(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30 مهر 1391 - شماره 20337

حديث دشت عشق
پرسپوليس - راه آهن؛ پايان بخش هفته دوازدهم ليگ
دومين شكست استقلال را تراكتورسازي رقم زد
اخبار كوتاه از فوتبال
ادعايي كه سرمربي تيم ملي فوتبال مطرح كرد
داوري ها عليه ايران است
ممنوع الخروج شدن رئيس سابق فدراسيون قايقراني
از مديرفني شدن سرمربي تيم ملي تا بركناري بهترين مربي جهان
بنا : هر دفعه كه رفتم مجبور شدم برگردم
برگزاري نخستين نشست مشترك وزارت ورزش و كميته المپيك


حديث دشت عشق

 به ياد طلبه بسيجي شهيد «احمد عبداللهي»
گلگون شده روي دوران از خون سرخ شهيدان
شهيد «احمد عبداللهي» مجاهد في سبيل اللهي بود. از دامنه كوه هاي فريدن. اين شهيد خدايي، پس از تحصيلات راهنمايي به دانشسراي فقه در اردستان رفت؛ اما بيش از هر چيز تحصيل در حوزه علميه قم را پسنديد و ريزه خوار معارف اهل بيت(ع) شد. در قم به همراه ساير طلاب، فعاليت هاي گسترده اي را در جهت راه اندازي راهپيمايي ها و تظاهرات عليه شاه مخلوع و به ثمر رساندن انقلاب اسلامي داشت.او توانست در جوار كريمه اهل بيت(س) به جهاد اكبر بپردازد و با خودسازي، خويشتن را براي جهاد اصغر آماده نمايد. با آغاز جنگ تحميلي عازم ميادين نبرد حق عليه باطل شد و پس از چندين مرتبه عزيمت به جبهه ها و بعد از هفت ماه حضور مداوم در جبهه مريوان به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
طلبه بسيجي شهيد «احمد عبداللهي»، سال 1333 در دامنه فريدن متولد شد و در 5/8/1362 در منطقه مريوان به شهادت رسيد.
 


پرسپوليس - راه آهن؛ پايان بخش هفته دوازدهم ليگ

دومين شكست استقلال را تراكتورسازي رقم زد

سرويس ورزشي-
استقلال در غياب امير قلعه نويي و ستاره هايي چون جواد نكونام و فابيو جانوآريو دومين شكست فصل خود را مقابل تراكتورسازي تبريز متحمل شد و به سكوي پنجم جدول رده بندي مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور سقوط كرد
هفته دوازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از ساعت 15 ديروز با برگزاري ديدار تراكتورسازي تبريز - استقلال تهران در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز پيگيري شد. اين بازي كه در حضور خيل تماشاگران مشتاق تبريزي برگزار شد در پايان به برتري 2 بر صفر تراكتورسازان انجاميد. استقلال كه در غياب امير قلعه نويي، جواد نكونام، فابيو جانوآريو، رودريگو توسي و ... به تبريز رفته بود از همان ابتداي مسابقه با حملات پردامنه تيم تبريزي غافلگير شد. تراكتورسازان در نيمه اول توپ و ميدان را در اختيار داشتند و برتر از ميهمان تهراني ظاهر شدند تا اينكه در دقيقه 40 توسط فلاويو لوپز به گل رسيدند. در فاصله پنج دقيقه به پايان نيمه اول فلاويو لوپز روي ارسال محمد ابراهيمي از جناح راست با ضربه سر دروازه رحمتي را تهديد كرد و پس از آنكه سنگربان ملي پوش استقلال بصورت ناقص ضربه او را دفع كرد با ضربه اي دقيق توپ را به تور دروازه آبي پوشان دوخت.
استقلال در نيمه اول با يك گل به تراكتورسازي باخت و انتظار مي رفت اين تيم در نيمه دوم با ميل تهاجمي بهتر وارد زمين شود اما بازهم اين تراكتورسازان بودند كه با ميل تهاجمي بيشتر حمله مي كردند. تا دقيقه 57 كه آرش برهاني در مصافي تك به تك با عقيل اعتمادي دروازه تراكتورسازي را تهديد كرد، شاگردان توني اوليويرا يكي، دو فرصت گلزني ديگر را از دست دادند. بازيكنان تراكتورسازي كه استقلال را بي برنامه و ضعيف تر از هميشه مي ديدند بر حملات خود افزوده و ضمن دفاع از تك گل خود در مقابل حملات احساسي استقلال در دقيقه 1+90 توسط ميلاد فخرالديني به گل دوم رسيدند. فخرالديني با دريافت پاس سيدمهدي سيدصالحي كه با ضربه سر به او رسيد در مصافي تك به تك دروازه رحمتي را باز كرد و خاطر سرخپوشان تبريزي را از يك پيروزي خانگي آسوده كرد.
يك شكست ديگر در كارنامه ذوب آهن
در ديگر ديدار روز گذشته تيم آلومينيوم هرمزگان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با يك گل تيم ذوب آهن را شكست داد. تنها گل تيم آلومينيوم توسط هادي دهقاني در دقيقه 26 به ثمر رسيد. ذوب آهن در اين بازي براي نخستين بار با هدايت فرهاد كاظمي به ميدان رفت.
در انزلي تيم فوتبال ملوان ميزبان سايپا بود و در نهايت با يك گل از سد حريف خود گذشت. مهرداد اولادي (61) تك گل ملوان را به ثمر رساند تا احمدزاده دومين برد پياپي را با سفيدپوشان انزلي به دست آورده باشد. همچنين در تهران و در ورزشگاه تختي پيكان پذيراي مس كرمان بود كه اين بازي در پايان با تساوي بدون گل خاتمه يافت.
نبرد حساس پرسپوليس با تيم دايي
اما هفته دوازدهم ليگ برتر فوتبال كه از روز جمعه، 28 مهرماه آغاز شده بود، امروز با انجام يك بازي حساس در تهران به پايان مي رسد. در جريان اين ديدار تيم هاي پرسپوليس و راه آهن به مصاف يكديگر مي روند.
اين ديدار از زاويه هاي مختلف داراي حساسيت ها و جذابيت هاي فراوان است. شايد مهم ترين نكته تامل برانگيز درباره اين ديدار حضور علي دايي روي نيمكت راه آهن باشد. اين مربي پرسپوليسي پس از آن كه در آغاز فصل يازدهم ليگ برتر به شكل عجيبي جاي خود را به حميد استيلي داد از سوي هواداران تيم سرخپوشان به عنوان نمادي براي اعتراض به نتايج تيم شان تبديل شد، به گونه اي كه هرگاه پرسپوليس عملكردي ضعيف ارائه مي داد، سكوهاي ورزشگاه يك صدا نام دايي را فرياد مي زدند. اين مسئله آنقدر گسترش يافت كه حتي در اواخر سال گذشته طنين فريادهاي «علي دايي» تماشاگران دامنگير مسابقات واليبال هم شد! نكته ديگر اين بازي غيبت علي كريمي در تركيب 18 نفره پرسپوليس است. اين بازي با توجه به حضور دايي روي نيمكت حريف مي توانست انگيزه هاي كريمي را براي بهتر بازي كردن تقويت كند، اما اكنون نبود او، آن هم به علت اختلاف با سرمربي پرتغالي ممكن است براي سرخ پوشان گران تمام شود. حال اين احتمال وجود دارد كه در صورت نتيجه نگرفتن تيم محبوب پايتخت برابر راه آهن، تماشاگران علاوه بر تشويق علي دايي به نشانه اعتراض، نام علي كريمي را نيز فرياد بزنند. دو تيم پرسپوليس و راه آهن، يكشنبه، ساعت 18 در ورزشگاه آزادي تهران با يكديگر مصاف مي دهند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

برپايي اردوي تيم ملي پيش از بازي با ازبكستان
تيم ملي فوتبال ايران پيش از بازي با ازبكستان يك اردوي آماده سازي خواهد داشت.كارلوس كي روش و علي كفاشيان ديروز درباره تقويم برنامه اردوهاي تيم ملي جلسه داشتند. البته هماهنگ كردن برنامه اردوهاي تيم ملي براي مسابقات مقدماتي جام جهاني و جام ملت هاي آسيا با رقابت هاي باشگاهي در جلسه امروز كادر فني با سازمان ليگ صورت مي گيرد.اما آنچه فعلا قطعي شده برگزاري يك اردو پيش از بازي با ازبكستان خواهد بود. ايران در اين اردو ديدار دوستانه اي با تيم تاجيكستان برگزار مي كند كه پيش از اين تاريخ آن 16 آبان عنوان شده بود. تيم ملي فوتبال 24 آبانماه در ورزشگاه آزادي به مصاف ازبكستان خواهد رفت.
ژوزه: بازيكنان فكر منفي راجع به من داشتند
ژوزه سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در نشست خبري پيش از بازي تيمش مقابل راه آهن گفت: بايد بگويم كه ما نسبت به ابتداي فصل بهتر همديگر را مي شناسيم، در آغاز ليگ همه چيز با عجله انجام شده بود و مجبور بوديم كه فشار را از روي بازيكنان برداريم. حتي بازيكنان راجع به من يك فكر منفي داشتند اما الان رابطه خوبي با هم داريم و همه در يك مسير راه مي رويم. براي اينكه موفق باشيم بايد رابطه خوب و توام با احترام و دوستي داشته باشيم .
ارسال نواقص مدارك باشگاه ها به AFC
مسئول روابط بين الملل سازمان ليگ برتر خبر داد كه نواقص مدارك باشگاهها به كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال شده است.كسرايي در اين رابطه گفت: كليه نواقص مدارك باشگاههاي ليگ برتري اعم از مدارك حقوقي، تجاري و مالي و ديگر نقايص از جمله اشكالات در ورزشگاهها كه به صورت عكس بوده است به كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال شده است. وي در پايان گفت: كنفدراسيون فوتبال آسيا از دريافت مدارك به صورت كامل خبر داده و بررسي گزارش هاي رفع نقايص را از امروز آغاز مي كند. البته ما به صورت كامل نقايص را برطرف كرديم و آنها را به AFC ارسال كرديم تا مشكلي پيش نيايد.
يك ميليون دلار رقم قرارداد كريمي با پرسپوليس
مديرعامل باشگاه پرسپوليس مدعي شد اين باشگاه براي حفظ كريمي در ابتداي فصل رقمي در حدود يك ميليون دلار هزينه كرده است. محمد رويانيان درباره اين گفته كريمي كه «آنها نبايد با علي كريمي كه با پرسپوليس قرارداد سفيد امضا كرده و پيشنهاد يك ميليون دلاري عجمان را ردكرده اين طور رفتار مي كردند» اظهار كرد: مطمئن باشيد قراردادي كه ما با كريمي بستيم هم در آن زمان به همين مقدار بود. ما كمتر از پيشنهادي كه عجمان به كريمي داده بود با او قرارداد نبسته ايم.
سروصداي ديگر در فوتسال
جواد اصغري مقدم بازيكن راس تيم ملي فوتسال كه پس از كنار گذاشته شدن از تيم ملي خداحافظي اش را اعلام كرد صحبت هايي را در ارتباط با سرپرست كميته فوتسال و سرمربي تيم ملي مطرح كرد. وي درگفت و گويي با ايسنا گفت: در اردوي يك ماه اخير دو بار تصميم گرفتم تا اردو را ترك كنم، اما مصطفي نظري و فرهاد فخيم جلويم را گرفتند. با وحيد شمسايي هم تلفني مشورت كردم و او هم گفت تا آخر بمانم، اما خط خوردنم از تيم ملي برنامه اي از پيش تعيين شده بود. آقايان كه مي ترسيدند من هم مثل شمسايي مصاحبه كنم و همه چيز را بگويم من را در ليست 25 نفره جا دادند تا آنقدر رويم فشار آورند كه خودم بروم. و اگر نرفتم مثل وحيد خط بخورم. در اين هشت سالي كه در تيم ملي بودم ترابيان روي تمام مشكلات ما با سرباز بودن براي وطن سرپوش مي گذاشت. به او مي گفتيم كه آقاي ترابيان براي انجام بازي غذا نخورده ايم و غذاي تايلند ذبح شده نيست، اما او به بهانه سرباز بودن مي گفت با سيب زميني، آناناس و هندوانه بازي كنيد. در مسابقات آسيايي تايلند به همين بهانه كه ما سرباز وطن هستيم با خوردن هندوانه بازي كرديم، اما سرباز هم خانواده و حق و حقوقي دارد. اصغري مقدم در ادامه تير انتقادش را به سمت صانعي نشانه رفت و خطاب به سرمربي تيم ملي گفت: آقاي صانعي! شايد من شما را به خاطر بلاهايي كه سرم آورديد ببخشم، اما بدانيد كه نفرين زن و بچه هام تا آخر عمر پشت سرتان است. صانعي با خيال راحت ستاره ها را كنار گذاشت و رفقايش را در تيم ملي جا داد، چون گروه ايران ضعيف ترين گروه تاريخ جام جهاني است. آقايان با خودشان گفتند كه ما از گروهمان صعود مي كنيم. پس ستاره ها را يكي، يكي بسوزانيم و سپس به تايلند برويم.
 


ادعايي كه سرمربي تيم ملي فوتبال مطرح كرد

داوري ها عليه ايران است

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان مدعي شد داوري ها در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل عليه ايران است.
تيم ملي فوتبال ايران در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل، پس از شكست مقابل لبنان در بيروت به شدت مورد انتقاد رسانه ها و اهالي فوتبال قرار گرفت، اما در ادامه كارلوس كي روش براي ديدار با كره جنوبي تغييراتي اعمال كرده و توانست در ورزشگاه آزادي با وجود 10 نفره شدن مقابل اين تيم به برتري برسد. پس از گذشت چند روز از اين پيروزي دلچسب روز گذشته سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان به تشريح آخرين شرايط تيم ملي پرداخت كه گزيده اي از صحبت هاي او در ادامه مي آيد:
¤ هم به لحاظ فني و هم به لحاظ احساسي كاملا از نتيجه بازي راضي هستم. واقعا وصف احساسم در مورد بازي با كره جنوبي كار سختي است. از اين برتري خوشحالم و به عملكردمان افتخار و از اين پيروزي احساس غرور مي كنم، اما الان زمان جشن نيست. جشن واقعي براي تيم ملي زماني است كه جواز صعود به جام جهاني 2014 برزيل را گرفته باشيم. اكنون خيلي زود است كه جشن بگيريم.
¤ به 2 دليل مي گويم كه بازي با ازبكستان براي ايران در مسير صعود به جام جهاني 2014 بسيار مهم و حياتي است. اول اينكه به نظرم ازبكستان قوي ترين و كامل ترين تيم اين گروه است و به همين دليل بازي با ازبك ها به مراتب سخت تر از كره جنوبي است. دليل دوم اين است كه ازبكستان باتوجه به شكست خانگي برابر ما و پيروزي ايران برابر كره جنوبي و باتوجه به اينكه آنها قطر را در دوحه شكست دادند، روز 24 آبان آماده تر و با انگيزه تر از قبل به تهران مي آيند. بنابراين در آن روز كار سخت تري نسبت به ديدار با كره خواهيم داشت.
¤ از حضورم در ايران حدود يك سال و نيم مي گذرد و با قاطعيت اعلام مي كنم تكرار برنامه هاي ناموفق قبلي كه ماه به ماه و سال به سال تكرار شده اند كاملا مضحك است. اگر بخواهيم دوباره برنامه هاي ناموفق قبلي را تكرار كنيم هرگز به تغييرات و پيشرفت نخواهيم رسيد و اين رفتار واقعاً عاقلانه نيست. به همين دليل سعي كردم مدل هاي جديد و برنامه هاي نويني ارائه كنم.
¤ بعد از بازي با لبنان به اين نتيجه رسيدم كه داوري ها نگاه خوبي به تيم ملي ايران ندارند و اين مطلب را قبل از بازي با كره جنوبي نيز به بازيكنانم گفتم. به تازگي به اين نتيجه رسيده ام كه تيم ملي در ديدارهاي خود بايد مقابل دو تيم مبارزه كند، اول حريفان كه مقابل تيم ملي صف آرايي مي كنند و دوم تيم مشكي پوش به نام داوران.
¤ من براي هواداران و باشگاه پرسپوليس احترام خاصي قائل هستم و همين احترام مرا ملزم مي كند در خصوص حرف هاي ژوزه سكوت كنم. اين كشور نان من و خانواده ام را مي دهد و مخارج خانواده ام از بودجه اين كشور است پس بابت احترامي كه براي اين كشور قائلم هيچ پاسخي به اظهارات اين فرد نمي دهم.
 


ممنوع الخروج شدن رئيس سابق فدراسيون قايقراني

رئيس پيشين فدراسيون قايقراني از ممنوع الخروج شدنش به دليل شكايت وزارت ورزش و جوانان خبر داد.
احمد دنيامالي رئيس سابق فدراسيون قايقراني كه به نحوه بركناري اش از رياست فدراسيون قايقراني اعتراض داشت و بارها در مصاحبه هاي مختلف موضعش را در قبال بركناري روساي فدراسيون ها توسط محمد عباسي وزير ورزش و جوانان اعلام كرده بود، ممنوع الخروج شد.احمد دنيامالي، رئيس پيشين فدراسيون قايقراني با تاييد اين خبر گفت: به دليل شكايت وزارت ورزش و جوانان ممنوع الخروج شده ام.دنيامالي قرار بود بيست و پنجم آبان در اجلاس دوسالانه فدراسيون جهاني كانو در روسيه شركت كند.يكي از نزديكان احمد دنيامالي اتهام هايي كه وزارت ورزش به رييس پيشين فدراسيون قايقراني وارد كرده، تصرف در اموال عمومي ورزش و ديگري دوشغله بودن است.
 


از مديرفني شدن سرمربي تيم ملي تا بركناري بهترين مربي جهان

بنا : هر دفعه كه رفتم مجبور شدم برگردم

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي كه مدعي شده بود با فدراسيون كشتي حاضر به همكاري نيست از بازگشتش به تيم ملي خبر داد.
مدير جديد تيم هاي ملي كشتي فرنگي و سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان پس از بازگشتش به تيم ملي، اظهار كرد: مسئوليت مديريت تيم هاي ملي كشتي فرنگي را خود آقاي خادم به گردن من انداخت، هميشه افتخار مي كردم كه در كنار آقاي خادم كار مي كردم .طي چند روز گذشته دو بار با هم جلسه داشتيم و در نهايت اين مسئوليت را پذيرفتم. گزيده اي از صحبت هاي بنا در ادامه مي آيد.
¤ همه از محمد بنا توقع دارند با دست خالي كار كند ولي در حال حاضر كشتي فرنگي به شرايط آيده آلي رسيده است و اين كار را سخت مي كند. من جلسه اي با آقاي خطيب و آقاي خادم داشتم و در نهايت تلاش شد با همين مشكلات و با انرژي مثبتي كه آقاي خادم به من دادند كار را شروع كنيم.
¤ همكاران من پس از جلسه با رياست محترم جمهوري از جوايز ناراضي بودند. اگر فدراسيون كشتي قدرت مالي را داشت و منابع مالي مناسب به آنها تزريق مي شد مي توانستيم به راحتي آن ها را راضي نگه داريم. كشتي فرنگي در المپيك با سه مدال طلا كار غيرممكني را انجام داد و مربيان من حق دارند كه از اين بي توجهي ها گله مند باشند. كشورهاي ديگر در حال سرمايه گذاري زياد در كشتي هستند و در حال حاضر هم خيرآبادي و نوربخش پيشنهادي از آذربايجان دارند.
¤ من صحبت هايي با آقاي خادم انجام دادم و در اين سال ها مدت ها است كه با يكسري از نفرات كار كردم و همانطور كه گفتم برنامه ريزي المپيك قبل با المپيك آينده تفاوت دارد به همين دليل ايرج اسفندياري فر را بعنوان سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي جوانان و خليل رشيد محمدزاده را بعنوان سرمربي تيم نوجوانان انتخاب كردم. (لازم به يادآوري است اسفندياري فر در حالي به عنوان سرمربي تيم كشتي جوانان فرنگي انتخاب شده كه پيش از اين هدايت تيم جوانان با عبدالله چمن گلي بهترين مربي جهان بود) دوست دارم شرايطي فراهم شود كه خيرآبادي نيز همچنان در كنار من باشد و از تجربيات نوربخش نيز در بخش بسترسازي و هماهنگ كردن امور استفاده كنم. رسول جزيني نيز همچنان در تيم بزرگسالان در كنار من خواهد بود. يكسري از مربيان سازنده نيز به جمع ما اضافه مي شوند و در جلسه اي كه در روزهاي آتي خواهيم داشت تكليف كادر فني تمام رده هاي سني مشخص مي شود.
¤ من مخالف ليگ نيستيم و اين موضوع بر عهده متوليان آن است. دوست ندارم در اين رقابت ها مربيگري كنم و حالا نيز با تصميم آقاي خادم مربيان تيم ملي در اين رقابت ها شركت نمي كنند اما به طور مثال رسول جزيني تلاش كرده كه تيم فولاد ماهان در ليگ كشتي فرنگي شركت كند و اميدوارم اين مسابقات برگزار شود ولي من به شخصه تيمداري نمي كنم.
¤ معتقدم كشتي گيراني مثل حميد سوريان و اميد نوروزي اگر بتوانند در كنكور حضور در تيم ملي شرايط لازم را بدست بياورند بايد در وزن خود باقي بمانند.
 


برگزاري نخستين نشست مشترك وزارت ورزش و كميته المپيك

نخستين نشست مشترك وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك براي رفع مسائل موجود در ورزش در جهت خواسته هاي كميته بين المللي المپيك برگزار شد.
نخستين نشست نمايندگان كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان در حالي صبح شنبه در محل كميته المپيك برگزار شد كه پس از پايان اين نشست حميد سجادي، عبدالرضا ساور و فلاح نمايندگان وزارت ورزش و جوانان از پاسخ به پرسش خبرنگاران امتناع كردند و زماني كه سجادي با اصرار خبرنگاران روبه رو شد، دوان دوان به سمت آسانسور رفت و هيچ جوابي به نمايندگان رسانه ها نداد! از سوي مقابل هم مهدي قدمي، شاهرخ شهنازي و محمود خسروي وفا نيز مصاحبه نكردند! بهرام افشارزاده درباره اين نشست به خبرنگاران گفت: خوشبختانه همه نمايندگان وزارت و كميته در اين نشست حضور داشتند. در اين جلسه تاريخچه اي از كليه مسائل موجود در رابطه با اتفاقات بين المللي مطرح شد و به توافقات خوبي رسيديم. قرار شد در نشست بعدي درباره اساسنامه كميته المپيك و فدراسيون هاي ورزشي صحبت شود، اين نشست بسيار اميدوار كننده بود و خوب پيش رفت، اميدوارم با ادامه اين روند مسائل و مشكلات در ورزش برطرف شود. در اين نشست درباره همه قضايا صحبت شد. قرار است در جلسات بعدي مشكلات به طور جزيي مورد بررسي قرار گيرد و به اطلاع اصحاب رسانه رسانده شود. احتمال دارد كه نشست بعدي سه شنبه يا چهارشنبه همين هفته برگزار شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14