(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29 مهر 1391 - شماره 20336

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
امام جمعه قم:
استقبال گسترده از رهبر انقلاب عزت اسلام و نظام را نشان داد
آيت الله خاتمي در خطبه هاي نمازجمعه تهران مطرح كرد
شش راهبرد دشمن تا برگزاري انتخابات رياست جمهوري
درپرتو وحي
اظهارات امام جمعه بجنورد پس از سفر رهبر انقلاب
مديرعامل هلال احمر استان تهران:
هيئت ايراني گروگان در ليبي نمايش خوبي از مفهوم شيعه نشان داد
رئيس مركز تحقيقات فضايي دانشگاه علم و صنعت خبر داد
طراحي و ساخت ماهواره جديد با توانايي عكسبرداري بسيار دقيق
جشن ازدواج فرزندان شاهد و ايثارگر درجوار حرم حضرت معصومه(س)
از سال 95 دانش آموزان در پايان مقطع راهنمايي انتخاب رشته مي كنند
در يك همايش دانشگاهي در ايتاليا مطرح شد
غرب مسير نادرستي را در قبال ملت ايران برگزيده است
خدايي:
قبولي هاي دكتري آبان ماه به دانشگاه ها معرفي مي شوند
اخبار ادبي و هنري
معاون ستاد اقامه نماز كشور :
24هزار طلبه جوان نماز جماعت مدارس كشور را اقامه مي كنند
در اعتراض به هتك حرمت پيامبر اكرم(ص)
مردم خراسان جنوبي در مساجد تجمع كردند
خوزستاني ها 18 كيلو طلا براي بازسازي ايوان حرم علوي اهدا كردند
دبير ستاد:
حماسه 30 مهر سال 57 همدان در تقويم ملي ثبت شود
اولين باران پاييزي سراسر استان لرستان را فرا گرفت
مديرعامل سازمان خبر داد
بدهي 350هزار ميلياردي دولت به تامين اجتماعي
نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن هاي اسلامي:
بدون مشاركت دانش آموزان تحول امكان پذير نيست
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد
نياز به 800 ميليارد تومان براي اجراي طرح پزشك خانواده
رئيس مركز لرزه نگاري كشور:
سالانه 10 هزار زمين لرزه درايران ثبت مي شود
پايان عمليات بتون ريزي 9هزار واحد مسكوني در مناطق زلزله زده
ديدار نمايندگان سازمان ملل از زندان مركزي همدان


امام جمعه قم:

استقبال گسترده از رهبر انقلاب عزت اسلام و نظام را نشان داد

امام جمعه قم گفت: استقبال گسترده مردم خراسان شمالي از رهبر معظم انقلاب پاسخ كوبنده اي به دشمنان اسلام و انقلاب بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه نخست نمازجمعه اين هفته قم كه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: استقبال گسترده مردم خراسان شمالي از رهبر معظم انقلاب چشم جهانيان را خيره كرد و اين همه نشان دهنده عزت اسلام، نظام و روحانيت است.
خطيب نمازجمعه قم با بيان اينكه اين سفر دو پيام عمده براي دوستان و دشمنان انقلاب داشت گفت: دوستان از اين همه شكوه و جلال در پوست خود نمي گنجيدند و دشمنان نيز بغض و كينه اي بيشتر يافتند زيرا مشاهده كردند كه با وجود اين همه تحريم و مشكلات باز هم مردم اين گونه از رهبر خود استقبال مي كنند.
وي اين استقبال باشكوه را پاسخ كوبنده اي به دشمنان اسلام و انقلاب دانست و تصريح كرد: ملت ايران پس از انقلاب حركت صعودي خود را به سمت پيشرفت ادامه داده و استقلال سياسي و اقتصادي خود را تقويت كرده است هرچند مشكلاتي نيز در داخل وجود دارد كه مسئولان بايد با تدبير مناسب آنها را حل كنند.
حسيني بوشهري افزود: انرژي هسته اي تنها بهانه اي براي تحريم هاي بيشتر است زيرا اين تحريم ها از سال 1359 شروع شد كه در آن زمان هيچ سخني از انرژي هسته اي نبود.
وي گفت: دشمنان همواره اعلام مي كنند كه تحريم ها را به اين منظور افزايش مي دهند كه ايران را به ميز مذاكره بازگردانند در حالي كه ايران همواره با آنها مذاكره كرده ولي پس از هر دور مذاكرات با تحريم هاي بيشتري مواجه شده است.
مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور با بيان اينكه امروز جنگ اراده ها بين جمهوري اسلامي و دشمنان درگرفته است عنوان داشت: از همين تريبون به آنها اعلام مي كنيم كه ملت ايران در جنگ اراده ها بر دشمنان پيروز خواهد شد.
وي مردم را ركن اساسي انقلاب دانست و تاكيد كرد: مراجع تقليد نيز همواره بر حفظ نظام در عين حل مشكلات داخلي تاكيد كرده اند.
حسيني بوشهري افزود: امروز مشكلات ملت ايران مشخص است و نبايد با ايجاد تنش و پيش كشيدن بحث انتخاباتي كه قرار است چندين ماه ديگر برگزار شود، فضا را پرتنش كرده و راه را براي استفاده دشمنان مساعد كرد و در اين ميان مسئولان نيز وظيفه دارند تمام تلاش خود را به كار گرفته و مشكلات را حل كنند.
امام جمعه قم در پايان با اشاره به اعطاي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا خاطرنشان كرد: گويا واژه «ضد صلح» جايگزين «صلح» شده و مسئولان اين جايزه، آن را امروز به اتحاديه اي مي دهند كه در قضاياي عراق و افغانستان و مسائلي از اين دست نقش دارد.
مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور در ادامه با اشاره به دومين سالروز سفر مقام معظم رهبري به قم و اين كه اين سفر پربركت دستاوردهاي ملي و بين المللي زيادي داشت، افزود: 320 پروژه عمراني جزو دستاوردهاي اين سفر محسوب مي شود كه تاكنون 128پروژه با اعتباري بالغ بر 670 ميليارد تومان به بهره برداري رسيده است.
 


آيت الله خاتمي در خطبه هاي نمازجمعه تهران مطرح كرد

شش راهبرد دشمن تا برگزاري انتخابات رياست جمهوري

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به برنامه دشمن براي انتخابات رياست جمهوري به تشريح شش راهبرد مهم دشمن تا آن زمان پرداخت.
به گزارش فارس، آيت الله سيد احمد خاتمي عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادي : سياسي جمعه ديروز تهران با اشاره به سفر پربركت مقام معظم رهبري به استان خراسان شمالي گفت: اين سفر از دو بخش شكلي و محتوايي قابل تحليل است.
آيت الله خاتمي گفت: انضافا در بخش شكلي، اين سفر از سفرهاي بسيار كم نظير بود و استقبال بسيار باشكوهي صورت گرفت. طي مسير 10 دقيقه اي تا 15 دقيقه اي فرودگاه تا محل سخنراني نزديك به 2 ساعت به طول انجاميد و گاه خودروي مقام معظم رهبري به خاطر عشق و ارادت مردم متوقف مي شد.
وي افزود: نكته بعدي اين بود كه اين استقبال تنها از سوي يك قوميت نبود بلكه تمام قوميت ها شامل شيعه، اهل تسنن، ترك و فارس نيز حضور داشتند و همين مسئله نشان مي دهد كه تمام قوميت ها بر رهبري مقام معظم رهبري وحدت نظر دارند.
خطيب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به حضور نسل سوم و چهارم انقلاب در استقبال از مقام معظم رهبري گفت: ابراز ارادت نسل چهارم و سوم نسبت به ولي فقيه نه تنها كمتر از نسل اول نيست بلكه حتي شايد فزونتر هم باشد.
خاتمي گفت: اين استقبال ها تنها استقبال از يك رهبر سياسي نيست چرا كه ما چنين استقبالي را در ساير نقاط دنيا از رهبران سياسي نداريم.
وي افزود: اين استقبال، استقبال مردم از ولي فقيه و نائب امام زمانشان است تا بگويند اگرچه دست آنها به فرزند فاطمه نمي رسد اما تمام عشق خود را تقديم نايب ايشان مي كنند.
خطيب نماز جمعه با اشاره به اينكه اين استقبال به نمايندگي از كل ملت مسلمان ايران صورت گرفت، گفت: چنين استقبالي بسيار معنادار است. چرا كه دشمنان خارجي تصور مي كردند با بحث تحريم ها مي توانند كمي از استقبال مردم بكاهند اما بحمدالله با شكوه ترين استقبال در تاريخ استان خراسان شمالي شكل گرفت.
وي در ادامه با اشاره به بحث هاي محتوايي مقام معظم رهبري در اين سفر افزود: انصافا ايشان در عرصه هاي محتوايي بيانات مهمي داشتند.
خاتمي ادامه داد: به نظر بنده مهمترين بخش از سخنان مقام معظم رهبري، بحث زندگي اسلامي بر مبناي حقوق و اخلاق اسلامي بود.
وي افزود: تمام نخبگان دانشگاهي و كساني كه مخاطب مقام معظم رهبري بودند، بايد به دعوت ايشان لبيك بگويند و نگذارند اين رهنمود ها بر زمين بماند.
خطيب نماز جمعه تهران همچنين در ادامه با اشاره به مصوبه اخير شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره تكثير نسل و اعلام مشوق هايي براي آن گفت: بايد مشوق هايي كه براي تكثير نسل اعلام شده است چندين برابر مشوق هايي باشد كه براي كم كردن نسل اعلام شده بود تا تكثير نسل به عنوان يك نقطه مهم تحقق پيدا كند.
خاتمي در ادامه سخنان خود تصريح كرد: به نظر مي رسد راهبرد دشمنان تا پايان انتخابات 6 مطلب است و راهبرد اول تشديد فشارها تا انتخابات است تا بتوانند بر انتخابات يازدهم تاثير گذار باشند و اميد ناكام آنها نيز تغيير در ساختار حكومتي است.
وي افزود: اما آنها بدانند كه هواداري مردم از نظام اسلامي يك هواداري سياسي نيست و اين هواداري به فضل خدا كم نخواهد شد.
خطيب نماز جمعه ادامه داد: راهبرد بعدي، بحراني جلوه دادن فضاي كشور است. در هفته هاي گذشته آنها بطور مرتب اين تعابير را با عناويني همچون سرگشتگي، بي اعتمادي و بي اعتمادي سياسي تكرار مي كنند تا اوضاع كشور را بحراني نشان دهند.
وي افزود: امروز در داخل كشور مشكل است اما بحران نيست اگر مشكل مي خواهيد، به كشورهاي اروپايي سر بزنيد تا بحران را ببينيد.
خاتمي ادامه داد: راهبرد بعدي، القاي ياس و نااميدي در بين جوانان است كه بگويند ما نخواهيم توانست از اين گردنه عبور كنيم. اما ملت ايران گردنه هاي سخت تر از اين را پشت سر گذاشته است. ملت ايران بيش از هر زمان ديگر احساس قدرت مي كند.
وي افزود: راهبرد بعدي، فضاسازي ناحق پيش از انتخابات است. در سال88 عده اي پيش از انتخابات به صورت مرتب بحث تقلب در انتخابات را مطرح مي كردند و امروز نيز همان جريان و با همان اسم و رسم بحث انتخابات آزاد را سر مي دهند.
خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: از نظر آنها انتخاباتي انتخابات آزاد است كه كانديداي آنها در آن راي بياورد و اگر كانديداي آنها رد صلاحيت شد و يا مردم به آن راي ندادند، آن انتخابات آزاد نيست.
خاتمي در ادامه سخنان خود تصريح كرد: به حمدالله در طول 33 سال انتخابات در داخل كشور همواره انتخاباتي آزاد و سالم بوده است و اين شعارها براي التهاب آفريني در داخل كشور است.
وي افزود: راهبرد بعدي، ذكر دائم اين مطلب است كه تحريم ها به خاطر پافشاري ايران بر حق مسلم هسته اي است در حالي كه اين تحريم ها از سال 1359 شروع شد و در آن سال هيچ سخني از بحث هسته اي نبود.
خطيب نماز جمعه در ادامه تصريح كرد: انتشار شايعات نيز راهبرد ششم است. آنها به دروغ مي گويند كه تحريم ها به خاطر اين است كه ايران پاي ميز مذاكره باز گردد. آيا ما ميز مذاكره را ترك كرديم؟ البته ميز مذاكره اي مد نظر آنهاست كه خروجي آن تسليم شدن ملت ايران باشد.
خاتمي در ادامه سخنان خود با اشاره به قطع برنامه هاي برون مرزي جمهوري اسلامي ايران به دستور مستقيم اتحاديه اروپا گفت: البته در دنيا آبروي آنها رفته است. آنها در حالي دستور قطع برنامه هاي برون مرزي را صادر كردند كه ادعاي طرفداري از آزادي بيان دارند.
وي افزود: به بهانه آزادي بيان به پيغمبر گرامي اسلام توهين مي كنند، كاريكاتور موهن مي كشند اما تحمل چند شبكه را به دليل افشاگري آنها ندارند.
خاتمي در ادامه سخنان خود با اشاره به تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا گفت: بسياري از اين تحريم ها بحث هاي شعاري است و چيز مهمي نيست و اين تحريم ها انتقام از يك ملت است كه چرا انقلاب كردند و چرا دست غارتگران را قطع كرده و در برابر زياده خواهي آنها ايستاده اند.
وي با اشاره به تسليحات اهدايي اتحاديه اروپا از جمله هواپيماهاي ميراژ فرانسه و بمب هاي شيميايي آلماني به عراق در طول 8 سال جنگ تحميلي افزود: پرونده شما در مقابل ملت ايران سياه است. نكته جالب در اين ميان اين است كه اتحاديه اروپا نامزد جايزه صلح نوبل نيز شده است. مثل اينكه دنياي امروز دنياي تناقضات است. به دروغ گفته مي شود كه اتحاديه اروپا در طول 60 سال گذشته وارد جنگي نشده است در حاليكه اتحاديه اروپا در اشغال عراق، اشغال افغانستان حضور دارد و هزاران انسان را در الجزاير شكنجه كردند. دست اتحاديه اروپا تا مرفق در خون آلوده است.
خاتمي ادامه داد: ما با تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا آسيب نخواهيم ديد بلكه آنها فرسوده خواهند شد و آبرويشان خواهد رفت.
بنابراين گزارش، خطيب نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز يكي از مصاديق تقوا را شكر نعمت هاي مادي و معنوي خداوند دانست.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: هركس مروري اجمالي به عناصر اسلام داشته باشد به اين باور مي رسد كه انس با خداوند اساسي ترين اصل است كه يكي از زيرمجموعه هاي آن يقين به خداوند است.
آيت الله خاتمي با تاكيد بر اينكه در قرآن كريم آيات فراواني درباره استقامت وجود دارد، اظهار داشت: بنده اين آيات را به 3 گروه تقسيم كردم؛ گروه اول آياتي است كه مي گويد بهشت آن جهان و اين جهان از رهگذر مقاومت و استقامت در راه خداوند است.
وي گروه دوم اين آيات را آياتي عنوان كرد كه مبناي استقامت را مطرح مي كنند و گفت: كدام ملت مي تواند در برابر دنياي شرك و كفر ايستادگي كند؟ قرآن كريم مي فرمايد: آن ملتي كه وعده هاي خداوند را باور داشته باشد، ترس از هيچ قدرتي ندارد چرا كه بالاترين قدرت، قدرت خداوند است.
امام جمعه موقت تهران گروه سوم آيات راعرصه هاي استقامت دانست كه مي گويند در چه عرصه هايي بايد استقامت كرد.
امام جمعه موقت تهران در پايان خاطرنشان كرد: قرآن سنت هايي در جهان، طبيعت، تاريخ و جامعه تعريف مي كند و يكي از آنها اين است كه نابرده رنج، گنج ميسر نمي شود.

 


درپرتو وحي

به خاطر مطامع دنيوي مسلمان را
نامسلمان نخوانيد!
قرآن عظيم:
اي كساني كه ايمان آورده ايد!
هنگامي كه در راه خدا گام برمي داريد محققانه عمل كنيد و به خاطر اين كه سرمايه ناپايدار دنيا (يا غنيمت يا پست و مقام و شهرتي) به دست آوريد، به كسي كه اظهار صلح و اسلام مي كند نگوييد:
«مسلمان نيستي!»...
سوره نساء
آيه 94
 


اظهارات امام جمعه بجنورد پس از سفر رهبر انقلاب

بجنورد- خبرنگار كيهان:
رهبر معظم انقلاب نپذيرفتند كه ايشان را بدرقه كنيم و اين بدين معناست كه ايشان باز هم به خراسان شمالي سفر خواهند داشت.
حجت الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي امام جمعه بجنورد در جمع مردم اين شهر كه پس از سفر رهبر معظم انقلاب براي بيان سپاس خود از معظم له در ميدان شهيد گرد آمده بودند، با بيان اين مطلب گفت: رهبر معظم انقلاب از مردم خراسان شمالي قدرداني كردند و فرمودند سلام ايشان را به كساني كه در مدت حضورشان لطف داشتند و ابراز ارادت كرده اند، برسانم.
وي ضمن تقدير از ولي امر مسلمين كه خراسان شمالي را براي بيان مفاهيم بلند ديني، سياسي، اجتماعي و تمدن اسلامي برگزيدند، از مردم هميشه در صحنه و ولايتمدار استان نيز كه صحنه هايي حماسي را در استقبال از رهبر انقلاب آفريدند، تشكر كرد.
استاندار خراسان شمالي نيز با صدور بيانيه اي از رهبر معظم انقلاب، از هيئت دولت و مردم استان قدرداني كرد.
مردم بجنورد با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضامين «سپاس رهبرم» و «رهبرم خدا نگهدار تو» و «جانم فداي رهبر» و همچنين پرچم هاي جمهوري اسلامي و پارچه نوشته هايي با مضامين ديني پس از سفر رهبر معظم انقلاب از سفر ايشان به خراسان شمالي قدرداني كردند.
 


مديرعامل هلال احمر استان تهران:

هيئت ايراني گروگان در ليبي نمايش خوبي از مفهوم شيعه نشان داد

مديرعامل هلال احمر استان تهران گفت: كساني كه در هيئت ايراني حضور داشتند با رفتار خوب و انجام عبادت ،مأموران را تحت تأثير خود قرار دادند. بگونه اي كه نمايشي زيبا از يك شيعه در كشور ليبي نشان داده شد.
به گزارش فارس سيد منتظر شبر ظهر ديروز در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران با اشاره به اتفاق اخيري كه براي كاروان 7 نفره هلال احمر ايران در ليبي افتاد گفت: با توجه به اتفاقات به وجود آمده در منطقه، هلال احمر جمهوري اسلامي ايران وظيفه خودش دانست در كنار مردم كشورهاي منطقه قرار بگيرد.
وي با بيان اينكه در 19 كشور جهان 27 مركز درماني توسط هلال احمر جمهوري اسلامي ايران داير است ادامه داد: تاكنون كمك هايي به كشورهاي يمن، ليبي، تونس و سوريه توسط هلال احمر ايران ارسال شده است.
مديرعامل هلال احمر استان تهران اضافه كرد: همچنين 200 تن از مجروحين ليبي براي مداوا توسط سازمان هلال احمر به ايران منتقل شده است.
منتظر شبر تصريح كرد: اوايل مرداد ماه سال جاري براي انجام مذاكرات و راه اندازي پروژه هاي درماني هيئت 7 نفره اي به كشور ليبي و شهر بنغازي سفر كرد.
وي گفت: در روز اول مذاكرات اوليه و در روز دوم ادامه مذاكرات و تهيه پيش نويس براي قراردادها را داشتيم. روز دوم پس از انجام آخرين جلسه به سمت محل اقامت حركت كرديم كه تعدادي خودرو با افراد مسلح خودروي حامل هيئت ايراني را محاصره كردند و از ما خواستند كه به خودروي آنها سوار شويم.
مديرعامل سازمان هلال احمر استان تهران ادامه داد: يك ماه در يك زندان سخت حضور داشتيم و همچنين چندين مرتبه به نقاط مختلف شهر بنغازي جابه جا شديم.
وي گفت: در بازداشتگاه ها شاهد رفتار سخت و خشن كساني كه در زندان مراقب ما بودند بوديم كه پس از مدتي ،رفتار سخت و خشن آنها به رفتار عاطفي تغيير كرد.
منتظر شبر افزود: كساني كه در هيئت ايراني حضور داشتند با رفتار خوب و انجام عبادت، اين افراد را تحت تأثير خود قرار دادند. بگونه اي كه يك نمايش زيبا از يك شيعه در كشور ليبي به نمايش گذاشته شد.
وي تصريح كرد: در يكي از جابه جايي ها ما را به منزلي در بنغازي منتقل كردند. رفتار اهل آن خانه بسيار محترمانه و مهربانانه بود.
مديرعامل هلال احمر تهران اضافه كرد: زماني كه ما را از اين خانه جابه جا كردند آن افراد مسلح گفتند كه اهالي آن خانه تحت تأثير اخلاق شما قرار گرفتند تا حدي كه امكان داشت شيعه شوند.

 


رئيس مركز تحقيقات فضايي دانشگاه علم و صنعت خبر داد

طراحي و ساخت ماهواره جديد با توانايي عكسبرداري بسيار دقيق

رييس مركز تحقيقات فضايي دانشگاه علم و صنعت از طراحي و ساخت ماهواره هاي جديد با توانايي عكس برداري دقيق باوضوح ده برابر بيشتر نسبت به نمونه هاي قبلي توسط دانشمندان ايراني خبر داد.
به گزارش فارس، حسين بلندي رئيس مركز تحقيقات فضايي دانشگاه علم و صنعت طي سخناني پيش از خطبه هاي ديروز نماز جمعه تهران با اشاره به اينكه امروز ايران به بركت انقلاب اسلامي به شاخص هاي مهمي در عرصه پيشرفت و فناوري دست يافته است، گفت: ما در سايه انقلاب اسلامي به دو شاخص اصلي مجهز شده ايم كه با اين اتفاق در عرصه هاي مختلف به خصوص عرصه علم و فناوري تغيرات وسيعي حاصل شد..
وي افزود: امروز ما با يك تلاش شبانه روزي به سطح بالايي از فناوري ها دست پيدا كرديم. در زمان جنگ ما از بسياري از اين دستاوردها بي بهره بوديم اما توانستيم با يك تلاش شبانه روزي كه از كربلا الگوگيري شده بود با يك جهاد همگاني به بسياري از آنها دست پيدا كنيم.
وي با اشاره به تلاش دشمنان براي تحت فشار قرار دادن ايران در عرصه اقتصادي گفت: اقتدار ملي ما در گرو اقتدار علمي است. ما زماني مي توانيم به اقتدار ملي دست يابيم كه به قله هاي علم و فناوري دست پيدا كنيم. امروز در سايه انقلاب اسلامي و آرمان خواهي اقتدار ملي و اقتدار علمي ما تمام توانايي هاي خود را براي حل مشكلات و مسائل كشور در اختيار داريم.
رئيس مركز تحقيقات فضايي دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اينكه امروز قدرت فضايي يك قدرت بازدارنده در تمام زمينه ها محسوب مي شود، گفت: امروز شما با استفاده از فناوري فضايي مي توانيد ماهواره اي را در مدار قرار دهيد و با استفاده از عكسبرداري اين ماهواره اطلاعات بهتري را براي برنامه ريزي بهتر در اختيار داشته باشيد.
بلندي گفت: ورود ما به عرصه فضايي در دهه 70 و با تدبير مقام معظم رهبري و اولين حركت جدي ما در سال 1387 و با پرتاب ماهواره اميد ما چهل و سومين كشوري شديم كه از توانايي استفاده از ماهواره برخوردار بود و نهمين كشوري بوديم كه توانايي پرتاب ماهواره را داشتيم.
وي افزود: بعد ها در مرداد ماه سال 90 ما ماهواره رصد را در مدار قرار داديم و در بهمن ماه سال 1390 بچه هاي بسيجي و جوان اين مملكت ماهواره اي را بطور كامل از صفر تا 100 در داخل كشور طراحي كردند و اين در حالي بود كه رژيم صهيونيستي براي اين كار نزديك به 15 سال وقت گذاشت اما ما اين كار را در مدت زمان 2 سال و نيم انجام داديم.
رئيس مركز تحقيقات فضايي دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: هم اكنون نيز دانشمندان جوان ايراني در حال طراحي ماهواره با سيستم هاي كنترلي بهتر و توانايي عكسبرداري با وضوح بيش از 10 برابر نسبت به قبل هستند.
 


جشن ازدواج فرزندان شاهد و ايثارگر درجوار حرم حضرت معصومه(س)

جشن ازدواج فرزندان شاهد و ايثارگر استان قم همزمان با ايام سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س)برگزار شد.
دراين جشن كه با برگزاري مراسم شاد و متنوع همراه بود، از سوي مسئولان مربوطه، هدايايي به زوج هاي حاضردر اين مراسم اهدا شد .
 


از سال 95 دانش آموزان در پايان مقطع راهنمايي انتخاب رشته مي كنند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزاني كه امسال وارد پايه ششم ابتدايي شدند، سال سوم راهنمايي انتخاب رشته خواهند كرد.
ابراهيم سحرخيز در گفت و گو با ايسنا، با اشاره به اجراي هدايت تحصيلي دانش آموزان و توسعه هنرستان ها و ترغيب دانش آموزان براي ورود به رشته هاي فني حرفه اي گفت: در راستاي اجراي بخش هايي از سند تحويل بنيادين، دانش آموزاني كه امسال وارد نظام آموزشي جديد شده اند در سال 95 كه پايان سال تحصيلي آنها در پايه سوم راهنمايي است، انتخاب رشته كرده و از اول متوسطه وارد هنرستان يا دبيرستان مي شوند.
وي افزود: هدف از اجراي اين طرح، هدايت تحصيلي دانش آموزان و اضافه شدن يك سال تحصيلي تخصصي به رشته هاي هنرستاني است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: براساس تكليف انتخاب رشته دانش آموزان قبل از ورود به سه ساله دوم متوسطه مشخص مي شود و چنانچه دانش آموزان علاقمند به ادامه تحصيل در هنرستان ها باشند، از همان سال اول وارد رشته هاي هنرستاني شده و سه سال كامل در اين مراكز تحصيل مي كنند، اين در حاليست كه دانش آموزان در نظام فعلي در پايه اول دبيرستان انتخاب رشته مي كنند.
وي همچنين با تاكيد بر توسعه هنرستان ها و رشته هاي هنري خاطرنشان كرد: بايد شرايط را به گونه اي فراهم كنيم كه دانش آموزان رغبت بيشتري براي ورود به هنرستان ها داشته باشند كه اين هدف در گرو توسعه هنرستان ها و دسترسي و ايجاد امكانات بيشتر براي اين مراكز است.
 


در يك همايش دانشگاهي در ايتاليا مطرح شد

غرب مسير نادرستي را در قبال ملت ايران برگزيده است

تحليلگر ايتاليايي با اشاره به تحريم هاي يكجانبه آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي عليه ايران گفت، غرب مسير نادرستي را در قبال ملت ايران برگزيده است.
به گزارش ايرنا، آلبرتو نگري در همايش بين المللي تحريم ها و هزينه هاي مترتب بر آن در دانشگاه لينك كمپوس ضمن تاكيد بر موقعيت ممتاز جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان، اظهار داشت: اعمال تحريم عليه ايران موضوع جديدي نيست و بيش از 30 سال است كه ايرانيان مورد تحريم قرار گرفته اند.
وي افزود: علاوه بر تحريم ها، در 20 سپتامبر 1980 و تنها چند ماه پس از پيروزي انقلاب مردم ايران، صدام حسين به اين كشور حمله نظامي كرد، جنگي كه هشت سال به طول انجاميد.
اين تحليلگر ايتاليايي با اشاره به پيشرفت هاي متخصصان ايراني در عرصه هاي مختلف از جمله اقتصادي و علمي در سه دهه گذشته، ادامه داد: ايران داراي يكي از بزرگترين ذخاير نفتي و گازي در جهان است. اگر چه تحريم ها مشكلاتي را براي ايرانيان به وجود آورده، اما توانمندي و موقعيت بسيار ممتاز اين كشور را نمي توان ناديده گرفت و بايد تاكيد كرد كه غرب مسير نادرستي را در رابطه با ملت ايران برگزيده است.
خانم كالرينا لوكسوا يكي از مسئولين وزارت امور خارجه جمهوري چك نيز در اين همايش دانشگاهي با موضوع تحريم هاي يك جانبه آمريكا و اتحاديه اروپا عليه كوبا و بلاروس سخنراني كرد و سياست هاي حكومت واشنگتن را به چالش كشيد. وي در بخشي از سخنان خود با اشاره به اعمال تحريم هاي يك جانبه و بين المللي عليه برخي كشورها، اظهار داشت: آنچه مسلم است جهان يك دهكده است و در چنين برهه اي از تاريخ، كشوري را نمي شود در انزوا قرار داد.
وي مهمترين و طولاني ترين تحريم اعمال شده در سطح بين المللي را تحريم 50 ساله آمريكا عليه كوبا ذكر كرد و گفت: برخلاف هدف تعريف شده از سوي واشنگتن براي تحريم كوبا، يعني سرنگوني فيدل كاسترو بعد از اين همه سال، نه تنها هيچ خللي در حكومت وي ايجاد نشده، بلكه بعد از وي برادرش به قدرت رسيد.
«سيدمحمد علي حسيني» سفير جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا نيز كه به عنوان اولين سخنران همايش حضور داشت در بخشي از سخنان خود ضمن برشمردن هزينه هاي مادي و معنوي تحريم ها، اظهار داشت: هر اقدامي - خواه جنگ، خواه اعمال تحريم - كه موجب تضييع حقوق مشروع و بديهي ملتها شود، برخلاف منشور سازمان ملل و عليه حقوق بشر و محكوم است.
حسيني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي و عدم اشاعه سلاح هاي كشتار جمعي در سطح منطقه خاورميانه، گفت: تنها رژيم صهيونيستي در منطقه خاورميانه داراي صدها كلاهك اتمي و سلاح هاي كشتار جمعي است، اما تاكنون هيچ يك از بازرسان آژانس بين المللي انرژي هسته اي نتوانسته اند از تاسيسات اتمي اين رژيم بازديد كنند.
 


خدايي:

قبولي هاي دكتري آبان ماه به دانشگاه ها معرفي مي شوند

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام اسامي معرفي شدگان آزمون دكتري براي مصاحبه به دانشگاه ها در نيمه دوم آبان ماه خبر داد.
ابراهيم خدايي، رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به اعلام اسامي معرفي شدگان آزمون دكتري براي مصاحبه به دانشگاه ها در نيمه دوم آبان ماه، گفت: پس از انجام مصاحبه اسامي پذيرفته شدگان مرحله تكميل ظرفيت آزمون دكتري اعلام مي شود.وي زمان آغاز به تحصيل اغلب پذيرفته شدگان اين دوره را در نيمسال دوم سال تحصيلي جاري اعلام كرد.در همين حال حسين توكلي مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به شركت 20 هزار و 500 نفر از داوطلبان آزمون دكتراي نيمه متمركز 91 در مرحله تكميل ظرفيت، از پذيرش يك هزار و 603 نفر در اين مرحله خبر داد.
 


اخبار ادبي و هنري

نماينده مجلس: با فيلم «لاله» مقابله قانوني مي كنيم
يك نماينده مجلس اعلام كرد: موضع كميسيون فرهنگي مجلس توسط سخنگو مبني بر مخالفت ساخت پروژه لاله بارها اعلام شده و در صورت بي توجهي مسئولان برخورد قانوني خواهيم كرد.
بيژن نوباوه، عضو كميسيون فرهنگي مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص آخرين وضعيت پروژه لاله، گفت: موضع كميسيون فرهنگي پيش از اين هم بارها توسط سخنگو اعلام شد كه كميسيون مخالف ساخت اين پروژه است و در صورت تداوم اين جريان و اقدام به ساخت اين پروژه كميسيون فرهنگي اقدام و برخورد قانوني را در دستور كار قرار خواهد داد.
وي اظهار داشت: تمامي اعضاي كميسيون با ساخت اين پروژه مخالف هستند و در صورت ساخت پروژه مقابله قانوني خواهيم كرد.
فحاشي رسانه اماراتي عليه كشورمان
با الهام از فيلم «يك خانواده محترم»
يك پايگاه خبري اماراتي با حمايت از فيلم «يك خانواده محترم» عليه كشورمان و انقلاب اسلامي فحاشي كرده است.
فيلم ضدايراني »يك خانواده محترم« ساخته مسعود بخشي چند روز پيش در جريان برگزاري ششمين جشنواره بين المللي فيلم ابوظبي در امارات به نمايش درآمد. پس از نمايش اين فيلم ضدايراني، برخي رسانه هاي ضدايراني از آن استقبال كردند و نقدهايي را درباره آن منتشر كردند كه از جمله آنها پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين است.منتقد اين پايگاه خبري با اشاره به نمايش اين فيلم در جشنواره فيلم ابوظبي، اين فيلم را عليه نظام، انقلاب اسلامي و امام خميني(ره) تفسير كرده است.
براساس گزارش فارس، فيلم «يك خانواده محترم» كه به اعلام وزارت ارشاد هرگز مجوز اكران نخواهد گرفت معجوني از توهين به ايران و ايراني، شهادت و خانواده شهدا، انقلاب، ايران و هر آن چيزي است كه در اين كشور ارزش قلمداد مي شود.
سوال اينجاست كه چگونه تهيه كننده (محمد آفريده) و كارگردان و حتي مسئولان فرهنگي «سيما فيلم» همچنان با ساخت چنين فيلمي كه هم اكنون در ابوظبي و لندن و ديگر جشنواره هاي خارجي در حال پخش است، در كشور كار مي كنند و توبيخ نمي شوند؟!
حمايت ده ها هنرمندان از صداوسيما
تاكنون 51 نفر از هنرمندان كشورمان بيانيه حمايت از شبكه هاي برون مرزي صداوسيما كه از سوي دولت هاي غربي با مانع در پخش جهاني مواجه شده اند را امضا نموده اند. حمايت هنرمندان همچنان ادامه دارد.
علاوه بر هنرمنداني چون علي نصيريان، محمدعلي كشاورز، رويا تيموريان و جهانگير الماسي كه در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني روابط عمومي صداوسيما اين اتفاق را محكوم نموده اند، عليرضا خمسه، مسعود آب پرور، امرالله احمدجو، ، بهروز بقايي، نادر طالب زاده،انوشيروان ارجمند، داريوش ارجمند، رضا فياضي ، سياوش طهمورث ، رسول نجفيان ، اكرم محمدي ، سعيد سلطاني ، جواد اردكاني ، ابوالفضل جليلي ، سيروس همتي ، مسعود اطيابي، فاطمه گودرزي، ناصر ممدوح، سعيد پيردوست، فتحعلي اويسي، مسعود رايگان،مجيد مظفري،مجيد مشيري، احمد نجفي، فرهاد اصلاني ، جعفر دهقان، جواد نوروز بيگي، عنايت شفيع، محمد كاسبي، جواد مزدآبادي و ... بيانيه مشتركي را در حمايت از صداوسيما و سانسور صداوسيما از سوي غرب صادر كرده اند.
در بخشي از اين بيانيه تاكيد شده است: «اين تصميم نشانگر ادعاهاي پوچ غربي ها در زمينه حمايت از آزادي رسانه است؛ به طوري كه آنها تحمل شنيدن صداي رسانه هاي ايراني را ندارند و تلاش مي كنند با استفاده از ابزار زور و سركوب، صداي رسانه هاي ايراني را در كشورهاي خود قطع كنند.»
 


معاون ستاد اقامه نماز كشور :

 24هزار طلبه جوان نماز جماعت مدارس كشور را اقامه مي كنند

معاون آموزشي پژوهشي ستاد اقامه نماز كشور گفت: بيش از 24 هزار طلبه جوان در مدارس سطح كشور نماز جماعت را اقامه مي كنند .
به گزارش فارس، سيدمحمد عبداللهي در جلسه شوراي اقامه نماز شهرستان بشرويه اظهار كرد: نظام جمهوري اسلامي ايران در حوزه نماز و فرهنگ سازي اين مقوله ديني، فعاليت هاي چشمگيري داشته است.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه دشمن از طريق جنگ نرم، نسل جوان را از نماز دور مي كند لذا بايد ستاد اقامه نماز كه در هر شهرستان متولي برنامه ريزي براي نماز است در اين ارتباط، فرهنگ نماز را به نوجوانان و جوانان القا كند.
معاون آموزشي پژوهشي ستاد اقامه نماز كشور با بيان اينكه دختران و زنان در معرض خطرات بيشتري از سوي دشمن هستند، تصريح كرد: تغيير در سبك زندگي افراد، ترويج تجملات و مدگرايي از روش هاي دشمن براي ضربه به خانواده و تضعيف نظام اسلامي ايران است .
وي از اقامه نماز جماعت توسط 24 هزار طلبه جوان در مدارس كشور خبر داد و گفت: همچنين قريب به 2 هزار طلبه آموزش هاي تخصصي در حوزه هاي مختلف نماز را فرا مي گيرند .
معاون آموزشي پژوهشي ستاد اقامه نماز كشور با بيان اينكه بيش از يك هزار نمازخانه بين راهي توسط خيران، دستگاه هاي دولتي و آستان قدس رضوي در سطح كشور ساخته شده است، افزود: بيش از 700 شوراي اقامه نماز در سطح كشور فعاليت دارند.
عبداللهي يادآور شد: 2 هزار عنوان كتاب در مورد نماز براي گروه هاي سني مختلف چاپ شده است. وي عنوان كرد: سال گذشته مسابقه ملي وبلاگ نويسي نماز با شركت بيش از 900 وبلاگ برگزار شد كه در اين مسابقه 400 نفر برگزيده شدند.
 


در اعتراض به هتك حرمت پيامبر اكرم(ص)

مردم خراسان جنوبي در مساجد تجمع كردند

بيرجند- خبرنگار كيهان:
مردم استان خراسان جنوبي در حركتي نمادين در اعتراض به هتك حرمت پيامبر اكرم(ص) همزمان در مساجد خود تجمع كردند و نداي لبيك يا رسول الله سر دادند.
با وجود گذشت روزها از هتك حرمت به ساحت مقدس رسول گرامي اسلام(ص) هنوز زبانه هاي آتش خشم مردم بيدار و مسلمان استان خراسان جنوبي از تب و تاب ننشسته و اين بار فعالان فرهنگي و ائمه جمعه و جماعات مساجد استان خراسان جنوبي با دعوت دبيرخانه هماهنگي و نظارت بر كانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان در مساجد جامع شهرستانها تجمع كرده و نداي لبيك يا رسول الله را به گوش جهانيان رساندند.
در اين مراسم كه در شهرستان بيرجند در مسجد امام حسين(ع) و مساجد جامع شهرستانهاي فردوس، بشرويه، سرايان و درميان برگزار شد، امامان جمعه ضمن محكوم كردن اهانت استكبار جهاني به حضرت محمد بن عبدالله(ص) خواستار وحدت مسلمين جهان در مقابل اين ترفند بي شرمانه دشمنان اسلام شدند.
در پايان اين مراسم كه با حضور دهها هزار نفر از مردم هميشه در صحنه استان برگزار شد، بيانيه اي از سوي دبيرخانه هماهنگي و نظارت بر كانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان قرائت شد.
 


خوزستاني ها 18 كيلو طلا براي بازسازي ايوان حرم علوي اهدا كردند

جانشين رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان گفت: مردم خوزستان تاكنون 18 كيلو و 952 گرم طلا براي طلاكاري و بازسازي ايوان حرم امام علي(ع) اهدا كرده اند.
رستم قلندري در گفتگو با مهر اظهار كرد: اين ميزان طلاي اهدايي مردم ولايتمدار خوزستان از سال 1389 تا پايان شهريور ماه 1391 جمع آوري شده و تاكنون در چند مرحله، طلاجات اهدايي به نجف اشرف ارسال شده است.
قلندري افزود: در اين مدت همچنين33 ميليارد و 440 ميليون و 460 هزار ريال نيز در قالب وجوه نقدي مردم خوزستان جمع آوري و به حساب متمركز ستاد بازسازي عتبات عاليات استان واريز شده است.
قلندري گفت: پيشرفت كاري پروژه طلاكاري ايوان حرم علوي 45 درصد است و طبق قرارداد بايد تا پايان امسال، اين پروژه به اتمام برسد.
ستاد بازسازي عتبات عاليات در خوزستان به نيكوكاراني كه هزينه طلاكاري يك خشت ايوان حرم علوي به مبلغ 10 ميليون ريال را پرداخت كنند سند افتخار مشاركت در بازسازي ايوان حرم علوي اهدا مي كند.
تاكنون بيش از500 نفر از نيكوكاران و خيران استان با تقبل پرداخت طلاكاري يك خشت ايوان حرم علوي، سند مشاركت در طلاكاري ايوان حرم علوي دريافت كرده اند.
 


دبير ستاد:

حماسه 30 مهر سال 57 همدان در تقويم ملي ثبت شود

همدان- خبرنگار كيهان:
دبير ستاد بزرگداشت حماسه 30 مهر همدان ، خواهان ثبت قيام 30 مهر 57 دانش آموزان همداني در تقويم ملي شد.
مجتبي قمري در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اين واقعه، قيام خونين دانش آموزان همداني عليه حكومت شاه بود كه در آن 3 دانش آموز به شهادت رسيدند.
وي ادامه داد: به گفته بسياري از پژوهشگران تاريخ انقلاب، قيام دانش آموزان همداني در 30 مهر، زمينه ساز و منشأ قيام و حماسه دانش آموزان تهراني در 13 آبان سال 57 بود و ما درصدد هستيم پس از 34 سال اين حماسه را به مردم استان يادآوري كنيم.
وي اظهار داشت: در جريان مبارزات براي پيروزي انقلاب اسلامي 158 نفر در استان همدان به شهادت رسيدند كه 36 نفر از شهدا، دانش آموزان بودند و واقعه 30 مهر نقطه عطف آنها بود كه به جريان انقلاب نيرو بخشيد.
قمري اظهار داشت: ثبت اين حماسه بزرگ در تقويم ملي نيز از جمله درخواست هاي اصلي اين ستاد است كه ابتدا بايد در شوراي فرهنگ عمومي استان مطرح و به تصويب برسد و سپس جهت تائيد به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارجاع داده شود.
 


اولين باران پاييزي سراسر استان لرستان را فرا گرفت

بارش اولين باران و برف پاييزي، ارتفاعات اشترانكوه را سفيدپوش كرد تا پاياني برتشنگي هاي زيستگاههاي طبيعي استان لرستان باشد.
به گزارش خبرگزاري مهر بارش باران رحمت الهي و اولين باران پاييزي استان لرستان از ساعات ابتدايي بامداد ديروز جمعه در سراسر استان آغاز شد تا ارتفاعات اشترانكوه شاهد نخستين برف پاييزي باشد.
مدير كل هواشناسي استان لرستان با اشاره به آغاز بارش ها از بامداد ديروز جمعه اظهار داشت: در حال حاضر در همه شهرستانهاي استان شاهد بارش باران الهي هستيم.
نورالدين سپهوند با بيان اينكه بارشها در سطح استان هنوز چشمگير نيست، يادآور شد: همچنين نوك قله هاي ارتفاعات اشترانكوه نيز شاهد بارش برف بوده است.
وي ادامه داد: مطابق پيش بيني هاي هواشناسي تا روز يكشنبه هفته آينده بارش ها به صورت پراكنده و رگباري در سراسر استان ادامه خواهد داشت.
محمد حسين بازگير مدير كل محيط زيست استان لرستان در اين رابطه گفت: خداوند را شاكريم كه در اولين ماه پاييز ارتفاعات اشترانكوه در استان لرستان و همچنين درياچه زيباي گهر شاهد نخستين برف پاييزي بود.
وي با اشاره به اينكه اين بارش بر تشنگي گياهان، جانوران و چشمه ساران اين منطقه مرحمي بود، يادآور شد: اين بارندگي ها خطر آتش سوزي جنگلها و شكار وحوش تشنه در «كومه»ها را در اين منطقه بكر و كم نظير كاهش داد.
شايان ذكر است، اشترانكوه يكي از مناطق منحصر به فرد و پر از جاذبه طبيعي لرستان است كه به لحاظ برخورداري از شرايط زيست محيطي زيستگاه مناسب و مستعدي براي رشد و تكثير وحوش به خصوص پستانداران محسوب مي شود.
 


مديرعامل سازمان خبر داد

بدهي 350هزار ميلياردي دولت به تامين اجتماعي

شيراز- خبرنگار كيهان:
مطالبات سازمان تامين اجتماعي از دولت 350 هزار ميليارد ريال است كه دولت براي پرداخت اين مطالبات تاكنون سهام 37 شركت دولتي را به اين سازمان واگذار كرده است.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي كشور با بيان اين مطلب در همايش مديران استاني اين سازمان در شيراز افزود: براساس مصوبه هيئت دولت بخشي از مطالبات سازمان از دولت در قالب واگذاري مالكيت هتل هاي هما كشور به سازمان تامين اجتماعي محقق مي شود كه تاكنون مالكيت هتل هاي هما مشهد و شيراز به اين سازمان منتقل شده و در عيد غدير امسال هم مالكيت اين هتل در تهران به تامين اجتماعي واگذار مي شود.
سعيد مرتضوي اظهار داشت: با واگذاري اين هتل ها به سازمان تامين اجتماعي تحولي مديريتي و كيفي در اين مجموعه ها رخ خواهد داد.
وي سازمان تامين اجتماعي را بزرگترين سازمان بيمه گر در خاورميانه دانست و گفت: قانون جامع تامين اجتماعي كشور نارسايي هاي بسياري دارد و چندان كارآمد نيست و تشكيل 20هزار پرونده در ديوان عدالت اداري و هزاران پرونده در هيئت هاي حل اختلاف نشان دهنده ناكارآمدي اين قانون است.
وي افزود: براي حل اين مشكل پيش نويس مقدماتي تهيه شده كه اميدواريم با استفاده از نظرات كارشناسان و مديران قانوني جامع براي سازمان تامين اجتماعي تهيه و تدوين كنيم.
 


نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن هاي اسلامي:

بدون مشاركت دانش آموزان تحول امكان پذير نيست

همدان-خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان گفت: مشاركت دانش آموزان، تحول در آموزش و پرورش امكان پذير نيست.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اكبري در جمع مديران مدارس شهرستان همدان افزود: بيانات اخير رهبر معظم انقلاب در ديدار اساتيد و فرهنگيان و جوانان، موضوع روز تعليم و تربيت كشور است كه بايد به استخراج پيام هاي اين بيانات اهميت فراوان بدهيم.
وي با اعلام اينكه مديران مدارس در عمل به پيام هاي رهبري منتظر بخشنامه و دستور العمل نباشند تا تحقق اهداف طول نكشد، افزود: سهم هيچ فردي براي ايجاد تحول در مدارس به اندازه سهم مديران نيست و هنر آنها هم بسيج معلمان و هم بسيچ دانش آموزان است.
اكبري با اشاره به نامگذاري دهه پيش رو به عنوان دهه پيشرفت و عدالت، اظهار داشت: با بيانات اخير رهبر انقلاب، راهبردهاي دهه پيشرفت و عدالت روشن، و كار ويژه ها نيز مشخص شد كه اصلي ترين آن تمركز بر روي مسئله اخلاق در قالب تغيير سبك زندگي است.
نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان افزود: دانش آموزان هنگامي با آرمان هاي انقلابي و ديني همراه مي شوند كه احساس كرامت و شخصيت داشته باشند و يكي از ظرفيت هاي مهم براي ابراز وجود و تكريم آنها، حضور در حركت هاي تشكلي و انجمني است كه لازم است مورد توجه مديران مدارس قرار بگيرد.
 


وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد

نياز به 800 ميليارد تومان براي اجراي طرح پزشك خانواده

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: 800 ميليارد تومان براي اجراي طرح پزشك خانواده لازم است.
به گزارش خبرنگار مهر، دكتر مرضيه وحيد دستجردي ظهر پنج شنبه در جمع مسئولان شهرستان فلاورجان استان اصفهان با اشاره به اجراي طرح پزشك خانواده در كشور اظهار كرد: با اجراي اين طرح تا ميزان زيادي در هزينه هاي مردم صرفه جويي مي شود و بركات زيادي را براي خانواده هايي كه در اين طرح مشاركت مي كنند، به ارمغان مي آورد.
وي گفت: ساختار خوبي در بخش سلامت كشور به خصوص در استان اصفهان داريم و زيرساخت ها فراهم شده است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در مراسم افتتاح و بازديد از درمانگاه تخصصي فلاورجان افزود: اين درمانگاه در سطح كشور نمونه است و تنها درمانگاهي است كه براي جمعيت 250 هزار نفري 52 متخصص در رشته هاي مختلف به صورت تمام وقت دارد.
وي گفت كه در صورت تصويب شوراي گسترش، در شهرستان فلاورجان يك دانشگاه پرستاري افتتاح مي شود.
 


رئيس مركز لرزه نگاري كشور:

سالانه 10 هزار زمين لرزه درايران ثبت مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس مركز لرزه نگاري كشور، گفت: سالانه به طور ميانگين تعداد 10 هزار زمين لرزه در كشور ثبت مي شود.
دكتر نوربخش ميرزايي در مراسم افتتاح مركز لرزه نگاري شهرستان همدان، افزود: كل سرزمين ايران تحت تنش زلزله قرار دارد كه در منطقه زاگرس اين تنش چشمگيرتر است و 50 درصد زمين لرزه ها در اين منطقه روي مي دهد.
وي ادامه داد: از تعداد سالانه 10 هزار زمين لرزه در كشور، بيشترين و بزرگترين آنها در منطقه ميان همدان و كرمانشاه روي مي دهد.
وي با اعلام اينكه هم اكنون بيش از 100 ايستگاه در قالب 18 شبكه لرزه نگاري در كشور فعال هستند و ما از بهترين تجهيزات موجود دنيا بهره مي بريم، خاطرنشان ساخت: اميدواريم طي يك برنامه حداكثر 10 ساله بتوانيم در راه اندازي مراكز ايستگاه ها و تجهيزات لرزه نگاري به وضعيت ايده آل برسيم.
نوربخش تاكيد كرد: اطلاع رساني سريع تر و دقيق تر هنگام وقوع زلزله، تلفات را كاهش مي دهد كه براي اين منظور، نياز به تقويت زيرساخت ها در مراكز و شبكه هاي لرزه نگاري داريم.
رئيس مركز لرزه نگاري كشور درباره راه اندازي اين مركز در همدان اظهار داشت: شبكه لرزه نگاري همدان ضمن پوشش و كمك به مطالعه زمين لرزه هاي البرز و زاگرس، براي آينده شهرستان و استان فعاليت آن بسيار ضروري است.
 


پايان عمليات بتون ريزي 9هزار واحد مسكوني در مناطق زلزله زده

استاندار آذربايجان شرقي از اتمام عمليات بتون ريزي در بيش از 9 هزار واحد مسكوني بازسازي شده در مناطق زلزله زده استان خبر داد.
به گزارش مهر، احمد عليرضابيگي ظهر روز پنجشنبه با اعلام اين خبر گفت: پي كني از 14هزار واحد و اسكلت بندي 5هزار و 700 واحد نيز به پايان رسيده و افزون بر 2هزار واحد در مرحله ديوارچيني است كه به زودي به صاحبان آنها تحويل داده خواهد شد.
وي ادامه داد: از مجموع واحدهاي آسيب ديده در مناطق زلزله زده، 11هزار و 800 واحد در مرحله آرماتوربندي، 2هزار و600 واحد در مرحله اجراي سقف و يك هزار و 950 واحد در مرحله بتون ريزي سقف قرار دارد.
عليرضا بيگي با بيان اين كه تاكنون براي 17هزار و 476 واحد در مناطق زلزله زده پرونده بازسازي تشكيل شده، افزود: قرارداد ساخت 13هزار و 854 واحد با پيمانكاران امضا شده و كار بازسازي با سرعت تمام در اين مناطق در حال انجام است.
 


ديدار نمايندگان سازمان ملل از زندان مركزي همدان

همدان- خبرنگاركيهان:
مسئولان و كارشناسان سازمان ملل متحد از فعاليت هاي پروژه مبارزه با ايدز و سل در زندان مركزي همدان ديدار كردند.
بنا به اعلام روابط عمومي اداره كل زندان هاي همدان، «بالاسو برامانيام مورالي» معاون نماينده مقيم برنامه عمران سازمان ملل متحد و دكتر فردوسي مديرگروه برنامه صندوق جهاني مبارزه با ايدز و مالاريا و سل اين سازمان، با حضور در زندان مركزي همدان، از فعاليت هاي انجام شده در مورد كنترل بيماري هاي ايدز و سل ديدار كردند. در اين ديدار، بالاسو برامانيام مورالي، گفت: هدف از اين ديدار بررسي وضعيت و نحوه فعاليت پروژه هاي مشترك اين نمايندگي با سازمان زندانهاست.
وي ادامه داد: اجراي برنامه هاي كنترل HIV (ايدز) و سل در زندان همدان، رضايت بخش است و تحت تاثير نظافت و بهداشت و كار دلسوزانه كاركنان قرار گرفتم.
همچنين دكترسعيد فردوسي مديرگروه برنامه صندوق جهاني مبارزه با ايدز، سل و مالارياي برنامه عمران ملل متحد، در اين ديدار اظهارداشت: اقدامات انجام شده در زندان مركزي همدان براي كنترل ايدز و سل به خوبي اجراشده و در جريان است و سطح همكاري با دانشگاه و وزارت بهداشت نيز قابل توجه و تقدير است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14