(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 مهر 1391 - شماره 20333

حزب الله : طرفداران حزب حريري از سفارت آمريكا دستور مي گيرند
راهپيمايي مردم يمن در سالگرد استقلال از انگليس
علي زيدان مخالف قذافي نخست وزير ليبي شد
هلاكت 70 تروريست به دنبال انفجار كارگاه توليد بمب در حلب
جهان 2050
تظاهرات گسترده در كراچي عليه اقدامات تروريستي طالبان
مردم بحرين :
سازش با آل خليفه هرگز
سيهانوك پادشاه خونريز كامبوج مرد
در اعتراض به پخش فيلم موهن صورت گرفت
تجمع مسلمانان معترض مقابل ساختمان گوگل در لندن
مخالفت مردم تونس با از سرگيري روابط با رژيم صهيونيستي
پس لرزه هاي پرواز پهپاد حزب الله
فرمانده پدافند هوايي اسرائيل بركنار شد
انتقال ملاله به انگليس
اعتصاب غذاي 100 زنداني سياسي در عربستان
اعتراض خياباني عليه دولت در هائيتي
ارثيه فساد اخلاقي در كاخ رياست جمهوري فرانسه


حزب الله : طرفداران حزب حريري از سفارت آمريكا دستور مي گيرند

يك مقام ارشد حزب الله گفت، جريان 14 مارس آموزش هاي لازم را از سفارت آمريكا دريافت مي كند.
به گزارش ايرنا، مسئول حزب الله در شرق لبنان اظهار داشت: برخي نمايندگان جريان 14 مارس خود را در خدمت دشمنان وطن و مردم قرار داده و آموزش هاي لازم را از «مورا كونيلي» سفير آمريكا در لبنان دريافت مي كنند.
وي با اشاره به اينكه سفير آمريكا در بيروت مجري سياست هاي كاخ سفيد در اين كشور است و به بهانه هاي مختلف در امور داخلي لبنان دخالت مي كند افزود: كونيلي به فرودگاه بيروت رفت تا درباره هواپيماي بدون سرنشين حزب الله اطلاعاتي كسب كند.اين مقام ارشد حزب الله تاكيد كرد، سفير آمريكا در لبنان در راستاي منافع صهيونيست ها عمل مي كند گويي كه لبنان بازيچه امثال اوست.وي همچنين جريان 14 مارس را آلت دست آمريكا در منطقه عنوان كرد و گفت، اين جريان مخالف حزب الله دستورات خود را از سفير آمريكا در بيروت مي گيرد.
 


راهپيمايي مردم يمن در سالگرد استقلال از انگليس

صدها هزار نفر از مردم يمن با برگزاري تظاهرات در سالگرد انقلاب عليه اشغالگري انگليس براستقلال طلبي خود تأكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از پايگاه خبري التغيير، مردم يمن در چهل و نهمين سالگرد انقلاب عليه اشغالگري انگليس تظاهرات گسترده اي برپا كردند و اظهار داشتند كه اجازه دخالت به هيچ كشوري را نخواهند داد.اين نخستين سال بود كه مردم سالگرد انقلاب عليه اشغالگري انگليس را در غياب ديكتاتور برگزار كردند و خروج علي عبدالله صالح رئيس جمهور مخلوع يمن را نيز در كنار اين مراسم جشن گرفتند.تظاهركنندگان در حالي كه پرچم هاي يمن را در دست داشتند پلاكاردهايي با خود حمل مي كردند كه روي آنها مطالبات خود را نوشته بودند و بر ضرورت تحقق اهداف انقلاب يمن تأكيد كردند.مردم يمن همچنان خواستار بركناري بقاياي رژيم علي عبدالله صالح از مناصب دولتي شدند.
 


علي زيدان مخالف قذافي نخست وزير ليبي شد

«علي زيدان» پس از انتخاب شدن به عنوان نخست وزير جديد ليبي اعلام كرد انقلابيون را در نهادهاي امنيتي و نظامي اين كشور جذب خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، كنگره ملي ليبي (پارلمان) علي زيدان يكي از مخالفان رژيم «معمر قذافي» را به عنوان نخست وزير جديد اين كشور انتخاب كرد. زيدان كه جاي «مصطفي ابوشاقور» را گرفت، اعلام كرد كه دولت وحدت ملي (ائتلافي) تشكيل مي دهد.
وي همچنين وعده داد كه براي تقويت آرامش در اين كشور، انقلابيون را در تشكيلات امنيتي و دفاعي به كار مي گيرد.
زيدان در پارلمان با كسب 93 راي از «محمد الحراري» رقيب خود پيشي گرفت.
الحراري از حزب «عدالت و عمران» 89 راي كسب كرده بود.
علي زيدان متولد 1950 ميلادي در شهر «ودان» استان «الجفره» ليبي است.
وي مدرك كارشناسي ارشد روابط بين الملل خود را از دانشگاه «جواهر» هند گرفت.
زيدان از سال 1975 تا سال 1982 ميلادي در وزارت خارجه اين كشور به عنوان ديپلمات فعاليت كرده است. او از سال 1982 تا 1992 عضو «جبهه ملي نجات ليبي» بود و از سال 1989 تا قبل از نخست وزيري نيز سخنگوي رسمي انجمن حقوق بشر ليبي بوده است.
علاوه بر آن وي به عنوان فرستاده شخصي شوراي انتقالي ليبي به اروپا و به ويژه فرانسه فعاليت كرده و پس از انقلاب ليبي «حزب وطن براي توسعه» را تاسيس كرده است. قبل از نامزد شدن براي تصدي مقام نخست وزيري نيز عضو كنگره ملي از حوزه الجفره بوده است.
 


هلاكت 70 تروريست به دنبال انفجار كارگاه توليد بمب در حلب

انفجار يك كارگاه ساخت بمب متعلق به تروريست ها در شهر حلب 70 كشته برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، 70 تروريست مسلح بر اثر انفجار يك كارگاه ساخت بمب در شهر حلب در شمال سوريه كشته و تعداد زيادي نيز مجروح شدند.
پيشتر نيز در جريان انفجار كارگاه ساخت بمب در يك مدرسه محل استقرار افراد مسلح در مركز سوريه 120 نفر از آنان كشته شدند.
تاكنون جزئيات بيشتري درباره اين حادثه اعلام نشده است اما منابع امنيتي اعلام كردند احتمالا تروريست ها درصدد بودند با ساخت بمب هاي قوي تر انفجارهاي متعدد در سوريه به راه بيندازند و ساختمانهاي دولتي و شخصيت هاي سياسي را هدف قرار دهند.
تركيه يك هواپيماي ارمنستاني را كه به مقصد حلب پرواز مي كرد وادار به نشستن كرد و مورد تفتيش قرار داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، به نقل از خبرگزاري رويتر، مسئولان تركيه بعد از اينكه هواپيماي ارمنستاني را به فرود آمدن در شهر ارزروم در شرق تركيه وادار كردند، آن را مورد تفتيش قرار دادند.
هواپيماي ارمني مسافربري بود و به مقصد حلب پرواز مي كرد.
از مقامات فرودگاه تركيه نقل شده است كه اين هواپيما حامل كمك هاي انساندوستانه به مقصد شهر حلب بود.
جنگنده هاي تركيه در روزهاي گذشته يك هواپيماي مسافربري سوري را كه از مسكو به دمشق در حال پرواز بود مجبور به فرود در آنكارا كردند.
مسئولان تركيه اي ادعا كرده بودند كه در اين هواپيما سلاح حمل مي شده كه دمشق شديدا اين اتهامات را رد كرده است. سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه نيز تاكيد كرده كه آن هواپيما تجهيزات رادار را منتقل مي كرد كه كاملا قانوني بود.
تنش بين سوريه و تركيه ظرف هفته هاي اخير و به دنبال اصابت گلوله هاي توپ ارتش سوريه به خاك تركيه كه به كشته شدن 5 غيرنظامي ترك منجر شد، افزايش يافته است.
اين امر خشم مقامات تركيه را برانگيخت و باعث شد آنها هم بخش هايي از خاك سوريه را گلوله باران كنند.
در تازه ترين اقدامات صورت گرفته بين دو كشور، دو روز پيش سوريه اعلام كرد كه هواپيماهاي مسافربري تركيه ديگر اجازه پرواز در منطقه هوايي اين كشور را نخواهند داشت.
يك روز پس از آن تركيه هم پرواز تمام هواپيماهاي سوري را از حريم هوايي خود ممنوع كرد.
اين در حالي است كه انديشكده كاتو تركيه را عامل اصلي درگيري بين آنكارا و دمشق عنوان كرد و افزود اردوغان در تلاش است تا پاي ناتو و آمريكا را به سوريه باز كند.
«داگ باندو» عضو موسسه كاتو و مشاور ويژه سابق ريگان با انتشار مقاله اي تاكيد كرد، آمريكا به خودي خود نياز به ورود به يك درگيري در منطقه را ندارد اما عضويتش در ناتو ممكن است پايش را به يك جنگ غيرضروري ديگر اين بار در لباس دفاع از متحد ترك خود باز كند.
وي افزود، مثال سوريه نشان مي دهد كه پيمان ناتو نه تنها بي فايده بلكه به تهديدي عليه كشورهاي عضو تبديل شده است.
از سوريه نيز خبر مي رسد كه نيروهاي ارتش سوريه كنترل منطقه كوه نبي يونس در لازقيه را به دست گرفته است.
ارتش در اين منطقه 170 تروريست مسلح را كشت و 50 نفر ديگر را بازداشت كرد.
منابع آگاه همچنين از موفقيت ارتش سوريه در بازپس گيري مسجد اموي بزرگترين مسجد استان حلب خبر دادند.
در عمليات پاكسازي شهر حلب از تروريست هاي مسلح و كشته شدن ده ها تروريست دو تبعه مصر و يك سعودي مشاهده شدند.
همچنين از بيروت پايتخت لبنان خبر مي رسد كه جمعي از مردم سوريه ساكن در لبنان با برگزاري تظاهرات در مقابل سفارت روسيه در بيروت قدرداني خود را از مواضع روسيه در قبال سوريه اعلام كردند.
ابراهيمي در بغداد
گفتني است اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه پس از سفر به ايران و ديدار با مقامات كشورمان به بغداد رفت و با نخست وزير و وزير خارجه اين كشور ديدار كرد.
در اين ديدارها در بغداد تحولات سوريه مورد بررسي قرار گرفت.
ابراهيمي در راستاي بخشي از دومين سفر خود با هدف تلاش براي ميانجيگري جهت برقراري آتش بس بين طرف هاي درگير در سوريه وارد بغداد شده است.
وي در سفر به ايران از مقامات ايران خواست تا مقدمات برقراري آتش بس در سوريه به مناسبت فرا رسيدن عيد قربان را فراهم كنند ابراهيمي در ديدارهاي خود در عراق و ايران اعلام كرد كه هرچه در توان دارد براي تامين منافع ملت سوريه به كار خواهد گرفت وي بار ديگر تاكيد كرده كه راه حل بحران سوريه سياسي است نه نظامي.
 


جهان 2050

اقتصاد جهاني با توجه به رشد اقتصادي سريع كشورهاي نوظهور با تغييرات شگرفي مواجه خواهد شد. حالا، تحقيقات تحليلگران بانك «اچ اس بي سي» ارقامي را ارائه مي دهند كه به درد كساني مي خورد كه دورتر را مي بينند و به فكر سرمايه گذاري هاي درازمدت اند. در اين تحقيقات كه با نام «جهان در سال 2050» منتشر شده، مثلا مي خوانيم كه: تا سال 2050:
1) توليد جهاني به لطف رشد اقتصادي كشورهاي نوظهور به سه برابر مي رسد- 2) رشد اقتصادي جهان به طور متوسط تسريع مي شود و به 3 درصد افزايش پيدا مي كند، در حالي كه در سال هاي دهه 2000 به طور متوسط نرخ رشد 2 درصد بوده است- 3) ابعاد اقتصاد كشورهاي نوظهور در مجموع به 5 برابر مي رسد و بزرگ تر از كشورهاي توسعه يافته مي شود- 4) 19 كشور از مجموع 30 اقتصاد اول دنيا آنهايي خواهند بود كه ما امروز به اسم «نوظهور» مي شناسيم- 5) چين و هند به ترتيب اولين و سومين اقتصاد دنيا را تشكيل خواهند داد- 6) آمريكا و انگليس به لطف رشد جمعيت شان تقريبا موفق مي شوند موقعيت خود را حفظ كنند. در اين حال، تا سال 2050 جمعبت فعال آمريكا با آهنگي بين 3/0 تا 5/0 درصد در سال و جمعيت انگليس با آهنگ ساليانه 2/0 تا 3/0 درصد رشد خواهند كرد- 7) اقتصادهاي «پولدار» اروپا با جمعيت هاي سالخورده شان بازنده هاي بزرگ خواهند بود. به اين ترتيب، سوئيس و هلند به رده هاي پايين تر جدول سقوط مي كنند، در حالي كه سوئد، بلژيك، اتريش، نروژ و دانمارك هم از فهرست 30 كشور اول دنيا بيرون مي روند- 8) رشد اقتصادهاي نوظهور 2 برابر بيشتر از اقتصادهاي توسعه يافته به رشد اقتصاد جهاني كمك خواهد كرد.
سرويس خارجي كيهان
 


تظاهرات گسترده در كراچي عليه اقدامات تروريستي طالبان


ده ها هزار تن از مردم پاكستان در كراچي عليه شرارت ها و اقدامات تروريستي شبه نظاميان طالبان تظاهرات كردند.
به گزارش پرس تي وي، ده ها هزار تن از شهروندان پاكستان به دعوت «جنبش متحد قومي» كه قدرتمندترين حزب سياسي اين كشور محسوب مي شود، در خيابان هاي كراچي عليه طالبان تظاهرات كردند.
مردم معترض در اين تظاهرات، بمب گذاري شبه نظاميان عليه مردم بي گناه و به ويژه تيراندازي به «ملاله يوسف زاي» دختر 14 ساله در شهر شمالي «مينگورا» را محكوم كردند.
اين دختر در حالي كه از مدرسه به خانه باز مي گشت، از ناحيه سر هدف گلوله شبه نظاميان «جنبش تحريك» طالبان قرار گرفت. اتهام وي از نگاه طالبان، ترغيب ساير دختران به فراگيري تحصيل بود.
شركت كنندگان كه در اين تظاهرات، تصاوير دختر 14ساله مذكور را با خود حمل مي كردند، شجاعت و آرمان هاي او را ستودند.
«الطاف حسين» رهبر حزب متحد قومي كه در لندن به سر مي برد، از طريق ارتباط تلفني با تظاهركنندگان سخنراني كرد. وي شبه نظاميان طالبان را مشتي بي سواد و متعلق به عصر حجر توصيف و تأكيد كرد كه حمله به اين دختر 14 ساله، حمله به ايدئولوژي پاكستان است.
خبر ديگر اينكه، شبه نظاميان طالبان با حمله به يك ايستگاه پليس در 20 كيلومتري شهر پيشاور، شش پليس را كشتند. در اين حمله بيش از 100 شبه نظامي مشاركت داشتند.
 


مردم بحرين :

سازش با آل خليفه هرگز

مردم بحرين در پاسخ به اظهارات پادشاه اين كشور به خيابان ها ريخته و با رد پيشنهاد سازش پادشاه خواستار سرنگوني رژيم آل خليفه شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري العالم، مردم بحرين در پاسخ به اظهارات شيخ حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين تظاهرات كردند و با سر دادن شعار « مرگ بر پادشاه» و «مرگ بر آل خليفه» خواستار سرنگوني شيخ حمد بن عيسي شدند. آنها همچنين شعار مي دادند: «سازش هرگز».
پادشاه بحرين بدون اشاره به كشتار مردم در روزهاي اخير مدعي شده بود كه خواسته ها با گفت وگو برآورده مي شود و درهاي گفت وگو براي همه باز است.
مردم بحرين در اين تظاهرات كه با عنوان ملت يكپارچه آزادي مي خواهد برگزار شد خواستار آزادي زندانيان سياسي و محاكمه قاتلان شهداي بحرين شدند.
نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه شديدترين سركوب ها را عليه مردم بحرين به كار مي گيرند و تنها در هفته گذشته سه جوان را به شهادت رساندند.
مردم بحرين حدود دو سال است كه با برگزاري تظاهرات مسالمت آميز خواستار سرنگوني رژيم پادشاهي اين كشور هستند و در مقابل دولت منامه با كمك عربستان و حمايت آمريكا و انگليس اين اعتراضات را به خشن ترين شكل سركوب مي كند و تاكنون نزديك به 200 نفر از مخالفان را كشته است.
از سوي ديگر سازمان ديدبان حقوق بشر از دادگاه استيناف رژيم آل خليفه خواست حكم صادره عليه رئيس مركز حقوق بشر بحرين را لغو كند.
قرار است دادگاه استيناف امروز (16 اكتبر) حكم صادر شده عليه نبيل رجب را بررسي كند.
 


سيهانوك پادشاه خونريز كامبوج مرد

پادشاه سابق كامبوج و دستيار گروه خونريز خمرهاي سرخ در 89 سالگي و به دنبال يك حمله قلبي درگذشت.
«نورودوم سيهانوك»، پادشاه سابق كامبوج و رهبر استقلال اين كشور از فرانسه صبح روز يكشنبه بر اثر حمله قلبي و در بيمارستاني واقع در پكن درگذشت.
مقامات رسمي كامبوج از جمله معاون نخست وزير اين كشور خبر فوت اين شخصيت سياسي را كه بيش از 50 سال فعاليت سياسي كرده بود، تاييد كردند اما از ارائه جزييات بيشتر طفره رفتند.
شاه «نورودوم سيهانوك» اگرچه كامبوج را از چنگ استعمار فرانسه نجات داد اما يك دهه همكاري هاي وي با گروه خونريز خمرها، وي را به مهره اي تراژيك تبديل كرده است.
خمرها بين سال هاي 1975 تا 1978 و در خلال يكي از بزرگترين كشتارهاي دسته جمعي بيش از 2 ميليون نفر را قتل عام كردند.
 


در اعتراض به پخش فيلم موهن صورت گرفت

تجمع مسلمانان معترض مقابل ساختمان گوگل در لندن

هزاران شهروند مسلمان انگليس با برپايي تظاهرات مقابل شركت «گوگل» در لندن، از اين شركت خواستند فيلم موهن به پيامبر اسلام را از اينترنت حذف كند.
به گزارش خبرگزاري مهر، هزاران نفر از مسلمانان انگليس كه مسلمانان شماري از كشورهاي اروپايي نيز آنها را همراهي مي كردند، در لندن مقابل شركت «گوگل» تجمع كردند. تظاهركنندگان از شركت مذكور خواستند فيلم اهانت كننده به پيامبر اسلام را از اينترنت حذف كند. معترضان همچنين تهديد كردند كه مقابل دفاتر گوگل و يوتيوب در كشورهاي ديگر نيز دست به تظاهرات مي زنند.
ماه گذشته يك فيلمساز آماتور آمريكايي در فيلم خود به پيامبر اسلام(ص) اهانت كرد. از آن زمان تاكنون اعتراضات به اين فيلم همچنان ادامه دارد.
يك تظاهركننده در لندن به خبرنگاران گفت: هيچ مسلماني توجيه اهانت به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) را نخواهد پذيرفت.
 


مخالفت مردم تونس با از سرگيري روابط با رژيم صهيونيستي

مردم تونس در اعتراض به عادي سازي هرگونه روابط با رژيم صهيونيستي تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از روزنامه اردني الدستور، هزاران نفر از مردم تونس با برگزاري تظاهرات و تجمع مقابل مجلس مؤسسان اين كشور مخالفت خود را با هرگونه عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي ابراز كردند.
در اين تظاهرات كه سازمان هاي ضد صهيونيستي تونس نيز در آن شركت داشتند تظاهر كنندگان فرياد مي زدند: «رابطه با اسرائيل هرگز». دبير كل جمعيت سازش تونس با تأكيد بر برگزاري اين تظاهرات در اعتراض به لغو قانون جرم شمردن عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي از تلاش هاي احزاب سياسي تونس براي گنجاندن اين بند به قانون اساسي جديد سخن گفت.گفته مي شود لغو اين قانون به دليل فشارهاي خارجي به اعضاي مجلس مؤسسان قانون اساسي صورت گرفته است.
 


پس لرزه هاي پرواز پهپاد حزب الله

فرمانده پدافند هوايي اسرائيل بركنار شد

به دنبال شكست پدافند هوايي رژيم صهيونيستي در رهگيري پهپاد حزب الله و پرواز طولاني آن بر فراز مراكز حساس در سرزمين هاي اشغالي، فرمانده نيروهاي پدافند هوايي اسرائيل بركنار شد.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي پرواز موفقيت آميز پهپاد حزب الله لبنان بر فراز فلسطين اشغالي و تصويربرداري از مراكز حساس صهيونيست ها، «دورون غبيش» فرمانده نيروي پدافند هوايي اين رژيم بركنار شد.
سران ارتش رژيم صهيونيستي پس از بركناري وي «شاحر شوحط» را به جاي وي منصوب كردند. در همين رابطه پايگاه امنيتي و نظامي صهيونيستي «اسرائيل ديفنس» نوشت: گذشت زمان حجم بالاي شكست اسرائيل در ماجراي پهپاد را بيشتر روشن مي كند.
اين پايگاه اسرائيلي افزود، عمليات پهپاد حزب الله شكست بزرگي براي اسرائيل بود و نشان داد كه بايد به سخنان سيدحسن نصرالله با دقت گوش داد.
اسرائيل ديفنس تاكيد كرد، سيدحسن نصرالله به خوبي مي داند كه چه مي گويد او از تمامي جزئيات آگاه است و بيش از اين درباره اصابت موشك به ناو جنگي «ساعر» خبر داده بود و همين مسئله اتفاق افتاد.
روزنامه انگليسي ساندي تايمز نيز نوشت، هواپيماي بدون سرنشين حزب الله لبنان توانست تصاويري را از مقدمات مانور مشترك ارتش آمريكا و رژيم صهيونيستي مخابره كند.
به نوشته اين روزنامه، پهپاد حزب الله توانسته از مراكز استقرار موشك هاي بالستيك و هواپيماهاي نظامي و تاسيسات هسته اي ديمونا تصويربرداري كند
از سوي ديگر تحليلگران منطقه اظهار داشتند موضوعي كه بيش از مسائل ديگر باعث سرگرداني و نگراني صهيونيست ها شده است غافلگيري بزرگتري است كه دبيركل حزب الله لبنان در سخنراني خود به صهيونيست ها وعده داده است.
به گفته اين تحليلگران، سيدحسن نصرالله رهبري جدي است و هرگز از روي اغراق و يا شوخي و دور از واقعيت مطلبي را نمي گويد و صهيونيست ها بايد در روزهاي آينده با غافلگيري جديدي مواجه شوند.
 


انتقال ملاله به انگليس

«ملاله يوسف زي» دختر محصل 14ساله پاكستاني كه به دليل تشويق دختران به تحصيل هدف حمله طالبان قرار گرفت، براي ادامه معالجه به انگليس اعزام شد.
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري شينهوا، يك سخنگوي ارتش پاكستان گفت: ملاله يوسف زي كه حمله مسلحانه طالبان به وي محكوميت گسترده داخلي و خارجي را در پي داشت براي بهبود كامل جسمي و رواني نيازمند مراقبت طولاني مدت خواهد بود.
به گفته اين سخنگوي ارتش، هواپيمايي كه از سوي كشور امارات فرستاده شده بود، از اسلام آباد عازم انگليس شد.
وي در اظهارات خود خاطرنشان كرد: هيئت پزشكان توصيه كردند ملاله به خارج از كشور و به مركزي در انگليس كه قابليت مراقبت پيوسته از كودكان داراي جراحت هاي شديد را دارد، منتقل شود.
ملاله يوسف زي پس از آنكه به دليل تشويق دختران به تحصيل در دره سوات، مورد حمله افراد مسلح طالبان قرار گرفت، به يكي از سمبل هاي مقاومت در برابر طالبان تبديل شد.
پاكستاني ها در محكوميت حمله به وي اعتراضات گسترده برپا كرده اند اما مقامات دولت پاكستان از انتقاد علني همراه با ذكر نام طالبان نسبت به اين حمله امتناع كرده اند و منتقدان اين موضوع را نشان نبود عزم راسخ آنها براي مبارزه با افراط گري مي دانند.
 


اعتصاب غذاي 100 زنداني سياسي در عربستان

100زنداني سياسي در عربستان در اعتراض به شرايط بد زندان، اعتصاب غذا كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، 100 زنداني سياسي زندان «الحاير» رياض در اعتراض به شرايط بد خود اعتصاب غذا كردند. طي روزهاي اخير شماري از زندانيان دچار مسموميت غذايي شده بودند. زندانيان در عربستان از لحاظ معيشتي و بهداشتي در شرايط بدي به سر مي برند و علاوه بر آن، مورد شكنجه هاي روحي و جسمي قرار مي گيرند. اكثر زندانيان سعودي در زندان «الحاير» به سر مي برند.
مقامات رياض ادعا مي كنند كه حتي يك زنداني سياسي ندارند. اين در حالي است كه خانواده هاي زندانيان سياسي معمولا در اعتراض به شرايط بد وابستگان خود در زندان، تظاهرات مي كنند.
 


اعتراض خياباني عليه دولت در هائيتي

مردم هائيتي با برپايي تظاهرات در پايتخت، به افزايش قيمت ها اعتراض كرده و خواستار استعفاي رئيس جمهور شدند.
به گزارش فارس صدها نفر از مردم هائيتي روز يكشنبه در اعتراض به افزايش هزينه هاي زندگي به خيابان هاي شهر پورتو پرنس آمده و خواستار استعفاي «مارتين مارتلي» رئيس جمهور اين كشور شدند.
معترضان خشمگين كه عمدتا از مناطق فقيرنشين پايتخت بودند با حركت به سمت كاخ رياست جمهوري مارتلي را به فساد مالي متهم كردند.
تظاهركنندگان همچنين مارتلي را متهم كردند كه به تعهدات خود براي بازسازي كشور بعد از زلزله ويرانگر سال 2010كه هزاران خانه را ويران و ميليون ها نفر را بي خانمان كرد عمل نكرده است.
«مارتلي» رئيس جمهور فعلي، تاجر و خواننده سابق كه با نام «مايكي» شهرت يافته بود در ماه مه 2011 به عنوان رئيس جمهور سوگند ياد كرد. وي وعده داده بود كه اقتصاد كشور را بازسازي كند.
 


ارثيه فساد اخلاقي در كاخ رياست جمهوري فرانسه

بانوي اول فرانسه از همان اولين روز آغاز رياست جمهوري «فرانسوا اولاند» براي وي دردسرساز شد.
مشكلات كاخ اليزه با اين زن همچنان ادامه دارد و اين بار انتشار كتابي جديد درباره بيوگرافي «والري» موجب شده تا اوج انحطاط اخلاقي در سطوح بالاي حكومتي اين كشور اروپايي هويدا شود.به گزارش ساندي تلگراف «والري تريرويلر» كه بدون ازدواج با فرانسوا اولاند، در كنار او وارد كاخ اليزه شده بار ديگر براي رئيس جمهور فرانسه دردسرساز شد.
اين دردسر پس از آن آغاز شد كه در هفته جاري كتابي منتشر شد كه در آن به زندگي خصوصي والري پرداخته شده است.
در اين كتاب آمده كه والري در زماني كه با «دنيس تريرويلر» زندگي مي كرده بطور همزمان با فرانسوا اولاند و يكي از نمايندگان محافظه كار مجلس فرانسه به نام «دوژيان» نيز در ارتباط بوده است.
اين ارتباط در حالي بوده كه فرانسوا اولاند هنوز با همسر سابق خود كه از وي صاحب چهار فرزند است زندگي مي كرد.
اما دردسرهاي والري براي اولاند فقط محدود به اين موارد نيستند، بلكه در زمان برگزاري انتخابات پارلماني فرانسه، وي اقدام به ارسال يك پيام براي يكي از نامزدهاي مرد اين رقابت ها كرده بود كه همين موضوع سر و صداي زيادي را در فرانسه به راه انداخت.
در همين رابطه هافينگتون پست نيز در گزارشي نوشت: كتابي با عنوان «دردسرساز» منتشر شده كه در آن مشخص شده والري تريرويلر علاوه بر همسر سابق خود «دنيس تريرويلر» بطور همزمان با افراد ديگري به نام هاي فرانسوا اولاند و «پاتريك دوژيان» در ارتباط بوده است.
هافينگتون پست مي نويسد: اولاند تمايل دارد كه از بانوي اولي كه بدون ازدواج با رئيس جمهور به اين سمت رسيده، به عنوان يك معاشر و همنشين ياد كند، اما اين بيوگرافي جديد مشخص مي كند كه والري براي اولاند چيزي فراتر از يك همنشين است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14