(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30 مهر 1391 - شماره 20337

افتتاح مدرسه 15 كلاسه نيكوكارساز در مياندوآب
اعتبار 84ميليارد ريالي براي راه آهن اصفهان- داران- ازنا
دبير انجمن طب سنتي كشور:
ترويج طب سنتي احترام به فرهنگ مردم جهان است
ارسال 190 مقاله به دبيرخانه همايش صباحي بيدگلي
پلاك خودروهاي كيش دوسال تمديد شد
تداوم خشكسالي و كاهش شديد سفره هاي آب زيرزميني در يزد
رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان اعلام كرد
ضرورت اطلاع رساني در مورد مصرف بي رويه كودهاي شيميايي
نماينده ولي فقيه و امام جمعه بوشهر:
برنامه هاي غدير بايد توأم با وحدت باشد
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خبر داد
برخورد با دكه هاي بدون مجوز در فرديس كرج
كوتاه از ورزش شهرستانها
گلايه اعضاي نظام مهندسي اليگودرز از مسئولان استاني (يادداشت خبرنگار)


افتتاح مدرسه 15 كلاسه نيكوكارساز در مياندوآب

مياندوآب- خبرنگار كيهان:
مدرسه 15 كلاسه نيكوكارساز در شهرستان مياندوآب از توابع آذربايجان غربي به بهره برداري رسيد.
مديركل نوسازي و تجهيز مدارس آذربايجان غربي گفت: اين مدرسه در مساحت 2 هزار و 200 مترمربع و زيربناي يك هزار و 850 مترمربع در 3 طبقه با سازه بتني ساخته شده است.
اسمعيل زاده افزود: براي اجراي اين طرح 10 ميليارد و 900 ميليون ريال هزينه شده كه از اين ميزان 2 ميليارد و 400 ميليون ريال را دو نيكوكار مياندوآبي پرداخت كرده اند.
وي گفت: اين مدرسه شامل 15 كلاس درس، نمازخانه، آزمايشكاه، 4 باب اتاق اداري است كه امروز به بهره برداري رسيد.
مديركل نوسازي و تجهيز مدارس آذربايجان غربي در پايان گفت: اين سي و پنجمين مدرسه است كه در شهرستان مياندوآب توسط خيران احداث مي شود.
 


اعتبار 84ميليارد ريالي براي راه آهن اصفهان- داران- ازنا

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
امسال مبلغ 8ميليارد و 400ميليون تومان به احداث راه آهن اصفهان- ازنا اختصاص يافته است.
نماينده اليگودرز در مجلس شوراي اسلامي با اعلام خبر فوق گفت: بدون شك براي شروع عمليات اين طرح بايد تمام پيش بيني ها صورت پذيرد اما تاكنون خبري نشده كه به نظر مي رسد طرح آن آماده نباشد و بايد آن را پيگيري نماييم.
به گزارش خبرنگار ما، توكلي افزود: البته پيگيريهايي انجام شده است و در جلساتي كه با وزارت راه و شهرسازي داشته ايم و بر اساس نامه اي كه به امضاي نمايندگان اصفهان هم رسيده بايد به وعده ها و تعهدات خود در قبال مردم عمل كنيد.
وي اظهار داشت: هر چند اين طرح در وزارتخانه با عنوان راه آهن اصفهان- داران- ازنا مطرح است اما براي شروع عمليات آن پيگيري ها ادامه خواهد داشت.
نماينده اليگودرز تأكيد كرد: اين در حالي است كه در سال جاري مبلغ 8ميليارد و 400ميليون تومان اعتبار به آن اختصاص يافته است كه اگر هزينه نشود قطعا برگشت خواهد خورد اما اميدواريم تا پايان سال عمليات اجرايي اين طرح شروع شود.
 


دبير انجمن طب سنتي كشور:

ترويج طب سنتي احترام به فرهنگ مردم جهان است

ساري- خبرنگار كيهان:
دبير انجمن طب سنتي كشور گفت: توسعه و ترويج طب سنتي احترام به فرهنگ و ميراث مردم در سراسر جهان است.
محمود خدادوست در سمينار طب سنتي كه در استانداري مازندران برگزار شد اظهار داشت: طب سنتي شامل مجموعه اي از تمام علوم نظري و عملي است كه در تشخيص طبي، پيشگيري و درمان بيماري هاي جسمي، ذهني و ناهنجاري هاي اجتماعي به كار مي رود و به صورت گفتاري از نسلي به نسل ديگر انتقال مي يابد.
وي ادامه داد: سازمان جهاني بهداشت از حدود 30سال قبل به منظور عملي كردن شعار خود كه همان بهداشت براي همه است، توسعه طب سنتي را مورد توجه قرار داده است.
خدادوست با تاكيد بر لزوم احياي طب سنتي گفت: 60درصد جمعيت جهان از داروهاي سنتي استفاده مي كنند كه در برخي از كشورها نيز در نظام بهداشت عمومي تاثير گذاشته و به كارگرفته شده اند.
وي با اشاره به اينكه مبناي كاربرد طب سنتي در برخي از كشورها از پيشينه اي طولاني برخوردار است اظهار داشت: اين سابقه طولاني به ايجاد اندوخته اي بي پايان از مشاهدات انجاميده است كه به نوبه خود استفاده از گياهان دارويي را بيش از پيش مورد تاييد قرار مي دهد.
دبير طب سنتي كشور خاطرنشان كرد: از دلايل ترويج طب سنتي در دنيا اين است كه طب سنتي ريشه در فرهنگ مردم دارد.
وي تصريح كرد: تعيين چهارچوب سياستگذاري، اطمينان از ايمني، اثربخشي و كيفيت، تسهيل و دسترسي و ترويج استفاده مناسب از مواردي است كه براي استفاده از طب سنتي از سوي سازمان بهداشت جهاني اعلام شده است.
به گفته خدادوست، طب سنتي مي تواند به آساني ياور پزشكي باشد.
 


ارسال 190 مقاله به دبيرخانه همايش صباحي بيدگلي

كاشان- خبرنگار كيهان:
دبير كنگره بين المللي صباحي بيدگلي از ارسال 190 خلاصه مقاله به دبيرخانه همايش خبر داد.
دبير كنگره بين المللي صباحي بيدگلي با اعلام خبر فوق گفت: مقالات رسيده در 6 موضوع قرآن و حديث، سبك شناسي شعر شاعر، بلاغت، مرثيه سرايي، كتاب شناسي و نسخه شناسي شاعر است.
به گفته وي 90 درصد از مقالات رسيده در 4 موضوع اصلي همايش و 10درصد مقالات در رابطه با موضوعات ديگر است.
به گزارش خبرنگار ما، اصغر دادبه افزود: از 190 مقاله ارسال شده به دبيرخانه تعداد 90 مقاله به صورت كامل است كه از اين تعداد نيز حدود 20 تا 30 مقاله انتخاب و در سه مجموعه مجزا چاپ خواهد شد.
وي اظهار داشت: علاوه بر مقالات رسيده از داخل كشور از 10 كشور قزاقستان، تاجيكستان، سوريه، پاكستان، افغانستان، هند، بنگلادش، سوئيس، جمهوري آذربايجان و ارمنستان به دبيرخانه همايش رسيده است.
دكتر دادبه از گردآوري بيش از 700 صفحه از نسخ صباحي بيدگلي خبر داد و خاطرنشان كرد: يك نسخه از آثار اين شاعر در دانشگاه «پرينستون» آمريكا موجود است و تاكنون دو بار هم در داخل كشور نسخ صباحي منتشر شده اما به شيوه علمي نبوده است و ما قصد داريم اين نسخ را به صورت علمي گردآوري و منتشر كنيم.
همايش بين المللي نكوداشت صباحي بيدگلي، مرثيه سراي نامي ايران و پيشاهنگ شعر دوره بازگشت از 9 آبان به مدت 3 روز به ميزباني دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان در سه محور زندگي صباحي، هنر و انديشه صباحي و پس از صباحي در كاشان و آران و بيدگل برگزار مي شود.
 


پلاك خودروهاي كيش دوسال تمديد شد

كيش-خبرنگاركيهان:
رئيس هيئت مديره و مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش از تمديد اعتبار دوساله پلاك خودروهاي اين جزيره خبر داد.
مهندس عليرضا عاصري گفت: با هماهنگي به عمل آمده با اعضاي هيئت مديره سازمان منطقه آزاد كيش اعتبار پلاك خودروهاي عمومي از 8 سال به 10 سال و براي خودروهاي شخصي از 10 سال به 12سال تمديد شد.
وي افزود: براساس اين طرح حداكثر زمان اجرايي شدن آن يك ماه خواهد بود و افزايش دو ساله منوط اخذ معاينه فني و رعايت ضوابط و مقرراتي است كه در شوراي ترافيك جزيره كيش تصويب شده است. گفتني است، برخودروهاي عمومي و شخصي كه در جزيره كيش تردد مي كنند خارج از كشور هستند.
 


تداوم خشكسالي و كاهش شديد سفره هاي آب زيرزميني در يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
تداوم خشكسالي سطح آب سفره هاي زير زميني در استان يزد را به شدت كاهش داده است.
مدير كل مديريت بحران استان يزد با اشاره به اينكه استان امسال نيز با خشكسالي مواجه بود گفت: با توجه به ده سال خشكسالي پياپي در استان يزد، اثرات خشكسالي تجميع شده به گونه اي است كه سفره هاي آب استان به شدت پايين آمده و كيفيت آب نيز بدتر و شور و تلخ شده است. به گزارش خبرنگار ما غلام رضا برزگري افزود: طي يك سال گذشته، در اكثر نقاط استان قنواتي كه در سال 90 خشكيده بود مجددا دچار خشكيدگي و كم آبي شد و كيفيت آب چاهها كاهش يافته و حدود 122 حلقه چاه آب آشاميدني در سطح استان به علت كاهش كيفيت و آبدهي از دور خارج شدند.
وي با اشاره به اينكه در سال زراعي گذشته،استان يزد با كاهش 36 درصدي بارندگي مواجه بوده است خاطر نشان كرد: شهرستان يزد با 53 درصد، بهاباد 51 درصد، بافق 40درصد، خاتم 27 درصد،ميبد 27درصد، ابركوه 24 درصد، اركان 18درصد و طبس 1درصد كاهش بارندگي نسبت به سال قبل داشته ايم.
وي در ادامه اظهارداشت: بنابر اين در سال جاري هشت شهرستان استان نسبت به ميانگين بلند مدت كاهش بارندگي داشتند و در شهرستانهاي صدوق 9درصد، مهريز 3 درصد و تفت 1 درصد با كاهش بارندگي مواجه بودند.
مدير كل بحران يزد مجموع خسارات برآورده شده تاكنون در پي حوادث سيل، طوفان و خشكسالي را 435 ميليارد تومان ذكر كرد و بيان داشت: با توجه به اينكه بخشي از آب شرب 13 شهر استان و تعدادي روستا از محل آب انتقالي تامين مي شود، متاسفانه در حوزه هاي مرتبط در استانهاي اصفهان، چهار محال وبختياري نيز در سال گذشته كمبود بارندگي داشتيم و آب زاينده رود نيز به شدت نسبت به قبل كاهش پيدا كرده است كه اين امر موجب شد در سه ماه تابستان آب دريافتي و سطح انتقال كمتر از تخصيص باشد، بنابر اين مجبور به استفاده از چاه هاي عميق موجود در سطح استان شديم كه سبب كاهش كيفيت و كميت آب اهالي شهرهاي استان شد.
 


رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان اعلام كرد

ضرورت اطلاع رساني در مورد مصرف بي رويه كودهاي شيميايي

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان گفت: ابتلا به سرطان خون در استان، رقم بالايي دارد.
دكتر رضا صفي آريان در نشست كار گروه تخصصي سلامت و امنيت غذايي استان افزود: نفوذ كودهاي شيميايي و سموم كشاورزي و آب هاي سطحي در آب مصرفي مردم، مهم ترين عوامل ايجاد بيماري ها هستند.
وي ادامه داد: بايد در زمينه استفاده بي رويه از كودها و سموم كشاورزي به ويژه در كنار چاه هاي آب آشاميدني، آموزش و اطلاع رساني به كشاورزان انجام شود زيرا هم اكنون ميزان ابتلا به سرطان خون در استان همدان از ميانگين كشوري بالاتر است.
وي يادآور شد: كاهش مصرف كود و سموم تعداد مبتلايان به بيماري هايي مانند سرطان خون را كاهش خواهد داد.
در اين جلسه استاندار همدان نيز گفت: استفاده از فاضلاب خام در آبياري سبزي ها بايد ممنوع شود و جلوي ريزش فاضلاب به كانال آب در حاشيه شهرها نيز گرفته شود.
علي محمد آزاد با اشاره به آبياري 61 هكتار از مزارع سبزي حاشيه شهر همدان با آب آلوده به پسابهاي شهري خاطر نشان ساخت: شركت آب و فاضلاب موظف است نسبت به لوله كشي و اجراي سيستم جمع آوري فاضلاب و اتصال شبكه هاي فرعي به تصفيه خانه اقدام كند تا با جداسازي آب از پسابها، آلودگي سبزيجات نيز اتفاق نيفتد.
 


نماينده ولي فقيه و امام جمعه بوشهر:

برنامه هاي غدير بايد توأم با وحدت باشد

بوشهر-خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تبليغ كارآمدي نظام و مباحث ديني بايد با رشد محتوايي و قالب هاي جذاب ارائه شود.
آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري در نشست شوراي فرهنگ عمومي استان بوشهر افزود: در ايام دهه امامت و ولايت و غدير نبايد برنامه ها طوري باشد كه باعث بي حرمتي به ديگر اقوام و مذاهب شود.
وي يادآور شد: برنامه هاي ايام غدير بايد عجين و توام با وحدت، همدلي و همگرايي باشد و از برنامه هاي تنش زا جلوگيري شود.
امام جمعه بوشهر ادامه داد: روحيه وحدت و تعامل در سايه ولايت موفقيت برنامه ها را دو چندان مي كند.
دبير بنياد بين المللي غدير شعبه استان بوشهر نيز در اين آيين گفت: 20 دستگاه اجرايي كه طيف بيشتري از جمعيت استان را پوشش مي دهد برنامه هاي متنوعي در مورد دهه امامت و ولايت اجرا خواهند كرد.
سردار حسين كارگر افزود: همايش هاي ولايت و امامت، مسابقه انتخابي تيم ملي شناي آب هاي آزاد و تيم ملي نابينايان و كم بينايان كشور، تجليل از بسيجيان نمونه كه در مورد غدير فعاليت دارند، جلسات هم انديشي امام شناسي و تجلي ولايت در بسيج، مسابقه وبلاگ نويسي،شبي با قرآن، توزيع پنج هزار جلد كتاب خطبه غدير و مسابقات فرهنگي از جمله اين برنامه هاست.
 


رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خبر داد

برخورد با دكه هاي بدون مجوز در فرديس كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
بيشتر دكه هاي مطبوعاتي فرديس كرج بدون مجوز در حال فعاليت هستند كه اگر براي دريافت مجوز اقدام نكنند، با آنها برخورد قانوني مي شود.
رئيس اداره فرنگ و ارشاد اسلامي فرديس كرج با بيان اين مطلب اظهار داشت: اغلب تخلفات گوناگوني كه صورت گرفته است مربوط به دكه هاي بدون مجوز فعاليت است.
حجت الاسلام والمسلمين فلاح گفت: در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني اين اداره با همكاري ساير دستگاه ها اقدامات خوبي در راستاي گسترش فرهنگي عمومي ارايه كرده است.
وي درخصوص ثبت يك نوع چادر ملي در فرديس گفت: هنرمندان فرديس چادري طراحي كردند كه با استقبال خوبي همراه بوده است و درحال ثبت اين چادر هستيم تا امتياز آن به نام كرج و فرديس رقم بخورد.
 


كوتاه از ورزش شهرستانها

رقابت هاي ليگ دسته سوم فوتبال
كيش- خبرنگار كيهان: تيم فوتبال اميد كيش در نخستين ديدار خود در رقابت هاي ليگ دسته سوم توانست با نتيجه يك بر صفر تيم مس شهر بابك كرمان را شكست دهد. در اين بازي كه در ورزشگاه شماره يك كيش برگزار شد تيم اميد كيش توانست 3 امتياز آن را كسب كند.
شايان ذكر است تيم اميد كيش در كمتر از 10 روز شكل گرفته است و بدون هيچ گونه حمايت از سوي مسئولان ورزشي و هيئت فوتبال كيش مجوز ورود به ليگ دسته سوم فوتبال كشور را به دست آورد.
مسابقات فوتبال نونهالان
جاسك- خبرنگار كيهان: مسابقات فوتبال نونهالان محلات شهرستان جاسك برگزار شد.
مسابقات فوتبال نونهالان محلات شهرستان جاسك كه به همت هيئت فوتبال و همكاري اداره ورزش و جوانان جاسك با شركت 6 تيم اروند، دريادلان، شهداي گمنام، شهيد آذرائين، شهرداري و يكبني در زمين چمن مصنوعي محله يكبني آغاز شده بود با قهرماني تيم خوب شهرداري به پايان رسيد.
تيم شهرداري با مربيگري ميرمحمد قشمي با كسب 15 امتياز با اقتدار قهرمان اين مسابقات شده تيم هاي شهداي گمنام و اروند به ترتيب مقام هاي دوم و سوم اين مسابقات را به دست آوردند.
انتخابي تيم ملي
كيش- خبرنگار كيهان: تيم هاي بوكس و اسكواش جزيره كيش به رقابت هاي انتخابي تيم ملي راه يافتند.
تيم هاي بوكس و اسكواش جزيره كيش براي برگزاري رقابت هاي انتخابي تيم ملي ايران و قهرماني كشور به ترتيب به شهرستان هاي اهواز و كرمانشاه اعزام مي شوند.
مسابقات فوتسال استان ايلام
دهلران- خبرنگار كيهان: تيم شهداي شرهاني دهلران قهرمان مسابقات فوتسال استان ايلام شد.
تيم فوتسال نوجوانان شرهاني دهلران در جريان دو ديدار رفت و برگشت با ايرانجوان ايلام در مجموع با نتيجه چهار بر سه به برتري رسيد و به قهرماني اين رقابت ها دست يافت.
در اين دوره از رقابت ها شش تيم در قالب دو گروه سه تيمي با يكديگر به رقابت پرداختند.
شايان ذكر است تيم شرهاني دهلران به عنوان نماينده استان ايلام در ليگ فوتسال منطقه اي كشور در رده نوجوانان شركت خواهد كرد.
رقابت هاي فوتسال
درچه- خبرنگار كيهان: تيم فوتبال درچه در صدر جدول فوتسال استان اصفهان قرار گرفت.
از سوي هيئت فوتبال استان اصفهان با شركت 5 تيم شروع شد و پس از چهار هفته تيم فوتسال ميثاق درچه در صدر جدول رقابت ها قرار دارد.
مسابقات ووشو آلمان
جزيره كيش- خبرنگار كيهان: نمايندگان ووشو از جزيره كيش در مسابقات ووشوي آلمان خوش درخشيدند.
اين رقابت ها كه در كشور آلمان برگزار شد. آقايان محمدرضا قماري، آرين قماري، به مدال طلا دست يافتند و رضا همتي و اميررضا تقوي مدال نقره را كسب كردند.
ووشوكار دهلراني در مسابقات آلمان
دهلران- خبرنگار كيهان: مصطفي وادي ورزشكار شايسته دهلراني در رشته ووشو توانست مدال طلاي مسابقات آلمان را از آن خود كند. اين رقابت ها به ميزباني كشور آلمان و با حضور 15 كشور برگزار شد.
وادي پس از رقابت با ورزشكاراني از كشورهاي آلمان و سوئيس به ميزباني كشور آلمان عنوان قهرماني ووشو در رشته ساندا در وزن 75- را كسب كرد.
تاسيس هيئت شنا و شيرجه و واترپلو
هشترود- خبرنگاركيهان: همزمان با فرارسيدن هفته تربيت بدني هيئت شنا، شيرجه و واترپلو شهرستان هشترود فعاليت خود را آغاز كرد.
رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان هشترود در جلسه هيئت هاي ورزشي هشترود با اعلام خبر فوق گفت: با تلاش ورزشكاران شناي هشترود و حمايت هاي مسئولين ذي ربط هيئت شنا، شيرجه و واترپلو شهرستان هشترود فعاليت خود را آغاز كرد.
مجيدي افزود: براي فعاليت بهتر اين هيئت و شركت در مسابقات مختلف تنها استخر سرپوشيده شهر هشترود به هيئت شنا، شيرجه و واترپلو واگذار شد.
دعوت به اردوي تيم ملي
اراك- خبرنگاركيهان: دو ورزشكار نونهال رشته تنيس روي ميز استان مركزي به اردوي تيم ملي دعوت شدند.
مسابقات كشوري كه در اروميه برگزار مي شد، محمدحسين صمدي و سينا ملكي پس از رقابت با 16 بازيكن ديگر و كسب نتايج مطلوب توانستند به اردوي تيم ملي دعوت شوند.
موفقيت بانوان كاراته كاي اليگودرز
اليگودرز- خبرنگاركيهان: تيم كاراته بانوان اليگودرز با حضور در مسابقات كشوري موفق به كسب 9مدال نقره و برنز شدند.
رئيس هيئت كاراته اليگودرز با اعلام خبر فوق گفت: در اين مسابقات كه در سبك كان ذن ريو به مدت يك روز در تهران برگزار شد تيم كاراته بانوان اليگودرز متشكل از 14 ورزشكار به عنوان نماينده استان لرستان در مسابقات شركت كرده كه در نهايت شادي پارسافر عنوان نايب قهرماني مسابقات كاراته كشور را كسب و نام خود را براي حضور در مسابقات برون مرزي ثبت كند.
وي گفت: اين مسابقات در سه مرحله كاتاي تيمي، انفرادي و كميته برگزار گرديد كه اعضاي تيم اليگودرز زيرنظر خانم سن سي قليان مسئول سبك كان ذن ريو در استان لرستان توانستند افتخاري ديگر براي اين شهرستان و استان كسب كنند.
پياده روي خانوادگي
خوراسگان- خبرنگاركيهان: همايش پياده روي خانوادگي در شهرستان خوراسگان برگزار شد.
همزمان با ولادت حضرت امام رضا(ع)، با تلاش و همت اداره ورزش و جوانان خوراسگان و همكاري شهرداري و شوراي شهر همايش پياده روي خانوادگي از ميدان علوي خوراسگان تا ورزشگاه آزادي با حضور هزاران نفر از مردم شهر برگزار شد. شايان ذكر است اين همايش كه با اجراي برنامه هاي متنوع شاد و هنري همراه بود به شركت كنندگان به قيد قرعه جوايز ارزنده اي از قبيل هزينه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.
معرفي بهترين هاي اسكيت
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات قهرماني اسكيت سرعت انتخابي استان مركزي، با معرفي نفرات برتر پايان يافت.
در اين دوره از مسابقات كه با شركت 55 ورزشكار در شش رده سني برگزار شد، در رده سني 84-83 در 100 متر و 200 متر پوريا احمدي از خمين و آرمان فراهاني از اراك عناوين نخست را بدست آوردند.
در رده سني 82-81: در 200 متر و 300 متر محمدرضا خيرخواه از اراك در هر دو ماده مقام نخست را كسب كرد.
در رده سني 80-79 هم، كيارش شاه محمدي در ماده 300 متر و 500 متر در جايگاه نخست ايستاد و در رده سني 78-77 سيدپارسا سيدميرزا از اراك در 300 و 1000 متر مقام نخست را به دست آورد.
همچنين در رده سني بالاي 74، مهدي محمدي و عارف ملك حسيني از اراك در 300 و 1000 متر اول شدند، در رده سني آزاد هم، عارف ملك حسيني از اراك در 5 هزار متر مقام نخست را بدست آورد.
برگزاري مسابقات كشتي با كمربند
¤ مسابقات كشتي با كمربند بانوان كشور با هدف شناخت اعضاي تيم ملي كشتي با كمربند بانوان براي اعزام به مسابقات جهاني در اراك برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات 40 ورزشكار در قالب هشت تيم از استانهاي البرز، سمنان، اصفهان لرستان، چهارمحال و بختياري، تهران و مركزي الف و ب با يكديگر به رقابت پرداختند.
در پايان اين رقابت ها، سميرا ناصحين و سعيده رحيمي از مركزي الف، خديجه زينال زاده، ساحل گوران و ندا خاني از البرز و اكرم خاني از لرستان با برتري بر حريفان خود به عنوان اعضاي تيم ملي كشتي با كمربند كشور بانوان معرفي شدند.
منتخبين اين مسابقات 26 مهر ماه جاري به چهارمين دوره مسابقات كشتي با كمربند آسيا به كيش اعزام شدند.
رقابت نجات غريق هاي استان مركزي
¤ مسابقات نجات غريق انتخابي استان مركزي، با هدف شناخت برترين ها در اراك برگزار شد كه نتايج زير در 5 رشته حاصل اين رقابت ها است.
در رشته 200 متر كرال سينه با مانع، مهدي آقاخاني از اراك اول شد، در رشته 100 متر حمل مانكن بافين، محمد آستانه از اراك و در رشته 400 متر كرال سينه پوريا قاسمي از اراك عناوين نخست را بدست آوردند.
در رشته هاي پرچم در ساحل و دوي 90 متر سرعت مسعود رضايي از ساوه و علي مولوي از اراك در سكوي نخست ايستادند.
نفرات برتر اين دوره از مسابقات، به مسابقات قهرماني كشور كه اواخر آذر ماه در قشم برگزار خواهد شد، اعزام مي شوند.
برترين هاي دووميداني انتخاب شدند
¤ نهمين دوره مسابقات قهرماني دووميداني ليگ باشگاه هاي استان مركزي، با شركت 80 ورزشكار در 11 رشته در اراك برگزار شد. در پايان اين رقابت ها ياسين رجبي از شازند، مرتضي رضايي از اراك، حميدرضا حسيني فراز خمين، مرتضي رضايي از اراك الف، در رشته هاي 3هزار متر 100متر، 400 متر و 200 متر به ترتيب عناوين نخست را به دست آوردند.
در رشته 3 هزار متر پياده روي ميلاد الطافي از اراك الف در سكوي نخست ايستاد.
مصطفي رحيمي، محمد مرادي از ساوه الف و احسان عليخاني از شازند هم در رشته هاي پرتاب وزنه، پرتاب ديسك، پرتاب نيزه و پرش طول عناوين اول را به خود اختصاص دادند.
در رشته رله امدادي (400- 300- 200- 100) هم خمين اول شد و اراك الف و شازند به ترتيب دوم و سوم شدند.
در رده بندي تيمي در پايان سه مرحله، اراك الف در سكوي نخست ايستاد، شازند و خمين به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
در پايان نهمين دوره مسابقات دووميداني باشگاه هاي استان مركزي، مرتضي رضايي از تيم اراك الف با كسب 55 امتياز به عنوان قهرمان قهرمانان اين دوره از مسابقات معرفي شد.
برگزاري مسابقات سواركاري
¤ مسابقات سواركاري انتخابي روستايي استان مركزي، با شركت 15 سواركار در روستاي «راهزان» اراك برگزار شد.
در پايان اين مسابقات در كورس اسب هاي بومي، مهرشاد صمدي مقام نخست را به دست آورد و حميد جعفري راد و هادي راهزاني عناوين دوم و سوم را كسب كردند در كورس اسب هاي «دوخون» حميد رستگاري اول شد و علي لطيفي دوم شد.
در اسب هاي عرب مصطفي تبرته عليرضا نظري و مهرداد كريمي به ترتيب اول تا سوم شدند.
پايان مسابقات بدمينتون بانوان
¤ مسابقات انتخابي بدمينتون بانوان استان مرزي با معرفي نفرات برتر پايان يافت.
در اين دوره از رقابت ها در بخش انفرادي رويا سلطاني و مليكا نمكيان هر دو از اراك عناوين اول و دوم را كسب كردند و مهسا اسماعيلي از ساوه و حنانه محمدزماني از آشتيان مشتركا در جايگاه سوم قرار گرفتند، در بخش دو نفره هم مينا كرمي و ريحانه عربي نيا از اراك عنوان قهرماني را به خود اختصاص دادند.
محلات عنوان نخست مسابقات تيروكمان
¤ مسابقات انتخابي تيروكمان استان مركزي در رشته كامپوند در اراك برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، مهدي رضايي از محلات عنوان نخست را كسب كرد و احسان عبدي و صادق خلجي هر دو از اراك به ترتيب دوم و سوم شدند.
رقابت 32بدمينتون باز
¤ مسابقات بدمينتون استان مركزي كه با هدف شناخت نفرات برتر و با شركت 32ورزشكار در خمين جريان داشت پايان يافت.
در اين مسابقات كه در رده سني جوانان برگزار شد، در بخش انفرادي، اميد كوچكي از خمين در سكوي نخست ايستاد، آروين ايازي نايب قهرمان شد و سيدشهاب الدين پورفريد از اراك و آرش گزي از دليجان به صورت مشترك عنوان سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش دو نفري هم نيما دلاوري و امير جلال شريعت زاده از اراك عنوان قهرماني را به دست آوردند.
صعود به قله كازيك گرجستان
مرند- خبرنگاركيهان: تيم كوهنوردي كارگران شهرستان مرند پرچم جمهوري اسلامي ايران را بر فراز قله 5047متري كازبك گرجستان به اهتزاز درآوردند.
اين صعود موفقيت آميز در قالب يك تيم چهار نفره به نام هاي حسن نزاعي، هاشم ملازاده، علي رقمي ملايوسفي و به سرپرستي روح الله ملكي ديزجيكان انجام شد.
مرند قهرمان رقابت هاي چانگ چوان
¤ تيم ووشوي مرند نماينده استان آذربايجان شرقي مقام قهرماني رقابت هاي چانگ چوان نوجوانان پسر كشور را تصاحب كرد.
اين رقابت ها با حضور 684 ورزشكار از سراسر كشور در زرين شهر اصفهان برگزار شد و تيم مرند با كسب 3نشان طلا، يك نقره و دو برنز به مقام قهرماني دست يافت. رسول نعمت زاده، علي نصيري، خسرو يوسف زاده گردن آويز طلاي اين دوره از رقابت ها و محسن سعادت جو نشان نقره و محمد قاسمي و مهدي سليماني به دريافت مدال برنز نائل آمدند.
آغاز برگزاري مسابقات هندبال بانوان
فيروز آباد فارس- خبرنگاركيهان: مسابقات هندبال قهرماني بانوان كشور در فيروزآباد فارس آغاز شد. در اين مسابقات تيم هندبال تربيت بدني فيروزآباد فارس با 16نفر بازيكن به عنوان نماينده استان فارس شركت كرده است. در اين مسابقات 8 تيم از شهرهاي كردستان، اصفهان، تهران، كرمان، سبزوار و گچساران و تبريز نيز شركت داشتند.
 


گلايه اعضاي نظام مهندسي اليگودرز از مسئولان استاني (يادداشت خبرنگار)

ركود بخش معدن و صنعت در شهرستان اليگودرز موجب بيكاري شديد شده است اين درصورتي است كه حدود 500نفر در اين حوزه فارغ التحصيل وجود دارد.
شهرستان اليگودرز با بيش از 75پروانه معدني و 200كارگاه استخراجي، 10سنگبري، 12كارخانه پودر ميكرونيزه، 20سنگ كوبي و دانه بندي، 3كارخانه شن و ماسه و نيز دارا بودن گروه مهندسي معدن و زمين شناسي در دانشگاه آزاد اسلامي در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد و تعداد 500نفر فارغ التحصيل در اين بخش موجب شده است كه به عنوان يك قطب معدني در كشور شناخته شود به طوري كه در ساليان گذشته محصولات توليدي معادن و كارخانجات بخش سنگ اليگودرز به نقاط مختلف كشور و نيز خارج از كشور صادر مي شود و از رونق فراواني برخوردار بود. همچنين باتوجه به وسعت زياد شهرستان و وجود كوه هاي بزرگ رشته كوه زاگرس، ذخاير احتمالي كشف نشده نيز وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ما، در سالهاي اخير ركود بخش معدن و صنعت در اين شهرستان موجب بيكاري شديد و بروز مشكلات اجتماعي زيادي شده است. براساس مطالعه و تحقيق در اين خصوص مشخص شده عمده ترين دلايل اين موضوع عدم نظارت صحيح بر استخراج، فروش و فن آوري سنگ است و آن نيز به دليل نبود دفتر نظام مهندسي معدن براي نظارت صحيح و بيشتر، نبود اتحاديه صنف معدنكاري به منظور ارزيابي و قيمت گذاري مناسب سنگ و همچنين كمبود ماشين آلات مناسب و استاندارد جهت توليد و فرآوري سنگ است.
شكايت و گله مندي بسياري از معدنكاران و صنايع وابسته و نيز فارغ التحصيلان بخش معدن و صنعت به نماينده اليگودرز در مجلس شوراي اسلامي موجب شد كه ايشان ضرورت رفع مشكلات و موانع مربوطه را خواستار شود كه از آن جمله تاسيس دفتر نمايندگي نظام مهندسي معدن است.
شايان ذكر است تعدادي از اعضاي نظام مهندسي معدن ساكن اليگودرز خواستار آن هستند تا براساس ماده 44 آيين نامه قانون معادن نسبت به تشكيل دفتر نمايندگي نظام مهندسي معدن در شهرستان اليگودرز اقدام كنند.
اليگودرز- خبرنگاركيهان
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14