(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 27 مهر 1391 - شماره 20335

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در حاشيه سفر آقا
باز هم حضور در منزل شهيدان
رهبر انقلاب در جلسه ويژه هيئت وزيران :
دولت در سال آخر پروژه هاي نيمه تمام را كامل كند
چشم به راه سپيده
همزمان با سفر مقام معظم رهبري انجام شد
برپايي 4 بيمارستان صحرايي و ثابت در خراسان شمالي
واكنش نهادهاي دانشجويي و فرهنگي به اقدام «يوتل ست»
قطع شبكه هاي ايراني ، تروريسم رسانه اي است
عراقچي:
موضوع انتقال پول و پرداخت هاي نفتي بين ايران و هند حل شده است
مؤسسه واشنگتن:
ايران خطوط قرمز اسرائيل را جدي نمي گيرد
در پاسخ به ادعاي احمد شهيد و ضد انقلاب
آملي لاريجاني: در جمهوري اسلامي اعدامي سياسي نداريم
سفير ايران در آذربايجان:
مشكل غيرقابل حلي در روابط تهران و باكو وجود ندارد
سخنگوي اشتون مدعي شد
اميدواريم ايران به مذاكرات بازگردد!
«تايمز اسرائيل» خبر داد
تلاش تل آويو براي ممانعت از سفر نمايندگان اروپا به ايران
اخبار ادبي و هنري
مردم ديگر مراجعه نكنند
زمان بازديد از ضريح امام حسين (ع) در قم پايان يافت
معاون اول رئيس جمهور:
سيل زدگان مازندران كمك بلاعوض دريافت مي كنند
توسط 15 گروه جهادي
عمليات ساخت 807 واحد مسكوني در هريس آغاز شد
دبير ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور:
كانون هاي فرهنگي بيش از دو ميليون جوان را جذب مساجد كرده اند
فرماندار سمنان:
استكبار از استقبال تاريخي خراساني ها سرگيجه گرفته است
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي كاشان:
قطع يارانه شير در كشور فاجعه است
براي انتخابات شوراهاي دانش آموزي
10 ميليون دانش آموز سوم آبان به پاي صندوق هاي راي مي روند
از سوي بهزيستي راه اندازي مي شود
مهدهاي دانش آموزي كودكان 7 تا 12ساله
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت:
مواد اوليه پتروشيمي بزودي تامين مي شود


در حاشيه سفر آقا

باز هم حضور در منزل شهيدان

¤ حضرت آيت الله خامنه اي سه شنبه شب به خانه سه تن از شهداي شهرستان بجنورد رفته و آنها را مورد تفقد قرار دادند. در اين ديدار صميمي، اعضاي خانواده شهدا، حرف هاي دل خود را با رهبر معظم انقلاب در ميان گذاشتند و ايشان نيز رهنمودهاي لازم را ارائه فرمودند.
¤ رهبر معظم انقلاب صبح ديروز در آستانه مقدس امامزاده عباس ابن موسي(ع) بجنورد حضور يافتند و سپس در گلزار شهداي اين شهر با قرائت فاتحه از مقام شامخ آنان تجليل كردند.¤ به مناسبت حضور رهبر معظم انقلاب در شهرستان اسفراين ايستگاه نقاشي همگاني و خاطره نويسي در اين شهر برپا شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران بجنورد، اين ايستگاه نقاشي با موضوع ولايت و رهبري در مدارس اسفراين برپا شده بود تا بيش از 14هزار دانش آموز اين شهرستان آثار خود را در معرض ديد عموم قرار دهند. قرار است به آثار برتر آموزشگاه هاي شهرستان اسفراين جوايزي اهدا شود.
 


رهبر انقلاب در جلسه ويژه هيئت وزيران :

دولت در سال آخر پروژه هاي نيمه تمام را كامل كند

در هشتمين و آخرين روز از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان خراسان شمالي، اعضاي هيئت وزيران پس از تشكيل جلسه اي ويژه در بجنورد، ظهر روز چهارشنبه به حضور حضرت آيت الله خامنه اي رسيدند و گزارشي از مصوبات خود براي حل مشكلات مردم استان و شتاب بخشي به روند پيشرفت خراسان شمالي ارائه كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار، خدمت به ملت قدرشناس ايران از جمله مردم مومن، خونگرم، انقلابي، باصفا و خوشفكر استان خراسان شمالي را توفيق الهي دانستند و تاكيد كردند: خدمتگزاري به اين مردم شايسته و بزرگوار، بايد تا سر حد امكان، با كيفيت تر و پرحجم تر شود.
ايشان مصوبات دولت را براي بهبود وضع خراسان شمالي، «خوب و جامع» دانستند و افزودند: همه اين مصوبات بايد با پيگيري مستمر و جدي استاندار و اهتمام ويژه مسئولان ملي تحقق يابد و مردم آثار آنها را در زندگي خود احساس كنند.
رهبر انقلاب، استمرار سياستها و ثبات مديريتهاي استان را براي تحقق مصوبات هيئت دولت به منظور بهبود اوضاع خراسان شمالي ضروري خواندند و افزودند: اين مصوبات خوب را با توجه به عواملي نظير امكانات، منابع، نيروي انساني، زود بازده بودن و گستردگي تاثير آنها بر زندگي مردم، اولويت بندي كنيد.
ايشان به استناد گزارشهاي مستند و كارشناسي شده سه سرفصل را در اولويت مسائل استان برشمردند: كشاورزي، گردشگري و رسيدگي به كارخانه ها و صنايع استان.
حضرت آيت الله خامنه اي سكونت نيمي از مردم خراسان شمالي در روستاها، زمين مستعد، محصولات متنوع و ممتاز و آب و هواي مساعد را از جمله دلايل اولويت كشاورزي در اين استان دانستند و خاطرنشان كردند: رونق كشاورزي منطقه، اشتغال زايي گسترده، افزايش درآمد مردم و دستگاههاي استان و حل مشكلات اجتماعي ناشي از بيكاري را به همراه خواهد آورد.
رهبر انقلاب در همين زمينه، صنعتي شدن و مدرن سازي، يكپارچگي زمينهاي كشاورزي و ايجاد صنايع تبديلي و سردخانه را از جمله عوامل پررونق شدن كشاورزي استان برشمردند.
ايشان همچنين با اشاره به اينكه استان خراسان شمالي بطور طبيعي بر سر راه ميليونها زائر امام هشتم قرار دارد افزودند: با توجه به اين مزيت و با تكيه بر جاذبه هاي گردشگري استان، گردشگري مي تواند در اولويت بعدي مسائل استان قرار گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي به مسئولان توصيه كردند: با اولويت دادن به گردشگري منطقه و برنامه ريزي براي بازديد حداقل بخشي از زوار امام هشتم از جاذبه هاي مهم گردشگري استان، به بهبود اوضاع عمومي خراسان شمالي همت گماريد.
رهبر انقلاب رسيدگي كامل به مسائل كارخانه هاي مهم استان از جمله كارخانه فولاد، لوله سازي و طرح نيمه تمام نيروگاه سيكلي تركيبي را اولويت سوم مسائل خراسان شمالي دانستند.
ايشان در همين زمينه از تلاش دولت براي به بهره برداري رساندن پروژه هاي نيمه تمام «موسوم به مهر ماندگار» قدرداني و خاطرنشان كردند در سال آخر خدمت دولت، امكانات و انرژي موجود، منطقا بايد صرف پروژه هاي نيمه تمام شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر مجدد از محبت عميق و بي پايان مردم استان افزودند: ابراز مهر و محبت مردم، اساسا ناشي از دلدادگي قلبي آنان به اسلام و انقلاب است البته انتظارات معقولي نيز وجود دارد كه بايد با «برنامه ريزي و همت و تلاش»، به آنها پاسخ شايسته داد.
در ابتداي اين جلسه، آقاي رحيمي معاون اول رئيس جمهور در گزارشي از وضع استان و مصوبات جلسه صبح امروز هيئت دولت گفت: در بخش هاي زيربنايي، فرهنگي و ورزشي، مناطق محروم و روستايي، توليدي، اقتصادي، كشاورزي و تسهيلات بانكي تصميمات مهمي اتخاذ شده است.
معاون اول رئيس جمهور اعلام كرد: جلسه هيئت دولت، مصوبات مختلفي براي رشد و شكوفايي و حل مشكلات استان خراسان شمالي در برداشت و در مجموع 3800 ميليارد تومان اعتبارات و تسهيلات براي تحقق اين مصوبات تخصيص يافت.
به گفته آقاي رحيمي هيئت دولت همچنين هزار ميليارد تومان براي اتمام طرحهاي نيمه تمام استان اختصاص داده است.
 


چشم به راه سپيده


Email: SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
شكسته تر شدم
دلم گرفته از زمونه دلخورم
بذار واست گلايه هامو بشمرم
به كي بگم كه كوزه كوزه تشنه ام
به كي بگم هزار روزه تشنه ام
نيومدي يه هفته خسته تر شدم
شكسته بودم و شكسته تر شدم
نيومدي و كوچه هم كلافه شد
يه جمعه به نديدنت اضافه شد
نيومدي و غصه باز نفس گرفت
خدا تورو يه جمعه ديگه پس گرفت
نيومدي حصار دردو بشكني
تو آخرين اميد چشماي مني
يه دل دارم هميشه بي قرارته
قنوت من دعاي انتظارته
به قطره قطره هاي گريه هام قسم
كه بي قرار و بي پناه و بي كسم
يه دل دارم كه حفظ شعر دوري و
نداره چاره اي به جز صبوري و
مي خواد شريك گريه هاي من بشه
بيا ببين دل غريب من چشه
مرا پيدا كن!
مجنون شدم كه راهي صحرا كني مرا
گاهي غبار جاده ليلا، كني مرا
كوچك هميشه دور ز لطف بزرگ نيست
قطره شدم كه راهي دريا كني مرا
پيش طبيب آمده ام، درد مي كشم
شايد قرار نيست مداوا كني مرا
من آمدم كه اين گره ها وا شود همين!
اصلا بنا نبود ز سر واكني مرا
حالا كه فكر آخرتم را نمي كنم
حق مي دهم كه بنده دنيا كني مرا
من، سالهاست ميوه خوبي نداده ام
وقتش نيامده كه شكوفا كني مرا
آقا براي تو نه! براي خودم بد است
هر هفته در گناه، تماشا كني مرا
من گم شدم، تو آينه اي گم نمي شوي
وقتش شده بيائي و پيدا كني مرا
اين بار با نگاه كريمانه ات ببين
شايد غلام خانه زهرا كني مرا
علي اكبر لطيفيان
انديشه طوفاني
چيست اي يار، در انديشه طوفاني تو
سينه لبريز شد از شور غزلخواني تو
بي تو ديريست دلم... آه، دلم مي گيرد
كه گرفته است به ياد دل باراني تو
بي تو هر لحظه هر روز، دعايم اين است
كاش، اي كاش شود جاده چراغاني تو
خلوتي كرده فراهم نگهم، تا شايد
برود در دل آيينه به مهماني تو
نذر كردم كه اگر آمدي اي دوست، كنم
همه دار و ندارم را قرباني تو
شعرهايم كه نخواندم همه تقديم تو باد
حرفهايي كه نگفتم همه ارزاني تو
باز اي يار، خدا را غزلي تازه بگو
و بگو چيست در انديشه طوفاني تو
علي اصغر سيدآبادي

 


همزمان با سفر مقام معظم رهبري انجام شد

برپايي 4 بيمارستان صحرايي و ثابت در خراسان شمالي

سرويس اجتماعي -
همزمان با سفر مقام معظم رهبري به خراسان شمالي چهار بيمارستان صحرايي و ثابت از سوي سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور در مناطق محروم اين استان بر پا گرديد.
دكتر روح الله قائد اميني، مدير بيمارستان هاي ثابت و صحرايي سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور با اعلام اين خبر به خبرنگار كيهان گفت: چهارشنبه هفته گذشته چهار بيمارستان صحرايي و ثابت توسط سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور در استان خراسان شمالي بر پا شد كه امروز آخرين روز فعاليت آن است.
وي توضيح داد: اين بيمارستان ها شامل بيمارستان صحرايي شهداي «راد» در منطقه مرزي راد جنگلان، بيمارستان صحرايي شهداي فاروج در منطقه محروم فاروج، بيمارستان صحرايي و ثابت جواد الائمه(ع) در منطقه گرمه و جاجرم و بيمارستان ثابت شهيد علوي در شهر بجنورد است.
دكتر قائد اميني تصريح كرد: ما موفق شديم 42 پزشك متخصص و فوق تخصص و دندانپزشك را در اين بيمارستان ها به كار بگيريم.
وي گفت: به يمن سفر مقام معظم رهبري ما توانستيم در اين سفر به 22 هزار و 418 نفر خدمات پزشكي و توانبخشي به نيازمندان ارائه كنيم. همچنين 103 عمل سبك و سنگين جراحي نيز در بيمارستان هاي ثابت بر روي مردم مناطق محروم خراسان شمالي انجام شد.
دكتر قائد اميني توضيح داد: اين جراحي ها شامل جراحي ارتوپدي و جراحي عمومي بود و تمامي خدمات ارائه شده به بيماران و مراجعه كنندگان از قبيل ويزيت پزشكان فوق تخصص و متخصص، جراحي، ويزيت دندانپزشكان و پزشكان و خدمات پرستاري و پاراكلينيك آزمايشگاهي، راديولوژي و سونوگرافي و از همه مهم تر مراقبت از سلامت مادران و خانواده به صورت رايگان انجام شد.
رئيس بيمارستان هاي صحرايي و ثابت سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور در رابطه با نحوه انتخاب مكان براي خدمات رساني گفت: تيم شناسايي عوامل موثر بر سلامت در بسيج سازمان پزشكي كشور در جلساتي كه با اعضاي درگير در نظام سلامت استان هاي كشور برگزار مي كنند، با ارزيابي و بررسي مشكلات منطقه و با توجه به ميزان اثربخشي و بهره وري خدمات پزشكي كه در اين مناطق ارائه مي شود، محل اعزام پزشكان و برپايي بيمارستان هاي صحرايي را مشخص مي كنند.
وي توضيح داد: اكثر پزشكان عضو سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور باعضويت در طرح شهيد رهنمود آمادگي خود را براي اعزام به مناطق محروم اعلام مي دارند كه به نوبت به مناطق موردنظر اعزام مي شوند.
دكتر قائد اميني در ادامه گفت: سال گذشته 20 بيمارستان صحرايي و 30 بيمارستان ثابت در استان هاي مختلف برپا كرديم و امسال نيز 17 بيمارستان صحرايي در مناطق محروم كشور برپا كرده ايم كه تا پايان سال ادامه خواهد داشت.
وي توضيح داد: سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور تقريبا هر هفته يك طرح امداد و نجات را در كشور به اجرا درمي آورد و با برپايي بيمارستان هاي صحرايي به ارائه خدمت به نيازمندان مي پردازد.
 


واكنش نهادهاي دانشجويي و فرهنگي به اقدام «يوتل ست»

قطع شبكه هاي ايراني ، تروريسم رسانه اي است

نهادها و تشكل هاي مختلف دانشجويي اقدام غرب در حذف شبكه هاي ايراني از ماهواره هاتبرد را محكوم و آن را دليلي روشن بر كذب بودن ادعاي آزادي بيان از سوي آنان دانستند.
در پي تصميم «يوتل ست» مبني بر حذف 19 شبكه برون مرزي ايران از ماهواره «هاتبرد»، تشكل ها و نهادهاي دانشجويي نسبت به اين امر اعتراض كردند.
15 انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور در بيانيه اي در اين مورد اعلام كردند؛ «اين اقدام و اين سانسور عجيب را كشورهايي اعمال مي كنند كه مدعي ارتباطات مدرن بوده و از سوي ديگر ادعاي اعتقاد به آزادي بيان دارند.
كشورهاي غربي همواره در غول هاي رسانه اي خود با ادعاي احترام به حق آزادي نيز به دخالت در امور كشورها مي پردازند و حتي در مجامع بين المللي براي آنها پرونده تشكيل مي دهند.
از نظر ما دانشجويان غرب با جبهه مقاومت شكل گرفته در منطقه در تضاد و از پيام هاي مقاومت براي آزادي خواهان جهان در هراس است. لذا كشورهاي غربي كه به دنبال پنهان سازي پيام هاي مقاومت هستند براي مقابله با آن به هر ابزاري چنگ مي زنند.
بي جهت نيست بگوييم غربي ها از آشكار شدن واهي بودن اخبار و گزارش هاي منتشره خود در قبال تحولات جهان در هراس هستند لذا برآنند تا به هر نحوي كه شده از فعاليت رسانه اي آزاد و مستقل جلوگيري نمايند تا دروغين بودن اخبار و سوءاستفاده سياسي و اقتصادي و نظامي از ابزار رسانه اي را پنهان سازند.»
بسيج دانشجويي 8 دانشگاه تهران نيز با صدور اطلاعيه اي ضمن اعتراض به اين اقدام غرب، تاكيد كرد؛ «اين اقدام غيرقانوني كه گواه آشكار دشمني و كينه ديرينه لابي هاي صهيونيستي و غرب با ملت بزرگ ايران است بي هيچ پشتوانه منطقي و حقوقي و برخلاف كنوانسيون هاي بين المللي و جهاني صورت مي گيرد.
ما دانشجويان ضمن محكوم كردن اين حركت مخالف آزادي بيان و انديشه، اعلام مي داريم كه بدون شك اين اقدام جريان استكبار همانند ساير اقدامات كشور سال هاي گذشته دوام نخواهد داشت و روزي فرا خواهد رسيد كه تمام انسان ها، عادلانه از حقوق بشري-كه حداقل آن آگاهي است- بهره مند خواهند شد.»
سازمان بسيج مستضعفين نيز با غيراصولي و غيرقانوني خواندن اين اقدام كودكانه غرب را كه قطعا دستان پليد رژيم اشغالگر قدس و ايادي استكبار جهاني در آن دخيل است، محكوم كرده و آن را تشويش و اضطراب آنان از ترويج و توسعه فرهنگ ناب محمدي(ص)، فرهنگ جبهه و جنگ و تفكر بسيجي همچنين احياي ارزش هاي ديني مي داند كه در تعارض جدي با فرهنگ شنيع غربيان در مسخ ارزش ها و باورهاي انساني و اسلامي است.
همچنين سردار سيدمسعود جزايري معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، در واكنش به حذف شبكه هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران از هاتبرد اظهار داشت: اين اقدام غيرحرفه اي كه از مصاديق تروريسم رسانه اي است، نه تنها مانع نفوذ گفتمان انقلاب اسلامي و ضد صهيونيستي در جامعه جهاني نمي شود بلكه ادعاي غربي ها مبني بر حمايت از جريان آزاد اطلاعات و احترام و اعتقاد به حقوق بشر و دموكراسي را با چالش بسيار جدي روبرو ساخته است.
 


عراقچي:

موضوع انتقال پول و پرداخت هاي نفتي بين ايران و هند حل شده است

معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه كشورمان گفت: موضوع انتقال پول و پرداخت هاي نفتي و همچنين بيمه كشتي ها بين ايران و هند حل شده است.
«سيدعباس عراقچي» كه براي شركت در دهمين دور از مذاكرات راهبردي ايران و هند در اين كشور بسر مي برد روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا در دهلي نو اظهار داشت: به رغم همه مشكلات و موانع عوامل خارجي، روابط دو كشور، خوب، دوستانه، براساس منافع و احترام متقابل و رو به گسترش است.
وي گفت: ظرف پنج سال گذشته حجم تجارت خارجي ما تقريبا دو برابر شده و از 9 ميليارد دلار به 16 ميليارد دلار رسيده است.
معاون وزير خارجه گفت: مسائل بانكي كه نقش زيادي در گسترش روابط دارد براساس يك مكانيسم خاصي بين دو كشور برقرار و نيازهاي بخش هاي تجاري و اقتصادي از نظر تعاملات بانكي رفع شده است.
وي گفت: البته تعاملات بانكي دو كشور فراز و نشيب هايي داشته اما با مذاكرات بين بانك هاي دو كشور موانع رفع شده و تجارت بين دو كشور به خوبي جريان دارد. پرداخت هاي نفتي هند به ايران به صورت كامل البته بخشي از آن به روپيه (واحد پول هندوستان) انجام مي شود.
معاون وزير خارجه ايران گفت؛ تعاملات بين دو كشور وجود دارد و مهمتر از همه فروش نفت ايران به هند جريان دارد و مسائل مربوط به انتقال پول و بيمه كشتي ها نيز حل شده است.
وي با اشاره به توافق سه جانبه بين هند، ايران و افغانستان گفت: براساس اين توافق، همكاري هاي منطقه اي با تمركز بر افغانستان گسترش مي يابد و شروع اين همكاري ها با توسعه بندر چابهار خواهد بود كه اهميت استراتژيكي براي هند و سه كشور دارد و مي تواند راههاي ترانزيتي هند را به افغانستان باز كند و در مراحل بعدي نيز به سمت آسياي مركزي ادامه يابد.
معاون وزير امور خارجه ايران گفت: در بعد سياسي نيز رابطه ايران و هند بسيار خوب و رو به جلو است و ما تبادل نظرهاي جدي در مسائل منطقه اي و بين المللي داريم و در موضوع افغانستان به عنوان مهمترين موضوع فيمابين، اشتراك نظر وجود دارد.
 


مؤسسه واشنگتن:

 ايران خطوط قرمز اسرائيل را جدي نمي گيرد

مؤسسه تحقيقاتي واشنگتن با اشاره به اختلاف نظر كاخ سفيد و رژيم صهيونيستي درباره برنامه هسته اي ايران، عنوان كرد: ايران خطوط قرمز اسرائيل را جدي نگرفته است.
به گزارش مهر به نقل از مؤسسه واشنگتن، ايران تهديدهاي اسرائيل در تعيين خطوط قرمز را جدي نگرفته است. پرسش مهم اينجاست كه آيا بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل زماني كه در مجمع عمومي سازمان ملل متحد خط قرمز ترسيم مي كرد به خوبي توجيه شده بود و از شرايط موجود آگاهي كامل داشت؟ خطوط قرمز داراي مزايا و معايبي هستند.
مزيت آن اين است كه شما با تعيين اين خط قرمز نوعي بازدارندگي ايجاد مي كنيد و از طريق آن مي توانيد مانع از پيشرفت و حركت دشمن خود شويد. اما ايراد تعيين خط قرمز نيز اينست كه شما به رقيب خود اجازه مي دهيد كه تا آن نقطه پيشرفت كند و ابتكار تصميم گيري را به دشمن خود مي دهيد، و اگر چنانچه رقيب شما از خطوط قرمز تعيين شده عبور كرد شما يا بايد دشمن خود را متوقف كنيد يا اينكه با خطر از بين رفتن سياست بازدارندگي خود مواجه شويد.
براي به نتيجه رسيدن چنين سياستي چندين شرط مهم واساسي بايد وجود داشته باشد. خطوط بايد به يك چالش راهبردي واقعي اشاره داشته باشند؛ فردي كه اين خطوط را تعيين مي كند بايد از اراده و توان كافي براي ادامه سياست هاي خود حتي به قيمت مواجهه نظامي داشته باشد و سمت ديگر منازعه نيز بايد به خوبي اين شرايط و فضا را درك كند و بر اين باور رسيده باشد كه در صورت عبور از اين خطوط قرمز با مواجهه نظامي روبه رو خواهد شد. ساير بازيگران مؤثر در پرونده هسته اي ايران نيز بايد به اين درك و شناخت رسيده باشند.
البته به نظر مي رسد كه ايران چندان اين تهديدها را جدي نگرفته باشد. حتي اگر ايران نيز تهديدهاي نتانياهو را جدي گرفته باشد، مشخص نيست كه آيا اسرائيل از توان كافي براي مهار ايران برخوردار باشد، به ويژه آنكه ميان تل آويو و واشنگتن در خصوص تعيين خط قرمز با يكديگر دچار اختلاف هستند.
گره كور اين معادله اينجاست كه اگر چنانچه ايران تهديدهاي اسرائيل را جدي بگيرد، بدون شك نسبت به عدم حمله اسرائيل تا پيش از عبور از خط قرمز تعيين شده از سوي تل آويو احساس اطمينان خواهد داشت. ايران حتي مي تواند ساير فعاليت هاي اتمي خود را گسترش دهد. ساخت سايت هاي اتمي جديد، تقويت سايت هاي اتمي خود در برابر حملات احتمالي، توليد نسل جديدي از سانتريفيوژها، توليد سوخت پلوتونيوم و توسعه زيرساخت هاي تسليحات هسته اي از مهمترين اقدامات ايران خواهد بود. و اين دقيقاً برخلاف آن چيزي است كه سران اسرائيل به دنبال آن هستند و با تعيين خطوط قرمز درصدد مانع تحقق آن مي باشند.
اگر چنانچه تحريم ها، تهديدهاي نظامي و يا ساير راه هاي ديپلماتيك نتواند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند، اسرائيل بازهم به همان سياست هاي خود در اوايل بهار سال جاري بازخواهد گشت. اسرائيل اميدوار است كه در ماه هاي آينده بتواند با همكاري آمريكا به يك چارچوب مشترك براي تعيين خطوط قرمز دست پيدا كند.
 


در پاسخ به ادعاي احمد شهيد و ضد انقلاب

آملي لاريجاني: در جمهوري اسلامي اعدامي سياسي نداريم

رئيس قوه قضاييه در پاسخ به ادعاهاي احمد شهيد و گزارش هاي به اصطلاح حقوق بشري عليه كشورمان تاكيد كرد كه در جمهوري اسلامي ايران مطلقا اعدامي سياسي نداريم.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي به گزارش اخير گزارشگر ويژه سازمان ملل اشاره كرد و افزود: موضوع مورد اشاره اين گزارش درباره اعدام ها در ايران تعرض به قوانين اسلامي است كه نه تنها در ايران بلكه در تمام كشورهاي اسلامي وجود دارد و در واقع ارزش هاي اسلامي تمام مسلمانان جهان است، اما جاي سوال اين است كه چرا تنها به ايران فشار مي آورند و با ديگران كاري ندارند.
وي با تاكيد بر اين كه «در جمهوري اسلامي ايران مطلقا اعدامي سياسي نداريم و افراد اعدامي يا قاچاقچي مواد مخدر يا متعرضان به جان و مال و نواميس مردم بوده اند» گفت: پاره اي از قوانين و مقررات مربوط به اعدام، قوانين خاص جمهوري اسلامي ايران نيست و تمام مسلمانان به آن معتقد هستند و كشورهاي اسلامي بايد نسبت به اين گونه تعرض ها به قوانين اسلامي سكوت نكنند.
رئيس دستگاه قضايي با تاكيد بر اين كه مبناي اين گزارش ها براساس حرف ها و ادعاهاي يكجانبه معاندان جمهوري اسلامي ايران است، گفت: البته جمهوري اسلامي ايران به اين گونه ادعاهاي مغرضانه توجهي نمي كند اما موضوع اين است كه چرا دشمنان ايران و اسلام چنين بي منطق هستند و در حالي كه حتي در خود آمريكا هم مجازات اعدام وجود دارد و در حالي كه آمريكايي ها با حضور در افغانستان كشت خشخاش را چندين برابر كرده اند و ايران را در معرض آسيب هاي جدي از طريق ورود مواد مخدر كرده اند نسبت به اجراي قوانين اسلامي در كشور ما معترض هستند.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به برخي از مصاديق ناامني هاي اجتماعي اخير بر قاطعيت دستگاه قضايي در برخورد با اين پديده شوم كه امنيت مردم را مورد حمله قرار مي دهد، تاكيد و اظهار كرد: در اجراي امنيت اجتماعي و برخورد قاطع با مجرمان گوشمان به اين حرف ها بدهكار نيست و با اجراي دقيق قوانين با سرعت خاطيان را به سزاي اعمال پليدشان مي رسانيم.
به گزارش روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، در پايان سخنان رئيس قوه قضاييه، مسئولان عالي قضايي بررسي آيين نامه اجرايي قانون نظارت بر رفتار قضات را ادامه داده و مواد ديگري از آن را به تصويب رساندند.
 


سفير ايران در آذربايجان:

مشكل غيرقابل حلي در روابط تهران و باكو وجود ندارد

سفير ايران در جمهوري آذربايجان گفت كه هيچ مشكل غيرقابل حلي در روابط تهران و باكو وجود ندارد.
«محسن پاك آيين» سفر محمود احمدي نژاد به باكو را در ابعاد منطقه اي و دو جانبه مثبت و سازنده توصيف كرد و گفت: اجراي پيشنهادات هفتگانه رئيس جمهور به اجلاس اكو مي تواند موجب تحول در اين سازمان شود.
وي افزود: با تقويت هم انديشي، دوستي و تدبير جمعي و افزايش رايزني ها و همكاري هاي سياسي اكو با جنبش عدم تعهد كه از پيشنهادات ايران بود، مي توان شاهد استفاده از ظرفيت جنبش عدم تعهد براي پيشبرد اهداف اكو به خصوص در زمينه هاي اقتصادي، انرژي و ترانزيت بود.
پاك آيين پيشنهاد تشكيل نهاد مشورتي سياسي «مجمع سياسي اكو» را منجر به هماهنگي بيشتر اعضاي اكو در عرصه هاي بين المللي و كمك به رفع اختلافات و سوءتفاهمات و دفاع از حقوق اعضا دانست و خاطرنشان كرد: تاسيس «مجمع اقتصادي اكو» نيز موجب همكاري هاي اقتصادي، صنعتي، كشاورزي و انرژي، گسترش تجارت و به كارگيري شيوه تهاتر و مبادله با پول هاي ملي، تقويت حلقه هاي شبكه حمل و نقل ريلي، دريايي، جاده اي و هوايي خواهد شد.
وي با ابراز اميدواري نسبت به اجراي اين پيشنهادات در دوره 2 ساله رياست جمهوري آذربايجان بر اكو افزود: در زمينه دوجانبه نيز سفر رئيس جمهور به باكو و دعوت وي از همتاي آذري خود براي سفر به ايران كه با استقبال الهام علي اف روبرو شد، نشان دهنده عزم و اراده دو كشور براي همكاري هاي تنگاتنگ بين تهران-باكو تلقي مي شود.
سفير ايران در جمهوري آذربايجان با بيان اين كه هيچ مشكل غيرقابل حلي در روابط دوجانبه بين دو كشور وجود ندارد، يادآور شد: البته عوامل ثالث از توسعه مناسبات ما خرسند نبوده و قصد اختلال در اين روابط را دارند، اما هوشياري مقامات فهيم دو كشور، همواره ترفندهاي مخالفان مناسبات دو كشور را خنثي كرده است.
 


سخنگوي اشتون مدعي شد

اميدواريم ايران به مذاكرات بازگردد!

در حالي كه ايران همواره اعلام كرده كه هيچ گاه ميز مذاكره را ترك نكرده است تا بخواهد به آن بازگردد، سخنگوي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت كه اين اتحاديه به بازگشت ايران به مذاكرات بسيار اميدوار است.
در شرايطي كه اتحاديه اروپا به تازگي دور جديد تحريم هاي ضد ايراني را به تصويب رسانده و با انتقاد تهران روبرو شده است، «مايكل مان» سخنگوي «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اعلام كرد كه اين اتحاديه به بازگشت ايران به مذاكرات هسته اي اميدوار است.
براساس اين خبر، سخنگوي اشتون با حضور در يك كنفرانس خبري، در پاسخ به اين سؤال كه آيا تحريم هاي جديد و شديد عليه ايران ممكن است منجر به نابساماني تلاش ها براي آمدن ايران به پاي ميز مذاكره شود يا خير، اينطور مدعي شد كه: ما تحريم ها را به خاطر خود تحريم ها اجرايي مي كنيم و در عين حال از مذاكره استقبال مي كنيم. ما مذاكرات خوبي با ايران داشته ايم.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «تايمز آواينديا» سخنگوي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در ادامه گفت: ما اميدواريم كه ايراني ها بتوانند براي مذاكره به ما ملحق شوند. ما به اينكه ايراني ها مي توانند پا پيش بگذارند و به جلو حركت كنند، بسيار اميدواريم.
چنين اظهاراتي از سوي مان در حالي گزارش مي شود كه رهبر ايران اعلام كرده است كه ايران چه زماني از پاي ميز مذاكره كنار رفته است كه اكنون بايد به آن بازگردد؟ رهبر ايران همچنين اعلام كرده اند كه: هدف آنها اين است كه ملت ايران را مجبور كنند كه تسليم قلدري هاي آنها در پاي ميز مذاكره شوند اما آنها ضعيف تر از آن هستند كه ايران را به زانو دربياورند.
 


«تايمز اسرائيل» خبر داد

تلاش تل آويو براي ممانعت از سفر نمايندگان اروپا به ايران

روزنامه صهيونيستي تايمز اسرائيل گزارش داد تل آويو در تلاش است تا نمايندگان كشورهاي اروپايي را از سفر به تهران منصرف كند. قرار است به زودي هيئتي 15 نفره از 7 كشور اروپايي به تهران سفر كند.
«بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي روز سه شنبه ضمن ديدار با سفير اتحاديه اروپا در اسرائيل، از اقدام اين اتحاديه در اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران تمجيد كرد و خواستار تشديد مجدد تحريم ها شد.
تايمز اسرائيل در اين رابطه نوشته است كه اسرائيل پيش از اين هم تلاش كرده بود كشورهاي مختلف و «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل را از حضور در تهران براي شركت در اجلاس عدم تعهد منصرف كند، اما اين تلاش ناموفق بوده است.
به گزارش فارس جمعيت «بناي بربث» (يكي از بزرگترين تشكل هاي يهودي جهان) نيز با اين سفر مخالفت كرده است. «الان جاكوبز» رئيس اين جمعيت در اين باره گفته است: «رفتن به آنجا با هدف ايجاد رابطه ميان دو طرف، دقيقا مخالف آن چيزي است كه بايد اتفاق بيفتد. اروپا به جاي اينكار بايد به فشار به ايران ادامه دهد تا دولت اين كشور در قبال تلاش هايش براي ساخت تسليحات هسته اي پاسخگو باشد».
 


اخبار ادبي و هنري

تصويب بهره گيري از سينما و هنرهاي تجسمي
براي ترويج سبك زندگي اسلامي- ايراني
معاون برنامه ريزي و هماهنگي دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي از باز طراحي و احياي هنرهاي تجسمي در نظام فرهنگي، فكري تمدن اسلامي ايراني در متن زندگي مردم و تقويت آنها در راستاي ارزش هاي الهي خبر داد.
محمد اسحاقي، دبير شوراي مهندسي فرهنگي اين مركز گفت: تأكيد بر شناسايي و تقويت هنرهاي سنتي، به عنوان يكي از مزيت هاي مهم بخش هاي هنري كشور و پشتيباني مالي و معنوي پيشكسوتان حوزه هنر به طور عام و هنرهاي سنتي در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت.
معاون برنامه ريزي و هماهنگي دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: بازطراحي و احياي هنرهاي تجسمي در نظام فرهنگي، فكري تمدن اسلامي ايراني و برنامه ريزي براي ورود اين هنرها با مضامين اسلامي ايراني در متن زندگي مردم و تقويت آنها در راستاي ارزش هاي الهي و انساني نيز از ديگر نكات مهم مصوب در جلسه شوراي مهندسي فرهنگي بود.
وي گفت: توجه به معماري اسلامي ايراني در شهرها و سازه هاي شهري و نقش اين سازه ها در انتقال ارزش ها و تعيين سهم ايران در 20 سال آينده در بازار جهاني در بخش فيلم، نقاشي و آثار هنري از ديگر نكات مطرح شده در اين جلسه بود.
اسحاقي افزود: اعضا پس از بحث و بررسي در اين مورد، بر بهره گيري از هنر سينما و هنرهاي تجسمي در ترويج سبك زندگي اسلامي ايراني تاكيد كردند.
اعزام ويژه بازيگران ممنوع الفعاليت به حج!
برخي از بازيگراني كه با دريافت سهميه ويژه حج به زيارت خانه خدا اعزام شده اند ممنوع الفعاليت هستند!
زهره طبيب زاده نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي روز گذشته در گفت و گو با فارس نسبت به بي عدالتي در اختصاص يافتن سهميه سفر حج انتقاد كرد. اما گزارش خبرنگار كيهان حاكي است كه برخي از بازيگران اعزام شده در حراست صدا و سيما داراي پرونده بوده و ممنوع از كار هستند «ت آ،»، «س.ق»، «ف.ن»، «س.پ» و... از جمله اين بازيگران هستند.
تشييع نقاش تمثال امام خميني(ره)
پيكر سيدجمال الدين خرمي نژاد صبح ديروز از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان ايران در بهشت زهرا(س) بدرقه شد.
در مراسم تشييع پيكر جمال الدين خرمي نژاد كه با حضور هنرمندان و همكارانش در تالار وحدت برگزار شد، تعدادي از دوستان و همكاران اين هنرمند درباره او سخن گفتند.
همچنين غلامعلي حدادعادل نماينده مجلس و رئيس فرهنگستان ادب فارسي و سيدحسن خميني نوه امام خميني(ره) نيز در پيام هايي جداگانه درگذشت اين هنرمند را تسليت گفتند.
سيدجمال الدين خرمي نژاد هنرمند نقاش و طراح گرافيك در سال 1324 متولد شد و در سال 1349در رشته نقاشي از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران فارغ التحصيل شد. خرمي نژاد عضو انجمن نقاشان ايران، كارشناس سابق مركز هنرهاي تجسمي، مدرس نقاشي، داور و دبير چند نمايشگاه و جشنواره مختلف بود و نمايشگاه هاي متعددي از آثارش در ايران و ديگر كشورها برگزار شد كه جوايزي را نيز از جشنواره هاي ملي و بين المللي كسب كرده است.
جمال الدين خرمي نژاد يكشنبه شب گذشته 23 مهر در سن 67 سالگي بر اثر عفونت ريوي و ايست قلبي در منزل خود از دنيا رفت. از اين هنرمند آثار بسياري بر جاي مانده است كه از آن جمله مي توان به پرتره هاي نقاشي و پوستر از امام خميني(ره)، شهيد رجايي، شهيد بهشتي و آثاري با موضوعات انقلابي اشاره كرد.
انتقاد دپيلمات سابق آمريكا از فيلم ضد ايراني
هنري پرشت كه در زمان وقوع انقلاب اسلامي رياست ميز ايران در وزارت امور خارجه آمريكا را عهده دار بود، از توليد و پخش فيلم ضد ايراني آرگو با موضوع تسخير لانه جاسوسي انتقاد كرد و گفت اين فيلم را نخواهد ديد.
به گزارش خبرگزاري شبستان «هنري پرشت» در گفت و گو با پايگاه اينترنتي المانيتور با بيان اينكه لازم است رفتار آمريكا در قبال ايران تغيير كند، اظهار داشت: «تصميم ندارم اين فيلم را تماشا كنم. در برهه زماني حساسي به سر مي بريم و اطمينان ندارم كه بخواهم نسخه اي خيالي از آن واقعه را ببينم.» اين ديپلمات سابق آمريكايي با ييان اينكه ملاحظه ايدئولوژيكي درباره اين فيلم و واقعه تسخير لانه جاسوسي ندارد، افزود: از اين موضوع نگرانم كه آرگو به خصومت در قبال ايران در آمريكا دامن خواهد زد، زيرا پخش اين فيلم در مقطع زماني حساسي در روابط بين دو كشور صورت گرفته است.
براساس اين گزارش، بن افلك كارگردان هاليوود فيلمي با عنوان «آرگو» بر اساس كتابي از «آنتونيو منندز»، جاسوس سيا و «مت باگليو» ساخته كه اين فيلم درباره فرار شش جاسوس آمريكايي از ايران پس از اشغال لانه جاسوسي است كه در سفارت كانادا در تهران مخفي شده بودند.
 


مردم ديگر مراجعه نكنند

زمان بازديد از ضريح امام حسين (ع) در قم پايان يافت

زمان بازديد از ضريح مطهر امام حسين(ع) در كارگاه ساخت ضريح در قم به پايان رسيد و از مردم خواسته شد از حضور در محل كارگاه و درخواست بازديد به جد خودداري كنند.
هيئت امناي ساخت ضريح اباعبدالله الحسين(ع) با صدور اطلاعيه اي ضمن اعلام پايان زمان بازديد از اين ضريح مطهر، تمديد زمان بازديد را امكان پذير ندانسته و از مردم خواسته است از حضور در محل كارگاه و درخواست بازديد جدا خودداري كنند .
به گزارش خبرنگار مهر، در اطلاعيه هيئت امناي ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع) آمده است: به طور قطع خاطره ساخت ضريح جديد حضرت اباعبدالله(ع) تا ابد در ذهن تاريخ خواهد ماند و اين شاهكار به عنوان شاخص هنر ديني در عصر جمهوري اسلامي ماندگار خواهد شد.
در اين اطلاعيه ضمن تقدير و تشكر از كليه عزيزاني كه از اقصي نقاط كشور، بلكه جهان براي زيارت و وداع با اين ضريح مطهر به شهر مقدس قم مشرف شدند و همچنين تشكر ويژه از ساكنين و كسبه محترم منطقه بلوار امين و محدوده اطراف، مديريت و طلاب گرامي مدرسه علميه معصوميه، كاركنان و دانشجويان بزرگوار موسسه امام خميني(ره) و ديگر عزيزان به خاطر صبر و بردباري كه از خود نشان دادند و عذرخواهي از اين عزيزان به دليل محدوديت هاي زيادي كه در رفت و آمد و كار و تحصيل ايشان به وجود آمد، تاكيد شده است: به دليل برنامه ريزي انجام شده و توافقاتي كه با مسئولين محترم حرم امام حسين(ع) صورت گرفته، همچنين انجام عمليات پاياني، تفكيك قطعات، بسته بندي و...، به هيچ وجه امكان تمديد اين برنامه وجود ندارد.
برنامه آخرين زيارت ضريح مطهر حضرت سيدالشهداء(ع) از شب ولادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) آغاز و روز شهادت حضرت جوادالائمه(ع) به پايان رسيد.
از اول مهر ماه سال 91 به بعد، كليه تبرعاتي كه به كارگاه ضريح واصل مي شود صرف ساخت ضريح شهداي كربلا خواهد شد.
 


معاون اول رئيس جمهور:

سيل زدگان مازندران كمك بلاعوض دريافت مي كنند

ساري-خبرنگار كيهان:
به منظور بررسي ميزان خسارت سيل در مازندران،معاون اول رئيس جمهور از مناطق سيل زده اين استان بازديد كرد.
محمدرضا رحيمي در جمع خبرنگاران گفت: تمامي گزارش ها و اطلاعات در خصوص ميزان تخريب ها به ما ارائه شده و جاي هيچ نگراني وجود ندارد.
معاون اول رئيس جمهور گفت: سيل زدگان مازندران با تصويب كارگروه ويژه بررسي مشكلات مردم سيل زده اين استان كمك بلاعوض دريافت مي كنند.
وي با بازديد از مناطق سيل زده در جريان وضعيت مناطق مردم در مياندرود قرار گرفت و از نزديك با برخي اهالي روستاي دارابكلا به گفت و گو پرداخت.
رحيمي در بازديد از كانال احداث شده براي ساماندهي سيل روستاي دارابكلا از شيوه به احداث كانال موجود انتقاد كرد.
گفتني است، معاون اول رئيس جمهور به همراه كارگروه رسيدگي به مشكلات مناطق سيل زده مازندران شامل وزراي كشور، اقتصاد و امور دارايي، معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري كشور به اين استان سفر كرد و از نزديك در جريان خدمات و امدادرساني به مردم اين مناطق قرار گرفت.
 


توسط 15 گروه جهادي

عمليات ساخت 807 واحد مسكوني در هريس آغاز شد

سرويس شهرستان ها-
عمليات پي ريزي واحدهاي مسكوني كميته امداد امام خميني(ره) روستاهاي هريس توسط 15 گروه جهادي آغاز شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني بسيج سازندگي، فرمانده سپاه ناحيه هريس در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني جهادگر در اين مورد گفت: جهادگران 7 استان در قالب 15 گروه جهادي عمليات پي ريزي واحدهاي مسكوني كميته امداد امام خميني(ره) را در روستاهاي هريس آغاز كرده اند.
براتعلي ممي پور ادامه داد: براساس توافق سپاه و بنياد مسكن 15 گروه جهادي بسيج دانشجويي و محلات از استان هاي آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، البرز، قم، تهران، كرمانشاه و اصفهان تحت پوشش قرارگاه سازندگي شهيد كسايي هريس ساخت 807 واحد مسكوني را براي مددجويان كميته امداد امام خميني(ره) آغاز كرده اند. عمليات آواربرداري از منازل زلزله زدگان به پايان رسيده و جهادگران در حال حاضر به پي كني و پي ريزي منازل زلزله زدگان مي پردازند.
وي ضمن اشاره به برخي فعاليت هاي فرهنگي گروه هاي جهادي همچون برگزاري نماز جماعت و مسابقات فرهنگي هنري براي كودكان گفت:2 گروه بسيج طلاب از استان هاي قزوين و قم به تعداد 20 نفر در روستاهاي هريس مشغول ارائه خدمات فرهنگي به مردم هستند.
ممي پور در پايان در زمينه خدمات دهي به جهادگران گفت: اسكان و تامين آذوقه جهادگران بسيج سازندگي بر عهده سپاه است و سعي ما اين است به بهترين شكل از اين جوانان پشتيباني كنيم.
 


دبير ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور:

كانون هاي فرهنگي بيش از دو ميليون جوان را جذب مساجد كرده اند

كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد زمينه اتصال بيش از دو ميليون نفر از نوجوانان و جوانان را به مساجد فراهم آورده اند.
به گزارش ايرنا، مشاور وزير و دبير ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور با اعلام خبر فوق شمار كانون هاي فرهنگي و هنري فعال در مساجد كشور را افزون بر 14هزار باب عنوان كرد.
حجت الاسلام ارباب سليماني افزود: مسجد نخستين پايگاهي است كه قرآن براي هدايت بشر معرفي كرده و در واقع اساس كار مسجد، كار جمعي و منظومه اي از مجموعه شرايط براي رسيدن به اهداف موردنظر دين است.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، ايفاي وظايف مجموعه هاي فرهنگي در مسجد را براي نيل به وحدت ضروري دانست و گفت: در سايه وحدت امام جماعت، هيئت امنا، بسيج و كانون فرهنگي هنري مسجد مي توان برنامه ريزي منسجمي براي جذب جوانان و نوجوانان به اين اماكن مذهبي داشت.
وي گفت: تاكنون تلاش كرده ايم برنامه هاي فرهنگي و هنري مساجد را در قالب جشنواره هاي بزرگ «جوانان مساجد» طراحي و اجرا كنيم كه براي برگزيدگان اين جشنواره ها دوره هاي آموزشي پيش بيني شده تا در حد گذشته خود متوقف نشوند.
دبير ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور، با اشاره به تأسيس نخستين كانون فرهنگي هنري مساجد كشور در سال 71، افزود: امروز اين كانون ها به عنوان يك شبكه اجتماعي فراگير، خودجوش و گسترده تا دورافتاده ترين نقاط ايران اسلامي را پوشش مي دهند.
ارباب سليماني به وضعيت كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در خراسان شمالي اشاره كرد و گفت: اكنون در اين راستا به مرز تشكيل 240 كانون فرهنگي هنري رسيده ايم.
 


فرماندار سمنان:

استكبار از استقبال تاريخي خراساني ها سرگيجه گرفته است

سمنان-خبرنگاركيهان:
استكبار و اذنابش در داخل و خارج از استقبال پرشور و تاريخي مردم با غيرت خراسان شمالي از حضور ولي فقيه سرگيجه گرفته اند.
فرماندار سمنان با اعلام مطلب فوق در حاشيه جلسه ستاد برگزاري جشن هاي عيد غدير با اشاره به استقبال پرشور مردم متدين خراسان شمالي گفت: البته همه مي دانند مردم آن استان به نمايندگي از تمام ملت ايران و عموم ملت هاي مسلمان و آزاده جهان اين گونه از مولا و مقتداي خود استقبال كردند.
به گزارش خبرنگار ما، حسن سعدالدين افزود: هر روز كه مي گذرد آثار ظرفيت هاي بي شمار و گسترده نظام ولايت فقيه روشن تر مي شود و همين امر موجب عداوت و كينه ورزي دشمنان عليه اصل ولايت فقيه و رهبري است.
فرماندار سمنان عيد غدير را بهترين فرصت براي ترويج انديشه مترقي ولايت فقيه دانست و اظهار داشت: همه دستگاههاي فرهنگي و اجتماعي همراه با مردم بايد از اين فرصت نهايت بهره را ببرند تا كمترين شبهه اي بي پاسخ نماند.
گفتني است امسال به مناسبت عيد غدير براي اولين بار جشنواره فرهنگي ورزشي غدير با صدها برنامه متنوع در سطح استان برگزار خواهد شد.
 


عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي كاشان:

قطع يارانه شير در كشور فاجعه است

كاشان- خبرنگاركيهان:
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي كاشان با تاكيد بر ضرورت مصرف روزانه شير براي افراد جامعه از قطع يارانه آن در كشور به عنوان يك فاجعه نام برد.
محسن تقي زاده در همايش پيشگيري از عوامل خطر بيماري هاي قلبي و عروقي در سالن اجتماعات فرمانداري ويژه اين شهرستان اظهار داشت: با توجه به ضرورت مصرف روزانه دو ليوان شير، قطع يارانه آن و به تبع آن پايين آمدن توانايي خريد مردم و حذف آن از مصرف روزانه، پيامدها و بيماري هاي مختلفي را در آينده براي جامعه به همراه دارد.
وي سرانه مصرف شير در كشور را 90 ليتر در سال و در دنيا 180ليتر ذكر و خاطرنشان كرد: با قطع يارانه شير اين ميزان مصرف در كشور به 70 ليتر رسيده است.
وي در ادامه با تشريح مضرات برخي مواد از جمله قند، شكر و روغن از قطع يارانه اين مواد به عنوان بزرگترين خدمت به جامعه ياد كرد.
وي سرانه مصرف شكر در ايران را 30 كيلو و در دنيا 5كيلو دانست و تاكيد كرد: اين آمار در حالي است كه اروپا طي 200 سال به اين ميزان مصرف رسيده ولي ايران طي 30 سال به چنين سرانه اي رسيده است چرا كه در دهه 40 مصرف سرانه شكر در كشورمان دو كيلو بوده است.
تقي زاده با اشاره به بيشترين مصرف سرانه نوشابه كشور در استان اصفهان از آن به عنوان يك بدبختي نام برد و تصريح كرد: سرانه مصرف نوشابه در ايران 42 ليتر و در دنيا 10ليتر است كه با احتساب نوشابه هاي الكلي در جهان اين ميزان به حدود 20ليتر مي رسد.
 


براي انتخابات شوراهاي دانش آموزي

10 ميليون دانش آموز سوم آبان به پاي صندوق هاي راي مي روند

مديركل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش از برگزاري پانزدهمين دوره انتخابات شوراهاي دانش آموزي با حضور 10 ميليون دانش آموز در سوم آبانماه سال جاري در مدارس كشور خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، «محمد ابراهيم محمدي» افزود: اين انتخابات با هدف تكريم عملي شخصيت دانش آموزان و مشاركت آنان در برنامه هاي تربيتي و آموزشي و تقويت روحيه مسئوليت پذيري و خودباوري برگزار مي شود.
وي با اشاره به برگزاري همزمان اين انتخابات در واحدهاي آموزشي كشور در سه دوره ابتدايي، راهنمايي و متوسطه در سوم آبان ماه گفت: در اين دوره از انتخابات بيش از 10 ميليون دانش آموز در 82 هزار مدرسه و پنج هزار مجتمع شور و اشتياق مسئوليت پذيري و مهارت هاي اجتماعي و سياسي خود را به نمايش خواهند گذاشت.
محمدي افزود: 609 هزار نفر از داوطلبان با آراي دانش آموزان عضو شوراهاي مدارس خواهند شد.
وي اظهار كرد: با توجه به اهميت، ضرورت و نقش سازنده شوراهاي دانش آموزي براي حضور موثر در فعاليت هاي مدرسه به استناد ماده 18 آيين نامه اجرايي مدارس مصوب شوراي عالي آموزش و پرورش، همه مديران مدارس زمينه حضور بانشاط و باشكوه دانش آموزان در اين دوره از انتخابات را فراهم خواهند كرد.
محمدي با اشاره به تركيب اعضاي منتخب شوراي دانش آموزي در مدارس ابتدايي، راهنمايي و متوسطه برحسب تعداد دانش آموزان، گفت: در مدارس ابتدايي تا يكصد نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلي و دو نفر عضو علي البدل انتخاب خواهند شد.
وي اضافه كرد: از 101 تا 150 نفر دانش آموز، هفت نفر عضو اصلي و دو نفر عضو علي البدل انتخاب خواهند شد و از 151 نفر به بالا 9 نفر عضو اصلي و دو نفر عضو علي البدل انتخاب خواهند شد بر اين اساس در مدارس راهنمايي و متوسطه تا 250 نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلي و دو نفر عضو علي البدل انتخاب خواهند شد.
محمدي ادامه داد از 250 تا 350 نفر دانش آموز هفت نفر عضو اصلي و دو نفر عضو علي البدل انتخاب خواهند شد همچنين از 350 تا 550 نفر دانش آموز 9 نفر عضو اصلي و دو نفر عضو علي البدل انتخاب خواهند شد. وي اضافه كرد: از 550 نفر به بالا 11 نفر عضو اصلي و دو نفر عضو علي البدل انتخاب خواهند شد.
 


از سوي بهزيستي راه اندازي مي شود

مهدهاي دانش آموزي كودكان 7 تا 12ساله

معاون سازمان بهزيستي كشور از راه اندازي مهدهاي مخصوص دانش آموزان داراي والدين شاغل به منظور نگهداري و رسيدگي به تكاليف آنها خبر داد.
محمد نفريه در اين رابطه توضيح داد: هدف از ايجاد مهدهاي مخصوص دانش آموزان، ايجاد محيط هايي مجزا از مهدهاي كودك است كه كودكان 7 تا 12ساله بدون اختلاط با نوآموزان و نوپاها در آن حضور داشته باشند.
وي با بيان اينكه اجراي اين طرح پيشنهادي در مرحله نيازسنجي قرار دارد، اظهار كرد: در صورتي كه نتايج نيازسنجي مثبت باشد، اقدامات اجرايي لازم انجام مي شود، چرا كه بايد داوطلبان تاسيس اينگونه مهدها از ميزان درآمدزايي اين مهدها اطمينان داشته باشند.
به گفته نفريه، اين طرح در ابتدا به صورت پايلوت در شهرهاي بزرگ و پرجمعيت اجرا و در صورت موفقيت، گسترش مي يابد.
معاون سازمان بهزيستي مكان ايجاد اين مهدها را در جوار كارخانجات، بيمارستانها و ادارات و سازمانهاي بزرگ عنوان كرد.
نفريه همچنين خاطرنشان كرد: طبق قوانين تشكيل سازمان بهزيستي، ماده 26 تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت و قانون جامع رفاه، سازمان بهزيستي هيچ محدوديتي براي تشكيل مهدهاي مخصوص دانش آموزان ندارد.
بنابر اظهارات وي، اين مهدها تنها به كودكاني اختصاص دارد كه پدر و مادران شاغل دارند، لذا نمي توان كودكان را در ساعاتي كه مادر در خانه حضور دارد به اين مهدها سپرد، چرا كه هدف سازمان بهزيستي ايجاد يك محيط امن براي كودكان و نه دور كردن آنها از خانواده هاست.

 


معاون وزير صنعت، معدن و تجارت:

مواد اوليه پتروشيمي بزودي تامين مي شود

ساري - خبرنگار كيهان:
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از حمايت دولت در طرح هايي كه داراي توجيه فني است خبر داد.
محسن صالحي نيا در جلسه ستاد تسهيل امور و پشتيباني واحدهاي توليدي و شهرك هاي صنعتي اظهار داشت: مشكلات و چالش هاي پيش روي واحدهاي صنعتي بايد با بحث كارشناسي مورد بررسي، پيگيري و برطرف شود.
وي به حمايت از توليد محصولات صنعتي - زراعي و چوب در شمال كشور اشاره كرد و گفت: اگر طرح ها توجيه فني داشته باشد دولت در حمايت از آن مشكلي نخواهد داشت.
معاون وزير در امور صنايع و اقتصادي و جانشين ستاد تسهيل وزارت صنعت، معدن و تجارت تامين مواد اوليه با اولويت پتروشيمي، تخصيص منابع مالي به عنوان سرمايه در گردش، شتاب در اجراي دستورالعمل هاي ريالي و سياست هاي ارزي با هدف تثبيت قيمت را رويكرد وزارت صنعت و معدن و تجارت براي حمايت از توليد دانست.
صالحي نيا گفت: در حوزه هاي كلان نيز مي توان ورود كرد و با ارائه راهكارهاي منطقي در راستاي حل و پيشگيري از بروز مشكلات گام برداشت.
وي از رفع وضعيت تامين مواد اوليه پتروشيمي مناسب و مشكلات نوسانات قيمت در چند روز آينده خبر داد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14