(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 27 مهر 1391 - شماره 20335

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تناقض تحريم و اقتدار (يادداشت روز)
تحريم (گفت و شنود)
احمدي نژاد در ديدار امير كويت:
دولت ها و ملت هاي منطقه مانع اختلاف افكني دشمنان شوند
در ماجراي تحريم هاي ضد ايراني
 وزيرخارجه سوئد: سياست خارجي اسرائيل لجن پراكني است
كيهان و خوانندگان
چشم اصلاح طلبان از اين شيرين كاري رفقا روشن! (خبر ويژه)
راديو فردا: نتانياهو با ژست ديوانه زنجيري اروپا را مي ترساند (خبر ويژه)
چرا از اسرائيل متنفرم؟
افسر سابق سيا توضيح مي دهد (خبر ويژه)
سند ديگري از جنايت غرب در سوريه
تروريستي كه تير خلاص مي زند


تناقض تحريم و اقتدار (يادداشت روز)

تحريم و تداوم تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران، مهمترين راهكار، شيوه و منطق غرب در مواجهه با مخالفان خود به حساب مي آيد و از اين رو مي توان گفت اقدامات «سلبي گرايانه» غرب از ناتواني در مواجهه با يك موضوع، پديده و يا روند فعال حكايت مي كند و دقيقا به دليل عدم تناسب ميان واكنش و كنش به نتيجه نمي رسد و از همين حالا نتيجه اين مواجهه روشن است و كم نيستند كساني در خود غرب كه بر بي نتيجه بودن آن تاكيد مي ورزند و خبر آن هر روزه به رسانه ها راه مي يابد.
غرب اگر مي توانست آورده اي نظير يا نزديك به آورده جمهوري اسلامي داشته باشد، نيازي به استفاده از شيوه هاي تقابلي نداشت. كما اينكه در زماني كه ژاپني ها حركت پرشتاب اقتصادي خود را در دهه 1340 شروع كردند، غرب خود را در موضع برتر مي ديد و مطمئن بود كه ژاپن به هر جا برسد نمي تواند عرصه را بر آمريكا و اروپا تنگ كند و از اين رو در مواجهه با حركت پرشتاب ژاپن هيچگاه از شيوه هاي سلبي نظير تحريم و تهديد استفاده نكرد در عمل هم حركت ژاپن تا يك سقفي رفت و از آغاز دهه 1370 به مرور به روند نزولي رسيد و امروز از پيشرفت هاي دهه هاي 1340 به بعد آن چندان خبري نيست. اما غرب در مواجهه با حركت جمهوري اسلامي از همان گام هاي اول به حربه تهديد و تحريم متوسل شد و هر روز بر دامنه و دايره آن افزود و به نظر مي آيد كه تا مدتي ديگر هم، همين روند استمرار پيدا كند. البته بدون آنكه نظام اسلامي ايران آسيب ببيند و يا غرب به چيزي دست پيدا كند. در واقع در مواجهه با پديده بر كشيدن «اسلام ناب» و سر بر آوردن «ايران اسلامي»، غرب نه مي تواند تحمل كند و نه مي تواند كار موثري در رقابت با آن انجام دهد از اين رو غرب تنها مي تواند بر همان راه پيموده تاكيد كند.
تحريم هاي رسمي و اعلامي غرب عليه ايران از ارديبهشت سال 1358 شروع شده و در يك دوره هايي با جنگ مستقيم و يا جنگ نيابتي عليه ايران هم پيوند خورده است. حمله مستقيم آمريكا به هواپيماي مسافري و حمله مستقيم به سكوهاي نفتي ايران در خليج فارس و جنگ نيابتي 8 ساله نمونه هايي از پيوند خوردن تحريم ها و اقدامات نظامي عليه ايران بود كه نتيجه اي براي غرب در برنداشت و از اين طرف عزم ملت و نظام سياسي ايران را براي دست يافتن به آنچه لازمه يك زندگي امن و پيشرفته است، جزم تر كرد و به نتيجه رساند. فاصله ايران زمان وقوع جنگ و ايران زمان اسقاط هواپيماي مسافري ايران توسط آمريكا با «ايران امروز»، زياد و معنادار است. امروز ايران به اندازه اي از پيشرفت رسيده است كه ماهواره اميد آن فضا را درنورديده و پهپاد آن بر فراز ناوهاي آمريكايي در خليج فارس و درياي مديترانه پرواز مي كند و به عمق حوزه اطلاعاتي امنيتي غرب نفوذ مي نمايد. در حوزه نفوذ منطقه اي هم به آن درجه از موقعيت رسيده است كه دولتهاي غربي اذعان دارند كه هيچ تحول منطقه اي بدون همراهي ايران امكان پذير نيست و در عين حال ايران مي تواند بدون همراهي ديگران، تحولات بسياري را در منطقه به وجود آورد. ايران در اوج اقتدار نظامي امنيتي آمريكا در عراق يك دولت دوست خود را در اين كشور بر سر كار آورد و 8 سال است كه عليرغم توطئه هاي مشترك آمريكا، اروپا، عربستان، تركيه و ... عليه عراق، اين دولت را حفظ كرده است. از آن طرف همه اين دولت ها در 18 ماه اخير براي تغيير نظام در سوريه به انواع اقدامات پنهان و آشكار دست زده و عليرغم آنكه همه مسايل اخلاقي و قواعد حقوق بين الملل را زير پا گذاشته و همه هستي خود را در گرو موفقيت در اين قمار قرار داده اند ولي كمترين موفقيتي پيدا نكرده اند. مردم و نظام سوريه در مقابل اين توطئه ها ايستاده اند و ايران از دوردست ها مردم و دولت سوريه را حمايت مي كند و بدون آنكه هيچيك از قواعد حقوقي و يا اخلاقي- انساني را نقض كرده باشد به حفظ اين كشور و نظام سياسي آن نايل گرديده است.
بر اين اساس كاملاً واضح است كه ضميمه كردن «تهديد» به «تحريم» موضوعيت خود را از دست داده چرا كه چند بار تجربه شده و نتيجه معكوس آن به اثبات رسيده است و درست از اين رو حتي در سطوح دولت هاي آمريكا، فرانسه و انگليس به دفعات بر اين موضوع كه از جنگ با ايران حمايت نكرده و آن را نتيجه بخش نمي دانند، تأكيد مي شود. البته به نظر مي آيد بيش از آنكه بي نتيجه بودن حمله نظامي، غرب را از نزديك شدن به درگيري منصرف كرده، اولاً تأثيرات معكوس جنگ با ايران و ثانياً توانايي وسيع ايران در دفع اقدام نظامي، غرب را از استفاده مجدد از اين گزينه بازمي دارد. غرب به خوبي مي داند كه وقوع جنگ با ايران به جاي اينكه فضاي امنيتي منطقه را ببندد، فضاي امنيتي- نظامي را باز مي كند و اين باز شدن فضا، نيروهاي فراواني را «آزاد» مي كند. اولين سؤال فراروي غرب اين است كه اين نيرويي كه در پرتو شرايط جنگ آزاد مي شود در كدام سمت ميدان درگيري مي ايستد؛ سمت ايران يا سمت غرب؟ پاسخ اين سؤال بسيار روشنتر از آن است كه كسي در غرب درباره آن ترديد داشته باشد. سؤال دوم اين است كه كدام نيروي برنامه ريز منطقه اي يا بين المللي قادر است اين نيروهاي آزاد شده را مديريت كند؛ غرب يا ايران؟ پاسخ اين نيز از چنان بداهت و قطعيتي برخوردار است كه نياز به بحث ندارد. تجربه همين چند سال اخير پيش روي غرب قرار دارد. وقوع جنگ در عراق با هدف سيطره طولاني مدت غرب بر اين كشور و از طريق آن بر منطقه انجام شد اين جنگ حجم وسيعي از نيروها را در منطقه آزاد كرد و اين نيروها در چارچوب طراحي ايران بر عراق مسلط شدند و ضمن بدست گرفتن قدرت ، اشغالگران را اخراج كردند و امروز بر همه شئون خود مسلط شده اند. همين اتفاق در جنگ 33 روزه و 22 روزه افتاد و نتيجه هزينه هاي سنگين غرب، گسترده تر شدن نفوذ ايران بود و از اين رو اوباما، اولاند و كامرون وقوع جنگ بين غرب و ايران را با جديت رد مي كنند و آن را احمقانه به حساب مي آورند.
بر اين اساس جمعبندي غرب از اواسط 2009 م. كاملاً تغيير كرد و بر ادبيات آنان نيز اثر گذاشت و از اين رو «تشديد تحريم ها» تا حد بسيار زيادي جاي تأكيد بر تهديدات نظامي امنيتي را گرفت. از منظر غرب شدت دادن به تحريم ها بخشي از مردم را در مقابل نظام سياسي ايران قرار داده و با غرب درباره لزوم تغيير نگرش و رفتار ايران همداستان مي كند از آن پس ضمن اينكه جمهوري اسلامي در دو جبهه داخلي و خارجي- حول محور تجديد سياست ها- درگير مي شود به غرب اين امكان را مي دهد تا اقدامات ضد ايراني خود را از نظر اخلاقي توجيه كرده و آن را گامي در جهت تحقق خواسته هاي مردم معرفي نمايد. از منظر غرب، نظام ايران حتي وقتي با تصوير چنين فضايي مواجه گردد، براي «حفظ بقا» به «اولين عقب نشيني» تن مي دهد و اولين شكست را مي پذيرد، آنگاه غرب مي تواند فشارهاي خود را براي «دومين عقب نشيني» كه در زمان كوتاه تري محقق مي شود، وارد كند و اين مسير را تا آخر ادامه دهد.
غربي ها معتقدند اولين عقب نشيني در ادبيات ديپلماتيك ايران بروز مي كند به عبارت ديگر يكي از شاخص هاي اندازه گيري موفقيت يا عدم موفقيت «تحريم هاي فزاينده» ميزان استحكام كلامي مسئولين ارشد ايران در مواجهه با مطالبات 1+5 و بطور خاص مطالبات آمريكاست. بر اين اساس در روزهاي اول مهرماه محافل سياسي ديپلماتيك و رسانه هاي آمريكا با استناد به مواضع يكي از مسئولان ايراني و مقايسه آن با مواضع وي در سفرهاي قبلي، هياهويي به راه انداخته و درصدد القاي اين مطلب بودند كه اولين عقب نشيني ايران بالاخره روي داد و مقامات ايراني از آمادگي خود براي گفتگو در مواردي كه قبلا آنها را خطوط قرمز خود مي خواندند، خبر داده اند و بر اين اساس دو روز پيش خانم اشتون كه تجربه چنداني در عرصه سياست ندارد و قطعا شناختي نيز از نظام سياسي ايران و كانون اصلي تصميم گيري آن ندارد، گفت ايران بايد علاوه بر توضيح برنامه هسته اي خود، درباره مسايل موشكي خود به ما پاسخ دهد!
غربي ها به نادرستي گمان مي كنند، اظهارنظر و نگراني يك مقام رسمي در ايران درباره تحريم ها، بيانگر حاد شدن شرايط براي حركت ايران و نگراني از وقوع گسترده واكنش هاي اجتماعي است و از اين رو به خود وعده دادند كه بالاخره آن «لحظه طلايي» براي تغيير نظام سياسي و يا تغيير در سياست هاي اصول نظام سياسي ايران فرا رسيده است. و هيلاري كلينتون در اظهارات رسانه اي به اقران غربي خود گفت «حالا ديگر بپذيريد كه شدت دادن به تحريم ها، مهمترين و بهترين راه حل مسايل ما با ايران است و مي توانيم با آن راه بسته بسياري از مشكلات خود را در منطقه خاورميانه باز نماييم.»
تشديد تحريم ها عليه ايران با يك خوش گماني مفرط دنبال مي شود و پايه اين خوش گماني جاهلانه را بايد در بعضي از اقدامات و عدم اقدامات و بعضي از مواضع غيرمسئولانه جستجو كرد. البته طبعا زمان زيادي نياز نيست تا «تحريم گران» دريابند كه نظام جمهوري اسلامي و ملت ايران از آنچنان ظرفيتي برخوردارند كه مي توانند ضمن خنثي كردن اين اقدامات خصمانه، مسير خود را از موانعي كه چندان موثر هم نيستند، پاك نمايند.
تحريم و تشديد پلكاني كه با اقدامات در حوزه انرژي به انتهاي خط نزديك شده است به نفع آن مسئله اي تمام مي شود كه غرب، جمهوري اسلامي را بخاطر آن مورد تحريم قرار داده است. در واقع تحريم براي آن صورت مي گيرد تا مانعي بر سر راه گسترش نفوذ ايران در محيط پيراموني و محيط بين المللي باشد. اگر نفوذ ايران بر يك بستر مادي استوار بود، قاعدتا مانع تراشي مادي بر سر راه توسعه منطقه اي نفوذ ايران موثر بود و با منطق سياسي هم تطبيق مي كرد. مشكل لاينحل غرب اين است كه نفوذ ايران از جنس موانعي كه بر سر راه توسعه آن قرار داده مي شود، نيست ايران در منطقه در درجه اول، نفوذ معنوي دارد و از اين نفوذ براي بسط نفوذ مادي خود هم استفاده مي كند و اين نفوذ معنوي منحصرا در اختيار جمهوري اسلامي است و رقباي ايران از آن بهره اي ندارند.
نفوذ معنوي ايران با اين ذهنيت و قضاوت منطقه اي توام است كه «در مواجهه غرب و ايران، اولا حق با ايران بوده و ثانيا به نفع مسلمين و اسلام است كه در كنار ايران قرار داشته باشند.» غرب بدون تغيير اين ذهنيت فراگير هرگز نمي تواند دست ايران را از نفوذ در منطقه اي كه در آن قرار دارد، كوتاه كند و از قضا به ميزاني كه به تحريم بيشتر متوسل مي شود، ذهنيت حقانيت ايران و لزوم دفاع از آن در منطقه بيشتر تقويت مي شود و به همين ميزان كارايي تحريم ها كمتر مي شود چرا كه ايران مي تواند سخت ترين تحريم ها را در محيط همدلانه منطقه اي حل و هضم كند كما اينكه در عمل شاهد اين وضعيت هستيم. غرب چون بر «راسيوناليسم مادي» استوار شده قادر نيست اين معادله را به نفع خود حل كند و در آن مي ماند. تنها چيزي كه گاهي او را به اثرگذاري اقدامات مادي خود اميدوار مي كند. اظهارنظرهاي ناپخته اي است كه گاهي از سوي بعضي ها در محيط داخلي جمهوري اسلامي ابراز مي شود البته بد نيست كه غرب در اين اشتباه بماند، چنين اشتباهي به نفع ما تمام مي شود.
سعدالله زارعي
 


تحريم (گفت و شنود)

گفت: روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال ادعاي برخي از مقامات آمريكايي درباره تاثير تحريم ها بر بازار ارز ايران را مضحك دانسته است.
گفتم: چطور مگه؟!
گفت: نوشته است؛ در ايران طي هفته اي كه قيمت دلار به صورت تصاعدي افزايش پيدا مي كرد، اتفاق خاصي نيفتاده بود كه نشانه تاثير تحريم ها باشد.
گفتم: خب! راست ميگه. ديگه چي؟!
گفت: نوشته است اين ادعاي برخي از مقامات آمريكايي نشان مي دهد تحريم ها تاثير مورد انتظار آنها را نداشته و مقامات آمريكايي با اين ادعا خواسته اند اقدام خود را موثر جلوه بدهند.
گفتم: معروف است كه بعد از زلزله در يكي از مناطق ايران، يك گروهك تروريستي با صدور اطلاعيه اي، مسئوليت آن را برعهده گرفته بود!
 


احمدي نژاد در ديدار امير كويت:

دولت ها و ملت هاي منطقه مانع اختلاف افكني دشمنان شوند

رئيس جمهور كشورمان گفت: دشمنان و بدخواهان، خواستار تشديد اختلاف و درگيرها در منطقه هستند و دولت ها و ملت ها بايد با تدبير و حكمت مانع از اين كار شوند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد ظهر (چهارشنبه) در حاشيه اجلاس سران مجمع همكاري هاي آسيايي، در ديدار شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح اميركويت اظهار داشت: راهي جز همكاري و مشاركت براي حل مشكلات پيش رو و ايجاد جهاني بهتر و زيباتر در برابر ملت ها و كشورها وجود ندارد.
وي گفت: منابع و ثروت هاي مادي، فرهنگي و انساني فراواني در آسيا وجود دارد و با استفاده از آنها و با همبستگي و همگرايي مي توان اقدامات بسيار خوبي در راستاي گسترش مناسبات و روابط متقابل انجام داد و مطمئناً حركت در اين مسير، فرصت ها را براي سوءاستفاده از دشمنان مي گيرد.
احمدي نژاد در ادامه با تأكيد بر لزوم تقويت بيش از پيش روابط دو جانبه ايران و كويت اظهار داشت: مناسبات دو كشور همواره خوب و برادرانه بوده است، البته اينگونه روابط برادرانه، دشمنان زيادي هم دارد و همواره عده اي با اختلاف افكني بدنبال بهره برداري هاي سوء خود هستند.
رئيس جمهور تأكيد كرد: راهي جز تعاون و همكاري براي پيشرفت، صلح و امنيت وجود ندارد.
احمدي نژاد با بيان اينكه مستكبران تلاش هاي زيادي براي برهم زدن اوضاع در منطقه دارند، گفت: البته هيچ جاي نگراني وجود ندارد چرا كه دولت ها و ملت هاي منطقه با گسترش همكاري هاي برادرانه خود خواهند توانست بر اين توطئه ها غلبه كنند.
رئيس جمهور تصريح كرد: هيچ قدرتي نمي تواند مانع از مراودات و دوستي ميان جمهوري اسلامي ايران و كويت شود.
احمدي نژاد با بيان اينكه امنيت منطقه و خليج فارس براي جمهوري اسلامي ايران از اهميت بالايي برخوردار است، گفت: ايران خواهان امنيت براي همگان بوده و معتقد است كه دستيابي به اين هدف با مشاركت همه كشورهاي منطقه محقق خواهد شد.
امير كويت نيز در اين ديدار با اشاره به روابط خوب و سازنده جمهوري اسلامي ايران و كويت گفت: جمهوري اسلامي ايران قدرت و توانايي هاي بسيار زيادي دارد و كويت خواهان گسترش روابط خود در تمام زمينه ها با ايران است.
وي همچنين ضمن تقدير از حضور جمهوري اسلامي ايران در اجلاس سران مجمع همكاري هاي آسيايي اظهار داشت: آسيا سرشار از خير و بركت است و اوضاع جهاني اين فرصت را فراهم مي كند كه همكاري ميان كشورهاي آسيايي روز به روز رشد و پيشرفت داشته باشد.
ديدار احمدي نژاد
با نخست وزير تايلند
همچنين محمود احمدي نژاد در حاشيه اجلاس مجمع همكاري آسيايي در ديدار خانم «يينگلاك شيناواترا» -نخست وزير تايلند- تصريح كرد: كشورهاي آسيايي بايد در دو سطح دوجانبه و منطقه اي همكاري هاي خود را در زمينه هاي مختلف گسترش دهند.
احمدي نژاد با بيان اينكه نظم امروز جهان به گونه اي است كه اجازه نمي دهند كشورهاي مستقل، حقوق خود را به طور كامل استيفا كنند، تاكيد كرد: ما مي توانيم همكاري هاي خوبي را براي كمك به برقراري نظم جديد در جهان داشته باشيم.
وي با اشاره به گسترش روابط تجاري و انجام معاملات تهاتري ميان ايران و تايلند اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي توسعه روابط در زمينه هاي گوناگون با تايلند ندارد.
نشست سه جانبه روساي جمهور ايران، تاجيكستان و افغانستان انجام شد
محمود احمدي نژاد، حامد كرزاي و امامعلي رحمان در حاشيه اولين اجلاس سران مجمع همكاري آسيايي A.C.D در نشست سه جانبه اي مهمترين مسايل منطقه اي و بين المللي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و بر هماهنگي هرچه بيشتر سه كشور در اين عرصه ها تاكيد كردند.
روساي جمهور ايران، افغانستان و تاجيكستان همچنين با اشاره به اشتراكات تاريخي، فرهنگي و تمدني سه كشور و برادري و پيوند عميق ميان اين ملت ها، تحكيم و تقويت مناسبات و همكاري هاي همه جانبه را به سود منافع سه كشور و ملت هاي منطقه دانستند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، محمود احمدي نژاد شامگاه سه شنبه در حاشيه نخستين اجلاس مجمع همكاري آسيايي A.C.D، ديدار جداگانه اي نيز با امامعلي رحمان داشت .
روساي جمهور ايران و تاجيكستان در اين ديدار، راه هاي گسترش و توسعه روزافزون مناسبات و روابط همه جانبه دو كشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و بر فعال كردن تمام ظرفيت هاي همكاري تأكيد كردند .
احمدي نژاد در اين ديدار با اشاره به روابط ممتاز و رو به گسترش ايران و تاجيكستان و پيوند برادري و دوستي عميق ميان ملت هاي دو كشور، تصريح كرد: بدون ترديد دو كشور براي توسعه و گسترش هرچه بيشتر مناسبات خود در تمامي زمينه ها، از هيچ كوشش و تلاشي دريغ نخواهند كرد .
رئيس جمهور تصريح كرد: ظرفيت هاي بسيار زيادي براي گسترش و تعميق روابط تهران - دوشنبه وجود دارد، كه بايد از آنها به بهترين شكل استفاده كرد .
امامعلي رحمان رئيس جمهور تاجيكستان نيز در اين ديدار بر لزوم تلاش مسئولان دو كشور در جهت فعال كردن تمامي ظرفيت هاي موجود و گسترش روابط همه جانبه ميان تهران - دوشنبه تأكيد كرد.
رئيس جمهور تاجيكستان خاطرنشان كرد: دو كشور در زمينه هاي مختلف تجاري، اقتصادي، انرژي، فرهنگي و آب مي توانند با يكديگر همكاري هاي بسيار خوبي به نفع دو ملت داشته باشند
 


در ماجراي تحريم هاي ضد ايراني

وزيرخارجه سوئد: سياست خارجي اسرائيل لجن پراكني است

وزارت خارجه سوئد با احضار سفير رژيم اسرائيل به دروغ پراكني هاي اين رژيم در موضوع تحريم ايران اعتراض كرد.
«آندرس جول» -سخنگوي وزات خارجه- سوئد از احضار سفير تل آويو در كشورش به وزارت خارجه خبر داد.
به گفته وي، علت اين مسئله اظهارات «عجيب و غريبي» بود كه يكي از سخنگويان وزارت خارجه اسرائيل به روزنامه هاآرتص گفته بود. وي گفت كه ما در ديدار با سفير اسرائيل موضع كشورمان را در اين مسئله تشريح كرديم و وي در جواب با اظهار تاسف از اظهارات منتشر شده در روزنامه اسرائيلي گفت كه آن اظهارات نشان دهنده موضع رسمي دولت اسرائيل نيست.
روزنامه هاآرتص از قول يك مقام رسمي وزارت خارجه اسرائيل نوشته بود كه اگر شركت مخابراتي اريكسون قرارداد خود با ايران را از دست بدهد، ساير معاملات تجاري اين شركت، مانند بازار آن در چين نيز مي تواند با مشكل مواجه شود.
كارل بيلدت وزيرخارجه سوئد اعلام كرد كه اين اظهارات «به كلي غلط» و به منزله « لجن پراكني» است. به گفته وي، اين داستان پردازي ها محصول ذهن خود اسرائيل است.
وي در ادامه گفت كه اگرچه اسرائيل و سوئد احتمالا ديدگاه هاي متفاوتي نسبت به مسائل داشته باشند، اما اين اقدام اسرائيل شيوه معقول تعامل نيست.
به گزارش منابع خبري غربي به نقل از رويترز، شركت اريكسون، بزرگ ترين شركت توليدكننده تجهيزات مخابراتي كه سه شركت در ايران، شركت «ام تي ان ايرانسل»، «ام سي سي آي» و «تي آي سي» مشتريان اين كمپاني هستند، وجود هرگونه پيشنهاد كاري جديد با ايران را رد كرده است.
بر اساس اين گزارش، فردريش هالستان سخنگوي اريكسون گفته است كه اين اظهارات (مندرج در هاآرتص) دروغ و عاري از حقيقت است. به گفته وي، بعد از اجرايي شدن تحريم هاي سال 2010 اتحاديه اروپا عليه ايران، ما هيچ معامله جديدي با ايران نداشته ايم و تنها در چهارچوب قراردادهاي موجود با ايران فعاليت داريم.
چند روز پيش روزنامه هاآرتص از قول يك مقام رسمي وزارت خارجه اسرائيل گزارش داده بود كه سوئد در تلاش است كه براي كمك به حفظ قراردادهاي شركت مخابراتي اريكسون با ايران، مانع از تصويب تحريم هاي بيشتر توسط اتحاديه اروپا بر ايران شود.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤از مسئولين محترم صدا و سيما درخواست مي شود پيرو بيانات رهبر معظم انقلاب و نگرانيهاي ايشان نسبت به سبك زندگي امروزه مردم اقدام شايسته را به عمل آورند تا خواسته هاي اماممان تحقق يابد.
مقدم از قزوين
¤همان طور كه رهبر معظم انقلاب در جمع مردم ولايتمدار خراسان شمالي فرمودند تمام پيشرفتهاي كشورمان در بحبوحه تحريم ها و تهديدها صورت گرفته است و بايد به ملت فهيم و با بصيرت خود بي نهايت احسنت گفت كه براي وفاداري و حفظ ارزشهاي متعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي مانند كوه استوارند.
6263---0938
¤قطع شبكه هاي سيماي جمهوري اسلامي ايران از ماهواره هاي كشورهاي اروپايي و محروم ساختن مردم اروپا به ويژه ايرانيان مقيم اين كشورها آن هم پس از رسوايي جسارت به ساحت پيامبر گرامي اسلام سند و دليل روشني است بر اينكه سران استكبار در رويارويي با دين جهاني اسلام كم آورده اند فلذا دست به هر اقدامي مي زنند. بايد قبول كنند كه به زانو درآمده اند و بيداري جهاني جايي براي زورگويي آنها باقي نگذاشته است. در ضمن طبق فرموده رهبر معظم انقلاب روزي خواهد رسيد كه مردم اروپا و آمريكا خواهند فهميد كه دولتمردان آنها به آنان نيز دروغ گفته اند.
محمودي
¤مسئولين بي خرد اروپايي به خودتحريمي روي آورده اند و قطعا اين فشارها كه از بدو انقلاب تاكنون بر ملت ايران وارد شده هيچ اثري بر امت بزرگ و مقاوم ايران نخواهد گذاشت چون اين كشور در عرصه هاي مختلف به حول و قوه الهي به خودكفايي رسيده و نيازي به بيگانگان ندارد. از طرفي دنيا به اروپا و غرب ختم نمي شود.
بختياري
¤سه راهكار براي بهبود وضع اقتصادي پيشنهاد دارم: 1- در هر شرايطي كه هستيم واردات كالا از خارج به كشور محدود شود و كاهش يابد به خصوص كالاهاي مصرفي و تجملاتي. 2- هرچه دولت از هدفمندي يارانه ها صرفه جويي مي كند، بايد به توليد دهد تا توليد رونق بگيرد و قيمت ها افزايش نيابد. اين صرفه جويي ها بايد در صندوق دولت ريخته شود تا صنايع و توليدات داخلي تقويت شود. 3- يك بلاي بزرگ اقتصاد ايران خام فروشي است. اين ارثيه شوم استعمار در ايران است و بايد از اين وضعيت نجات پيدا كنيم.
محمود رضايي منش
¤دولت براي تقويت توليدات داخلي بايد ارز مرجع بيشتري در اختيار كارخانه داران و صنايع قرار دهد اين فرصت بسيار خوبي است تا از واردات كالاهاي خارجي جلوگيري شود و توليدات كالاهاي داخلي رونق بگيرد.
جلالي
¤واردات برخي از كالاهاي خارجي براي ما مايه افت و ننگ است و عملكرد مسئولان اقتصادي را زير سوال مي برد. از دولت محترم انتظار رسيدگي داريم.
يك شهروند
¤مسئولان دولتي بايد فكري اساسي به حال اين گراني ها بكنند و بهانه دست دشمنان كه چشم به عكس العمل مردم و مسئولان دوخته اند ندهند. نوسانات غيرمنطقي در بازار ارز و دلار و طلا، توطئه اي از سوي دشمنان است تا مردم را خسته كنند. البته دشمنان بدانند هرگز از اين راه موفق نشده و به اهداف خود نمي رسند، اما مسئولان هم بايد با شدت عمل بيشتري با اخلالگران برخورد كنند.
8541---0912
¤حال كه تحريم كشورهاي غربي عليه ايران شديد شده مسئولين كشور در مرحله اول اقدام به گرفتن عوارض از كشتي هاي عبوري كشورهاي تحريم كننده در تنگه هرمز بكنند.
8166---0912
¤كساني كه بعد از جنگ در دوره مسئوليت خود با تورم نزديك به 50 درصدي گراني را كليد زدند و بعد آن را به يك رويه معمول هر ساله تبديل ساختند حق ندارند امروز به ظاهر براي مردم دل بسوزانند و آدرس غلط بدهند. بذر بسياري از گراني هاي امروز را آنان در گذشته كاشتند.
9005---0913
¤قيمت مزد كارگر براساس قانون كار 400 هزار تومان و براساس يورو آزاد 100 يورو مي شود. اين دستمزد براساس قيمت هاي جهاني در پايين ترين نرخ قرار دارد در حالي كه از نظر نرخ اجناس و كالاها در بالاترين سطح قرار داريم. بايد تعادل در اين زمينه را برقرار شود.
4430---0919
¤مسئولين فرهنگي و هنري كشور بايد قانوني را بگذارند كه بعضي از افراد دلباخته تعريف و تمجيدهاي غربي ها نتوانند به عنوان هنرمند ايراني در همايش هايي كه صحنه گردانان آنها صهيونيست ها هستند حضور پيدا كنند.
8007---0919
¤افزايش شديد قيمت لوازم خانگي مثل يخچال مشكلات زيادي را براي خانواده هايي كه بايد جهيزيه تهيه بكنند به وجود آورده است. از مسئولين تقاضا داريم فكري بكنند. مگر به دنبال ايجاد مشوق براي ازدواج نيستيم؟
7966---0918
¤ گراني هاي افسار گسيخته حاصل كار كلان سرمايه داران سودجو و دنباله هاي داخلي و دشمنان بيروني است. همان ها كه با دست اندازي به بازار كالا و خدمات مورد نياز مردم از يك طرف كيسه هاي خود را از اموال حرام و غارت شده پر مي كنند و از طرف ديگر نارضايتي ناشي از گراني ها را دستاويزي براي كوتاه آمدن در مقابل تحريم ها قرار مي دهند.
محمود قلي نژاد
¤ از مديران و مسئولين امر درخواست مي شود براي پيشگيري از صيد و شكار بي رويه و نابودي محيط زيست و نسل كشي آبزيان بوسيله برق و انفجار و ... مبادي ذي ربط را با دوربين كنترل كنند.
2148---0937
¤ با وجودي كه قيمت افزايش يافته خودروها از رسانه ها اعلام شد ولي وقتي براي خريد به شركت هاي سازنده مراجعه مي كنيم با كمال تعجب با قيمت هاي بيشتر از نرخ اعلام شده در رسانه ها مواجه مي شويم. چرا؟ مسئولين امر چه پاسخي دارند؟
2413---0912
¤ برخي از مسئولين اعلام مي كنند كه گراني ها دست دشمن است با توجه به فرمايش رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالي تمام اين گراني ها دست دشمن نيست برخي بي تدبيري ها، برخي ندانم كاري ها و... و عدم نظارت و كنترل نيز بخش مهم تر عوامل اين گراني هاست. چاي در مغازه قيمت گذاري نمودم هفت هزار تومان ولي به فروشنده مي دهد 11 هزار تومان! چرا؟ چرا به اين راحتي جرات چنين افزايش قيمت را به خود مي دهند؟ براي اينكه نظارتي نيست.
بوربور از ورامين
¤ از ستاد تفحص شهدا و مسئولين شهرستان فردوس درخواست داريم براي دفن يك يا چند پيكر شهيد گمنام در اين شهر مساعدت داشته باشند و همكاري بكنند.
2773---0913
¤ در استان خوزستان در ارتباط با شركت هاي پيمانكاري براي گرفتن يك رتبه بايد چندين ماه انتظار كشيد. در حالي كه در ساير استان ها اين سخت گيري وجود ندارد، دليل آن چيست؟
4751---0916
¤ از يك طرف مقامات كشور خواستار افزايش مواليد و جمعيت هستند از سوي ديگر در آموزش و پرورش حق و حقوق فرزند چهارم را پرداخت نمي كنند. با اين بلاتكليفي و سردرگمي چه بايد كرد؟
4283---0916
¤ علي رغم تاكيد رياست محترم جمهوري مبني بر تبديل نيروهاي شركتي به قرارداد مستقيم اداره منابع طبيعي خراسان رضوي دست به تعديل گسترده اين نيروها زده و حدود 150 نفر از آنان را بيكار كرده است. اميدواريم رسيدگي شود.
5496---0915
¤ نزديك به دو سال است كه بنيادشهيد در پرداخت باقي مانده پاداش بازنشستگي شهدا كوتاهي مي كند. چرا هيچ كدام از مسئولين بنياد در اين مورد پاسخگو نيستند.
6418---0916
پاسخ شهرداري منطقه 15
در پاسخ به مطلب مندرج روزنامه مورخ 15/6/91 در خصوص «جمع آوري خودروهاي فرسوده در شهرك شهيد بروجردي» به آگاهي مي رساند طي بازديد ميداني به عمل آمده توسط عوامل اجرايي ناحيه 3 منطقه 15 از پاركينگ مورد نظر، هيچ گونه خودروي فرسوده و يا اسقاطي در محل فوق مشاهده نگرديده و كليه خودروهايي كه در اين پاركينگ متوقف مي باشند داراي شماره شهرباني پلاك جديد ايران هستند كه مورد استفاده مالكين مي باشد.»
¤ اين روزها چه روزهاي باعظمتي است، موسي به طور مي رود و فاطمه(س) به خانه علي(ع)، ابراهيم(ع) با اسماعيل(ع) به قربانگاه، محمد(ص) با علي(ع) به غدير و حسين(ع) با تمام هستي اش به كربلا...
0433-0912
¤ برخي مدارس غيرانتفاعي كلاسهاي تابستاني براي دانش آموزان برگزار كرده اند و در آغاز سال تحصيلي جديد نيز از ادامه كلاسهاي تابستاني اقدام به تدريس مي نمايند. فرزندم در اين كلاسها شركت نكرده بود و با مشكل مواجه شد. با آموزش و پرورش تماس گرفتيم و مشكل را بيان كرديم اعلام داشتند كه كلاسهاي تابستاني نه الزامي است و نه اجباري. ولي به هر حال مدارس متأسفانه توجهي به اين مسائل نمي نمايند و دانش آموزاني كه در كلاسهاي تابستاني شركت نداشته اند 70-60 صفحه از ديگراني كه در كلاسهاي تابستاني شركت داشته اند عقب ترند و در تلاش و تكاپوي تهيه جزوه هستند. از مسئولين امر انتظار رفع مشكل ياد شده را دارم.
ولي يك دانش آموز
¤ در تاريخ 21/7/91 فيلمي از شبكه 3 به نام «رمز عبور» پخش شد كه صد رحمت به فيلم هاي كارتوني تكراري «پلنگ صورتي» از مسئولين رسانه ملي انتظار مي رود درباره چيزي كه پخش مي كنند كمي تأمل نمايند.
8516-0919
¤ چندين سال است كه منتظر آسفالت كوچه هاي شهرك نوكان در كرمانشاه هستيم. گويا چون ساكنين اين شهرك از قشر ضعيف و محروم هستند شهرداري توجهي ندارد.
5016-0918
¤ در كلانتري 114 شهرك حصار امير پاكدشت شاهد تكريم ارباب رجوع از سوي نيروها و رئيس كلانتري بودم و لذت بردم. لطفا پيام تقدير و تشكر بنده را در اين ستون چاپ كنيد.
9972-0938
¤ اگر فعاليت شركت هاي حامي صهيونيست ها در كشور ممنوع است پس چرا نوشابه هاي شركت كوكاكولا به فروش مي رسد.
4273-0917
¤ حضرت امام صادق(ع) مي فرمايند: شيعيان ما را دروقت نماز و در چگونگي مواظبتشان بر آن بيازماييد. اميدوارم در اين آزمون بتوانيم جزء قبول شدگان باشيم.
6263-0938
¤ خيلي از خيابان ها و كوچه هاي شهر تهران پر از چاله است و نياز به ترميم و آسفالت دارد ولي چه كنيم كه آقاي شهردار فقط علاقه به گل و سنگ فرش كردن پياده رو ها و حتي برخي از خيابان ها دارد.
2409-0912
¤ برگزاري جشنواره كودك با هزينه چند صد ميليون تومان با وجود هزاران دانش آموز فقيردر مناطق محروم چه توجيهي دارد؟
0142-0913
¤ وقتي مراجع فتوي داده اند كه پرداخت پول هاي كلان از بيت المال به فوتباليست ها اشكال دارد چرا مجلسي ها و دولتي ها جلوي اين حيف و ميل ها را نمي گيرند. واقعا جاي تأسف دارد كه حق و حقوق 75 ميليون ايراني به حلقوم چند نفر فوتباليست ريخته مي شود و هيچ سودي هم عايد كشور نمي گردد.
9674-0937
¤ مرحوم آيت الله فاضل لنكراني خطاب به كارگزاران دولت اسلامي گفته بودند: واجبات دين را انجام بدهيد و به جاي مستحبات تا مي توانيد به كار مردم برسيد. اگر قيامت كسي سؤال كرد چرا؟ بگوييد فاضل گفته است. براي شادي روح ايشان و ساير مراجع و علماء از دست رفته صلوات.
3318-0913
¤ نفوذ پهپاد حزب الله بر فراز اسرائيل و نزديك شدن به تأسيسات هسته اي صهيونيست ها همه ما را بسيار خوشحال كرد. براي تمام نيروهاي مقاومت در سرتاسر جهان آرزوي موفقيت و سربلندي دارم.
7690-0911
¤ از مراجع معظم تقاضا داريم خريد و فروش دلار را مثل فتواي ميرزاي شيرازي درباره تنباكو، تحريم كنند.
ترابيان- ميامي شاهرود
¤ از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود با تحقيق و تفحص از عملكرد مديرقبلي مترو تهران حقايق را روشن نمايند.
يك هموطن
¤ مقام معظم رهبري فرموده اند: «پيروزي مومنان وعده بي تخلف خداوند است. اين وعده تحقق پيدا نمي كند مگر در صورتي كه مومنان ايستادگي كنند.»
يك شهروند
¤ از فتنه نبايد بترسيم چرا كه بروز فتنه در جامعه اسلامي از نشانه هاي توجه ويژه خداوند به مسلمانان و آمادگي يافتن امت براي ورود به مرحله اي جديد و سطحي بالاتر است.
8342-0919
¤ واقعا خداوند خواست ميرحسين موسوي در انتخابات 88 با دست خود نيمه پنهان خودش را نشان بدهد و نزد ملت منفور بشود چه بسا اگر حوادث فتنه پيش نمي آمد از او چهره يك قهرمان ملي ساخته مي شد.
6858-0919
¤ به خانم عفت مرعشي همسر آقاي هاشمي بفرماييد همسر ايشان انتخابات سال 84 را به آقاي احمدي نژاد واگذار كرد نه به خدا.
8842-0912
¤ مادر مهدي هاشمي كه گفته است كه خودش را مادر فرزندان ايران مي داند لابد قصد دارد براي ما هم مثل فرزندانش تابعيت دوگانه بگيرد و هزينه چندين ماه اقامت در خارج در هر سال را فراهم بكند!
4587-0912
¤ بستن جلوي خيابان مجاهدين كار اشتباهي است. مردم به زحمت افتاده اند و بايد تمام ميدان بهارستان را دور بزنند و با ترافيك زياد مواجه شوند. چرا كسي به اين وضعيت رسيدگي نمي كند؟
يك شهروند
¤ براي اجراي عدالت بايد مجلس با تصويب قوانين لازم و دستگاه هاي امنيتي و قضايي و بازرسي نيز با اجراي آن برخورد با مفسدان اقتصادي را جدي بگيرند و براي پياده شدن فرهنگ اسلامي در كشور بايد فرهنگ كشور را از لوث فرقه ضاله بهائيت و... پاكسازي نمود و براي اينكه بيكاري و فقر و اعتياد ريشه كن شود و مشكل بسياري از جوانان مرتفع شود بايد نسبت به اخراج كارگران بيگانه در كشور اقدام شود.
5624-0913
¤ صرف نظر از كينه توزي دشمنان با نظام عملكرد برخي مديران و سوءاستفاده حرام خوران در قضاياي يكي دو ماهه اخير ارز و سكه و دلار نبايد به فراموشي سپرده شود اگر به مصاحبه و پاسخ رئيس بانك مركزي در 2 ماهه اخير توجه كنيد به اين موارد برمي خوريد: آيا دلار، به سه هزار تومان مي رسد؟ ابدا ما اجازه نمي دهيم... شايعه هايي شده تا مردم بروند به سمت خريد دلار، خودرو، ارزاق عمومي چون گران مي شود و... اما واقعيت هايي كه در جامعه رخ داد نشان از برنامه ريزي دقيق مفسدان و برخي مديران بي تدبير و يا خداي نكرده نفوذي دارد كه زمينه اي را براي سوداگري فراهم نمودند مستأجرين با اين تورم و گراني چگونه از عهده اجاره بها و مخارج زندگي برخواهند آمد و كساني كه حداكثر درآمدشان از پانصد هزار تومان در ماه تجاوز نمي كند چگونه به گذران زندگي خواهند پرداخت .
اخلاقي
¤ حضرت امام صادق(ع) مي فرمايد: بهترين عبادت پاكدامني و عفت است.
(اصول كافي)
6263-0938
¤ از شهردار محترم قم درخواست مي شود نسبت به نصب تابلوها و علائم راهنماي مسافرين مسجد مقدس جمكران به ويژه در مسير بلوار الغدير، بلوار امين، صفاشهر اقدام نمايد. من با وجود اينكه هر ماه 2 بار به اين شهر مقدس سفر مي كنم در تاريخ 22/7/91 سه بار مسير بلوار امين، خيابان شهيد صدوقي، صفاشهر را به دور خود چرخيدم تا به نزديكي مكان استقرار ضريح مطهر آقا اباعبدالله(ع) رسيدم.
طاهري
¤ به آقاي دعايي عرض مي كنم وقت و هزينه اي كه صرف امثال آقاي خاتمي مي كنيد صرف پيشبرد نظام و رفع مشكلات مردم نماييد بسيار باارزش تر است.
تجارتچي
¤ خدا توفيق داده تقريباً از نمازگزاران دائمي نماز جمعه تهران هستم، ولي از يك چيز ناراحت مي باشم و آن از رنگ و رو افتادن ظاهر ساختمان هاي دانشگاه تهران است. شادابي و نشاط از وضعيت ظاهري ساختمان هاي اين دانشگاه ديده نمي شود. خطاب به مسئولين اين دانشگاه بنويسيد چرا به اين مسئله دقت ندارند.
قرباني
¤ به عنوان يك ايراني از رئيس قوه قضائيه خواهش دارم در پرونده فاجعه هشتم شهريور و شهادت رجايي و باهنر تجديدنظر كنند، همان پرونده اي كه به جاي اينكه به دادستاني انقلاب در آن زمان برود به دادگستري رفت. خواهشمنديم اين پرونده بازخواني شود تا دست كساني كه در آن زمان رو نشده است باز و براي همگان هويدا شود.
عليمرداني
¤ تبليغات ناتو براي حمله به سوريه بيشتر جنبه رواني دارد هدف اين است كه با اين كار مردم سوريه در جهت جلوگيري از جنگ اقدام به قيام عليه دولت خودشان بكنند. البته از سوي ديگر مي خواهند از اين طريق به مخالفين خسته شده و بريده داخل سوريه روحيه بدهند.
6091:0915
¤ با بازداشت كردن فرزندان آقاي هاشمي اي كاش قوه قضائيه قبلا اين كار را انجام مي داد و حتي اجازه خروج به آنها نمي داد و اميدواريم بدون ملاحظه و مثل يك فرد عادي قانون در مورد آنها اعمال شود.
عليمرداني
¤ فرزندم در خارج از كشور مشغول تحصيل است و 2 ترم تا پايان درس او مانده است براي گرفتن ارز 10 روز است كه نامه به دست در تهران معطل مانده ايم و هيچ بانكي نامه تحويل ارز را از ما قبول نمي كنند. بچه هاي ما آنجا گرسنه مانده اند، پس اگر ارز به ما نمي دهيد تسهيلاتي براي بازگشت آنها فراهم نماييد.
خانم نعمتي
¤ انتظار اين است همان كاري كه حضرت آيت الله محمدي گيلاني با فرزندانش انجام داد آقاي هاشمي هم همين كار را انجام بدهد نه اينكه براي آنها مرثيه خواني بكند.
4906:0912
¤ بانك مركزي حذف چندين صفر از واحد پول ملي را در دستور كاري خود دارد و طبعاً رونمايي از نرخ رسمي دلار جديد در اين ارتباط احساس مي گردد و ناهنجاري ها و تلاطم بازار ارزي و طلا ناشي از اين سياست مي باشد.
گودرزي
¤ از مسئولين فروشگاه اتكا در استان گيلان مي خواهيم به جاي وقت گذاشتن براي فروش برنج آزاد فكري براي تهيه برنج سهميه اي كاركنان نيروهاي مسلح ساكن در اين استان بكنند كه چندين ماه منتظر مانده اند.
0096:0911
¤ اگر اين نمايندگان كه امروز با اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها مخالفت كرده اند، اجازه مي دادند رئيس جمهور اين طرح را قبل از سال 91 اجرا مي كرد و با قاطعيت جلوي آن را نمي گرفتند، اين همه هرج و مرج در جامعه به وجود نمي آمد.
مجتبي يعقوبي
¤ واقعا تعجب مي كنم كه چرا آقاي رئيس جمهور خواسته يا ناخواسته پشت پا به تمام خدمات طول چهار سال اول رياست جمهوري خود مي زند و شيريني آن همه خدمت را امروز بر كام مردم تلخ مي كند.
5433:0938
¤ آقا بيا تا زندگي معنا بگيرد
باشد كه با تو غصه ها در ما بميرد
آقا بيا تا با ظهور چشم هايت
اين چشم هاي ما كمي تقوي بگيرد
4107:0911
¤ چرا بانكها به يك جوان 19 ساله دسته چك مي دهند بانكها به كساني وام مي دهند كه اقساط خود را نمي پردازند، چقدر رانت خواري؟ چه كسي بايد به اين مسائل رسيدگي كند.
يك شهروند
¤ با 10 سال سابقه بيمه و 60 سال سن ماهيانه 140 هزار تومان حقوق دريافت مي كنم خدا شاهد است كه خجالت مي كشم مبلغ حقوق خود را پيش كسي مطرح بكنم.
0420---0919
¤ حق گرا بودن روزنامه كيهان قابل ستايش است. پيام فرستادم كه همين نكته را متذكر بشوم. موفق باشيد.
6603---0937
¤ مي گويند فردي در تحقيقات خود نتيجه گرفته بود طلاق نتيجه ازدواج است چرا كه در ميان مجردها مسئله اي به نام طلاق وجود ندارد. حالا حكايت استدلال دولت در مورد علت گراني هاي اخير شده است. خود دولت ارز 1226 توماني را رسماً 2500 تومان مي فروشد و تقصير گراني را به گردن وجود نقدينگي در دست مردم مي اندازد.
9923---0935
¤ تابلوهاي كوچه و معابر عمومي آبكنار غيرمسئولانه نصب شده و نسبت به مقام شامخ شهدا كم لطفي شده است. انتظار داريم هر چه زودتر دستورات لازم براي تعويض و نصب تابلوهاي جديد صادر شود.
مسجد محله- پدر دو شهيد
¤ پيامبر اعظم«ص» مي فرمايد، دو نعمت مجهول اند امنيت و تندرستي. عزيزان ايثارگر و مجاهد نيروي انتظامي با وجدان كاري امنيت و نظم را در ايران اسلامي حاكم مي كنند. آنها مصداق و طلايه داران برقراري امنيت هستند. تشكر از اين قشر تشكر از خداوند به خاطر اين نعمت ارزشمندش است.
سليمان بلغار
¤ چطور ارز بصورت غيرقانوني براي واردات خودروهاي لوكس و لوازم آرايشي اختصاص مي يابد ولي ارز براي دانشجويان و فرزندان ما كه در غربت به تحصيل مشغولند نيست؟
8157---0915
¤ از شهرداري محترم زابل درخواست مي شود نسبت به تعمير و آسفالت خيابان فردوسي 48 كه حدود سه سال است به خيابان شني معروف شده اقدام نمايد.
7003---0915
¤ از مقاله روز يكشنبه 16/7/91 درباره فلسفه ازدواج هاي پيامبر تشكر مي كنم اكثر مسلمان ها هم فلسفه اين ازدواج ها را نمي دانند. خدا توفيق شما را افزون كند.
9674---0937
¤ رسول اعظم(ص) مي فرمايند: سخاوتمند به خدا، مردم و بهشت نزديك تر است.
6263---0938
¤ به رئيس محترم راهور ناجا بفرماييد مگر قرار نبود عوامل راهور هنگام اعمال قانون از خودروي پليس پياده شوند و همانند ارباب و رعيت برخورد نكنند؟
5433---0938
¤ گرگها خوب بدانند در اين ايل غريب
گر پدر رفت تفنگ پدري هست
گرچه نيكان همگي بار سفر بستند
شيرمردي چو امام خامنه اي هست
گر امام شهدا نيست كنون در بر ما
خلف صالح و مظلوم او هست بر ما
كاوه شيخ بگلو از اروميه
¤ از چاپ سلسله مطالب پيرامون علل و عوامل پذيرش قطعنامه 598 در صفحه پاورقي كيهان تقدير و تشكر مي كنيم. با خواندن اين مطالب دل هر مسلمان از خيانت يك عده به نظام به درد مي آيد.
0490---0919
¤ از خائني مثل بهزاد نبوي تعجب نيست كه عليه منافع ملي كشور از ابتداي انقلاب تا توانسته از هيچ خيانتي دريغ نكرده است تعجب از كوتاهي مسئولين وقت در ميدان دادن به ايشان است تعجب از چهره مورد اعتماد نظام يعني آقاي هاشمي است كه در حمايت از اين خائن كمربسته و از هيچ كوششي دريغ نكرده است.
6563---0935
¤ درد و بلاي رقيب سرسخت چاوز در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا بخورد بر سر ميرحسين موسوي و كروبي و حاميان بي معرفت و فتنه گر آنها، چون به محض اطلاع از پيروزي رقيبش با فاصله كم و چند درصدي بلافاصله به چاوز تبريك گفت و طرفداران خود را به آرامش دعوت كرد و مانند فتنه گران 88 بلوا ايجاد نكرد.
1052---0912
¤ به برخي سياسيون كشورمان كه هنوز هم بابت فتنه آفريني در انتخابات 88 از مردم عذرخواهي نكرده اند عرض مي كنم حداقل اخلاق رقابت انتخاباتي را از رقيب چاوز رئيس جمهور ونزوئلا ياد بگيرند كه به آراء مردم كشورش احترام گذاشت و پيروزي منتخب ملت خود را تبريك گفت.
9527---0913
¤ وضعيت ساختمان ها در برخي از نقاط پرتراكم و فرسوده تهران به گونه اي است كه موقع زلزله چون امكان امدادرساني براي دستگاههاي امداد خيلي كم وجود دارد، فقط همسايه مي تواند همسايه خود را نجات بدهد، ولي مشكل اينجاست كه همسايه خودش نيز زير آوار رفته و كاري از او برنمي آيد.
2796---0935
¤ در دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد هم كيفيت غذا پايين آمده هم گران تر شده است. حداقل در اين يك مورد به دانشجويان و كاركنان رحم مي كردند.
7759---0912
¤ طبق سرشماري اخير بيشترين جوانان كشور در استان سيستان و بلوچستان هستند. به همين دليل بايد براي اشتغال اين جوانان در اين منطقه فكري بشود و كارخانه هايي را احداث بكنند.
7003---0915
¤ در اين دنياي طوفان زده روزگار بايد سكان زندگي خود را فقط به دست خداوند رحيم بسپاريم تا به آنجا كه بايسته است راهنمايي كند.
9155---0916
¤ براي معالجه بيماري به مطب يكي از پزشكان متخصص زنان واقع در خيابان ولي عصر مراجعه و مبلغ 20هزار تومان حق ويزيت پرداخت كردم. ولي به جاي اينكه دكتر متخصص معاينه بكند منشي دفتر ايشان اقدام به بيان چند توصيه كرد و چون از قبل پول ويزيت را دريافت كرده بودند كاري نتوانستم بكنم. اين پول ها چگونه از گلوي اين افراد پايين مي رود؟
نور محمدي
¤ ما تشنگان شربت پاك شهادتيم
ما عاشق راه خدا و سعادتيم
ما دل به اين دو روزه دنيا نبسته ايم
ما در هواي زندگي بي نهايتيم
احياي فرهنگ ايثار و شهادت رمز غلبه بر مشكلات است
7015---0913
¤ چرا كيهان درباره دشمنان ايران در جمهوري آذربايجان، شمال عراق و شيوخ خليج فارس كه نقشه تجزيه ايران را در سر مي پرورانند چيزي نمي نويسد؟
جمال دالوند از روستاي اسلام آباد خرم آباد
 


چشم اصلاح طلبان از اين شيرين كاري رفقا روشن! (خبر ويژه)

آخرين نشست گروهك هاي ضدانقلاب در كلن آلمان، شاهد هرچه نزديك تر شدن پيوند اصلاح طلبان فراري فعال در فتنه سبز با گروهك هاي سلطنت طلب، چپ و جبهه ملي بود.
در اين نشست رجبعلي مزروعي (عضو مركزيت حزب مشاركت و سازمان مجاهدين)، (اردشير اميرارجمند مشاور فراري موسوي و سخنگوي شوراي هماهنگي سبز) به همراه شماري از اعضاي جوان تر اين طيف، در كنار كساني مانند جواد خادم (از عوامل كودتاي نوژه و عضو دولت بختيار)، شهريار آهي (مشاور رضاربع پهلوي)، حسن شريعتمداري (عضو مركزيت حزب منحله خلق مسلمان)، فرخ نگهدار و مليحه محمدي(از سران گروهك فدائيان خلق)، بابك اميرخسروي (از اعضاي مركزيت حزب توده)، رضا عليجاني و مرتضي كاظميان و يوسفي اشكوري (از اعضاي گروهك ملي-مذهبي)، برخي اعضاي گروهك اتحاد جمهوري خواهان (مهدي فتاپور، مهرداد درويش پور، مريم سطوت و...)، همچنين برخي اعضاي گروهك ملي تجزيه طلب كومله و دموكرات (نظير محمد مصري) حضور به هم رسانده بود.
ميزبان اين نشست، گروه اتحاد جمهوري خواهان بود كه 9 سال پيش از گردهم آمدن شماري از اعضاي گروه هاي چپ و ملي گرا تشكيل شد اما به نوشته سايت روز آن لاين «در سالهاي گذشته چندين بار دچار انشعاب شده است. مريم سطوت از اعضاي اين گروه پيش از اين تصريح كرده بود تشكل آنها در 9سال گذشته نه تنها موفق نشد نيروهايي را كه از ابتدا پيوسته بودند جلب كند بلكه بخش مهمي از نيروهاي آن فعاليت ها در سازمان هاي سياسي ديگر را ترجيح دادند كه مهم ترين آن جدايي سال گذشته گروهي از بنيانگذاران اين تشكل بود». مليحه محمدي و مهدي فتاپور دو عضو اين گروه نيز به روز آن لاين گفته اند با وجود تأييد بر ضرورت ديالوگ ميان مجموعه نيروهاي سياسي، شكل گيري يك ائتلاف فراگير را غيرممكن مي دانند.
به گزارش دويچه وله در اين نشست 3روزه كه در ادامه نشست هاي قبلي گروه هاي ضد انقلاب در پاريس و بروكسل و استكهلم برگزار شد، «رضا عليجاني بر اين نظر بود كه براي رسيدن به ائتلاف اول بايد آن را آسيب شناسي كرد. او گفت: ما بايد ببينيم چرا از همين اتحاد جمهوري خواهان دو گروه جدا شدند يا خود ملي-مذهبي ها كه الان چندين گروه اند، از گروه دكتر پيمان گرفته تا بازرگان و خانم طالقاني و ما و بقيه. بايد اين را آسيب شناسي كنيم. عليجاني همچنين گفت كه ترجيح مي دهد اگر قرار بر ائتلاف با گروهي باشد، اين گروه يك پايش در داخل كشور باشد چون اين داخل كشور است كه به خارج انگيزه و نشاط سياسي مي دهد. او همچنين گفت كه معتقد است نمي توان همه طيف هاي گوناگون اپوزيسيون را سوار كشتي اي چون كشتي نوح كرد». براساس اين گزارش مليحه محمدي نيز در نشست مذكور گفته «فضاي كنوني فضاي شركت اصلاح طلبان در انتخابات نيست. شركت در انتخابات حتما رأي دادن نيست بلكه مي تواند تا پشت صندوق رأي و به معناي استفاده از فضاي انتخاباتي باشد. البته چون كشور در خطر است اگر يكي از نيروهاي معتدل اصولگرا نامزد شود بايد در انتخابات شركت كرد»(!)
در همين حال سايت خودنويس در گزارش خود خاطرنشان كرد: قرار گرفتن جواد خادم وزير كابينه بختيار و يكي از مهم ترين عوامل هماهنگ كننده كودتاي نوژه، كه به تازگي از سايه درآمده و از جمله برگزاركنندگان اصلي كنفرانس هاي استكهلم و بروكسل بود، به همراه شهريار آهي كه همواره نقش مشاور غيررسمي رضا پهلوي را به عهده داشته، با همراهي اردشير اميرارجمند از مشاوران مهندس موسوي، تركيبي بي نظير از همگرايي نيروهاي اپوزيسيون ايران را مي سازند كه به نظر مي رسد براي نخستين بار در كنار يكديگر و در يك نشست شركت كرده اند. همچنين در كنار اين افراد مي توان يوسفي اشكوري روحاني سابق و از اعضاي گروه ملي-مذهبي، رجبعلي مزروعي از اعضاي جبهه مشاركت، محمد مصري از كميته مركزي حزب كومله و سيروس مددي از اعضاي حزب دموكرات به همراه بسياري ديگر طيف رنگارنگي از عقايد مختلف را در اين همايش شكل داده بودند.
در اين ميان اظهارات مهدي فتاپور از ميزبانان جلسه كه معتقد بود جنبش سبز تنها شامل اتحاد جمهوري خواهان و گروه هاي اصلاح طلب داخل است، جنجال برانگيز شد و برخي از حضار به سخنان موسوي استناد مي كردند كه گفته جنبش سبز طيفي رنگارنگ از گروه هاي مختلف سياسي و قومي و عقيدتي است. نوشابه اميري سلطنت طلب يكي از معترضان بود كه بر مواضع و سخنان ميرحسين موسوي دراين باره استفاده كرد.
فرخ نگهدار از اعضاي مركزيت گروهك منحله فدائيان خلق نيز ضمن سخناني گفت: «در اين دوره تصميم گرفته ام هوادار سازمان هايي باشم كه آنها را دوست دارم، با آنها زندگي كرده ام، بخشي از وجودم حسشان مي كند و نزديك ترين ديدگاه ها را با آنها دارم، اين سازمان ها عبارتند از اتحاد جمهوري خواهان ايران، سازمان اكثريت كه همواره عضو آن بوده ام و ديگري هم سفيران سبز اميد كه در من بار ديگر اميد را روشن كرد. ما به سمت دموكراسي و انتخابات آزاد نخواهيم رفت اگر نتوانيم فهم حكومت و اپوزيسيون را از يكديگر تغيير دهيم. مهم ترين حلقه كشف عناصر مشترك بين اين حلقه هاست. بايد ترس حكومت از اپوزيسيون بريزد(!) وگرنه با فجايعي كه در جنبش سبز پيش آمده روبرو خواهيم شد.
همان گونه كه در خبر ويژه روز گذشته درج شد، برخي شركت كنندگان اين نشست تصريح كرده اند كه براي امكان بازگشت به عرصه سياست بايد از تعابيري نظير پايبندي به اجراي قانون اساسي و «گذار» به عنوان پوشش هاي نفوذ در فضاي سياسي و انتخاباتي و اجراي پروژه براندازي استفاده كرد.
 


راديو فردا: نتانياهو با ژست ديوانه زنجيري اروپا را مي ترساند (خبر ويژه)

خبرنگار صهيونيست راديو فردا مي گويد دولت اسرائيل عمداً تاكتيك «من ديوانه شده ام، مرا زنجير كنيد» را اجرا مي كند.
«م-ف» كه در فلسطين اشغالي ساكن است و با ارگان رسمي سازمان سيا همكاري مي كند، در گزارشي گفت: دولت اسرائيل سياست هراس افكني عامدانه «من ديوانه شده ام، مرا زنجير كنيد» را در قبال ايران در پيش گرفته تا جامعه جهاني را از احتمال حمله خود به تأسيسات هسته اي ايران بترساند. بسياري از مقامات اسرائيل اذعان دارند كه تحريم هاي آمريكا و اروپا براي راضي كردن اسرائيل است. برخي ناظران مي گويند تحريم ها فقط مجازاتي براي حاكميت ايران نيست و مردم را هدف قرار مي دهد.
وي اضافه كرد: برخي ناظران مي گويند سران اسرائيل در اين انديشه اشتباه هستند كه ملت ايران اگر زير فشار شديدتر اقتصادي قرار گيرد عليه رهبران خود شورش خواهد كرد و سران ايران را وادار به تغيير مسير برنامه هسته اي اين كشور خواهد كرد.
وي در توضيح علت اشتباه دانستن منطق سران رژيم صهيونيستي گفت: در روزهاي گذشته كه تظاهرات محدودي در سطح بازار تهران، پس از بحران ارزي ايران روي داد، سران اسرائيل با شتابزدگي پيش بيني كردند كه تهران بزودي به ميدان التحرير قاهره مبدل خواهد شد؛ پيش بيني اي كه درست از آب درنيامد و نيروهاي امنيتي و انتظامي بسيار زود بر اين موضوع غلبه كردند.
يادآور مي شود نخست وزير رژيم صهيونيستي روز گذشته در ديدار شماري از سفراي كشورهاي اروپايي با قدرداني از اعمال تحريم ها عليه ايران گفت: من از اتحاديه اروپا به خاطر اعمال اين تحريم ها كه مي توانند به اقتصاد ايران صدمه بزنند، تجليل به عمل مي آورم ولي اين تحريم ها ايران را متوقف نكرده اند.
پيش از اين ويليام هيگ وزير خارجه انگليس نيز در مصاحبه اي گفته بود: تضميني براي كارآمد بودن تحريم ها وجود ندارد اما بهترين گزينه است. ما قائل به ترسيم خط قرمز براي ايران نيستيم.
راديو اسرائيل نيز از قول روزنامه يديعوت آحارونوت گفت: اسرائيل در انتظار تحريم هاي بسيار جدي تر اروپا عليه ايران بود و مقامات اسرائيلي از تحريم هاي فعلي خوشنود نيستند و نمي خواهند به خاطر تحريم هاي فعلي شامپاين باز كنند و به سلامتي بنوشند اما در عين حال به قول معروف كاچي را بهتر از هيچي مي دانند.
تحليل گزارشگر راديو فردا درباره عمليات رواني اسرائيل با اروپا در حالي است كه نشريه فرانسوي اكسپرسيون نيز اخيرا در تحليلي نوشت: اسرائيل يك سگ هار است. موشه دايان از مقامات سابق اين رژيم گفته بود مقامات تل آويو بايد روشي در پيش بگيرند كه اسرائيل مانند يك سگ هار براي همه جلوه كند و خطرناك تلقي شود.
نويسنده اكسپرسيون با اشاره به گزافه گويي هاي رژيم صهيونيستي عليه برنامه هسته اي ايران مي نويسد: برنامه هسته اي صلح آميز ايران تحت نظارت آژانس قرار دارد اما اسرائيل حقوق بين الملل را رعايت نمي كند، به قطعنامه هاي سازمان ملل به ويژه آنهايي كه به منازعه اسرائيل و فلسطين مربوط مي شود بي اعتنا است، عضويت در معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (ان پي تي) را نپذيرفته و به آژانس بين المللي هم اجازه بازرسي از سايت هاي هسته اي خود را نمي دهد.
نشريه فرانسوي اضافه كرد: اسرائيل از زمان تشكيل، خارج از قواعد بين المللي عمل كرده اما از ديگران مي خواهد به حقوق بين المللي پايبند باشند. كلاهك هاي هسته اي اسرائيل نقاطي بيشتر و فراتر از پايتخت هاي كشورهاي عربي را نشانه رفته و اين واقعيتي است كه سرويس هاي اطلاعاتي غرب به ويژه آمريكا در محافل خصوصي آن را بيان مي كنند. اسرائيل پايتخت هاي اروپايي را نشانه رفته و اين فراتر از يك مطلب حيرت آور، واقعيتي تلخ محسوب مي شود. كسي كه اين ادعا را دارد يك فرد معمولي نيست بلكه يك كارشناس اسرائيلي به نام پروفسور «مارتين وان كريولد»، با شهرت جهاني و نويسنده كتاب «دگرگوني جنگ» است.
كريولد در مصاحبه با كانال هفت تلويزيون اسرائيل گفت:موشك هاي هسته اي اسرائيل پايتخت هاي اروپايي به ويژه رم و پاريس را نشانه گرفته اند. اين اظهارات وي در هفته نامه هلندي «السوير» در سال 2003 به چاپ رسيد. اين كارشناس برجسته نظامي در دسامبر سال 2011 در مصاحبه با يك روزنامه اسرائيلي همچنين گفت كه اسرائيل ممكن است انتقام هولوكاست را از ميليون ها آلماني و ديگر اروپايي ها بگيرد.
نويسنده مقاله اكسپرسيون با اشاره به پرونده هسته اي ايران مي افزايد: آيا اسرائيل واقعا جرات آن را دارد كه وارد يك جنگ با ايران شود آن هم با تمامي نتايجي كه اين جنگ شوم در پي خواهد داشت. زيرا چنين جنگي تمام نيمكره را كه اسرائيل نيز در آن است فرا خواهد گرفت. بنابراين در ورود اسرائيل به چنين جنگي ترديد وجود دارد. اسرائيل با پرداختن به مساله هسته اي ايران قصد دارد افكار عمومي جهان را منحرف كند. به عبارت ديگر در حالي كه جهان سرگرم مساله هسته اي ايران است اسرائيل مشغول تصرف و تسلط بر سرزمين هاي فلسطين است.
اكسپرسپون درباره اقدام نتانياهو در مجمع عمومي و نمايش خط قرمز پيشرفت برنامه هسته اي ايران روي تصوير يك بمب نوشت: اين باعث تأسف است كه مجمع عمومي واكنش صحيحي به اين اتفاق نداشت و از نتانياهو نخواستند كه درباره تسليحات اتمي خود و عدم عضويت در ان پي تي توضيح دهد. اسرائيل با تمركز روي بمب اتمي اي كه ايران ندارد، افكار عمومي را از مسئله فلسطين و بمب هاي اتمي خود منحرف مي كند.
 


چرا از اسرائيل متنفرم؟

افسر سابق سيا توضيح مي دهد (خبر ويژه)

يك افسر سابق سازمان سيا در تشريح دلايل تنفر خود از رژيم صهيونيستي تصريح كرد از ديد من اسرائيل مرتكب جناياتي عليه آمريكا شده كه نمي توان چشم پوشي كرد.
فيليپ جرالدي در پايگاه اينترنتي آنتي وار نوشت: اينكه من دوستان يهودي داشته باشم يا نه، ارتباطي به قضاوت درباره اسرائيل پيدا نمي كند. زماني كه من افسر سازمان سيا بودم سفرهاي متعددي به اسرائيل داشتم و با خيلي از اسرائيلي ها ملاقات كردم. آنها آدم هاي مختلفي هستند با اين وجود حتي اگر همه اسرائيلي ها خوب بودند هم اين حقيقت را تغيير نمي دهد كه حكومت هاي اسرائيل بخشي از پروژه جنايتكارانه بلند مدت هستند و سلسله اي از روساي جمهور و نخست وزيران جنايتكار، زمام امور آن را برعهده داشته اند. نظام اسرائيل، ياغي و سركش نسبت به معيارهاي بين المللي و دستش آغشته به شكنجه است و با اشغالگري و زمين هاي ديگران توسط ارتش حكومت مي كند.
به گزارش خبرگزاري قدس، اين افسر سابق سازمان سيا در ادامه تحليل خود مي نويسد: بدتر از آن اينكه اسرائيل، كشورم ايالات متحده را به بازي گرفته و خسارت هاي وحشتناكي به نظام سياسي و ملت آمريكا تحميل كرده است. اين از ديد من جنايتي است كه نمي توانم ببخشم يا چشم پوشي كنم و يا به انحاي مختلف توجيهش نمايم. نمونه اين رويدادهاي بد، دخالت مستقيم بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در سياست هاي داخلي آمريكا از طريق ظهورش در تلويزيون ايالت فلوريدا در حمايت از ميت رامني نامزد جمهوريخواهان است. متاسفانه نه اوباما و نه رامني هيچ يك واكنشي به اين دخالت ها نشان ندادند. در حالي كه اين دو مي بايست چنين دخالت هاي بي سابقه اي از يك مقام بيگانه در انتخابات آمريكا را با شديدترين عبارت ها پاسخ مي دادند. به نظر مي رسد بي ميلي اين دو كانديدا در پاسخ به اين دخالت ها في نفسه نشان مي دهد كه قدرت اسرائيل، دوستانش در كنگره و رسانه هاي آمريكا تا چه ميزان بر نهادهاي سياسي در ايالات متحده آمريكا برتري دارد.
فيليپ جرالدي با اشاره به فشار چندي پيش اسرائيل به آمريكا براي ترسيم خط قرمز عليه برنامه هسته اي ايران مي نويسد: ايران كشوري است كه به رغم همه عيب هايي كه مكررا توصيفش مي كنند هيچ كسي را مورد تهاجم قرار نداده، هيچ كسي را تهديد به حمله نكرده و هرگز تصميمي سياسي براي دستيابي به سلاح هسته اي به رغم ادعاها نگرفته است.
وي كساني چون دنيس راس و پاتريك كلاوسون را كه در محافل سياسي و هيئت حاكمه آمريكا به نفع اسرائيل كار مي كنند، مورد سرزنش قرار داد و افزود: البته دلايل ديگري هم وجود دارد كه مرا از اسرائيل متنفر كرده است. اين دلايل عبارت است از؛ رسوايي لافون در سال 1952 م كه اسرائيل در نظر داشت مركز اطلاعات آمريكا در اسكندريه مصر را منفجر كند و مصري ها را سرزنش نمايد و يا در سال 1967كه اسرائيلي ها به كشتي آمريكايي ليبرتي حمله كردند و 34نفر از پرسنل آمريكايي اين كشتي را به قتل رساندند و سپس با نفوذي كه بر ليندون جانسون رئيس جمهور وقت آمريكا داشتند مانع از بازگشايي پرونده تحقيقات درباره اين جنايت شدند. يا در سال 1987 جاناتان پولارد به اتهام جاسوسي براي اسرائيل محكوم شد. تحقيقات صورت گرفته از وي فاش كرد كه او خطرناكترين جاسوس در تاريخ ايالات متحده آمريكا بوده است. در دهه 60 قرن 20 ميلادي نيز اسرائيلي ها اورانيوم را از آزمايشگاهي در ايالت پنسيلوانيا براي ساخت زرادخانه هسته اي محرمانه دزديدند و تا همين امروز نيز همچنان به جاسوسي و سرقت تكنولوژي آمريكا ادامه داده اند. اسرائيل به عقيده من تنها «دولت دوست» در دنيا در حوزه دزدي اسرار ايالات متحده آمريكا است.
وي مي نويسد: اسرائيل هماني است كه قاتلان دو شهروند آمريكايي به نام هاي راشل كوري (كه در سال 2003 در رفح توسط بلدوزر اسرائيلي به قتل رسيد) و فرقان دوگان (از سرنشينان آمريكايي ترك تبار ناوگان آزادي غزه) را محاكمه نكرد. علاوه بر اين اسرائيل نقش محوري در وارد كردن آمريكا به جنگ عليه عراق ايفا نمود. هم او بود كه نقش زيادي در اعلام جنگ جهاني توسط آمريكا عليه به اصطلاح تروريسم در جهان اسلام و جمع آوري «گله اي از گرگها» بر ضد ايران داشت. متاسفانه هيچ يك از اينها در خدمت به منافع آمريكا نبوده و تاسف بارتر اينكه اسرائيل بيش از 123ميليارد دلار به عنوان كمك از آمريكا دريافت كرده است.
 


سند ديگري از جنايت غرب در سوريه

تروريستي كه تير خلاص مي زند

رسانه هاي غربي تلاش زيادي مي كنند تا با انتشار تصاوير ساختگي ارتش سوريه را بي رحم جلوه دهند و چنين وانمود كنند كه ارتش اين كشور با قساوت تمام مخالفين بشاراسد را مي كشند در حالي كه تصوير فوق كه توسط روزنامه انگليسي ساندي تايمز منتشر شده دروغين بودن تمامي اين ادعاها را ثابت مي كند.
در اين تصوير نشان داده شده كه يكي از تروريست ها كه از طرف كشورهاي غربي حمايت مي شوند در شهر حلب سربازان بازداشت شده ارتش را يكي پس از ديگري اعدام مي كند و در حالي كه دست و پاي آنها بسته شده به مغزشان تير خلاص مي زند.
پيش از اين نيز تصاوير زيادي از اقدامات غيرانساني تروريست هاي مسلح در كشتار سربازان سوري منتشر شده است به نحوي كه چندي پيش پرتاب يك سرباز سوري از طبقه چهارم يك ساختمان بر روي آسفالت خيابان و يا سوزانده شدن اجساد سربازان نشان دهنده كينه و عداوتي است كه كشورهاي مداخله گر در اين تروريست ها زنده كرده اند و تحت عنوان مبارزه با كفار اتباع كشورهاي ديگر را به جنگ با شهروندان سوري تشويق مي كنند. به گفته ناظران سياسي منطقه در حقيقت اين صحنه گوشه اي از جنايت هولناك تروريست هايي است كه با پول و اسلحه كشورهاي غربي، تركيه، عربستان و قطر در سوريه آدم مي كشند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14