(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 مهر 1391 - شماره 20333

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آخرين خبرها از طرح نمايندگان براي سوال از رئيس جمهور
تازه ترين اخبار قضايي در نشست خبري اژه اي با خبرنگاران
در مكتب امام
اعلام آمادگي ايران براي ميزباني مركز همكاري هاي فرهنگي در آسيا
اعتراف خواندني پايگاه آمريكايي
تحريم ايران فقط به دليل مخالفت با سياست هاي آمريكا است
هاشمي رفسنجاني:
با هيچ كشوري سر جنگ نداريم
امير عبداللهيان تشريح كرد
جزئيات پيشنهاد ايران براي حل بحران سوريه
برخلاف ادعاي جريان آزاد اطلاعات انجام شد
حذف شبكه هاي برون مرزي ايران از ماهواره هاتبرد
حجاج چرا دور خانه خدا خلاف جهت عقربه هاي ساعت طواف مي كنند؟
درخواست مدير مسئول روزنامه توقيف شده شرق از احمدي نژاد
همايش جايگاه و منزلت زن در اسلام در مدينه منوره برگزار شد
سردار فرحي:
موشك كروز غدير در راه است
بروجردي :
بازپس گيري باغ قلهك را قطعا پيگيري خواهيم كرد
عصاي سفيد


آخرين خبرها از طرح نمايندگان براي سوال از رئيس جمهور

در حالي كه فاطمه آليا عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس از باز پس گيري امضاي سوال از رئيس جمهور توسط اعضاي اين فراكسيون خبر داد محمد دامادي سخنگوي طراحان سوال گفت: اين اقدام سوال از رئيس جمهور را منتفي نمي كند.
فاطمه آليا عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان گفت: اعضاي فراكسيون روز يكشنبه رسما مخالفت خود را با طرح سوال از رئيس جمهور اعلام كرده و قرار شد كه اعضاي اين فراكسيون امضاي خود را پس بگيرند.
عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس اضافه كرد: در جلسه مجمع عمومي اين موضوع مورد بحث قرار گرفت كه با طرح سوال و استفاده از اين اختيار چه مشكلي از مردم حل مي شود؟ در اين شرايط كه بحث اساسي اخلال اقتصادي است، سرنخ هايي در خارج و زمينه هايي در داخل وجود دارد همه بايد تلاش خود را روي آرامش جامعه و حل مشكلات مردم بگذاريم.
غلامعلي حداد عادل رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس نيز با بيان اينكه سوال از رئيس جمهور اولويت كشور نيست گفت: اين طرح را به مصلحت نمي دانم.
وي افزود: اتحاد و همدلي براي حل مشكلات اقتصادي بايد اولويت كار مجلس و دولت باشد.
محمد دامادي سخنگوي طراحان سوال از رئيس جمهور نيز در اين زمينه گفت: نظر فراكسيون اصولگرايان در مخالفت با طرح سوال موجب منتفي شدن آن نمي شود.
وي با اشاره به نظر فراكسيون اصولگرايان مجلس مبني بر مخالفت با طرح سوال، گفت: نمايندگاني كه سوال از رئيس جمهور را امضا كردند، هدفي غير از حل مشكلات اقتصادي مردم ندارند.
دامادي در پاسخ به سوالي درباره اظهارنظر برخي نمايندگان درباره منتفي شدن سوال از رئيس جمهور، گفت: سوال از رئيس جمهور منتفي نشده و نخواهد شد؛ نظر فراكسيون اصولگرايان مجلس محترم است اما سوال از رئيس جمهور در راستاي وظايف نمايندگان مجلس است.
نماينده مردم ساري در پايان گفت: طرح سوال از رئيس جمهور صد امضا دارد و نمايندگان مجلس از رئيس جمهور مي خواهند درباره مشكلات اقتصادي پاسخگو باشد؛ چرا كه اين حق قانوني نمايندگان ملت است.
وي همچنين در گفت وگو با «مهر» اظهار داشت: آقايان لاهوتي و نوباوه قبل از اينكه طرح سوال از رئيس جمهور به هيئت رئيسه ارائه شود امضاي خود را پس گرفتند و نام آنها در ميان 102 نامي كه طرح را امضا كرده اند نبود.
خبر ديگر اينكه سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس از ابلاغ طرح سوال از رئيس جمهور به دولت خبر داد.
غلامرضا كاتب نماينده گرمسار در گفت وگو با فارس اظهار داشت: كميسيون برنامه و بودجه طرح سوال از رئيس جمهور را صبح دوشنبه به دولت ابلاغ كرد.
وي همچنين گفت: براساس اين ابلاغيه دولت موظف است نماينده تام الاختيار خود را براي پاسخگويي به كميسيون معرفي كند تا در جلسه كميسيون براي پاسخگويي به پرسش هاي مطروحه در اين طرح حاضر شود.
 


تازه ترين اخبار قضايي در نشست خبري اژه اي با خبرنگاران

سخنگوي قوه قضاييه در سي و هفتمين نشست خبري خود به پيگرد قضايي حسين هدايتي و آزادي زنوزي اشاره كرد و ضمن پاسخ به سوالات گوناگون خبرنگاران، از صدور قرار منع تعقيب براي مصطفي پورمحمدي رييس سازمان بازرسي كل كشور خبر داد.
در ابتداي اين نشست، خبرنگاري با اشاره به انتشار برخي اخبار ضد و نقيض در خصوص برخوردها با متخلفان بازار ارز تصريح كرد: به شايعه نمي شود پاسخ داد زيرا مبنايي ندارد.
قرار منع تعقيب براي پورمحمدي
وي در پاسخ به سوالي در خصوص اطاله دادرسي چهار پرونده قضايي مربوط به قاليباف، علي مطهري، جواد لاريجاني و پورمحمدي اظهار كرد: در مورد پرونده شهرداري تهران تا جايي كه حافظه ام ياري مي دهد، تا وقتي در وزارت اطلاعات مشغول به كار بودم تحقيقاتي صورت نگرفته بود يا اينكه اگر تحقيقاتي كرده اند نمي دانم به چه نتيجه اي رسيده است. همچنين در مورد آقاي پورمحمدي بايد بگويم كه درباره ايشان شكايت شده است و به دليل روحاني بودن وي، پرونده ايشان به دادسراي ويژه روحانيت منتقل شد. همچنين دادسرا ايشان را دعوت كرد و از وي تحقيقاتي به عمل آوردند. ايشان بر خلاف بسياري از افرادي كه وقتي دعوت مي شوند سر و صداي زيادي راه مي اندازند خيلي راحت به آنجا رفت و قرار منع تعقيب براي وي صادر شد. همچنين قرار ابلاغ شد و نظر دادند كه ايشان هيچگونه تخلف يا جرمي را مرتكب نشده است. در همين راستا اگر كسي نسبت به آن قرار شكايتي داشته باشد قابل رسيدگي است.
محسني اژه اي افزود: پرونده هايي از اين قبيل در مجراي رسيدگي است. در بعضي از اينها تحصيل دليل كار آساني نيست. بايد در سازمان يا نهادي رفت و از آنها سوالاتي كرد و بعضا كار به كارشناسي نياز دارد. همچنين ممكن است زمان ببرد اما به همه اينها رسيدگي خواهد شد.
پيگرد «حسين هدايتي»
و آزادي «زنوزي»
با وثيقه سنگين
سخنگوي قوه قضاييه در ادامه از پيگرد قضايي حسين هدايتي مالك مجموعه هاي ورزشي استيل آذين و عضو سابق هيات مديره باشگاه پرسپوليس و آزادي «زنوزي» سهامدار بانكي و مالك باشگاه هاي ورزشي در تبريز خبر داد.
محسني اژه اي در پاسخ به اين سوال كه آيا «زنوزي» آزاد شده است؟ گفت: وي با قرار وثيقه 500 ميليارد توماني آزاد شده است.
خبرنگار در ادامه سوال كرد كه آيا بازداشت حسين هدايتي را تاييد مي كنيد؟ سخنگوي دستگاه قضايي گفت: اينكه تحت تعقيب قرار گرفته را مي دانم اما اينكه منجر به بازداشت وي شده يا خير اطلاعي ندارم مي دانم كه پرونده اي تشكيل شده است.
وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در خصوص اينكه وي مشكل بانكي داشته گفت: مشكل بانكي داشته ولي مابقي را نمي دانم.
حكم قطعي براي ميرزايي حكمتي صادر نشده
سخنگوي قوه قضاييه در رابطه با وضعيت پرونده امير ميرزايي حكمتي كه به اتهام جاسوسي محكوم به اعدام شده بود نيز گفت: همان طور كه گفته شد حكم اين پرونده در ديوان عالي كشور نقض شد و در حال رسيدگي است اما هنوز منجر به صدور حكم قطعي نشده است.
خبرنگاري با اشاره به صحبت هاي قاضي سيامك مديرخراساني در مورد وضعيت معاون اول رييس جمهور و رسيدگي به اتهامات او در پرونده اختلاس از بيمه ايران سوال كرد كه محسني اژه اي پاسخ داد: من چند بار تكرار كرده ام كه بردن اسم افراد براي ما از لحاظ قانوني محذوريت ايجاد مي كند. شما مي گوييد دادگاه گفته است منتظر باشيد. پس منتظر باشيد انشاءالله هر وقت كه دادگاه تشكيل شد شما حتما مطلع مي شويد.
پرونده مهدي هاشمي
خبرنگاري به تماس تلفني مهدي هاشمي از زندان با پدر خود اشاره كرد و وضعيت قانوني اين كار را جويا شد كه سخنگوي قوه قضاييه گفت: تبصره ماده 128 قانون آيين دادرسي كيفري در مورد حضور وكيل صحبت كرده است. قانون احترام به آزادي هاي مشروع و حفظ حقوق شهروندي نيز به مواردي از اين دست اشاره كرده است. يك بخش از حقوق متهم اين است كه مي تواند با وكيل يا خانواده خود تماس تلفني داشته باشد.
محسني اژه اي با بيان اينكه همه اينها طبق قانون به نظر قاضي بستگي دارد، افزود: اگر قاضي احساس كند كه تماس گرفتن ايشان با وكيل و خانواده اش بلامانع است اجازه ملاقات يا تماس داده مي شود و وكيل هم مي تواند با حضور بازپرس يا بدون حضور او ملاقات داشته باشد ولي اگر چنانچه بازپرس احساس كند كه هرگونه تماسي با هر فردي حتي وكيل متهم موجب اخلال در تحقيقات مي شود اين اجازه را نمي دهد.
سخنگوي قوه قضاييه ادامه داد: اين مورد هم كه شما اسم برديد با ساير موارد از اين جهت تفاوتي نمي كند.
وي در مورد اتهام وارده به مهدي هاشمي نيز گفت: اتهام را نمي توانم عرض كنم. من از بيان جزئيات اتهامات هر فردي محذوريت دارم.
انتقاد از گزارش مغرضانه احمد شهيد
سخنگوي قوه قضاييه در ادامه از گزارش احمد شهيد به شدت انتقاد كرد و گفت كه به دليل اينكه آنها خصمانه برخورد مي كنند ما حاضر نيستيم نماينده اي از سوي آنها كه گزارشاتش مغرضانه است را بپذيريم.
خبرنگار ديگري با اشاره به گزارش اخير احمد شهيد و اينكه وي در اين گزارش قانون مجازات اسلامي را زير سوال برده است از سخنگوي دستگاه قضايي سوال كرد كه آيا شما اين گزارش را قبول داريد يا خير؟
محسني اژه اي خاطرنشان كرد: ما به جهات گوناگون اين گزارش و امثال آن را قبول نداريم زيرا آنها ثابت كرده اند كه در تهيه گزارش بي طرف نيستند و از سوي ديگر براي تهيه گزارش سراغ افرادي مي روند كه خود يا فراري، مجرم يا ناشناس هستند و دستشان به خون ملت آلوده است؛ مانند منافقين.
وي افزود: از سوي ديگر آنها نسبت به بعضي از مباني حقوقي ما ايراد وارد مي كنند ما در اين زمينه مدعي هستيم كه بيايند و گفت وگو كنيم كه مشخص شود قوانيني كه از سوي اسلام مطرح مي شود صحيح است يا قوانيني كه مورد نظر آنها است طبق ضوابط بين المللي آنها حق ندارند به حقوق ما معترض شوند.
توضيحاتي درباره
بازار طلا و ارز
محسني اژه اي پس از پايان يافتن سوالات خبرنگاران به بيان مطالبي در رابطه با بازار طلا و ارز پرداخت.
سخنگوي دستگاه قضايي با اشاره به سوء استفاده كنندگان از فضاي ايجاد شده در بازار ارز گفت: سوء استفاده كنندگان از اين فضاها هنگامي كه مشاهده مي كنند ميان چهار دستگاه مذكور هماهنگي وجود ندارد از روزنه ها استفاده مي كنند. در ميان اين افراد كساني هستند كه قصد ضربه زدن به نظام و ناراضي كردن مردم را دارند و تعمدي اقدام به اخلال مي كنند. كساني نيز صرفا به خاطر منفعت جويي اين كار را انجام مي دهند و قصد ضربه زدن به نظام را ندارند.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه اي افزود: هنگامي كه بازار اين گونه مي شود سكه و ارز به كالاي سرمايه اي تبديل مي شود و كساني اقدام به خريد ارز مي كنند تا سود ببرند و در اين شرايط مشتري هاي طلا و ارز بسياري از آحاد مردم مي شوند كه قصد اخلال و ضربه زدن ندارند.
محسني اژه اي افزود: چنانچه روزي قوه قضاييه احساس كند كه نياز است وارد ميدان شود حتما وارد خواهد شد اما براي شناسايي عوامل مخرب در اين مساله بايد پليس اقتصادي و سيستم اطلاعاتي وارد شوند و اخلال گران را شناسايي و به دستگاه قضايي معرفي كنند. يقينا دستگاه قضايي با كساني كه اخلال كردند يا بخواهند در امر بازار طلا و ارز اخلال كنند بدون هيچ اغماضي برخورد مي كند و ما در اين راستا قانون اخلال گران را داريم.
دستگيري حدود 40 نفر
وي در خصوص افراد دستگير شده در اين رابطه گفت: كساني كه تاكنون دستگير شده اند بيش از 40 نفر هستند و شايد اكنون تعداد آنها از 40 نفر گذشته باشد. البته اين به معناي آن نيست كه همه آنها اخلال گر هستند. اين افراد با يكديگر متفاوتند.
سخنگوي دستگاه قضايي ادامه داد: در ميان اين افراد با دو سه طيف از لحاظ سواد، سن و شرايط اجتماعي مواجه هستيم. يك زن نيز در ميان آنها وجود دارد. اين افراد چندگونه تخلف كرده اند؛ نخست اينكه طلا را به خارج از كشور قاچاق كرده اند و باز هم به صورت قاچاقي وارد كشور كرده اند. شيوه ديگر اين كه طلا را قاچاق كرده و در آنجا به دلار تبديل كردند و سپس به صورت قاچاقي وارد كشور كردند. دسته ديگر نيز در وارد يا خارج كردن قاچاقي دست نداشته اند ولي در داخل به عنوان باندهاي تشكل يافته و مديريت شده به گونه اي هماهنگ مي كردند كه دلار وارد شده در بازار را جمع كرده و هنگامي كه گران مي شد مجددا وارد بازار مي كردند.
وي ادامه داد: در اين راستا سيستم توزيع ارز نيز بايد مورد توجه قرار گيرد. آيا زماني كه سيستم بانكي ارز را توزيع مي كرده اين اقدام به طور صحيح صورت گرفته يا غلط. اين گونه مورد را دستگاههاي نظارتي، مجلس و دولت بررسي مي كنند تا دريابند اشكال از كدام ناحيه بوده است يا اينكه آيا عمدي صورت گرفته يا اقدامي كارشناسي بوده كه جواب نداده است.
سود خالص ميلياردي ظرف سه ماه!
محسني اژه اي تاكيد كرد: با اين دستگيري ها تا كنون اثبات نشده كه دستگاه موظف و مسئولي خداي نكرده خواسته خيانت كند اما اين كه آيا كار صورت گرفته صحيح بوده يا خير بايد بررسي شود. از افراد دستگير شده تحقيق مي شود و اگر جرمشان ثابت شد بدون هيچ اغماضي با آنها برخورد مي شود. در تحقيقات از يكي از اين افراد مطرح شده كه وي بيان كرده ظرف سه ماه يك ميليارد سود خالص داشته است.
 


در مكتب امام

مسلمان، مخالف ابرقدرت هاست
كسي كه تابع مذهب اسلام است بايد: با ابرقدرتها مخالفت كند و مظلومان را از چنگال اينها (ابرقدرتهاي ظالم) بيرون بياورد.
صحيفه نور - ج 12 - ص269

 


اعلام آمادگي ايران براي ميزباني مركز همكاري هاي فرهنگي در آسيا

معاون حقوقي و بين المللي وزارت امور خارجه ايران در اجلاس وزراي خارجه مجمع همكاري آسيا در كويت تأكيدكرد كه تهران براي ميزباني مركز همكاري هاي فرهنگي در آسيا آمادگي دارد.
محمدمهدي آخوندزاده، ضمن تبريك به تاجيكستان به دليل رياست بر ACD و اعلام حمايت ايران از تلاش هاي اين كشور به افغانستان براي عضويت در ACD به عنوان سي و دومين عضو اين مجمع تبريك گفت.
آخوندزاده با اشاره به اينكه تنوع،مهمترين ويژگي در فرهنگ قاره كهن آسيا بوده و اين فرهنگ ها جايگاه ويژه اي در صحنه هاي جهاني پيدا كرده اند اظهار داشت: بنابراين مناسب است در اين نشست بتوانيم نسبت به ايجاد يك «مركز همكاري هاي فرهنگي در آسيا» اقدام كنيم.
وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان مسئول كارگروه فرهنگي آمادگي دارد تا نسبت به ميزباني اين مركز در تهران اقدام كند.
آخوندزاده افزود: برخي كشورهاي در حال توسعه آسيايي با مشكلاتي نظير فقر، بحران غذايي، امنيت غذايي، بيكاري، بدهي هاي خارجي، كمبود منابع مالي و ... مواجه هستند. لذا كشورهاي آسيايي بايد براي مقابله با اين چالش ها با يكديگر همكاري كنند. از سويي با توجه به نيازهاي سازماني جهت اجرايي كردن تصميمات اين سازمان، نياز به وجود يك ساز وكار اجرايي احساس مي شود.
در ادامه معاون وزير خارجه با بيان اينكه سومين نشست مقامات ارشد مجمع گفت و گوي آسيا درباره همكاري هاي فرهنگي در سال 2013 به ميزباني ايران برگزار خواهد شد، گفت:جمهوري اسلامي ايران هماهنگ كننده (پيشرو) موضوعات فرهنگي ACD است.
 


اعتراف خواندني پايگاه آمريكايي

تحريم ايران فقط به دليل مخالفت با سياست هاي آمريكا است

يك پايگاه خبري آمريكايي با اشاره به اينكه توقف غني سازي در ايران به معناي پايان تحريمها نيست نوشت: تحريم هاي آمريكا عليه ايران به هيچ وجه به خاطر نگراني درباره سلاح هاي هسته اي ايران نيست بلكه اين تحريم ها به خاطر مخالفت حكومت ايران با سياست هاي آمريكا است.
به گزارش فارس به نقل از كاپ برتون پست، كاهش ارزش ريال در ايران و تعطيلي يك روزه بازار اين گمان را در آمريكا و متحدانش به وجود آورد كه «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور ايران با مشكلات شديد مواجه شود و برنامه غني سازي هسته اي را متوقف كند.
براساس اين گزارش، احمدي نژاد بحران ارزي را به تحريم هاي خارجي و مشكلات تجاري ايران نسبت داد اما منتقدانش در داخل خود او را سرزنش مي كنند و معتقدند كه بخش كمي از مشكلات مربوط به تحريم ها و بيش از 80 درصد آن ريشه در سياست هاي اشتباه دولت احمدي نژاد دارد.
اين گزارش در ادامه نوشت: اگر مشكلات اقتصادي كنوني در ايران را به تحريم ها نسبت دهيم آيا غرب مي تواند ايران را وادار كند دست از برنامه هسته اي خود بردارد؟
اين گزارش در پاسخ به اين سوال نوشت: اول از همه بايد گفت كه ايران برنامه اي براي ساخت سلاح هسته اي ندارد. آژانس بين المللي انرژي هسته اي، آمريكا و اسرائيل نيز بر اين موضوع اشراف دارند.
همچنين بايد گفت كه آستانه توانايي هاي هسته اي ايران هنوز غير قانوني نيست و از بسياري از كشورها از جمله آرژانتين، برزيل، آلمان، ژاپن و هلند پايين تر است.
علاوه بر آن، رآكتورهاي غني سازي اورانيوم ايران تحت نظارت بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي است.
اين گزارش افزود: دولت فعلي اسرائيل سلاحهاي هسته اي ايران را يك تهديد عليه موجوديت خود مي داند اما آمريكا معتقد نيست كه ايران برنامه فوري براي ساخت سلاح هسته اي داشته باشد.
در اينجا بايد اين سوال را مطرح كرد كه پس اين تحريمها واقعا به چه منظوري اعمال شده اند؟
بنابر ديدگاه اين گزارش، تحريم هاي آمريكا عليه ايران به هيچ وجه به خاطر نگراني درباره سلاح هاي هسته اي ايران نيست بلكه اين تحريم ها به خاطر مخالفت حكومت ايران با سياست هاي آمريكا و براي تغيير اين حكومت است.
بنابراين از آنجا كه توقف غني سازي اورانيوم به معني پايان تحريم ها نيست دولت ايران چرا بايد به آن تن دهد.
از سوي ديگر بايد گفت كه ايراني ها بسيار وطن پرست و مغرور هستند و به هيچ وجه تحت فشارهاي خارجي عليه حكومت خود قيام نخواهند كرد و احتمال آن در حد صفر است
 


هاشمي رفسنجاني:

با هيچ كشوري سر جنگ نداريم

رئيس مجمع تشخيص مصلحت توسعه و پيشرفت مادي و معنوي را بدون تعامل و همكاري بين المللي غيرممكن عنوان كرد و گفت:مبناي سياست خارجي نظام جمهوري اسلامي همزيستي مسالمت آميز و عدم دشمن تراشي است.
هاشمي رفسنجاني در ديدار جمع كثيري از مديران ارشد صنايع غذايي كشور، اين صنعت را نيازي استراتژيك براي كشور خواند و با اشاره به اهميت مضاعف صنعت غذا در شرايط اقتصاد مقاومتي گفت: در سال «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» صنايع غذايي جزو اولين بخش هايي است كه بايد در اولويت حمايت قرار گيرد.
وي زمينه هاي قانوني و سياست گذاري در كشور براي حركت به سمت توليد، اشتغال و ميدان داري بخش خصوصي را كاملاً مستعد عنوان كرد و گفت: با وجود سند چشم انداز 20 ساله ابلاغ سياست هاي كلي در بخش توليد و صنعت و كشاورزي، اصلاح سياست هاي صدر اصل 44 قانون اساسي و تأكيدات پي در پي رهبري معظم انقلاب بر توليد داخلي و حمايت از كار و سرمايه گذاري داخلي، نبايد در شرايطي قرار گيريم كه سرمايه گذاران و كارآفرينان كشور از مشكلات و موانع گوناگون مالي، قانوني و تسهيلات و اعتبارات دست به گريبان مشكلات عديده باشند و صورت توليد كشور را با سيلي سرخ نگه دارند.
هاشمي رفسنجاني برخورد شعاري را با اقتصاد و توليد كشور، سم مهلك اين بخش حساس و حياتي خواند و تصريح كرد: اگرسهم توليد از قانون هدفمندي يارانه ها به صورتي درست و واقعي در اختيار صنايع و توليدكنندگان قرار مي گرفت، در كنار خلاقيت و دلسوزي هاي كارآفرينان و سرمايه گذاران وفادار كشور، نيازي به روي آوري به اقتصاد مقاومتي نداشتيم.
هاشمي رفسنجاني درباره دستاوردهاي انقلاب اسلامي به ويژه دوران درخشان دفاع مقدس كه با پيروزي جمهوري اسلامي ايران پايان يافت، گفت: متأسفانه امروز پس از گذشت سالها از دفاع مقدس و آرامش و امنيت كشور، كساني كه از راه دوردستي بر آتش دارند و در آن دوران يا حضور نداشتند و يا خوف حضور داشتند و در حاشيه بودند، به زبان آمده و با زير سؤال بردن دستاوردهاي حماسه آفريني هاي رزمندگان، مدعي پيدا كردن مقصران خوراندن جام زهر به حضرت امام هستند.
وي افزود: اين افراد نه شرايط دوران دفاع مقدس را مي دانند و نه امام را مي شناسند و نه مقطع جنگ را درك كرده اند و نه تحليل گران منصفي هستند و با اغراض سياسي و جناحي دوران دفاع را تحليل مي كنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه براي بازگشت از مسير و سياست اشتباه دير نيست، وفاداري و همراهي مردم انقلابي ايران همراه با غمض عين اشتباهات را يادآور شد و گفت: انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي ايران در تمام مراحل خود تاكنون با خواست و پشتيباني مردم، مراحل حساس را پشت سر گذاشته و در حال حاضر نيز اگر خلوص و حسن نيت در كنار اراده سياسي ترديدناپذير براي حركت در مسير صحيح و پيشرفت ببينند در حمايت از مسئولان دلسوز در برابر توطئه ها و شيطنت ها كوتاهي نخواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، هاشمي رفسنجاني تعالي، توسعه و پيشرفت مادي و معنوي را بدون تعامل و همكاري بين المللي غيرممكن خواند و مبناي سياست خارجي نظام جمهوري اسلامي را همزيستي مسالمت آميز و عدم دشمن تراشي عنوان كرد و گفت: ما براساس آرمان ها و اصول اعتقاداتمان رژيم صهيونيستي را نامشروع مي دانيم، اما با هيچ كشوري سر جنگ نداريم و نيازي هم به درگيري نداريم، چرا كه اسلام و اعتقادات مكتب اهل بيت(ع) در صورت برخورد رحماني با مردم و دنيا بلاترديد راه خود را به قلوب جهانيان باز خواهد كرد.
 


امير عبداللهيان تشريح كرد

جزئيات پيشنهاد ايران براي حل بحران سوريه

معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه كشورمان اعلام كرد كه توقف خشونت، آتش بس و ورود به گفت وگوي ملي بين نمايندگان تمامي مردم از جمله موضوعات مطرح در پيشنهاد غيررسمي و مكتوب ايران براي حل بحران سوريه است.
«حسين امير عبداللهيان» در خصوص پيشنهاد غيررسمي و مكتوب جمهوري اسلامي ايران براي حل بحران سوريه، اظهار داشت: اين طرح به مذاكرات چهارجانبه اي كه به ابتكار محمد مرسي رئيس جمهور مصر مطرح شد، برمي گردد كه پس از آن معاونان وزراي خارجه 4 كشور ايران، عربستان، تركيه و مصر در قاهره نشستي را برگزار و در پي آن دو دور نشست بين وزراي خارجه ايران، تركيه و مصر و بدون حضور عربستان در قاهره و سپس در نيويورك برگزار شد.
وي با ذكر اين نكته كه مصري ها در هر مرحله عربستان را در جريان مذاكرات قرار دادند، خاطرنشان كرد: در آخرين دور مذاكرات كه دو هفته پيش در نيويورك در سطح وزراي خارجه ايران، تركيه و مصر برگزار شد، آقاي صالحي متن غيررسمي و مكتوبي را با عنوان «طرح جمهوري اسلامي ايران براي حل مشكل سوريه» به عربستان، مصر، تركيه، سوريه و اخضر ابراهيمي نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور سوريه ارائه داد.
امير عبداللهيان در توضيح بيشتر در خصوص اين طرح اظهار داشت: روح كلي حاكم بر اين طرح ناظر بر راهكار سياسي براي برون رفت از مشكلات در سوريه است. در اين طرح اولين و فوري ترين اقدام، توقف خشونت و آتش بس و پس از آن ورود به گفت وگوي ملي بين نمايندگان آحاد مردم سوريه، معارضيني كه به معناي واقعي آراء مردم را نمايندگي كنند و نمايندگان حكومت سوريه است. براساس اين گفت وگوها بايد براي برگزاري انتخابات با تشكيل دولتي انتقالي كه به اجراي انتخابات كمك كند، تلاش شود.
معاون وزير خارجه اضافه كرد: طبيعي است كه دولت انتقالي براساس گفت وگوهاي ملي بين حكومت و نمايندگان مردم و معارضه شكل خواهد گرفت و آخرين مرحله اين فرآيند، برگزاري انتخابات رياست جمهوري در موعد مقرر خواهد بود.
وي با بيان اينكه اخضر ابراهيمي گام هاي پيش بيني شده در طرح ايران را دقيق و درست عنوان كرد، به «فارس» گفت: وي در رايزني ها با كشورهاي مختلف، ايده هاي مطروحه را مورد بررسي قرار مي دهد.
امير عبداللهيان وجه مشترك طرح ايران و تلاش هاي اخضر ابراهيمي در خصوص سوريه را توقف خشونت، برگزاري انتخابات، كنترل مرزهاي سوريه و جلوگيري از ارسال سلاح به اين كشور عنوان كرد.
 


برخلاف ادعاي جريان آزاد اطلاعات انجام شد

حذف شبكه هاي برون مرزي ايران از ماهواره هاتبرد

برخلاف ادعاهاي غرب در خصوص وجود جريان آزاد اطلاعات در كشورهاي غربي، پخش شبكه هاي برون مرزي جمهوري اسلامي ايران از ماهواره هاتبرد متوقف شد.
به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، شركت يوتل ست، شركت سرويس دهنده پخش ماهواره اي هاتبرد را تحت فشار قرار داده است تا از روز دوشنبه 15 اكتبر 2012 (24 مهر) فركانس ماهواره 12437 را قطع و از ارايه سرويس به شبكه هاي اين پكيج ماهواره اي خودداري كند.
ممانعت از انتشار ديدگاه ها و نظرات مخالف با جريان هاي صهيونيستي و غربي، پيشتر نيز همواره ادامه داشته، به صورتي كه حتي قبل از آغاز انقلابهاي عربي در منطقه و اوج گرفتن بيداري اسلامي، ارسال پارازيت روي فركانس هاي شبكه العالم و پرس تي وي وجود داشته، و اين امر همچنان ادامه دارد.
شبكه العالم كه نقش موثر و فعالي را در اطلاع رساني و آگاهي افكار عمومي مخاطبان عرب در رويدادهاي مهم منطقه اي و فرامنطقه اي به ويژه در جريان حمله غرب به عراق، و همچنين تجاوز نظامي رژيم اشغالگر به غزه و لبنان داشته، حدود دو سال قبل به درخواست شيخ نشين هاي عرب، به صورت كاملا غيرقانوني از روي ماهواره هاي عرب ست و نايل ست حذف شد.
اين شبكه كه طبق اذعان نظرسنجي هاي صورت گرفته از سوي سازمانهاي بي طرف، توانست تاثيرگذار بودن خود را در جريان بيداري اسلامي در آگاه سازي افكار عمومي مخاطبان عرب ثابت كند، همچنان با ارسال پارازيت و حملات مستمر سايبري مواجه است.
شبكه پرس تي وي نيز در اين بين بارها در كشورهاي غربي مدعي آزادي رسانه و بيان، هدف انواع پارازيت و برخوردهاي غيرقانوني و غيراخلاقي قرار گرفته و از ماهواره هاي برخي از اين كشورها حذف شده است.
اين در حالي است كه همه شبكه هاي فركانس ياد شده در هاتبرد، از جمله العالم، پرس تي وي، الكوثر، شبكه خبر، سحر 1 و 2 و جام جم 1 و 2، همواره برخلاف انحصار خبري شبكه هاي غربي و هم پيمانان منطقه اي غرب، تلاش كرده تا نظارت و ديدگاه هاي انسان هاي آزاده را به مخاطبان و افكار عمومي در جهان برسانند.
اين شبكه ها حق پي گيري قانوني را براي احقاق حقوق خود و جبران خسارات مادي و معنوي حاصل از اين تصميم نسنجيده، محفوظ مي دانند.
 


حجاج چرا دور خانه خدا خلاف جهت عقربه هاي ساعت طواف مي كنند؟

شاگرد پروفسور حسابي بر اساس علم فيزيك، علت اينكه جهت انجام طواف دور خانه خدا خلاف جهت عقربه هاي ساعت است را تشريح كرد.
حسين اردكاني، دكتراي علم فيزيك و از شاگردان پروفسور حسابي در گفت وگو با فارس گفت: هر آنچه در شارع مقدس وجود دارد داراي مبناي علمي است به طوري كه در اعمال حج آمده است كه جهت حركت براي طواف به سمت چپ و خلاف جهت عقربه هاي ساعت باشد يا اينكه اكثر مراجع تقليد مي گويند كه بهتر است در ناحيه در خانه خدا تا مقام ابراهيم طواف انجام شود.
وي افزود: تمام اينها از نظر علم فيزيك قابل اثبات است. در نيمكره شمالي كه خانه خدا واقع شده است وقتي هر ذره يا جسمي خلاف جهت عقربه هاي ساعت بچرخد 5 نيرو به آن وارد مي شود كه جمع اين نيروها و انرژي ها به سمت داخل است. در بحث طواف هم همين است، ذرات در اينجا انسان ها هستند و مجموع اين نيروها نيز به سمت مركز كه همان خانه خداست هدايت مي شود.
اين فيزيكدان ادامه داد: اگر در طواف، چرخش به سمت راست انجام مي شد در علم فيزيك آمده است كه گريز از مركز رخ مي داد و طبق قانون فيزيك ذرات كه در اينجا انسان ها هستند به سمت بيرون پرتاب مي شدند و نيروي آنها به سمت مركز كه همان خانه خداست هدايت نمي شد.
اردكاني گفت: حالا اگر خانه خدا در نيمكره جنوبي واقع مي شد حتماً در دين ما تأكيد بر اين مي شد كه بايد در جهت عقربه هاي ساعت يعني به سمت راست، طواف خانه خدا انجام شود.
وي درباره تأكيد بر طواف بين در خانه خدا و مقام ابراهيم نيز اظهار داشت: هر جسم متحركي كه حركت دوراني دارد اگر شعاع كم شود، سرعت آن به طور ناخودآگاه زيادتر مي شود و تمايل و تمركز آن به سمت داخل و مركز بيشتر مي شود به همين دليل اكثر مراجع مي گويند كه در اين فاصله طواف خانه خدا انجام شود چون با اين تمركز، صعود و عروج رخ مي دهد.
اين دكتراي علم فيزيك معتقد است كه همه چيز در دنيا بر اساس علم فيزيك قابل بررسي است اما علم انسان در اين حد نيست كه تمام آنها را دريافت كند.
 


درخواست مدير مسئول روزنامه توقيف شده شرق از احمدي نژاد

مدير مسئول روزنامه توقيف شده شرق با توجه به سخنان رئيس جمهور درباره توقيف اين روزنامه، نامه اي به محمود احمدي نژاد نوشت.
وكيل مدير مسئول روزنامه شرق گفت: با توجه به صحبت هاي رئيس جمهور در خصوص رسانه ها و توقيف شرق در آخرين نشست خبري خود، در نامه اي از آقاي احمدي نژاد خواستيم كه به هيئت نظارت بگويد شكايت خود را از شرق پس بگيرد.
محمود عليزاده طباطبايي تصريح كرد: اين نامه روز يكشنبه تقديم رئيس جمهور شده است و انتظار داريم ايشان به هيئت نظارت توصيه لازم را داشته باشند.
از سوي ديگر؛ علي مطهري اظهار داشت: مدير مسئول روزنامه شرق طي نامه اي درخواستي از هيئت نظارت بر مطبوعات داشت كه به مشكل اين روزنامه رسيدگي شود.
به گزارش فارس، وي گفت: حكمي كه در هيئت نظارت بر مطبوعات صادر مي شود قابل تجديد نظر و قابل طرح دوباره در جلسه هيئت نظارت نيست و تنها كاري كه مي شود انجام داد اين است كه دادگاه نظر خودش را زودتر اعلام كند.
نماينده مجلس شوراي اسلامي در هيئت نظارت بر مطبوعات ادامه داد: براين اساس بررسي دوباره پرونده روزنامه شرق از نظر هيئت نظارت بر مطبوعات امكان پذير نيست. مطهري اضافه كرد: با توجه به نامه اي كه مدير مسئول روزنامه شرق نوشته بود، ما فقط از نماينده قوه قضائيه در هيئت نظارت بر مطبوعات خواستيم كه از دادگاه بخواهد تا نتيجه پرونده اين روزنامه را زودتر اعلام و كار اين پرونده زودتر انجام شود.
 


همايش جايگاه و منزلت زن در اسلام در مدينه منوره برگزار شد

همايش جايگاه و منزلت زن در اسلام با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و رئيس سازمان حج و زيارت و جمعي از انديشمندان و فرهيختگان زن جهان اسلام در بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، در اين همايش حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر به تبيين جايگاه زن در اسلام پرداخت و با مقايسه جايگاه زن پيش از اسلام در ميان اقوام و ملل مختلف اعم از ايران و هند و چين قديم و بعدها در ديگر كشورها از جمله اروپائيان، جايگاه زن در اسلام را بي بديل خواند و مكاتب الهي را بهترين مرجع براي دانستن جايگاه واقعي زن برشمرد.
قاضي عسكر با اشاره به رشد علمي زنان جامعه اسلامي ايران، تأكيد اسلام بر جايز بودن و حتي واجب بودن طلب علم براي زنان را ياد آور شد و وضعيت زنان در جايگاه هاي علمي ايران نظير حضور در دانشگاه ها و محافل علمي و آزمايشگاه ها و بيمارستان ها را از نكات بارز تربيت بدني دانست.
نماينده ولي فقيه با اشاره به نقش فعالي كه زنان در عرصه اجتماعي و سياسي مي توانند ايفا كنند، حضور حضرت زهرا در مسجد و ايراد خطابه اي غرا از سوي ايشان را دليلي محكم براي جواز حضور زن در اجتماع دانست و حتي حضور ايشان را در عرصه هاي جنگ و جهاد هم عنداللزوم يادآور شد همان طور كه در صدر اسلام حكاياتي در اين زمينه وجود داشته است. حجت الاسلام قاضي عسكر افزود: اساسا مسئله حجاب دليل اجتماعي بودن زن است. چرا كه اگر قرار بود حضور زن صرفا در محيط خانه باشد، فلسفه حجاب زير سؤال مي رفت زيرا محارم كه نيازي به حجاب ندارند.
 


سردار فرحي:

موشك كروز غدير در راه است

رئيس سازمان صنايع هوا-فضاي وزارت دفاع گفت: موشك هاي ما از قابليت شليك از روي شناورهايي با سرعت 30 نات (حدود 60 كيلومتر) برخوردار بوده كه از اين جمله مي توان به موشك هاي كروز ظفر، نصر، نور، قادر و به زودي غدير اشاره كرد.
سرتيپ پاسدار سيد «مهدي فرحي» در گفت وگو با فارس، با اشاره به توانمندي هاي روزافزون جمهوري اسلامي ايران در حوزه موشكي از جمله سامانه هاي كروز، با بيان اينكه موشك هاي مختلف كروز و ساحل به دريا قابليت هاي خاص خود را دارند و كاربرد آن در شرايط مختلف برعهده نيرو است، گفت: اين موشك ها از اين قابليت برخوردارند كه متناسب با نوع تهديد تاكتيك هايشان را تغيير دهند. وي همچنين به قابليت نصب موشك هاي كروز بر روي شناورهاي تندروي سپاه اشاره كرد و افزود: كاربرد موشك، يك كاربرد عمومي است و اينكه موشك با چه تاكتيكي مورد استفاده قرار بگيرد، در اختيار نيرو است. فرحي با تاكيد بر اينكه موشك هاي ما قابليت شليك از روي سامانه هاي در حال حركت را دارند، افزود: فرماندهان نيرو رفتارهاي تاكتيكي و عملياتي را تنظيم كرده و متناسب با تهديد، تاكتيك هايشان را عوض مي كنند.
 


بروجردي :

بازپس گيري باغ قلهك را قطعا پيگيري خواهيم كرد

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: پرونده بازپس گيري باغ قلهك كماكان در دستور كار اين كميسيون بوده و قطعا پيگيري خواهيم كرد.
علاءالدين بروجردي در واكنش به برخي اظهارات مبني بر نقش كميسيون امنيت ملي مجلس در مسكوت ماندن پرونده باغ قلهك به باشگاه خبرنگاران گفت: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يكي از مهمترين نهادهاي پيگير پرونده بازپس گيري باغ قلهك بوده و قطعا اين پيگيري ادامه خواهد داشت. وي با اشاره به اظهارات اخير سردار باقرزاده در باره چرايي مسكوت ماندن پيگيري بازپس گيري باغ قلهك افزود: اين مقام مزاح فرمودند چرا كه در مجلس هشتم كميته مطالبات ملي به شدت پيگير اين مسئله بوده و بارها جلسات مختلفي در خصوص اين پرونده تشكيل شد.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان كرد: پرونده بازپس گيري باغ قلهك كماكان در دستور كار اين كميسيون بوده و قطعا پيگيري خواهيم كرد.
بروجردي تصريح كرد: اين پرونده به دليل شرايط ويژه و مسائل حساس بين المللي با احتياط دنبال مي شود كه به اين معنا نيست كه مجلس پيگير موضوع نيست.
 


عصاي سفيد

روز بيست و سوم مهر، روز عصاي سفيد است؛ روزي كه روشن ضميران با حضور خود در جاي جاي اين كشور اعلام مي دارند كه ما هم تپيدن قلب زندگي و زدن نبض طبيعت را احساس مي كنيم. ما حتّي مي توانيم با همين چشمان به ظاهر بسته خويش، در زلال شعور و صفاي فطرت خدايي مان، جلال و جمال حضرت حق را بنگريم. مي توانيم با چشم لامسه خود با همه كس و همه چيز سخن بگوييم.
در اين ميان بايد از زحمات بي شائبه آموزگاران از خود گذشته اي تشكر كرد كه چشم بصيرت روشن دلان را به روي حقايق جهان گشوده و باعث حضور پر رنگ آنان در جامعه شده اند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14