(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 مهر 1391 - شماره 20333

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در اجتماع پرشور مردم شيروان با تاكيد بر هوشياري مردم :
مسئولان مراقب باشند دشمن آرامش موجود را برهم نزند
پاي درس علي (ع)
حاشيه هاي سفر رهبرمعظم انقلاب به خراسان شمالي
رحمت الهي در ديار دارالمصلين
احمدي نژاد در ديدار با رهبر مسلمانان باكو:
ايران و آذربايجان نمي توانند لحظه اي از يكديگر جدا باشند
تحريم هاي ضدايراني اتحاديه اروپا در لوكزامبورگ تصويب شد
گاردين:
غرب با تحريم هاي غيرانساني مردم ايران را نشانه گرفته است
نشريه آلماني دي سايت:
اختلاف اوباما و نتانياهو درباره ايران حل نمي شود
حركت كاروان هاي گل در ميادين و بوستان هاي بزرگ پايتخت
رئيس كميته حقوق بشر مجلس:
اعطاي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا براي توجيه اقدامات ضد حقوق بشري آنها است
سخنان اخير رهبر انقلاب
دستور العمل شوراي پروانه ساخت شد
آغاز توليد مجموعه مستند «سبك زندگي» درباره 16 سوال رهبر انقلاب
گراميداشت شاعر نامدار مسيحي در حوزه هنري
بليت مجاني هم نتوانست فيلم ضد ايراني را صدرنشين گيشه كند
اعتراض دانشجويان دانشگاه هنر به شجريان
مديرعامل موسسه توسعه اعلام كرد
رشد 188 برابري نقدينگي طي 22 سال
جامعه مدرسين حوزه علميه قم:
آيت الله انواري مبارز و مجاهدي انقلابي بود
پس از دو روز در كاشان كنگره ملي كليم كاشاني به كار خود پايان داد
افتتاح مجهزترين مركز فرهنگي بازنشستگان در شرق كشور
آيين نامه جديد دانشجويي به دانشگاه ها ابلاغ شد
نمره زير 10 حذف و اخذ شهريه براي درس هاي افتاده اجباري شد
رئيس كانون وكلاي اصفهان:
عمر قانون توسعه مراكز مشاوره دادگستري تمام شده است
براي نخستين بار در كشور
پژوهشگران مشهدي دستگاه هاي جراحي چشم را طراحي كردند
استانداردهاي بين المللي توليد طلا در اصفهان تدوين مي شود
زمان تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد يك هفته به تاخير افتاد


رهبر انقلاب در اجتماع پرشور مردم شيروان با تاكيد بر هوشياري مردم :

مسئولان مراقب باشند دشمن آرامش موجود را برهم نزند

حضرت آيت الله خامنه اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي صبح روز دوشنبه در اجتماع پرشور دهها هزار نفر از مردم شيروان و مناطق اطراف، بر ناكامي دشمنان ملت ايران در سه دهه اخير تاكيد كردند.
رهبرمعظم انقلاب افزودند: مسئولان در مسايل اقتصادي به سه عنصر «نگاه علمي، برنامه ريزي مدبرانه و ثبات و استمرار سياستها» توجه كامل كنند تا به فضل الهي و به بركت هوشياري ملت، زورگويان جهاني در مقابله اقتصادي با ايران نيز ناكام بمانند.
رهبرانقلاب با اشاره به نعمت بزرگ و بسيار مفيد «آرامش و ثبات سياسي» در كشور، خاطر نشان كردند: ايجاد بي ثباتي در كشورهاي مختلف از جمله سياست هاي مزورانه استكبار است اما ايران عزيز به «بركت هوشمندي، آگاهي و بصيرت حقيقتا تحسين برانگيز ملت» و به پشتوانه حضور مردم در صحنه از «آرامش و ثبات سياسي مثال زدني» برخوردار است.
ايشان، امنيت و ثبات موجود در كشور را فرصتي براي شكوفايي استعدادها و زمينه ساز حضور درخشان ملت ايران در مسابقه ملتها براي پيشرفت علمي-اقتصادي و سياسي دانستند و افزودند: با تكيه بر همين ثبات و طمأنينه است كه ملت ايران برغم تهديدها، تحريم ها و خباثت هاي دشمنان توانسته است توانايي هاي خود را به رخ جهانيان بكشد.
حضرت آيت الله خامنه اي در تشريح نمونه هايي از تلاشهاي سلطه گران براي ايجاد بي ثباتي در ايران، به ايجاد درگيري هاي قومي در اوايل انقلاب، تحميل جنگ هشت ساله به دست صدام ديوانه و با همكاري گروهك هاي خائن، و نيز ناآرامي سال 78 و فتنه سال 88 اشاره كردند.
ايشان خاطر نشان كردند: البته با هوشياري ملت، درگيريهاي قومي به وحدت اقوام منجر شد، جنگ تحميلي به مسابقه ملت براي جانفشاني در راه اسلام و انقلاب و ايران تبديل شد و توطئه ها و فتنه هاي ديگر نيز با مكر خداي عزيز متعال، بي نتيجه ماند.
رهبر انقلاب، با انتقاد از عناصر بدخواه يا غفلت زده اي كه با قدرناشناسي، درصدد برهم زدن آرامش و ثبات عمومي هستند، افزودند: مردم حواسشان جمع است، مسئولان قواي سه گانه هم كاملا مراقب باشند تا بدخواهان نتوانند آرامش موجود را كه نشانه اقتدار عظيم كشور محسوب مي شود، برهم بزنند.
رهبرانقلاب اسلامي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري در خرداد سال آينده تاكيد كردند: در مدت باقيمانده تا انتخابات و در خود انتخابات، همت همه مسئولان بر حفظ آرامش و اجتناب از جنجالي شدن فضاي سياسي كشور متمركز باشد.
ايشان، با تجليل از هوشياري مردم در مقابل تلاشهاي تشتت آفرين و اختلاف برانگيز، افزودند: مسئولان، سياستمداران، تريبون داران و مديران عرصه هاي گوناگون نيز كاملا مراقب باشند كه با يك حرف يا عمل نسنجيده و اختلافي، موجب متلاطم شدن فضاي سياسي نشوند.
حضرت آيت الله خامنه اي، تلاش و خدمت بي وقفه و همه جانبه مسئولان را، حق ملت عزير ايران دانستند و افزودند: در سراسر كشور، كارهاي زيادي وجود دارد كه مسئولان موظف به انجام آنها هستند.
ايشان، با تشكر صميمانه از اجتماعات پرشور مردم استان خراسان شمالي در روزهاي اخير سرزندگي و نشاط ملت بويژه جوانان را، زمينه ساز حل همه مشكلات دانستند و افزودند: دشمناني كه مي خواستند با تحريم، مردم را خسته و افسرده كنند، اين اجتماعات خودجوش و پرشور را ببينند و از عزم و اراده ملت براي دفاع از نظام، عبرت بگيرند.
رهبرانقلاب افزودند: سردمداران آمريكا و غيرآمريكا مدام از مخالفت مردم ايران با نظام و اسلام دم مي زنند، آنها ظاهرا ملت ايران را جزو مردم ايران نمي دانند و يك موجود موهوم را، مردم ايران تصور مي كنند، اما مردم، همين هايي هستند كه در چند روز اخير، حماسه آفريدند و نشان دادند كه دشمن دروغ مي گويد و مغرضانه قضاوت مي كند.
ايشان، برخي تريبون دارهاي داخلي را به علت تكرار غافلانه حرف هاي دشمن مورد انتقاد قرار دادند و افزودند: اين افراد، خودشان خسته شده اند اما مي گويند مردم خسته اند.
رهبر انقلاب به مسئولان تاكيد كردند: مردم آماده كار و تلاش هستند. ميدان را براي حضور آنان آماده و باز كنيد تا ببينيد با چه انگيزه و همتي وارد مي شوند.
ايشان همچنين با تشكر از ابراز احساسات پرشور مردم مومن شيروان و مناطق اطراف، صدها شهيد و جانباز، چندين هزار بسيجي، وحدت اقوام، هيات هاي مذهبي فعال و برخوردار از نخبگان فرهنگي و ورزشي را از ويژگي هاي بارز اين منطقه دانستند و تاكيد كردند: به فضل الهي مردم اين منطقه و جوانان سربلند آن، آينده درخشان تري را براي خود و براي كشور رقم خواهند زد.
رهبرانقلاب با اشاره به مشكلات استان خراسان شمالي و شهر شيروان و مناطق اطراف افزودند: مشكل بيكاري، موضوع مهمي است كه بايد با تلاش مسئولان حل شود.
حضرت آيت الله خامنه اي، جوانان فهيم و پرنشاط استان را به مقابله جدي با خطر اعتياد فرا خواندند و افزودند: جوانان شجاع و با فرهنگ اين منطقه، با اراده اي مصمم براي مبارزه با اعتياد به كمك مسئولان بشتابند.
قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور مردم شيروان و مناطق اطراف كه در ورزشگاه كارگران برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمين كوثري امام جمعه شيروان، ضمن خير مقدم اعلام كرد: مردم شيروان (دارالمصلين) همچون سي و سه سال اخير، به تلاشهاي فداكارانه خود براي تحقق اهداف انقلاب كبير اسلامي ادامه مي دهند.
ديدار هزاران نفر از بسيجيان استان خراسان شمالي
بارهبر معظم انقلاب اسلامي
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ششمين روز از سفر به استان خراسان شمالي، عصر ديروز در جمع هزاران نفر از بسيجيان استان، تأكيد كردند: بسيج، كليدي طلايي و هديه خداوند به ملت ايران است و همچنان كه تاكنون گره هاي فراواني را باز كرده، در آينده نيز پيش برنده مسائل مهم و مورد نياز كشور و جامعه خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، «بسيج» را از جمله تجربه هاي موفق و مهم نظام بر شمردند و با اشاره به ضرورت مطالعه و تعمق مستمر در ويژگي هاي اين تجربه درس آموز افزودند: بسيج، پديده بي نظيري است كه در يك معنا، قبل از پيروزي انقلاب، در حضور ايثارگرانه مردم و «حركت عظيم، انقلابي و بسيجي ملت» متجلي شد و نهضت اسلامي را به پيروزي رساند.
ايشان، بسيج را در معناي رايج آن، همزاد انقلاب خواندند و افزودند: البته در دو انقلاب بزرگ ديگر چند قرن اخير، يعني انقلاب فرانسه و انقلاب اكتبر شوروي سابق نيز مردم حضور انبوه داشتند اما بسيج ملت ايران داراي خصوصيات منحصر بفردي بوده است.
رهبر انقلاب حركت سازمان يافته را از جمله اين خصوصيات دانستند و خاطر نشان كردند: «سازماندهي» بسيج كمك كرد كه اين حركت عظيم مردمي راه را گم نكند و از انحراف و كج روي مصون بماند.
ايشان «ايمان و عمل بر اساس تكليف» را از ديگر خصوصيات مهم بسيج برشمردند و خاطرنشان كردند: حضور مردم در انقلاب هاي ديگر، عمدتا متكي بر احساسات بود و به همين علت در بسياري از مسائل به خطا و تقابل كشيده شد اما ايمان عميق بسيج، باعث شد اين «حركت توده اي سازمان يافته» ضمن برخورداري از احساسات بشري، در صراط مستقيم حق حركت كند.
رهبر انقلاب حضور همه قشرهاي مردم در بسيج را از ديگر خصوصيت بارز و منحصر بفرد اين حركت خواندند.
ايشان خاطر نشان كردند: شهري و روستايي، نوجوان و پيرمرد، زن و مرد، تحصيلكرده و غير تحصيلكرده، استاد، دانشجو، نويسنده، شاعر، متخصص، كارگر، صنعتگر، پزشك، مخترع و همه و همه قشرهاي مردم در اين مجموعه عظيم، شگفت آور و پر رمز و راز حضوري موثر دارند.
«پا به ركاب بودن» ، سومين خصوصيتي بود كه رهبر براي بسيج برشمردند.
ايشان به استناد حضور بسيج در همه صحنه هاي سي و سه سال افزودند: با گذشت زمان، بر چهره نسل اول بسيجيان، گرد پيري نشسته است اما پديده استثنايي بسيج به بركت حضور پي در پي نسل هاي نوظهور، همچنان جوان و پر نشاط و كارگشا به حيات طيبه خود ادامه ميدهد.
حضرت آيت الله خامنه اي براي تبيين بهتر اهميت بسيج در سرنوشت كشور و ملت، همه را به تأمل و تدبر در اين واقعيت دعوت كردند كه چرا كساني كه حرف و عملشان بر اساس راديو رژيم صهيونيستي تنظيم ميشود در درجه اول عليه بسيج شعار ميدهند؟
ايشان خاطر نشان كردند: كساني كه آينده موفق و سرافراز اين ملت و جمهوري اسلامي را برنمي تابند تلاش مي كنند كليد طلايي دستيابي به اين آينده روشن يعني «بسيج» ، را در چشم ملت كوچك كنند اما به بركت فهم و هوشياري مردم، موفق نخواهند شد.
رهبر انقلاب مطالعه در خصوصيات بسيج و تلاش براي تبديل اين ويژگي ها به فكر و فرهنگ جامعه را ضروري دانستند و در عين حال خطاب به بسيجيان خاطر نشان كردند: حضور در بسيج افتخار است اما به شرط اينكه صلاحيتهاي حضور در بسيج، حفظ و تقويت شود.
ايشان خودسازي مستمر را از جمله نيازهاي يك بسيجي برشمردند و افزودند: تقوا، دوري از گناه و توجه و تضرع به درگاه احديت، از جمله ويژگي هاي ضروري بسيجيان است كه باعث ارتقاء تواناييهاي روحي، «نورانيت درون و برون»، افزايش صبر و استقامت و شكوفايي «ابتكار و جوشش دروني» مي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي ايثار و از خود گذشتگي را ويژگي ديگري خواندند كه بسيجيان بايد آن را در خود تقويت كنند.
رهبر انقلاب همچنين بصيرت را خصوصيت بسيار مهم و ضروري برشمردند كه بسيجيان و همه مردم به آن نيازمندند.
ايشان بصيرت را «تشخيص خط و نقطه درگيري با دشمن» دانستند و تأكيد كردند: برخي، نقطه درگيري با دشمن را اشتباه مي گيرند و توپخانه خود را به سمت آن نقطه بكار مي اندازند در حاليكه دوست در آنجا قرار دارد نه دشمن.
رهبر انقلاب از همين زاويه وارد بحث انتخابات شدند و در انتقاد از برخي رفتارها و گفتارها افزودند: برخي رقيب انتخاباتي خود را شيطان اكبر به حساب مي آورند در حاليكه شيطان اكبر، امريكا و صهيونيزم است نه رقيب جناحي و انتخاباتي.
ايشان افزودند: در حاليكه عناصر انتخاباتي، ادعاي اسلام مي كنند و در خدمت اسلام و انقلابند برخي طرفداران آنها چرا و به چه مناسبت، طرف مقابل را شيطان ميدانند؟
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد مجدد بر ضرورت تشخيص صحيح «خط و نقطه درگيري با دشمن» افزودند: البته گاهي ممكن است يك فرد در لباس خودي باشد اما حرف هاي دشمن را تكرار كند، اين فرد را بايد نصيحت كرد و اگر نصيحت موثر واقع نشد بايد با او حد و مرز و خط فاصل تعريف كرد.
ايشان خطاب به اينگونه افراد خاطر نشان كردند: شما كه با همان نگاه و احساسات رژيم صهيونيستي ولو با ادبيات ديگر جلوي جمهوري اسلامي مي ايستيد و با همان منطق امريكا با نظام اسلامي عمل مي كنيد پس چه فرقي با رژيم صهيونيستي و امريكا داريد؟
رهبر انقلاب با انتقاد از افراط و تفريط در تشخيص دوست و دشمن گفتند: عده اي از اين طرف مي افتند و با دشمن هم، معامله دوست مي كنند و عده اي ديگر از آن طرف مي افتند و با اندك اختلافي، دوست را دشمن تصور مي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه افزودند: البته ممكن است اختلافات، عميق و بزرگ هم باشد اما در هيچ حال نبايد دوست را به جاي دشمن گرفت.
ايشان در بخش پاياني سخنانشان با اشاره به انتخابات سال آينده، چند مسئله مهم را در باب انتخابات بيان كردند.
رهبر انقلاب با رد كامل ورود زود هنگام برخي به عرصه انتخابات تأكيد كردند: انتخابات نزديك نيست ولي برخي از همين حالا وارد اين عرصه مي شوند كه اصلا اين مسئله را تأييد نمي كنم زيرا هر چيز بايد در جاي خود و وقت خود انجام شود.
حضرت آيت الله خامنه اي سه نكته را بعنوان نظر، فكر و آرزوي خود در انتخابات بيان كردند: نكته اول مشاركت عظيم مردم در انتخابات.
ايشان در اين زمينه تأكيد كردند: شركت عظيم مردم در انتخابات مصون كننده است و از هم اكنون تمام تلاش دست اندركاران بايد بر اين مسئله مهم متمركز شود كه حضور مردم، در انتخابات خرداد 92 ، حضوري گسترده باشد.
رهبر انقلاب، رقم خوردن نتيجه انتخابات به صرفه و صلاح انقلاب و ايران را دومين نكته مورد نظر خود در باب انتخابات اعلام كردند و افزودند: بايد همه از خدا بخواهند و چشمان خود را نيز باز كنند تا نتيجه انتخابات، گزينشي خوب و همراه با صلاح انقلاب و كشور باشد.
ايشان خاطر نشان كردند: البته معناي اين مسئله اين نيست كه اگر كسي، فردي را نپسنديد با او بداخلاقي و برخورد تند كند.
رهبر انقلاب افزودند: كساني كه خود را صالح و داراي اهليت ميدانند در موقع لازم وارد عرصه شوند و مردم هم آنها را حقيقتا با معيارها بسنجند و براي انتخاب فرد مورد نظر خود تلاش كنند.
ايشان با اشاره به اينكه در آينده نيز مسائلي را درباره انتخابات بيان خواهند كرد بعنوان سومين نكته افزودند: انتخابات مايه آبرو و افتخار كشور است و همه مراقب باشند كه اين مسئله مايه بي آبرويي نشود.
ايشان با اشاره به ايستادگي ملت در مقابل فتنه سال 88 خاطر نشان كردند: عده اي سعي كردند آن انتخابات را مظهر اختلاف وانمود و جنجال سياسي طبيعي انتخابات را به فتنه تبديل كنند كه البته ملت در مقابل آن ايستاد و هر وقت هم شبيه آن اتفاق بيفتد ملت در مقابل آن خواهد ايستاد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين سلامت انتخابات را مسئله اي اساسي و مهم دانستند و افزودند: در همه دولتها از جمله در شرايط كنوني فرض ما بر اين بوده است كه مسئولان با وجدان الهي وارد مي شوند و انتخابات سالم است، البته لازم است مراقبت هاي گوناگون از جهات مختلف براي سالم بودن انتخابات صورت گيرد.
رهبر انقلاب در پايان تأكيد كردند: از خداوند مسألت مي كنيم اين آزمايش را هم براي ملت ايران مبارك گرداند.
در ابتداي اين ديدار سردار سرتيپ نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين تأكيد كرد: مجموعه بسيج پيگير جدي تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمينه هاي جهاد علمي، جهاد فرهنگي و سياسي، جهاد اقتصادي و جنگ نرم است.
همچنين سردار سرتيپ دوم پاسدار «يوسف عليزاده» فرمانده سپاه خراسان شمالي گفت: 250 هزار بسيجي استان با تشكيل حلقه هاي تربيتي صالحين، تقويت و توسعه ورزشهاي عمومي و بومي، اردوهاي جهادي دانشجويي و دانش آموزي و تقويت توان رزمي خود، اهداف شجره طيبه بسيج را دنبال مي كنند.
اجراي كشتي چوخه و سرود دستجمعي از ديگر برنامه هاي اين ديدار بود.
 


پاي درس علي (ع)

تندخويي و خشونت و جنون
تندخويي بي مورد، نوعي ديوانگي است. زيرا تندخو پشيمان مي شود و اگر پشيمان نشود،
بنابراين ديوانگي او پايدار است.
نهج البلاغه
حكمت 255
 


حاشيه هاي سفر رهبرمعظم انقلاب به خراسان شمالي

رحمت الهي در ديار دارالمصلين

¤ رهبر معظم انقلاب اسلامي كه به شيروان سفر كرده اند، در گلزار شهداي اين شهر حاضر شدند و نسبت به مقام شامخ شهدا اداي احترام كردند.حضرت آيت الله خامنه اي با نثار فاتحه ياد شهداي انقلاب اسلامي اين شهرستان را گرامي داشتند.
¤ در خيابانهاي شيروان مردم در استقبال از رهبر انقلاب ، از شب قبل خودروهاي خودرا به سبك خودروهاي جنگ، با رنگ هاي سبز و سفيد و قرمز يعني سه رنگ پرچم پرافتخار ايران زمين رنگ آميزي كردند و همچنين موتورسواران با در دست داشتن پرچم هاي سه رنگ ايران اسلامي خوشحالي خود را از سفر رهبر معظم انقلاب ابراز مي كردند.
¤ نمايندگان رهبر معظم انقلاب اسلامي در سفر به شهرستان هاي خراسان شمالي، طي سه روز در 15 منطقه اين استان حضور يافتند. اين نمايندگان ضمن حضور در مراكز شهرستان ها، شهرها و دهستان ها مراتب سلام رهبر معظم انقلاب را ابلاغ و مسائل و مشكلات مناطق مختلف را مورد بررسي قرار دادند.حضور در جمع مردم و همچنين نشست هاي شوراي اداري از جمله برنامه هاي سفر نمايندگان ويژه رهبر معظم انقلاب در اين مناطق بود.
¤ 46 دوچرخه سوار فاروجي كه به نشان 34 سال انتظار براي حضور ولايت در اين خطه، راهي شيروان شده و به خيل جمعيت ديدار مشتاقان رهبري در اين شهر پيوستند.
¤ همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب و ديدارهاي ايشان با اقشار مختلف مردم 40 كليپ و موسيقي تصوير و نماهنگ در سيماي مركز خراسان شمالي توليد شد. اين موسيقي تصويرها و كليپ ها با محوريت حضور قوميت ها و مردم استان در مسير استقبال و ديدار هاي رهبري با موضوع حضور زنان، كودكان، جوانان، جانبازان، تصاوير هوايي حضور مردم و ... توليد شده است.
¤ مردم شهرستان شيروان در آيين استقبال از رهبر معظم انقلاب اسلامي طوماري با عنوان ميثاق نامه با رهبري را امضا كردند.اين طومار با هدف تجديد بيعت با رهبر معظم انقلاب و اعلام اطاعت از معظم له در مسير حراست از ارزشها و آرمانهاي انقلاب اسلامي تهيه شده است.اين طومار توسط هيئت مذهبي فرهنگي علويان حسينيه اعظم شيروان تنظيم شده و مردم ولايي اين شهرستان براي امضاي آن از هم سبقت مي گرفتند.
¤ عشاير سختكوش و مرزنشينان غيور شهرستان شيروان ديروز در آيين استقبال از رهبر معظم انقلاب و ميعادگاه ديدار با معظم له حضوري پرشور و پررنگ دارند.اين قشر ملبس به لباسهاي محلي و سنتي خود از روزهاي گذشته از دورترين نقاط روستايي مناطق ييلاقي در مرز شيروان با كشور تركمنستان سواره و پياده خود را براي ديدار با ولي امر مسلمين به شيروان رساندند.
¤ بيش از 10 هزار نفر از روستاييان شيروان با پاي پياده براي ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامي وارد اين شهر شدند.
كاروانهاي پياده از روستاهاي زيارت، حسين آباد، چلو، قلعه چه، پيرشهيد و الله آباد از روزهاي قبل حركت خود به سوي شيروان را آغاز كرده بودند.
¤ مردم خراسان شمالي براي سلامت رهبر انقلاب از محل نذورات خود در جريان سفر معظم له به اين استان، قرباني مي كنند.تمام نذورات نقدي و غيرنقدي مردم اين استان از طريق اين كميته امداد امام خميني(ره) جمع آوري خواهد شد.
¤ در زمان حضور رهبر انقلاب در شيروان، مراسم رژه موتوري با حضور 30 نفر از موتورسواران اين شهرستان برگزارشد. اين گروه موتوري در حالي كه پرچم هاي سه رنگ جمهوري اسلامي ايران را در دست داشتند با نظم و ترتيب خاصي در خيابان هاي شيروان رژه رفتند.
¤ معاون ارتباطات مردمي دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: نامه هاي مردم استان خراسان شمالي به رهبري در مدت دو هفته رسيدگي و پاسخ داده مي شود.تقوي افزود: به طور حتم اين سفر آثار و پيامدهاي مثبت و پرخير و بركتي براي مردم استان خراسان شمالي به همراه خواهد داشت.
¤ به ميمنت سفر رهبر معظم انقلاب سه بيمارستان صحرايي در مناطق محروم خراسان شمالي راه اندازي شد. عمليات برپايي اين مراكز درماني از چهارشنبه هفته قبل آغاز شد و اين مراكز با عنوان شهداي راز، شهداي فاروج و جوادالائمه(ع) در گرمه و جاجرم، فعال شده اند.
¤ با سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به شيروان، سفرهاي معظم له به شهرستان هاي خراسان شمالي پايان يافت و ايشان به بجنورد بازگشتند.

 


احمدي نژاد در ديدار با رهبر مسلمانان باكو:

ايران و آذربايجان نمي توانند لحظه اي از يكديگر جدا باشند

رئيس جمهور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران پيشرفت و اقتدار آذربايجان را به نفع خود مي داند، اظهار داشت: ايران و آذربايجان نمي توانند لحظه اي از يكديگر جدا باشند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان عصر ديروز در جريان سفر به كشور آذربايجان در ديدار با پاشازاده رهبر مسلمانان باكو با اشاره به روابط برادرانه دو كشور، گفت: مناسبات ايران و آذربايجان بايد در تمامي زمينه ها گسترش يافته و تقويت شود و در اين راستا رهبران و علماي ديني از نقش سازنده و تأثيرگذاري برخوردار است.
وي افزود: ايران و آذربايجان هنوز در ابتداي راه قرار دارند و بايد براي پيشرفت خود و ترويج فرهنگ اسلامي ميان دو ملت بيش از پيش تلاش و همكاري صورت گيرد.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه شياطين هرگز خواهان صلح و دوستي ميان برادران نيستند، بر لزوم هوشياري در برابر توطئه هاي دشمنان تأكيد و خاطر نشان كرد: نبايد اجازه دهيم تا فاصله اي ميان دو ملت و برادران باشد و بايد از تمام ظرفيت ها در راستاي تقويت دوستي و برادري استفاده كنيم.
رئيس جمهور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران پيشرفت و اقتدار آذربايجان را به نفع خود مي داند، اظهار داشت: ايران و آذربايجان نمي توانند لحظه اي از يكديگر جدا باشند.
وي افزود: بايد رفت و آمدها و ارتباطات ميان علماي دو كشور بيش از گذشته انجام شود تا بدخواهان نتوانند با دروغ پردازي، مسئله و شبهه اي ايجاد كنند.
پاشازاده رهبر مسلمانان باكو نيز در اين ديدار ضمن تقدير از تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش فرهنگ و معارف اسلامي، رفت و آمد و ارتباطات ميان مسئولان ايران و آذربايجان را موجب تحكيم بيش از پيش مناسبات دو كشور دانست و بر ضرورت تقويت اين روابط و گسترش همكاري ها به ويژه در عرصه فرهنگي تأكيد كرد.
 


تحريم هاي ضدايراني اتحاديه اروپا در لوكزامبورگ تصويب شد

وزيران امورخارجه اتحاديه اروپا روز گذشته در جريان نشستي در لوكزامبورگ در اقدامي خصمانه اعمال تحريم هاي تازه اي را عليه كشورمان تصويب كردند.
گفته مي شود تحريم هاي تازه عمدتا سيستم بانكي، بخش تجاري و واردات گاز ايران را هدف قرار داده است.
قرار است جزئيات بيشتر اين تحريم ها روز سه شنبه (امروز) اعلام شود. خبر ديگر آنكه يك ديپلمات اروپايي در گفت وگو با راديو فردا ادعا كرد كه در نشست ديروز وزيران امورخارجه اتحاديه اروپا در لوكزامبورگ يك شخص حقيقي و 34 نهاد ايراني در فهرست تحريم هاي تازه اين اتحاديه قرار گرفتند.
در حالي در بيانيه منتشر شده در مورد تحريم ها اعلام شده است كه هدف از تحريم هاي جديد مردم ايران نيستند كه چندي پيش بان كي مون دبيركل سازمان ملل اعلام كرد تحريم ها براي تاثيرگذاري بر ملت ايران اعمال شده است.
گزارش رويترز از ناكارآمدي تحريم هاي ضدايراني
در حالي اتحاديه اروپا در نشست لوكزامبورگ دست به تشديد تحريم ها عليه ايران زد كه به گزارش رويترز حجم صادرات آمريكا به ايران 30 درصد افزايش پيدا كرده است.
به گزارش رويترز آمارهاي اداره مالياتي آمريكا نشان مي دهد سطح صادرات اين كشور به ايران در 8 ماهه اول سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته افزايش حدود 30 درصدي داشته است.
براساس اين گزارش افزايش صادرات آمريكا به ايران در حالي است كه تحريم ها عليه تهران در سال 2012 تشديد شده است.
بنا بر اطلاعاتي كه اداره ماليات آمريكا منتشر كرده، ميزان صادرات آمريكا به ايران در 8 ماهه اول سال 2012 به 5/199 ميليون دلار رسيده است. اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 8/150 ميليون دلار بوده است.
در اين بين ميزان صادرات برخي اقلام بشردوستانه نظير دارو كاهش يافته است. با اين وجود صادرات فرآورده هاي لبني و تجهيزات پزشكي كه صادرات آن ها براساس مصوبه وزارت خزانه داري آمريكا مجاز اعلام شده، همچنان با وجود تحريم ها و مشكلات پرداختي، ادامه دارد.
اين صادرات در حالي انجام گرفته است كه آمريكا در تلاش است با افزايش تحريم ها، ايران را منزوي كرده و از اين طريق براي توقف برنامه هسته اي به ايران فشار آورد.
با اين وجود اتحاديه اروپا دور جديد تحريم ها عليه ايران را تصويب كرد، تحريم هايي كه به گفته كارشناسان كاملا نمادين بوده و تاثير زيادي بر سطح تجارت ايران و اروپا نخواهد داشت.
براساس اين تحريم ها مبادلات با بانك هاي ايراني محدود مي شود و علاوه بر اين محدوديت بازرگاني و واردات گاز از ايران نيز جزو مواردي است كه در اين دور از تحريم ها مدنظر قرار گرفته است.
تحريم گاز ايران در حالي صورت مي گيرد كه كشورمان بخش عمده گاز خود را به تركيه صادر مي كند و تركيه هم اعلام كرده است كه از اين تحريم ها تبعيت نمي كند.
خبرگزاري رويترز نيز دو روز پيش با اشاره به حجم صادرات تقريبا صفر درصدي گاز ايران به اروپا اين تحريم ها را اقدامي نمادين دانسته بود.
در مجموع دور جديد تحريم ها در صورت تصويب چيز جديدي به محدوديت هاي تجارت با اقتصاد ايران نمي افزايد چرا كه تقريبا تمام موارد در نظر گرفته شده در دور جديد تحريم ها، پيش از اين هم كم و بيش وجود داشته است.
خبر ديگر اينكه تانر پيلديز وزير انرژي تركيه گفت: تركيه ممكن است پس از ماه دسامبر از تحريم آمريكا عليه صنعت نفت ايران مستثني شود.
 


گاردين:

غرب با تحريم هاي غيرانساني مردم ايران را نشانه گرفته است

روزنامه انگليسي گاردين تحريم هاي غرب عليه ايران را غيرانساني دانست و هدف اصلي آن را اثرگذاري بر مردم ايران، علي رغم ادعاهاي مقامات غربي دانست.
«گلن گرينوالد»، روزنامه نگار روزنامه گاردين، در مقاله اي رويكرد دوگانه غرب در اعمال تحريم ها عليه ايران را به چالش كشيد و استدلال كرد غربي ها علي رغم نقاب هايي كه پشت آن پنهان مي شوند، هدف تحريم ها را دقيقا مردم ايران قرار داده اند.
گزارش روزنامه گاردين به نقل از مجله اكونوميست تصريح كرده است كه «شش سال پيش هنگامي كه آمريكا و اروپا اولين دور تحريم ها را عليه ايران اعمال مي كردند تا اين كشور را وادار كنند در برنامه هسته اي خود شفاف عمل كند، صحبت از «تحريم هاي هوشمند» بود. در آن زمان تاكيد شد كه غرب با مردم ايران سر عناد ندارد بلكه تنها با رژيمي در افتاده است كه ظاهرا براي دستيابي به بمب اتمي يا توانمندي ساخت آن مصمم به نظر مي رسد. با اين حال، اكنون به نظر مي رسد اين مردم عادي هستند كه دارند بهاي اين اقدامات تنبيهي را مي پردازند».
اين روزنامه انگليسي ايجاد فاجعه هاي انساني را بخش مهمي از هدف تحريم ها ذكر و تصريح كرد: «تحريم عليه كشورهاي مسلمان، نه تنها اجتناب ناپذير، بلكه بخشي از برنامه آنهاست».
گاردين افزود: «در سال 2006، داو ويسگلس، مقام ارشد اسرائيلي در اظهاري كه توجهي به آن نشد، هدف از حصر غزه را با اين توصيف بي پرده عنوان كرد: هدف ما اين است كه براي فلسطيني ها يك رژيم غذايي در نظر بگيريم، اما نه اينكه كاري كنيم كه آنها از گرسنگي بميرند.»
گاردين به نمونه ديگري از سخنان غيرانساني مقامات غربي هم اشاره كرده است: «برد شرمن، سياستمدار جمهوري خواه تحريم ها عليه ايران را اينگونه توصيف مي كند: منتقدان تحريم ها مي گويند اين اقدامات بر مردم ايران فشار وارد خواهد كرد. كاملا صادقانه بگويم، ما دقيقا نياز داريم اين كار را انجام دهيم.»
اين روزنامه انگليسي نوشت كه يكي ديگر از نمونه هاي چنين اظهاراتي كه توجهي به آن نشد، سخنان «مادلين آلبرايت»، وزير خارجه پيشين آمريكاست كه در سال 1996 در يك برنامه تلويزيوني وقتي مجري برنامه به وي گفت نتيجه تحريم هاي آمريكا مرگ 500 هزار كودك عراقي بوده است، گفت « من فكر مي كنم اين انتخاب خيلي سختي است، اما بهايي است كه بايد پرداخته شود و از نظر ما اين كار ارزشش را دارد كه چنين بهايي براي آن پرداخته شود.»
اين گزارش اضافه كرد كه تحريم هاي آمريكا عليه عراق به حدي افراطي بود كه «دنيس هاليدي» يكي از مقامات سابق سازمان ملل در اعتراض به آن استعفا كرد و گفت كه سياست تحريم هاي آمريكا مصداق بارز نسل كشي است.
گزارشگر گاردين تاكيد كرد كه علي رغم اينكه اثرات غيرانساني تحريم هاي آمريكا مبرهن است، اين امر موضوعي است كه سياستمداران جريان اصلي سياست آمريكا كمتر به آن اعتراف مي كنند.
به نوشته اين روزنامه، علت اينكه آمريكايي ها پس از حملات 11 سپتامبر اينقدر حيرت زده شدند كه چرا آمريكا بايد اينقدر مورد تنفر باشد دقيقا همان علتي است كه آنها روز به روز از تظاهرات هاي ضد آمريكايي كشورهاي مسلمان نشين شگفت زده مي شوند، زيرا بسياري از آمريكايي ها واقعا نمي دانند و كسي هم به آنها نگفته است كه تحريم هاي دولت آنها باعث مرگ صدها هزار كودك عراقي شده است.
اين گزارش در پايان تاكيد كرد كه حزب دموكرات آمريكا تا زماني كه درباره اين تحريم ها صحبت مي كند، احتمالا تحسين آن به عنوان نمادي از اقتدار اوباما و تلاشش براي برآورده كردن منافع اسرائيل را هم در دستور كار خواهد داشت.
 


نشريه آلماني دي سايت:

اختلاف اوباما و نتانياهو درباره ايران حل نمي شود

يك نشريه آلماني با اشاره به رفتار غيرمنطقي رژيم صهيونيستي مبني بر تهديد ايران با ترسيم خط قرمز، به اختلاف نظرهاي اوباما و نتانياهو در قبال ايران اشاره و آن را مسئله اي غيرقابل حل ارزيابي كرد.
نشريه «دي سايت» در تحليلي به قلم «شيمون اشتاين»، سفير سابق رژيم صهيونيستي در آلمان درباره كشيدن خط قرمز براي ايران هشدار داد.
به گزارش مهر نويسنده در ادامه اين پرسش را مطرح كرد كه آيا اسرائيل در پاييز به ايران حمله خواهد كرد يا نه؟ و در پاسخ اين پرسش نوشت: بعد از سخنراني نخست وزير رژيم صهيونيستي در مجمع عمومي سازمان ملل ظاهرا خطر حمله اسرائيل در اين پاييز از بين رفته است.
«شيمون اشتاين» در ادامه به خط قرمزي كه نتانياهو در سخنراني خود در برابر مجمع عمومي سازمان ملل در قالب يك نقاشي مضحك براي ايران كشيد اشاره كرده و نوشت: نتانياهو در سخنانش اظهار داشت كه جامعه بين المللي بايد براي ايران اين مسئله را آشكار كند كه دقيقا تا اين خط قرمز و نه بعد از آن بايد قدم گذارد.
نويسنده در ادامه خاطر نشان كرد كه اين اولين بار نبود كه نتانياهو در ماه هاي اخير از مفهوم خط قرمز استفاده مي كند. وي دو هدف را در اين راستا دنبال مي كند اول اينكه كاربرد چنين لفظي يك راه چاره براي وي محسوب مي شود.
وي افزود: در ابتداي سال نتانياهو زيادي پاي خود را از گليمش درازتر كرد؛ وقتي كه اعلام كرد كه ايران بايد مورد حمله نظامي قرار گيرد. اما بعدها نتانياهو متوجه شد كه چنين تصميمي كه ايران را قبل از انتخابات رياست جمهوري آمريكا و بدون حمايت ايالات متحده مورد حمله قرار دهد تصميمي بحث برانگيز و مورد اختلاف بوده و به هيچ عنوان نه در بين ساكنان سرزمين هاي اشغالي و نه در جامعه بين المللي طرفدار ندارد.
دوم اينكه نتانياهو مي خواست با خط قرمز اوباما را مجبور كند كه به ايران اولتيماتوم بدهد مبني بر اينكه يا اين كشور بايد به صورت جدي وارد مذاكرات با غرب شده و برنامه هسته اي را متوقف كند و در غير اين صورت آمريكا نشان دهد كه براي حمله نظامي عليه ايران آماده است. البته مجبور كردن اوباما به انجام چنين اقدامي براي نتانياهو ميسر نيست. با اين همه وي از اين مسئله هم ابايي نداشت كه اختلافات با اوباما را علني كند. به اين ترتيب نتانياهو نه تنها مناسبات شخصي خود با رئيس جمهوري آمريكا را به چالش كشيد بلكه پاي خود را به گونه اي به مبارزات انتخاباتي آمريكا باز كرد كه آسيب شديدي به اعتبار رژيم صهيونيستي وارد كرد.
نويسنده در بخش ديگري از اين مطلب خاطر نشان كرد كه در جريان مناقشات اتمي ايران با غرب، اسرائيل يك رديف طولاني از اين گونه خط قرمزها را براي ايران كشيده، اما به آن عمل نكرده است. اين رفتارهاي غيرمنطقي اسرائيل كه البته تنها درباره ايران هم نيست به اعتبار اسرائيل لطمه زده است. نتانياهو بايد زماني كه خط قرمزي را مي كشد همه جوانب آن را به خوبي بسنجد. البته من بايد بگويم كه اسرائيل در موقعيتي قرار ندارد كه بتواند مناقشات اتمي با ايران را به تنهايي حل كند. اسرائيل براي اينكه همچنان اعتبار خود را از دست ندهد بايد در آينده از تهديدات خود عليه ايران با خط قرمز اجتناب كند.
 


حركت كاروان هاي گل در ميادين و بوستان هاي بزرگ پايتخت

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران از راه اندازي كاروان هاي گل در سطح شهر تهران و ميادين و بوستان هاي مهم پايتخت خبر داد و گفت: اين كاروان ها براي ايجاد تنوع بصري براي شهرونداني كه فرصت حضور در نمايشگاه گل و گياه را ندارند در شهر به راه مي افتند.
علي محمد مختاري ديروز در مراسم افتتاح چهارمين نمايشگاه فصلي گل و گياه تهران افزود: ايرانيان از 60 سال قبل به توليد اقتصادي گياهان زينتي روي آورده اند و هم اكنون 5 هزار و 110 هكتار زير كشت گل و گياهان زينتي است و 286 واحد توليدي اين گياهان در كشور وجود دارد.
وي گفت: كشاورزي ايران به لحاظ سنتي بودن و مصرف بالاي انرژي تا حدود زيادي غير اقتصادي به نظر مي رسد در حالي كه توليد گل و گياه زينتي و صادرات آن به كشورهاي منطقه مي تواند بخشي از نيازهاي ارزي كشور را رفع كند.
مختاري با اشاره به برخورداري از آفتاب درخشان، تنوع آب و هوا و ذخاير ارزشمند ژنتيكي در كشور كه مي تواند منجر به كسب جايگاه قابل قبولي در توليد گياهان زينتي شود گفت: هم اكنون سالانه 30 تا 35 ميليون دلار صادرات گل و گياهان زينتي انجام مي شود در حالي كه مي توان اين ميزان را افزايش داد.
وي با بيان اينكه شهرداري وظيفه اي در قبال توليد گل و گياه ندارد اما حمايت از اين صنعت را در سال توليد ملي وظيفه خود مي داند، افزود: در نمايشگاه فصلي گل و گياه 240 توليدكننده داخلي و 56 شركت صنايع وابسته حضور پيدا كرده اند و محصولات خود را در فضايي به وسعت 12 هزار مترمربع به نمايش و در فضاي 5 هزار متر مربع به فروش گذاشته اند.
به گفته مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران بيش از 450 توليدكننده تقاضاي حضور در چهارمين نمايشگاه فصلي گل و گياه را داشتند كه به دليل كمبود جا امكان حضور آنان ميسر نشد.
مختاري در ادامه از افتتاح همزمان دو پروژه فرامنطقه اي «باغ ايراني» و «بوستان نيايش» خبر داد و خاطرنشان كرد: باغ ايراني در اقليم خشك و نيمه خشك ايران با محوريت آب طراحي شده و در آن نگاه ويژه اي به عناصر معماري ايراني اسلامي شده است.
گفتني است جشنواره گل هاي پائيزي نيز تا 28 مهرماه در بوستان گفت وگو برقرار است و شهروندان مي توانند هر روزه از اين نمايشگاه بازديد كنند.
 


رئيس كميته حقوق بشر مجلس:

اعطاي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا براي توجيه اقدامات ضد حقوق بشري آنها است

رئيس كميته حقوق بشر مجلس گفت: اعطاي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا در راستاي موجه جلوه دادن اقدامات ضد حقوق بشري آنها است.
مهدي دواتگري در گفت وگو با فارس ادامه داد: اتحاديه اروپا نگاه ابزاري به مقوله حقوق بشر داشته و سعي دارد تا از اين مقوله در جهت تامين منافع خود استفاده كند و اعطاي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا اقدامي در راستاي موجه جلوه دادن اقدامات ضد حقوق بشري آنها است. وي افزود: اعطاي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا در حالي است كه اين اتحاديه در ادامه تحريم هاي خود عليه ملت ايران به تحريم دارو پرداخته و اين اقدام آنها با هيچ قاعده حقوقي در عرصه بين المللي مطابقت ندارد. رئيس كميته حقوق بشر مجلس خاطرنشان كرد: ملت ايران در 33 سال پس از انقلاب اسلامي روي پاي خود ايستاده و اين استقلال و عدم وابستگي به غرب و مستكبران سبب شده تا دشمنان جمهوري اسلامي دست به تحريم ملت ايران بزنند و از اين طريق مانع پيشرفت اين ملت شوند.
 


سخنان اخير رهبر انقلاب

دستور العمل شوراي پروانه ساخت شد

سخنان رهبر انقلاب درخصوص پيش نيازهاي رسيدن به تمدن نوين اسلامي و مراقبت از عناصر مخرب فرهنگ غرب و مراقبت از دام تحجرگرايي و سكولاريسم پنهان به عنوان دستورالعمل شوراهاي صدور پروانه ساخت و نمايش مد نظر قرار مي گيرد.
در پي بيانات اخير مقام معظم رهبري درخصوص پيش نيازهاي رسيدن به تمدن نوين اسلامي و مراقبت از عناصر مخرب فرهنگ مهاجم غرب، جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي دستور العملي به اين شرح به جليل عرفان منش معاون امور آثار سينمايي و سمعي و بصري صادر كرد كه در آن آمده است:«روز بيست و چهارم مهر ماه در تاريخ انقلاب اسلامي روز ماندگاري خواهد شد و شايد بتوان گفت سنگ بناي تمدن نوين اسلامي در اين روز گذاشته شد؛ بر اين اساس انتظار مي رود سخنان حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي درخصوص پيش نيازهاي رسيدن به تمدن نوين اسلامي و همچنين مراقبت از عناصر مخرب فرهنگ مهاجم غرب و مراقبت از دام تحجرگرايي و سكولاريسم پنهان به عنوان دستورالعمل شوراهاي صدور پروانه ساخت و نمايش مد نظر قرار گيرد. لازم است نسبت به استخراج محورهاي مباحث فوق جهت اطمينان و اتقان در تصميم سازي و اقدام هاي عملي بعدي كار ويژه اي صورت پذيرد. بديهي است در اين راستا از مشاورت و نظر دلسوزانه همه نخبگان و كارشناسان دلسوز عرصه فرهنگ و هنر و به خصوص سينما استفاده شود.»
 


آغاز توليد مجموعه مستند «سبك زندگي» درباره 16 سوال رهبر انقلاب

«رضا برجي» مجموعه مستند «سبك زندگي» را برگرفته از سخنان مقام معظم رهبري و سوالات ايشان در اين راستا مي سازد.
«رضا برجي» در گفت وگو با فارس گفت: اين كار را از همين امروز آغاز كرديم و طرح 16 فيلم مستند در راستاي اين 16 سوال را آماده مي كنيم تا بتوانيم براي اين سوالات، پاسخ مناسبي پيدا كنيم. ما قصد داريم عمق سوالات مقام معظم رهبري را تصوير كنيم. مثلا اگر ايشان پرسيده اند كه چرا ربا در جامعه زياد است، مي خواهيم با مردم، مسئولان ربادهندگان و رباگيران صحبت كنيم كه چرا اين اتفاق افتاده است و در حقيقت موضوع را ريشه يابي كنيم.
وي ادامه داد: در همين راستا 16 قسمت مستند 40 تا 50 دقيقه اي با استفاده و حضور كارگردانان جوان خواهيم ساخت و كار توليد آن نيز از همين امروز آغاز شده است. ما بايد جامعه را با اين سوالات درگير كنيم تا در نهايت به پاسخ برسيم. تلاشمان نيز اين است كه اين مجموعه مستند تا پايان امسال توليد و به مرحله پخش برسد.
 


گراميداشت شاعر نامدار مسيحي در حوزه هنري

سومين همايش بين المللي باران غدير از ششم آبان به مدت چهار روز با حضور نويسندگان، هنرمندان و شاعران مليت ها و اديان مختلف در حوزه هنري برگزار مي شود.در اين همايش از پولس سلامه شاعر، اديب و حقوقدان لبناني و يكي از بزرگترين شعراي كلاسيك معاصر به پاس سرودن «ملحمه غدير» كه جايگاه ويژه اي را در ادب عرب دارا مي باشد با حضور فرزندانش تقدير خواهد شد.
 


بليت مجاني هم نتوانست فيلم ضد ايراني را صدرنشين گيشه كند

عوامل فيلم ضد ايراني «آرگو» - كه با هدف تحريف موضوع تسخير لانه جاسوسي ساخته شده - با ارائه بليت مجاني به مخاطبان سعي در نشان دادن فروش بالاي فيلم دارند.رسانه هاي گروهي گزارش دادند كه تهيه كنندگان اين فيلم از روش هاي زيادي استفاده كردند تا فروش آن را بالا ببرند، اما در اين كار به موفقيتي دست پيدا نكردند. يكي از اين راه ها، خريد دسته جمعي بليت هاي سينماها توسط عوامل فيلم و اهداي مجاني آن به مردم عادي بوده است!
 


اعتراض دانشجويان دانشگاه هنر به شجريان

دانشجويان دانشگاه هنر طي نامه اي خطاب به محمدرضا شجريان تاكيد كردند: احترام شما در نزد مخالفان جمهوري اسلامي، نه به خاطر هنرتان، كه به دليل ضديت با ايران است.
دانشجويان در نامه خود خطاب به سياوش- شجريان- نوشته اند: شما در اين چند صباح دوري از وطن، با ژست هنرمندان گريزان از سياست، بهترين حربه هاي سياسي را براي بدخواهان ملتتان تهيه كرديد و در هر جا با بيگانه پرستاني - كه تنها نشان مانده از ايراني بودنشان سخن گفتن به زبان فارسي است - نشست و برخاست كرديد؛ از شما فيلم هاي مستند و گزارش هاي مختلف ساختند و به اين وسيله بي اختيار به پتكي براي كوبيده شدن بر فرق اين امت مظلوم مبدل شده ايد.
 


مديرعامل موسسه توسعه اعلام كرد

رشد 188 برابري نقدينگي طي 22 سال

مديرعامل موسسه اعتباري توسعه با اشاره به اينكه از سال 1367 تا سال 1389 حجم نقدينگي 188 برابر شده گفت: وجود نقدينگي سرگردان عامل اصلي مشكلات فعلي اقتصاد است و تئوري هاي اقتصادي چنين سرنوشتي را پيش بيني كرده بود.
حيدر مستخدمين حسيني با اشاره به فضاي فعلي اقتصادي كشور، وجود نقدينگي سرگردان را عامل اصلي مشكلات ارزيابي كرد و گفت: تئوري هاي اقتصادي چنين سرنوشتي را براي اقتصاد بيمار امروز ما پيش بيني كرده بود.
وي با بيان اين كه نقدينگي در سال 1384 به 70 هزار ميليارد تومان رسيد و هم اكنون در اقتصاد بيمار كشور بيش از 380 هزار ميليارد تومان نقدينگي وجود دارد، افزود: سطح توليد ناخالص داخلي از سال 1384 تاكنون ثابت مانده و از نظر تئوري هاي اقتصادي اين نكته ثابت مي كند كه نقدينگي در تمام اين سال ها صرف توليد و فعاليت هاي مفيد اقتصادي نشده و ساختارهاي توليد به گونه اي شايسته با توجه به توانمندي هاي نيروي انساني متاثر نشده است.
مستخدمين حسيني، كاهش ارزش پول و رقابت هاي ناسالم و غيراخلاقي در نرخ سود بانكي را تابعي از شرايط مذكور عنوان كرد كه تحت تاثير آن بيشترين آسيب متوجه مردم خواهد شد و موسسات غيرمجاز و بانك ها به عنوان مقصر اصلي اين رويدادها هستند.
اين كارشناس اقتصادي عدم ارائه تسهيلات از سوي بانك ها و يا ارائه تسهيلات ضابطه مند و صحيح از سوي اين نهادها را عواملي جهت اصلاح اين وضعيت در گذشته معرفي كرد و گفت: بر پايه اين استدلال بانك ها متهم رديف اول مشكلات شناخته مي شوند.
وي با برشمردن ظرفيت هاي اقتصادي، 5 برابر شدن نقدينگي در اين سال ها براي اين اقتصاد را خودكشي معرفي كرد و افزود: براساس آمارهاي رسمي از سال 1367 تا سال 1389 حجم نقدينگي 188 برابر شده است.
رئيس هيات مديره اسبق بورس، بحث نرخ ارز را يكي از دغدغه هاي امروز اقتصاد معرفي كرد كه مردم دهك پايين نيز با خريد و احتكار آن از به جريان افتادن در چرخه هاي مفيد اقتصادي خودداري مي كنند.
به گفته اين مقام مسئول، بي تدبيري برخي مديران در سالي كه به نام توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني نام گذاري شده سبب شد اقدامات مفيدي كه در گذشته صورت گرفت نيز تحت تاثير قرار گيرد و برخي اقدامات فعلي كه بايد با برنامه ريزي پيگيري شود مانند هدفمندي يارانه ها در مرحله دوم متوقف شد.
وي جمع آوري منابع حاصل از نفت به عنوان دارايي كه مي تواند عامل رقابت اقتصاد با اقتصاد جهان به شمار آيد را ضروري ارزيابي و خاطرنشان كرد: در پرتو اين ديدگاه اقتصادي مي توان با سرمايه گذاري منابع حاصل از فروش نفت و تقويت مزيت هاي صادراتي مشتقات به توانمندسازي اقتصاد كمك رساند.
اين كارشناس اقتصادي آغاز طرح هدفمندي را سرفصلي براي باز توزيع صحيح درآمدهاي نفتي ارزيابي كرد و با هشدار نسبت به متوقف سازي مرحله دوم هدفمندسازي يارانه ها به پيامدهاي زيانبار و تخريبي آن كه به زودي آثارش نمايان خواهد شد، اشاره كرد و گفت: آثار زيانبار اين بخش نيز به ساير مشكلات اضافه خواهد شد.
به گفته وي، 50 بخشنامه ارزي در يك سال اخير نشان از عدم سياست گذاري هاي صحيح ارزي دارد.
 


جامعه مدرسين حوزه علميه قم:

آيت الله انواري مبارز و مجاهدي انقلابي بود

سرويس شهرستانها-
جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور پيامي ارتحال آيت الله محمدباقر محي الدين انواري را تسليت گفت.
متن اين پيام بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انا اليه راجعون
خبر ارتحال حضرت آيت الله محمدباقر محي الدين انواري(ره) موجب تاسف و تاثر گرديد. ايشان از مبارزان و مجاهداني بودند كه براي مقابله با فساد ستم شاهي بيش از يك دهه از عمر خود را در زندان هاي رژيم ستم شاهي به سر برده و براي به ثمر نشستن انقلاب اسلامي تلاش هاي فراواني داشت و پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز به عنوان نماينده مجلس خبرگان رهبري و همچنين مجلس شوراي اسلامي خدمات شاياني ارائه كرد.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم رحلت آن عالم مجاهد را به محضر امام زمان «عجل الله تعالي فرجه الشريف»، رهبر معظم انقلاب «مدظله العالي» و بيت آن مرحوم، خاصه جناب آقاي انواري سرپرست محترم كميته امداد امام خميني(ره) تسليت عرض كرده و علو درجات آن عالم جليل القدر را از خداوند منان خواستار است. محمد يزدي- رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين
 


پس از دو روز در كاشان كنگره ملي كليم كاشاني به كار خود پايان داد

كاشان- خبرنگار كيهان:
كنگره ملي كليم كاشاني پس از دو روز فعاليت در تالار فرهنگ شهرستان گلستان با تقدير از برگزيدگان به كار خود پايان داد.
هشتمين كنگره ملي كليم كاشاني در حالي به كار خود پايان داد كه شاعران و پژوهشگران شعر و ادب پارسي از سراسر كشور به مدت دو روز اشعار و مقالات خود را در حوزه هاي مختلف ارائه كردند.
به گزارش خبرنگار ما، دبير هشتمين كنگره بزرگداشت كليم كاشاني و همايش سراسري همسفر با پاييز گفت: از ميان يك هزار و 420 اثر رسيده به دبيرخانه كنگره تنها 90 اثر جواز حضور در اين رويداد فرهنگي را دريافت كردند.
عليرضا شيدا تصريح كرد: افزايش 10 درصدي ميزان آثار ارسالي و رشد 30 درصدي تعداد اثرهاي برگزيده هشتمين دوره نسبت به سال گذشته از جمله ويژگي هاي اين كنگره بود.
وي افزود: شاعران و پژوهشگران از 24 استان در اين كنگره حضور داشتند كه استان هاي اصفهان، تهران، فارس، خوزستان، گيلان، لرستان، قم، زنجان، مازندران و مركزي بيشترين مشاركت را داشتند.
به گفته وي از مجموع 190 اثر برگزيده كنگره ملي كليم كاشاني 75 اثر در قالب شعر و با موضوع آزاد و 15 اثر نيز در شاخه مقاله و پژوهش در اين كنگره ارائه شد.
همايش سراسري همسفر با پائيز نيز برنامه فرهنگي ديگري بود كه در حاشيه اين مراسم برگزار شد كه در اين همايش نيز شاعران و پژوهشگران كشور شركت داشتند.
در پايان كنگره ملي كليم كاشاني و همايش سراسري همسفر با پائيز از برگزيدگان با اهداي جوايزي تقدير شد.
كليم كاشاني معروف به خلاق المعاني، از شعراي نامدار عهد صفويه است كه سبك اصفهاني را در شعر پايه گذاري كرده است.
 


افتتاح مجهزترين مركز فرهنگي بازنشستگان در شرق كشور

همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالي مجهزترين مركز فرهنگي خانه مهر براي بازنشستگان در شهرستان بجنورد به مرحله بهره برداري رسيد.
ايراندخت عطاريان مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري با اعلام اين مطلب گفت: بركات و آثار پربار و ارزشمند سفر مقام معظم رهبري به استان خراسان شمالي موجب به ثمر نشستن بسياري از طرح ها و پروژه هاي اقتصادي، فرهنگي، عمراني، آموزشي خواهد شد و افتتاح مركز فرهنگي خانه مهر براي بازنشستگان، نمونه اي از دستاوردهاي حضور پريمن و بركت مقام عظماي ولايت در منطقه شرق كشور است.
وي افزود: خانه مهر بازنشستگان در شهرستان بجنورد از بخش هاي مختلفي همچون كتابخانه، سالن اجتماعات، مراكز مشاوره، خانه سلامت، اتاق رايانه، مركز فعاليت هاي فرهنگي، هنري و... تشكيل شده است و به صورت هيات امنايي با حضور فعال بازنشستگان اداره مي شود.
عطاريان با بيان اينكه خدمات ارائه شده در خانه مهر به بازنشستگان رايگان است، اظهار كرد: توجه به نيازهاي فرهنگي و ارائه برنامه هاي شاد و با نشاط براي بازنشستگان بخشي از فعاليت هاي خانه مهر است و ديگر آن كه بهترين مكان براي دستگاه ها و نهادهاي اجرايي است تا از تجربيات و توانايي بازنشستگان بهره مند شوند.
به گفته مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري، خانه مهر بجنورد با اعتباري به مبلغ 650 ميليون تومان ساخته شده است.
عطاريان گفت: به يمن سفر پربركت مقام معظم رهبري صندوق بازنشستگي كشوري برنامه هاي ديگري را آماده كرده است كه ظرف روزهاي آينده اطلاع رساني خواهد شد.
 


آيين نامه جديد دانشجويي به دانشگاه ها ابلاغ شد

 نمره زير 10 حذف و اخذ شهريه براي درس هاي افتاده اجباري شد

آيين نامه جديد حذف نمره زير 10 و اخذ شهريه از دانشجويان در قبال واحدهاي افتاده به دانشگاه هاي سراسر كشور ابلاغ شد.
سعيد قديمي دبير شوراي برنامه ريزي آموزش عالي در گفت وگو با مهر گفت: براساس آيين نامه بازنگري شده مقاطع كارداني و كارشناسي كه به تاييد وزير علوم رسيده است، دانشجو بايد در صورت اخذ مجدد درس افتاده شهريه پرداخت كند.
وي با بيان اينكه بازنگري آيين نامه مذكور سه سال به طول انجاميد و مهمترين آيين نامه آموزش عالي كشور به شمار مي آيد، تأكيد كرد كه اجرايي شدن اين آيين نامه از نيمسال جاري سال تحصيلي 92-91 توسط تمام دانشگاه هاي كشور لازم است.
به گفته قديمي، كاهش ماندگاري و ارتقا كيفيت دو هدف مهم در بازنگري اين آيين نامه است و اگر دانشجويي در يك نيمسال تحصيلي قادر به گذراندن درسي نبود و ترم بعد همان درس را با نمره 15 به بالا بگذراند، نمره افتاده در كارنامه به طور كامل خذف خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد با اين حال دانشجو در دانشگاه هاي دولتي موظف است براي اخذ دوباره همان درس افتاده در ترم بعدي مبلغي را به دانشگاه پرداخت كند.
دبير شوراي عالي برنامه ريزي آموزش عالي يكي از مهم ترين مزيت هاي حذف اين دسته از نمره ها از كارنامه را كاهش مشروطي و افزايش توان علمي دانشجويان عنوان كرد.
اين مقام مسئول در وزارت علوم اعلام كرد در آيين نامه تازه ابلاغ شده مقاطع كارداني و كارشناسي، طول سنوات تحصيلي از 6 سال به 5 كاهش داده شده است و امكان تغيير رشته در تمام گروه هاي آزمايشي و آموزشي به شرط رعايت برخي موارد خاص امكانپذير است.
دبير شوراي عالي برنامه ريزي آموزش عالي درباره حذف اعداد صفر تا 9 از كارنامه كه در آيين نامه پيشنهادي به وزير علوم مطرح شده بود، اظهار داشت: در آخرين بررسي كه توسط وزير علوم صورت گرفت بحث صفر تا بيست ملاك نمره دهي قرار گرفت و با اين پيشنهاد موافقت نشد.
 


رئيس كانون وكلاي اصفهان:

عمر قانون توسعه مراكز مشاوره دادگستري تمام شده است


اصفهان- خبرنگار كيهان:
عملاً از سال 1384 عمر قانون توسعه مراكز مشاوره دادگستري ها از سوي مجلس شوراي اسلامي تمام شده است و اين مراكز با مصوبه قوه قضاييه فعاليت مي كنند.
رئيس كانون وكلاي دادگستري منطقه اصفهان و چهارمحال و بختياري با اشاره به ماده 187 قانون توسعه دوم افزود: براساس اين قانون فارغ التحصيلان رشته حقوق با تشكيل يك نهاد به نام مراكز مشاوره دادگستري اجازه فعاليت پيدا كردند تا با دستمزد پايين به امر مشاوره بپردازند و گره از كار مردم باز كنند.
سيد مصطفي انوري زاده با اعلام اينكه مجلس ششم و هفتم عملاً با تمديد فعاليت ماده 187 موافقت نكرد، اضافه كرد: اين مراكز از سال 84 با مصوبه قوه قضاييه فعاليت خود را ارائه مي دهد كه در برخي موارد موازي كاري با امر كانون وكلا در پذيرش وسيع وكلا دارد.
وي با تأكيد بر اينكه به طور عملي با وجود چنين تشكيلاتي كه هدف هر دو استقلال وكلا و كانون وكلا مشكلي نداريم، يادآور شد: كانون وكلا 90 سال سابقه كار و 60 سال سابقه استقلال در ايران دارد.
وي با اشاره به اينكه تبصره يك كميسيون اخذ پروانه وكالت در كانون وكلا هر سال براي هر استان و از رئيس كل دادگستري، دادستان عمومي و انقلاب و رئيس كانون وكلا تشكيل شده است، گفت: اقدام نهاد موازي براي پذيرش وكلا از سوي يك نهاد ديگر به نام مراكز مشاوره اي دادگستري خيلي با منطق سازگار نيست.
انوري زاده در عين حال اضافه كرد: اگر مراكز مشاوره دادگستري به كانون وكلا بپيوندد مشكل رفع مي شود چرا كه اين قضيه به مجلس شوراي اسلامي نيز رفته و درخواست رسيدگي شده است.

 


براي نخستين بار در كشور
پژوهشگران مشهدي دستگاه هاي جراحي چشم را طراحي كردند


مشهد- خبرنگار كيهان:
پژوهشگران مركز تحقيقات چشم دانشگاه علوم پزشكي مشهد نخستين بار در كشور موفق به طراحي و ساخت 8 دستگاه كمك جراحي و آموزشي چشم شدند.
اميرحسين وجداني و مسعود شفيعي، موفق به طراحي و ساخت دستگاه هاي كمك جراحي و كمك آموزشي از جمله دستگاه نگه دارنده كره چشم، يونيت جراحي چشم، كانفورمر قابل اتصال، سليكون تيوب فلورسانت و استريلايزر دستگاه تورنومت گلدمن در حوزه چشم پزشكي شدند.
تاكنون اين دستگاه ها در مراكز درماني تخصصي ويژه عمل هاي جراحي چشم در نظر گرفته نشده است از اين رو توليد انبوه اين دستگاه ها مي تواند نقش مؤثري در كاهش عوارض ناخواسته بيماران در حين عمل داشته باشد.
مراحل ثبت اختراع اين 8 دستگاه انجام شده و برخي از آن ها نيز در مرحله توليد نيمه صنعتي قرار دارند.
 

 


استانداردهاي بين المللي توليد طلا در اصفهان تدوين مي شود


اصفهان- خبرنگار كيهان:
با تشكيل كميته نظارت بر توليد طلا، تدوين 15 استاندارد بين المللي طلا در اصفهان عملي خواهد شد.
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي اصفهان با اشاره به اينكه اين استان قطب اول صنعت كشور محسوب مي گردد اصفهان را در توليد طلا و جواهر كشور پيشتاز خواند و افزود: مردم، كالا و خدمات با كيفيت مي خواهند و براي اينكه جامعه به سمت جنس خارجي نرود بايد توليدكنندگان اقدام جدي تري براي ارتقاي استانداردهاي خود در جهت صادرات جهان كنند.
صالح زاده گفت: طرح توسعه جامع استاندارد در تمامي شهرك هاي صنعتي با هدف آموزش استاندارد به مديران بنگاه هاي اقتصادي و توليدي توسط اداره استاندارد استان اجرايي شده است.
 

 


زمان تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد يك هفته به تاخير افتاد

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام تغيير زمان تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد، گفت: انتخاب رشته داوطلبان در مرحله تكميل ظرفيت از روز دوشنبه اول آبان ماه آغاز مي شود.
حسين توكلي با بيان اينكه پيش از اين مقرر شده بود كه انتخاب رشته مرحله تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد از روز دوشنبه آغاز شود، گفت: زمان انتخاب رشته به اول آبان ماه موكول شد.
وي افزود: بر اين اساس داوطلبان مي توانند تا سوم آبان ماه با مراجعه به سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org نسبت به انتخاب كد رشته محل مجدد اقدام كنند.
توكلي با اشاره به شرايط و ظرفيت هاي مرحله تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد گفت: حدود 13 هزار و 500 ظرفيت براي پذيرش داوطلبان در مرحله تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد در نظر گرفته شده است.
مشاور عالي سازمان سنجش در خصوص شرايط شركت در مرحله تكميل ظرفيت، هم گفت: براساس تصميمات اتخاذ شده كليه داوطلباني كه در جلسه آزمون كارشناسي ارشد حضور داشته اند اعم از قبول شدگان و قبول نشدگان مي توانند در اين مرحله نسبت به انتخاب كد رشته محل اقدام كنند.
وي افزود: البته پذيرفته شدگان رشته هاي بورسيه و شرايط خاص از اين امر مستثني هستند.
مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به انتخاب 20 كد رشته محل از ميان كد رشته امتحاني در مرحله تكميل ظرفيت افزود: داوطلبان علاقه مند به شركت در اين مرحله بايد اطلاعيه سازمان سنجش مربوط به نحوه شركت در تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد را به طور دقيق مطالعه كنند.
 

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14