(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 مهر 1391 - شماره 20333

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وقتي كه مي بارند (يادداشت روز)
محرم نامحرم (به جاي گفت و شنود)
گزارش خبري كيهان از رايزني هاي اخضر ابراهيمي در تهران
رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس خبر داد
 50 ايراد شوراي نگهبان به لايحه مجازات اسلامي
ابراز اميدواري اشتون به پيشرفت مذاكرات با ايران
كيهان و خوانندگان
اكسپرس: با اين عملكرد غرب معلوم است ايران عقب نمي نشيند (خبر ويژه)
سر هم را كلاه نگذاريم گذار يعني براندازي (خبر ويژه)
آمريكا و تروريست هاي القاعده اتحادي به ميزباني تركيه راه انداخته اند (خبر ويژه)
نتانياهو اعتراف كرد
حمله به زيربناهاي سايبري اسرائيل (خبر ويژه)


وقتي كه مي بارند (يادداشت روز)

«بعد از جنگ جمل كه در آن، جنگ افروزان با آنهمه خط و نشان كشيدن ها و رجزخواني ها به سختي شكست خورده و به ذلت افتاده بودند، مولاي بزرگوار ما، حضرت امير عليه السلام در وصف دو سپاه در دو سوي آن آوردگاه فرمودند؛
وقد ارعدوا و ابرقوا و مع هذين الامرين الفشل و لسنا نرعد حتي نوقع ولانسيل حتي نمطر. دشمنان چون رعد غريدند و مثل برق، جرقه زده و از جاي برآمدند، اما علي رغم آنهمه لاف گزاف، هنگام كارزار ناتوان و ترسان بودند. ولي ما، خروش برنمي داريم، مگر آن كه دست به عمل مي زنيم و نمي باريم، مگر آن كه سيل جاري مي كنيم.
داستان آن روز مولايمان علي عليه السلام و يارانش در مقابله با اصحاب جمل وصف حال امروز ماست كه در يك سو علي زمان با ياران باوفا و پاي در ركاب خويش ايستاده است و در سوي ديگر اين آوردگاه، نظام سلطه جهاني با دنباله هاي ريز و درشت داخلي و خارجي خود به كينه توزي و انتقام جويي از اسلام و مسلمين صف كشيده است».
فراز فوق، بخشي از يادداشت 13 سال پيش كيهان بود كه روز 23 تيرماه 78 با عنوان «جانم بسيج» به چاپ رسيده بود. آن روزها در پي فتنه 18تيرماه 78 كه به قول ديروز حضرت آقا- در اجتماع پرشور جوانان خراسان شمالي- بر هم زدن ثبات سياسي كشور را نشانه رفته بود، مردم نجيب و هوشيار، با صبر و حوصله انقلابي خويش، رجزخواني هاي بيگانگان و عربده كشي ها و شرارت هاي دنباله هاي ريز و درشت داخلي آنان را به نظاره نشستند و با اين اميد كه سره از ناسره جدا شود، در مقابل آن فتنه، خون دل خوردند و دم برنياوردند، اما چند روز بعد، وقتي غبار فتنه فرو نشست، ديگر درنگ را تاب نياورده و پاي به ميدان نهادند. آنان كه با دست خالي رژيم آمريكايي شاه را سرنگون كرده و هشت سال در مرزهاي آبي و خاكي و هوايي كشور با تمامي قدرت هاي سلطه گر جنگيده بودند، بار ديگر به ميدان آمدند تا به قول حضرت امير(ع) چشم فتنه را كور كنند و كردند.
10 سال پس از آن روز، در خردادماه سال 88 فتنه ديگري با دامنه اي بسيار گسترده تر و اين دفعه با حضور بي پرده همه دشمنان آشكار و پنهان نظام، از مدعيان اصلاحات گرفته تا منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها و ماركسيست ها و نهضتي ها و... تحت مديريت مستقيم و اعلام شده مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس طراحي و به صحنه آورده شد. دشمن اين بار هم، بر هم زدن ثبات سياسي كشور را نشانه رفته بود. باز هم، همان مردم به صحنه آمدند و طومار فتنه گران را در هم پيچيده و به زباله دان تاريخ انداختند. اين بار، اما به قول «ريچارد هاوس» مسئول كميته راهبردي سياست خارجي آمريكا، مهندسي معكوس براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران كه هدف نهايي آن رهبري انقلاب بود، نتيجه معكوس داد و آيت الله خامنه اي با قدرت و پايگاهي فراتر از قبل ظاهر شد. و به گفته؛ «مئير داگان» رئيس اسبق موساد؛ «نمي توان نقش حركت شكست خورده بعد از انتخابات ژوئن 2009 ايران- بخوانيد فتنه آمريكايي، اسرائيلي 88- را در تحولات اسلامي منطقه ناديده گرفت» و به قول آقاي فهمي هويدي، نويسنده و پژوهشگر معروف مصري؛ «آمريكا، اسرائيل، اتحاديه اروپا و بسياري از كشورهاي عربي از جمله دولت وقت مصر، پيشاپيش پيروزي جنبش سبز(!) را اعلام كرده بودند و آنگونه كه رسانه ها تبليغ مي كردند، سقوط جمهوري اسلامي قطعي بود. اما، وقتي غلبه شما را بر آن فتنه بزرگ مشاهده كرديم، به اين نتيجه رسيديم كه سلطه غرب از جهان عرب قابل برچيدن است» و...
ديروز رهبر معظم انقلاب در ديدار پرشور جوانان خراسان شمالي با ايشان، بخشي از نقشه راه دشمن در انتخابات پيش روي رياست جمهوري را، آشوب آفريني با هدفي مشابه دو فتنه 78 و 88 دانسته و فرمودند «مردم حواسشان جمع است، مسئولان قواي سه گانه هم كاملا مراقب باشند تا بدخواهان نتوانند آرامش موجود را كه نشانه اقتدار عظيم كشور محسوب مي شود، برهم بزنند... در مدت باقيمانده تا انتخابات و در خود انتخابات، همت همه مسئولان بر حفظ آرامش و اجتناب از جنجالي شدن فضاي سياسي كشور متمركز باشد.»
حضرت آقا، بعدازظهر همان روز در اجتماع پرشور و شعور بسيجيان بار ديگر نسبت به توطئه احتمالي دشمن در چند ماه باقيمانده تا انتخابات رياست جمهوري 92 هشدار داده و تاكيد كردند؛ «ملت ايران در مقابل فتنه 88 ايستاد و هر وقت نيز مشابه آن اتفاق بيفتد، ملت خواهد ايستاد.»
علاوه بر هشدار رهبر معظم انقلاب كه مانند هميشه از هوشياري و نگاه ملكوتي ايشان حكايت مي كند، برخي از شواهد و قرائن موجود نيز، حاكي از آن است كه آشوب آفريني و ايجاد التهاب در فضاي سياسي كشور، يكي از پروژه هاي احتمالي دشمن در ماه هاي باقيمانده تا انتخابات پيش روي خواهد بود و همين جا بايد تاكيد كرد كه دشمن به نتيجه بخش بودن اين پروژه اميد چنداني ندارد، چرا كه به نوشته «جان لي اندرسون» مفسر خاورميانه اي «نيويوركر»، «در ايران، حركتي فراتر از جنبش سبز(!) - بخوانيد فتنه آمريكايي، اسرائيلي 88- كه از حمايت همه جانبه غرب برخوردار بود قابل تصور نيست. شكست اين جنبش(!) نشانه روشني از اقتدار ايران و پايگاه مردمي عميق و گسترده رهبر آن است و به همين علت تكرار آن ساده انديشانه است» ولي به گفته ژنرال مايكل هايدن رئيس اسبق سازمان سيا در گزارش دسامبر 2011 مركز راهبردي استراتفور، حمله نظامي به ايران پرهزينه و تقريبا ناممكن است و تنها راه باقيمانده تشويق مخالفان در داخل براي بازسازي ناآرامي هاي ژوئن 2009- خرداد 88- خواهد بود. مايكل هايدن در همان گزارش تاكيد مي كند كه «بازسازي ناآرامي هاي ژوئن 2009 نمي تواند عقب نشيني جمهوري اسلامي از اهدافش را در پي داشته باشد ولي مي توان به كند كردن آن اميدوار بود»!... يعني دردسرآفريني از سر ناچاري!
و اما، در پروژه احتمالي دشمن روي «مردم» حساب ويژه اي باز نشده است، چرا كه آمريكا و متحدانش، هوشياري مردم و حضور به موقع آنان در سرفصل هاي حساس تعيين كننده را آزموده اند. حماسه هاي 23 تيرماه 78 9 دي 88، بهمن 88، انتخابات اسفند 90 و اخيرترين نمونه آن، حضور يكپارچه و همه جانبه و شورانگيز توده هاي عظيم مردم خراسان شمالي در استقبال از رهبر معظم انقلاب است كه حماسه اي بارها تكرار شده و تكرار شدني است و كمترين ترديدي در بصيرت مردم و نااميدي دشمن از فريب آنان باقي نمي گذارد. حضرت آقا نيز در بيانات ديروز خود بر اين نكته تاكيدي تجربه شده داشتند. آنجا كه فرمودند «مردم حواسشان جمع است».
پس خط تماس و نقطه اميد دشمن كجاست؟ خط و نقطه اي كه ديروز رهبر معظم انقلاب در جمع بسيجيان خراسان شمالي، شناسايي آن را يكي از نشانه هاي بصيرت دانسته بودند.
نگاه دشمن به سران و عوامل اصلي فتنه 88 نگاهي با واسطه است و نه مستقيم، چرا كه آنها يك بار در فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 به كار گرفته شده و سوخته اند. جين شارپ، يكي از نظريه پردازان معروف كودتاهاي مخملي، اينگونه مهره ها را به چوب كبريت تشبيه مي كند كه با يك بار مصرف از دور خارج مي شوند! اما از نگاه غيرمستقيم دشمن به اين مهره ها نبايد غافل بود. توضيح آن كه بعيد نيست مهره هاي ياد شده، با واسطه و پادرمياني برخي از خودي هاي غفلت زده و ساده انديش به ميدان آورده شوند. طرح موسوم به «دولت وحدت ملي»! كه فاقد بستر قانوني و تعريف شده است و با ساختار انتخاباتي تعريف شده در جمهوري اسلامي ايران- يعني برآمدن رئيس جمهور از رأي مستقيم مردم و نه پارلمان- كمترين همخواني ندارد، در صورتي كه براي كبريت هاي سوخته نيز در «ائتلاف» مورد نظر جايي باز كرده باشد، مي تواند بستري براي ورود غيرمستقيم عوامل ياد شده باشد. اگرچه ارائه كنندگان طرح مورد نظر هنوز درباره اجزاي آن توضيحي نداده اند! از اين روي كم توجهي ارائه كنندگان طرح ياد شده مي تواند زمينه سوءاستفاده دشمنان براي نفوذ دادن عوامل يا ساكتين فتنه را در پي داشته باشد. يعني كساني كه وحدت با آنها مفهومي جز وحدت! و ائتلاف! با دشمنان مردم و نظام ندارد.
براي «تشخيص خط و نقطه درگيري با دشمن» كه رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان بخش قابل توجهي از بصيرت ياد كرده اند مي توان اهداف رصد شده دشمن را با مواضع و عملكرد افراد، گروه ها و شخصيت هاي داخلي مقايسه كرد و در صورت مشاهده همخواني نسبت به نقطه همخوان حساس بود. اين همخواني مي تواند ناشي از غفلت فرد يا گروه همخوان باشد. در اين حالت به فرموده حكيمانه حضرت آقا «بايد اين فرد را نصيحت كرد و اگر نصيحت موثر واقع نشد، بايد با او حد و مرز و خط فاصل تعريف كرد.»
فشار اقتصادي و تنگ كردن عرصه معيشتي مردم يكي ديگر از نقاط مورد نظر است. به عنوان مثال، نزديك به سه هفته قبل از آشفتگي بازار ارز، راديو اسرائيل، راديو زمانه- راديو فارسي زبان هلند- شبكه هاي تلويزيوني فارسي زبان آمريكا- VOA و انگليس BBC از افزايش قيمت ارز و نقش آن در افزايش قيمت ساير كالا و خدمات ضروري مردم كه مي تواند نارضايتي آنان را در پي داشته باشد، ياد كرده و حتي راديو اسرائيل دو روز قبل از افزايش جهشي و ساعت به ساعت قيمت دلار، در برنامه شامگاهي دوشنبه شب خود از آن خبر داده بود. از سوي ديگر مقامات رسمي آمريكا و اتحاديه اروپا پنهان نمي كنند كه گراني كالا و خدمات مورد نياز مردم را به عنوان يكي از اهداف چالش خود با ايران اسلامي در دستور كار دارند. بنابراين نمي توان و نبايد نسبت به كانون داخلي اين حركت پلشت بي تفاوت بود و رد پاي آن را در آن سوي مرزها جستجو نكرد و...
در اين باره گفتني هاي ديگري نيز هست.

حسين شريعتمداري
 


محرم نامحرم (به جاي گفت و شنود)

در سالگرد شهادت امام مظلوم، حضرت جوادالائمه عليه السلام، اين ستون را به نقل چند حديث از آن بزرگوار اختصاص مي دهيم.
¤ هر كه موقعيت شناس نباشد، جريانات باطل او را با خود مي برد و به هلاكت مي رساند.
¤ كسي كه بدون انديشه پيش از اطمينان از درستي يك حركت، پذيراي آن شود، خود را در معرض سقوط قرار داده و نتيجه اي غير از خشم و عصبانيت نخواهد گرفت.
¤ آن كه در پي جلب رضاي خداوند تبارك و تعالي است، از دشمني ستمگران آسيبي نمي بيند.
¤ انصاف در معاشرت با مردم، همدردي با آنها در مشكلات و همراهي با معنويات سه خصلتي است كه محبت ديگران را جلب مي كند.
¤ ¤ ¤
... و نفرين بر آن محرم نامحرمي كه زهر را نه در جام حضرتش كه در كام همه انسان ها ريخت.

 


گزارش خبري كيهان از رايزني هاي اخضر ابراهيمي در تهران

سرويس سياسي-
فرستاده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور سوريه پس از ديدار با مقامات كشورمان و بحث و تبادل نظر پيرامون تحولات سوريه از ديدگاههاي جمهوري اسلامي ايران براي حل بحران اين كشور استقبال كرد.
«اخضر ابراهيمي» در جريان سفر به تهران، با محمود احمدي نژاد، سعيد جليلي و علي اكبر صالحي، رئيس جمهور، دبير شوراي عالي امنيت ملي و وزير امور خارجه كشورمان ديدار و تحولات سوريه را مورد بررسي قرار داد.
محمود احمدي نژاد شامگاه يكشنبه در ديدار با اخضر ابراهيمي اساسي ترين راهكار حل و فصل مسئله سوريه را تلاش براي ايجاد تفاهم ملي دانست و تاكيد كرد:جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك اصل اساسي معتقد است كه انتخاب حاكمان، آزادي، احترام و عدالت حق ملت هاست و هيچ كس نمي تواند در اين زمينه، براي ملت ها تعيين تكليف كند.
رئيس جمهور تاكيد كرد: درگيري در سوريه به معناي گسترش دامنه ناامني در كل منطقه بوده و تلاش براي تجزيه سوريه با توجه به ساختار طايفه اي آن به معناي ناامني متوالي براي دهه هاي مستمر در اين كشور خواهد بود.
احمدي نژاد با تاكيد بر لزوم تلاش همگاني براي ايجاد تفاهم ملي در سوريه، گفت: راه حل بهبود وضعيت سوريه اين است كه همه به اين نتيجه برسند كه در سايه آرامش و امنيت مسائل سوريه حل و فصل شود و هيچ كس بدنبال تحميل ديدگاه و آراء خود بر اين كشور نبوده و مردم سوريه در يك انتخابات كاملا آزاد نظرات خود را اعلام كنند و همه به حق و انتخاب مردم سوريه احترام بگذارند.
وي با بيان اين كه تاريخ هيچگاه به عقب بازنمي گردد و جرياني رو به جلوست، تصريح كرد: همه بايد متوجه باشند كه امپراطوري ها ديگر تجديدشدني نبوده و امروز بايد حق ملت ها را محترم شمرده و به استقلال و حق حاكميت آنها احترام گذاشت.
اخضر ابراهيمي نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور سوريه نيز در اين ديدار ضمن ارائه گزارشي از آخرين اقدامات خود در خصوص اوضاع سوريه، خواستار كمك و همكاري جمهوري اسلامي ايران براي ايجاد ثبات و امنيت در سوريه بر مبناي مفاهمه و مصالحه ملي شد.
وي با بيان اين كه معارضين و مخالفين مسلح و غيرمسلح سوريه ديدگاه هاي كاملا متفاوت و متضادي با يكديگر دارند، اظهار داشت: با توجه به شرايط موجود، اگر سوريه تجزيه شود، اختلافات و درگيري هاي قومي و قبيله اي در اين كشور و منطقه مستمر و فراگير شده و صدمات جبران ناپذيري را به اين كشور و منطقه خواهد زد، لذا ضروري است تفاهمي بين طرفين انجام شود تا وحدت و تماميت سوريه را حفظ كرده و امنيت و صلح را به اين كشور بازگرداند.
«اخضر ابراهيمي» صبح ديروز با سعيد جليلي، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان نيز ديدار و گفت و گو كرد.
جليلي در اين ديدار ضمن استقبال از تلاش اخضر ابراهيمي، در نظر گرفتن مصلحت مردم سوريه را به عنوان كليد و رمز موفقيت هرگونه طرح پيشنهادي دانست و تنها راه حل مشكل سوريه را دموكراسي و احترام به خواسته هاي مردم و برگزاري انتخاباتي با استانداردهاي لازم دانست.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به لزوم جايگزيني روند سياسي به جاي هرگونه خشونت و روند نظامي خاطرنشان كرد: نبايد به هيچ جرياني اجازه داد به جاي مردم سوريه تصميم گيري كند.
«علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه كشورمان نيز در ديدار با فرستاده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور سوريه با تاكيد بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي هرگونه همكاري در جهت موفقيت ماموريت اخضر ابراهيمي به عنوان مرجعي بي طرف براي يافتن راه حل برون رفت از اين بحران، تلاش هاي سياسي كشورمان در راستاي حل سياسي بحران سوريه را تشريح كرد.
وي با تاكيد بر موضع جمهوري اسلامي ايران مبني بر اين كه گام اول بايد توقف درگيري ها و خونريزي ها باشد، گفت: طرف هاي ذيربط در حال رسيدن به اين باور هستند كه موضوع سوريه راه حلي جز حل سياسي ندارد.
صالحي با اشاره به اين كه كشورهاي منطقه هم مايل به تشنج و گسترش دامنه بحران نيستند، تصريح كرد: احساس مي شود ديدگاه و باور برخي كشورها به سمت واقع گرايي و تحليل صحيح اوضاع سوق مي يابد.
وزير امور خارجه اعلام كرد: جمهوري اسلامي ايران از طرف هاي مختلف درخواست كرده نظر خود را در خصوص طرح اوليه ارائه شده از سوي ايران ارائه دهند و فكر مي كنيم طرح متعادل و متوازني پيشنهاد شده است.
نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور سوريه پس از ديدار با صالحي در جمع خبرنگاران از پيشنهاد غيررسمي و مكتوب ايران درباره حل بحران سوريه قدرداني كرد و ديدگاه هاي ايران در اين زمينه را خوب برشمرد و افزود: اين ديدگاه ها قادر است كه مسئله سوريه را حل و فصل كند.
ابراهيمي گفت: اميدواريم با كشورهاي ديگر كه توجه زيادي به وضعيت سوريه دارند و همين طور جمهوري اسلامي ايران، تمام ايده ها را جمع كنيم و به طرحي براي پايان دادن به كابوس ملت سوريه و در راستاي منافع اين ملت دست يابيم.
نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل ديروز پس از رايزني با مقامات كشورمان تهران را به مقصد بغداد ترك كرد.
اخضر ابراهيمي چند ماه پيش و پس از ناكامي كوفي عنان نماينده قبلي دبيركل سازمان ملل در امور سوريه در اجراي طرح 6 ماده اي خود براي حل بحران سوريه، جايگزين وي شد.
 


رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس خبر داد

50 ايراد شوراي نگهبان به لايحه مجازات اسلامي

رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس از 50 ايراد شرعي شوراي نگهبان به لايحه مجازات اسلامي پس از تاييد و ابلاغ به رئيس جمهور خبر داد.
اللهيار ملك شاهي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: لايحه مجازات اسلامي براساس اصل 85 قانون اساسي در كميسيون قضايي تصويب شد.
وي افزود: اين لايحه براي اعلام نظر به شوراي نگهبان رفت و شورا هم آن را تاييد كرد ولي پس از ابلاغ آن به رئيس جمهور، ايرادات شرعي به آن وارد كرد.
رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس نهم گفت: لايحه مجازات اسلامي نسبت به قانون مجازات اسلامي كه به صورت آزمايشي اجرا مي شد، از نوآوري هاي خوبي برخوردار است.
ملك شاهي افزود: شوراي نگهبان حدود 50 ايراد شرعي به اين لايحه گرفته و آن را به مجلس عودت داد كه كميسيون حقوقي و قضايي روز گذشته مواردي از آن را براي تامين نظر شورا اصلاح كرد.
وي با بيان اينكه بررسي اين لايحه روز سه شنبه نيز ادامه خواهد داشت، از نمايندگان شوراي نگهبان، قوه قضائيه، مركز پژوهش هاي مجلس و همچنين برخي روحانيون حوزه علميه قم به عنوان كساني ياد كرد كه در اصلاح لايحه با مجلس همكاري دارند.
رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس يكي از ايرادات وارده به لايحه مجازات اسلامي را «درجه بندي مجازات ها» و ايراد ديگر شوراي نگهبان به اين لايحه را«فقدان در نظر گرفتن مجازات براي اشخاص حقوقي در ماده 14» آن عنوان كرد.
ملك شاهي گفت: در ماده 14 لايحه مجازات اسلامي در بحث تقسيم جرائم، به اشخاص حقوقي اشاره نشده و فقط براي اشخاص حقيقي مجازات در نظر گرفته شده است.
 


ابراز اميدواري اشتون به پيشرفت مذاكرات با ايران

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نسبت به پيشرفت مذاكرات هسته اي ميان ايران و گروه 1+5 ابراز اميدواري كرد.
به گزارش خبرگزاري «رويترز»، «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا امروز دوشنبه اعلام كرد كه هنوز فرصت براي اتخاذ رويكرد ديپلماسي در قبال برنامه هسته اي ايران وجود دارد و مذاكرات هسته اي به زودي رو به جلو حركت خواهد كرد.
مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا پيش از برگزاري نشست وزراي خارجه اين اتحاديه در لوكزامبورگ با محور تشديد تحريم هاي ضد ايراني، اعلام كرد: كه قطعا هنوز امكان مذاكره وجود دارد.
اشتون گفت: من اميدوارم كه ما بتوانيم به زودي در مذاكراتمان با ايران پيشرفت داشته باشيم.
به گزارش فارس، چنين اظهاراتي از سوي اشتون در حالي گزارش مي شود كه وزراي اتحاديه اروپا ديروز در نشست ماهانه خود به بحث درباره تشديد تحريم ها عليه ايران با هدف ترغيب تهران به عقب نشيني از برنامه هسته اي اش پرداختند.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤از كيهان به عنوان يك رسانه تاثيرگذار و انقلابي درخواست مي كنم 20 سوالي كه رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالي در جمع جوانان پرشور مطرح كردند را رصد و نسبت به پاسخ گويي و پي گيري از مسئولين امر تا رسيدن به وضع مطلوب ادامه دهند. مردم ما ثابت كرده اند كه از هيچ چيز خود در راه انقلاب اسلامي و آرمانها كوتاه نمي آيند از جمله حضور در دفاع مقدس، راهپيمايي هاي متعدد، انتخابات متعدد و و اين مسئولين هستند كه مخاطب اصلي رهبري هستند و تاثيرگذار در جامعه به جاي بهانه دادن به دشمن به رفع مشكلات جامعه براساس منويات رهبري گام بردارند. ما نمرده ايم كه حرف مولايمان بر زمين بماند.
زماني از تهران
¤با اطاعت از ولي امر مسلمين و در پرتو عمل خالصانه به مكتب اسلام و اهل بيت عليهم السلام هم دين حفظ خواهد شد و هم امنيت و سعادت هر دو جهان مردم تامين مي گردد.
6263---0938
¤ حضرت علي(ع) در خطبه 27يكي از صفات كوفيان را عدم ايستادگي بر روي موضع حق دانسته است. بايد مراقبت بكنيم كه ما گرفتار چنين آفتي نشويم.
9972---0938
¤ وقتي خواست آمريكا درگيري كشورهاي اسلامي با يكديگر است مردم مسلمان و ديندار تركيه نبايد به دولت خود اجازه بدهند كه برادركشي راه بيندازد.
6091---0915
¤ آمريكا، انگليس و اروپا اگر بفهمند كه آثار تسليم و كوتاه آمدن در چهره ما نمايان است، هنوز تسليم نشده فشار را شديدتر مي كنند و خيلي از فاكتورهاي مخفي فعال نشده خود را در منطقه عليه ما به كار مي گيرند. بزرگ ترين خطاي راهبردي مسئولين ما در اين شرايط زماني استفاده از ادبيات منفعلانه و كوتاه آمدن است. اگر گفتيم غني سازي 99درصد دشمن 70 درصد را قبول مي كند و وقتي غني سازي 20درصد را مطرح مي كنيم شايد 6درصد را هم قبول نكنند لذا نبايد در مقابل دشمن كوتاه بياييم.
يك پيام
¤ نظام سلطه خوب مي داند آنهايي كه در ايران انقلاب كردند و كساني كه 8 سال جنگ را تحمل كردند قشر مستضعف و مردم كوچه و بازار بودند. در حال حاضر هم تلاش دشمن اين است كه اين قشر را از نظام و انقلاب ناراضي سازد. وظيفه مسئولين است كه بدنه اصلي انقلاب را در صحنه نگه دارند و به عبارت بهتر ولي نعمتان خود را فراموش نكنند.
5764---0912
¤ آيا سوال مجلس از رئيس جمهور در اين چند ماه پاياني عمر دولت چه ضرورتي دارد و چه چيزي عايد كشور مي كند؟
6406---0912
¤دادن جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپاي بحران زده با آن همه مشكلات اقتصادي و سركوب مردم واقعا خنده دار و بيانگر بي ارزشي و سياسي بودن اين جوايز بود.
0767---0912
¤به واقع پرواز پهپاد حز ب ا در آسمان رژيم اشغالگر قدس نشان داد كه هيچ قدرتي تاب مقابله با مقاومت را ندارد و هرگونه اقدام صهيونيست ها در منطقه يعني نابودي و محو اين رژيم از جغرافياي زمين. بالاخره روزي خواهد رسيد كه جنايتكاران اشغالگر تاوان همه بي دادگريهايشان را پس دهند. باز سران استكبار جهاني و آمريكاي جنايتكار را به نصيحت رهبر معظم انقلاب كه فرمودند (نقل به مضمون) آمريكايي ها بايد فاصله خود را با رژيم اشغالگر قدس حفظ كنند، يادآور مي شويم و تاكيد مي كنيم هركس زلف خود را به آنها گره بزند غرق منجلاب خواهد شد و اين نصيحت براي برخي كشورها كه در برابر مقاومت صف آرايي كرده اند نيز مصداق دارد.
طالعي
¤دشمنان نظام اسلامي كه با تحميل 8 سال جنگ به ملت ايران نتوانستند كاري پيش ببرند اگر فكر مي كنند با تحريم و فشار اقتصادي مردم دست از انقلاب مي كشند كور خوانده اند و سخت در اشتباه هستند.
7800---9091
¤بهتر است آقاي قاليباف اين روزها در ساعات غروب سري به حوالي خيابان 71 شهريور بزنند و با مردم از نزديك ملاقات داشته باشند چرا كه تمامي دلايلي كه آقاي هاشمي تشكري معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري در مورد خيابان 71 شهريور بيان مي دارند بي اساس و غيرمنطقي است و هيچ يك از اهالي محل راضي به اجراي اين طرح نيستند و بدون توجه به نظرات مردم اقدام به اجراي پياده رو كردن خيابان 71 شهريور از ميدان امام حسين(ع) تا ميدان شهدا نموده اند. و با زور پليس نسبت به بازگشايي ترافيك اعلام مي دارند مشكل ترافيك محل حل شده است؟ تمامي مسافرين بزرگراه شهيد محلاتي كه از منطقه 41 خود را به مترو ميدان شهدا مي رسانند مجبورند با مسير جديد از خيابان 51 خرداد- چهار راه سيروس و خيابان ري خود را به متروي بهارستان برسانند چرا كه سرويس هاي مسير بزرگراه شهيد محلاتي ديگر از مسير ميدان شهدا، ميدان امام حسين(ع)، 7 تير و يا ميدان شهدا، مجاهدين، بهارستان عبور نمي كنند؟ واقعا زندگي اهالي اين محل مختل شده است چرا شوراي شهر و ديگر مسئولين جدي تر وارد عمل نمي شوند؟!
جاويدان
¤مطلبي كه روزنامه اعتماد از قول يك مقاله نويس نوشته نشان مي دهد، دچار توهم تازه اي شده اند كه محبوبيت اصلاح طلبان بيشتر شده است! خواستم بگويم آيا دوباره خواب ديده اند كه كشور را در ورطه مسامحه ولنگاري و امتياز دادن به دشمنان خبيث و عقب نشيني امنيتي و هسته اي و قرار دهند؟!
0712---7109
¤مسئولين كشور به جاي كنايه زدن به يكديگر به فكر گره گشايي از مشكلات مردم باشند كه واقعا رنج مي كشند و چاره اي جز صبر ندارند.
2625---3109
¤مسئولان بايد براي جلوگيري از افزايش قيمت دلار، راه هاي پيشگيري را در كنار مجازات دلالان در دستور كار خود قرار دهند.
يك شهروند
¤ متأسفانه چند سالي است كه علاوه بر كتاب هاي درسي، كتاب هايي تحت عنوان كمك آموزشي به اجبار از طرف مدارس به دانش آموزان و اولياء تحميل مي شود. سؤال اين است كه با توجه به بودن كتاب هاي درسي، كتاب هاي كمك آموزشي چه لزومي دارد و چنانچه لازم است چرا خود آموزش و پرورش اقدام به چاپ اينگونه كتاب ها نمي كند؟!
اباذر فضلعلي
¤ رئيس اتحاديه طلاي كشوري قيمت يك ميليون و003 هزار تومان را براي سكه متعادل دانسته اند. ايشان بر چه مبنايي به اين نتيجه رسيده و اين رقم را متعادل مي داند؟
يك پيام
¤ رئيس بازنشستگان كشوري خانم عطاريان خبر خوشي را در مورد مطالبات سال هاي 68 و 78 در تاريخ 31مهر19 در صفحه 4 كيهان عنوان نمودند لذا درخواست مي شود ترتيبي داده شود كه اين مطالبات در يك و يا حداكثر دو مرحله پرداخت شود تا قدري از مشكلات عديده اين كهنسالان در قبال گراني كنوني كاسته شود چرا كه پرداخت قطره اي اين مطالبات هيچ دردي را دوا نمي كند.
يكي از بازنشستگان كشوري
¤ در برخي از خيابان هاي تبريز سرعت گيرهايي شبيه ديوار نصب كرده اند و بسياري از مسيرها نيز بسته شده و مسيرهاي جايگزين باعث طولاني شدن مسير و در نهايت منجر به افزايش مصرف سوخت و ديگر خسارت ها شده است. از مسئولين انتظار رفع مشكل شهروندان تبريزي را خواستارم.
0803---0914
¤ خودرويي را قبلا با قيمت اعلام شده پيش خريد كرده ام. حال كه بايد تحويل بگيرم اجبار كرده اند اضافه قيمت آن را بپردازم. عرض مي كنم چرا جلوي اين زورگويي ها و نقض قانون گرفته نمي شود. مسئولان صداي اعتراض ما را بشنوند.
4264---0936
¤ چرا هيچگاه از خود سوال نكرديم كه دليل رايگان و يا ارزان بودن قيمت ابزارهاي ممانعت از ازدياد نسل در كشورهاي اسلامي مثل ايران چيست و برعكس داروهاي ديگر با قيمت بسيار بالا عرضه مي گردد. حق اين است كه در موضوع تحديد نسل مسلمانان كه خواسته دشمنان است بيشتر مطلب بنويسيد.
0914---0910
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 3/7/91 روزنامه با عنوان «قطع برق» مسجد حمزه واقع در منطقه برق رودكي به آگاهي مي رساند: منطقه برق در راستاي وصول مطالبات معوقه اقدام به ارسال اخطار بدهي براي مصارف جانبي مسجد همانند آشپزخانه نموده و هيچگونه قطع برقي انجام نگرفته است.»
 


اكسپرس: با اين عملكرد غرب معلوم است ايران عقب نمي نشيند (خبر ويژه)

نشريه فرانسوي اكسپرس تصريح كرد تحريم ها نمي تواند ايران را به زانو درآورد و اين عقيده كه باور جمهوري اسلامي با فشار اقتصادي تغيير خواهد كرد، باور باطلي است.
اين مجله در گزارش ها، تحريم ها را نسخه قرون وسطايي خوانده و نوشت: اين رسالت بيشتر مانند تجويز اطباي قرون وسطايي است كه وقتي دارو اثر نمي كرد، دوز آن را افزايش مي دادند. به لحاظ تاريخي نمي توان موردي را يافت كه اعمال تحريم نتيجه بخش بوده باشد. آيا تحريم ها مي توانند اقتصاد ايران را به زانو درآورند؟ اين تحريم ها باعث مشكلاتي براي ايران شده اما نتوانسته اقتصاد اين كشور را به زانو درآورد. ايران بيش از يكصد ميليارد دلار ذخاير ارزي دارد كه دست كم براي 17 ماه كافي است. از طرف ديگر ايران هميشه براي نفت خريدار پيدا مي كند. صادرات غيرنفتي ايران به ويژه به كشورهاي همسايه نيز به نوبه خود منابع ارزي ديگري تامين مي كند.
هفته نامه اكسپرس خاطرنشان كرد: اين عقيده كه مشكلات اقتصادي باعث تغيير باور جمهوري اسلامي در زمينه برنامه هسته اي اش خواهد شد عقيده باطلي است. موفقيت جمهوري اسلامي اين بوده كه برنامه هسته اي را به يك نهضت ملي تبديل كرده است. مقاومت در برابر مداخله خارجي هنوز هم يكي از محركه هاي پرقدرت مردم است. جمهوري اسلامي اكنون متقاعد شده كه غربي ها سياست براندازي را در پيش گرفته اند و برنامه اتمي تنها يك بهانه است. ايران به موازات اين تحريم ها متحمل حملات ويروس هاي كامپيوتري و سوءقصد به جانب دانشمندان ايراني نيز شده است. به همين خاطر سخت بتوان تصور كرد كه نسبت به پرونده هسته اي خود عقب نشيني كند.
نشريه فرانسوي نوشت: هدف كشورهاي غربي چيست؟ در توافق ماه مه 2010 بين ايران، برزيل و تركيه پيش بيني شده بود كه ايران ذخيره اورانيوم خود را كه به ميزان ضعيف غني شده به كشور ثالثي خواهد داد تا آن را به ميزان 20درصد غني كند و به ايران بازگرداند. اين توافق از سوي كشورهاي غربي ناديده گرفته شد. به نظر مي رسيد كه تهران حاضر بود به ميز مذاكره بازگردد به اين شرط كه حق غني سازي اش مورد رسميت شناخته شود، امتيازاتي نيز به كشورهاي غربي بدهد. ولي به نظر مي رسيد ايالات متحده چندان براي مذاكره آمادگي ندارد. اين بلاتكليفي ها نزد مقامات جمهوري اسلامي بدين صورت تعبير شد كه غربي ها سياست تغيير حكومت را دنبال مي كنند. ايجاد چنين احساسي بي شك به توافق و مصالحه ختم نمي شود و مي تواند منجر به قاطعيت بيشتر جمهوري اسلامي بر سر پرونده هسته اي شود. به همين دليل، اكنون زمان آن رسيده كه سياست اعمال تحريم عليه ايران را به شكلي بيطرفانه مورد ارزيابي قرار دهيم و بررسي كنيم كه آيا اين سياست واقعاً خواهد توانست معضل هسته اي ايران را حل كند.


 


سر هم را كلاه نگذاريم گذار يعني براندازي (خبر ويژه)

جمعي از اعضاي متواري گروهك هاي مختلف به دعوت گروهك اتحاد جمهوري خواهان در كلن آلمان به رايزني پرداختند.
در اين نشست حسن شريعتمداري از سران گروهك متحد «حزب خلق مسلمان» (مرتبط با سفارت آمريكا)، بابك اميرخسروي از اعضاي حزب متحد توده، و برخي اعضاي سازمان فدائيان خلق و... و نيز رجب مزروعي از اعضاي متواري حزب مشاركت حضور داشتند. مزروعي ضمن سخناني در مورد احتمال بروز آشوب متأثر از گراني و تورم گفت: برداشت من از تاريخ معاصر ايران اين است كه ما هيچ وقت شورش نان نداشته ايم؛ تظاهرات اعتراضي اخير هم يك روزه و گذرا بود. اين طور نيست كه مردم متاثر از فقر معترض شوند؛ چون همپوشاني و كمك اجتماعي وجود دارد. گمان نمي كنم گراني هاي اخير و بحران موجود منجر به اعتراض معيشتي و شورش شود.»
به گزارش سايت «نداي سبز آزادي» وي اضافه كرده است: نمي شود از بحران اقتصادي موجود، شورش و يا جنبش اجتماعي را انتظار بكشيم.
وي در عين حال درباره مصاحبه اخير رضا خاتمي -مبني بر اينكه ما برانداز نيستيم- كه با انتقادهاي گسترده از سوي حضار مواجه شد، گفت: نمي شود خيلي بين اصلاح طلبان و سبزها فاصله گذاشت؛ تفاوت ها معنادار نيست. تاج زاده و قدياني اصلاح طلب هستند يا سبز؟ اگر دوستان ما بر انتخابات تاكيد مي كنند به خاطر اين است كه مردم در آن حضور حداكثري اجتماعي دارند. فرصت انتخابات از اين زاويه معنا مي يابد. صحبت آقاي محمدرضا خاتمي در شرايط خاص داخل كشور انجام شده است. اين را فراموش نكنيم.»
وي در عين حال افزود: حتي علي مطهري بهتر از آقاي خاتمي موضع گرفته، چون براندازها را فقط پژاك و مجاهدين دانسته است.
در ادامه اين جلسه حسن شريعتمداري (پسرسيدكاظم شريعتمداري) با تخطئه قانون اساسي گفت: متأسفانه برخي اصول دايمي قانون اساسي، دست را براي اصلاح آن بسته است. مسئله اين است كه تفسير قانون اساسي با شوراي نگهبان است.
مزروعي در واكنش به اين اظهارات گفت: «هدف ما چيست؟ استراتژي ما چيست؟ اگر يك وضع دموكراتيك است. براي رسيدن به آن يك دوره گذار داريم. مشكل ما همين گذار است. ما يك ساختار حقيقي داريم و يك ساختار حقوقي. اينها با هم در تعامل هستند و بر هم اثرگذار. نيروي اجتماعي بايد چنان قوت داشته باشد كه ساختار حقيقي را متاثر سازد. وقتي نيروي اجتماعي متبلور نيست، ساختار حقيقي خود را در ساختار حقوقي متعين و متبلور مي كند.»
مزروعي افزود: «در دوره گذار، مي توان به اين قانون اساسي به عنوان يك مبنا اتكا كرد؛ مشكل ما اين نيست كه قانون اساسي چه بوده، بهترين قانون هم كه باشد بدون اجرا بي خاصيت است. مشكل ما ولايت فقيه نيست؛ هر چند يكي از مشكلات ماست. با اين قانون اساسي قطعا نمي توان نظام دموكراتيكي داشت. اما راه حل چيست؟ موسوي مي گويد بايد يك مبنا داشته باشيم براي تغيير، و اين نمي تواند جزو قانون باشد.»
بابك امير خسروي از اعضاي مركزيت حزب منحله توده نيز كه سالهاست با افراطيون مدعي اصلاحات در ارتباط است، اظهار داشت: اگر بخواهيم برويم دنبال انتخابات آزاد و سالم، و تاكيد بر پيش شرط هاي آن، ما از وضع اجتماعي فاصله خواهيم گرفت. و در برابر يك دولت قدرتمندي مثل جمهوري اسلامي، عملا به براندازي مي رسيم، اگر قرار است كاري براي آزادي و دموكراسي انجام دهيم بايد در كنار نيروهاي داخل كشور باشيم. بايد از پيش شرطهاي انتخابات آزاد بگوييم و برايش مبارزه كنيم اما در چهارچوب قانون اساسي.»
امير خسروي افزود: «وقتي مي توانيد در اين راه فعال شويد كه به قانون اساسي ملتزم باشيد و از جنبه هاي مثبت آن بهره بگيريم. در ايران اصلاحات اقتصادي بدون اصلاحات سياسي ممكن نيست؛ و اين البته در پيوند با مسئله مناسبات خارجي است. اصلاحات سياسي مقدم بر اصلاحات اقتصادي و كليد مشكلات است.»
در عين حال بهروز بيات يكي از حضار به نكته اي متفاوت اشاره كرد: «در گذار، شاهد تغيير نظام هستيم. نمي خواهيم سر كسي را كلاه بگذاريم. وقتي صحبت از گذار مي كنيم، بحث تغيير رژيم است و براندازي. كلمه براندازي الان مضموني خشن يافته، ولي اين عملا به معناي تغيير رژيم است.»
رجب مزروعي در نشست محفلي گروهك ها اين را هم گفته است كه: ما در سال 85 در جبهه مشاركت بيانيه اي آماده كرديم كه در آن آمده بود تنها راه حل پرونده هسته اي مذاكره با غرب است؛ شب عيد سال 1386 از وزارت اطلاعات به دوستان ما زنگ زدند و گفتند اگر منتشر كنيد جبهه مشاركت را مي بنديم. نامه 136 نفر موضع اش مشخص است؛ 10 سال پيش ما صريح گفتيم براي گذشتن از بحران بايد جام زهر نوشيده شود؛ البته چوبش را هم خورديم و همه رد صلاحيت شدند. اگر سياست كلان تغيير نكند، تحولات روبنايي بي حاصل است. مطالبات اصلاح طلبان به صراحت ابراز خواهد شد: تغيير سياست هاي كلان در داخل و خارج.»
گفتني است اخيرا مايكل پازنر معاون وزارت خارجه آمريكا در مصاحبه با يورونيوز تصريح كرده بود: اعمال فشار و تحريم هاي اقتصادي عليه ايران با مشورت و خواست برخي سران گروه هاي مخالف در ايران صورت مي گيرد. آنها خواهان اعمال فشار بر دولت ايران هستند اين تحريم ها بايد حاكميت را تهديد كند تا تغيير موضع بدهد و مسير خود را عوض كند.
 


آمريكا و تروريست هاي القاعده اتحادي به ميزباني تركيه راه انداخته اند (خبر ويژه)

رئيس آكادمي نظامي تركيه گفت آمريكا و متحدان عرب آن با تروريست هاي القاعده اتحاد مقدس تشكيل داده اند.
درياسالار تروكر اردكيور كه از سمت خود استعفا داده مي گويد: سوريه مملو از تروريست هاي رنگارنگ است. القاعده كه مورد حمايت آمريكا است، تا به حال چندين عمليات در سوريه انجام داده است. عمليات تروريستي در دمشق توسط تروريست ها نشان مي دهد كه غرب، همراه با متحدان عرب خود، تصميم دارد «سناريوي السالوادور» را در سوريه تكرار كند و تكيه را روي گروه هاي تروريستي به جاي اپوزيسيون گذاشته است.
همزمان برخي مخالفان دولت در تركيه اعلام كردند سوريه به مثابه باتلاقي براي تركيه است. كمال قليچدار اوغلو رئيس حزب جمهوري خواه خلق با بيان اينكه مردم تركيه خواستار جنگ با سوريه نيستند، گفت اين جنگ باتلاقي براي تركيه است، كه آسان مي توان در آن وارد شد اما خارج شدن از آن بسيار دشوار است.
وي با اشاره به تحريك تركيه از سوي برخي قدرت ها براي درگيري با سوريه و اينكه حمايت از شورشيان سوريه به هيچ وجه با منطق و حقوق بين الملل سازگار نيست، گفت: اينكه گروه هاي مسلح را در خاك خود جا دهيم و به آنها سلاح بدهيم و بگوييم برويد جنگ كنيد و شب بازگرديد و اگر زخمي شديد در بيمارستان هاي ما مداوا خواهيد شد نه با حقوق بين الملل تناسب دارد و نه با منطق سياسي و استراتژيك.
از سوي ديگر دكتر وبستر گريفين تارپلي تحليلگر و تاريخدان آمريكايي در مصاحبه با پرس تي وي، دولت تركيه را گرفتار مخمصه عنوان كرد و گفت: آمريكا به اردوغان دستور مي دهد؛ اوباما بارها به وي در مكالمات شخصي تلفني گفته است، دولت سوريه مانند خانه كارتي سقوط خواهد كرد و وي سپس مي تواند به عنوان قهرمان تغيير رژيم قد علم كند. اما اردوغان همچون زمامداري ناپايدار، آشفته و متزلزل به نظر مي رسيد.
تارپلي افزود:«وي هم اكنون در مخمصه اي واقعا هولناك گرفتار شده است كه البته مي توانست تراژدي بالقوه براي جهان باشد.»
با وجود فشارهاي آمريكا و عربستان و قطر و تركيه، كارشناسان معتقدند دولت سوريه دست بالاتر را در اين بحران دارد. «آنجلينا آيخهورست» سفير اتحاديه اروپا در بيروت در مصاحبه با روزنامه الحيات گفته است: ضعف اپوزيسيون سوريه در اين است كه توجهي به مردم نمي كند و آنها را از معادلات كنار مي گذارد. نبايد تصور كرد كه در آينده اتفاق مهمي در سوريه رخ خواهد داد. اين حرفي است كه پرزيدنت بشار اسد به همه گفته و ثابت هم كرده كه حرفش صادق است. او هميشه اگر حرفي زده ديگران مجبور به عقب نشيني شده اند.
وي همچنين درباره بازديد خود از جنوب لبنان مي گويد از اينكه همه چيز در آنجا مرتب و باثبات بود و آرامش مطلق حكمفرماست شگفت زده شدم. آرامش در جنوب به رغم هم مرز بودن با اسرائيل بسيار بيشتر از شمال و مرزهاي سوريه احساس مي شود. اين مسئله نشان مي دهد حزب الله تا چه اندازه در برقراري آرامش در اين منطقه موفق بوده است. امنيت لبنان براي همه به ويژه اروپا مهم است و هيچ كس مايل نيست كه بحران سوريه بر امنيت لبنان تاثير بگذارد.
 


نتانياهو اعتراف كرد

حمله به زيربناهاي سايبري اسرائيل (خبر ويژه)

نخست وزير اسرائيل با هشدار به حملات سايبري گسترده عليه اين رژيم گفت ما بايد نوعي سيستم گنبد آهنين ديجيتال بر پا كنيم.
گنبد آهنين نام سيستم سپرموشكي و دفاعي رژيم صهيونيستي است كه هفته گذشته به واسطه عبور پهپاد تجسسي حزب الله از آن و پرواز در عمق آسمان فلسطين اشغالي در منطقه استراتژيك نقب، امتحان بدي پس داد و ترديدهاي جدي درباره كارآمدي آن به وجود آمد. اين ضربه استراتژيك حزب الله باعث بركناري دورون غبيش فرمانده نيروهاي پدافند ارتش اسرائيل شد.
به گزارش راديو اسرائيل بنيامين نتانياهو براي نخستين بار خبر داد اسرائيل هدف حملات سايبري گسترده عوامل بيگانه قرار دارد و لذا تلاش مي كند كه نوعي سيستم «گنبد آهنين ديجيتال» برپا كند كه بتواند جلوي اين حملات روزافزون سايبري را بگيرد. نتانياهو كه درنشست هفتگي هيئت دولت سخن مي گفت تاكيد كرد: دشمنان مي كوشند به شبكه هاي زيربنايي كامپيوتر اسرائيل حمله كنند و آن ها را از كار بياندازند و همه روزه ما شاهد چنين تلاشي هستيم. اسرائيل به اقدامات دفاعي لازم دست مي زند.»
يادآور مي شود قدرت نمايي هفته گذشته حزب الله در جنگ الكترونيك باعث شد مجله تخصصي صهيونيستي موسوم به اسرائيل ديفنس كه در زمينه امور امنيتي و نظامي فعاليت مي كند، بنويسد: اسرائيل به دليل ناتواني در مقابله به موقع با پهپاد حزب الله متحمل شكست بزرگي شده است. ما بايد پس از اين اتفاق به شكل جدي، به حرف هاي سيدحسن نصرالله گوش دهيم.
اين نشريه صهيونيستي مي افزايد: دبيركل حزب الله هرگاه حرفي زده به آن عمل كرده است. هدف قرار گرفتن يكي از ناوچه هاي رزمي اسرائيل در جنگ 33 روزه و نفوذ به عمق منطقه نقب با هواپيماي بدون سر نشين چند نمونه از اين وعده هاست. اين مرد به خوبي مي داند كه در مورد چه چيزي صحبت مي كند و از همه جزئيات به خوبي آگاه است، لذا هنگامي كه وي مسئوليت اعزام هواپيماي بدون سرنشين را بعهده گرفت، بر ما واجب شده است تا به خوبي به صحبتهاي وي گوش بدهيم.
نويسنده ادامه مي دهد: من صحبتهاي سيدحسن نصرالله مبني بر اينكه اين اولين بار نيست كه هواپيمايي اين چنين بر فراز اسرائيل پرواز مي كند باور مي كنم.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14