(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 27 مهر 1391 - شماره 20335

حديث دشت عشق
پيروزي تيم ملي برابر كره جنوبي و نكاتي كه نبايد زير سايه برد پنهان شود
نمايش غيرت و تعصب پس از يك اخراج!
اخبار كوتاه از فوتبال
آغازهفته دوازدهم ليگ برتر پس از 15 روز وقفه
صدرنشينان به ميدان مي روند
وزير ورزش :
اين برد به من چسبيد و 20 ميليون پاداش دادم!
انصراف معتمد و انتخاب 10 تكواندوكار براي رقابت هاي جهاني
موضوعي كه وزارت ورزش و جوانان اعلام كرد
 اساسنامه فدراسيون ها از نظر ما ايرادي ندارد
برتري بسكتبال مهرام برابر دهوك عراق
برگزاري جلسه بنا با خطيب و احتمال آغاز اردوي فرنگي كاران
اقدام شايسته تماشاگران كره اي


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمدعلي مصطفايي»
در راه دلبر، بي سر دويدن
شهادتي شگفت؛ همرزمش مي گويد: چند نفر بوديم از تپه عبور كرديم. محمدعلي جلو ما حركت مي كرد. صداي مهيبي شنيديم و بدني را ديديم كه بدون سر مي دود. با حالتي ناباورانه لحظه اي فكر كردم، شايد چشم هايم سياهي مي رود؛ اما چند ثانيه بعد ديدم روي زمين افتاد و متحيرانه جنازه بي سر او را مشاهده كردم كه گلوله مستقيم توپ سرش را برده بود.
يكي از دعاهاي اين شهيد چهارده ساله اين بود كه «اللهم اني اسئلك الراحه عندالموت» و دعايش مستجاب شد كه كمتر از ثانيه اي روحش به پرواز درآيد. شهيد مصطفايي در عمليات والفجر2 نيز شركت كرده و شهادتش در مرحله اول والفجر 4 بود. طلبه بسيجي شهيد «محمدعلي مصطفايي» سال 1348 در نجف آباد اصفهان متولد شد و در 28/7/ 1362 در عمليات والفجر4 (منطقه بانه) به شهادت رسيد.
 


پيروزي تيم ملي برابر كره جنوبي و نكاتي كه نبايد زير سايه برد پنهان شود

نمايش غيرت و تعصب پس از يك اخراج!

سرويس ورزشي-
تيم ملي فوتبال ايران در حالي كه تقريبا يك نيمه را با 10 نفر بازي مي كرد، موفق شد كره جنوبي را شكست دهد تا طلسم شكست ناپذيري برابر اين تيم در تهران باقي بماند.
در ادامه رقابت هاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل تيم ملي فوتبال ايران در چهارمين بازي خود موفق شد با يك گل مقابل كره جنوبي به برتري برسد تا راه صعود به جام جهاني هموار شود. تك گل اين ديدار در دقيقه 74 توسط جواد نكونام كاپيتان تيم ملي كشورمان به ثمر رسيد. ايران با اين پيروزي 7 امتيازي شد و در جايگاه دوم جدول گروه A قرار گرفت. تيم ملي ايران در حالي به اين پيروزي شيرين خانگي دست پيدا كرد كه در نيمه اول بازي عملكرد ضعيفي داشت و در آغاز نيمه دوم نيز با اخراج مسعود شجاعي 10 نفره به بازي ادامه مي داد. پس از اخراج شجاعي، كارلوس كي روش سبك بازي تيم ملي را تغيير داد و بازيكنان نيز سعي بيشتري كردند كه بتوانند روند بازي را در دست بگيرند. اين چنين بود كه در دقيقه 74 و روي توپ برگشتي از يك ضربه ايستگاهي جواد نكونام موفق شد تك گل ايران را وارد دروازه حريف چشم بادامي كند. حدود 110 هزار تماشاگر مشتاق حاضر در ورزشگاه آزادي از نزديك شاهد پيروزي دلچسب ملي پوشان فوتبال ايران بودند. اين تعداد تماشاگر در نوع خود ركورد ديگري در قاره آسيا محسوب مي شود. ايران با اين پيروزي 7 امتيازي شد تا در كنار كره جنوبي كه با همين امتياز در صدر جدول قرار دارد، اميد زيادي به صعود مستقيم به جام جهاني داشته باشد. پس از ايران تيم هاي ازبكستان، لبنان و قطر در جايگاه هاي سوم تا پنجم قرار دارند.
اخراج شجاعي حادثه ويژه بازي
به جرات مي توان اخراج مسعود شجاعي را حادثه ويژه بازي ناميد؛ پس از ده نفره شدن تيم ملي روح تازه اي به كالبد بازيكنان تيم ملي دميده شد تا جايي كه با غيرت و تعصب مثال زدني يكي از بهترين بازي هاي خود را در كمتر از 30 دقيقه به نمايش گذاشتند.
اشتباهاتي كه نبايد پنهان بماند
درست كه تيم ملي سه امتياز با ارزش را در يك ديدار نفس گير بدست آورد اما نبايد ضعف هاي اين تيم زير سايه پيروزي بدست آمده پنهان شود. تيم ملي در كارهاي دفاعي علي الخصوص ارسال از جناحين تنزل نشان داد تا جايي كه چند بار نيز توپ با ديرك دروازه برخورد كرد. از سوي ديگر اشتباه سرمربي تيم ملي در كوچ كاملا هويدا بود؛ نمايش ضعيف بازيكناني چون محمد نوري و مسعود شجاعي گواه اين ادعاست.
نمايش عالي دژاگه
نمايش بازيكناني چون مهدي رحمتي، آندرانيك تيموريان و مهرداد پولادي در اين بازي حساس قابل قبول بود اما در اين ميان نبايد از كنار دوندگي هاي بي امان و بازي عالي اشكان دژاگه به سادگي عبور كرد. دژاگه در اين بازي قابليت هاي فني بالاي خود را نشان داد و البته ثابت كرد كي روش در بهترين پست ممكن از وي استفاده مي كند.
حساسيت بازي با ازبكستان دوچندان شد
و نكته پاياني اينكه هنوز هيچ چيز تمام نشده و نبايد از حالا خود را در جام جهاني ببينيم. با نتيجه اي كه تيم ملي كسب كرد ديدار با ازبكستان ارزش دو چنداني يافت. اگر ملي پوشان در اين بازي نيز سه امتياز را بدست آورند تا حدود زيادي راه صعود به جام جهاني را با سلامت پشت سر گذاشته اند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

البدواوي اماراتي داور بازي ايران و ازبكستان
ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و ازبكستان كه ساعت 20 چهارشنبه شب 24 آبان 91 در ورزشگاه 100 هزار نفري آزادي تهران برگزار مي شود، را داوري از امارات به همراه دو كمك اماراتي و كويتي قضاوت خواهند كرد.
علي احمد مدحد سيف البدواوي از امارات داور وسط اين بازي است و جاسم سيف حامد المهيري محمد از امارات و ياسر احمد ماراد از كويت وي را در امر قضاوت آن مسابقه همراهي مي كنند.
ثبت قرارداد3ساله عابدزاده با پرسپوليس
امير عابدزاده با حضور در هيات فوتبال استان تهران قرارداد خود را به مدت سه سال با باشگاه پرسپوليس به ثبت رساند. عابدزاده دروازه بان جوان سرخپوشان پس از دريافت رضايتنامه از باشگاه «لس آنجلس بلوز» و هماهنگي با محمد رويانيان مدير عامل باشگاه پرسپوليس، ظهر ديروز به همراه نماينده باشگاه راهي هيات فوتبال استان تهران شد و قرارداد سه ساله خود را با باشگاه پرسپوليس به ثبت رساند.
ديدار تداركاتي تيم ملي فوتبال با تاجيكستان
تيم ملي فوتبال ايران پيش از بازي با تيم ملي ازبكستان در ديداري تداركاتي به مصاف تيم ملي تاجيكستان مي رود. تيم هاي ملي فوتبال ايران و تاجيكستان به منظور برگزاري يك ديدار دوستانه 16 آبان در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف هم مي روند.اين ديدار براي تدارك و هماهنگي بيشتر ملي پوشان در آستانه بازي با تيم ملي ازبكستان در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برگزار خواهد شد.
فرانسه به روند 24 پيروزي اسپانيا پايان داد
تيم ملي فوتبال فرانسه با تساوي ديرهنگام مقابل اسپانيا به روند 24 پيروزي پياپي اين تيم در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني پايان داد. تيم فوتبال فرانسه سه شنبه شب در حالي كه با يك گل از ميزبان خود تيم پرقدرت اسپانيا عقب بود در وقت هاي تلف شده گل تساوي را به ثمر رساند و به روند 24 پيروزي پياپي قهرمان جهان و يورو در رقابت هاي مقدماتي پايان داد.آلمان هم در حالي كه با نتيجه 4 بر صفر در ديداري خانگي از سوئد جلو بود در نهايت با تساوي به كار خود پايان داد تا روند 13 پيروزي پياپي اين تيم هم در رقابتهاي مقدماتي خاتمه پذيرد.
مظلومي: ديگر به گهر برنمي گردم
سرمربي پيشين استقلال گفت: ديگر به تيم گهر برنمي گردم و از حضور در اين تيم عذرخواهي كردم. پرويز مظلومي در مورد بازگشت حسين هدايتي به گهر بعد از انصراف اوليه، اظهار داشت: ديگر به گهر برنمي گردم. هفته گذشته با نيت خير پا جلو گذاشتم اما جو بدي درست شد. قرار بود بازي هاي گهر در لرستان برگزار شود اما اين كارهم عملي نشد.
كفاشيان: اين پيروزي آشتي كنان مردم و فوتبال بود
رئيس فدراسيون فوتبال معتقد است كه پيروزي ايران بر كره جنوبي مي تواند آشتي كنان ميان مردم و فوتبال باشد. علي كفاشيان پس از پيروزي يك بر صفر برابر كره جنوبي اظهار كرد: فكر مي كنم كه كمك ائمه بود كه توانستيم پيروز شويم، شرايط بسيار سختي داشتيم و كره هم تيم بسيار بزرگي است و همه اين موضوع را مي دانستيم. وي افزود: اين پيروزي براي ما خيلي مهم بود و فكر مي كنم كه باعث شد تا يك آشتي كنان ميان تماشاگران و فوتبال ايجاد شود و اميدوارم پس از اين بازي مردم زيادتري به ورزشگاه ها بيايند.
 


آغازهفته دوازدهم ليگ برتر پس از 15 روز وقفه

صدرنشينان به ميدان مي روند

هفته دوازدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر درحالي از روز جمعه و بعد از 15 روز وقفه آغاز مي شود كه پس از آشتي مردم با فوتبال ملي ، انتظار مي رود ليگ هم بتواند با بالا رفتن سطح كيفي تيم ها، مردم را با فوتبال باشگاهي آشتي دهد.
هفته دوازدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور پس از 15 روزه وقفه به خاطر بازي تيم ملي ايران و كر ه جنوبي با برگزاري 4 ديدار در روز جمعه آغاز مي شود.
بدون شك ديدارهاي اين هفته ليگ تحت تاثير پيروزي ارزشمند تيم ملي ايران برابر كره جنوبي قرار دارد، در اين شرايط بايد ديد بازيكنان ملي پوش و ساير بازيكنان ليگ برتري مي توانند در تيم هاي باشگاهي هم انتظارات هواداران خود را برآورده كرده و فوتبال باشگاهي را با مردم آشتي دهند.
اما در مهمترين بازي فردا صباي قم در خانه ميزبان سپاهان اصفهان است. نخستين حضور مرفاوي روي نيمكت صبا، با شكست برابر استقلال در ورزشگاه آزادي آغاز شد و اين مربي در دومين ديدار با تيم جديدش بايد مقابل تيم سپاهان صدرنشين ليگ قرار بگيرد. اين مربي كه ميراث دار ويسي و گل محمدي است، مربيان جواني كه در صبا عملكرد خوبي داشتند، بايد بتواند انتظارات هواداران را برآورده كند و قطعا پيروزي برابر سپاهان در دومين بازي بزرگ صمد، روزهاي بهتري را براي اين مربي جوان رقم مي زند.
در نقطه مقابل سپاهان هم در روز جدايي زلاتكو با مرزبان، براي جبران شكست در آسيا برابر الاهلي و حفظ صدرنشيني به ميدان مي رود. شاگردان كرانچار مي دانند 7 تيم مترصد از دست دادن امتياز اين تيم در قم هستند تا بتوانند خود را به عنوان صدرنشين ليگ معرفي كنند.
در ساير بازي هاي فردا دو تيم جوان و مدعي فصل دوازدهم ، فجرسپاسي شيراز - نفت تهران در شيراز برابر هم به ميدان مي روند. در كرج گهر زاگرس دورود ميزبان فولاد خوزستان است.بحران ناتمام در مديريت و كادر فني نماينده لرستاني ليگ برتر، شرايط اين تيم را براي موفقيت در مسابقات سخت تر كرده است. فولاد هم پس از 3 پيروزي متوالي خصوصا شكست دادن صنعت نفت آبادان در دربي خوزستان، از نظر فني و روحي - رواني دوران پر نوسان ابتداي فصل را پشت سرگذاشته است و به رده هاي بالاتر جدول فكر مي كند.
در آبادان بازگشت «كاسيميرو» روي نيمكت داغ هدايت صنعت نفت تقابلي بين تيم هاي پائين جدول است. آباداني ها كه 5 هفته است در حسرت پيروزي مي سوزند، به فكر قرباني كردن داماش براي رسيدن به آرامش بعد از دوران بحراني ابتداي فصل و فرار از قعر جدول هستند.برنامه كامل بازي هاي هفته دوازدهم ليگ برتر به شرح ذيل است:
جمعه - 28/7/91
¤ فجرسپاسي شيراز - نفت تهران( ساعت30:15)
¤ گهر زاگرس دورود - فولاد خوزستان( ساعت 30:15)
¤ صباي قم - سپاهان اصفهان(ساعت 50:16)
¤ صنعت نفت آبادان - داماش گيلان( ساعت 05:18)
شنبه - 29/7/91
¤ تراكتورسازي تبريز - استقلال تهران( ساعت 15)
¤ ذوب آهن اصفهان - آلومينيوم هرمزگان( ساعت 15)
¤ ملوان بندرانزلي - سايپاي البرز( ساعت 45:15)
¤ پيكان تهران - مس كرمان(ساعت 45:15)
يكشنبه - 30/7/91
¤ پرسپوليس - راه آهن تهران(ساعت 18)
 


وزير ورزش :

اين برد به من چسبيد و 20 ميليون پاداش دادم!

وزير ورزش و جوانان اعلام كرد كه به هر كدام از اعضاي تيم ملي 20ميليون پاداش داده مي شود.
محمد عباسي پس از خروج از رختكن تيم ملي در رابطه با پيروزي تيم ملي بر كره جنوبي اظهار كرد: اين اتفاق زيبنده اي بود كه امروز افتاد و از همه ملت تشكر مي كنم و وظيفه وزارت ورزش بود كه بلافاصله از بازيكنان قدرداني كند. وي درباره اينكه پس از پايان بازي به ميان آنان رفت و كي روش را بغل كرد، گفت: اين پيروزي خيلي مهم بود و واقعاً به من چسبيد و لطف خدا بود كه شامل حال ما شد. وزير ورزش درباره پاداش به بازيكنان تيم ملي گفت: نفري 20ميليون تومان به همه اعضاي تيم ملي پاداش داده مي شود.
 


انصراف معتمد و انتخاب 10 تكواندوكار براي رقابت هاي جهاني

در پايان رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندو 10 تكواندوكار برتر براي حضور در جام جهاني انتخاب شدند.
رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندو صبح ديروزبا حضور 17 تكواندوكار در خانه تكواندو با قضاوت داوران رسمي برگزار شد كه در نهايت 10 نفر جواز حضور در رقابت هاي جام جهاني را كسب كردند. كاشانيان، كرمي، صفايي، قارداش خاني، اسداللهي و پيرهادي داوران اين مسابقات بودند كه در غياب رئيس كميته داوران كار قضاوت را برعهده داشتند. ضمن اينكه پولادگر، ساعي، رحيمي و ذوالقدر نيز تماشاگر اين مسابقات بودند.
در پايان هم كوروش رجلي، يوسف كرمي، فرزاد عبداللهي، مسعود حجي زواره، عليرضا نصر آزاداني، مهران عسگري، روح الله طالبي، امير عيسي بيگ لو، جلال خدامي و بهزاد ايلخاني با برتري مقابل رقباي خود به عنوان اعضاي تيم ملي براي حضور در رقابتهاي جهاني انتخاب شدند.
ضمن اينكه به دليل شرايط وزني مسابقات (80-كيلوگرم) محمد باقري معتمد از حضور در جام جهاني انصراف داد.
 


موضوعي كه وزارت ورزش و جوانان اعلام كرد

 اساسنامه فدراسيون ها از نظر ما ايرادي ندارد

معاون توسعه منابع و پشتيباني وزارت ورزش گفت: اساسنامه از نظر ما ايراد ندارد و اگر بخواهيم آن را زير سؤال ببريم بايد چند سال ورزش كشور را زير سؤال برد.
در حالي كه تيمي متشكل از وزارت ورزش و كميته ملي المپيك براي اصلاح اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي تشكيل شده اند عبدالرضا ساور اعلام كرد از نظر وزارت ورزش و جوانان اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي ايرادي ندارد و نيازي به تغيير دادن آنها نيست. گزيده اي از صحبت هاي معاون وزير ورزش و جوانان در خصوص تشكيلات وزارت ورزش و موضوع اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي در ادامه مي آيد:
¤ تقريبا بودجه ورزش و جوانان در وزارت خانه نصف به نصف است. اگر براي ورزش 50 ميلياردتومان هزينه مي كنيم اين مبلغ براي جوانان 45 ميليارد تومان است. سعي كرديم بودجه ها نزديك هم باشد.
¤ تا امروز خيلي مشكل مالي نداشته ايم زيرا با حمايت رئيس جمهور همه پاداش هاي قهرمانان المپيك و پارالمپيك را پرداخت كرده ايم. البته فدراسيون ها بايد درآمدزا باشند اما شايد اين مسئله در ايران سخت باشد به خاطر همين بايد كمك مالي صورت گيرد.
¤ ساور در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه فدراسيون قايقراني به دليل صرفه جويي در مسائل اقتصادي مربي خارجي خود را راهي كشورش كرده است، عنوان كرد: اگر اين فدراسيون نتوانسته در مدت 10 سال مربي پرورش دهد كه ديگر فدراسيون نيست. مربيان خارجي به ايران مي آيند تا براي ما مربي بسازند.
¤ معاون توسعه منابع و پشتيباني وزارت ورزش در پاسخ به اين سؤال كه وزارت ورزش معتقد است برخي از داخل اطلاعات را به مجامع جهاني مي دهند و آيا شما با اين افراد برخورد كرده ايد گفت: همه خواسته فدراسيون هاي جهاني اين است كه آنچه در اساسنامه لحاظ شده اجرا شود. ما هم هنگامي كه به اين افراد اين موضوع را مطرح كرديم كه اطلاعات را به فدراسيون هاي بين المللي مي دهند انكار كردند. اساسنامه ها از نظر ما ايراد ندارد. در اين صورت بايد ورزش اين سالها را زير سؤال ببريم. عده اي از افراد به خاطر حساسيت شخصي و اينكه دنبال اهداف خاصي هستند شايد اطلاعاتي را به مجامع بين المللي مي دهند وگرنه بيشتر فدراسيون ها مشكلي ندارند.
 


برتري بسكتبال مهرام برابر دهوك عراق

تيم بسكتبال مهرام در دومين ديدارش در رقابت هاي باشگاه هاي آسيا، دهوك عراق را از پيش رو برداشت.
مهرام در دومين ديدارش در رقابت هاي بسكتبال باشگاه هاي آسيا به مصاف دهوك عراق رفت و در نهايت با نتيجه 89 بر 54 به پيروزي رسيد و دو برده شد. در اين مسابقه صمد نيكخواه بهرامي با كسب 18 امتياز و انجام 7 ريباند بهترين بازيكن ميدان شد پيش از اين الرياضي لبنان نيز با نتيجه 100 بر 53 فالكن مغولستان را از پيش رو برداشت.
تيم مهرام ديروز استراحت كرد و الرياضي لبنان به مصاف دهوك عراق رفت و فالكن مغولستان برابر بلنداسگابات تركمنستان صف آرايي نمود.
 


برگزاري جلسه بنا با خطيب و احتمال آغاز اردوي فرنگي كاران

مربي تيم ملي كشتي فرنگي از برگزاري جلسه محمد بنا با حجت الله خطيب براي آغاز اردوي تيم ملي خبر داد.
ايرج اسفندياري فر و رسول جزيني، مربيان تيم ملي كشتي فرنگي به نمايندگي از كادر فني اين تيم و محمد بنا جلساتي را به منظور طرح خواسته هاي كادر فني در راستاي برگزاري هر چه بهتر اردوها برگزار كردند. ايرج اسفندياري فر درباره اين جلسات گفت: صحبت هاي خوبي انجام شد و به نتايج خوبي هم رسيديم. نظرات بنا بازگو شد و طي روزهاي آينده سرپرست فدراسيون نظرش را درباره آن اعلام خواهد كرد. قرار است طي روزهاي آينده و شايد اواخر همين هفته بنا جلسه اي با خطيب داشته باشد تا مشكلات برطرف شود. اسفندياري فر افزود: خطيب قول داد كه امكانات لازم فراهم شود. شرايط مناسبي هم براي برگزاري اردوها و تورنمنت هاي مورد نظر كادر فني فراهم و خواسته هاي بنا هم برآورده شود. البته بنا چيزي براي خودش نمي خواهد و تمام هدفش تداوم موفقيت هاي كشتي فرنگي است. به نظرم كار تمام شده است و اگر مشكل خاصي پيش نيايد اردوها را از اوايل آبان آغاز خواهيم كرد.
 


اقدام شايسته تماشاگران كره اي

در بازي ايران و كره جنوبي ، تماشاگران معدود ميهمان بار ديگر در اقدامي جالب كه مي تواند براي تماشاگران ما هم
آموزنده باشد جايگاهي كه خود در آن مستقر بودند را پاكسازي كردند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14