(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 27 مهر 1391 - شماره 20335

از سوي بسيج دانشجويي برگزار شد
كرسي آزادانديشي درباره دانشگاه تك جنسيتي
مديركل تعزيرات حكومتي تهران خبر داد
جريمه 200ميليارد توماني يك شركت خودروساز
مزدوجين هفته ازدواج يك روزه شناسنامه رايانه اي دريافت مي كنند
رويدادهاي خارجي
جمع آوري اغذيه فروشي هاي مزاحم در پارك ها
حسامي خبر داد
24 آذر، زمان برگزاري آزمون فراگير پيام نور
ورود خودروهاي مناسب سازي شده معلولان ممنوع شد
تبليغات ارتودنسي يك روزه عوامفريبي است
معاون پزشكي قانوني خطاب به قوه قضائيه:
نگهداري مجرمان رواني در بهزيستي و بيمارستان ها اشتباه است
مامور فداكارپاهاي خودرا فداي انجام وظيفه كرد
تهران با كمبود پرستار مواجه است
كلاهبرداري در قالب كارمند اپراتور تلفن همراه
معرفي مديرعامل جديد تاكسيراني
در شركت واگن سازي پارس اراك
واگن هاي 6 محوره به توليد انبوه رسيد
دانشگاه آكسفورد صاحب مسجد شد
شعارنويسي روي قبر فرمانده اسرائيلي
هووي 17 ساله عامل طلاق زن شيرازي امير قطر
پدر 96 ساله
با حضور نونهالان بسيجي برگزار شد
جشن بادبادك ها


از سوي بسيج دانشجويي برگزار شد

كرسي آزادانديشي درباره دانشگاه تك جنسيتي

كرسي آزادانديشي درباره دانشگاه تك جنسيتي و ارتقاي علمي توسط بسيج دانشجويي دانشگاه الزهرا برگزار شد.
در اين نشست دانشجويان به بررسي مزيت هاي دانشگاه هاي تك جنسيتي و رابطه آن با ارتقاي علمي پرداختند.
در اين كرسي دانشجويان دانشگاه تك جنسيتي را عامل مهمي در ارتقاء علمي دانستند و تاكيد كردند، هم اكنون بيش از 10دانشگاه در آمريكا و كانادا و حدود 20 دانشگاه در آسيا و اقيانوسيه به صورت تك جنسيتي فعاليت مي كنند.
يكي از دانشجويان با اشاره به يافته هاي خود در اين رابطه تاكيد كرد: در آمريكا تقاضا براي تك جنسيتي شدن دانشگاه ها زياد است اما با توجه به فرهنگي كه بر اين كشور حاكم است سعي مي كنند از بروز اين رخداد جلوگيري كنند.
يكي ديگر از دانشجويان تاكيد كرد: دانشگاه جاي شناخت جنس مخالف نيست كه برخي به آن اشاره مي كنند بلكه اين شناخت بايد در خانواده و اجتماع صورت گيرد.
 


مديركل تعزيرات حكومتي تهران خبر داد

جريمه 200ميليارد توماني يك شركت خودروساز

 مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران گفت: يك شركت خودروساز به دليل ارتكاب تخلف به پرداخت جريمه نقدي 200 ميليارد توماني در حق صندوق دولت محكوم شد.
يدالله ملكي مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران گفت: در زمينه برخورد با گرانفروشي و احتكار كميته اي تشكيل شده است كه با همكاري سازمان حمايت و سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح بازار حضور مي يابد.
وي درباره تخلف جديد برخي توليدكنندگان مبني بر عدم درج قيمت محصولات يا مخدوش كردن قيمت ها و فروش با قيمت بالاتر گفت: در اين زمينه پرونده هايي به تعزيرات ارجاع شده و در حال رسيدگي است.
ملكي تاكيد كرد: ضوابط قيمت گذاري از وظايف توليدكنندگان است و اگر قيمت مندرج را مخدوش كنند عذر بدتر از گناه و از مصاديق بارز تخلف است.مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران با اشاره به تخلف يكي از توليدكنندگان خودرو گفت: اين توليدكننده متخلف به پرداخت جريمه نقدي 200ميليارد توماني در حق صندوق دولت محكوم شده است. البته در كنار اين جريمه بايد مبالغي را هم به مشتريان برگرداند.
وضعيت توليدكنندگان محصولات لبني بعد از آخرين تفاهم نامه
ملكي در پاسخ به اين سوال كه آيا بعد از تفاهم نامه بين سازمان حمايت و توليدكنندگان محصولات لبني، توليدكنندگان به اين تفاهم نامه پايبند بوده اند يا خير به فارس گفت: بعد از امضاي اين تفاهم نامه تاكنون، پرونده جديدي به تعزيرات ارسال نشده است و اين به معناي عدم تخلف است. اگر تخلفي صورت گيرد قطعا سازمان هاي متولي كه سازمان حمايت و سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند، پرونده تخلف تشكيل مي دهند.
شكايت از تاكسي داران متخلف
مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران درباره عدم استفاده رانندگان تاكسي از تاكسيمتر و اخذ كرايه هاي بي ضابطه از مسافران اظهار كرد: در اين زمينه پرونده هايي تشكيل مي شود و بعضا افراد از تاكسي داران شكايت مي كنند. اين موضوع هم از تخلفات تعزيراتي است و تعزيرات هم متولي رسيدگي به آن است.
با تخلف مشهود
به عنوان مدعي العموم برخورد مي كنيم
ملكي با بيان اينكه اگر پرونده از سازمان هاي ذيربط كه در قانون تصريح شده به ما ارسال شود، قطعا رسيدگي مي كنيم، گفت: اگر خودمان هم تخلفي را احراز كنيم به عنوان مدعي العموم موضوع را پيگيري مي كنيم.
معاون حقوقي سازمان تعزيرات استان تهران از محكوميت چند آژانس تاكسي كرايه خبر داد.
بزرگمهر صادقي نيچ كوهي معاون حقوقي اين سازمان در گفت وگو با مهر اعلام كرد: طرح نظارت بر آژانس تاكسي ها آغاز شده و همچنان اين طرح ادامه دارد.وي افزود: گشت هاي تعزيرات به همراه گشت سيار و بازرسين اداره صنعت معدن و تجارت از چند آژانس بازديد كرده اند كه در طي اين بازرسي ها براي 7 آژانس متخلف گرانفروش پرونده تخلفاتي در مجموع به ارزش 400 هزار تومان تشكيل و محكوم شده اند.صادقي گفت: آژانس ها بايد طبق نرخي كه اتحاديه مصوب كرده به فعاليت خود ادامه دهند و در غير اين صورت با آنها برخورد مي شود.
 


مزدوجين هفته ازدواج يك روزه شناسنامه رايانه اي دريافت مي كنند

جواناني كه در هفته ازدواج عقد كنند يك روزه شناسنامه رايانه اي دريافت مي كنند.
محسن اسماعيلي مديركل اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور در گفت وگو با واحد مركزي خبر گفت: براي زوج هاي جواني كه در هفته ازدواج عقد كنند، خارج از نوبت و يك روزه شناسنامه هاي رايانه اي صادر مي شود.
وي با اشاره به سالروز پيوند آسماني حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: به همين مناسبت سازمان ثبت احوال از امروز تا دوم آبان شناسنامه زوج هايي كه در اين هفته ازدواج كنند، تعويض مي كند.
اسماعيلي با بيان اينكه شناسنامه هاي رايانه اي داراي ضريب امنيتي بالايي است، گفت: اجراي اين طرح از سه سال پيش آغاز و تاكنون شناسنامه سه ميليون نفر رايانه اي شده است.
مديركل اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور افزود: يكي ديگر از برنامه هاي اين سازمان در هفته ازدواج، تغيير اسامي افرادي است كه تمايل دارند، نامشان به نام محمد مزين شود.وي گفت: اين طرح ها نيز در كمترين زمان و با كمترين گردش كاري در تمامي ادارات كل سازمان ثبت احوال اجرا خواهد شد.
اسماعيلي به فراواني نام علي، فاطمه و زهرا در كشور اشاره كرد و افزود: بررسي هاي آماري نشان مي دهد تاكنون نام علي با دو ميليون و 259هزار و 659 مورد، فاطمه با 4 ميليون و 31هزار و 562 مورد و زهرا با دو ميليون و 464هزار و 142مورد به ثبت رسيده است.
 


رويدادهاي خارجي

فرانسوي ها حمام نمي روند !
فرانسه يكي از كشورهاي پيشرفته جهان است كه همواره دولتمردانش، كشورهاي ديگر را به رعايت دموكراسي و نزاكت رفتار فرا مي خوانند، در حالي كه شهروندان اين كشور با حمام و نظافت فردي مشكل دارند.
ايسنا به نقل از نشريه فرانسوي «لوپوئن»، نوشت: براساس نظرسنجي اخير در فرانسه، بيش از 20درصد مردم اين كشور هفته اي يك بار حمام مي روند.بنابراين گزارش، نزديك به 13درصد مردم فرانسه دستان خود را نمي شويند و با آب بيگانه هستند.در اين نظرسنجي همچنين آمده است كه 20درصد فرانسويان به طور منظم دست و صورت خود را قبل از خوردن غذا نمي شويند و اين درصد در ميان 18تا 34 ساله هاي اين كشور به مراتب بيشتر است.براساس اين نظرسنجي 43 درصد شهروندان اين كشور قبل از غذا خوردن ناخن هاي خود را تميز مي كنند19.درصد فرانسويان بين سال هاي 18 تا 34 سالگي سيستم بهداشتي خانه خود را تميز مي كنند و اين رقم در ميان افراد بين 50 تا 64 سالگي 44 درصد و نزديك به 59درصد در نزد افراد سالخورده است.اين نظرسنجي در ماه سپتامبر گذشته (شهريورماه) انجام شده و اين در شرايطي بوده است كه هواي فرانسه بدليل تابستان گرم بوده است.
 


جمع آوري اغذيه فروشي هاي مزاحم در پارك ها

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران گفت: كليه تغيير كاربري هاي غيرمجاز ساختمان هاي موجود در پارك ها شناسايي شده و به زودي اصلاح خواهد شد.
علي محمد مختاري، با اشاره به اينكه شهردار تهران طي بخشنامه اي در سال 86 ساخت و ساز در پارك ها را ممنوع كرد، افزود: برابر قانون ساخت و ساز تنها در 25 درصد مساحت پارك ها مجاز است كه آن هم با هدف تامين سرانه هاي خدماتي و كاربري هاي تفريحي و فرهنگي انجام مي شود.
وي ادامه داد: شوراي شهر تهران هم اخيرا و طي مصوبه جديدي، بر ضرورت جلوگيري از ساخت و ساز غيرقانوني در فضاي پارك ها توسط شهرداري تاكيد كرد و شهردار تهران نيز، دستور دوباره اي در اين باره ابلاغ كرد.
مختاري با تاكيد بر اينكه هيچ كس نمي تواند در پارك هاي موجود ساخت و ساز انجام دهد، در مورد تغيير كاربري ساختمان هاي خدماتي و تفريحي به كاربري تجاري، توضيح داد: در موارد محدودي كاربري ساختمان هاي موجود همچون نمازخانه ها يا كتابخانه هاي پارك، به اغذيه فروشي يا كاربري هاي تجاري ديگر تغيير كرده است كه تمامي اين موارد شناسايي شده و به زودي اصلاح خواهد شد.
گفتني است ماه گذشته اعضاي شوراي شهر تهران با گذراندن مصوبه اي بار ديگر بر ممنوعيت ساخت وساز ابنيه در پارك ها تاكيد كردند. تاكيد دوباره شوراي شهر بر ممنوعيت ساخت و ساز در پارك ها ناشي از مشاهده تخلفاتي همچون تغيير كاربري ساختمان هاي خدماتي به اغذيه فروشي، سراي محله و مواردي از اين دست بود.
به اين ترتيب، قاليباف هم بار ديگر دستور مكتوبي در خصوص ممنوعيت ساخت و ساز و تغيير كاربري ابنيه پارك ها صادر كرد.
 


حسامي خبر داد

24 آذر، زمان برگزاري آزمون فراگير پيام نور

قائم مقام دانشگاه پيام نور با اشاره به پايان مهلت ثبت نام آزمون دوره هاي فراگير پيام نور 24 آذرماه را زمان برگزاري اين آزمون اعلام كرد.
دكتر حسامي در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: اين آزمون شامل هر سه دوره كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد فراگير مي شود و به طور سراسري و از طريق سازمان سنجش صورت خواهد گرفت.
وي افزود: در اين دوره ها رشته محل دوره كارشناسي 18 هزار نفر، رشته محل كارشناسي ارشد 1800 نفر و رشته محل كارشناسي ناپيوسته 750 نفر خواهد بود كه در 2 نوبت پذيرش خواهند شد.
حسامي با بيان اين كه ظرفيت پذيرش اين دوره ها براي دوره كارشناسي 540 هزار نفر، كارشناسي ارشد 26 هزار نفر و براي كارشناسي ناپيوسته 30 هزار نفر است خاطرنشان كرد: تعداد رشته هاي دوره هاي فراگير در مقطع كارشناسي ارشد 105 رشته گرايش در مقطع كارشناسي ناپيوسته 10 رشته و در مقطع كارشناسي 107 رشته خواهد بود.
وي تاكيد كرد: افراد پذيرفته شده در آزمون دوره هاي فراگير در دو نوبت بهمن 91 و مهر 92 پذيرش خواهند شد.
 


ورود خودروهاي مناسب سازي شده معلولان ممنوع شد


معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور با اشاره به تحريم هاي كشور، گفت: ورود خودروهاي مناسب سازي شده وارداتي ويژه معلولان ممنوع شد و قرار است از خودروهاي داخلي براي معلولان خريداري شود.
يحيي سخنگويي با اشاره به آخرين مرحله از ثبت نام هاي متقاضيان خودروهاي مناسب سازي شده و وارداتي اظهار داشت: بيش از 80 هزار نفر از معلولان در اين بخش در سايت مورد نظر ثبت نام كرده اند.
وي تصريح كرد: به زودي از بين اين افراد قرعه كشي و 4 هزار و 700 نفر جهت دريافت تسهيلات معرفي مي شوند.
سخنگويي بيان داشت: با توجه به شرايط فعلي و تحريم هايي كه وجود دارد، ورود خودروهاي مناسب سازي شده حذف و قرار است همان مبلغ 30 ميليون توماني كه قرار بود بابت خودروهاي مناسب سازي شده و وارداتي داده شود به معلولان به صورت تسهيلات پرداخت شود.
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور ادامه داد: بر همين اساس سازمان بهزيستي با تعاملي كه با وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي قرار داده است قرار است از ماشين هاي داخلي براي معلولان استفاده كند.
وي اضافه كرد: بر همين اساس به هر معلول مبلغ 30 ميليون تومان بابت خريد خودروي داخلي و مناسب سازي شده به عنوان تسهيلات پرداخت خواهد شد.
سخنگويي بيان داشت: پيش بيني مي شود تا اواسط ماه آينده مراحل واگذاري تسهيلات به معلولان آغاز شود كه در اين مرحله به 4 هزار و 700 نفر مبلغ 30 ميليون توماني داده مي شود.
تشكيل مجمع خيرين معلولان كشور
معاون مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور از تشكيل نخستين مجمع خيرين معلولان كشور تا اواسط آذر امسال خبر داد و گفت: اين مجمع بنا دارد در بخش مسكن و درمان معلولان را حمايت كند.
حسين بدخشان در مراسم افتتاح انتخابات مجمع جامعه خيرين حامي معلولان كه در هتل فردوسي و با حضور بيش از 80 نفر از خيرين از صنوف مختلف برگزار شد، اظهار داشت: بهزيستي بنا دارد با استفاده از ظرفيت هاي فعلي و حمايت خيرين گام هاي خوبي را در بخش هاي حمايتي معلولان بردارد.
معاون مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات معلولان در حال حاضر در بخش مسكن در تامين هزينه ها آورده است و به همين لحاظ قرار است با حمايت خيرين و نيكوكاران واحدهاي مسكوني ويژه معلولان احداث شود.
 


تبليغات ارتودنسي يك روزه عوامفريبي است

سرپرست كميته فن آوري اطلاعات دهمين كنگره بين المللي انجمن ارتودنتيست هاي ايران تبليغات در مورد ارتودنسي يك روزه در اينترنت، ماهواره و برخي نشريات را عوامفريبانه اعلام كرد.
دكتر مهتاب نوري كه در آستانه برپايي «دهمين كنگره بين المللي انجمن ارتودنتيست هاي ايران» كه 3تا 5 آبان ماه در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود، سخن مي گفت با اعلام اين مطلب افزود، با توجه به گسترش روزافزون فن آوري هاي درماني و معرفي روش هاي جديد با سرعتي بسيار بالاتر نسبت به سال هاي گذشته، شاهد تبليغات غيرواقعي در مورد مزايا و توانايي هاي روش هاي جديد درماني هستيم.
وي خاطرنشان كرد: امروزه شاهد تبليغات گسترده در مورد روش هاي Self-ligating هستيم كه مدعي درمان بدون نياز به كشيدن دندان هستند.
دكتر نوري با اشاره به اينكه هم اينك بسياري از دندانپزشكان غيرمتخصص به دليل تبليغات، اقدام به درمان با اين روش ها مي كنند، خاطرنشان ساخت: اصلاح ناهنجاري هاي دندان مي بايست از ريشه دندان انجام شود كه درماني زمانبر است و مرتب شدن تاج تنها در ظاهر نمود مي يابد.
وي ادامه داد: اين سيستم هاي جديد درماني تنها مقداري به ارتودنتيست كمك خواهد كرد تا به صرف زمان كاري كمتري در هر ويزيت از بيمار نسبت به درمان اقدام كند. در واقع اين سيستم ها ابزارهاي پيشرفته تري براي انجام درمان هستند و اين امر به هيچ وجه به معني امكان درمان با اين دستگاه ها توسط افراد غيرمتخصص بدون نياز به كشيدن دندان در مواردي كه دندان بايستي كشيده شود، نيست.
وي گفت: بيماران نبايستي، تحت تاثير تبليغات گسترده در اينترنت، ماهواره و نشريات در مورد تكنولوژي هاي جديد قرار گيرند و بايد در مورد انتخاب روش درماني مناسب به پزشك خود اطمينان داشته باشند.
دكتر نوري با اشاره به اينكه مزيت تكنولوژي هاي جديد، ارتقاي كيفيت تشخيص و درمان ارتودنسي است، افزود: براي مثال در تشخيص نهفتگي دنداني يا در بيماران نيازمند به درمان هاي ارتودنسي و جراحي، استفاده از تكنيك هاي سه بعدي براي تشخيص، بسيار دقيق تر از تكنيك هاي دوبعدي است، هرچند كه به دليل دوز بالاتر اشعه مورد استفاده، نمي توان از آنها به صورت روزمره براي تشخيص هر بيمار استفاده كرد.

 


معاون پزشكي قانوني خطاب به قوه قضائيه:

نگهداري مجرمان رواني در بهزيستي و بيمارستان ها اشتباه است

معاون آموزشي و پژوهشي سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: قانون ايجاد مراكز نگهداري مجرمان رواني ده ها سال است كه در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده اما هنوز هيچ مكاني براي نگهداري اين افراد وجود ندارد.
«عبدالرووف اديب زاده» در نشست خبري هفته سلامت روان افزود: اگر پزشكي قانوني اعلام كند مجرمي به دليل مشكل رواني از كيفر معاف شده است، آزاد مي شود اما احتمال تكرار ارتكاب به جرم اينگونه افراد بسيار بالا است.
وي خاطرنشان كرد: اگر پزشكي قانوني اعلام كند مجرمان رواني بايد نگهداري شوند، متأسفانه مراجع قضايي با بسنده كردن به راه حل هاي موقت، آنان را به بهزيستي و بيمارستان ها مي فرستند.
معاون آموزشي و پژوهشي سازمان پزشكي قانوني كشور به مسئولان كشور توصيه كرد كه مانند بسياري از كشورهاي جهان، مكاني براي نگهداري مجرمان رواني ايجاد شود.
اديب زاده تأكيد كرد: بارها در رسانه ها ديده شده است كه بطور مثال يك مجرم داراي سابقه كيفري 30 فقره جرم بوده است؛ در حالي كه اين افراد نبايد در جامعه آزادانه بگردند اما چون مكاني براي نگهداري آنان وجود ندارد، آزاد مي شوند و چرخه تكرار جرم دائماً اتفاق مي افتد.
معاون آموزشي و پژوهشي سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: سال گذشته، 50 هزار نفر از سراسر كشور براي تعيين وضعيت سلامت روان خود به اين سازمان مراجعه كردند.
وي خاطرنشان كرد سازمان پزشكي قانوني براي 20 موضوع مختلف از جمله «فرزندخواندگي»، تعيين وضعيت سلامت روان براي افراد را انجام مي دهد.
معاون آموزشي و پژوهشي سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: سال گذشته، چهار هزار پرونده براي فرزندخواندگي، 550 پرونده براي حضانت فرزند و صدها پرونده در زمينه سقط درماني مورد بررسي هاي تعيين وضعيت سلامت روان قرار گرفته است.
اديب زاده افزود: همچنين برخي از مجرماني كه براي آنان حكم كيفري صادر شده است، ادعا مي كنند نمي توانند كيفر خود را تحمل كنند كه در اين زمينه نيز سال گذشته يك هزار و 350 پرونده تحمل كيفر از نظر سلامت روان، بررسي شده است.
وي ادامه داد برخي افراد نيز مدعي مي شوند هنگام ارتكاب جرم از سلامت روان برخوردار نبوده اند كه در اين زمينه سال گذشته، چهار هزار و 500 پرونده بررسي شده است.
معاون آموزشي و پژوهشي سازمان پزشكي قانوني كشور افزود: برخي افراد نيز براي تغيير جنسيت اقدام مي كنند كه سال گذشته سلامت روان 260 مورد از اين پرونده ها بررسي شده است.
اديب زاده، بررسي سلامت روان 13 هزار پرونده براي اداره امور و سرپرستي و 200 مورد پرونده براي اهداي عضو را از ديگر فعاليت هاي سازمان پزشكي قانوني برشمرد.
 


مامور فداكارپاهاي خودرا فداي انجام وظيفه كرد

يك مامور پليس در راه انجام وظيفه و در عمليات تعقيب و گريز دزد پاهايش را روي ريل قطار از دست داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، گروهبان يكم «جلال عليزاده» در حالي كه به آرامي داخل راهروي قطار حركت مي كرد تا مبادا يكي از مسافران نياز به كمك داشته باشد ناگهان صدايي از داخل يكي از واگن ها وي را درجا ميخكوب مي كند.
وي به آرامي از كنار در واگن، داخل را نگاه مي كند. فردي را كه با حالتي مضطرب و دستپاچه در حال كنكاش وسايل همراه مسافران بود، نظرش را جلب مي نمايد.
سنگيني سايه مامور وظيفه شناس، مرد سارق را به خود مي آورد. سارق با ديدن چهره مامور قطار بلافاصله پا به فرار گذاشته و راهروهاي قطار را يكي پس از ديگري پشت سر مي گذارد.
مامور فداكار كه تمام تلاشش دستگيري سارق بود، پا به پاي او مي دويد تا متهم را تحويل قانون دهد و به سزاي عملش برساند.
در اين ميان، سارق به انتهاي قطار نزديك مي شد. راهي جز پرتاب خود به خارج از قطار نمي بيند، پنجره قطار را باز كرده و به سرعت خود را به بيرون پرتاب مي كند. گروهبان يكم «عليزاده» با اين حال دست از تعقيب متهم بر نداشته و به سمت در قطار مي رود، در را باز كرده و در حالي كه قصد پريدن از قطار به سمت بيرون را داشته تعادلش را از دست مي دهد.
صداي دلخرش اين مامور پليس خبر از حادثه اي ناگوار مي داد، اين جوان از خود گذشته در حال انجام وظيفه هر دو پايش را در زير چرخ هاي قطار از دست داد.
مامور وظيفه شناس پليس راه آهن پس از اين ماجرا بلافاصله به بيمارستان امام جعفرصادق(ع) شهرستان «اليگودرز» اعزام شد و علاوه بر تلاش كادر پزشكي متاسفانه بدليل صدمات وارده هر دو پاي وي از زير زانو قطع شد.
 


تهران با كمبود پرستار مواجه است

رئيس سازمان نظام پرستاري گفت: بيمارستان هاي تهران با كمبود پرستار مواجه است.
به گزارش ايرنا، «غضنفر ميرزابيگي» ديروز در نشست خبري افزود: هم اكنون دولت با برگزاري آزمون جذب 23 هزار نيروي جديد در بخش سلامت، اقدام به بكارگيري 18 هزار پرستار و پنج هزار نيرو در بخش كمك بهيار و پزشك عمومي كرده است.
رئيس سازمان نظام پرستاري گفت: امسال نيز 10 هزار پرستار ديگر به جامعه پرستاري افزوده مي شود.
ميرزابيگي در بخش ديگري از سخنانش افزود: كف استاندارد پرستار در دنيا به ازاي هر تخت در 24 ساعت، دو پرستار است اين در حالي است كه اين ميزان در ايران، نيم نفر به ازاي هر تخت بيمارستاني است.
وي خاطرنشان كرد از سوي ديگر 80 درصد از اين پرستاران را زنان تشكيل مي دهند كه مشمول مرخصي هاي زايمان و شيردهي نيز قرار مي گيرند.
رئيس سازمان نظام پرستاري تاكيد كرد تا پايان برنامه پنجم توسعه، تعداد پرستاران بايد به يك و نيم ميليون نفر برسد اين در حالي است كه هم اكنون يك سوم از پرستاران موجود و دو سوم ديگر بايد بكارگيري شوند.
ميرزابيگي گفت: جذب يك و نيم پرستار به ازاي هر تخت پرستاري فقط با استخدام ممكن نيست و در اين زمينه نيازمند استخدام دولتي نيستيم؛ چنانكه قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري به تصويب شوراي عالي سلامت برسد و اجرايي شود و پرداخت ها به پرستاران از اين طريق عادلانه شود، كمبودها نيز جبران خواهد شد.
وي افزود: دادن مجوز استخدام يا پست سازماني، مشكل حضور پرستاران را حل نمي كند بلكه بايد جاذبه هاي خدمتي را بالا ببريم و از سوي ديگر بايد با پرداخت هاي عادلانه، پرداخت هاي تبعيض آميز در جامعه پرستاري، برطرف شود.
رئيس سازمان نظام پرستاري با اشاره به اينكه از زمان تصويب قانون ارتقاي بهره وري (كاهش ساعت كار پرستاران، تغيير در نظام پرداخت پرستاران، اعمال ضريب در ساعات كار پرستاران در شب و ايام تعطيل و جزو مشاغل سخت بودن)، شرايط پرستاران بهتر شده است، گفت: پيش از اين شرايط پرستاران بسيار سخت بود اما اكنون شرايط آنان نسبت به گذشته بهتر شده اما چندان مطلوب هم نيست.
ميرزابيگي اضافه كرد: قانون ارتقاي بهره وري هنوز در سازمان تامين اجتماعي و بخش خصوصي اجرا نشده است بر اين اساس يك مهلت سه ماهه به اين مراكز داده شده تا هر چه سريع تر اين قانون را اجرا كنند.
 


كلاهبرداري در قالب كارمند اپراتور تلفن همراه

كلاهبرداران با معرفي خود در قالب كارمند اپراتور تلفن همراه و با بيان اينكه برنده 10ميليون ريال جايزه شده ايد، شماره كارتتان را بدهيد تا پول به حسابتان واريز كنيم، حساب عابر بانك شهروندان را خالي مي كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، كلاهبرداري كارت به كارت به عنوان رايج ترين شيوه براي فريب و خالي كردن حساب عابر بانك و اينترنتي هموطنان است.
بر اساس اين گزارش، اخيرا برخي افراد سودجو و فرصت طلب با ارسال پيامكي با مضمون اينكه در يك قرعه كشي برنده جايزه شده ايد و يا با معرفي خود در قالب كارمند اپراتور تلفن همراه، با شماره تلفن اعتباري ضمن تماس با شهروندان شماره حساب يا شماره كارت عابر بانك آنها را به قصد واريز وجه، دريافت كرده و پس از مدتي طي تماس تلفني با مالباخته از وي مي خواهند تا حساب بانكي خود را كنترل كند در حاليكه هيچ مبلغي به حساب وي واريز نشده است.
بر اساس اين گزارش، پليس از شهروندان مي خواهد به هيچ عنوان، به اين گونه تماس ها اعتنايي نكرده و توجه داشته باشند براي واريز وجه به حساب عابربانك، نيازي به حضور صاحب كارت در كنار دستگاه خودپرداز نيست و عنوان اين موضوع كه در انتقال وجه با استفاده از شبكه شتاب اشكالي رخ داده، صرفا شگردي است كه كلاهبرداران از آن براي خالي كردن حساب عابربانك و تحصيل رمز اينترنتي شهروندان استفاده مي كنند.
 


معرفي مديرعامل جديد تاكسيراني

طي مراسمي با حضور معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، ميثم مظفر به عنوان مديرعامل جديد سازمان تاكسيراني تهران معرفي شد.
 


در شركت واگن سازي پارس اراك

واگن هاي 6 محوره به توليد انبوه رسيد

اراك- خبرنگار كيهان:
ساخت واگن هاي 6 محوره شركت واگن پارس وارد مرحله توليد انبوه شد.
مدير كارخانه شركت واگن پارس اراك با اعلام خبر فوق گفت: طي يك ماه گذشته با تلاش كاركنان اين شركت هفت دستگاه «استركچر واگن مترو»، 20 دستگاه واگن لبه بلند چهارمحوره، 30دستگاه واگن دو محوره و چهار دستگاه واگن مولد به كارفرمايان تحويل شد.
سيد مصطفي ميري افزود: خط توليد واگن هاي باري شش محوره وارد مرحله توليد انبوه شده است و به زودي اولين سري اين واگن ها آماده تحويل خواهد شد.
 


دانشگاه آكسفورد صاحب مسجد شد

با افتتاح مسجد دانشگاه آكسفورد، دانشجويان و مسئولان مسلمان اين دانشگاه مي توانند در داخل دانشگاه به عبادت بپردازند.
به گزارش ايسنا، اين مسجد در ساختمان «روبرت هوك» واقع شده و به طور رسمي افتتاح شد.اين مكان سواي بر محل عبادت، مكاني براي برگزاري مراسم هاي مختلف ديني خواهد بود. همچنين در اين مكان محل وضو گرفتن مجزا براي زنان و مردان تعبيه شده است.بنا به اين گزارش، اين مسجد در 24 ساعت شبانه روز در دسترس خواهد بود و اتحاديه جمعيت دانشجويي مسلمان دانشگاه آكسفورد مديريت اين مسجد را برعهده خواهد داشت.«آيان حسين» رئيس اتحاديه جمعيت دانشجويي مسلمان دانشگاه آكسفورد با ابراز رضايت از اقدام دانشگاه آكسفورد مبني بر اختصاص فضايي براي ايجاد اين مكان مقدس اذعان كرد، براي مدت زياد دانشگاه آكسفورد مكان مخصوصي براي عبادت دانشجويان مسلمان نداشتند، اما اكنون همه دانشجويان مسلمان از اين اتفاق خرسند و راضي هستند.در همين خصوص «آندره هميلتون» معاون و استاد دانشگاه آكسفورد، اعلام كرد: دانشگاه آكسفورد يك دانشگاه بين المللي است، به همين منظور اين اقدامات براي برآورده كردن نياز دانشجويان است.
 


شعارنويسي روي قبر فرمانده اسرائيلي

قبر فرمانده اسرائيلي كه در سال 1950 دستور تخريب وسيع اماكن مذهبي مسلمانان را صادر كرده بود، با اسپري هاي رنگي و شعارنويسي هدف حمله قرار گرفت.
به گزارش فارس به نقل از رسانه دولتي بي بي سي، قبر فرمانده ستاد فرماندهي اسرائيل در زمان جنگ «يوم كيپور» (سال 1973) با اسپري هاي رنگي و شعارنويسي هدف حمله قرار گرفت.موشه دايان يكي از بحث انگيزترين فرماندهان نظامي نيروي هاي اسرائيل بوده است كه در خلال جنگ سال 1973 بين اعراب و اسرائيل كه به «يوم كيپور» موسوم شد، فرماندهي ستاد كل فرماندهي و عمليات نيروهاي دفاعي اسرائيل را به عهده داشت.اسرائيل در جنگ يوم كيپور كه 6 روز پس از جنگ 6روزه رخ داد، متحمل تلفات و اسيران نسبتا زيادي شد.سوريه و مصر با هماهنگي يكديگر نبردي را تدارك ديدند كه راز آن تا حد زيادي از چشم اسرائيل پنهان مانده بود.تحركات موفق مصر و سوريه موجب ارزيابي هاي غلط از سوي فرماندهان ارشد اسرائيل شد.اسناد فوق محرمانه اي كه دو سال پيش منتشر شد نشان داد ارزيابي هاي نادرست «موشه دايان» غافلگيري اسرائيل در اين حملات را در پي داشته است.
اين اسناد آشكار مي كنند ژنرال دايان به خانم گلدا ماير، نخست وزير، در روزهاي قبل از آغاز جنگ «يوم كيپور» مي گويد كه نبردي در نخواهد گرفت و تحركات ارتش مصر تنها نوعي مانور است و اين احتمال كه مصر بخواهد بعد از شكست در نبرد شش سال قبل دوباره خود را در يك معركه سهمگين نظامي گرفتار كند ضعيف است.
حمله اوليه مصر و سوريه در روزي رخ داد كه «مقدس ترين» روز سال (روز كيپور) براي يهوديان به شمار مي رود و اين امر اسرائيل را به شدت غافلگير كرد.كشورهاي عربي مصر، عراق و سوريه به همراه اردن به جنگ عليه اسرائيل پرداختند و فروش نفت به اين كشور را متوقف كردند.در آن زمان رژيم شاهنشاهي ايران فروش نفت به اسرائيل را ادامه داد و اين كشور را از فشار اقتصادي خارج كرد؛ آمريكا نيز با ايجاد يك بندرهوايي از طريق ليسبون به اسرائيل اسلحه مي فروخت.
انتشار اين اسناد و افشاي ارزيابي هاي نادرست موشه دايان به منزله شكستن اسطوره اي بود كه مقامات اسرائيل تلاش كرده بودند از اين فرمانده نظامي بسازند.امروز در سي و يكمين سالگرد درگذشت اين فرمانده نظامي روي قبر وي با اسپري عبارتي به عبري نوشته شد كه مضمون آن چنين بود: «وزير شكست، به افتخار كشته شدگان».
 


هووي 17 ساله عامل طلاق زن شيرازي امير قطر

در پي ازدواج امير قطر با يك دختر 17 ساله، شيخه «موزه» سوگلي شيخ حمد بن خليفه آل ثاني، قصد دارد از همسرش جدا شود و به آمريكا برود.
روزنامه لبناني الد يار نوشت كه شيخه موزه تأكيد كرده كه قصر شيخ حمد بايد تنها يك همسر را به خود ببيند و آن هم خود اوست.
شيخه موزه تصميم گرفته بودجه اي بالغ بر هفت ميليارد دلار از امير قطر دريافت كند كه آن را براي انجام كارهاي پرورشي و تربيتي در اختيارش گذاشته بودو سپس كاخ امير را ترك كند تا بدين ترتيب شيخ حمد زندگي مشترك جديد خود را با همسر جديدي كه براي خود انتخاب كرده و گفته مي شود فقط 17 سال دارد آغاز كند.
«موزه بنت ناصر المسند» دومين همسر از سه همسر امير قطر «شيخ حمد بن خليفه آل ثاني» است. او خود را يكي از مدافعان سرسخت حقوق زنان معرفي مي كند و فارغ التحصيل رشته جامعه شناسي است.
برخي معتقدند كه شيخه موزه ايراني الاصل و اهل شيراز است و اسم واقعي اش زهره صادقي است.شيخه موزه در سال 1999 در لندن با امير قطر ازدواج كرد و داراي يك پسر و يك دختر است. اولين آشنايي او با حاكم قطر به ميهماني افطاري بازمي گردد كه پدر امير كنوني قطر در قصر خود تدارك ديده بود.موزه بنت ناصر المسند اولين زن از خاندان سلطنتي است كه مناصب حكومتي دارد، او تابوهايي كه در بين عرب ها در مورد زنان وجود داشت را شكست به طوري كه نماينده ويژه يونسكو در امور آموزش پايه و پيشرفته و رئيس بنياد آموزش و علوم و توسعه جامعه قطر شد.تنها چند سال پس از ورود اتفاقي اين زن متفاوت به خانواده سلطنتي! شيخ حمد بن خليفه آل ثاني، همسر موزه بنت مسند در يك كودتاي آرام و بدون خونريزي پدر را از قدرت كنار زده و بر تخت سلطنت مي نشيند.
 


پدر 96 ساله

يك كشاورز هندي در 96 سالگي پدر شد و ركورد پيرترين پدر دنيا كه در اختيار خودش بود را شكست.
به گزارش ايسنا، «رمجت رغف» دو سال پيش نيز صاحب يك فرزند شده بود و از آن زمان ركورد پيرترين پير دنيا را از آن خود كرد.
بنابر گزارش بريتيش نيوز، فرزند پسر او در زمان تولد با سلامتي كامل به دنيا آمد.
اين كشتي گير سابق در پاسخ به سوال خبرنگار تلويزيون هند درباره حس و حالش گفت كه چيزي براي گفتن ندارد چون اين فقط خواست خدا بوده كه صاحب يك پسر ديگر شود گفتني است اين پيرمرد تا 58 سالگي مجرد بود.
 


با حضور نونهالان بسيجي برگزار شد

جشن بادبادك ها

جشن بادبادك ها با حضور نونهالان بسيجي مهد كودك و پيش دبستاني مسجد حضرت ولي عصر(عج) و كانون مادر و كودك سراي محله شهرك هاي شهيد محلاتي (ره) و حضرت قائم (عج) برگزار شد.
بنابر گزارش رسيده، در اين مراسم 300 كودك به همراه والدينشان بادبادك هاي خود را به پرواز در آوردند.
گفتني است در پايان اين جشن اهانت به ساحت مقدس پيامبر گرامي حضرت محمد مصطفي (ص) محكوم گرديد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14