشي باشد اما وظيفه دارم به اين نكته مهم هم اشاره كنم كه انصافا بسياري از بازيكنان امروزي شايسته دريافت چنين رقم هايي نيستند.
 


نسل قديم و جديد از بازي ايران و كره مي گويند

نقش كليدي تماشاگران

ملي پوشان ديروز و امروز فوتبال به نقش كليدي تماشاگران دربازي و كره جنوبي تاكيد كردند.
نسل قديم وجديد فوتبال كشورمان از بازي امروز تيم ملي برابر كره جنوبي گفتند؛ ديداري كه مي تواند براي ما حكم بازي سرنوشت را داشته باشد. اگر تيم ملي در بازي امروز برابر كره به برتري برسد تا حدود زيادي مسير صعود به جام جهاني را طي كرده است اما اگر به هر دليلي موفق به انجام اين مهم نشود بايد گفت كه صعود ما به اما و اگر كشيده شده است. با تمام اين تفاصيل ملي پوشان گذشته و فعلي كشورمان در اظهار نظرات خود روي نكته مهمي تاكيد داشتند كه آن هم حضور تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادي است. مسلما براي بازي امروز تماشاگران نقش كليدي خواهند داشت و مي توانند مثل هميشه يار و ياور ملي پوشان باشند.
مردم با تيم ملي آشتي كنند
پيشكسوت فوتبال معتقد است تيم ملي ايران برابر كره جنوبي بايد فراتر از بازي هايي كه برابر ساير تيم ها انجام داد، ظاهر شود چون سطح بازي كره اي ها بالاست. علي جباري گفت: در مجموع سطح فوتبال كره بالاست و آن ها فهميده بازي مي كنند.سيستم كاري مشخصي دارند و تاكتيك هاي مختلفي را امتحان كرده اند. اما مهره هاي كليدي ما هنوز خودشان را نشان نداده اند و تنها ممكن است به قول قديمي ها در اين بازي غيرتشان به جوش آيد و هم سرعت كره را دفع كنند و هم توپ و ميدان را در اختيار داشته باشند. ما برابر ازبكستان فوتبال بازي نكرديم و فقط يك گل زديم. برابر لبنان بد نبوديم اما باختيم. بنابراين بايد بدانيم كه كره مثل ازبكستان و لبنان نيست و بايد فراتر از اين ها ظاهر شويم. كره تيمي نيست كه به اميد پيروزي دقيقه نودي برابر ازبكستان به مصاف شان برويم.
مدافعان ما در اين بازي بايد هافبك هاي سرعتي حريف را از كار بيندازند. از طرفي هم دوندگي تيمي بايد بالا باشد و بازيكنان با ارايه بازي سنجيده حفظ توپ كنند. جباري نيز با اشاره به اينكه هواداران تيم ملي به دليل نتايج ضعيف ايران، قهر كرده اند، تاكيد كرد: مردم براي آشتي دوباره با تيم ملي شان به ورزشگاه بيايند و قطعا همين طور هم خواهد بود. به هرحال كشورشان را دوست داشته و به تيم ملي شان عرق خاصي دارند. چون اگر به جام جهاني صعود كنيم، به نفع فوتبال ايران خواهد بود.
مردم جاي خالي در ورزشگاه نگذارند
مدافع تاثيرگذار تيم ملي مي گويد كسب چهار امتياز از دو ديدار پيش رو مي تواند راه تيم ملي را براي صعود به جام جهاني هموار كند.
خسرو حيدري گفت: به ياري خدا كره را خواهيم برد چون به نظرم شكست كره آن هم در تهران دور از ذهن نيست. انشاالله با حمايت مردم، سه شنبه به ميدان مي رويم تا كره را شكست دهيم. همه بازيكنان تيم ملي براي نام ايران مي جنگند و حمايت از آنها يعني حمايت از ايران.خدا را شكر شرايط به سمتي رفته كه از تيم ملي حمايت شود. فقط از مردم يك چيز مي خواهم و آن اين است كه نگذارند در ورزشگاه آزادي يك صندلي خالي بماند. از آن ها مي خواهم كه از لحظه ورود بازيكنان كره به زمين تا پايان بازي طوري تيم را تشويق كنند كه بازيكنان حريف تحت تاثير جو ورزشگاه قرار بگيرند و همان طور كه ديگران گفته اند ورزشگاه آزادي را برايشان جهنم كنند.
نقش مهم خط حمله تيم ملي
بيژن طاهري ملي پوش سابق فوتبال كشورمان درباره بازي ايران -كره جنوبي گفت: به نظرم اگر بازيكنان به وظايف خود عمل كنند و حرف هاي سرمربي را اجرا كنند كره را مي بريم. تاكيد من روي خط حمله است. اين خط بايد به هافبك ها كمك كنند و عقب برگردد. مهاجمان ما با پاس و فشار روي مدافعان حريف مي توانند به روند تيم ملي كمك كنند.
مهار سرعت بالاي كره جنوبي
كارشناس و پيشكسوت فوتبال معتقد است تيم ملي كره از سرعت بالايي برخوردار است و ايران به همين دليل مي تواند با مهار سرعت آن ها بر توپ و ميدان تسلط داشته باشد. سيروس دين محمدي گفت: مردم 100 درصد به ورزشگاه مي آيند تا ايران را حمايت كنند. بازيكنان نيز بايد با تمام وجود ببرند تا هواداران با فوتبال آشتي كنند. باخت به لبنان من را به ياد شكستي كه برابر بحرين متحمل شديم، انداخت. آن زمان هم مردم از فوتبال زده شده بودند. با اين حال اميدوارم تيم ملي با برد كره دل مردم را شاد كند. مردم هم بدانند كه اين برد و باخت ها در فوتبال وجود دارد و هميشه بايد به حمايت تيم ملي بپردازند. دين محمدي در ادامه با اشاره به اينكه كره جنوبي برابر ايران تاكتيك هاي بسياري را به كار خواهد گرفت، تأكيد كرد: همه مي دانيم كه كره تيمي سرعتي است. بنابراين ما نبايد به بازي سرعت دهيم و در مقابل بايد سرعت حريف را بگيريم. كره اي ها در كل ژن سرعت دارند و ما حتما بايد با آرامش بازي كنيم و بي گدار به آب نزنيم.
سرمربي كره خواب ديده است
سرمربي تيم فوتبال پيكان مي گويد: سرمربي كره جنوبي حتما خواب ديده كه فكر مي كند بردي تاريخي را در تهران به دست مي آورد چون ملي پوشان ايران را بسيار با انگيزه و شاداب مي بينم. عبدالله ويسي اظهار داشت: قطعا بازي دشواري براي ما خواهد بود اما من ملي پوشان را در تمرين هاي اخير خيلي شاداب و با انگيزه ديدم. بازيكنان ما آنقدر سر حال هستند كه بتوانند كره جنوبي را در ورزشگاه آزادي شكست دهند. اميدوارم با حمايت مسئولان، مرم و رسانه ها بتوانيم سه امتياز ارزشمند را از كره اي ها با انجام يك بازي خوب بگيريم. من به انجام يك بازي زيبا از تيم ملي برابر كره و كسب نتيجه بسيار خوش بينم. وي در واكنش به صحبت سرمربي كره جنوبي كه گفته بود براي كسب يك برد تاريخي به تهران آمده اند، خاطرنشان كرد: حتما اين موضوع را در خواب ديده است! كره تيم بزرگي است اما تيم ملي ما پيروز اين مسابقه است.
بايد كره و ازبكستان را شكست دهيم
ملي پوش فوتبال كشورمان اعتقاد دارد بايد كره جنوبي و ازبكستان را در بازي هاي خانگي شكست دهيم تا براي صعود به جام جهاني اميدوار باشيم. مسعود شجاعي گفت: بازي بسيار سختي با كره جنوبي خواهيم داشت اما ايران به خاطر نتايج گذشته چاره اي جز پيروزي برابر كره جنوبي ندارند و ما بايد حتما در بازي هاي خانگي ازبكستان و كره جنوبي را شكست دهيم تا پس از آن با گرفتن سه امتياز ديگر صعودمان را قطعي كنيم. وي اظهار كرد: ما خيلي وقت ها كره جنوبي را شكست داده ايم و اصلا دور از تصور نيست كه بتوانيم اين تيم را در ورزشگاه آزادي شكست دهيم. همه بازيكنان سعي مي كنند تا بهترين عملكرد را داشته باشند.
كره از ما ترس دارد
بازيكن سال هاي دور تيم ملي فوتبال بر اين باور است كه تيم ملي در روزهاي سخت بازي هاي خوبي انجام مي دهد و به همين دليل اميدوار است كه اين تيم بتواند از سد كره جنوبي بگذرد. حميد جاسميان گفت: تيم ملي ما هميشه در روزهاي سخت برابر تيم هاي قدرتمند، خوب بازي كرده و نمايش خوبي ارائه كرده است. اميدوارم كه تيم ملي ما برابر كره جنوبي هم خوب و قوي ظاهر شود و اين تيم را شكست دهد. ما همه چشم انتظار ديدن بازي تيم ملي هستيم. خدا كند كه كره را شكست دهيم چون در غير اين صورت كارمان براي صعود به جام جهاني سخت مي شود. اين پيشكسوت فوتبال ادامه داد: كره جنوبي هميشه برابر ايران با ترس حاضر مي شود و ما در سال هاي قبل هم با قدرت روبروي اين تيم بازي كرده ايم. اميدوارم در بازي پيش رو هم برابر كره موفق باشيم چون سرنوشت فوتبال ما به اين بازي بسته است. نمي خواهم بين رشته هاي ورزشي قياس كنيم اما ببينيد واليبال و بسكتبال ما چه مي كنند. آنها سال هاست كه در آسيا اظهار وجود مي كنند. نكته اصلي كار آنها استفاده كردن از مربيان با دانش و استخوان خرد كرده است.
نبايد مشكلات فوتبال فراموش شود
مجيد جلالي معتقد است تيم ملي مي تواند با حمايت مردم و رسانه ها از سد كره جنوبي بگذرد اما اين دليلي براي فراموش كردن مشكلات فوتبال ايران نيست. وي گفت: در بازيكنان ايراني خصلتي وجود دارد كه من اسم آن را روحيه جبران گذاشته ام. اين ويژگي تقريبا در همه بازيكنان ايراني وجود دارد كه وقتي عقب مي افتند با تمركز بيشتري به فكر جبران هستند و حتي بالاتر از ظرفيت خود وقت و انرژي مي گذارند. به نوعي در اين شرايط بازي انتحاري انجام مي دهند. در حال حاضر هم وضعيتي كه ايران در گروه دارد بازي انتحاري را مقابل كره جنوبي از تيم ملي مي طلبد. وي ادامه داد: الان همه شرايط را درك كرده اند. وقتي مي بينيم بيانيه اي از سوي بازيكنان منتشر مي شود كه به منزله آشتي با همه است يا رويكرد رسانه ها كه براي كمك به تيم ملي تلاش مي كنند اين ديدگاه به مردم هم انتقال پيدا مي كند كه با حمايت خود از تيم ملي بار ديگر شاهد موفقيت آن باشند.
مطمئنا باز هم تيم ملي مردم را پشت سر خود خواهد داشت و مردم هم براي خوشحالي مجدد نياز به پيروزي تيم ملي دارند. به نظر من و باتوجه به روحيه اي كه الان در بازيكنان تيم ملي وجود دارد، به احتمال زياد اين بازي را با موفقيت پشت سر مي گذاريم اما اين دليل نمي شود كه مشكلات فوتبالمان درست شده باشد.
 


ابراهيموويچ دست بردار بارسلونا نيست

مهاجم سوئدي پاري سن ژرمن بالوتلي را بازيكني معمولي مي داند كه بايد در تيمي معمولي همچون بارسلونا بازي كند.
بدون شك ماريو بالوتلي از نظر فني بازيكن بسيار خوبي است و اين را در رقابت هاي يورو 2012 لهستان و اوكراين اثبات كرد، اما از نظر رواني متزلزل نشان داده است و در اين چند سال اخير همواره شاهد حاشيه سازي هاي او چه در مستطيل سبز و چه در خارج آن بوده ايم. زلاتان ابراهيموويچ ستاره پاري سن ژرمن به انتقاد از هم بازي سابق خود در اينتر پرداخت و او را بازيكني معمولي و متوسط دانست. ابراهيموويچ كه در فصل نقل و انتقالات تابستاني با رقمي نجومي ميلان را ترك كرد و به پاري سن ژرمن فرانسه پيوست گفت: بالوتلي بازيكن معمولي است و بايد در تيمي معمولي همچون بارسلونا بازي كند.معلوم نيست مهاجم سوئدي پاري سن ژرمن با اين سخنان قصد تخريب بالوتلي را دارد يا بارسلونا را. شايد هم با يك تير هر دوي آنها را نشان گرفته باشد كه البته اين منطقي تر به نظر مي رسد چرا كه او بعد از جدائي از جمع آبي- اناري ها، با وجود سكوت پپ گوارديولا در باره او، بارها به انتقاد از اين تيم پرداخت و از هر فرصتي براي كوبيدن سرمربي سابق، بازيكنان و سران اين باشگاه استفاده مي كند.
 


انتخاب بهترين دووميداني كار دنيا

بولت در آستانه ركوردي تاريخي

اتحاديه بين المللي فدراسيون هاي دووميداني (IAAF) نامزدهاي بهترين دووميداني كار برتر دنيا را مشخص كرد؛ نامزدهايي كه «رابرت هارتينگ» حريف اصلي احسان حدادي نيز در ميان آن ها است.
براساس نشست سالانه اتحاديه بين المللي فدراسيون هاي دووميداني كه مقر آن در كشور موناكو است، ده دووميداني كار برتر مرد و ده دووميداني كار برتر زن دنيا در سال 2012 انتخاب شده تا يكي از اين افراد پس از طي مراحل مختلف به عنوان برترين دووميداني كار دنيا انتخاب شوند. اين نامزدها در دو بخش مردان به شرح زير خواهند بود.
مردان
1- يوهان بليك نايب قهرمان دوي 100متر المپيك لندن از جامائيكا
2- يوسين بولت قهرمان دوي 100متر المپيك لندن از جامائيكا
3- اشتون ايتون قهرمان قهرمان دهگانه المپيك لندن از آمريكا
4- محمد فحر قهرمان دوهاي 5 و 10هزار متر المپيك لندن از بريتانيا
5- رابرت هارتينگ قهرمان پرتاب ديسك المپيك لندن از آلمان
6- كيراني جيمز قهرمان دوي 400متر المپيك لندن از گرانادا
7- رناد لاويلني قهرمان پرش با نيزه المپيك لندن از فرانسه
8- آريس مريت قهرمان دوي 110متر بامانع المپيك لندن از آمريكا
9- ديويد راديشا قهرمان دوي 800متر المپيك لندن از كنيا
10- كريستين تيلور قهرمان پرش سه گام المپيك لندن از آمريكا.
براساس قوانين اعضاي اتحاديه بين المللي فدراسيون هاي دووميداني، اعضاي شوراي مديران اتحاديه بين المللي، اعضاي رسمي فدراسيون هاي ملي، اعضاي كميته هاي اتحاديه بين المللي ، مديران برگزاري رقابت هاي اتحاديه بين المللي، سفيران اتحاديه بين المللي، نماينده هاي ورزشكاران در اتحاديه و قهرمانان برتر دووميداني دنيا به انتخاب اتحاديه و روزنامه نگاران برتر حوزه دووميداني مي توانند در اين راي گيري شركت كنند. پس از اين راي گيري سه نفر برتر انتخاب هر گروه انتخاب مي شوند. سپس شوراي مركزي اتحاديه بين المللي نفر برتر را در دو بخش مردان و زنان انتخاب مي كنند. سال گذشته يوسين بولت از جامائيكا در بخش مردان و سالي پيرسون از استراليا جوايز بهترين دووميداني كاران سال 2011 را انتخاب كردند. در طول 24سالي كه اين انتخابات صورت مي گيرد، تاكنون يوسين بولت و هشام الغروج (از مراكش) با سه بار تصاحب اين جايزه از بهترين هاي بخش مردان محسوب مي شوند. اگر بولت اين بار نيز بتواند اين افتخار را به خود اختصاص دهد، نخستين دووميداني كار دنيا است كه چهار بار به اين عنوان ارزشمند دست پيدا مي كند.


 


افتتاح ورزشگاه ده هزارنفري در شهر 7000 نفري!

توزيع ناهمگون امكانات سخت افزاري و اماكن ورزشي در استان هاي مختلف موجب واردشدن انتقادهايي به سياست گذاري هاي اعتباري وزارت ورزش شد. گلايه هايي كه پس از افتتاح چندين مجموعه ورزشي براي استاني مثل همدان در كنار محروميت بخش هاي ديگر از اماكن، تامل دست اندركاران اين حوزه را برمي انگيزد.
تخصيص عادلانه منابع ورزشي در نقاط مختلف كشور يكي از اصول بنيادين در مديريت ورزش به شمار مي رود. اختصاص صحيح امكانات و زيرساخت هاي ورزشي با توجه به آمايش محيطي مي تواند به توسعه و ترويج ورزش هاي بومي و ملي هر استان كمك كند. سازمان تربيت بدني سابق و وزارت ورزش و جوانان فعلي در توسعه سرانه ورزش گام هاي موثري برداشته اند و مي توان به جرات گفت كه رويكرد مديريت ورزش ايران در سال هاي اخير توسعه زيرساخت هاي ورزش و تجهيز و استانداردسازي اماكن موجود تربيت بدني بوده است. اگرچه گام هاي موثري در اين باره برداشته شد اما توزيع ناهمگون اين امكانات نيز موجب واردشدن انتقادهايي به سياست گذاري هاي دولت به ويژه توزيع اعتبارات اين حوزه شد. انتقادهايي كه پس از افتتاح مجموعه ورزشي درشهرستان مريانج استان همدان پررنگ تر شد.
در روزهاي پاياني تابستان سال جاري مجموعه ورزشي سردار شهيد عليرضا حاجي بابايي در شهرستان مريانچ ازتوابع استان همدان توسط وزير ورزش افتتاح شد. اين مجموعه در زميني به مساحت 22هزارمترمربع از اواسط سال 1383 كلنگ خورده بود، به گفته مسئولان هزينه اي بالغ بر 85 ميليارد ريال صرف ساخت و تجهيز اين ورزشگاه شد تا سرانجام پس از هشت سال براي بهره برداري آماده شود. اما نكته عجيب به جايي برمي گردد كه ظرفيت اين ورزشگاه از كل جمعيت شهر بيشتر است. اين مجموعه 10 هزارنفري در شهري احداث شده كه تنها 7000 نفر جمعيت دارد! البته ورزشگاه سردار شهيد عليرضا جاجي بابايي پس از حدود يك ماه از تاريخ افتتاح هنوز به دليل آماده نبودن چمن و برخي از امكانات رفاهي قابليت بهره برداري ندارد.
نقطه مقابل اين ورزشگاه پروژه ملي نقش جهان است. ورزش اصفهان چندسالي است در حسرت استفاده از ورزشگاه بزرگ است اما مثل اينكه قرار نيست نقش جهان حالاحالاها آماده بهره برداري شود!
 


تلاش مي كنم در برزيل جبران كنم

يزداني: تلخ ترين خاطراتم از 2 المپيك است

كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد گفت: اگر دو ماه مانده به آغاز مسابقات جام جهاني بتوانم تمرين هاي خود را شروع كنم در اين رقابت ها حضور خواهم داشت.
رضا يزداني اظهار كرد: با توجه به اين كه دوره درمان من 50 درصد به جراحي و 50 درصد ديگر به فيزيوتراپي بستگي دارد بنابراين اگر وضعيت زانويم به گونه اي باشد كه بتوانم تمرين هاي خود را آغاز كنم، با يك آمادگي نسبي نيز مي توانم در جام جهاني تهران حضور داشته باشم. وي ادامه داد: حدود يك هفته است كه بخيه پايم را كشيده و تا دو هفته ديگر مي توانم تمرين هاي بالاتنه را آغاز كنم و در كل در شرايط مطلوبي به سر مي برم. يزداني با بيان اين كه در اين مدت وزن خود را كنترل كرده است، گفت: در حال حاضر 98 كيلوگرم وزن دارم و وزنم را كنترل مي كنم تا از آمادگي كه در گذشته داشتم فاصله نگيرم.
آزادكار وزن 96 كيلوگرم با اشاره به اين كه اكثر تيم ها با نفرات جوان در جام جهاني حاضر مي شوند، بيان كرد: اميدوارم هر فردي كه در وزن 96 كيلوگرم نماينده ايران در جام جهاني مي شود، بتواند خوب ظاهر شده و از حيثيت كشتي كشور دفاع كند. مدير فني تيم پرسپوليس جويبار درباره آخرين وضعيت اين تيم اظهار كرد: با توجه به اين كه برگزاري ليگ به تعويق افتاده در حال رايزني هستيم تا بتوانيم كشتي گيران خوبي را جذب كنيم و با توجه به اسمي كه اين تيم دارد، انتظارات را برآورده سازيم. وي ادامه داد: درصدد هستيم دو ملي پوش جويباري را براي حضور در اين تيم جذب كنيم و مردم جويبار نيز اظهار دارند اين ملي پوشان در تيم پرسپوليس جويبار كشتي بگيرند. يزداني، غلامرضا محمدي را به عنوان سرمربي تيم پرسپوليس جويبار معرفي كرد.دارنده نشان طلاي مسابقات جهاني 2011 در پايان، آسيب ديدگي در المپيك لندن را تلخ ترين خاطره ورزشي خود دانست و بيان كرد: در لندن تلاش كردم خاطره بد المپيك پكن را جبران كرده و با دست پر به كشور بازگردم اما متاسفانه با بدشانسي روبه رو شدم و اين المپيك نيز به خاطره اي تلخ تر تبديل شد. بنابراين به المپيك بعدي هم فكر مي كنم و اميدوارم تا چهار سال آينده شرايط به گونه اي باشد كه بتوانم با حضور در المپيك 2016 ريودوژانيرو تمام ناكامي هاي دو المپيك گذشته را جبران كنم.
 


تبديل ميلان ايتاليا به «ميلان عرب»

شيخ نشينان متمول قطري قصد دارند 30درصد سهام باشگاه ميلان را با مبلغ 250 ميليون يورو خريداري كنند.
روزنامه گاتزتادلو اسپورت ايتاليا خبر داد كه سيلويو برلوسكني رييس باشگاه ميلان قصد دارد به خاطر مشكلات مالي 30درصد از سهام اين باشگاه را به خانواده قطري آل ثاني بفروشد تا با پول آن بازيكنان جديدي به خدمت بگيرد و تيم را از بحران كنوني نجات دهد. به نوشته اين روزنامه ايتاليايي خانواده آل ثاني كه در حال حاضر مالكيت باشگاه پاري سن ژرمن را برعهده دارند حاضر هستند براي خريد 30 درصد سهام باشگاه ميلان 250 ميليون يورو پرداخت كنند. اين روزنامه مطلب خود را با تيتر (ميلان عرب) آغاز كرد و در آن عكسي از برلوسكني را منتشر كرد كه چفيه اي با رنگ پيراهن ميلان و پرچم كشور قطر را بر سر داشت. گاتزتا دلو اسپرت در ادامه نوشت كه در نشست برلوسكني با خانواده متمول قطري از بناي ورزشگاه جديدي براي ميلان و يا بازسازي ورزشگاه سن سيرو هم سخن به ميان آمده است.
ميلان با فروش ستاره هاي خود در فصل نقل و انتقالات تابستاني موافقت كرد اما تاكنون نتوانسته است جانشينان شايسته اي براي آنها پيدا كند. اين تيم در فصل جديد رقابت هاي سري A نتايج بسيار ضعيفي كسب كرده است و با 7 امتياز در رده نازل يازدهم جدول رده بندي قرار دارد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14